Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Εκλογές ΟΤΑ: O οδηγός του υποψηφίου – όλη η διαδικασία για να διεκδικήσετε την ψήφο των πολιτών


Στις κρίσιμες, από πολιτική σκοπιά,  δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Μαΐου είναι η δεύτερη φορά που δοκιμάζεται ο Καλλικράτης, ο νόμος που ψηφίστηκε το 2010 και μείωσε τον αριθμό των δήμων (τότε και κοινοτήτων) από 1034 σε 325. Είναι, δε, η πρώτη φορά που οι εκλογές για την Αυτοδιοίκηση πραγματοποιούνται ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές.
Ήδη, τα κόμματα έχουν αρχίσει ένα-ένα, να ανακοινώνουν τα ονόματα των υποψηφίων δημάρχων και περιφερειαρχών. οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να επιλέξουν τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους οι πρώτοι και τους αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακούς συμβούλους, οι δεύτεροι.
Ποιες όμως είναι οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο για την κατάρτιση συνδυασμού και την υποβολή υποψηφιότητας, για την κατανομή των εδρών αλλά και για τα οικονομικά των συνδυασμών και του υποψηφίου. Η aftodioikisi.gr σας τις θυμίζει ποιες είναι οι διαδικασίες :
Ο αριθμός των υποψήφιων περιφερειακών συμβούλων
Στα ψηφοδέλτια για τις περιφερειακές εκλογές θα υπάρχουν υποψήφιοι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες (κατά νομό) και περιφερειακοί σύμβουλοι o αριθμός των οποίων καθορίζεται ανάλογα με τον πληθυσμό της εκάστοτε περιφέρειας, έτσι όπως ορίζεται από την τελευταία απογραφή. Η εκλογή του περιφερειάρχη, των αντιπεριφερειαρχών περιφερειακών ενοτήτων (νομών) και των μελών του περιφερειακού συμβουλίου γίνεται κατά συνδυασμούς, και ως εκ τουτου αποκλείονται υποψηφιότητες εκτός συνδυασμών.
Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει έναν υποψήφιο περιφερειάρχη, τους υποψηφίους αντιπεριφερειάρχες σε αριθμό ίσο με τον αριθμό των περιφερειακών ενοτήτων(νομών), και υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους σε αριθμό ίσο, τουλάχιστον, με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας, με δυνατότητα προσαύξησης του αριθμού αυτού μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%). Το κλάσμα που προκύπτει στρογγυλοποιείται στην αμέσως μεγαλύτερη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με μισό της μονάδας και άνω.
Ο Καλλικράτης προβλέπει ότι «το περιφερειακό συμβούλιο αποτελείται από 41 μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους, 51 μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 έως 800.000 κατοίκους, 71 μέλη σε περιφέρειες άνω των 800.000 κατοίκων. Τα περιφερειακά συμβούλια Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας αποτελούνται από 101 μέλη.
Παράδειγμα:
Ένας συνδυασμός για την περιφέρεια Αττικής μπορεί να ορίσει υποψήφιους ως εξής:
Μέχρι 30 για τον Κεντρικό Τομέα Αθηνών, μέχρι 15 στον Βόρειο Τομέα, μέχρι 13 στον Δυτικό Τομέα, μέχρι 14 στο Νότιο Τομέα, μέχρι 12 Πειραιώς, μέχρι 2 Νήσων, και μέχρι 11 Ανατολικής Αττικής: Σύνολο 101, όσα θα είναι και τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Αθηναίων, Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Βύρωνος, Ηλιούπολης και Δάφνης- Υμηττού)
30
ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Πεντέλης, Κηφισιάς, Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Πεύκης- Λυκόβρυσης, Αμαρουσίου, Ψυχικού- Φιλοθέης, Χολαργού- Παπάγου, Νέας Ιωνίας, Βριλησσίων, Αγ. Παρασκευής και Χαλανδρίου)
15
ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Αιγάλεω, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου, Αγ. Βαρβάρας, Ιλίου και Αγ. Αναργύρων- Καματερού)
13
ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Γλυφάδας, Ελληνικού- Αργυρούπολη, Αλίμου, Νέας Σμύρνης, Μοσχάτου- Ταύρου, Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου και Αγ. Δημητρίου)
14
ΠΕΙΡΑΙΩΣ(Δήμοι Πειραιώς, Κορυδαλλού, Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος)
12
ΝΗΣΩΝ(Δήμοι Αίγινας, Τροιζηνίας, Κυθήρων, Αγκιστρίου, Σαλαμίνας, Σπετσών, Ύδρας και Πόρου)
2
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
11
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
4
 ΣΥΝΟΛΟ
101

Αντίθετα, στην περιφέρεια Β. Αιγαίου, που έχει το μικρότερο πληθυσμό, όπως προκύπτει από την τελευταία απογραφή οι συνδυασμοί μπορούν να ορίσουν τους υποψήφιούς τους ως εξής:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΛΕΣΒΟΥ
18
ΛΗΜΝΟΥ
4
ΧΙΟΥ
10
ΙΚΑΡΙΑΣ(Δήμοι Ικαρίας και Φούρνων)
2
ΣΑΜΟΥ
7
ΣΥΝΟΛΟ
41

Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων

Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει εκτός του υποψηφίου δημάρχου, υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους κατ” ελάχιστο αριθμό ίσο με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας. Επομένως, ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός των υποψηφίων κάθε συνδυασμού διαμορφώνεται ως ακολούθως: Α) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε νέο Δήμο, ο οποίος αποτελεί ενιαία εκλογική περιφέρεια


Δήμοι
(πληθυσμός)
Ελάχιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Έως και 2.000
13
20
2.001-5.000
17
26
5.001-10.000
21
32
10.001-30.000
27
41
30.001-60.000
33
50
60.001-100.000
41
62

Β) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε Δήμο με εκλογικές περιφέρειες

Στους Δήμους, που διαιρούνται σε διακριτές εκλογικές περιφέρειες, οι οποίες συμπίπτουν είτε με το συνεννούμενο σημερινό ΟΤΑ είτε με τα δημοτικά διαμερίσματα  των δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (περίπτωση β’ & γ’ άρθρου 25 Ν. 3852/2010) ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων δημοτικών συμβούλων των εδρών της καθεμίας εκλογικής περιφέρειας βάσει της υπ’ αριθμ. 46494/ 13.8.2010 (Β’ 1294) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, διαμορφώνεται ως εξής:

Έδρες εκλογικής περιφέρειας
Ελάχιστος Αριθμός Υποψήφιων Δημοτικών Συμβούλων
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Μονοεδρική
1
3[1].
Διεδρική
2
3
Τριεδρική
3
5
Αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες έδρες
Ίσος με τις αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες  έδρες
Αυξανόμενος έως 50% του αριθμού των εδρών της εκλογικής περιφέρειας
Επισημαίνεται ότι ένας συνδυασμός έχει δικαίωμα να μη δηλώσει υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες. Στην περίπτωση αυτή, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται να περιλαμβάνονται υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι τουλάχιστον στο ½ του συνόλου των εκλογικών περιφερειών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.

                        1.1.2 Για συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων

Στους δήμους που αποτελούνται από δημοτικές κοινότητες σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες συγκροτούνται συμβούλια, ανεξαρτήτως εάν αποτελούν έδρα του νέου Δήμου και ανεξαρτήτως.
Επομένως, στις περιπτώσεις αυτές ο συνδυασμός περιλαμβάνει και αριθμό υποψήφιων συμβούλων δημοτικής κοινότητας ίσο τουλάχιστον με τον αριθμό των μελών του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας με δυνατότητα προσαύξησης κατά έναν. Είναι νόμιμος ο συνδυασμός όταν ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι ίσος με τα 3/5 του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
Συγκεκριμένα:

Δημοτικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
 Συμβούλιο
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων  συμβούλων δημοτικής κοινότητας
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων συμβούλων δημοτικής κοινότητας
Έως 10000
5μελές
3
6
10001-50000
11μελές
7
12
50001 και άνω
15μελές
9
16

1.1.3 Για συμβούλια τοπικής κοινότητας- Εκπροσώπους τοπικής κοινότητας.

Στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες σε όλες τις τοπικές κοινότητες του Δήμου άνω των 300 κατοίκων συγκροτούνται τριμελή συμβούλια ενώ στις τοπικές κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων εκλέγεται ένας εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας.
Επομένως στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες, στις οποίες εκλέγεται συμβούλιο  ο συνδυασμός περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις υποψήφιους τοπικούς συμβούλους για κάθε τοπική κοινότητα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά έναν, ενώ νόμιμος είναι και ο συνδυασμός που έχει τουλάχιστον έναν υποψήφιο τοπικής κοινότητας.
Έτσι:
Ο αριθμός των υποψηφίων εκπροσώπων κάθε τοπικής κοινότητας με πληθυσμό έως 300 κατοίκους ορίζεται μέχρι δύο

Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
Εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Έως 300
1
1
2

Ενώ ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπικών συμβούλων για κάθε τοπική κοινότητα  με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων καθορίζεται ως εξής:

Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
Συμβούλιο
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
301-2000
3μελές
1
4



Ειδικότερα, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται να κατέλθουν υποψήφιοι στο 1/3 του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
Ωστόσο, η μη ύπαρξη υποψηφίου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού.

Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένα συνδυασμός για να είναι υποψήφιος
Η κατάρτιση των συνδυασμών για τις δημοτικές εκλογές
1. Ο συνδυασμός καταρτίζεται με γραπτή δήλωση που υπογράφουν όλοι οι υποψήφιοι που τον αποτελούν. Στη δήλωση του συνδυασμού αναγράφονται κατά σειρά:
α) Το τυχόν όνομα και έμβλημα του συνδυασμού.
β) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο του υποψήφιου δημάρχου, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου. Εάν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού θεωρείται υποψήφιος δήμαρχος.
γ) Ακολουθούν, κατά εκλογική περιφέρεια, με αλφαβητική σειρά, οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού, με αλφαβητική σειρά, με σημείωση παραπλεύρως και εντός παρενθέσεως της εκλογικής περιφέρειας στην οποία είναι υποψήφιοι.
δ) Ακολουθούν κατά δημοτική ή τοπική κοινότητα με αλφαβητική σειρά το επώνυμο και το όνομα των υποψήφιων μελών του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή των υποψήφιων εκπροσώπων τοπικής κοινότητας με αλφαβητική σειρά.
2. Η δήλωση του συνδυασμού είναι νόμιμη:
α) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των εκλογικών περιφερειών και ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
β) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των δημοτικών κοινοτήτων και ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα τρία πέμπτα (3/5) του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
γ) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
3. Στη δήλωση επισυνάπτεται για κάθε υποψήφιο του συνδυασμού:
α) Πιστοποιητικό εγγραφής στο δημοτολόγιο του δήμου, όπου είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής, καθώς και ότι δεν συντρέχουν τα κωλύματα εκλογιμότητας του άρθρου 14.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., από το οποίο προκύπτει ότι κάθε υποψήφιος δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του άρθρου 2 της παραγράφου 4 του παρόντος νόμου, έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου, αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €), πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €). Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή των ποσών αυτών. Αντίστοιχο αποδεικτικό Δ.Ο.Υ. δεν απαιτείται για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου.
δ) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου συμβούλου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ότι είναι κάτοικος της περιφέρειας της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας στην οποία είναι υποψήφιος.
4. Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του κυρίου ονόματος του υποψηφίου και υποκοριστικό αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός. Στην περίπτωση αυτή το υποκοριστικό ακολουθεί το κύριο όνομα και τίθεται σε παρένθεση. Για τις γυναίκες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό είτε του συζύγου, ανεξαρτήτως με ποιο επώνυμο είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα.
5. Στη δήλωση μπορεί να ορίζεται όνομα και έμβλημα συνδυασμού. Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργάνωσης, φωτογραφία προσώπου, που περιλαμβάνεται στο συνδυασμό, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή φωτογραφίες προσώπων που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε αυτό. Αν γίνουν περισσότερες δηλώσεις με το ίδιο όνομα ή έμβλημα, δικαίωμα χρήσης έχει όποιος το έχει δηλώσει πρώτος. Αν γίνει παράβαση των διατάξεων αυτής της παραγράφου και η παράβαση βεβαιωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο, η δήλωση είναι απαράδεκτη.
6. Αν δεν έχει τηρηθεί κάποια από τις διατυπώσεις ή δεν υπάρχει κάποια από τις προϋποθέσεις ή κάποιο από τα στοιχεία που προβλέπουν οι παράγραφοι 1 και 3 του παρόντος άρθρου και αυτό βεβαιωθεί από το δικαστήριο η δήλωση είναι απαράδεκτη. Ειδικότερα, αν έχει συνταχθεί η δήλωση του συνδυασμού που προβλέπει η παράγραφος 1, με διαφορετικό τρόπο, δεν είναι απαράδεκτη, εφόσον περιλαμβάνει ρητή δήλωση που ορίζει τον υποψήφιο δήμαρχο. Απαράδεκτη είναι και η εκπρόθεσμη δήλωση, καθώς και η δήλωση που περιλαμβάνει λιγότερους υποψηφίους από τα ελάχιστα όρια της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και της παραγράφου 3 του προηγούμενου άρθρου.
7. Η δήλωση επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία των προσώπων που την υποβάλουν ή ενός εκλογέα δημότη ή παραδίδεται με απόδειξη στον πρόεδρο του πρωτοδικείου είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία. Έως τη λήξη της παραπάνω προθεσμίας, επιτρέπεται μόνο να συμπληρωθεί ο συνδυασμός έως τον επιτρεπόμενο αριθμό των υποψήφιων συμβούλων με συμπληρωματική δήλωση του υποψήφιου δημάρχου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 3, καθώς και γραπτή αποδοχή του προσώπου, που προτείνεται. Μετά τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση ή την παράδοση στο αρμόδιο δικαστήριο, καμιά μεταβολή της δήλωσης δεν επιτρέπεται, εκτός από την αντικατάσταση προσώπων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν, σύμφωνα με το άρθρο 21 του παρόντος νόμου.
(άρθρο 19 νόμου 3852/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 87 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης)
Η κατάρτιση των συνδυασμών για τις περιφερειακές εκλογές
1. Ο συνδυασμός καταρτίζεται με γραπτή δήλωση την οποία υπογράφουν όλοι οι υποψήφιοι που τον αποτελούν. Στη δήλωση του συνδυασμού αναγράφονται κατά σειρά:
α) Το τυχόν όνομα και έμβλημα του συνδυασμού.
β) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο του υποψήφιου περιφερειάρχη, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου περιφερειάρχη. Αν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού θεωρείται υποψήφιος περιφερειάρχης.
γ) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο των υποψήφιων αντιπεριφερειαρχών ανά περιφερειακή ενότητα, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη. Αν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού σε κάθε περιφερειακή ενότητα θεωρείται υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης. Ειδικά για τις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου Ιονίων Νήσων, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλίας τα ανωτέρω στοιχεία και οι οικείες ενδείξεις των υποψήφιων αντιπεριφερειαρχών αναγράφονται ανά νομό. Οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες είναι επικεφαλής του συνδυασμού στην εκλογική περιφέρεια που είναι υποψήφιοι.
Στην παράγραφο 1 περίπτωση γ’ του άρθρου 121, μετά τη φράση: “Ειδικά για τις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου” προστίθεται η φράση: “Ιονίων Νήσων, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλίας”. (άρθρο 18 παράγραφος 10 νόμου 3870/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 138)
δ) Στη δήλωση ακολουθούν, κατά εκλογική περιφέρεια, με αλφαβητική σειρά, οι υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι του συνδυασμού, με αλφαβητική σειρά, με σημείωση παραπλεύρως και εντός παρενθέσεως της εκλογικής περιφέρειας, στην οποία είναι υποψήφιοι.
2. Η δήλωση συντάσσεται σε απλό φύλλο χάρτου και επισυνάπτονται τα εξής δικαιολογητικά για καθέναν υποψήφιο:
α) Πιστοποιητικό εγγραφής του υποψηφίου στο δημοτολόγιο δήμου της εκλογικής περιφέρειας στην οποία είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., που να αποδεικνύει κατάθεση χρηματικού ποσού εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
3. Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του κυρίου ονόματος του υποψηφίου και υποκοριστικό αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός. Στην περίπτωση αυτή, το υποκοριστικό ακολουθεί το κύριο όνομα και τίθεται σε παρένθεση. Για τις γυναίκες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό είτε του συζύγου, ανεξαρτήτως με ποιο επώνυμο είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα.
4. Ο συνδυασμός δηλώνεται νόμιμα, όταν περιλαμβάνει αριθμό υποψηφίων τουλάχιστον ίσο με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
5. Στη δήλωση μπορεί να ορίζεται όνομα και έμβλημα του συνδυασμού. Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα οποιοδήποτε σύμβολο θρησκευτικής λατρείας, η σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργανώσεως, φωτογραφία προσώπου, κάθε έμβλημα που χρησιμοποιείται ή χρησιμοποιήθηκε από το κράτος, καθώς και συμβόλων ή εμβλημάτων του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή φωτογραφιών προσώπων, που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε αυτό.
Αν γίνουν περισσότερες δηλώσεις, με το ίδιο όνομα ή έμβλημα, δικαίωμα χρήσεως έχει όποιος το έχει δηλώσει πρώτος. Αν γίνει παράβαση των διατάξεων της παρούσας και η παράβαση βεβαιωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο, η δήλωση είναι απαράδεκτη.
6. Αν δεν έχει τηρηθεί κάποια από τις διατυπώσεις ή δεν υπάρχει κάποια από τις προϋποθέσεις ή κάποιο από τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 1 του παρόντος Άρθρου και αυτό βεβαιωθεί από το δικαστήριο η δήλωση είναι απαράδεκτη. Ειδικότερα, αν έχει συνταχθεί η δήλωση του συνδυασμού που προβλέπει η παράγραφος 1, με διαφορετικό τρόπο, δεν είναι απαράδεκτη, εφόσον περιλαμβάνει ρητή δήλωση που ορίζει τον υποψήφιο περιφερειάρχη και αντιπεριφερειάρχη. Απαράδεκτη είναι και η εκπρόθεσμη δήλωση, καθώς και η δήλωση που περιλαμβάνει λιγότερους υποψηφίους από τα ελάχιστα όρια της παραγράφου 3 του παρόντος Άρθρου και της παραγράφου 3 του προηγούμενου Άρθρου.
7. Η δήλωση του συνδυασμού επιδίδεται από τον υποψήφιο περιφερειάρχη ή με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία του υποψήφιου περιφερειάρχη, είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας, στον πρόεδρο του αρμόδιου πολυμελούς πρωτοδικείου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 1, καθώς και γραπτή αποδοχή των προσώπων που προτείνονται. Μετά τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση στο αρμόδιο δικαστήριο, καμία μεταβολή της δηλώσεως δεν επιτρέπεται, εκτός από την αντικατάσταση προσώπων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν, σύμφωνα με το Άρθρο 123 του παρόντος νόμου. Αρμόδιο δικαστήριο είναι το πολυμελές πρωτοδικείο της έδρας της περιφέρειας.
8. Συμπλήρωση του συνδυασμού επιτρέπεται να γίνει μέχρι τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση της δήλωσης του συνδυασμού στο αρμόδιο δικαστήριο και μόνο προκειμένου να συμπληρωθεί ο συνδυασμός, έως τον επιτρεπόμενο αριθμό υποψήφιων συμβούλων. Προς τούτο υποβάλλεται συμπληρωματική δήλωση του υποψήφιου περιφερειάρχη, στην οποία επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του παρόντος Άρθρου. Στις περιπτώσεις αυτές απαραιτήτως επισυνάπτεται, πέραν των δικαιολογητικών που τον αφορούν, και γραπτή αποδοχή του προσώπου που προτείνεται.
(άρθρο 121 νόμου 3852/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 87 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης)

Με τι ποσοστα εκλέγεται ο υποψήφιος δήμαρχος και ο περιφερειάρχης

Κατανομή εδρών στους συνδυασμούς – Ποιοι εκλέγονται
Τις εκλογές κερδίζει ο συνδυασμός αν στον α” γύρο διαθέτει το 50%+1% των ψήφων και μόνον αν δεν φτάνουν σε αυτό το ποσοστό θα επαναλαμβάνεται δεύτερος γύρος μεταξύ των δύο πρώτων. Τότε, τις εκλογές κερδίζει ο συνδυασμός που συγκεντρώνει, επίσης, το 50%+1 των ψήφων.
Ο νικητής παίρνει τα 3/5 των εδρών του περιφερειακού/δημοτικού συμβουλίου, ενώ οι υπόλοιπες έδρες (2/5) κατανέμονται στους άλλους συνδυασμούς
Οι οικονομικές δαπάνες των συνδυασμών
Όσον αφορά το όριο των δαπανών που ο Καλλικράτης προβλέπει πόσα μπορεί να ξοδέψει κάθε υποψήφιος σύμβουλος σε όλους τους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας. Μέγιστο ποσό στους δήμους, οι3.500 ευρώ και τις περιφέρειες 13.500 ευρώ (στην Αττική).

AFTODIOIKISI.GR

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ

ΣΤΙΣ 2:40 ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΉ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Μας ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΟΣΟΙ ΦΙΛΟΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΗΡΤΗΣΑΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ. Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΕΙ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ,ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

«ΣΤΡΙΒΕΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΑΒΩΝΟΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΕΝΑΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΝΑ ΕΥΤΕΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΜΕ  ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΧΡΟΝΟ  ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ.»
ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ

Αιχμές Μητσοτάκη κατά Μιχελάκη: Έχουμε δεσμευθεί στον Σαμαρά για τις 4.000 διαθεσιμότητες στους δήμους


Μετά τις διαρροές από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τις καθυστερήσεις αναφορικά με τους 4.000 δημοτικούς υπαλλήλους που πρέπει να ενταχθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου σε εθελοντική κινητικότητα – διαθεσιμότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αφήνει και δημοσίως, πλέον, αιχμές για τον υπουργό ΕσωτερικώνΓιάννη Μιχελάκη. Ερωτηθείς σχετικά από την «Καθημερινή της Κυριακής» ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης αν και αρνείται ότι υπάρχει ένταση στις σχέσεις τους, τονίζει με νόημα ότι «όλοι μας καλούμαστε να υλοποιήσουμε αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης για τις οποίες έχουμε δεσμευθεί ενώπιον του πρωθυπουργού».
Αναφορικά με την πρόοδο της διαθεσιμότητας του 2013, ο κ. Μητσοτάκης υποστηρίζει ότι «ήδη έχουν τεθεί σε καθεστώς κινητικότητας περίπου 21.000 δημόσιοι υπάλληλοι και ο στόχος έχει επιτευχθεί κατά περίπου 85%. Το υπόλοιπο 15% θα καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από το υπουργείο Εσωτερικών, μέσω και της εθελοντικής ενδοδημοτικής κινητικότητας».
Παράλληλα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης επαναλαμβάνει ότι για την επιλογή των διευθυντών στο Δημόσιο, θα καταργηθούν τα μόρια και θα θεσπιστεί συνέντευξη και γραπτές εξετάσεις.

aftodioikisi.gr

Δημόσιο: Η τρόικα ζητάει 2.000 απολύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2015 & πρώτο μισθό 586 ευρώ



Μείωση του μισθού του νεοδιοριζόμενου στο Δημόσιο στα επίπεδα του ιδιωτικού τομέα  (δηλαδή, 586 ευρώ) και 2.000 απολύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2015 είναι οι νέες απαιτήσεις της τρόικας. Όπως γράφει η real news το γεγονός έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις ακόμη και από υπουργούς που υποστηρίζουν το μνημόνιο.
Υπενθυμίζεται ότι ο σημερινός κατώτατος μισθός στο Δημόσιο για πρωτοδιοριζόμενο ΥΕ είναι 780 ευρώ μικτά (584 καθαρά) και τον ΔΕ 858 ευρώ μικτά (643 καθαρά). Με τη νέα πρόταση οι καθαρές αποδοχές υπολογίζεται ότι θα πέσουν στα 440 ευρώ!
Από την πλευρά της η κυβέρνησης φαίνεται ότι δέχεται η μείωση να είναι περί τα 100 ευρώ στις μικτές αποδοχές των νεοεισερχόμενων στο Δημόσιο με στόχο να δοθεί το «πλεόνασμα» στα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να μειωθεί το πολιτικό κόστος.
Παράλληλα οι εκπρόσωποι της τρόικας ζητούν συνολικά ακόμη 5.000 απολύσεις μέσα στο 2015, την ώρα που ακόμη δεν έχουν κλείσει ακόμη ούτε οι 4.000 απολύσεις του 2013, πόσω μάλλον οι 11.000 του 2015.

aftodioikisi.gr

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

EΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΙΟΥ,ΨΑΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ κ.κ. ΜΑΡΚΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Πρός
τόν Ἱ­ε­ρόν Κλῆ­ρον
καί τόν εὐ­σε­βῆ λα­όν
τῆς  κα­θ’ ἡ­μᾶς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ως
Ἀ­γα­πη­τοί,
Ἡ πρώ­τη Κυ­ρια­κή τῶν Νη­στει­ῶν εἶ­ναι γνω­στή σέ ὅ­λους μας ὡς Κυ­ρια­κή τῆς Ὀρ­θο­δο­ξί­ας. Πρό­κει­ται γιά μιά ἐ­ξαι­ρε­τι­κῆς σπου­δαι­ό­τη­τος ἑ­ορ­τή πού εἶ­ναι συ­νυ­φα­σμέ­νη μέ τήν αὐ­το­συ­νει­δη­σί­α τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Ἐκ­κλη­σί­ας μας, ὅ­τι ἀ­πο­τε­λεῖ τήν «ΜΙΑΝ, ΑΓΙΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ». Τήν Ἐκ­κλη­σί­α πού ὁ­μο­λο­γοῦ­με στό ἱ­ε­ρό Σύμ­βο­λο τῆς Πί­στε­ώς μας τή στιγ­μή τοῦ ἁ­γί­ου Βα­πτί­σμα­τός μας, σέ κά­θε Θεί­α Λει­τουρ­γί­α, ἀλ­λά καί κα­θη­με­ρι­νά στήν προ­σευ­χή μας.
Εἶ­ναι, ἐ­πί­σης, ἡ ἑ­ορ­τή πού μᾶς ὑ­πεν­θυ­μί­ζει τή δι­α­χρο­νι­κή ἐ­πι­βε­βαί­ω­ση τοῦ λό­γου τοῦ Χρι­στοῦ μας σχε­τι­κά μέ τήν ἁ­γί­α Του Ἐκ­κλη­σί­α, πού εἶ­ναι τό ἴ­διο τό Σῶ­μά Του, ὅ­τι «πύ­λαι ᾅ­δου οὐ κα­τι­σχύ­σου­σιν αὐ­τῆς»(Ματθ. 16,18).
Δι­α­χρο­νι­κά στό θρί­αμ­βο τῆς ἀ­λή­θειας ἔ­ναν­τι τῆς ποι­κι­λό­μορ­φης πλά­νης, ὅ­πως τήν ἐκ­φρά­ζουν οἱ δι­ά­φο­ρες αἱ­ρέ­σεις πού ἐμ­φα­νί­ζον­ται μέ­σα στήν ἱ­στο­ρί­α, ἐ­ξέ­χου­σα καί μο­να­δι­κή θέ­ση εἶ­χαν καί ἔ­χουν οἱ ἅ­γιοι Πα­τέ­ρες τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας μας, ὡς ἀ­ναν­τι­κα­τά­στα­τοι φο­ρεῖς, ἐκ­φρα­στές καί ὑ­πε­ρα­σπι­στές τῆς θε­ω­τι­κῆς ἐμ­πει­ρί­ας, τῶν ἁ­γί­ων προ­φη­τῶν, ἀ­πο­στό­λων καί μαρ­τύ­ρων τῆς πί­στε­ώς μας.
Γιά τό λό­γο αὐ­τό τό ἀ­πό­σπα­σμα ἀ­πό τό Συ­νο­δι­κό τῆς Ὀρ­θο­δο­ξί­ας, σή­με­ρα, ἀ­να­δει­κνύ­ει αὐ­τή τή θαυ­μα­στή καί ἀ­δι­ά­σπα­στη σχέ­ση ἀ­να­φέ­ρον­τας:«Οἱ Προ­φῆ­ται ὡς εἶ­δον, οἱ Ἀ­πό­στο­λοι ὡς ἐ­δί­δα­ξαν, ἡ Ἐκ­κλη­σί­α ὡς πα­ρέ­λα­βεν, οἱ Δι­δά­σκα­λοι ὡς ἐ­δογ­μά­τι­σαν, ἡ Οἰ­κου­μέ­νη ὡς συμ­πε­φώ­νη­κε...».
Η ἀ­να­φο­ρά στά πρό­σω­πά τους, ἡ ἐ­πί­κλη­ση καί χρή­ση τῆς δι­δα­σκα­λί­ας τους καί τῶν ἔρ­γων τους δέν εἶ­ναι προ­σφυ­γή σ’ ἕ­να ἔν­δο­ξο πα­ρελ­θόν  στά  πλαί­σια  μιᾶς  στεί­ρας  ἰ­δε­ο­λο­γι­κῆς πε­ρι­χα­ρα­κώ­σε­ως,
ἀλ­λά ἀ­ναγ­και­ό­τη­τα δι­α­χρο­νι­κή τοῦ ἐκ­κλη­σι­α­στι­κοῦ σώ­μα­τος.
Στά ἱ­ε­ρά πρό­σω­πά τους ἡ Ὀρ­θό­δο­ξη Ἐκ­κλη­σί­α μας βλέ­πει τίς θε­ω­μέ­νες καί ἁ­γι­α­σμέ­νες ἐ­κεῖ­νες προ­σω­πι­κό­τη­τες πού ἀ­να­δει­κνύ­ουν καί ἀ­πο­δει­κνύ­ουν κα­τά τρό­πο, ὄ­χι θε­ω­ρη­τι­κό,  ἀλ­λά ἄ­με­σο καί ρε­α­λι­στι­κό, τήν μο­να­δι­κό­τη­τα τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου πί­στε­ως καί τή με­τα­μορ­φω­τι­κή δύ­να­μη τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου ὡς ἐκ­κλη­σι­α­στι­κοῦ ἤ­θους.
Εἶ­ναι πρω­τί­στως ἐκ­φρα­στές καί συ­νε­χι­στές τῆς ἀ­πο­στο­λι­κῆς πα­ρα­κα­τα­θή­κης, πρό­μα­χοι καί ὁ­δη­γοί ἀ­ξε­πέ­ρα­στοι στήν προ­ά­σπι­ση τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου πί­στε­ως, πρό­τυ­πα ζω­ῆς αὐ­θεν­τι­κά γιά κά­θε ἄν­θρω­πο, ζων­τα­νά πα­ρα­δείγ­μα­τα, ἐμ­πνευ­στές δι­α­χρο­νι­κοῦ ἐκ­κλη­σι­α­στι­κοῦ ἤ­θους ἀ­παλ­λαγ­μέ­νου ἀ­πό τήν ἰ­δι­ο­τέ­λεια τοῦ ἀ­το­μι­σμοῦ, τή πλη­γή τῆς δι­αι­ρέ­σε­ως καί τή νό­σο τῆς αἱ­ρέ­σε­ως.
Στά πλαί­σια αὐ­τά ἀν­τι­λαμ­βα­νό­μα­στε π.χ. για­τί ὁ ἅ­γιος Γρη­γό­ριος ὁ Θε­ο­λό­γος, ἀ­να­φε­ρό­με­νος στόν Μέ­γα Ἀ­θα­νά­σιο καί στούς ἐ­πι­κοὺς ἀ­γῶ­νες του γιά τήν προ­ά­σπι­ση τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου πί­στε­ως ἀ­πέ­ναν­τι στούς Ἀ­ρεια­νούς, ἔ­λε­γε: «Ἀ­θα­νά­σιον ἐ­παι­νῶν, ἀ­ρε­τήν ἐ­παι­νέ­σο­μαι. Ταὐ­τόν γάρ ἐ­κεῖ­νον τε εἰ­πεῖν, καί ἀ­ρε­τήν ἐ­παι­νέ­σαι» καί «νό­μον δέ ὀρ­θο­δο­ξί­ας τά ἐ­κεί­νου δόγ­μα­τα»(ΕΠΕ 6,39,94).
Οἱ ἅ­γιοι Πα­τέ­ρες τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας μας εἶ­ναι, ἐ­πί­σης, οἱ ἐν Χρι­στῷ αὐ­θεν­τι­κοί χει­ρα­γω­γοί μας στήν ὀρ­θή ἑρ­μη­νεί­α τῆς Ἁ­γί­ας Γρα­φῆς.
Ὑ­πάρ­χει ὅ­μως ἕ­να ἐ­ρώ­τη­μα. Για­τί σ’ ἕ­να τό­σο δι­α­φο­ρε­τι­κό κό­σμο, ὅ­πως ὁ ση­με­ρι­νός, νά εἶ­ναι ἀ­ναγ­καί­α ἡ πα­ρου­σί­α, ἡ χρή­ση καί ἡ προ­σφυ­γή στούς Πα­τέ­ρες τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας; Γιά λό­γους στεί­ρου συν­τη­ρη­τι­σμοῦ; Φυ­σι­κά ὄ­χι. Φο­βᾶ­ται ἡ Ἐκ­κλη­σί­α τό και­νούρ­γιο; Ἐ­πί­σης ὄ­χι. Λό­γῳ μιᾶς ἰ­δε­ο­λο­γι­κῆς ἐ­ξι­δα­νι­κεύ­σε­ως τοῦ πα­ρελ­θόν­τος; Δέν ἰ­σχύ­ει τί­πο­τα ἀ­π’ ὅ­λα αὐ­τά. Στά πρό­σω­πα τῶν ἁ­γί­ων Πα­τέ­ρων ἡ Ὀρ­θό­δο­ξη Ἐκ­κλη­σί­α μας δέν βρί­σκει μί­α στο­χα­στι­κή προ­σέγ­γι­ση, ἀλ­λά μιά ἀ­πο­δει­κτι­κή, ἐμ­πει­ρι­κή καί αὐ­θεν­τι­κή βί­ω­ση τοῦ μυσ­τη­ρί­ου τοῦ Χρι­στοῦ.
Ἡ ἐν ἁ­γί­ῳ Πνεύ­μα­τι χα­ρι­σμα­τι­κή κα­τά­στα­σή τους καί ὁ θε­ο­φώ­τι­στος λό­γος τους κα­θι­στᾶ αὐ­τούς, ὡς τούς πλέ­ον ἀ­σφα­λεῖς ἐκ­κλη­σι­α­στι­κούς χει­ρα­γω­γοὺς, δι­α­χρο­νι­κά, γιά νά βι­ώ­σουν καί νά γνω­ρί­σουν οἱ πι­στοί ἀ­πλα­νῶς τό μυ­στή­ριο τοῦ Χρι­στοῦ. Αὐ­τό ἀ­κρι­βῶς τό Μυ­στή­ριο τοῦ Χρι­στοῦ εἶ­ναι ἡ πρό­τα­ση ζω­ῆς τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας στήν ὁ­ποί­α προ­σκα­λοῦν­ται ὅ­λοι,  ὥ­στε «καί αὐ­τοί σω­τη­ρί­ας τύ­χω­σι τῆς ἐν Χρι­στῷ Ἰ­η­σοῦ με­τά δό­ξης αἰ­ω­νί­ου» (Β΄Τιμ. 2, 10).
Αὐ­τή τήν πραγ­μα­τι­κό­τη­τα ἐμ­πει­ρι­κά γνω­ρί­ζον­τάς την ὁ ἅ­γιος Γρη­γό­ριος, ἀρ­χι­ε­πί­σκο­πος Θεσ­σα­λο­νί­κης ὁ Πα­λα­μᾶς, ἕ­νας ἐ­πί­σης κο­ρυ­φαῖ­ος ἐκ­φρα­στὴς καί πρό­μα­χος τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Πί­στε­ως ἐ­ναν­τί­ον ἐ­κεί­νων πού ἀλ­λοί­ω­ναν στήν ἐ­πο­χή του τό Ὀρ­θό­δο­ξο Δόγ­μα, λέ­γει ὅ­τι οἱ ἱ­ε­ροί Πα­τέ­ρες εἶ­ναι οἱ Θε­ο­λό­γοι τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας οἱ ὁ­ποῖ­οι «θε­ο­χα­ρί­στως τε ἐ­δι­δά­χθη­σαν καί θε­ο­μι­μή­τως ἡ­μᾶς ἐ­δί­δα­ξαν» (ΕΠΕ 1,513).
Γι­’­αὐ­τό τό λό­γο οἱ Πα­τέ­ρες τῆς Πεν­θέ­κτης Οἰ­κου­με­νι­κῆς Συ­νό­δου, κα­τα­γρά­φον­τας τήν ἐκ­κλη­σι­α­στι­κή αὐ­το­συ­νει­δη­σί­α καί ὄ­χι δι­α­τυ­πώ­νον­τας κά­ποι­α προ­σω­πι­κή γνώ­μη, στόν Α΄ Κα­νό­να τους μᾶς ὑ­πεν­θυ­μί­ζουν σχε­τι­κῶς ὅ­τι «πάν­των τῶν ἐν τῇ Ἐκ­κλη­σί­ᾳ τοῦ Θε­οῦ δι­α­πρε­ψάν­των ἀν­δρῶν, οἵ γε­γό­να­σι φω­στῆ­ρες ἐν κό­σμῳ, λό­γον ζω­ῆς ἐ­πέ­χον­τες, τήν πί­στιν κρα­τεῖν βε­βαί­αν καί μέ­χρι συν­τε­λεί­ας τοῦ αἰ­ῶ­νος ἀ­σά­λευ­τον δι­α­μέ­νειν θε­σπί­ζο­μεν, καί τά αὐ­τῶν θε­ο­πα­ρά­δο­τα συγ­γρά­μα­τά τε καί δόγ­μα­τα».
Ἀ­γα­πη­τοί μου ἀ­δελ­φοί, ὡς Ἐ­πί­σκο­πος καί Ποι­μέ­νας τῆς το­πι­κῆς Ἐκ­κλη­σί­ας, σᾶς πα­ρα­κα­λοῦ­με ἐν Κυ­ρί­ῳ καί σᾶς προ­τρέ­που­με ἐν­θέρ­μως νά γνω­ρί­σου­με καί νά ἀγ­κα­λι­ά­σου­με τόν μο­να­δι­κό, πνευ­μα­τι­κό καί ἀ­τί­μη­το θη­σαυ­ρό τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Ἐκ­κλη­σί­ας μας, πού εἶ­ναι οἱ ἅ­γιοι Πα­τέ­ρες, κα­θὼς ἀ­πο­τε­λοῦν ἄ­σβε­στους ὁ­δο­δεῖ­κτες μέ­σα στήν ἱ­στο­ρί­α καί σαρ­κώ­νουν κα­τά τρό­πο ἀ­νυ­πέρ­βλη­το, ἐν παν­τί τό­πῳ καί χρό­νῳ, τήν πι­στό­τη­τα στήν εὐ­αγ­γε­λι­κή δι­δα­σκα­λί­α καί τό ἐκ­κλη­σι­α­στι­κό ἦ­θος.
Κυ­ρια­κή τῆς Ὀρ­θο­δο­ξί­ας 2014
Μέ πα­τρι­κές εὐ­χές
Ὁ Μη­τρο­πο­λί­της
+ Ὁ Χί­ου, Ψα­ρῶν καί Οἰ­νουσ­σῶν Μᾶρ­κος

ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑ - ΕΘΕΣΑΝ ΘΕΜΑ ΑΠΕΡΓΙΩΝ

Με νέες απαιτήσεις για τα εργασιακά κάθισαν στο τραπέζι τωνδιαπραγματεύσεων οι τροϊκανοί.Αν και σύμφωνα με υψηλόβαθμο παράγοντα του υπ. Οικονομικών "διαπιστώνεται βούληση όλων των πλευρών να κλείσουμε", η τρόικα έφερε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων νέες απαιτήσεις σε ότι αφορά τα εργασιακά. Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών είπε οτι οι επικεφαλής της τρόικας έθεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων την απαίτηση να υπάρχει απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των εργαζομένων για την κήρυξη απεργιών, το πάγωμα των τριετιών από το 2017 και το lock out.
Ο ίδιος παράγοντας πρόσθεσε, πάντως, ότι αυτά είναι ζητήματα που θέτει η τρόικα στο πλαίσιο της σύγκλισης της Ελλάδας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και χωρίς να υπάρχει η υποχρέωση υλοποίησης ή θέσπισής τους ως προαπαιτούμενα για τη δόση. Για παράδειγμα, είπε, η τρόικα δεν μπορεί να δεχθεί ότι η Ελλάδα είναι πλέον η μόνη ευρωπαϊκή χώρα (έως πρότινος ήταν και η Ολλανδία) χωρίς νομικό πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις. Συμπλήρωσε, όμως, ότι λόγω της πολύ υψηλής ανεργίας στη χώρα μας, ελήφθη η πολιτική απόφαση να μην νομοθετηθούν αλλαγές στο ισχύον πλαίσιο.
Υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε οτι “δήλωση επαρκούς προόδου” από την τρόικα προς το Eurogroup της Δευτέρας, για τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, "διαπιστώνεται βούληση όλων των πλευρών να κλείσουμε", αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό θα συμβεί εντός του Μαρτίου.
Η κυβέρνηση θεωρεί ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι για τις τράπεζες, που εξαρχής αποτέλεσαν το μεγάλο «αγκάθι» των διαπραγματεύσεων- «στην αρχή η τρόικα είχε δηλώσει ότι θα μπλοκάρουμε τον έλεγχο», επισήμανε κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών-, πλέον οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν λειάνει τις θέσεις τους τόσο ως προς το ύψος των κεφαλαίων που θα απαιτηθούν για την ανακεφαλαιοποίηση, όσο και για τον χρόνο που οι τράπεζες θα έχουν στη διάθεσή τους για αυτήν. «Αρχίζει να υλοποιείται το αίτημα μας για ίση μεταχείριση των ελληνικών τραπεζών», ανέφερε ο εν λόγω παράγοντας, εκτιμώντας επιπρόσθετα ότι «θα είναι επαρκής ο χρόνος και για την Εθνική», προκειμένου να αναζητήσει ιδιωτικά κεφάλαια, παρά το ότι ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Ωστόσο, δεν απέκλεισε, το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει προαπαιτούμενο για εκταμίευση κάποιας δόσης.
Επίσης, στο δημοσιονομικό σκέλος, υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών θεωρεί βέβαιη την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος άνω του 1,5% του ΑΕΠ για το 2014, γεγονός που επιτρέπει τη διανομή «κοινωνικού μερίσματος» από το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν έχουν παρουσιάσει ακόμη κάποια δική τους εκτίμηση για τα δημοσιονομικά, καθώς είναι επιφυλακτικοί λόγω των εσφαλμένων αρχικών προβλέψεών τους.

Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα συνεχίζονται στο υπουργείο Οικονομικών από σήμερα στις 11 το πρωί, με σκοπό να υπάρξει περαιτέρω σύγκλιση προτού ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, και οι επικεφαλής της τρόικας αναχωρήσουν για τις Βρυξέλλες και τη συνεδρίαση του Eurogroup. Οι εκπρόσωποι των δανειστών θα επανέλθουν στην Αθήνα την προσεχή Τετάρτη και από το υπουργείο Οικονομικών εκτιμάται ότι θα παραμείνουν για περίπου 5- 6 ημέρες.

newsit.gr

Τροπολογίες Μητσοτάκη για διορισμό επιτυχόντων ΑΣΕΠ, εθελοντική κινητικότητα, απόλυση συμβασιούχων & «διαθέσιμων»


Κατατέθηκαν απόψε στη Βουλή δύο τροπολογίες στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα» με τις οποίες:  Μεταξύ άλλων, καθορίζεται ο κατά προτεραιότητα διορισμός των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και διευκρινίζεται ότι κατά την προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημάρχων και περιφερειαρχών, δεν αναστέλλεται για όσους έχουν βγει σε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα, η έκδοση πράξεων μεταβολής της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
Οι τροπολογίες προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:
-Ο ειδικός γραμματέας του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, οι επιθεωρητές-ελεγκτές και οι βοηθοί τους, για τις περιπτώσεις που εγκαλούνται ενώπιον δικαστηρίων για πράξεις ή παραλείψεις τους, εκπροσωπούνται από μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
-Επαναδιατυπώνεται η προς ψήφιση διάταξη για τον επανέλεγχο της πρόσληψης στο Δημόσιο, με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, των πρώην συμβασιούχων ορισμένου χρόνου. Στους ελεγκτές του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης που θα διενεργήσουν τους ελέγχους, αποδίδεται η ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου – και αν ο έλεγχος αποδείξει πως υπήρξε παρατυπία κατά την πρόσληψη κάποιου εργαζομένου, ο τελευταίος απολύεται αυτοδικαίως και χωρίς αποζημίωση, με εξαίρεση τις περιπτώσεις για τις οποίες υπάρχει ήδη δικαστική απόφαση. Η όλη διαδικασία τίθεται υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.
-Οι επιτυχόντες σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ (καθώς και των φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ), που αναφέρονται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων μετά την 1η Ιανουαρίου του 2009, μπορεί να διοριστούν βάσει νέας προκήρυξης πλήρωσης τακτικών θέσεων με σειρά προτεραιότητας, η οποία θα εκδοθεί ειδικά γι” αυτούς. Με τη νέα προκήρυξη θα καθοριστούν οι θέσεις ανά φορέα, περιφερειακή ενότητα, κατηγορία και κλάδο προσωπικού, τα προσόντα πρόσληψης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Όσοι δεν υποβάλλουν αίτηση ή δεν διοριστούν με τη νέα προκήρυξη, διορίζονται σταδιακά μέχρι το τέλος του 2015, βάσει της σειράς επιτυχίας τους, στις αρχικές θέσεις διορισμού τους, με τη βαθμολογία που εντάχθηκαν στον πίνακα διοριστέων.
-Ορίζεται (ξανά) ρητά ότι κατά την προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημάρχων και περιφερειαρχών, δεν αναστέλλεται για όσους έχουν βγει σε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα, η έκδοση πράξεων μεταβολής της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
-Επανακαθορίζεται η διαδικασία για τις μετατάξεις, στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντικής ενδο-αυτοδιοικητικής κινητικότητας.
-Συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Επιχειρήσεων, προκειμένου να διευκρινισθεί ο τρόπος του λογιστικού προσδιορισμού του καθαρού εισοδήματος των επιχειρήσεων που τηρούν βιβλία με την απλογραφική ή διπλογραφική μέθοδο.
-Περιλαμβάνονται πλέον στην έννοια των «κινητών αξιών του ελληνικού Δημοσίου» οι κινητές αξίες των ΔΕΚΟ, που καλύπτονται απ” την εγγύηση του Δημοσίου και αποτελούν μέρος του χρέους της γενικής κυβέρνησης.
-Προωθείται η έκδοση repos με διαμεσολάβηση της Τράπεζας της Ελλάδος για την εξασφάλιση ρευστότητας.
-Εξασφαλίζεται το εφάπαξ των απολυόμενων υπαλλήλων του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, με το ποσό που αναλογεί στον καθένα.
-Ορίζεται προθεσμία ενός έτους για την εκκαθάριση της εταιρείας Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε.
Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής.

aftodioikisi.gr