Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2013

ΝΟΟΤΟΠΙΑ ΑΠΟ 13 ΕΩΣ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΗ ΧΙΟ




Η επόμενη εκδήλωση ...Νοοτοπία από το NOESI.gr πάει μία μεγάλη βόλτα στη ...Χίο! Για 4 ημέρες, από 13 έως 16 Ιουλίου 2013, θα οργανώσουμε παιδότοπους σε εξωτερικούς χώρους, για όλα τα παιδιά, στα χωριά Άγιο Γεώργιο Συκούσης, Θυμιανά, Λιθί και Πυργί. Οι εκδηλώσεις οργανώνονται, σε συνεργασία με το δήμο Χίου, από την Ελληνική Εταιρεία Παιγνιοθήκης, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που ιδρύει παιγνιοθήκες σε όλη την Ελλάδα. Το NOESI.gr συνοδεύει από κοντά τις εκδηλώσεις, προσκαλώντας μικρούς φίλους, πλαισιώνοντας τους παιδότοπους με εθελοντές. - See more at: http://noesi.gr/node/5144#sthash.JSOKtMRS.QERjIsQM.dpuf

TO "ΙΟΝΙΑΝ SKY" ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ "ΘΕΟΦΙΛΟΣ"




Το πλοίο «Ionian Sky» αντί του «Θεόφιλος», θα δρομολογήσει στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία, που παρέμεινε ακάλυπτη επί μια εβδομάδα, η ΝΕΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ύστερα από παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μ. Βαρβιτσιώτη και έπειτα από συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Αθανάσιος Μπούσιος, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ, συμφωνήθηκε η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου και να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα με τα δρομολόγια από την εταιρεία.

Σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος», που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή, δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει τις τεχνικές εργασίες της ετήσιας επιθεώρησής του και αυτό οφείλεται στο γεγονός μη έγκαιρης έγκρισης τριετούς παράτασης στην εταιρεία για το συγκεκριμένο δρομολόγιο από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Όταν το «Θεόφιλος» ολοκληρώσει τις εργασίες του θα επανέλθει κανονικά στη γραμμή.




newsbeast.gr

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΡΡΟΕΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΥΜΑ" ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ



«ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΣΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΗΜΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ»

Επίσημη ενημέρωση για τις επιλεκτικές «διαρροές» της μνημονιακής συγκυβέρνησης περί δεύτερου κύματος διαθεσιμότητας των υπαλλήλων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,  ζητά με Ερώτησή του από τους Υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη και Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας aftodioikisi.gr, που παραδόθηκε στο λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Τέρενς Κουίκ από τη Συντονιστική Επιτροπή Λέσβου του Κινήματος, «το δεύτερο κύμα διαθεσιμότητας, αφορά τους Δήμους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και έχουν πλεονάζον προσωπικό, το οποίο μέσω της διαθεσιμότητας είτε θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (το πιθανότερο) ή γειτονικούς Δήμους που παρουσιάζουν ελλείψεις (το λιγότερο πιθανό), ενώ οι υπόλοιποι θα απομακρυνθούν από το Δημόσιο».

Οι Δήμοι, των οποίων οι υπάλληλοι είναι πιο πιθανό να τεθούν σε διαθεσιμότητα, είναι οι εξής:

Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πατρέων, Ρόδου, Αχαρνών, Φυλής, Βύρωνα, Τρικκαίων, Αμαρουσίου, Αιγάλεω, Πεύκης–Λυκόβρυσης, Αλίμου, Αργυρούπολης-Ελληνικού, Ασπροπύργου, Περάματος, Λέσβου, Ηγουμενίτσας, Ιωαννιτών, Πρεβέζης, Καρδίτσας, Βόλου, Λαρισαίων,  Εορδαίας, Βέροιας, Σιντικής, Χανίων, Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων, Τρίπολης και Φαιστού.
Οι δημοτικοί υπάλληλοι που θα αποτελέσουν ένα μεγάλο τμήμα των 12.500 «διαθέσιμων», θα είναι περίπου 5.000, ενώ άλλοι τόσοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί.

Θα ακολουθήσουν στη δεύτερη φάση των υπόλοιπων 12.500 υπάλληλων που πρόκειται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2013 ακόμη 2.000 υπάλληλοι περιφερειών, αποκεντρωμένων διοικήσεων αλλά και του υπουργείου Εσωτερικών.

«Αληθεύουν οι πληροφορίες της συγκεκριμένης ιστοσελίδας ή για άλλη μια φορά αφήνετε επιλεκτικές διαρροές στα Μέσα Ενημέρωσης με σκοπό να πανικοβληθούν οι εργαζόμενοι συμπολίτες μας; Με ποιο κριτήριο θα προχωρήσετε στο δεύτερο αυτό κύμα διαθεσιμότητας και μάλιστα στο Δήμο Λέσβου; Δεν καταλαβαίνετε ότι θα δώσετε έτσι το τελειωτικό χτύπημα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά ενημέρωση για την τύχη των υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα αλλά και για τα κριτήρια επιλογής τους.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ  ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ

ΘΕΜΑ:  ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΡΡΟΕΣ ΓΙΑ «ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΥΜΑ» ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ

κ.κ.  Υπουργοί,

Σύμφωνα με ανάρτηση της δημοσιογραφικής ιστοσελίδας aftodioikisi.gr, η οποία έφτασε στον ηλεκτρονικό μου λογαριασμό από τη Συντονιστική Επιτροπή Λέσβου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, το «ενδιαφέρον» των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των 12.500 υπαλλήλων επικεντρώνεται σε 30 Δήμους.

Πιο συγκεκριμένα, «πρόκειται για Δήμους οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και έχουν πλεονάζον προσωπικό, το οποίο μέσω της διαθεσιμότητας είτε θα μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (το πιθανότερο) ή γειτονικούς Δήμους που παρουσιάζουν ελλείψεις (το λιγότερο πιθανό), ενώ οι υπόλοιποι θα απομακρυνθούν από το Δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τους Δήμους: Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Πατρέων, Ρόδου, Αχαρνών, Φυλής, Βύρωνα, Τρικκαίων, Αμαρουσίου, Αιγάλεω, Πεύκης–Λυκόβρυσης, Αλίμου, Αργυρούπολης-Ελληνικού, Ασπροπύργου, Περάματος, Λέσβου, Ηγουμενίτσας, Ιωαννιτών, Πρεβέζης, Καρδίτσας, Βόλου, Λαρισαίων,  Εορδαίας, Βέροιας, Σιντικής, Χανίων, Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων, Τρίπολης και Φαιστού.

Σ’ αυτούς αναμένεται να προστεθούν και άλλοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν επίσης οικονομικά προβλήματα ή έχουν πλεονάζον προσωπικό, αλλά σε μικρότερο βαθμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, οι δημοτικοί υπάλληλοι που θα αποτελέσουν ένα μεγάλο τμήμα των 12.500 «διαθέσιμων», θα είναι περίπου 5.000, ενώ άλλοι τόσοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί.

Θα ακολουθήσουν στη δεύτερη φάση των υπόλοιπων 12.500 υπάλληλων που πρόκειται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2013 ακόμη 2.000 υπάλληλοι Περιφερειών, αποκεντρωμένων διοικήσεων αλλά και του Υπουργείου Εσωτερικών.

Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν ενταχθεί εθελοντικά στο πρόγραμμα πιλοτικής αξιολόγησης δομών και υπηρεσιών 14 ΟΤΑ: οι Δήμοι Αθηναίων, Αμφιλοχίας, Έδεσσας, Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας, Λαρισαίων, Λευκάδας, Λεβαδέων, Λίμνης Πλαστήρα, Σκύρου, Κω και οι περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας.»

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με νέες «διαθεσιμότητες - απολύσεις» στο Δήμο Λέσβου, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου αναφέρει τα παρακάτω :

 «Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση χρησιμοποιεί κατευθυνόμενα δημοσιεύματα στο τύπο και στο διαδίκτυο για να δει τις αντιδράσεις. Ένα τέτοιο δημοσίευμα εκτιμούμε πως είναι και αυτό που είδε το φως της δημοσιότητας στο διαδικτυακό τόπο http://www.aftodioikisi.gr, στο οποίο αναφέρονται πως θα έλθουν απολύσεις - διαθεσιμότητες στο Δήμο Λέσβου.

Ο Δήμος Λέσβου και οι εργαζόμενοι του, όπως και το σύνολο των εργαζομένων στην τοπική αυτοδιοίκηση έχουν μέχρι τώρα πληρώσει ακριβά τις μνημονιακές πολιτικές με συνεχείς μειώσεις μισθών και με διαθεσιμότητες και απολύσεις.

Ο Δήμος Λέσβου, ούτε προβληματικός είναι, ούτε έχει πλεονάζον προσωπικό.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου δηλώνει πως δεν πάει άλλο. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε ούτε μια απόλυση, ούτε ένα συνάδελφο εκτός Δήμου, ούτε μια διαθεσιμότητα.

Η άθλια δικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ συνεχίζοντας με πιο έντονους ρυθμούς τη διάλυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα επιχειρήσει ένα ακόμα χτύπημα στους εργαζόμενους.

 Οι εργαζόμενοι στο Δήμο Λέσβου δηλώνουμε πως θα επιδιώξουμε την πιο πλατιά συμμαχία με όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην υγεία, στην εκπαίδευση, στη δημόσια ραδιοτηλεόραση στις ιδιωτικές επιχειρήσεις που κλείνουν παντού, όπου επελαύνει το .success story του κ. Σαμαρά, ώστε αυτή η πολιτική, αυτή η κυβέρνηση να ανατραπεί.

Τα σχέδια τους δεν θα περάσουν.»

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.Αληθεύουν οι πληροφορίες της συγκεκριμένης ιστοσελίδας ή για άλλη μια φορά αφήνετε επιλεκτικές διαρροές στα Μέσα Ενημέρωσης με σκοπό να πανικοβληθούν οι εργαζόμενοι συμπολίτες μας;

2.Με ποιο κριτήριο θα προχωρήσετε στο δεύτερο αυτό κύμα διαθεσιμότητας και μάλιστα στο Δήμο Λέσβου, που πρόκειται για ένα Δήμο «ο οποίος δεν είναι οικονομικά προβληματικός και ούτε πλεονάζον προσωπικό έχει»;

3.Τι θα απογίνουν οι υπάλληλοι αυτοί; Θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες ή θα «πάνε σπίτι τους»; Με ποιο κριτήριο θα πάρετε τέτοιου είδους αποφάσεις;

4.Δεν καταλαβαίνετε ότι θα δώσετε έτσι το τελειωτικό χτύπημα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση;

5.Πώς γίνεται να κρατάτε τους ανθρώπους αυτούς σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας, αφού δεν ξέρουν την επόμενη μέρα αν θα έχουν δουλειά;


Ο Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ


ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ 15,8 ΕΚΑΤΟΜ. ΕΥΡΩ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Την απορρόφηση δαπανών ύψους 15,8 εκ. ευρώ πέτυχε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στην ενδιάμεση φάση υλοποίησης του προγράμματός της για το έτος 2013, υπερκαλύπτοντας το στόχο που είχε τεθεί αρχικά για το πρώτο εξάμηνο, ο οποίος ανέρχονταν στα 14,4 εκ. ευρώ.

Αναλυτικότερα τα στοιχεία του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι τα εξής:

-     εντάξεις 480 εκ.  ή 133% του προϋπολογισμού του προγράμματος (362 εκ.)
-     συμβάσεις 250 εκ. ή 70% του προγράμματος
-     δαπάνες 142,8 εκ. ή 39% του προγράμματος   

Σημειώνεται ότι έχει επιτευχθεί ένας μεγάλος ενδιάμεσος στόχος, ο οποίος για το τέλος του έτους είναι ακόμη μεγαλύτερος και ανέρχεται σε 52 εκ.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής, εκφράζοντας την ικανοποίησή του μετά από την εξέλιξη αυτή δήλωσε:

«Έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει η Περιφέρεια μας να επιτύχει αυτόν τον υψηλό ενδιάμεσο στόχο.

Από την περσινή χρονιά μέχρι φέτος έχει υπερδιπλασιαστεί η επίδοση της Περιφέρειας, δεδομένου ότι πέρυσι το πρώτο εξάμηνο είχαν επιτευχθεί 7 εκ. και φέτος οι αντίστοιχες δαπάνες είναι 15,8 εκ.

Τώρα η προσπάθεια μας πρέπει να επικεντρωθεί στο β΄ εξάμηνο όπου ο στόχος είναι πραγματικά μεγάλος. Οι φορείς, οι υπηρεσίες και οι μηχανισμοί παραγωγής έργων θα πρέπει να λειτουργήσουν συντονισμένα ώστε να επιτύχουμε και αυτό τον τόσο υψηλό στόχο.  Θεωρώ ότι μπορούμε και αυτή την φορά να εξασφαλίσουμε την επιτυχία και η Περιφέρεια να μην χάσει χρήματα. Εμείς θα είμαστε κοντά στα έργα, τους φορείς και τις υπηρεσίες και ελπίζω όλοι μαζί να πετύχουμε».   


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"

ΕΡΩΤΗΣΗ

προς
τον Υπουργό Εσωτερικών
και
τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
 
 
Θέμα: Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»
 
Η επιτυχημένη πορεία του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και η προσφορά  του στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες έχουν πολλές φορές υπογραμμιστεί, γι’ αυτό και προκαλείται μεγάλη αναστάτωση τόσο στους ωφελούμενους όσο και στους εργαζόμενους στο πρόγραμμα, κάθε φορά που τίθεται θέμα συνέχισής του, εξαιτίας της δυσκολίας εξεύρεσης πόρων.
 
Στις 29 Μαρτίου εξεδόθη σχετική ανακοίνωση από το Υπουργείο Εσωτερικών για παράταση του προγράμματος έως τις 30.09.2013, με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας. Παρολαυτά, οι εργαζόμενοι και οι ωφελούμενοι συνεχίζουν να βρίσκονται σε καθεστώς ανασφάλειας, μη γνωρίζοντας, αν το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και αν θα υπάρξει σταθερή χρηματοδότησή του. Ειδικά, στην παρούσα οικονομικοκοινωνική συγκυρία, η ανάγκη για ανάπτυξη ενός δικτύου ασφαλείας των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων θεωρείται επιβεβλημένη.


 
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί
 

1.      Υπάρχει σχεδιασμός για τη συνέχιση του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι, από τον Οκτώβριο του 2013 και μετά;
2.      Στην περίπτωση που το πρόγραμμα συνεχιστεί, έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και αν, ναι, πως θα αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις που μέχρι σήμερα σημειώνονταν, στην καταβολή των οφειλόμενων στους εργαζόμενους;

 
 
25 Ιουνίου 2013
Ο ερωτών βουλευτής

Κώστας Τριαντάφυλλος


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΙΛΑΝΗΣ : "ΕΠΡΕΠΕ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΕΙΧΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΕΚΠΤΩΤΗ ΤΗ ΝΕΛ"


Όλο το παρασκήνιο της «αμαρτωλής» ανοχής προς τη ΝΕΛ και το σημερινό αδιέξοδο με την κάλυψη γραμμών άγονης γραμμής, αποκάλυψε σε γραπτή δήλωσή του ο απερχόμενος Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Σπιλάνης.
Απαντώντας στην κριτική που εξαπέλυσε εναντίον του η ΝΕΛ λέγοντας ότι εκείνος ευθύνες για το «κενό» που έχει δημιουργηθεί στην κάλυψη των δρομολογίων ο κ. Σπιλάνης αναφέρεται στα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί εδώ και μήνες και συνεχείς βλάβες και ακινησίες πλοίων της ΝΕΛ αλλά και στην απόφασή του να καλέσει ξανά σε απολογία την εταιρεία για μη τήρηση των όρων της σύμβασης.

Στην γραπτή δήλωσή του ο κ. Σπιλάνης αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«…Η ΝΕΛ αυτή την περίοδο έχει συμβάσεις εκτέλεσης αγόνων γραμμών σε Βόρειο και Νότιο Αιγαίο που έχουν ανατεθεί σε 6 πλοία της. Ήδη από προηγούμενα χρόνια η εταιρεία είχε δημιουργήσει προβλήματα αντικαθιστώντας πλοία με πλοία κατώτερων προσόντων από αυτά που προβλέπει η σύμβαση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των νησιών, ενώ αυτή τη στιγμή προσπαθεί να εκτελέσει τα δρομολόγια με 2 πλοία λιγότερα λόγω ζημιών στο «Aqua Jewel» και την επίσχεση εργασίας από απλήρωτους εργαζόμενους και ταυτόχρονα αδυναμίας επισκευής του πλοίου «Θεόφιλος» λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα σε ότι αφορά το πλοίο «Θεόφιλος» που έχει αναλάβει με 12ετή σύμβαση τη σύνδεση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τη Β.Ελλάδα, από το 2008 μέχρι σήμερα έχει εκτελέσει λιγότερα από τα μισά δρομολόγια, ενώ από τον Γενάρη βρίσκεται δεμένο στον Πειραιά. Μετά από συνεχείς πιέσεις προς την εταιρεία και μετά από κλήση της σε απολογία τον περασμένο Απρίλιο δρομολόγησε το ισάξιο πλοίο «European Express» από το Πάσχα και μετά έχοντας υποσχεθεί ότι θα επαναφέρει το «Θεόφιλος» από τις 24 Ιουνίου έχοντας ανοίξει τα πλάνα για αγορά εισιτηρίων. Ξαφνικά τη Παρασκευή 21 Ιουνίου ανακοινώνει μονομερώς ότι δεν θα εκτελέσει 4 δρομολόγια και ότι βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με άλλη εταιρεία για αντικατάσταση του «Θεόφιλος» που δεν μπορεί να δρομολογήσει. Μετά από τα παραπάνω κάλεσα και πάλι την ΝΕΛ σε απολογία όπως προβλέπει η νομοθεσία για να δώσει εξηγήσεις και να αποφασιστεί αν θα της επιβληθεί πρόστιμο ή θα κηρυχτεί έκπτωτη από τη σύμβαση. Τρεις μέρες αργότερα ενημερώνει ότι η διαπραγμάτευση δεν ολοκληρώθηκε και ζητά αλλαγές στα δρομολόγια όλων των πλοίων της ώστε να καλύψει τη συγκεκριμένη γραμμή, αφήνοντας ακάλυπτη τη γραμμή των Κυκλάδων, δηλώνοντας ότι αν δεν γίνουν οι αντικαταστάσεις θα ευθύνεται η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και εγώ προσωπικά. Να υπογραμμίσω ότι η απόφαση της μη αντικατάστασης ελήφθη ομόφωνα σε έκτακτη σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ και υπηρεσιακών παραγόντων υπό τον Υπουργό κ.Βαρβιτσιώτη την Παρασκευή 28/6 οπότε και κλήθηκε η εταιρεία για συνάντηση με τον Υπουργό.
Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους μειοψήφησα μαζί με τον εκπρόσωπο της Περιφέρειας και τους εκπροσώπους των τουριστικών επιχειρήσεων στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Μάλιστα ουσιαστικά την έκπτωση της εταιρείας ζητά τώρα και το Περιφερειακό Συμβούλιο Β.Αιγαίου αφού στη τελευταία του συνεδρίαση πήρε απόφαση με την οποία καλεί τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να ανακαλέσει τη παράταση παραμονής του συγκεκριμένου πλοίου στη γραμμή αφού δεν την εξυπηρετεί.
Βέβαια τα προβλήματα δεν ξεκίνησαν τώρα αλλά ταλαιπωρούν τους κατοίκους και επιχειρηματίες των νησιών εδώ και αρκετούς μήνες με τις συνεχείς βλάβες και ακινησίες των πλοίων που οδήγησαν σε πολύωρες καθυστερήσεις (το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη να διαρκεί 20 ώρες) είτε σε ακυρώσεις δρομολογίων (πχ. το δρομολόγιο Σάμου-Χίου-Λέσβου-Λήμνου Καβάλας/Θεσσαλονίκης έχει ακυρωθεί περισσότερες από 20 φορές μέσα σε μερικούς μήνες), σε συγχωνεύσεις δρομολογίων (την περίοδο του Πάσχα οι επισκέπτες της Λήμνου έφταναν στο νησί μετά από 17 ώρες ταξίδι μέσω Ψαρών και Μεστών), με συνεχείς και απροειδοποίητες αλλαγές στις ώρες των δρομολογίων, στην εκτέλεση δρομολογίων σε ακατάλληλες ώρες που δεν εξυπηρετούν τους πολίτες, σε μη έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων για όλη τη θερινή περίοδο που αποτελεί πάγιο αίτημα ειδικά των επαγγελματιών του τουρισμού. Όλα αυτά και πολλά άλλα επεισόδια είχαν αποτέλεσμα να καταφθάνει  σωρεία καταγγελιών από Δημοτικές Αρχές, Επιμελητήρια των νησιών αλλά και της Β.Ελλάδας, ταξιδιωτικούς πράκτορες, τουριστικές επιχειρήσεις, μεταφορικές εταιρείες, άλλες επιχειρήσεις και πολίτες.
Με όσα περιγράφονται παραπάνω η ΝΕΛ παραβιάζει όλες τις αρχές σκοπιμότητας (δηλαδή για ποιο λόγο υπάρχουν και χρηματοδοτούνται οι άγονες γραμμές) και νομιμότητας (η εκτέλεση σύμβασης μεταξύ δημοσίου και αναδόχου εργολάβου). Η υπηρεσία και εγώ προσωπικά εκτιμώντας τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξαιτίας της μεγάλης κρίσης που μαστίζει τη χώρα, ήμασταν μέχρι σήμερα εξαιρετικά «ελαστικοί» στην εφαρμογή των συμβάσεων με αποτέλεσμα να έχουμε κατηγορηθεί κατ’επανάληψη ως «υπάλληλοι» των εταιρειών.  Όμως αν μπορεί κανείς να ανεχθεί τη μείωση των δρομολογίων το χειμώνα με τη μειωμένη κίνηση, αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτό ούτε τη πασχαλινή περίοδο ούτε τη καλοκαιρινή όταν τα νησιά και οι επιχειρήσεις τους περιμένουν να επιβιώσουν και οι επισκέπτες να ταξιδέψουν με άνεση και ασφάλεια.
Τελειώνοντας: αν για κάτι μπορώ να κατηγορηθώ είναι ότι δεν κήρυξα έκπτωτη την ΝΕΛ εκτός τουριστικής περιόδου όταν φάνηκαν τα σημάδια ανεπάρκειάς της να εκτελέσει τα δρομολόγια για να προλάβω τη σημερινή κατάσταση. Όμως δυστυχώς με ενδείξεις, όσο ισχυρές να είναι, δεν προχωρά κανείς σε ακύρωση σύμβασης. Όπως επίσης χρειάζεται και σαφής πολιτική βούληση που να κατανοεί τις προτεραιότητες».


lesvosreport.gr

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΟΦΟΡΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΙΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα, 01-07-2013, από το Δήμο Χίου η παραλαβή απορριμματοφόρου τελευταίας τεχνολογίας, τύπου πρέσας, μεγάλης χωρητικότητας (16 κυβικών μέτρων). Εντός των ημερών αναμένεται η παραλαβή δύο ακόμα οχημάτων, τα οποία θα διαμορφωθούν κατάλληλα με την τοποθέτηση υπερκατασκευών, προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς απορριμμάτων στο νέο Χ.Υ.Τ.Α. της Βέσσας.


"ENHMEΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ"

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΒΕΑ), μέλος του Δικτύου ENTERPRISE EUROPE NETWORK, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών διοργανώνει εκδήλωση με το επίκαιρο  θέμα: «Ενημέρωση για την Αγορά του Αζερμπαϊτζάν».

Η Αζέρικη οικονομία επιτυγχάνει συνεχή θετικά πρόσημα στο ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια, ως απόρροια της εξάρτησης των εξαγωγών της χώρας από τους υδρογονάνθρακες. To Αζερμπαϊτζάν, λόγω μη αυτάρκειας στην παραγωγή, πραγματοποιεί μεγάλες εισαγωγές προϊόντων όλων των κατηγοριών. Η Ελλάδα, αν και μέχρι τώρα δεν συγκαταλέγεται στους σημαντικούς εμπορικούς εταίρους της χώρας, διαθέτει σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία κάλλιστα μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο εισαγωγών στο Αζερμπαϊτζάν. Ενδεικτικά αναφέρονται: Τρόφιμα (φρούτα, ελαιόλαδο, ελιές, γαλακτοκομικά-φέτα, γλυκά, μπισκότα κ.ά.), οικοδομικά υλικά (μάρμαρο, αλουμίνιο, μονωτικά υλικά, είδη υγιεινής, υδραυλικά κ.ά.), γεωργικά μηχανήματα, ανελκυστήρες, κλιματιστικά, ένδυση, γούνες, φωτιστικά, ηλεκτρικές συσκευές και ηλεκτρολογικό υλικό, καλλυντικά, καλώδια, φάρμακα.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι να ενημερωθούν οι εξωστρεφείς επιχειρήσεις για τα χαρακτηριστικά της Αζέρικης αγοράς, τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Ελλάδος - Αζερμπαϊτζάν, τις δυνατότητες πρόσβασης σε αυτήν και τις προοπτικές που διανοίγονται μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας. Η επιλογή του TAP για τη μεταφορά Αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη, μέσω της Ελλάδος, αναμένεται να συμβάλλει ουσιαστικά στην αύξηση των εξαγωγών Ελληνικών προϊόντων στην Αζέρικη αγορά.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα διερευνηθεί επίσης η δυνατότητα πραγματοποίησης επιχειρηματικής αποστολής στο Μπακού.

Η εκδήλωση διοργανώνεται στην έδρα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου (Ακαδημίας 18, Αθήνα) τη Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013 (ώρα έναρξης 19:30).


Το θέμα θα αναπτύξει η κα Άλια Παπαναστασίου Σύμβουλος Οικονομικών Εμπορικών Υποθέσεων Α!, - Επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ στο Μπακού. Είσοδος ελεύθερη.

"ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΕΝΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΩΚΤΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ"



Από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Χίου ανακοινώνονται τα εξής:
Προκειμένου να προληφθούν συμπτώματα τοξικότητας και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις από τη χρήση φυτοπροστατευτικών προϊόντων για καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών σε κατοικημένους χώρους, η Υπηρεσία μας ενημερώνει ότι:
1.      η καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών σε κατοικημένους χώρους γίνεται μόνο από πρόσωπα που κατέχουν ειδική άδεια  για το σκοπό αυτό από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

2.      οι εργασίες εντομοκτονίας ή μυοκτονίας πρέπει να παρακολουθούνται από τον υπεύθυνο επιστήμονα σ’ όλα τα στάδια από την παρασκευή του υλικού επεμβάσεως, της χρήσης του και της εφαρμογής των περιορισμών που επιβάλλονται για να καταστεί κατάλληλος για επαναχρησιμοποίηση ο χώρος στον οποίο έγινε η καταπολέμηση.

3.      ο υπεύθυνος επιστήμονας πρέπει να χρησιμοποιεί εγκεκριμένο φυτοπροστατευτικό προϊόν για την καταπολέμηση των συγκεκριμένων εντόμων ή τρωκτικών και να λαμβάνονται τα ιδιαίτερα μέτρα που έχουν καθοριστεί με την έγκριση κυκλοφορίας του.

Η παράβαση των ανωτέρω επισύρει τις κυρώσεις του άρθρου 49 του Νόμου 4036/2012.


             

                                                                       

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΗΜΝΟΥ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΛΗΜΝΟ



Συνάντηση με το Δήμαρχο Λήμνου κ. Αντώνη Χατζηδιαμαντή πραγματοποίησαν την Παρασκευή 28 Ιουνίου στη Μύρινα οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης «Αγώνας για τα Νησιά μας» κ.κ. Θόδωρος Βαλσαμίδης και Στρατής Τζιμής. Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης των έργων που υλοποιούνται στο νησί της Λήμνου με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, καθώς και οι αναπτυξιακές προτεραιότητες του Δήμου Λήμνου στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020, ενόψει μάλιστα της διαδικασίας για τη σύνταξη του νέου Προγράμματος της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, αλλά και της αναθεώρησης του Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας που είναι σε εξέλιξη..

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης ενημερώθηκαν επίσης από το Δήμαρχο για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί της Λήμνου με την ακτοπλοϊκή σύνδεση, η οποία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την επιβίωση των κατοίκων, αλλά και για την τουριστική ανάπτυξη, καθώς και για τα προβλήματα που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια για τους πολίτες από την κατάργηση σημαντικών Υπηρεσιών στο νησί.

Όλα αυτά τα θέματα δυστυχώς δεν είχαν περιληφθεί στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, παρότι ήταν η πρώτη συνεδρίαση του Οργάνου στο νησί της Λήμνου στα 2,5 χρόνια της θητείας του. Έτσι δεν μπόρεσαν να συζητηθούν στο πλαίσιο της συνεδρίασης, θέματα όπως η πορεία υλοποίησης των έργων που υλοποιούνται στο νησί, οι αναπτυξιακές προτεραιότητες για τη Λήμνο στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020, και άλλα σημαντικά ζητήματα όπως η διαχείριση των υδατικών πόρων, ο αναδασμός της Ατσικής κλπ.

Τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Λήμνος με την ακτοπλοϊκή σύνδεση, με την κατάργηση βασικών Υπηρεσιών όπως η ΔΟΥ Λήμνου και η Επιτροπή Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), η κατάργηση της διοικητικής αυτοτέλειας και οι σοβαρές ελλείψεις που παρουσιάζονται στο Νοσοκομείο Λήμνου, τέθηκαν υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου από την Οργανωτική Επιτροπή των Φορέων και από την Δημοτική Αρχή και συζητήθηκαν εκτός ημερησίας διάταξης. Για όλα αυτά τα ζητήματα, τα οποία αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για την επιβίωση των κατοίκων της Λήμνου, καταθέσαμε ως Παράταξη την άποψη και υπήρξε ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ότι θα πρέπει να ενημερωθεί άμεσα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και να ζητηθεί συνάντηση μαζί του προκειμένου να δοθούν άμεσα λύσεις στα προβλήματα αυτά.



Από το Γραφείο Τύπου

της Παράταξης «ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ»

EKTEΛΕΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΛΑΥΡΙΟ - ΨΑΡΑ - ΜΕΣΤΑ

            

                                                                                                      
           


:
:::


















Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σας συγχαίρουμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας & Αιγαίου και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο σημαντικό έργο που έχετε να επιτελέσετε για το νησιωτικό χώρο της πατρίδας μας.
Επικοινωνούμε μαζί σας για το κρίσιμο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του ακριτικού νησιού των Ψαρών με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας μας. Στη συγκεκριμένη γραμμή υπάρχει επιδοτούμενο δρομολόγιο Λαύριο – Ψαρά - Μεστά (με επιστροφή, με υποχρέωση εκτέλεσης του τρεις φορές εβδομαδιαίως) από την εταιρεία Ν.Ε.Λ. Lines με το πλοίο AQUA MARIA.
Δυστυχώς κατά την παρούσα περίοδο σε πλειάδα περιπτώσεων το δρομολόγιο παραμένει ανεκτέλεστο, δεν εμφανίζεται στον προγραμματισμό της εταιρείας ή δεν υπάρχει σταθερή ημερομηνία εκτέλεσης του.
Γίνεται σαφές ότι η παραπάνω πρακτική πλήττει καίρια την όποια τουριστική κίνηση των Ψαρών, ακυρώνει στην πράξη κάθε έννοια προγραμματισμού μονίμων κατοίκων ή επισκεπτών, επιφέρει σημαντικά προβλήματα στον ανεφοδιασμό του νησιού σε είδη πρώτης ανάγκης.  Έχει δε επιπτώσεις οικονομικής κατάρρευσης και σοβαρών κοινωνικών προβλημάτων στο νησί.
Παρακαλούμε θερμά, κ. Υπουργέ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής, να υπάρξει μέριμνα για την εξομάλυνση των δρομολογίων, όπως ορίζει η σύμβαση της επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το καίριο πρόβλημα του νησιού των Ψαρών.

Με εκτίμηση
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ : ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΕΣΣΕΡΙΣ "ΠΗΓΕΣ"


Στη σημερινή συνάντηση (στις 7.30 το απόγευμα) που θα έχει ο νέος υπουργός Διοικητικής ΜεταρρύθμισηςΚυριάκος Μητσοτάκης με τους εκπροσώπους της τρόικας, Ματίας Μορς (ΕΕ), Πολ Τόμσεν (ΔΝΤ) και Κλάους Μαζούχ (ΕΚΤ) θα κριθεί το μέλλον της διαθεσιμότητας.
Παρά τις «διαρροές» από τις Βρυξέλλες ότι πρέπει να το πρόγραμμα πρέπει να εφαρμοσθεί όπως έχει συμφωνηθεί,  ο κ. Μητσοτάκης σε πλήρη συνεννόησης με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρας με τον οποίο και θα συναντηθεί πριν τη συνάντησή του με την τρόικα, εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η τρίμηνη παράταση που θα ζητήσει, θα δοθεί.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, ο νέος υπουργός θα πρέπει να πείσει την τρόικα ότι ακόμη κι αν δοθεί η παράταση οι 25.000 υπάλληλοι θα έχουν ενταχθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τα τέλη του έτους.
Τέσσερις πηγές
Προς αυτή την κατεύθυνση, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα παρουσιαστούν στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι ο στόχος αυτός είναι εφικτός, αρκεί να δοθεί λίγος χρόνος για να συγκεκριμενοποιηθούν.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη:
-Τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων στα οποία έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των δομών «δείχνουν» την έξοδο προς διαθεσιμότητα-κινητικότητα σε περίπου 3.000 υπαλλήλους με τελευταίους του 332 του υπουργείου Οικονομικών.
- Υπολογίζεται ότι ακόμη 3.200 υπάλληλοι θα ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας από τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανισμών
-Άγνωστός είναι ακόμη ο συνολικός αριθμός από την αξιολόγηση των δομών στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης όπως οι ΟΤΑ. Υπολογίζεται ωστόσο ότι σε πρώτη φάση μόνο από τους δήμους μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας περί τους 5.000
- Περί τους 5.000 είναι και οι εκπαιδευτικοί που μπορούν να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας


aftodioikisi.gr

ΤΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ - ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ

                 του ΓΙΑΝΝΗ  ΞΕΝΑΚΗ

 Στην πρώτη του ομιλία στο νέο υπουργικό συμβούλιο ο Κος Πρωθυπουργός είπε.
« Υπέρτατη ιδεολογία, είναι η σωτηρία του τόπου. Μας ενώνουν τα μεγάλα και το αύριο, κάποιοι ζουν στους εφιάλτες του χθες, δεν θα αφήσουμε να μας διαιρέσουν τα μικρά και το παρελθόν. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πετύχουμε»…..
 Πολύ σωστά επιτρέψετε μου να τονίσω Κε Προέδρε, μόνο που σας διαφεύγει κάτι πολύ σημαντικό και απαραίτητο συστατικό αυτής της φιλοσοφίας. Σας διαφεύγει προφανώς, ότι για να έχει πιθανότητες επιτυχίας αυτή η καινούργια αρχή, πρέπει να γίνει πρωτίστως με πιο ριζοσπαστικές πολιτικές και νέα πρόσωπα που θα έχουν εμπεδωμένη αυτή τη φιλοσοφία, ριζωμένα στο DNI τους την εντιμότητα και την ηθική και σε κάθε περίπτωση την έξωθεν καλή μαρτυρία.
- Σας διαφεύγει Κε Πρωθυπουργέ, ότι τα τελευταία 33 χρόνια αυτά τα δυο πολιτικά κόμματα που αποτελούν την συγκυβέρνηση, επέφεραν την πολιτική, ηθική και οικονομική χρεοκοπία του τόπου με μικρότερη ή μεγαλύτερη ευθύνη.
- Λησμονείτε, ότι ουδέποτε στο παρελθόν η αποστροφή του μεγάλου κοινού προς το πολιτικό σύστημα ήταν και είναι τόσο καταλυτική όσο σήμερα.
- Ξεχνάτε πως το γρασίδι που πατάτε Εσείς και ο Κος Βενιζέλος είναι ξερό-κατάξερο και μια σπίθα φτάνει για να αρπάξει φωτιά..
 Για να υλοποιηθεί αυτό που είπατε στο νέο υπουργικό συμβούλιο Κε Πρόεδρε, πρέπει να λειτουργήσετε Εσείς ως Πρωθυπουργός της χώρας και όχι ως αρχηγός της πληγωμένης Ν.Δ και ο Κος Βενιζέλος όχι ως αρχηγός του καταβαραθρωμένου κινήματος, αλλά ως εταίρος πλήρους ανάληψης της ευθύνης για το εδώ που φτάσαμε.
 Γνωρίζετε βέβαια, πως για να οικοδομηθεί κάτι καινούργιο, διαφορετικό και σταθερό χρειάζονται απαραίτητα καινούργια υλικά, άφθαρτα και αγνά που δεν θα προκαλούν την κοινωνία από την ευθύνη τους στην υφιστάμενη κατάρρευση.
 Ίσως σας διέφυγε στην αγωνία να υπάρχει σταθερή κυβέρνηση και να μην προσφύγουμε πάλι σε εκλογές, καθαρή αυτοκτονία, να κάνατε έστω και ως εξωκοινοβουλευτικές προσωπικότητες μέλη του υπουργικού συμβουλίου τους Κους Ρουσσόπουλο, Βουλγαράκη, Παυλίδη, Αλογοσκούφη κ.λ, όπως σας διέφυγε να ζητήσετε επιτακτικά από τον Κο Βενιζέλο πως δεν έπρεπε να προτείνει τους Κ.Κ Χρυσοχοίδη, Γεννηματά, Χριστοφυλλοπουλου κ.λ που προκαλούν στο άκουσμα τους και μόνο.
 Εύχομαι, επιθυμώ και θα χαρώ να διαψευσθώ τούτη την τόσο κρίσιμη για τον τόπο ώρα. Την ώρα δυστυχώς που τα κατεψυγμένα σπέρματα των μαυραγοριτών ζωντανεύουν, που το πιο περιθωριακό fan club των βετεράνων γερμανοτσολιάδων αποκτά συνταγματική νομιμότητα, την ώρα που ο φασιστικός αυταρχισμός βαφτίζεται αντίδοτο στην σπατάλη και διαφθορά και την ώρα που κατευθυνόμενες καρικατούρες συνωστίζονται στον ιστό της εξουσίας, σίγουρα δεν είναι η ώρα για να ψάχνουμε καινούργιους Γκλέζους να κατεβάσουν την Γερμανική σημαία, αν και είμαι βέβαιος πως θα βρεθούν πολλοί εθελοντές.          
 Αυτή την ώρα Κ. Πρωθυπουργέ το ζητούμενο είναι να μην αφήσετε να αρχίσει να έρπει η ίδια φιγούρα της πρώτης κατοχής, αυτής που αφήνει πίσω της εκείνο το γλοιώδες, διάφανο αποτύπωμα του σαλιγκαριού. Το κορυφαίο έργο του Δ. Ψαθά δεν είναι δέσμιο της επικαιρότητας του, μην το καταστήσετε δραματικά επίκαιρο.
 Αυτή την ώρα Κ Προέδρε δώστε την δυνατότητα στη νέα γενιά πολιτικών να
 « δώσουν φως από την φλόγα τους κι ας είναι ένα ταπεινό λυχνάρι» όπως έλεγε ο Γ. Δροσίνης.
 Aυτά γιατί το νέο σχήμα της κυβέρνησης μοιάζει με τοπίο στην ομίχλη που δεν μπορείς να εντοπίσεις ούτε στίγμα, ούτε ραχοκοκαλιά, ούτε το ιδεολόγημα του.
 Ένας ακόμα θίασος βασισμένος σε κομματικές ισορροπίες εκατέρωθεν, που κλήθηκε επί σκηνής να παίξει ένα θεατρικό έργο σε τεντωμένο σχοινί. Και θέατρο (όπως έλεγε ο Ι. Καμπανέλης) είναι ένα « μεγαλοφυές ψεύδος» που μας ανεβάζει ψηλά για να συναντήσουμε τον καλύτερο εαυτό μας.
 Κλείνοντας, επιτρέψετε μου Κ. Πρόεδρε να υπενθυμίσω και να συγκρίνω με την ευκαιρία του συνεδρίου της Ν.Δ το χθες με το σήμερα για προβληματισμό.
 Μάιος 1979  Α συνέδριο Χαλκιδικής. Εισήγηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή που γίνεται παμψηφεί αποδεκτή για ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό ως ιδεολογία της Ν.Δ που σημαίνει, « αναγνώριση της ελευθερίας της αγοράς με την ρυθμιστική παρέμβαση του κράτους, χάριν της κοινωνικής δικαιοσύνης».
 Ιούνιος 2013 Θ συνέδριο Αθήνας. Στην οικονομικά ασφυκτιούσα και κοινωνικά καθημαγμένη σημερινή συγκυρία, μια αναδρομή στις επιλογές του ιδρυτή της θα ήταν πιστεύω πολύ χρήσιμη και πολλαπλά αποτελεσματική.

                                                                            Γιάννης  Ξενάκης

ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ "ΑΡΙΑΔΝΗ "




Βραδινές ώρες χθες, κατά τον κατάπλου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΡΙΑΔΝΗ» Ν.Π. 11542, στο λιμάνι του Πειραιά, λίγο πριν την πρυμνοδέτηση του, βυθίστηκε κατά το ήμισυ ο καταπέλτης απο-επιβίβασης επιβατών, λόγω θραύσης του συρματόσχοινου.

Η αποβίβαση των επιβατών και οχημάτων ολοκληρώθηκε με ασφάλεια από τον κύριο πρυμναίο καταπέλτη του πλοίου, ενώ άμεσα από το Α’ Λ/Τ του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «ΑΡΙΑΔΝΗ». Με τη συνδρομή δύτη και γερανοφόρου οχήματος ο καταπέλτης ανυψώθηκε εκ νέου και διασφαλίστηκε στη θέση του.

Κατόπιν προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα, πιστοποιητικών ασφάλειας, προστασίας περιβάλλοντος και με την προϋπόθεση ότι ο καταπέλτης θα παραμείνει μόνιμα κλειστός και ασφαλισμένος μέχρι την αποκατάσταση των κατεστραμμένων συρματόσχοινων, καθώς και προσκόμισης Υπεύθυνης Δήλωσης Πλοιάρχου για τη μη ταυτόχρονη απο-επιβίβαση επιβατών και οχημάτων από τον κύριο πρυμναίο καταπέλτη του πλοίου, επετράπη η συνέχιση πλόων του «ΑΡΙΑΔΝΗ».

Το πλοίο που είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο στις 21:00μ.μ για Τήνο-Χίο-Μυτιλήνη, απέπλευσε με καθυστέρηση 2 ωρών και 40 λεπτών.
E-Nautilia -  -