Μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013, την περίοδο δηλαδή που η ανεργία στην Ελλάδα έφτασε στο 27,6% και πολίτες και επιχειρήσεις λύγιζαν κάτω από το βάρος της σκληρής φορολογικής πολιτικής και της λιτότητας, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια για ναυπηγήσεις νέων πλοίων!
Πρόκειται για ποσό-μαμούθ εν μέσω κρίσης, αυξημένο κατά 160% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα οπότε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο είχε επενδύσει 2,5 δισ. δολάρια!
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 110 νέα πλοία, για τα οποία επενδύθηκαν τα 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ούτε κουπί δεν θα φτιαχτεί στα ναυπηγεία της χώρας μας, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία.
Τα στοιχεία αυτά δημοσίευσε ο ναυλομεσιτικός οίκος «GOLDEN DESTINY» και αποδεικνύουν την τεράστια κερδοφορία των Ελλήνων εφοπλιστών, κέρδη που πηγαίνουν σχεδόν στο ακέραιο στις τσέπες τους λόγω των προκλητικών φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν.
Στην ετήσια έκθεση της Ένωσής τους για το 2012 – 2013, γίνονται φανερές οι επιδιώξεις της πλειοψηφίας των εφοπλιστών για νέο χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το κόστος εργασίας, καθώς σημειώνουν ότι: «Οι εκτεταμένες παραγγελίες ναυπηγήσεων συνεχίζουν να απορροφούν τα περιορισμένα διαθέσιμα ποσά χρηματοδότησης, η διεθνής ναυτιλία θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης το 2013», προαναγγέλλοντας νέες αξιώσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της κερδοφορίας τους, που σημαίνει τη συνέχιση της προστατευτικής γι' αυτούς πολιτικής από τη μεριά της κυβέρνησης και ακόμα πιο σφοδρή επίθεση σε βάρος των ναυτεργατών.
Όσο για την «εθελοντική συνεισφορά», στην οποία ας σημειωθεί ότι μερίδα των εφοπλιστών δεν συμμετείχε ούτε με ένα ευρώ, τα σωματεία τονίζουν πως αποτελεί πρόκληση το γεγονός ότι διατυμπανίστηκε σαν «κοινωνικό έργο», καθώς τα 130 εκατομμύρια ευρώ που θα δώσουν στην κυβέρνηση τα επόμενα τρία χρόνια, «αντιστοιχούν σε 20 δολάρια την ημέρα ανά μονάδα πλοίου».
Τα σωματεία των ναυτεργατών ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών) και ΠΕΣ/ΝΑΤ, με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων, καταγγέλλουν τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς που υλοποιούν τις αντιλαϊκές απαιτήσεις τους και καλούν τους ναυτεργάτες να οργανώσουν και να συσπειρώσουν τις δυνάμεις τους για να τις ανατρέψουν.
Σημειώνουν ότι προωθείται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων στα πλοία, τη στιγμή που με τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που κυριαρχεί στα καράβια (60.000 υπολογίζονται οι χαμηλόμισθοι, αλλοδαποί ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα στα ποντοπόρα πλοία) το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ έχει φτάσει σε 1 δισ. ευρώ. «Το εφοπλιστικό κεφάλαιο, όσο συσσωρεύει κέρδη τόσο επιθετικότερο γίνεται, απέναντι στους ναυτεργάτες και συνολικά το λαό», τονίζουν χαρακτηριστικά.
newsbomb.gr
Πρόκειται για ποσό-μαμούθ εν μέσω κρίσης, αυξημένο κατά 160% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα οπότε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο είχε επενδύσει 2,5 δισ. δολάρια!
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 110 νέα πλοία, για τα οποία επενδύθηκαν τα 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ούτε κουπί δεν θα φτιαχτεί στα ναυπηγεία της χώρας μας, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία.
Τα στοιχεία αυτά δημοσίευσε ο ναυλομεσιτικός οίκος «GOLDEN DESTINY» και αποδεικνύουν την τεράστια κερδοφορία των Ελλήνων εφοπλιστών, κέρδη που πηγαίνουν σχεδόν στο ακέραιο στις τσέπες τους λόγω των προκλητικών φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν.
Στην ετήσια έκθεση της Ένωσής τους για το 2012 – 2013, γίνονται φανερές οι επιδιώξεις της πλειοψηφίας των εφοπλιστών για νέο χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το κόστος εργασίας, καθώς σημειώνουν ότι: «Οι εκτεταμένες παραγγελίες ναυπηγήσεων συνεχίζουν να απορροφούν τα περιορισμένα διαθέσιμα ποσά χρηματοδότησης, η διεθνής ναυτιλία θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης το 2013», προαναγγέλλοντας νέες αξιώσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της κερδοφορίας τους, που σημαίνει τη συνέχιση της προστατευτικής γι' αυτούς πολιτικής από τη μεριά της κυβέρνησης και ακόμα πιο σφοδρή επίθεση σε βάρος των ναυτεργατών.
Όσο για την «εθελοντική συνεισφορά», στην οποία ας σημειωθεί ότι μερίδα των εφοπλιστών δεν συμμετείχε ούτε με ένα ευρώ, τα σωματεία τονίζουν πως αποτελεί πρόκληση το γεγονός ότι διατυμπανίστηκε σαν «κοινωνικό έργο», καθώς τα 130 εκατομμύρια ευρώ που θα δώσουν στην κυβέρνηση τα επόμενα τρία χρόνια, «αντιστοιχούν σε 20 δολάρια την ημέρα ανά μονάδα πλοίου».
Τα σωματεία των ναυτεργατών ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών) και ΠΕΣ/ΝΑΤ, με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων, καταγγέλλουν τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς που υλοποιούν τις αντιλαϊκές απαιτήσεις τους και καλούν τους ναυτεργάτες να οργανώσουν και να συσπειρώσουν τις δυνάμεις τους για να τις ανατρέψουν.
Σημειώνουν ότι προωθείται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων στα πλοία, τη στιγμή που με τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που κυριαρχεί στα καράβια (60.000 υπολογίζονται οι χαμηλόμισθοι, αλλοδαποί ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα στα ποντοπόρα πλοία) το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ έχει φτάσει σε 1 δισ. ευρώ. «Το εφοπλιστικό κεφάλαιο, όσο συσσωρεύει κέρδη τόσο επιθετικότερο γίνεται, απέναντι στους ναυτεργάτες και συνολικά το λαό», τονίζουν χαρακτηριστικά.
newsbomb.gr