Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

ΣΤΟΥΣ 27 ΒΑΘΜΟΥΣ ΘΑ ΣΚΑΡΦΑΛΩΣΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ

Καλό και ζεστό καιρό σε ολόκληρη τη χώρα με παροδικές νεφώσεις τις θερμές ώρες της ημέρας στα ηπειρωτικά και περιορισμένη τοπικά ορατότητα νωρίς το πρωί, περιμένουμε σήμερα Τετάρτη, 19 Μαρτίου.
Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 2 έως 24 βαθμούς στη Βόρεια Ελλάδα, από 5 έως 26 στην Κεντρική Ελλάδα, από 6 έως 23 βαθμούς στην Ήπειρο, από 7 έως 27 στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και από 9 έως 23 βαθμούς στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη.
Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις ασθενείς μέχρι μέτριοι, αλλά στα νοτιότερα πελάγη θα επικρατήσουν δυτικοί άνεμοι που στη θάλασσα των Κυθήρων θα ενισχυθούν στα 6 μποφόρ. Αργά το βράδυ πάντως στο βορειοδυτικό Αιγαίο οι άνεμοι θα στραφούν σε βορειοδυτικούς και θα ενισχυθούν τοπικά στα επίπεδα των 7 με 8 μποφόρ. Ασθενείς έως σχεδόν μέτριοι άνεμοι μεταβλητών διευθύνσεων θα πνέουν στο Ιόνιο.
Αραιές νεφώσεις περιμένουμε την Τετάρτη στην Αττική. Η θερμοκρασία στο κέντρο θα φτάσει στους 25 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι θα πνέουν αρχικά ασθενείς και από το απόγευμα δυτικοί μέτριοι.
Ηλιοφάνεια με παροδικές νεφώσεις κατά τις θερμές ώρες της ημέρας, περιμένουμε στη Θεσσαλονίκη. Η θερμοκρασία θα φτάσει στους 24 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι στο Θερμαϊκό θα πνέουν ασθενείς και από αργά το βράδυ βορειοδυτικοί ισχυροί

protothema.gr

Μέχρι την Παρασκευή προθεσμία στους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς για αιτήσεις κάλυψης θέσεων στο υπουργείο Υγείας


Παρατείνεται μέχρι την Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014, η προθεσμία των εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις για την κάλυψη κενών θέσεων των υπουργείων Υγείας και Εργασίας.
Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για τον μεταναστευτικό κώδικα, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής και θα ολοκληρωθεί αύριο με την ψήφισή του.

aftodioikisi.gr

Νέοι διαγωνισμοί για 1.989 θέσεις μόνιμου προσωπικού σε 4 υπουργεία


Εγκρίσεις για διαγωνισμούς με θέσεις εργασίας αορίστου χρόνου αποσπούν τα υπουργεία Οικονομικών, Δικαιοσύνης, Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης που οδηγούν στη δημιουργία 1.989 θέσεις μόνιμου προσωπικού.
 Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, μέχρι το Πάσχα αναμένεται να έχει δημοσιευθεί από το ΑΣΕΠο διαγωνισμός του υπουργείου Οικονομικών που αφορά 180 μόνιμες θέσεις τελωνειακών υπαλλήλων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία πλήρωσης 300 θέσεων στην ειδικότητα ΠΕ Εφοριακών από τους επιλαχόντες της προκήρυξης 1Κ/2013.Με 772 νέους υπαλλήλους (φύλακες, εξωτερικούς φρουρούς, επιστήμονες και διοικητικούς) θα ενισχυθούν τα 33 καταστήματα κράτησης σε όλη τη χώρα, ενώ σε 337 νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (ένστολου και πολιτικού) προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας.
Τέλος, 400 επιστήμονες ειδικευμένοι στον αγροτικό τομέα θα εργαστούν σε Ινστιτούτα αρμοδιότητας του υπουργείου, Αγροτικής Ανάπτυξης.

aftodioikisi.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΑΜΠΕΛΟΥ

Η  Δ/νση  Αγροτικής  Οικονομίας  της  Περιφέρειας  Βορείου  Αιγαίου  ενημερώνει,   ότι  σύμφωνα με τον Καν (ΕΕ) 1308/2013, το  πρόγραμμα  αναδιάρθρωσης  και  μετατροπής  οινοποιήσιμων  ποικιλιών  αμπέλου,  θα  εφαρμοσθεί  και  την  αμπελοοινική  περίοδο  2014-2015.  Οι  ενδιαφερόμενοι  καλούνται  να  υποβάλουν  αιτήσεις,  μέχρι  τις  15  Μαΐου,  στην  υπηρεσία  μας.    
Σύμφωνα  με  την  ισχύουσα  νομοθεσία,  δικαιούχοι  μπορούν  να  κριθούν  φυσικά  και  νομικά  πρόσωπα  που  τα  αμπελοτεμάχια  τους   είναι  στο  αμπελουργικό  μητρώο  και  έχουν  υποβάλει  δηλώσεις  συγκομιδής,  τουλάχιστον  τα  δύο  τελευταία  χρόνια. Στο  πρόγραμμα     μπορούν  να  ενταχθούν   και   όσοι  είναι  κάτοχοι  δικαιώματος  φύτευσης  από  το   Εθνικό  Αποθεματικό.  Τα  αμπελοτεμάχια  που  θα  ενταχθούν,  θα  πρέπει  να  έχουν  έκταση  τουλάχιστον  1  στρέμμα.
Ενδεικτικά  οι  δράσεις  που   καλύπτονται  και  οι  αντίστοιχες  ενισχύσεις   είναι:
Φύτευση   (βάσει  δικαιώματος)  615€/στρ.
Βελτίωση τεχνικών διαχείρισης (υποστύλωση, αναβαθμίδες) 390€/στρ.
Εκρίζωση  και  επαναφύτευση 1280€/στρ.               
Ποικιλιακή  μετατροπή  (επανεμβολιασμός) 725€/στρ.


Για  περισσότερες  πληροφορίες, οι  ενδιαφερόμενοι  μπορούν να  απευθύνονται  στο  Τμήμα  Αγροτικής  Οικονομίας  Καλλονής,  στο  τηλέφωνο  2253022565  και  στο  Τμήμα  Αγροτικής  Οικονομίας  Λήμνου,  στα  τηλέφωνα  2254029108  και   2254351245.

Η εκποίηση των Υποδομών και των Υπηρεσιών Δημοσίου Συμφέροντος



Η κατασκευή, η οργάνωση και η λειτουργία των υποδομών και υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος (όπως είναι πχ. οι θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές, η ενέργεια, η ύδρευση, υγεία, οι τηλεπικοινωνίες, τα μέσα ενημέρωσης κλπ) είχαν στη χώρα μας όλα τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του κράτους: χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών και υψηλό κόστος λειτουργίας που διαχέονταν στο κοινωνικό σύνολο μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η δυσαρέσκεια των πολιτών για τις υπηρεσίες που απολάμβαναν, ενώ πολλές φορές λειτουργούσαν ανασταλτικά στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Δεν υπάρχει ούτε ένας πολίτης σ’ αυτή τη χώρα που να μην έχει αγανακτήσει, έστω μια φορά στη ζωή του, γι’ αυτές τις υπηρεσίες.

Τα παραπάνω είναι συνέπειες του πως δομήθηκε και λειτούργησε το κράτος πρακτικά από τη σύσταση του: αδιαφάνεια στη λειτουργία, απαράδεκτη συμπεριφορά προς τους πολίτες, διαπλοκή, συναλλαγή, διαφθορά, πελατειακές σχέσεις με υπερβολικούς διορισμούς, ανάθεση της διοίκησης τους σε αποτυχημένους κομματικούς φίλους με διατεταγμένη υπηρεσία. Τα συμπτώματα αυτά είχαν ιδιαίτερα ενταθεί κατά την πρόσφατη περίοδο όπου η κρατική λειτουργία είχε παραλύσει κάτω από τον κομματικό εναγκαλισμό και τον ανταγωνισμό των διαφόρων ομάδων, για να επικρατήσουν των άλλων στον έλεγχο λειτουργίας των δομών αυτών, συχνά αποκλειστικά για προσωπικό συμφέρον. Τα παραδείγματα πολλά και ο καθένας μας έχει ανάλογη εμπειρία.

Με βάση τα παραπάνω, η αναδιοργάνωση της λειτουργίας των φορέων αυτών ήταν και παραμένει επιτακτική, ενώ η δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού στη θέση του κρατικού μονοπωλίου, όπου αυτό είναι εφικτό, είναι ευπρόσδεκτη. Σε πολλές περιπτώσεις, η ανάθεση της λειτουργίας σε κοινωνικούς φορείς (π.χ. στη Γαλλία η λειτουργία λιμανιών και αεροδρομίων από τα Επιμελητήρια) ή ακόμη και απελευθέρωση της παροχής των υπηρεσιών (π.χ. τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα) λειτούργησε θετικά, ειδικά στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης - όπου εφαρμόζονται οι κανόνες δημόσιας λογοδοσίας και κοινωνικού ελέγχου - με βάση την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία, ανεξάρτητα αν ο πάροχος της υπηρεσίας είναι ιδιώτης ή το κράτος. Σε άλλες περιπτώσεις (π.χ. ύδρευση, σιδηροδρομικές υπηρεσίες) διαπιστώθηκε ότι η εκποίηση των δημόσιων υπηρεσιών είχε αρνητικά αποτελέσματα τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και στο κόστος τους, με αποτέλεσμα κυβερνήσεις και αυτοδιοίκηση να αναλαμβάνουν και πάλι τη λειτουργία τους. 

Η επιμονή της Κυβέρνησης για εκποίηση όλων των υπηρεσιών αλλά και των δημόσιων υποδομών (λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια ακόμη και … παραλίες) σε ιδιώτες με οποιοδήποτε τίμημα - αφού συχνά δεν εμφανίζεται παρά ένας ενδιαφερόμενος μετά από πολλές προσκλήσεις και «χαλάρωση» των όρων του διαγωνισμού - όχι μόνο δεν εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον μακροχρόνια, αλλά ούτε καν τα βραχυχρόνια προσδοκώμενα ταμειακά οφέλη για την αντιμετώπιση του δημόσιου χρέους. Η πολιτική αυτή πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα και να βρεθούν λύσεις μέσα από συναίνεση των ενδιαφερόμενων μερών (π.χ. τοπικοί φορείς, επαγγελματίες) και πάντα με μοναδικό στόχο την προστασία του δημόσιου συμφέροντος.

Ειδικά στο νησιωτικό χώρο, όπου λόγω του μικρού μεγέθους και της απομόνωσης των νησιών το κόστος κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας των υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος είναι υψηλό και δεν υπάρχουν συνθήκες λειτουργίας ανταγωνισμού, η όλη προσπάθεια εκποίησης και μάλιστα με διαδικασίες του κατεπείγοντος, προμηνύει αρνητικές συνέπειες, που θα λειτουργήσουν αθροιστικά στις επιπτώσεις της κρίσης, δημιουργώντας συνθήκες αποκλεισμού των νησιωτών και των νησιωτικών επιχειρήσεων από αυτές τις ζωτικές υπηρεσίες.

Οι νησιώτες δεν είμαστε πολίτες 2ης κατηγορίας και επομένως Ευρωπαϊκή Ένωση και Ελλάδα οφείλουν να βρουν τώρα τους χρηματοδοτικούς και οργανωτικούς μηχανισμούς, ώστε να μας παρέχουν υπηρεσίες σε ποιότητα και τιμή ανάλογες με αυτές στην ηπειρωτική χώρα. Είναι ο μοναδικός τρόπος ώστε τα νησιά να είναι ελκυστικά για εγκατάσταση ανθρώπων και επιχειρήσεων.

Η εφαρμογή της «ρήτρας νησιωτικότητας» έχει πάρει τη μορφή του κατεπείγοντος. Το προβλέπουν η Συνθήκη της Λισσαβόνας και το Ελληνικό Σύνταγμα. Το θεσμικό πλαίσιο ετοιμάστηκε. Αυτό που λείπει είναι η πολιτική βούληση.  Ε μ ε ί ς  την έχουμε.

Γιάννης Σπιλάνης
Υποψήφιος Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου

Συνδυασμός «Συμβόλαιο Ζωής με το Αιγαίο»

Βόμβα Ρεν: Στον αέρα χιλιάδες αιτήσεις για πρόωρες συντάξεις


Η πολυδιαφημισμένη επιτυχία του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι, σε σημαντικό βαθμό, προϊόν δημιουργικής λογιστικής, όπως προκύπτει από απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου Rehn, σε ερώτηση του Προέδρου της Δράσης και Ευρωβουλευτή κ. Θόδωρου Σκυλακάκη για τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης και τον υπολογισμό τους στο ελληνικό έλλειμμα. Διαβεβαιώνει μάλιστα ότι χιλιάδες εκκρεμείς αιτήσεις για πρόωρες συντάξεις δεν πρόκειται να γίνουν δεκτές!
Ο κ. Σκυλακάκης είχε ρωτήσει παλαιότερα την Επιτροπή σχετικά με το ζήτημα δημοσιονομικής τάξης που προκύπτει από τα αν τα εκκρεμή συνταξιοδοτικά δικαιώματα στην Ελλάδα, (προσεγγίζουν τις 360 000 οι εκκρεμείς αιτήσεις), έχουν περιληφθεί στο έλλειμμα των ετών στα οποία αντιστοιχούν. H Επιτροπή είχε απαντήσει ότι οι Ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες να παρέχουν έγκυρες φορολογικές και στατιστικές πληροφορίες. Ο κ. Σκυλακάκης επανήλθε, ρωτώντας, σε ποιο σημείο περιλαμβάνονται οι σχετικές δημοσιονομικές προβλέψεις για τα εκκρεμή συνταξιοδοτικά δικαιώματα και πόσο επιβαρύνουν το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης, για το 2012 και το 2013.
Ο αρμόδιος Επίτροπος Rehn (E-000106/2014), απάντησε ότι «Σύμφωνα με τους δημοσιονομικούς στατιστικούς κανόνες του ΕΣΛ, η συνταξιοδότηση επηρεάζει το δημοσιονομικό έλλειμμα αφότου έχει εγκριθεί η σχετική αίτηση», που σημαίνει ότι όταν οι άνθρωποι βγαίνουν στη σύνταξη και η κυβέρνηση καθυστερεί τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων, όπως συμβαίνει μαζικά τα τελευταία χρόνια, τότε φουσκώνει πλασματικά το πρωτογενές πλεόνασμα έχοντας απλώς μεταθέσει τις υποχρεώσεις του 2012 και 2013 στα επόμενα χρόνια. Ο κ. Rehn απάντησε επίσης ότι «μέρος των εκκρεμουσών αιτήσεων οφείλεται στο γεγονός ότι η ηλικία συνταξιοδότησης αυξήθηκε κατά 2 έτη από την 1η Ιανουαρίου 2013. Αυτό οδήγησε σε εκκρεμούσες αιτήσεις συνταξιοδότησης εκ μέρους εκείνων που υπέβαλαν σχετική αίτηση για σύνταξη, χωρίς να έχουν ακόμη συμπληρώσει το νέο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης. Οι αιτήσεις αυτές φυσικά δεν θα εγκριθούν. Ως εκ τούτου, δεν θα έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις.»
Ο Πρόεδρος της Δράσης κ. Θόδωρος Σκυλακάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η κυβερνητική πολιτική να μοιράζει το λογιστικό πλεόνασμα σαν να επρόκειτο για πραγματικό δείχνει ότι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σε τίποτε δεν άλλαξαν και τίποτε δεν ξέχασαν από τις πρακτικές του παρελθόντος. Συνεχίζουν να νομίζουν ότι πολιτική είναι να κοροϊδεύεις τον κόσμο μοιράζοντας χρήματα που δεν υπάρχουν και δημιουργώντας ελπίδες (με αιτήσεις συνταξιοδότησης που κατά τον κ. Rehn δεν θα εγκριθούν), που ξέρεις ότι θα διαψευστούν. Και αφού σε ψηφίσουν τους προσγειώνεις στην πραγματικότητα με το περίφημο: «Μετά την απομάκρυνση εκ του (εκλογικού ταμείου), ουδέν λάθος αναγνωρίζεται».

aftodioikisi.gr

Με αυτούς τους μισθούς θα προσληφθούν χιλιάδες άνεργοι

Φθηνότερα από 29,30 ευρώ έως 87,90 ευρώ (ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας τους) θα “κοστίζουν”, κάθε μήνα, οι μακροχρόνια άνεργοι που θα προσλαμβάνονται στις επιχειρήσεις.
Η μείωση των νομοθετημένων κατώτατων ορίων των μισθών για τους μακροχρόνια άνεργους (την οποία είχε προαναγγείλει η “Ημερησία του Σαββάτου”) “κλείδωσε” στις διαπραγματεύσεις της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας με την τρόϊκα και θα γίνει δια νόμου, μέσω “κουρέματος” κατά 50% των προσαυξήσεων των τριετιών, υπό τη μορφή κινήτρου για την υποβοήθηση των προσλήψεων και της επανένταξής τους στην αγορά εργασίας. Χωρίς δηλαδή να συμπαρασύρει ή να θέσει υπό αμφισβήτηση (όπως αρχικώς ζητούσε η τρόϊκα) τη συνέχιση καταβολής των τριετιών σε όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα που θα ισχύουν έως τα τέλη του 2016 με βάση την προϋπηρεσία την οποία είχαν συμπληρωμένη έως τις 14/2/2012 (σύμφωνα με τους μνημονιακούς νόμους 4093/12 και 4172/13 δεν χορηγούνται νέες τριετίες έως ότου η ανεργία πέσει κάτω από το 10% ενώ από την 1/1/2017 θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής μόνο του κατώτατου μισθού, χωρίς τριετίες, αν δεν αλλάξει κάτι).
ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ
Με τη νομοθέτηση της προσαύξησης του 5%, οι νέοι κατώτατοι μισθοί για πρόσληψη υπαλλήλων που προέρχονται από τις επίσημες λίστες των μακροχρόνια ανέργων του ΟΑΕΔ (483.548 άτομα ήταν τον Ιανουάριο), θα είναι 586,08 ευρώ (χωρίς προϋπηρεσία), 615,38 ευρώ για όσους είχαν προϋπηρεσία 3 – 6 ετών (αντί των 644,69 ευρώ), 644,68 ευρώ για προϋπηρεσία 6-9 ετών (αντί των 703,30 ευρώ) και θα φτάνουν τα 673,98 ευρώ (αντί των 761,90 ευρώ) για όσους είχαν συμπληρώσει έως τις 14Φεβρουαρίου του 2012 πάνω από 9 χρόνια προϋπηρεσίας. Το “κούρεμα” των προσαυξήσεων των τριετιών δεν θα ισχύει για τους εργατοτεχνίτες (οι ισχύουσες προσαυξήσεις του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου είναι της τάξης του 5% και ιδιαίτερα χαμηλές, από 1,31 ευρώ – 7,85 ευρώ). Ωστόσο, με τη μείωση της προσαύξησης, από το 10% στο 5%, “ευθυγραμμίζεται” το κόστος των τριετιών των νέων υπαλλήλων – πρώην μακροχρόνια ανέργων με τα ήδη ισχύοντα για τους εργατοτεχνίτες.
ΕΦΑΠΑΞ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
Μείωση του κόστους ασφάλισης (και έμμεση αύξηση εισοδήματος) θα έχουν, ωστόσο, από την 1η Ιουλίου όλες οι επιχειρήσεις και οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα αφού η τρόϊκα έδωσε το “πράσινο φως” στον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση να προχωρήσει στην εφάπαξ μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες και των εργατικών κατά 1 ποσοστιαία μονάδα. “Αντίβαρα” θα είναι η κατάργηση του διπλού οικογενειακού επιδόματος (του Διανεμητικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Μητρότητας) που χορηγεί ο ΟΑΕΔ, η δέσμευση να γίνει το 2016 “ύστερα από αξιολόγηση” μια επιπλέον μείωση κατά 1 ποσοστιαία μονάδα των εργοδοτικών εισφορών και η σύνταξη έως το φθινόπωρο αναλογιστικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού (με “ανοικτές” πιθανές περικοπές παροχών, ιδιαίτερα στα ευγενή ταμεία).
ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ (Γ.ΓΑΤΟΣ)

aftodioikisi.gr

Οι εκλογές άνοιξαν παράθυρο για «ρουσφέτια»: Ο Γ. Μιχελάκης κάνει παράτυπες προσλήψεις με μισθό €3.000


Το ποσό των 300.000 ευρώ για την πρόσληψη 50 ατόμων για τις ανάγκες των εκλογών δεσμεύει με απόφασή του   ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης.  Πρόκειται για 20 ΔΕ και 30 ΥΕ που αναμένεται να λάβουν περί τις 6.000 ευρώ για το δίμηνο μέχρι το τέλος των εκλογών (3.000 ευρώ το μήνα).
Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της aftodioikisi.gr, η συγκεκριμένη απόφαση του κ. Μιχελάκη είναι παράτυπη. Κι αυτό γιατί σχετική εξουσιοδότηση για τον υπουργό Εσωτερικών υπήρχε πράγματι στην παρ. 3 του άρθρου 131 του π.δ. 96/2007, αλλά καταργήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4051/2012 (Α΄ 40). Συνεπώς, δυνατότητα τέτοιας πρόσληψης δεν υφίσταται. Υπενθυμίζεται, δε, ότι πριν την κατάργηση της δυνατότητας αυτής η επιλογή των συγκεκριμένων υπαλλήλων γίνονταν κατά παρέκκλιση, δηλαδή ελεύθερα από τον υπουργό, πρακτική που, προφανώς, θα ακολουθήσει και σε αυτή την περίπτωση ο Γ. Μιχελάκης.
Να σημειωθεί ότι λόγω του ν. 4051/212 δεν προσλήφθηκε τέτοιο προσωπικό στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου του 2012.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με ρεπορτάζ της aftodioikisi.gr,  πρόσφατα ο υπουργός Εσωτερικών είχε υπογράψει μόνο για τους μήνες Ιανουάριο έως Μάρτιο του 2014, το  υπερωρίες ύψους 36.750 ευρώ, εκ των οποίων οι 17.500 αποτελούν την αποζημίωση των εργαζομένων για τις υπερωρίες τους τις Κυριακές και τις νυχτερινές ώρες.

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων – Γιατί το 15% κινδυνεύει με απόλυση


Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης –νόμος του Κράτους πλέον- καθιερώνει την ποσόστωση στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Συγκεκριμένα προβλέπεται η υποχρεωτική κατάταξη των υπαλλήλων ως εξής: Ένα ποσοστό έως 25% θα έχει βαθμολογία 9 έως 10 και θα θεωρούνται οι άριστοι υπάλληλοι, ένα ποσοστό έως 60% θα έχουν βαθμολογία 7 έως 8 και θα θεωρούνται ως καλοί υπάλληλοι, ενώ υποχρεωτικά ένα ποσοστό 15% θα πρέπει να λαμβάνει βαθμολογία από 1 έως 6 και θα θεωρείται ως προσωπικό χαμηλών δυνατοτήτων.
Τα συνδικάτα των δημοσίων υπαλλήλων έχουν προειδοποιήσει πως οι συγκεκριμένες αλλαγές έρχονται να διευκολύνουν την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων που αναφέρονται στις απολύσεις στο δημόσιο τομέα. Χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο πλαίσιο ως μια «μηχανή αναζήτησης» υπαλλήλων προς απόλυση ή προς ένταξη στο πρόγραμμα «κινητικότητας – διαθεσιμότητας». Υπενθυμίζουν, επ’ αυτού, ότι η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει πολλαπλώς κάνει λόγο για τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας υπαλλήλων, υποστηρίζοντας, ωστόσο, ότι πρέπει να είναι αποσυνδεδεμένος από το «κομμάτι» των διαθεσιμοτήτων. Οι πληροφορίες που έχουν καταγραφεί στον Τύπο ότι η τρόικα εγείρει θέμα νέων απολύσεων και το 2015, δεν μπορούν να εφησυχάσουν τους υπαλλήλους στο δημόσιο, στους οποίους δημιουργείται επιπλέον η αίσθηση πως το 15% των συναδέλφων τους που θα λάβουν χαμηλή βαθμολογία θα οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα – απόλυση, στο επόμενο «κύμα» διαθεσιμότητας.
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, το νέο πλαίσιο «αξιολόγησης» δημοσίων υπαλλήλων εξυπηρετεί δύο στόχους: Αφενός μεν, περιορίζει τον αριθμό των προαγωγών στο 25%, αφετέρου δε, δημιουργεί μια «δεξαμενή» υπαλλήλων προς απόλυση, στην οποία εντάσσεται το 15% του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων εκτιμούν ότι η εν λόγω διαδικασία θα παρέχει στην κυβέρνηση, ακόμη ένα «πρόσχημα» για την κατάργηση ενός φορέα ή μιας υπηρεσίας. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, ο προϊστάμενος – αξιολογητής μιας γενικής διεύθυνσης δύναται να επιλέγει τις δομές από τις οποίες θα προέρχεται το προσωπικό που θα «συμπληρώνει» το 15% που θα λάβει χαμηλή βαθμολογία. Επομένως, μια δομή της οποίας μεγάλο μέρος του προσωπικού κρίνεται «χαμηλής αποδοτικότητας», τίθεται αυτομάτως «υποψήφια» προς κατάργηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών.

aftodioikisi.gr

Διγλωσσία και προβλήματα λόγου και ομιλίας



Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνονται στην Ελλάδα τα παιδία που είναι δίγλωσσα. Αυτά προέρχονται από οικογένειες οικονομικών  μεταναστών που έχουν ως κυρίαρχη γλώσσα τη μητρική τους και τα Ελληνικά αποτελούν την δεύτερη γλώσσα, είτε είναι παιδιά που προέρχονται από δίγλωσσες οικογένειες και έχουν 2 μητρικές γλώσσες.
Ωστόσο για να θεωρηθεί ένα παιδί ως δίγλωσσο απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ταυτόχρονη ή διαδοχική εκμάθηση των 2 γλωσσών να έχει ξεκινήσει  στη ηλικία 0-6 ετών, ηλικία κατά την οποία το παιδί αναπτύσσει το λόγο.
Σύμφωνα με έρευνες η επαφή με 2 γλώσσες ταυτόχρονα δεν αποτελεί δυσκολία για το παιδί και τα δίγλωσσα παιδιά αναπτύσσονται γλωσσικά όπως τα παιδιά που μιλούν μια γλώσσα, ακολουθώντας τα ίδια αναπτυξιακά στάδια χωρίς ιδιαίτερη απόκλιση.
Σημαντικό ρόλο παίζει η ποιοτική και ποσοτική επαφή με τις γλώσσες και σε αυτό το σπουδαιότερο ρόλο τον έχουν οι γονείς και οι ευκαιρίες που δίνουν στο παιδί για επικοινωνία. Όσο περισσότερο το εκθέτουν στη μια ή και στις 2 γλώσσες τόσο ικανότερο γίνεται στη χρήση και κατανόηση τους.
 Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείται από τον γονιό στην επικοινωνία του με το παιδί, η γλώσσα που γνωρίζει καλύτερα. Όταν το επίπεδο  της δεύτερης γλώσσας δεν είναι ικανοποιητικό, θα ήταν καλύτερο  να προτιμάται η επικοινωνία στην μητρική κυρίαρχη γλώσσα, δίνοντας  στο παιδί σωστές βάσεις και  σωστά πρότυπα λόγου και ομιλίας. Πάνω στην κυρίαρχη γλώσσα βασίζεται η ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και η ικανότητα του να συνάπτει σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους. Όταν θα έρθει σε επαφή με τη δεύτερη γλώσσα(π.χ. στη γειτονιά, παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο)θα μπορεί ευκολότερα να  την μάθει, πατώντας στις γερές βάσεις που έχει κατακτήσει από την εκμάθηση της μητρικής του.
Το δίγλωσσο παιδί συχνά μπορεί να:
·        Κάνει φωνολογικά λάθη στην άρθρωση συγκεκριμένων λέξεων  γιατί πιθανόν να έχει καταγράψει τη λέξη όπως την αρθρώνει ο γονέας ο οποίος δε μιλά καθαρά τη γλώσσα.
·        Να μπερδεύει γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες από τις 2 γλώσσες.
·        Να χρησιμοποιεί λέξεις και από τις 2 γλώσσες καθώς μιλά.
·        Το εκφραστικό του λεξιλόγιο να είναι λίγο καλύτερο στη μια από τις 2 γλώσσες.
·        Πιθανόν όταν το παιδί έρθει σε επαφή με τη δεύτερη γλώσσα να αρχίσει να μιλά λιγότερο ή να σταματήσει να μιλά για μικρό χρονικό διάστημα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η διγλωσσία, μπορεί να συνυπάρχει με κάποια γλωσσική διαταραχή. Αν το παιδί παρουσιάζει διαταραχή στο λόγο, στην επικοινωνία ή στην ομιλία του, αυτή θα εκδηλωθεί και στις δύο γλώσσες Στην περίπτωση αυτή πρέπει οι γονείς να απευθυνθούν σε λογοπεδικό/ λογοθεραπευτή ο οποίος θα αξιολογήσει τις επικοινωνιακές δεξιότητες, τον τρόπο ομιλίας, κατανόησης και έκφρασης του .
Όταν  υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στον λόγο ή γλωσσική διαταραχή, θα πρέπει να επιδιώκεται η επαρκής κατάκτηση μιας μόνο γλώσσας.

Το παρόν άρθρο δημοσιεύεται με αφορμή την Ευρωπαϊκή ημέρα λογοθεραπείας με θέμα  “Πολυγλωσσία και Πολύπολιτισμικότητα”. ή οποία εορτάζεται τo Mάρτιο  της χρονιάς αυτής.



                                     Καλτσίδου Νατάσα

                           Λογοπεδικός ΚΠΕ

OYTE KOYBENTA ΑΠ΄ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΚE

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Ούτε κουβέντα απ' όλα τα κόμματα για τις τροπολογίες του ΚΚΕ
Να βγάλουν συμπεράσματα κάλεσε τους δημόσιους υπαλλήλους ο βουλευτής του Κόμματος Χρ. Κατσώτης
Με τις ψήφους των κομμάτων της συγκυβέρνησης, ολοκληρώθηκε χτες βράδυ η ψήφιση του αντιδραστικού νομοσχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την αναδιάρθρωση του Δημοσίου. Για 14 άρθρα του νομοσχεδίου και 5 τροπολογίες έγινε ονομαστική ψηφοφορία.
Το νομοσχέδιο συνοπτικά προβλέπει την κατάργηση 23 φορέων του Δημοσίου. Από τους εργαζομένους των φορέων που καταργούνται, θα απολυθούν εκείνοι που είναι σε ΝΠΙΔ και έχουν συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Οσοι είναι σε ΝΠΔΔ, θα μπουν σε διαθεσιμότητα και μετά στο πρόγραμμα της «κινητικότητας».
Οσον αφορά την αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων, προβλέπεται ποσόστωση, σύμφωνα με την οποία ο διευθυντής μιας υπηρεσίας υποχρεωτικά θα αξιολογήσει με βαθμό 9 - 10 μόνο το 25% του προσωπικού, με 7 - 8 το 60%, ενώ το 15% που θα αξιολογηθεί με 6 και κάτω, θα δει την έξοδο. Τέλος, εισάγεται ρύθμιση για επανεξέταση και επαναξιολόγηση συνολικά των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που έγιναν αορίστου, που σημαίνει και εδώ κίνδυνος για χιλιάδες απολύσεις.
Βουλευτές της ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα της διαχείρισης κατέθεσαν στο νομοσχέδιο 27 τροπολογίες, η καθεμία για διαφορετική κατηγορία εργαζομένων που με βάση τις διατάξεις του νομοσχεδίου απολύονται ή κινδυνεύουν με απόλυση. Οι επιλογές τους, αντικειμενικά, ρίχνουν νερό στο μύλο του συντεχνιασμού και της αντιπαράθεσης των εργαζομένων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που το ίδιο το σύστημα καλλιεργεί.
Αυτή η επιχείρηση αποπροσανατολισμού σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων, συνολικά των εργαζομένων και του λαού, ήταν το κύριο στοιχείο που αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της τριήμερης συζήτησης στην Ολομέλεια, παρά την αντιπαράθεση ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος μπορεί καλύτερα να αναμορφώσει το κράτος και να το προσαρμόσει στις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων, αλλά να διαχειριστεί αποτελεσματικά και τις αντιδράσεις.
Συνειδητός αποπροσανατολισμός
Ολα τα κόμματα αποσιώπησαν την τροπολογία που κατέθεσε το ΚΚΕ για την εξασφάλιση μόνιμης σταθερής εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα για όλους, χωρίς καμιά εξαίρεση, τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Οπως επίσης δεν είπαν κουβέντα για την άλλη τροπολογία του Κόμματος, στο ίδιο νομοσχέδιο, για την ουσιαστική ανακούφιση των αυτοαπασχολούμενων και φτωχών αγροτών, που χρωστάνε στον ασφαλιστικό τους οργανισμό και δεν έχουν καν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Παίζοντας μέχρι την τελευταία ώρα με την αγωνία των δημοσίων υπαλλήλων, ανακοινώνονταν από τον υπουργό Κυρ. Μητσοτάκη η μία μετά την άλλη οι «νομοτεχνικές βελτιώσεις» και οι αλλαγές σε άρθρα του νομοσχεδίου, ανάμεσα στις οποίες ήταν η απόσυρση του άρθρου 8 που αφορούσε την κατάργηση του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού. Ενώ σε ό,τι αφορά τους Οργανισμούς Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που επίσης καταργούνται, η κυβέρνηση τους έδωσε παράταση ζωής για δύο μήνες.
Στο σκηνικό αυτό, ήταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Μ. Βορίδη προς τον ΣΥΡΙΖΑ: «Απαντήστε σε όλους αυτούς που πρόσβαση στην αγορά εργασίας του Δημοσίου δεν είχαν ποτέ και που τώρα με αυτές τις διαδικασίες ξαφνικά αποκτούν, γιατί όσοι φύγουν, τόσοι θα μπουν». Δεν είπε, βέβαια, ότι οι εργασιακές σχέσεις για όσους «μπουν» θα είναι άθλιες και σιγά σιγά θα εξαπλωθούν και στους σημερινούς υπαλλήλους.
Απόλυτα συντονισμένος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης είπε ότι όλοι όσοι απολύονται «θα επαναπροσληφθούν με μία κυβέρνηση της αριστεράς», καθησυχάζοντας τους εργαζόμενους ότι αρκεί να εναποθέσουν τις ελπίδες τους σε μια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ για να λυθούν τα προβλήματά τους, χωρίς σύγκρουση με τη στρατηγική του κεφαλαίου, που, ανεξάρτητα από μείγμα διαχείρισης, είναι αυτή που επιβάλλει τις αντιδραστικές ανατροπές σε βάρος των κρατικών υπαλλήλων.
Στο ίδιο πνεύμα, απέδωσε τις απολύσεις που προετοιμάζει η κυβέρνηση σε «εκδίκηση» απέναντι στους εργαζόμενους. Να σημειωθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε δύο τροπολογίες, που, όπως και των άλλων κομμάτων, αφορούν σε συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων.
Διέξοδος η πρόταση του ΚΚΕ
Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, ανέφερε σχετικά με το νομοσχέδιο: «Η θέση του ΚΚΕ απέναντι στην αξιολόγηση έχει να κάνει με το περιεχόμενο και τους σκοπούς που υπηρετεί. Η αξιολόγηση, που αυτό το διάστημα προωθεί η κυβέρνηση, έχει σκοπό να ενισχύσει αυτό το αστικό κράτος, να το κάνει ακόμα πιο αυταρχικό, πιο επιτελικό στην υπηρεσία της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Δεν έχει σαν σκοπό την ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του λαού.
Η αξιολόγηση των δομών και του προσωπικού δεν είναι μόνο εσωτερική υπόθεση κάθε δομής. Για παράδειγμα, γιατί κριτήριο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια στα παιδιά της ευρωπαϊκής ιδέας και όχι η ανάδειξη του πολεμοκάπηλου, ιμπεριαλιστικού χαρακτήρα της ΕΕ, της δολοφονίας εκατοντάδων παιδιών στην πρώην Γιουγκοσλαβία;
Γιατί κριτήρια για τον ορισμό των καινοτόμων εκπαιδευτικών και του "νέου" σχολείου θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της επιχειρηματικότητας στα παιδιά, της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και όχι η διαμόρφωση συνείδησης για το δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου στη μόρφωση, στη διατροφή, στον αθλητισμό, στον πολιτισμό, στον ελεύθερο χρόνο, στην ισότητα, στη δικαιοσύνη, στην ειρήνη;».
Αναφερόμενος στις τροπολογίες που έχει καταθέσει το ΚΚΕ επισήμανε: «Εχουμε καταθέσει τροπολογίες, οι οποίες αντιμετωπίζουν - ακυρώνοντας αντιλαϊκές αποφάσεις - τη συνέχεια στη δουλειά των εργαζομένων σε όλους τους φορείς του Δημοσίου. Επίσης, αναφέρονται στα μεγάλα προβλήματα των αυτοαπασχολουμένων στο ΕΤΕΑ, στον ΟΑΕΕ και τον ΟΓΑ, προβλήματα που είναι δημιούργημα της δικής σας πολιτικής.
Για τις τροπολογίες, δεν θα περίμενε βέβαια κανείς να αναφερθούν τα κόμματα της συγκυβέρνησης. Αυτή τη σιωπή όμως των άλλων κομμάτων, ας την ερμηνεύσουν τα θύματα της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ».

Επισήμανε ότι η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ «είναι η μόνη που μπορεί να διασφαλίσει σε όλους μόνιμη, σταθερή εργασία. Προϋπόθεση γι' αυτό είναι να γίνουν λαϊκή περιουσία τα μέσα παραγωγής, να αποδεσμευτούμε από την ΕΕ, τον διακρατικό εκφραστή των μονοπωλιακών συμφερόντων που απαιτεί και αυτές τις μεγάλες ανατροπές στη Δημόσια Διοίκηση, να χάσει την εξουσία η αστική τάξη, να περάσει η εξουσία στην εργατική τάξη, στο λαό».

Α΄- 19 ΚΑΙ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ - Β΄ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -19 , 20 , 21 ΜΑΡΤΙΟΥ , ΑΠΕΡΓΙΑ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 19 ΚΑΙ 20 ΜΑΡΤΗ 2014
Β/ΘΜΙΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: 3ημερη ΑΠΕΡΓΙΑ 19,20 και 21 ΜΑΡΤΗ 2014
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΜΕ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ!
Δε θα δεχθούμε ούτε μια απόλυση, ούτε μια διαθεσιμότητα!

  • Κλιμακώνουμε με 48ωρη πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία στις 19 και 20 Μάρτη.
  • 17 Μάρτη οργανώνουμε πολύμορφες αγωνιστικές δραστηριότητες, με παραστάσεις διαμαρτυρίας, καταλήψεις, σε δημόσιες υπηρεσίες, Διευθύνσεις Εκπ/σης, ενάντια σε απολύσεις-διαθεσιμότητα! (στην Αττική Περιφ/κή Δ/νση Εκπ/σης,Τσόχα 15, 2:30 μ.μ.)
  • 19 Μάρτη, όλοι στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ (στην Αττική 10:30 π.μ.  Ομόνοια).
  • 20 Μάρτη, δεύτερη ημέρα της απεργίας από κοινού με Λαϊκές Επιτροπές, Σωματεία ενάντια στην εμπορευματοποίηση της Υγείας. (στην Αττική 10:30 π.μ. Ομόνοια)
  • 27 Μάρτη στηρίζουμε και συμμετέχουμε στην κινητοποίηση συνδικάτων του ιδιωτικού τομέα για άμεσα μέτρα ανακούφισης των ανέργων (στην Αττική 10:30 π.μ. Ομόνοια).
  • Απαιτούμε κλιμάκωση του αγώνα με Γενική απεργία σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Το νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή η κυβέρνηση για την αξιολόγηση και τις απολύσεις στο Δημόσιο σε συνδυασμό με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης (ν. 3848/2010, ν. 4024/2012 κλπ) ανοίγουν τις «πύλες της κολάσεως» για τους δημόσιους υπάλληλους και τους εκπαιδευτικούς.
Σε λίγες ημέρες (τελική ημερομηνία 22 Μάρτη) οι συνάδελφοί μας, καθηγητές, σχολικοί φύλακες κι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι, που βρίσκονται στο καθεστώς της διαθεσιμότητας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μετρηθούν στους απολυμένους.
Γνωρίζουμε πλέον τι σημαίνει κινητικότητα και νέες εργασιακές σχέσεις. Χιλιάδες είναι οι συνάδελφοι σε όλο το δημόσιο που ζούνε μέσα σε αυτό το καθεστώς! Γι’ αυτό και έχουμε χίλιους-δυο λόγους να απαντήσουμε στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει κυβέρνηση-πλουτοκρατία -Ε.Ε.
Έχουμε χίλιους λόγους να παλέψουμε για να σταματήσουμε τις απολύσεις, τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης, το «νέο σχολείο», το σχολείο της ΕΕ και της επιχειρηματικότητας, που στερεί τη μόρφωση από τα παιδιά, που λεηλατεί τον γονιό, που ρημάζει την συνείδηση και το βιοτικό επίπεδο του Δασκάλου.
Σήμερα δεν μπορεί κανείς σε αυτόν τον πόλεμο να γυρίσει την πλάτη, να πει ότι δεν τον αφορά, να κρυφτεί για να γλυτώσει. Τέτοιος δρόμος διαφυγής δεν υπάρχει για κανέναν! ΕΝΑ δρόμο έχουμε: τον αγώνα! Κι έναν τρόπο: όλοι για έναν και ένας για όλους.
Αυτό που γεννά τις απολύσεις, την κινητικότητα, την αξιολόγηση, τη διάλυση του σχολείου, την υποβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου μας είναι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η πολιτική, τα κόμματα και οι συνδικαλιστικές δυνάμεις που στηρίζουν τον ευρωμονόδρομο.
Κάθε καλοπροαίρετος συνάδελφος, κάθε συνάδελφος που προβληματίζεται για την πορεία των πραγμάτων, του κινήματος μας πρέπει να αναλογιστεί σοβαρά το ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να κρίνει κάθε δύναμη στο κίνημα από τη στάση της απέναντι στην Ε.Ε.
Εμείς από τη δική μας πλευρά σας λέμε ότι εδώ και τώρα πρέπει να οργανώσουμε την πάλη μας με κατεύθυνση: Μπλόκο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την πολιτική που γεννά απολύσεις, κινητικότητα, «αξιολόγηση».
Συνάδελφοι, σκεφθείτε, πόσες κατακτήσεις χάθηκαν στο όνομα του ευρωπαϊκού κεκτημένου, του μονόδρομου; Πόση μεγάλη διαφορά υπάρχει σήμερα ανάμεσα στις δυνατότητες που υπάρχουν για μια ζωή με δικαιώματα, λόγω μεγάλης επιστημονικής και τεχνολογικής εξέλιξης, και στην σκληρή πραγματικότητα που βιώνουμε;
Δεν υπάρχει αντιδραστικός νόμος για την εκπαίδευση, για τη ζωή των εκπαιδευτικών που να μην έχει τη σφραγίδα της ΕΕ και να μην έχει εφαρμοστεί από τους Δήμους και τις Περιφέρειες. Υπενθυμίζουμε ορισμένες μόνο πλευρές:


-Ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση.
-Νέο Λύκειο, εξεταστικός μαραθώνιος, στροφή στην ψευτοκατάρτιση και στη δια βίου ημιμάθεια.
-Διαφοροποίηση σχολικών μονάδων και αναλυτικών προγραμμάτων με όχημα και τα ευρωπαϊκά προγράμματα.
-Βίαιη «ένταξη» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση.
-«Αυτονομία της σχολικής μονάδας» όχημα για να φορτωθεί το βάρος της οικονομικής λειτουργίας στις πλάτες των γονιών.
-Η στρατηγική της Ε.Ε. για τους εκπαιδευτικούς, υπερψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από όλα τα κόμματα του ευρωμονοδρόμου (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΝ-ΛΑΟΣ), το Σεπτέμβρη του 2008 και η απόφαση έλεγε: «Η  καθιέρωση ανταγωνιστικών διαδικασιών επιλογής στη διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών μπορεί να καταστήσει τη διδασκαλία ελκυστικότερη,…»
-Στην αιτιολογική έκθεση του νόμου 3848/2010 του ΠΑΣΟΚ που εγκαινίασε τη νέα φάση της αξιολόγησης αναφέρεται ότι "Το σχέδιο νόμου... είναι το πρώτο από μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών οι οποίες αφορούν στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την υλοποίηση του προγράμματος για το «Νέο Σχολείο».... και απαιτεί.... και τη σύγκλιση με τους στόχους που έχουν τεθεί για την εκπαίδευση από την Ε.Ε."

Ξέρουμε τις δυσκολίες, ξέρουμε και τον αντίπαλο που καιροφυλακτεί. Το ζήτημα της κλιμάκωσης της πάλης, το πόσες μέρες απεργίας θα κάνουμε, το πόσο θα κρατήσει αυτός ο αγώνας, θα κριθεί στην εξέλιξη του αγώνα, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τις διαθέσεις τους, από τη συμμετοχή τους στην απεργία και τις Γενικές Συνελεύσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΙΑ:
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο των απολύσεων και της σφαγής των δημοσίων υπαλλήλων.
Καμία απόλυση, καμία διαθεσιμότητα, κινητικότητα. Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Κανένας συνάδελφος απλήρωτος. Όλοι οι εργαζόμενοι με πλήρη δικαιώματα.
Καμία νέα μείωση στους μισθούς των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Επαναφορά των μισθών και όλων των εργασιακών δικαιωμάτων στα επίπεδα του 2009.
Όχι στον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης. Δε θέλουμε διαφοροποιημένο σχολείο για μαθητές, δασκάλους και γονείς.
Όχι στο σχολείο της ΕΕ, της ημιμάθειας και της επιχειρηματικότητας. Ένα σχολείο, υποχρεωτικό ενιαίο 12χρονο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά. Γενναία κρατική χρηματοδότηση για την παιδεία. Όχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις ειδικά φέτος στην Α Λυκείου. Δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο, το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα των νέων.
Όχι στο κλείσιμο των ιατρείων του ΕΟΠΥΥ. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της υγείας. Δωρεάν Φάρμακα για όλους.
Όχι στην αντιασφαλιστική επίθεση, τον αφανισμό των ταμείων, τη ληστεία των συντάξεων και του ΕΦΑΠΑΞ. Όχι στη φοροληστεία και τους πλειστηριασμούς.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΜΈΝΟ ΜΕ ΑΙΜΑ!
Στην απεργιακή μάχη, στη μάχη των εκλογών, ένας είναι ο αντίπαλος-η πλουτοκρατία- και βρίσκεται παντού: στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην κυβέρνηση, στην Περιφέρεια και τον Δήμο.
Μία και η απάντηση: Λαϊκό μπλόκο στην ΕΕ και στις δυνάμεις που τη στηρίζουν!

Η αποδέσμευση από την ΕΕ, με μονομερή διαγραφή του χρέους και το πέρασμα της εξουσίας και του πλούτου στα χέρια του λαού είναι ο δρόμος για να απαλλαχτεί λαός και νεολαία από τη φτώχεια, την ανεργία, την κοινωνική εξαθλίωση, να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες μας. 

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΜΕ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Επτά για την ώρα οι νεκροί και 8 οι διασωθέντες - Σοκαρισμένοι οι μετανάστες δεν μπορούν να πουν με σιγουριά πόσα άτομα ήταν πάνω στη λέμβο
Συγκεκριμένα, σκάφος του λιμενικού που πραγματοποιούσε περιπολία τα μεσάνυχτα στην περιοχή, εντόπισε δύο μετανάστες μέσα στη θάλασσα. Οι μετανάστες περισυνελέγησαν και δήλωσαν ότι βρίσκονταν σε λέμβο με 15 άτομα ακόμα, η οποία υπό αδιευκρίνιστη αιτία πήρε νερά και ημιβυθίστηκε.
Όπως έγινε γνωστό τις πρώτες ώρες των ερευνών έγινε η περισυλλογή των 5 πρώτων σορών και λίγο πριν τις 08.00 το λιμενικό περισυνέλεξε ακόμα δύο σορούς στη θαλάσσια περιοχή της Μυτιλήνης βορειοανατολικά του ακρωτηρίου Κόρακα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άτυχοι μετανάστες ξεκίνησαν από τα τουρκικά παράλια μαζί με τον διακινητή που είχαν πληρώσει. Κάποια στιγμή εκείνος τους εγκατέλειψε. Έτσι έμειναν μόνοι και αβοήθητοι στη λέμβο που ανατράπηκε.
Οι μετανάστες που έχουν διασωθεί έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο του νησιού για εξετάσεις αλλά και για ψυχολογική υποστήριξη.
Δύο ακόμη μετανάστες εξακολουθούν να αγνοούνται και οι έρευνες συνεχίζονται.



Read more: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/419412/tragodia-sti-mytilini-me-epta-nekroys-metanastes#ixzz2wIZSeYF5

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΠΕΡΡΙΚΟ



Αγαπημένε Γιάννη, φίλε, συμμαθητή και συνεργάτη

Δύσκολη η στιγμή του αποχαιρετισμού, η στιγμή που σε αποχωριζόμαστε όλοι εμείς που για πολλά χρόνια ζήσαμε μαζί. Όλοι εμείς που συνεργαστήκαμε για μακρύ χρονικό διάστημα, που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε όλες τις πλευρές του πολυτάλαντου χαρακτήρα σου.
Για την πολύπλευρη προσφορά σου στις κοινές υποθέσεις, για το συγγραφικό σου έργο, για την πολιτιστική σου δραστηριότητα, είμαι βέβαιος ότι θα βρεθούν πολλοί και αξιόλογοι να μιλήσουν, τώρα και στο μέλλον.  Από την πλευρά μου θα ήθελα να σταθώ σε μια μόνο πλευρά της προσφοράς σου.
Από την αρχή της δεκαετίας του 1990, σε μια εποχή πολύ διαφορετική από τη σημερινή είχες διαβλέψει τη σημασία της κατοχύρωσης της Μαστίχας, της τσίκλας ΕΛΜΑ και του μαστιχελαίου σε προστατευμένα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης. Και χάρη και στις δικές σου προτάσεις έγινε εφικτή το 1997 η κατάκτηση του καθεστώτος Π.Ο.Π. για τα προϊόντα μας, κάτι που έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην μετέπειτα επιτυχημένη πορεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου και στην διασφάλιση του εισοδήματος των παραγωγών μας. Αυτό είναι κάτι που τόσο εγώ προσωπικά, όσο και, κυρίως, οι συμπατριώτες μας μαστιχοπαραγωγοί δεν θα ξεχάσουν ποτέ.

Δυστυχώς, υποχρεώσεις που μου επιβάλλουν την παρουσία μου εκτός Χίου, δεν μου επιτρέπουν να είμαι παρών στον αποχαιρετισμό. Η σκέψη μου είναι όμως μαζί σου και κοντά στους δικούς σου ανθρώπους.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ