Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Α. Μανιτάκης: «Για την Τρόικα οι απολύσεις ήταν ιδεολογικός στόχος»


Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα ήταν ένας εφιάλτης, εξομολογείται ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης σε μια εφ” όλης της ύλης συνέντευξη στον Στέλιο Κούλογλου (tvxs.gr). Περιγράφει την εκβιαστική στάση των εκπροσώπων των δανειστών, την εμμονή τους να γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο για καθαρά ιδεολογικούς λόγους, αλλά και την ρατσιστική και περιφρονητική συμπεριφορά τους στις συναντήσεις με τους Έλληνες υπουργούς.
Πώς ξεκίνησε η εμπλοκή σας με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα από τη μια πλευρά και με την προσπάθειά αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα από την άλλη;
Μόλις ανέλαβα το υπουργείο, την επόμενη μέρα με πλησίασαν εκπρόσωποι από την ομάδα κρούσης για την Ελλάδα. Ο Ράιχενμπαχ μου είπε ότι η ελληνική κυβέρνηση, όταν ήταν υπουργός ο Δ. Ρέππας, είχε υπογράψει ένα memorandum, ένα μνημόνιο όπως ακριβώς είχαμε υπογράψει με την τρόικα. Σε αυτό το μνημόνιο προβλεπόταν η αναδιάρθρωση της ελληνικής διοίκησης με την συνεργασία και την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της γαλλικής κυβέρνησης και της ευρωπαϊκής επιτροπής. Έτσι μου έδωσαν έναν «οδικό χάρτη» και κατόπιν πήγα στις Βρυξέλλες ώστε να μάθω περισσότερα για αυτό το σχέδιο. Ήταν ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, που είχε φιλόδοξους θα έλεγα στόχους και ήθελε να εφαρμόσει καινοτόμες μεταρρυθμιστικές δράσεις για την αναδιάρθρωση της διοίκησης.
Η τρόικα με επισκέφτηκε τους πρώτους μήνες κυρίως για να ενημερωθεί τι γίνεται. Τότε ενδιαφερόταν πάρα πολύ για τα στατιστικά στοιχεία. Μέχρι εκείνη την ώρα δεν είχαμε στοιχεία καταγεγραμμένα για τους δημόσιους υπαλλήλους και την κατηγοριοποίησή τους. Ήταν το πρώτο καθήκον που αναλάβαμε, συνεχίζοντας την εργασία της προηγούμενης κυβέρνησης.
Στη δεύτερη συνάντηση που κάναμε είχαμε δώσει αποτελέσματα τέτοια που η τρόικα πια είχε ικανοποιηθεί ότι είχαν γίνει πράγματι στο πεδίο αυτό – της απογραφής και της καταγραφής των δημοσίων υπαλλήλων – πολύ σημαντικές πρόοδοι.
Οι πραγματικές διαπραγματεύσεις, άρχισαν τον Οκτώβριο του 2012, αφού τους είχα εκθέσει, με συνεργασία πάντα της ομάδας κρούσης για την Ελλάδα και της γαλλικής αποστολής, ένα σχέδιο για την κινητικότητα. Η κινητικότητα είχε εμφανιστεί σαν ένα αντιστάθμισμα των αθρόων και ισοπεδωτικών απολύσεων και σαν ένα μέσο μετακίνησης υπαλλήλων, από θέσεις που πλεόναζαν σε κενά που υπήρχαν.
Όταν, λοιπόν, παρουσίασα αυτό το πρόγραμμα, μου είπαν ωμά ότι είχαμε αναλάβει μια υποχρέωση: 15 χιλιάδες απολύσεις μέχρι το Δεκέμβριο του 2013. Μου ζήτησαν, δε, επιτακτικά να βεβαιώσω ότι η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται από τις συμφωνίες. Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις πολύωρες και πολυήμερες με ανταλλαγή απόψεων πάνω σε αυτό.
Καταλήξαμε ότι αντίκειται στο Σύνταγμα να απολύσω υπαλλήλους και συμφωνήσαμε στην μετακίνηση 2.000 – κάτι που έγινε.
Ήταν 12 το βράδυ και νόμιζα ότι είχαμε τελειώσει. Τότε ο Τόμσεν μου είπε ότι δεν τελειώσαμε εάν δεν βάλουμε στο μνημόνιο εκείνη την ώρα κάτι που ήθελε: Ο όρος για την συμφωνία ήταν ότι η μεταρρύθμιση έχει ως στρατηγικό της στόχο τις απολύσεις. Του απάντησα ότι πρόκειται για πολιτικό θέμα, που εγώ δεν μπορώ να απαντήσω. Ας το ζητήσει από το ελληνικό κοινοβούλιο και η κυβέρνηση ας απαντήσει. Αυτός επέμενε ότι χωρίς απολύσεις δεν γίνεται αναδιάρθρωση και του ανταπάντησα ότι άλλα συμφωνήσαμε. Φεύγοντας με απείλησε ότι αν δεν πω «ναι» θα χάσουμε την δόση. Με σόκαρε η αντίδραση αυτή.
Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν και στο Eurogroup, πάνω σε αυτό το θέμα μέχρι τελευταία στιγμή και αυτή είναι η τακτική τους: Πιέζουν όλο και πιο έντονα μέχρι τελευταία στιγμή. Ακόμη και 20 μέρες μετά το Eurogroup έπαιρναν τηλέφωνα και πίεζαν περισσότερο.
Έκτοτε η προσοχή του Υπουργείου απομακρύνθηκε από τις αναδιαρθρώσεις και την μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα και στράφηκε στο το πως θα απολυθούνε μέσα σε λίγο χρόνο, χωρίς διαδικασίες -ισοπεδωτικά- πόσοι άνθρωποι. Τα λάθη ήταν αναπόφευκτα και έτσι ούτε ο στόχος τον απολύσεων επιτυγχάνεται, ούτε η φαυλότητα αντιμετωπίζεται. Η φαυλότητα βρίσκει τρόπους να αντισταθεί σε αυτό τον εξορθολογισμό της ελληνικής διοίκησης – γίνονται ήρωες αν θέλετε οι υπεύθυνοι αυτής της υστέρησης της ελληνικής διοίκησης και της πελατοκρατίας και το χειρότερο είναι ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές που θέλουν σχέδιο, πρόγραμμα και μέθοδο σταμάτησαν.
Γιατί- να το επαναλάβω για χιλιοστή φορά- μεταρρύθμιση χωρίς την συμμετοχή αυτών στους οποίους απευθύνεται, δηλαδή, των δημοσίων υπαλλήλων δεν γίνεται. Μεταρρύθμιση με τη βία με νόμους και διατάγματα δεν γίνεται. Η μεταρρύθμιση θέλει συναίνεση.
Καθαρά εκβιαστική συμπεριφορά.
Εκβιασμός είναι και αυτό το μνημόνιο άλλωστε, το οποίο δεν είναι ένα νομικό κανονιστικό κείμενο. Είναι ένα πολιτικοοικονομικό κείμενο, που στηρίζεται στην εξής αρχή: Εάν δεν κάνεις αυτά που σου συστήνω και που σου υποδεικνύω για να εξυγιάνεις τα δημοσιονομικά σου, δεν θα σου δώσω τη δόση του δανείου. Και αυτό, ο εκβιασμός που έγινε την τελευταία μέρα που έφυγα ήταν το ότι μου είπαν πως είχαμε βάλει ένα στόχο να μετακινήσουμε 12,5 χιλιάδες τον περασμένο Ιούνιο(του 2012). Ο στόχος όμως αυτός ήταν προγραμματικός. Ενδεικτικός στόχος δηλαδή. Ανάλογα με τις συνθήκες θα μπορούσε να πάρει παράταση,να πραγματοποιήσουμε ένα μέρος τώρα, μετά ένα μέρος.
Με την υπόθεση των επιόρκων τι έγινε;
Καταρχάς, εκείνη την περίοδο είχε κυκλοφορήσει στον Τύπο αυτός ο όρος που δεν είναι δόκιμος. Είναι δημοσιογραφικός. Επίσης ο αριθμός των 5 και 7 χιλιάδων ήταν αστείος. Ξέραμε πάρα πολύ καλά ότι ήταν 2 χιλιάδες,άντε 2,5, και δεν ήταν όλοι προς απόλυση.
Η αντίληψη ότι «δεν χρειάζεται να απολύσουμε, έχουμε τους επίορκους» καλλιεργήθηκε στην τρόικα που στην αρχή το πίστεψε. Τότε διαπίστωσαν ότι ο χρόνος για να απολυθεί ένας δημόσιος υπάλληλος που είναι πειθαρχικά και ποινικά υπόλογος, ο χρόνος που απαιτείται φτάνει τους 40 μήνες. Με ρώτησαν εάν ισχύει αυτό και το επιβεβαίωσα καταλαβαίνοντας πλέον ότι έχουν διαβάσει και το Σύνταγμα και το πειθαρχικό δίκαιο, και τους νόμους. Ο Τόμσεν επέμεινε εκείνο το βράδυ πάλι να δώσω αριθμό απολυμένων από πειθαρχικές διαδικασίες. Και του απαντούσα επίμονα, ότι δεν απολύει ο υπουργός τους πειθαρχικά υπόλογους. Τα πειθαρχικά συμβούλια και τελικά το ΣτΕ ή το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Όργανο απολύουν. Δεν μπορώ εγώ να προδικάσω πόσοι θα βγουν το Ιούνιο. Εκείνος ζητούσε αριθμό και απειλούσε με την δόση του δανείου.
Κατάλαβε ότι δεν μπορούσα να του πω αριθμό, αλλά ήθελε αποτελέσματα, τουλάχιστον από την κινητικότητα. Αλλά όλα αργούσαν, ενώ οι πολιτικοί, εάν θέλετε, προσπαθούσαν να προστατέψουν το status τους.
Τότε είναι που μπήκε το θέμα ότι η κύρια πηγή των απολύσεων πρέπει να είναι η κινητικότητα και ζήτησαν – μετά την παραίτησή μου – να μειωθεί ο χρόνος της διαθεσιμότητας από 12 μήνες σε 8 και αν δεν βρουν θέση σε 8 μήνες να απολύονται.
Πως φτάσατε στην παραίτηση;
Μου είχαν πει τότε πως αν δεν μετακινήσω τους 12,5 χιλιάδες τον Ιούνιο η κυβέρνηση δεν θα πάρει την δόση του Ιουλίου. Απάντησα τότε στον υπουργό Οικονομικών που ήταν υπεύθυνος των διαπραγματεύσεων ότι αυτό δεν γίνεται. Δεν είναι σακιά με ντομάτες και πατάτες για να μεταφέρω. Δεν μεταφέρονται με κιβώτια και με τρένα σε βαγόνια οι δημόσιοι υπάλληλοι. Μου απάντησαν ότι αν δεν γίνει δεν θα πάρουμε τη δόση. Και φυσικά υπέβαλα παραίτηση.
Ήταν ιδεολογικός στόχος οι απολύσεις;
Ήταν ένας στόχος πολιτικής φιλοσοφίας και ιδεολογίας. Που ήθελαν να σπάσουν το ταμπού της μονιμότητας. Αλλά δεν είναι η μονιμότητα, σας διαβεβαιώνω. Αν είχε καθιερωθεί στην Ελλάδα και αν καθιερωθεί η διαρκής αξιολόγηση, η απόλυση θα είναι αναπόφευκτη και μοιραία. Και είχαμε υπολογίσει ότι με τις διαδικασίες, τις νομικές τις νόμιμες μπορούσαμε να βρούμε και τους ανίκανους και τους ακατάλληλους και τους μακροχρόνια απουσιάζοντες αδικαιολογήτως. Ήταν πάρα πολλοί και αυτοί που δεν είχαν προσόντα. Αυτοί έπειτα από διαδικασία αξιολόγησης μπορούσαν να απολυθούν. Και έπρεπε να απολυθούν.
Μάλιστα επιταχύναμε τις διαδικασίες και μέσω της νόμιμης οδού απολύθηκαν το 2013, 300 δημόσιοι υπάλληλοι – αριθμός δεκαπλάσιος από τα προηγούμενα χρόνια. Και το θέμα της διοικητικής διαφθοράς μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Αλλά το θέμα των απολύσεων, έτσι όπως έμπαινε ισοπεδωτικά, ήταν προφανώς για λόγους ιδεολογικούς. Γιατί δεν είχε κανένα αποτέλεσμα κανένα. Δεν εξασφάλιζαν τον εξορθολογισμό ούτε διώχναν τους ακατάλληλους. Και επαναλαμβάνω διαιώνιζαν το πρόβλημα της Ελλάδος. Το πελατειακό, φαυλοκρατικό κράτος. Δεν χτυπούσαν την εστία του κακού.
Ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης και η Λούκα Κατσέλη παλαιότερα μου είχαν μιλήσει για κάποιες αποικιακού τύπου συμφωνίες.
Εγώ μπορώ να πω ότι στα βλέμματα των διαπραγματευτών έβλεπα ένα ρατσισμό. Δεν μπορείτε να φανταστείτε με τι περιφρόνηση μας κοίταζαν, σαν ένα διαλυμένο κράτος. Σαν ένα διεφθαρμένο κράτος. Δηλαδή η ταπείνωση η εθνική που υφιστάμεθα είναι άνευ προηγουμένου. Και το δείχνουν, ότι είσαι φαύλος ότι είσαι διεφθαρμένος, ότι είστε ένας τέτοιος λαός, ότι είστε τεμπέληδες. Και απέναντι σε αυτό δεν έχουμε κάνει μια στρατηγική ανάκτησης της εθνικής μας αξιοπρέπειας που δεν γίνεται με δηλώσεις γενικόλογες, «εγώ δεν αντιστέκομαι». Γίνεται με συγκεκριμένη μέθοδο και δουλειά. Και προπαντός με εθνική συνεννόηση.

aftodioikisi.gr

ΞΕΚΙΝΑ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΛΑΡΙΣΗΣ


Από τη Δευτέρα ξεκινά η λειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου από το Σταθμό Λαρίσης προς τα Άνω Λιόσια με ανταπόκριση προς Αεροδρόμιο ή Κιάτο.
Τα πρωινά δρομολόγια θα αναχωρούν κάθε μία ώρα από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το πρωί, ενώ τα απογευματινά θα αναχωρούν στις 15:00, στις 16:00 και τις 17:00.
Τελικός σταθμός θα είναι τα Άνω Λιόσια και ενδιάμεσος ο σταθμός των Αγίων Αναργύρων.
Στην αντίστροφη κατεύθυνση από Άνω Λιόσια για Σταθμό Λαρίσης τα δρομολόγια έχουν διαμορφωθεί από τις 6:30 μέχρι τις 9:30 κάθε μία ώρα, και στις 15:30, 16:30 και 17:30.

ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

Στο έλεος των… εγκυκλίων του ΕΟΠΥΥ βρίσκονται οι ασφαλισμένοι που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες και χρειάζονται ακριβά φάρμακα, όπως οι καρκινοπαθείς. Εκατοντάδες ασθενείς βιώνουν εκτός από τον Γολγοθά της νόσου, και εκείνον της αναζήτησης της θεραπείας τους περιφερόμενοι από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε εκείνα του ΕΣΥ και τούμπαλιν.
 
Οι παλινωδίες του Οργανισμού και του υπουργείου Υγείας σχετικά με τον τρόπο χορήγησης των ακριβών φαρμάκων που προορίζονται για σοβαρές παθήσεις ανοίγουν νέες πληγές στο σύστημα υγείας, αλλά και στον τρόπο αντιμετώπισης των ασθενών.
 
Τρεις εβδομάδες μετά το επείγον έγγραφο του ΕΟΠΥΥ προς τα φαρμακεία του το οποίο απαγόρευε τη διάθεση των νοσοκομειακών φαρμάκων στους ασφαλισμένους του Οργανισμού, έγινε και πάλι τροποποίηση προκειμένου να ανοίξει το κανάλι χορήγησης των φαρμάκων και από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
 
Η νέα υπουργική απόφαση επαναφέρει τον προηγούμενο τρόπο χορήγησης των φαρμάκων. Οι πάσχοντες από σοβαρά νοσήματα θα απευθύνονται και πάλι στα φαρμακεία των δημόσιων νοσοκομείων για να προμηθευτούν τα φάρμακά τους και εφόσον λάβουν τη σφραγίδα με τη λέξη «στερείται» στην ιατρική συνταγή, θα απευθύνονται στη συνέχεια στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
 
Σε… δεινή θέση βρίσκονται όμως και οι επικεφαλής των νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ καθώς αναζητούν κονδύλια από τους ψαλιδισμένους προϋπολογισμούς τους για την προμήθεια των ακριβών φαρμάκων. Μέχρι και τον Ιανουάριο το θέμα είχε λυθεί ατύπως: οι διοικητές δεν έκαναν παραγγελίες και η φαρμακευτική δαπάνη για τα ακριβά φάρμακα νοσοκομειακής χρήσης είχε μετακυλισθεί στον ΕΟΠΥΥ. Πλέον όμως οι εντολές από το υπουργείο είναι ρητές και προς τα δύο μέρη να καλύπτουν εξίσου τις ανάγκες των ασφαλισμένων.
 
Ανέφικτος ο στόχος της μειωμένης φαρμακευτικής δαπάνης
Η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοποιών Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων (ΠΕΦΝΙ) με ανακοίνωσή της επισημαίνει το μείζον θέμα που προκύπτει από τον προϋπολογισμό των νοσοκομειακών φαρμάκων για το 2014. «Ο στόχος της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης, ο οποίος έχει τεθεί στα 535 εκ. ευρώ, μειωμένος κατά 20% περίπου, είναι ανέφικτος» τονίζουν και ζητούν να αυξηθεί άμεσα ο προϋπολογισμός των νοσοκομείων κατά τουλάχιστον 150 εκατ. ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση των ασθενών στη θεραπεία τους.
 
Υπογραμμίζουν επίσης οι εκπρόσωποι των νοσοκομειακών φαρμακοποιών ότι η συγκεκριμένη δαπάνη πρέπει να συσχετιστεί με την μεγάλη αύξηση των ασθενών που προσέρχονται στα νοσοκομεία - αύξηση που άγγιξε το 35% την τελευταία τριετία.
 
«Περαιτέρω μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης στα νοσοκομεία για το 2014 ενέχει σημαντικούς κινδύνους για τους ασθενείς. Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι ο ρόλος μας ως επιστήμονες υγείας είναι πρωτίστως να διασφαλίζουμε την υγεία των πολιτών. Ωστόσο η μείωση του προϋπολογισμού καθιστά αδύνατο ακόμα και να παραγγείλουμε φάρμακα, εφόσον το κράτος μας επιβάλλει μηνιαίο πλαφόν στις παραγγελίες, χωρίς να τηρεί παράλληλα μέτρα ελέγχου και μείωσης του νοσοκομειακού φαρμακευτικού κόστους» αναφέρουν οι φαρμακοποιοί του ΕΣΥ.

protothema.gr

Σε μία πενταετία η επιστροφή των αντισυνταγματικών περικοπών ένστολων και δικαστικών


Ο κύβος ερρίφθη. Οι πληροφορίες ότι η καταβολή των αναδρομικών για την επιστροφή των αντισυνταγματικών, σύμφωνα με τα δικαστήρια, μειώσεων στις αποδοχές των ενστόλων, των δικαστικών και των υπολοίπων εργαζομένων που υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια θα γίνει τμηματικά επιβεβαιώνονται.
Σύμφωνα με πηγές από το οικονομικό επιτελείο, η επιστροφή των χρημάτων τόσο στους εν ενεργεία υπαλλήλους όσο και στους συνταξιούχους αυτών των κλάδων θα γίνει σε μία πενταετία. Ο λόγος είναι προφανής: για να μην επιβαρυνθεί υπέρμετρα ο προϋπολογισμός ενός έτους, αλλά το κόστος αυτών των δικαστικών αποφάσεων να είναι διαχειρίσιμο.
Μέχρι στιγμής, δεδομένη πρέπει να θεωρούμε την καταβολή των αναδρομικών σε ενστόλους και σε δικαστικούς, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Μισθοδικείου. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε την πρόταση του γενικού επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπέρ της αντισυνταγματικότητας των περικοπών για όλους τους συνταξιούχους των ειδικών μισθολογίων, η οποία εκτιμάται ότι έχει πολλές πιθανότητες να υιοθετηθεί από την Ολομέλεια του συγκεκριμένου οργάνου μέσα στο επόμενο τρίμηνο.
Δεν πρέπει ακόμα να ξεχνάμε τις προσφυγές πανεπιστημιακών που εκκρεμούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Και μπορεί πηγές του Μεγάρου Μαξίμου να λένε (και ορθώς) ότι περιμένουν τις επίσημες αποφάσεις των δικαστικών οργάνων, στο Γενικό Λογιστήριο όμως οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν αρχίσει να κάνουν τις δικές τους εκτιμήσεις και να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια για το πόσο θα κοστίσουν οι αποφάσεις στον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι πληροφορίες λένε ότι αν δικαιωθούν όλοι οι εν ενεργεία υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι του συνόλου των ειδικών μισθολογίων, το κενό που θα πρέπει να καλυφθεί στον προϋπολογισμό ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.
Πώς θα καλυφθεί αυτό; Δεδομένου ότι μιλάμε για επαναλαμβανόμενες δαπάνες, δηλαδή κόστη που θα επιβαρύνουν κατ” εξακολούθηση τους επόμενους προϋπολογισμούς, θα χρειαστούν πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα που θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα.
Οι ίδιες πηγές πάντως από το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζουν και διαμηνύουν σε κάθε τόνο ότι τα μέτρα αυτά δεν πρόκειται να αφορούν σε περαιτέρω μειώσεις αποδοχών και σε νέες αυξήσεις φόρων.
Πηγή: news.gr
aftodioikisi.gr

Δημόσιο – εφάπαξ: Γλιτώνουν τις μειώσεις όσοι κατέθεσαν αίτηση μέχρι 31 Αυγούστου 2013


Με νέο μαθηματικό τύπο θα υπολογίζεται πλέον το εφάπαξ σε όλα τα ταμεία πρόνοιας, με τις αλλαγές να αγγίζουν κατά κύριο λόγο τους δημόσιους υπαλλήλους.
Όπως αναφέρει το Έθνος της Κυριακής, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρουτση, εξαιρούνται από τις αλλαγές όσοι πρόλαβαν να καταθέσουν τα χαρτιά τους μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2013, των οποίων το εφάπαξ θα υπολογιστεί με το παλαιό σύστημα και χωρίς νέα μείωση.
Οι υπόλοιποι θα έχουν μείωση που δεν θα ξεπερνά το 15%.
Παράλληλα, ο κ. Βρούτσης, σε δηλώσεις του στο mega, ξεκαθάρισε πως οι 25.327 δικαιούχοι θα λάβουν το ποσό εντός του 2014, καθώς έχουν εξασφαλιστεί τα αναγκαία διαθέσιμα, συνολικού ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι από τις αλλαγές δεν θα επηρεαστεί ο ιδιωτικός τομέας.

aftodioikisi.gr

Στο στόχαστρο (πάλι) οι 35.000 συμβασιούχοι του Π.Δ. Παυλόπουλου


Στο μικροσκόπιο βάζει η κυβέρνηση τους περίπου 35.000 δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν κάνει χρήση του προεδρικού διατάγματος 64/2004 (γνωστού και ως «διάταγμα Παυλόπουλου»), προκειμένου να μονιμοποιηθούν.
Πρόκειται για έναν έλεγχο-μαμούθ, που ήδη είχε ξεκινήσει και θα επεκταθεί στο σύνολο του δημοσίου τομέα, προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι όσοι μονιμοποιήθηκαν εκείνη την περίοδο, είχαν πράγματι τα απαραίτητα δικαιολογητικά αλλά και πληρούσαν τις προϋποθέσεις για το χρόνο προϋπηρεσίας που προέβλεπε το διάταγμα.
Όπως σημειώνει το  Έθνος της Κυριακής, η απόφαση ελήφθη σε κυβερνητική σύσκεψη που έγινε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού και με τη συμμετοχή του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως ανέφεραν στην εφημερίδα κυβερνητικές πηγές, ο έλεγχος δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση απόλυση για όσους έχουν μονιμοποιηθεί μέσω του διατάγματος Παυλόπουλου, αλλά αντίθετα πρόκειται για μια επιλογή που θα οδηγήσει στην επιβολή της Δικαιοσύνης και στην προστασία εκείνων που νομίμως και δικαιολογημένα έκαναν χρήση εκείνης της ρύθμισης.
Ωστόσο, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αυτό τον έλεγχο, ξεκινώντας από τους 2.000 υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού, καθώς υπήρξαν κρούσματα με αναληθείς βεβαιώσεις προϋπηρεσίας που είχαν χορηγηθεί από την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και είχαν υποβληθεί από τις ενδιαφερόμενες με αίτηση θεραπείας που κατέθεσαν προς επανεξέταση απορριφθέντων αιτημάτων τους λόγω μη πλήρωσης των χρονικών προϋποθέσεων απασχόλησης.
Οι φορείς
Σύμφωνα με τα στοιχεία, συνολικά μονιμοποιήθηκαν 35.239 συμβασιούχοι λόγω του συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος μέχρι και το 2009, που ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες σε αρκετούς φορείς.
Στους δήμους μονιμοποιήθηκαν 18.000 συμβασιούχοι, ενώ στα υπουργεία περίπου 6.000 υπάλληλοι. Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στις δημοτικές επιχειρήσεις, οι μονιμοποιήσεις ξεπέρασαν τις 11.000.
«Πρωταθλητής» στις μονιμοποιήσεις αναδεικνύεται το υπουργείο Πολιτισμού, με 1.720, και ακολουθεί η ΕΡΤ με 1.506, ενώ το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων προχώρησε σε 795 μονιμοποιήσεις, το υπουργείο Οικονομίας 741, το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο 579 και ο Δήμος Αθηναίων 575.

aftodioikisi.gr

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ GPO: Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει ευρωεκλογών


Προβάδισμα 1,8 μονάδων του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ, στην πρόθεση ψήφου ενόψει των ευρωεκλογών, καταγράφει η δημοσκόπηση της GPO, που μεταδόθηκε το βράδυ της Δευτέρας από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει ευρωεκλογών
Αναλυτικά, η ΝΔ συγκεντρώνει το 19% έναντι του 20,8% που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ και ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 7%, το ΚΚΕ επίσης με 7%, το ΠΑΣΟΚ με 5,3%, οι Ανεξάρτητοι Ελληνες με 4,5% και η ΔΗΜΑΡ με 3,5%.
Στην πρόθεση ψήφου για τις βουλευτικές εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 21,4% έναντι 20,2% της ΝΔ.
Ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 7,2%, το ΚΚΕ με 6,1%, το ΠΑΣΟΚ με 5,6% και η ΔΗΜΑΡ με 4,4%.
Καταλληλότερος για πρωθυπουργός παραμένει ο Αντώνης Σαμαράς έναντι του Αλέξη Τσίπρα, με τα ποσοστά και των δύο να ενισχύονται κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση που παρουσιάστηκε στις αρχές Δεκεμβρίου.
Την ίδια ώρα, το 62,2% των πολιτών απορρίπτουν την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, ενώ στην ερώτηση αν πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές θα πρέπει να οδηγήσει και σε εθνικές εκλογές, το 56,6% λέει όχι και το 41,6% λέει ναι.
Από τη δημοσκόπηση προκύπτει ότι περίπου 6 στους 10 πολίτες βλέπουν θετικά την ύπαρξη μιας ενδιάμεσης δύναμης μεταξύ ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, την ίδια στιγμή που 8 στους 10 θεωρούν ότι δεν πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο κόμμα δεξιότερα από τη ΝΔ.
Θετικές γνώμες για μια συνεργασία των κομμάτων και κινήσεων της Κεντροαριστεράς στις ευρωεκλογές διατυπώνει το 30,4% των ερωτηθέντων.
Απαισιοδοξία και απογοήτευση
Σύμφωνα με τη μέτρηση, 4 στους 10 πολίτες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η ζωή τους θα χειροτερέψει τα επόμενα 2-3 χρόνια, αλλά και ότι η οικονομία της χώρας θα επιδεινωθεί.
Το 60,3% θεωρεί ότι η ζωή του θα χειροτερέψει μέσα στα επόμενα 2 με 3 χρόνια, ενώ το 22% πιστεύει ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και μόλις το 14,2% ότι θα βελτιωθεί.
Για την οικονομία και τις προοπτικές της στο ίδιο χρονικό διάστημα, το 63,4% θεωρεί ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν,το 14,6% ότι θα παραμείνουν τα ίδια, ενώ το 19,3% πιστεύει ότι θα υπάρξει βελτίωση.
Στο ερώτημα για το πως κρίνουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την έξοδο από την κρίση, το 62% απαντά αρνητικά, έναντι του 31,5% που απαντά θετικά.
Αντίστοιχα, στο ερώτημα για το πώς κρίνουν οι πολίτες την αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ, το 67,8% απαντά αρνητικά έναντι του 29,2% που απαντά θετικά.
Το 20,9% των ερωτηθέντων συμφωνεί περισσότερο με τις προτάσεις της ΝΔ για την οικονομία, σε σχέση με το 18,9% που συμφωνεί με τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 4,1%, οι ΑΝΕΛ με 4,5%, η Χρυσή Αυγή με 3,4%, η ΔΗΜΑΡ με 2,8%, το ΚΚΕ με 5,5% ενώ με κανένα κόμμα δεν συμφωνεί το 30,3%.
Υπέρ της παραμονής της Ελλάδας, πάση θυσία, στη ζώνη του ευρώ, τάσσεται η συντριπτική πλειοψηφία του 65,5% έναντι του 31,5% που δηλώνει αντίθετα.
Στο ερώτημα πώς θα καλύψει η Ελλάδα τις τυχόν νέες χρηματοδοτικές της ανάγκες στο μέλλον, το 2,8% δηλώνει «να πάρουμε δάνειο με βάση ένα νέο μνημόνιο», το 47% «να πάρουμε δάνειο χωρίς νέους δεσμευτικούς όρους», το 5,2% «να δανειστούμε από τις αγορές ανεξαρτήτως του κόστους» και το 32,7% «να μην αναγνωρίσει η κυβέρνηση το χρέος της Ελλάδας και να το εξαλείψει μονομερώς αποχωρώντας από την ευρωζώνη».
Σε ότι αφορά τις εκλογές και αν είναι η λύση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, το 62,2% δηλώνει ότι δεν πρέπει να γίνουν πρόωρες εκλογές, έναντι του 36,3% που πιστεύει το αντίθετο.
Η πανελλαδική έρευνα της GPO για την εκπομπή του MEGA "Ανατροπή" διενεργήθηκε στο διάστημα 6, 7 και 10 Φεβρουαρίου, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων.

ethnos.gr

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΥ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ


Οι Γενικές Συνελεύσεις των Πρωτοβάθμιων Συνεταιρισμών έχουν στόχο την κυβερνητική πολιτική, της ΕΕ, που επιδιώκει το ξεζούμισμα και το ξεκλήρισμα της μικρομεσσαίας αγροτιάς. Οι μαστιχοπαραγωγοί συνειδητοποιούν ότι αν δεν πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, δεν έχουν μέλλον. Αποκαλύπτεται στα μάτια τους, ότι το  ΔΣ της ΕΜΧ όχι μόνο δεν εκφράζει και δεν αγωνίζεται για τα δίκαια αιτήματα τους, αλλά βρίσκεται και απέναντί τους. Προσπαθεί να εγκλωβίσει τις αγωνιστικές διαθέσεις τους, με αιτήματα και στόχους που κινούνται στο  πλαίσιο της ΠΑΣΕΓΕΣ. Η ΠΑΣΕΓΕΣ χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση μέσω του ΕΛΓΑ με εκατομμύρια ευρώ, πρωτοστατεί στην τήρηση βιβλίων, στηρίζει τη φιλοσοφία του άδικου φορολογικού συστήματος, υπηρετεί την κυρίαρχη πολιτική της ΕΕ, που υλοποιούν και από κοινού διαμορφώνουν οι ελληνικές κυβερνήσεις.
Η διοίκηση της  ΕΜΧ, αντιλαμβανόμενη ότι οι εξελίξεις την ξεπερνούν, μετά την απόφαση των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών για κινητοποίηση στις 10/2/2014, συγκαλεί ΔΣ στις 8/2/2014 και με πρόσχημα την καλύτερη προετοιμασία της πετυχαίνει την αναβολή της. Παράλληλα αποφάσισε την πραγματοποίηση ΓΣ αντιπροσώπων στις 14/2/2014, με βάση συζήτησης το πλαίσιο αιτημάτων της ΠΑΣΕΓΕΣ.
Μαστιχοπαραγωγοί βγάλτε συμπεράσματα. Κανετε πέρα το ΔΣ της ΕΜΧ, αφού από την προηγούμενη ΓΣ 1/2/2014, όταν τέθηκε το θέμα της κινητοποίησης ήταν αντίθετη και επέμενε στο πλαίσιο της ΠΑΣΕΓΕΣ.
Δημιουργήστε συντονιστικό όργανο από εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών για να δώσετε διέξοδο στα οξυμένα προβλήματά σας.
·        Το πλαίσιο αγώνα των φτωχών αγροτών όλης της χώρας πρέπει να γίνει και δικό μας.
·        Να σταματήσει η φορολόγηση των αγροτών από το πρώτο ευρώ με 13% φόρο.
·        Ζητάμε αφορολόγητο όριο 20000 ευρώ συν 5000 ευρώ για κάθε παιδί.
·        Για τήρηση στοιχείων 40.000 ευρώ συν 5000 ευρώ για κάθε παιδί.
·        Ζητάμε στήριξη από το κράτος στην καλλιέργεια με φθηνά μέσα και εφόδια. Στην ώθηση των προϊόντων με δίκτυα διάθεσης και προστασίας της ντόπιας παραγωγής από εισαγωγές.
·        Στην έρευνα, στην τιμή του προϊόντος με ενισχύσεις (αντίθετη στη νέα ΚΑΠ που μειώνει παραπέρα τις επιδοτήσεις).
·        Στον ΕΛΓΑ που να καλύπτει την παραγωγή και το κεφάλαιο από το πρώτο ευρώ. Τα έσοδα του ΕΛΓΑ να είναι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
·        Αποζημίωση όλων όσων έπαθαν ζημιά από τις πυρκαγιές του 2012.
·        Με υποδομές που να βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής και δουλειάς στα χωριά μας.
·        Με φθηνό ρεύμα και πετρέλαιο για τους παραγωγούς
ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΖΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ. ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ.
Στρατής Κακαρίνος

Αντιπρόσωπος στην ΕΜΧ του Α βάθμιου συνεταιρισμού Νεοχωρίου

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε.

Σε συνέχεια των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Κωνσταντινούπολη στα πλαίσια της έκθεσης που συμμετείχε η Περιφέρεια Β. Αιγαίου, ο Εμπορικός Ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στην Άγκυρα κ. Κουναλάκης έστειλε επιστολή στον Αντιπεριφερειάρχη Β. Αιγαίου κ. Αντώνη Γιαννάκη με την οποία γνωστοποιεί την πρόθεσή του να οργανώσει επίσκεψη 27 Οικονομικών – Εμπορικών Συμβούλων χωρών – μελών της Ε. Ε. τον Ιούνιο στη Μυτιλήνη.
Σκοπός της επίσκεψης θα είναι αφενός οι εκπρόσωποι να γνωρίσουν το νησί, τις εταιρείες και τα τοπικά προϊόντα και αφετέρου να συναφθούν ενδεχόμενες επιχειρηματικές συνεργασίες στο μέλλον.
Άμεσα η Περιφέρεια κάλεσε σε σύσκεψη το Επιμελητήριο Λέσβου που εκπροσωπήθηκε από τον αντιπρόεδρο κ. Μυρσινιά, τον πρόεδρο των Τουριστικών Πρακτόρων κ. Σαμιώτη και εκπρόσωπο της Ένωσης Ξενοδόχων και συμφωνήθηκε να ανταποκριθούμε θετικά στην πρόταση.
Ήδη η Περιφέρεια απάντησε στον κ. Κουναλάκη αποδεχόμενη την πρόταση ενώ παράλληλα τον ενημέρωσε ότι αναλαμβάνει την οργάνωση του προγράμματος της επίσκεψης των Οικονομικών και Εμπορικών Ακολούθων της Ε. Ε. και τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιαννάκης δήλωσε ότι: «με τις προσπάθειες που καταβάλει η Περιφέρεια Β. Αιγαίου σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ανοίγονται δρόμοι και προοπτικές ώστε τα νησιά του Βορείου Αιγαίου να αποκτήσουν μια σημαντική θέση στην τουριστική αγορά της γειτονικής χώρας αλλά και να εδραιώσουν τη θέση τους στις αγορές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Αποδοχή της πρότασης  του κ. Κουναλάκη και η οργάνωση αυτής της επίσκεψης είναι ένα σημαντικό βήμα για την προβολή των νησιών μας και των προϊόντων τους σε Τουρκία και Ευρώπη».

« Υπουργική Απόφαση αριθμ. 984/14390/31-1-2014 « Ρύθμιση της αλιείας μακρύπτερου τόνου ( Thunnus alalunga ) και ξιφία ( Xiphias gladius ) για το έτος 2014 » .



Σχετικά: Με  το αριθμ. 987/14445/31-01-2014 έγγραφο Υπουργείου.

        Προκειμένου να ικανοποιηθούν αιτήματα χορήγησης έγκρισης αδειών αλίευσης μακρύπτερου τόνου (Thunnus alalunga) και ξιφία (Xiphias gladius) για το έτος 2014, αλιέων που δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα λόγω της αλλαγής της ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων σύμφωνα με την αριθμ. 5088/78186/25-06-2013 (ΦΕΚ 1680Β΄) Υπουργική Απόφαση, γίνονται δεκτά εφόσον οι αιτούντες :
α) πληρούσαν τις νόμιμες προϋποθέσεις υποβολής της αριθμ. 5088/78186/25-06-2013 (ΦΕΚ 1680Β΄) Υπουργικής Απόφασης έως 31 Αυγούστου 2013.


      Οι ενδιαφερόμενοι, θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους στo Τμήμα Αλιείας της Δ/νσης Αγρ. Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Χίου (τηλ. 2271044438)   το αργότερα έως 25 Φεβρουαρίου 2014. 

Διοργάνωση Διαγωνισμού Βραβείων Χειροτεχνίας “Handicraftour”


Ιδιαίτερα επιτυχημένη υπήρξε και η διοργάνωση του Διαγωνισμού Βραβείων Χειροτεχνίας “Handicraftour”, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης 5.4..1 «Διαγωνισμός Αριστείας στην Ελλάδα», από την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (εταίρος 2 του Έργου). Μέσω της συμμετοχής στη διοργάνωση των Βραβείων δόθηκε η ευκαιρία σε επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα της Κρήτης και της Χίου να παρουσιάσουν καινοτόμες ιδέες, εφαρμογές και προϊόντα που αναδεικνύουν τη σημασία της χειροτεχνίας και τη συνδυάζουν με την προστιθέμενη αξία του αγροτουρισμού με σκοπό τη δημιουργία ελκυστικών προϊόντων/υπηρεσιών, την αξιοποίηση του πολιτισμικού αποθέματος της περιοχής παρέμβασης και τη συντονισμένη συνεργασία και δικτύωση.
Η περίοδος υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής διήρκεσε από τις 3/12/2013 έως τις 17/12/2013. Η τελετή παρουσίασης των υποψηφιοτήτων και απονομής των τριών πρώτων βραβείων πραγματοποιήθηκε στις 20/12/2013.
Οι συμμετοχές που βραβεύτηκαν είναι:
·         1ο Βραβείο: ΚΟΥΪΔΗ ΕΛΕΝΗ από το Ρέθυμνο Κρήτης: Μοναδικά παραδοσιακά και μοντέρνα σχέδια (από την ίδια) υφαντά σε παραδοσιακούς αργαλειούς και διδασκαλία παραδοσιακών τεχνικών ύφανσης σε παιδιά
·         2ο Βραβείο: ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, από τις Αχαρνές, Ηράκλειο Κρήτης: χειροποίητη κατασκευή παραδοσιακού μουσικού οργάνου (κανονάκι) με βελτιωμένη τεχνική και καινοτόμο υλικό
·         3ο Βραβείο: ΓΛΥΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ από τη Χίο: Διακόσμηση σημειωματάριων και εντύπων με θέματα της Χίου και χρήση παραδοσιακών πλήρως ανακυκλώσιμων υλικών.


Δικαίωμα συμμετοχής στο Διαγωνισμό Βραβείων Χειροτεχνίας είχαν φυσικά πρόσωπα (π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες, φοιτητές, τεχνίτες κλπ.) και επιχειρήσεις από την Κρήτη και τη Χίο των κλάδων χειροτεχνίας ή/και αγροτουρισμού. Τα αντικείμενα που υποβλήθηκαν  προς αξιολόγηση μπορούσαν να είναι ιδέες για προϊόντα/υπηρεσίες, εφαρμογές ή τελικά προϊόντα που ήδη κυκλοφορούν ή είναι έτοιμα προς κυκλοφορία στην αγορά και προτίθενται να προσαρμοστούν ώστε να συνδυαστούν με δραστηριότητες ή ευκαιρίες του αγροτουριστικού κλάδου.
Για την διενέργεια του διαγωνισμού, συστάθηκε μια επιτροπή αξιολόγησης από έγκριτους ειδήμονες και επαγγελματίες στο χώρο της επιχειρηματικής καινοτομίας, αριστείας και της χειροτεχνίας, όπου αξιολόγησαν τις συμμετοχές με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

·         Αξιολόγηση σε σχέση με τη λειτουργία για την οποία προορίζεται η υποβαλόμενη υποψηφιότητα
·         Αξιολόγηση σε σχέση με το υλικό και τη διαδικασία μετατροπής των πρώτων υλών σε προϊόν
·         Αισθητική αξιολόγηση
·         Κοινωνική – συμβολική αξιολόγηση
·         Εμπορική αξιολόγηση
·         Συνολική-σφαιρική αξιολόγηση του προϊόντος

Σημειώνεται ότι η Περιφερειακή Ενότητα Χίου ήταν επικεφαλής εταίρος του Έργου Handicraftour, το οποίο υλοποιήθηκε από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Δεκέμβριο του 2013, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ελλάδα – Κύπρος 2007 – 2013, με συγχρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ (80%) και εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου (20%).

Ραγκούσης σε βουλευτές ΠΑΣΟΚ: Μην συντελέσετε στην «αυτοδιοικητική γενοκτονία»


‘Έκκληση στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν τον Καλλικράτη και το δικαίωμα ψήφου των μεταναστών στις αυτοδιοικητικές εκλογές να μην συντελέσουν με την ψήφο τους στην τροπολογία Μιχελάκη στην «αυτοδιοικητική  γενοκτονία «, κάνει με δήλωσή του ο πρώην υπουργός Εσωτερικών και αρχιτέκτονας του Καλλικράτη, Γιάννης Ραγκούσης. «Για τους βουλευτές του σημερινού ΠΑΣΟΚ – που χάρη σε αυτούς μαζί και στους προκατόχους τους νομοθετήθηκε ο Καλλικράτης το 2010 – η πολιτική δοκιμασία είναι εκ των πραγμάτων μεγάλη, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν συνιστά ούτε μνημονιακή υποχρέωση αλλά ούτε καν σημείο της γραπτής «κυβερνητικής» συμφωνίας. Με ποιό λοιπόν ηθικό και πολιτικό έρεισμα θα οδηγήσουν χιλιάδες ικανότατα και σημαντικά στελέχη, – δημάρχους, περιφερειάρχες, συμβούλους που στήριξαν τις πιο μεγάλες θεσμικές καινοτομίες – θα τους οδηγήσουν στο εκλογικό θυσιαστήριο σαν σύγχρονες Ιφιγένειες, αφήνοντάς τους σχεδόν όλους εκτός δεύτερου γύρου», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης, αναφερόμενος στην αλλαγή των ημερομηνιών των αυτοδιοικητικών εκλογών ταυτίζοντας το δεύτερο και όχι των πρώτο γύρο με τις ευρωεκλογές.
Αναφορικά με την κατάργηση του εκλέγειν και εκλέγεσθε για τους μετανάστες  ο κ. Ραγκούσης καλεί το ΠΑΣΟΚ να μην την αποδεχθεί αν προηγουμένως η ΝΔ δεν δεσμευθεί ότι στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση θα συμπεριληφθεί η επίλυση του συγκεκριμένου θέματος: «Η αποδοχή της συγκεκριμένης τροπολογίας χωρίς δημόσια σχετική δέσμευση για την συνταγματική αναθεώρηση συνιστά άνευ όρων παράδοση στην εθνικιστική δεξιά», καταλήγει ο πρώην υπουργός.

Το πλήρες κείμενο της δήλωσης Γ. Ραγκούση είναι το εξής:
Πρώτον : η Ελλάδα δεν είναι ούτε θα γίνει κανονικό κράτος όσο δεν σέβεται τους κανόνες.
Και αν μιλάμε για κανόνες, ξεκινάμε από τους κανόνες  λειτουργίας της δημοκρατίας, με πρώτο το θεσμικό πλαίσιο, των εκλογών.
Πριν τέσσερα χρόνια, κατά την επεξεργασία του Καλλικράτη, προωθήθηκε και ψηφίστηκε μια μείζων μεταρρύθμιση, η διενέργεια του πρώτου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές. Το προφανές δηλαδή που υπακούει στην κοινή λογική.
Σήμερα, τέσσερα  χρόνια μετά και λίγους μήνες πριν την εφαρμογή του κανόνα αυτού , η κυβέρνηση προωθεί ανερυθρίαστα την καταστρατήγησή του.
Στην αρχή επιχειρήθηκε με έναν παιδαριώδη τρόπο να θεωρηθεί ως μια «λύση» που επιτρέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Όταν από παντού ακούστηκαν οι εξοργισμένες φωνές της αποδοκιμασίας μιας προφανούς παρανομίας, επιλέχθηκε η λύση της αλλαγής του Καλλικράτη και της νομοθέτησης της δεύτερης Κυριακής.
Ο νόμος είναι σαφής και το μόνον που επιδιώκουν είναι να τον αλλάξουν. Οχι με επιχειρήματα αλλά μόνον με προσχήματα περί αποσαφήνισης και μείωσης του φόρτου δουλειάς. Προσχήματα που απλώς καθιστούν την αυτογελοιοποίησή των εμπευστών της τροπολογίας ακόμη πιο πρόδηλη.
Καταπατούν τους κανόνες, με μόνο γνώμονα οτι νομίζουν πως μπορούν να αντλήσουν ένα μικροκομματικό πλεονέκτημα.
Μα αυτή ακριβώς η περιφρόνηση των κανόνων και αρχών είναι που χρεοκόπησε τη χώρα και που οδήγησε στην καθολική απαξίωση του πολιτικού συστήματος.
Έτσι καταντήσαμε στη χώρα μας να θεωρούνται οι αρχές, εμμονές.
Την ίδια στιγμή που η παραβίαση των κανόνων, η πελατειακή φαυλότητα, η μικροκομματική μεταχείριση των θεσμών επικρατούν ως εθνική ιδεολογία.
Αν η Βουλή συνεργήσει σε αυτό το θεσμικό και μικροπολιτικό ανοσιούργημα θα έχει επιφέρει τη χαριστική βολή στην εναπομείνασα ελάχιστη αξιοπιστία του σημερινού πολιτικού συστήματος.
Για τους βουλευτές του σημερινού ΠΑΣΟΚ – που χάρη σε αυτούς μαζί και στους προκατόχους τους νομοθετήθηκε ο Καλλικράτης το 2010 – η πολιτική δοκιμασία είναι εκ των πραγμάτων μεγάλη, δεδομένου οτι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν συνιστά ούτε μνημονιακή υποχρέωση αλλά ούτε καν σημείο της γραπτής «κυβερνητικής» συμφωνίας.
Με ποιό λοιπόν ηθικό και πολιτικό έρεισμα θα οδηγήσουν χιλιάδες ικανότατα και σημαντικά στελέχη, – δημάρχους, περιφερειάρχες, συμβούλους που στήριξαν τις πιο μεγάλες θεσμικές καινοτομίες – θα τους οδηγήσουν στο εκλογικό θυσιαστήριο σαν σύγχρονες Ιφιγένειες, αφήνοντάς τους σχεδόν όλους εκτός δεύτερου γύρου. Διότι αναμφίβολα προκειμένου να κρυφτούν και να διασωθούν όσοι νομίζουν οτι έτσι θα αποφύγουν την λαϊκή ετυμηγορία, θα έχουμε μια «αυτοδιοικητική  γενοκτονία «.
Οι υποψήφιοι αυτοδιοικητικοί συνδυασμοί δεν θα κριθούν έτσι για το σχέδιό τους και τις πολιτικές που άσκησαν στο Δήμο ή την Περιφερειά τους αλλά για τις ανερμάτιστες κυβερνητικές πολιτικές.
Θα πρόκειται για μια άδικη » αυτοδιοικητική γενοκτονία » που με τη σειρά της όμως θα τιμωρήσει τους εμπνευστές της γιατί είναι βέβαιο οτι και ως παράταξη, το σημερινό ΠΑΣΟΚ, άρα και οι 58, θα πληρώσουν μια τέτοια εξέλιξη όχι μόνον με τον οριστικό ευτελισμό τους ως μεταρρυθμιστικής δύναμης που λειτουργεί θεσμικά, αλλά και με ποσοστά εκλογικού εκμηδενισμού και πολιτικής ταπείνωσης. Ο λαός,αργά ή γρήγορα, τιμωρεί εκείνους που προσπαθούν να τον εξαπατήσουν με κουτοπόνηρες επιλογές και πρακτικές.

Δεύτερον : αναφορικά με την ψήφο ομογενών και μεταναστών γνωρίζουν πως η νομική προστασία των δημοτικών εκλογών δεν απαιτεί απαραίτητα νομοθετική αλλαγή η οποία ολοκληρώνει την τραγική οπισθοδρόμηση της χώρας εκεί που στοχεύει η ιδεολογία της Χρυσής Αυγής και του «δικτύου 21″ που διαφεντεύει το Μέγαρο Μαξίμου.
Ενώ κατόπιν της απόφασης της πλειοψηφίας του ΣτΕ που είχε κρίνει αντισυνταγματικές τις σχετικές διατάξεις, η κυβέρνηση είχε σπεύσει να παγώσει τη χορήγηση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών με εγκύκλιό της κι όχι με νομοθετική ρύθμιση, σήμερα επιχειρεί, κατ” επίκληση της ίδιας απόφασης του ΣτΕ, να αποκλείσει από τις δημοτικές εκλογές τους ομογενείς και τους μετανάστες όχι με εγκύκλιο αλλά καταθέτοντας τροπολογία με την οποία καταργούνται οι σχετικές διατάξεις. Γιατί;
Για το σημερινό ΠΑΣΟΚ ο νομοθετικός αποκλεισμός των ομογενών και των νόμιμων μεταναστών από τις δημοτικές εκλογές του 2014 θα έπρεπε να έχει ως προαπαιτούμενο,τουλάχιστον, την ομόφωνη κυβερνητική εξαγγελία και δέσμευση της ΝΔ οτι στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση θα συμπεριληφθεί η επίλυση του συγκεκριμένου θέματος.
Άλλωστε είναι νωπές οι δημόσιες τοποθετήσεις σημερινών βουλευτών, πρώην υπουργών, της ΝΔ υπέρ της ψήφου των μεταναστών στις εκλογές της αυτοδιοίκησης.
Η αποδοχή της συγκεκριμένης τροπολογίας χωρίς δημόσια σχετική δέσμευση για την συνταγματική αναθεώρηση συνιστά άνευ όρων παράδοση στην εθνικιστική δεξιά.
Τρίτον : ο νόμος 3870 /2010 για την διαφάνεια και την αντιμετώπιση του μαύρου πολιτικού χρήματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές δέχεται ένα καίριο πλήγμα.
Με την  συγκεκριμένη τροπολογία, μειώνονται τα επίπεδα προστασίας και ουσιαστικών εγγυήσεων οτι οι αυτοδιοικητικοί συνδυασμοί, που πλέον διαχειρίζονται δισεκατομμύρια ευρώ (λ.χ. ΕΣΠΑ ) θα ελεγχούν και θα αποστασιοποιηθούν από τις εστίες προεκλογικής διαφθοράς.
Βέβαια, δεν πρέπει να εκπλήσσεται κανείς όταν σημερινός Υπουργός της Κυβέρνησης Σαμαρά ως υποψήφιος περιφερειάρχης στις εκλογές του 2010 ενώ παραβίασε τον Νόμο 3870 – όπως αποφάνθηκαν οι ανεξάρτητες δικαστικές επιτροπές ελέγχου που πρώτη φορά θεσμοθετήθηκαν με τον ίδιο νόμο – στη συνέχεια ουσιαστικά αμνηστεύτηκε με περυσινή τροπολογία νύχτας της κυβέρνησης της οποίας είναι σήμερα μέλος.
Υ.Γ. Η κυβέρνηση του κ.Σαμαρά θα κατέλθει και το τελευταίο σκαλοπάτι κακοποίησης της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας και των θεσμών, εάν προχωρήσει στο πρωτοφανές «κοινοβουλευτικό ριφιφι» και με ρουσφετολογική τροπολογία λίγο πριν την ψηφοφορία της εν λόγω τροπολογίας προωθήσει και την δημιουργία νέων δήμων. Θα έχει θεσπίσει μια ακόμη εξαίρεση καταργώντας έτσι έναν ακόμη κανόνα.

aftodioikisi.gr