Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Η Ελλάδα στον «πάτο» της ΕΕ στα προγράμματα δια βίου μάθησης – Στοιχεία σοκ (δείτε πίνακα)


Άγνωστο παραμένει στο ευρύ ελληνικό κοινό αυτό που αποκαλείται… «δια βίου μάθηση».
Oύτε η υψηλή ανεργία, ούτε η ανάγκη να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι πλείστες όσες δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές κατάρτισης και εκπαίδευσης για να επανεξοπλίσουν τους μακροχρόνια ανέργους που οδηγούνται σε απαξίωση, μετέβαλαν την κακή σχέση που έχουν, παραδοσιακά οι Έλληνες με το θεσμό.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», η Ελλάδα συνεχίζει να κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις όχι μόνο στην κεντρική αλλά και στη νότια Ευρώπη αναφορικά με τη συμμετοχή των ενηλίκων σε διαδικασίες διά βίου μάθησης. Οι στατιστικές μελέτες του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας (ΕΙΕ) και ανθρώπινου δυναμικού επαναλαμβάνουν τη διαπίστωση της Eurostat: Την τελευταία δεκαετία τα ποσοστά συμμετοχής σε διαδικασίες διά βίου μάθησης κυμαίνονται από 1,8% (το 2004) έως 3,3% (το 2009). Την ίδια περίοδο ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται ανάμεσα στο 8,4% (2003) και το 10,4% (το 2013). Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία της Eurostat αφορούν τη συμμετοχή ενηλίκων ηλικίας από 25 έως 64 ετών που συμμετέχουν σε διαδικασίες τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης – κατάρτισης. Δηλαδή περιλαμβάνουν και την παρακολούθηση πανεπιστημιακών μαθημάτων και τη συμμετοχή σε προγράμματα και σεμινάρια κατάρτισης.
Σε μία χώρα, όπως η Ελλάδα, όπου σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις υπάρχει πανεπιστήμιο, με εκατοντάδες ΙΕΚ και ΚΕΚ, ιδιωτικά κολέγια, χιλιάδες φροντιστήρια και Ανοικτό Πανεπιστήμιο, προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η μεγάλη υποτίμηση της διαδικασίας διά βίου μάθησης. Πολύ περισσότερο όταν το 58% ακόμη και των εγγεγραμμένων ανέργων (σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΑΕΔ για τον Μάιο του 2014) είναι μακροχρόνια άνεργοι.
Χώρες με υψηλά ποσοστά ανεργίας, όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, διατήρησαν τα υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής του πληθυσμού ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Μάλιστα στην Πορτογαλία τα ποσοστά όχι μόνο διπλασιάζονται αλλά αγγίζουν ανέργους και εν ενεργεία απασχολούμενους.
Πώς εξηγείται η υποτίμηση της συγκεκριμένης διαδικασίας στην Ελλάδα; H έκθεση του ΕΙΕ περιορίζει την εξήγηση του φαινομένου στο γεγονός της επικέντρωσης των δράσεων κατάρτισης κυρίως σε ανέργους. Οπως σημειώνει στην Ελλάδα, αντίθετα με το σύνολο της Ε.Ε., από το 2003 έως και το 2011, οι άνεργοι είναι η ομάδα του πληθυσμού που καταγράφει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις δραστηριότητες διά βίου μάθησης. Ακόμη και οι πόροι του ΛΑΕΚ, πόροι που αποτελούνται από κρατήσεις εργοδοτών, εργαζομένων, κατευθύνονται κυρίως σε προγράμματα για ανέργους και ελάχιστα για το ήδη απασχολούμενο προσωπικό επιχειρήσεων. Μετά το 2013 αρχίζει κάπως να αυξάνεται και η συμμετοχή των εργαζομένων. Και πάλι όμως οι ηλικίες περιορίζονται στους νέους ηλικίας έως 25 – 34 ετών. Αντιθέτως σε χώρες όπου αξιοποιείται πραγματικά η διαδικασία όλες οι ηλικίες θα βρουν χώρο συμμετοχής στην εκπαίδευση, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της Δανίας στην οποία ένας στους 4 ή και περισσότεροι (22,9%) από τους συμμετέχοντες στη διά βίου μάθηση είναι ηλικίας από 55 έως 64 ετών.

aftodioikisi.gr
Πίσω από τους αριθμούς
Δυστυχώς το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας δεν προτίθεται να πει όλη την αλήθεια. Διότι η αλήθεια της κατάρτισης στην Ελλάδα βρίθει αμαρτιών. Ακόμη και τα κονδύλια του ΛΑΕΚ ήταν κυρίως προσανατολισμένα στην συμπληρωματικότητα των επιδομάτων ανεργίας. Σε αυτό όχι μόνο συναινούσαν αλλά πίεζαν και οι πολιτευτές των κομμάτων καθώς και οι συνδικαλιστές. Ταυτοχρόνως η κατάρτιση και η εκπαίδευση στη διά βίου μάθηση στην οποία δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά μετατράπηκε από διαδικασία σε αυτοσκοπό συντήρησης μιας σημαντικής σε αριθμό γραφειοκρατίας η οποία συντηρείται επί χρόνια από τον σχεδιασμό αναποτελεσματικών προγραμμάτων, κυρίως στα υπουργεία Εργασίας και Παιδείας. Το ΕΙΕ, είναι σε μεγάλο βαθμό μέρος αυτού του προβλήματος και θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να εξηγήσει κάποτε δημόσια το μερίδιο ευθύνης του, όλα αυτά τα χρόνια, στην ελλειμματική έως ανύπαρκτη σχέση του πολίτη με τις διαδικασίες που ακόμη κι αν δεν έλυσαν το πρόβλημα της ανεργίας σε άλλες χώρες, βοήθησαν τους πολίτες να μην απαξιωθούν εντελώς.

Μητσοτάκης-τρόικα: «Πρώτο πιάτο» οι 6.500 απολύσεις στο Δημόσιο – Στο τραπέζι επίσης αξιολόγηση, μισθοί, κινητικότητα


Το κατώφλι του κτηρίου του υπουργείου Οικονομικών θα περάσει σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και, αν και στη Βασιλίσσης Σοφίας δεν θέλουν να το ακούν, «πρώτο πιάτο» αναμένεται να είναι οι απολύσεις στο Δημόσιο. Η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για 15.000 μέχρι το τέλος του έτους αλλά για τις 6.500 δεν υπάρχει προς το παρόν πλάνο. Παράλληλα έχει καθυστερήσει δραματικά η ενδοδημοτική κινητικότητα, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα εφαρμογής της αξιολόγησης στο Δημόσιο. Αναλυτικά, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αναμένεται να τεθούν
1. Οι 6.500 απολύσεις που απομένουν να γίνουν ως το τέλος του 2014 για να συμπληρωθούν οι 15.000. Είναι μάλιστα πιθανόν οι εκπρόσωποι των δανειστής μας να θέσουν και θεμα τουλάχιστον 2.000 απολύσεων και για το 2015. Απο το υπουργειο Διοικητικης Μεταρρυθμισης υποστηρίζουν ότι ο αριθμός των 6.500 θα συμπληρωθεί κυρίως απο τα Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου, ωστόσο μέχρι στιγμής η διαδικασία δεν έχει προχωρήσει.
2. Οι 3.000 και πλέον δημοτικοί υπάλληλοι που πρέπει να μπουν στην ενδοδημοτική κινητικότητα το επόμενο διάστημα ώστε μαζί με τους 980 να συμπληρώσουν τον αριθμό των 4.000
3. Οι μεγάλες μισθολογικές ανισότητες στο Δημόσιο και το σχέδιο του ΥΔΗΜΗΔ για να εξαλειφθούν
4. Η εφαρμογή της αξιολόγησης στο Δημόσιο, η οποία δεν προχωρά λόγω της αποχής της ΑΔΕΔΥ και της άρνησης δημάρχων και περιφερειαρχών να στείλουν στοιχεία.
5. Ο νέος τρόπος επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο, νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή αλλά όλα θα κριθούν στην εφαρμογή του
6.Η μείωση των διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις με βάση την μελέτη του ΟΟΣΑ, νομοσχέδιο που δόθηκε την Τρίτη σε δημόσια διαβούλευση.


aftodioikisi.gr

Οι πιο διεφθαρμένες υπηρεσίες στο Δημόσιο και οι πιο διεφθαρμένοι νομοί- Ποιοι κατέχουν τα πρωτεία στα φακελάκια (λίστα)


Τους πιο διεφθαρμένους νομούς, αλλά και τις πιο διεφθαρμένες υπηρεσίες του Δημοσίου παρουσιάζει το edosafakelaki.gr. Τα συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτουν από καταγγελίες αναγνωστών, οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις που έδωσαν φακελάκι ή που υπέπεσε ένα τέτοιο περιστατικό στην αντίληψή τους.
Μέχρι τώρα στην ιστοσελίδα έχουν γίνει 1.746 ανώνυμες και 14 επώνυμες καταγγελίες για φακελάκι, ενώ το συνολικό ποσό από όλα τα φακελάκια που έχουν αναφερθεί, αγγίζει τα… 5.262.187 ευρώ!
Αναφορικά με τους νομούς, πιο διεφθαρμένος νομός εμφανίζεται της Αττικής με 736 καταγγελίες, ενώ ακολουθεί ο νομός Θεσσαλονίκης με 190.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες, την πρώτη θέση και με διαφορά καταλαμβάνουν τα νοσοκομεία, ενώ ακολουθούν τα διπλώματα οδήγησης, η πολεοδομία και η εφορία.
Ιστορίες διαφθοράς ανά νομό
ΝομόςΑριθμός ΚαταγγελιώνΣύνολο ΠοσώνΜέσος Όρος
Νομαρχία Αθήνας7361.579.929€2.379€
Νομός Θεσσαλονίκης190816.723€4.950€
Νομαρχία Ανατολικής Αττικής100109.936€1.195€
Νομαρχία Πειραιά811.491.280€20.428€
Νομός Ηρακλείου68119.350€2.170€
Νομαρχία Δυτικής Αττικής55104.520€1.900€
Νομός Ιωαννίνων5472.670€1.514€
Νομός Αχαΐας46131.600€3.060€
Νομός Έβρου4324.550€646€
Νομός Λάρισας34183.570€5.737€
Νομός Δωδεκανήσου26101.339€3.898€
Νομός Ημαθίας18119.950€7.056€
Νομός Κορινθίας174.750€365€
Νομός Βοιωτίας175.650€377€
Νομός Κέρκυρας1733.650€2.243€
Νομός Ροδόπης1711.930€746€
Νομός Κυκλάδων1743.100€2.535€
Νομός Αιτωλοακαρνανίας154.235€303€
Νομός Φθιώτιδος1216.160€1.616€
Νομός Δράμας127.840€784€
Νομός Μεσσηνίας1123.659€2.957€
Νομός Αρκαδίας97.520€836€
Νομός Μαγνησίας92.700€338€
Νομός Καρδίτσας93.800€422€
Νομός Λακωνίας92.270€284€
Νομός Ευβοίας83.900€557€
Νομός Σερρών812.331€1.762€
Νομός Τρικάλων87.750€1.107€
Νομός Λέσβου886.250€10.781€
Νομός Ξάνθης87.400€1.233€
Νομός Καβάλας75.700€814€
Νομός Άρτας753.350€8.892€
Νομός Χανίων719.800€3.960€
Νομός Λασιθίου52.730€546€
Νομός Χίου5150€38€
Νομός Κοζάνης51.100€220€
Νομός Αργολίδος51.710€342€
Νομός Θεσπρωτίας5650€130€
Νομός Πέλλης42.650€663€
Νομός Φλώρινας44.550€1.138€
Νομός Κιλκίς4180€45€
Νομός Ζακύνθου41.035€518€
Νομός Γρεβενών43.600€1.200€
Νομός Ηλείας32.100€700€
Νομός Σάμου31.900€950€
Νομός Πιερίας26.500€3.250€
Νομός Πρεβέζης2650€325€
Νομός Χαλκιδικής25.400€2.700€
Νομός Κεφαλληνίας & Ιθάκης25.450€2.725€
Νομός Λευκάδας22.600€1.300€
Νομός Φωκίδος10€0€
Νομός Ρεθύμνης170€70€
Ιστορίες διαφθοράς ανά υπηρεσία
ΥπηρεσίαΑριθμός ΚαταγγελιώνΣύνολο ΠοσώνΜέσος Όρος
Νοσοκομεία1, 0841.919.262€1.952€
Δίπλωμα Οδήγησης23151.611€236€
Πολεοδομία65107.365€1.884€
Εφορίες552.038.992€37.759€
Υπουργείο Υγείας5257.970€1.208€
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού2915.950€798€
Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων2610.858€434€
Δήμοι2556.510€2.691€
ΙΚΑ2417.405€967€
Τελωνεία19554.535€32.620€
Νομαρχίες1954.350€3.882€
ΔΕΗ178.600€573€
Υπουργεία15117.930€9.828€
Υπουργείο Οικονομικών15103.473€9.407€
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ1120.001€2.857€
Αερολιμένες1135.702€3.246€
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων87.000€1.000€
Δασαρχείο66.950€1.390€
ΚΤΕΟ5530€106€
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων»51.833€611€
ΟΤΕ5300€150€
Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής47.400€1.850€
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου330.010€15.005€
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας31.800€900€
Υπουργείο Τουρισμού334.150€11.383€
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας2750€375€
ΕΥΔΑΠ2650€325€
Υπουργείο Εσωτερικών1300€300€
Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης1





aftodioikisi.gr