Από την μία, η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύει απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) για την οριστικοποίηση της συμφωνίας παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel και από την άλλη, εκπρόσωπος της Fraport δήλωσε στο Reuters ότι «οι συμβάσεις δεν έχουν ακόμα υπογραφεί», διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα.
Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Fraport ανέφερε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι «η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση, η οποία αποτελεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις σχετικά με τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων».
Ωστόσο, σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, η απόφαση ελήφθη ύστερα από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου και υλοποιεί τον σχετικό διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί προ μηνών.
Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια: της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
«Ναυαρχίδα» της εταιρείας Fraport είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Μπουργκάς, της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σιάν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.
Βασικός μέτοχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν επίσης: το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι κατέχουν ποσοστό 34,91%.
«Καλή εξέλιξη» χαρακτηρίζει ο Λευτέρης Αυγενάκης τη σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ως «αναμφίβολα, μία καλή εξέλιξη», χαρακτηρίζει την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία της Fraport – Slentel, o βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. επικρίνει ωστόσο την κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «η πολύμηνη καθυστέρηση με ευθύνη του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας».
Η συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων οριστικοποιήθηκε σήμερα με την δημοσίευση της απόφασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ. Η συμφωνία αφορά τα αεροδρόμια: της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης υπολογίζεται ότι θα αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δις ευρώ την 40ετία.
«Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας», σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη