Τρίτη, 18 Αυγούστου 2015

Χαϊκάλης: Έπρεπε να ήμασταν πιο φειδωλοί στις δηλώσεις μας προεκλογικά

Χαϊκάλης: Έπρεπε να ήμασταν πιο φειδωλοί στις δηλώσεις μας προεκλογικά


Με δηλώσεις του στο Mega το πρωί της Τετάρτης ο υφυπουργός Εργασίας, Παύλος Χαϊκάλης, παραδέχθηκε πως ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ θα έπρεπε να ήταν πιο φειδωλοί στις δηλώσεις τους προεκλογικά.
Ωστόσο, ο κ.Χαϊκάλης απέφυγε να «καταδικάσει» τους χειρισμούς στη διαπραγμάτευση, τονίζοντας όσον αφορά την πορεία της χώρας πως «δεν έχει ακούσει σοβαρές αντιπροτάσεις».
Υποστήριξε δε πως οι πιέσεις που ασκήθηκαν από τους εταίρους στη νέα κυβέρνηση ήταν αφόρητες και πως με κλειστές τις τράπεζες και το φάσμα της χρεοκοπίας ορατό, δεν υπήρχαν άλλα περιθώρια.
«Είναι αχαρτογράφητα νερά το να φύγεις από ένα σκληρό νόμισμα σε ένα εθνικό νόμισμα» είπε ο υφυπουργός, υποστηρίζοντας πως ο κόσμος δεν ήθελε την έξοδο από το ευρώ, παρά το 60% στο δημοψήφισμα.
Σημείωσε επίσης πως το Μνημόνιο που υπέγραψε η νέα κυβέρνηση μπορεί να εφαρμοστεί με πιο θετικό τρόπο απ` ό,τι τα προηγούμενα: “Εμείς στηρίξαμε την κυβέρνηση για να αλλάξει το μοντέλο διακυβέρνησης και αυτό συμβαίνει. Το μνημόνιο αφήνει περιθώρια για να δούμε πράγματα που δεν είχαμε δει μέχρι τώρα».
Συνεχίζοντας την αυτοκριτική του είπε πως προεκλογικά ακούστηκαν και υπερβολές στο διαχωρισμό «μνημονιακών και αντιμνημονιακών».

Κρυφά χαράτσια στη ρύθμιση των 100 δόσεων – Έως και διπλάσια ποσά για τους οφειλέτες από τα αυξημένα επιτόκια


Aκόμα και διπλάσια ποσά σε σχέση με αυτά που έχουν υπολογίσει να πληρώσουν σήμερα, θα κληθούν να καταβάλουν, όσοι είναι στη ρύθμιση χρεών με τον νόμο για τις 100 δόσεις, βάσει των νέων κριτηρίων που τίθενται σε εφαρμογή από τον Νοέμβριο.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», με τις αλλαγές που ζήτησε η τρόικα και ψήφισε η κυβέρνηση στο νόμο 4336/15 του Μνημονίου, έρχονται επιβαρύνσεις για χιλιάδες οφειλέτες στα μηνιαία ποσά των δόσεων που κυμαίνονται από 10 ως 100 ευρώ επιπλέον, λόγω του αυξημένου επιτοκίου που καθορίστηκε στο 5,05% (αντί 3% που ισχύει τώρα) ενώ το πραγματικό σοκ κρύβεται στη διάταξη του νόμου που λέει ότι ο αριθμός των δόσεων της ρύθμισης μπορεί να αλλάζει εκ των υστέρων με απόφαση των διοικητικών υπαλλήλων των ασφαλιστικών ταμείων – και όχι των διοικήσεων.
Η διάταξη αυτή πρακτικά σημαίνει ότι, ένας οφειλέτης που έχει υπογράψει απόφαση για ρύθμιση 30.000 ευρώ σε 100 δόσεις, μπορεί εκ των υστέρων και με μονομερή απόφαση του Ταμείου του να έχει μετάπτωση ρύθμισης σε λιγότερες, δηλαδή από 100 στις 72, στις 50, στις 36, στις 24 ή στις 12 και έτσι να βρεθεί να πληρώνει από τη μια μέρα στην άλλη τη διπλάσια δόση!!!
Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, η μείωση του αριθμού των δόσεων δεν θα είναι αυθαίρετη, αλλά θα προκύπτει έπειτα από αξιολόγηση των οικονομικών κριτηρίων, όπως το εισόδημα του οφειλέτη, η περιουσιακή του κατάσταση και τυχόν άλλες υποχρεώσεις του (φόροι, δάνεια κ.λπ.).
Έτσι, εάν τα κριτήρια «δείχνουν» μέσα από τις φορολογικές δηλώσεις και τις δηλώσεις Ε9 ότι ένας οφειλέτης μπορεί αντί για 250 ευρώ δόση να πληρώνει 400 ευρώ, τότε το Ταμείο με εισήγηση του διοικητικού υπαλλήλου θα μπορεί να μειώνει τον αριθμό των δόσεων που προέβλεπε η αρχική ρύθμιση και να υποχρεώσει τον οφειλέτη να εξοφλήσει το χρέος του σε λιγότερες δόσεις!
Οι παραπάνω αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις δόσεις του Νοεμβρίου και για το υπόλοιπο ποσό της οφειλής.






aftodioikisi.gr

Ένα Ταμείο, περικοπές και ανώτατο πλαφόν στις συντάξεις έως το τέλος του ’15


Ένα Ταμείο για όλους τους ασφαλισμένους, αναμένεται να παραμείνει έως το τέλος του 2015, έπειτα από την προωθούμενη ενοποίηση όλων των Ταμείων κύριας ασφάλισης υπό την «ομπρέλα» του ΙΚΑ, κάτι που θα συνοδευθεί με νέες αλλαγές σε παροχές και εισφορές.
Τα παραπάνω περιγράφονται σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του «Έθνους», με την εφημερίδα να κάνει λόγο για περικοπές και θέσπιση ανώτατου πλαφόν στις συντάξεις.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το νέο Μνημόνιο προβλέπει τη συγχώνευση όλων των Ταμείων μέχρι το τέλος του 2015.
Θα έχει προηγηθεί η ενοποίηση, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όλων των επικουρικών Ταμείων που είναι ΝΠΔΔ στο ΕΤΕΑ.
Η συγχώνευση των Ταμείων κύριας ασφάλισης εντάσσεται στο πλαίσιο της καθιέρωσης ενιαίων προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, της εναρμόνισης των εισφορών και παροχών, και της εξάλειψης των όποιων εξαιρέσεων εξακολουθούν να υπάρχουν σε όλο το φάσμα της κοινωνικής ασφάλισης.
Η ενοποίηση θα επιφέρει και περικοπές στις συντάξεις, αφού ο στόχος που τίθεται είναι να εξοικονομηθούν επιπλέον δαπάνες τουλάχιστον 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ) το 2016





aftodioikisi.gr

Οι «Άθλιοι» της Λέρου: Βουλιάζει το νησί από μετανάστες – Χωρίς χρήματα ο δήμος – Σκηνές που σοκάρουν


Με την αφοπλιστική μαρτυρία λιμενικού που εργάζεται στη Λέρο ότι «μερικές φορές τα σκάφη είναι πάρα πολλά και δεν μπορείς να τους σώσεις όλους» ξεκινά το 15λεπτο ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Guardian για τη Λέρο που καθημερινά δέχεται εκατοντάδες μετανάστες από τα παράλια της Τουρκίας.
Η δημοσιογράφος χαρακτηρίζει το νησί ως «την εγκαταλελειμμένη πρώτη γραμμή στη μεγαλύτερη κρίση της Ευρώπης μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο».
Όπως παρατηρεί η δημοσιογράφος το νησί δεν έχει καμία υποδομή σε σχέση με την Κω ή τη Μυτιλήνη αλλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι τεράστια.
Η μαρτυρία μιας κοπέλας από τη Συρία φανερώνει το μέγεθος του προβλήματος: «Τώρα που σας μιλάω περιμένουν 1.000 Σύροι να περάσουν στην Ελλάδα. Καθένας, κάθε μέρα, κάθε ώρα προσπαθεί να έρθει εδώ».
Αν και ο δήμαρχος Λέρου εξετάζει τη λύση της μετατροπής του παλαιού ψυχιατρείου ως χώρου φιλοξενίας για τους μετανάστες την ίδια στιγμή ομολογεί ότι «ο δήμος δεν έχει χρήματα. Δεν έχει χρήματα ούτε για μισθούς. Η Ευρώπη πρέπει να μας δώσει χρήματα».
Οι εικόνες που καταγράφει το ρεπορτάζ από το λιμενικό σταθμό της Λέρου σοκάρουν: οικογένειες, άντρες, γυναίκες κάθονται στις σκάλες γιατί όπως λένε η μυρωδιά μέσα στο κτήριο είναι ανυπόφορη. Και την ίδια ώρα όταν το βράδυ φτάνουν πάνω από 100 μετανάστες σοκαρισμένη η δημοσιογράφος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει μόνο ένας λιμενικός για να τους κατευθύνει και να τους ελέγξει.
«Μας χρησιμοποιούν ως ασπίδα εμάς τους εθελοντές και κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί» καταγγέλλει από την πλευρά του ένας από τους λιγοστούς εθελοντές που προσπαθούν να αντικαταστήσουν τις αρμόδιες επίσημες αρχές.
Στο ρεπορτάζ αποκαλύπτεται και η τακτική που χρησιμοποιούν πολλοί από τους μετανάστες που φτάνουν στα ελληνικά παράλια και όταν συλλαμβάνονται από τους λιμενικούς δηλώνουν Σύροι προκειμένου να χαρακτηριστούν ως πρόσφυγες. «Εμείς στο σκάφος ήμασταν 29, τέσσερις από τη Συρία και οι υπόλοιποι από το Ιράκ. Μας έλεγαν ότι δεν έχουν διαβατήριο και έτσι δεν μπορεί κανείς να πει ποιοι είναι. Η κυβέρνηση της Γερμανίας δίνει λεφτά, σπίτι, φαγητό σε όσους δηλώνουν Σύροι» αποκαλύπτει μια νεαρή κοπέλα από τη Συρία.
Και όπως καταλήγει το ρεπορτάζ του Guardian «η μετανστευτική κρίση βρίσκεται στα χέρια της πιο εύθραυστης χώρας».
Δείτε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Guardian:
Κινητές μονάδες υποδοχής προσφύγων σε Κω και Λέρο στέλνει η κυβέρνηση
Μετά τις εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το πρόβλημα τώρα η κυβέρνηση επιχειρεί να αντιμετωπίσει προσωρινά την έκτακτη κατάσταση με την αποστολή κινητών μονάδων υποδοχής προσφύγων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής του υπουργείου Εσωτερικών Παναγιώτη Νίκα μακροπρόθεσμα θα εγκατασταθεί Κινητή Μονάδα και στη Χίο.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί μόνιμο Κέντρο Υποδοχής στην Κω καθώς τώρα δεν υπάρχει τέτοια υπηρεσία στο νησία, αλλά μέχρι τότε, εξηγεί ο κ. Νίκας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η κινητή μονάδα, που είναι ελαφριά και ευέλικτη κατασκευή, θα παρέχει τις απαραίτητες υπηρεσίες.
Στις Κινητές Μονάδες θα διεκπεραιώνονται όλες οι διαδικασίες καταγραφής, ταυτοποίησης, ενημέρωσης δικαιωμάτων, εντοπισμού ευάλωτων πληθυσμών, παραπομπής σε δομές φιλοξενίας και παροχής ειδών υγιεινής, ρουχισμού κ.λπ.
Πάντως ο κ. Νίκας παραδέχεται ότι για την χρηματοδότηση των κινητών μονάδων η υπηρεσία βρίσκεται σε συζητήσεις με ιδρύματα ενώ για τα μόνιμα κέντρα υποδοχής η χρηματοδότηση θα γίνει από τα ευρωπαϊκά ταμεία.





aftodioikisi.gr



Αυτά είναι τα 7 μέτρα – φωτιά που κατακρεουργούν τις συντάξεις – Πώς η κατώτατη πάει στα… 338 ευρώ!


Εφτά μέτρα – φωτιά έρχονται το επόμενο διάστημα να κατακρεουργήσουν, στην κυριολεξία, τις ήδη λεηλατημένες συντάξεις.
Οι κατώτατες συντάξεις του ΙΚΑ από τα 486 ευρώ μηνιαία θα πέσουν στα 338 ευρώ (μείωση 41%), ενώ οι κατώτατες συντάξεις του ΟΓΑ θα πέσουν από τα 360 σε 120 ευρώ για 160.000 παλαιούς συνταξιούχους του (μείωση 61%).
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το capital.gr, οι μειώσεις στις συντάξεις ή οι αυξήσεις στις εισφορές που προκύπτουν από το σύνολο σχεδόν των μέτρων που προβλέπει το νέο Μνημόνιο έχουν ως εξής :
1. Έμμεση μείωση 3% από τις νέες εισφορές υπέρ του ΕΟΠΥΥ
Τα μέτρα για αύξηση της εισφοράς των συνταξιούχων για τον κλάδο υγείας από 4% σε 6% και επέκταση της παρακράτησή της και από τις επικουρικές συντάξεις, οδηγεί σε μία έμμεση μείωση 3% του συνόλου των αποδοχών των συνταξιούχων από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 .
2. Μειώσεις 2% στις νέες κύριες συντάξεις από την φαρμογή του νόμου 3863/2010
Η εφαρμογή του νόμου 3863/10 (ο οποίος ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2015) κ θα φέρει μειώσεις 20 έως 100 ευρώ τα προσεχή δέκα χρόνια στις κύριες συντάξεις. Οι μειώσεις αυτές αντιστοιχούν σε μειώσεις 2% σ’ αυτήν την κατηγορία των συντάξεων
3. Μείωση έως 40%. από την κατάργηση του ΕΚΑΣ
Η απόδοση των κατώτατων ορίων σύνταξης και του Ε.Κ.Α.Σ. μόνο σε όσους νέους συνταξιούχους έχουν συμπληρώσει τα 67 έτη και περικοπή του μη ανταποδοτικού μέρους σε όλους τους νέους συνταξιούχους ηλικίας κάτω των 67, φέρνει μειώσεις έως και 40% σε ένα πολύ μεγάλο μέρος των πρόωρα συνταξιοδοτημένων με τις προϋποθέσεις των ελάχιστων ορίων (4.500 ένσημα), δηλαδή στις κατώτατες συντάξεις.
Η επερχόμενη σταδιακή κατάργηση του Ε.Κ.Α.Σ. μέχρι το 2019 και ειδικά η άμεση κατάργηση του εν λόγω επιδόματος για το 20% των δικαιούχων με τα αναλογικά μεγαλύτερα εισοδήματα τον Μάρτιο του 2016 θα φέρει επιπλέον μείωση συντάξεων 193 ευρώ κατά μέσο όρο μηνιαία στις αποδοχές της συγκεκριμένης κατηγορίας συνταξιούχων.
4. Μείωση έως 28% σε επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ
Η Ενοποίηση όλων των επικουρικών ταμείων στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.) και η πιθανή εφαρμογή τής ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στο παραπάνω ταμείο και στα ταμεία πρόνοιας μετά την 31η Οκτωβρίου 2015 οδηγεί σε μείωση 28% των δαπανών τους για επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
5. Μείωση 16% ανά έτος από το “πέναλτι” για όσους βγαίνουν πρόωρα στη σύνταξη
Η σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά την περίοδο 2016 – 2022 (με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιουλίου 2015) προβλέπει ποινή πρόωρης συνταξιοδότησης 16% ανά έτος.
6. Αύξηση 20% των εισφορών των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ
Η απόδοση των εισφορών από τους αυτοαπασχολούμενους και τους αγρότες με βάση το πραγματικό εισόδημά τους συνεπάγεται αύξηση έως και 20% των εισφορών σε όσους αυτοαπασχολούμενους έχουν ” υψηλότερα” εισοδήματα (1η Ιανουαρίου 2016).
7. Μειώσεις συντάξεων ή αυξήσεις εισφορών έως 40% από την κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων
Η κατάργηση όλων των φόρων υπέρ τρίτων (μέχρι 31 Οκτωβρίου 2015) , που λαμβάνουν ορισμένα ταμεία όπως πχ από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων και οι οποίοι αποφέρουν 1,1 δισ. ευρώ (3,6% των ετήσιων συνταξιοδοτικών δαπανών) θα φέρουν αυξήσεις των εισφορών ή μειώσεις των παροχών έως 40 % προκειμένου να κλείσει η “τρύπα” που μένει πίσω.




aftodioikisi.gr

Απίστευτο ελληνικό δαιμόνιο: Πώς με ένα… λιποζάν, δεν πληρώνεις εισιτήριο!


Λίγο η κρίση, λίγο η αύξηση των εισιτηρίων και το ελληνικό δαιμόνιο, κάποιοι χρησιμοποιούν λιποζάν …για να γλιτώσουν το εισιτήριο!
Υπάρχουν πολλά κόλπα που επινοούν και χρησιμοποιούν ορισμένοι από τους επιβάτες για γλιτώσουν το 1,20 ευρω που πληρώνουν ως αντίτιμο για το εισιτήριό τους ώστε να μετακινηθούν με τα αστικά λεωφορεία. Όμως ένα από τα πιο πρόσφατα είναι αυτό με το λιποζάν!
Έτσι χρησιμοποιούν «λιποζάν» με το οποίο αλείβουν την πλευρά του εισιτηρίου που χτυπούν στο αυτόματο μηχάνημα ακύρωσης, και στη συνέχεια αφού το βγάλουν, σκουπίζουν την ουσία και μαζί της «σβήνεται» και κάθε είδους «αποτύπωμα» της σφραγίδας του μηχανήματος.
Έτσι το εισιτήριο παραμένει …ολοκαίνουργιο! Υπάρχουν όμως και άλλα κόλπα για «τζαμπατζήδες»; Κάποιες φορές βάζουν το εισιτήριο ανάποδα, άλλες μπαίνουν στο όχημα και δεν κάνουν ακύρωση εκμεταλλευόμενοι τον συνωστισμό, άλλοι πάλι ακυρώνουν κάποιο άλλο χαρτάκι και όχι το πραγματικό εισιτήριο!





aftodioikisi.gr

Ποιες τοπικές εφημερίδες θα δημοσιεύουν καταχωρήσεις του Δημοσίου – Ολόκληρη η λίστα


Τη «λίστα» με τις ημερήσιες και εβδομαδιαίες νομαρχιακές και τοπικές εφημερίδες, όλης της χώρας, που θα έχουν τη δυνατότητα καταχώρισης δημοσιεύσεων των φορέων του Δημοσίου, καθορίζει απόφαση της κυβέρνησης, υπογεγγραμμένη από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά.
Πρόκειται για 107 Ημερήσιες Νομαρχιακές Εφημερίδες, 7 Ημερήσιες Τοπικές Εφημερίδες, 85 Εβδομαδιαίες Νομαρχικές Εφημερίδες και 19 Εβδομαδιαίες Τοπικές Εφημερίδες.
Το σχετικό ΦΕΚ (ολόκληρο το έγγραφο ΕΔΩ), δημοσιεύθηκε το μεσημέρι της Τρίτης.
Οι τοπικές εφημερίδες, σύμφωνα με την απόφαση είναι οι εξής:
pinakas ttypos apinakas ttypos b pinakas ttypos c pinakas ttypos d pinakas ttypos e pinakas ttypos f



aftodioikisi.gr

ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΑ 14 ΥΠΟ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ

Από την μία, η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύει απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) για την οριστικοποίηση της συμφωνίας παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel και από την άλλη, εκπρόσωπος της Fraport δήλωσε στο Reuters ότι «οι συμβάσεις δεν έχουν ακόμα υπογραφεί», διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα.
Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Fraport ανέφερε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι «η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση, η οποία αποτελεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις σχετικά με τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων».
Ωστόσο, σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, η απόφαση ελήφθη ύστερα από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου και υλοποιεί τον σχετικό διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί προ μηνών.
Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
 Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια: της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
«Ναυαρχίδα» της εταιρείας Fraport είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Μπουργκάς, της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σιάν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.
Βασικός μέτοχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν επίσης: το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι κατέχουν ποσοστό 34,91%.
«Καλή εξέλιξη» χαρακτηρίζει ο Λευτέρης Αυγενάκης τη σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ως «αναμφίβολα, μία καλή εξέλιξη», χαρακτηρίζει την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία της Fraport – Slentel, o βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. επικρίνει ωστόσο την κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «η πολύμηνη καθυστέρηση με ευθύνη του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας».
Η συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων οριστικοποιήθηκε σήμερα με την δημοσίευση της απόφασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ. Η συμφωνία αφορά τα αεροδρόμια: της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης υπολογίζεται ότι θα αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δις ευρώ την 40ετία.
«Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας», σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ν.Δ.


«Μια αμήχανη και έκπληκτη κυβέρνηση αδυνατεί να αντιμετωπίσει, έστω και στοιχειωδώς,  το κατακλυσμικό πρόβλημα του μεταναστευτικού, ενώ μήνες τώρα -όλοι πλην της κυβέρνησης- προέβλεπαν τις εξελίξεις.
Το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σύνθετο, πολύπλοκο και δραματικό δεν είναι άλλοθι για  την εγκληματική απραξία επτά μηνών.
Το μεταναστευτικό είναι ζήτημα σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και ασφάλειας. Και οι δυο διαστάσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Έχει, επίσης, τόσο εξωτερική – διεθνή όσο και εσωτερική διάσταση. Η κυβερνητική απραξία σημειώθηκε και στις δυο .
Ειδικά για τη διεθνή  πτυχή του μεταναστευτικού, η Ελλάδα αυτούς τους κρίσιμους επτά μήνες όφειλε να έχει δώσει καθημερινό και διαρκή αγώνα σε τέσσερα τουλάχιστον μέτωπα.
Α. Την μέχρις τελευταίου ευρώ αξιοποίηση των διαθέσιμων  σχετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων και κονδυλίων.
Β. Την οικοδόμηση στέρεων ενδοευρωπαϊκών συμμαχιών, ιδίως με τις μεσογειακές  χώρες  της ΕΕ, ώστε να εξασφαλισθεί η μέγιστη  δυνατή  διπλωματική και πολιτική στήριξη και προώθηση των ελληνικών θέσεων.
Γ. Την άσκηση κάθε δυνατής πίεσης προς την Τουρκία που ενώ είναι το κατ’ εξοχήν σημείο εκκίνησης μεταναστών προς την χώρα μας, δεν δείχνει καμία διάθεση να συνεργαστεί ουσιαστικά τόσο με την Ελλάδα όσο και με την ΕΕ.
Δ. Την  συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση διεθνών οργανισμών και της διεθνούς κοινότητας για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που στην ουσία του είναι διεθνές.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε».
Η  κυβερνητική αμηχανία και απραξία ήταν εκκωφαντικές σε σχέση με το μέγεθος του προβλήματος. Την αποτυχία της κυβέρνησης που είναι παταγώδης, την βλέπει κάθε Έλληνας πολίτης, όχι μόνο στα νησιά του Αιγαίου που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αλλά και σε ολόκληρη την χώρα.


ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΗΣ Ν.Δ.

Με απόφαση του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, για την καλύτερη υποστήριξη και στη Βουλή των θεμάτων των νομών Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Σάμου, Φωκίδας και Χανίων στους οποίους δεν εκλέχθηκε Βουλευτής του Κόμματος στις τελευταίες εθνικές εκλογές, ορίζονται ως υπεύθυνοι Κοινοβουλευτικής κάλυψής τους αντιστοίχως οι Βουλευτές:

Γεώργιος Στύλιος (για την Ευρυτανία), Κωνσταντίνος Τζαβάρας (για την Ζάκυνθο), Νίκη Κεραμέως (για την Κεφαλληνία), Στέργιος Γιαννάκης (για την Λευκάδα), Δημήτριος Σταμάτης (για την Σάμο), Ευάγγελος Μπασιάκος (για την Φωκίδα) και Θεόδωρος Φορτσάκης (για τα Χανιά).

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΧΙΟΥ

Συνάντηση με τον υποδιευθυντή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χίου κ. Δ. Αυγερινό στον καταυλισμό των προσφύγων στο Μυρσινίδι πραγματοποίησε σήμερα, το πρωί ο Δήμαρχος Χίου Μανώλης Βουρνούς. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου με την Αστυνομία και τους εμπλεκόμενους φορείς στην υποδοχή και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών που δέχεται η Χίος.
 Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Μανώλης Βουρνούς συζήτησε με τους εκπροσώπους των εθελοντικών και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, με τις περισσότερες από τις οποίες έχει προηγηθεί επικοινωνία για την καλύτερη αντιμετώπιση του κρίσιμου αυτού ζητήματος.
 «Όλους μας συνδέει η βούληση να πράξουμε ό,τι είναι εφικτό για να αντιμετωπίσουμε την πρωτόγνωρη αυτήν κατάσταση. Πέρα από τη βούληση όμως, υπάρχουν άνθρωποι που υπερβαίνουν καθημερινά τους εαυτούς τους, με τα όποια μέσα διαθέτουν. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε ως τοπική κοινωνία είναι να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την καλή δουλειά που γίνεται και να συνεργαστούμε, φορείς και κοινωνία των πολιτών στην τεράστια αυτήν προσπάθεια», δήλωσε ο Μανώλης Βουρνούς.


Από το Γραφείο Τύπου


«Παγώνουν» τα εκλογικά σενάρια: Στο κλείσιμο της Βουλής προσανατολίζεται η κυβέρνηση – Τι θα σημάνει η λειτουργία θερινών τμημάτων


Στο κλείσιμο της Βουλής και στη λειτουργία θερινών τμημάτων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες που προκύπτουν από κυβερνητικές πηγές. Πρόκειται για μια ενέργεια που, εάν εφαρμοστεί, διευκολύνει τους σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου, καθώς, από τη μία αποφεύγονται οι εκλογές τον Σεπτέμβριο και η αναστάτωση που προκαλούν, αλλά τοποθετεί και το ενδεχόμενο κατάθεσης πρότασης για ψήφο εμπιστοσύνης μετά τις 20 Αυγούστου.
Κατά τη λειτουργία των θερινών τμημάτων δίνεται στην κυβέρνηση η δυνατότητα να περάσει τους εφαρμοστικούς νόμους του Μνημονίου και κρίσιμα και δύσκολα προαπαιτούμενα νομοσχέδια, με τους βουλευτές της Αριστερής Πλατφόρμας ουσιαστικά… αποκλεισμένους από τη σύνθεση των τμημάτων. Ταυτόχρονα, αποδυναμώνεται η δυνατότητα της προέδρου της Βουλής, Ζωής Κωνσταντοπούλου να μπλοκάρει τις διαδικασίες, καθιστώντας προβληματική την ψήφιση νομοσχεδίων.
Τα θερινά τμήματα θα διαρκέσουν μέχρι τις αρχές του Οκτωβρίου και θα έχουν διάρκεια 15 ημέρες το καθένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση φαίνεται πως έχει ήδη συντάξει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο φέρεται να έχει ήδη υπογράψει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος.
Να σημειωθεί, βέβαια, ότι παραμένει στο χέρι της κυβέρνησης η επιλογή διενέργειας εκλογών τον Οκτώβριο, -κάτι που φέρεται να επιθυμεί το Μαξίμου- χωρίς την εσπευσμένη διαδικασία του Σεπτεμβρίου.




aftodioikisi.gr

Οι πρώτες αποκρατικοποιήσεις του 3ου Μνημονίου: 14 αεροδρόμια παραχωρούνται στη γερμανική Fraport – Ποια είναι


Δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια παραχωρούνται στη γερμανική εταιρεία Fraport.
Πρόκειται για απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου, ωστόσο χθες, Δευτέρα, δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project περιλαμβανόταν στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου.
Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και Παραγωγικής ΑνασυγκρότησηςΠάνος Σκουρλέτης.
Πρόκειται για τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις που υλοποιούνται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport εκτιμάται στα 1,23 δισ.
Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι
  • της Θεσσαλονίκης,
  • της Κέρκυρας,
  • των Χανίων,
  • της Κεφαλλονιάς,
  • της Ζακύνθου,
  • του Ακτίου,
  • της Καβάλας,
  • της Ρόδου,
  • της Κω,
  • της Σάμου,
  • της Μυτιλήνης,
  • της Μυκόνου,
  • της Σαντορίνης και
  • της Σκιάθου.







aftodioikisi.gr