Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τους 3.405 νέους manager του Δημοσίου – Όλη η διαδικασία


Με την ανάρτηση της πρώτης προκήρυξης στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ τίθεται σήμερα, Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, σε εφαρμογή το νέο σύστημα επιλογής Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών και Τμηματαρχών στις θέσεις ευθύνης της Διοίκησης, όπως προβλέπει ο Νόμος 4275/2014.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, οι θέσεις αυτές έχουν προκύψει από τα νέα, απλοποιημένα και λιτά οργανογράμματα των υπουργείων και είναι κατά 35% λιγότερες από όσες ίσχυαν μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014 και από 5.253 σήμερα φτάνουν τις 3.405.
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη πρώτη φάση της διαδικασίας επιλογής Γενικών Διευθυντών Ανθρώπινου Δυναμικού,  αρχίζει αύριο 1 Νοεμβρίου και λήγει την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου.
Βασικό στοιχείο του νέου συστήματος αποτελεί η κατάργηση της μοριοδότησης των «στατικών» χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κ.λπ.) που αποτελούσε το κύριο, αν όχι αποκλειστικό, κριτήριο για την επιλογή προϊσταμένων και η ενεργοποίηση γραπτών εξετάσεων και δομημένων συνεντεύξεων.
Για να διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα στο νέο σύστημα, προβλέπεται η ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στη συνέντευξη ως κύριο εργαλείο αξιολόγησης των υποψηφίων. Για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας αυτής, εισάγονται δύο δικλείδες ασφαλείας: α) η συνέντευξη θα είναι «δομημένη», δηλαδή θα αξιολογεί με ενιαίο τρόπο συγκεκριμένες δεξιότητες όπως προκύπτουν από τα βιογραφικά των υποψηφίων και από τις δηλώσεις ενδιαφέροντος και β) η συνέντευξη θα διεξάγεται από έμπειρα και πιστοποιημένα στελέχη, που θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ.
Καινοτόμο στοιχείο του νέου συστήματος αποτελεί και το γεγονός ότι στις διαδικασίες αξιολόγησης πέραν των εκπροσώπων του ΑΣΕΠ και του Δημοσίου, θα συμμετέχουν και επιλεγμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα ως μέλη των συλλογικών οργάνων. Τα στελέχη αυτά θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ και θα έχουν πιστοποιηθεί σχετικά από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Αυτή η καινοτομία εισάγεται κυρίως για να μεταφέρεται σχετική τεχνογνωσία στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού από τον ιδιωτικό τομέα στο κράτος. Επιπλέον όμως συμβάλλει και στην περαιτέρω διασφάλιση της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας της διαδικασίας.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε σχετικά:
«Σήμερα, με την πρώτη προκήρυξη για τις θέσεις ευθύνης στη Δημόσια Διοίκηση, δίνουμε την καλύτερη απάντησε σε όλους εκείνους που μίλησαν για επαναφορά της “κομματοκρατίας” στο Δημόσιο.
 Σε όλους όσοι έσπευσαν να επισημάνουν ότι θα μείνουμε στις μεταβατικές διατάξεις του νόμου.
 Τους διαψεύσαμε. Ό,τι δεν έγινε σε τρία χρόνια, το κάνουμε σε τρείς μήνες.
Με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στοχεύουμε να εντοπίσουμε τους πιο κατάλληλους υπαλλήλους για να αναλάβουν τις θέσεις ευθύνης της δημόσιας διοίκησης με στόχο ένα Δημόσιο φιλικό και αποτελεσματικό προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. 
Θεσμοθετούμε ένα σύστημα που θα αναδεικνύει τα στελέχη αυτά με διαφάνεια, αξιοκρατία και αντικειμενικότητα.
 Με σταθερά και στοχευμένα βήματα χτίζουμε τη νέα δημόσια διοίκηση».

aftodioikisi.gr

ΠΑΣΟΚ & εκλογές παγώνουν το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο – Θα εφαρμοστεί από το 2016 και θα συνδεθεί με την αξιολόγηση


Όπως σας είχε ενημερώσει η aftodioikisi.gr, μπήκε «πάγος» στα σχέδια του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη για το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο. To γεγονός επιβεβαιώθηκε κατά τη σύσκεψη που είχαν το μεσημέρι της Παρασκευής οι κ.κ. Μητσοτάκης, Σταμάτης, Χριστοφιλοπούλου, Πρωτόπαπας, Κουτσούκος και Ρήγας. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε ενόψει και των (πιθανών) εκλογών του Μαρτίου του 2015, να «παγώσουν» οι όποιες αλλαγές τουλάχιστον μέχρι το 2016. Στο πλαίσιο αυτό,  αναμένεται να ξεκινήσουν εκτενείς συζητήσεις αναφορικάς με τις αλλαγές ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου από 1/7/15 και το νέο μισθολόγιο να εφαρμοσθεί (σ.σ. προφανώς αν δεν μεσολαβήσουν εκλογές και, κυρίως, δεν αλλάξει η κυβέρνηση) από 1/1/2016 και να είναι συνδεδεμένο με την αξιολόγηση του υπαλλήλου, μέσω του μόνιμου συστήματος αξιολόγησης που προωθεί το ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, φαίνεται ότι αυτό θα προβλέπεται σε νομοσχέδιο για το το πάγιο σύστημα αξιολόγησης που θα προωθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μισθός του νεοπροσλαμβανόμενου θα κατέβει κοντά στα 680 ευρώ αλλά σε αυτόν θα προστίθενται επιδόματα για τους κατόχους τίτλων ΑΕΙ ή ακόμα και ειδική ενίσχυση για όσους υπηρετούν στην επαρχία ώστε επί της ουσίας οι αποδοχές του νεοπροσλαμβανόμενου να ψαλιδιστούν λιγότερο σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα (780 ευρώ). Μικρές θα είναι οι περικοπές και στη λεγόμενη προσωπική διαφορά, οι οποίες θα αντισταθμιστούν με τα επιδόματα θέσης.
Βενιζέλος: «Ο Κ. Μητσοτάκης άνοιξε το μισθολογικό χωρίς να έχει υλοποιήσει το προηγούμενο»
Από όσα δήλωσε ο κ. Βενιζέλος και αναφέρουν οι πληροφορίες, οι σχέσεις με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη δεν έχουν βελτιωθεί. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ενημέρωσε τα στελέχη του Κινήματος ότι στη χθεσινή συνάντηση που είχε με τον κ. Σαμαρά, του είπε ότι ο κ.Μητσοτάκης δεν έφερε ποτέ μια ολοκληρωμένη πρόταση και ότι ακόμα αναμένεται η παρουσίαση του νέου συστήματος αξιολόγησης. Παρόλα αυτά, ανοίγει το μισθολογικό χωρίς να έχει υλοποιήσει το προηγούμενο, του 2011. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος τόνισε ότι δεν πρόκειται να ανοίξει το ασφαλιστικό, ούτε το θέμα των ομαδικών απολύσεων. Είπε επίσης ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και να ενισχυθεί η λειτουργική ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

aftodioikisi.gr

Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα για επιχειρήσεις, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου


Σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό κανάλι, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος ανακοίνωσε την προκήρυξη νέου προγράμματος  ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, το οποίο αναμένεται να προκηρυχθεί πολύ σύντομα. 
Η ημερομηνία που τέθηκε από τον υφυπουργό αφορά το τέλος Νοεμβρίου 2014.
Το νέο πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, θα αξιοποιηθούν τα 100 από τα 270 εκατομμύρια των εμπροσθοβαρών δράσεων του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Όταν υπάρξουν νεώτερες πληροφορίες σχετικά με τα ποσοστά επιδότησης, τις προϋποθέσεις ένταξης, καθώς και την επιλεξιμότητα επιχειρήσεων, δραστηριοτήτων και  δαπανών, θα σας ενημερώσουμε ξανά. 
Μέχρι τότε, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Ομιλία του Υφυπουργού Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Νότη Μηταράκη στην 4η Πανβορειοελλαδική Συνδιάσκεψη του ΟΕΕΘ «Ανάπτυξη - Επενδύσεις - Εμπόδια στην Επιχειρηματικότητα».



"Κυρίες και Κύριοι,
Πρωτοβουλίες σαν τη σημερινή είναι πραγματικά εξαιρετικά σημαντικές για να οικοδομήσουμε αυτό που περισσότερο από οτιδήποτε χρειάζεται σήμερα η χώρα .
Κουλτούρα διαλόγου και νοοτροπία συνεργασίας.
Τώρα είμαστε πλέον σε μια περίοδο που παρά τον πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας , τις τεράστιες πιέσεις της πιο κρίσιμης φάσης της διαπραγμάτευσης για το χρέος, πρέπει να κρατήσουμε γερά το τιμόνι  για να ολοκληρωθεί με σταθερότητα η σταδιακή επιστροφή της χώρας μας στις αγορές. Είναι ζωτικής σημασίας λοιπόν η συνεργασία μας για τη διάχυση ενός κλίματος αισιοδοξίας και εμπιστοσύνης.
Σας ευχαριστώ πολύ, - την Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης και τον Σύνδεσμο Επιχειρηματιών Ελλάδας-για την πρόσκληση και σας συγχαίρω για τον ενεργό σας ρόλο σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.
Πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι πως το κλειδί για να πάρει μπροστά η μηχανή της πραγματικής οικονομίας βρίσκεται στον συντονισμό όλων μας.
Στη σύμπραξη, στη συνεργασία, Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για να λειτουργήσει μια Νέα Στρατηγική Ανάπτυξης.
Το κράτος από την πλευρά του με περισσότερες μεταρρυθμίσεις για τη δημιουργία σταθερών όρων ώστε να υπάρξει κλίμα ασφάλειας για την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις
Ο  ιδιωτικός τομέας από την δική του πλευρά εμμένοντας στην ποιότητα και την καινοτομία που , -πιστέψτε με-, ασκούν τη μεγαλύτερη πίεση για αλλαγές και παρασύρουν ολόκληρη την κοινωνία μακριά από λαϊκισμούς και επικίνδυνα πισωγυρίσματα
Γιατί όσο σαφές είναι ότι ήταν ανεπαρκής και προβληματική η πολιτική που ακολουθήθηκε επί δεκαετίες, αλλά τόσο είναι ξεκάθαρο ότι όσα πετύχαμε με αιματηρές θυσίες αυτά τα χρόνια μπορεί να χαθεί αν δεν το πάμε παρακάτω.
Όταν λοιπόν αναφέρομαι σε νέα Στρατηγική Ανάπτυξης, μιλάω για συστημικές αλλαγές ώστε να άρουμε εμπόδια που δεν αφήνουν την επιχειρηματικότητα να αναπνεύσει .
Για απαλλαγή από σοβαρές δυσλειτουργίες, οι οποίες – και αυτό εσείς ως άνθρωποι της αγοράς το ξέρετε πολύ καλά -, αποθαρρύνουν αντί να ενισχύουν όσους παίρνουν το ρίσκο του επιχειρείν.Μέσα και έξω. Όπου παίζεται το παιχνίδι των επενδύσεων. Και πλέον είμαστε ξανά μέσα σε αυτό.
Μέσα σε τρία χρόνια η Ελλάδα βρέθηκε από την 100η θέση στην 61η, στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας που μετρά την διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας. Ανέβηκε δηλαδή κατά 39 θέσεις. Αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί, καθώς υπάρχουν πολλές  μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη νομοθετηθεί αλλά δεν έχουν αφομοιωθεί ακόμα από την αγορά.
Σε όλη αυτή τη Στρατηγική για την Ανάπτυξη, υπάρχουν σημεία , κινήσεις για την βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, που έπρεπε να προταχθούν.
Και αυτό ακριβώς κάναμε και συνεχίζουμε με πρώτον σ’ αυτή την πολυεπίπεδη μάχη τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Έτσι τα δύο τελευταία χρόνια έχουν γίνει όσα δεν είχαν γίνει πολλές δεκαετίες τώρα.
Χωρίς αυτά κανείς δεν θα εμπιστεύονταν τη χώρα μας για επιχειρηματικά σχέδια .
Ποιες ήταν οι προτεραιότητες…
Πρώτον, θεσμικό πλαίσιο για να περιορίσουμε την γραφειοκρατία
Αναφέρω τα πιο κομβικά:
● ο θεσμός του Διαμεσολαβητή του Επενδυτή μέσω του “Enterprise Greece” για τις επενδύσεις άνω των 2 εκατ. ευρώ.
Σκοπός  του Διαμεσολαβητή είναι η απεμπλοκή των επενδύσεων από γραφειοκρατικά κωλύματα των Δημοσίων Υπηρεσιών.
 ● η Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή η οποία εκδίδει τις άδειες δόμησης, εγκατάστασης και λειτουργίας και καταρτίζει τα Ειδικά Χωροταξικά Σχέδια για μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις. Η ίδια η δημιουργία της Γενικής Διεύθυνσης  αποτελεί μια επανάσταση σκέψης για την Δημόσια Διοίκηση. Συμβάλλει καθοριστικά στην άρση των εμποδίων και των αντικινήτρων για τους επενδυτές συγκεντρώνοντας σ’ ένα σημείο την αδειοδοτική διαδικασία.
Και μια διαδικασία, που την ξέρετε όλοι πολύ καλά…
· στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο.
Έπρεπε ο επιχειρηματίας να πηγαίνει ο ίδιος αυτοπροσώπως στο ΓΕΜΗ να καταθέτει τα χαρτιά,  με γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.
Τώρα μπορεί εξ αποστάσεως να καταθέτει ηλεκτρονικά και να διασυνδέεται με το ΓΕΜΗ εξοικονομώντας και χρήμα και χρόνο.
Δεύτερον, σοβαρά κίνητρα μέσα από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
Θα αναφέρω μόνο ένα….
Στο άρθρο 6 Ν. 4146/2013 δίνεται ρητά η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους τρίτων χωρών που επιθυμούν να αποκτήσουν ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα να αποκτήσουν μόνιμη άδεια διαμονής ανανεωμένη κάθε 5 έτη  τα ακίνητά τους έχουν αξία πάνω από 250.000 ευρώ. Συνολικά από τον Μάιο του 2013 μέχρι τώρα φτάσαμε στις 520 άδειες διαμονής
Συνολικά ωστόσο, για τον Αναπτυξιακό αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά μετά από χρόνια που δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες υπαγωγών από προηγούμενους κύκλους αξιολόγησης.Φέτος ολοκληρώθηκαν υπαγωγές επενδυτικών σχεδίων του ν.3908/2011. Το σύνολο των έργων υπολογίζεται στα 4 δις Ευρώ και οι επιδοτήσεις που προβλέπονται αγγίζουν το 1,7 δις Ευρώ.
Με τον νέο Νόμο, το Υπουργείο έβαλε τις βάσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών στην υλοποίηση επενδύσεων. Η προσπάθεια αυτή συνεχίστηκε  με την οριζόντια παράταση που δόθηκε φέτος, προκειμένου να διευκολύνει την υλοποίηση επενδυτικών έργων του παλαιότερου αναπτυξιακού Νόμου 3299/04.
 Και όλα αυτά λειτουργούν.
Η Ελλάδα έχει προσελκύσει τα τελευταία 2 χρόνια επενδύσεις αξίας 37,6 δις ευρώ σύμφωνα με μελέτη του ΚΕΠΕ. Το 2014, οι εισροές κεφαλαίων από ξένες επιχειρήσεις για άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα ξεπερνούν το 1 δις ευρώ. Τετραπλάσια από πέρυσι.
Τρία μεγάλα κεφάλαια ακόμη… για να σας δώσω όλη την εικόνα…
Πρώτον, τα ΣΔΙΤ  για τα δημόσια έργα.  Η απόσταση που διανύθηκε είναι μεγάλη.
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015, αναμένεται να υπογραφούν 9 Συμβάσεις ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 650 εκατ. ευρώ.
Μαζί με τις 3 συμβάσεις που υπογράφηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014, αξίας 130 εκ ευρώ. Και  φέρνουν τη χώρα μας 4η στην γενική κατάταξη πανευρωπαϊκά στην υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ και 4η με όρους αξίας συμβάσεων ΣΔΙΤ, ως προς το ΑΕΠ.
Δεύτερον τα mega deals, άνω του ενός δις.
Το Ελληνικό, η ανακεφαλαιοποίηση της Eurobank και η υπόθεση του αγωγού TAP για τη μεταφορά αερίου από Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη.
Ειδικά ο αγωγός που για τη βόρεια Ελλάδα έχει τεράστια σημασία, καθώς από το συνολικό έργο, αναμένονται 12.000 νέες θέσεις εργασίας και κίνηση στην πραγματική οικονομία, 
Τρίτον η επανεκκίνηση των έργων και η αξιοποίηση των  υποδομών, στους οδικούς άξονες και σε όλο το δίκτυο των μεταφορών.
Σε ότι αφορά στις εξαγωγές
Είναι κατανοητό από όλους πιστεύω ότι η δυναμική μας είναι συνδεδεμένη και με τις διεθνείς συνθήκες, που  αυτή τη χρονιά ήταν δύσκολες.
Η υποτονική ζήτηση και οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των εμπορικών μας εταίρων έχουν αντίκτυπο και στους Έλληνες εξαγωγείς.
Αυτό δεν μπορούμε να το επηρεάσουμε.
Μπορούμε όμως να βελτιώσουμε τη δική μας λειτουργία, μένοντας προσηλωμένοι στη Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές.
Πέρα λοιπόν από τις μεγάλες κινήσεις και την καθημερινή δουλειά στην οικονομική διπλωματία, προχωράμε σταθερά για τη αύξηση του αριθμού των εταιριών που εξάγουν και των προϊόντων που εξάγονται και φυσικά για τη διείσδυση σε περισσότερες αγορές
● με το νέο Φορέα Eξωστρέφειας EnterpriseGreece
● με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων όπως το ΕΤΕΑΝ,  η συμφωνία με την ΕΤΕπ και το νέο ΕΣΠΑ και εξασφαλίζοντας με σύστημα ελέγχου πως τα χρήματα διοχετεύονται όντως στην πραγματική οικονομία.
● με την απλοποίηση των διαδικασιών (Trade Facilitation), για την οποία συστήθηκε η Επιχειρησιακή Συντονιστική Επιτροπή για την Διευκόλυνση του Εξωτερικού Εμπορίου. Και συνεχίζει  συστηματικά την υλοποίηση των 25 δράσεων του Οδικού Χάρτη που έχει καταρτιστεί. Η δημιουργία Ενιαίας Θυρίδας (Single Window) που θα επιφέρει μείωση του χρόνου για εξαγωγή κατά 50% και κόστους κατά 20% έως το 2015, εντάσσεται σε αυτό το σχέδιο.
Κυρίες και Κύριοι,
Είναι σαφές ότι αυτή η συζήτηση δεν αφορά πραγματικά… την πραγματική οικονομία, αν δεν υπάρξουν θετικές εξελίξεις σε δύο κεντρικά ζητήματα. Στην φορολόγηση και στη ρευστότητα.
Σε ότι αφορά στην φορολόγηση… Στην υπερφορολόγηση, για να είμαι ακριβής.
Φτάσαμε στο τέλος. Και τώρα μπορούμε να αρχίσουμε την αποκλιμάκωση και να δουλέψουμε για αλλαγή- σταδιακά- της φιλοσοφίας στη φορολογία.
Είναι ο στόχος και η κατεύθυνση του πρωθυπουργού.
Ασφαλή και σταθερά βήματα για να διορθωθούν αδικίες .
Όμως…Αν δεν είχαμε ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό που καλύπτει πλέον όχι μόνο τις λειτουργικές μας δαπάνες, αλλά και την πληρωμή τόκων…
Αν δεν είχαμε πετύχει τους δημοσιονομικούς μας στόχους…
Αν δεν είχε γίνει η δραστική μείωση των δαπανών του Δημοσίου – ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2011 πληρώσαμε 16,3 δις για τόκους και το 2014 θα πληρώσουμε λιγότερα από από 6 δις-... δεν θα είχε πάτο το βαρέλι. Αυτή είναι η αλήθεια. Αυτή είναι οικονομικά και πολιτικά υπεύθυνη στάση. Οτιδήποτε άλλο είναι «ακάλυπτη επιταγή».
Και η αξιωματική αντιπολίτευση μοιράζει ακάλυπτες επιταγές,
Θα σας πω μόνο τι χρειάζεται για να εφαρμοστούν όσα εξήγγειλε από εδώ, από την Θεσσαλονίκη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Για να εφαρμοστούν όσα είπε ο κ. Τσίπρας  θα πρέπει να αντισταθμιστούν με αύξηση εσόδων από φόρους κατά περίπου €14 δις. Δηλαδή ο κάθε ενεργός οικονομικά πολίτης να πληρώνει παραπάνω φόρους  €2.700 κάθε χρόνο.
Για να επιστρέψουμε λοιπόν στη λογική…
Είναι πάρα πολλά αυτά που πρέπει να αλλάξουν για να αποκατασταθούν σοβαρές αδικίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και λειτουργούν και αντιαναπτυξιακά και αντικοινωνικά.
Οι κινήσεις της Κυβέρνησης προς αυτή την κατεύθυνση έχουν αρχίσει και συνεχίζονται:
● με την πρόσφατη ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τα ταμεία που θα δώσει ανάσα σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
● με την προώθηση λύσης για τα κόκκινα δάνεια η οποία αναμένεται μέσα στο Νοέμβριο
● με τη δημιουργία νομικού πλαισίου προκειμένου και τα φυσικά πρόσωπα να μπορούν να υπαχθούν στο πτωχευτικό δίκαιο
παράλληλα, για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τον Ιδιωτικό Τομέα, εκτιμάται από το Υπουργείο Οικονομικών ότι μέχρι το τέλος του 2014 θα έχουν διατεθεί στην αγορά 7,2 δις. Ανάλογη σημασία έχουν και οι ποιοτικές μεταρρυθμίσεις που μειώνουν το διοικητικό κόστος.
Σε ότι αφορά στη ρευστότητα
Δουλέψαμε συστηματικά, ώστε οι τράπεζες να είναι θωρακισμένες και αυτό φάνηκε από τα stress tests. Ο Διοικητής της ΕΤΕ ανακοίνωσε ότι προχωράει πλέον το πρόγραμμα για τη διάθεση 3 δις στην αγορά.  Φιλοδοξούμε αυτό το παράδειγμα να το ακολουθήσουν και οι άλλες τράπεζες.
Το 2013 σύμφωνα με τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, ο στόχος για την ενίσχυση της απορροφητικότητας  της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων μέσω του  Αναπτυξιακού  Νόμου επιτεύχθηκε, καθώς οι εγκεκριμένες καταβολές προκαταβολών και ολοκληρώσεων επενδυτικών σχεδίων ανήλθαν σε €610 εκ., έναντι €510 εκ. το 2012. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 20%.
Παράλληλα θεσμοθετήσαμε την δυνατότητα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Νόμου να δίνεται προκαταβολικά το σύνολο της επιδότησης.
Κυρίες και κύριοι,
Το 2015 αναμένεται  να είναι καταλυτική χρονιά για την περαιτέρω βελτίωση της οικονομίας της χώρας μας, με πρόβλεψη για ρυθμούς ανάπτυξης στο 2,9%.
Έχει λοιπόν πολύ μεγάλη σημασία να εκπέμπεται από παντού το μήνυμα, από όλες τις δυνάμεις της χώρας ότι έχουμε τα ανακλαστικά να πάμε μπροστά.
Ότι αξιοποιήσουμε όσα πετύχαμε με μεγάλο κόπο, ότι ευνοούμε τις επενδύσεις, ότι η αλλαγή νοοτροπίας δεν ήταν τακτική κίνηση για να παίρνουμε τις δόσεις μας, αλλά στρατηγική επιλογή για να απεξαρτηθούμε από αυτές.
Και είναι λογική συνεπαγωγή ότι αυτό το «μπροστά» στην Ανάπτυξη δεν μπορούμε να το κάνουμε με χρεοκοπημένους τρόπους, με αστάθεια και ξυπνώντας ξανά το τέρας του λαϊκισμού που φέρνει που φέρνει σύγχυση στην κοινωνία και εκνευρισμό στις αγορές και στους εταίρους μας .
Μετά από όλες αυτές τις μάχες που έδωσε η χώρα...
και όσες έχει ακόμη μπροστά της – γιατί έχει και μάλιστα αρκετά κρίσιμες και σκληρές-... πραγματικά αξίζει να έχουμε στο τέλος απαλλαγεί από το κυνήγι του αυτονοήτου.
Με λυμένα επιτέλους βασικά ζητήματα, κρίσιμα για την προσαρμογή μας σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον ιδιαίτερα απαιτητικό.
Είναι ωστόσο σαφές ότι ακριβώς για το λόγο ότι το νέο παραγωγικό μοντέλο δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μια προγραμμένη συνταγή χρειάζεται να συνεννοηθούμε και να τηρήσουμε τη σταθερή μας πορεία.
Με αποφασιστικές κινήσεις, με συντονισμένη δουλειά και μια θετική στάση απ’ όλους να βελτιώσουμε τους «κανόνες του παιγνιδιού» στην φορολόγηση, στην ρευστότητα, σε μια αναπτυξιακή Στρατηγική για την Ελλάδα που εκτός από όμορφη πρέπει να είναι και «ανεξάρτητη» 
Σας ευχαριστώ."

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014.



Ενόψει της επικείμενης λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή το Εργατικό Κέντρο Χίου, το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων και Υπαλλήλων σε Εμπορικές Επιχειρήσεις και Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών καθώς και το μέλος της Διοίκησης του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Χίου κ. Ευστάθιος Μπατίδης, ενημερώνουν τους συνάδελφους εργαζόμενους που θα αναγκαστούν να δουλέψουν τους υπερωρίες που τους επιβάλλουν, ενημερώνοντας ταυτόχρονα εργοδότες και ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι για τους συγκεκριμένες υπερωρίες προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία:

Το προσωπικό που θα απασχοληθεί νόμιμα κατά την Κυριακή, αμείβεται με το νόμιμο ημερομίσθιο ή το 1/25 του μισθού προσαυξημένο με 75% στο καταβαλλόμενο ωρομίσθιο.         
 Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν την Κυριακή οφείλουν: Α) Σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο, το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί επί του νομίμου ημερομισθίου τους. Επιπλέον οφείλουν να χορηγήσουν αναπληρωματική ανάπαυση (ρεπό) σε άλλη εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας. Β) σε όσους αμείβονται με μηνιαίο μισθό οφείλουν προσαύξηση 75% του νομίμου μισθού τους και αναπληρωματική ανάπαυση, είτε πρόκειται για επιχειρήσεις που υπάγονται τους διατάξεις περί υποχρεωτικής ανάπαυσης την Κυριακή και τους ημέρες αργίας είτε για επιχειρήσεις που δεν υπάγονται τους διατάξεις αυτές.
Ζήτημα καταβολής και του 1/25 του μηνιαίου γεννάται μόνο αν δεν χορηγηθεί συμπληρωματική μέρα ανάπαυσης.
Σε ορισμένες επιχειρήσεις, που ορίζονται από το νόμο, επιτρέπεται η εργασία κατά την Κυριακή. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να δοθεί αναπληρωματική ημέρα ανάπαυσης στον εργαζόμενο μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Προϋπόθεση για να χορηγηθεί ολόκληρη ημέρα αναπληρωματικής αργίας είναι να εργασθεί κατά την Κυριακή άνω των 5 ωρών. Σε περίπτωση που απασχοληθεί λιγότερο από 5 ώρες χορηγούνται αντίστοιχες ώρες ανάπαυσης.

Υπενθυμίζουμε δε τους εργοδότες που δεν έχουν καταβάλει το επίδομα αδείας τους εργαζομένους τους να προβούν άμεσα σε αποπληρωμή του καθώς πλησιάζει η περίοδός των Χριστουγέννων και συνεπώς η καταβολή και του Δώρου Χριστουγέννων ως τους 21 Δεκεμβρίου. Τόσο το επίδομα αδείας όσο και το δώρο Χριστουγέννων είναι υποχρεωτικά και η μη καταβολή τους φέρει ποινές από το νόμο.
Καλούμε την Επιθεώρηση Εργασίας και το ΙΚΑ να προβούν στους ανάλογους ελέγχους.

Για το Εργατικό Κέντρο Χίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                     Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



Κώστας Λίνας                                                                                                            Μιχάλης Τσακός

ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ

Ο Δήμος Χίου κάνει γνωστό ότι από τη Δευτέρα 03/11/2014 έως και την Παρασκευή 07/11/2014 στα πλαίσια εκτέλεσης του έργου «Εσωτερική οδοποιία Δήμου Χίου (Έτους 2014)» θα πραγματοποιηθούν εργασίες ασφαλτόστρωσης στις οδούς Φαβιέρου και Π. Πατελίδα στην περιοχή Ευαγγελιστρίας. Κατά την διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του έργου θα πραγματοποιείται μερική ή πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την κίνηση τους στην περιοχή των έργων και να ακολουθούν τις υποδείξεις του προσωπικού που απασχολείται στο έργο και τις προσωρινές πινακίδες εργοταξιακής σήμανσης.