Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

"Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ"

Πρόσκληση

Πρόσκληση

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΣΒΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ


                                                                    
Η Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Βορείου Αιγαίου στέλνει μήνυμα συμπαράστασης στη διαμαρτυρία που έχει εξαγγείλει το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Μυτιλήνης τη Δευτέρα 17/2/2014 για το κλείσιμο των πολυϊατρείων του ΕΟΠΥΥ στη Λέσβο.
Η ενέργεια αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια αποψίλωσης του συστήματος υγείας και είναι συνέχεια του κλεισίματος των Νοσοκομείων, Κέντρων Υγείας σ’ όλα τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, Λήμνου, Σάμου, Ικαρίας και Χίου. Εντάσσεται στην αταλάντευτη και στοχοπροσηλωμένη πολιτική της κυβέρνησης που από κοινού διαμορφώνει με την ΕΕ, υπέρ των ιδιωτικών κέντρων υγείας και σε βάρος των συμφερόντων μας.
Οι κάτοικοι στα νησιά του Β.Α. βιώνουν τριπλό αποκλεισμό, αφού μας έχουν αποκόψει από την επικοινωνία μεταξύ μας και με το κέντρο (περικοπή ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, απαγορευτική χρήση αεροπλάνων), την πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας και τα φάρμακα, την υπολειτουργία των σχολείων και έχουν οδηγήσει τους νησιώτες μόνιμους κατοίκους σ’ απελπισία και αδιέξοδο.
Η κατάσταση στα άτομα με αναπηρία και στις οικογένειές τους έχει προ πολλού ξεπεράσει τα όρια.
Οι περικοπές των αναπηρικών συντάξεων και των επιδομάτων Πρόνοιας και ο εγκλωβισμός των Ατόμων με Αναπηρία για κρίση από τα ΚΕΠΑ έχουν μηδενίσει κάθε έσοδο, ακόμα και σε συνανθρώπους μας με βαριά αναπηρία.
Ενώνουμε τη φωνή μας μαζί σας, στηρίζουμε τα δίκαια και αναγκαία αιτήματα του αγώνα σας για τα οποία και εμείς παλεύουμε, για την υγεία και την Παιδεία που έχουμε ανάγκη.
Καλούμε τους κατοίκους των νησιών και όλο τον κόσμο των ΑμεΑ και των οικογενειών τους, να ξεσηκωθούν και ν’ αντιδράσουν στα βάρβαρα μέτρα, που μας εξαθλιώνουν γιατί κάποιοι θησαυρίζουν στις πλάτες μας.

Ξεσηκωθείτε ωρέ!!!


Το Δ.Σ.

Της Π.Ο.Α.μεΑ.Β.Α.

Οι συμβάσεις 50.000 δημοσίων υπαλλήλων στο μικροσκόπιο


Από κόσκινο θα περάσουν οι συμβάσεις περίπου 50.000 δημόσιων υπαλλήλων, οι οποίες μετατράπηκαν από ορισμένου σε αορίστου χρόνου με Προεδρικά Διατάγματα. Σύμφωνα με όσα είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης θα υπάρξει επανέλεγχος νομιμότητας όχι μόνο για τους 35.000 συμβασιούχους που μονιμοποιήθηκαν με το Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου αλλά και για εκείνους που μονιμοποιήθηκαν επί υπουργίας Δημήτρη ΡέππαΚώστα Σκανδαλίδη και Βάσως Παπανδρέου.
Μιλώντας στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για το κλείσιμο 23 οργανισμών του Δημοσίου, ο Κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι όσοι εντοπιστούν ότι δεν διέθεταν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για το διορισμό ή λάμβαναν και επιδόματα ανεργίας θα απολύονται.
Είχε προηγηθεί αντιπαράθεση του ΥΠΔΜ με τον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Ντόλιο, ο οποίος έκανε το σχόλιο «σιγά τα ωά» αμφισβητώντας το δημοσιονομικό όφελος από τα λουκέτα και υποστηρίζοντας ότι με τις δημοσιεύσεις στο εθνικό τυπογραφείο έχουμε απώλεια εσόδων που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 38 εκατ. ευρώ.

aftodioikisi.gr

Με κρυφό «πόθεν έσχες» ένας στους τέσσερις δημάρχους


Ενας στους τέσσερις αιρετούς άρχοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν έχει αναρτήσει, ως όφειλε, τη δήλωση περιουσιακής του κατάστασης στην ιστοσελίδα του δήμου του!
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από το νέο πρόγραμμα της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδας που υπό τον τίτλο «Διαφανής Τοπική Αυτοδιοίκηση» δημοσιοποίησε κατάλογο με τα πόθεν έσχες των δημάρχων και αντιδημάρχων των 100 μεγαλύτερων δήμων της χώρας.
Από τους 714 εν ενεργεία εκλεγμένους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εντοπίστηκαν τα πόθεν έσχες των -περίπου- 500, ενώ τρεις δήμαρχοι και ένας αντιδήμαρχος που τα έχουν δημοσιοποιήσει αρνήθηκαν να συμπεριληφθούν στην ιστοσελίδα της οργάνωσης.
«Σκοπός του νέου προγράμματος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, λίγους μόνο μήνες πριν από την ανάδειξη των νέων δημοτικών αρχών. Ο νόμος του 2010 προβλέπει τη δημοσιοποίησή τους στον επίσημο ιστότοπο κάθε δήμου. Εμείς αναδεικνύουμε και ενισχύουμε την πληροφορία αυτή, αναζητώντας, εντοπίζοντας και συγκεντρώνοντας σε μια ιστοσελίδα τα δημοσιευμένα «πόθεν έσχες» των αιρετών», δήλωσε στο «Εθνος» ο νομικός σύμβουλος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδας, Βασίλης Σωτηρόπουλος, που επιμελήθηκε τη νομική αρτιότητα του προγράμματος.
Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας www.transparency.gr/diafanis-topiki-aftodioikisi μπορεί να πλοηγηθεί και να ενημερωθεί εύκολα για τα εισοδήματα, την ακίνητη περιουσία, τη μετοχική ή επιχειρηματική δραστηριότητα του υπόχρεου και των οικείων του εισάγοντας στη μηχανή αναζήτησης τον Δήμο ή το όνομα του προσώπου που επιθυμεί.
Σε περίπτωση που κάποιος δήμαρχος ή αντιδήμαρχος δεν έχει προβεί σε σχετική ανάρτηση ή έχει υποβάλει αντίρρηση χρήσης των στοιχείων του στην ιστοσελίδα της Διεθνούς Διαφάνειας, ο αναγνώστης ενημερώνεται μέσω σχετικής ένδειξης.
Το site
Την ίδια στιγμή, η μηχανή αναζήτησης που υπάρχει στο site -που χθες κατέρρευσε υπό το βάρος χιλιάδων επισκέψεων- βοηθά στον εντοπισμό συγκεκριμένου ονόματος ή δήμου. Προκειμένου να είναι ενήμεροι οι αιρετοί, τα μέλη της οργάνωσης απέστειλαν ατομικές επιστολές τον περασμένο Νοέμβριο στους ενδιαφερόμενους, ενημερώνοντας για την πρωτοβουλία τους, στην οποία καλούσαν τους δημάρχους και τους αντιδημάρχους να διατυπώσουν τις τυχόν αντιρρήσεις τους. Σύμφωνα με τον Β. Σωτηρόπουλο, τρεις δήμαρχοι και ένας αντιδήμαρχος δεν δέχθηκαν να δημοσιοποιήσουν το πόθεν έσχες στην ιστοσελίδα, παρόλο που στο site του δήμου τους υπάρχει αναρτημένο.
«Πρόκειται για τον δήμαρχο Παπάγου-Χολαργού, ο οποίος έστειλε επιστολή στη Διεθνή Διαφάνεια, υποστηρίζοντας ότι η περαιτέρω έκθεση των περιουσιακών του στοιχείων πιστεύει ότι θα τον εκθέσει και σε κίνδυνο. Του απαντήσαμε -και οι επιστολές επίσης δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα- ότι παγκοσμίως δεν έχει παρατηρηθεί περιστατικό εγκληματικότητας από τη δημοσιοποίηση τέτοιων στοιχείων», εξηγεί ο νομικός σύμβουλος. «Επίσης, αρνήθηκαν χωρίς να εξηγήσουν ακριβώς τους λόγους ο δήμαρχος Ιωαννιτών καθώς και ένας αντιδήμαρχος, καθώς και ο δήμαρχος Κομοτηνής».
Από τα υπόλοιπα 710 πόθεν έσχες, με τη βοήθεια εθελοντών της οργάνωσης, δημοσιοποιήθηκαν τελικά περίπου 500. Οι υπόλοιποι αιρετοί δεν έχουν αναρτήσει καν τις δηλώσεις περιουσιακής τους κατάστασης στις ιστοσελίδες των δήμων τους.
«Να σας πω την αλήθεια, προσωπικά, στην αρχή δεν ήμουν ιδιαίτερα θετικός στην πρωτοβουλία, καθώς θεωρούσα τη διαδικασία περιττή. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία, διαπίστωσα ότι πολλές δηλώσεις ήταν κακογραμμένες και δυσανάγνωστες, ενώ κάποιοι αιρετοί είχαν αμελήσει να τις αναρτήσουν και το έκαναν μετά την επιστολή μας. Οπότε πείστηκα ότι πρόκειται για χρήσιμο και ενδιαφέρον project, εν όψει μάλιστα των αυτοδιοικητικών εκλογών», καταλήγει ο Β. Σωτηρόπουλος. Η ιστοσελίδα θα είναι διαθέσιμη μέχρι το τέλος της δημοτικής περιόδου (31 Αυγούστου 2014).
ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ
aftodioikisi.gr

Τι να προσέξετε στις φετινές φορολογικές δηλώσεις


Μεγάλες ανατροπές στη φορολογία περιέχει η φετινή φορολογική δηλωση που θα υποβληθεί απο το Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο απο 5,5 εκατομμύρια φορολογούμενους. Το νέο έντυπο που επεξεργάσθηκε το υπουργείο Οικονομικών και το οποίο θα δοθεί στη δημοσιότητα τις επόμενες μέρες “κρύβει” 22 παγίδες.
Ειδικότερα καταργούνται 12 κωδικοί-κλειδιά που αφρούν τις αφορολόγητες δαπάνες για τόκους στεγαστικών δανείων, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα κ.α που πλέον δεν θα δηλώνονται αφού δεν αναγνωρίζονται απο την εφορία Επίσης στο νέο έντυπο υπάρχουν προσθήκες και αλλαγές σε 10 σημεία που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή καθώς η μη συμπλήρωση τους η τυχόν λάθη θα στερήσουν τους φορολογούμενους απο ελαφρύνσεις και θα φουσκώσουν το τελικό φόρο στο εκκαθαριστικό σημείωμα. Πρόκειται για όσους έκαναν έναρξη επαγγέλματος την 1-1-2013, είναι μισθωτοί και αμοίβονται με μπλοκάκια, είναι άνω των 18 ετών, νομιμοποίησαν αυθαίρετα κτίσματα, εισέπραξαν τόκους απο καταθέσεις σε τράπεζες, είχαν αμοιβές απο εργόσημο, είχαν οικοδομικά ένσημα και αυτασφάλιση και είναι προστατεύομενα τέκνα η συγγενείς με αναπηρία
Οι παραπάνω μεταβολές φέρνουν:
έξτρα φόρους λόγω κυρίως της κατάργησης των φοροαπαλλαγών
υψηλότερα τεκμήρια διαβίωσης καθώς στην επιφάνεια των κατοικιών για ιδιοκατοίκηση θα προσμετράται και η έκταση των αυθαίρετων κτισμάτων που νομιμοποιήθηκαν πέρυσι
φορολόγηση των νέων άνω των 18 ετών που δεν είναι προστατεόμενα τέκνα η έχουν εισόδημα άνω των 3.000 ευρώ
χαμηλότερη φορολογία σε σχέση με τους υπόλοιπους ελύθερους επαγγελαμτίες των μισθωτών που αμοίβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών και είχαν σύμβαση εξαρτημένησς εργασίας με τον εργοδότη
απαλλαγή απο το τέλος επιτηδεύματος των 650 ευρώ για πέντε χρόνια
φακέλωμα των φορολογούμενων με καταθέσεις στις τράπεζες, η εισόδημα απο εργόσημο καθώς και εκείνων που είχαν οικοδομικά ένσημα και προχώρησαν σε αυτασφάλιση
Στη φετινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος έχουν εξαλειφθεί οι κωδικοί για τις εκτπώσεις φόρου που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια και στους οποίους δηλώνονταν το στεγαστικό επίδομα, η διεύθυνση κατοικίας όταν βρίσκονταν σε παραμεθόρια περιοχή, οι τόκοι στεγαστικών δανείων για την απόκτηση πρώτης κατοικίας, τα ενοίκια των φορολογούμενων η των παιδιών τους, τα ασφάλιστρα ζωής, τα δίδακτρα σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών και οι δαπάνες για αποκατάσταση ακινήτων. Παραμένει η έκπτωση των ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες και εμπόρους αλλά δηλώνονται πλέον σε άλλο έντυπο (Ε3) ενώ αν και καταργήθηκε η απαλλαγή για τα ενοίκια θα πρέπει να δηλωθούν
Η κατάργηση των αφορολόγητων δαπανών θα επιφέρει αύξηση του τελικού φόρου που θα αναγράφεται στο εκκαθαριστικό σημείωμα της εφορίας που θα αποσταλλεί στους υπόχρεους. Για παράδειγμα φορολογούμενος που κατέβαλλε για τόκους στεγαστικού δανείου το 2013 το ποσό των 8.000 ευρώ δεν θα έχει πλέον έκπτωση 800 ευρώ με αποτέλεσμα ο φόρος που θα κληθεί να πληρώσει το 2014 να είναι αυξημένος ισόποσα. Επίσης φορολογούμενος που κατέβαλλε πέρυσι 6.000 ευρώ για ενοίκια, άλλα 1.500 ευρώ για ασφάλιστρα και 2.000 ευρώ για δίδακτρα θα χάσει φέτος την έκπτωση απο το φόρο συνολικού ύψους 320 ευρώ και συνεπώς με το εκκαθαριστικό θα καταβάλλει υψηλότερο φόρο.
Στο φετινό έντυπο δεν θα υπάρχει ο ειδικός κωδικός τον οποίο το 2013 συμπλήρωναν όσοι είχαν γεννηθεί πριν την 01/01/1982 δηλαδή συμπληρωναν το 18ο έτος της ηλικίας τους που θεωρούνται προστατεύομενα τέκνα. Η κατάργηση αυτή έχει να κάνει με την υποχρέωση υποβολής δήλωσης από όλους όσους συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους και δεν είναι προστευόμενα τέκνα. Επισημαίνεται ότι για να θεωρηθεί κάποιος προστατεύομενο τέκνο θα πρέπει να συνοικεί με τους γονείς του και το πραγματικό η τεκμαρτό εισόδημα του να μην ξεπερνάει τα 3.000 ευρώ. Οι φοιτητές θεωρούνται προστεύομενα τέκνα μέχρι το 25ο έτος της ηλικίας τους και συνεπώς απαλλάσσονται απο την υποχρέωση υποβολής δήλωσης. Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς για να αποφευχθούν περιπέτειες με την εφορία (πρόστιμα για μη υποβολή δήλωσης και πρόσθετοι φόροι) τα τέκνα που είναι προστατεύομενα να δηλωθούν απο τους γονείς τους στη τελευταία σελίδα του εντύπου με την αναγραφή του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ
ΚΩΔΙΚΟΙ-ΚΛΕΙΔΙΑ
Στο νέο έντυπο θα υπάρχει ειδικός κωδικός τον οποίο θα πρέπει να συμπληρώσουν οι μισθωτοί που αμοίβονται με δελτία παροχής υπηρεσιών και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν το πολύ μέχρι τρεις εργοδότες και υπογεγραμμένη σύμβαση για να μην φορολογηθούν με τη κλίμακα των επιτηδευματιών με 26% από το πρώτο ευρώ αλλά με τη κλίμακα των μισθωτών με πρώτο συντελεστή 22% και έκπτωση φόρου μέχρι 2.100 ευρώ. Επίσης υπάρχει κωδικός για όσους έκαναν έναρξη επαγγέλματος για πρώτη φορά την 1-1-2013 και οι οποίοι δεν θα καταβάλλουν το τέλος επιτηδεύματος για πέντε χρόνια
Για πρώτη φορά φέτος οι φορολογούμενοι που νομιμόποιησαν αυθαίτερα κτίσματα θα κληθούν να δηλώσουν την επιφάνεια τους στον πίνακα με την ετήσια αντικειμενική δαπάνη για την ιδιοκατοίκηση κύριας η δευτερεύουσας κατοικίας με αποτέλεσμα να προκύψει υψηλότερο ποσό για τεκμήριο διαβίωσης που θα πρέπει να καλύπτεται απο το δηλωθέν εισόδημα τους, Σε διαφορετική περίοτωση θα φορολογηθούν με βάση το τεκμήριο
Στο ένυπο θα υπάρχουν ακόμη δύο νέοι κωδικοί που πρέπει να συμπληρώσουν όσοι το 2013 παρείχαν εργασία με εργόσημο έλεγχοι η είχαν οικοδομικά ένσημα και αυτασφαλίζονται
Σε ξεχωριστό κωδικό θα πρέπει να αναγραφούν οι τόκοι καταθέσεων στις τράπεζες επί των οποίων επιβάλλεται εισφορά αλληλεγγύης με συντελεστές από 1% έως 4% ανάλογα με το ύψος του ποσού .
Επίσης είναι αναγκαία πλέον και η αναγραφή του ΑΜΚΑ για τους ανιόντες γονεϊς και παππούδες των συζύγων καθώς και για ανήλικους συγγενείς και ανάπηρους που θεωρούνται προστατευόμενα μέλη ενώ ο σχετικός κωδικός για την αναγνώριση του αυξημένου αφορολόγηοτ ορίου των 2.000 ευρώ για αναπηρία 67% και πάνω έχει αλλάξει διατύπωση και έχει αντικατασταθεί με τη μείωση φόρου 200 ευρώ
Τέλος το εισόδημα όσων συμμετείχαν σε ομόρρυθμες η ετερρόρυθμες εταιρείες θα φορολογηθεί στο όνομα της εταιρείας με συντελστή 26% καθώς καταργήθηκε η φορολόγηση της επιχειρηματικής αμοιβής τους με βάση τη κλίμακα των μισθωτών που ίσχυε τα πρηγούμενα χρόνια ενώ δεν θα αναγνωρίζεται ζημιά προηγούμενων οικονομικών ετών απ¨ο ατομικές επιχειρήσεις
Επισημαίνεται ότι παραμένει η απαλλαγή για ιατρικά και νοσοκομειακά έξοδα με έκπτωση φόρου σε ποσοστό 10% της δαπάνης Προυπόθεση για την αναγνώριση των εξόδων για την υγεία είναι οι συνολικές δαπάνες του φορολογούμενου να υπερβαίνουν το 5% του δηλωθέντος εισοδήματος
Επίσης παραμένει η υποχρέωση αναγραφής του ποσού των αποδείξεων για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών συνολικής αξίας μέχρι 25% του συνολικού ετήσιου εισοδήματος και μέχρι 10.500 ευρώ με το πέναλτι φόρου να είναι 22% επί της διαφοράς
ΟΙ 22 ΦΟΡΟΠΑΓΊΔΕΣ
Με το νέο έντυπο φορολογίας εισοδήματος καταργούνται οι κωδικοί για
το στεγαστικό επίδομα
όσους γεννήθηκαν πριν την 01/01/1982
μισθωτούς ή συνταξιούχους που διαμένουν σε παραμεθόρια περιοχή
τον αριθμό των ανήλικων τέκων
τους τόκους στεγαστικών δανείων κύριας κατοικίας
τα ποσά των δανείων.
τα ασφάλιστρα ζωής
τις δαπάνες αποκατάστασης διατηρητέων.
τη δαπάνη αποκατάστασης ακινήτων
τα φροντιστήρια των παιδιών
τις υποχρεωτικές εισφορές σε ταμεία ασφάλισης (ΟΑΕΕ κ.α)
την επιχειρηματική αμοιβή για ομόρρυθμες εταιρείες, ετερόρρυθμες εταιρείες ή κοινωνίες κληρονομικού δικαίου
τις ζημιές προηγούμενων οικονομικών ετών από ατομική επιχείρηση
Την ίδια ώρα επέρχονται προσθήκες και αλλαγές στους κωδικούς που αφορούν
όσους έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 01/01/2013 και μετά
το εισόδημα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελεύθερου επαγγέλματος για μέχρι τρεις εργοδότες και υπογεγραμμένη σύμβαση
όσους παρέχουν εργασία με “εργόσημο”
όσους έχουν οικοδομικά ένσημα και αυτασφαλίζονται
όσους τακροποίησαν αυθαίρετα κτίσματα
στην αναγραφή τόκων καταθέσεων στις ελληυνικές τράπεζες Και επί των τόκων θα επιβάλλεται εισφορά αλληλεγγύης με συντελεστές από 1% έως 4%.
στον ΑΜΚΑ των προστατευόμενων μελών
στο έξτρα αφορολόγητο για αναπηρία 67% και πάνω
στο ενοίκιο για την κύρια κατοικία ή για τα παιδιά που σπουδάζουν στο εσωτερικό.
ΠΗΓΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ
aftodioikisi.gr

Η νέα μέθοδος αξιολόγησης στο Δημόσιο δημιουργεί δυνατότητα 70.000 απολύσεων


Συνδικαλιστές και εργαζόμενοι στο Δημόσιο εκφράζουν την ανησυχία ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης που καθιερώνεται με το νομοσχέδιο του ΥΠΔΜ που συζητείται στη Βουλή θα δημιουργήσει δεξαμενή 70.000 απολύσεων. Θεωρούν, δηλαδή, ότι η βαθμολόγηση με ποσόστωση κατατείνει ακριβώς στον εντοπισμό των δημοσίων υπαλλήλων που θα οδηγηθούν στην έξοδο και ότι το 15% που θα πάρει τη χαμηλότερη βαθμολογία θα βρεθεί στον προθάλαμο της απόλυσης. Παρά τις διαβεβαιώσεις του Κ. Μητσοτάκη ότι σκοπός της ρύθμισης είναι να εμπεδωθούν κανόνες αξιοκρατίας, να δοθεί τέλος στο γενικευμένο «άριστα» και να δημιουργηθούν συνθήκες μετεκπαίδευσης και βελτίωσης εκείνων που το χρειάζονται, στις δημόσιες υπηρεσίες επικρατεί μεγάλη αναστάτωση και ανησυχία.
Σημειώνεται ότι η βαθμολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων θα γίνεται πλέον με ποσόστωση ως εξής:
-Από 9 έως 10 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 25% των υπαλλήλων
-Από 7 έως 8 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων
-Από 1 έως 6 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων
Αυτό το 15% που θα παίρνει τη χαμηλότερη βαθμολογία θα βρεθεί στο στόχαστρο, σύμφωνα με τους φόβους που εκφράζονται. Πρόκειται για έναν αριθμό γύρω στους 70.000 υπαλλήλους που θα περιέλθουν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Το κριτήριο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων θα είναι υποκειμενικό αφού θα αφορά αποκλειστικά την γενική εργασιακή επίδοσή τους και όχι τα τυπικά προσόντα, δηλαδή την εκπαιδευτική βαθμίδα, τον αριθμό των πτυχίων τους, την οικογενειακή κατάσταση τους κλπ. Επομένως, συνδικαλιστές και εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν πείθονται ότι η αξιολόγηση θα γίνει με διαφάνεια και αντικειμενικότητα και δεν θα επικρατήσουν κομματικά ή άλλα κριτήρια.

aftodioikisi.gr

Στο ΑΣΕΠ οι φάκελοι των 35.000 μονίμων του 2006 με σκοπό τις μαζικές, άμεσες απολύσεις


Aπό το κόσκινο του ΑΣΕΠ θα περάσουν οι μονιμοποιήσεις δημοσίων υπαλλήλων που διενεργήθηκαν μεταξύ 2006-2010 με το ΠΔ 164/2004. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης συγκροτεί μηχανισμό επανελέγχου όλων των φακέλων. Οσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου θα απολυθούν.Το έργο του ελέγχου θα αναλάβουν 500 ελεγκτές, οι οποίοι από το Μάρτιο θα εξετάσουν μία προς μία όλες τις μονιμοποιήσεις αυτής της περιόδου, για να εντοπίσουν ποιες είναι παράνομες, ώστε να γίνουν άμεσα μαζικές απολύσεις.
Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ στο «Εθνος«:
Επιχείρηση-μαμούθ υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ ξεκινά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αρχής γενομένης από τα τέλη Μαρτίου και με στόχο τον εξονυχιστικό επανέλεγχο της νομιμότητας 35.000 μονιμοποιήσεων δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες έλαβαν χώρα υπό το καθεστώς του Προεδρικού Διατάγματος 164/2004 (Παυλόπουλου) μεταξύ των ετών 2006 και 2010.
Επιβεβαιώνοντας πλήρως το δημοσίευμα του «Εθνους της Κυριακής», το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δημιουργεί μηχανισμό επανελέγχου υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ και με τη συμμετοχή του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να «περάσει» από κόσκινο 35.000 ατομικούς φακέλους υπαλλήλων που μονιμοποιήθηκαν με το Π.Δ Παυλόπουλου καθώς και κάθε άλλη μετατροπή σύμβασης σε εργασιακή σχέση αορίστου χρόνου.
Τα μεικτά κλιμάκια θα ξεκινήσουν τους ελέγχους από το υπ. Πολιτισμού, όπου απασχολούνται περίπου 1.700 μονιμοποιηθέντες με το Π.Δ. Παυλόπουλου και σύμφωνα με πληροφορίες θα συνεχίσουν ανά τομέα (π.χ. δήμοι, ΝΠΔΔ κ.λπ.).
ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ
aftodioikisi.gr

ΟΑΕΔ : ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

Υπεγράφη τελικά, η υπουργική απόφαση που προβλέπει ευνοϊκότερους όρους για την καταβολή επιδόματος ανεργίας στους ελεύθερους επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους. Έτσι, κάποιοι (λίγοι) άνεργοι ελεύθεροι επαγγελματίες θα λάβουν επίδομα έως 360 ευρώ από τον ΟΑΕΔ, για διάστημα από 3 έως 9 μήνες, εφόσον ρυθμίζουν τις οφειλές τους, ή στην καλύτερη περίπτωση δεν χρωστούν...
Βέβαια, προβλέπεται και εισοδηματικό κριτήριο, που δεν αλλάζει με την τροποποιημένη υπουργική απόφαση. Το επίδομα δικαιούνται όσοι είχαν χαμηλά εισοδήματα, από 20.000 ευρώ ατομικό και έως 30.000 ευρώ καθαρό οικογενειακό, στη διετία που διέκοψαν, λόγω της κρίσης, την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ.
Βάσει της παλαιάς απόφασης, που ισχύει, για χρόνο ασφάλισης 3-4 ετών το βοήθημα καταβάλλεται για 3 μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 5-6 ετών δίνεται για 4 μήνες, για χρόνο ασφάλισης 7-8 ετών καταβάλλεται για 5 μήνες, για χρόνο ασφάλισης 9-10 ετών καταβάλλεται για 6 μήνες, για 11 έως 12 έτη χορηγείται για 7 μήνες, για 13 έως 14 έτη ασφάλισης για 8 μήνες και για χρόνο ασφάλισης 15 ετών και πάνω καταβάλλεται το επίδομα για 9 μήνες.
Στην νέα τροποποιητική υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, προβλέπεται μεταξύ των προϋποθέσεων και η δυνατότητα ο δικαιούχος να έχει εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ή τυχόν οφειλές από οποιαδήποτε αιτία προς τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται και είναι ενήμερος με τους όρους της ρύθμισης.
Επίσης, προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος αναλάβει μισθωτή απασχόληση ή αυτοαπασχοληθεί ή συνταξιοδοτηθεί για οποιαδήποτε αιτία από φορέα κύριας ασφάλισης, τον Ο.Γ.Α, το Ν.Α.Τ. ή το Δημόσιο, ή φορέα κύριας ασφάλισης της αλλοδαπής ή απολέσει τη ρύθμιση στην οποία έχει υπαχθεί για εξόφληση των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών προς τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται, έχει υποχρέωση ενημέρωσης των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.
Η καταβολή του βοηθήματος διακόπτεται από την ημερομηνία ανάληψης της μισθωτής εργασίας ή της αυτοαπασχόλησης ή συνταξιοδότησης ή απώλειας της ρύθμισης. Τυχόν βοηθήματα που έχουν καταβληθεί επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.
Αντίστοιχα, και στο πεδίο των απαιτούμενων δικαιολογητικών, προβλέπεται ότι ο δικαιούχος πρέπει να καταθέσει βεβαίωση του αρμόδιου ασφαλιστικού φορέα με την οποία πιστοποιείται η διακοπή του επαγγέλματος ή της ιδιότητας, ο χρόνος ασφάλισης και η μη ύπαρξη οφειλής ή ρύθμιση αυτής.
Απαιτείται επίσης, υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται από τον ασφαλισμένο ότι κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για τη λήψη του βοηθήματος δεν έχει αναλάβει μισθωτή εργασία, δεν αυτοαπασχολείται, δεν έχει απολέσει τη ρύθμιση στην οποία έχει υπαχθεί για εξόφληση των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών προς τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται, δεν λαμβάνει σύνταξη από φορέα κύριας ασφάλισης, τον ΟΓΑ, το ΝΑΤ ή το Δημόσιο, ή φορέα κύριας ασφάλισης της αλλοδαπής και δεν έχει μεταβιβάσει την επιχείρηση του ή το μερίδιο του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε σε σύζυγο ή πρόσωπο α και β βαθμού συγγένειας.
Στην ίδια υπεύθυνη δήλωση δηλώνει το φορέα από τον οποίο επιθυμεί να καταστεί δικαιούχος του βοηθήματος στη περίπτωση διακοπής δύο ελεύθερων επαγγελμάτων του.
Αν και για την πλειοψηφία των ελεύθερων επαγγελματιών και η νέα ρύθμιση αποτελεί δώρο ... άδωρον, στον ΟΑΕΕ εκτιμούν ότι μπορούν να λάβουν το βοήθημα τουλάχιστον 120.000 πρώην ασφαλισμένοι που έχουν βεβαιωμένες οφειλές έως 5.000 ευρώ ο καθένας τους.

OI ΘΕΣΕΙΣ ΤΗ ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ


Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, όπου συζητείτο το θέμα της ψήφου των μεταναστών στις αυτοδιοικητικές εκλογές, παρέστη ο γενικός γραμματέας της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμήσης.
Ο κ. Κοιμήσης διατύπωσε για μία ακόμη φορά την άποψη της ΚΕΔΕ ότι δηλαδή, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αυτή που μέσω των συνεδρίων της ανέδειξε το θέμα της κοινωνικής ενσωμάτωσης των νομίμων μεταναστών στη χώρα μας, ώστε να αποκτήσουν και δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές.
Ωστόσο, σημειώνει, μετά την αμετάκλητη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που κρίνει ως αντισυνταγματικό το δικαίωμα ψήφου σε ψηφοφόρους χωρίς ελληνική ιθαγένεια, ανακύπτει σοβαρό θέμα διαφύλαξης αφενός της νομιμότητας των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών και αφετέρου της μετεκλογικής λειτουργίας των δήμων και των περιφερειών της χώρας και αυτό η κυβέρνηση οφείλει να το εξασφαλίσει.

Η ΚΕΔΕ κάλεσε τα κόμματα να εκφράσουν από τώρα τη βούλησή τους, ώστε στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση να περιγραφεί μια ασφαλής μεταναστευτική πολιτική που θα οδηγεί στην ομαλή κοινωνική ενσωμάτωση των μεταναστών, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος ψήφου. 

AΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ ΧΙΟΥ "ΕΛΠΙΖΩ" ,ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΛΛΟΓΟΥ "ΑΡΤΙΟΝ"

ΜΕΤΑ  ΤΗΝ  ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΠΟΥ  ΕΙΧΑΜΕ  ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ
«ΑΡΤΙΟΝ»  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ    ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ  ΗΜΙΓΥΜΝΩΝ
ΓΥΝΑΙΚΩΝ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ,  ΣΥΝΗΛΘΕ ΤΟ Δ.Σ.  ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ
ΧΙΟΥ «ΕΛΠΙΖΩ» ΣΗΜΕΡΑ  11/2/2014  ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕ  ΤΟ ΘΕΜΑ  ΕΚΤΕΝΩΣ.
ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ  ΔΙΑΦΟΡΕΣ  ΑΠΟΨΕΙΣ, ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ  ΘΕΣΕΙΣ  ΤΩΝ  ΜΕΛΩΝ  ΜΑΣ
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ , ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ  ΜΕ 4-1
ΜΕΙΟΨΗΦΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ Κ. ΜΥΩΤΕΡΗ  ΔΗΜ . ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ ΧΙΟΥ «ΕΛΠΙΖΩ»  ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ, ΜΕ ΤΟ
ΣΚΕΠΤΙΚΟ  ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΑΓΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ  ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ .

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ «ΑΡΤΙΟΝ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ  ΚΑΙ
ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ  ΜΙΑ ΝΕΩΤΕΡΗ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.



ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ



Α ΓΛΥΚΑ

ΝΕΟ "ΧΑΡΑΤΣΙ" ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ



Aυξημένη προκαταβολή φόρου 55% θα πληρώσουν χαμηλοσυνταξιούχοι και μισθωτοί στην περίπτωση που διαθέτουν εισόδημα έστω και ένα ευρώ από ακίνητα ή ελευθέριο επάγγελμα.
Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, ο φόρος είναι ένας και εφόσον αυτός προκύπτει από δύο ή περισσότερες πηγές (δηλαδή, μισθωτές υπηρεσίες εισοδήματα από ακίνητα, ή ελευθέριο επάγγελμα) η προκαταβολή φόρου 55% θα υπολογίζεται επί του συνολικού φόρου. Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, αυτό σημαίνει ότι μισθωτοί και συνταξιούχοι που έχουν εισοδήματα από ακίνητα ή ελευθέριο επάγγελμα θα καταβάλλουν επιπλέον φόρους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημειώνεται ότι για τα εισοδήματα του 2013 έχουν θεσπιστεί τρεις κλίμακες για τον υπολογισμό του φόρου:
*εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες
*εισοδήματα από ενοίκια, και
*εισοδήματα από ελευθέρια επαγγέλματα.
Για τις δύο τελευταίες κατηγορίες προβλέπεται και προκαταβολή φόρου 55%.
Για παράδειγμα, εάν σε κάποιο φορολογούμενο αναλογεί φόρος 1000 ευρώ για εισόδημα από μισθό και 1000 ευρώ για εισόδημα από ενοίκια θα καταβάλει και προκαταβολή 55% επί των 2.000 ευρώ, δηλαδή 1.100 ευρώ επιπλέον. όπως λένε αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με το νέο νόμο ο φόρος για ένα φυσικό πρόσωπο είναι ένας και ενιαίος ανεξαρτήτως του εάν προκύπτει από διαφορετικού τύπου εισοδήματα.
Οσοι έχουν εισοδήματα μόνο από μισθωτές υπηρεσίες, δηλαδή φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων εξαιρούνται από την προκαταβολή φόρου. Με την κλίμακα μισθωτών και συνταξιούχων φορολογούνται και τα «μπλοκάκια» υπό προυποθέσεις.

N. Χρυσόγελος: η Κομισιόν κωφεύει και η ελληνική κυβέρνηση παραπλανεί για τα χημικά όπλα της Συρίας


"Μπαίνει σε νέα φάση η επικίνδυνη διαδικασία μεταφοράς και καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας εν πλω, καταμεσής της Μεσογείου. Τα χημικά όπλα της Συρίας πρέπει να καταστραφούν αλλά με διαφανείς διαδικασίες και με τρόπο ασφαλή για το περιβάλλον και την υγεία. Είναι σημαντικό να υπάρχει ενημέρωση όχι μόνο των αρχών αλλά και των επιστημόνων, και η όλη διαδικασία να παρακολουθείται από ανεξάρτητους επιστήμονες. Η  επιχείρηση πραγματοποιείται με αδιαφανείς διαδικασίες, το σκάφος δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλές για τον σκοπό που θα χρησιμοποιηθεί, υπάρχει μηδενική πληροφόρηση προς τις τοπικές κοινωνίες ακόμα και τις κυβερνήσεις, αφού θεωρείται στρατιωτική επιχείρηση που συντονίζεται από τον ΟΗΕ και εποπτεύεται από το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Σύμβασης για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων. Δεν παύει όμως να είναι μεταφορά επικίνδυνων ουσιών και επεξεργασία με μέθοδο που δεν αποκλείει πιθανούς κινδύνους για το περιβάλλον", δηλώνει ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Πράσινων και Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Αιγαίου με τον Οικολογικό Άνεμο.
"Με την ιδιότητά μου ως Περιφερειακός Σύμβουλος Ν. Αιγαίου προτείνω την άμεση παρέμβαση των Περιφερειακών Συμβουλίων Ν. Αιγαίου και Κρήτης, σε συνεργασία με  άλλες Μεσογειακές περιφέρειες και την Ένωση Θαλασσίων Περιφερειών της Ευρώπης (CPMR), καθώς και επαγγελματικών ενώσεων και εμπορικών επιμελητηρίων, για να θέσουμε την ελληνική κυβέρνηση, τον ΟΗΕ και τον Οργανισμό για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων προ των ευθυνών τους σε ότι αφορά την επαρκή ενημέρωση των περιφερειακών / εθνικών αρχών και των πολιτών για την εξέλιξη  της πολύ επικίνδυνης διαδικασίας σε μια κλειστή θάλασσα όπως η Μεσόγειος. Από τη στιγμή που δεν απέτρεψαν αυτή τη διαδικασία να συμβεί εν πλω στη Μεσόγειο, μετά και την άρνηση πολλών χωρών να την φιλοξενήσουν, οφείλουν να μας ενημερώσουν πιο αναλυτικά για το σχέδιο καταστροφής αλλά και τα μέτρα που έχουν λάβει για την αποφυγή και αντιμετώπιση πιθανού ατυχήματος", τόνισε ο Νίκος Χρυσόγελος.
Το ζήτημα έχει αναδείξει εδώ και καιρό ο  Νίκος Χρυσόγελος με συνεντεύξεις σε μέσα ενημέρωσης της Αλβανίας, όταν έγινε αρχικά προσπάθεια να φιλοξενήσει στο έδαφος της την καταστροφή των χημικών. Στην συνέχεια κατέθεσε επείγουσες επίκαιρες ερωτήσεις προς την Κομισιόν και την Λαίδη Άστον,  Ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας, [1], χωρίς όμως να έχει πάρει ακόμα απάντηση, αν και έχει παρέλθει το όριο των 3 εβδομάδων όπου πρέπει να απαντήσει η Κομισιόν. Σχετική ερώτηση έχει συνυπογράψει, επίσης, με μεγάλο αριθμό ευρωβουλευτών από διάφορες πολιτικές ομάδες και χώρες.  Στο σχετικό ψήφισμα για την Συρία που υπερψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο πρόσφατα υιοθετήθηκε η πρόταση του Νίκου Χρυσόγελου και των Πράσινων για διαφάνεια, πλήρη ενημέρωση των εθνικών και περιφερειακών αρχών καθώς και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για αποτροπή οποιουδήποτε κινδύνου που μπορεί να προκύψει από την διαδικασία καταστροφής των χημικών όπλων [2].
Η ελληνική κυβέρνηση προσπάθησε να διασκεδάσει τις εύλογες ανησυχίες επιστημόνων και της κοινωνίας των πολιτών για την ασφάλεια αυτής της επιχείρησης, παρά τις διαφορετικές απαντήσεις  που είχε δώσει στους έλληνες ευρωβουλευτές κατά την σχετική συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο, ο υπουργός εξωτερικών, εκπροσωπώντας το Συμβούλιο της ΕΕ.
Η καταστροφή των χημικών όπλων εν πλω, μια διαδικασία που πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, εγείρει πολλά ζητήματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινωνιών, ενώ θέτει ερωτηματικά σε σχέση με διάφορες διατάξεις της Ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσία. Το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται η όλη επιχείρηση στρατιωτική δεν αίρει τους κινδύνους για το περιβάλλον και την ανάγκη λήψης  μέτρων προστασίας του αλλά κι αναζήτησης πιο ασφαλούς μεθόδου ή/και τοποθεσίας καταστροφής.
Τα άρθρα 30-31 της Διεθνούς Συνθήκης για το Δίκαιο της Θάλασσας UNCLOS προβλέπουν ελέγχους και ευθύνη του Κράτους, του οποίου τη σημαία φέρει το σκάφος σε περίπτωση ατυχήματος. Στην εν λόγω περίπτωση η σημαία του σκάφους όπου θα γίνει η επεξεργασία είναι των ΗΠΑ, οι οποίες όμως δεν έχουν υπογράψει την UNCLOS γεγονός που δημιουργεί εύλογες ανησυχίες για το τρόπο που θα αντιμετωπίσουν πιθανό ατύχημα.
Επίσης, η μεταφορά των χημικών ουσιών καλύπτεται από τους κανονισμούς της SOLAS Κεφάλαιο VII - Μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων και MARPOL, Παράρτημα II - Κανονισμοί για τον Έλεγχο της Ρύπανσης από επιβλαβείς υγρές ουσίες [3] που θέτουν τα διεθνή πρότυπα για την ασφαλή μεταφορά δια θαλάσσης επικίνδυνων χημικών ουσιών, προσδιορίζοντας τα πρότυπα σχεδιασμού και κατασκευής των πλοίων που εμπλέκονται σε τέτοιες μεταφορές και τον εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι για το πλοίο, το πλήρωμά του και να το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των προϊόντων που μεταφέρονται. Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η Οδηγία 2004/35/ΕΕ [4] σχετικά με την περιβαλλοντική ευθύνη όσον αφορά την πρόληψη και την αποκατάσταση περιβαλλοντικής ζημίας προβλέπει ότι "…εφόσον μια περιβαλλοντική ζημία δεν έχει ακόμα επέλθει, υφίσταται όμως άμεσος κίνδυνος επέλευσής της, ο φορέας διαχείρισης μιας μονάδας πρέπει να λάβει δίχως καθυστέρηση τα απαραίτητα μέτρα αποτροπής...". Στην ΕΕ μια ενδοκοινοτική διακομιδή αποβλήτων γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό 1013/2006 [5] για τις μεταφορές αποβλήτων, ο οποίος προβλέπει Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, πρωτόκολλα και αναλυτικές διατυπώσεις από αμφότερες τις χώρες αποστολής και παραλαβής.

Γ.ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ : " Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΡΟΛΟ "

 Προώθηση 
Ιστοσελίδα 
Άρθρο Γ. Κουμουτσάκου στην εφημερίδα "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" της 11ης Φεβρουαρίου με αφορμή την αλλαγή του συστήματος ανάδειξης των ευρωβουλευτών.
"Έχουν οι πολίτες το δικαίωμα να επιλέγουν με σταυρό εκείνους που θέλουν να τους εκπροσωπούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες-μέλη της Ε.Ε."
Οι αποφάσεις που λαμβάνονται στις Βρυξέλλες επηρεάζουν άμεσα τη ζωή μας. Αφορούν, άλλωστε, τον αγώνα για την έξοδο από την κρίση, τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας, και την προάσπιση των εθνικών μας ζητημάτων. Αφορούν τη διεθνή παρουσία της χώρας μας, την αξιοπιστία και την αξιοπρέπειά της.
Ύστερα από 33 χρόνια πλήρους συμμετοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με την μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής νομοθεσίας να έχει τις ρίζες της στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, με την ελληνική οικονομία να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευρωπαϊκή, με τη γεωργία μας να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ευρωπαϊκή κοινή αγροτική πολιτική, με την εξωτερική μας πολιτική να επηρεάζεται πολλαπλώς από την ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική, η διάκριση ευρωπαϊκού και ελληνικού είναι, στην ουσία μια τεχνητή διάκριση.
Γι’ αυτό, ακριβως, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βρίσκεται η πρώτη γραμμή της μάχης. Για την υποστήριξη των αιτημάτων των πολιτών και την προώθηση των οικονομικών, των κοινωνικών και εθνικών μας στόχων. Στην κρίσιμη αυτή γραμμή, κάθε χώρα-μέλος δίνει το δικό της παρόν με τους ευρωβουλευτές της. Έχουν, λοιπόν, οι πολίτες το δικαίωμα να επιλέγουν οι ίδιοι, με σταυρό προτίμησης, εκείνους που θέλουν να τους εκπροσωπούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτό άλλωστε ισχύει στις περισσότερες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάμεσα στις οποίες και η Κύπρος.
Ενώ, όμως, η προώθηση των οικονομικών, των κοινωνικών και εθνικών στόχων είναι το πρώτο καθήκον των ευρωβουλευτών, βασική υποχρέωση είναι και η συνεχής επικοινωνία με τους πολίτες. Οι εκπρόσωποι της χώρας στο Ευρωκοινοβούλιο οφείλουν να ενημερώνουν για όσα διακυβεύονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να ενημερώνονται για όσα προτάσσει η κοινωνία. Και σ’ αυτό - στην αμφίδρομη, δηλαδή, επικοινωνία ευρωβουλευτών και πολιτών - μπορεί να συμβάλουν ουσιαστικά η καθιέρωση του σταυρού προτίμησης, αλλά και η διεύρυνση του αριθμού των υποψηφίων. Μπορεί έτσι να υποκινηθεί και να αναπτυχθεί ένας ευρύτερος και ουσιαστικότερος διάλογος των πολιτικών δυνάμεων, των υποψηφίων τους και τελικά των ευρωβουλευτών τους για την Ευρώπη που θέλουμε. Αλλά και για τις προτεραιότητες που θέτουμε οι Έλληνες στο πλαίσιο της Ε.Ε.. Εκεί, δηλαδή, απ’ όπου μπορεί να επηρεάζονται, αλλά και να ελέγχονται οι στρατηγικές για την οικονομία, την ανάπτυξη, την απασχόληση, τη μετανάστευση. Εκεί που διαμορφώνονται ταυτόχρονα αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα τα μείζονα εθνικά μας ζητήματα, το Κυπριακό, το Σκοπιανό, τις θαλάσσιες πολιτικές.
Είναι, επομένως, σε απόλυτα θετική κατεύθυνση η απόφαση αλλαγής του συστήματος ανάδειξης των ευρωβουλευτών, που σύντομα θα γίνει νόμος του Κράτους. Με αυτήν τη θεσμική μεταρρύθμιση, η κοινωνία παίρνει τον πρώτο λόγο. Ο πολίτης μετέχει πιο ενεργά στα ευρωπαϊκά δρώμενα, απαιτεί πιο άμεσα την ανάπτυξη συγκεκριμένων δράσεων και επιλέγει αδιαμεσολάβητα τους εκπροσώπους του στο Κοινοβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατακτά ουσιαστικά ένα ακόμη πολιτικό δικαίωμα. Και αυτό συνιστά μια καθ’ όλα θετική εξέλιξη. Είναι, πέρα από κάθε αμφιβολία, ένα ποιοτικό άλμα Δημοκρατίας. Κανένας, άλλωστε, δεν μπορεί να ξεχνά πως η Δημοκρατία είναι ένα διαρκές στοίχημα και η βελτίωσή της απαιτεί συνεχή προσπάθεια.
Η θεσμική αλλαγή που προωθείται μπορεί ακόμη να συμβάλει ουσιαστικά και έμπρακτα στον αγώνα για την Ευρώπη που θέλουμε. Χρειαζόμαστε, άλλωστε, περισσότερη και όχι λιγότερη Ευρώπη. Μια Ευρώπη πιο δημοκρατική πιο κοινωνική, πιο αποτελεσματική. Χρειαζόμαστε, όμως, πρώτα απ’ όλα, πίστη στην Ελλάδα και στην ευρωπαϊκή προοπτική της. Και βέβαια, γνώση, εντατική δουλειά και βούληση προσφοράς. Για όλα αυτά δικαιούνται να κρίνουν οι ίδιοι οι πολίτες. Αυτό επιβάλλει η Δημοκρατία, αυτό επιτάσσουν τα συμφέροντα της Πατρίδας μας. Να είναι η κοινωνία σε πρώτο ρόλο.

ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ ΜΕΓΑΛΕ ΑΔΕΛΦΕ (ΒIG BROTHER) ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ Δύο σοβαρότατες εξελίξεις τρέχουν στα Ελληνικά σχολεία


Φίλε γονέα:
Το υπουργείο παιδείας προωθεί , στα σχολεία, ένα πληροφοριακό σύστημα  το my school  (το σχολείο μου) και τη λεγόμενη αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Πίσω όμως από την ‘’αθώα΄΄φράση  «το σχολείο μου» είναι κρυμένος ο εφιάλτης του απόλυτου φακελώματος των παιδιών μας και της οικογένειάς τους για όλη τους τη ζωή, ενώ πίσω από την αξιολόγηση, κρύβεται η ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση των σχολικών μονάδων!!
Πρέπει να γνωρίζεις  ότι:
Α) Στο my school   καταχωρούνται προσωπικά δεδομένα του παιδιού σου όπως το ΑΜΚΑ,  μέσω του οποίου μπορεί οποιοσδήποτε (εργοδότης, ασφαλιστική εταιρία, κλπ)  να γνωρίζει  πιθανά προβλήματα υγείας που ενδεχομένως είχε κάποτε το παιδί  σου;;; Γνωρίζεις ότι καταχωρούνται προσωπικά σου δεδομένα, όπως η εργασία σου και το μορφωτικό σου επίπεδο, ότι φακελώνεται όλη η οικογένεια;;;
Β) Ότι σε κάθε παιδί πρέπει απαραίτητα να καταχωρηθεί η «διαγωγή του», από το δημοτικό ακόμα, και οποιαδήποτε τιμωρία, από την απλή παρατήρηση ή την  επίπληξη  μέχρι τυχόν αποβολές κλπ. Με δυο λόγια κατηγοριοποιούν  και φακελώνουν τα παιδιά μας από το δημοτικό… Γιατί; Για ποιο λόγο; Τι σχέση έχει το ΑΜΚΑ, ή μια αποβολή στο Δημοτικό με τη μόρφωση των παιδιών μας, με τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο, με την εργασία του αργότερα;  ποιος θα χρησιμοποιεί μελλοντικά και δια βίου αυτά τα δεδομένα;
Γ) Στην  λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας»  σε πρωτεύουσα θέση  αξιολογούνται οι πόροι του σχολειού, δηλαδή η τσέπη σου και οι χορηγοί. Σε υποχρεώνουν, ή  να εξευτελιστείς ζητιανεύοντας από τους «πλούσιους χορηγούς» ελεημοσύνη,  ή να βάλεις ακόμα πιο βαθειά το χέρι στην άδεια τσέπη σου, για να μάθουν τα παιδιά σου γράμματα…
Δ) Στην   «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας», «αξιολογούν», το πόσο ήσυχα, το πόσο υπάκουα, το πόσο υποταγμένα είναι τα παιδιά μας. Η κοινωνία της φτώχειας της εξαθλίωσης της κατάθλιψης των αυτοκτονιών πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο. Όμως εμείς ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας ένα σχολείο της γνώσης της αυτενέργειας της δημιουργίας της ελευθερίας.
ΚΑΛΟΥΜΕ  τους γονείς να αρνηθούν να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία και των παιδιών τους.  Σε κάθε σχολείο να γίνουν συνελεύσεις  γονέων μαθητών εκπαιδευτικών με στόχο την ενημέρωση όλων και την οργάνωση της αντίδρασης μας.
Καλούμε  συλλόγους γονέων  να βρεθούμε μεταξύ μας  και να στείλουμε εξώδικα στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης  και στις διευθύνσεις προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να μην προχωρήσει το  my school   και στην συνέχεια η αυτοαξιολόγηση.Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κανένα εξώδικο δεν σταματάει τα σχέδια τους χωρίς την μαζική και ανυποχώρητη αντίδραση όλων  μας,ελπίζουμε όμως να είναι μια κίνηση που θα ανοίξει  την συζήτηση και θα τους σταματήσει έστω και για λίγο.
Καλούμε σε πανελλαδικό συντονισμό συλλόγους ώστε η φωνή μας να μεγαλώσει..
ΑΣ ΜΗΝ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΔΟΥΛΟΙ…
ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΤΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ