Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

ΠΝΟ : ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΡΗΤΗΣ



Η ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

"Συνεδρίασε σήμερα η Διοίκηση της ΠΝΟ και επισκόπησε τις εξελίξεις του απεργιακού αγώνα των ναυτεργατών, που συνεχίζεται για τρίτο 48ωρο με αμείωτο το αγωνιστικό φρόνημα και τη συμμετοχή τους, παρά τον απεργοσπαστικό μηχανισμό της Κυβέρνησης με πρωταγωνιστή τον Περιφερειάρχη Κρήτης.

Ειδικότερα, χθες το βράδυ, στο λιμάνι του Ηρακλείου διαδραματίστηκαν απερίγραπτες σκηνές κατευθυνόμενης βίας και τρομοκρατίας με στόχο τους απεργούς ναυτεργάτες. Ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο πλοίο «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ» προκειμένου να εξαναγκασθεί ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα να εκτελέσουν το δρομολόγιο Ηράκλειο – Πειραιάς, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, πράγμα που τελικά το πέτυχαν.

Είναι προφανές ότι στόχος της παραπάνω ενέργειας είναι το σπάσιμο μιας καθ’ όλα επιτυχημένης απεργίας από τη μια μεριά και η δημιουργία συνθηκών κοινωνικού αυτοματισμού, στρέφοντας τη μια ομάδα εργαζομένων εναντίον της άλλης.

Τα γεγονότα αυτά αποτελούν στρατηγική επιλογή των κυβερνώντων, με την ανοχή που επέδειξε, αφού δεν παρεμπόδισε την ανάληψη δράσης των παραπάνω ομάδων.

Με την ευκαιρία αυτή, η Διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και αγρότες, έστω και αν παρουσιάζουν ορισμένες ιδιομορφίες, είναι κοινά, αφού πλήττονται από τις επιλογές της Κυβέρνησης, από την οποία ζητούν και αναμένουν άμεση επίλυση των προβλημάτων αυτών". 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΚΑΡΟΤΣΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΕΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ





Την άμεση επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν προκληθεί από την ακύρωση της μεταφοράς εμπορευμάτων σε ειδικά διαμορφωμένες καρότσες, ζητά με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας Κωνσταντίνο Μουσουρούλη και Μεταφορών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Όπως επισημαίνει ο τέως Βουλευτής Λέσβου και Γραμματέας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Νησιωτικής Πολιτικής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σπύρος Γαληνός, στις πληροφορίες του οποίου στηρίχθηκε και η Ερώτηση του Τέρενς Κουίκ, «αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση, η οποία μετακυλύεται στην τιμή των αγαθών που μεταφέρονται στα νησιά –και αντιστρόφως- και βέβαια στους νησιώτες καταναλωτές, η οποία υπολογίζεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 15 με 20 ευρώ ανά τόνο».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

parliament logo
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΚΑΡΟΤΣΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΕΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ


Κύριοι Υπουργοί,


Σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί με τη μεταφορά κενών φορτηγών στα πλοία.

Ενώ μέχρι σήμερα επιτρεπόταν να μεταφέρονται πάνω σε ειδικά διαμορφωμένες καρότσες, φορτηγά κενά εμπορευμάτων, με κόστος το εισιτήριο που αναλογεί στην καρότσα, τώρα τα Λιμεναρχεία άλλαξαν σύστημα και  δεν επιτρέπουν τη μεταφορά με αυτό τον τρόπο.

Όπως επισημαίνει ο τέως Βουλευτής Λέσβου και Γραμματέας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Νησιωτικής Πολιτικής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σπύρος Γαληνός, «αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση, η οποία μετακυλύεται στην τιμή των αγαθών που μεταφέρονται στα νησιά και βέβαια στους νησιώτες καταναλωτές, η οποία υπολογίζεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 15 με 20 ευρώ ανά τόνο».

Δεδομένου ότι με την εγκύκλιο/διαταγή με αριθμ. Πρωτ. Μ.Φ 2113.9/08/18-02-2010, από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠτ.Π/Λ.Σ προς όλες τις Λιμενικές Αρχές της χώρας, διευκρινίζεται ότι στα φορτηγά που βρίσκονται εντός λιμενικού χώρου και στο πλοίο , δεν έχει ισχύ η με αριθμ. Πρωτ. Β1/37203/3365/01-9-2009 οδηγία  του Υπουργείου Μεταφορών που σχετίζονται με τη θέση σε απαγόρευση της εν λόγω δραστηριότητας, ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:


Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί  και να μην υπάρξει επιβάρυνση στην μεταφορά αγαθών από και προς τα νησιά και την τελική επιβάρυνση του καταναλωτή.



Ο Ερωτών Βουλευτής



Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ AΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΙΟΥ- ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ "ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ"


Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο Υ
Εκ της υπ' αριθμ. 4 της 28/01/2013 συνεδριάσεως του Δημ.Συμβουλίου Χίου
Αριθμός απόφασης
51/2013
5ο θέμα εκτός Η.Δ.
Περίληψη απόφασης
(ΕΗΔ))Ψήφισμα για το νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις».
Στη Χίο και στην αίθουσα «Μιχ. Βουρνούς»Π.Ε.Χίου σήμερα την 28η Ιανουαρίου 2013 ημέρα της εβδομάδας Δευτέρα και ώρα 18.00 συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο προήδρευσε ο κ. Στυλιανός Ι. Καμπούρης και ύστερα από πρόσκληση που έστειλε ο ίδιος με ημερομηνία 22/01/2013, που δόθηκε σε κάθε σύμβουλο και το Δήμαρχο Χίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3582/2010 και αφού διαπιστώθηκε ότι υφίσταται νόμιμη απαρτία αφού σε σύνολο 41 μελών βρέθηκαν παρόντα 39 μέλη, δηλαδή:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου
1 Καμπούρης Ι. Στυλιανός 2 Στεφάνου Παντελής
3 Μούνδρος Κων/νος 4 Νύκτας Νικόλαος
5 Γιαννάρας Μικές 6 Λαμπρινούδης Παντελής
7 Κλεισσάς Ηλίας τ.Θωμά 8 Θλιβίτου Αθηνά
9 Μυριαγκός Βασίλειος 10 Ντομάτας Ισίδωρος
11 Φαρατζής Στέφανος 12 Καλαγκιάς Αντώνιος
13 Σουρέλας Σταμάτιος 14 Μαρτάκης Νικόλαος
15 Κλεισσάς Κ. Ηλίας 16 Χρίτης Γεώργιος
17 Μάντικας Δημήτριος 18 Κοντούδης Μιχαήλ
19 Φυτούσης Μιχαήλ 20 Φλάμος Πέτρος
21 Ρισκάκης Πέτρος 22 Αποστολίδης Παντελής
23 Λιγνός Γεώργιος 24 Βεϊογλάνης Ευστράτιος
25 Ξυδιάς Παντελής 26 Χαλλιορής Ιωάννης
27 Κατσιά-Καλλέργη Ελευθερία 28 Ατσάλης Ευάγγελος
29 Στρουμπής Ευστράτιος 30 Πατούνας Ιωάννης
31 Μερούσης Χριστόφορος 32 Στείρος Πολύδωρος
33 Σεττάκη-Μπιλιράκη Λεμονιά 34 Καλλίκης Ιωάννης
35 Δενδρινού Μαρία(Μαριγούλα) 36 Σκούφαλος Μάρκος
37 Βαρβάκης Σταύρος 38 Κωστάλα Κλεάνθη
39 Αμπαζή Στυλιανή
ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ (οι οποίοι δεν προσήλθαν αν και κλήθηκαν νόμιμα)
α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου
1 Μιχαηλίδης Σταύρος 2 Μισετζής Ιωάννης
Aκολούθως o κ. Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης
Στην αρχή διαβάζονται και επικυρώνονται τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης τα οποία και υπογράφονται.
Στη συνεδρίαση παρευρέθη και ο Δήμαρχος
Αποχωρήσεις-Προσελεύσεις
Τέθηκαν -5- θέματα εκτός ημερησίας διάταξης τα οποία συζητήθηκαν στην αρχή της συνεδρίασης μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
1. Έγκριση προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου.
2. Προμήθεια ανταλλακτικών.
3. Εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου στην ΕΤΑΧ.
4. Μετακινήσεις.
5. Έκδοση ψηφίσματος.
Ο κ. Στεφάνου ήταν απών στο 5ο θέμα εκτός ημερησίας διάταξης. Ο κ. Μούνδρος, ο κ. Ατσάλης και ο κ. Καλλίκης προσήλθαν κατά τη διάρκεια συζήτησης του 1ου θέματος της Η.Δ. Ο κ. Κλεισσάς Ηλίας του Κων/νου αποχώρησε κατά τη διάρκεια συζήτησης του 1ου θέματος της Η.Δ. Ο κ. Καλλίκης και ο κ. Μισετζής αποχώρησαν κατά τη συζήτηση του 3ου θέματος της Η.Δ.
Ακολούθως συζητήθηκε το πιο κάτω θέμα:
Ε.(ΕΗΔ))Ψήφισμα για το νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις».
Από την δημοτική παράταξη "Λαϊκή Συσπείρωση" κατατέθηκε η πρόταση για την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:
<<Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο "Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις" επιχειρεί την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ), του οποίου γνώμονας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Το νομοσχέδιο καταργεί τις ΣΣΕ στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, σμπαραλιάζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, πετώντας έξω από αυτές τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, θαλαμηπόλους κ.ά,) οι οποίοι θα κληθούν είτε να ναυτολογηθούν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας ή να μείνουν άνεργοι.
Με το νομοσχέδιο γίνεται ακόμα χειρότερο το υπάρχον εκτρωματικό θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προμηνύοντας ζοφερό μέλλον για το νησί μας και τους άλλους νησιώτες, οι οποίοι ήδη βιώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια, τις αυθαίρετες αποδρομολογήσεις και διακοπές δρομολογίων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η απόφαση της ΝΕΛ να αποδρομολογήσει τρία πλοία της. Ενδεικτικά, με την αποδρομολόγηση του πλοίου "ΘΕΟΦΙΛΟΣ", χάθηκε και πάλι για το Χειμώνα η γραμμή με τη Θεσσαλονίκη.
Το Δημοτικό συμβούλιο Χίου θεωρεί ότι κυβέρνηση και ακτοπλόοι εφοπλιστές, που έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, μέσω του εκβιασμού της απομόνωσης, σε χώρο εκμετάλλευσης των νησιωτών και ναυτεργατών, έχουν τεράστιες ευθύνες, γι αυτό καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτο το νομοσχέδιο του ΥΝΑ .
Συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών , που είναι και αγώνας της Χίου. Τους επισημαίνουμε ότι τα πλοία τους και τα λιμάνια είναι χτισμένα με δικά μας λεφτά, από τις κρατικές επιχορηγήσεις, από τις φοροαπαλλαγές, είναι χτισμένα και κινούνται από εργάτες με φτηνά μεροκάματα, δημιουργώντας υπερκέρδη για τα γνωστά τζάκια, αλλά και από την εκμετάλλευση των νησιωτών με τα πανάκριβα εισιτήρια που τους πληρώνουμε.
Με αυτό το σκεπτικό διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία.>>
Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του την πρόταση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" και τις διατάξεις των Ν. 3463/2006 και 3852/2010
Αποφάσισε ομόφωνα
Την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:
<<Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο "Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις" επιχειρεί την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ), του οποίου γνώμονας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Το νομοσχέδιο καταργεί τις ΣΣΕ στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, σμπαραλιάζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, πετώντας έξω από αυτές τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, θαλαμηπόλους κ.ά,) οι οποίοι θα κληθούν είτε να ναυτολογηθούν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας ή να μείνουν άνεργοι.
Με το νομοσχέδιο γίνεται ακόμα χειρότερο το υπάρχον εκτρωματικό θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προμηνύοντας ζοφερό μέλλον για το νησί μας και τους άλλους νησιώτες, οι οποίοι ήδη βιώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια, τις αυθαίρετες αποδρομολογήσεις και διακοπές δρομολογίων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η απόφαση της ΝΕΛ να αποδρομολογήσει τρία πλοία της. Ενδεικτικά, με την αποδρομολόγηση του πλοίου "ΘΕΟΦΙΛΟΣ", χάθηκε και πάλι για το Χειμώνα η γραμμή με τη Θεσσαλονίκη.
Το Δημοτικό συμβούλιο Χίου θεωρεί ότι κυβέρνηση και ακτοπλόοι εφοπλιστές, που έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, μέσω του εκβιασμού της απομόνωσης, σε χώρο εκμετάλλευσης των νησιωτών και ναυτεργατών, έχουν τεράστιες ευθύνες, γι αυτό καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτο το νομοσχέδιο του ΥΝΑ .
Συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών , που είναι και αγώνας της Χίου. Τους επισημαίνουμε ότι τα πλοία τους και τα λιμάνια είναι χτισμένα με δικά μας λεφτά, από τις κρατικές επιχορηγήσεις, από τις φοροαπαλλαγές, είναι χτισμένα και κινούνται από εργάτες με φτηνά μεροκάματα, δημιουργώντας υπερκέρδη για τα γνωστά τζάκια, αλλά και από την εκμετάλλευση των νησιωτών με τα πανάκριβα εισιτήρια που τους πληρώνουμε.
Με αυτό το σκεπτικό διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία.>>
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Δ. Χίου.
H απόφαση αυτή πήρε α/α 51/2013
O Πρόεδρος Τα μέλη
Υπογραφή υπογραφές
Ακριβές απόσπασμα
Χίος 04/02/2013
Η επί των πρακτικών
Νίκη Κούτσουρα

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ ΛΕΣΒΟΥ





Εξηγήσεις για την παντελή αδιαφορία της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στην αναπόφευκτη μετατροπή του οικισμού των αγγειοπλαστών στον Άγιο Στέφανο Μανταμάδου Λέσβου, από ιστορικά διατηρητέα μνημεία σε…. ερειπιώνα, ζητά με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδειάς & Πολιτισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, αλλά και τον Υπουργό ΠΕΚΑ  Ευάγγελο Λιβιεράτο, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Δείγματα της αγγειοπλαστικής δραστηριότητας στην περιοχή, που χρονικά τοποθετείται στα μέσα του 19ου αιώνα και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας, τα «καμίνια» ή «τσουκαλαριά», διασώζουν αξιόλογα αρχιτεκτονικά και τυπολογικά στοιχεία της επαγγελματικής δραστηριότητας της αγγειοπλαστικής.

ΘΕΜΑ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ





Αντιμέτωπος με τις κοινωνικές αντιδράσεις που προκαλεί η εφαρμογή των δεσμεύσεων της χώρας είναι ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς ο οποίος ετοιμαζεται για την σύνοδο κορυφής των Βρυξελλών όπου θα αποφασιστεί η εκταμίευση των δόσεων του δανείου που εκκρεμούν.

Ο κ. Σαμαράς θα προβάλλει ότι το πρόγραμμα δημοσιονομική προσαρμογής συνεχίζεται απρόσκοπτα και ότι ελέγχει τις εσωτερικές εξελίξεις στην χώρα.

Το πιο δύσκολο μέτωπο είναι με τους εργαζόμενους στην ακτοπλοία καθώς η παράταση της απεργίας τους δημιουργεί πρόβλημα στην διακίνηση των προιόντων από τα νησιά. Στις συσκέψεις που έγιναν το Σαββατοκύριακο αποφασίστηκε να δοθεί επιπλέον χρόνος για διαβουλεύσεις αλλά η επιστράτευση των ναυτεργατών είναι στο τραπέζι. 

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό αφενός γιατί θα είναι η δεύτερη κατηγορία εργαζομένων που θα επιστρατεύσει η κυβέρνηση μετά τους υπαλλήλους του Μετρό και αφετέρου γιατί οι ναυτεργάτες μεταξύ άλλων διεκδικούν δεδουλευμένα.

Παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει και το μέτωπο των αγροτών που συνεχίζουν να παρατάσουν τα τρακτέρ τους στις εθνικές και περιφερειακές οδούς ζητώντας λύση για την μείωση του κόστους παραγωγής. Τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα αν οι αγρότες προχωρήσουν σε αποκλεισμό των οδών οπότε η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να τους αντιμετωπίσει με τα ΜΑΤ για να ανοίξει τους δρόμους. 

Και στις δύο αυτές κοινωνικές κατηγορίες έχει σημαντική επιρροή το ΚΚΕ με το οποίο η κυβέρνηση άνοιξε μέτωπο όταν αντιμετώπισε με υπερβολική βία την συμβολική και “εθιμοτυπική” κατάληψη του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Εργασίας. Από την στάση που θα κρατήσει το ΚΚΕ θα φανεί αν οι παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση αποφέρουν αφού άλλωστε υπάρχει ο κοινός εχθρός του ΣΥΡΙΖΑ.

Ένα ακόμη μέτωπο φαίνεται να ανοίγει με το σχέδιο Αθηνά για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας που δημιουργεί πρόβλημα και στους φοιτητές αλλά και στα ίδια τα ιδρύματα που είναι αμφίβολο αν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες που θα δημιουργηθούν από την αύξηση των φοιτητών.

Οι επιμέρους διεκδικήσεις λαμβάνουν χώρα μέσα στο γενικότερο κοινωνικό κλίμα που επιβαρύνεται από τις περικοπές μισθών και συντάξεων που επιβλήθηκαν στο τέλος του Ιανουαρίου και από τη νέα φορολογία στα ακίνητα που προκαλεί αντιδράσεις ακόμη και σε βουλευτές της συμπολίτευσης. Οι μειώσεις μισθών και οι αυξήσεις στους φόρους δημιουργούν αδυναμία στους πολίτες να ανταποκριθούν και δημιουργεί τρύπες στο δημόσιο ταμείο. 

Δημιουργείται ο κίνδυνος η επόμενη έκθεση της Τρόικας να καταγράψει κενά που θα απαιτήσουν νέα μέτρα τα οποία η κυβέρνηση δεν μπορεί να πάρει. Παράλληλα η τρικομματική κυβέρνηση δείχνει ότι δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις διαπιστώσεις του ΔΝΤ ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει και να διεκδικήσει αλλαγή του. Αντίθετα εμφανίζεται δεσμευμένη στην επιβολή του -κατά το ΔΝΤ λανθασμένου και ανεφάρμοστου- προγράμματος. Αυτό ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι το μνημόνιο είναι νεκρό και ζητά εκλογές προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους εταίρους μία νέα βιώσιμη συμφωνία.




protothema.gr

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΤΗΣ ΧΙΟΥ







Παρακαλούμε όπως το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής παρευρεθεί μέσω εκπροσώπου του, ή μέσω στελέχους της Δ/νσης Χωροταξίας, σε ανοικτή σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στη Χίο, με θέμα την εκπόνηση της μελέτης «Αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Βορείου Αιγαίου», στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς και υπηρεσίες, καθώς και το μελετητικό γραφείο στο οποίο έχει ανατεθεί η μελέτη, από τη Δ/νση Χωροταξίας του Υ.Π.Ε.Κ.Α.
Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 8η Φεβρουαρίου 2013, ώρα 10.00 π.μ., στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου, «Μιχαήλ Βουρνούς», ( Πολυτεχνείου 1).

                                                 Με εκτίμηση

Ο ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΡΚΟΥ
 
 
 






ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΧΥΤΑ ΝΟΤΙΑΣ ΧΙΟΥ



Με Απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προεγκρίνεται η δημοπράτηση του έργου «Βελτίωση Οδού Πρόσβασης προς ΧΥΤΑ Νότιας Χίου». Η Περιφερειακή Ενότητα Χίου θα προχωρήσει άμεσα στη δημοπράτηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 700.000 €.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι δυνατή η απρόσκοπτη πρόσβαση οχημάτων κάθε τύπου στο ΧΥΤΑ Νότιας Χίου ώστε να καταστεί πλήρως λειτουργικός.