Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015

Το κρίσιμο δίλημμα του κ. Τσίπρα


SIMON KENNEDY / BLOOMBERG
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ΑΝΑΛΥΣΗ
Ο οικονομολόγος Ερικ Νίλσεν, πρώην στέλεχος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Goldman Sachs, έχει τη συνήθεια να αναλύει τα δεδομένα γύρω από την παγκόσμια οικονομία στο αγαπημένο του καφέ κοντά στο σπίτι του στο δυτικό Λονδίνο. Τελευταία έκανε μια αναθεώρηση ορισμένων μελετών του και άλλαξε άποψη και για το θέμα της Ελλάδας. «Αν δεν θέλουν να παίξουν με τους κανόνες, όπως μου έδωσαν την εντύπωση τις τελευταίες εβδομάδες, τότε πρέπει να είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν». Κάπως έτσι απέδωσε την αλλαγή στη θέση του για την Ελλάδα, ενώ τόνισε σε σχετική έκθεσή του, «παρακαλώ λάβετε υπόψη πόσο δύσκολο ήταν να καταλήξει σε ένα τέτοιο συμπέρασμα ένας βαθύτατα ευρωπαϊστής σαν εμένα».
Ο λόγος είναι το αίτημα που διατύπωσε την περασμένη εβδομάδα ο Ελληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, να καταβάλει η Γερμανία τις αποζημιώσεις του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και το οποίο δείχνει πως στην Αθήνα «τρελαθήκανε». Αυτό σε συνδυασμό με εκείνο που αποκάλεσε «κραυγαλέα υποκρισία» και άγνοια περί των περιορισμών που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, καταδεικνύει πως πρέπει όλες οι πλευρές να ετοιμάζονται για την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ.
Ο Τσίπρας αντιμετωπίζει το δίλημμα είτε να υπογράψει την οικονομική πολιτική που του ζητούν ως αντάλλαγμα για τη χορήγηση οικονομικής βοήθειας είτε να αποδεχθεί μια έξοδο από την Ευρωζώνη και «μια σχεδόν βέβαιη κατάρρευση» της οικονομίας, επισημαίνει ο Νίλσεν. «Αν η ελληνική κυβέρνηση δεν επιθυμεί την πρώτη επιλογή, θα πρέπει να προετοιμαστεί για τη δεύτερη, ώστε η έξοδος να γίνει όσο πιο συντεταγμένα γίνεται» τονίζει και προτείνει να τεθεί η επιλογή στην κρίση των ψηφοφόρων.
Μέχρι την περασμένη Κυριακή, ο Νίλσεν ήταν μάλλον πεπεισμένος πως η Ελλάδα θα παραμείνει στην Ευρωζώνη. Τον περασμένο μήνα ήταν αυτός που εξέφρασε την εκτίμηση πως η ελληνική κυβέρνηση ενέδωσε στην «πραγματικότητα» όταν συμφώνησε σε κάποιες παραχωρήσεις ώστε να παραταθεί το πρόγραμμα διάσωσής της. Τον Ιανουάριο δήλωσε πως οι πρώτες διαπραγματεύσεις και η απουσία εξωτερικής στήριξης δεν ήταν τίποτε περισσότερο από «ένα ρίσκο της τελευταίας στιγμής».
Η υπόλοιπη Ευρώπη είναι τώρα αρκετά ισχυρή για να διαχειριστεί μια αποχώρηση χώρας από την Ευρωζώνη. Γι’ αυτό και σύμφωνα με τον Νίλσεν, αν τώρα η Ευρώπη επιτρέψει σε κάποια χώρα μέλος της να την παρενοχλεί ίσως «αυτό να είναι μεγαλύτερο ρίσκο από εκείνο που εγκυμονεί η απόφαση μιας χώρας-μέλους να αποχωρήσει».
Μια συντεταγμένη έξοδος θα απαιτεί και πάλι τη μετατροπή του χρέους που είναι σε ευρώ στο νέο νόμισμα της χώρας καθώς και την επιβολή ελέγχων στις κινήσεις κεφαλαίου. Η κυβέρνηση θα κηρύξει στάση πληρωμών σε όλα τα εξωτερικά αιτήματα και η οικονομία θα μπορούσε να συρρικνωθεί έως και κατά 40%. Ενδέχεται να χρειαστεί έως και μια δεκαετία για να σταθεροποιηθεί και στο μεταξύ θα προκαλέσει μαζική εκροή μεταναστών από τη χώρα. «Εξακολουθώ να ελπίζω πως θα πρυτανεύσει η λογική στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας» επισημαίνει ο Νίλσεν και καταλήγει «αν όμως δεν συμβεί αυτό, η υπόλοιπη  Ευρώπη  πρέπει  να  χαράξει μια  γραμμή στην άμμο και η ελληνική κυβέρνηση να αντλήσει τα  συμπεράσματά  της, να ρωτήσει τον λαό της και να προχωρήσει στις απαιτούμενες προετοιμασίες».


kathimerini.gr

Βουλή: Επιτροπή ελέγχου για το χρέος


ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ
H Πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου με την ευρωβουλευτή Σοφία Σακοράφα και τον ειδικό επιστήμονα για θέματα παράνομου χρέους Eric Toussaint.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Τη συγκρότηση Επιτροπής Ελέγχου Λογιστικού Χρέους ανακοίνωσε το μεσημέρι η Πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου, με στόχο και σκοπό –όπως χαρακτηριστικά ανέφερε- να αποκαλυφθεί η αλήθεια ως προς το ποιό μέρος του ελληνικού χρέους είναι νόμιμο και ποιό παράνομο.

Στη συνέντευξη Τύπου κατά την διάρκεια παρουσίασε την απόφασή της η κα Κωνσταντοπούλου, συμμετείχαν η κα Σοφία Σακοράφα και ο Βέλγος επιστήμων κ.Ερίκ Τουσέν, δύο πρόσωπα που θα διαδραματίσουν ρόλο-κλειδί στη λειτουργία της εν λόγω Επιτροπής.

«Από την ίδια την κοινωνία πηγάζει το αίτημα ελέγχου του χρέους. Υπάρχει ως αίτημα εδώ και χρόνια. Ομως, ο λογιστικός έλεγχος αποτελεί και θεμελιώδη υποχρέωση του Κοινοβουλίου προς τις νέες και τις επόμενες γενιές, οι οποίες καλούνται να πληρώσουν ένα χρέος που δεν δημιούργησαν και που δεν φέρουν καμία ευθύνη για την ύπαρξή του» είπε μεταξύ άλλων η Πρόεδρος της Βουλής.

«Η συγκρότηση της επιτροπής αποτελεί ελάχιστο χρέος προς την κοινωνία και την ευρωπαϊκή κοινότητα για να αποκαλυφθεί η αλήθεια και ν’ αποδοθεί δικαιοσύνη», σημείωσε, για να συμπληρώσει λέγοντας ότι η Επιτροπή «θα είναι εξωστρεφής, ανοιχτή στην κοινωνία», και θα λειτουργεί με υποεπιτροπές που θα μελετούν το θέμα «κατά περίοδο και ανά είδος του Χρέους».
Η πρώτη συνάντηση θα γίνει στις αρχές Απριλίου στην Αθήνα ενώ υπάρχει προσδοκία για κάποια πρώτα αποτελέσματα εκτιμάται πως θα είναι δυνατόν να παρουσιαστούν σε διεθνές συνέδριο τον Ιούνιο.

Στα αξιοσημείωτα είναι πως για την πρόοδο του έργου της Επιτροπής θα ζητηθεί η συνδρομή τόσο ελληνικών όσο και διεθνών φορέων. «Θεωρώ αυτονόητο ότι οι κατέχοντες θέσεις ευθύνης στο Δημόσιο, αντιλαμβάνονται χρέος συνδρομής στην επιτροπή. Θεωρώ αδιανόητο κάποιος να αρνηθεί χορήγηση στοιχείων σε Επιτροπή του Κοινοβουλίου και η οποία ενεργεί στο όνομα του ελληνικού λαού», είπε η κα Κωνσταντοπούλου.

«Πριν πέντε χρόνια στην Ολομέλεια είχα ζητήσει με τον πιο επίσημο τρόπο τη συγκρότηση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου. Ολες οι κυβερνήσεις αρνήθηκαν την αποκάλυψη της αλήθειας. Η σημερινή κυβέρνηση είναι διαφορετική» σημείωσε μεταξύ άλλων η κα Σακοράφα και πρόσθεσε: «Ο λαός θα μάθει πού, πόσα και γιατί πληρώσαμε. Και η αλήθεια αυτή θα ακουστεί σε όλα τα Κοινοβούλια της ΕΕ και στους λαούς της Ευρώπης».

Από την πλευρά του ο κ. Τουσέν αναφερόμενος στην απόφαση της Προέδρου της Βουλής έκανε λόγο «για μία ιστορική απόφαση. Είναι ένα μάθημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο η πρωτοβουλία της Προέδρου», σημείωσε.

Τόσο η κα Κωνσταντοπούλου όσο και ο κ. Τουσέν με αφορμή σχετική ερώτηση αναφέρθηκαν επικριτικά στον τρόπο με τον οποίο ο Τύπος καταγράφει πρωτοβουλίες της ελληνικής πλευράς αναφορικά με κεντρικά ζητήματα όπως είναι ο λογιστικός έλεγχος του χρέους, οι γερμανικές οφειλές κλπ, σημειώνοντας ότι δεν πρέπει να προβάλλονται μόνο τα αρνητικά, αλλά και τα πολλά θετικά δημοσιεύματα των ευρωπαϊκών ΜΜΕ ή και οι θετικές προς την Ελλάδα διεθνείς αντιδράσεις.

Τέλος, η Πρόεδρος της Βουλής κληθείσα να πει εάν υπάρχει κάποιο «ζήτημα» σε σχέση με τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει και την κυβέρνηση εν μέσω των διαπραγματεύσεων με τους εταίρους για το ζήτημα του χρέους, η κα Κωνσταντοπούλου είπε με έμφαση: «Αισθάνομαι την ανάγκη επειδή υπάρχει αρκετή αποπροσανατολιστική παραφιλολογία να πω ότι δεν υπάρχει καμία σύγκρουση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Βουλή».

kathimerini.gr

Ντάισελμπλουμ: Εξετάζεται σενάριο «τύπου Κύπρου» και για την Ελλάδα


ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να ισχύσει για την Ελλάδα ό,τι εφαρμόστηκε και στην περίπτωση της Κύπρου, άφησε ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ολλανδικό ραδιοφωνικό σταθμό BNR δήλωσε ότι η έξοδος από την ευρωζώνη δεν είναι το μοναδικό σενάριο για την Ελλάδα. Αντιθέτως, όπως είπε, υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις, «δείχνοντας» τα μέτρα που ελήφθησαν στο πλαίσιο βοήθειας προς την Κύπρο, όπως οι έλεγχοι κεφαλαίων και το κλείσιμο των τραπεζών.
«Αν μια χώρα αντιμετωπίζει πρόβλημα, δεν χρειάζεται αναγκαστικά να υπάρξει έξοδος από το ευρώ», είπε, χωρίς ωστόσο να μπει σε λεπτομέρειες για το εάν αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο.
«Θυμηθείτε την περίπτωση της Κύπρου. Για ένα μικρό χρονικό διάστημα οι τράπεζες εκεί έκλεισαν, επιβλήθηκε περιορισμός στις αναλήψεις από τις τράπεζες, ενώ οι εισροές και εκροές κεφαλαίων τέθηκαν υπό διάφορους περιορισμούς, συνεπώς όλα τα σενάρια εξετάζονται».
Εξάλλου, ο επικεφαλής του Eurogroup επανέλαβε την πολιτική δέσμευσή του για ενίσχυση της νομισματικής ένωσης.
Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ανέφερε ότι στόχος είναι να αποφευχθεί η κατάρρευση των εσόδων του προϋπολογισμού και να υπάρξει προσέλκυση των ξένων επενδύσεων.
Ο κ. Ντάισελμπλουμ δήλωσε επίσης ότι «είναι σημαντικό η Ελλάδα να παραμείνει σε τροχιά, καθώς η ανάκαμψη της Ελλάδας πήγε πολύ καλά, αλλά εξαιτίας της πολιτικής αβεβαιότητας θα υπάρξουν πισωγυρίσματα»


ka\thimerini.gr

ΣΤΙΣ 18 ΜΑΪΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ Η ΑΥΛΑΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ

Το πρόγραμμα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα 18-5-2015, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 19-5-2015.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 17-6-2015. Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 15-6-2015 ως και 26-6-2015. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9-6-2015.

Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 3-6-2015 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 10-6-2015 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

Στις αρχές Μαΐου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα αποκτήσουν το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων. Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα.

Στα μέσα Ιουνίου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου. Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί.

Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Απρίλιο. 

Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. 


real.gr

Ν. Βούτσης: Έρχονται 9.000 προσλήψεις νέων στο Δημόσιο


Για το νομοσχέδιο που πρόκειται να καταθέσει η κυβέρνηση σε σχέση με τις 3.900 επαναπροσλήψεις στο Δημόσιο αλλά και για την απλή αναλογική μίλησε στο ρ/σ “Στο Κόκκινο” ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης. “Θα είμαστε αποφασιστικοί ως προς το ζήτημα του πειθαρχικού και θα ετοιμάσουμε και τα ζητήματα της αξιολόγησης, πώς θα βγαίνουν οι διευθυντές”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βούτσης, τονίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε “πολλές ζημιές” τις οποίες η παρούσα επιχειρεί να διορθώσει. Όσον αφορά τις επαναπροσλήψεις είπε ότι θα γίνουν μέσα στο πλαίσιο των 15.000 που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση “αφού όμως προχωρούσε σε πογκρόμ απολύσεων”, τονίζοντας ότι αφενός με αυτές θα “δεν εκτροχιάζεται ο προϋπολογισμός” αλλά και ότι θα μείνουν περίπου 9.000 θέσεις για νέες προσλήψεις στο Δημόσιο. Όσοιν αφορά την απλής αναλογική τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εμμένει σε αυτή την εξαγγελία και θα επιχειρήσει να την κάνει πραγματικότητα στο δεύτερο ή τρίτο χρόνο της διακυβέρνησης του.
Ο κ. Βούτσης μίλησε και για τη σκληρή μάχη που δίνει η ελληνική κυβέρνηση με τις δυνάμεις της λιτότητας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, ενώ αναφέρθηκε στο πρωτογενές πλεόνασμα που παρέλαβε η κυβέρνηση και την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.


aftodioikisi.gr

Δημόσιο: Το Μάιο επανέρχονται απολυμένοι, “διαθέσιμοι” – Τι προβλέπει το ν/σ για επιτυχόντες ΑΣΕΠ, Δημοτική Αστυνομία


Στη δημοσιότητα πρόκειται να δοθεί σήμερα για διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με το οποίο επανέρχονται οι απολυθέντες και αποκαθίστανται οι «διαθέσιμοι» δημόσιοι υπάλληλοι του Δημοσίου, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα πρόσληψης των 6.000 επιτυχόντων παλαιότερων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr το σχέδιο νόμου που έχει τίτλο «Αποκατάσταση αδικιών – Επαναφορά προσωπικού – Κινητικότητα», περιλαμβάνει τρία μέρη: α) «Εκδημοκρατισμός και εξορθολογισμός της διοίκησης», β) «Δικαιώματα πολιτών – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας – Ηλεκτρονική διακυβέρνηση» και γ) «Άλλες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης».
Αναφορικά με τους διαθέσιμους και απολυμένους, ο προγραμματισμός, όπως είχε γράψει η aftodioikisi.gr,είναι να επιστρέψουν στο Δημόσιο 45 ημέρες από την ψήφιση του νομοσχέδιου που αναμένεται να γίνει λίγο πριν το Πάσχα, δηλαδή εντός Μαΐου. Παράλληλα με το νομοσχέδιο επανασυστηνονται κλάδοι και ειδικότητες που είχαν καταργηθεί όπως αυτή των σχολικών φυλάκων αλλά και  η Δημοτική Αστυνομία.
Όπως έγραψε η aftodioikisi.gr, η διαδικασία δεν θα γίνει μέσω ΑΣΕΠ  αλλά με μία τριμελής Επιτροπή του υπουργείου.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και οι διαταξεις που αφορούν την άρση των μνημονιακών νόμων για τα πειθαρχικά.
Αναλυτικά τα επίμαχα άρθρα του νομοσχεδίου (σε παλαιότερη εκδοχή του η οποία όμως έχει λίγες αλλαγές σε σχέση με τη νεότερη) είναι τα εξής:  

Άρθρο 20 Πεδίο εφαρμογής
  1. Στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι:
α) των οποίων έχει λυθεί η υπαλληλική σχέση κατόπιν λήξης της διαθεσιμότητας, ή οι οποίοι μετά την έκδοση οριστικών πινάκων δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν μετά την ανάληψη αυτής και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου,
β) οι οποίοι τελούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας βάσει του ν.4172/2013 και του ν.4250/2014, ακόμη και εάν έχει παρέλθει ο χρόνος της διαθεσιμότητας χωρίς να έχει λυθεί η υπαλληλική τους σχέση,
γ) οι οποίοι τελούν σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.67 παρ.4 του ν.4316/2014,
δ) οι οποίοι, αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατόπιν κατάργησης της θέσης τους, υπηρετούν βάσει δικαστικής απόφασης με τη διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων,
ε) οι οποίοι ανήκαν οργανικά σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., τα οποία καταργήθηκαν με τις διατάξεις του ν.4250/2014 και
στ) οι οποίοι τέθηκαν σε εργασιακή εφεδρεία δυνάμει των διατάξεων  των παρ.6 και 7 του άρθρου 34 του ν.4024/2011.
  1. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου δεν εμπίπτουν υπάλληλοι των οποίων η υπαλληλική σχέση λύθηκε κατόπιν υποβολής αίτησης παραίτησης και υποβολής αίτησης για συνταξιοδότηση.

Άρθρο 21 Διαδικασία προσδιορισμού και πλήρωσης θέσεων μέσω εθελοντικής κινητικότητας
  1. Ο αρμόδιος Υπουργός ή τα όργανα διοίκησης των φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου υποβάλλουν στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ειδικώς αιτιολογημένα αιτήματα, ως προς τις ανάγκες του φορέα σε προσωπικό, τον αριθμό του απαιτούμενου προσωπικού κατά κλάδους και ειδικότητες και τους λόγους για τους οποίους ανέκυψαν οι σχετικές ανάγκες, για ενίσχυση με προσωπικό των υπηρεσιών τους που δύνανται να καλυφθούν από τους υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
  1. Το σύνολο των αιτημάτων που υποβάλλονται από τους φορείς και τις υπηρεσίες διαβιβάζονται στην Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 22 του παρόντος, προκειμένου η Τριμελής Επιτροπή εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών να γνωμοδοτήσει σχετικά με τις ανάγκες για προσωπικό που δύνανται να καλυφθούν από υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
  1. Κατόπιν της ανωτέρω γνωμοδότησης της Τριμελούς Επιτροπής, ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης εκδίδει Πρόσκληση, με την τεχνική υποστήριξη του ΑΣΕΠ, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ως άνω Πρόσκληση καθορίζονται οι θέσεις που θα καλυφθούν ανά φορέα, περιφερειακή ενότητα, κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα προσωπικού, τα τυπικά προσόντα και τυχόν ειδικά ή πρόσθετα προσόντα που απαιτούνται για τους κλάδους ή ειδικότητες στις οποίες πρόκειται να μεταταχθούν/μεταφερθούν. Οι φορείς στους οποίους υπάγονταν οργανικά υποχρεούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους υπαλλήλους που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος.
  1. Με την Πρόσκληση ορίζεται αποκλειστική προθεσμία δέκα πέντε (15) ημερών από τη δημοσίευσή της, εντός της οποίας οι υποψήφιοι υποβάλλουν Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση καθορίζοντας τη σειρά προτίμησης των φορέων στους οποίους επιθυμούν να μεταταχθούν/μεταφερθούν σε ειδικό προς το σκοπό αυτό έντυπο, το οποίο υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Τα στοιχεία αυτά διαβιβάζονται ηλεκτρονικά αμελλητί στη Διεύθυνση Διοικητικού της υπηρεσίας στην οποία ανήκει ή ανήκε οργανικά ο υπάλληλος, ή σε περίπτωση κατάργησης του φορέα, στη Διεύθυνση/Τμήμα Εποπτείας του οικείου Υπουργείου και κοινοποιείται στην Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 22 του παρόντος. Η καθ’ ύλην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού, όπου ανήκει ή ανήκε οργανικά ο υπάλληλος, ή σε περίπτωση κατάργησης του φορέα, στη Διεύθυνση/Τμήμα Εποπτείας του οικείου Υπουργείου ελέγχει τα όσα υπευθύνως δήλωσε ο υποψήφιος βάσει των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο προσωπικό του μητρώο και τηρούνται στο αρχείο της υπηρεσίας και εκείνων που συνυποβάλλει με την Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωσή του, και ακολούθως προβαίνει σε αποτύπωση (καταγραφή) των προσόντων των υποψηφίων. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας των όσων υπευθύνως δηλώνει ο υποψήφιος στην αίτηση με όσα τηρούνται στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου και στο αρχείο της υπηρεσίας, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού, αφού προηγουμένως καλεί τον υποψήφιο για την προσκόμιση των επιπλέον εκείνων στοιχείων που υπευθύνως δηλώνει ότι κατέχει, εντός προθεσμίας δέκα ημερών. Εάν προκύψει μετά τον έλεγχο ανακρίβεια της δήλωσης, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αμελλητί. Άλλως η αίτηση θεωρείται ακριβής.
  1. Η Τριμελής Επιτροπή παραλαμβάνει τις αιτήσεις των υποψηφίων και αποφασίζει αιτιολογημένα εντός προθεσμίας τριάντα ημερών από την πάροδο της δεκαήμερης προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου για τη μοριοδότηση των υποψηφίων και την κατάταξή τους σε φθίνουσα σειρά, σύμφωνα με τη μοριοδότηση και την τυχόν υποβληθείσα αίτηση προτίμησης, σε προσωρινούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης, οι οποίοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Προγράμματος «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθώς και στο διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ.
  1. Η κατάταξη των υποψηφίων γίνεται κατόπιν μοριοδότησης κριτηρίων σχετικών με τα τυπικά τους προσόντα, το χρόνο υπηρεσίας, την οικογενειακή κατάσταση, την ομοεδρικότητα φορέα προέλευσης – φορέα υποδοχής και τη συνυπαγωγή φορέα προέλευσης – φορέα υποδοχής στο ίδιο Υπουργείο. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν ιδίως στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στον προσδιορισμό και τη βαθμολόγηση των μοριοδοτούμενων κριτηρίων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
  1. Κατά των πινάκων της παρ. 5 του παρόντος άρθρου δύναται να ασκηθεί ένσταση εντός πέντε (5) ημερών από την επόμενη της ανάρτησης στο διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ. Με την ένσταση μπορεί να προβληθούν μόνο νομικές αιτιάσεις σχετικές με τη βαθμολόγηση των κριτηρίων της Υπουργικής Απόφασης της παρ. 6. Οι ενστάσεις εξετάζονται από το αρμόδιο Τμήμα του ΑΣΕΠ εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής τους Μετά την εξέταση των ενστάσεων το ΑΣΕΠ καταρτίζει: α) οριστικό πίνακα κατάταξης υποψηφίων κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα και β) οριστικό πίνακα διάθεσης υποψηφίων ανά φορέα υποδοχής, κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα και τους διαβιβάζει στην αρμόδια Τριμελή Επιτροπή. Η Τριμελής Επιτροπή εκδίδει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης των υπαλλήλων, οι οποίοι αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του ΑΣΕΠ. Η πράξη μετάταξης/μεταφοράς των υπαλλήλων εκδίδεται από το φορέα υποδοχής και δημοσιεύεται στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
  1. Το ΑΣΕΠ έχει την αρμοδιότητα διενέργειας αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας της ως άνω διαδικασίας.

Άρθρο 22 Τριμελής Επιτροπή Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
  1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συστήνεται Τριμελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τον Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ως Πρόεδρο, και τους δύο (2) Προϊσταμένους Γενικής Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλη.
Τον Πρόεδρο της Επιτροπής σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνει ένας (1) εκ των δύο Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ως αναπληρωματικά μέλη ορίζονται δύο (2) Προϊστάμενοι Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Εισηγητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ορίζονται τρεις (3) Προϊστάμενοι Τμήματος του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Γραμματείς ορίζονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
  1. Αρμοδιότητα της Τριμελούς Επιτροπής είναι:
α) Η επεξεργασία των αιτημάτων των φορέων για ενίσχυση με προσωπικό των Υπηρεσιών και η γνωμοδότηση σχετικά με τις ανάγκες σε προσωπικό που δύνανται να καλυφθούν από τους υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
β) Η μοριοδότηση των υπαλλήλων βάσει των αιτήσεών τους και των βεβαιώσεων των αρμόδιων Διευθύνσεων Προσωπικού/Διοικητικού.
γ) Η έκδοση προσωρινών και οριστικών πινάκων κατάταξης και διάθεσης

Άρθρο 23 Επαναφορά προσωπικού
  1. Η διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος και έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, παρατείνεται μέχρι και την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα στον οποίο μετατάσσονται, μεταφέρονται ή τοποθετούνται βάσει των διατάξεων του παρόντος.
  1. α) Υπάλληλοι, για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικοί πίνακες διάθεσης μετατάσσονται/ μεταφέρονται υποχρεωτικά σε θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των οριστικών πινάκων διάθεσης, εκτός από το προσωπικό του άρθρου 25 του παρόντος, επί του οποίου εφαρμόζονται οι ειδικές ρυθμίσεις του άρθρου αυτού.
β) Ειδικά το προσωπικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του οποίου οι ειδικότητες κατά κλάδο και κατηγορία καταργήθηκαν με το άρθρο 82 του ν. 4172/2013 και εξαιρέθηκε από τη διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4172/2013 και του ν. 4250/2014, όπως και όσοι από το προσωπικό αυτό τοποθετήθηκαν σε άλλες θέσεις, δυνάμει οριστικών πινάκων, δύναται να επανέλθει στις θέσεις που κατείχε και επανασυστήνονται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του παρόντος, εφόσον υποβάλει την προβλεπόμενη από την παρ. 2 του άρθρου αυτού αίτηση. Η πράξη κατάταξης των υπαλλήλων αυτών κοινοποιείται στην υπηρεσία στην οποία είχαν τοποθετηθεί, για να λάβει γνώση.
  1. Υπάλληλοι, οι οποίοι περιλαμβάνονται σε προσωρινούς ή τελικούς πίνακες διάθεσης των Ανακοινώσεων του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο που υπάγονταν οργανικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Υπουργού, εκτός εάν δηλώσουν με αίτησή τους που υποβάλλεται στη Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του φορέα υποδοχής, εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος, ότι επιθυμούν να μεταταχθούν/μεταφερθούν στις θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των πινάκων αυτών.
  1. Υπάλληλοι, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της της παραγράφου 2 του παρόντος, καθώς και υπάλληλοι, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20, επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο που υπάγονταν οργανικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Υπουργού, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα βάσει του ν.4172/2013. Στις περιπτώσεις υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε κλάδους οι οποίοι έχουν συνολικά καταργηθεί, οι εν λόγω υπάλληλοι επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις υφιστάμενων κλάδων, ανάλογα με την ειδικότητα τους. Για το προσωπικό του άρθρου 25 εφαρμόζονται οι ειδικές ρυθμίσεις αυτού.
  1. Υπάλληλοι, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διάθεσης της ως άνω Πρόσκλησης ή δεν υπέβαλαν αίτηση σε αυτή και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 1 του παρόντος κεφαλαίου, εφόσον υπάγονταν οργανικά σε φορείς που καταργήθηκαν, επανέρχονται στα Υπουργεία που επόπτευαν τους καταργηθέντες φορείς, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα ή την κατάργηση της σύμβασης εργασίας τους βάσει του ν.4250/2014.
  1. Για την επαναφορά του προσωπικού των παρ. 3, 4, 5 και 6 του παρόντος άρθρου εκδίδεται πράξη του οικείου Υπουργού.
Άρθρο 24 Επανασύσταση καταργηθέντων κλάδων και ειδικοτήτων και κατάταξη προσωπικού
  1. α) Οι ειδικότητες και κλάδοι του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που καταργήθηκαν με το άρθρο 82 του ν. 4172/2013 επανασυστήνονται αυτοδίκαια από τη δημοσίευση του παρόντος, όπως και το σύνολο των κατεχόμενων από το προσωπικό αυτό οργανικών θέσεων.
β) Επανασυστήνονται επίσης οι ειδικότητες και κλάδοι, όπως και το σύνολο των οργανικών και προσωποπαγών θέσεων μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διοικητικού προσωπικού των Πανεπιστημίων που καταργήθηκαν κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013.
γ) Επανασυστήνεται η ειδικότητα των Σχολικών Φυλάκων, όπως και οι θέσεις σχολικών φυλάκων που καταργήθηκαν δυνάμει του άρθρου 80 του ν. 4172/2013.
  1. Το προσωπικό της προηγούμενης παραγράφου, δύναται να επανέλθει στις θέσεις τις οποίες κατείχε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή πριν λήξει η υπαλληλική του σχέση, εφόσον καταθέσει αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του φορέα που υπηρετούσε. Οι υπάλληλοι αυτοί κατατάσσονται με πράξη του οικείου οργάνου διοίκησης στις ως άνω θέσεις με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα βάσει του ν.4172/2013.
  1. Οι θέσεις κλάδου ΥΕ στις οποίες έχουν τοποθετηθεί υπάλληλοι της ειδικότητας των Σχολικών Φυλάκων κλάδου ΔΕ δυνάμει οριστικών πινάκων μετατρέπονται αυτοδίκαια σε προσωποπαγείς θέσεις κλάδου ΔΕ της ίδιας ειδικότητας.

Άρθρο 25 Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας
  1. α) Καταργούνται στην Ελληνική Αστυνομία οι θέσεις των πρώην δημοτικών αστυνομικών που είχαν συσταθεί με την υπ’ αριθμ. 6000/2/5250/8-π΄ από 12.12.2014 απόφαση του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3595) και επανασυστήνονται αυτοδίκαια οι αντίστοιχες θέσεις και κλάδοι ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας και ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας, που είχαν καταργηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167).
β) Οι υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις του προηγούμενου εδαφίου καταλαμβάνουν αυτοδίκαια τις υπό κρίση επανασυσταθείσες θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, εφόσον καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του οικείου Δήμου. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται  από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
γ) Υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί οποιουδήποτε κλάδου, οι οποίοι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 και δεν περιλαμβάνονται στο προσωπικό του εδαφίου (α), είτε διότι δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, είτε διότι δεν έχουν συμπεριληφθεί σε οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος, επανέρχονται με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο στις θέσεις που κατείχαν πριν από τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και οι οποίες επανασυστήνονται αυτοδίκαια με τον παρόντα νόμο, εφόσον καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του οικείου Δήμου.
Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται  από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα.
  1. Οι αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στην Ελληνική Αστυνομία με την παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013, ασκούνται εκ νέου από τις Υπηρεσίες Δημοτικής Αστυνομίας των Δήμων, όπως αυτές είχαν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας αυτών, δυνάμει του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που ίσχυε μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4172/2013.
  1. Μετά τη συμπλήρωση δέκα ετών συνολικής υπηρεσίας στην Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας ενός ή περισσοτέρων Δήμων επιτρέπεται η μετάταξή του άλλους κλάδους ή η ανάθεση άλλων καθηκόντων, σύμφωνα με τα γενικώς οριζόμενα στο ν.3584/2007 όπως ισχύει κάθε φορά. Για τους υπαλλήλους της παρ. 1 του παρόντος ο υπολογισμός της δεκαετίας ξεκινά από την αρχική πρόσληψη τους ή μετάταξη τους σε Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, χωρίς να υπολογίζεται το χρονικό διάστημα που διανύθηκε από 23 Σεπτεμβρίου 2013 μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου.
  1. Επιτρέπεται η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας σε υπαλλήλους του ν. 3584/2007 μετά από ειδική εκπαίδευση, στην οποία επιτρέπεται να συμμετάσχουν, μετά από αίτηση τους, υπάλληλοι που δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έναρξης της εκπαίδευσης. Με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ορίζονται οι προϋποθέσεις αποδοχής υπαλλήλων στην εκπαίδευση που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή, ο τόπος, η διάρκεια, το αντικείμενο της εκπαίδευσης, οι προϋποθέσεις για την επιτυχή περάτωση και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για την εκπαίδευση αυτή.
  1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου αυτού.
  1. Για το έτος 2015 οι δαπάνες που σχετίζονται με τη μισθοδοσία και την ασφαλιστική κάλυψη των υπαλλήλων του άρθρου αυτού και αυτών της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του άρθρου 26 θα γίνουν διά μεταφοράς των σχετικών πιστώσεων στους αντίστοιχους ΚΑΕ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Άρθρο 26 Διορισμός επιτυχόντων ΑΣΕΠ
  1. Οι επιτυχόντες σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. και των φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το Α.Σ.Ε.Π., οι οποίοι περιλαμβάνονται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων που δημοσιεύτηκαν μετά την 1.1.2009, δύνανται να διατεθούν για διορισμό, με την διαδικασία του άρθρου 21 του παρόντος, βάσει της μοριοδότησης της παρ. 2 του άρθρου αυτού, εφόσον δεν έχουν διοριστεί βάσει του πίνακα διοριστέων στον οποίο περιλαμβάνονται.
  1. Η κατάταξη των υποψηφίων γίνεται, κατόπιν μοριοδότησης με αντικειμενικά κριτήρια που αφορούν ιδίως τον χρόνο έκδοσης του πίνακα επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. στον οποίο ανήκουν, την ομοεδρικότητα του φορέα του εν λόγω πίνακα και του φορέα υποδοχής καθώς και τη συνυπαγωγή φορέα προέλευσης – φορέα υποδοχής στο ίδιο Υπουργείο. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν  ιδίως στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στον προσδιορισμό των μοριοδοτούμενων κριτηρίων, στη διαδικασία μοριοδότησης, στον αριθμό των μορίων που αντιστοιχεί στα επιμέρους κριτήρια καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. Σε περίπτωση ισοβαθμίας λαμβάνονται υπόψη οικογενειακά και κοινωνικά κριτήρια τα οποία θα προσδιοριστούν με την ως άνω απόφαση.  Για την εν λόγω διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το αρχείο-μητρώο του άρθρου 17.
  1. Οι επιτυχόντες της παραγράφου 1 δύνανται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής σε διαφορετική κατηγορία/κλάδο/ειδικότητα προσωπικού από αυτή στην οποία περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διοριστέων ή διοριστέων ή στην απόφαση του Τμήματος του ΑΣΕΠ με την οποία διατέθηκαν προς διορισμό σε αντικατάσταση – αναπλήρωση αρχικώς διορισθέντων. Προϋπόθεση για την αίτηση συμμετοχής σε ανώτερη κατηγορία είναι ο απαιτούμενος τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί μετά τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων ή την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής ως άνω απόφασης του Τμήματος του ΑΣΕΠ. Στη ρύθμιση αυτή και με τις ίδιες προϋποθέσεις υπάγονται και όσοι έχουν διατεθεί προς διορισμό σε αντικατάσταση – αναπλήρωση αρχικώς διορισθέντων, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. που εκδόθηκε μετά την 1.1.2009.
  1. Επιτυχόντες, οι οποίοι δεν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων, καθώς και όσοι δεν διοριστούν βάσει της διαδικασίας αυτής, διορίζονται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, με τη βαθμολογία, με την οποία είχαν ενταχθεί στον πίνακα διοριστέων, στις αρχικές θέσεις διορισμού τους, μέχρι τις 31.12.2016. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης δεν ισχύει το κώλυμα της παρ. 17 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 10 του ν. 2839/2000 (Α 196).»
  1. Η παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3833/2010 (Α 40), όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση της από την παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4250/2014 καταργείται. Τυχόν εκκρεμείς διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4250/2014, για τις οποίες έχει εκδοθεί σχετική προκήρυξη πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, ολοκληρώνονται βάσει των ισχυουσών κατά το χρόνο έκδοσης της προκήρυξης διατάξεων.
Παράλληλα με το νομοσχέδιο του Γιώργου Κατρούγκαλου επιλύονται «ζητήματα εκδημοκρατισμού» στο Δημόσιο με την κατάργηση μνημονιακών διατάξεων των προηγούμενων κυβερνήσεων:
Αλλαγες στα Πειθαρχικά
Συγκεκριμένα:
  • Καταργούνται οι διατάξεις που αφορούν την υποχρεωτική αργία για πειθαρχικά αδικήματα, η οποία θα μετατραπεί σε δυνητική, καθώς και αυτή που αφορά την πειθαρχική δίωξη για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά». Η τελευταία θα παραμείνει με ασφαλιστικές δικλείδες που θα αποκλείουν την συνδικαλιστική ή κοινωνική δράση.
  • Ανακαλούνται όλες οι διώξεις που έγιναν με τις προηγούμενες διατάξεις και η υποχρεωτική αργία που επιβλήθηκε, εκτός από ποινικά αδικήματα που επισείουν την ποινή της απόλυσης.
  • Τα τριμελή δευτεροβάθμια πειθαρχικά γίνονται πενταμελή με προσθήκη αιρετών που θα προκύψουν από τα εν λειτουργία υπηρεσιακά.
  • Καταργείται η δυνατότητα πολιτικής επιστράτευσης απεργών.
  • Δημιουργείται ο θεσμός των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων σε δευτεροβάθμιο επίπεδο για θεσμικά ζητήματα και σε τριτοβάθμιο για οικονομικά. Θα υπάρχει η δυνατότητα διαιτησίας μέσω του ΟΜΕΔ.


aftodioikisi.gr

Ποιοι ΙΔΑΧ θα γίνουν μόνιμοι – Αναλυτικά οι προβλέψεις του ν/σ του ΥΠΕΣ


Νόμος του κράτους αναμένεται να αποτελέσει πολύ σύντομα, μία από τις βασικές εξαγγελίες του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου, που αφορά μια μεγάλη κατηγορία εργαζομένων στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα.
Έτσι, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης προβλέπεται η μετατροπή των θέσεων προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ),  που αφορά σε περίπου 40.000 υπλαλληλους, σε θέσεις μόνιμων υπαλλήλων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Άρθρο 15 του ν/σ προβλέπεται:
Άρθρο 15 Μετατροπή θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων
  1. Οι θέσεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στο Δημόσιο, στα ν.π.δ.δ. και στους ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού, μετατρέπονται αυτοδίκαια σε οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων, στις οποίες διορίζεται το προσωπικό αυτό, εφόσον κατέχει τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία γενικά προσόντα διορισμού και τα ειδικά προσόντα του κλάδου, σε θέσεις του οποίου διορίζονται.
  1. Οι θέσεις που μετατρέπονται, εντάσσονται σε υφιστάμενους κλάδους αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας ή, αν δεν υπάρχουν, σε συνιστώμενους κλάδους αντίστοιχης ειδικότητας.
  1. Η μετατροπή των οργανικών θέσεων, η ένταξή τους σε κλάδους ή η σύσταση κλάδων γίνεται με την πράξη διορισμού του προσωπικού που υπηρετεί στις μετατρεπόμενες θέσεις. Η πράξη διορισμού μπορεί να είναι ενιαία για όλο το διοριζόμενο προσωπικό κάθε φορέα ή ενιαία κατά κλάδο ή κλάδους προσωπικού και εκδίδεται εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση του νόμου αυτού.
  1. Οι διοριζόμενοι κατά τα ανωτέρω, ανεξάρτητα οπό το βαθμό στον οποίο κατατάσσονται, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει διετή συνεχή υπηρεσία, διανύουν δοκιμαστική υπηρεσία κατά το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα. Για τη συμπλήρωση του χρόνου δοκιμαστικής υπηρεσίας στη μόνιμη θέση υπολογίζεται και ο χρόνος υπηρεσίας τους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην υπηρεσία που διορίζονται.
5. Οι διοριζόμενοι κατά τα ανωτέρω συνεχίζουν να διατηρούν το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς που κατείχαν προ του διορισμού τους σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων.
  1. Δεν υπάγεται στις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου το παρακάτω προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου:
α. το ειδικό επιστημονικό προσωπικό
β. οι νομικοί συνεργάτες και οι δικηγόροι που απασχολούνται στο δημόσιο και εκείνοι των οποίων η σχέση εργασίας προσομοιάζει με αυτή της εντολής
γ. οι δημοσιογράφοι.
  1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης δύνανται να εξαιρούνται από τη μετατροπή και άλλες ειδικότητες προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή να μετατρέπονται εξαιρεθείσες κατηγορίες και ρυθμίζονται λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου αυτού.


aftodioikisi.gr