ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ¨¨ ΣΕ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Mε τον νόμο
Ν.4052/01.03.2012 και μέσω αυτού και με
μόνη την προϋπόθεση της έκδοσης ενός ΠΔ μπορούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή να
καλύψουν λαθρομετανάστες ανοικτές θέσεις εργασίας. Αυτοί φυσικά θα δουλεύουν
νόμιμα, για ένα κομμάτι ψωμί (την στέγη θα την έχουν εξασφαλισμένη) στερώντας
θέσεις εργασίας από άνεργους Έλληνες (το 1/4 του ενεργού πληθυσμού), πιέζοντας
τα ήδη χαμηλά μεροκάματα σε εξευτελιστικά επίπεδα και δημιουργώντας τον πλέον
αποτελεσματικό απεργοσπαστικό μηχανισμό.
Tο άρθρο 84 του Ν.4052/01.03.2012* του κεφαλαίου ΙΓ΄
περί απαγόρευσης απασχόλησης παράνομων μεταναστών εξαιρεί από τη ρητή
απαγόρευση του Νόμου όσες περιπτώσεις λαθρομεταναστών υπαχθούν στη διάταξη 37-5
του προγενέστερου Ν.3907/26.01.2011.
Με την σειρά του το άρθρο 37-5 του Ν.3907/26.01.2011 προβλέπει ότι ο πληθυσμός των παράνομων μεταναστών που δεν είναι διαχειρίσιμος από το ελληνικό κράτος, μπορεί να κατευθυνθεί με ένα προεδρικό διάταγμα σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας για συγκεκριμένη απασχόληση με την ιδιότητα του «λαθρομετανάστη» να διατηρείται. Συγκεκριμένα το το άρθρο 37-5 αναφέρει:
«Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμοδίων κατά περίπτωση αρχών να διασφαλίσουν με ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής, στοιχειώδεις όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημοσίου ή κοινωφελούς χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν τις άμεσα βιοτικές τους ανάγκες, μπορεί να επιτραπεί, μετά από σχετική άδεια να απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι τομείς απασχόλησης και οι περιοχές της Χώρας όπου μπορούν να απασχολούνται ως μισθωτοί οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση, το καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης, οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και τα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του χρόνου αναβολής της απομάκρυνσης ο υπήκοος τρίτης χώρας δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης σε προγράμματα κοινωνικής ένταξης, ενώ το ως άνω χρονικό διάστημα διαμονής του υπηκόου τρίτης χώρας δεν μπορεί να συνυπολογιστεί στην περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του ν.3838/2010 περί πρόσβασης στην ελληνική ιθαγένεια ή στην περίπτωση εφαρμογής διατάξεων που αφορούν την πρόσβαση σε καθεστώς μακροχρόνιας διαμονής.» (Ν3907/26.01.2011)
Με την σειρά του το άρθρο 37-5 του Ν.3907/26.01.2011 προβλέπει ότι ο πληθυσμός των παράνομων μεταναστών που δεν είναι διαχειρίσιμος από το ελληνικό κράτος, μπορεί να κατευθυνθεί με ένα προεδρικό διάταγμα σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας για συγκεκριμένη απασχόληση με την ιδιότητα του «λαθρομετανάστη» να διατηρείται. Συγκεκριμένα το το άρθρο 37-5 αναφέρει:
«Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμοδίων κατά περίπτωση αρχών να διασφαλίσουν με ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής, στοιχειώδεις όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημοσίου ή κοινωφελούς χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν τις άμεσα βιοτικές τους ανάγκες, μπορεί να επιτραπεί, μετά από σχετική άδεια να απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της Χώρας. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι τομείς απασχόλησης και οι περιοχές της Χώρας όπου μπορούν να απασχολούνται ως μισθωτοί οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση, το καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης, οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και τα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του χρόνου αναβολής της απομάκρυνσης ο υπήκοος τρίτης χώρας δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης σε προγράμματα κοινωνικής ένταξης, ενώ το ως άνω χρονικό διάστημα διαμονής του υπηκόου τρίτης χώρας δεν μπορεί να συνυπολογιστεί στην περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του ν.3838/2010 περί πρόσβασης στην ελληνική ιθαγένεια ή στην περίπτωση εφαρμογής διατάξεων που αφορούν την πρόσβαση σε καθεστώς μακροχρόνιας διαμονής.» (Ν3907/26.01.2011)