Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ



Στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οφειλέτες του ΟΑΕΕ, με τις δεσμεύσεις τραπεζικών τους λογαριασμών, έχει δώσει απάντηση το Συμβούλιο της Επικρατείας, χαρακτηρίζοντάς τες αντισυνταγματικές, με την 1260/2015 απόφασή του.
Συγκεκριμένα, η απόφαση ορίζει ότι «το μέτρο της δέσμευσης των τραπεζικών λογαριασμών και οποιουδήποτε είδους περιουσιακών στοιχείων, συνεπαγόμενο σοβαρή επέμβαση σε συνταγματικώς προστατευόμενα αγαθά του ελεγχόμενου προσώπου και ειδικότερα στα περιουσιακά δικαιώματα και την οικονομική και επαγγελματική ελευθερία του, αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 1, 17 παρ. 1 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος και του άρθρου 1 Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. που κυρώθηκε με το ν.δ. 53/1974 (Α΄ 256). Και τούτο, διότι, αν και με το μέτρο αυτό εξυπηρετείται σκοπός δημοσίου συμφέροντος (δηλαδή η διατήρηση των περιουσιακών στοιχείων του ελεγχόμενου προσώπου για να είναι δυνατή η ικανοποίηση των αξιώσεων του Δημοσίου κατ’ αυτού σε περίπτωση διαπιστώσεως, βάσει του πορίσματος σχετικής έρευνας, της εκ μέρους του τελέσεως της πιθανολογηθείσας παραβάσεως, καθώς και η διασφάλιση των αναγκαίων στοιχείων για την έρευνα), εν τούτοις δεν διαγράφονται στον νόμο κατά τρόπο σαφή και αντικειμενικό οι προϋποθέσεις της δεσμεύσεως των περιουσιακών στοιχείων, αλλ’ αντιθέτως, με τη χρήση αόριστων εννοιών, καταλείπεται ευρύτατο περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στη Διοίκηση.
Επιπλέον δε, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, διότι δεν τίθεται από τον νόμο περιορισμός ως προς την έκταση των περιουσιακών στοιχείων, που επιτρέπεται να τίθενται υπό δέσμευση από τη Διοίκηση, ούτε, κυρίως, ως προς τη χρονική διάρκεια της δεσμεύσεως, ενώ δεν ρυθμίζεται ειδικότερα η διαδικασία της επιβολής και της άρσης της δεσμεύσεως των περιουσιακών στοιχείων, με πρόβλεψη διαδικαστικών εγγυήσεων ανάλογων προς τη σοβαρότητα του λαμβανόμενου μέτρου.»
Τι μπορούν να κάνουν οι ασφαλισμένοι οφειλέτες για να προλάβουν δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών ; Αντιγράφω εδώ την απάντηση, ακριβώς όπως την έχει δημοσιευμένη στο ΦΒ συνάδελφος :
Oσοι χρωστατε στο Δημοσιο,
ενω δεν εχετε ουτε τα απαραιτητα προς το ζην, 
και φοβαστε τις Κατασχεσεις,
αντι να κλαιγεστε και να σταυροκοπιεστε 92 φορες την ημερα, περιμενοντας την Παναγια να σας σωσει….
σκεφτειτε οτι εκεινη εχει 6 δισεκατομ κοσμο να φροντισει,
γι αυτο κουνηστε κι εσεις λιγο τον κωλο σας….
Τα λογια : «Συν Αθηνα και χειρα κινει».. και «Των φρονιμων τα παιδια πριν πεινασουν μαγειρευουν»… για τους ανθρωπους βγηκαν!
Στειλτε ενα ωραιο εγγραφο με Δικαστικο Επιμελητη (25 € κανει),
μεσα στο οποιο γραφετε οτι επικαλειστε τις Αποφασεις
3316/2014 και 1260/2015 του ΣτΕ,
συμφωνα με τις οποιες απαγορευεται η κατασχεση καθε περιουσιακου στοιχειου,
και προειδοποιειστε τους , πως ετσι και το κανουν, θα καταθεσετε εσεις Διαταγη Πληρωμης ζητωντας το ποσο πισω, συμφωνα με την αποφαση 819/2015 του ΣτΕ, αλλα και Αγωγη ζητωντας Αποζημιωση για Απατη και Ψυχικη Οδυνη,
τοσο απο τον Δημοσιο Φορεα, αλλα και απο την Τραπεζα.
Επισης, δειξτε Αλληλεγγυη, και ενημερωστε οποιον γνωστο εχετε για αυτην την δυνατοτητα. Μην ειστε παρτακηδες!
Η μονη πιθανοτητα που εχουμε για να επιβιωσουμε,
πλεον ειναι μονο η συνεργασια

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΣΑΣ

Η αναθεώρηση του ΚΕΝΑΚ, όπως ανέφερε πρόσφατα μιλώντας σε σχετικό συνέδριο ο γενικός γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Μιχάλης Βερροιόπουλος, αποτελεί προϋπόθεση για την προκήρυξη προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων και θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές που ενδιαφέρουν τόσο τους μηχανικούς όσο και τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
Συγκεκριμένα:
– Οι ελάχιστες απαιτήσεις για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων θα καθορίζονται με περισσότερη λεπτομέρεια ώστε να επιτυγχάνεται ο πιο αποδοτικός συνδυασμός κόστους παρεμβάσεων και εξοικονόμησης ενέργειας. Όπως είναι γνωστό οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης εφαρμόζονται υποχρεωτικά στα νέα κτίρια και στα υφιστάμενα εφόσον ανακαινίζονται ριζικά. Για τον καθορισμό των νέων ελάχιστων απαιτήσεων εκπονούνται μελέτες στις οποίες εξετάζονται διάφορα σενάρια μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας (π.χ. θερμομόνωση, αντικατάσταση λέβητα, κουφωμάτων κλπ), προκειμένου να προκύψει ο βέλτιστος συνδυασμός κόστους – ενεργειακής απόδοσης. Για την ανάλυση των σεναρίων έχουν καθοριστεί τυπικά κτίρια, όπου εκτός από την παράμετρο της κλιματικής ζώνης στην οποία βρίσκεται το κτίριο (ο ισχύων κανονισμός προβλέπει ήδη τέσσερις κλιματικές ζώνες), λαμβάνεται υπόψη και η χρήση του κτιρίου (κατοικία, πολυκατοικία, γραφείο), αλλά και το έτος κατασκευής (με διαστήματα έως το 1955, 1955-1980, 1980-2000, 2000-2010 και νεώτερα του 2010). Έτσι για κάθε κατηγορία κτιρίου π.χ. για τις κατοικίες προκύπτουν υποκατηγορίες τυπικών κτιρίων (ανά κλιματική ζώνη και έτος κατασκευής) και αντίστοιχα για κάθε μία από τις υποκατηγορίες αυτές εξετάζονται διαφορετικά σενάρια εργασιών εξοικονόμησης ενέργειας.
– Η νομοθεσία προβλέπει ότι τα νέα κτίρια που θα κατασκευάζονται και τα υφιστάμενα που θα ανακαινίζονται ριζικά από το 2021, δηλαδή μετά από 5 χρόνια, πρέπει να έχουν σχεδόν μηδενική κατανάλωση. Ο ΚΕΝΑΚ θα συγκεκριμενοποιήσει την απαίτηση αυτή για την οποία εξετάζονται αρκετές εναλλακτικές, όπως η υποχρεωτική χρήση ανανεώσιμων πηγών, ή υλικών με συγκεκριμένες, αυστηρές προδιαγραφές, η θέσπιση ανώτατου ορίου ενεργειακής απόδοσης κ.α.
– Η τεχνολογική εξέλιξη στα δομικά υλικά από το 2010, οπότε θεσπίστηκε ο ΚΕΝΑΚ, είναι ευνόητο να οδηγήσει σε αυστηροποίηση των κριτηρίων κατάταξης των κτιρίων στις ενεργειακές βαθμίδες. Θα είναι δηλαδή πιο δύσκολο για ένα κτίριο να καταταγεί στην κατηγορία «Α» σε σχέση με το παρελθόν. Όπως τονίζουν αρμόδια στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η προοπτική αυτή τεκμαίρεται λογικά από τη βελτίωση των υλικών δόμησης αλλά δεν βασίζεται – ακόμη – σε συγκεκριμένες μελέτες, οι οποίες είναι υπό εκπόνηση.
– Δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές ως προς τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης που θα εξακολουθήσουν να εκδίδονται κατά την πώληση ή νέα μίσθωση κτιρίου. Εξετάζονται όμως βελτιώσεις στη μορφή του πιστοποιητικού στην προσπάθεια να αποτελεί ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και την κτηματαγορά.
Με την ολοκλήρωση του ΚΕΝΑΚ ή τουλάχιστον του τμήματος του κανονισμού που θα αφορά τις κατοικίες ανοίγει ο δρόμος για την προκήρυξη του νέου προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας στα σπίτια, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ. Το νέο πρόγραμμα σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΕΝ θα είναι λιγότερο γραφειοκρατικό, σχεδιάζεται με τρόπο ώστε όλα τα δικαιολογητικά (που θα είναι λιγότερα) να υποβάλλονται ηλεκτρονικά, ενώ το ύψος των ενισχύσεων (δάνεια και επιδοτήσεις) θα εξαρτάται από το εισόδημα του νοικοκυριού και τον προϋπολογισμό των εργασιών που θέλει να εκτελέσει.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΕΚΝΩΝ ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ - ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ




Μόλις ολοκληρώσετε την διαδικασία υποβολής της φορολογικής δήλωσης έχετε τη δυνατότητα να υποβάλετε και την αίτηση Α21 για τη χορήγηση επιδόματος παιδιού, στην ηλεκτρονική εφαρμογή που έχει τεθεί σε λειτουργία, εφόσον βέβαια καλύπτετε τα εισοδηματικά κριτήρια.
Για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να μεταβείτε στη σελίδα του taxisnet (http://gsis.gr/gsis/info/gsis_site/index.html) και στην κατηγορία «Υπηρεσίες προς τους πολίτες» να επιλέξετε το σύνδεσμο «Αίτηση Α21».
Πολλοί οικογενειάρχες δεν γνωρίζουν αν είναι δικαιούχοι για το επίδομα παιδιών και δεν έχουν ενδιαφερθεί να πληροφορηθούν τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία καταβολής των νέων αυτών παροχών.
Ποιοι είναι δικαιούχοι
Επιδόματα τέκνων για το 2016 δικαιούνται να λάβουν όσοι φορολογούμενοι έχουν εξαρτώμενα τέκνα και πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.
Ως «εξαρτώμενα τέκνα» οικογένειας, για τα οποία καταβάλλονται τα επιδόματα, νοούνται:
α) Τα φυσικά τέκνα, θετά ή αναγνωρισθέντα, που είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 19ο έτος εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση. Για τέκνα που φοιτούν σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού ή σε Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, τα επιδόματα καταβάλλονται μόνο κατά το χρόνο φοίτησής τους, που προβλέπεται από τον οργανισμό της κάθε σχολής και σε καμία περίπτωση πέραν της συμπλήρωσης του 24ου έτους της ηλικίας τους.
β) Τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω που έχουν συμπληρώσει το 18ο αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας τους.
γ) Τέκνα των συζύγων από άλλο γάμο, εφόσον αυτοί έχουν την αποκλειστική ευθύνη διατροφής τους και εφόσον ο πρώην σύζυγος ή η πρώην σύζυγος δεν επιδοτείται για τα τέκνα αυτά. Για τα τέκνα αυτά ισχύουν τα ηλικιακά όρια που αναφέρονται στην περίπτωση α.
δ) Ορφανά και από τους δύο γονείς τέκνα που αποτελούν ιδία οικογένεια. Ισχύουν τα ηλικιακά όρια που αναφέρονται στην περίπτωση α.
Δικαιολογητικά για τα εξαρτώμενα τέκνα
Για ορισμένες περιπτώσεις τέκνων απαιτούνται, κατά περίπτωση, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
-Πιστοποιητικό σπουδών για τέκνα τα οποία μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους φοιτούν στη μέση εκπαίδευση, σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.). Εάν πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα χώρας του εξωτερικού, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιστοποιητικό σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένο από το Ελληνικό Προξενείο.
-Εφόσον στην οικογένεια υπάρχει εξαρτώμενο τέκνο που έχει συμπληρώσει το 18ο αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας του, δεν είναι σπουδαστής ή φοιτητής και έχει ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, απαιτείται ιατρική γνωμάτευση του ΚΕ.Π.Α. ή απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του Ι.Κ.Α.
-Δικαστική απόφαση επιμέλειας ανήλικων τέκνων.
Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι σε ισχύ τη χρονική στιγμή που υποβάλλεται το έντυπο Α21.
Δείτε εδώ πώς θα συμπληρώσετε το έντυπο Α21
Ποσά επιδομάτων και εισοδηματικά κριτήρια
Σύμφωνα με το νόμο 4093/2012, τα επιδόματα τέκνων είναι δύο κατηγοριών:
1) Το «ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων», το οποίο κυμαίνεται από 13,33 έως 40 ευρώ το μήνα για κάθε παιδί και καταβάλλεται σε οικογένειες με 1 ή περισσότερα παιδιά βάσει συγκεκριμένων εισοδηματικών κριτηρίων.
Ειδικότερα:
α) Κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 1 παιδί, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 9.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 40 ευρώ το μήνα
-από 9.001 μέχρι 18.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 26,67 ευρώ το μήνα
-από 18.001 μέχρι 27.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 13,33 ευρώ το μήνα
β) Κάθε μονογονεϊκή οικογένεια με 1 παιδί, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 7.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 40 ευρώ το μήνα
-από 7.001 μέχρι 14.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 26,67 ευρώ το μήνα
-από 14.001 μέχρι 21.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 13,33 ευρώ το μήνα
γ) Κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 10.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 80 ευρώ το μήνα
-από 10.001 μέχρι 20.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 53,33 ευρώ το μήνα
-από 20.001 μέχρι 30.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 26,67 ευρώ το μήνα
δ) Κάθε μονογονεϊκή οικογένεια με 2 παιδιά, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 8.000 ευρώ, δικαιούται επίδομα 80 ευρώ το μήνα
-από 8.001 μέχρι 16.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 53,33 ευρώ το μήνα
-από 16.001 μέχρι 24.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 26,67 ευρώ το μήνα
ε) Κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 3 παιδιά, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 11.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 120 ευρώ το μήνα
-από 11.001 μέχρι 22.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 80 ευρώ το μήνα
-από 22.001 μέχρι 33.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 40 ευρώ το μήνα
στ) Κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 4 παιδιά, εφόσον το 2015 είχε συνολικό εισόδημα:
-μέχρι 12.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 160 ευρώ το μήνα
-από 12.001 μέχρι 24.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 106,68 ευρώ το μήνα
-από 24.001 μέχρι 36.000 ευρώ δικαιούται επίδομα 53,32 ευρώ το μήνα
Επιδόματα για τρίτεκνους και πολύτεκνους
2) Το «ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων», που ανέρχεται σε 500 ευρώ το χρόνο για κάθε παιδί και καταβάλλεται επιπρόσθετα σε οικογένειες με 3 ή περισσότερα τέκνα, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι 45.000 ευρώ για τις οικογένειες με 3 τέκνα, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για τις οικογένειες με 4 τέκνα και κατά 4.000 ευρώ για κάθε επί πλέον τέκνο για τις οικογένειες με περισσότερα των τεσσάρων τέκνα.
Ειδικότερα:
α) Για κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 3 παιδιά:
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν μέχρι 11.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 245 ευρώ το μήνα ή 2.940 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 11.001 έως 22.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 205 ευρώ το μήνα ή 2.460 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 22.001 έως 33.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 165 ευρώ το μήνα ή 1.980 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 33.001 έως 45.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 125 ευρώ το μήνα ή 1.500 ευρώ το χρόνο.
β) Για κάθε οικογένεια με 2 γονείς και 4 παιδιά:
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν μέχρι 12.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 327 ευρώ το μήνα ή 3.920 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 12.001 έως 24.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 273 ευρώ το μήνα ή 3.276 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 24.001 έως 36.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 220 ευρώ το μήνα ή 2.640 ευρώ το χρόνο.
– εφόσον το συνολικό εισόδημα του έτους 2015 ήταν από 36.001 έως 48.000 ευρώ, το συνολικό επίδομα (απλό επίδομα τέκνων + επίδομα τριτέκνου) ανέρχεται σε 167 ευρώ το μήνα ή 2.000 ευρώ το χρόνο.
Πληρωμές και προκαταβολές
Σε κάθε περίπτωση, τα ποσά των επιδομάτων χορηγούνται πλέον ανά τρίμηνο. Δηλαδή το συνολικό ποσό που δικαιούται κάθε οικογενειάρχης για όλο το 2016 διαιρείται δια του 4, που είναι ο αριθμός των τριμήνων, και το ποσό που προκύπτει είναι αυτό το οποίο οφείλει να πληρώνει ο ΟΓΑ ανά τρίμηνο.
Τα επιδόματα για το πρώτο τρίμηνο του 2016 θα καταβληθούν στις 22 Απριλίου υπό μορφή προκαταβολής στους περισσότερους φετινούς δικαιούχους, αφού ελήφθησαν υπόψη τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων και των εντύπων Α21 που υποβλήθηκαν το 2015, αλλά και κατόπιν επεξεργασίας ορισμένων στοιχείων που γνώριζε ο ΟΓΑ ότι άλλαξαν σε σύγκριση με πέρυσι. Με την καταβολή των επιδομάτων του δεύτερου τριμήνου, η οποία θα γίνει τον Ιούλιο από τον ΟΓΑ θα ληφθούν υπόψη όλες οι μεταβολές που επήλθαν μεταξύ των ετών 2014 και 2015 στην εισοδηματική και οικογενειακή κατάσταση των δικαιούχων (αλλαγές στις εισοδηματικές κλίμακες λόγω μείωσης ή αύξηση ετησίου οικογενειακού εισοδήματος, ενηλικιώσεις τέκνων, παύση χαρακτηρισμού τέκνων ως «εξαρτώμενων», γεννήσεις νέων τέκνων, διαζύγια κ.λπ.) και θα γίνουν οι σχετικοί συμψηφισμοί με τα ποσά των προκαταβολών του πρώτου τριμήνου.
Προϋποθέσεις για την κατοχύρωση του δικαιώματος είσπραξης των επιδομάτων του 2016
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατοχύρωση του δικαιώματος είσπραξης των επιδομάτων του 2016 είναι:
α) Η ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του τρέχοντος έτους από τον υπόχρεο της οικογένειας. Η υποβολή της δήλωσης αυτής είναι προαπαιτούμενη ενέργεια, προκειμένου να αποτυπωθούν τα εισοδήματα που απέκτησε ο αιτών το 2015 και με βάση το συνολικό ποσό τους να καθοριστεί το ακριβές ποσό του επιδόματος που θα τού καταβληθεί. Η φετινή φορολογική δήλωση υποβάλλεται υποχρεωτικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, που ήδη έχει θέσει σε παραγωγική λειτουργία η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.gsis.gr και www.taxisnet.gr. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης είναι η λήψη κωδικών για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής δηλώσεων.
β) Η ηλεκτρονική συμπλήρωση και υποβολή του μηχανογραφημένου εντύπου Α21, που έχει τη μορφή αίτησης – υπεύθυνης Δήλωσης για την χορήγηση των επιδομάτων. Η υποβολή του εντύπου Α21 πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, επίσης μέσω του περιβάλλοντος Taxisnet της ΓΓΠΣ του υπουργείου Οικονομικών. Η υποβολή του Α21 είναι δυνατή μόνο εφόσον έχει προηγηθεί η οριστική ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής του Α21 είναι εφικτή με τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν αποκτηθεί για την ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
γ) Ο δικαιούχος να διαμένει μόνιμα και συνεχώς την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα. Η μόνιμη και συνεχής διαμονή του δικαιούχου στην Ελλάδα κατά την τελευταία δεκαετία (2006-2015) αποδεικνύεται από την αδιάλειπτη υποβολή του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τα τελευταία 10 έτη και επαληθεύεται αυτόματα από την ΓΓΠΣ του υπουργείου Οικονομικών.
Εάν για κάποια έτη δεν βρεθεί έντυπο Ε1, ο αιτών θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του ένα από τα παρακάτω δικαιολογητικά:
-Βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα του δικαιούχου ή της συζύγου στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι άνεργος, από την οποία να προκύπτει η ασφάλισή του ή η ασφάλισή της την τελευταία δεκαετία ή
-Βεβαίωση έναρξης και συνέχισης άσκησης ελευθέρου επαγγέλματος από το τμήμα μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
-Επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των σελίδων του βιβλιαρίου υγείας του δικαιούχου ή της συζύγου, από τα οποία να αποδεικνύεται ότι το βιβλιάριο ήταν θεωρημένο για τα έτη της κρίσιμης δεκαετίας
-Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο μισθωτηρίου συμβολαίου με μισθωτή το δικαιούχο ή το σύζυγό του, κατατεθειμένο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., καθώς και υπεύθυνη δήλωση με Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή, στην οποία θα δηλώνει ότι η μίσθωση είναι σε ισχύ ή ότι έληξε και την ημερομηνία λήξης αυτής
-Βεβαίωση φοίτησης του τέκνου ή των τέκνων σε σχολείο της Ελλάδος.
-Αντίγραφα της δήλωσης φορολογίας Εισοδήματος των γονέων του.
-Επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των σελίδων του βιβλιαρίου υγείας προστατευόμενου μέλους ασφαλισμένου γονέα, θεωρημένου για τα έτη της κρίσιμης δεκαετίας.
-Βεβαίωση από το γυμνάσιο ή το Λύκειο, όπου φοιτούσε ο δικαιούχος
-Βεβαίωση του ΟΑΕΔ, αν ο δικαιούχος είχε εγγραφεί στα μητρώα του.
δ) Τα εξαρτώμενα τέκνα να ευρίσκονται στην Ελλάδα.
Τα δικαιολογητικά για ομογενείς και αλλοδαπούς
Οι ομογενείς και οι αλλοδαποί δικαιούχοι οφείλουν επιπλέον να συγκεντρώσουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη της οικογένειας με κανονική εγγραφή.
β) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο εγγράφου πιστοποίησης μόνιμης διαμονής, εφόσον ο αιτών είναι πολίτης άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
γ) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο ειδικού δελτίου ταυτότητας.
δ) Άδεια διαμονής, εφόσον ο δικαιούχος είναι πολίτης χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο ή πολίτης της Ελβετίας ή άλλου κράτους (εκτός των ανωτέρω και της Ε.Ε.) που διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα και είναι γονέας τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.
ε) Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Αλλοδαπού πολιτικού φυγάδα και Άδεια παραμονής Αλλοδαπού, εφόσον ο δικαιούχος είναι αλλοδαπός πρόσφυγας στον οποίο έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άσυλο.
στ) Ειδικό δελτίο υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωριστεί ως πρόσφυγας, εφόσον ο δικαιούχος είναι αλλοδαπός στον οποίο δεν έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.
Διαδικασία
Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε για την είσπραξη των επιδομάτων του 2016 είναι, αναλυτικά, η εξής:
1ο βήμα-Υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2015. Πριν από όλα πρέπει να υποβάλετε δήλωση φορολογίας εισοδήματος, προκειμένου να αποτυπωθούν τα εισοδήματα που αποκτήσατε το 2015. Το βήμα αυτό είναι απαραίτητο, καθώς από το ύψος του εισοδήματος που θα δηλώσετε για το 2015 θα εξαρτηθεί το ακριβές ποσό των επιδομάτων που θα λάβετε για το 2014. Εάν δεν υποβάλετε δήλωση φορολογίας εισοδήματος δεν θα μπορέσετε να λάβετε τα επιδόματα που δικαιούστε για το τρέχον έτος, ενώ τυχόν προκαταβολή που λάβατε ήδη για το πρώτο τρίμηνο θα σας ζητηθεί πίσω!
2ο βήμα-Συγκέντρωση δικαιολογητικών. Συγκεντρώστε όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την καταβολή των επιδομάτων.
3ο βήμα-Υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης Α21. Μετά την συμπλήρωση και την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ηλεκτρονικά μέσω του TAXISNET, πρέπει να συμπληρώσετε και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά – πάλι μέσω του TAXISNET – το Α21 που έχει τη μορφή αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης. Στο έντυπο Α21 πρέπει να δηλώσετε αναλυτικά στοιχεία για σας, τη σύζυγό σας και τα εξαρτώμενα τέκνα σας. Επιπλέον πρέπει να δηλώσετε τα δικαιολογητικά που έχετε συγκεντρώσει και τον αριθμό ΙΒΑΝ ενός τραπεζικού λογαριασμού σας, στον οποίο επιθυμείτε να πιστωθούν τα ποσά των επιδομάτων.
Τα επόμενα βήματα ανήκουν στο κράτος
Από τη στιγμή που θα έχετε ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και του εντύπου Α21 και θα έχετε στη διάθεσή σας και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δεν έχετε παρά να περιμένετε τις ακόλουθες ενέργειες των αρμόδιων κρατικών φορέων:
-Την ηλεκτρονική διασταύρωση και την επαλήθευση ορισμένων στοιχείων που αναγράψατε στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Η διαδικασία αυτή διενεργείται από τη ΓΓΠΣ του υπουργείου Οικονομικών.
-Την εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από την ΓΓΠΣ με την έκδοση του σχετικού εκκαθαριστικού σημειώματος.
-Την ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων που δηλώσατε στην αίτηση Α21 από τη ΓΓΠΣ
-Την αποστολή της ελεγμένης αίτησης Α21 στον ΟΓΑ για περαιτέρω έλεγχο.
-Τον έλεγχο ορισμένων δεδομένων που δηλώσατε στην αίτηση Α21 από τον ΟΓΑ. Στο πλαίσιο του ελέγχου αυτού, δεν αποκλείεται να κληθείτε στον ΟΓΑ για να υποβάλετε αυτοπροσώπως τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και τα οποία έχετε δηλώσει ότι συγκεντρώσατε στην αίτηση Α21.
-Την έγκριση της αίτησης από τον ΟΓΑ και την πίστωση του λογαριασμού που δηλώσατε με το ποσό των επιδομάτων που αντιστοιχούν στο δεύτερο τρίμηνο του 2016 και τυχόν πρόσθετων διαφορών που σας οφείλουν εφόσον από τη σύγκριση του ποσού της προκαταβολής που λάβατε για το πρώτο τρίμηνο του 2016 με το ποσό που πραγματικά δικαιούστε έχει προκύψει ότι έπρεπε να είχατε λάβει περισσότερα χρήματα για το πρώτο τρίμηνο.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-20.000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ


Σαρωτικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διορισμοί 20.000 δασκάλων και καθηγητών σε βάθος τριετίας, υπό την αίρεση της? τρόικας. Η πρώτη φάση του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία βαίνει προς ολοκλήρωση με την κατάθεση, εντός του Μαΐου, του τελικού πορίσματος, ώστε τον Ιούνιο να γίνουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις. Τι προβλέπουν οι προτάσεις που έχουν, μέχρι στιγμής, «κλειδώσει»; Τη μετατροπή όλων των Δημοτικών Σχολείων σε ολοήμερα, την κατάργηση των πολλών εξετάσεων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, την αναμόρφωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης με καθιέρωση, κατά το γερμανικό μοντέλο, έτους μαθητείας και συγχωνεύσεις ειδικοτήτων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΙΕΚ), καθώς και την αλλαγή της δομής της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Πόσο ρεαλιστικός είναι, όμως, ο στόχος μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όταν σήμερα οι ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι τέτοιες που θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων; «Είναι αλήθεια ότι το ζήτημα των διορισμών στον δημόσιο τομέα, με προτεραιότητα τους τομείς της Παιδείας και της Υγείας, βρίσκεται σε εκκρεμότητα και συναρτάται άμεσα από την πορεία της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους δανειστές», τονίζουν στην «Η» ανώτατα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, εκφράζοντας πάντως αισιοδοξία για την τελική έκβασή του. Σημειώνουν δε, ότι σε κάθε περίπτωση θα γίνουν, αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ και του τακτικού προϋπολογισμού, προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν κατά προτεραιότητα την Ειδική Αγωγή, τα Δημοτικά Σχολεία και τα Σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, οι τέσσερις βασικές αλλαγές που θα «τρέξουν» από την επόμενη σχολική χρονιά (2016-2017) είναι οι εξής:
Αλλαγή στη δομή και το περιεχόμενο του Δημοτικού Σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα. Στόχος, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, θα είναι η «απογυμνασιοποίηση» του προγράμματος και η ενίσχυση της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και παιδιού. Οι επικριτές, ωστόσο, του εγχειρήματος υποστηρίζουν ότι το ολοήμερο πρόγραμμα στα Δημοτικά θα το «τρέχει» μόνο ένας δάσκαλος έως τις 2.00 μ.μ. και, ουσιαστικά, θα καταργηθεί το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόστηκε από το 2010 με επιτυχία, εισάγοντας στο Δημοτικό νέα γνωστικά αντικείμενα που απαιτούν την πρόσληψη πολλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, όπως στο Γυμνάσιο.
Διεύρυνση του διδακτικού χρόνου στη Μέση Εκπαίδευση με την κατάργηση των πολλών εξετάσεων και τη «διευκόλυνση» της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά για τα Λύκεια, στόχος είναι η ελάφρυνση των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και η ενοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Σήμερα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν 117 ειδικότητες εκπαιδευτικών, οι οποίες μαζί με τις υποειδικότητες φθάνουν τις 157. Πρόκειται για «ρεκόρ» ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, την ώρα που στη Γερμανία, για παράδειγμα, δεν ξεπερνούν τις 28.
Αναμόρφωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης με την καθιέρωση, πιλοτικά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, 4ου έτους για τη Μαθητεία. Παράλληλα, θα επιχειρηθεί η σύνδεση της τεχνολογικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας, μέσα από τον περιορισμό ειδικοτήτων και τη δημιουργία νέων τομέων στα ΕΠΑΛ. Επίσης, θα γίνουν συγχωνεύσεις ειδικοτήτων ΙΕΚ και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ που σήμερα αλληλεπικαλύπτονται.
Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης για παιδιά με ειδικές ανάγκες με στόχο τη μετάβαση σε ένα σύστημα που θα διέπεται από τις αρχές της ένταξης και της παροχής ίσων ευκαιριών στη μάθηση. Ωστόσο, τροπολογίες για την ειδική αγωγή τις οποίες κατέθεσε πριν από ένα μήνα το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή εκτός εθνικού διαλόγου έχουν προκαλέσει, ήδη, την οξύτατη αντίδραση των εκπαιδευτικών που κάνουν λόγο για κατάργηση, ουσιαστικά, των τμημάτων ένταξης, αφού παιδιά με μαθησιακές ανάγκες «σπρώχνονται» στις ήδη υπερπληθείς σχολικές τάξεις. Υπό το βάρος των αντιδράσεων, το υπουργείο απέστειλε διευκρινιστική εγκύκλιο προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετικά με τη διαδικασία ίδρυσης τμημάτων ένταξης, ενώ στελέχη του διαβεβαίωναν ότι όχι μόνο δεν θα καταργηθούν, αλλά θα αυξηθούν.
Στις καλένδες η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ
«Η αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι αντικείμενο ενός δημόσιου διαλόγου χωρίς βιασύνες. Δεν αφορά το παρόν, αφορά το μέλλον και θα έλεγα όχι το σύντομο μέλλον», ξεκαθάρισε ο Νίκος Φίλης, σπεύδοντας να σβήσει τη «φωτιά» που άναψε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου με τη δήλωσή της υπέρ της επαναφοράς της βαθμολογικής βάσης του 10 για την εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα οδηγούσε σε αποκλεισμό από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ περί το 35% των υποψηφίων και θα προκαλούσε οξύτατες αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος ήταν φανατικός πολέμιος του μέτρου όταν αυτό εφαρμόστηκε επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου. Τότε, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για «ταξική επιλογή» υποστηρίζοντας ότι με τη βάση του 10 αποκλείονται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση παιδιά από απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές της περιφέρειας και από τις υποβαθμισμένες εργατικές συνοικίες των μεγάλων πόλεων.
«Ήμουν από αυτούς που δεν είχαν αντιδράσει και είχα συμφωνήσει όταν θεσμοθετήθηκε η βάση επί Μαριέττας Γιαννάκου. Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα έπρεπε να μπει η βάση του 10. Καλό είναι οι μαθητές που έρχονται στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ να έχουν τουλάχιστον κάποιες βάσεις» υποστήριξε, από την πλευρά της, η κ. Αναγνωστοπούλου.
Για το συγκεκριμένο ζήτημα, η Εθνική Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία δεν έχει πάρει θέση. Έχει, ωστόσο, τονίσει την ανάγκη να αντιμετωπιστούν σοβαρές παθογένειες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι «σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων συγχωνεύσεων ή/και οριζόντιας μετακίνησης προσωπικού. Για τα Πανεπιστήμια, το ελάχιστο που θα έπρεπε να προωθηθεί είναι η ενοποίηση ομοειδών τμημάτων που βρίσκονται σε ιδρύματα της ίδιας γεωγραφικής ζώνης, αλλά ανήκουν σε διαφορετικά ιδρύματα».