Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Η ΛΑΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΕΝΑ ΧΙΟΥ



Καλά θα έκανε να ενημερωθεί καλύτερα ο κ. Δήμαρχος Χίου για το τι είπε ο κ. Κόρακας στο Περιφ. Συμβούλιο σχετικά με τη ΕΝΑ Χίου και την διάλυσή της.
Περιληπτικά τόνισε:
    1. Το ΚΚΕ ήταν ανέκαθεν αντίθετο στη Δημιουργία τέτοιων Δημοτικών Επιχειρήσεων μεταξύ άλλων γιατί θεωρεί ότι η Τ.Α. , όπως την εννοούμε εμείς (θεσμό δίπλα στο λαό, που παλεύει για τα συμφέροντά του και τα υπηρετεί και όχι το μακρύ χέρι της κυβέρνησης και εφαρμοστής της αντιλαϊκής πολιτικής της)  θα έπρεπε να είναι στελεχωμένη με το απαιτούμενο προσωπικό για την εκπλήρωση της αποστολής της, όπως την εννοούμε εμείς. 
   2. Οι εταιρείες αυτές προωθήθηκαν από το ΠΑΣΟΚ , για να φορτώσει κεντρικές κυβερνητικές ευθύνες στους Δήμους και ανεξάρτητα από το έργο που παρήγαγαν, αποτέλεσαν χώρους πελατειακών και ρουσφετολογικών σχέσεων (δεν αναφέρθηκε στην θητεία του κ. Λαμπρινούδη συγκεκριμένα, αλλά γενικά)
   3. Ωστόσο σημείωσε ότι η  ΕΝΑ πρόσφερε σημαντικό και πολύπλευρο έργο και την έφερε σαν παράδειγμα για την ανάθεση των μελετών των έργων της Περιφέρειας αντί να δαπανώνται πολλά εκατομμύρια κάθε χρόνο σε μελέτες.
   4 Τόνισε ότι έπρεπε να καταβληθεί προσπάθεια να μην είναι ζημιογόνα η χρήση του 2011 και ρώτησε τον κ. αντιπεριφερειάρχη Χίου γιατί δεν το προσπάθησε αντί να πάρει ως δεδομένο, ήδη από την 1/1/2011 ότι θα είναι ζημιογόνα και κατά τι 2011. Ταυτόχρονα κατάγγειλε ως απαράδεκτη την Υπουργική απόφαση που επιβάλλει  την εκκαθάριση τέτοιων εταιρειών  μετά από 3 ζημιογόνες χρήσεις, αμφισβητώντας του ένα τέτοιο δικαίωμα.
   5. Τέλος, αφού έτσι κι αλλιώς, θα γίνει αύξηση κεφαλαίου για να εξοφλήσει η εταιρεία τις υποχρεώσεις της, γιατί την κλείνουμε;
   6. Σε κάθε περίπτωση το προσωπικό της εταιρείας πρέπει να πληρωθεί τα δεδουλευμένα του και να απασχοληθεί στις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Έτσι λοιπόν, ο κ. Λαμπρινούδης πρέπει να ξαναδεί τους πληροφοριοδότες του και να μην ξεχνά ότι έχει και ο ίδιος ακέραιες ευθύνες για την κατάντια της ΕΝΑ ως Νομάρχης, πρώτος τη τάξει πολιτικός προϊστάμενος, αλλά και ως στέλεχος του ΠΑΣΟΚ που αποτελεί και σήμερα έναν εκ των τριών εταίρων της άθλιας συγκυβέρνησης μαζί με τη ΝΔ και τη Δημοκρατική Αριστερά!

Στρατής Κόρακας
Επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης Β. Αιγαίου
                                                                                                               28/11/2012:

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ



Έχει ανοίξει αυτό το διάστημα  το οδυνηρό ζήτημα της αναδιάρθρωσης της
ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς η οποία θα μεταβάλλει συνθέμελα τις
θαλάσσιες μεταφορές στο Αιγαίο.
Στο τραπέζι μπαίνουν εργασιακά, αναχρηματοδοτήσεις, ρυθμίσεις δανείων
και η πλήρης ανατροπή του χάρτη των δρομολογίων αλλά και του ισχύοντος
θεσμικού και φορολογικού πλαισίου.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:

τον Υπουργό Εξωτερικών

και

την Υπουργό Τουρισμού


Θέμα: Ενίσχυση των τουριστικών ροών από τις χώρες της Ασίας.

Ο τουρισμός σήμερα συνεισφέρει, άμεσα και έμμεσα, περίπου στο 16% του ΑΕΠ της χώρας και απασχολεί, άμεσα και έμμεσα, σχεδόν το 18% του συνόλου των απασχολουμένων στη χώρα μας. Τα ποσοστά αυτά, εκφραζόμενα σε απόλυτους αριθμούς, δίνουν περί τα 34 δισ. ευρώ συνολικής συνεισφοράς στο ΑΕΠ και 750.000 απασχολούμενους, ή -με άλλα λόγια- 1 στους 5 κατοίκους της Ελλάδας απασχολείται άμεσα και έμμεσα στον τουρισμό

Όπως αναφέρει ο ΣΕΤΕ, για πολλά χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός δέχονταν το μεγαλύτερο μέρος τουριστών από χώρες της δυτικής Ευρώπης. Μόλις πριν από δέκα χρόνια, από τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία προέρχονταν το 40% του τουρισμού στην Ελλάδα. Το 2000, από χώρες όπως Ρωσία, Πολωνία, Τσεχία προέρχονταν ένα πολύ μικρό ποσοστό του ελληνικού τουρισμού. Οι χώρες της Ασίας, όλες μαζί, δεν αποτελούσαν παρά μόνο το 1,6% του συνόλου, με τους Ιάπωνες να κυριαρχούν.

Η εικόνα αυτή όμως σταδιακά αλλάζει. Οι τουρίστες από τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία μειώνονται αλλά το ποσοστό των τουριστών που προέρχονται από χώρες της Ασίας, αντί να  αυξάνεται δυστυχώς, έχει περιοριστεί στο 0,6% του συνόλου, ενώ υπάρχει και μία εσωτερική μεταβολή στο χώρο της προσέλευσης από την Ασία, καθώς οι Κινέζοι τουρίστες έχουν αυξηθεί συγκριτικά με άλλες εθνικότητες όπως οι Ιάπωνες. 

Με δεδομένες όμως, τις ανακατατάξεις που συντελούνται στον παγκόσμιο τουρισμό, είναι προφανές ότι στα επόμενα δέκα χρόνια, ο εξερχόμενος από την Ασία και δη από την Κίνα τουρισμός, θα κατέχει σημαντικό μερίδιο της τουριστικής κίνησης.

Ειδικά για την Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι αφίξεις από την Κίνα σημείωσαν κατά το 2011 αύξηση κατά 16,3% (από 13.620 το 2010 σε 15.838 το 2011), με το μερίδιο της κινεζικής αγοράς να είναι σχεδόν αμελητέο (0,1% των συνολικών αφίξεων στη χώρα μας κατά το 2011).

Η οικονομική κρίση που μαστίζει κυρίως τις χώρες του Δυτικού κόσμου αναπροσαρμόζει τα δεδομένα και τις ευκαιρίες που ανοίγονται στην τουριστική αγορά. Νέες ανερχόμενες δυνάμεις εμφανίζονται, νέοι ανταγωνιστές καθώς και νέες εν δυνάμει πρόσφορες αγορές τουριστικής προσέλκυσης. Οι χώρες της Ασίας αποτελούν πλέον προτεραιότητα για κάθε χώρα που επενδύει στον τουρισμό, όπως η Ελλάδα.

Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1.      Σε ποιές ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε να ενισχυθεί ο τουρισμός που προέρχεται από την Ασία και επί παραδείγματι από την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ν. Κορέα
2.      Σε ποιό στάδιο υλοποίησης βρίσκεται το πρωτόκολλο συμφωνίας που υπεγράφη το 2010 μεταξύ του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού και της Εθνικής Αρχής Τουρισμού της Κίνας
3.      Σκοπεύει το Υπουργείο Εξωτερικών να προτείνει το θέμα της επανεξέτασης της απλοποίησης της βίζας, ώστε να διευκολυνθεί ο τουρισμός και τα ταξίδια στη χώρα μας Ειδικά τη στιγμή που ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι η απλοποίηση των διαδικασιών θα προσθέσει 2 με 3 εκ. τουρίστες ετησίως και επιπλέον έσοδα 2 δισ. ευρώ το χρόνο στην Ελλάδα.

27 Νοεμβρίου 2012
Ο ερωτών βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ Aegean Airlines S.A.


      Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα, 28-11-2012, στο χώρο του Δημαρχείου, παρουσία του Δημάρχου Χίου Πολύδωρου Λαμπρινούδη, του Προέδρου της Δημοτικής Τουριστικής Επιτροπής Κωνσταντίνου Μούνδρου, καθώς και δύο εκπροσώπων της αεροπορικής εταιρείας «Aegean Airlines S.A.», του κ. Στέφανου Σαδόπουλου (Διευθυντή Πωλήσεων στην Ελλάδα) και του κ. Πάρη Επιτροπάκη (Διευθυντή Πωλήσεων Κρήτης, Νήσων και Πελοποννήσου).

     Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε διερευνητικό επίπεδο επαφών και συνεργασιών που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στο μέλλον με την εταιρεία. Από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, τονίστηκε η ανάγκη μείωσης των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, καθώς και η πιθανότητα να δρομολογηθούν πτήσεις από την Εταιρεία που θα συνδέουν τη Χίο με την Αθήνα, αλλά και Περιφερειακούς προορισμούς. 

Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΧΙΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/11/2012 ΣΤΙΣ 20.30 ΣΤΟ ΟΜΗΡΕΙΟ


POST MORTEM

Δράμα / 2010 / Χιλή / 98’
Σκηνοθεσία: Pablo Larrain
Σενάριο: Mateo Iribarren, Pablo Larrain
Πρωτα γωνιστούν: Alfredo Castro, Amparo Noguera,
Marcelo Alonso, Antonia Zegers

Στη Χιλή του 1973, κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος που ανέτρεψε τον πρόεδρο Σαλβαντόρ Αλιέντε, ο Mario ένας υπάλληλος νεκροτομείου, ερωτεύεται τη γειτόνισσά του τη Nancy που είναι χορεύτρια σε καμπαρέ και δεν δείχνει να ενδιαφέρεται. Οι πραξικοπηματίες εισβάλουν στο πατρικό σπίτι της Nancy και συλλαμβάνουν τον αδερφό και τον κομουνιστή πατέρα της, θερμού υποστηρικτή του Αλιέντε.
H Nancy εξαφανίζεται και τότε ο Mario αρχίζει να την αναζητά. Καθώς τα πτώματα από τις συγκρούσεις αυξάνονται, ο Mario φοβάται ότι σύντομα θα ανακαλύψει τη Nancy ανάμεσα στους νεκρούς. Λίγες μέρες μετά, κι ενώ η Nancy ακόμη αγνοείται, ο διοικητής του νεκροτομείου διατάζει το Mario να μεταβεί στο στρατιωτικό νοσοκομείο για μια ιδιαίτερη νεκροτομή...
Παρά τη σκοτεινή ατμόσφαιρα και τους χαμηλούς τόνους της ταινίας,
ο Pablo Larrain, συγκλονίζει τους θεατές με την αφαιρετικά σκηνοθετημένη
αλληγορική ιστορία, που σκιαγραφεί τη μελανότερη σελίδα της ιστορίας της Χιλής και τη ζωή σε ένα εφιαλτικό περιβάλλον δίχως προοπτική.

ΣΥΝΝΕΦΑ ΣΤΗΝ ΠΟΕ-ΟΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ


Tην πρώτη ραγισματιά στο αρραγές μέτωπο των εργαζομένων στους δήμους προκαλεί η πρωτοβουλία του προέδρου της ΠΟΕ - ΟΤΑ Θέμη Μπαλασόπουλου να... δώσει τους επίορκους υπαλλήλους.

ΛΑΣ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ : ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΘΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ...


Με αφορμή τη συνάντηση εργασίας  που συγκάλεσε η ΠΕ Χίου για το ΕΣΠΑ 2014-2020  την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012 με θέμα «Νέα Προγραμματική Περίοδος 2014-2020: Οι εξελίξεις μέχρι σήμερα και οι διαφαινόμενες προοπτικές», αυτό που  σε όλους έγινε κατανοητό ήταν ότι ως Περιφέρεια  Βορείου Αιγαίου είναι πολύ δύσκολο να  ενταχθούν έργα σε προγράμματα , αφού θα έπρεπε ήδη να τρέχουν μελέτες  που αφορούν το περιβάλλον, την ενέργεια , τις καινοτόμες δράσεις , την τεχνολογία, μέσα από «έξυπνες στρατηγικές», για να χρησιμοποιήσουμε τη δική τους λογική, ακριβώς για να φανεί η ανυπαρξία όλων αυτών. Γεγονός είναι  ότι εκτός του ότι το νέο περιβάλλον  του ΕΣΠΑ, προωθεί κυρίως την ιδιωτική πρωτοβουλία, βλέπε τους γνωστούς μεγαλοκεφαλαιούχους,  και η τοπική διοίκηση Α΄ή  Β΄βαθμού   βρίσκεται απροετοίμαστη  όσον αφορά στις μελέτες που πιθανά  να μπορούσαν να επιλεγούν και να  εισρεύσουν κονδύλια  στο νησί έστω και κουτσουρεμένα, βρίσκεται εγκλωβισμένη στη γνωστή αντιλαϊκή διαχείριση του αυτά μου δίνουν , αυτά κάνω.
Η ένδεια των πολιτικών  των αιρετών της τοπικής διοίκησης φάνηκε για μια ακόμη φορά,  και το μέλλον της ύπαρξης και της συνέχειας  των λαών στα νησιά ζοφερό.
Για να μιλήσουμε όμως και με την γλώσσα της  πραγματικότητας που εκπροσωπούν εργαλεία όπως   το ΕΣΠΑ θα πρέπει να  λάβουμε υπόψη μας  ότι οι χρηματοδοτήσεις και η ροή τους  δεν φαίνεται ότι θα είναι αρκετές  και τα Ευρωπ. Προγράμματα  θα είναι σφιχτά, οι έλεγχοι και η επίτευξη στόχων  πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας απ΄ ότι μέχρι σήμερα. Οι όποιες δε ροές θα αφορούν έργα τέτοιας επιλεξιμότητας που θα αυξάνει την κερδοφορία των μεγαλοεπιχειρηματιών και θα απέχει από τις λαϊκές ανάγκες.
 Στο βαθμό όμως που διεκδικήσουμε και εννοούμε το λαό φυσικά των νησιών μας και τα κινήματά του, μπορούμε να ανοίξουμε κάποιες χαραμάδες στο θολό τοπίο της ζωής μας.
Ως ΛΑΣ Δήμου Χίου έχουμε καταθέσει επανειλημμένα θέσεις και προτάσεις για την  ισόρροπη ανάπτυξη του τόπου μας , σεβόμενοι   τους ανθρώπους , ακουμπώντας στις ανάγκες τους,  και δημιουργώντας  προϋποθέσεις  για  θέσεις εργασίας.
Αυτές όμως οι θέσεις και προτάσεις προϋποθέτουν μια άλλη πολιτική κατεύθυνση, μια άλλη εξουσία που θα ακουμπά στο λαό και θα σέβεται τον πλούτο που ο ίδιος παράγει, αντί να υπηρετεί τους έχοντες και μεγαλοσχήμονες κεφαλαιούχους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Αυταπάτες δεν έχουμε για το ποιους έχουμε απέναντί μας, ωστόσο οι άξονες που καταθέτουμε είναι υλοποιήσιμοι εδώ και τώρα και μπορούν να αποτελέσουν άξονες διεκδίκησης από το λαϊκό και μαζικό κίνημα.
Λαμβάνοντας δε υπόψη τη σημερινή κατάσταση που έχει περιέλθει το νησί, όχι μόνο εξ αιτίας της καπιταλιστικής κρίσης, αλλά και των συνθηκών που δημιούργησαν οι πολιτικές των κυβερνήσεων  χρόνια ολόκληρα μεν και τα τελευταία τρία χρόνια δε με τις επεμβάσεις της τρόικα και του ΔΝΤ και τις συγκυβερνήσεις, ο χαρακτηρισμός της ως τραγική δεν είναι υπερβολικός.
Ειδικότερα μετά την καταστροφική πυρκαγιά  που άφησε ανεξίτηλα τραύματα στο τόπο   θα πρέπει να δούμε μια τελείως διαφορετική προοπτική από αυτή που συνήθως επέλεγαν οι αιρετοί και οι κυβερνώντες του τόπου  μέχρι σήμερα. Για να το πούμε πιο συγκεκριμένα οι θέσεις μας για μια άλλη πολιτική με κέντρο το λαό και τα συμφέροντα του αποκτούν απόλυτη επικαιρότητα και ρεαλισμό.


ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Εμείς σαν ΛΑΣ  πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη στο νησί με κέντρο τις ανάγκες του λαού  θα πρέπει να εστιαστεί  στα παρακάτω:
Υποδομές  σε τομείς όπως Παιδεία, Υγεία, κοινωνική πρόνοια , οδικά δίκτυα αστικά και αγροτικά, αντισεισμικός και αντιπλημμυρικός σχεδιασμός, ανάδειξη  φυσικού πλούτου  ανάδειξη μνημείων και πολιτιστικών στοιχείων του νησιού που μπορούν να προσελκύσουν  κόσμο και να δημιουργήσουν  θέσεις εργασίας, στήριξη του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα με τις αντίστοιχες υποδομές, προστασία του περιβάλλοντος.

Σήμερα με την ύφεση να μεγαλώνει σε ΕΕ και στη χώρα μας, η άποψη για νέο λιμάνι δεν μπορεί να είναι εφικτή. Εξάλλου ο κόσμος σήμερα ζητά κυρίως ασφαλή πλοία με δρομολόγηση 365 μέρες το χρόνο και άμεση και γενναία μείωση εισιτηρίων και ναύλων για φθηνότερη και ασφαλή μετάβαση από και προς το νησί.
 Στη βάση αυτή  θεωρούμε ότι πρέπει να στραφεί η προσοχή  της περιφέρειας , αφού αποτελεί μια   σημαντικά  διαπιστωμένη ανάγκη , με στόχο τη στήριξη της ανάπτυξης της Περιφέρειας και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Απέναντί μας προωθούνται από τη συγκυβέρνηση ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, η μετατροπή του λιμανιού της Χίου σε περιμετρικό με κομβικό της Μυτιλήνης, η δρομολόγηση πλοίων με βάση τα κέρδη και τις ανάγκες των εφοπλιστών.
Αλήθεια τι νόημα έχουν μεγαλοστομίες για υποδομές και έργα ανάπτυξης και ντόπιας παραγωγής όταν οι πύλες των νησιών μας θα είναι στην ουσία 9 μήνες το χρόνο κλειστές και όταν θα είναι ανοιχτές θα είναι πανάκριβες.
Το αεροδρόμιο μπορεί να θέλει εκσυγχρονισμό ως προς τις υπηρεσίες του αλλά δεν θέλει επέκταση. Φτηνά εισιτήρια χρειάζονται και δρομολόγια που να μας εξυπηρετούν , όμως κι εδώ η ταμπέλα γράφει ΠΩΛΕΙΤΑΙ με ό,τι συνεπάγεται κάτι τέτοιο.
Εμείς λοιπόν βάζουμε ένα βασικό ζήτημα. Ενιαίος Δημόσιος φορές ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και μεταφορών που θα εξασφαλίζει φτηνά εισιτήρια επιβατών, φτηνές μεταφορές των προϊόντων, μετακίνηση ασφαλή με σύγχρονα μέσα όλες τις μέρες του χρόνου.
 Δεύτερον, το νησί πρέπει να θωρακιστεί ειδικά μετά τις πυρκαγιές, με έργα αντιπλημμυρικής προστασίας   και να δημιουργηθούν υποδομές σε ζώνες,  δασική οδοποιία και γενικά διαχείριση δασών  που θα υπερασπίζουν το περιβάλλον, θα προάγουν την δασοπροστασία και την οικολογική προστασία και δεν θα αφήνουν παράθυρα για ψευτοοικολογούντες επενδυτές που θα τα καταστρέψουν.
Τα αντιπλημμυρικά έργα σε Λιθί, Ολύμπους, Βέσσα Νέα Μονή κλπ πρέπει να είναι οι άμεσες προτεραιότητες.
Αξιοποίηση των ΑΠΕ  στα νησιά μας επικουρικά και αποκλειστικά για τις ανάγκες τους  που πρέπει να γίνεται με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον,  τους παραδοσιακούς οικισμούς, τους αρχαιολογικούς χώρους, την γενικότερη αισθητική και υγιεινή των κατοίκων (ηχορύπανση κλπ).Τα γιγαντιαία προγράμματα εγκατάστασης ΑΠΕ , τύπου Ιμπερτρόλα που με πλήρη αδιαφορία για το νησί ψηφίσαν στο Περιφ/κο Συμβούλιο εξυπηρετούν και ωφελούν μόνο τους επενδυτές και τα κέρδη τους εις βάρος  του νησιού και των κατοίκων του. Όλα όσα λένε για έργα πολιτισμού και ανάπτυξης του Τουρισμού, τέτοιες επενδύσεις τα υπονομεύουν και δείχνουν σε τελική ανάλυση ότι δεν τα πιστεύουν ούτε αυτά που οι ίδιοι λένε για ανάπτυξη πέραν από την ανάπτυξη των μεγαλοεπενδυτών στη χώρα μας και στην Ευρώπη..
Ο αντισεισμικός σχεδιασμός, ο έλεγχος όλως των δημοσίων κτιρίων και ειδικότερα των σχολείων, η συγκεκριμένη τεχνική παρέμβαση με έργα όπου χρειάζεται είναι απαραίτητος και αναγκαίος όσο ποτέ γιατί απαντά στο πριν και όχι στο μετά που είναι πλέον αργά.
Τεράστιο ζήτημα υποδομών αφορά στο νερό και τη διαχείριση υδάτινων πόρων. Τα φράγματα καρκινοβατούν, Σαραπιό, Κόρης Γεφύρι, ή είναι επί της ουσίας άχρηστα χωρίς δίκτυα, Ζυφιάς Κατράρη. Με τη λειψυδρία και το φάσμα ερημοποίησης υποθηκεύεται η ζωή και της γενιάς μας και των υπόλοιπων γενεών αν δεν παρθούν μέτρα.
 Εστίαση σε μια Εκπαιδευτική Πολιτική με σχολεία σύγχρονα, με γερές κτιριακές υποδομές ανακαινισμένες ή καινούριες που θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μάθηση. Γίνεται λόγος και από το δήμο και από την περιφέρεια για το ιστορικό κέντρο. Τι θα γίνει λοιπόν με την ανακαίνιση των κτιρίων του ιστορικού κέντρου, όπως Βιβλιοθήκη Κοραή, Αστική σχολή -11ο δημοτικό και άλλα; Μέχρι πότε θα βρίσκονται στα μερεμέτια αντί ριζικών λύσεων όπως το 1ο Γυμνάσιο; Τι θα γίνει με την ανέγερση Λυκείου στη βόρεια είσοδο της πόλης; Με όλα τα άλλα κτίρια όλων των βαθμίδων συμπεριλαμβανομένου και του Πανεπιστημίου με τα γνωστά κτιριακά προβλήματα;
 Στην υγεία χρειάζεται στήριξη του νοσοκομείου,  στελέχωση όλων των μονάδων του με όργανα, υλικά , μέσα και ανθρώπινο δυναμικό, σύγχρονες υποδομές αγροτικών ιατρείων με παροχές όλων των μέσων για να μπορούν να εξασφαλίζονται τα μέγιστα αποτελέσματα.
Υποδομές σε στέγαστρα και αγροτικούς δρόμους για τους κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους κλπ, ορισμός των βοσκοτόπων όχι με ψηφοθηρικά κριτήρια αλλά επιστημονικά, Ουσιαστικά κίνητρα για την τυποποίηση και διάθεση των προϊόντων τους ώστε να τροφοδοτείται ο λαός με ποιοτικά και φτηνά προϊόντα.  Στήριξη του γεωργικού τομέα ( μαστίχι, ελαιοκαλλιέργεια, αμπελουργία κλπ)) , με εστίαση στις ανασχινώσεις αυτή την περίοδο και στις αποζημιώσεις των πληγέντων  και στήριξη της παραδοσιακής αλιείας.
Υπάρχουν τα μεσαιωνικά χωριά  , ο Ανάβατος , η μονή Μουνδών ,το Κέντρο Βολισσού, το ιστορικό κέντρο Χίου, Κάστρο κλπ   , δηλαδή επικέντρωση στον πολιτισμό , που εφόσον μπορέσουμε να τα αναδείξουμε  σωστά , ισορροπημένα , με σεβασμό στην παράδοση αλλά και στις σημερινές ανάγκες θα δημιουργήσουμε δυνατότητες ανάπτυξης στις περιοχές αυτές.
Ανάδειξη του  φυσικού  κάλλους των δασών,  των περιοχών της βόρειας Χίου , του περιβαλλοντικού πλούτου του νησιού, που διαθέτει στοιχεία μοναδικά( Αμανή, Αγιάσματα, θερμές πηγές, κλπ)  ,  και   που σήμερα πρέπει να περιφρουρηθεί ακόμη περισσότερο μετά την πυρκαγιά αλλά και να αναδειχθεί  ως πόλος έλξης ντόπιων και ξένων.( προγράμματα περιβαλλοντικά , εκπαιδευτικά, κλπ).

Αυτά βέβαια είναι μια γενική  εικόνα πως βλέπουμε εμείς την ανάπτυξη και την προοπτική στο νησί με βάση τα συμφέροντα του λαού και όχι των χρυσοκάνθαρων του πλούτου και είναι θέσεις που έχουμε αναπτύξει  κατά καιρούς  με λεπτομέρειες ,για όλους τους τομείς  είτε στον πρωτογενή ή δευτερογενή τομέα. 
 Εκείνο που δεν πρέπει να παραβλεφτεί είναι ότι ως νησιωτική περιφέρεια και με αυξημένες αρμοδιότητες των νησιωτικών Δήμων  ακόμα και μέσα στα σημερινά πλαίσια της αστικής διαχείρισης , δεν μπορεί ο ένας φορέας πχ ο Δήμος να υπονομεύει ή να ανταγωνίζεται την περιφέρεια ή η Περιφέρεια να πράττει το αντίθετο. Χρειάζεται αν μη τι άλλο μια στοιχειώδης συνεργασία έστω και σε αυτά τα ελάχιστα που κατά τη γνώμη μας με τη λαϊκή πίεση και αγώνα θα μπορέσουν να υλοποιηθούν.

Από τη Λαϊκή Συσπείρωση