Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΥΛΑΚΩΝ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ




ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ…ΡΑΝΤΕΒΟΥ!!!

Τις τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν σε έναν ακόμα φάρο του πολιτισμού, το αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης, που ελλείψει φυλάκων παραμένει κλειστό και λειτουργεί μόνο με… ραντεβού (!), στηλιτεύει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Σύμφωνα με τον τέως Βουλευτή και Πολιτευτή του Κινήματος στην Εκλογική Περιφέρεια της Λέσβου Σπύρο Γαληνό, «ο τουρίστας που θα έχει την ατυχία να επισκεφθεί το μουσείο κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα συναντήσει κλειστές πόρτες και μία πινακίδα που τον ενημερώνει ότι ο χώρος που φυλάσσονται και εκτίθενται οι αρχαιολογικοί θησαυροί της Μυτιλήνης, είναι κλειστός, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό».

Όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, όποιος επιθυμεί να επισκεφθεί το μουσείο μπορεί να το κάνει μόνο με ραντεβού. Δυστυχώς, η διαδικασία για τους επισκέπτες δεν είναι και τόσο απλή  εφόσον υποχρεούνται να τηλεφωνήσουν στον αριθμό που αναφέρεται στην ιστοσελίδα και να καθορίσουν την ημέρα και την ώρα που μπορούν να γίνουν δεκτοί από το αρχαιολογικό μουσείο.

«Έχετε αναλογιστεί τις συνέπειες που θα υπάρξουν στη γενικότερη εικόνα του νησιού, αφού οι τουρίστες επί της ουσίας ταλαιπωρούνται;» ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά την άμεση πρόσληψη φυλάκων ώστε το μουσείο να παραμένει ανοικτό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ : ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΟΝΟ…ΜΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ!!!

Κύριε Υπουργέ,
Όπως με ενημερώνει ο πρώην Βουλευτής και Πολιτευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στην Eκλογική Περιφέρεια της Λέσβου κ. Σπύρος Γαληνός το αρχαιολογικό μουσείο της Μυτιλήνης παραμένει κλειστό λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης.
Το αρχαιολογικό μουσείο στεγάζεται σε δυο κτίρια. Στο παλαιό μουσείο που είναι διατηρητέο αρχοντικό το οποίο κτίστηκε το 1912 στο οποίο εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα από την παλαιολιθική εποχή έως την ύστερη Ρωμαιοκρατία.
Η κατασκευή του νέου κτιρίου που ξεκίνησε το 1984 ολοκληρώθηκε το 1995 με τη συγχρηματοδότηση του Ελληνικού κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μελέτη για την κατασκευή του εκπονήθηκε από ομάδα αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Π με επικεφαλής τον Φ. Γουλιέλμο, όπου και εκτυλίσσεται η καθημερινή θρησκευτική, οικονομική και πολιτική ζωή του 3ου αιώνα π.Χ ως και τον 4ο αιώνα μ.Χ.
Λίγο πριν αρχίσουν να καταφθάνουν οι τουρίστες για τη θερινή περίοδο κι ενώ τα πρώτα κρουαζιερόπλοια κάνουν δειλά την εμφάνιση τους, ένας χώρος που αποτελεί σημείο έλξης για τους επισκέπτες, παραμένει κλειστός.
Πιο συγκεκριμένα, ο επισκέπτης συναντά κλειστές πόρτες και μια πινακίδα που τον ενημερώνει ότι ο χώρος όπου φυλάσσονται και εκτίθενται οι αρχαιολογικοί θησαυροί του νησιού, είναι κλειστός καθώς δεν υπάρχει προσωπικό.
Όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Πολιτισμού όποιος επιθυμεί να επισκεφθεί το μουσείο μπορεί να το κάνει με…ραντεβού!!! Η διαδικασία δεν είναι και τόσο απλή για τους τουρίστες αφού πρέπει να τηλεφωνήσουν στον αριθμό που υπάρχει στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να καθορίσουν την ημέρα και την ώρα που μπορούν να γίνουν δεκτοί στο μουσείο.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1.Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να μεριμνήσετε για το επείγον ζήτημα τοποθέτησης φυλάκων στο Μουσείο Μυτιλήνης;
2.Έχετε αναλογιστεί τις συνέπειες που θα υπάρξουν στην γενικότερη τουριστική εικόνα του νησιού, αφού οι τουρίστες στην ουσία ταλαιπωρούνται με το κλείσιμο των ραντεβού (!!) για το Μουσείο;
3.Τι θα γίνει με τα έσοδα που ενδεχομένως χάνει το Μουσείο λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας;

  
Ο ερωτών Βουλευτής

Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

AΣΠΡΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ...


Σχολιάζοντας τη σημερινή εκδίκαση της υπόθεσης της θυγατρικής της ΝΕΛ «Sea link ferries» κατά του Δημάρχου Λήμνου κ. Α. Χατζηδιαμαντή και του Αντιδημάρχου κ. Π. Τσανταρλιώτη ο Μιχάλης Μπάκας, Γραμματέας της Περιφερειακής Οργάνωσης Βορείου Αιγαίου των Οικολόγων Πράσινων έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Αναμένουμε στη σημερινή δίκη τη δικαίωση της εταιρίας κατά των εκλεγμένων αιρετών εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης της Λήμνου. Αποτελεί αχαριστία εκ μέρους τους να μην εξυμνούν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες που παρέχονται τα τελευταία χρόνια στο νησί της Λήμνου. Απορούμε πώς έχουν το θράσος και ζητούν από την εταιρία σήμερα 1η Απριλίου 2013 να γνωρίζουν τα δρομολόγια του Πάσχα για τη Λήμνο. Εκτός από την παχυλή αποζημίωση που ζητείται από την εταιρία και πρέπει να καταβληθεί για παραδειγματισμό, προτείνουμε οι δύο δημοτικοί άρχοντες να ανεβάζουν και να κατεβάζουν καθημερινά της σημαία της ναυτιλιακής εταιρίας έξω από τη Δημαρχείο της Μύρινας τραγουδώντας παράλληλα τον ύμνο «Άσπρα καράβια τα όνειρά μας»
καλό μήνα σε όλο το Αιγαίο....   
Μιχάλης Μπάκας
Γραμματέας Περιφερειακής Οργάνωσης Βορείου Αιγαίου των Οικολόγων Πράσινων 
6944654785

Ημερίδα:
«Δήμος και Ενέργεια:
Μία Εναλλακτική Προσέγγιση στην Οικονομική Κρίση»
ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή των εναλλακτικών μορφών ενέργειας στη τοπική ανάπτυξη»


Εισηγητής: Γιώργος Κοτρωνιάς
Πρόεδρος Επιτροπής Αειφόρου Ανάπτυξης Περιβάλλοντος & Χωροταξίας της ΚΕΔΕ,                Δήμαρχος Λαμιέων


Αθήνα,  Δευτέρα 1 Απριλίου 2013
Ώρα 9:00
(Ξενοδοχείο Crowne Plaza, Μιχαλακοπούλου 50)

Αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί σύνεργάτες,
κυρίες και κύριοι,
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το στρατηγικό στόχο του 20 – 20 – 20 αποτελεί το θεμελιακό πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής πολιτικής για την ενέργεια και τη κλιματική αλλαγή που στοχεύει και απαιτεί μέχρι το 2020:
¾      Εξοικονόμηση ενέργειας κατά 20 %
¾      Αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ κατά 20 % στη τελική ζήτηση ενέργειας
¾      Μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου κατά 20 %
Η στρατηγική αυτή έχει λάβει πλέον τη μορφή οδηγιών και αποφάσεων στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία καλεί και δεσμεύει τα κράτη μέλη και συνεπώς και τη χώρα μας να την εφαρμόσουν επιταχύνοντας τους αντίστοιχους στόχους. Σε σύντομο χρόνο από τη θέσπιση της η στρατηγική αυτή έχει μπει στη λειτουργία των φορέων της Αυτοδιοίκησης.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί όπως καταλαβαίνει κανείς απαιτούνται σημαντικές ρυθμίσεις και αλλαγές στη πολιτική της ενέργειας αλλά και στη καθημερινή μας συμπεριφορά.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσα από ένα σύνθετο ρόλο αρμοδιοτήτων και δραστηριοτήτων αποτελεί σήμερα ένα σημαντικό καταναλωτή και σε μερικές περιπτώσεις και παραγωγό ενέργειας.
Έχουμε κι εμείς ως αυτοδιοίκηση τη δική μας ευθύνη στο να δημιουργήσουμε ένα νέο πρότυπο ενεργειακής συμπεριφοράς των πολιτών. Γιατί όπως είναι κοινά παραδεκτό το σημερινό ενεργειακό μοντέλο βασίζεται στην ανεξέλεγκτη και ίσως σπάταλη κατανάλωση ενέργειας που οδηγεί στην ταχεία εξάντληση των ενεργειακών πόρων στη υποβάθμιση του περιβάλλοντος και στην ακύρωση κάθε έννοιας αειφορίας.
Απαιτείται ένα μοντέλο ενεργειακής διαχείρισης με ενεργό ρόλο των πολιτών, με καθοριστικό το ρόλο της εγγύτερης προς το πολίτη δομής εξουσίας, της Αυτοδιοίκησης. Απαιτείται να διδαχθούμε από τα τρανά παραδείγματα χωρών όπως η Αυστρία, η Δανία, η Γερμανία, η Σουηδία, η Τσεχία, η Σλοβενία κ.α. όπου στη παραγωγή και τη διάθεση της ενέργειας παίζουν σημαντικό ρόλο πέραν του κράτους και των ιδιωτών και οι Δήμοι μέσω των Επιχειρήσεών τους και όπου η Αυτοδιοίκηση είναι ο κύριος διαμορφωτής της ενεργειακής συμπεριφοράς.
Παράλληλα οι ΟΤΑ είναι και ένας σημαντικός καταναλωτής ενέργειας και πρέπει ως οργανισμοί, ως μονάδες να αναλάβουν συγκεκριμένες δράσεις στη κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας στη συνολική ενεργειακή τους κατανάλωση. Αποτελεί ένα στοίχημα για τους ΟΤΑ της χώρας μας να εφαρμόσουμε πολιτικές και δράσεις με στόχο την ενεργειακή αποδοτικότητα που πέραν της συμβολής μας στην εθνική στρατηγική και τις εθνικές δεσμεύσεις θα οδηγήσει και στην εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών πόρων που μπορούν από καταναλωτικές δαπάνες να μετατραπούν σε επενδυτικούς πόρους που τόσο έχει ανάγκη η Αυτοδιοίκηση σήμερα, σε περιβάλλον ύφεσης και επενδυτικής απραξίας.
Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε σήμερα με πιο έντονο τρόπο την ανάγκη για το σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση ενός προγράμματος εφαρμογών μεθόδων και συστημάτων Εξοικονόμησης Ενέργειας σε όλες τις υποδομές και λειτουργίες των Δήμων.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα απαιτεί μεν σημαντικούς πόρους πιστεύουμε όμως ότι μπορούν αυτοί να εξευρεθούν από μια μόχλευση πόρων του ΕΣΠΑ, εθνικών και ιδιωτικών πόρων, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κτλ θα μπορούσε να διερευνηθεί και η δυνατότητα χρηματοδότησής του μέσω δανεισμού με εκχώρηση μέρους των τελών που εισπράττουν οι ΟΤΑ μέσω της ΔΕΗ. Επίσης θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην υλοποίηση του προγράμματος και οι ESCOS μέσω των Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης που έχουν θεσμοθετηθεί και στη χώρα μας. ‘Ένα τέτοιο πρόγραμμα παρά τις δυσκολίες εξεύρεσης πόρων και εφαρμογής θα αποτελούσε μια πρωτοβουλία της Αυτοδιοίκησης με πολλαπλά περιβαλλοντικά, ενεργειακά και οικονομικά οφέλη αφού:
1.      Θα εκσυχρονιζόταν το σύνολο των υποδομών και λειτουργιών των Δήμων στη βάση της ενεργειακής αποδοτικότητας
2.      Θα κινητοποιούσε ένα μεγάλο αριθμό επιστημονικού, μελετητικού, τεχνικού, εργατικού δυναμικού στο σύνολο της χώρας προσφέροντας απασχόληση ή διατήρηση θέσεων εργασίας αλλά και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην εγκατάσταση και προσαρμογή , την εφαρμογή των νέων τεχνικών εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και στη συντήρησή τους με υψηλή μάλιστα εγχώρια προστιθέμενη αξία
3.      Θα συνέβαλλε στην ισόρροπη και περιφερειακή ανάπτυξη αφού η συμβολή στην απασχόληση και στη κατανάλωση θα διαρθρωνόταν και στο τοπικό επίπεδο παράγοντας ευεργετικά αποτελέσματα για τις τοπικές οικονομίες και τις τοπικές κοινωνίες σε μια εποχή κρίσης στη αγορά και ιδιαίτερα στα επαγγέλματα που σχετίζονται με την οικοδομική δραστηριότητα
4.      Θα επιτυγχανόταν εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς αντίστοιχων οικονομικών πόρων σε μια κλίμακα από 20 έως και 50% ακόμα.
5.      Θα απελευθέρωνε αντίστοιχους πόρους που θα μπορούσαν να μετατραπούν από ενεργειακή δαπάνη σε επενδυτικό πρόγραμμα των Δήμων της χώρας
6.      Θα βοηθούσε στην ανακαίνιση κτιρίων και εγκαταστάσεων καθυστερώντας τη «γήρανσή» και απαξίωσή τους και θα βελτίωνε τη λειτουργικότητά τους
Μέσα από ένα τέτοιο φιλόδοξο πρόγραμμα αλλά και από την υιοθέτηση περιβαλλοντικής συνείδησης και ορθής ενεργειακής συμπεριφοράς στους ΟΤΑ της χώρας θα μπορούσαμε να παρέμβουμε αποτελεσματικά:
¾     Στην ενεργειακή απόδοση των κτιρίων που εξυπηρετούν τις λειτουργίες των ΟΤΑ και στα σχολεία, μέσω παρεμβάσεων στη μόνωση, τη θέρμανση, τη ψύξη, τον ηλεκτροφωτισμό των κτιρίων αυτών αλλά και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στη διαχείριση των ενεργειακών τους απαιτήσεων
¾     Στην εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης στο σύστημα του δημοτικού φωτισμού μέσω της καλής συντήρησης, της αντικατάστασης των ενεργοβόρων λαμπτήρων με χαμηλής κατανάλωσης, την «έξυπνη» διαχείριση του οδοφωτισμού, τη χρήση φωτοκυττάρων, την αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συλλεκτών σε κάποιες περιπτώσεις που θα εξασφαλίζουν την ενεργειακή αυτονομία στο σύστημα οδοφωτισμού
¾     Με την αντικατάσταση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ενεργοβόρων συσκευών με συσκευές νέας τεχνολογίας και χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης σ’ όλες τις λειτουργίες των ΟΤΑ
¾     Με την εισαγωγή του ολοκληρωμένου ενεργειακού σχεδιασμού ώστε να εφαρμόζονται νέα συστήματα και τεχνολογίες που μειώνουν τη κατανάλωση ενέργειας στις κατ’ εξοχήν ενεργοβόρες λειτουργίες των αντλιοστασίων των ΔΕΥΑ και των μονάδων βιολογικού καθαρισμού ή και των μονάδων αφαλατώσεων όπου υπάρχουν
Όμως πέραν αυτών οι Δήμοι της χώρας δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουν παράλληλα ένα σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό και το καθορισμό των όρων ανάπτυξης της περιοχής τους. Ο πολεοδομικός σχεδιασμός, η χωροθέτηση δραστηριοτήτων, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόζονται σε τοπικό επίπεδο αποτελούν αρμοδιότητα, συναρμοδιότητα ή ευθύνη διαβούλευσης για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης με άμεση και έμμεση επίπτωση και στη κατανάλωση ενέργειας. Εφαρμόζοντας τις μεικτές χρήσεις στο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνδυάζοντας τους οικιστικούς χώρους με τους χώρους εργασίας και παροχής υπηρεσιών μειώνουμε τις μετακινήσεις και τη κατανάλωση ενέργειας. Η δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και ασφαλούς στάθμευσης των ποδηλάτων, η εφαρμογή ευέλικτης και αξιόπιστης Δημοτικής Συγκοινωνίας, η δημιουργία πάρκινγκ στη περιμετρική ζώνη των πόλεων με παράλληλη χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς, η πεζοδρόμηση εμπορικών και ιστορικών περιοχών πέραν των άλλων αισθητικών και κυκλοφοριακών λόγων αποτελούν μέτρα που συμβάλλουν σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις και τις κωμοπόλεις της χώρας.
Πέραν όμως των δημόσιων και δημοτικών υποδομών οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν μαζί με το κράτος ένα ρυθμιστικό ρόλο σ’ ότι αφορά και τις ενεργειακές απαιτήσεις των ιδιωτικών κτιρίων. Πολεοδομικές και τοπικές ρυθμίσεις μπορούν να ενθαρρύνουν τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, τη χρήση ηλιακών θερμοσιφώνων, τη χρήση νέων μορφών ενέργειας στη κατοικία και τα επαγγελματικά κτίρια, την ενεργειακή τους αυτονομία μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων και τη θέσπιση ειδικών όρων δόμησης (π.χ. κεραμοσκεπές) κτλ.
Οι ΟΤΑ μέσα από την ανάπτυξη του αστικού πρασίνου, πάρκα, νησίδες, φύτευση στα πεζοδρόμια και τη χρήση ψυχρών υλικών μπορούν παρεμβαίνοντας στην υποδομή της πόλης να συμβάλλουν ώστε τα ιδιωτικά κτίρια που υπάρχουν στη περιοχή αυτή παρέμβασης να μειώσουν έστω και κατ’ ελάχιστο τις ενεργειακές τους ανάγκες αφού δημιουργούνται καλύτερες συνθήκες του περιβάλλοντος χώρου.
Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να μην έχει αρμοδιότητα αδειοδοτήσεων αλλά δεν παύει να είναι βασικός παράγοντας διαβούλευσης στο προγραμματισμό και τη χωροθέτηση ενεργειακών επενδύσεων, προγραμματίζει τη τοπική ανάπτυξη, θέτει περιορισμούς και όρους, εκφράζει τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, διαμορφώνει τη κοινή γνώμη, εμψυχώνει τους πολίτες, γίνεται δέκτης απόψεων φορέων και πολιτών -αντικρουόμενων πολλές φορές -και καλείται να παίξει τον εξισορροπιστικό ή συνθετικό της ρόλο.
Γιατί θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα θεσμικά και με ουσιαστικά κίνητρα στους ΟΤΑ να ενσωματώσουν στις δραστηριότητες τους και την τοπική παραγωγή ενέργειες συμβάλλοντας στην αξιοποίηση φυσικών πόρων, στη προώθηση των ΑΠΕ, στη τοπική απασχόληση και ανάπτυξη. Σαφώς δε λέμε ότι οι ΟΤΑ πρέπει να γίνουν επιχειρήσεις παραγωγής ενέργειας λέμε όμως ότι μπορούν και πρέπει να δραστηριοποιηθούν στο τομέα αυτό εκεί που οι συνθήκες επιβάλλουν, εκεί που υπάρχουν αξιοποιήσιμοι φυσικοί πόροι (π.χ. γεωθερμία), εκεί που υπάρχει τεχνογνωσία, εκεί που μπορεί ένα τέτοιο εγχείρημα να είναι βιώσιμο και να αποφέρει οφέλη για τους ΟΤΑ και τη τοπική κοινωνία. Στη κατεύθυνση αυτή μπορούν να προσελκύσουν κρατικούς και ιδιωτικούς πόρους συμμετέχοντας ενεργά και ισότιμα σε μικρές τοπικές ενεργειακές επενδύσεις . Αλλά και όπου οι ΟΤΑ δεν μπορούν να πάρουν τέτοιες πρωτοβουλίες αυτοτελώς ή συμπράττοντας με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση και στα πλαίσια ενός υγιούς δημοκρατικού προγραμματισμού να μην έχει η τοπική Αυτοδιοίκηση λόγο και ρόλο για τις σχεδιαζόμενες ενεργειακές επενδύσεις στη περιοχή της . Δεν μπορεί κανείς ν’ αγνοεί τις ανάγκες και την έκφραση των τοπικών κοινωνιών.
Το βασικό κόστος των ΟΤΑ προέρχεται κυρίως από τη μισθοδοσία του προσωπικού και από ενεργειακό κόστος των κινητών και ακινήτων .κάθε εξοικονόμηση χρημάτων στους 2 αυτούς τομείς, συνεπάγεται ευρωστία του Δήμου άρα και χρήματα για άλλες δράσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην τοπική ανάπτυξη.
Όπως είναι γνωστο από το 2016 τα δημόσια κτήρια πρέπει να υπακούουν στη λογική της ενεργειακής αυτονομίας.
Το νέο κτηριο της ΔΕΥΑ Λαμίας σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται μ΄αυτό το σκεπτικό και τις ανάλογες προδιαγραφές.
            Έχει συνολική επιφάνεια 3500mκαι αναπτύσεται σε 3 επίπεδα.
Για να επιτύχει την ενεργειακή του αυτοτέλεια τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι χρησιμοποιεί σύστημα αβαθούς γεωθερμίας με γεωεναλλάκτη, ειδικά υαλοστάσια που συγχρόνως είναι φωτοβολταικά στοιχεία, κατάλληλα υλικά, παθητική βιοκλιματική και ηλιακούς συλλέκτες  ώστε να επιτύχει : 145mwh ψύξη ετησίως και 195mwh θέρμανση ετησίως που σημαίνει εξοικονόμηση 25 τόνων πετρελαίου με αντίστοιχη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα κατά 28 τόνους ανά έτος. Θα θα εξοικονομούνται επιπλέον και 22,000 mwh με αντίστοιχη μείωση του άνθρακα κατά 5-6 τόνους ανά έτος.
Μία επίσης ενεργοβόρα δραστηριότητα των Δήμων είναι η λειτουργία των βιολογικών κααρισμών. Όπως είναι γνωστό, παρά τις προσπάθειες της ΚΕΔΕ και της ΕΔΕΥΑ, δεν κατέστη δυνατό η κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος στις μονάδες των βιολογικών καθαρισμών να ενταχθεί στην κατηγορία της βιομηχανικής κατανάλωσης , παραμένει στην ακριβότερη κατηγορία και αποτελεί τον κυριότερο επιβαρυντικό παράγοντα της λειτουργίας των.
Με τη χρήση φωτοβολταικών στοιχείων με επιφάνεια 1600m 2  παράγονται ετησίως  260.370Kwl. Αν αυτή την ενέρεια την παρήγαμε από ορυκτά καύσιμα τότε θα ελκύονταν 221 τόνοι CO2 , 40,5 τόνοι SO2 0,047 τόνοι  CO , 0,30 τόνοι NO3 και 0,21 τόνοι σωματιδίων.
Επίσης , με τη χρήση Φ/Β στοιχείων σε δώματα σχολείων της πόλης της Λαμίας μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα αλλά και πλησιάζουμε περισσότερο στα απαιτούμενα για τη μείωση των εκπομπών CO2. Η εξοικονόμηση ρεύματος μεταφράζεται σε χρήμα το οποίο διατίθεται για τη βελτίωση των σχολικών συγκροτημάτων τονώνοντας με τα μικροέργα την τοπική οικονομία.
Επειδή όταν ξεκινούσε το πρόγραμμα οι Δήμοι δε μπορούσαν να είναι παραγωγοί ενέργειας, επιτεύχθηκε η ενοικίαση των στεγών των κτηρίων για 20 χρόνια έναντι ετησίου μισθώματος  για κάθε kw που παράγεται και καταβολή ποσοστού επί των κερδών της επένδυσης με τη μορφή ετησίου μισθώματος .
Έτσι παράγεται καθαρή πράσινη ενέργεια 50X20 kw έκαστη ήτοι περίπου 1MW που ισοδυναμεί με την κάλυψη αναγκών περίπου 450 κατοίκων ετησίως. Η εξοικονόμηση σε εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 1.3 tn ετησίως και το όφελος του Δημου εκτός από το μίσθωμα είναι ότι τα 20 χρόνια της μίσθωσης δεν έχει οποιονδήποτε κίνδυνο από ηλιοφάνεια ή απόδοση των συστημάτων, δεν έχει καμία υποχρέωση συντήρησης ή παρακολούθησης . Δύο στρέμματα δάσους απαιτούνται για να απορροφήσουν τον 1,3 τόνο COπου είναι το ίδιο σαν να κάνει ένα αυτοκίνητο 7000 λιγότερα χιλιόμετρα το χρόνο.
Μία άλλη επένδυση που χρισημοποιεί εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι η εγκατάσταση στη Λαμ΄λια (περιοχή Ροδίτσας) σε 240 στρέμματα υδροπονικών θερμοκηπίων παραγωγής έγχρομης πιπεριάς (την οποία σήμερα εισάγουμε).
Η  ανταγωνιστικότητα αυτής της εξαγωγικού προστατευτισμού , επένδυσης στηρίζεται στην ένταξη στην επένδυση ενός σταθμού συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής αποδοτικότητας .
Με απλά λόγια ο σταθμός αυτός χρησιμοποιεί φυσικό αέριο σε ηλεκτροπαράγωγα ζεύγη εμβόλοθρου μηχανής και γεννήτριας και παράγει ηλεκτρική ενέργεια την οποία πωλεί Εθνικό Δίκτυο.
Ταυτόχρονα όμως δεσμεύει τη θερμότητα που συμπαράγεται και φτίαχνει μεγάλες ποσότητες θερμού νερού, ικανές να ζεστάνουν το θερμοκήπιο και να δημιουργήσουν το επιθυμητό εσωτερικό κλίμα. Επιπλέον όμως τα καυσαέρια δεν απορρίπτονται στην ατμόσφαιρα διότι το COπου περιέχουν είναι η βασική τροφή όλων των φυτών με την οποία συνθέτουν οργανική ύλη μέσω της φωτοσύνθεσης και μέσω ειδικών διατάξεων διανέμεται στα φυτά και ευννοεί την ανάπτυξη τους και αυξάνει την αποδοτικότητα μιας θερμοκηπιακής καλλιέργειας έως και 30% (ανθρακολίπανση).
Επειδή στην περιοχή της επένδυσης (Κοιλάδα του Σπερχειού) υπάρχει πλούσια γεωθερμικό πεδίο παράλληλα και με τη λειτουργία μέρους του προυπολογισμού θα διατεθεί για τον εντοπισμό και  την αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου ως συμπληρωματικό μέσο θέρμανσης μαζί με το σταθμό συμπαραγωγής ηλεκτρικού και θέρμότητας υψηλής αποδοτικότητας.
Άφησα τελευταίο αυτό που θεωρώ ίσως το σπουδαιότερο εργαλείο για την τοπική ανάπτυξη ειδικά της περιφέρειας και κατά κύριο λόγο των γεωργικών περιοχών.
Το εργαλείο αυτό λέγεται ενεργειακοί Συναιτερισμοί.
 Στους ενεργειακούς συνεταιρισμούς ο καταναλωτής από παθητικός πελάτης (και ταυτόχρονα ευάλωτος στις πολιτικο-κοινωνικές και φορολογικές ανακατατάξεις) ενδυναμώνει τη θέση του.
Από καταναλωτής (consumer) γίνεται παραγω-καταναλωτής (prosumer). Η διαχείριση της ενέργειας γίνεται πλέον μια δημοκρατική διαδικασία στην οποία ο πολίτης συμμετέχει ενεργά.
Παράλληλα, η αποκέντρωση της παραγωγής ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σταδιακή μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την εξοικονόμηση ενέργειας, είναι πλέον μια αναγνωρισμένη διεθνής τάση.
Ταυτόχρονα, τοπικές κοινότητες αναζητούν νέες μεθόδους για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών («Κοινοτική Ενέργεια» - «Community Energy»).
Οι «Συνεταιρισμοί Παραγωγής Ενέργειας» είναι ένα μοντέλο αρκετά διαδεδομένο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και αποτελεί βασικό εργαλείο για την «Κοινοτική Ενέργεια».
Μέσω αυτών των συνεταιρισμών, οι κοινότητες ενδυναμώνονται, αναπτύσσονται και γίνονται πιο ανθεκτικές. Ταυτόχρονα οι πολίτες αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια,
ενώ αποκτούν πρόσβαση σε μια πιο οικονομική - οικολογική ενέργεια συμμετέχοντας παράλληλα στην παραγωγή της.
Οι Δήμοι έχουν ένα σημαντικό ρόλο συντονισμού και ενημέρωσης ώστε:
  • να μεταφέρουμε αυτά τα μοντέλα στη δική μας περιοχή;
  • να μάθει τι μπορεί να κάνει ο κάθε ένας από εμάς συλλογικά ή μεμονωμένα;
  • και ποιες είναι οι προοπτικές και τι ευκαιρίες ανάπτυξης παρουσιάζονται;

Στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός τέτοιου συνεταιρισμού εντάσεται η καλλιέργεια των φυτών STEVIA και η αξιοποίηση της βιομάζας που προκύπτει από την εκμετάλευση του υπόλοιπου φυτού πλην των χρήσιμων φύλλων για παραγωγή ενέργειας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των κλαδεμάτων του Δήμου και άλλων παραγωγών.
Είναι προφανές ότι η φθηνότερη κιλβατώρα είναι αυτή που δεν καταναλώνεται και η καλή κιλοβατώρα είανι αυτή που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Έχει ωριμάσει η Ελληνική ΚΟΙΝΩΝΊΑ για να δεχτεί και να συμμετάσχει σε νέες μορφές παραγωγικής ενέργειας.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το θέμα Δήμος και Ενέργεια είναι πολυδιάστατο, σύνθετο αλλά και εξαιρετικά κρίσιμο. Για να το διαχειριστούμε ή αν θέλετε καλύτερα να το συνδιαχειριστούμε χρειάζεται μια ξεκάθαρη πολιτική με σεβασμό στο θεσμικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης, με σεβασμό στον ίδιο τον πολίτη, στη συλλογική έκφραση της κάθε τοπικής κοινωνίας.
Ελπίζω και πιστεύω ότι μέσα από διαδικασίες σαν τη σημερινή δίνεται η ευκαιρία να συνθέσουμε απόψεις, να καταγράψουμε προτάσεις ούτως ώστε να αναγάγουμε σε μείζονος σημασίας στόχο της λειτουργίας των Δήμων την ανάγκη για μια άλλη ενεργειακή συμπεριφορά, την υιοθέτηση αντίστοιχων αρχών και πρακτικών στις καθημερινές αποφάσεις με γνώμονα τη προστασία του περιβάλλοντος και τη συμβολή της Αυτοδιοίκησης στη διάσωση του πλανήτη και στην αειφόρο ανάπτυξη.


Σας ευχαριστώ

Ημερίδα:
«Δήμος και Ενέργεια:
Μία Εναλλακτική Προσέγγιση στην Οικονομική Κρίση»


Χαιρετισμός του Προέδρου της ΚΕΔΕ
Κ. Κώστα Ασκούνη, Δημάρχου Καλλιθέας







Αθήνα,  Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Είναι σε όλους γνωστό ότι οι Δήμοι αποτελούν τους κύριους φορείς στην άσκηση περιβαλλοντικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο. Οι στόχοι που στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Οδηγιών και απαιτήσεων έχει ενσωματώσει η χώρα μας βρίσκουν την εφαρμογή και επίτευξή τους σε μεγάλο βαθμό μέσα από τη λειτουργία και τις πολιτικές των Δήμων της χώρας μας.
Το ζήτημα της διαχείρισης της ενεργειακής κατανάλωσης και ενεργειακής αποδοτικότητας στους Δήμους ανάγεται σήμερα σε μείζονος σημασίας θέμα τόσο για λόγους περιβαλλοντικούς όσο και λόγω της οικονομικής κρίσης και ύφεσης που πλήττει τη χώρα.
Ο ρόλος των Δήμων στο τομέα αυτό είναι και νευραλγικός και πολυδιάστατος, αφού πέραν της άσκησης τοπικών πολιτικών και της υλοποίησης έργων για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ενεργειακή διαχείριση οι Δήμοι έχουν ταυτόχρονα το ρόλο του καταναλωτή, του διαμορφωτή της κοινής γνώμης αλλά και του προγραμματισμού της τοπικής ανάπτυξης. Ρόλοι και διαδικασίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τη διαμόρφωση του μοντέλου ενεργειακής συμπεριφοράς όλων μας.
Παρά τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες και τη μείωση των τοπικών επενδύσεων που έχει επιφέρει και στους Δήμους το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι ο τομέας του περιβάλλοντος και της ενέργειας είναι ένας τομέας που οι Δήμοι της χώρας έχουν να επιδείξουν σημαντικό έργο και πρωτοβουλίες.

Θ’ αναφέρω επιγραμματικά και για την οικονομία του χρόνου:
·        Το σχεδιασμό του προγράμματος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ – Ι που ήταν μία δική μας πρόταση (ως ΚΕΔΚΕ τότε) και απαίτηση προς τη πολιτεία, πρόγραμμα που σήμερα υλοποιείται, με τη συμμετοχή πάνω πλέον των 100 Δήμων σ’ αυτό.
·        Σε ότι αφορά το πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ θέλουμε να σημειώσουμε τη μεγάλη και πέρα από κάθε όριο καθυστέρηση στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Κυρία Τζανακάκη περιμένουμε τη δική σας παρέμβαση, ώστε επιτέλους να λυθεί το πρόβλημα.
·        Σε ότι αφορά το πρόγραμμα «Πράσινες Αγροτικές και Νησιωτικές Κοινότητες – Νέο Πρότυπο Ανάπτυξης», που έχει καινοτόμο χαρακτήρα και αφορά κυρίως απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας, γιατί ενώ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης πληροφορούμαστε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να μην εντάξει όλες τις θετικά αξιολογηθείσες προτάσεις των Δήμων που συμμετείχαν, όταν μάλιστα ο συνολικός τους προϋπολογισμός υπολείπεται κατά πολύ του προϋπολογισμού της σχετικής πρόσκλησης. Ζητάμε το αυτονόητο, δηλαδή την πρόενταξη των πράξεων που υπέβαλλαν και αξιολογήθηκαν θετικά. Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία είναι έξω και πέρα από τα προβλεπόμενα και εκφράσαμε εγρράφως στον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Καλαφάτη την πλήρη αντίθεσή μας.
·        Τη συμμετοχή 100 και πλέον σήμερα Δήμων στο ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ και την εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ) ώστε να κάνουν πράξη τη βιώσιμη ενεργειακή διαχείριση σε τοπικό επίπεδο.
·        Την άμεση ανταπόκριση των Δήμων της χώρας και τη διάθεση σημαντικών κατάλληλων εκτάσεων για το πρόγραμμα Helios ανεξάρτητα της τύχης που το πρόγραμμα αυτό θα έχει.
Να σας ενημερώσω ότι ως ΚΕΔΕ μαζί με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και τη Τράπεζα Αττικής και με τη τεχνική υποστήριξη της ΠΕΤΑ δημιουργούμε για πρώτη φορά ένα Ειδικό Ταμείο Χρηματοδότησης τοπικών επενδύσεων των Δήμων όπου βασικό ρόλο θα έχουν και τα έργα εξοικονόμησης ενέργειας των Δήμων, ιδιαίτερα για την αναβάθμιση του φωτισμού οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων.
·        Σε ότι αφορά το ειδικό πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων μέχρι 10 KW, θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας και έχουμε προτείνει την αύξηση ισχύος έως 30 KW τουλάχιστον, ώστε να είναι ωφέλιμη η επένδυση για το Δήμο ειδικότερα για τις σχολικές εγκαταστάσεις, αυτή κρίνεται άκρως απαραίτητη δεδομένου ότι αντιμεπίζουμε και προβλήματα υποχρηματοδότησης.
·        Τη θεσμοθέτηση και ένταξη στους νέους ΟΕΥ Γραφείων Περιβάλλοντος σε όλους σχεδόν τους Δήμους της χώρας που θα βοηθήσει σημαντικά στην άσκηση πολιτικών περιβάλλοντος και διαχείρισης ενέργειας σε συνδυασμό και με τον ρόλο των ενεργειακών υπευθύνων για τις κτιριακές εγκαταστάσεις των Δήμων.
Τέλος προτείναμε στο πρόγραμμα Ψηφιακή Σύγκλιση με φορέα τη ΠΕΤΑ Α.Ε. τη δημιουργία ενός ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ καταγραφής και συλλογής δεδομένων για τη κατανάλωση ενέργειας σε όλους τους Δήμους της χώρας.
Πέραν αυτών των πρωτοβουλιών που είναι μόνο ενδεικτικές θα πρέπει να δούμε σοβαρά και άμεσα το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας σε όλες τις υποδομές και λειτουργίες των Δήμων (κτιριακές εγκαταστάσεις, διοικητήρια, οδοφωτισμό, αντλιοστάσια, μονάδες επεξεργασίας λυμάτων, κολυμβητήρια, κλειστά γυμναστήρια κτλ).
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί σήμερα εθνική ανάγκη με ιδιαίτερα θετικές περιβαλλοντικές, και οικονομικές επιπτώσεις.
Μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά το λειτουργικό κόστος αυτών των εγκαταστάσεων και να εξοικονομήσουμε σημαντικούς πόρους που μπορούν να μεταφερθούν και να καλύψουν τις ανάγκες τοπικών επενδύσεων των Δήμων προς όφελος της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας.
Αντιμετωπίζοντας το ζήτημα της ενεργειακής διαχείρισης όχι μόνο με περιβαλλοντικούς και οικονομικούς όρους αλλά κυρίως με κοινωνικούς θα είχε για μας ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μπορέσουμε στις παρούσες εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές συνθήκες για τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά να μετακυλήσουμε την εξοικονόμηση ενέργειας στις ανταποδοτικές μας υπηρεσίες μειώνοντας κατά το αντίστοιχο ποσοστό εξοικονόμησης τα τέλη που πληρώνουν οι Δημότες μας, για τις υπηρεσίες οδοφωτισμού.
Μ’ αυτές τις σκέψεις και την ανάγκη οι προσπάθειες αυτές να πολλαπλασιαστούν και να παράξουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε κάθε Δήμο της χώρας, για το κάθε πολίτη χαιρετίζω τις εργασίες της ημερίδας σας που πιστεύω ότι θα εμπλουτίσουν τη σκέψη μας, θα ενισχύσουν τις πρωτοβουλίες μας και θα καθοδηγήσουν τη συμβολή της αυτοδιοίκησης στη βιώσιμη διαχείριση της ενέργειας και την άμβλυνση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης.

Σας ευχαριστώ.




ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ ΧΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ




Η Περιφερειακή Ενότητα Χίου ενημερώνει ότι ολοκληρώθηκε η δράση του διασυνοριακού έργου i4WALKER, ενταγμένου στο Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα-Κύπρος, η οποία αφορούσε στη δημιουργία και εκτύπωση υλικού προβολής για τις περιπατητικές διαδρομές της Χίου.
Ο οδηγός τυπώθηκε στα Eλληνικά και στα Αγγλικά, ενώ δημιουργήθηκαν επίσης χάρτες, σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, μία για τις διαδρομές της Βόρειας και μία για τις διαδρομές της Νότιας Χίου. Παράλληλα, δημιουργήθηκε και ήδη λειτουργεί ο διαδικτυακός τόπος www.chioswalking.gr.
 Η Περιφερειακή Ενότητα Χίου θα παρουσιάσει το νέο αυτό υλικό τουριστικής προβολής, καθώς και τον ανανεωμένο διαδικτυακό τόπο www.chios.gr, ο οποίος μεταφράστηκε στα Αγγλικά και στα Τουρκικά, και βρίσκεται στο τελικό στάδιο υλοποίησής του, σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση, στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
Στο πλαίσιο του έργου i4WALKER προβλέπονται επίσης και άλλες δράσεις, που αφορούν στη συντήρηση και διαχείριση των περιπατητικών μονοπατιών της Χίου.
 Το υλικό προβολής θα διατίθεται σε σημεία τουριστικής πληροφόρησης, τουριστικές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία κ.λ.π.

Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ : ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΗΝ "ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ" ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ



Δήλωση του Θοδωρή Δρίτσα, βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. και υπεύθυνου της ΕΕΚΕ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει στην εκποίηση των λιμανιών του Αλίμου, του Πόρου, της Ύδρας και της Νέας Επιδαύρου:

«Καταγγέλλουμε την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει σε διαγωνιστικές διαδικασίες παραχώρησης των τουριστικών λιμανιών του Αλίμου, του Πόρου, της Ύδρας και της Νέας Επιδαύρου, με την οποία δρομολογείται η ολοκληρωτική παράδοση 46 μαρινών και μικρών λιμανιών της χώρας, σε ιδιωτικά συμφέροντα. Οι τοπικές κοινωνίες, δε θα το επιτρέψουν.

Αυτό το σχέδιο, όχι μόνο οφέλη δεν προσπορίζει στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και θέτει σε κίνδυνο τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, καθώς το κόστος συντήρησής τους, είναι αμφίβολο ότι θα το αναλάβουν οι ιδιώτες. Και σε αυτή την περίπτωση, θα υιοθετηθεί η γνωστή «αναπτυξιακή συνταγή», σύμφωνα με την οποία το κράτος πληρώνει και ο ιδιώτης εισπράττει!

Επισημαίνουμε, ότι το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αυτή την κίνηση, παρά την αντίθετη απόφαση της Περιφέρειας Αττικής και τις αντιρρήσεις κατοίκων και Δήμων, που ήδη έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αναδεικνύοντας για μία ακόμα φορά, ότι προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής, είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα, αγνοώντας τη βούληση της αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών και παρά το γεγονός ότι τα λιμάνια αυτά, ιδιαίτερα του Πόρου και της Ύδρας, αποτελούν ενιαίο και αδιαίρετο σύνολο με τους παραδοσιακούς οικισμούς.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ., θα αγωνιστεί μαζί με τους κατοίκους και τις Δημοτικές Αρχές, για να ανατραπούν τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ, της Τρόικα και της κυβέρνησης. Τα μικρά λιμάνια διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, που υπό δημόσιο έλεγχο και με κατάλληλο σχεδιασμό, μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη, με ουσιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες».
e-nautilia.gr

Ι. ΧΑΛΑΣ : ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



«Eίμαστε υπέρ της άρσης του νομοσχεδίου πέρα για πέρα και αυτό το συζητήσαμε και το έχουμε επαναλάβει και στο υπουργείο και παντού». Τα λόγια ανήκουν στον Γενικό Γραμματέα της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά ο οποίος μίλησε ενώπιον της Επιτροπής στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου:

Για την ποντοπόρο Ναυτιλία σημείωσε πως «κατά τη γνώμη μας επέρχεται ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπογράφει σύμβαση για όλο το πλήρωμα και δεν μπορεί να ξεχωρίζει το κατώτερο πλήρωμα από το ανώτερο πλήρωμα.

Αυτό, όπως είναι, λέει ότι όταν δεν υπάρχει σύμβαση, προχωρούν στις ατομικές συμβάσεις, όμως θεωρούμε ότι ξεκάθαρα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Για την ανεργία των ναυτικών επεσήμανε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν «οι εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί αυτή τη στιγμή δεν είναι παραπάνω από 16.000 με 17.000. Εξ αυτών, οι 12.000 είναι άνεργοι αυτή τη στιγμή που μιλάμε.

Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, όχι μονάχα φυτοζωεί, δεν ζει, καθώς συντηρούνται με τα εκκλησιαστικά συσσίτια και με τη βοήθεια του Θεού».

Για το θέμα της 10μηνης απασχόλησης ο κ. Χαλάς επανέλαβε την άποψη ότι καταργείται και συμπλήρωσε «προηγουμένως ήταν ξεκάθαρο ότι το πλοίο μπορεί για δυο μήνες να κάνει την ετήσια επιθεώρηση. Επομένως, 10 μήνες μένανε για να κάνει ταξίδια.

Έδινε το δικαίωμα όμως, για ένα μήνα μετά εάν έχει το ιδιαίτερο να το κάνει. Αλλά, το πλήρωμα θα έμενε μέσα, το πλοίο θα ήταν στελεχωμένο. Εδώ τώρα, του δίνει 45 ημέρες, χωρίς να στελεχώνει το πλοίο με το πλήρωμα του. Αυτό θα πει κατευθείαν κατεβαίνουμε στους 8,5».




marinews.gr