Εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την υλοποίηση του προγράμματος κινητικότητας, εξέδωσε, την Παρασκευή, 16 – 8 το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ειδικότερα, στην εγκύκλιο και σε συνέχεια της έκδοσης των προβλεπόμενων Υπουργικών Αποφάσεων αναλύονται τα βήματα με τα οποία θα οργανωθεί και θα πραγματοποιηθεί η ένταξη συνολικά 12.500 υπαλλήλων στο πρόγραμμα της κινητικότητας έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Τα βήματα για τη διαδικασία της κινητικότητας, όπως αυτά παρουσιάζονται στην εγκύκλιο, είναι:
1. Αποφάσεις Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης για τη νέα δομή και τη στελέχωση των Υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων τους.
2. Έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη σύσταση και την κατάργηση θέσεων στις ανωτέρω δομές και ενημέρωση του ΥΔΙΜΗΔ.
3. Απόφαση ΥΔΙΜΗΔ για τον αριθμό και τα προσόντα των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν ανά φορέα υποδοχής.
4. Κατάθεση αιτήσεων, έλεγχος πιστοποιητικών και συμπλήρωση πινάκων συνδρομής κριτηρίων από τους φορείς προέλευσης των υπαλλήλων.
5. Επιλογή υπαλλήλων που θα διατεθούν κατά σειρά προτεραιότητας από τους φορείς υποδοχής.
6. Έκδοση Υπουργικής Απόφασης μετάταξης – μεταφοράς του υπαλλήλου στη νέα θέση.
Όλη η διαδικασία τελεί υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του ΑΣΕΠ, το οποίο έχει αναλάβει τη μοριοδότηση των υπαλλήλων, στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων που το ΥΔΙΜΗΔ υιοθέτησε τόσο για την ένταξή του σε καθεστώς διαθεσιμότητας όσο και για την επανατοποθέτησή τους.
Στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται επίσης σειρά ζητημάτων για τη μοριοδότηση.
Ειδικότερα για τους τίτλους σπουδών διευκρινίζεται ότι:
Προκειμένου ο υπάλληλος να τεθεί σε διαθεσιμότητα, μοριοδοτείται για τον βασικό τίτλο σπουδών της κατηγορίας στην οποία υπηρετεί.
Στην περίπτωση, ωστόσο, που υπάλληλος υπηρετεί σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών του προσόντων , βάσει ειδικών διατάξεων, θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών που κατέχει.
Για παράδειγμα:
α) Οι απόφοιτοι της Ε.Σ.Δ.Δ. ή Ε.Σ.Τ.Α. που υπηρετούν στην κατηγορία ΠΕ αλλά έχουν βασικό τίτλο σπουδών του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, θα μοριοδοτηθούν βάσει του πτυχίου του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης
β) Οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ κλάδων τεχνικών ειδικοτήτων οι οποίοι κατέχουν το βασικό τίτλο σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης και τριετή τουλάχιστον εμπειρία στο αντίστοιχο αντικείμενο, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν.
γ) Οι υπάλληλοι που κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά υπηρετούν σε κατηγορία ΠΕ ή ΤΕ βάσει ειδικών διατάξεων, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν με αναγωγή της βαθμολογίας του σε κλίμακα με βαθμολογία από μηδέν έως δέκα.
Προκειμένου ο υπάλληλος να μεταταγεί/μεταφερθεί σε νέα υπηρεσία του Δημοσίου και σε θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας- εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και δεν εμπίπτει στον περιορισμό της οκταετίας – θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών της ανώτερης κατηγορίας καθώς και για το σύνολο των κριτηρίων της κατηγορίας αυτής.
Για παράδειγμα, οι υπάλληλοι που κατέχουν ανώτερο τίτλο σπουδών ΠΕ ή ΤΕ, αλλά υπηρετούσαν σε κατηγορία ΔΕ στο φορέα προέλευσης , δύνανται να μεταταγούν/μεταφερθούν σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας.
Στην περίπτωση αυτή θα μοριοδοτηθούν με τα κριτήρια της ανώτερης κατηγορίας.
Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται για τους αλλοδαπούς τίτλους σπουδών αντιστοιχία βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας με αυτή της ημεδαπής, ο σχετικός τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος.
Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι ο βαθμός του τίτλου είναι ο ελάχιστος της βαθμολογικής κλίμακας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, δηλ. ο βαθμός πέντε (5), όπως άλλωστε ισχύει και για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνεται υπόψη μόνο όταν είναι ίδιας κατηγορίας με το βασικό τίτλο σπουδών. Για παράδειγμα, για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ θα λαμβάνεται υπόψη ως δεύτερος τίτλος μόνο το δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και όχι πτυχίο τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι λοιποί τίτλοι σπουδών δεν μοριοδοτούνται.
Για τις ξένες γλώσσες
Μοριοδοτούνται αθροιστικά μέχρι δύο (2) ξένες γλώσσες. Έτσι, στις περιπτώσεις γνώσης πλέον των δύο ξένων γλωσσών θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο συνδυασμός.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος υπάλληλος κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα και συναφή μεταπτυχιακό τίτλο ή έχει αποφοιτήσει από την Ε.Σ.Δ.Δ. ή Ε.Σ.Τ.Α. και κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα ή συναφή μεταπτυχιακό τίτλο, μοριοδοτείται αθροιστικά.
Δεν μοριοδοτούνται περισσότεροι του ενός μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών ή διδακτορικά διπλώματα, ενώ συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα θεωρείται αυτό που έχει κριθεί ως συναφές από το αρμόδιο όργανο του φορέα προέλευσης τόσο για τη θέση του σε διαθεσιμότητα όσο και για τη μετάταξη/μεταφορά.
Ως προς τον χρόνο προϋπηρεσίας διευκρινίζεται ότι:
Ο χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου υπολογίζεται μέχρι την ημέρα κατάργησης της θέσης στην οποία ανήκει ο υπάλληλος. Από το χρόνο αυτό θα αφαιρεθεί και δεν θα μοριοδοτηθεί ο χρόνος που δεν υπολογίζεται για την προαγωγή του υπαλλήλου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.
Στο χρόνο υπηρεσίας σε θέση προϊστάμενου οργανικής μονάδας δεν υπολογίζονται μόνο τα χρονικά διαστήματα που ο υπάλληλος άσκησε τα εν λόγω καθήκοντα ύστερα από επιλογή από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο, αλλά και τα χρονικά διαστήματα που αφορούν την με οιονδήποτε νόμιμο τρόπο άσκηση των καθηκόντων αυτών, η οποία βέβαια θα πρέπει να προκύπτει από σχετική πράξη του αρμοδίου οργάνου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.
Ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος βάσει ειδικών διατάξεων, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση.
Ως προς τον τρόπο εισαγωγής στο Δημόσιο, ιδιαίτερη σημασία έχει μεταξύ άλλων η διευκρίνιση ότι στην περίπτωση που υπάλληλος, μετά το διορισμό του στο δημόσιο συμμετείχε εκ νέου σε διαδικασία πρόσληψης και διορίστηκε σε άλλον φορέα του δημοσίου, η μοριοδότηση που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχείται με τον αυστηρότερο τρόπο εισαγωγής που είναι και ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο.
Για παράδειγμα, υπάλληλος ο οποίος αρχικά είχε διοριστεί στο Δημόσιο με γραπτό διαγωνισμό και στη συνέχεια διορίστηκε εκ νέου σε άλλη θέση του Δημοσίου με διαδικασία επιλογής με σειρά προτεραιότητας κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, η μοριοδότηση που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχείται με τον αυστηρότερο τρόπο εισαγωγής που είναι ο γραπτός διαγωνισμός.
Για την υπηρεσιακή αξιολόγηση διευκρινίζεται ότι:
Για την υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων αξιολόγησης της τελευταίας οκταετίας, καθώς στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνονται οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου των τελευταίων οκτώ (8) ετών.
Στην περίπτωση που οι εκθέσεις αξιολόγησης που υπάρχουν στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου δεν καλύπτουν πλήρη οκταετία, η βαθμολογία του κριτηρίου αυτού εξάγεται με βάση τις εκθέσεις που υπάρχουν.
Επισημαίνεται ότι για την εξαγωγή του μέσου όρου διαιρούμε το άθροισμα της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων που υπάρχουν με τον αριθμό των εκθέσεων αυτών. Δηλαδή, όταν υπάρχουν δύο (2) εκθέσεις διαιρούμε το άθροισμα του βαθμού των δύο εκθέσεων δια του αριθμού 2.
Διάρκεια και αποδοχές της διαθεσιμότητας
Η διάρκεια της διαθεσιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 8 μήνες. Στον υπάλληλο σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών που ελάμβανε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Στην έννοια των αποδοχών δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα τα οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολο τους μετά την απομάκρυνση του από αυτά.
Επί των αποδοχών της διαθεσιμότητας εξακολουθούν να ισχύουν κρατήσεις όπως η ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2%) όσους κατά το χρόνο ένταξής τους σε διαθεσιμότητα υπάγονταν στο ΤΠΔΥ. Για το προσωπικό που εντάσσεται σε διαθεσιμότητα, εξακολουθούν να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές, ασφαλισμένου και εργοδότη, για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της κινητικότητας 4.289 υπάλληλοι τον Ιούλιο. Ακολουθεί η ένταξη των υπολοίπων υπαλλήλων, που θα συμπληρώσουν τον αριθμό των 12.500 που πρέπει να έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της κινητικότητας μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και οι οποίοι θα προέρχονται απ” όλα τα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς τους, στη βάση της αξιολόγησης των δομών τους και των σχετικών σχεδίων στελέχωσης.
Στο πρόγραμμα της κινητικότητας θα τεθούν συνολικά 25.000 από το σύνολο των 618.709 τακτικών υπαλλήλων, ένα ποσοστό δηλαδή μόλις 4%.
aftodioikisi.gr