Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΠΝΙΖΑΝ ΧΑΣΙΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΟΥΛΜΑΝ ΣΕ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ


Απίστευτο κι όμως συνέβη. Τέσσερις μαθητές Λυκείου συνέλαβε επ' αυτοφώρω η ομάδα Δίωξης Ναρκωτικών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λέσβου, μετά από έφοδο σε σχολικό λεωφορείο, που πραγματοποιούσε εκδρομή από τη Μυτιλήνη στην Πέτρα Μόλυβο.
H ομάδα δίωξης ναρκωτικών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λέσβου, ύστερα από πληροφορίες που είχε, έκανε έφοδο στο σχολικό πούλμαν, ανακαλύπτοντας επιβαρυντικά στοιχεία σε ακόμα τρία άτομα, δύο ενήλικες και έναν ακόμα ανήλικο, οι οποίοι επίσης συνελήφθησαν.
Σε βάρος των δύο ενηλίκων σχηματίσθηκε δικογραφία για εμπορία ναρκωτικών ουσιών, αφού βρέθηκαν στην κατοχή τους μικρές ποσότητες ναρκωτικών, έτοιμες για διάθεση.
Ερωτηματικά ωστόσο προκύπτουν, για τις ευθύνες των καθηγητών που συνόδευαν τους μαθητές στην εκδρομή, ίσως δε και για τον οδηγό του πούλμαν, ο οποίος έχει και την ευθύνη των επιβατών που μεταφέρει.
Η επιχείρηση είναι σε εξέλιξη και για ότι νεότερο έχουμε θα σας ενημερώσουμε αμέσως.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αστυνομίας, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και συστηματική αστυνομική έρευνα, συνελήφθησαν στη Μυτιλήνη, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Μυτιλήνης, 5 ημεδαποί (4 ανήλικοι & 1 ενήλικος) σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για κατοχή ναρκωτικών ουσιών και 2 ημεδαποί (ενήλικοι) σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για εμπορία ναρκωτικών ουσιών.
Πηγή: Lesvosnews.gr
(Φωτογραφία αρχείου)

"ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ"



Η Δημοτική Πινακοθήκη Χίου συμμετέχει στην παγκόσμια πρωτοβουλία της WWF, “Η Ώρα της Γης”, για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής από την Παρασκευή 30/03/2012 και μέχρι την Τετάρτη 04/04/2012 θα πραγματοποιείται στους χώρους της Πινακοθήκης επισταμένη ξενάγηση και παρουσίαση του έργου του ζωγράφου Γιάννη Μηταράκη, με επίκεντρο έργα του καλλιτέχνη που αντλούν τη θεματολογία τους από τη φύση και το περιβάλλον.



ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗ ΧΙΟ



ΘΕΜΑ:  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΠΣΑ (Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση)

Πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, στην Αίθουσα «Μιχαήλ Βουρνούς» της ΠΕ Χίου ενημέρωση των τοπικών φορέων σχετικά με την Πρόσκληση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Π.Β.Α.), για υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της δράσης «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας», που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Την ενημέρωση πραγματοποίησε στέλεχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σε συνεργασία με στελέχη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Π.Β.Α.
Το Πρόγραμμα προσβλέπει σε στοχευμένες δράσεις για την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων των νησιών της Περιφέρειας, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα και επιχειρήσεις της περιοχής, ώστε να εξασφαλισθεί η δημιουργία θέσεων απασχόλησης, αφού διαγνωσθούν τόσο οι τοπικές ανάγκες, όσο και οι αναπτυξιακές δυνατότητες της περιοχής.
Δικαιούχοι των δράσεων μπορούν να είναι Αναπτυξιακές Συμπράξεις, με συμμετοχή Δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, οι οποίες θα λειτουργούν με τη μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την αξιολόγηση των προτάσεων που θα υποβληθούν είναι να υπάρχει Διαχειριστική Επάρκεια της Αναπτυξιακής Σύμπραξης.
Η υποστήριξη των ανέργων (νέων επιστημόνων, αγροτών κ.λ.π) περιλαμβάνει ένα ευρύ πλέγμα δράσεων, που θα τους προετοιμάζει κατάλληλα, ώστε είτε να ιδρύσουν οι ίδιοι επιχειρήσεις, που θα καλύπτουν διαπιστωμένες ανάγκες της περιοχής, ή να προσληφθούν από επιχειρήσεις, καλύπτοντας πραγματικές και διαπιστωμένες ανάγκες τους.
.
Το σύνολο της Δημόσιας δαπάνης της Πρόσκλησης ανέρχεται στο ποσό των 2.000.000 €, ενώ ο μέγιστος Πρ/σμός ανά πρόταση είναι 800.000 €.
Την ενημέρωση παρακολούθησαν με ενδιαφέρον εκπρόσωποι τοπικών φορέων και επιχειρήσεων.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΧΙΟΥ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ




            ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                  Χίος,     30/3//2012
         ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 
         ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΙΟΥ           

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

                   
           


Ταχ. Δ/νση
Ταχ. Κώδικας
TELEX
FAX.
Τηλέφωνο
:
::::

Πολυτεχνείου 1
82 100 - Χίος
294125
2271 0 40718
2271 0 44201


ΠΡΟΣ :


κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη Υπουργό Προστασίας του Πολίτη – Γραφείο Κου Υπουργού




ΚΟΙΝ.:
  1. Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας
  2. Αστυνομική Διεύθυνση Χίου






Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται στο ακριτικό νησί μας έξαρση της εγκληματικότητας (κλοπές, διαρρήξεις, βίαια περιστατικά  κ.λπ). Παρά τις συνεχείς προσπάθειες της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χίου είναι γεγονός ότι είναι έντονο το αίσθημα της ανασφάλειας μεταξύ των πολιτών.
Καθίσταται συνεπώς αναγκαία η ενίσχυση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χίου σε προσωπικό προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικότερη αστυνόμευση και να αποκατασταθεί το αίσθημα ασφάλειας στην τοπική κοινωνία, κάτι που αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη ζωή και την ανάπτυξη στα νησιά μας. Εν όψει μάλιστα της θερινής περιόδου, κατά την οποία ο πληθυσμός της Χίου πολλαπλασιάζεται το αίτημά μας αποκτά επείγοντα και επιτακτικό χαρακτήρα.
Είμαι βέβαιος, Κύριε Υπουργέ, ότι κατανοείτε τη σημασία  του αιτήματός μας και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ

                                                                                               ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΦ. ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΧΙΟΥ


                       
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ                            Αρ. Πρωτ. Φ.311.2/2038
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΙΟΥ                           Χίος, 30/03/2012                                                                 

   ΤΜΗΜΑ                 
 ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση
Ταχ. Κώδικας
FAX.
Πληροφορίες
Τηλέφωνο
e-mail
:
::::
:
Πολυτεχνείου 1
82 100 - Χίος
22710 - 44211
Ιωάννης Κουντουριάδης
22710 – 44212
i.kountouriadis@chios.pvaigaiou.gov.gr
ΠΡΟΣ :
                       Όπως
               Πίνακας Αποδεκτών
ΚΟΙΝ  :



ΘΕΜΑ.: Σύγκληση Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ)
                Περιφερειακής Ενότητας Χίου

ΣΧΕΤ  :  α. Ν.3013/2002, αρθ. 12
      β. Γενικό Σχέδιο «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ», 2η Αναθεωρημένη Έκδοση.
                  γ.Αρ. Πρ.Φ.311/οικ.941/14/03/2011/ Π.Β.Α./ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

            Σύμφωνα με τα ανωτέρω σχετικά, συγκαλούμε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Περιφερειακής Ενότητας Χίου, την Δευτέρα 23 Απριλίου 2012 και ώρα 11:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Π.Ε. Χίου, όπου θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με θέμα «Σχεδιασμός και δράσεις για την αντιμετώπιση κινδύνων αντιπυρικής περιόδου έτους 2012».
                
Οι συμμετέχοντες στην σύσκεψη του Σ.Ο.Π.Π. παρακαλούνται να έχουν συντάξει Μνημόνιο Ενεργειών αρμοδιότητας τους, συμπεριλαμβανομένου και του Παραρτήματος  «Ι» όπως προβλέπεται από το (β) σχετικό τα οποία θα  παρουσιάσουν στο Σ.Ο.Π.Π. και να αποσταλούν σε όλους τους εμπλεκομένους φορείς – υπηρεσίες.

Παρακαλούμε και εφιστούμε την προσοχή για την  συμμετοχή όλων σας,  στην σύσκεψη.

Χρέη Γραμματέα θα εκτελεί η υπάλληλος Μαρία Τσιαδή, του Γραφείου ΠΑΜ-ΠΣΕΑ της Π.Ε. Χίου.


          Ακριβές αντίγραφο                             Ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου

      Ιωάννης Κουντουριάδης
 Υπαλ. Πολιτικής Προστασίας                        Κωνσταντίνος Γανιάρης
        ΔΕ Προσωπικό Η/Υ

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

O KAIΡΟΣ ΣΤΗΝ ΧΙΟ

Αίθριο καιρό με σποραδικές νεφώσεις περιμένουμε στην Χίο σήμερα, με το θερμόμετρο να κυμαίνεται από 14 έως 19 βαθμούς Κελσίου και μέτριους νοτιοδυτικούς ανέμους με ένταση που θα φτάσει τα 5 μποφόρ. Τις απογευματινές και βραδυνές ώρες προβλέπεται μεταβολή του καιρού, με αρκετές νεφώσεις, με θερμοκρασία που θα αγγίξει τους 14 βαθμούς Κελσίου και διατήρηση των ανέμων από νότια διεύθυνση και ένταση μέχρι 5 μποφόρ. Για αύριο Σάββατο 31/3, θα υπάρχουν λίγα σύννεφα, με το θερμόμετρο να κυμαίνεται από 14 έως 20 βαθμούς Κελσίου και ασθενείς νοτιοδυτικούς ανέμους ως 2 μποφόρ. Μετά το μεσημέρι της ίδιας ημέρας προβλέπεται μεταβολή του καιρού, με καθαρό ουρανό, με την θερμοκρασία να αγγίζει τους 15 βαθμούς Κελσίου και μικρή ενίσχυση των ανέμων, από νότια κατεύθυνση και ένταση μέχρι 3 μποφόρ.

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ : ΣΤΟΥΣ "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ" ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ



Είναι κάτι που οι αιρετοί άρχοντες, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, συνεχώς επαναλαμβάνουν τόσο στις κατ' ιδίαν συζητήσεις τους όσο και στις δημόσιες τοποθετήσεις τους: ο «Καλλικράτης» έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα όσον αφορά στις συμβατικέςυποχρεώσεις τους προς τους τρίτους. Κανείς, όμως, υπεύθυνος δεν τους ακούει, κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά ό,τι λένε. Τελικά, έπειτα από έναν χρόνο και της εφαρμογής του νέου διοικητικού χάρτη της χώρας, έρχεται η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού να τους επιβεβαιώσει:
Σύμφωνα, λοιπόν, με την ετήσια έκθεση της Συνηγόρου του Πολίτη Καλλιόπης Σπανού, ο «Καλλικράτης», αντί να διευκολύνει τους δήμους και τις περιφέρειες στο έργο τους, τους βάζει «τρικλοποδιά» στη λειτουργία τους, δημιουργώντας μια σειρά από προβλήματα, προβλήματα που αφορούν (1) στην αδυναμία εκπλήρωσης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, (2) στις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων, (3) στην αδειοδότηση των περιπτέρων, (4) στην παρακολούθηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, (5) στη λειτουργία θερινών κρατικών εξοχών για παιδιά με αναπηρίες, (6) στις άδειες εργασίας και παραμονής αλλοδαπών (7) στην ανάκληση πράξεως καταργηθέντος οργάνου.
Στην ετήσια έκθεση του για το 2011, η Συνήγορος του Πολίτη δείχνει µε παραδείγµατα και αναφορές σε συγκεκριµένες υποθέσεις πώς η βίαιη προσαρµογή στην οποία οδηγείται η ελληνική οικονοµία και κοινωνία έχει δραµατικές επιπτώσεις στην καθηµερινή ζωή των πολιτών και τη σχέση τους µε τη Διοίκηση. Την ώρα που τα κοινωνικά δικαιώµατα περιορίζονται και οι οικονοµικές υποχρεώσεις γίνονται συχνά δυσβάστακτες, οι πολίτες αµφιβάλλουν για το κατά πόσον το κράτος και η πληττόµενη διοίκηση µπορούν να τους στηρίξουν.

Ενδεικτικά παραδείγματα για τους ΟΤΑ
ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ
Η καθυστέρηση των ΟΤΑ να εξοφλήσουν τις οφειλές τους, είτε αυτές αφορούν συμβατικές υποχρεώσεις ή παροχές προς τους πολίτες είτε προκύπτουν από άλλους λόγους (π.χ. απαλλοτριώ σεις), επιτείνεται στο μεταβατικό στάδιο που διανύει η αναδιοργάνωση της περιφερειακής και τοπικής διοίκησης. Αν και το οικονομικό πρόβλημα των ΟΤΑ είναι ήδη γνωστό, η μετάβαση στο νέο καθεστώς με συγχωνεύσεις δήμων και νομικών προσώπων που ήταν ήδη υπερήμεροι οφειλέτες δημιουργεί σημαντικές περαιτέρω καθυστερήσεις στην αποπληρωμή οφειλών προς ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα άρθρα 107, 108 και 283, παράγρ. 1, 2 του Ν. 3852/2010, οι δήμοι και οι περιφέρειες που προκύπτουν από συνένωση υπεισέρχονται αυτοδικαίως από την έναρξη της λειτουργίας τους σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων.
Η µεταβατική φάση στην οποία βρίσκονται οι νέοι καλλικράτειοι δήµοι συµπίπτει µε την περίοδο σοβαρής οικονοµικής στενότητας λόγω της κρίσης, γεγονός που επιτείνει τις καθυστερήσεις. Ο Συνήγορος στις σχετικές παρεµβάσεις του επισηµαίνει ιδιαίτερα την υποχρέωση να τηρείται η χρονική προτεραιότητα στην ικανοποίηση των οικονοµικών υποχρεώσεων των δήµων ως έκφραση της αρχής της χρηστής διοίκησης.

ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ
Μια από τις σημαντικές ρυθμίσεις του Ν. 3852/2010, περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, αφορά την ανάθεση στις αποκεντρωμένες διοικήσεις της αρμοδιότητας να εκτελούν αποφάσεις κατεδάφισης των αυθαιρέτων. Κατά τη διερεύνηση υποθέσεων αυθαίρετων κατασκευών, ο Συνήγορος ήλθε αντιμέτωπος με τον δισταγμό των νέων αυτών υπηρεσιών να εφαρμόσουν τον νόμο και να προβούν. Διαπιστώνεται ωστόσο καθυστέρηση στη σύσταση αυτών των τμημάτων, των οποίων η στελέχωση αναμενόταν να γίνει από το προσωπικό των αντίστοιχων τμημάτων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Λόγω του οργανωτικού αυτού προβλήματος έχουν «παγώσει» όλες οι υποθέ σεις που εκκρεμούν προς εξέταση, παράγοντας καθυστερήσεις που αποτελούν κατεξοχήν μορφή κακοδιοίκησης.
Δεν απουσιάζει και η περίπτωση της πλήρους άρνησης άσκησης της αρμοδιότητας, με το σκεπτικό ότι αυτή δεν συνάδει με το γενικότερο πλαίσιο της αρμοδιότητας της αποκεντρωμένης διοίκησης.
Αυτό το επιχείρημα επικαλέστηκε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κεντρικής Mακεδονίας σε υπόθεση που αφορούσε και πάλι κατεδάφιση κεραίας κινητής τηλεφωνίας. Σε συνδυασμό με την έλλειψη περιφερειακών υπηρεσιών και εξειδικευ μένου προσωπικού, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας υποστήριξε τη θέση της αυτή ακόμη και με σχετικό αίτημά της προς το Εσωτερικών περί μεταφοράς της αρμοδιότητας κατεδαφίσεων στις περιφέρειες.
Χαρακτηριστικά παραδείγµατα, επίσης, αποτελούν οι Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις Αττικής και Πελοποννήσου, ∆υτικής Ελλάδας και Ιονίου, οι οποίες δήλωσαν αδυναµία εκτέλεσης της αρµοδιότητας, επειδή δεν διαθέτουν τα απαραίτητα οικονοµικά και τεχνικά µέσα. Υπήρξαν ακόµη και περιπτώσεις πλήρους άρνησης άσκησης της αρµοδιότητας, µε το σκεπτικό ότι αυτή δεν συνάδει µε το γενικότερο πλαίσιο της αρµοδιότητας της αποκεντρωµένης διοίκησης.


Να σημειωθεί πως η Συνήγορος του Πολίτη εντοπίζει σημαντικό αριθμό προβλημάτων στην οργάνωση και στη λειτουργία της Διοίκησης, τα οποία σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με τη νέα κατάσταση που δημιούργησε ο «Καλλικράτης»: η έρευνα έδειξε ότι μεταξύ των κυριότερων προβλημάτων του διοικητικού συστήματος περιλαμβάνονται ο συγκεντρωτισμός, οι πατερναλιστικές/πελατειακές δομές, η περιχαράκωση και η ύπαρξη στεγανών ανάμεσα σε συναρμόδιες υπηρεσίες, ο κατακερματισμός μονάδων και η έλλειψη καινοτόμων πρακτικών.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Κατά τη διάρκεια του 2011, ο Συνήγορος δέχθηκε 10.706 νέες αναφορές. Μεταξύ αυτών, εκατοντάδες αναφορές προέρχονται από οµάδες πολιτών - είναι δηλαδή «συλλογικές αναφορές». Η γεωγραφική κατανοµή των υποθέσεων δείχνει ότι ο µεγαλύτερος αριθµός αυτών (16 ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους
της Περιφέρειας Αττικής. Αξιοσηµείωτο όµως είναι ότι ιδιαίτερα υψηλός αριθµός (ανά 10.000 κατοίκους) προέρχεται από κατοίκους της νησιωτικής χώρας - 11,5 και 10,3 αναφορές από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Ιόνιων Νησιών αντίστοιχα. Το 2011 ο Συνήγορος, πέραν του χειρισµού αναφορών, εξυπηρέτησε περισσότερους από 8.500 πολίτες που επισκέφτηκαν το γραφείο υποδοχής κοινού στην Αθήνα αναζητώντας βοήθεια, ενώ από το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησε πάνω από 33.000 άτοµα που χρειάστηκαν συµβουλές.
Από την εξέταση και τη διερεύνηση του συνόλου των αναφορών προέκυψε ότι ο Συνήγορος είχε αρµοδιότητα για 5806 υποθέσεις από τις οποίες :
  • Το 61,6% ήταν βάσιµες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογηµένη και υφίστατο όντως κακοδιοίκηση. Εν προκειµένωεµφανίζεται µια αύξηση κατά περίπου 8,5 ποσοστιαίες µονάδες σε σχέση µε το 2010.
  • Το 29,9% ήταν αβάσιµες, δηλαδή η διοίκηση είχε τηρήσει τη νοµιµότητα.
  • Για το 8,5% διακόπηκε, για διαφόρους λόγους, η έρευνα.
Οι βάσιµες αναφορές είχαν κατά µεγάλο ποσοστό θετική έκβαση. Αναλυτικότερα
  • Επιλύθηκαν µε τη διαµεσολάβηση του Συνηγόρου -δηλαδή αποκαταστάθηκε το πρόβληµα που αντιµετώπιζε ο πολίτης- σε ποσοστό 71,5%.
  • Το 8,2% των υποθέσεων επιλύθηκε χωρίς ενέργειες του Συνηγόρου, από την ίδια την υπηρεσία ή ύστερα από παρέµβαση άλλου φορέα.
  • Στο 12,1% των βάσιµων αναφορών η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που οφείλονται σε κενά της νοµοθεσίας ή σε οργανωτικές αδυναµίες και δυσλειτουργίες της δηµόσιας διοίκησης, είτε πάγιες είτε συνδεδεµένες µε τα προβλήµατα που επιφέρει η τρέχουσα συγκυρία.
  • ∆εν επιλύθηκε, παρά τη διαµεσολάβηση, το πρόβληµα που έθετε το 8,2% των βάσιµων αναφορών. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του Συνηγόρου.
Από το σύνολο των νοµοθετικών προτάσεων που έχει υποβάλει ο Συνήγορος από την έναρξη της λειτουργίας του το 31% έχουν γίνει αποδεκτές από τη Διοίκηση, ενώ µόνο το 3% δεν έχουν υιοθετηθεί. Για τις υπόλοιπες δεν έχει ακόµη υπάρξει ανταπόκριση από τη Αιοίκηση.
Περίπου το ένα τέταρτο των προβληµάτων κακοδιοίκησης το 2011 εντοπίστηκε στα ασφαλιστικά ταµεία και σε νοµικά πρόσωπα τα οποία εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Λίγο περισσότερο από το ένα όγδοο των προβληµάτων αφορούσε την Αυτοδιοίκηση, δηλαδή τους δήµους και τις περιφέρειες µε τις νέες αρµοδιότητές τους όπως προβλέπονται από το «Πρόγραµµα Καλλικράτης». Οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Οικονοµικών ακολουθούν µε ποσοστά άνω του 10%. Οι φορείς στους οποίους εµφανίστηκαν προβλήµατα κακοδιοίκησης περιλαµβάνουν, µεταξύ άλλων, την αποκεντρωµένη διοίκηση (διευθύνσεις αλλοδαπών και µετανάστευσης) µε 8,6%, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη µε 5,4% και το υπουργείο Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων µε 3,8%.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ
Ο Συνήγορος αντιµετωπίζει το µεταναστευτικό ως κατ' αρχήν ζήτηµα ανθρωπίνων δικαιωµάτων. στόσο ουδέποτε παρέβλεψε τις άλλες ποικίλες παραµέτρους του, ιδιαίτερα δε το στοιχείο της ασφάλειας και της κοινωνικής συνοχής. Στόχος µάλιστα των παρεµβάσεών του είναι να εµφυσήσει και στη διοίκηση την ίδια πολυδιάστατη θεώρηση. Παρ' όλα αυτά, όπως και στο παρελθόν, έτσι και από σειρά υποθέσεων του 2011 έχουν αναδειχθεί καινοφανείς περιπτώσεις όπου η διοίκηση, είτε λόγω παραδοσιακών εµµονών περί την αρχή της δηµόσιας ασφάλειας είτε απλώς και µόνο λόγω αντικειµενικών οργανωτικών δυσκολιών, ανατρέπει ή ακυρώνει την εφαρµογή θεσµοθετηµένων διαδικασιών.
Ένα τέτοιο παράδειγµα ήταν η περίπτωση αλλοδαπού που προσπάθησε να υπαχθεί στο Πρόγραµµα Εθελοντικού Επαναπατρισµού, συνελήφθη λόγω ανεκτέλεστης δικαστικής απέλασης και παραπέµφθηκε σε δίκη, µε αποτέλεσµα τη µαταίωση του επαναπατρισµού του. Ωστόσο το πρόγραµµα αυτό, χρηµατοδοτούµενο από ευρωπαϊκούς πόρους, απευθύνεται εξ ορισµού σε πρόσωπα που είτε µπήκαν παράνοµα στη χώρα είτε εξέπεσαν της νοµιµότητας παραµονής τους, οπότε κατά πάσα πιθανότητα θα εκκρεµεί σε βάρος τους είτε ποινική δίωξη είτε εκτέλεση
διοικητικών µέτρων ή µέτρων ασφαλείας. Το κρίσιµο αυτό στοιχείο δεν φαίνεται να έχει ληφθεί υπόψη, καθώς δεν παρέχεται κατάλληλη ενηµέρωση των ενδιαφεροµένων ούτε νοµική συνδροµή. Οι ελλείψεις αυτές επί της ουσίας αναιρούν τους στόχους του ίδιου του προγράµµατος και στην πράξη το µαταιώνουν, καθώς είναι βέβαιο ότι το ενδεχόµενο εµπλοκής σε ποινικές διαδικασίες θα αποθαρρύνει και όσους θα έβλεπαν θετικά την ένταξή τους. Ο Συνήγορος πρότεινε, σε περιπτώσεις που υπάρχει προηγούµενη άσκηση ποινικής δίωξης ή επιβληθείσα ποινή ή δικαστική απέλαση για αδικήµατα σχετιζόµενα µε την παράνοµη είσοδο ή παραµονή, να προβλεφθεί είτε παύση της δίωξης είτε άφεση της ποινής, προκειµένου να υλοποιηθεί η υπαγωγή στο Πρόγραµµα Εθελοντικού Επαναπατρισµού.

ΧΑΡΑΤΣΙ ΔΕΗ
Η Συνήγορος του Πολίτη έλαβε πολλές αναφορές πολιτών µε αντικείµενο το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούµενων δοµηµένων επιφανειών. Έπειτα από έρευνα των καταγγελιών σχετικά µε την επιβολή, τον υπολογισµό και την είσπραξη του τέλους, η ανεξάρτητη αρχή διαπίστωσε πολλά προβλήµατα, τα οποία οφείλονταν στην έλλειψη σχεδιασµού του τέλους και της διαδικασίας υπολογισµού και είσπραξής του. Προέβη δε σε συγκεκριµένες προτάσεις υπογραµµίζοντας ότι η
διακοπή του ηλεκτρικού ρεύµατος συνιστά στέρηση βασικών βιοτικών αγαθών και, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ένα υπέρµετρα επαχθές µέτρο ιδίως για ορισµένες οµάδες πολιτών που χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας. Τέλος, ο Συνήγορος επισήµανε ότι µε κριτήριο τη συνταγµατικά κατοχυρωµένη αρχή της αναλογικότητας θα πρέπει, υπό προϋποθέσεις, να προτάσσεται η προστασία συνταγµατικά κατοχυρωµένων δικαιωµάτων των πολιτών, όπως η προστασία της αξίας του ανθρώπου, της υγείας, της οικογένειας, της µητρότητας, της παιδικής ηλικίας, καθώς και των πολιτών που ανήκουν σε κοινωνικά ευαίσθητες κατηγορίες.

ΥΠΟΘΕΣΗ «SEA DIAMAND»
Από τις σοβαρότερες υποθέσεις περιβαλλοντικής ζηµίας που εξέτασε H Συνήγορος είναι το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στον όρµο Καλντέρας της Θήρας (Σαντορίνη). Ο Συνήγορος διαπίστωσε κατ' αρχήν ότι οι αρµόδιοι φορείς καθυστέρησαν σηµαντικά να ενεργοποιήσουν τους µηχανισµούς εξουδετέρωσης του κινδύνου προσβολής του περιβάλλοντος και αδράνησαν όσον αφορά την ολοκληρωµένη περιβαλλοντική εκτίµηση του κινδύνου.
Συνεκτιµώντας την υψηλή περιβαλλοντική σηµασία της περιοχής του ναυαγίου (η οποία βρίσκεται σε απόσταση 1,1 ναυτικών µιλίων από περιοχή προστασίας του δικτύου NATURA 2000) καθώς και την εντονότατη τουριστική και συνεπακόλουθα οικονοµική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στο νησί, ο Συνήγορος πρότεινε µεταξύ άλλων, το χαρακτηρισµό του συνόλου ή τµήµατος του ναυαγίου ως απόβλητο. Προτείνει επίσης τη µεταφορά της αρµοδιότητας αντιµετώπισης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγια από τα ∆ηµοτικά Λιµενικά Ταµεία στις κεντρικέςυπηρεσίες των αρµόδιων υπουργείων ή στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

ΤΟΞΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ
η Συνήγορος επιλήφθηκε αναφορών πολιτών µε αντικείµενο τις επιπτώσεις της ρύπανσης της περιοχής του Ασωπού ποταµού στην ποιότητα του πόσιµου ύδατος και στην αγροτική παραγωγή. Η ανεξάρτητη αρχή ζήτησε τα παρακάτω συγκεκριµένα µέτρα για την αντιµετώπιση της ρύπανσης στην περιοχή του Ασωπού ποταµού, προειδοποιώντας ότι τυχόν καθυστέρηση ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες για το περιβάλλον αλλά και τη δηµόσια υγεία: θέσπιση ειδικού ορίου για το εξασθενές χρώµιο στο πόσιµο νερό, εντατικοποίηση των ελέγχων για τη συµµόρφωση των βιοµηχανικών δραστηριοτήτων µε τα περιβαλλοντικά πρότυπα που καθορίστηκαν το 2010 και ενηµέρωση για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στην αγροτική παραγωγή της περιοχής.
Το ζήτηµα διασφάλισης της ποιότητας του πόσιµου νερού µετά την εµφάνιση συγκεντρώσεων εξασθενούς χρωµίου διερευνάται από τον Συνήγορο του Πολίτη, κατόπιν σχετικής καταγγελίας και για το ∆ήµο Μεσσαπίων. Ο Συνήγορος έχει ζητήσει την παροχή ασφαλούς νερού στους πολίτες -σε συµµόρφωση µε δικαστική απόφαση του ∆ιοικητικού Πρωτοδικείου Χαλκίδας, στο πλαίσιο προσωρινής δικαστικής προστασίας, η οποία καθόρισε όριο 2 µg/lt για την περιεκτικότητα του εξασθενούς χρωµίου στο πόσιµο νερό-, την υγειονοµική αναγνώριση του δικτύου και των πηγών υδροληψίας, την παρακολούθηση της ποιότητας του πόσιµου νερού και την έγκαιρη, συστηµατική και κατά απόλυτα διαφανή τρόπο ενηµέρωση των καταναλωτών.
 aftodioikisi.gr