Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΖΗΤΑ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ



Ιδιωτικοποίηση της φύσης: Μια ρηξικέλευθη πρόταση απο τον κ. Κωνσταντίνο Τσουκαλά –Βουλευτή επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ – καθηγητή της Κοινωνιολογίας και ακαδημαϊκό.
Ο εξ απορρήτων του Κώστα Σημίτη και ένας από τους πιο φανατικούς θεωρητικούς του «εκσυγχρονισμού» της περιόδου 1996-2004 κ. Κωνσταντίνος Τσουκαλάς δηλώνει στις19/01/2015 για τη μεταγραφή του στο ΣΥΡΙΖΑ ως επικεφαλής του ψηφοδέλτιου επικρατείας. «αυτήν τη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ εκπροσωπεί πιστεύω την ελπίδα ότι θα μπορέσουμε, μέσα από τις ακανθώδεις και δαιδαλώδεις διαδικασίες που προβλέπουμε ότι θα επισυμβούν, να προχωρήσουμε στην οικοδόμηση μιας νέας Ελλάδας. Ολοι οι άνθρωποι της, εν ευρυτάτη εννοία, Αριστεράς γαλουχηθήκαμε από το όνειρο των μεγάλων αφετηριακών αξιών τις οποίες πρεσβεύουμε: κοινωνική δικαιοσύνη, ισότητα, αδελφότητα»
Συνέντευξη στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ σχετικά με την υποψηφιότητα του με το ΣΥΡΙΖΑ (19-01-2015).
Την 1.07.2015 κάνει έκκληση στον Αλ. Τσίπρα να μην αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους: «Αυτή την ύστατη στιγμή κάνω έκκληση στην κυβέρνηση για την αναγκαιότητα συνέχισης των διαπραγματεύσεων. Ακόμα και αν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι εκείνη στην οποία όλοι ελπίζαμε και προσβλέπαμε, οι ιστορικές τύχες της Ελλάδας και της Ευρώπης εξακολουθούν να είναι αλληλένδετες».
Πολλά χρόνια νωρίτερα ο κ. Τσουκαλάς είχε δώσει στοιχεία των αντιλήψεων του περί «οικοδόμησης της νέας Ελλάδας απο το ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, με άρθρο του /πρόταση στο ΒΗΜΑ περί «ιδιωτικοποίησης της φύσης» και υπότιτλο: «Μια ρηξικέλευθη πρόταση για την ορθολογικότερη εκμετάλλευση και αξιοποίησή της» Συγκρατείστε την ημερομηνία:27/09/1998
Το άρθρο /πρόταση γράφτηκε με αφορμή τις μεγάλες πυρκαγιές των δασών του 1998. Μερικά αποσπάσματα:
«Η καθολική ιδιωτικοποίηση της φύσης είναι λοιπόν η μόνη μέθοδος που θα μας σώσει από το αδιέξοδο.
Είναι μια λύση ρηξικέλευθη, δίκαιη, αποτελεσματική και συμφέρουσα από κάθε άποψη. Και είναι επιπλέον μια λύση η οποία, αν εφαρμοσθεί με θάρρος και συνέπεια, θα δείξει σε όλο τον κόσμο, και ιδίως στην παραπαίουσα και αγωνιώσα Κεντροαριστερά ­ παραπέμπω για το ζήτημα αυτό στα βαθυστόχαστα άρθρα του καθηγητή κ. Μπήτρου στην εφημερίδα «Το Βήμα» ­, ότι η χώρα μας μπορεί να βρεθεί στο προσκήνιο των νέων προοπτικών που ανοίγονται στη νέα χιλιετία.
Με πολλή συντομία λοιπόν θα αναπτύξω μια σειρά από καταπελτώδεις, νομίζω, συλλογισμούς, έναντι των οποίων δεν χωρεί ούτε απάντηση ούτε αντεπιχειρηματολογία.
«Δημόσια αγαθά» για ποιους;
 Ετσι, πρώτον, είναι πια καιρός να συνειδητοποιήσουμε πως η φύση, η θάλασσα, τα νερά και τα δάση δεν αποτελούν αυτό που κάκιστα και καταχρηστικά έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε «δημόσια αγαθά». Αυτά δηλαδή που υποτίθεται ότι «ανήκουν» σε όλους από κοινού ­ αλήθεια, ποιος τους τα έδωσε και τι θα πει «όλοι»; ­ και αυτά τα οποία κατ” επέκτασιν γεννούν στον καθένα το κακώς νοούμενο «δικαίωμα» να απολαμβάνει ελευθέρως και κατά βούλησιν δίχως να δίνει λογαριασμό σε κανέναν άλλο. Πέραν του εγγενώς παραλόγου αυτής της άποψης που αναμασάπαρωχημένες σοσιαλίζουσες ανοησίες, οι εφαρμογές της είναι εντελώς αντιπαραγωγικές. Η πείρα των τελευταίων δεκαετιών αλλά και η απλή λογική μάς λένε ότι για να εκτιμηθεί ένα οποιοδήποτε αγαθό, και για να υπάρχουν κίνητρα για την ορθή και οικονομική του χρήση, η πρόσβαση σε αυτό θα πρέπει να εξαρτάται από κάποια θυσία του ατόμου, έστω από μια οικονομική αντικαταβολή.
Όποιος θέλει να απολαμβάνει τη βόλτα στο δάσος, να αναπνέει τον καθαρό αέρα των δρυμών ή να κάνει μπάνιο στο διάφανο νερό της θάλασσας δεν θα πρέπει να έχει αντίρρηση να πληρώνει ένα συμβολικό ποσό για να εξασφαλίζει την ευχαρίστησή του, αλλά και για να μπορεί να γνωρίζει ότι και όσοι «άλλοι» επιλέξουν παρόμοιες μορφές ηδονής, χαράς και αναψυχής επιδεικνύουν την ίδια ορθολογική στάση και σέβονται επομένως το αγαθό που απολαμβάνουν. Η κοινότητα των φυσιολατρών θα είναι πολύ πιο συνειδητή αν συγκροτείται από τα επιλεγμένα άτομα που «αγοράζουν» το αντικείμενο της επιθυμίας τους. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η απόλαυση είναι σαν την ψυχανάλυση: όποιος δεν πληρώσει, καταστρέφει τη διαδικασία στην οποία εισέρχεται».
Όλο το πόνημα του κ. Τσουκαλά εδώ: http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=103325
Κάνουμε όλη αυτή την αναφορά επειδή είναι ώρα τώρα /αύριο ίσως να είναι πολύ αργά, να συνειδητοποιήσει η κοινωνία ποιες «ελπίδες» και ποια «οράματα» συγκρότησαν την πολιτική δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ, ποια είναι τα κορυφαία στελέχη που σήμερα παράγουν και ασκούν πολιτική, ποιες είναι οι στοχεύσεις.
Χρειάστηκαν πολλά χρόνια από το μακρινό 1998 όταν ο κ. Τσουκαλάς μπροστάρης αυτών των αντιλήψεων τις κατέθετε δημόσια προλειαίνοντας το έδαφος για τα μελλούμενα.
Σήμερα το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 περιέχει όλα αυτά τα «ρηξικέλευθα» στοιχεία των προτάσεων του Βουλευτή Επικρατείας κ. Τσουκαλά. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου όμως, η διαπραγμάτευση ευτυχώς δεν απέτυχε, ο κ. Τσίπρας άκουσε την έκκληση του κ. Τσουκαλά…
Θα κλείσουμε με τα λόγια του Πορτογάλου λογοτέχνη Ζοζέ Σαραμάγκου: «Aς ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα τη μάνα που σας γέννησε.»

ΠΗΓΗ inred.gr

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ- ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 100%


ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΩΝΑ
Πενήντα επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες ενισχύονται μέσα από το νέο ΕΣΠΑ.
Τα ποσοστά επιδότησης για όσους ασχολούνται σε αυτούς τους κλάδους ή θέλουν να ανοίξουν επιχείρηση κυμαίνονται από 40% έως και 100% επί των επενδυτικών τους σχεδίων.
Την κοινοτική χρηματοδότηση μπορούν να τη διεκδικήσουν μέσα από δύο προγράμματα, την «Επιχειρηματική Ευκαιρία» και το «Επιχειρούμε Δυναμικά».
Η «Η» παρουσιάζει τη λίστα αυτών των επαγγελμάτων όπως προκύπτει από την πρώτη ανάγνωση των προδημοσιεύσεων των δύο δράσεων.
Αυτά εντάσσονται στην κατηγορία προγραμμάτων του ΕΣΠΑ «Επανεκκίνηση ΕΠΑνΕΚ» και σύμφωνα με πληροφορίες το «Επιχειρηματική Ευκαιρία» θα είναι το πρώτο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί μέσα στον Ιανουάριο.
Τα 50 επαγγέλματα που επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ έως και 100% (Ολη τη λίστα)
Το «Επιχειρηματική Ευκαιρία» απευθύνεται σε άνεργους,  εγγεγραμμένους στο μητρώο του ΟΑΕΔ, για ενίσχυση των επιχειρηματικών σχεδίων τους  με κάλυψη λειτουργικών εξόδων (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, πρώτες ύλες, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.) καθώς και θέσεων απασχόλησης. Τα έργα που μπορούν να υπαχθούν κυμαίνονται  από 28.000 έως 40.000 ευρώ, με 100% ενίσχυση του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης, ενώ υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% της δημόσιας δαπάνης.
Το δεύτερο πρόγραμμα «Επιχειρούμε Δυναμικά» απευθύνεται σε υπάρχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στόχος των ενισχύσεων είναι η αναβάθμιση της επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των μικρομεσαίων, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια και τη διείσδυσή τους σε νέες αγορές.  Σημειώνεται ότι η δράση αφορά επενδύσεις από 20.000 μέχρι και 300.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση έχει ορισθεί μέχρι και στο 40% του συνολικού ποσού της επένδυσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% επί  της συνολικής δημόσιας δαπάνης. Ενδεικτικά οι δαπάνες που χρηματοδοτούνται είναι ο μηχανολογικός εξοπλισμός, η κτιριακή αναβάθμιση, η πιστοποίηση, η προβολή σε ξένες αγορές κ.λπ.
Τα 50 επαγγέλματα που επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ έως και 100% (Ολη τη λίστα)
Από το πρόγραμμα για τις υπάρχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εξαιρείται ο τομέας του τουρισμού. Αναλυτικά ανά τομέα οι επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες στους κλάδους είναι:
Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων
  • Τομέας Κρέατος
  • Τομέας ψαριών και θαλασσινών γενικότερα
  • Τομέας Φρούτων και λαχανικών
  • Τομέας λαδιού
  • Τομέας Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Προϊόντα Αλευρόμυλων
  • Αμυλούχα Προϊόντα
  • Είδη Αρτοποιίας
  • Ζυμαρικά
  • Παραγωγή ειδών ζαχαροπλαστικής
  • Παρασκευή Ζάχαρης
  • Αρτύματα - Καρυκεύματα
  • Έτοιμα γεύματα
  • Παραγωγή ζωοτροφών
  • Αλκοολούχα Προϊόντα
  • Μεταλλικό Νερό
  • Χυμοί
  • Αναψυκτικά
  • Παραγωγή Προϊόντων Καπνού
Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ)
  • Εκτυπωτικές δραστηριότητες
  • Αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων
  • Εκδόσεις
  • Ηχογραφήσεις και μουσικές εκδόσεις
  • Κατασκευή κοσμημάτων
  • Κατασκευή μουσικών οργάνων
  • Κατασκευή παιχνιδιών
  • Είδη ένδυσης
  • Υλικά / Κατασκευές
  • Κατασκευή πλαστικών προϊόντων
  • Κατασκευή μεταλλικών προϊόντων
  • Οικοδομικά υλικά
  • Μονωτικά υλικά
Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Υπηρεσίες Τομέα Μεταφορών
  • Υπηρεσίες Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics) για προϊόντα τρίτων (3PL)
  • Ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες
Ενέργεια
  • ΑΠΕ
  • Αξιοποίηση οργανικών υπολειμμάτων για την κάλυψη θερμικών αναγκών
  • Αύξηση της διείσδυσης εφαρμογών γεωθερμίας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την παραγωγή θερμότητας
Περιβάλλον
  • Διαχείριση αποβλήτων
  • Ανακύκλωση
  • Συλλογή, επεξεργασία και διάθεση απορριμμάτων
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ
  • Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού
  • Κατασκευή εξοπλισμού επικοινωνίας
  • Έκδοση και κατασκευή λογισμικού
  • Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
  • Δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες
Υγεία
  • Κέντρα Αποκατάστασης
  • Υπηρεσίες Τηλε - Ιατρικής
  • Θεραπευτικά κέντρα
Τουρισμός
(ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ)
  • Ξενοδοχειακές μονάδες κλασικού τύπου
  • Ενοικιαζόμενα Δωμάτια
  • Τουριστικές Οργανωμένες κατασκηνώσεις (camping)
  • Θεματικά πάρκα
Προτεραιότητα 
Οι κλάδοι που έχουν προτεραιότητα σε αυτά τα προγράμματα είναι:
  • Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων
  • Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Ενέργεια
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Υλικά - Κατασκευές
  • Πολιτιστική - Δημιουργική Βιομηχανία
Επιχειρούμε Δυναμικά
Το Πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των ΜΜΕ, στους οκτώ στρατηγικούς τομείς της χώρας, προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας τη θέση τους στις εθνικές και διεθνείς αγορές. Οι στρατηγικοί τομείς προτεραιότητας είναι οκτώ, οι προαναφερόμενοι, αλλά χωρίς τον τουρισμό.
Οι επιχειρήσεις θα ενισχυθούν προκειμένου να αναβαθμιστούν μέσω της αύξησης των επενδύσεων για τον τεχνολογικό και εμπορικό εκσυγχρονισμό τους, την υιοθέτηση της χρήσης των ΤΠΕ, την αύξηση του βαθμού τυποποίησης και πιστοποίησης των προϊόντων, την ανάπτυξη ποιοτικά ολοκληρωμένων υπηρεσιών, τη βελτίωση της ποιότητας προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Συγχρόνως, με τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, αναμένεται να ενισχυθούν οι ικανότητες του παραγωγικού δυναμικού και να επιτευχθεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ΜΜΕ. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με το συνολικό ποσό των 50 εκατ. ευρώ.  Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται  έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης  από 20.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 50% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης. Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής. Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης.
Στο Πρόγραμμα μπορούν να υποβάλουν πρόταση:
1. Υφιστάμενες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους οκτώ προαναφερόμενους στρατηγικούς τομείς.
2. Εξαιρούνται οι δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από το ΕΤΠΑ (ΕΚ. 1301/2013) και τον Κανονισμό για τις Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας-De minimis, (ΕΚ.1407/2013), καθώς επίσης και οι δραστηριότητες οι σχετικές με την εστίαση, το λιανικό εμπόριο και τον τουρισμό.
Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης θα ορισθούν στην προκήρυξή της.
Για τις ανάγκες του προγράμματος (και μόνο) χαρακτηρίζεται ως υφιστάμενη, επιχείρηση που έχει κλείσει τουλάχιστον μία πλήρη διαχειριστική χρήση.
Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν επενδυτική πρόταση, είναι οι ακόλουθες:
  • να λειτουργούν νόμιμα εντός της ελληνικής Επικράτειας
  • να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία και ΙΚΕ) και ατομικές επιχειρήσεις.
  • να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
  • να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης
  • να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λπ.)
  • να υποβάλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά ΑΦΜ
Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και οι εταιρείες στο κεφάλαιο ή τα δικαιώματα ψήφου των οποίων συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) οι ΟΤΑ και όλοι οι παραπάνω δημόσιοι φορείς μεμονωμένα ή από κοινού.
Επιλέξιμες ενέργειες είναι:
  • Πιστοποίηση διαχειριστικών Συστημάτων, Σχεδιασμός και Τυποποίηση
  • Προβολή - Προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους
  • Δικαιώματα Τεχνογνωσίας και αξιοποίησή της για την ενίσχυση της αποτελεσματικότερης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών
  • Τεχνολογική αναβάθμιση μέσω της αύξησης της χρήσης Τεχνολογίας
  • Τεχνική και Συμβουλευτική Υποστήριξη/Καθοδήγηση επιχειρήσεων που θα συμβάλει στη βελτίωση της οργάνωσης και παραγωγικότητας των επιχειρήσεων, στην υποστήριξη καινοτομικής και τεχνολογικής επιχειρηματικότητας και θα υποστηρίζει τον προσανατολισμό προς νέες αγορές
  • Κτιριακή αναβάθμιση υποδομών για την λειτουργία σύγχρονων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων
  • Μηχανολογικός Εκσυγχρονισμός
Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1.1.2014, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό σχέδιο, πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
Επιχειρηματική Ευκαιρία
Μέσα από το πρόγραμμα επιδιώκεται η στήριξη για την ανάπτυξη υγιούς νεοφυούς, επιχειρηματικότητας που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για τον λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει:
  • Στη δημιουργία νέων, καινοτόμων και βιώσιμων επιχειρήσεων και
  • Στην ενίσχυση της απασχόλησης με την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου
Δυνητικοί δικαιούχοι της δράσης είναι οι άνεργοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, μέχρι την ημερομηνία έναρξης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στη ΔΟΥ και οι οποίοι δεν ασκούσαν επιχειρηματική δραστηριότητα ή ελευθέριο επάγγελμα από 1/1/2014 έως και την ημερομηνία προκήρυξης.
Οι επιχειρήσεις που θα συσταθούν στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων θα πρέπει:
  • Να έχουν κάνει έναρξη στη ΔΟΥ μετά την ημερομηνία προκήρυξης του Προγράμματος.
  • Να λειτουργήσουν νόμιμα εντός της ελληνικής Επικράτειας.
  • Να λειτουργήσουν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες επιχειρηματικές μορφές: Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία, Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε, ατομική επιχείρηση και κοινωνική επιχείρηση.
  • Κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο να συμμετέχει στην υποβολή μίας επενδυτικής πρότασης.
  • Το επιχειρηματικό τους σχέδιο να αφορά στις επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Εξαιρούνται οι δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από τον Κανονισμό για Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας De Minimis (EK 1407/2013).
Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν θα πρέπει να έχουν καινοτομικό χαρακτήρα και να αφορούν, κατά προτεραιότητα, στους εννέα  στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης  από 25.000 ευρώ έως 40.000 ευρώ. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 100% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.
Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής. Η χρηματοδότηση γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από το ελληνικό δημόσιο.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με συνολικό ποσό 50 εκατ.
Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 24 μήνες από την ημερομηνία της απόφασης ένταξης του επιχειρηματικού σχεδίου.
Επιλέξιμες δαπάνες είναι:
1) Λειτουργικές (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, έξοδα προβολής & διαφήμισης)
2) Εξοπλισμός, προμήθεια πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων, αποσβέσεις παγίων
3) Δαπάνες παροχής υπηρεσιών (νομικής, συμβουλευτικής, λογιστικής υποστήριξης και σύνταξης και παρακολούθησης επιχειρηματικού σχεδίου κλπ.)
4) Ασφαλιστικές εισφορές επιχειρηματία
5) Μισθολογικό κόστος για νέα θέση ή νέες θέσεις εργασίας υπό την προϋπόθεση διατήρησής τους μετά το πέρας της επιχορήγησής της/τους.
Η επιλεξιμότητα των δαπανών δύναται να ξεκινήσει από την ημερομηνία προκήρυξης.
Για την ένταξή τους στο πρόγραμμα οι δυνητικοί δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν προς αξιολόγηση το επιχειρηματικό τους σχέδιο με βάση τη διαδικασία που θα καθοριστεί στην προκήρυξη του Προγράμματος.
Οι προϋποθέσεις συμμετοχής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος υποβολής των προτάσεων, η διαδικασία εξέτασης και αξιολόγησης των προτάσεων, η ένταξή τους για χρηματοδότηση, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και οι λοιποί όροι του Προγράμματος θα περιγραφούν αναλυτικά στον Οδηγό του Προγράμματος.
Στοιχεία της Δράσης είναι δυνατόν να τροποποιηθούν στην προκήρυξη που θα ακολουθήσει την οριστική έγκριση του Προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων θα είναι συγκριτική, βάσει των κριτηρίων που θα οριστούν στην προκήρυξη.
Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης θα ορισθούν αναλυτικά στην προκήρυξή της. Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία προκήρυξης της δράσης. Η πραγματοποίηση δαπανών πριν την έκδοση της απόφασης ένταξης γίνεται με αποκλειστική ευθύνη της επιχείρησης και δεν δεσμεύει την απόφαση της Διοίκησης σχετικά με την έγκριση ή μη του σχεδίου.

KATAΓΓΕΛΟΥΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ



Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης


Οργή και απόγνωση έχει προκληθεί σε ιδιοκτήτες ακινήτων και κατοίκους διαφόρων περιοχών της Πελοποννήσου, οι οποίοι είδαν τις αντικειμενικές αξίες των περιουσιών τους να… εκτοξεύονται σε παράλογα επίπεδα, ακόμα και 20 φορές πιο ψηλά από την πραγματική, εμπορική τους αξία! Και φυσικά, ο φόρος που καλούνται να πληρώσουν επί των περιουσιών τους ή για τη μεταβίβασή τους ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ, ποσό που φυσικά σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχεί στην αξία τους.

Ορισμένοι πλουτίζουν με βάση ακίνητα ελάχιστης πραγματικής αξίας, και αντιστρόφως άλλοι έχουν να καταβάλλουν μια περιουσία για εκτάσεις οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις, παραμένουν εντελώς αναξιοποίητεςΌπως καταγγέλλουν, η υπερτιμολόγηση αυτή έγινε προκειμένου να καταβληθούν υπέρογκες αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων των οποίων οι περιουσίες απαλλοτριώθηκαν από το Δημόσιο για την κατασκευή οδικών αξόνων, με συνέπεια να επιβαρύνεται το Δημόσιο με τεράστια ποσά, καθώς και χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων των οποίων τα αγροτεμάχια δεν απαλλοτριώνονται.

Μια υπόθεση με οσμή τεράστιου σκανδάλου, όπου ορισμένοι πλουτίζουν με βάση ακίνητα ελάχιστης πραγματικής αξίας, και αντιστρόφως άλλοι έχουν να καταβάλουν μια περιουσία για εκτάσεις που σε πολλές περιπτώσεις παραμένουν εντελώς αναξιοποίητες.

Ο Γ.Ρ. και η αδερφή του είναι ιδιοκτήτες ενός ακινήτου με πραγματική αξία που δεν ξεπερνά τα 6.000 ευρώ (τιμή προ κρίσης) και τους επιβλήθηκε φόρος… 46.000 ευρώ! Οι ίδιοι είναι οι πρώτοι που υπέβαλαν μηνυτήρια αναφορά προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου (με κοινοποίηση στον πρωθυπουργό, στο Υπουργείο Οικονομικών, στη Βουλή και άλλα κυβερνητικά όργανα), στην οποία καταγγέλλουν «κακουργηματική απάτη κατά του Δημοσίου και κατά 500.000 φορολογουμένων».

Δείτε πώς περιγράφει ο Γ.Ρ. την υπόθεση στον φακό του zougla.gr:




Διαβάστε τη μήνυση που υποβλήθηκε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου:












Στο κόκκινο πλαίσιο, η μεγάλη διαφορά μεταξύ της δηλωμένης αξίας του ακινήτου και της εκτίμησης των αρμοδίων, που είχε ως συνέπεια την επιβολή τεράστιου φόρου για... ένα κομμάτι αναξιοποίητης γης...










zougla.gr

    ΔΙΩΞΕΙΣ - ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ




    Κακοδιαχείριση εκατομμυρίων ευρώ, «ύποπτες» μισθώσεις κληροδοτημάτων, εξαφανισμένα χιλιάδες ευρώ από τροφίμους και «παχυλοί» τραπεζικοί λογαριασμοί συνθέτουν το «παζλ» του σκανδάλου για το οποίο θα κληθούν πλέον να απολογηθούν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Γηροκομείου Αθηνών. 

    Μετά την προκαταρκτική εξέταση που διενήργησαν οι επίκουροι εισαγγελείς διαφθοράς Πόπη Παπανδρέου και Αντώνης Ελευθεριάνος, με παραγγελία της Εισαγγελέως Εγκλημάτων Διαφθοράς Ελένης Ράικου, ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος των μελών της Ελεήμονος Εταιρίας Αθηνών που διαχειρίζεται το Γηροκομείο-Πτωχοκομείο για σειρά κακουργημάτων τα οποία φέρονται ότι διαπράχθηκαν από το 2008 έως το 2013 και πολλά από αυτά είχε αποκαλύψει το zougla.gr

    Οι κατηγορίες αφορούν:

    -Απιστία σχετική με την υπηρεσία, το αντικείμενο της οποίας έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 120.000 ευρώ, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση.

    -Υπεξαίρεση στην υπηρεσία, το αντικείμενο της οποίας έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 120.000 ευρώ, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση.

    -Υπεξαίρεση αντικειμένου ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, που το έχουν εμπιστευθεί στον υπαίτιο λόγω της ιδιότητά του ως εντολοδόχου, το συνολικό αντικείμενο της οποίας υπερβαίνει σε ποσό τις 120.000 ευρώ, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση.

    -Απιστία, εκ της οποίας η περιουσιακή ζημία υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση.

    Οι κακουργηματικές κατηγορίες αποτυπώνουν νομικά το μέγεθος της κακοδιαχείρισης που οδήγησε στην εγκατάλειψη το Γηροκομείο Αθηνών. Ατασθαλίες και σοβαρές διαχειριστικές παραβάσεις με συνέπεια την απώλεια σημαντικών πόρων, χαριστικές μισθώσεις σε ακίνητα-φιλέτα που έχει στη διάθεσή του το Γηροκομείο, καθώς και παράτυπες απευθείας αναθέσεις τεχνικών έργων ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ είναι μερικές μόνο από τις «όψεις» του σκανδάλου που βρίσκεται πλέον στη Δικαιοσύνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τις ανάγκες της έρευνας χρειάστηκε ν’ ανοίξουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί των μελών του ΔΣ που έδειξαν μία ροή χιλιάδων ευρώ τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν.

    Από τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι εισαγγελείς προέκυψε ότι:

    Από εκατοντάδες ακίνητα που ανήκουν στην περιουσία του Γηροκομείου, αρκετά εκ των οποίων βρίσκονται σε σημεία-φιλέτα στο κέντρο της Αθήνας, έχει μισθωθεί μικρό μέρος μόνο, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ημερησίως.

    Ακίνητα μισθώνονται με αδιαφανείς διαδικασίες, με συνέπεια να εμφανίζονται ως κενά, ενώ στην πραγματικότητα κατοικούνται, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα να μην εισπράττονται μισθώματα.

    Δεν επιδιώκεται η είσπραξη οφειλομένων μισθωμάτων ή διαγράφονται οφειλόμενα μισθώματα, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ημερησίως.

    Συνάφθηκαν συμβάσεις με εταιρίες παροχής λογιστικών υπηρεσιών, ενώ στο Γηροκομείο υφίσταται λογιστήριο, με αποτέλεσμα την καταβολή σ’ αυτές αμοιβών και την πρόκληση ζημίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ στην περιουσία του.

    Συνάφθηκαν συμβάσεις με φυσικά πρόσωπα στα οποία καταβαλλόταν αμοιβή 2.500 -4.500 ευρώ μηνιαίως , τα οποία υποτίθεται ότι απασχολούνταν ως «σύμβουλοι», ενώ στην πραγματικότητα δεν παρείχαν πραγματικές υπηρεσίες στο Γηροκομείο.

    Τεχνικό προσωπικό απασχολούνταν επί μήνες και σε εργάσιμες ώρες σε εργασίες ανοικοδόμησης και επισκευής κατοικιών μέλους τους Δ.Σ. του Γηροκομείου, ενώ ταυτόχρονα εισέπρατταν μισθό για το εν λόγω διάστημα.

    Δεν επιδιώκεται η είσπραξη οφειλόμενων τροφείων από ενεργούς και μη τροφίμους του Γηροκομείου, τα οποία ανέρχονται σε 470.000 ευρώ.

    Φιλοξενήθηκαν δωρεάν στο ίδρυμα ΕΣΤΙΑ Αθηνών, το οποίο στεγάζεται στο χώρο του Γηροκομείου, πρόσωπα που όφειλαν να καταβάλουν τροφεία, με αποτέλεσμα να μην εισπραχθεί ποσό 280.000 ευρώ.

    Χρήματα που οι ηλικιωμένοι τρόφιμοι παρέδιδαν στο Γηροκομείο προς φύλαξη δεν ανευρέθηκαν, με αποτέλεσμα να λείπουν 290.000 ευρώ.

    Δεκάδες κληροδοτήματα τα οποία έχουν δωρίσει πολίτες στο Γηροκομείο προκειμένου μετά το θάνατό τους να αξιοποιηθούν και με τα χρήματα αυτά να φιλοξενηθούν άποροι ηλικιωμένοι, έχουν παραμείνει αδρανή. Έτσι, χάνονται σημαντικά έσοδα για το Γηροκομείο το οποίο την ίδια ώρα επιβαρύνεται με υψηλούς φόρους ακίνητης περιουσίας. Η ζημία ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

    Ποσά άνω των 10.000.000 ευρώ έχουν αναληφθεί από τραπεζικούς λογαριασμούς που ανήκουν σε κληροδοτήματα, χωρίς την τήρηση της νόμιμης διαδικασίας.

    Στους τραπεζικούς λογαριασμούς ορισμένων από τους κατηγορουμένους εντοπίσθηκαν ποσά 120.000 – 200.000 ευρώ, τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματά τους.

    Για τη διενέργεια της έρευνας πραγματοποιήθηκε σειρά ανακριτικών ενεργειών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται καταθέσεις μαρτύρων, έρευνα και κατάσχεση στο χώρο του Γηροκομείου από τους επίκουρους εισαγγελείς εγκλημάτων διαφθοράς, μετρήσεις κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος σε φερόμενα ως κενά διαμερίσματα και καταστήματα, καθώς και άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών μελών του Δ.Σ. του Γηροκομείου και επεξεργασία των σχετικών δεδομένων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας της ΕΛ.ΑΣ.

    Η δικογραφία διαβάστηκε στον αρμόδιο ανακριτή που θα καλέσει σε απολογία τους κατηγορουμένους








    zougla.gr

    ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ 'H ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΟΥΜΕ;



    Tου ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ
    1.  Ας διαχειριστούμε εμείς. Τουλάχιστον θα μπορέσουμε, ένα τόσο σκληρό μνημόνιο, να το βελτιώσουμε μέσα από ισοδύναμους πόρους, εξασφαλισμένους  από τη μετωπική σύγκρουση με τη διαπλοκή και τα συμφέροντα.
    2.  ΤΙΝΑ (there is no alternative).
    Τι είναι αυτό που εντυπωσιακά απουσιάζει από τον  διάλογο;
    Η συζήτηση  διεξάγεται σε ένα σύμπαν όπου οι άγγελοι δεν έχουν φύλο, ταπολιτικά υποκείμενα είναι υπερταξικά, κοινωνικά υποκείμενα με υλικές αντιθέσεις δεν υπάρχουν,το κράτος και οι μηχανισμοί κυριαρχίας είναι υπαρκτοί όσο και οι δράκοι του «Game of thrones» και οι αντιθέσεις εντός  του παγκόσμιου χωριού είναι illuminati συνομωσίες.

    Λένε ότι η ίδια η ερώτηση καθορίζει ουσιαστικά και την απάντηση.  Ας ξανακάνουμε τις ερωτήσεις , με διατυπωμένες αλλιώς:  
    1. Έχει  περιθώρια ένα πολιτικό υποκείμενο, που αναφέρεται στις δυνάμεις της εργασίας, να διαχειριστεί ,σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, την καπιταλιστική κρίση, υπό τον ζυγό μνημονίων;  Με ποιο  τρόπο αυτό είναι εφικτό;
    2. Υπάρχει ρεαλιστικό, βιώσιμο, ανταγωνιστικό, εναλλακτικό μοντέλο απέναντι στον μετα-νεοφιλελευθερισμό, το προκρινόμενο δηλαδή μοντέλο-απάντησης στη κρίση, από τη πλευρά του ιμπεριαλισμού και του κεφαλαίου; Εναλλακτικό μοντέλο που δεν θα ταυτίζεται αναγκαστικά ούτε με τονρημαγμένο, αποτυχημένο  κεϋνσιανισμό ούτε και με το σοσιαλισμό, στο βαθμό που αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι (για σειρά λόγων) το καθήκον αυτό δεν είναι άμεσα (και η έμφαση είναι στο άμεσα και όχι στο δεν) πραγματοποιήσιμο;  
    Στο πρώτο ερώτημα, στο πρώτο σκέλος,  η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, μεγάλο μέρος των μελών και στελεχών του κόμματος, απαντάει θετικά . Πιθανοί  λόγοι: Η επιθυμία; Η ελπίδα που πεθαίνει τελευταία; Η Κίρκη της εξουσίας; Ο ιδεολογικός αυτισμός-αφοπλισμός;
    Στο δεύτερο σκέλος δε μπορεί  να απαντήσει κανείς. Δεν είναι θέμα ικανότητας. Είναι θέμα «κενού».Απλά δεν είναι εφικτό.
    Και σε  σύντομο χρονικό διάστημα, όποιο τμήμα της αριστεράς υποτιμήσει τις τραγικές συνέπειες που θα έχουν  τα μέτρα, κινδυνεύει εκτός από το πολιτικό του θάνατο, τη κοινωνική και προσωπική απαξίωση και περιφρόνηση, να επωμιστεί και τον όνειδο όχι μιας «αριστερής παρένθεσης» αλλά μιας«ηλίθιας-χρήσιμης-για- το -σύστημα- παρένθεσης», που θα  στείλει για δεκαετίες την αριστερά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά πανευρωπαϊκά, στο ράφι με τα αζήτητα της ιστορίας. Τα πρόσφατα ποσοστά των Podemos κάτι ψιθυρίζουν.
    Το δεύτερο ερώτημα είναι υποχρέωση της «άλλης» αριστεράς να το απαντήσει. Και οι απαντήσεις εδώ δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένες. Η ήττα της στρατηγικής του ΣΥΡΙΖΑ,  μπορεί να οδηγήσει σε ένα ιδιόμορφο «αναχωρητισμό» από το πεδίο της όλης κοινωνίας, και τον εφησυχασμό σε έναμικροσύμπαν, όπου το ποιο πολιτικό υποκείμενο της αριστεράς θα ηγεμονεύει να είναι το κύριο επίδικο.
    Η αριστερά δε πρέπει να αυτοπαγιδευτεί στο γήπεδο του νομίσματος, όπως προσπαθεί να το ορίσει «ο αντίπαλος» . Οφείλει  να μιλήσει  για το νόμισμα, αλλά σαν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου.
    Σχέδιο όπου το «νόμισμα» δεν θα είναι ένα τεχνοκρατικό σχέδιο, και άρα εύκολα «χειραγωγήσιμο», αλλά τμήμα μιας απάντησης σε 3 άξονες:
    Ποια κοινωνικά στρώματα , και άρα τι είδους εξουσία.
    Ποιά πολιτικά υποκείμενα, και άρα τι είδους μέτωπο.
    Ποιες διεθνείς συμμαχίες ,και άρα ποια θα είναι η σχέση ανάμεσα σε εθνικό-διεθνικό.
    Η συζήτηση  αυτή δεν είναι θεωρητική, δε μπορεί να αναβληθεί, ούτε υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου ώστε  να διεξαχθεί μόνο σε επίπεδο κοινωνίας.
    Το 1909, ο Κάουτσκυ γράφει το έργο « Ο δρόμος προς την εξουσία» (Der weg zur Macht). Εκεί,  για πρώτη φορά,  χρησιμοποιεί τη διάκριση ανάμεσα σε ένα «πόλεμο φθοράς» και σε ένα «πόλεμο εξόντωσης». Μια διάκριση που χρησιμοποίησε και ο Γκράμσι (πόλεμος θέσεων-πόλεμος κινήσεων).  
    Σήμερα ζούμε μια περίοδο «πολέμου εξόντωσης» ενάντια στις δυνάμεις της ζωντανής εργασίας. Όταν ο εχθρός διεξάγει ένα τέτοιου είδους πόλεμο, η πρόθση  να τον αντιμετωπίσεις με «πόλεμο φθοράς»ισοδυναμεί με αυτοκτονία.  
    Η αριστερά πρέπει άμεσα να διαχωριστεί από κάθε μνημονιακή πολιτική. Ο πολιτικός χρόνος έχει τόσο συμπυκνωθεί ,ώστε ζούμε ήδη το αύριο.
    Και το ημερολόγιο γράφει Σεπτέμβρης.







    iskra.gr

    Ποιοι φόροι πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος του 2015


    Όσοι υπέβαλαν φορολογική δήλωση μέχρι τις 18 Ιουλίου έχουν περιθώριο να πληρώσουν την πρώτη δόση μέχρι στις 30 του μήνα.

      Τα φορολογικά έσοδα το 2ο εξάμηνο θα πρέπει να ξεπεράσουν τα 25 δισ. ευρώ, τη στιγμή που στο πρώτο εξάμηνο ήταν λιγότερα από 17 δισ. ευρώ: 

    Τον Ιούλιο:

     • Θα πληρώσουν την 1η δόση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων μόνο όσοι έκαναν δήλωση μέχρι τις 18 Ιουλίου, δηλαδή περίπου τρία εκατομμύρια από το σύνολο των έξι εκατομμυρίων φορολογουμένων. Οι υπόλοιποι θα πάνε για τον Αύγουστο, καθώς ήδη η προθεσμία των δηλώσεων παρατάθηκε έως τις 27 Αυγούστου.

    • Φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων λιγότερες από 100.000 επιχειρήσεις (σε σύνολο 250.000) καθώς η προθεσμία μετατέθηκε για τις 20 Αυγούστου. Η 1η δόση πληρώνεται παράλληλα με την υποβολή της δήλωσης.

    • Ουδείς θα πληρώσει ΕΝΦΙΑ καθώς δεν θα έχει καν ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής του Ε9 μέσω του οποίου γίνονται γνωστές οι μεταβολές στην ακίνητη περιουσία. Ετσι όπως πάνε τα πράγματα, την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ θα κληθούμε να την πληρώσουμε από τον Οκτώβριο (σ.σ. ο νόμος προβλέπει πληρωμή μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση). Βεβαίωση δεν πρόκειται να γίνει παρά τον Σεπτέμβριο, καθώς χωρίς τα στοιχεία του φόρου εισοδήματος δεν μπορούν να υπολογιστούν οι απαλλαγές, ενώ χωρίς τα Ε9 δεν είναι γνωστή η ακριβής περιουσιακή κατάσταση του καθενός. Με αυτά τα δεδομένα είναι προφανές ότι και τον Ιούλιο θα υπάρξει τεράστια υστέρηση εσόδων, παρά το γεγονός ότι χιλιάδες φορολογούμενοι υπό τον φόβο του «κουρέματος» καταθέσεων έσπευσαν να προπληρώσουν υποχρεώσεις καταβάλλοντας περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Ετσι, όλη η προσπάθεια για την εκτέλεση του προϋπολογισμού θα γίνει από τον Αύγουστο, με τον λογαριασμό να διαμορφώνεται ως εξής:

    Τον Αύγουστο:

    • Τουλάχιστον τρία εκατ. φυσικά πρόσωπα πληρώνουν φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, ενώ οι επιχειρήσεις θα καταβάλουν την 1η ή τη 2η δόση αντίστοιχα (σ.σ. όσες κάνουν δήλωση έως 20 Αυγούστου θα πληρώσουν την πρώτη δόση και οι υπόλοιπες τη 2η). Οι μεγάλες εταιρείες θα καταβάλουν για πρώτη φορά τη δήλωση με τον αυξημένο ΦΠΑ που ισχύει από τις 20 Ιουλίου, ενώ θα συνεχιστεί η καταβολή των δόσεων για το τέλος επιτηδεύματος του 2013 που πληρώνεται από 150.000 εταιρείες με δύο χρόνια καθυστέρηση. Περίπου 850.000 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώσουν και τη δόση για τη ρύθμιση των 100 δόσεων, η οποία από μόνη της ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Μέσα στον Αύγουστο θα σταλούν και τα διορθωμένα εκκαθαριστικά με τον πρόσθετο φόρο πολυτελούς διαβίωσης σε έχοντες σκάφη αναψυχής άνω των πέντε μέτρων, σε ιδιοκτήτες Ι.Χ. άνω των 2.500 κυβικών, αλλά και σε κατόχους ακινήτων με πισίνα.

    Τον Σεπτέμβριο:

    • Θα είναι ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο θα πληρώσουν φόρο εισοδήματος οι πάντες: και τα έξι εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα, αλλά και όλες οι επιχειρήσεις. Θα συνεχιστούν, βέβαια, η αποπληρωμή της ρύθμισης των 100 δόσεων, το τέλος επιτηδεύματος του 2013 και ο ΦΠΑ των μεγάλων επιχειρήσεων.

    Τον Οκτώβριο:

    • Το σύνολο των επαγγελματιών θα πρέπει να καταβάλει τον αυξημένο ΦΠΑ του 3ου τριμήνου, ενώ θα κάνει «ντεμπούτο» ο ΕΝΦΙΑ. Οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν την καταβολή του φόρου νομικών προσώπων και του τέλους επιτηδεύματος.

    Νοέμβριος:

    Ο φόρος εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων θα συμπέσει με τον ΕΝΦΙΑ, ενώ ένα εκατομμύριο επιτηδευματίες θα αποδίδουν στο Δημόσιο τη 2η δόση του αυξημένου ΦΠΑ.

    Δεκέμβριος:

    Καινούργιο στοιχείο, πέραν του ΕΝΦΙΑ, της ρύθμισης των 100 δόσεων και του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για περισσότερους από πέντε εκατομμύρια οδηγούς αυτοκινήτων.
    - See more at: http://left.gr/news/poioi-foroi-prepei-na-plirothoyn-eos-telos-toy-2015#sthash.KPBJln7I.dpuf