Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Στέρεψαν τα ταμεία – Προβληματισμός στην κυβέρνηση για τους επόμενους μήνες


Αδυναμία να τα καταφέρει η χώρα μας χωρίς χρηματοδότηση, μέσα στο τετράμηνο, να ανταπεξέλθει στην κάλυψη των υποχρεώσεών της εξέφρασε σήμερα κορυφαία πηγή του υπουργείου Οικονομίας υπογραμμίζοντας ότι το δημοσιονομικό κενό έχει εκτοξευτεί στα 5-7 δισ. ευρώ αντί των 2,5 δισ. ευρώ που προβλεπόταν πριν τις εκλογές.
Στο μεταξύ, το χρηματοδοτικό κενό απασχολεί την κυβέρνηση και όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης εξερχόμενος της συντονιστικής σύσκεψης του οικονομικού επιτελείου υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, και τόνισε ότι διαπραγματευόμαστε με τους εταίρους και το επόμενο διάστημα θα γίνει συζήτηση για να καλυφθεί ομαλά και ασφαλώς η χρηματοδότηση.
Όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους για την υστέρηση των εσόδων σχολίασε ότι θα πρέπει να έχουμε υπομονή δύο με τρεις μήνες και δεν θα υπάρχει κενό.
Στο μεταξύ, για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών, μέχρι τον Ιούνιο, όπως αναφέρουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου Οικονομίας, η κυβέρνηση εξετάζει μεταξύ άλλων την έκδοση εντόκων και τα κέρδη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από τα ομόλογα που δεν κουρεύτηκαν.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκης, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δ. Μάρδας και ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης.

aftodioikisi.gr

Ξεκινούν οι προσλήψεις στους ΟΤΑ για το 2015 – Η διαδικασία και οι προθεσμίες


Τη διαδικασία των προσλήψεων εκτάκτου προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου, για το έτος 2015 περιγράφει εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών που υπογράφει ο υπουργός Νίκος Βούτσης. Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι οι εγκρίσεις για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και με σύμβαση έργου 2015 θα είναι μειωμένες κατά 10 % σε σχέση με το 2014. Από τον περιορισμό αυτό εξαιρείται το προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα, το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και οι απασχολούμενοι με σύμβαση έργου που αμείβονται αποκλειστικά από έσοδα υπό τη μορφή αντιτίμου καθώς και το προσωπικό που απασχολείται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων κοινοτικών προγραμμάτων, κατά το σκέλος που δεν επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός ή οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι.
Όσον αφορά την προθεσμία υποβολής αιτημάτων από τους ΟΤΑ:
-Για συμβάσεις έργου στο ΑΣΕΠ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον έως τις 31-3-2015, προκειμένου το ΑΣΕΠ να έχει το χρονικό περιθώριο να επεξεργαστεί τα εν λόγω αιτήματα.
-Το σύνολο των αιτημάτων θα πρέπει να έχουν σταλεί στο ΥΠΕΣ μέσω ΑΣΕΠ (συμβάσεις έργου) και μέσω Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (συμβάσεις ορισμένου χρόνου) έως τις 30-4-2015.

aftodioikisi.gr

Σύγκρουση Κατρούγκαλου-ΑΣΕΠ – «Παγώνουν» όλες οι διαδικασίες κινητικότητας μέχρι το νέο νόμο


Σε σύγκρουση με το ΑΣΕΠ οδηγείται το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αφορμή τη σημερινή έκδοση πινάκων διάθεσης «διαθέσιμων» εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) που είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα, στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες τηςaftodioikisi.gr, με χθεσινή του επιστολή ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος είχε ζητήσει από το ΑΣΕΠ να παγώσει η διαδικασία κινητικότητας μέχρι να εκδοθεί η νομοθετική ρύθμιση για την επαναπρόσληψης των απολυμένων και «διαθέσιμων». Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Κατρούγκαλος είχε επικοινωνήσει με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ Γιάννη Καραβοκύρηκαι είχε λάβει και σχετική διαβεβαίωση. Έτσι, έμεινε έκπληκτος όταν είδε σήμερα την ανακοίνωση του ΑΣΕΠ την οποία θεώρησε κίνηση unfair εκ μέρους της Ανεξάρτητης Αρχής.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες επικοινώνησε εκ νέου σήμερα το απόγευμα με τον κ. Καραβοκύρη ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι έχει δώσει σχετική εντολή στους υπηρεσιακούς παράγοντες να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία δημοσιοποίησης πινάκων κινητικότητας και απέδωσε την κίνηση αυτή σε λάθος κάποιου υπηρεσιακού, ενώ υποσχέθηκε ότι θα διερευνήσει το θέμα αύριο.
Φαίνεται όμως πως ο αναπληρωτής υπουργός δεν πείσθηκε και γι’ αυτό το λόγο με μία λιτή ανακοίνωση δηλώνει ότι «σε συνέχεια της έκδοσης από το ΑΣΕΠ την 25η Φεβρουαρίου 2015 πινάκων διάθεσης προσωπικού, στο πλαίσιο της διαδικασίας της κινητικότητας, ο αν. Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε ότι κάθε περαιτέρω σχετική διαδικασία αρμοδιότητας της διοίκησης αναστέλλεται, ενόψει επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος». 
Να σημειωθεί ότι πηγές του ΑΣΕΠ έλεγαν στην aftodioikisi.gr ότι η δημοσιοποίηση του συγκεκριμένου πίνακα προχώρησε σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τόνιζαν ότι επικοινώνησαν με το υπουργείο Παιδείας και τους διαβεβαιώσαν ότι δεν είχαν καμία συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία. Μάλιστα, πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν απέκλειαν η δημοσιοποίηση του πίνακα να οφείλεται σε “σαμποτάζ” κάποιου υπηρεσιακού του ΑΣΕΠ, “αθωώνοντας” με αυτό τον τρόπο τον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής.

aftodioikisi.gr

Αισιοδοξία για τη νέα μεταναστευτική πολιτική Προβληματισμός και ανησυχία για τη διγλωσσία της κυβέρνησης



       Χαιρετίζουμε τις εξαγγελίες της αναπληρώτριας υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής κ.Χριστοδουλοπούλου και τη  στροφή, που διαφαίνεται σε αυτές, προς μία ανθρωπιστική προσέγγιση του μεταναστευτικού ζητήματος με μέτρα και πρωτοβουλίες που έχουν ως κανόνα την ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια. Τα εξαγγελθέντα μέτρα όπως το κλείσιμο των επαίσχυντων στρατοπέδων κράτησης  και η απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών αλλά και δηλώσεις της, που επιχειρούν να  εξαλείψουν το στίγμα του εγκληματία που συνοδεύει ανθρώπους των οποίων η μόνη “παρανομία” ήταν η είσοδός τους στη χώρα χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, συνιστούν μονόδρομο για την αποκατάσταση μιας χρόνιας αδικίας και παραβίασης θεμελιωδών δικαιωμάτων των προσφύγων και μεταναστών/στριών.
Η άμεση απελευθέρωση από τα “σύγχρονα κολαστήρια” οικογενειών, παιδιών, ασυνόδευτων ανήλικων, εγκύων, υπερηλίκων, η ουσιαστική εφαρμογή του νόμου (Ν. 3907/2011),  η επίσπευση των διαδικασιών εξέτασης των αιτήσεων και χορήγησης ασύλου, η κατάργηση της παράνομης  κράτησης πέραν του 18μηνου (η κατάργηση της κράτησης γενικώς) και η ίδρυση ανοιχτών κέντρων φιλοξενίας αν συνδυαζόταν και με την  απόφαση για  ισοπέδωση  του φράχτη του Έβρου (αιτία δεκάδων  τραγικών θανάτων στο Αιγαίο και έργο το οποίο είχε δεχθεί δριμεία κριτική από το ΣΥΡΙΖΑ) θα ήταν πραγματικά ένα πακέτο μέτρων που συνάδει απόλυτα με τις αρχές του ανθρωπισμού μιας αριστερής κυβέρνησης και τις διεθνείς και εγχώριες νομικές δεσμεύσεις της χώρας μας.
Πολύ ορθά επισημαίνει η κ Χριστοδουλοπούλου ότι η κλιμάκωση της  ακραίας ρατσιστικής βίας -αλλά και η ηθική νομιμοποίηση και η ατιμωρησία της-  είχε εν πολλοίς την ρίζα της στην κάλυψη που της πρόσφεραν οι  πολιτικές πρακτικές και η ρατσιστική ρητορική της προηγούμενης κυβέρνησης. Ακριβώς γι αυτό το λόγο μας προβληματίζει και μας ανησυχεί ιδιαιτέρως η χρονική σύμπτωση των  εξαγγελιών για τη μεταναστευτική πολιτική με τις δηλώσεις του υπ εθνικής άμυνας Π. Καμμένου περί «αποστολής στον κ Σόϊμπλε 1,5εκ λαθρομεταναστών» -ως “τιμωρία” φανταζόμαστε για την άκαμπτη στάση του στην οικονομική διαπραγμάτευση- όπως και με επισημάνσεις του τύπου «… ανάμεσα στους μετανάστες κρύβονται τζιχαντιστές του ISIS που συνιστούν μέγιστη απειλή για τη χώρα». Η κινδυνολογία των δηλώσεων αυτών, η ξενοφοβία και η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας που εμπεριέχουν, έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με  τις  εξαγγελίες της κ.Χριστοδουλοπούλου και όταν αυτές εκφέρονται από υπουργό της κυβέρνησης δημιουργούν εύλογα ερωτήματα τόσο για τη σκοπιμότητα δημοσιοποίησης τους όσο και για την τύχη της εφαρμογής των εξαγγελθέντων μέτρων.
Πρέπει να περιφρουρηθεί με κάθε τρόπο το πνεύμα της νέας μεταναστευτικής πολιτικής που εξαγγέλθηκε και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη υλοποίησή της. Τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός τους αποτελούν το προπύργιο της δημοκρατίας και πρέπει να διαφυλαχθούν πάση θυσία χωρίς εκπτώσεις, ιδεολογικούς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις σε  εκβιαστικά διλήμματα. Να μην επιτραπεί σε ακραίες κυβερνητικές φωνές να γίνουν τροχοπέδη στη νέα πορεία που χαράσσεται, αυτές πρέπει να απομονωθούν και να ακυρωθούν πολιτικά. Τα ανθρώπινα δικαιώματα -σε αντίθεση με τα οικονομικά θέματα που επιδέχονται διαπραγμάτευσης-  είναι ο κεντρικός πυλώνας μιας δημοκρατικής κοινωνίας και είναι αδιαπραγμάτευτα!

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ! ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ... ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ

Γράφει ο Τάκης Χατζής  
Αδυναμία να τα καταφέρει η χώρα μας να ανταπεξέλθει στην κάλυψη των υποχρεώσεών της, χωρίς χρηματοδότηση, μέσα στο τετράμηνο, εξέφρασε κορυφαία πηγή του υπουργείου Οικονομίας αποκαλύπτοντας ότι το δημοσιονομικό κενό έχει εκτοξευτεί στα 5-7 δισ. ευρώαντί των 2,5 δισ. ευρώ που προβλεπόταν πριν τις εκλογές. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, μιλώντας στον ΒΗΜΑ fm, είπε ότι το καλοκαίρι χρειαζόμαστε 11 δισ. και οι Γερμανοί ανεβάζουν τις συνολικές ανάγκες τις χώρας στα 40 δισ.!   
Ε, δεν χρειάζεται να έχει κανείς μάστερ οικονομικών για να καταλάβει ότι υπάρχει πρόβλημα… Και μάλιστα πρόβλημα τόσο μεγάλο που κάνει τους γερμανούς να μιλάνε για νέα χρηματοδότηση 20 δισ. το καλοκαίρι, η οποία θα συνοδεύεται (φυσικά) από 3ο Μνημόνιο. Μνημόνιο με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ; «Ποτέ μην λες ποτέ» σχολίασε ο χερ Σόιμπλε. Και ας μην βιαστούμε να τον «καταχεριάσουμε». Τουλάχιστον όχι πριν ρίξουμε μια ματιά σε αυτά που είπε (στα Παραπολιτικά 90,1) ο Ρούντι Ρινάλντι, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ: 
«Καταρχάς συνεχίζεται η εποπτεία. Αυτό που λέει ο Μανόλης Γλέζος, ότι βαφτίσουμε το ψάρι, κρέας υπάρχει. Η τρόικα συνεχίζει να υπάρχει. Δεν έχουμε ευχέρεια να περάσουμε ότι θέλουμε μέσα από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Πάντοτε είναι υπό συνεννόηση με τους λεγόμενους θεσμούς. Και θα μας βάλουνε για 4 μήνες σε πάγο. Θα είναι 4 θανατηφόροι, δύσκολοι μήνες, και θα μας πάνε σε ένα μεγάλο, τρίτο μνημόνιο, το οποίο και πρέπει να ψηφιστεί και μέσα από την ελληνική Βουλή».  
Βεβαίως, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης εξερχόμενος της συντονιστικής σύσκεψης του οικονομικού επιτελείου υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, τόνισε ότι διαπραγματευόμαστε με τους εταίρους και το επόμενο διάστημα θα γίνει συζήτηση για να καλυφθεί η χρηματοδότηση ομαλά και ασφαλώς. Πρόσθεσε μάλιστα ότι θα πρέπει να έχουμε υπομονή δύο με τρεις μήνες και δεν θα υπάρχει κενό. Αν επαληθευτεί, έχει καλώς. Αν όμως διαψευστεί;  
Η Ελλάδα- πιθανότατα, δεν θα είναι σε θέση να επιστρέψει στις αγορές στο τέλος του Ιουνίου όταν η 4μηνη παράταση της διάσωσης λήξει. Θα πρέπει λοιπόν, να εξασφαλίσει μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης, που θα συνοδεύεται από ένα νέο Μνημόνιο, όπως και αν το βαφτίσει ο Βαρουφάκης. Αυτό έρχεται φυσικά σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, τη στιγμή κατά την οποία η συμφωνία θα είναι μια συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ 100%. Χωρίς δηλαδή να ευθύνεται κάποιος άλλος.
Γι αυτό, αν την περασμένη Παρασκευή είπαμε ότι τα δύσκολα τελείωσαν, τώρα οφείλουμε να πούμε ότι αρχίζουν τα… πιο δύσκολα! 

newpost.gr

Πάγια θέση της ΚΕΔΕ, είναι η δημιουργία ενός ειδικού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τους δήμους

Γιώργος Πατούλης: Το νέο ΕΣΠΑ προβάλλει ως η μόνη βασική χρηματοδοτική πηγή για επενδύσεις στους δήμους


Η Αυτοδιοίκηση της χώρας, ως το μεγαλύτερο θύμα της δημοσιονομικής κρίσης, έχει απόλυτη ανάγκη διασφάλισης της οικονομικής της επιβίωσης αφενός και συμμετοχής της στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 αφετέρου, καθώς δεν είναι δυνατόν να υπάρξει εθνική ανάπτυξη, αν δεν υπάρχει τοπική ανάπτυξη, αλλά γιατί το νέο ΕΣΠΑ προβάλλει ως η μόνη βασική χρηματοδοτική πηγή για επενδύσεις στους δήμους.
 Αυτή τη διαπίστωση υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και της Επιτροπής ΕΣΠΑ Γιώργος Πατούλης κατά την προσυνεδριακή εκδήλωση που πραγματοποιείται σήμερα στο Ηράκλειο σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, ενόψει του τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ, στην ομιλία του στην ενότητα συζήτησης που αφορούσε τη συμμετοχή των δήμων στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι το μεγαλύτερο θύμα της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας είναι η Τοπική Αυτοδιοίκησης, σημείωσε. Η δραματική μείωση των εσόδων της προέρχεται από την πρωτόγνωρη περικοπή των κρατικών επιχορηγήσεων, σε ποσοστό ως 65%, αλλά και από τη μείωση των ιδίων εσόδων της λόγω του περιορισμού της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών.
Όταν σήμερα μιλάμε για επίτευξη του μεγάλου εθνικού στόχου που είναι η δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων, πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτό οφείλεται κυρίως στην Αυτοδιοίκηση.
Παράλληλα, εξαιτίας της κρίσης, η ζήτηση για υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης και αλληλεγγύης αυξήθηκε, με αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι ανάγκες για παραπέρα αύξηση των δαπανών μας. Ιδιαίτερα μετά τη μείωση του κοινωνικού ρόλου του κεντρικού κράτους, οι πολίτες στρέφονται σε μας, έχουν ως αποκλειστικό στήριγμα τους την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πώς θα μπορέσει όμως αυτή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους, με μειωμένα έσοδα και με το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης να επιβάλλει ισοσκελισμένους δημοτικούς προϋπολογισμούς; Αρκεί να αναφέρω δύο στοιχεία :
α) Το 2009 η ΣΑΤΑ στους Δήμους ανήλθε σε 1.107 εκατ. €. Το 2014 δεν ξεπέρασε τα 180 εκατ. € και για το 2015 προβλέπεται ποσό περίπου 130 εκατ. €.
β) Στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015–2018, που αποτελεί νόμο του κράτους και δεν γνωρίζουμε πώς θα τροποποιηθεί από τη νέα Ελληνική Κυβέρνηση, το «εθνικό σκέλος» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 700 εκατ. € ετησίως και θα καλύπτει τις ανάγκες χρηματοδότησης όλης της κεντρικής και της γενικής κυβέρνησης.
Επομένως, η δύσκολη οικονομική συγκυρία επιβάλλει σε όλους τους Δήμους να αναζητήσουν εναλλακτικές ή συμπληρωματικές λύσεις χρηματοδότησης.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση χρειάζεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις και το νέο ΕΣΠΑ 2014–2020 προβάλλει ως η μόνη βασική χρηματοδοτική πηγή».

Ο κ. Πατούλης επισήμανε επίσης το γεγονός το νέο ΕΣΠΑ σχεδιάστηκε άκρως συγκεντρωτικά, χωρίς να γίνει αποδεκτή καμία πρόταση της ΚΕΔΕ. 
Υπογράμμισε δε ότι για το σύνολο των δήμων θα υπάρξουν ανάγκες προσαρμογής, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, ενώ για μία μεγάλη κατηγορία όμως δήμων και κυρίως τους μικρούς, ορεινούς και νησιώτικους δήμους που δεν διαθέτουν το κατάλληλο τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό, υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος ουσιαστικού αποκλεισμού τους από το ΕΣΠΑ.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναφέρθηκε σε μια σειρά από διαπιστώσεις και προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τη πλευρά των δήμων σχετικά με το νέο ΕΣΠΑ. Μεταξύ άλλων έχει διαπιστωθεί ότι δεν περιλαμβάνεται Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα με δικαιούχους τους Δήμους, όπως πρότεινε η ΚΕΔΕ.
“Υπενθυμίζουμε, είπε ο κ. Πατούλης, ότι η πάγια θέση της ΚΕΔΕ, η οποία είχε γίνει αποδεκτή από το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ παράλληλα η Αρμόδια Γενική Διεύθυνση της Ε.Ε. δεν είχε εκφράσει αντιρρήσεις, ήταν η δημιουργία ενός ειδικού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τους δήμους» .
Επίσης επισήμανε ότι δεν υπάρχει ρητή δέσμευση για τα «ολοκληρωμένα προγράμματα τοπικής ανάπτυξης» τα οποία σύμφωνα με τις Κοινοτικές κατευθύνσεις πρέπει να χρηματοδοτηθούν με το 5% των πόρων του ΕΤΠΑ. Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Απασχόληση», αποτελεί συνένωση των σημερινών δύο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Υπουργείων Εργασίας και Παιδείας και έχει πόρους μειωμένους κατά 60% σε σχέση με τους αντίστοιχους πόρους της περιόδου 2007–2013. Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα αυτό από το σύνολο των κοινωνικών προγραμμάτων της Τ.Α., αναφέρονται μόνον οι βρεφονηπιακοί σταθμοί.
Ο Γ. Πατούλης επισημαίνει ότι είναι αναγκαίο να διασφαλιστούν περισσότεροι πόροι για τα κοινωνικά προγράμματα και να προγραμματιστεί έγκαιρα η συνέχιση της χρηματοδότησης των σημερινών προγραμμάτων που υλοποιούν οι Δήμοι.
«Για όλα τα παραπάνω, είπε ο κ. Πατούλης, προτείνουμε
·        να ξεκινήσει άμεσα η εφαρμογή «εμπροσθοβαρών έργων», στα οποία να περιλαμβάνονται τα έργα που στηρίζουν την τοπική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
·        την άμεση επικαιροποίηση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού .
·         Η επικαιροποίηση είναι απαραίτητο να κατοχυρώνει, στο πλαίσιο της πυραμίδας του εθνικού – περιφερειακού – τοπικού αναπτυξιακού προγραμματισμού, μαζί με την αποκέντρωση, την επικουρικότητα και τη συνέργεια των προγραμματικών επιπέδων, τη συνταγματικά προβλεπόμενη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων απέναντι στις Περιφέρειες, καθώς και των δύο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης απέναντι στην Κεντρική και την Αποκεντρωμένη Δημόσια Διοίκηση».

Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος Επιτροπής Ανάπτυξης και Υποστήριξης της Επιχειρηματικότητας: Η καινοτομία, η εύκολη πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης και η στήριξη της επιχειρηματικότητας καθοριστικά στοιχεία για την τοπική ανάπτυξη

Η καινοτομία, η εύκολη πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης και η στήριξη της επιχειρηματικότητας, αποτελούν τα τρία βασικά συστατικά στοιχεία τα οποία θα επιτρέψουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση α΄ βαθμού να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και την τοπική επιχειρηματικότητα. Στην σχετική  εισήγηση του ο δήμαρχος Τρικκαίων και  πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης και Υποστήριξης της Επιχειρηματικότητας  Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι είναι επιτακτική μία ξεκάθαρη διαβαθμικότητα στις αρμοδιότητες προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα επικοινωνίας και επικάλυψης.
Αναφερόμενος στο θέμα της καινοτομίας τόνισε ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ΕΕ συνίσταται στη μετατροπή των ευρωπαϊκών πόλεων σε έξυπνους και βιώσιμους τόπους διαβίωσης. Προς την κατεύθυνση αυτή η επιτροπή αναλαμβάνει πρωτοβουλία μέσω του προγράμματος «Ορίζοντες 2020″ για μία ευρωπαϊκή σύμπραξη καινοτομίας με στόχο την κοινή αξιοποίηση πόρων. Στη συνέχεια ανέφερε μια σειρά από παραδείγματα καινοτόμων δράσεων που μπορούν να αναπτυχθούν από τους δήμους. Μεταξύ αυτών είναι δράσεις όπως:
-       Αισθητήρες (sensors) μέτρησης περιβαλλοντικών ρίπων και Η/Μ ακτινοβολίας , προστασίας από ακραία καιρικά φαινόμενα – Πολιτική προστασία (Santander, Hong Kong)
-       Ευρυζωνικό δίκτυο οπτικών ινών στο σπίτι (FTTH) (πολλά παραδείγματα.
-       Έξυπνη διαχείριση στάθμευσης με υπόγειους αισθητήτες (Μελβούρνη)
-       Δίκτυο ευφυών μεταφορών και έξυπνων φαναριών κυκλοφορίας (πολλές περιπτώσεις)
-       Έξυπνες λύσεις κάδων απορριμμάτων (Λονδίνο)
-       Έξυπνα συστήματα οδοφωτισμού (πολλές περιπτώσεις).
-       Δίκτυα τηλε-πρόνοιας, τηλε-ιατρικής – eHealth (πολλές περιπτώσεις), Προσβασιμότητα ηλικιωμένων σε πληροφορίες και υπηρεσίες (Tokyo).
-       City branding κ.α.
Για να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι στόχοι αυτοί θα πρέπει να γίνει  αναζήτηση και προετοιμασία χρηματοδοτικών εργαλείων που μπορούν να βοηθήσουν τους δήμους και τις κοινωνίες να πάνε μπροστά. Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, θα πρέπει να  βρίσκονται στόχοι όπως η τακτοποίηση μεγάλων πολεοδομικών ζητημάτων που αφορούν σε χρήσεις γης, ζώνες οικιστικού ελέγχου, τοπικά χωρικά και άλλα σχέδια που λιμνάζουν εδώ και χρόνια σε πολεοδομικά γραφεία Δήμων και υπουργείων. Προς την κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να γίνει η γέφυρα» και ο κύριος πόλος για την προσέλκυση και διευκόλυνση της πραγματοποίησης ιδιωτικών επενδύσεων» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου δίνοντας έμφαση στην υποστήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας με δημιουργία γραφείου Υποστήριξης Νέων Επιχειρηματιών, σε επίπεδο Δήμου και ίδρυση Θερμοκοιτίδας Νεοφυών Επιχειρήσεων (start up) για τη φιλοξενία καινοτόμων επιχειρήσεων, που θα αξιοποιούν το τοπικό παραγωγικό δυναμικό.

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ

Ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, αναφερόμενος στην πορεία των εξαγωγών για το 2014, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Όλα τα στοιχεία, που έχουν δημοσιοποιηθεί από τους αρμόδιους φορείς, καταδεικνύουν ότι και το 2014 ήταν - παρά τις σοβαρές αντιξοότητες στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον -  μια πολύ σημαντική χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές.
Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα έσοδα από τις εξαγωγές αγαθών ανήλθαν για πρώτη φορά στα 23,64 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,9% σε σχέση με το 2013. Σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, επί των στοιχείων που εξέδωσε η ΤτΕ για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, αυτή ήταν η καλύτερη ιστορικά επίδοση!
Εξίσου εντυπωσιακά για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας ήταν και τα προσωρινά στοιχεία, που δημοσίευσε στις 9/2/2015 η ΕΛ.ΣΤΑΤ. Παρά το Ρωσικό εμπάργκο, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις αναταραχές σε χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, όπου παραδοσιακά δραστηριοποιούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις, η  συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2014 ανήλθε στο ποσό των 27.177,9 εκατ. ευρώ έναντι 27.568,4 εκατ. ευρώ κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2013, παρουσιάζοντας ανεπαίσθητη μείωση 1,4%.
Αναμφίβολα τα εύσημα για τις συγκεκριμένες επιδόσεις ανήκουν στις ελληνικές επιχειρήσεις, που τόλμησαν να ανοίξουν τα φτερά τους και να κερδίσουν το στοίχημα του ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να επισημανθεί ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας την περίοδο 2012 -2014 στάθηκε αρωγός στις προσπάθειες τους και προώθησε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου. Μεταξύ αυτών ήταν :
  • Η ίδρυση και η  λειτουργία του ενιαίου φορέα εξωστρέφειας «EnterpriseGreece»,
  • Η αποτελεσματική προώθηση των 25 δράσεων, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής, που μειώνουν το κόστος και το χρόνο των εξαγωγών,
  • Η  απλοποίηση των προ τελωνειακών και τελωνειακών διαδικασιών,
  • Η χρήση της τεχνολογίας για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών,
  • Ο διπλασιασμός των εγγυήσεων για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις κ.ο.κ.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια έγινε στο ΥΠΑΑΝ ένα πολύ σημαντικό έργο για την έμπρακτη στήριξη των Ελληνικών εξαγωγών. Αυτό το έργο έχει χρέος να  συνεχίσει η νέα κυβέρνηση. Τώρα είναι η ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο. Μια οικονομία, που θα στηρίζεται στην παραγωγή και τις εξαγωγές και όχι στην κατανάλωση».