Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2013

ΟΞΥΝΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ



Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ των φορέων για το μέλλον της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας, όσο το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ για να αποφασίσει αν θα προχωρήσει με παραχωρήσεις ή πωλήσεις φτάνει στο τέλος του.

Χθες, η Ενωση Λιμένων Ελλάδος ΕΛΙΜΕ , που αντιπροσωπεύει τις διοικήσεις των λιμανιών, λίγες ημέρες αφότου η Διεθνής Ναυτική Ενωση εξέφρασε τη θέση της υπέρ των πωλήσεων για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, πέρασε στην αντεπίθεση και επαναδιατύπωσε τη θέση της για λιμάνια υπό το μετοχικό έλεγχο του Δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων ή φορέων της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας, χωρίς πώληση του συνόλου των μετόχων τους. 

Θέση που, όπως υπογραμμίζει, συμπεριελήφθη στην ουσία και στο Μνημόνιο ΙΙΙ, αφού, όπως σημειώνει, ως η πλέον αποδεκτή μετεξέλιξη θεωρείται η παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις.

Το μοντέλο αυτό ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας, προσθέτει, έχει αποδεχθεί στην πρόσφατη γενική της συνέλευση και η ESPO (Ευρωπαϊκή Ενωση Λιμένων), ισχύει δε στο 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών.


Υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων

Από την άλλη πλευρά, η ΔΕΝ, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των εταιρειών πελατών των ελληνικών λιμανιών (στο εμπορικό φορτίο), κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης εκδήλωσης για το νέο έτος, όπως επεσήμανε και ο πρόεδρος της Ενωσης, Γιάννης Χατζηαντωνίου, στην τοποθέτησή του τάχθηκε υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων.

«Για τις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε., η θέση της Ενώσεώς μας είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, η οποία έπρεπε να είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, με την πολιτεία να θέτει τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς φορείς σε λειτουργία».

Οπως έχει σημειώσει ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, Γιώργος Ανωμερίτης, «η διατήρηση του δημόσιου ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των εθνικής σημασίας λιμένων, με στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων της χώρας και η παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές νέων λιμενικών έργων και υπηρεσιών μέσω συμβάσεων παραχώρησης, είναι η μοναδική λύση».

Οπως έχει αποκαλύψει η «Ν», το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποδεχθεί προτάσεις ενδιαφέροντος για επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια από εταιρείες μεγαθήρια, πολύ γνωστές στην Ελλάδα, αλλά και άλλες οι οποίες δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές στο ελληνικό κοινό.

Για παράδειγμα, το ενδιαφέρον τους έχουν εκφράσει κολοσσοί, όπως η Cosco, η Hutchison, η China Merchant, η Shanghai International Port, η PSA, η APM Terminal, η Mediterranean Shipping Company, η CMA CGM, αλλά και η Eurogate.

Αλλά και άλλες εταιρείες που κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στα ελληνικά πράγματα, όπως η Adani, η ABG Ports, η Essar Ports από την Ινδία και η AIM, η SSA Marine και η Santos Brasil από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.


Δύο συνισταμένες

Καθοριστικό ρόλο στην τελική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για το πώς θα προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις στα λιμάνια αναμένεται να παίξουν δύο συνισταμένες. Η πρώτη αφορά στα έσοδα που θα έχει τη δυνατότητα να εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ από την εκμετάλλευση των λιμανιών. Σε αυτή την περίπτωση, οι πωλήσεις μετοχών έχουν το πρώτο λόγο, αφού δύσκολα οι παραχωρήσεις θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα, ώστε να εξυπηρετηθεί το χρέος της χώρας.

Από την άλλη, όμως, η θέση της τρόικας, όπως έχει εκφραστεί τουλάχιστον στη σύμβαση (μνημόνιο), φαίνεται να προωθεί τις παραχωρήσεις, αφού άλλωστε είναι και το μοντέλο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Παράλληλα, οι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο να αναπτυχθούν στην Ελλάδα ιδιωτικά μονοπώλια στο χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.


Επιβεβαίωση

Το ενδιαφέρον εταιρειών από την Ινδία για επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και κυρίως στη Θεσσαλονίκη, εξέφρασε, χθες το απόγευμα, στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, η ομόλογός του από την Ινδία.

Η Ινδή υφυπουργός επιβεβαίωσε με τον τρόπο αυτόν τα στοιχεία που είχε αποκαλύψει η «Ν» για το ενδιαφέρον που έχουν εκφράσει στο ΤΑΙΠΕΔ εταιρείες όπως η Adani, η ABG Ports, η Essar Ports, η GMR, η GVK και ο όμιλος Birla.

Επίσης, από την πλευρά της Ινδίας εκφράστηκε η θέληση να υπάρξει μεγαλύτερη ναυτιλιακή συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες.




naftemporiki.gr

ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΤΟΚΜΑΚΙΑ ; ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΑΥΛΟΥ ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Πωλούνται τα Τοκμάκια; - Ερώτηση Παύλου Βογιατζή στον Υπουργό Οικονομικών
Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ιωάννη Στουρνάρα, κατέθεσε χθες στη Βουλή, ο Βουλευτής, Παύλος Βογιατζής, με θέμα τις αγγελίες πώλησης ελληνικών νησιών σε διεθνή ιστοσελίδα του διαδικτύου.

Όπως υπογραμμίζει ο Βουλευτής στην Ερώτησή του, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, τα νησιά και οι βραχονησίδες της χώρας ορίζονται ως «πράγματα εκτός συναλλαγής».
Επομένως, ρωτά τον Υπουργό, εάν υπάρχει ήδη επίσημη καταγραφή των νησιών και των βραχονησίδων της χώρας, για τα οποία μπορεί να υπάρξει μεταβίβαση της χρήσης γης, καθώς και αν τα νησιά Τοκμάκια της Λέσβου, για τα οποία υπάρχει επίσης αγγελία πώλησης αναρτημένη στο διαδίκτυο, συγκαταλέγονται ανάμεσά τους, μπορεί δηλαδή να μεταβιβαστεί η χρήση γης τους σε ιδιώτες.



Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

ΘΕΜΑ: Οι αγγελίες πώλησης ελληνικών νησιών σε διεθνή ιστοσελίδα στο διαδίκτυο

Στη διεθνή ιστοσελίδα www.privateislandsonline.com του διαδικτύου, όπως ενδεχομένως να γνωρίζετε ήδη, έχουν αναρτηθεί μία σειρά από αγγελίες πώλησης νησιών της ελληνικής επικράτειας.
Πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου ισχυρίζονται και την πώληση των νησιών Τοκμάκια της Λέσβου, των οποίων η σχετική αγγελία έχει αναρτηθεί στην παραπάνω ιστοσελίδα.
Σύμφωνα όμως, με την ελληνική νομοθεσία τα νησιά και οι βραχονησίδες της χώρας ορίζονται ως «πράγματα εκτός συναλλαγής».
Με βάση τα παραπάνω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1.    Υπάρχει καταγραφή των νησιών και των βραχονησίδων της ελληνικής επικράτειας, για τα οποία μπορεί να υπάρξει μεταβίβαση της χρήσης γης;
2.    Τα νησιά Τοκμάκια συγκαταλέγονται σε αυτά, τα οποία χωρίς να αμφισβητείται ο δημόσιος χαρακτήρας τους, μπορούν ωστόσο να μεταβιβαστούν σε ιδιώτες ως προς τη χρήση γης;
lesvosnews.net

ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΣ ΧΙΟΥ





Το δημοκρατικό επίπεδο λειτουργίας της Ε.Π.Σ Χίου είναι γνωστό σε όλα τα σωματεία του νησιού και αποδεκτό από την ποδοσφαιρική οικογένεια.
Για την δημοκρατική και συλλογική λειτουργία της Ε.Π.Σ το Δ.Σ είναι περήφανο.
Διαβεβαιώνουμε τους πάντες ότι η Ε.Π.Σ Χίου θα συνεχίσει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο ο οποίος την καταξίωσε στην κοινωνία του νησιού μας, και όχι μόνο.
Τα υπόλοιπα είναι απλώς προφάσεις εν αμαρτίαις, δεν αφορούν την Ένωση και δεν την αγγίζουν.


Αφενδής Σταύρος
Βενέτης Ιωάννης
Κουκής Φραγκούλης
Κωστάλας Σπύρος
Φρατζέσκος Γεώργιος
 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΡΑΠΟΝΤΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ





Την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που υπέστη από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις ο ιστορικός Ναός του Αγίου Θεράποντα στην πόλη της Μυτιλήνης, ζητά από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Έργο του αρχιτέκτονα Αργύρη Αδαλή, μαθητή του Τσίλλερ, ο Ναός του Αγίου Θεράποντα αποτελεί ένα έργο τέχνης, αφού αποτελεί σύνθεση στοιχείων από τα τότε σύγχρονα ρεύματα που κυριαρχούσαν στη Δύση. Είναι σταυροειδή ρυθμού, αλλά κυρίαρχα είναι και τα γοτθικά στοιχεία που προσδίδουν στο μνημείο επιβλητικότητα και ιδιαίτερο ύφος.

Όπως επισημαίνει ο τέως Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και Γραμματέας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Νησιωτικής Πολιτικής του Κινήματος Σπύρος Γαληνός, «λόγω της ιστορίας και της επιβλητικότητάς του, ο Ναός του Αγίου Θεράποντα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πόλη της Μυτιλήνης και τους κατοίκους της».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ
ΘΕΜΑ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΡΑΠΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Κύριε Υπουργέ,

Ο Ναός του Αγίου Θεράποντα δεσπόζει στην πόλη της Μυτιλήνης λόγω του επιβλητικού του όγκου, αλλά κυρίως λόγω της πρωτοτυπίας του αρχιτεκτονικού του ρυθμού αφού αποτελεί σύνθεση στοιχείων από τα τότε σύγχρονα ρεύματα που κυριαρχούσαν στη Δύση (μπαρόκ, ροκοκό, νεοκλασικισμός κ.ά.).

Είναι σταυροειδή ρυθμού, αλλά κυρίαρχα είναι και τα γοτθικά στοιχεία που προσδίδουν στο μνημείο επιβλητικότητα και ιδιαίτερο ύφος.

Η ανέγερση του μνημείου ξεκίνησε στις αρχές του 19ου αιώνα από την τότε ακμάζουσα χριστιανική συνοικία και ολοκληρώθηκε το 1935. Αρχιτέκτονας ήταν ο Αργύρης Αδαλής, μαθητής του Τσίλλερ.

Όπως επισημαίνει ο τέως Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και Γραμματέας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Νησιωτικής Πολιτικής του Κινήματος Σπύρος Γαληνός, «λόγω της ιστορίας και της  επιβλητικότητας του ο Ναός του Αγίου Θεράποντα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πόλη της Μυτιλήνης και τους κατοίκους της».

Πρόσφατα, από τις έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν το νησί, ο Ναός υπέστη σοβαρές ζημιές, που χρήζουν άμεσης αποκατάστασης, για τον πρόσθετο λόγο ότι εντός του Ναού υπάρχουν, ξεχωριστού κάλλους αγιογραφίες και στο τμήμα του, που χρησιμοποιείται ως κατηχητικό και χώρος ομιλιών κι εκδηλώσεων, φυλάσσονται αρχεία και σημαντικός εξοπλισμός.

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:


Τι προτίθεστε να πράξετε για την άμεση πραγματοποίηση των απολύτως απαραίτητων εργασιών αποκατάστασης του Ιερού Ναού;


Ο Ερωτών Βουλευτής


Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΔΟΤΕΣ ΜΥΕΛΟΥ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ





Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου, το Σκυλίτσειο Νοσοκομείο θα πραγματοποιήσει εβδομάδα ενημέρωσης για όσους επιθυμούν να γίνουν ΔΟΤΕΣ ΜΥΕΛΟΥ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ
Από Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου  έως Παρασκευή  8 Φεβρουαρίου 9πμ-3,,

ΣΥΡΙΖΑ : ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΒΑΡΕΩΝ ΤΟΥ ΙΚΑ



Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με θέμα «Ένταξη στον Κανονισμό Βαρέων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ των Ναυτών όλων των κατηγοριών εμπορικών και επιβατηγών πλοίων» κατέθεσαν τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά: 

ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ, ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΝΟ , ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ



Λύση στο αδιέξοδο που δημιουργούσε στους παραγωγούς ευπαθών κυπευτικών προϊόντων της Κρήτης και ειδικότερα των νομών Ηρακλείου και Λασιθίου η παράταση της απεργίας των ναυτεργατών (δείτε εδώ) δόθηκε τελικά αργά απόψε.

Μετά από πολύωρες συζητήσεις των εκπροσώπων των τοπικών φορέων και των αγροτών με τους αρμοδίους του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και την πλευρά των ναυτεργατών, έγινε γνωστό ότι δόθηκε ειδική άδεια από την ΠΝΟ, ώστε να δρομολογηθεί πλοίο και να γίνει η μεταφορά των αγροτικών προϊόντων κατά τη διάρκεια της απεργίας.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά αύριο βράδυ 70 νταλίκες αναμένεται να φορτωθούν και να φύγουν από το λιμάνι του Ηρακλείου χωρίς ωστόσο να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, προκειμένου και να περιφρουρηθεί η απεργία των ναυτεργατών και να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην μεταφορά των προϊόντων.




cretalive.gr