Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

ΣΤΑ "ΒΑΘΙΑ" ΕΠΕΣΕ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Oταν στις 7 Ιουλίου του τρέχοντος έτους ο κ. Aδωνις Γεωργιάδης υπέγραφε μαζί με όλους τους άλλους συναδέλφους του του ΛΑΟΣ επίκαιρη επερώτηση προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με θέμα «Ελληνική Ακτοπλοΐα - Κρουαζιέρα - Ναυτιλία», προφανώς δεν... γνώριζε ότι τέσσερις μήνες μετά θα αναλάμβανε υφυπουργός Ναυτιλίας σε μία -έστω μεταβατική- κυβέρνηση μαζί με το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία

Τώρα λοιπόν που ανέλαβε καθήκοντα υφυπουργού ΥΠΑΑΝ υπεύθυνος για τη ναυτιλία, θα πρέπει να έχει επί της ουσίας έτοιμο το πλαίσιο των πρώτων κινήσεων που μπορεί να κάνει ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου, κινήσεις τις οποίες ζητούν μετ' επιτάσεως καιρό τώρα και οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών φορέων του κλάδου της ακτοπλοΐας, και της κρουαζιέρας.

Από το πλαίσιο εκείνης της ερώτησης προκύπτει επίσης συμφωνία σε πολλά θέματα και με τη Νέα Δημοκρατία, η οποία και αυτή από την πλευρά της στηρίζει τη νέα κυβέρνηση, αλλά και με ορισμένες εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Για την κρουαζιέρα τόνιζαν ότι παραμένει το πρόβλημα της μερικής άρσης του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, καθώς και αρκετοί άλλοι περιοριστικοί όροι, ενώ ζητούσαν την επίσπευση έργων στα λιμάνια. Τέλος σε ό,τι αφορά το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, το ΛΑΟΣ σημείωνε ότι η «αλλαγή για 3η φορά μέσα σε 20 μήνες του διοικητικού πλαισίου της ναυτιλίας, με την κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, αποτελεί σημαντικό πλήγμα και στέλνει το λάθος μήνυμα στη συγκεκριμένη αγορά».

Βάσιμα λοιπόν, η ακτοπλοΐα μπορεί να αναμένει μία ενίσχυση της προσπάθειας από μέρους του νέου υφυπουργού για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας ή ενδεχομένως τη λήψη άλλων μέτρων, έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας των πλοίων προκειμένου να επιβιώσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Επίσης, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένει την τροποποίηση του μέτρου για τις συμβάσεις κάτι που έχει ήδη εξαγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Πώληση λιμανιών

Για τα λιμάνια είναι κρίσιμο ποια πολιτική θα επιλέξει να τρέξει το επόμενο διάστημα. Από τη μία το μνημόνιο που έχει υπογράψει η χώρα μας που προβλέπει την πώληση μετοχών αρχικά στα δύο μεγάλα λιμάνια τον ΟΛΠ [OLPr.AT] και τον ΟΛΘ, και από την άλλη υπάρχουν σκέψεις για την υιοθέτηση των παραχωρήσεων ως μοχλού ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας.

Σε ό,τι αφορά την ποντοπόρο ναυτιλία κρίσιμο θέμα θεωρείται από την πλευρά του κλάδου η ρύθμιση για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας με την υιοθέτησης του μέτρου της παρουσίας ενόπλων φρουρών στα πλοία.

Η σύσκεψη

Το περασμένο Σάββατο πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη με την παρουσία του ΥΠΑΑΝ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του υφυπουργού κ. Γεωργιάδη των γενικών γραμματέων και υπηρεσιακών στελεχών. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο νέος υφυπουργός ενημερώθηκε για τα τρέχοντα θέματα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση ένα ή δύο σχέδια νόμου. Θα περιλαμβάνουν το νέο νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό, ρυθμίσεις για τα ημερόπλοια, την άρση της υποχρέωσης υπογραφής σύμβασης για την κρουαζιέρα, το fast track για τα έργα στα λιμάνια.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr

ΑΣ ΣΠΕΥΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΙΟΥ

572.448,85 ευρώ επιχορηγήθηκε ο Δήμος Χίου από τους ΚΑΠ, για τα προνοιακά επιδόματα των μηνών Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.Ας σπεύσουν λοιπόν οι δικαιούχοι στον Δήμο Χίου...

ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Στο Διασυνοριακό Πρόγραμμα Συνεργασίας «Ελλάδα – Κύπρος 2007-2013», ως Συντονιστής Εταίρος για το έργο «Δημιουργία Δικτύου Ανάδειξης και Προβολής διασυνοριακών περιοχών», συμμετέχει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, έπειτα από πρόταση που κατατέθηκε μέσω του Περιφερειακού Ταμείου.

Το έργο αυτό αποσκοπεί στη δημιουργία και ανάπτυξη διασυνοριακού δικτύου ανάδειξης και προβολής ορεινών περιοχών με φυσικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, για την ορθή αξιοποίηση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων των περιοχών αυτών και την ενίσχυση της διασυνοριακής αειφόρου ανάπτυξης. Έμφαση δίνεται στις πρακτικές βιώσιμου τουρισμού είτε σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές που περιλαμβάνονται στο δίκτυο NATURA 2000, είτε σε περιοχές με πολιτιστικό ενδιαφέρον με παραδοσιακούς οικισμούς, ιστορικά κτήρια ή μνημεία. Οι περιοχές ενδιαφέροντος του έργου είναι οι ορεινές περιοχές των νήσων Σάμου (όρος Καρβούνι), Χίου (όρος Πεληναίο), Λέσβου (όρος Όλυμπος) και Κύπρου (όρος Τρόοδος).
Στόχοι του έργου:
• Η ανάπτυξη Στρατηγικού Σχεδίου Διαχείρισης για την ανάδειξη και διαχείριση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων των περιοχών μελέτης, με άξονα την περιβαλλοντική και κοινωνικοοικονομική αειφορία. Το Στρατηγικό Σχέδιο Διαχείρισης θα οδηγήσει στη δημιουργία συγκεκριμένης και αναγνωρίσιμης ταυτότητας των περιοχών και θα παρέχει σειρά εργαλείων σημαντικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
• Η ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινοτήτων, εμπλεκόμενων φορέων και επισκεπτών για τη σημασία των ορεινών περιοχών και την ύπαρξη διαδρομών εναλλακτικών μορφών τουρισμού με συνέδρια, άρθρα σε εφημερίδες, φυλλάδια και την ιστοσελίδα του προγράμματος και την ανάπτυξη θεματικών χαρτών και βάσης δεδομένων με περιεχόμενο των φυσικών και πολιτιστικών σημείων ενδιαφέροντος.
• Η προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής αειφόρου ανάπτυξης των τοπικών κοινοτήτων, εμπλέκοντας τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές κοινωνίες στη διαδικασία λήψης αποφάσεων με τη χρήση συμμετοχικών διαδικασιών.
• Η προστασία και ανάδειξη των λιγότερων γνωστών φυσικών και πολιτιστικών πόρων που αποτελούν μέρος των εθνικών και διεθνών δικτύων.
• Η προώθηση και εφαρμογή κοινών διασυνοριακών στρατηγικών για την ενίσχυση συνεργασιών και τη διαφύλαξη της περιβαλλοντικής αειφορίας.
Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου κ. Παναγιώτης Καπάρας, δήλωσε:
«Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου τίθεται επικεφαλής, ως Συντονιστής Εταίρος σε ένα ακόμη πρόγραμμα που σαν στόχο έχει αφενός την προστασία ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών, αφετέρου την προβολή των φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων τους. Θεωρώ ότι το διασυνοριακό δίκτυο περιοχών, θα συμβάλλει στην ανάδειξη και βιώσιμη διαχείριση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μας, συμβάλλοντας παράλληλα και στην ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στα τρία εμπλεκόμενα στο έργο αυτό νησιά του Βορείου Αιγαίου.».