Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

4 ΝΕΑ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟΤΗΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗ



Η Maran Tankers (MTM), η ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Αγγελικούσηπαρήγγειλε τέσσερα νέα Very Large Crude Carriers (VLCCs) στην Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
Τα πλοία είναι όλα 319,000 dw και το συνολικό κόστος της επένδυσης αυτής αγγίζει τα 400 εκατ. δολάριαΟι παραδόσεις προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο του 2016.
Σύμφωνα με έρευνα της Poten & Partners20 νέα πλοία VLCC έχουν προγραμματιστεί για παράδοση από τα ναυπηγεία από τώρα έως το τέλος του έτους,προσθέτοντας περίπου 10 ακόμα πλοία, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί.

Με λίγα πλοία να απομένουν για παράδοση το επόμενο έτος, ο Γιάννης Αγγελικούσης ελπίζει ότι η αυξημένη ζήτηση αργού πετρελαίου σε συνδυασμό με μια στοιχειώδη απόσυρση παλαιότερων πλοίων θα βοηθήσει την αγορά VLCC που έχει πληγεί είναι μη βιώσιμους χαμηλούς ναύλους κατά τη διάρκεια τωντελευταίων ετών.

ΠΗΓΗ E- NAUTILIA

Δήλωση Μ.Βαρβιτσιώτη για τις αλλαγές στο Ταμείο των Λιμενικών


varvitsiotis_
Δήλωση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, για τις διαρθρωτικές αλλαγές στα Ταμεία των Σωμάτων Ασφαλείας:
H «ρήτρα αξιόμαχου», που προβλέπει το Πολυνομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, αποτελεί θετική εξέλιξη, καθώς αναγνωρίζει και εγγυάται το αξιόμαχο, όπως το προσδιόρισε σε πρόσφατη απόφαση του το ΣΤΕ, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Με αυτό τον τρόπο οι προσαρμογές που προκύπτουν για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των Ταμείων των Σωμάτων Ασφαλείας θα γίνουν σταδιακά και σε βάθος χρόνου.
Παράλληλα, το Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος, διατηρεί στο ακέραιο την αυτονομία διαχείρισης της υφιστάμενης και μελλοντικής περιουσίας του, παραμένοντας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ ο συντελεστής βιωσιμότητας διασφαλίζει ότι οι νέες γενιές των στελεχών του Σώματος θα λαμβάνουν απρόσκοπτα τις παροχές του.
Κυρίαρχος στόχος μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η προώθηση των αναγκαίων διαρθρωτικών αλλαγών, που θα έχουν όμως ως βασικό και κύριο κριτήριο την διατήρηση του πολύπλευρου έργου των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, προς όφελος όλης της κοινωνίας.

e-nautilia.gr

Σε συναγερμό και οι ελληνικές αρχές για τον ιό Έμπολα – Πώς μεταδίδεται


Παγκόσμια ανησυχία προκαλεί η επανεμφάνιση του ιού Έμπολα στη Δυτική Αφρική με συνέπεια να βρίσκονται στο πόδι και οι ελληνικές υγειονομικές αρχές.
Όπως γνωστοποιήθηκε από το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., από τον Απρίλιο 2014 μετά τις πρώτες επίσημες ανακοινώσεις για την επιδημία το κέντρο έχει ενημερώσει τόσο τους χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας για το χειρισμό ύποπτων περιστατικών αιμορραγικού πυρετού όσο και τους ταξιδιώτες για τις εξελίξεις και τις απαραίτητες προφυλάξεις.
Επίσης, το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. σημειώνει πως βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το Εργαστήριο Αναφοράς Αιμορραγικών Πυρετών και Αρμποϊών του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη για την εργαστηριακή ετοιμότητα της χώρας.
Διευκρινίζεται ότι ο κίνδυνος από τη συγκεκριμένη επιδημία αιμορραγικού πυρετού Ebola για την Ελλάδα σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα είναι πολύ χαμηλός, υπογραμμίζουν οι ειδικοί του ΚΕΕΛΠΝΟ.
Ο αιμορραγικός πυρετός Ebola είναι ιογενής νόσος, η οποία εμφανίζεται σποραδικά σε κοινότητες της Κεντρικής Αφρικής. Πρόκειται κατά βάση για ζωονόσο και τελευταία δεδομένα υποδηλώνουν την κυκλοφορία του σε πληθυσμούς νυχτερίδων στην Αφρική.
Η εμφάνιση σποραδικών κρουσμάτων στην Αφρική, συνήθως, ακολουθείται από μεγάλες νοσοκομειακές επιδημίες, που οφείλονται σε δευτερογενή μετάδοση λόγω της πολλαπλής χρήσης βελόνων χωρίς αποστείρωση και της έλλειψης των απαραίτητων μέτρων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό.
Ο ιός Ebola μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο κυρίως μέσω επαφής με αίμα ή εκκρίσεις ασθενών (π.χ. σάλιο, ούρα κλπ). Η πιθανότητα μετάδοσης της νόσου από άνθρωπο σε άνθρωπο αυξάνει στα τελευταία στάδια της νόσου, ακόμη και μεταθανάτια, λόγω της αυξημένης ιαιμίας.
Ο ιός, μετά από περίοδο επώασης περίπου μίας εβδομάδας ( από 2 έως 21 ημέρες), προκαλεί αρχικά ένα σύνδρομο που μοιάζει με γριπώδη συνδρομή (πυρετός, μυαλγίες, πόνος στη μέση, αδυναμία), και προοδευτικά εμέτους και διάρροιες, νεφρική ανεπάρκεια, αιμορραγίες από βλεννογόνους, και πολυοργανική ανεπάρκεια. Ο αιμορραγικός πυρετός Ebola έχει υψηλή θνητότητα που μπορεί να φτάσει και το 80%. Δεν υπάρχει εμβόλιο για την πρόληψη ή ειδική θεραπεία.
Έως τις 27 Ιουλίου 2014 έχουν δηλωθεί στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) συνολικά 1.323 κρούσματα σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Αφρικής (Γουινέα (460), Λιβερία (329), Σιέρρα Λεόνε (533), Νιγηρία (1)), συμπεριλαμβανομένων 729 θανάτων. Είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται επιδημία αιμορραγικού πυρετού Ebola στη Δυτική Αφρική, γεγονός που δυσχεραίνει την αντιμετώπιση και τα μέτρα ελέγχου της νόσου.
Πηγή: iatropedia

aftodioikisi.gr

Χαμός από ανακοίνωση Ειδικών Φρουρών: «Η Αστυνομία γυρίζει χρόνια πίσω»


Καταπέλτης είναι η ανακοίνωση του Σωματείου Ειδικών Φρουρών, καθώς, όπως καταγγέλλει ότι η ΕΛ.ΑΣ. Γυρίζει στο παλιό σύστημα επικοινωνίας με τους ασυρμάτους που το χρησιμοποιούσε πριν από το 2004 και παύει το ειδικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας TETRA.
Με βάση τα όσα αναφέρουν οι Ειδικοί Φρουροί η αλλαγή στο σύστημα επικοινωνίας της ΕΛ.ΑΣ. για λόγους μείωσης κόστους θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των αστυνομικών, καθώς, το παλαιό σύστημα είναι απαρχαιωμένο και κακοποιοί και εγκληματίες θα μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία της αστυνομίας!
Η ανακοίνωση των Ειδικών Φρουρών:
«Η Αστυνομία γυρίζει χρόνια πίσω»
Από τα μεσάνυχτα σήμερα επιστρέψαμε στα μαύρα μεσάνυχτα της τεχνολογίας προηγούμενης δεκαετίας, υποβαθμίζοντας το αποτελεσματικότερο όπλο του αστυνομικού στη μάχη με το έγκλημα, το τεράστιο όπλο της επικοινωνίας. Η πολιτεία επέτρεψε στο όνομα της οικονομίας να εξοικονομήσει χρήματα περικόπτοντας την ασφάλεια των αστυνομικών της. Το κόστος της συντήρησης του συστήματος επικοινωνίας των αστυνομικών προτάχθηκε απέναντι στο κόστος των ανθρωπίνων ζωών που αύριο θα παίξουν τη ζωή τους «κορώνα γράμματα» για την κοινωνία και τους πολίτες της.
Οι Έλληνες Αστυνομικοί από σήμερα σταμάτησαν να ακούνε μέσω TETRA, γιατί στο εξής θα προσπαθούν να ακούσουν ξανά τη βραχνή φωνή του απαρχαιωμένου αναλογικού συστήματος επικοινωνιών και μαζί τους να τους ακούν οι πάσης φύσεως κακοποιοί και εγκληματίες που εύκολα θα έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία της αστυνομίας.
Οι νοσταλγοί του παρελθόντος και της οπισθοδρόμησης μάλιστα, πληροφορούμαστε, για να δείξουν καινοτόμοι δεν διστάζουν να υποστηρίζουν και να επιδιώκουν την άμεση κατάργηση του κέντρου επικοινωνίας της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ και στη συγχώνευση του με εκείνο της Άμεσης Δράσης.
Οι εκεί υπηρετούντες Αξιωματικοί και Αστυνομικοί μας ενημερώνουν σε όλους τους τόνους, εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία τους για το προσωπικό ότι υπό αυτές τις συνθήκες κινδυνεύει να καταλήξουμε σε «αλαλούμ» με κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Άραγε ζήτησε κανείς την άποψη τους;
Άραγε τα πορίσματα επιτροπών για το σκοπό αυτό από έμπειρους ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς λαμβάνονται υπόψη ;
Η προ ολίγου χρονικού διαστήματος παταγωδώς αποτυχημένη δοκιμή και λειτουργία του ενιαίου κέντρου και η πλήρης ασυνεννοησία ( με σύστημα TETRA τότε ) στις εικονικές – δοκιμαστικές επιχειρήσεις, έγινε γνωστή στη σημερινή Ηγεσία ;
Για το Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α, η ευθύνη για τους υπεύθυνους της επιστροφής στο μεσαίωνα των επικοινωνιών είναι λέξη που από σήμερα πρέπει να ταλαιπωρεί τη συνείδηση τους , γιατί ίσως αύριο «ταλαιπωρήσει» τις ζωές των αστυνομικών και των οικογενειών τους.
Διατυπώνουμε ύστατη έκκληση από τον Πρώτο Πολίτη της χώρας μας μέχρι και τον τελευταίο που μπορεί να στηρίξει με αποφάσεις του την ασφάλεια των αστυνομικών, να σταματήσει την κατρακύλα της οπισθοδρόμησης διατηρώντας σύγχρονο το κομμάτι της επικοινωνίας της ΕΛ.ΑΣ.».

aftodioikisi.gr

Μειώνεται η κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων – Ασφυκτικός έλεγχος των οικονομικών


Τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης αλλά και των ασφυκτικό έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων προβλέπει το νομοσχέδιο «Έλεγχος των Οικονομικών των Πολιτικών Κομμάτων και των Αιρετών Αντιπροσώπων Βουλής και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από τους υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης.
Συγκεκριμένα, η τακτική κρατική χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των συνασπισμών κομμάτων ανέρχεται σε ποσοστό 0,05% των πραγματοποιηθέντων καθαρών εσόδων του ετήσιου κρατικού απολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους για λόγους δημοσιονομικής προσαρμογής. Επιπλέον, το ποσοστό υπολογίζεται στο εξής επί τη βάσει υπαρκτών και όχι πιθανολογούμενων οικονομικών μεγεθών. Η εκλογική κρατική χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των συνασπισμών ανέρχεται πλέον σε ποσοστό 0,008% των πραγματοποιηθέντων καθαρών εσόδων του ετήσιου κρατικού απολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους.
Παράλληλα επιχειρείται η καταπολέμηση της ανωνυμίας των πηγών χρηματοδότησης, με την υποχρέωση καταγραφής του συνόλου των εισφορών που δίδουν και που δέχονται οι δικαιούχοι χρηματοδότησης.
Τραπεζικοί λογαριασμοί
Με το σχέδιο νόμου όλα τα έσοδα και οι δαπάνες των κομμάτων θα διακινούνται μέσω ενός έως τριών τραπεζικών λογαριασμών, που θα τηρούνται σε τρία πιστωτικά ιδρύματα. Οι δαπάνες θα αποδεικνύονται με ταμειακές αποδείξεις, τιμολόγια, τραπεζικές επιταγές, εμβάσματα και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο ώστε να πιστοποιείται εμφανώς το πρόσωπο του χρηματοδότη. Αντίστοιχες προβλέψεις γίνονται και για όλα τα έσοδα και τις δαπάνες ανά νομικό πρόσωπο που λειτουργεί από τα κόμματα ως κέντρο ερευνών και μελετών.
 Χρηματοδότηση με SMS
Για κάθε δικαιούχο χρηματοδότησης, η χρηματοδότηση θα γίνεται σε τραπεζικό λογαριασμό με ονομαστικές καταθέσεις ή με άλλη μέθοδο με την οποία θα μπορεί να ταυτοποιηθεί το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο που χρηματοδοτεί. Επί παραδείγματι μπορεί να χρησιμοποιηθούν σύγχρονες μέθοδοι μαζικής χρηματοδότησης από τους πολίτες μέσω κινητών τηλεφώνων σύμφωνα με το Ν. 3783/2009 «Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις». Κάθε εισφορά σε πολιτικό κόμμα και συνασπισμό κομμάτων που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ διενεργείται υποχρεωτικά μόνο μέσω των τραπεζικών λογαριασμών.
 Τέλος για τα ανώνυμα κουπόνια
Στην κατεύθυνση της διαφάνειας, «καταργούνται πλέον τα ανώνυμα κουπόνια που διατίθενται από τα κόμματα, με τρόπο ανεξέλεγκτο που αφήνει υπόνοιες για παράνομο πλουτισμό και πελατειακές συναλλαγές ιδιωτών-χρηματοδοτών με τα πολιτικά κόμματα και τους συνασπισμούς κομμάτων». Στο εξής υποχρεωτικά θα αναγράφεται στο κάθε κουπόνι το ονοματεπώνυμο, ο ΑΦΜ ή ο αριθμός του δελτίου της Αστυνομικής Ταυτότητας του αγοραστή – χρηματοδότη. Η απαγόρευση της χρηματοδότησης προς τα πολιτικά κόμματα από φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια, επεκτείνεται και στα νομικά πρόσωπα που δεν έχουν την έδρα τους στην ελληνική επικράτεια. Η απαγόρευση να χρηματοδοτούνται τα κόμματα από ΝΠΙΔ κρίνεται, με βάση την αιτιολογική έκθεση, προδήλως ανεφάρμοστη. «Εάν υπάρχει διαφάνεια χρηματοδότησης δεν εξυπηρετεί κάποιο σκοπό η εν λόγω απαγόρευση», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση και έτσι στο εξής τα ΝΠΙΔ δεν περιλαμβάνονται σε όσους απαγορεύεται να χρηματοδοτούν κόμματα.
 «Φρένο» στα δάνεια
Με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η χορήγηση δανείων από τις τράπεζες προς τους δικαιούχους της κρατικής χρηματοδότησης με εγγύηση την κρατική χρηματοδότηση πέραν του τρέχοντος οικονομικού έτους. Στόχος είναι, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, να καταπολεμηθεί το φαινόμενο του σημερινού άκρατου δανεισμού των κομμάτων με εγγύηση την κρατική χρηματοδότηση. «Το επιβαρυντικό στοιχείο της υπάρχουσας κατάστασης είναι ότι τα κεφάλαια για την αποπληρωμή αυτών δανείων δεν είναι υπαρκτά αλλά πιθανολογούμενα με βάση τις επόμενες κρατικές χρηματοδοτήσεις στις οποίες προσβλέπουν», αναφέρει η αιτιολογική.
Το όριο χρηματοδότησης ενός πολιτικού κόμματος ή συνασπισμού, από το ίδιο πρόσωπο, κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους αυξάνεται από τα 15.000 στα 20.000 ευρώ.
 Τέλος στα εισιτήρια για ετεροδημότες
Εισάγεται απαγόρευση χορήγησης εισιτηρίων μετακίνησης ετεροδημοτών από τα πολιτικά κόμματα και τους συνασπισμούς των κομμάτων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο εξαγοράς ψήφων. Η διάταξη κρίθηκε αναγκαία διότι έτσι παραβιάζεται η ισότητα των ευκαιριών κατά τον εκλογικό αγώνα, διότι το κόμμα ή ο συνασπισμός που τυγχάνει να έχει τέτοιου είδους οικονομική ευχέρεια ευρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση έναντι ενός άλλου που δεν τη διαθέτει, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η πολιτική βούληση.
Στο ίδιο αιτιολογικό πνεύμα τίθεται και η απαγόρευση διαφοροποίησης στην τιμολόγηση των εξόδων και στην παροχή ποσοστού έκπτωσης από τις επιχειρήσεις τύπου μεταξύ των κομμάτων και των συνασπισμών κομμάτων.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και διάταξη που αναφέρει ότι «η παρουσίαση διά των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών του περιεχομένου των καταγγελιών με εξαίρεση τις καταγγελίες που αφορούν την προεκλογική δραστηριότητα κομμάτων και συνασπισμών κομμάτων, κατά τον τελευταίο μήνα πριν τη διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών αντιπροσώπων στη Βουλή και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επισύρει για τους παραβάτες τις κυρώσεις».


aftodioikisi.gr

ΤτΕ: Χάθηκαν 650.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα σε 5 χρόνια


Σημάδια ανάκαμψης με αύξηση της συνολικής απασχόλησης και του αριθμού των επιχειρήσεων εμφανίζει η αγορά εργασίας στον ιδιωτικό τομέα από τις αρχές του 2013, ύστερα από μια πενταετία συρρίκνωσης που καταγράφηκε με την απώλεια 650.000 θέσεων μισθωτής εργασίας και πάνω από 100.000 επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τη μελέτη της Tράπεζας της Eλλάδος, η αυξητική εξέλιξη της απασχόλησης και του αριθμού των επιχειρήσεων θα συνεχιστεί ολόκληρο το 2014, ενώ εκτιμά ότι «οι απώλειες δεν θα ήταν τόσο μεγάλης έκτασης αν η αγορά εργασίας εμφάνιζε μεγαλύτερη ευελιξία στον καθορισμό είτε των μισθών είτε των ημερών και ωρών εργασίας». Σύμφωνα με τη μελέτη, ο αριθμός των ασφαλισμένων στο IKA έπεσε τον Δεκέμβριο του 2012 στο χαμηλότερο επίπεδο (1.434.800 ασφαλισμένοι), καταγράφοντας από την αρχή της κρίσης μείωση της τάξης του 31,2% (-650.000 θέσεις εργασίας) σε σχέση με τα στοιχεία του Iουνίου του 2008.
Eκτοτε η απασχόληση εξελίσσεται ανοδικά και από τον Mάιο του 2013 εμφανίζει θετικές μεταβολές. Tον Nοέμβριο του 2013 οι απασχολούμενοι – ασφαλισμένοι ήταν 1.610.000, δηλαδή 160.200 περισσότεροι από τον Nοέμβριο του 2012. Aντίστοιχη εξέλιξη με τους ασφαλισμένους στο IKA, αλλά με εντονότερη πτώση στην περίοδο της καθόδου της οικονομίας, εμφανίζει και ο αριθμός των επιχειρήσεων που ασφαλίζουν απασχολούμενους στο IKA. Aπό 287.000 που ήταν μειώθηκαν κατά 100.000 στις 178.700 (-36%). Oμως, από το φθινόπωρο του 2013 έχουν αυξηθεί κατά 30.000 (+16% σε ετήσια βάση τον Nοέμβριο του 2013). H μελέτη διαπιστώνει, τέλος, ότι οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν στην αγορά εργασίας, αν και καθυστερημένα, μείωσαν τα μέσα ημερομίσθια, συγκράτησαν την περαιτέρω απώλεια θέσεων εργασίας και το κλείσιμο επιχειρήσεων, και συνέβαλαν στην ανάκαμψη της μισθωτής απασχόλησης του ιδιωτικού τομέα και του αριθμού των επιχειρήσεων από τις αρχές του 2013.

aftodioikisi.gr

Δυσκολεύουν οι προσλήψεις στους ΟΤΑ


Οι οδηγίες του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα προς τους δήμους και τις περιφέρειες για ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς από το 2015 και μετά παραπέμπουν σε πάγωμα προσλήψεων.
Σχετικά με τις δαπάνες για τις αποδοχές προσωπικού, σημειώνεται ότι πρέπει να συνοδεύονται από λεπτομερείς καταστάσεις και πλήρη ανάλυση των πιστώσεων και αφού εκτιμηθούν τα αποτελέσματα του προγράμματος διαθεσιμότητας – κινητικότητας των ΟΤΑ και της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας, αλλά και ο προβλεπόμενος αριθμός αποχωρήσεων προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης.
Προσλήψεις είναι δυνατές μόνον εφόσον προβλέπονται κονδύλια για τον σκοπό αυτόν.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, η δαπάνη για προσλήψεις προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου για παροδικές και εποχικές ανάγκες ή με συμβάσεις μίσθωσης έργου μπορεί να χρηματοδοτηθεί μόνον από εγγεγραμμένα έσοδα για τον σκοπό αυτό και όχι από έσοδα για άλλο σκοπό.
Αυτές οι προβλέψεις ερμηνεύονται από αυτοδιοικητικούς παράγοντες ως δραματικός περιορισμός των προσλήψεων και μάλιστα με την απειλή κυρώσεων για όποιον παραβιάζει τους κανόνες.

aftodioikisi.gr

Από σήμερα στο Taxisnet η ανάρτηση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ


Από σήμερα Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014 ξεκινά η ανάρτηση στο ΤΑΧΙSnet των εκκαθαριστικών σημειωμάτων του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) Με εγκύκλιό της, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Αικατερίνη Σαββαΐδου, δίνει οδηγίες προς τις εφορίες για τον τρόπο που θα διαχειρίζονται λάθη και παραλείψεις των φορολογούμενων κατά τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ. Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με τον υπολογισμό του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων σε περιπτώσεις που τα δηλωθέντα στοιχεία στο Ε9 είναι ασαφή και προκειμένου να μην δημιουργείται αδικαιολόγητη σύγχυση στους φορολογουμένους, από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων επισημαίνονται τα εξής:
Οι φορολογούμενοι, όπως είναι γνωστό, είχαν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία των ακινήτων τους, προκειμένου η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ να πραγματοποιηθεί με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση την 01/01/2014. Ιδιαίτερα φέτος, πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου φόρου, λήφθηκε μέριμνα ώστε ο χρόνος να είναι επαρκής.
Σε κάθε περίπτωση, αν ορισμένοι φορολογούμενοι δεν μερίμνησαν να συμπληρώσουν έγκαιρα τα στοιχεία όπως κατ επανάληψη είχε ζητηθεί, με αποτέλεσμα να διενεργηθεί εκκαθάριση με βάση παραδοχές ή να μην απεικονίζεται η ορθή περιουσιακή τους κατάσταση, παρέχεται η δυνατότητα υποβολής εμπρόθεσμων και χωρίς κυρώσεις διορθωτικών δηλώσεων μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2014.
Τονίζεται, επίσης, ότι έχει ήδη υλοποιηθεί πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης ώστε για ορισμένες περιπτώσεις να μειωθεί η επιβάρυνση.
Ειδικότερα με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1184/2014, με θέμα » Μηχανογραφική διαχείριση των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) για τον υπολογισμό του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων», αποφασίστηκαν τα εξής:
Για την αποκατάσταση ενδεχόμενων τυπικών λαθών και ελλείψεων σε στοιχεία ακινήτων των δηλώσεων στοιχείων ακίνητων, προκειμένου να συντεθούν μηχανογραφικά οι δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α.:
1. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου είδους εμπράγματου δικαιώματος, το ακίνητο θεωρείται ότι ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στο φορολογούμενο, εφόσον το έτος γέννησης επικαρπωτή για το συγκεκριμένο δικαίωμα είναι κενό.
2. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου ποσοστού συνιδιοκτησίας, λαμβάνεται ποσοστό συνιδιοκτησίας εκατό τοις εκατό (100%).
3. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του αριθμού ορόφου ή συμπλήρωσης ορόφου ακινήτου ως δώμα, για τον υπολογισμό του φόρου λαμβάνεται ο συντελεστής που αντιστοιχεί στον έκτο (6ο) όροφο.
4. Σε περίπτωση κατά την οποία το έτος γέννησης επικαρπωτή έχει συμπληρωθεί με διψήφιο αριθμό, αυτός θεωρείται ως η ηλικία του επικαρπωτή κατά το έτος υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων. Σε περίπτωση μη αναγραφής ή αναγραφής λανθασμένου έτους γέννησης επικαρπωτή, με εξαίρεση την προηγούμενη περίπτωση, λαμβάνεται το δυσμενέστερο για το φορολογούμενο έτος.
5. Σε περίπτωση εμπράγματου δικαιώματος με επικαρπωτή νομικό πρόσωπο, θα αποδίδεται η σταθερή τιμή 0,80 για επικαρπία, ανεξάρτητα από το δηλωθέν έτος γέννησης επικαρπωτή στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
6. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό, λαμβάνεται η μεγαλύτερη Αρχική Βασική Αξία (ΑΒΑ) του νομού για τον κύριο φόρο φυσικών και νομικών προσώπων και, κατά περίπτωση, η μεγαλύτερη ΑΒΑ ή Ειδική Βασική Αξία (ΕΒΑ) για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από νομό και δήμο, λαμβάνεται κατά περίπτωση η μεγαλύτερη ΑΒΑ ή ΕΒΑ του δήμου για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων
7. Σε περίπτωση κατά την οποία η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό, λαμβάνεται η μεγαλύτερη ΤΟ αρχικό του νομού και εάν η γεωγραφική θέση του αγροτεμαχίου προσδιορίζεται μόνο από το νομό και δήμο, λαμβάνεται η μεγαλύτερη ΤΟαρχικό του δήμου για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων.
8. Σε περίπτωση κατά την οποία έχει συμπληρωθεί η στήλη της συνολικής επιφάνειας κτισμάτων που βρίσκονται στο αγροτεμάχιο αλλά δεν έχει συμπληρωθεί η κατηγορία του ακινήτου, θεωρείται ότι επί του αγροτεμαχίου βρίσκεται κατοικία.
9. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχουν συμπληρωθεί τα στοιχεία πρόσοψης του αγροτεμαχίου ή έχουν συμπληρωθεί λανθασμένα, για το συμπληρωματικό φόρο των νομικών προσώπων, θεωρείται ότι το γήπεδο έχει πρόσοψη σε εθνική ή επαρχιακή οδό.
10. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχουν περισσότερες των μια ζώνες, με την ίδια χαμηλότερη τιμή, ως συντελεστής οικοπέδου (Σ Οικ.), συνολική τιμή εκκίνησης του οικοπέδου και συντελεστής αξιοποίησης οικοπέδου (Σ.Α.Ο.), λαμβάνονται αυτοί, από το συνδυασμό των οποίων προκύπτει η μικρότερη φορολογητέα αξία οικοπέδου.
11. Σε περίπτωση οικισμών προϋφισταμένων του 1923 και οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων, για τον υπολογισμό του ΣΟ τελ. ως επιφάνεια του κατά κανόνα άρτιου οικοπέδου λαμβάνεται η αναγραφόμενη στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
Επίσης σύμφωνα με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1185/2014, με θέμα» Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης − πράξης διοικητικού προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) έτους 2014″ αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α.− πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
2. Στις περιπτώσεις, στις οποίες η μηχανογραφική εκκαθάριση πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1184/30.7.2014 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, επί της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. − πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου αναγράφεται ότι ο τρόπος υπολογισμού του φόρου έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα τις διατάξεις της ανωτέρω απόφασης.
3. Στις περιπτώσεις, στις οποίες υπάρχουν ουσιώδεις ελλείψεις στα περιγραφικά στοιχεία ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατός ο υπολογισμός του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και να θεωρούνται μη δηλωθέντα, επί της δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. − πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου υπάρχει ειδική επισήμανση.


aftodioikisi.gr

Άμεσα 1.140 προσλήψεις μονίμων στη ΔΕΗ και στον ΔΕΔΔΗΕ


Στην τελική ευθεία για την αποστολή τους από το ΑΣΕΠ στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκονται οι προκηρύξεις 1.140 θέσεων μόνιμου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού στη ΔΕΗ ΑΕ και στον «Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).
Μετά και την ψήφιση του νέου Νόμου 4273 για τη δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας («μικρή ΔΕΗ»), η «μεγάλη» ΔΕΗ επείγεται για την κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό όλων σχεδόν των ειδικοτήτων.
Η πρώτη προκήρυξη θα αφορά ειδικούς επιστήμονες με μεταπτυχιακά και η δεύτερη πτυχιούχους ΑΕΙ – ΤΕΙ και κυρίως τεχνίτες σε ορυχεία, ατμοηλεκτρικούς και υδροηλεκτρικούς σταθμούς, καθώς και στο δίκτυο διανομής.
Έως το τέλος Ιουλίου αναμένεται να ανοίξει η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, η οποία θα κορυφωθεί τον Αύγουστο.




















Εκτός βρεφονηπιακών σταθμών 30.000 παιδιά εκτιμά η ΚΕΔΕ


Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και του υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την κάλυψη επιπλέον 30.000 θέσεων σε δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Η ΚΕΔΕ εκτιμά ότι 30.000 παιδιά θα μείνουν εκτός βρεφονηπιακών σταθμών, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών τονίζει ότι συνολικά θα καλυφθούν 70.000 θέσεις.
Η κατάθεση αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 4 Αυγούστου και σύμφωνα με την ΚΕΔΕ θα υπερβεί κατά πολύ τις 100.000, λόγω της αύξησης της ανεργίας, καθώς και του εισοδηματικού κριτηρίου που μειώθηκε στις 27.000 ευρώ για το ζευγάρι, έναντι 30.000 που ήταν πέρσι.
Το 2013 κατατέθηκαν 96.000 αιτήσεις, εκ των οποίων τους όρους τηρούσαν 75.000 οικογένειες και τελικά καλύφθηκαν 71.000 παιδιά, δηλώνει στο Έθνος ο υπεύθυνος για θέματα κοινωνικής πολιτικής της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Συκεών – Νεάπολης Σ.Δανιηλίδης.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι φέτος εκτός βρεφονηπιακών σταθμών θα μείνουν 30.000 παιδιά, λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Αντίθετα, το υπουργείο Εσωτερικών τονίζει ότι θα καλυφθούν 70.000 θέσεις μέσω προγράμματος που χρηματοδοτήθηκε με 160 εκατ. ευρώ από κονδύλια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, όπως και πέρσι.
Την ίδια ώρα, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Οδ.Κωνσταντινόπουλος δήλωσε στην εφημερίδα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να αναζητήσει αδιάθετα ευρωπαϊκά κονδύλια προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των οικογενειών που πληρούν τα κριτήρια.