Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Έρχεται «φούσκωμα» στα τιμολόγια της ΔΕΗ - Τι θα σημάνει η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ


Μελλοντικές αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος προοιωνίζονται από τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ). Οι αυξήσεις συνδέονται με την αδυναμία του ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί για την εξαγορά του 34% του ΑΔΜΗΕ βάσει του σχεδίου που έχει εγκριθεί από την τρόικα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», η ΔΕΗ μεταβιβάζει μέσω διεθνούς διαγωνισμού που είναι σε εξέλιξη το 66% σε επενδυτή, ενώ το 34% θα πρέπει να το μεταβιβάσει στο ελληνικό Δημόσιο έναντι τιμήματος που θα διαμορφωθεί από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του 66%. Ο επενδυτής που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα πρέπει μέχρι την ολοκλήρωση της συναλλαγής να υπογράψει συμφωνία μετόχων με τον συνεταίρο του στον ΑΔΜΗΕ που βάσει νόμου είναι το ελληνικό Δημόσιο. Το πού θα βρεθούν τα λεφτά για την είσοδο του Δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ είναι ένα θέμα που απασχόλησε από την πρώτη στιγμή την κυβέρνηση μετατέθηκε όμως για αργότερα και σε αυτή τη φάση προκύπτει ως ένα μείζον θέμα, καθώς ο διαγωνισμός για την ανάδειξη στρατηγικού επενδυτή βρίσκεται στην τελική ευθεία.
Το σενάριο που συζητείται και σύμφωνα με πληροφορίες έχει προκαλέσει τριγμούς στο εσωτερικό της κυβέρνησης είναι η επιβολή σε βάθος χρόνου ενός τέλους παραχώρησης στα λιγνιτικά κοιτάσματα και τους υδάτινους πόρους που έχουν παραχωρηθεί από το Δημόσιο δωρεάν στη ΔΕΗ και ο συμψηφισμός του κόστους που θα προκύψει με το τίμημα που θα πρέπει να καταβάλλει το Δημόσιο για το 34% ΑΔΜΗΕ του. Η εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει νομοθετική ρύθμιση και η καθυστέρησή της αποδίδεται σε αντιδράσεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης για το κόστος που θα προκαλέσει στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ως εκ τούτου στους καταναλωτές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα τιμολόγια της ΔΕΗ είναι πλέον απελευθερωμένα και κοστοβαρή που σημαίνει ότι οποιοδήποτε πρόσθετο κόστος θα πρέπει να υπολογίζεται στην τιμολόγηση του ηλεκτρικού ρεύματος.
Ο τρόπος εισόδου του Δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ δεν είναι το μοναδικό πρόσκομμα αυτή τη στιγμή στην ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. Σε εκκρεμότητα παραμένει νομοθετική ρύθμιση για τον περιορισμό μελλοντικών επισφαλειών από τη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρισμού, θέμα για το οποίο οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν ζητήσει εγγυήσεις. Σε αυτή τη φάση, οι επισφάλειες αφορούν ένα ποσό της τάξης των 80 εκατ. ευρώ τον μήνα περίπου που αντιστοιχεί στο ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων, πρώην τέλος ΑΠΕ). Το τέλος αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος μεταβιβάζεται από τη ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ και από εκεί στον Λειτουργό της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) για να καταλήξει στους παραγωγούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Η ΔΕΗ ωστόσο παρακρατεί το ποσό που αντιστοιχεί στο ΕΤΜΕΑΡ από τους λογαριασμούς που δεν εξοφλούνται με αποτέλεσμα να δημιουργείται έλλειμμα και στον ΑΔΜΗΕ και στον ΛΑΓΗΕ. Το υπουργείο Περιβάλλοντος προωθεί ρύθμιση που θα θέτει εκτός διαδικασίας τον ΑΔΜΗΕ απαλλάσσοντάς τον από δυνητικές επισφάλειες στο μέλλον, η οποία αναμένεται να κατατεθεί στο νομοσχέδιο για το άνοιγμα της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου που καθυστερεί και σύμφωνα με αρμόδιες εκτιμήσεις είναι πολύ δύσκολο να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Δεκέμβριο.
Οι επενδυτές, αποτιμώντας το τελευταίο διάστημα και την έντονη αβεβαιότητα για τις πολιτικές εξελίξεις στη χώρα, ζητούν επιπλέον εγγυήσεις για μια σειρά θέματα, μεταξύ των οποίων και το ασφαλιστικό για το οποίο έχει κατατεθεί από τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ προσφυγή στο ΣτΕ. Το ενδιαφέρον πάντως των τριών εκ των τεσσάρων επενδυτών παραμένει αμείωτο, σύμφωνα με αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες. Το καναδικό χρηματοδοτήσει το PSP αφού επιδίωξε χωρίς αποτέλεσμα συνεργασία με την ιταλική ΤΕΡNA για κοινή κάθοδο στον διαγωνισμό, δήλωσε επισήμως στους αρμόδιους φορείς ότι δεν θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά.Ζωηρό παραμένει το ενδιαφέρον της ΤΕΡΝΑ, της βελγικής Ελιά αλλά και την Κίνα μέλος Grid Corporation. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ωστόσο, όπως εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες, μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2015.
Πηγή: «Καθημερινή»

aftodioikisi.gr

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Οι 10 όροι και προϋποθέσεις που πρέπει να γνωρίζετε για το πρόγραμμα


Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και μέσα στο πλαίσιο του αρχικού σχεδιασμού συνεχίζονται οι υποβολές αιτήσεων των ενδιαφερομένων για συμμετοχή στο πρόγραμμα του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.energo-eke.gr.
Η aftodioikisi.gr σας επισημαίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις για το πρόγραμμα του ΕΚΕ.
1. Η πιλοτική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος βασίζεται σε τρεις πυλώνες : Α΄) .την εισοδηματική ενίσχυση των δικαιούχων. Β.΄)την προώθηση και διασφάλιση της πρόσβασης σε κοινωνικές υπηρεσίες και α-γαθά και Γ΄) την υποστήριξη των δικαιούχων για την ένταξη ή την επανέντα-ξή τους στην αγορά εργασίας.
2. Κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα είναι το πραγματικό εισόδημα , η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας και ο τόπος διαμονής .
3. Η εισοδηματική ενίσχυση αντιστοιχεί στο ποσό των 100 ευρώ ανά μήνα για κάθε ωφελούμενη μονάδα- ενήλικα και 50 ευρώ για κάθε ανήλικα εξαρτώμενο μέλος . Στη μονογονεϊκή οικογένεια το πρώτο εξαρτώμενο ανήλικο μέ-λος , λογίζεται ως ενήλικας Παράλληλα οι δικαιούχοι του προγράμματος προωθούνται σε προγράμματα , δράσεις και υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα και στην αγορά εργασίας μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και άλλων οργανισμών .
4. Οι δικαιούχοι ( άτομα και οικογένειες ) θα πρέπει να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στους Δήμους πιλοτικής εφαρμογής τουλάχιστον έξι μήνες πριν τη δημοσίευση της παρούσας εγκυκλίου . Για τους υπηκόους τρίτων χωρών α-παιτείται νόμιμη διαμονή επί πενταετία . Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου προβαίνουν στις ενέργειες που είναι απαραίτητες προκειμένου να επιβε-βαιώσουν την ορθότητα των στοιχείων του αιτούντα και τις συνθήκες διαβί-ωσής του .
5. Η αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα επέχει θέση υπεύθυνης Δήλωσης και υποβάλλεται ηλεκτρονικά από το άτομο /οικογένεια στη διεύθυνση www.energo-eke.gr από 15 Νοεμβρίου 2014. Όλοι θα πρέπει να έχουν υπο-βάλλει δήλωση Ε1 καθώς και Ε2 εφόσον έχουν υποχρέωση.
6. Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται στους δικαιούχους μηνιαία και το δικαίωμα αρχίζει από την πρώτη του μήνα υποβολής της αίτησης. Το ελάχιστο ποσό που καταβάλλεται είναι 20 ευρώ ανά μήνα .
7. Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. επεξεργάζεται και διασταυρώνει τα στοιχεία και εκδίδει πίνακα προσωρινά δικαιούχων και απορριφθέντων ανά Δήμο . Ο πίνακας επιβε-βαιώνεται από τις υπηρεσίες του Δήμου
8. Κάθε Δήμος στον οποίο θα εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα έχει την ευ-θύνη για τη συνεργασία με τους κοινωνικούς , επιχειρηματικούς και επαγγελματικούς φορείς του Δήμου , και ορίζει το πρόσωπο –αναφοράς και το προσωπικό που θα εργαστεί για την εφαρμογή του προγράμματος και την ενημέρωση των πολιτών .
9. Ειδικότερα η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Επιβεβαιώνει τον Πίνακα προ-σωρινά δικαιούχων της ΗΔΙΚΑ Α. Ε. ως τα υποβληθέντα στοιχεία και συνθή-κες διαβίωσης , παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχοκοινωνικής στήριξης στους αιτούντες και παρακολουθεί την εφαρμογή του προγράμμα-τος σε τοπικό επίπεδο .
10. Για την εξυπηρέτηση των πολιτών το Υπουργείο Εργασίας λειτουργεί την τηλεφωνική γραμμή πληροφόρησης 15105

aftodioikisi.gr

Πώς θα υπολογίσετε το δώρο Χριστουγέννων 2014 - Πότε δικαιούστε να το λάβετε - Τι προβλέπει ο νόμος


Ποσό ίσο με ένα μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 25 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο αντιστοιχεί στο δώρο Χριστουγέννων για το 2014 που δικαιούνται οι εργαζόμενοι. Το Δώρο ορίζεται να καταβάλλεται στο ακέραιο εφ 'όσον η σχέση εργασίας των μισθωτών με τον εργοδότη είχε διάρκεια από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου κάθε χρόνου.
Σύμφωνα με το νόμο, οι εργοδότες, υποχρεούνται να χορηγήσουν το Δώρο στους εργαζόμενους μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2014
Το Δώρο Χριστουγέννων για το 2014 θα λάβουν μόνο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα αφού για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους έχει καταργηθεί η χορήγηση του.
Οι μισθωτοί που αναμένουν να λάβουν το παραπάνω ποσό δικαιούνται:
α) Σαν Δώρο Χριστουγέννων, ποσό ίσο με 2/25 του μηνιαίου μισθού ή (2) ημερομίσθια, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε δεκαεννιά μέρες (19) χρονικό διάστημα διάρκειας της εργασιακής σχέσης και
β) Για χρονικό διάστημα μικρότερο του 19ημέρου ή του 8ημέρου, αντίστοιχα καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα όπου υπολογίζεται το Δώρο Χριστουγέννων Δώρο Χριστουγέννων ανάλογο με το χρόνο που διάρκεσε η εργασιακή σχέση, δικαιούνται και οι μισθωτοί που έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους, πριν από τις παραπάνω γιορτές είτε γιατί απολύθηκαν από τον εργοδότη τους, είτε γιατί αποχώρησαν οικειοθελώς.
Χρόνος που συνυπολογίζεται στο Δώρο Χριστουγέννων
Συνυπολογίζεται ο χρόνος της υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό.
Οι άδειες των σπουδαστών για συμμετοχή τους στις εξετάσεις.
Οι μισθωτοί που απουσίασαν λόγω ασθένειας δικαιούνται να υπολογίσουν ολόκληρο το χρόνο ασθένειάς τους αφαιρώντας μόνο τις ημέρες για τις οποίες έλαβαν επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό τους Ταμείο.
Χρόνος που δεν συνυπολογίζεται στο Δώρο Χριστουγέννων
Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.
Δεν λαμβάνεται υπ 'όψιν για τον υπολογισμό δώρων εορτών το διάστημα της απουσίας των εργαζομένων για συνδικαλιστική δραστηριότητα, δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας.
Σχετικά με την απεργία η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης, γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία, το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας .
Το δώρο Χριστουγέννων καταβάλλεται στους δικαιούχους εώς την 21η Δεκεμβρίου. Δεν υπάρχει δέσμευση για τον εργοδότη να καταβάλλει το δώρο Χριστουγέννων νωρίτερα από την παραπάνω ημερομηνία. Το δώρο σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταβληθεί σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.
Υπολογισμός Δώρου Χριστουγέννων
Τα δώρα εορτών υπολογίζονται με βάση τις αποδοχές που πραγματικά καταβάλλονται στους μισθωτούς κατά την 10η Δεκεμβρίου κάθε χρόνο για το δώρο των Χριστουγέννων και την 15η ημέρα πριν το Πάσχα για το Δώρο του Πασχα. Σε περίπτωση που η εργασιακή σχέση έχει λυθεί πριν από τις παραπάνω ημερομηνίες τα δώρα εορτών υπολογίζονται με βάση τις αποδοχές που καταβάλλονταν την ημέρα που λύθηκε η εργασιακή σχέση.
Σαν καταβαλλόμενος μισθός ή ημερομίσθιο νοείται το σύνολο των τακτικών αποδοχών του μισθωτού. Στην έννοια των τακτικών αποδοχών περιλαμβάνονται:
α) Ο συμβατικός ή ο νόμιμος μηνιαίος μισθός ή ημερομίσθιο, και
β) Οποιαδήποτε άλλη παροχή σε χρήμα ή σε είδος (λ.χ. τροφή, κατοικία), εφ 'όσον καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν αντάλλαγμα της παρεχόμενης από τον μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα ή κατ' επανάληψη περιοδικά σε ορισμένα διαστήματα του χρόνου.
Παράλληλα έχουν κριθεί (με διάφορες δικαστικές αποφάσεις), ότι αποτελούν τακτικές αποδοχές και οι εξής παροχές:
Το επίδομα αδείας. Για να τον υπολογισμό στο δώρο της αναλογίας για το επίδομα αδείας θα πολλαπλασιασθεί το συνολικό ποσό του δώρου που δικαιούται ο μισθωτός επί τον συντελεστή 0,041666.
Το η αμοιβή ΓΙΑ ΤΗΝ Εργασία Κυριακή ΚΑΙ ΣΕ εξαιρέσιμες Γιορτές το η ΣΕ νυκτερινές Ώρες, εφ 'όσον η απασχόληση είναι τακτική και μόνιμη.
Η αξία του χορηγούμενου γάλατος ημερησίως.
Το η πρόσθετη αμοιβή που δίνεται Από ΤΟΝ εργοδότη οικειοθελώ ς ΓΙΑ μεγαλύτερη Παραγωγική απόδοση (πρίμ), όταν επαναλαμβάνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα και σε τακτά χρονικά διαστήματα. Θεωρούνται τακτικές αποδοχές και δεν συμπεριλαμβάνονται το πρίμ παραγωγικότητας το οποίο χορηγείται με την προϋπόθεση της επίτευξης ορισμένου σκοπού και με την επιφύλαξη της περικοπής του οποτεδήποτε.
Τα φιλοδωρήματα που δίνονται στους μισθωτούς από τρίτους.
Τα οδοιπορικά έξοδα, όταν δεν εξαρτώνται από την πραγματοποίηση υπηρεσιακών μετακινήσεων, δεν υπόκεινται σε απόδοση λογαριασμού και δεν διακόπτονται κατά την διάρκεια ασθένειας ή άδειας.
Η αμοιβή της νόμιμης υπερωρίας , εφ 'όσον παρέχεται τακτικά.
Η αμοιβή της υπερεργασίας , εφ 'όσον η εργασία αυτή πραγματοποιείται τακτικά.
Η αμοιβή από προμήθειες.
Το επίδομα μη απουσίας (τακτικότητας) .
Το επίδομα κατοικίας.

Το επίδομα ισολογισμού , εφ 'όσον καταβάλλεται τακτικά κάθε χρόνο.


aftodioikisi.gr

Ασφαλιστικό: Τι ζητά η τρόικα, τι δίνει η κυβέρνηση -stop σε συντάξεις για 250.000 υπαλλήλους


Τις αποφάσεις και τις απαντήσεις της στο χθεσινό τελεσίγραφο των δανειστών καλείται να στείλει σήμερα η ελληνική κυβέρνηση στην τρόικα. Η σημερινή ημέρα καθίσταται ίσως η πιο δύσκολη των διαπραγματεύεσεων, ιδιαίτερα μετά τις ολονύκτιες διαβουλεύσεις ανάμεσα στα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης προκειμένου να βρεθούν οι λιγότερο επώδυνες για την κοινωνία λύσεις αλλά και τα μέτρα εκείνα που θα είχαν το μικρότερο δυνατό πολιτικό κόστος και θα μπορούσαν να περάσουν από τη Βουλή. Το e-mail με τις απαντήσεις θα σταλεί σήμερα αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο αν θα γίνει και πάλι αποδεκτό από τους εκπροσώπους των δανειστών.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών άνοιξαν όλα τα θέματα του ασφαλιστικού στο Παρίσι, ζητώντας μέτρα άμεσης ταμειακής απόδοσης ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Η τρόικα έχει διαμηνύσει ότι απαιτεί επίλυση των ζητημάτων που έχουν τεθεί προκειμένου να επιστρέψει το κλιμάκιό της στην Αθήνα. Όλες τις προηγούμενες Ώρες ΣΤΟ Τραπέζι είχαν πέσει που ασχολούμαι ΤΑ σενάρια ΓΙΑ τις Αλλαγές ΣΤΟ ασφαλιστικό καθώς ΚΑΙ ΣΤΟκαθεστώς ΦΠΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ανοικτά.
Σε ό, τι αφορά το ασφαλιστικό, η τρόικα εμφανίζεται να απαιτεί κόψιμο όλων των συντάξεων για όσους είναι κάτω των 62 ετών, αύξηση από 15 χρόνια σε 20 ή 21 ή 22 χρόνια για χορήγηση κατώτατης σύνταξης, αλλαγή τρόπου υπολογισμού σύνταξης που θα σημάνει μειώσεις στις κύριες συντάξεις από 15% έως και 20%, "πάγωμα" όλων των συντάξεων μέχρι 31-12-2017 και πιο αυστηρά κριτήρια στην χορήγηση του ΕΚΑΣ. Το κόψιμο των συντάξεων κάτω των 62 ετών αφορά περί τους 250.000 υπαλλήλους.
Στο τμήμα του ΦΠΑ, ειδικά για τον μειωμένο συντελεστή του 6,5%, όπου υπάγονται σήμερα τα φάρμακα, οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία, οι θεατρικές παραστάσεις, τα βιβλία, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, η κυβέρνηση συζητά σύμφωνα με πληροφορίες την αύξηση στο 8 % μόνο για τα μεγάλα ξενοδοχεία, τα βιβλία, τις εφημερίδες και τα περιοδικά, αρνούμενη αυξήσεις στα φάρμακα.
Πρέπει να σημειωθεί όμως ότι τα πάντα, μένουν ανοικτά, αφού στο τραπέζι είχε πέσει και η οριστική κατάργηση του χαμηλού συντελεστή ή ακόμη και η κατάργηση του ευνοϊκού καθεστώτος για τα νησιά τα οποία έχουν ΦΠΑ χαμηλότερο κατά 30%.
Η «σκληρή» γραμμή των δανειστών στο ασφαλιστικό
Σκληρές απαιτήσεις εγείρουν οι εκπρόσωποι των δανειστών στο ασφαλιστικό, απαιτήσεις που συνεπάγονται ανατροπές οι οποίες αφορούν περίπου 2 εκατομμύρια συνταξιούχους και εργαζόμενους όλων των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας.
Ειδικότερα, η τρόικα μεταξύ άλλων ζητάει:
1. Κόψιμο όλων των συντάξεων για όσους είναι κάτω των 62 ετών
Το μέτρο αυτό αφορά σε 250.000 εργαζόμενους, κυρίως μητέρες ανηλίκων αλλά και άνδρες στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, και θα σημάνει επιπλέον εργασία από 5 έως 7 χρόνια, ή ακόμη και 10 χρόνια σε ορισμένες περιπτώσεις, για να βγει κανείς στη σύνταξη.
Η τρόικα εκτιμά ότι το όφελος στον προϋπολογισμό από την εφαρμογή του μέτρου αυτού σε βάθος τριετίας είναι 330 εκατ. ευρώ, αγνοώντας όμως τον κίνδυνο μαζικής φυγής μέχρι το τέλος του χρόνου 150.000 εργαζομένων που σήμερα έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης και μπορούν να φύγουν ανά πάσα στιγμή. Σε αυτή την περίπτωση οι απώλειες από τα ταμεία θα φτάσουν στο 1,6 δισ. ευρώ.
2. Αύξηση εργάσιμου βίου από 15 χρόνια σε 20 ή 21 χρόνια για την κατώτατη σύνταξη
Η τρόικα ζητά την άμεση εφαρμογή του μέτρου αυτού για όλους, αλλά η κυβέρνηση αντιπροτείνει να ισχύσει για όσους γεννήθηκαν από την 1/1/1975 και μετά, δηλαδή για όσους είναι σήμερα κάτω των 40 ετών.Ουσιαστικά αναφέρεται στην αύξηση των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης από 4.500 σε 6.000 ή 6.500. Το μέτρο αυτό έχει «κλειδώσει», ωστόσο δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει πότε ξεκινά η εφαρμογή του. Το υπουργείο Εργασίας πρότεινε η ρύθμιση να αφορά όσους έχουν γεννηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 1975, προκειμένου να μην επηρεαστούν όσοι είναι ένα βήμα πριν από τη συνταξιοδότηση.
Ωστόσο, οι δανειστές ζητούν το μέτρο να ισχύει για όσους συνταξιοδοτούνται από το 2015 και μετά.Σημειώνεται πως κάθε χρόνο περίπου 30.000 άτομα αποχωρούν με 15ετία και το κατά περίπτωση όριο ηλικίας.
3. Αλλαγή τρόπου υπολογισμού σύνταξης, με βάση υπολογισμού τα 5 τελευταία χρόνια
Η εφαρμογή του μέτρου αυτού θα σήμαινε μειώσεις στις κύριες συντάξεις από 15% έως και 20%, αφού εάν καθιερωθεί ως βάση υπολογισμού η τελευταία πενταετία κατά την οποία οι μισθοί μειώθηκαν δραματικά, οι μειώσεις αυτές θα περάσουν και στις μειώσεις των συντάξεων. Με βάση τις εκτιμήσεις της τρόικα, το όφελος στον προϋπολογισμό από το μέτρο αυτό θα φτάσει το 1,3 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2017.
4. Πάγωμα όλων των συντάξεων μέχρι 31/12/2017
Με βάση τα ήδη συμφωνηθέντα, το πάγωμα στις συντάξεις ισχύει μέχρι το τέλος του 2015 και τώρα οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν να παραταθεί άλλα δύο χρόνια, εκτιμώντας ότι το όφελος του προϋπολογισμού θα είναι 1,8 δισ. ευρώ στη διετία 2016-2017.
5. Πιο αυστηρά κριτήρια στη χορήγηση του ΕΚΑΣ
Αυτό που ουσιαστικά ζητούν οι δανειστές είναι η κατάργηση του επιδόματος και η ενσωμάτωσή του στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.


aftodioikisi.gr

Σε ιδιώτες και δήμους για 50 χρόνια τα κενά και εγκαταλελειμμένα κτίρια


Τις διαδικασίες με τις οποίες κενά και εγκαταλελειμμένα κτίρια μπορούν να περιέλθουν στη διαχείριση ή στην κυριότητα δήμων και ιδιωτών για χρονικό διάστημα ως και 50 έτη περιλαμβάνει σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Οι νέες ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, εισάγουν ειδική διαδικασία αναγκαστικής εξαγοράς κτιρίων από ιδιώτες, εφόσον οι ιδιοκτήτες είτε αρνούνται να συμμετάσχουν στη διαδικασία αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των ακινήτων (ιδιαίτερα στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας), είτε αδρανούν. Επίσης, σύμφωνα με το in.gr, προβλέπουν ειδική πλειοψηφία για τη λήψη αποφάσεων εκμίσθωσης ή μεταβίβασης ακινήτου, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας.
Τις ρυθμίσεις είχαν προαναγγείλει στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.
Την Πέμπτη ο κ. Μανιάτης απέστειλε επιστολή προς τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Δικαιοσύνης, καλώντας τους σε συνάντηση εργασίας στις 4 Δεκεμβρίου προκειμένου να συζητήσουν τις λεπτομέρειες των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
Το σχέδιο νόμου επεξεργάστηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΚΑ η ερευνητική ομάδα του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση.
Αναγκαστική εξαγορά κτιρίων από ιδιώτες εντός ειδικών Ζωνών
Για την υλοποίηση έργων αποκατάστασης, εκσυγχρονισμού και επανάχρησης εγκαταλελειμμένων, κενών και αγνώστων ιδιοκτητών κτιρίων θα μπορούν να καθορίζονται Ζώνες Ειδικών Κτιριακών Παρεμβάσεων (ΖΕΠΚΑ), εντός Οικιστικών Περιοχών, οι οποίες θα εγκρίνονται με προεδρικό διάταγμα.
Με τη θεσμοθέτηση των ΖΕΚΠΑ θα δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθούν πόροι του ΕΣΠΑ τηρουμένων των απαιτήσεων του ευρωπαϊκού και εθνικού πλαισίου περί κρατικών ενισχύσεων.
«Φορείς υλοποίησης» των έργων που θα είναι επιλέξιμα, εντός των συγκεκριμένων ζωνών, μπορούν να είναι εταιρείες του Δημοσίου, εταιρείες δραστηριοποιούμενες στον τομέα των κατασκευών, της ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων κτλ. Oι φορείς αυτοί θα έχουν τον «πρώτο λόγο» έναντι του Δημοσίου και των δήμων στη διεκδίκηση της διαχείρισης ή της κυριότητας των εγκαταλελειμμένων, αγνώστων ιδιοκτητών ή κενών κτιρίων.
Επίσης, η διαχείριση, η εκμετάλλευση, ή η κυριότητα των συγκεκριμένων κτιρίων μπορεί να περιέρχεται στους φορείς υλοποίησης ακόμη και με αναγκαστική εξαγορά, εφόσον ο κύριος ή ο συγκύριος, κατά περίπτωση, δεν επιθυμούν ή αδυνατούν να συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση του έργου.
Το τίμημα της εξαγοράς του ακινήτου θα γίνεται στη μέση αγοραία αξία που προσδιορίζεται από δύο ανεξάρτητους πιστοποιημένους εκτιμητές. Εφόσον οι πόροι που χρησιμοποιούνται για τις επεμβάσεις στα κτίρια είναι ευρωπαϊκοί, το τίμημα θα προσδιορίζεται και με βάση τα ειδικότερα προβλεπόμενα στους Κανονισμούς των σχετικών Ευρωπαϊκών Ταμείων ή άλλους Κανονισμούς και Οδηγίες της ΕΕ.
Ως ΖΕΠΚΑ θα ορίζονται περιοχές, οι οποίες συγκεντρώνουν τουλάχιστον δύο από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
υπάρχουν εγκαταλελειμμένα ή κενά κτίρια, σε ποσοστό άνω του 20% του συνολικού αριθμού των κτιρίων στην περιοχή
ποσοστό άνω του 50% των εγκαταλελειμμένων και κενών κτιρίων χρήζουν ανακαίνισης και εκτεταμένων επισκευών και παρεμβάσεων
υπάρχουν μη αποκατεστημένα διατηρητέα κτίρια σε ποσοστό άνω του 30% του συνόλου των διατηρητέων κτιρίων στην περιοχή
καταγράφεται σε βάθος 20ετίας συρρίκνωση του πληθυσμού σε ποσοστό τουλάχιστον 10% ή των οικονομικών δραστηριοτήτων και παρατηρείται μεταβολή της κοινωνικοοικονομικής διαστρωμάτωσης, συνοδευόμενη από φαινόμενα παραβατικότητας, παράνομης μετανάστευσης και υψηλά ποσοστά ανεργίας.
Η διαχείριση στους δήμους
Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια θα μπορούν να περιέρχονται στη διαχείριση της τοπικής αυτοδιοίκησης ύστερα από αίτηση του δήμου στο Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας του ακινήτου. Αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το 37% των κτιρίων του κτιριακού αποθέματος στο κέντρο της Αθήνας είναι κενό.
Η αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει έγγραφα με την πρόταση επανάχρησης του κτιρίου, στην οποία θα περιλαμβάνονται η προτεινόμενη χρήση, το χρονοδιάγραμμα ενεργειών, οι πόροι για την υλοποίηση του σχεδίου επανάχρησης (π.χ. ίδιοι πόροι, κοινοτική χρηματοδότηση, ιδιωτική επένδυση), καθώς και το είδος ή η έκταση της επέμβασης.
Κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου θα επιτρέπεται η άσκηση έφεσης εντός προθεσμίας 15 ημερών. Εντός τεσσάρων ετών από τη μεταγραφή της απόφασης (ή έξι ετών σε περίπτωση κτιρίου χαρακτηρισμένου ως διατηρητέου ή μνημείου), ο δήμος θα υποχρεούται να προβεί στην υλοποίηση του σχεδίου επανάχρησης του κτιρίου και οπωσδήποτε στις αναγκαίες εργασίες συντήρησης, έτσι ώστε αυτό να πληροί τις στοιχειώδεις συνθήκες διαβίωσης, καθώς και να το ασφαλίσει κατά κινδύνου πυρός και βανδαλισμών.
Κατά κυριότητα περιέλευση των κτιρίων στον δήμο
Όσον αφορά την κατά κυριότητα περιέλευση ενός εγκαταλελειμμένου ακινήτου στον δήμο, και πάλι υποβάλλεται αίτηση από στο Μονομελές Πρωτοδικείο. Για να περιέλθουν στην κυριότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να έχουν παρέλθει 10 χρόνια από τη σχετική απόφαση του Πρωτοδικείου με την οποία πέρασε η διαχείριση του ακινήτου στον δήμο και δεν θα πρέπει να έχει εμφανισθεί ο κύριος του ακινήτου ή νόμιμος κληρονόμος αυτού.
Στην κυριότητα και διαχείριση των δήμων περιέρχονται όλα τα κενά ή αγνώστων ιδιοκτητών κτίρια.
Ο δήμος μπορεί να αξιοποιήσει το ακίνητο το οποίο περιήλθε στην κυριότητά του, όπως αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς αυτού σε εταιρεία, καθώς και της πώλησης αυτού.
Σε περίπτωση εμφάνισης του ιδιοκτήτη του κτιρίου εντός τριών ετών από την έκδοση της δικαστικής απόφασης που αποδέχεται την αίτηση περιέλευσης της κυριότητας στον δήμο, η κυριότητα επανέρχεται σε αυτόν ύστερα από αίτησή του προς τον δήμο, συνοδευόμενη από τους τίτλους ιδιοκτησίας και μεταγραφή της σχετικής απόφασης του δήμου στα βιβλία του Κτηματολογίου.
Και σε ιδιώτες η διαχείριση των κτιρίων
Ο δήμος από τη στιγμή που θα αναλάβει τη διαχείριση ενός κτιρίου μπορεί να την αναθέσει είτε στην αρμόδια διεύθυνση, η οποία θα ορισθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, είτε σε δημοτική εταιρεία, ή ακόμη και σε ιδιώτη, με εμπειρία στη διαχείριση και αξιοποίηση ακινήτων.
Στο πλαίσιο της διαχείρισης ο δήμος δικαιούται να εκμισθώσει το κτίριο σε τρίτους, να το παραχωρήσει σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες αντί συμβολικού ανταλλάγματος ή να το χρησιμοποιήσει για τη στέγαση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Πάντως ο ιδιοκτήτης του κτιρίου εξακολουθεί να βαρύνεται με τα δημοτικά τέλη και τους φόρους.
Το σχέδιο νόμου δίνει λύση και σε ακίνητα τα οποία ανήκουν σε πολλούς ιδιοκτήτες. Έτσι σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, η απόφαση με την οποία εκμισθώνεται ή μεταβιβάζεται, κατά περίπτωση, ένα ακίνητο λαμβάνεται με ειδική πλειοψηφία των συγκυρίων, το ποσοστό συγκυριότητας των οποίων πρέπει να αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 60% της επιφανείας του κτιρίου.
Δυνατότητες χρηματοδότησης των παρεμβάσεων
Το σχέδιο νόμου φαίνεται να συνδέεται, όσον αφορά τον Δήμο Αθηναίων, με το Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης (τύπου Jessica), το οποίο αποτελεί ένα σύγχρονο χρηματοοικονομικό εργαλείο με τη δημιουργία του οποίου ο δήμος στοχεύει να χρηματοδοτήσει την αποκατάσταση, τον εκσυγχρονισμό και την επανάχρηση των απαξιωμένων κτιρίων της Αθήνας, με τη χρήση κεφαλαίων από το νέο ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης) 2014-2020.
Ειδικά σε περιοχές για τις οποίες έχει εγκριθεί Σχέδιο Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ) ή έχουν περιγραφεί ως περιοχές που χρήζουν ανάπλασης από Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Τοπικά ή Ειδικά Χωρικά Σχέδια, ή άλλο εργαλείο χωρικού σχεδιασμού, οι νέες ρυθμίσεις δίνουν τη δυνατότητα υπαγωγής κτιρίων, μεμονωμένων ή κατά ομάδες, στις διατάξεις του σχεδίου νόμου, με σκοπό την αναβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος καθώς και την οικονομική και κοινωνική αναζωογόνηση των περιοχών αυτών. Τα κτίρια αυτά θα μπορούν να εντάσσονται σε ειδικά Προγράμματα, με χρηματοδότηση εθνικών ή και ευρωπαϊκών πόρων.

aftodioikisi.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2014



Tο «Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βορείου Αιγαίου με έδρα τη Χίο», για δεύτερη φορά στη δεκαοκταετή λειτουργία του, οργάνωσε και ολοκλήρωσε «Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής Θεατρικού Έργου». Ο πρώτος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε το 2012 και όπως αυτός που μόλις ολοκληρώθηκε, ως σκοπό είχε την ενίσχυση και ενθάρρυνση της σύγχρονης θεατρικής γραφής στη χώρα, την πολιτιστική ανάπτυξη και εξάπλωση της τέχνης στο Βόρειο Αιγαίο και στην Ελλάδα. Ο «Δεύτερος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής Θεατρικού έργου 2014» από το Δη.Πε.Θε. Β.Α. προκηρύχθηκε τον Φεβρουάριο του 2014 και μέσα στο πολύμηνο διάστημα (έως τέλος Αυγούστου 2014), ενεργοποιήθηκε πλήθος αξιόλογων νέων και παλαιότερων θεατρικών συγγραφέων.
Ο πρόεδρος, το Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Β.Α. και εγώ, συγχαίρουμε έναν - έναν ξεχωριστά όλους τους συμμετέχοντες συγγραφείς, για την εμπιστοσύνη τους στο φορέα, για το πνεύμα, το ταλέντο και την επιμονή τους, μα πάνω από όλα για τον κόπο τους στο όνομα του πολιτισμού. Το Δη.Πε.Θε. Βορείου Αιγαίου ευχαριστεί ιδιαίτερα για τη συμβολή και την κρίση τους, τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης:
  • Δημήτρη Παλαιοχωρίτη - Ηθοποιό, Πρόεδρο Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών
  • Εμμανουήλ Κουτσουρέλη - Σκηνοθέτη, Πρόεδρο Δ.Σ. Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου
  • Γιάννη Μόρτζο - Ηθοποιό/Σκηνοθέτη, γενικό γραμματέα Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών - Καλλιτεχνικό διευθυντή θεάτρου "4 Εποχές"
  • Βασίλη Νικολαϊδη - Σκηνοθέτη, Καλλιτεχνικό Διευθυντή Δη.Πε.Θε. Αγρινίου
  • Μιχάλη Βαρλά - Ιστορικό, Επιμελητή Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού
  • Μαρία Γιαγιάννου - Συγγραφέα/Θεατρικό Συγγραφέα

Η διαδικασία της επιλογής των έξι πρώτων έργων δεν ήταν εύκολη, όχι μοναχά λόγω της πληθώρας και του αυξημένου ενδιαφέροντος (κατετέθησαν 107 θεατρικά κείμενα), αλλά γιατί αρκετά από αυτά αποτέλεσαν πραγματικά ενδιαφέρουσες πνευματικές εργασίες και θα παραμείνουν ως παρακαταθήκη για την τέχνη του Θεάτρου. Είναι αντιληπτό λοιπόν, ότι ειδικά για εκείνα που ξεχώρισαν, ανεξαρτήτως της κατάταξής τους (Βραβεία και έπαινοι), για την επιτροπή και εμένα, αφορούν σε έργα ίσης καλλιτεχνικής ποιότητας και αξίας.
Γιάννης Ζαφείρης
Καλλιτεχνικός Δ/ντης Δη.Πε.Θε. Βορείου Αιγαίου - Συντονιστής επιτροπής αξιολόγησης

 Αποτελέσματα Βραβευομένων του «Πανελλήνιου Διαγωνισμού Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2014»:
  1. «Παπάγια Μάντολες» - Αντώνη Κρύσιλα ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
  2. «Τη Μοναξιά & τους ανθρώπους να φοβάσαι» - Ιωάννας Λιούτσια ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
  3. «Ο Βασιλιάς των παραμυθιών» - Δημήτρη Γραμμένου ΤΡΙΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ

  1. «Το Φαινόμενο της σήραγγας» - Αντώνη Σφαλή ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ
  2. «Το Κοτέτσι - Έλενας Στόϊου» ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ
  3. «Κανονικοί γονείς» - Δώρας Τσόγια ΤΡΙΤΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ