Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2015

Επτά προκηρύξεις για 1.957 θέσεις στο Δημόσιο μετά τις εκλογές


Μέσω επτά διαγωνισμών θα προσληφθούν 1.957 μόνιμοι και εποχικοί στο Δημόσιο αμέσως μετά τις εκλογές, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Αναλυτικά, οι προκηρύξεις αφορούν στις παρακάτω θέσεις:
  • 49 λιμενοφύλακες στο Λιμενικό,
  • 918 διαφόρων ειδικοτήτων σε δημόσιους φορείς μέσω ΟΑΕΔ,
  • 54 ειρηνοδίκες στο υπουργείο Δικαιοσύνης,
  • 30 στατιστικούς στη Στατιστική Αρχή,
  • 20 εποχικούς στη ΔΕΗ,
  • 186 διασώστες - πληρώματα ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ και
  • 200 υπαλλήλους πληροφορικής σε διάφορους φορείς.

aftodioikisi.gr

Εκλογές: Τι ισχύει για όσους κληθούν για εφορευτική επιτροπή και δεν παρουσιαστούν


Κάποιοι ψηφοφόροι που δεν θα χρειαστεί να πάνε στα εκλογικά κέντρα απλώς για να ασκήσουν τα εκλογικά τους καθήκοντα στις Εθνικές Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, αλλά για να συμμετέχουν και στην ομαλή διεξαγωγή τους, καθώς θα έχουν κληθεί να συμμετέχουν στην εφορευτική επιτροπή.
Ωστόσο υπάρχουν κάποιοι που για λόγους υγείας ή επαγγελματικούς αδυνατούν να παραστούν. Αυτοί θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλιώς κινδυνεύουν με ποινές.
Συγκεκριμένα η άσκηση των καθηκόντων του μέλους εφορευτικής επιτροπής, είναι υποχρεωτική. Εάν μέλη της εφορευτικής επιτροπής δεν προσέλ­θουν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους γιατί απου­σιάζουν ή κωλύονται ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία, αναπληρώνονται από τα αναπληρωματικά μέλη. Εάν η αναπλήρωση είναι αδύνατη για τους ίδιους λόγους, η εκλογή διεξάγεται μόνο από τα παρόντα μέλη της εφο­ρευτικής επιτροπής, καθώς και από μόνο τον πρόεδρό της, αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής.
Αναλυτικά, το νομικό πλαίσιο:
Π.Δ. 96/2007 – ΦΕΚ 116/Α’/5.6.2007
Κωδικοποίηση σ’ ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών.

Αρθρο 58

(Αρθρο 58 π.δ. 351/2003)

Διορισμός εφορευτικών επιτροπών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε

Εφορευτικές Επιτροπές

  1. Ψηφοφορία γίνεται ενώπιον εφορευτικών επιτρο­πών.

  1. Σε κάθε εκλογικό τμήμα ορίζεται εφορευτική επι­τροπή που αποτελείται από τον αντιπρόσωπο της δι­καστικής αρχής ως πρόεδρο και τέσσερα μέλη που αναπληρώνονται από ισάριθμα αναπληρωματικά.

  1. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών και οι ανα­πληρωτές τους κληρώνονται, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κατά το Αρθρο 31 παράγραφος 3 έναρξη της προεκλογικής περιόδου, από το οικείο Πρωτοδικείο. Στην κλήρωση, κατά την οποία μπορούν να παρίστανται οι υποψήφιοι, οι αντιπρόσωποι και πληρεξούσιοι των κομμάτων περιλαμβάνονται οι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του οικείου εκλογικού διαμε­ρίσματος που φέρονται στους καταλόγους αυτούς ως κάτοικοι της περιοχής.
  2. Μέσα στην προθεσμία της προηγούμενης παραγρά­φου το αρμόδιο δικαστήριο, μπορεί, κατά την κρίση του, να διορίζει, με απόφασή του που λαμβάνει σε συμβούλιο, τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών από τους καταλό­γους της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή μέλη εφορευτικών επιτροπών ορίζονται αυτοί που κατά την κρίση του συμβουλίου πρωτοδικών παρέχουν στοιχεία επάρκειας γι’ αυτά τα καθήκοντα. Οι οριζόμενοι πρέπει να έχουν τουλάχιστον απολυτήριο δημοτικού σχολείου και να μην έχουν υπερβεί το εξηκοστό πέμπτο έτος της ηλικίας τους.
Για το σκοπό αυτό είναι δυνατόν ο αρμόδιος πρόε­δρος πρωτοδικών να ζητήσει πληροφορίες και στοιχεία από τους ειρηνοδίκες του τόπου και τις δημοτικές ή κοινοτικές αρχές.
Μ’ αυτές τις προϋποθέσεις το συμβούλιο πρωτοδι­κών μπορεί ν’ αποκλείσει μέλη που κληρώθηκαν και που τα κρίνει ανεπαρκή για το έργο της εφορευτικής επιτροπής.
  1. Αρμόδιο πρωτοδικείο είναι αυτό που στην περιφέρειά του υπάγεται ο δήμος ή η κοινότητα όπου εδρεύει το εκλογικό τμήμα.
  2. Όσοι σύμφωνα με τα παραπάνω ορίστηκαν μέλη των εφορευτικών επιτροπών, ειδοποιούνται με απόδει­ξη για το διορισμό τους πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία με φροντίδα του Εισαγγελέα Πρωτοδικών, στον οποίο διαβιβάζεται από τον Πρόεδρο Πρωτοδικών αντίγραφο της πράξης του πρωτοδικείου για το διορισμό τους.
  3. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών είναι υποχρε­ωμένα να εκτελούν τα καθήκοντά τους ανεξαρτήτως αν ειδοποιήθηκαν εγκαίρως.
Αρθρο 59
(Αρθρο 59 π.δ. 351/2003)
Κωλύματα διορισμού μελών εφορευτικών επιτροπών

  1. Δημόσιοι και δημοτικοί ή κοινοτικοί υπάλληλοι ή έμμισθοι υπάλληλοι δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων και ιδρυμάτων και όσοι μ’ αυτές τις ιδι­ότητες υπηρέτησαν την τελευταία τριετία προ της εκλογής, δεν μπορούν να κληρωθούν ή διοριστούν μέλη εφορευτικών επιτροπών και αν τυχόν κληρωθούν ή διοριστούν δεν μπορούν να λάβουν μέρος στη συ­γκρότηση των επιτροπών. Το κώλυμα ισχύει και για τους αποστρατευθέντες αξιωματικούς, τα όργανα των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και γι’ αυτούς που διετέ­λεσαν δήμαρχοι και πρόεδροι κοινοτήτων κατά την τελευταία τριετία.
  2. Τα τακτικά μέλη των εφορευτικών επιτροπών, αν προταθούν και ανακηρυχθούν από το πρωτοδικείο υποψήφιοι βουλευτές, έχουν το δικαίωμα της επιλογής με δήλωση, που επιδίδεται στην διοικητική αρχή με δικαστικό επιμελητή πέντε τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία. Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν ασκήσουν αυτό το δικαίωμα, θεωρείται ότι προτίμησαν τη βουλευτική υποψηφιότητα και αντικαθίστανται στην εφορευτική επιτροπή σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθρου 60.
  3. Οι δικηγόροι που κληρώνονται τακτικά ή αναπλη­ρωματικά μέλη εφορευτικής επιτροπής, αν διοριστούν αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής, υποχρεούνται να εκπληρώσουν τα καθήκοντα του αντιπροσώπου της δικαστικής αρχής.
Αρθρο 60
(Αρθρο 60 π.δ. 351/2003)
Αναπλήρωση μελών εφορευτικών επιτροπών
  1. Εάν μέλη της εφορευτικής επιτροπής δεν προσέλ­θουν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους γιατί απου­σιάζουν ή κωλύονται ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία, αναπληρώνονται από τα αναπληρωματικά μέλη. Εάν η αναπλήρωση είναι αδύνατη για τους ίδιους λόγους, η εκλογή διεξάγεται μόνο από τα παρόντα μέλη της εφο­ρευτικής επιτροπής, καθώς και από μόνο τον πρόεδρό της, αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής.
  2. Σε περίπτωση που κωλύεται ή για οποιονδήποτε λόγο απουσιάζει ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτρο­πής, αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής, αναπληρώ­νεται από τον αναπληρωτή του, που ορίζεται από τον έφορο δικαστικών αντιπροσώπων. Αν λείπει κι αυτός, για οποιονδήποτε λόγο, η εκλογή γίνεται ενώπιον των τεσσάρων (4) μελών της εφορευτικής επιτροπής, με πρόεδρό της τον μεγαλύτερο σε ηλικία.
Αν για οποιονδήποτε λόγο κωλύεται ή απουσιάζει ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής και ο αναπληρω­τής του, καθώς και τρία (3) από τα άλλα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, τότε το μοναδικό παρόν μέλος διορίζει δύο (2) και σε περίπτωση αδυναμίας ένα (1) ως μέλη της επιτροπής από τους εκλογείς του εκλογικού τμήματος, τα οποία υποχρεούνται να εκτελούν τα καθήκοντά τους.
Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται και σε κάθε άλλη περίπτωση προσφυγής στη λαϊκή ετυμηγορία.
Αρθρο 61
(Αρθρο 61 π.δ. 351/2003)
Καθήκοντα εφορευτικών επιτροπών
  1. Η επιτροπή που καταρτίστηκε σύμφωνα με τις πιο πάνω διατάξεις διευθύνει την εκλογή και τηρεί τα εξής βιβλία:
α) βιβλίο πρακτικών,
β) πρωτόκολλο ψηφοφορίας και
γ) βιβλίο διαλογής ψήφων. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης είναι δυνατή η απλούστευση, ενοποίηση ή η κατάργηση ορισμένων βιβλίων ή στοιχείων.
  1. Η επιτροπή αποφασίζει κατά πλειοψηφία. Σε ισο­ψηφία νικάει η ψήφος του προέδρου.
Αρθρο 62
(Αρθρο 62 π.δ. 351/2003)
Ψηφοφορία μελών εφορευτικών επιτροπών
  1. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών, ψηφίζουν στα τμήματα που εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους. Για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γί­νεται μνεία στο βιβλίο πρακτικών και αναγράφονται τα στοιχεία τους ιδιαίτερα στο πρωτόκολλο ψηφο­φορίας.
  2. Αν επαναληφθεί η ψηφοφορία σύμφωνα με το Αρθρο 102, γιατί ακυρώθηκε η εκλογή σε μερικά μόνο τμήματα της εκλογικής περιφέρειας, αυτοί που ψήφισαν σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο σε τμήματα, που δεν ακυρώθηκε η εκλογή, δεν μπορούν να ψηφίσουν στα τμήματα που επαναλαμβάνεται η ψηφοφορία και αν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους αυτών των τμημάτων.
Αρθρο 63
(Αρθρο 63 π.δ. 351/2003)
Γραμματέας εφορευτικής επιτροπής
  1. Η εφορευτική επιτροπή αναθέτει καθήκοντα γραμ­ματέα για τη σύνταξη των πρακτικών της σε υπάλληλο δημόσιο ή δημοτικό ή νομικού προσώπου δημοσίου δι­καίου, που είναι υποχρεωμένος να τα εκτελέσει.
  2. Αν δεν μπορεί η εφορευτική επιτροπή να αναθέτει τα καθήκοντα γραμματέα, σύμφωνα με την προηγούμε­νη παράγραφο, τα αναθέτει σε έναν εκλογέα ή σ’ ένα από τα τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη της και στην ανάγκη σε κοινοτικό υπάλληλο.
  3. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχει γραμμα­τέας της εφορευτικής επιτροπής, δεν παρακωλύεται καθόλου το έργο της, γιατί στην ανάγκη μπορεί και ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής ή ο προεδρεύων της επιτροπής να εκτελέσει τα καθήκοντα του γραμματέα της.
Άρθρο 119
  1. Με φυλάκιση από τρεις μήνες μέχρι τρία χρόνια και με χρηματική ποινή τιμωρούνται:
α) Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών που διευθύνουν την εκλογή καθώς και αυτός που τη διευθύνει ή λαμβάνει μέρος στη διεύθυνση αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής:
αα) Αν εν γνώσει τους δεχτούν ν’ ασκήσει το εκλογικό δικαίωμα πρόσωπο που, ή δεν είναι γραμμένο στους εκλογικούς καταλόγους ή ψευδώς εμφανίζεται αντ’ άλλου που είναι γραμμένο σ’ αυτούς, ή άσκησε ήδη αυτό το δικαίωμα.
ββ) Αν εν γνώσει τους αποκλείσουν κάποιον από τους γραμμένους στον εκλογικό κατάλογο εκλογείς, ν’ ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.
γγ) Αν αδικαιολόγητα περιορίσουν οπωσδήποτε τη χρονική διάρκεια της ψηφοφορίας ή τη διακόψουν ή την αναβάλουν.
δδ) Αν αδικαιολόγητα μεταβάλουν τον τόπο της διεξαγωγής της ψηφοφορίας που νόμιμα έχει οριστεί, και
εε) Αν αδικαιολόγητα διώξουν από τον τόπο της ψηφοφορίας υποψήφιο ή αντιπρόσωπο ή αναπληρωτή του ή δεν αναγνωρίσουν αυτούς που έχουν διοριστεί νόμιμα αντιπρόσωποι, ή αναπληρωτές υποψηφίου.
β) Αυτός που δεν έχει κατά το χρόνο της ψηφοφορίας τα προσόντα που ορίζονται με το παρόν και δεν απέχει από την εκτέλεση των καθηκόντων του ως μέλος της εφορευτικής επιτροπής, αν αποδεικνύεται από τα πρακτικά της εκλογής ότι με παρατήρηση ή ένσταση ζητήθηκε η αποχή αυτού.
  1. Κάθε άλλη παράβαση των διατάξεων του παρόντος, που ειδικά δεν προβλέπεται απ’ αυτό ή τον Ποινικό Κώδικα ή απ’ άλλο ποινικό νόμο, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι έξι μήνες ή με χρηματική ποινή.
Άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος
“Oποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται.
Eιδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της Xώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς και τα σχετικά με την προσφορά προσωπικής εργασίας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για την ικανοποίηση τοπικών αναγκών.”
Πηγή: iefimerida.gr

aftodioikisi.gr

Προς διαγραφή στεγαστικά δάνεια 200.000 νοικοκυριών


Στη διαγραφή στεγαστικών δανείων, ύψους 2 δισ. ευρώ, προσανατολίζονται οι τράπεζες στο πλαίσιο των ρυθμίσεων «κόκκινων» δανείων που έχουν θέσει σε εφαρμογή τυπικά από 1/1/2015. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ισόποσο κόστος που θα επωμιστούν οι τράπεζες σχεδιάζεται να καλυφθεί από τα διαθέσιμα του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως οι διαγραφές δανείων θα αφορούν περίπου 200.000 νοικοκυριά, τα οποία κρίνεται πως βρίσκονται σε οριστική αδυναμία να αποπληρώσουν την οφειλή τους. Μάλιστα, η προοπτική διαγραφής των δανείων αυτών και το κόστος των 2 δισ. ευρώ που θα βαρύνει τις τράπεζες φαίνεται να έχουν πάρει τη σύμφωνη γνώμη και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), ο οποίος και θα εγκρίνει την σχετική εκταμίευση των 2 δισ. ευρώ από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Η διαχείριση των επισφαλειών στα στεγαστικά δάνεια έχει προβληματίσει έντονα τραπεζίτες και πολιτικούς, με το θέμα των πλειστηριασμών να ανακύπτει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να «παγώνει» στη συνέχεια όχι απλά για λόγους κοινωνικούς, αλλά και διότι δεν συμφέρει από πλευράς κόστους τις τράπεζες. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο για μία από τις τέσσερεις συστημικές τράπεζες, το κόστος διαχείρισης των ακινήτων που καλύπτουν «κόκκινα» στεγαστικά της δάνεια ανήλθε το 2014 σε 1,2 δισ. ευρώ.
Στην τελευταία συνάντηση που είχαν πραγματοποιήσει με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου οι επικεφαλής των τεσσάρων συστημικών τραπεζών είχαν τοποθετηθεί κατά της προοπτικής των μαζικών πλειστηριασμών, ενώ πρόσφατα στο θέμα είχε τοποθετηθεί και ο υπουργός Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελης λέγοντας ότι δεν θα γίνουν πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας. Τυπικά, η νομοθετική κάλυψη των οφειλετών με αναστολή των πλειστηριασμών έληξε στις 31/12/2014 και για το διάστημα του πρώτου εξαμήνου του 2015, οι οφειλέτες προστατεύονται από τις προθεσμίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις ρυθμίσεις των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Σημειώνεται ότι σε σύνολο στεγαστικών δανείων 69 δις. ευρώ, τα «κόκκινα» δάνεια υπολογίζονται σε 27 δισ.ευρώ. Παράλληλα, η αξία των ακινήτων που αποτελούν την εμπράγματη εξασφάλιση αυτών των δανείων, έχει υποχωρήσει τόσο ώστε να εκτιμάται ότι το 15% - 20% των στεγαστικών χαρτοφυλακίων είναι υποκαλυμμένα.Η πτώση στις πραγματικές τιμές των ακινήτων υπολογίζεται σε 35% - 40% τα τελευταία 3-4 χρόνια, διαχεόμενη σε όλες τις περιοχές.
Πηγή: capital.gr

aftodioikisi.gr

Δείτε πόσες μέρες εκλογικής άδειας δικαιούστε


  Ειδική άδεια απουσίας μετ’ αποδοχών υποχρεούνται να δώσουν οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα στο προσωπικό τους για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος, κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015. Οι ημέρες της άδειας διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση και φτάνουν έως τις 3 για τα νησιά.
Σύμφωνα με απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Εργασίας   κ. Βασίλης Κεγκέρογλου ο αριθμός των ημερών αδείας απουσίας καθορίζεται ως ακολούθως:
Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100−200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201−400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
δ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200−400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ’ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Για όσους εκ των μισθωτών, που μετακινούνται κατά τα ανωτέρω, η Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015 (ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας), είναι εργάσιμη ημέρα, αυτή θεωρείται ως ημέρα ειδικής αδείας απουσίας με αποδοχές, πέραν αυτών που ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο.

aftodioikisi.gr

ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ 3% Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ RASS


Σε μία ακόμη δημοσκόπηση προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για την την έρευνα της RASS που διεξήχθη στις 11 και 12 Ιανουαρίου 2015, με 1.002 προσωπικές τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε όλη τη χώρα, στην οποία ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 3% έναντι της ΝΔ, ενώ εκτός Βουλής μένουν οι ΑΝΕΛ και το Κίνημα. Συγκεκριμένα:
ΣΥΡΙΖΑ 30,2%
ΝΔ 27,2%
Το Ποτάμι 5,8%
Χρυσή Αυγή 4,8%
ΚΚΕ 4,4%
ΠΑΣΟΚ 3,6%
ΑΝΕΛ 2,7%
Το Κίνημα 2,3%
Αλλο 3,8%
Ακυρο-Λευκό 2,0%
Αδιευκρίνιστη ψήφος 13,2%
Η πλειοψηφία των πολιτών θέλει συζήτηση των δύο πολιτικών αρχηγών:
Η πλειοψηφία ψηφίζει για να αλλάξει η κυβερνητική πολιτική:
Η οργή εναντίον της κυβέρνησης κυριαρχεί έναντι του φόβου για το αύριο:
Η πλειοψηφία θέλει να δώσει μια πρώτη ευκαιρία στον Αλέξη Τσίπρα:
Τη διαπραγμάτευση για το χρέος οι πολίτες επιθυμούν να την κάνει ο Αλέξης Τσίπρας:
Οι πολίτες είναι διχασμένοι για το αν ο κ. Τσίπρας θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τους Ευρωπαίους:
Αντίφαση πρώτη: Η πλειοψηφία εμπιστεύεται περισσότερο τον Αντώνη Σαμαρά για το μέλλον:
Αντίφαση δεύτερη: Η πλειοψηφία αισθάνεται περισσότερο ασφαλής με τον Αντώνη Σαμαρά στο τιμόνι της χώρας:
Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία συμφωνεί με το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ:
Η συντριπτική πλειοψηφία δεν πιστεύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κατορθώσει να διαγράψει το χρέος:
Ο Αλέξης Τσίπρας -με μικρό προβάδισμα- λέει την αλήθεια για την κατάσταση της οικονομίας:
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλει κυβέρνηση συνεργασίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ:
Αντώνης Σαμαράς και Αλέξης Τσίπρας πρέπει οπωσδήποτε να μείνουν στην πολιτική:
Ο Γιώργος Παπανδρέου πρέπει πρώτος να αποχωρήσει από την πολιτική:
Καταλληλότερος για πρωθυπουργός ο Αντώνης Σαμαράς:
Παράσταση νίκης συντριπτική υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ:
Πρόθεση ψήφου-6κομματική Βουλή:
ΣΥΡΙΖΑ 30,2% 
ΝΔ 27,2% 
Το Ποτάμι 5,8% 
Χρυσή Αυγή 4,8% 
ΚΚΕ 4,4% 
ΠΑΣΟΚ 3,6% 
ΑΝΕΛ 2,7% 
Το Κίνημα 2,3% 
Αλλο 3,8% 
Ακυρο- Λευκό 2,0% 
Αδιευκρίνιστη ψήφος 13,2%
1. Τον πρωθυπουργό περιβάλλουν με εμπιστοσύνη οι ψηφοφόροι της συγκυβέρνησης, οι κεντρώοι, οι κεντροδεξιοί και οι δεξιοί ψηφοφόροι, οι γυναίκες, οι Έλληνες άνω των 55 χρόνων, οι κάτοικοι των αγροτικών περιοχών, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι νοικοκυρές και οι συνταξιούχοι, οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 
Τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμπιστεύονται οι αριστεροί και κεντροαριστεροί ψηφοφόροι, οι άνδρες, οι πολίτες 18 έως και 54 χρόνων, οι απόφοιτοι λυκείου, οι μισθωτοί και οι άνεργοι, οι κάτοικοι της Αττικής και της Νότιας Ελλάδας.
2. Τον κ. Σαμαρά (42,0%) ως καταλληλότερο πρωθυπουργό υποδεικνύουν οι ψηφοφόροι των κομμάτων της συγκυβέρνησης, οι γυναίκες, οι δεξιοί, οι κεντροδεξιοί και οι κεντρώοι πολίτες, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι νοικοκυρές και οι συνταξιούχοι, οι νέοι από 18 έως 34 χρόνων αλλά και εκείνοι που έχουν υπερβεί το 55 ο έτος της ηλικίας τους. 
Τον κ. Τσίπρα (32,9%) ως καταλληλότερο πρωθυπουργό θεωρούν οι μισθωτοί του Δημοσίου, οι πολίτες που ιδεολογικά κινούνται από την άκρα αριστερά έως την κεντροαριστερά και οι ηλικίες 35 έως 54 χρόνων.
3. Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει βελτίωση των ποιοτικών δεικτών οι οποίοι αποτελούσαν σταθερό υπόστρωμα της κοινωνικής δυσπιστίας. Σύμφωνα με τους ποιοτικούς δείκτες, ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται σε ένα ευνοϊκότερο για τη διατήρηση του προβαδίσματός του περιβάλλον.
Αξιολογείται ως:
  • Η προτιμότερη βασική δύναμη της επόμενης κυβέρνησης
  • Ικανότερος για την περαιτέρω διαπραγμάτευση του χρέους και
  • Έχει υπέρ του την κοινωνική πεποίθηση για την εκλογική του νίκη
4. Η ΝΔ διατηρεί το πλεονέκτημα της πρωθυπουργικής καταλληλόλητας, υψηλότερο βαθμό εμπιστοσύνης στον δείκτη κυβερνησιμότητας και έχει υπέρ της την εκτίμηση ότι οι πολίτες αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς με την κυβερνητική της πολιτική.

Πηγή: iefimerida.gr

aftodioikisi.gr