Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ!

Γεγονότα

1522: Έπειτα από πεντάμηνη πολιορκία από τις δυνάμεις του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, οι Ενετοί παραδίδουν τη Ρόδο στους Οθωμανούς, υπό όρους.
1881: Εκλογές στην Ελλάδα με νίκη του Χαρίλαου Τρικούπη. Εξελέγησαν και έξι βουλευτές που τάσσονται υπέρ της αβασίλευτης δημοκρατίας: Γ. Φιλάρετος, Τ. Φιλήμων, Α. Πετσάλης, Γ. Μαυρομαράς, Α. Ρηγόπουλος και Χ. Δουζίνας. Από αυτούς, μόνο ο Γ. Φιλάρετος θα παραμείνει πιστός στις ιδέες του.
1930: Επικυρώνεται στη Βουλή το Σύμφωνο Φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
1963: Διακοινοτικές ταραχές στην Κύπρο, με αφορμή τον τυχαίο θάνατο μιας τουρκοκύπριας.
1970: Ο δικτάτορας Γεώργος Παπαδόπουλος δηλώνει πως οι εκλογές θα γίνουν όταν αυτός, ως φορέας της εντολής του ελληνικού λαού, εκτιμήσει ότι μπορούν να γίνουν.
1972: Ο Κώστας Κολιγιάννης υποβάλει την παραίτησή του για λόγους υγείας από τη θέση του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ. Αντικαταστάτης του εκλέγεται ο Χαρίλαος Φλωράκης.

Γεννήσεις

1802: Δημήτριος Βούλγαρης, γνωστός και με το προσωνύμιο Τζουμπές, πολιτικός από την Ύδρα που διατέλεσε και πρωθυπουργός, ο κυριότερος εκπρόσωπος της φαυλότητας στην πολιτική ιστορία της Ελλάδας. (Θαν. 29/12/1877)
1868: Χάρβεϊ Σάμουελ Φάιρστοουν, αμερικανός πρωτοπόρος στην κατασκευή ελαστικών αυτοκινήτων και ιδρυτής της φερώνυμης βιομηχανίας (Firestone). (Θαν. 7/2/1938)
1915: Αζίζ Νεσίν, τούρκος συγγραφέας. (Ο Καφές και η Δημοκρατία, Έτσι ήρθαν τα πράγματα, μα έτσι δεν θα πάνε) (Θαν. 6/7/1995)

Θάνατοι

1806: Ζώης Καπλάνης, εθνικός ευεργέτης και ιδρυτής της ομώνυμης σχολής των Ιωαννίνων. (Γεν. 1736)
1968: Τζον Στάινμπεκ, αμερικανός συγγραφέας. Τιμήθηκε με τα βραβεία Νόμπελ Λογοτεχνίας (1962) και Πούλιτζερ. (Τα Σταφύλια της Οργής, Άνθρωποι και Ποντίκια,Ανατολικά της Εδέμ) (Γεν. 27/2/1902)
1981: Δημήτρης Ροντήρης, έλληνας σκηνοθέτης του θεάτρου. (Γεν
Γιορτάζουν:

ΧΙΟΣ!


... "ΠΑΤΩΣΕ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ

«ΠΑΤΩΣΕ» Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ
Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται ένας χρόνος από την εφαρμογή του «Καλλικράτη», με πολλά από τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει να έχουν παραπεμφθεί στις... καλένδες του πολυνομοσχεδίου-σκούπα του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή στις αρχές Γενάρη, όπως άλλωστε έχει υποσχεθεί στους αιρετούς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.
Η πιο μεγάλη συνένωση δήμων, ελέω «Καλλικράτη», έγινε στο νομό Λέσβου, όπου οι 12 καποδιστριακοί δήμοι ενώθηκαν σε έναν, τον ενιαίο Δήμο Λέσβου, υπό τη δημαρχία του Δημήτρη Βουνάτσου, ο οποίος φαίνεται πως όχι μόνο αδυνατεί να βάλει μια τάξη στο δήμο του, αλλά και είναι «άφαντος» τόσο εντός όσο και εκτός του νησιού. Αιτία, η ενασχόλησή του με τα γραφειοκρατικά του νόμου, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα του νησιού αλλά και να αναφερθεί σε αυτά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η aftodioikisi.gr επιχείρησε πολλές φορές να επικοινωνήσει μαζί του σχετικά με τη διαπίστωση της αποτυχίας του «Καλλικράτη» στη Λέσβο, ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν λόγω... υπερβολικού φόρτου εργασίας, όπως τουλάχιστον είπαν οι συνεργάτες του.
Έχει πιάσει... πάτο
Σύμφωνα με το Δίκτυο Δημοτικών & Τοπικών Κοινοτήτων Λέσβου, ο «Καλλικράτης» στη Λέσβο έχει πιάσει... πάτο. Αυτό, με λίγα λόγια, εξάλλου, σημειώνει και με επιστολή του προς το δήμαρχο Λέσβου, τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, τον πρόεδρο της ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου και τους βουλευτές του νησιού.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην επιστολή το Δίκτυο, «είναι επιτακτική και κατεπείγουσα η ανάγκη αλλαγής στο χωροταξικό και επιλογής άλλης λύσης, με τη δημιουργία τριών ή πέντε δήμων στη Λέσβο, για να γίνει δυνατή η αποκατάσταση της τραγελαφικής σημερινής κατάστασης».
Μάλιστα, επιτίθεται εναντίον του π. υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση, σημειώνοντας πως «αποδεικνύεται η κάκιστη επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΕΣ, που χωροθέτησε στο τεράστιο νησί της Λέσβου, ένα και μοναδικό δήμο και οδήγησε την κοινωνία του νησιού σε τεράστιες περιπέτειες».
Οι λειτουργικές αδυναμίες
Και ποιες είναι αυτές οι «περιπέτειες»; Σύμφωνα με το Δίκτυο:
- Αποδεικνύεται καθημερινά η οργανωτική-λειτουργική αδυναμία του δημοτικού συστήματος διακυβέρνησης του υπερσυγκεντρωτικού κέντρου και των 13 αδύναμων, από έλλειψη αρμοδιοτήτων, δημοτικών ενοτήτων. Βασικοί παράγοντες η τεράστια έκταση του νησιωτικού δήμου Λέσβου ,το κακό οδικό δίκτυο, η ιδιομορφία του εδάφους και η θέση της πρωτεύουσας στο νότιο άκρο του νησιού.
- Οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες που επανασυστάθηκαν για να αποτελέσουν τον καθοριστικό παράγοντα της ενδοδημοτικής αποκέντρωσης προσπαθούν να πείσουν το σύστημα ότι η οργανωτική και λειτουργική επάρκεια του δήμου συνεπάγεται την καθοριστική τους παρουσία στα τοπικά δρώμενα μέσω της εκχώρησης βασικών αρμοδιοτήτων και πόρων που προβλέπονται και άπτονται των προβλημάτων της καθημερινότητας
- Οι εδαφικοί αντιδήμαρχοι με τις ελάχιστες αρμοδιότητες και την παντελή έλλειψη πόρων επιδίδονται σε άσκηση ρόλου των καποδιστριακών δημάρχων εξαιτίας της σύγχυσης που υπάρχει στον επιμερισμό των αρμοδιοτήτων.
- Η αδυναμία άμεσης αποκατάστασης βλαβών στα δίκτυα φωτισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης,
η δυσκαμψία προμήθειας καυσίμων και ανταλλακτικών, η πλεινότητα των υπαλλήλων των 12 πρώην δήμων που μετακινήθηκε στο κέντρο, καθώς και η αποδυνάμωση των δημοτικών ενοτήτων που εξυπηρετούν την ύπαιθρο υποβάθμισαν το ρόλο των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ακόμα περισσότερο.
- Τα μηχανήματα των πρώην δήμων δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο τους εξαιτίας έλλειψης συντήρησης και προσωπικού χειριστών. Η κατάσταση του αγροτικού δικτύου αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
- Στα χωριά, μικρά και μεγάλα, επικρατεί εικόνα εγκατάλειψης από τα απορρίμματα και τα χόρτα στους δρόμους, τα σοβαρά προβλήματα του δημοτικού φωτισμού και της εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας, τις διαρροές των δικτύων ύδρευσης και των λοιπών ζητημάτων και προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών.
- Οι τεράστιες λειτουργικές δυσκολίες του δημοτικού συμβουλίου των 45 συμβούλων και οι εκκρεμείς αποφάσεις των Συμβουλίων των κοινοτήτων συγκλίνουν στο γεγονός ότι ο ενιαίος δήμος Λέσβου είναι ανέφικτο να διοικηθεί.
«Καλιγούλας» και όχι «Καλλικράτης»
Ενδεικτική είναι η δήλωση του προέδρου του Δικτύου Προκόπη Σινάνη στην aftodioikisi.gr, ο οποίος κάνει λόγο για «καλιγούλειο» Δήμο Λέσβου και όχι για «καλλικράτειο».
«Το δόγμα του Καλλικράτη "κάθε νησί και δήμος'' στη Λέσβο αποδεικνύεται, έπειτα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής ότι υπήρξε λανθασμένη επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΕΣ. Η επιμονή και εμμονή στο λάθος τους είναι μοιραία για το νησί μας, με αποτέλεσμα τη διάλυση των διοικητικών δομών που βρίσκονταν πιο κοντά στους πολίτες», σημειώνει και υπογραμμίζει:
«Έτσι, οι κάτοικοι της Λέσβου βιώνουν μια δεύτερη κρίση, πέραν της οικονομικής, παρότι γνωρίζουν πως φυλάσσοντας τόσα χρόνια "Θερμοπύλες" άξιζαν μιας καλύτερης τύχης».
«Εν κατακλείδι, αυτή η διοικητική μεταρρύθμιση, για το τρίτο μεγαλύτερο σε έκταση νησί της χώρας, δεν μας παραπέμπει στο δημιουργικό Καλλικράτη αλλά στον αυταρχικό Καλιγούλα», καταλήγει με νόημα στη δήλωσή του στην aftodioikisi.gr ο Πρ. Σινάνης.
aftodioikisi.gr

O KAIΡΟΣ ΣΤΗΝ ΧΙΟ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ


ΧΙΟΣ

ΗμερομηνίαΏραΘερμ/σίαΥγρασίαΔιεύθ. ανέμου- ΈντασηΚαιρός - φαινόμενα
Δευτέρα
19/12/2011
20:0016 °C81 %6 Μποφόρ ΝΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Τρίτη
20/12/2011
02:0015 °C86 %5 Μποφόρ ΝΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Τρίτη
20/12/2011
08:0013 °C92 %5 Μποφόρ ΝΔΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Τρίτη
20/12/2011
14:0015 °C70 %6 Μποφόρ ΝΔΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ
Τρίτη
20/12/2011
20:0012 °C74 %5 Μποφόρ ΝΔΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
Τετάρτη
21/12/2011
02:0010 °C68 %4 Μποφόρ ΝΔΚΑΘΑΡΟΣ
Τετάρτη
21/12/2011
08:0010 °C75 %3 Μποφόρ ΝΔΚΑΘΑΡΟΣ
Τετάρτη
21/12/2011
14:0013 °C56 %3 Μποφόρ ΝΔΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
Τετάρτη
21/12/2011
20:0012 °C64 %4 Μποφόρ ΝΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
Πέμπτη
22/12/2011
02:0013 °C71 %6 Μποφόρ ΝΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
  • Οι ώρες στον παραπάνω πίνακα αφορούν ώρα Ελλάδας και είναι σε 24ωρη μορφή.
  • Οι διευθύνσεις των ανέμων είναι στα ελληνικά (π.χ. Ν = Νότιος άνεμος).
  • Όλες οι παράμετροι στον παραπάνω πίνακα (δηλ. θερμοκρασία, υγρασία, διεύθυνση ανέμου και ένταση ανέμου) καθώς και η νέφωση (ΚΑΘΑΡΟΣ, ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ, ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ, ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ) αντιστοιχούν στην συγκεκριμένα αναφερόμενη ώρα. Τα φαινόμενα όμως (δηλ. βροχή, καταιγίδα και χιόνι) επειδή αποτελούν αθροιστικά μεγέθη αναφέρονται στο προηγούμενο 6ωρο μέχρι την αναφερόμενη ώρα.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΙΟΥ

Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου εύχονται η γέννηση του Θεανθρώπου να γεμίσει τις καρδιές των ανθρώπων με αγάπη, ελπίδα και πίστη. Το 2012 να είναι για όλους μας έτος δημιουργικό , παραγωγικό, με υγεία, δύναμη και ειρήνη σε όλο τον κόσμο.
Στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία που ζούμε, ειδικότερα για την πατρίδα μας, ευχή όλων μας είναι να γίνει το 2012 αφετηρία μιας νέας δημιουργικής εποχής.
Σαν ελάχιστη συμβολή δεν θα αποσταλούν ευχετήριες κάρτες γι’ αυτό και μέσα από αυτό το μήνυμα μεταφέρω τις πιο θερμές μου ευχές σ΄όλους τους συμπολίτες μας στο νέο διευρυμένο Δήμο Χίου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Στην αυγή του νέου έτους θα πρέπει να αναζητήσουμε την ελπίδα και την θετική σκέψη σαν αντίδραση, σε ότι μας δυσκολεύει.
Πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να πάμε μπροστά.
Να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα μεταφέροντας αισιόδοξα μηνύματα.
Ο Δήμος Χίου με το δυναμικό του στην υπηρεσία του δημότη θα πρωτοστατήσει σε αυτή την προσπάθεια, αντλώντας δύναμη και θετική σκέψη από αυτό το μήνυμα, που συνοδεύει τις Άγιες αυτές μέρες.
Με ενέργειες του, συνδράμει τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, τους συμπολίτες μας, που έχουν ανάγκη και προς αυτή την κατεύθυνση προτρέπει και τους δημότες του, να βοηθήσουν.
Καλά Χριστούγεννα , Ευτυχισμένη και δημιουργική η νέα χρονιά 2012.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΟΚΑΝΑ

Με την Πρόεδρο του Ο.ΚΑ.ΝΑ, κ. Μένη Μαλλιώρη, συναντήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου, κ. Κ. Γανιάρης. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επίσης στελέχη του Κέντρου Πρόληψης της Χίου.
Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης διαβεβαίωσε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Χίου επιθυμεί να στηρίξει τις δομές που στοχεύουν στην καταπολέμηση των ναρκωτικών, διότι ιδιαίτερα μετά τα τελευταία γεγονότα, η Πολιτεία, οι τοπικές αρχές και οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Σε «πρωτεύουσα» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα μετατρέπεται η Μυτιλήνη μέσω της δουλειάς δύο αδελφών, του Κώστα και του Τάσου Κόρακα, που μετατρέπουν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά.

Στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που υλοποιείται μαζί με την Περιφέρεια Αττικής, τα δυο αδέλφια μετέτρεψαν ήδη ένα smart και ένα Fiat Panda σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία όμως κινούνταν με μπαταρίες μολύβδου. Αλλά το καινούργιο τους «δημιούργημα» είναι ένα Citroen Saxo που ολοκληρώθηκε τούτες τις μέρες και από σήμερα βρίσκεται στην Αθήνα όπου θα περάσει τα απαραίτητα τεστ στο Πολυτεχνείο ώστε να βεβαιωθεί ότι πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Το πρωτοποριακό που έχει να κάνει με το Citroen είναι πως την μπαταρία λιθίου ο οδηγός δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να την αντικαταστήσει. Κι αυτό γιατί, όπως λένε οι αδελφοί Κόρακα, «η μπαταρία μολύβδου είχε διάρκεια ζωής γύρω στα 80.000 χιλιόμετρα, ενώ η λιθίου έχει διάρκεια 300 με 500.000 χιλιόμετρα, ουσιαστικά δηλαδή ξεπερνά το χρόνο ζωής ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι μπαταρίες λιθίου έχουν το μισό βάρος από τις μπαταρίες μολύβδου».

Η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία λιθίου φτάνει τα περίπου 100 χιλιόμετρα, η λειτουργία του είναι εντελώς αθόρυβη και προφανώς δεν ρυπαίνει· και το μόνο για το οποίο φροντίζει ο οδηγός είναι να βρίσκεται κάθε περίπου 100 χιλιόμετρα σε κάποια πρίζα για να το ξαναφορτίσει. Κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για αυτά τα περίπου 100 χιλιόμετρα μόλις 1,5 ευρώ με το σημερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ!

Ας σημειωθεί πως στις αρχές του νέου έτους αναμένεται η υπογραφή Προεδρικού Διατάγματος που θα δίνει κίνητρα για τη μετατροπή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, ενώ στόχος των αδελφών Κόρακα είναι να λειτουργήσουν στη Μυτιλήνη το πρώτο πιστοποιημένο κέντρο μετατροπής βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.

«Πιστεύουμε ότι έχει νόημα το γεγονός ότι ξεκινά από το νησί η μετατροπή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά γιατί είναι περισσότερο χρήσιμα στις μικρές αποστάσεις ή σε αποστάσεις μέσα στην πόλη. Οσο προχωρά βέβαια η τεχνολογία θα εξελίσσονται και ακόμη περισσότερο, για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Από την άλλη πλευρά, όσο θα αυξάνεται η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο θα μειώνεται και το κόστος των μπαταριών», τονίζει ο Τάσος Κόρακας.

Το κόστος μετατροπής του αυτοκινήτου υπολογίζεται στα 7.000 με 10.000 ευρώ με τη χρήση μπαταριών λιθίου, οι οποίες όμως και δεν χρειάζεται να αντικατασταθούν ποτέ.
enet.gr