Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Δικαίωμα στην απεργία; Οχι, λέει η Τρόικα


Την αλλαγή του νόμου για την κήρυξη απεργιών και το λοκ άουτ ζητά επιτακτικά η Τρόικα, επαναφέροντας ένα αίτημα που είχε απορριφθεί πριν από έναν χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, υποστηρίζουν ότι ο νόμος1264/82 είναι αναχρονιστικός και δεν συνάδει με ό,τι ισχύει στην Ε.Ε αλλά και με όσα προβλέπει η 77η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας» (δικαίωμα εργοδότη για ανταπεργία – λοκ άουτ). Η κυβέρνηση, κατά τις ίδιες πληροφορίες, διεμήνυσε στους εκπροσώπους των δανειστών ότι η κατάργηση ή ο περιορισμός του δικαιώματος στην απεργία θα είναι αιτία πολέμου για τα συνδικάτα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να συζητηθεί σε προεκλογική περίοδο.
Ως προς την ατζέντα των εργασιακών, η Τρόικα επιμένει επίσηβς στην κατάργηση νωρίτερα από την 1/1/2017, όπως ήδη προβλέπει ο μνημονιακός νόμος 4172/13, των πολυετιών οι οποίες, αν και παραμένουν «παγωμένες» από τις 14/2/2012 για όλους τους εργαζόμενους (δηλαδή δεν χορηγούνται νέες) προβλέπονται ως «προσαυξήσεις» στα νομοθετημένα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων. Και βέβαια, ζητούν απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.

aftodioikisi.gr

Έξοδος στη σύνταξη από τα 55 με διαδοχική ασφάλιση


Ευκαιρίες αλλά και παγίδες κρύβει για τους ασφαλισμένους η έξοδος στη σύνταξη με διαδοχική ασφάλιση. Οι ευκαιρίες αφορούν όσους έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης (κατοχυρωμένο δικαίωμα) σε ταμεία μισθωτών καθώς μπορούν να αποχωρήσουν ακόμα και στα 55. Για όσους έχουν τελευταίο Ταμείο το ΟΑΕΕ, η συνταξιοδότηση έρχεται είτε στα 60 είτε από το 62ο έτος εφόσον δεν επαρκεί ο χρόνος ασφάλισης στον ΟΑΕΕ και το αίτημα διαβιβαστεί στον προηγούμενο φορέα.
Οι διατάξεις που ισχύουν στη διαδοχική ασφάλιση ξαναμπαίνουν στο μικροσκόπιο του υπουργείου Εργασίας και εξετάζεται από ειδική επιτροπή η απλούστευσή τους ώστε να μειωθεί ο χρόνος απονομής της σύνταξης. Μία από τις προτάσεις είναι να βγαίνει η σύνταξη όχι από το τελευταίο Ταμείο αλλά από αυτό όπου ο ασφαλισμένος έχει τα περισσότερα χρόνια ασφάλισης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αρμοδίων, το 40% με 45% των εργαζομένων, δηλαδή πάνω από 1,5 εκατομμύριο ασφαλισμένοι εμπίπτουν στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
Πλήρης οδηγός
πηγή: εφημερίδα Ελέυθερος Τύπος
aftodioikisi.gr

Κ. Μητσοτάκης: «Θα συμμετάσχουν και ιδιώτες στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων»


Αξιολόγηση βάσει των απαιτήσεων της κάθε θέσης εργασίας, κατάργηση των «μορίων» και έμφαση στα «δυναμικά» χαρακτηριστικά των υποψηφίων έναντι των τυπικών προσόντων, αλλά και καθιέρωση της συνέντευξης ως βασικού εργαλείου επιλογής περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τον νέο τρόπο επιλογής προϊσταμένων. Μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής», ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν στην ανάγκη αλλαγής του συστήματος αλλά και γιατί είναι σημαντικό η επιλογή να είναι μεν αξιοκρατική αλλά να έχει ως βασικό γνώμονα «την αξιοσύνη και το ταλέντο».
Βάσει των προβλεπόμενων στο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί μέχρι το Πάσχα στη Βουλή -«σε κλίμα συναίνεσης», όπως ευελπιστεί ο ίδιος- για πρώτη φορά θα μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία όλοι οι υπάλληλοι που έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και όχι μόνο οι υπηρετούντες σε αντίστοιχες θέσεις. Στη διαδικασία επιλογής των «κατάλληλων» θα παρεμβάλλονται εκτός από το ΑΣΕΠ, που θα έχει την κύρια ευθύνη των γραπτών εξετάσεων, Ειδικά Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων, αλλά και Συμβούλια Συνέντευξης Προϊσταμένων. Στόχος είναι εντός των 18 προσεχών μηνών να έχουν αναδειχθεί 81 γενικοί διευθυντές, 383 διευθυντές και 1.384 τμηματάρχες.
– Τι είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων;
– Οπως γνωρίζετε, έχουμε προχωρήσει σ’ έναν συνολικό ανασχεδιασμό της Δημόσιας Διοίκησης. Εχουμε περιγράψει για κάθε υπηρεσία τι απαιτείται να κάνει, πώς θα επιτύχει τους στόχους της και ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν οι υπάλληλοι που θα αναλάβουν τις θέσεις ευθύνης, ώστε να αποκτήσουμε ένα νέο, φιλικό για τον πολίτη και αποτελεσματικό Δημόσιο. Τώρα χρειάζεται να βρούμε τους κατάλληλους ηγέτες, δηλαδή τους γενικούς διευθυντές, τους διευθυντές και τους προϊσταμένους Τμημάτων. Και αυτό είναι το δύσκολο. Πιστεύω, όμως, ότι με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων θα το επιτύχουμε καθώς θέτουμε σε εφαρμογή μεθόδους και «εργαλεία» επιλογής που στοχεύουν στην αξιοκρατία και την αξιοσύνη δίχως όμως να υπολείπονται σε διαφάνεια και αντικειμενικότητα. Την ίδια στιγμή -και θέλω να το τονίσω αυτό- κρατάμε τα θετικά στοιχεία του «νόμου Ραγκούση», ο οποίος στην πράξη δεν εφαρμόστηκε και δεν δοκιμάστηκε, δυστυχώς, ποτέ.
Τα «εργαλεία»
– Ποια είναι αυτά τα «εργαλεία», πώς προέκυψαν ξαφνικά και αν είναι τόσο εύστοχα γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια;
– Μελετήσαμε τις πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλες χώρες (Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Καναδά). Κατόπιν, προσαρμόσαμε τις πρακτικές αυτές στις δικές μας ανάγκες. Γνωρίζοντας πλέον τις ανάγκες κάθε θέσης ευθύνης στο Δημόσιο, ξεκινάμε τώρα να εντοπίσουμε τους πλέον κατάλληλους υπαλλήλους για κάθε συγκεκριμένη διευθυντική θέση. Καταργούμε τη στείρα μοριοδότηση των «στατικών» χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κ.λπ.) και ενεργοποιούνται γραπτές εξετάσεις και δομημένες συνεντεύξεις για να εντοπίσουμε τα δυναμικά εκείνα χαρακτηριστικά και τις ειδικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας μάνατζερ για κάθε συγκεκριμένη θέση ευθύνης. Τα προηγούμενα χρόνια αφενός δεν είχαμε περιγράμματα θέσεων ευθύνης, αφετέρου προτάχθηκε ως στόχος η αντικειμενικό#τητα της επιλογής προϊσταμένων έναντι της αξιοσύνης και του ταλέντου.
– Από τη μια καταργείτε τα αντικειμενικά «μόρια» και από την άλλη δίνετε μεγάλη έμφαση σε άλλα υποκειμενικά «εργαλεία» επιλογής. Δεν φοβάστε μήπως κατηγορηθείτε για κομματική – πελατειακή χειραγώγηση των διαδικασιών;
– Τα μόρια αποτιμούν μόνο στατικά χαρακτηριστικά ενός υποψηφίου και ακόμα και αυτό το κάνουν ανεπαρκώς. Μπορείτε να αντιληφθείτε εύκολα πως ένας υποψήφιος μπορεί να συγκεντρώνει πολλά μόρια, αλλά να είναι παντελώς ακατάλληλος προϊστάμενος, είτε γιατί η προϋπηρεσία ή η εκπαίδευσή του δεν σχετίζονται με τη θέση ευθύνης, είτε γιατί η θέση απαιτεί και άλλα δυναμικά χαρακτηριστικά που δεν εντοπίζονται με πιστοποιητικά. Εχει αποδειχθεί ότι η απόκτηση τίτλων σπουδών δεν καθιστά a priori τον υποψήφιο τον καταλληλότερο. Στην Ελλάδα μάς χαρακτηρίζει συλλογικά μια «πτυχιολαγνεία». Αλλά αν ψάχνεις για «πρώτο βιολί» και μπορείς να το επιλέξεις ακούγοντάς το να παίζει, δεν εστιάζεις σε μόρια, σε βαθμούς σε πτυχία ή σεμινάρια που ενδεχομένως παρακολούθησε ο βιολονίστας! Ψάχνουμε τα «πρώτα βιολιά» στη διοίκηση και είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν. Τα κριτήρια επιλογής που εισάγει το νέο σύστημα εστιάζουν στην ανάδειξη των ηγετικών και διοικητικών δεξιοτήτων των νέων προϊσταμένων, στοχεύοντας στην ίαση μιας χρόνιας ανεπάρκειας της Διοίκησης όπως ανέδειξε και η πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ. Το νέο σύστημα είναι δομημένο έτσι ώστε ούτε την επιλογή τμηματάρχη δεν θα μπορώ να επηρεάσω εγώ ως υπουργός! Βάζουμε τέλος και σε αυτήν την πτυχή του πελατειακού συστήματος, που εν πολλοίς συνέβαλε στην πτώχευση της χώρας.
– Πώς διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια του νέου συστήματος και ειδικότερα της συνέντευξης στην οποία δίνετε ιδιαίτερη βαρύτητα;
– Η αντικειμενικότητα διασφαλίζεται με την ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εμφιλοχωρήσει πολιτική ή άλλη παρέμβαση. Ολα τα στάδια θα αναρτώνται σε πραγματικό χρόνο στο Διαδίκτυο. Οι γραπτές εξετάσεις θα διενεργούνται με τις ίδιες δικλίδες διαφάνειας με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Στη συνέντευξη δίνουμε πράγματι ιδιαίτερη σημασία. Η διεθνής πρακτική και η εμπειρία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, δείχνει ότι μόνο με δομημένη συνέντευξη μπορούν να αξιολογηθούν τα «δυναμικά» χαρακτηριστικά υποψηφίων προϊσταμένων. Η αντικειμενικότητα της συνέντευξης διασφαλίζεται καθώς: α) η συνέντευξη θα είναι «δομημένη», δηλαδή θα αξιολογεί με ενιαίο τρόπο συγκεκριμένες δεξιότητες όπως προκύπτουν από τα βιογραφικά των υποψηφίων και από τις δηλώσεις ενδιαφέροντος και β) θα διεξάγεται από έμπειρα και πιστοποιημένα στελέχη που θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ.
Ανοιγμα στους ιδιώτες
– Στα Συμβούλια Επιλογής αλλά και στα συμβούλια που θα διενεργήσουν τις συνεντεύξεις περιλαμβάνονται και στελέχη του ιδιωτικού τομέα. Γιατί αυτό; Σκέφτεστε μήπως να ανοίξετε τις θέσεις ευθύνης του Δημοσίου και στον ιδιωτικό τομέα;
– Πράγματι, πέραν των εκπροσώπων του ΑΣΕΠ και του δημοσίου τομέα θα συμμετέχουν και επιλεγμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα ως αξιολογητές. Τα στελέχη αυτά θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ και θα έχουν πιστοποιηθεί σχετικά. Αυτή η καινοτομία, πέραν της περαιτέρω διασφάλισης της διαφάνειας, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρεται τεχνογνωσία στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού από τον ιδιωτικό τομέα στο κράτος. Αυτή τη χρονική στιγμή στην εξέλιξη της Δημόσιας Διοίκησης δεν ανοίγουμε τις θέσεις ευθύνης στον ιδιωτικό τομέα. Σε λίγα χρόνια όμως πιστεύω ότι θα είναι θεμιτό και εφικτό να προσελκύσουμε προϊστάμενους και από τον ιδιωτικό τομέα ειδικά για θέσεις ευθύνης που απαιτούν εξειδικευμένη εμπειρία.
– Το σύστημα που εισάγεται θα έχει ως πεδίο εφαρμογής του το κεντρικό κράτος. Τι θα γίνει με την αυτοδιοίκηση όπου υπάρχει διαπιστωμένη κακοδιοίκηση και διαφθορά;
– Για τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού θα ακολουθήσει νέα μελέτη για το σύστημα επιλογής προϊσταμένων σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών. Οι δομές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν έχουν ακόμα αξιολογηθεί. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλες ιδιαιτερότητες όπως οι γεωγραφικές. Οι αρχές, όμως, που εισάγει το προτεινόμενο νέο σύστημα θα διέπουν και αυτό που θα εφαρμοστεί στους ΟΤΑ.
– Συμφωνείτε ότι το νέο σύστημα είναι πολύπλοκο, χρονοβόρο και πολύ ακριβό;
– Είναι όσο πολύπλοκο και ακριβό απαιτείται για να διασφαλιστεί ότι θα επιλεγούν οι καταλληλότεροι προϊστάμενοι. Δεν είναι ακριβότερο ή πολυπλοκότερο από τα συστήματα που εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλες χώρες. Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι ένας τομέας στον οποίο δεν πρέπει να κάνουμε οικονομία χρήματος και προσπάθειας, είναι αυτός. Κατάλληλοι και ορθά επιλεγμένοι προϊστάμενοι προσθέτουν τεράστια αξία στο κράτος και στους πολίτες. Αυτό δυστυχώς ισχύει και αντίστροφα. Ως προς το χρονοβόρο επιτρέψτε μου να σας πω ότι ο προβλεπόμενος χρόνος δεν είναι πολύς. Στην Ιρλανδία η πλήρης εφαρμογή ενός νέου συστήματος επιλογής προϊσταμένων διήρκεσε δέκα χρόνια!
Οι μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες
– Καθώς η διαπραγμάτευση βρίσκεται στην κρίσιμη, αλλά μάλλον τελική καμπή της, η κυβέρνηση μοιάζει να «πολιτικοποιεί» τις συζητήσεις… Να ρωτήσουμε καθαρά, είναι υπερβολικές οι απαιτήσεις των ελεγκτών ή είναι ο φόβος των εκλογών;
– Οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Ε.Ε., της ΕΚΤ και του ΔΝΤ έχουν πάντα πολιτικό χαρακτήρα. Οι τεχνικές συζητήσεις γίνονται με τα λεγόμενα τεχνικά κλιμάκια. Η κυβέρνηση ζητάει από την τρόικα να αναγνωρίσει πρωτίστως τη μεγάλη εικόνα: ότι, δηλαδή, τα δύο από τα τρία προβλήματα που μας έβαλαν στη δίνη της κρίσης –το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και το δημοσιονομικό έλλειμμα– έχουν σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπιστεί. Για το τρίτο πρόβλημα, το δημόσιο χρέος, απαιτείται πλέον μια γενναία απόφαση από τους δανειστές της χώρας μας για να καταστεί βιώσιμο και διαχειρίσιμο. Τώρα ως προς τα επί μέρους ζητήματα της διαπραγμάτευσης, αυτά θεωρώ πως είναι διαχειρίσιμα. Eνα είναι βέβαιο. Παρά την όποια κόπωση, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις πρέπει να προχωρήσουν όχι γιατί μας τις επιβάλλει η τρόικα, αλλά γιατί είναι προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων.
– Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο στις ευρωεκλογές να σταλεί μήνυμα δυσαρέσκειας προς την κυβέρνηση και τις Βρυξέλλες; Τέτοιας έντασης, μάλιστα, που να δυσχεράνει τη συνέχιση του κυβερνητικού έργου;
– Γιατί προεξοφλείτε ένα κακό αποτέλεσμα για τη Νέα Δημοκρατία; Καθώς πλησιάζουμε προς τις ευρωεκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το κόμμα που φαίνεται να αγκομαχάει, αδυνατώντας να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για στροφή στον πολιτικό ρεαλισμό και της εξαλλοσύνης των διαφόρων υποσυνόλων που τον απαρτίζουν. Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον Μάιο θα ψηφίσουμε για δημάρχους, περιφερειάρχες και ευρωβουλευτές και όχι για κυβέρνηση. Οι εθνικές εκλογές θα γίνουν το 2016, όταν λήξει η συνταγματική θητεία της κυβέρνησης. Ελπίζω ότι η αναθεώρηση του Συντάγματος θα μας επιτρέψει να εισαγάγουμε την έννοια των σταθερών εκλογικών κύκλων ώστε να ξεφύγουμε από τη διαρκή συζήτηση για πρόωρες εκλογές, που τόσο επιζήμια είναι για τη σταθερότητα.
– H κυβέρνηση εμφανίστηκε εκ νέου εκπρόθεσμη στη συμπλήρωση των 25.000 διαθεσιμοτήτων που αφορούν το 2013. Οι υπολειπόμενοι «διαθέσιμοι» αναμένονται από τους ΟΤΑ. Προλαβαίνετε να είστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και, εν τέλει, θεωρείτε ικανοποιητική τη συνεργασία του υπουργού Εσωτερικών Γ. Μιχελάκη;
– Δεν υπάρχει κανένα απολύτως ζήτημα με τον κ. Μιχελάκη. Ολοι μας καλούμαστε να υλοποιήσουμε αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης για τις οποίες έχουμε δεσμευθεί ενώπιον του πρωθυπουργού. Θυμίζω ότι η υποχρέωση της κυβέρνησης, με βάση το δεύτερο Μνημόνιο, ήταν να τεθούν σε καθεστώς κινητικότητας εντός του 2013 συνολικά 25.000 δημόσιοι υπάλληλοι. Κατόπιν διαπραγματεύσεών μας με την τρόικα τον περασμένο Νοέμβριο, η ολοκλήρωση του στόχου μετακινήθηκε σιωπηρά στο τέλος Μαρτίου 2014. Ηδη έχουν τεθεί σε καθεστώς κινητικότητας σχεδόν 21.000 δημόσιοι υπάλληλοι και ο στόχος έχει επιτευχθεί κατά περίπου 85%. Το υπόλοιπο 15% θα καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από το υπουργείο Εσωτερικών, μέσω και της εθελοντικής ενδοδημοτικής κινητικότητας στους ΟΤΑ.
– Καθώς, όμως, η τρόικα ζητεί νέο κύκλο διαθεσιμότητας και απολύσεων, τελικά τι είναι ζητούμενο για τους πιστωτές: ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό Δημόσιο ή απλά ένας μικρότερος αριθμητικά μηχανισμός;
– Για εμάς το ζητούμενο είναι το πρώτο και σε μεγάλο βαθμό η τρόικα συμμερίζεται την επιχειρηματολογία μας. Εξάλλου, σε σχέση με το 2009 το Δημόσιο έχει μειωθεί σημαντικά και ως προς τον αριθμό των υπαλλήλων, αλλά και ως προς τo κόστος της μισθοδοσίας. Η πρόκληση για το μέλλον είναι να χτίσουμε ένα Δημόσιο με δομές λιτές, που θα παρέχει στους πολίτες ποιοτικές υπηρεσίες και που θα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ανθρωπινό δυναμικό του.
– Κλείνοντας, θα σας πάμε στο βιβλίο του Κουφοντίνα…
– Κοιτάξτε, μιλάμε για έναν τρομοκράτη και δολοφόνο, καταδικασμένο σε 11 φορές ισόβια για φόνους και ληστείες. Οταν ένα τέτοιο πρόσωπο συγγράφει βιβλίο για να δικαιολογήσει τα εγκλήματά του και αυτό το βιβλίο το εκδίδει ένας ιστορικός οίκος που είναι μάλιστα συνδεδεμένος με τη σύγχρονη πολιτική ιστορία του τόπου, τότε σίγουρα όλοι πρέπει να προβληματιστούμε βαθιά. Πέραν τούτου, όμως, ήρθε η ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να πάρει ξεκάθαρη θέση εάν οι καταδικασθέντες δολοφόνοι της 17Ν είναι τρομοκράτες ή πολιτικοί κρατούμενοι, αλλά και απέναντι στα μέλη του που εμφανίζονται συμπαθούντες προς αυτούς.
ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
aftodioikisi.gr

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΡΟΥΣΦΕΤΙΩΝ ... ΣΥΝΕΧΕΙΑ : ΕΡΧΟΝΤΑΙ 3.150 ΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ (ΠΙΝΑΚΕΣ)


Θέμα ημερών είναι η έκδοση δύο προκηρύξεων για την πρόσληψη 3.150 εκπαιδευτικών στα σχολεία και γιατρών στα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας όλης της χώρας.
Θα προσληφθούν 2.000 καθηγητές στα Κοινωνικά Φροντιστήρια του Υπουργείου Παιδείας και 1.150 επικουρικοί γιατροί για την κάλυψη αναγκών των νοσοκομειακών μονάδων.
Οι εκπαιδευτικοί-σύμφωνα με έγκυρες πηγές του Υπουργείου Παιδείας-θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους αρχικά σε πέντε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη και Χαλκίδα.
Στην πρώτη φάση θα επιλεγούν 1.000 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που συνδέονται με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Β’ και της Γ’ Λυκείου. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι εξάμηνη, με αμοιβή 589 ευρώ το μήνα.
Τον Σεπτέμβριο θα υλοποιηθεί η δεύτερη φάση του προγράμματος με την πρόσληψη άλλων 1.000 καθηγητών. Όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος στην εφημερίδα «Εργασία», «η επιλογή των νέων εκπαιδευτικών θα γίνει κυρίως από δύο ¨δεξαμενές¨: Το 50% των θέσεων θα αφορά άνεργους καθηγητές κάτω των 30 ετών και το υπόλοιπο ποσοστό εκπαιδευτικούς που είναι μακροχρόνια άνεργοι».
Τα κριτήρια επιλογής για τους καθηγητές είναι ο χρόνος ανεργίας, το ετήσιο εισόδημα( προηγούνται αυτοί που έχουν το χαμηλότερο) και η οικογενειακή κατάσταση. Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει μόνο ηλεκτρονικά μέσω του ΟΑΕΔ.
Οι ενδιαφερόμενοι για τις 1.150 θέσεις επικουρικών γιατρών οφείλουν μέσα σε προθεσμία 15 ημερών από την ανακοίνωση της προκήρυξης να υποβάλουν συμπληρωματική αίτηση στην οποία να δηλώνουν την προτίμηση τους για το νοσοκομείο στο οποίο επιθυμούν να εργαστούν.
Ειδική αίτηση
Στην ειδική αίτηση δηλώνουν δύο προτιμήσεις θέσεων. Στην περίπτωση που πολλοί γιατροί δηλώσουν ενδιαφέρον για την ίδια θέση, τότε προηγείται αυτός που έχει περισσότερο χρόνο υπηρεσίας σε περιφερειακά νοσοκομεία και Κέντα Υγείας.
Σημειώνεται ότι ο υποψήφιος με της συμπληρωματική δήλωση δεσμεύεται ότι για διάστημα 12 μηνών θα έχει πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Η δωδεκάμηνη υπηρεσία μπορεί να παραταθεί έως τρία χρόνια, εάν ο υποψήφιος επιλέξει νοσοκομείο άγονων, απομακρυσμένων ή νησιωτικών περιοχών της χώρας.



Μυστικά για πρόσληψη
Επικουρικοί γιατροί
• Αίτηση υποβάλλουν μόνο όσοι απέκτησαν ιατρική ειδικότητα κατά την τελευταία επταετία πριν από την έκδοση της προκήρυξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για το συγκεκριμένο διαγωνισμό αίτηση υποβάλλουν μόνο όσοι απέκτησαν ειδικότητα μετά το Μάρτιο του 2007.
• Απορρίπτεται η αίτηση όσων κατέχουν έμμισθη ή άμισθη θέση στο Δημόσιο ή έχουν παραιτηθεί από θέση κλάδου ιατρών ΕΣΥ.
• Ο επικουρικός ιατρός είναι υποχρεωμένος να υπηρετήσει για 12 μήνες με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Εάν παραιτηθεί χάνει το δικαίωμα συμμετοχής σε επόμενους διαγωνισμούς επικουρικού προσωπικού.
• Στην περίπτωση που μια θέση διεκδικείται από δύο ή περισσότερους γιατρούς τότε προηγείται αυτός που έχει υπηρετήσει περισσότερο σε νοσοκομεία της περιφέρειας. Ο κατάλογος αυτών των νοσοκομείων δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 1579/28-9-2010,τεύχος Β’.

Εκπαιδευτικοί
• Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του ΟΑΕΔ, σε καμία περίπτωση μέσω του ΑΣΕΠ ή στις Πρωτοβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
• Τα κριτήρια που κάνουν διαφορά για την πρόσληψη είναι το ετήσιο εισόδημα και ο χρόνος ανεργίας. Τεκμηριώστε και τις δύο ιδιότητες με αντίστοιχες επικυρωμένες βεβαιώσεις.
• Η επιλογή για τις θέσεις του Κοινωνικού Φροντιστηρίου παρέχει διδακτική εμπειρία η οποία θα μοριοδοτηθεί σε μελλοντικό διαγωνισμό μονίμων θέσεων.
Πηγή: Εφημερίδα Εργασία
aftodioikisi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Π.Β.Α. ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ DETROP & FOODEXPO

Με 30 και πλέον επιχειρήσεις και από τα μεγάλα νησιά του Βορείου Αιγαίου, η Π.Β.Α. θα συμμετάσχει στις δύο κορυφαίες αμιγώς επαγγελματικές & καθαρά εμπορικές διεθνείς εκθέσεις τροφίμων & ποτών της χώρας (με ρητή απαγόρευση λιανικών πωλήσεων), που διοργανώνονται σχεδόν ταυτόχρονα στην Αθήνα:     

α) τη "DETROP BOUTIQUE SHOW ATHENS" (14 – 16 Μαρτίου 2014, Εκθεσιακό Κέντρο "HELEXPO", Κηφισίας, Μαρούσι), που διοργανώνεται από τη "Δ.Ε.Θ. HELEXPO" και αποτελεί την αθηναϊκή προέκταση της γνωστής “DETROP Θεσσαλονίκης”, και 

β) τη "FOODEXPO GREECE" (15 – 17 Μαρτίου 2014, Εκθεσιακό Κέντρο "METROPOLITAN EXPO", Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), που διοργανώνεται από τη "FORUM Α.Ε." (διοργανώνει τις πολύ γνωστές και απολύτως επιτυχημένες “HO.RE.CA.” και “ARTOZA” επί πολλά συνεχή χρόνια).     

Μεγάλος χορηγός των δύο συμμετοχών της Π.Β.Α., είναι η ακτοπλοϊκή εταιρεία “BLUE STAR FERRIES”, ενώ αρωγός στο όλο εγχείρημα η ακτοπλοϊκή εταιρεία “NEL LINES”.        

Οι δύο αυτές επαγγελματικές εκθέσεις, μαζί με τη “HORECA” & τη “DETROP Θεσσαλονίκης”, είναι οι μοναδικές Ελληνικές εκθέσεις τροφίμων & ποτών, που τηρουμένων των αναλογιών προσομοιάζουν με τις μεγάλες και αξιόπιστες εκθέσεις του εξωτερικού (όπως “ANUGA” Κολωνία, “SIAL” Παρισιού, κ.λπ.), αφού όλες οι άλλες εξειδικεύονται στη λιανική πώληση.

Με πολύ μεγάλες φιλοξενούμενες εμπορικές αποστολές – εισαγωγείς (hosted buyers) από το εξωτερικό (διαφορετικές η κάθε μία) και με τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες στο εσωτερικό που πραγματοποιούνται ευρέως επί μήνες (τηλεοπτικά spots στα κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας, ραδιοφωνικά spots σε αθηναϊκούς σταθμούς, έντυπα, social media, διαδικτυακή διαφήμιση, εκτεταμένη χρήση call centers για την αξιοποίηση μεγάλης βάσης δεδομένων εξειδικευμένων επαγγελματιών του κλάδου, κ.α.), καθώς και της πολύχρονης εμπειρίας των διοργανωτών στη διοργάνωση καταξιωμένων εκθέσεων στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη, διασφαλίζεται μεγάλη επισκεψιμότητα και αθρόα προσέλευση επαγγελματιών. 

Με δεδομένη δε τη βούληση πολλών επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων & ποτών του Βορείου Αιγαίου να συμμετάσχουν και στις δύο έναντι οικονομικής επιβάρυνσης, προκειμένου να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους και να επιτύχουν άμεσες εξαγωγικές συμφωνίες, η Π.Β.Α. αποφάσισε να οργανώσει και να συντονίσει τη μοναδική αυτή παρουσία, που αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την προώθηση των προϊόντων των νησιών, υπό το moto: "Μία αποστολή – δύο εκθέσεις". Το γεγονός της ταυτόχρονης διπλής παρουσίας συμβαίνει για πρώτη φορά, ενώ οι επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου, θα είναι οι μοναδικές από όλη την Ελλάδα, που υπό τη σκέπη ενός συντονιστικού αυτοδιοικητικού φορέα, θα βρίσκονται το ίδιο διάστημα και στα δύο μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα της χώρας. Εννοείται πως η φυσική παρουσία των επιχειρηματιών, στελεχών των επιχειρήσεων και εκπροσώπων τους, είναι απολύτως υποχρεωτική και στις δύο εκθέσεις.  

Στη “DETROP ATHENS”, η συμμετοχή της Π.Β.Α. θα ακολουθεί τη μεθοδολογία που εφαρμόζει σε μόνιμη βάση στις εκθέσεις τροφίμων & ποτών που συμμετέχει ως συντονιστικός φορέας. Η κάθε επιχείρηση του Βορείου Αιγαίου, θα έχει στη διάθεσή της αποκλειστικά δικό της ατομικό χώρο, ο οποίος διασφαλίζει την απαραίτητη ανεξαρτησία – ιδιαιτερότητά της, προκειμένου παράλληλα με τα επιχειρησιακά ή προϊοντικά banners της, να εκθέτει τα προϊόντα και το έντυπο υλικό της, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα γευσιγνωστικές δοκιμές υψηλού επιπέδου προς τους εξειδικευμένους επισκέπτες της έκθεσης (Έλληνες και ξένους εμπόρους χονδρικής και λιανικής).

Στη “FOODEXPO GREECE, η συμμετοχή της Π.Β.Α θα ακολουθεί διαφορετική λογική. Ακριβώς μπροστά από την αίθουσα των “B2B” συναντήσεων, θα βρίσκεται το προνομιακά τοποθετημένο ενιαίο stand του Βορείου Αιγαίου, στο οποίο θα φιλοξενούνται και θα εκτίθενται τα προϊόντα των επιχειρήσεων με διάταξη ανά νησί, χωρίς ενδιάμεσα διαχωριστικά panels. Την επιμέλεια και τη φροντίδα του περιπτέρου, θα έχουν τα στελέχη της Π.Β.Α., ώστε οι επιχειρηματίες απερίσπαστοι να έχουν την άνεση και τη δυνατότητα να συναντηθούν κατόπιν προσυμφωνημένων και προγραμματισμένων ραντεβού με τους 100 και πλέον ξένους εισαγωγείς που θα φιλοξενηθούν στην έκθεση (από Αμερική, Ρωσία και Ευρώπη). 

Στις δύο ταυτόχρονες συμμετοχές, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε να επιτευχθούν οι τρεις βασικοί στόχοι της Π.Β.Α. και των επιχειρήσεων, που είναι: α) οι όσο το δυνατόν περισσότερες  εξαγωγικές συμφωνίες από τις τοπικές επιχειρήσεις, γεγονός που θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στην οικονομία της περιοχής, β) η προώθηση των “brand names” των συμμετεχόντων, ώστε να αποκτά ουσία και πραγματικό νόημα η κάθε επιχειρηματική παρουσία στην έκθεση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός επαγγελματίας αγοραστής (Έλληνας και ξένος) με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες, και γ) η καθιέρωση και προώθηση της παραγωγικής φυσιογνωμίας της περιοχής και των ιδιαίτερων παραδοσιακών προϊόντων της σε σύνολο (ελιές & ελαιόλαδα, οίνοι, αποστάγματα & λικέρ, ζυμαρικά, τυροκομικά, αλίπαστα, αρτοποιήματα – παξιμάδια, μελισσοκομικά, εδέσματα & γλυκίσματα, κ.α.).

Η Π.Β.Α. προσκαλεί τους νησιώτες επαγγελματίες (εμπόρους χονδρικής και λιανικής, αλλά και εξαγωγείς ελληνικών προϊόντων) από το Βόρειο Αιγαίο που κατοικούν στην Αθήνα, να επισκεφθούν τις δύο εκθέσεις και να διαπραγματευτούν με τους επιχειρηματίες – παραγωγούς για την προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων από την ιδιαίτερη πατρίδα τους σε Ελλάδα και εξωτερικό. 






ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ , ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ 18 / 3 / 2014 8.00π.μ. - 14.00 μ.μ. ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΚΟΜΕΙΟ ΧΙΟΥ


ΚΑΛΕΣΜΑ

Προς όλους τους φορείς του νησιού και τους πολίτες  να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της υγείας δεν είναι κλαδικό, είναι κοινωνικό και μας αφορά όλους.

Να συνεδριάσουν τα Διοικητικά Συμβούλια, να ενημερωθούν και να ενημερώσουν  τα μέλη τους σχετικά με το συνημμένο ψήφισμα.
Να συμμετέχουμε όλοι
1. στην συγκέντρωση ενημέρωσης/διαμαρτυρίας που οργανώνεται από τους  φορείς του νησιού Εργατικό Κέντρο-ΝΤ.ΑΔΕΔΥ-ΟΕΒΕ-ΠΕΣ.ΝΑΤ και πλήθος πρωτοβάθμιων σωματείων, την Τετάρτη 12/03/2014 και ώρα 17:30 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Χίου και θα μιλήσουν εκπρόσωποι του Ιατρικού Συλλόγου, του συλλόγου  των γιατρών του Νοσοκομείου, του συλλόγου εργαζομένων του Νοσοκομείου, του συλλόγου των οδοντιάτρων, και των φαρμακοποιών .

2. στην παρέμβαση των συνδικάτων για ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, την Τρίτη 18/03/2014 8:00 πμ-14:00 μμ στο Νοσοκομείο Χίου.

Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΧΙΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ - ΝΤ ΧΙΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ - Ο.Ε.Β.Ε. ΧΙΟΥ-ΠΕΣ ΝΑΤ ΧΙΟΥ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Ο νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ) οδηγεί σε επιπλέον περιορισμό των όποιων δωρεάν παροχών υγείας απέμειναν σήμερα.
Οι πολιτικές που εφαρμόζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση προωθούν σ’ όλες τις χώρες, ανεξάρτητα αν υπάρχουν χρέη και μνημόνια, μέτρα για τους λίγους και μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Η υγεία είναι βασικό λαϊκό δικαίωμα που απειλείται από τη δίψα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στο χώρο της υγείας για κέρδος. Το σχέδιο κλιμακώνεται:
·       Τη δραστική υποχρηματοδότηση  των Κρατικών Νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας του ΕΟΠΥΥ και των ασφαλιστικών ταμείων. (το 2014 προβλέπεται μείωση των νοσοκομείων 32%, του ΕΟΠΥΥ 30% και της φαρμακευτικής δαπάνης 15%).
·       Τη μετατροπή του ΕΟΠΥΥ σε αγοραστή Υπηρεσιών Υγείας, δηλαδή τη μετατροπή του σε «μαγαζί».
·       Την αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στις δαπάνες (την τριετία αυξήθηκε από 9% στο 27%)
·       Τη μαζική διαγραφή σκευασμάτων και εργαστηριακών εξετάσεων από το «βασικό πακέτο παροχών» για το Λαό.
·       Το Νοσοκομείο Χίου βήμα-βήμα υποβαθμίζεται αφού ο προϋπολογισμός του μειώθηκε από 13 εκ. σε 6 εκ. τμήματά του περνούν σε ιδιώτες. Βασικά είδη φαρμάκων και χειρουργείων λείπουν και οι εργαζόμενοι μειώνονται.
·       Ο Οίκος Ναύτου έκλεισε.
·       Το Κέντρο Υγείας Πυργιού υπολειτουργεί.
·       Στο ΙΚΑ τα εργαστήρια και τα μηχανήματα σκουριάζουν..
Σήμερα, οι Εργαζόμενοι, Αυτοαπασχολούμενοι, Αγρότες, Συνταξιούχοι που αρρωστούν ή οι χρονίως πάσχοντες ή ανασφάλιστοι-άνεργοι δεν έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε γιατρό, εξετάσεις ή φάρμακα.
Το σύστημα υγείας στη χώρα μας έχει μεγάλα προβλήματα. Δε θα διορθωθούν όμως διαλύοντας τη Δημόσια Υγεία.
              
                                               Διεκδικούμε
·       Ανάπτυξη σύγχρονου, δημόσιου και δωρεάν συστήματος υγείας με προσανατολισμό στην πρόληψη και στην έγκαιρη διάγνωση.
·       Δημόσιο και δωρεάν σύστημα ΠΦΥ για όλο το λαό. Το πολυϊατρείο  του ΙΚΑ να στελεχωθεί επαρκώς με όλες τις ειδικότητες, με μόνιμη και αποκλειστική απασχόληση ως Κέντρο Υγείας αστικού τύπου.
·       Να μην κλείσει καμία υγειονομική μονάδα του ΕΟΠΥΥ.
·       Να λειτουργήσει ο Οίκος Ναύτου Χίου σαν αστική μονάδα υγείας    για τους Ναυτεργάτες.
·       Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ΤΩΡΑ σε όλους τους άνεργους και το λαό.

·       Το Κέντρο Υγείας Πυργιού να στελεχωθεί πλήρως και να καλύψει τους κατοίκους των Μαστιχοχωρίων.