Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ , ΜΕΣΩ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ"

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Με στόχο  την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την ισότιμη πρόσβαση σε αυτήν των φύλων, το Πρόγραμμα «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση για τη Στήριξη της Γυναικείας Απασχόλησης, μέσω Ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας» - ΕΠ Εθνικό Αποθεματικών Απροβλέπτων, δίνει την ευκαιρία σε άνεργες ή σε απειλούμενες από την ανεργία γυναίκες  για επιχειρηματική δραστηριοποίηση στη μεταποίηση, τον τουρισμό, την καινοτομία και άλλους τομείς.
Με τη στήριξη της επιχειρηματικότητας στους παραπάνω τομείς, τα οφέλη θα είναι πολλαπλασιαστικά στην ελληνική κοινωνία, παρέχοντας διεξόδους ανάπτυξης.
Πρόσφατα, δημοσιοποιήθηκαν τα αποτελέσματα των προτάσεων, τα οποία κατόπιν αξιολόγησης έχουν επιλεγεί για χρηματοδότηση, αλλά και οι προτάσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως επιλαχούσες. Να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις αυτές έχουν υπολογίσει στο παραπάνω πρόγραμμα, έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους και έχουν προβεί στην πρόσληψη προσωπικού και οι συνέπειες θα είναι δυσάρεστες εάν δεν υπάρξει ενίσχυσή τους.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.            Με δεδομένο ότι υπάρχουν αδιάθετα κονδύλια στο ΕΣΠΑ, υπάρχει σχεδιασμός να κατευθυνθούν αυτά σε προγράμματα, τα οποία έχουν τύχει ανταπόκρισης και λειτουργούν πολλαπλασιαστικά ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα, την απασχόληση και μειώνοντας κατά τρόπο βιώσιμο την ανεργία;

2.            Ποιος ο σχεδιασμός και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, προκειμένου προγράμματα όπως το «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση για τη Στήριξη της Γυναικείας Απασχόλησης, μέσω Ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας», που παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό προτάσεων, οι οποίες, παρά το γεγονός ότι έχουν αξιολογηθεί με βαθμούς πάνω από τη βάση, δεν έχουν επιλεγεί για χρηματοδότηση, να καταστεί δυνατόν να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες βιώσιμες επιχειρήσεις καθώς και θέσεις εργασίας και να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ύφεσης και της ανεργίας;

12 Σεπτεμβρίου 2013
Ο ερωτών βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος

Η "ΑΛΛΗ" ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ


Η άλλη ΑΛΗΘΕΙΑ της έρευνας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Δημοσιεύτηκε, χθες, στον Κυριακάτικο Τύπο, μεγάλη έρευνα - δημοσκόπηση, σε δείγμα 30.249 ατόμων, Πανελλαδικά, σε μία προσπάθεια αποτύπωσης της «εικόνας» των υποψηφίων Δημάρχων, που πιθανά θα «προτιμήσουν» οι ψηφοφόροι, κατά τις επερχόμενες Δημοτικές Εκλογές του Μαΐου 2014.
Το epoli.gr εξετάζοντας προσεκτικά όλα τα «ευρήματα» και συνδυάζοντας δύο εκ των σημαντικοτέρων εξ’ αυτών - ακομμάτιστο “παρελθόν”/ χωρίς κομματική στήριξη και δημοφιλία - καταλήγει σε ένα άκρως ενδιαφέρον συμπέρασμα, που αν δεν ανατρέπει, τουλάχιστον αμφισβητεί, την αφοριστική - για σημαντικό μέρος των αιρετών του α’ βαθμού της Αυτοδιοίκησης - θέση, «… η έρευνα καταδεικνύει ότι αμφισβητείται εκ θεμελίων το μοντέλο διοίκησης των δήμων, αλλά καταδικάζεται και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται τις εξουσίες οι δήμαρχοι».
Συγκεκριμένα,
ΕΡΩΤΗΜΑ: «Στις επόμενες δημοτικές εκλογές ο δήμαρχος που θα εκλεγεί να έχει τη στήριξη κάποιου ή κάποιων κομμάτων ή να είναι ένα πρόσωπο που δεν έχει σχέση με την πολιτική και τα κόμματα;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 67,4% να μην έχει σχέση με την πολιτική και τα κόμματα.
ΟΜΩΣ, αναλύοντας τους 20 δημοφιλέστερους δημάρχους - σε δήμους άνω των 50.000 κατοίκων - καθώς και το κομματικό “παρελθόν” και στήριξή τους, παρατηρούνται τα εξής... ενδιαφέροντα στοιχεία:
Μόνο ένας Δήμαρχος, ο Δήμαρχος Περιστερίου, Ανδρέας Παχατουρίδης, “ανταποκρίνεται” στα χαρακτηριστικά του υποψηφίου, που “επιθυμούν” οι ψηφοφόροι, αφού είναι ο μοναδικός από τους 20 δημοφιλέστερους Δημάρχους, που και Ανεξάρτητος ήταν και κομματική στήριξη δεν είχε.
- Ο δημοφιλέστερος Δήμαρχος, αυτός της Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη, Ιωάννης Ιωακειμίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης, Χρήστος Κορτζίδης και ο Δήμαρχος Ν. Ιωνίας, Ηρακλής Γκότσης, ήταν οι άλλοι τέσσερις Ανεξάρτητοι υποψήφιοι Δήμαρχοι, με τη διαφορά, όμως, πως στηρίχθηκαν από ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ & ΔΗΜ.ΑΡ., ΠΑ.ΣΟ.Κ. & ΔΗΜ.ΑΡ., ΣΥΝ./ΣΥ.ΡΙΖ.Α. & ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ, ΣΥΝ./ΣΥ.ΡΙΖ.Α. & ΔΗΜ.ΑΡ., αντίστοιχα.
9 οι «αυστηρά» Κομματικοί Δήμαρχοι - Κομματική υποψηφιότητα, με την αντίστοιχη μοναδική Κομματική στήριξη - πέντε από τη Ν.Δ. [Διονύσιος Χατζηδάκης (Δ. Π. Φαλήρου), Γεώργιος Πατούλης (Δ. Αμαρουσίου), Βασίλειος Μιχαλολιάκος (Δ. Πειραιά), Κωνσταντίνος Παπαλός (Δ. Καρδίτσας) και Ευάγγελος Λαμπάκης (Δ. Αλεξανδρούπολης)] και τέσσερις από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. [Σίμος Δανιηλίδης (Δ. Νεάπολης - Συκεών), Βασίλειος Βαλασόπουλος (Δ. Ηλιουπόλεως), Εμμανουήλ Σκουλάκης (Δ. Χανίων) και Ιωάννης Κουράκης (Δ. Ηρακλείου Κρήτης)].
- 6 οι Κομματικοί Δήμαρχοι, με στήριξη, από περισσότερα του ενός κόμματα. Οι Νικόλαος Ζενέτος (Δ. Ιλίου), Νικόλαος Σαράντης (Δ. Αγ. Αναργύρων - Καματερού), Σταύρος Κασιμάτης (Δ. Κορυδαλλού), Παύλος Μοσχολιός (Δ. Αγρινίου), Παναγιώτης Νίκας (Δ. Καλαμάτας) και Λάζαρος Μαλούτας (Δ. Κοζάνης),  
Αναλυτικά, οι 20 δημοφιλέστεροι Δήμαρχοι και η ανάλυση των υποψηφιοτήτων τους, βάσει των Δημοτικών Εκλογών του 2010. 
1. Γεώργιος Ιωακειμίδης, Δήμαρχος Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη: 76,9% [ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ & ΔΗΜ.ΑΡ.]
2. Διονύσιος Χατζηδάκης, Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου: 76,7% [Ν.Δ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ Ν.Δ.]
3. Νικόλαος Ζενέτος, Δήμαρχος Ιλίου: 73,8% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. & ΔΗΜ.ΑΡ.]
4. Σίμος Δανιηλίδης, Δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών: 65,9% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ.]
5. Νικόλαος Σαράντης, Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων - Καματερού: 65,3% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ & ΔΗΜ.ΑΡ.]
6. Ανδρέας Παχατουρίδης, Δήμαρχος Περιστερίου: 61,8%
7. Σταύρος Κασιμάτης, Δήμαρχος Κορυδαλλού: 61,5% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ & ΔΗΜ.ΑΡ.]
8. Ευάγγελος Λαμπάκης, Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης: 58,2% [Ν.Δ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ Ν.Δ.]
9. Ιωάννης Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης: 55,7% [ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. & ΔΗΜ.ΑΡ.]
10. Ηρακλής Γκότσης, Δήμαρχος Νέας Ιωνίας: 47,6% [ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝ./ΣΥ.ΡΙΖ.Α. & ΔΗΜ.ΑΡ.]
11. Παύλος Μοσχολιός, Δήμαρχος Αγρινίου: 46,4% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ & ΔΗΜ.ΑΡ.]
12. Βασίλειος Βαλασόπουλος, Δήμαρχος Ηλιούπολης: 43,2% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ.]
13. Χρήστος Κορτζίδης, Δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης: 41,9% [ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝ./ΣΥ.ΡΙΖ.Α. & ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ]
14. Βασίλειος Μιχαλολιάκος, Δήμαρχος Πειραιά: 40,9% [Ν.Δ. - ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ Ν.Δ.]
15. Κωνσταντίνος Παπαλός, Δήμαρχος Καρδίτσας: 40,5% [Ν.Δ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ Ν.Δ.]
16. Παναγιώτης Νίκας, Δήμαρχος Καλαμάτας: 40,2% [Ν.Δ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ Ν.Δ. & ΛΑ.Ο.Σ.]
17. Λάζαρος Μαλούτας, Δήμαρχος Κοζάνης: 40,1% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. & ΔΗΜ.ΑΡ.]
18. Εμμανουήλ Σκουλάκης, Δήμαρχος Χανίων: 39,8% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ.]
19. Ιωάννης Κουράκης, Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης: 38,3% [ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ.]
20. Γεώργιος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου: 38% [Ν.Δ. ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ Ν.Δ.].

epoli.gr

ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ : "ΔΕΞΑΜΕΝΗ" ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΟΙ ΔΗΜΟΙ


«Δεξαμενή» και στο κύμα της διαθεσιμότητας – κινητικότητας του Δεκεμβρίου θα αποτελέσουν οι δήμοι. Το γεγονός επιβεβαίωσε ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης μιλώντας στο mega: «Και βέβαια θα μπουν υπάλληλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης στη δεξαμενή της κινητικότητας του Δεκεμβρίου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχελάκης, προσθέτονας ότι τώρα καταγράφεται ποιοι δήμοι έχουν πλεονάζον προσωπικό και ποιοι έχουν ελλείψεις ώστε οι υπάλληλοι αυτοί να μετακινηθούν από τον ένα δήμο στον άλλο.
Ο κ. Μιχελάκης επισήμανε ότι το μέτρο της  κινητικότητας, στους Δήμους είναι διαρθρωτικό και όχι δημοσιονομικό και σημείωσε ότι οι δήμοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην αξιολόγηση των δομών και του προσωπικού τους, καθώς το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό και η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013.
Στο μέτωπο των μεταρρυθμίσεων στην αυτοδιοίκηση ο υπουργός Εσωτερικών υπογράμμισε ότι όλες οι υπηρεσίες των δήμων εκτός από την πρόνοια θα πρέπει να επαναξιολογηθούν, ενώ θα πρέπει οι δήμοι να καταρτίζουν τους προϋπολογισμούς τους με βάση τα πραγματικά δεδομένα.
Εκλογικός νόμος: Επιβεβαιώνει την πρόθεσή μας η δημοσκόπηση της Κάπα Research
Σε ό,τι αφορά τα δημοτικά ραδιόφωνα, υποστήριξε ότι οι δήμοι θα πρέπει να αποφασίσουν για το προσωπικό που θα απασχολούν μέσω της αξιολόγησης: «Οι εταιρείες των δημοτικών ραδιοφώνων είναι δημοτικές επιχειρήσεις ειδικού σκοπού. Είναι αποκλειστικό θέμα των δημάρχων να πάρουν τις όποιες αποφάσεις. Στα δημοτικά ραδιόφωνα οι δήμαρχοι και τα δημοτικά συμβούλια είναι οι εργοδότες», είπε ο υπουργός Εσωτερικών.
Ο Γιάννης Μιχελάκης, μετά τη συνέντευξή του το Σάββατο στην «Εφημερίδα των Συντακτών»,επανέλαβε  ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καταρτιστεί ένας νέος εκλογικός νόμος χωρίς κομματική χροιά, καθώς -όπως είπε- είναι κάτι που ζητάει και η ίδια η κοινωνία, επικαλούμενος και σχετικό γκάλοπ που δημοσιεύει η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής»: «Έχει σήμερα μία δημοσκόπηση “ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής”. Στην ερώτηση “ Τι δήμαρχο θα θέλατε για το δήμο σας στις επόμενες εκλογές;” το 67,4% απαντά ότι θα πρέπει να είναι ακομμάτιστος. Αυτό δείχνει η έρευνα ότι θέλει η κοινωνία. Αυτήν την έρευνα – όταν εμείς ανοίξαμε αυτή τη συζήτηση, με αφορμή αυτά που ζήτησε ο Πρωθυπουργός και τα οποία καθίσαμε να τα επεξεργαστούμε – δεν την γνωρίζαμε. Βλέπετε λοιπόν ότι η κοινωνία είναι πιο μπροστά. Αυτό που εμείς λέμε είναι ότι θα πρέπει να σπάσουμε τις στείρες κομματικές γραμμές στην τοπική κοινωνία και να αφήσουμε τον κόσμο να διαλέξει ελεύθερα. Αυτή η πρόταση που έχουμε καταθέσει είναι ένα γενικό πλαίσιο και πρέπει να υπάρξει επεξεργασία στις λεπτομέρειες του», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχελάκης.
Πρόσθεσε δε και πάλι ότι το σύστημα με ενιαίο ψηφοδέλτιο θα πρέπει να εφαρμοστεί και σε άλλες εκλογές, όπως αυτές των συνδικαλιστικών σωματείων.
 aftodioikisi.gr

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ




Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση βρίσκεται στα όρια της. Καταρρέει. Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ,κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, υποστελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών κλπ, φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους».
Το Υπουργείο Παιδείας μετά την ψήφιση νομοθετικών διατάξεων, διάσπαρτων σε διάφορους νόμους, με κύριο χαρακτηριστικό την
έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, δεν προτάσσει και ούτε προσδοκά -όπως ψευδώς προπαγανδίζει-
τη σχολική ένταξη και κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η σημερινή πραγματικότητα της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, τη σχολική χρονιά 2013-14 αποδεικνύει στην πράξη ότι οι
σχολικές δομές της Ειδικής Αγωγής αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και των
αναπληρωτών ακόμη. Αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε
αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών.
Τα παραπάνω  φανερώνουν πως για το Υπουργείο Παιδείας, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως ο πλέον πρόσφορος χώρος για πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική
εκμετάλλευση. Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και της εισβολής
του ιδιωτικού παράγοντα με μόνο σκοπό το κέρδος.
Στη Χίο οι ελλείψεις σε δασκάλους στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο φτάνουν τις τρεις, συν μία ακόμη για το Ειδικό Νηπιαγωγείο, ενώ δεν έχει
γίνει ούτε μία πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί ούτε και το
Ολοήμερο.
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα Τμήματα Ένταξης  στις σχολικές μονάδες του νησιού. Οι δε πίνακες πρόσληψης αναπληρωτών ακόμα δεν έχουν συνταχτεί από το Υπουργείο.
Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση της Ειδικής Αγωγής.
Ξεκινάμε από Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη τον απεργιακό μας μαραθώνιο συν τοις άλλοις και για:
-Να στελεχωθούν όλα τα Ειδικά Σχολεία με εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό
-Να στελεχωθούν άμεσα όλα τα  Τμήματα Ένταξης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευσης
-Να στελεχωθούν τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. με προσωπικό όλων των ειδικοτήτων
-Να  διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Ε.Α.Ε. Τώρα!

Βασίλης Μαυρέλος
Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου

TΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ Τ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΟΤΑ Ν..ΧΙΟΥ




Ο Σύλλογος Εργαζομένων στους ΟΤΑ Ν. Χίου συμμετέχει στη Στάση Εργασίας που κήρυξε το Ν.Τ της ΑΔΕΔΥ Χίου τη Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη από τις 11 το πρωί μέχρι το τέλος του ωραρίου, προκειμένου οι εργαζόμενοι στην Αυτοδιοίκηση να δώσουν μαζικό παρόν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο ΕΠΑΛ Χίου στην οδό Μιχάλων. 
 Για το Δ.Σ
 Ο Πρόεδρος               Ο Γραμματέας
Αλέκος Γαϊτάνος        Παναγιώτης Πεντάκης

ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ "ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ" 2 ΧΙΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ




Αφαίρεση γαλάζιας σημαίας από 13 ελληνικές ακτές !!!

Δεκατρείς ακτές, βραβευμένες με το Διεθνές Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης «ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ», αποσύρθηκαν από τους καταλόγους του 2013, εθνικούς και διεθνείς, και έχασαν το βραβείο τους, επειδή δεν πληρούσαν τα αυστηρά κριτήρια του Προγράμματος όπως διαπιστώθηκε από τις επιθεωρήσεις κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού. 

Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Κρίσεων και η Συντονιστική Επιτροπή του Προγράμματος διαπίστωσαν μεν την πολύ καλή ποιότητα των Νερών Κολύμβησης στις υπόψη ακτές, αξιολόγησαν όμως τις σοβαρές ελλείψεις στην επιβεβλημένη παροχή υπηρεσιών προς τους λουόμενους και επισκέπτες, στην τήρηση των κριτηρίων του βραβείου «ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ» που αναφέρονται σε καθαριότητα, ορθή πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών και δράσεις προστασίας περιβάλλοντος ακτής και παράκτιου χώρου. 

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΔΕΚΑΤΡΙΩΝ ΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ Η «ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ»:

• Ακτή Αγγελοχώρι – Δήμος Θερμαϊκού – Θεσσαλονίκη
• Ακτή Αγ. Ιωάννης Περιστερών – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Αγ. Στέφανος – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Αυλάκι – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Αστρακερή – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Μωραΐτικα – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Canal D’ Amour – Δήμος Κέρκυρας – Κέρκυρα
• Ακτή Βατερά – Δήμος Λέσβου – Λέσβος
• Ακτή Αγ. Γαλήνη/Ύστερο Βαρκοτόπι – Δήμος Αγ. Βασιλείου - Ρέθυμνο
• Ακτή Πυθαγόρειο – Δήμος Σάμου – Σάμος
• Ακτή Ποτοκάκι 2 – Δήμος Σάμου – Σάμος
• Ακτή Αγ. Φωτεινή – Δήμος Χίου – Χίος
• Ακτή Καρφάς – Δήμος Χίου – Χίος
Σύμφωνα με τους όρους του Προγράμματος «ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ», οι παραπάνω ακτές δεν μπορούν να είναι υποψήφιες για βράβευση την επόμενη χρονιά.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment/article/241808/afairesi-galazias-simaias-apo-13-ellinikes-aktes/#ixzz2f0AtgOYc

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΟ ΚΕΘΕΑ

Σύμφωνα με το Ν.3463/2006 άρθρο 192, η εκμίσθωση ακινήτων των Δήμων γίνεται με δημοπρασία. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επιτρέπεται να παραχωρείται δωρεάν η χρήση ακινήτων σε άλλα νομικά πρόσωπα, που ασκούν αποκλειστικά και μόνον δραστηριότητα, η οποία είναι κοινωφελής ή προάγει τα τοπικά συμφέροντα. Σύμφωνα με το Ν.3852/2010 άρθρο 84 το συμβούλιο της τοπικής κοινότητας στα όρια της δημοτικής κοινότητας εκφράζει γνώμες και διατυπώνει προτάσεις για την αξιοποίηση των ακινήτων του δήμου που βρίσκονται στην περιοχή της δημοτικής κοινότητας.

Εισήγηση:
Το ΚΕΘΕΑ ( ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ) με την ΑΠ 51210/13-9-2013  αίτηση του ζητά να του παραχωρηθεί με χρησιδάνειο χώρος στο κτήριο του πρώην κινηματοθέατρο ΡΕΞ για την έναρξη λειτουργίας Συμβουλευτικού Σταθμού του ΚΕΘΕΑ στη Χίο και να στεγάσει τα γραφεία του.
Με τις ΑΠ 40729 & 40731/29-7-2013 αιτήσεις που είχε υποβάλλει ζητούσε για τον ίδιο σκοπό χώρο στο ακίνητο της οδού Λάδης. Όμως ο χώρος  δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις σύμφωνα με (εκπρόσωπο του που τον επισκέφτηκε)  για τη φιλοξενία του.
  Στις αιτήσεις του αναφέρει στις δραστηριότητες του και τις υπηρεσίες που παρέχει σε νέους και οικογένειες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης από τα ναρκωτικά στη Χίο. Η παρουσία του ΚΕΘΕΑ στη Χίο πολύ σύντομα μπορεί να ενισχυθεί, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία Ψυχοδιαγνωστικού Κέντρου με έδρα τη Λέσβο και παράρτημα στη Χίο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, προκειμένου να προσφέρει συστηματικά υπηρεσίες διάγνωσης, θεραπείας κοινωνικής επανένταξης και υποστήριξης οικογενειών.
Επειδή η λειτουργία του Κέντρου θα αποφέρει σημαντικά κοινωνικά οφέλη η παραχώρηση είναι σημαντική  με δεδομένο ότι  η τοπική κοινωνία αντιμετώπισε πρόσφατα σοβαρό πρόβλημα που άπτεται των αρμοδιοτήτων του ΚΕΘΕΑ.
Γνώμη της Υπηρεσίας
 Η παραχώρηση μπορεί να γίνει μετά την αποχώρηση της Δημοτικής αστυνομίας. Ο κοινωφελής σκοπός του Κέντρου είναι προφανής. Να ληφθεί υπόψη ότι το κτίριο είναι ιδιαίτερης πολιτιστικής σημασίας ( το πρώτο κινηματοθέατρο που λειτούργησε στη Χίο ). Προτείνουμε να τεθεί  όρος στο συμβόλαιο αν ενταχθεί η επισκευή του σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης να αποχωρήσει το ΚΕΘΕΑ χωρίς να αξιώσει αποζημίωση από το Δήμο. 
Η υπηρεσία θέτει υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου τα εξής :
Να αποφανθεί με γνώμη του Νομικού Συμβούλου αν ο σκοπός του Οργανισμού είναι κοινωφελής πράγμα που θα καθορίσει εάν μπορεί να παραχωρηθεί δωρεάν ή να δημοπρατηθεί.
 Καταστατικό η συστατική πράξη δεν μας έχει προσκομισθεί.
 Παρακαλείται το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει αν θα προβεί στην παραχώρηση και σε περίπτωση που αποφασίσει θετικά για τους όρους της παραχώρησης ως ακολούθως:
1.      Τη χρονική διάρκεια της δωρεάν ή μη  παραχώρησης χρήσης από την ημερομηνία υπογραφής του σχετικού συμφωνητικού. Ο Δήμος Χίου όποτε και για οποιοδήποτε λόγο θέλει χρειασθεί το ακίνητο, η χρήση αυτού θα παραδίδεται στο Δήμο Χίου. Προς τούτο ο Δήμος με εξώδικο πρόσκληση θα καλεί το Σύλλογο, ο οποίος υποχρεούται χωρίς καμία άλλη όχληση και εντός 15νθημέρου, να παραχωρεί τη χρήση στο Δήμο Χίου.
2.      Τη χρήση του παραχωρούμενου χώρου σαν γραφεία του Συλλόγου
3.      Για κάθε επέμβαση στο ακίνητο  θα απαιτείται προηγούμενη έγγραφη άδεια του δήμου και αυτή θα γίνεται υπό την επίβλεψη του δήμου και των αρμοδίων οργάνων του
4.      Η παραχώρηση της χρήσης παύει να ισχύει εάν υπάρξει παραβίαση των αναφερομένων όρων και πάντα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
5.      Ο Δήμος Χίου δεν υποχρεούται σε καμία δαπάνη συντήρησης ή επισκευής που θα βάρυναν τον χρησάμενο. Ο τελευταίος δεν θα έχει καμία αξίωση ακόμα και τις αναγκαίες δαπάνες ή αυτές που γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις για τη διοίκηση αλλότριων. Κάθε κατασκευή ή προσθήκη θα γίνεται με έγκριση του Δήμου ο οποίος έχει δικαίωμα να απαιτήσει την αφαίρεση τοιούτων πρoσθηκών.
6.      Κατά τα λοιπά θα ισχύουν οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μερών ως περιέχονται στις διατάξεις περί χρησιδανείου του ΑΚ (άρθρα 810-821).

Επιπλέον θα πρέπει να εξουσιοδοτηθεί ο Δήμαρχος για την υπογραφή του συμφωνητικού χρησιδανείου.