Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:



«Η ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ σε ποσοστό 23% στις υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία αποτελεί μία ακόμη αλλαγή προς τη λάθος κατεύθυνση, μετά την πρόσφατη επιβολή του ίδιου συντελεστή ΦΠΑ στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών. Πρόκειται για μέτρο το οποίο, εάν υιοθετηθεί, θα προκαλέσει σωρεία προβλημάτων, καθώς δεν έχει προηγηθεί διάλογος και σχετική μελέτη.
Ενδεικτικά, χιλιάδες μαθητές θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν το ιδιωτικό σχολείο και να καταφύγουν στο δημόσιο, αφού δεν θα μπορούν να καταβάλλουν τα αυξημένα δίδακτρα. Το δημόσιο σχολείο όμως είναι άγνωστο πως θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτή την αιφνίδια αλλαγή, δεδομένου ότι η νέα σχολική χρονιά αναμένεται ούτως ή άλλως να ξεκινήσει με χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών.

Περαιτέρω, αυτή η φορολογική επιβάρυνση θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, λόγω της συνακόλουθης συρρίκνωσης αυτού. Τέλος, η αναμενόμενη ενίσχυση των φορολογικών εσόδων θα αποδειχθεί φενάκη, καθώς το Κράτος θα στερηθεί πολύτιμα φορολογικά έσοδα από τις δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων, που θα μειωθούν δραματικά. Η Κυβέρνηση οφείλει να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε να μη ληφθεί αυτό το μέτρο, το οποίο θα αλλοιώσει το πεδίο της εκπαίδευσης».

H ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ



Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΙ ΚΑΝEΙ ;

To 61% πρωτογενούς πλεονάσματος της χώρας οφείλεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η έκδοση του «Δελτίου Μηνιαίων Στοιχείων Γενικής Κυβέρνησης» του Αυγούστου και οι συγκεκριμένες αναφορές σε στοιχεία ,του πρώτου εξαμήνου του 2015, από το Υπουργείο Οικονομικών (ΓΛΚ) αναδεικνύουν για άλλη μία φορά την αποτελεσματικότητα και τη σοβαρότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.

Συγκεκριμένα η Τοπική Αυτοδιοίκηση παρουσιάζει πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 145 εκατ. €, δηλαδή το 61% του συνολικού πλεονάσματος της γενικής κυβέρνησης, που ανέρχεται στα 238 εκατ. €. Την ίδια περίοδο οι φορείς κεντρικής κυβέρνησης εκτός κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζουν έλλειμμα -442 εκατ. € και οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης έλλειμμα ύψους -1.026 εκατ. €

Επίσης παρά τις τεράστιες περικοπές των νομοθετημένων μεταβιβάσεων από τον κρατικό Προϋπολογισμό στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κατά -249 εκατ. €.( από 1.688 σε 1.439 εκατ. €.),το πρώτο εξάμηνο του 2015, σε αντιστοιχία με το πρώτο εξάμηνο του 2014, οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της ΤΑ αυξήθηκαν μόλις κατά 42 εκατ. €. Άρα η ΤΑ, με την οικονομική της διαχείριση, πέτυχε το 83% των μειώσεων του κεντρικού κράτους να μην μετακυλιστεί στις τοπικές αγορές και στους δημότες.

Την ίδια περίοδο οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αυξήθηκαν μόλις 16%,όταν οι αντίστοιχες της γενικής κυβέρνησης αυξήθηκαν κατά 1.367 εκατ. € ή 42%.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης δήλωσε σχετικά:

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται για άλλη μία χρονιά στην πρώτη γραμμή της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Στην πρώτη γραμμή για την προστασία και στήριξη των πιο αδύναμων και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής. Στην πρώτη γραμμή για τη δημοσιονομική εξυγίανση και την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, που αποτελούν τη βασικότερη προϋπόθεση για την ενίσχυση της αξιοπιστίας της χώρας και τη στήριξη της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να επιτύχει μία καλύτερη συμφωνία.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναδεικνύεται όχι μόνο ως παραδοσιακός θεσμός κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής, αλλά και ως βασικός πυλώνας για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη της χώρας.»


Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού κατέθεσε ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης σχετικά με το στάδιο υλοποίησης της πρότασης για χρησιμοποίηση Αυτοκινούμενων Ανιχνευτικών Συστημάτων Τελωνειακών Ελέγχων μέσω ΣΔΙΤ, που είχε εκκινήσει επί της θητείας του στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας. Αναλυτικά η ερώτηση:



"Κύριοι Υπουργοί,
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, αρμόδιος για το Διεθνές Εμπόριο, αλλά και για τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, αποδέχθηκα σχετικό αίτημα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και,κατόπιν συνάντησής μου με την οικεία Γενική Γραμματέα, κα Σαββαΐδου, στις 26 Σεπτεμβρίου 2014, έδωσα οδηγία στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ να προχωρήσει τις διαδικασίες προκήρυξης έργου με τίτλο «Ολοκληρωμένο Σύστημα - Υπηρεσίες Καταγραφής Διερχόμενων Οχημάτων και Ανίχνευσης Φορτίων» στα τελωνεία της χώρας (x-ray scanners), με την διαδικασία της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)»

Επειδή
1. Είναι γεγονός ότι το λαθρεμπόριο αποτελεί μία σημαντική πληγή οικονομικής αιμορραγίας για τη χώρα, ιδίως υπό την παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, η οποία απαιτεί, περισσότερο από ποτέ, ενδελεχείς και συστηματικούς τελωνειακούς ελέγχους, ώστε να αυξηθεί η εισπραξιμότητα φόρων και δασμών, προκειμένου να μην πληρώνουν μόνο τα συνήθη φορολογικά υποζύγια·
2. Οι συνθήκες στο διεθνές εμπόριο καθίστανται όλο και περισσότερο ανταγωνιστικές, γεγονός που επιτάσσει, ανάμεσα σε άλλα, και την ελαχιστοποίηση του χρόνου παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων στα τελωνεία, αν επιθυμούμε η χώρα μας να αναδειχθεί σε σοβαρό κόμβο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα·
3. Η μέγιστη δυνατή ποιότητα ελέγχων στον ελάχιστο δυνατό χρόνο μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση σύγχρονων και αναβαθμισμένων τεχνολογικά υποδομών όπως τα Αυτοκινούμενα Ανιχνευτικά Συστημάτων Τελωνειακών Ελέγχων·
4. Οι όροι υλοποίησης δεν εμπεριέχουν δημοσιονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, καθώς είχα δώσει εντολή να αναφέρεται στους όρους του διαγωνισμού ότι ναι μεν το έργο θα είναι υπό δημόσιο έλεγχο αλλά ο ιδιώτης ανάδοχος θα είναι αυτός που θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή και προμήθεια των συστημάτων και θα είναι υπεύθυνος για τη μακροχρόνια καλή λειτουργία τους για 12 έτη· 
5. Ο ιδιώτης ανάδοχος θα αμειβόταν στη βάση της λειτουργικότητας του συστήματος από το ελληνικό δημόσιο, θα αμειβόταν με άλλα λόγια με έσοδα που θα προέκυπταν από τους ελέγχους·
6. Μέχρι τώρα δεν έχει περιέλθει σε γνώση μου κάποια σχετική εξέλιξη επί του θέματος·

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
1. Εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα των Υπουργείων σας η προκήρυξη του έργου «Ολοκληρωμένο Σύστημα - Υπηρεσίες Καταγραφής Διερχόμενων Οχημάτων και Ανίχνευσης Φορτίων» στα τελωνεία της χώρας (x-ray scanners), με τη διαδικασία της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)»;
2. Αν όχι, ποια εναλλακτική έχετε προκρίνει και ποια πλεονεκτήματα αυτή περιλαμβάνει σε σχέση με τη λύση του ανωτέρω έργου, που τα δύο Υπουργεία είχαν προκρίνει στο παρελθόν;
3. Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται μέχρι τώρα η προκήρυξη του έργου;
4. Σε μία εποχή που η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας είναι το μέγα ζητούμενο επιτρέπεται να καθυστερούν έργα όπως αυτό, τη στιγμή μάλιστα που δεν απαιτούνται δημόσιοι πόροι για την υλοποίησή του;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νότης Μηταράκης

Ο Συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

  

«Το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα, μετά τη σταθεροποίηση που επετεύχθη το 2014, έχει εισέλθει, το 2015, εξαιτίας πράξεων και παραλείψεων της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, σε νέες, μεγάλες περιπέτειες.

Συγκεκριμένα, το 2014, οι τράπεζες, μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους, σταθεροποιήθηκαν.
Επανέκτησαν την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και πραγματοποίησαν αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, συνολικού ύψους 8,3 δισ. ευρώ.
Πέρασαν με επιτυχία την άσκηση συνολικής αξιολόγησης που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, με ιδιαίτερα αυστηρές παραδοχές.
Και μηδένισαν την εξάρτησή τους από το μηχανισμό έκτακτης στήριξης της ΕΚΤ (Emergency Liquidity AssistanceELA).
Ενώ, στα τέλη του 2014, η αγοραία κεφαλαιοποίηση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου, μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), στα τραπεζικά ιδρύματα είχε διαμορφωθεί περίπου στα 15 δισ. ευρώ.

Η κατάσταση αυτή, δυστυχώς, άλλαξε ριζικά το 2015.
Η Κυβέρνηση, εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών της, έφερε το τραπεζικό σύστημα αντιμέτωπο με τεράστιους κινδύνους.
Κίνδυνοι που διογκώθηκαν μετά την πρόσφατη τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Και αυτό γιατί, μεταξύ άλλων:   
§           Οι συνολικές καταθέσεις και τα repos των πιστωτικών ιδρυμάτων, από το Δεκέμβριο του 2014, μειώθηκαν περίπου κατά 50 δισ. ευρώ, ή κατά περίπου 25% επί του συνόλου τους (στα 159,3 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2015, από τα 207,9 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2014).
§           Η ποιότητα του ενεργητικού των τραπεζών επιδεινώθηκε, καθώς αυξήθηκαν ραγδαία τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, εξαιτίας τόσο της μεγάλης - εφέτος - επιβράδυνσης του ρυθμού οικονομικής μεγέθυνσης και της επιστροφής στην ύφεση, όσο και της κουλτούρας μη-πληρωμών που καλλιεργούσε επί μακρόν η παρούσα Κυβέρνηση, όταν τα Κόμματα που τη στηρίζουν ήταν στην Αντιπολίτευση.
§           Οι διεθνείς αγορές έκλεισαν, ενώ, επί της ουσίας, δεν γίνονταν πράξεις στη διατραπεζική αγορά με ξένους αντισυμβαλλόμενους ούτε έναντι ενεχύρου. Σημειωτέον ότι οι  αγορές έκλεισαν σε μια ιδιαίτερα ευνοϊκή περίοδο διεθνώς, με το κόστος χρήματος να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δεκαετίες.

Όλα αυτά, που οφείλονται σε πράξεις και παραλείψεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, επηρέασαν αρνητικά, το 1ο εξάμηνο του 2015, τόσο τη ρευστότητα όσο και τη φερεγγυότητα του τραπεζικού συστήματος.
Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, η χρηματοδότηση των τραπεζών να γίνεται, κυρίως, μέσω του Ευρωσυστήματος. Έτσι, η χρηματοδότηση μέσω του ELA διαμορφώνεται πλέον περίπου στα 87 δισ. ευρώ, από μηδέν στο τέλος του 2014. Ενώ, η συνολική χρηματοδότηση μέσω του Ευρωσυστήματος διαμορφώνεται περίπου στα 127 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας, για πρώτη φορά, το ύψος των καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Παράλληλα, καθίσταται αναγκαία και μία νέα, μεγάλη, ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των μη συστημικών και συνεταιριστικών τραπεζών, της τάξεως των 20 δισ. ευρώ. Ανάγκες που προέκυψαν, στο σύνολό τους, το 1ο εξάμηνο του 2015. Και οι οποίες είναι τεράστιες, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαμορφώνονται περίπου στο ύψος των ιδίων κεφαλαίων τους. Δημιουργώντας νέο κόστος για τους φορολογούμενους.
Ενώ και η αξία των τραπεζικών μετοχών, τους τελευταίους 6 μήνες, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου, έχει καταρρεύσει (η κεφαλαιοποίηση των τεσσάρων συστημικών τραπεζών μειώθηκε κατά 7,5 δισ. ευρώ μετά την επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου). Με αποτέλεσμα, η αξία των μετοχών που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο να διαμορφώνεται, σήμερα, περίπου στα 3 δισ. ευρώ, από 15 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014 (μειωμένες δηλαδή κατά 12 δισ. ευρώ ή κατά 80%).
Με τεράστιο δυνητικό κόστος για τους φορολογούμενους και το δημόσιο χρέος της χώρας.

Συμπερασματικά, η Κυβέρνηση, παγιδευμένη σε ιδεοληψίες, μύθους, ψευδαισθήσεις και ενδογενείς αντιφάσεις, χωρίς πολιτική κατεύθυνση, σχέδιο και βούληση, έχει οδηγήσει την ελληνική οικονομία και το τραπεζικό σύστημα στο τέλμα.
Το κόστος για το Δημόσιο, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις είναι ήδη μεγάλο και μέρα με την ημέρα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο. 
Η Κυβέρνηση οφείλει να κυβερνήσει.
Να κάνει την αυτοκριτική της για όσα υποστήριζαν τα Κόμματα που τη στηρίζουν όταν ήταν στην Αντιπολίτευση σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Και να προχωρήσει και να ολοκληρώσει με επιτυχία, το ταχύτερο δυνατό, την αναγκαία έτσι όπως η ίδια διαμόρφωσε την κατάσταση, νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ώστε να αρθούν οι κεφαλαιακοί περιορισμοί, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη καταθετών και επενδυτών και να αποφευχθεί ο κίνδυνος ευρείας συστημικής αποσταθεροποίησης».



Νέος γύρος διαπραγματεύσεων για συμφωνία και μετά… εκλογές

Νέος γύρος διαπραγματεύσεων για συμφωνία και μετά… εκλογές


Συνεχίζονται σήμερα στις 10 το πρωί οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των Θεσμών. Η χθεσινή συνάντηση μεταξύ των υπουργών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Γιώργου Σταθάκη ήταν μαραθώνια και ολοκληρώθηκε μετά τις 3:30 τα ξημερώματα της Δευτέρας, έχοντας διαρκέσει περισσότερες από 12 ώρες.
Πηγές κοντά στην διαπραγμάτευση, μετά το τέλος της συνάντησης επισήμαναν ότι στόχος είναι πλέον να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και να καταλήξουν σε συμφωνία, μετά την σημερινή συνάντηση που εκτιμάται ότι θα είναι και πάλι μαραθώνια, ή το αργότερο οι διαπραγματεύσεις να ολοκληρωθούν μέχρι αύριο Τρίτη.
Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για τις κάλπες και ο Αλέξης Τσίπρας εξετάζει δύο σενάρια για την ημερομηνία των εκλογών: εντός του Σεπτεμβρίου ή τον Νοέμβριο.
Τα τρία ζητήματα που παραμένουν ανοικτά είναι τα “κόκκινα” δάνεια, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.
Μέχρι στιγμής υπάρχει συμφωνία στις διορθώσεις στη ρύθμιση των 100 δόσεων (αύξηση επιτοκίου από 3% στο 5% και εισοδηματική κριτήρια ώστε να μειωθούν οι δόσεις για τους “έχοντες”) και στην αύξηση στα 330 ευρώ (σε δύο δόσεις) του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο των αγροτών.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις διαπραγματεύσεις, παραμένει η ρύθμιση των 100 δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές, με ορισμένες τροποποιήσεις.
Ειδικότερα για οφειλές πάνω από 5.000 ευρώ, το επιτόκιο αυξάνεται από 3% σε 5%.
Για τις οφειλές κάτω από 5.000 ευρώ παραμένουν άτοκες υπό τρεις προϋποθέσεις:
– Να είναι οφειλές φυσικών προσώπων χωρίς επιχειρηματική δραστηριότητα.
– Ο οφειλέτης να μην έχει ακίνητη περιουσία άνω των 150.000 ευρώ.
– Ο οφειλέτης όταν μπήκε στην ρύθμιση, το χρέος του να μην ξεπερνούσε το 50% του ετήσιου εισοδήματός του.
Αναφορικά με τα “κόκκινα” δάνεια, οι ίδιες πηγές αναφέρουν, ότι η ελληνική πλευρά παραμένει σταθερή στην θέση της για δημιουργία φορέα διαχείρισης των “κόκκινων” δανείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα των πρόωρων συντάξεων δεν είναι στα προαπαιτούμενα που συμφωνήθηκαν και συνεπώς το ζήτημα θα συζητηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η κυβέρνηση αδυνατεί να λάβει αποφάσεις για την παροχή της προβλεπόμενης βοήθειας στην Ελλάδα για το μεταναστευτικό


______________________________________________________________________Με αφορμή τις πρόσφατες δραματικές εξελίξεις στο μεταναστευτικό η Ευρωβουλευτής ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ, ως μέλος της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Αντιπρόεδρος της Ομάδας Εργασίας Νομικών και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

"Ένα χρόνο τώρα, από τη θέση μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καταβάλλω προσπάθειες, ώστε να λάβει η χώρα μας την οικονομική ενίσχυση που δικαιούται για την καλύτερη διαχείριση των μεταναστευτικών ρευμάτων σε επίπεδο υποδομών, κέντρων φιλοξενίας, στέγασης και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης προσφύγων αλλά και υπηρεσιών παροχής ασύλου. Σε ερώτησή μου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η απελθούσα Επίτροπος για θέματα Μετανάστευσης, κα Cecilia Malmstrom, είχε επιβεβαιώσει καταρχάς την έγκριση ειδικού κονδυλίου στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα και ενώ οι μεταναστευτικές ροές συνεχίζονταν αυξητικά και μάλιστα υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, είχα τονίσει επανειλημμένως στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου -παρουσία του νέου αρμόδιου Επιτρόπου για θέματα μετανάστευσης κ. Δ. Αβραμόπουλου- την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων για περαιτέρω οικονομική βοήθεια προς τη χώρα μας, ενίσχυση των υπηρεσιών φύλαξης των συνόρων της ΕΕ και των επιχειρήσεων διάσωσης μεταναστών καθώς και της ευρωπαϊκής υπηρεσίας για το άσυλο (EASO), ώστε να προληφθεί το συντομότερο δυνατόν η μετά βεβαιότητας ανεξέλεγκτη αύξηση του φαινομένου κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
 
Ακόμη και μετά την ανακοίνωση της νέας ατζέντας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μετανάστευση τον περασμένο Μάιο, συνέχισα να πιέζω με νέες παρεμβάσεις, κοινοβουλευτικές ερωτήσεις και τροπολογίες, προκειμένου να υλοποιηθεί άμεσα το έκτακτο μέτρο μετεγκατάστασης 14.000 προσφύγων από την Ελλάδα σε άλλες χώρες της ΕΕ και της άμεσης εκταμίευσης, εντός του καλοκαιριού, των εγκεκριμένων κονδυλίων για το σκοπό αυτό και για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου εν γένει.

Στο πλαίσιο αυτό, επανειλημμένως έχω επισημάνει την ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για τη γρήγορη εφαρμογή των νέων μέτρων καθώς και την ανάγκη συντονισμού των συναρμόδιων Υπουργείων με τις περιφερειακές και τοπικές αρχές για την ελάφρυνση των περιοχών που επηρεάζονται περισσότερο από το μεταναστευτικό, όπως τα ελληνικά νησιά εν μέσω τουριστικής περιόδου.
Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο, οι μετανάστες στη χώρα μας καθημερινά συρρέουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες, ξεπερνώντας από τις αρχές του έτους τους 100.000, ενώ η κυβέρνηση αδυνατεί να λάβει τις αποφάσεις εκείνες που θα κινήσουν τα γρανάζια των ευρωπαϊκών μηχανισμών για την παροχή της προβλεπόμενης βοήθειας στην Ελλάδα.

Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε σθεναρά στην Ευρώπη για το συμφέρον της πατρίδας μας και για να καταφέρει η Ελλάδα με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαχειριστεί σωστά και αποτελεσματικά την αθρόα άφιξη μεταναστών και προσφύγων με γνώμονα πάντα την προστασία όσων έχουν ανάγκη και την προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων όλων των συνανθρώπων μας."
 


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ.ΔΗΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΠΡΩΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
Bουλευτής Β’ Αθηνών, ΣΥΡΙΖΑ (μέλος των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ)


Με επιστολή που απέστειλε προς την Πρόεδρο της Βουλής ο οικολόγος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Δημαράς έθεσε για ακόμα μια φορά το θέμα των προνομίων που εξακολουθούν να διατηρούν πρώην πολιτικά πρόσωπα όπως πρώην Πρωθυπουργοί, Αντιπρόεδροι Κοινοβουλευτικών Κυβερνήσεων, Υπουργοί, Πρόεδροι Κοινοβουλευτικών Ομάδων και Πρόεδροι της Βουλής. Τα προνόμια αυτά που προβλέπονται από τον Κανονισμό της Βουλής, περιλαμβάνουν -κατά περίπτωση- διάθεση γραφείων, διάθεση οδηγών, διάθεση αστυνομικών από τη Φρουρά της Βουλής καθώς και θέσεις μετακλητών υπαλλήλων.
Με την επιστολή του ο Γ.Δημαράς ζητά τη γνωστοποίηση του συνολικού αριθμού υπαλλήλων που, βάσει του Κανονισμού της Βουλής και των Αποφάσεων της Προέδρου της Βουλής, απασχολούνται σήμερα στην υπηρεσία πρώην πολιτικών προσώπων. Παράλληλα θέτει το ερώτημα εάν προτίθεται η Πρόεδρος της Βουλής να εισηγηθεί την τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής προκειμένου να καταργηθούν ή να μειωθούν τα προκλητικά προνόμια που διατηρούν τα παραπάνω πρόσωπα επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό και απασχολώντας δεκάδες υπαλλήλους του δημοσίου.
Ο Γιώργος Δημαράς δήλωσε σχετικά: «Με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης τον περασμένο Ιανουάριο, έγινε σημαντική προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων με την επιλογή ενός μικρότερου κυβερνητικού σχήματος, αλλά και τη μείωση του αριθμού των ειδικών επιστημόνων και των μετακλητών υπαλλήλων που υπηρετούσαν στα Υπουργεία. Ωστόσο, στον Κανονισμό της Βουλής, διαπιστώνεται ότι διατηρούνται σημαντικά προνόμια για πρόσωπα που –στις περισσότερες περιπτώσεις- έχουν αποχωρήσει από την πολιτική ζωή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση των κρατικών ταμείων. Οφείλουμε ως μέλη του Κοινοβουλίου να δώσουμε εμείς πρώτοι το παράδειγμα στις δύσκολες ημέρες που περνά η ελληνική κοινωνία, αναλαμβάνοντας την πρωτοβουλία για την κατάργηση προνομίων που στερούνται ουσιαστικού νοήματος και ταυτόχρονα στερούν το δημόσιο τομέα από πολύτιμους υλικούς και ανθρώπινους πόρους».