Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 7.000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΤΟ 2013


ΠΕΝΕΝ : ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΥΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΟΡΚΟΥΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


 Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, με αφορμή την εκδήλωση για την ημέρα του Εμπορικού Ναυτικού και την Ευρωπαϊκή ημέρα της θάλασσας που οργανώθηκε από το Ν.Ε.Ε στις 20/5/2013 και τα όσα ειπώθηκαν από την πλευρά του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, θέλει να επισημάνει τα παρακάτω:

Για πολλοστή φορά ο Πρωθυπουργός και ο ΥΝΑ δίνουν όρκους πίστης στο εφοπλιστικό κεφάλαιο διαβεβαιώνοντας με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους για την διασφάλιση σταθερού κανονιστικού πλαισίου για την Ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα και για την ανάγκη να παρθούν και άλλα μέτρα προκειμένου να βελτιωθεί και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ελλήνων εφοπλιστών και των επιχειρήσεών τους.



Ο Πρωθυπουργός, ο Υπουργός Ν.Α και η τρικομματική κυβέρνηση έχουν ταυτίσει πλήρως την ναυτιλία με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την ναυτιλιακή επιχείρηση αγνοώντας και περιφρονώντας το ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό που έχει τεράστια συνεισφορά στην χώρα, στην οικονομία και την Ναυτιλία.

Οι αναφορές στην εκδήλωση για το μοντέλο της COSCO αλλά και η υπεράσπιση του άρθρου 19 του πρόσφατου νομοσχεδίου για την «αναδιοργάνωση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» δείχνουν ότι η κυβέρνηση οραματίζεται για τους Έλληνες Ναυτικούς έναν εργασιακό μεσαίωνα χωρίς δικαιώματα και με μισθούς που αντιστοιχούν σε Ναυτικούς τρίτων χωρών. Φαίνεται πως η πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου στην Κίνα τους ενέπνευσε την ιδέα να αντιγράψουν το κινεζικό μοντέλο……

Οι Έλληνες Ναυτεργάτες και το συνδικαλιστικό κίνημα δεν πρόκειται να συναινέσουν και να υποκύψουν στις άναρθρες και ακραίες κυβερνητικές και εφοπλιστικές κραυγές που ζητούν την υποταγή των δικαιωμάτων τους στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Θα αγωνισθούν ενάντια στην μνημονιακή κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική για μια Ναυτιλία που οι εργαζόμενοι σε αυτήν θα έχουν την περίοπτη θέση που τους αρμόζει και τους αξίζει.

Για μια Ναυτιλία με Έλληνες Ναυτεργάτες και με σεβασμό στον μόχθο και στα δικαιώματά τους. Για μια Ναυτιλία που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και της εθνικής της οικονομίας.

BΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ- ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΧΙΩΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΒΟΡΡΙΑΣ



Στα γραφεία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών πραγματοποιήθηκε η ετήσια εκδήλωση βράβευσης των ναυτικών που τερμάτισαν το 2009 την σταδιοδρομία τους σε ποντοπόρα πλοία, με τη μεγαλύτερη θαλάσσια υπηρεσία, καθώς και η απονομή υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές.

Τα βραβεία στους ναυτικούς από 3.000 ευρώ το καθένα που απένειμε ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. κ. Θ. Βενιάμης, έλαβαν από την κατηγορία αξιωματικών, ο Πλοίαρχος Γ΄ τάξεως κ. Ηλίας Βορριάς και από την κατηγορία πληρωμάτων ο ναύτης κ. Παναγιώτης Τζανάκης.

Ο κ. Ηλίας Βορριάς έχει γεννηθεί στη Χίο το 1951 και τερμάτισε την σταδιοδρομία του με συνολική θαλάσσια υπηρεσία 28 έτη, 1 μήνα και 4 ημέρες εκ των οποίων τα 27 έτη και 24 μέρες σε ποντοπόρα πλοία , κυρίως της εταιρείας «GRANICOS».

Ο κ. Παναγιώτης Τζανάκης γεννήθηκε στην Σκιάθο το 1948 και συνταξιοδοτήθηκε το 2009 έχοντας συνολική θαλάσσια υπηρεσία 33 έτη, 9 μήνες και 29 μέρες εκ των οποίων 30 έτη, 6 μήνες και 22 μέρες σε ποντοπόρα πλοία κυρίως των Ομίλων Αγγελικούση, Νιάρχου και Ωνάση.

Οι υποτροφίες για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος απενεμήθησαν ως εξής:

Την υποτροφία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών στη μνήμη του Προέδρου της Αντώνη Χανδρή από 10.000 δολάρια έλαβε ο κος Σπυρίδων Δρακόπουλος, παιδί ναυτικού που απoφοίτησε από την Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου με βαθμό καλώς και έχει ξεκινήσει μεταπτυχιακές σπουδές στη Ναυπηγική στο Newcastle University.

Την υποτροφία της εταιρείας CARRAS (HELLAS) S.A από 15.000 δολάρια έλαβε ο κύριος Ανδρέας Τσάκαλος. Ο Ανδρέας Τσάκαλος έλαβε πτυχίο Ανθυποπλοιάρχου με βαθμό λίαν καλώς και έχει γίνει δεκτός για μεταπτυχιακό στο Marine Policy στο Cardiff University. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά.

Την υποτροφία του Lloyd’s Register Foundation από 10.000 λίρες Αγγλίας, έλαβε ο κ. Γεώργιος Λαμπρόπουλος. Ο Γεώργιος Λαμπρόπουλος είναι τελοιόφοιτος στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και έχει γίνει δεκτός για μεταπτυχιακές σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία και συγκεκριμένα στο Newcastle University για Marine Engineering.




O Πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης στην προσφώνησή του, τόνισε μεταξύ άλλων:

Η εκδήλωση αυτή αποτελεί θεσμό για την Ένωσή μας και τα μέλη της, δίνοντάς μας την ευκαιρία να τιμήσουμε άξιους ναυτικούς που υπηρέτησαν με επαγγελματισμό αλλά και αγάπη τη ναυτιλία μας. 

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι το ανθρώπινο δυναμικό είναι η κινητήρια δύναμη της ομαλής και παραγωγικής λειτουργίας των πλοίων μας. Επιπλέον, οι άξιοι ναυτικοί μας, κατέχοντας την μακρόχρονη ελληνική ναυτική τεχνογνωσία, αποτελούν εγγύηση για την μεταλαμπάδευση, όχι μόνο της πείρας τους στις νέες γενιές ναυτικών, αλλά και της αγάπης τους για τη θάλασσα και ελπίζω, ειδικότερα, για τη ναυτιλία των Ελλήνων, την πρώτη εμπορική ναυτιλία του κόσμου. Τα βραβεία που θα δώσουμε σήμερα στους άξιους εκπροσώπους της ελληνικής ναυτικής οικογένειας, αν και συμβολικής αξίας, αποτελούν ένδειξη της εκτίμησης της ναυτιλιακής οικογένειας προς αυτούς.

Όμως, παράλληλα, στη σημερινή τελετή θα χορηγηθούν 3 υποτροφίες σε νέους επιστήμονες για μεταπτυχιακές σπουδές σε πανεπιστήμια της Ευρώπης. Η πράξη αυτή αποτελεί επιβράβευση των προσπαθειών τους για απόκτηση περισσότερων εξειδικευμένων γνώσεων που, πέραν της προσωπικής τους πνευματικής προόδου, θα τους είναι απαραίτητες στις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν στον σύγχρονο επαγγελματικό στίβο. 

Κλείνοντας, πρόσθεσε: 

Η χώρα μας διανύει την κρισιμότερη περίοδο στη νεότερη ιστορία της και ελπίζω πράγματι να ξεκινήσει σύντομα η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και να μπούμε πάλι σε τροχιά προόδου. Όλοι εμείς που υπηρετούμε τη ναυτιλία από διάφορες θέσεις γνωρίζοντας τη δυναμική της και τη στρατηγική σημασία της για την ελληνική οικονομία, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ελληνική εμπορική ναυτιλία θα συνεχίσει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιδιωκόμενη αναπτυξιακή πορεία της πατρίδας μας. 

TO ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ







To Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών & Λιμενικών Επιχειρήσεων, του Τμήματος Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο των εορτασμών για τις Ευρωπαϊκές Ήμερες της Θάλασσας ανακοίνωσαν το Πρόγραμμα Εκδηλώσεων και Δράσεων στη Νήσο Χίο
Τετάρτη 22 Μαΐου 2013
18:00 – Στο κτήριο Κοραή
- Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στη ναυτιλία και στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή: Εισηγήτρια: κ. Δανάη Μπεζαντάκου
20:00-21:30
Ενότητα: Η ναυτιλία ….με τα μάτια των νέων 
Παρουσίαση από φοιτητές/φοιτήτριες της Ναυτιλιακής Οικονομικής με θέμα: Η ελληνική ναυτιλία: Παρελθόν, παρόν και προκλήσεις:: 
Συντονιστής: Ηλίας Μπίσιας

Ενότητα: Η ναυτιλία……..στα μάτια των νέων
«Επιλέγω Ναυτιλία», Παρουσίαση ερευνητικής δράσης: Θάνος Πάλλης
«Πώς το χιώτικο μανταρίνι έγινε παγκόσμιο προϊόν;», Παρουσίαση από φοιτητές/φοιτήτριες της Ναυτιλιακής Οικονομικής:, Συντονιστές: Βαγγέλης Ξύδας, Ματίνα Κιουράνη 

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013
10:00 - ΑΕΝ Μηχανικών Χίου
Επίσκεψη φοιτητών και ομιλία για τη Γαλάζια Ανάπτυξη στους σπουδαστές της ΑΕΝ Μηχανικών Χίου, Συντονιστές: Μαρία Λεκάκου, Ηλίας Μπίσιας.
 
20:00 - Αμφιθέατρο Πανεπιστημίου Αιγαίου
Προβολή της ταινίας «Πειρατεία στον Ωκεανό» (2012)
Συζήτηση για την πειρατεία με ναυτικούς: Συντονιστής Ιωάννης Θεοτοκάς

Παρασκευή 24 Μαίου 2013
12:00- 15.00. Βιβλιοθήκη Κοραή
Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Πολιτικής: 
«Από την διαπραγμάτευση στη συν-διαμόρφωση. Η Ευρωπαϊκή εμπειρία από τις πολιτικές για τη Ναυτιλία»
Εισηγητής: Σωτήρης Ράπτης, Επιστημονικός Συνεργάτης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
19:00 μμ – 21:00 μμ. Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος»
Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης: «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική: Ευκαιρίες και προ(σ)κλήσεις για την Ελλάδα»
Κύριος Ομιλητής: Κώστας Μουσουρούλης, Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου (επιβεβαίωση) 
Συνομιλητές: Γιάννης Σπιλάνης, Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής

Κώστας Γανιάρης, Αντιπεριφερειάρχης Χίου (επιβεβαίωση)

Σταύρος Μιχαηλίδης, Διευθυντής Ιδρύματος Μαρίας Τσάκου 

Δημήτρης Σπυριδάκης, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων
Μιχάλης Μπελέγρης , Ιστιοπλοϊκός όμιλος Χίου
Συντονίστρια: Μαρία Λεκάκου

MEIΩΣΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΤΟΥ ΥΝΑ




Από τέσσερις σε τρεις μειώθηκαν οι γενικές γραμματείες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο πλαίσιο της διοικητικής μεταρρύθμισης.

Ο μέχρι πρότινος γενικός γραμματέας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας Αθανάσιος Χριστόπουλος διορίζεται γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στη θέση του πρώην πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κωνσταντίνου Μουτζούρη, ο οποίος αναμένεται να πάρει τη θέση του επικεφαλής της νεοσύστατης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Στη θέση τους παραμένουν, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αθανάσιος Μπούσιος και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Σπιλάνης.




dealnews.gr

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΗΦΗ


Ενόψει της υλοποίησης νέου κύκλου του προγράµµατος των «Κέντρων
Ηµερήσιας Φροντίδας Ηλικιωµένων» (ΚΗΦΗ) και των Κέντρων ∆ιηµέρευσης-Ηµερήσιας
Φροντίδας (Κ∆ΗΦ), σας ενηµερώνουµε ότι µε τις διατάξεις του άρθρου 47 παρ.2 του ν.
4141/2013 προβλέφθηκε η παράταση των συµβάσεων του προσωπικού των φορέων
των ΟΤΑ που απασχολείται στα κέντρα αυτά, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι
παρεχόµενες υπηρεσίες, µέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξης των φορέων
στο νέο κύκλο του προγράµµατος.
Ειδικότερα, σύµφωνα µε τις ανωτέρω διατάξεις, οι συµβάσεις ιδιωτικού δικαίου
ορισµένου χρόνου του προσωπικού, που απασχολείται σε φορείς των ΟΤΑ στο πλαίσιο
της συγχρηµατοδοτούµενης πράξης «Ενέργειες στήριξης ηλικιωµένων και λοιπών
ατόµων που χρήζουν βοήθειας για την ενίσχυση της απασχολησιµότητας των εµµέσως
ωφελουµένων ατόµων» του Επιχειρησιακού Προγράµµατος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου
∆υναµικού» 2007−2013 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και
Πρόνοιας, παρατείνονται από τη λήξη τους (31.12.2012) έως 31.7.2013.
Επειδή στο µεταβατικό αυτό στάδιο η παράταση των συµβάσεων είναι
υποχρεωτική (εκ του νόµου), δεν απαιτείται η έγκριση της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει,
ούτε η προβλεπόµενη από τις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 1 του ν.4038/2012
δηµοσίευση στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως της πράξης παράτασης.
Όµως, µετά την ένταξη των φορέων στο νέο κύκλο της πράξης και την
υπογραφή της σχετικής σύµβασης µε το δικαιούχο της πράξης, οι συµβάσεις του
προσωπικού θα µπορούν να ανανεώνονται ή παρατείνονται, κατ’ εφαρµογή της παρ. 3
του άρθρου 21 του ν. 2190/94, έως τη λήξη του προγράµµατος, κατόπιν έγκρισης της
ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει.
Εποµένως, αµέσως µετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος των φορέων για τη
συµµετοχή τους στη διαδικασία επιλογής των αναδόχων του νέου κύκλου, θα πρέπει να
υποβληθεί σχετικό αίτηµα έγκρισης της ανανέωσης ή παράτασης των συµβάσεων του
ΑΔΑ: ΒΕΝΜΝ-ΘΝΟ2
προσωπικού, µε τήρηση της διαδικασίας του προγραµµατισµού προσλήψεων, όπως
περιγράφεται στην Α.Π. οικ.8920/6.3.2013 εγκύκλιο της υπηρεσίας µας.
Για τα ανωτέρω, παρακαλούµε να ενηµερώσετε άµεσα τους ΟΤΑ α΄ βαθµού της
αρµοδιότητάς σας.
Το παρόν µπορείτε να αναζητήσετε και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου
Εσωτερικών www.ypes.gr, στη διαδροµή: Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση-
Αυτοδιοίκηση/Εγκύκλιοι-Αποφάσεις-Συχνές Ερωτήσεις-ΟΤΑ α΄ βαθµού/Κοινωνικές
∆οµές/Εγκύκλιοι.
Ο Γενικός ∆ιευθυντής
Κωνσταντίνος Κιντή

ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΗΦΗ ΚΑΙ ΚΔΗΦ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ



Παρατείνεται η λειτουργία των ΚΗΦΗ και ΚΔΗΦ των Δήμων
Ενόψει της υλοποίησης νέου κύκλου του Προγράµµατος των «Κέντρων Ηµερήσιας Φροντίδας Ηλικιωµένων» (ΚΗΦΗ) και των Κέντρων ∆ιηµέρευσης - Ηµερήσιας Φροντίδας (Κ∆ΗΦ), το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε  την παράταση των συµβάσεων του προσωπικού των φορέων των ΟΤΑ, που απασχολείται στα κέντρα αυτά, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι παρεχόµενες υπηρεσίες, µέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξης των φορέων στο νέο κύκλο του Προγράµµατος.
Ειδικότερα, οι συµβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισµένου χρόνου του προσωπικού, που απασχολείται σε φορείς των ΟΤΑ, στο πλαίσιο της συγχρηµατοδοτούµενης πράξης «Ενέργειες στήριξης ηλικιωµένων και λοιπών ατόµων που χρήζουν βοήθειας για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των εµµέσως ωφελουµένων ατόµων» του Επιχειρησιακού Προγράµµατος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου ∆υναµικού 2007−2013» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, παρατείνονται από τη λήξη τους -31.12.2012- έως 31.7.2013.
Μετά την ένταξη των φορέων στο νέο κύκλο της πράξης και την υπογραφή της σχετικής σύµβασης µε το δικαιούχο της πράξης, οι συµβάσεις του προσωπικού θα µπορούν να ανανεώνονται ή παρατείνονται, κατ’ εφαρµογή της παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 2190/94, έως τη λήξη του Προγράµµατος, κατόπιν έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει.
Εποµένως, αµέσως µετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος των φορέων για τη συµµετοχή τους στη διαδικασία επιλογής των αναδόχων του νέου κύκλου, θα πρέπει να υποβληθεί σχετικό αίτηµα έγκρισης της ανανέωσης ή παράτασης των συµβάσεων του προσωπικού, µε τήρηση της διαδικασίας του προγραµµατισµού προσλήψεων, όπως περιγράφεται στην Α.Π. οικ.8920/6.3.2013 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.
epoli.gr

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΠΟΙΖΩ



 Ανάσα αισιοδοξίας προκαλούν οι συνεχιζόμενες θετικές αποφάσεις σε υποθέσεις υπερχρεωμένων μελών της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. τις οποίες χειρίστηκαν δικηγόροι του νομικού τμήματός της, έχοντας συνδράμει στην εξωδικαστική  διαδικασία. Οι πιο πρόσφατες αποφάσεις των Ειρηνοδικείων, προβλέπουν διαγραφή χρέους μέχρι και 95%!
1.  Πιο συγκεκριμένα: Στην πρώτη περίπτωση που κρίθηκε από το Ειρηνοδικείο Αχαρνών, ο αιτών, 57 ετών, διαζευγμένος, συνταξιούχος αστυνομικός με μηνιαίο εισόδημα 1.475,00 ευρώ, με παιδιά που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, καλείται να καταβάλει σε συνολικό διάστημα 4 ετών το συνολικό ποσό των 9.600 ευρώ, έναντι συνολικής οφειλής 171.031,81 ευρώ. Συνεπώς, διαγράφεται το 95% των οφειλών του, δηλαδή 161.431,81 ευρώ, μεταξύ των οποίων και οφειλή του προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Σημαντικό στοιχείο της εν λόγω απόφασης είναι το γεγονός ότι ο μεγάλος δανεισμός του αιτούντος ,που αφορούσε αποκλειστικά καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, δεν θεωρήθηκε ότι συνιστά από μόνος του λόγο στοιχειοθέτησης δόλιας περιέλευσης του σε αδυναμία εξυπηρέτησης οφειλών, όπως πρότειναν με τις ενστάσεις τους οι πιστώτριες Τράπεζες.
2.   Στη δεύτερη περίπτωση που κρίθηκε από το ίδιο Ειρηνοδικείο , οι αιτούντες ηλικίας 60 και 59 ετών, παντρεμένοι, με μια εξ αδιαιρέτου κατοικία, εμπορικής αξίας 85.000 ευρώ, καλούνται να καταβάλουν για 24 έτη το ποσό των 150,00 ευρώ κάθε μήνα έκαστος ενώ παράλληλα απαλλάσσονται από το υπόλοιπο των οφειλών τους, ύψους 202.640,03 ευρώ, δηλαδή διαγράφεται το 78,69% των οφειλών τους. Το εισόδημα της οικογένειας προέρχεται μόνο από τη σύνταξη του συζύγου, ύψους 1.154,49 ευρώ καθώς η σύζυγος είναι άνεργη.



3.   Η  τρίτη υπόθεση  η οποία κρίθηκε από το Ειρηνοδικείο Καλλιθέας, αφορούσε δανειολήπτρια ηλικίας 58 ετών, διαζευγμένη χωρίς προστατευόμενα τέκνα, εν αναμονή έκδοσης της σύνταξης της, με συνολικό ποσό οφειλών ύψους 147.633,62 ευρώ. Βάσει της απόφασης, που έλαβε υπόψη και την αξία της κατοικίας της (60.000 ευρώ), η δανειολήπτρια θα καταβάλει 350 ευρώ κάθε μήνα και για 4 έτη ,μόλις αρχίσει η καταβολή της σύνταξης της, ενώ  στη συνέχεια 252,14 ευρώ  για 15 έτη  . Συνολικά, δηλαδή, θα καταβάλει στους πιστωτές της σε διάστημα 19 ετών το ποσό των 62.185,2 ευρώ και θα διαγραφεί ποσοστό 57,88% του χρέους της.
Ωστόσο, παρά τις θετικές και ελπιδοφόρες αποφάσεις της δικαιοσύνης για υποθέσεις μελών της, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συνεχίζει να επισημαίνει  στην Πολιτεία την ανάγκη νομοθέτησης μέτρων πραγματικής ανακούφισης των δανειοληπτών και όχι ημίμετρων, ώστε να μην χρειάζεται οι υπερχρεωμένοι οφειλέτες να καταφεύγουν σε χρονοβόρες και δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες.



Για περισσότερες πληροφορίες : Aθήνα:  τηλ.   210 330.44.44,  e-mail:  info@ekpizo.gr
                               Θεσσαλονίκη: τηλ.2310257776, e-mail: ekpizothess@ekpizo.gr
                              Πάτρα: τηλ.  2610 222626,  e-mail: ekpizopatras@ekpizo.gr
                             Ιστοσελίδα :www.ekpizo.gr       


Αθήνα, 21 Μαΐου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΤΗΣ ΧΙΟΥ


Ερώτηση
Προς
Τον Υπουργό Οικονομικών

Θέμα:  Κτιριακή υποδομή Τελωνείου Χίου
Η ροή των τουριστών από την Τουρκία και γενικώς οι οικονομικές συναλλαγές, έχουν αυξηθεί και εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Η κατάσταση, όμως, στην υπάρχουσα κτιριακή υποδομή που χρησιμοποιείται από το Τελωνείο για την υποδοχή επιβατών εξωτερικού, τον διαβατηριακό έλεγχο και την έκδοση visas, αδυνατεί να καλύψει τις υπάρχουσες ανάγκες.  
Καθημερινά διαδραματίζονται εικόνες συνωστισμού, καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας, γιατί ο χώρος είναι πολύ μικρός και η συντήρησή του προσκρούει στην αμφισημία για το ποια υπηρεσία είναι υπεύθυνη για τέτοιου είδους εργασίες. Ως εκ τούτου, η πρώτη εικόνα και εμπειρία, που έχουν οι επισκέπτες στο νησί της Χίου, δεν αρμόζει στη χώρα μας και στο νησί μας. Οι τουρίστες πολλές φορές είναι υποχρεωμένοι να στέκονται στον ήλιο για περισσότερο από δύο ώρες, μέχρι να περάσουν τον τελωνειακό έλεγχο. Είναι προφανές ότι αυτό αποτελεί αντικίνητρο δεύτερης επίσκεψης και αρνητική διαφήμιση για το νησί μας, σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη την τουριστική κίνηση για την αύξηση του συνολικού εισοδήματος της τοπικής κοινωνίας.
Παραπλεύρως του υπάρχοντος κτιρίου του Τελωνείου, το οποίο έχει παραχωρηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Χίου στο Τελωνείο υπάρχει εγκαταλειμμένη κτιριακή υποδομή, η οποία παλαιότερα χρησιμοποιούνταν ως ιχθυόσκαλα, αλλά εδώ και χρόνια καταρρέει εγκαταλελειμμένη χειροτερεύοντας την εικόνα της περιοχής.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.       Με δεδομένο ότι το κτίριο του Τελωνείου έχει παραχωρηθεί από το Λιμενικό Ταμείο στο Τελωνείο Χίου, ποιος έχει την υποχρέωση και την ευθύνη συντήρησης του κτιρίου και εκτέλεσης των απαραίτητων εξωτερικών και εσωτερικών βελτιωτικών παρεμβάσεων;
2.       Υφίσταται υποχρέωση του Υπουργείου Οικονομικών ή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για την συντήρηση του κτιρίου, την βελτίωση των κτιριακών υποδομών και την κατασκευή προσωρινών κατασκευών στον εξωτερικό χώρο;
3.       Το γειτνιάζον κτίριο (πρώην ιχθυόσκαλα) δύναται να χρησιμοποιηθεί από το Τελωνείο της Χίου, με σκοπό να αποσυμφορηθεί το υπάρχον κτίριο; Εάν, ναι, ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για την επισκευή του;

21 Μαΐου 2013
Ο ερωτών βουλευτής
Κωνσταντίνος Δ. Τριαντάφυλλος

AΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ. ΣΕ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ Sea Diamond



 
Απαντώντας στην αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Νικόλαος Συρμαλένιος, με θέμα «Ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου του Sea Diamond από τη θάλασσα της Θήρας», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σημείωσε τα ακόλουθα:

«Το Κ/Ζ "SEA DIAMOND" ναυάγησε τις πρώτες πρωινές ώρες της 06-04-2007 στη θαλάσσια περιοχή όρμου Αθηνιού νήσου Θήρας μετά από πρόσκρουσή του σε ύφαλο. Σύμφωνα με δήλωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο έφερε 430t μαζούτ, 63t Diesel, 36.000 λίτρα λιπαντέλαια, 10 κυβικά μέτρα βαρέα πετρελαιοειδή κατάλοιπα, 15 κυβικά μέτρα ελαφρά πετρελαιοειδή κατάλοιπα και 10 κυβικά μέτρα κατάλοιπα λιπαντελαίων.

Η ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής Καλντέρας νήσου Θήρας που προκλήθηκε από τη βύθιση του Κ/Ζ "SEA DIAMOND" αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2007, με την έγκαιρη λήψη των απαραίτητων προληπτικών μέτρων, την άμεση και επιτυχή κινητοποίηση και χρήση επιχειρησιακών μέσων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. (εναέριων–πλωτών), έμψυχου δυναμικού και εξοπλισμού απορρύπανσης υπό τον άμεσο συντονισμό/εποπτεία κλιμακίου έμπειρων Αξιωματικών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Οι εργασίες καθαρισμού της προσβληθείσας ακτογραμμής περιοχής Καλντέρας ολοκληρώθηκαν επιτυχώς την 20-7-2007 και οι παραλίες αποδόθηκαν πάλι για χρήση στο κοινό, ενώ συντάχθηκε σχετικά πρακτικό επιθεώρησης ακτών το οποίο συνυπογράφηκε αρμοδίως από εκπροσώπους της τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Λιμενικής Αρχής Θήρας, της αναδόχου εταιρείας απορρύπανσης και εκπροσώπων της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Κατόπιν των ανωτέρω, τεκμαίρεται ότι τα μέτρα απορρύπανσης που ελήφθησαν αμέσως μετά τη βύθιση του πλοίου ήταν επαρκή, επιτυχή και, κατά γενική ομολογία, απέδωσαν τα μέγιστα.

Μέχρι την 23-12-2008, οπότε και υποβλήθηκε από τη διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου μελέτη απάντλησης πετρελαιοειδών από το ναυάγιο του εν λόγω πλοίου, από το Λιμεναρχείο Θήρας είχαν βεβαιωθεί εξακόσιες είκοσι (620) παραβάσεις και έχουν εκδοθεί αντίστοιχα εξακόσιες είκοσι (620) αποφάσεις επιβολής προστίμου για τη μη υποβολή μελέτης απάντλησης, συνολικού ύψους 5.458.480,00€, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επίδοσης – βεβαίωσής τους στην αρμόδια ΔΟΥ. Πέραν τούτου, έχει εκδοθεί η αριθμ. πρωτ: 2412.4/3/07/18-6-2007 απόφαση επιβολής προστίμου του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, ύψους 1.173.881,00€, καθώς επίσης έχει εκδοθεί από τη Λιμενική Αρχή Θήρας απόφαση καταλογισμού δαπανών του Δημοσίου ύψους 1.576.433,44€, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί κατά τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης δημόσιων εσόδων. Έτσι, το σύνολο των επιβληθέντων και βεβαιωθέντων διοικητικών προστίμων και καταλογισμού δαπανών του Δημοσίου κατά των υπευθύνων ανέρχεται στα 8.208.794,44€.

Την 27-5-2009 ξεκίνησαν οι εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών από χώρους του ναυαγίου υπό την άμεση εποπτεία και φυσική παρουσία εκπροσώπων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας και του Ε.Μ.Π. ως Τεχνικού Συμβούλου του τελευταίου και υπό την επίβλεψη του Λιμεναρχείου Θήρας και ολοκληρώθηκαν την 14-6-2009. Κατά τις εργασίες απαντλήθηκαν εννιακόσια είκοσι εννέα (929) κυβικά μέτρα περίπου μείγμα θαλασσινού νερού με πετρελαιοειδή.

Στην περιοχή του ναυαγίου διατηρείται ποντισμένο μόνιμο στατικό πλωτό φράγμα, ενώ γίνεται συνεχής έλεγχος της περιοχής από ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης για αντιμετώπιση τυχόν διαρροών από τους χώρους του ναυαγίου, υπό την εποπτεία της οικείας Λιμενικής Αρχής. Επισημαίνεται ότι μέχρι σήμερα περισυλλέγονται από την ανωτέρω ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης, ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων που συνεχίζουν να διαφεύγουν, με καταφανώς μειωμένο ρυθμό, από τους χώρους του ναυαγίου και εγκλωβίζονται εντός του μόνιμου στατικού πλωτού φράγματος. Σύμφωνα με τακτικές αναφορές του Λ/Χ Θήρας, η περισυλλογή των αναδυόμενων στην επιφάνεια της θάλασσας πετρελαιοειδών μιγμάτων και λοιπών ρυπογόνων ουσιών από χώρους του ναυαγίου εντός των πλωτών φραγμάτων, πραγματοποιείται με τη χρήση απορροφητικών υλικών από την ιδιωτική εταιρεία με ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ η ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου επιθεωρείται καθημερινά από την ανωτέρω εταιρεία με χρήση ταχύπλοης λέμβου.

Σύμφωνα με σχετική αναφορά του Λιμεναρχείου Θήρας στην περιοχή του ναυαγίου του Κ/Ζ ‘’SEA DIAMOND’’ υπάρχει πλωτό φράγμα διαμέτρου εκατόν τριάντα (130) μέτρων και συνολικού μήκους περί τα πεντακόσια είκοσι (520) μέτρα. Την ευθύνη της απορρύπανσης την έχει συνεργείο της ΕΡΕ Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. που αποτελείται κατά την παρούσα φάση από δύο (02) άτομα. Η παρακολούθηση και η καλή λειτουργία του φράγματος, καθώς και η συλλογή των καταλοίπων που διαρρέουν εντός φράγματος γίνεται από το προαναφερόμενο συνεργείο με τη βοήθεια λέμβου σε καθημερινή βάση υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Η περιοχή του ναυαγίου είναι χαρακτηρισμένη ως προασπισμένη και το σκάφος δύναται να εργαστεί με όλες σχεδόν τις καιρικές συνθήκες, πλην των ΝΔ ανέμων που επηρεάζουν άμεσα τη περιοχή του ναυαγίου.

Σημειώνεται ότι η ως άνω Διεύθυνση, λαμβάνοντας υπόψη ότι το ποντισμένο στατικό φράγμα είναι περίτεχνης κατασκευής και η πόντιση και αγκύρωσή του υλοποιήθηκε κατόπιν ειδικής μελέτης και έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως τεχνικό επίτευγμα, με το αριθ. πρωτ. 2412.2/15/11/08-7-2011 έγγραφό της επεσήμανε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας ως αρμόδιο Οργανισμό, ότι η ανάγκη περαιτέρω αύξησης του πλωτού φράγματος, καθώς και το ποσοστό αυτής θα πρέπει να εκτιμηθεί από εξειδικευμένο τεχνικό φορέα, ώστε σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζεται ότι μια τέτοια αύξηση δεν θα οδηγήσει σε αστοχία, με πιθανό ενδεχόμενο την οριστική απόσυρση/καταστροφή του με ό,τι αυτό συνεπάγεται και επιπρόσθετα η επαύξηση αυτή να καταστεί κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματική.

Από την ημέρα του ναυαγίου και μέχρι σήμερα γίνεται από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.) συνεχής και συστηματική παρακολούθηση των βραχυπρόθεσμων-μεσοπρόθεσμων συνεπειών στην προσβληθείσα θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται το ναυάγιο. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 3.5.13 και 3.15.1 του «Εθνικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες επιβλαβείς ουσίες» (π.δ. 11/2002, Α΄06), το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. είναι ο αρμόδιος φορέας για την παρακολούθηση των βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων επιπτώσεων στη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα των προσβεβλημένων από ρύπανση περιοχών, ενώ αποφαίνεται για την ποιότητα αποκατάστασης του περιβάλλοντος.

Τα τελευταία αποτελέσματα των μετρήσεων, που πραγματοποιήθηκαν από το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. αφορούν την περίοδο Νοεμβρίου 2011 – Μαΐου 2012. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της σχετικής Τελικής Έκθεσης του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.:

«Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από τις μετρήσεις που καλύπτουν τη χρονική περίοδο των πέντε ετών από το ατύχημα είναι ότι οι επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Παρόλο που το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο περιέχει ρυπογόνα φορτία, τα οποία έστω και με αργούς ρυθμούς απελευθερώνονται στο θαλάσσιο περιβάλλον, τα αποτελέσματα των μετρήσεων δείχνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει επηρεαστεί η ποιότητά του. Οι συγκεντρώσεις όλων των ρυπογόνων στοιχείων στο θαλασσινό νερό και στα ιζήματα παραμένουν μικρές και φυσιολογικές, ενώ και οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.

Η συνεχιζόμενη μικρή διαφυγή πετρελαιοειδών φαίνεται ότι αντιμετωπίζεται σωστά και δεν επηρεάζει τη θαλάσσια περιοχή εκτός των ορίων του φράγματος που είναι τοποθετημένο στο σημείο του ναυαγίου. Παρόλα αυτά, από τη μελέτη της βιοσσυσώρευσης σε θαλάσσιους οργανισμούς (μύδια) προκύπτουν κάποιες ενδείξεις επιβάρυνσης στην ευρύτερη περιοχή της καλντέρας κυρίως σε κάποια βαρέα μέταλλα (Fe, Mn, Zn). Από τις μέχρι τώρα μετρήσεις η επιβάρυνση αυτή μάλλον οφείλεται σε γεωχημικά αίτια, χωρίς όμως να μπορεί να αποκλειστεί και κάποια συσχέτιση με το ναυάγιο ή με κάποια άλλη ανθρωπογενή πηγή.

Μόνο μεγαλύτερη χρονοσειρά μετρήσεων μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλέστερο συμπέρασμα. Επομένως, παρόλο που η μέχρι τώρα κατάσταση του θαλάσσιου οικοσυστήματος είναι πολύ καλή και εφόσον το βυθισμένο πλοίο παραμένει στην περιοχή, θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη η συνέχιση των μετρήσεων έτσι ώστε να αποκλειστεί οποιαδήποτε πιθανότητα μελλοντικής ρύπανσης».

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον ν. 743/1977 (Α’ 319) όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998 (Α΄ 58) και ισχύει, η κάλυψη των δαπανών διενέργειας των εν λόγω δειγματοληψιών βαρύνει τους κατά νόμο υπαιτίους της ρύπανσης. Ανεξάρτητα των παραπάνω και προς χρηματοδότηση των σχετικών δαπανών του ΕΛΚΕΘΕ σε περίπτωση μη κάλυψής τους από τους κατά νόμο υπαιτίους της ρύπανσης, η Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Αρχηγείου δεσμεύει ετησίως αντίστοιχες πιστώσεις από τον προϋπολογισμό του Ειδικού Λογαριασμού «Γαλάζιο Ταμείο» του Πράσινου Ταμείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 18 του ανωτέρω νόμου.

Αναφορικά με το σύστημα τηλεμετρικής παρακολούθησης γνωρίζεται ότι, σύμφωνα και με σχετική ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Θήρας, το τηλεμετρικό σύστημα που αποτελείται από κάμερα υπέρυθρων ακτινών, εξειδικευμένο λογισμικό εντοπισμού πετρελαιοειδών στην επιφάνεια της θάλασσας, SERVER, μετεωρολογικό σταθμό, έχει τοποθετηθεί και λειτουργεί από τον Ιανουάριο 2013 και παρακολουθείται σε 24ωρη βάση. Δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο έχει η εταιρεία AEGEAN MARITIME SERVICES L.T.D και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Η παρακολούθηση γίνεται με εισαγωγή ορισμένων κωδικών μέσω ιστοσελίδας. Κωδικούς διαθέτουν οι παραπάνω και αναμένεται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας να ορισθούν φορείς που θα έχουν πρόσβαση στο προαναφερόμενο σύστημα. Στην περίπτωση εντοπισμού σημαντικής διαφυγής ποσότητας πετρελαιοειδών, όπως ορίζει το ΥΠΕΚΑ, στέλνεται alert μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και sms στους παρακολουθούντες το σύστημα.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3199/2003 (Α΄280), η αρμοδιότητα σχεδιασμού και επιβολής όλων των αναγκαίων προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, την πρόληψη της υποβάθμισης των επιφανειακών υδάτων, συμπεριλαμβανομένων των παράκτιων θαλάσσιων υδάτων και μέχρι το όριο των χωρικών υδάτων, αλλά και η λήψη των αναγκαίων μέτρων για την αναβάθμιση και αποκατάσταση των υδατικών συστημάτων ανήκει στην Διεύθυνση Υδάτων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, υπό την εποπτεία και τον συντονισμό της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ (άρθρα 4, 5 σε συνδυασμό με τα εδάφια α και ζ, παρ.2 του άρθρου 2 του ν. 3199/2003 - άρθρο 2 παρ. 4 του π.δ. 24/2010, Α΄ 56).

Όσον αφορά στην ανέλκυση, απομάκρυνση ή με οποιονδήποτε τρόπο εξουδετέρωση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του ν. 2881/2001 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών υπουργικών αποφάσεων. Σύμφωνα με αυτές, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, στην περιοχή δικαιοδοσίας του οποίου βρίσκεται βυθισμένο το "SEA DIAMOND", είναι αρμόδιο για την εφαρμογή τους, αναφορικά με την ανέλκυση και απομάκρυνσή. Επισημαίνουμε ότι το βυθισμένο πλοίο, λόγω του τεράστιου συνολικού βάρους του (μόνο ο σιδηρούς σκελετός υπερβαίνει τους 22.500 τόνους), για να ανελκυσθεί πρέπει να εξευρεθούν δυνάμεις επί της επιφάνειας τέτοιες που να υπερβαίνουν κατά πολύ το βάρος του και εκτός αυτού να είναι δυνατή η διακίνησή τους στον συγκεκριμένο θαλάσσιο τόπο. Το βάθος λοιπόν του ναυαγίου, η διαγωγή του ως προς τον πυθμένα με κλίση κατά το διάμηκες και κατά το εγκάρσιο, καθώς και η θέση του στο χείλος μίας αβύσσου με μέγιστο βάθος 300μ., αποτελούν σημαντικά προβλήματα. Η πρόσβαση στο ναυάγιο γίνεται μόνο με βαθυδύτες και ειδικό εξοπλισμό. Σημειωτέον ότι έχει υπάρξει ήδη ένα θύμα σε αυτήν την προσπάθεια.

Με βάση τα προαναφερθέντα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας σε συνεργασία και με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφορικά με τα θέματα προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, παρακολουθούν διαρκώς το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή και σοβαρότητα.»



ΔΡΑΣΤΡΗΡΙΟΤΗΤΑ ΔΙΚΤΥΟΥ Α.Μ.Α.Δ.Ε.Σ.



  • Mε αφορμή την απόφαση που πάρθηκε την Κυριακή 12/05/2013, στην ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο δημοτικό κατάστημα Αμάδων με θέμα την πυροπροστασία, μεταξύ του προέδρου της τοπικής κοινότητας Αμάδων,του αντιδημάρχου της δημοτικής ενότητας Καρδαμύλων,της αντιδημάρχου Πολιτικής προστασίας και εθελοντισμού του δήμου Χίου, των εκπροσώπων της πυροσβεστικής υπηρεσίας Χίου, της Ομάδας Όμικρον, της Ομάδας Ιωνίας, του δικτύου Α.Μ.Α.Δ.Ε.Σ, καθώς και κατοίκων των Αμάδων:
    καλούνται τα μέλη και οι φίλοι του δικτύου Α.Μ.Α.Δ.Ε.Σ να συμμετέχουν στον περιμετρικό καθαρισμό του Οικισμού Αμάδες για Αντιπυρική Προστασία.

    ΚΥΡΙΑΚΗ 26-05-2013 στις 09:00 π.μ.

    Αναχώρηση από ΔΑΣΚΑΛΟΠΕΤΡΑ για ομαδική μετακίνηση στις Αμάδες.

ΣΑΜΑΡΑΣ : ΟΔΗΓΟΣ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ



Για τη σημασία των συμφωνιών που υπέγραψε κατά την επίσκεψή του στην Κίνα, αλλά και την πρωτοκαθεδρία του ναυτιλιακού κλάδου και του τουρισμού στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη μίλησε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά τον χαιρετισμό του στην οργάνωση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ο κ. Σαμαράς μιλώντας στην εκδήλωση με αφορμή την ημέρα του Εμπορικού Ναυτικού τόνισε ότι «η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Κίνας στην Ευρώπη και της Ευρώπης στην Κίνα» κάτι που υποστηρίζεται και από τη γεωγραφική της θέση.

Είπε ότι η χώρα μπορεί να σηκώσει το βάρος αυτό καθώς έχει έναν από τους πρωτοπόρους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως και επανέλαβε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για επενδύσεις και σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στο πετυχημένο μοντέλο της Cosco.

Πρόσθεσε επίσης ότι η Ελλάδα πλέον έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην Ευρώπη και ότι θα πρέπει να βάλουμε τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη με οδηγό τη ναυτιλία και τον τουρισμό αλλά θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον και για άλλους κλάδους.

«Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα μιας ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., θα δημιουργήσουμε ένα δυναμικό ρεύμα συνεργασιών για την ανάδειξη και την πρόοδο της θαλάσσιας οικονομίας και των συναφών τομέων», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Ελλάδα το 2015 ή το 2016 θα είναι η ανάδοχος χώρα της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε.

Οι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτοσύνης και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη χάραξη - σε συνεργασία με όλους τους θεσμικούς φορείς - μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ενίσχυση και επέκταση του ναυτιλιακού πλέγματος της χώρας μας με χρονικό ορίζοντα το 2020, τόνισε ο υπουργός.

Στόχος μας πρόσθεσε είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Εθνικού Νηολογίου, στη διασφάλιση διαφανούς και σταθερού κανονιστικού πλαισίου για τη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα, στην αύξηση των θέσεων εργασίας, στην προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για εγκατάσταση και δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, καθώς και στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας και ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.




iefimerida.gr

H OMIΛΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΣΚΟΥΝΗ



ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
 
κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη
Υπουργό Εσωτερικών

κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη
Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

κ. Ιωάννη Βρούτση
Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας

κ. Αντώνη Μανιτάκη
Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης &
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

κ. Κυριάκο Βιρβιδάκη
Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Κοιν.:
-        κ. Αντώνη Σαμαρά, Πρόεδρο της Κυβέρνησης
-        κ. Δημήτριο Σταμάτη, Υπουργό Επικρατείας
-        κ. Δημήτριο Βαρτζόπουλο, Συντονιστή της Κυβέρνησης
-        κ. Γεώργιο Γιαννούση, Γενικό Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης


           
Κύριοι,
            Όπως γνωρίζετε η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει αναλάβει την λειτουργία πολλών κοινωνικών δομών με χρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ
            Τα προγράμματα αυτά έχουν μεγάλη ανταπόκριση στην κοινωνία και απορροφητικότητα που πλησιάζει το 100%, συμβάλλοντας στην κοινωνική συνοχή αλλά και στην απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
            Σήμερα, δύο σημαντικά προγράμματα που αφορούν χιλιάδες οικογένειες και χιλιάδες ανέργους βρίσκονται μετέωρα αφού δεν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους και πιο συγκεκριμένα:
  1. Η χρηματοδότηση των Βρεφονηπιακών - Παιδικών Σταθμών, των ΚΔΑΠ και των ΚΔΑΠ ΜΕΑ.
  2. Η συνέχιση του προγράμματος της Κοινωφελούς Εργασίας.

Α) Σε ότι αφορά στη χρηματοδότηση των Βρεφονηπιακών και Παιδικών Σταθμών, των ΚΔΑΠ και των ΚΔΑΠ ΜΕΑ από το πρόγραμμα «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» που μόνο για την περίοδο 2012 - 2013 εξυπηρέτησε 60.000 παιδάκια, βρίσκεται στον αέρα αφού ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί το ποσό για την περίοδο 2013 - 2014.
      Η καθυστέρηση είναι πολύ μεγάλη και υπάρχει κίνδυνος να μην προλάβουμε την υλοποίησή του με ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ, αφού όπως γνωρίζετε την προηγούμενη περίοδο οι αιτήσεις έφτασαν τις 96.000 και η εκτίμηση είναι ότι φέτος θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση από τους γονείς, αφού η οικονομική κρίση οδηγεί τις οικογένειες στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
Β) Χρηματοδότηση του Προγράμματος της Κοινωφελούς Εργασίας.
Οι Δήμοι υλοποίησαν με επιτυχία το πρόγραμμα της Κοινωφελούς Εργασίας που απασχόλησε περίπου 60.000 ανέργους. Με το Νόμο 4152/9.05.2013 προβλέπεται όπως ο ΟΑΕΔ προχωρήσει στην κατάρτιση προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα, συγχρηματοδοτούμενα από πόρους του ΕΣΠΑ, για την άμεση ανάσχεση της ανεργίας με τα αυστηρά κριτήρια που ο Νόμος προβλέπει.
Ένα πρόγραμμα που μπορεί να ανακουφίσει χιλιάδες ανέργους της χώρας μας και μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί.

Κύριοι,
      Τα παραπάνω θέματα είναι κατεπείγοντα, ζωτικής σημασίας για την κοινωνία μας και ζητάμε άμεσα συνάντηση μαζί σας και ιδιαίτερα με τους Υπουργούς Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη, Εργασίας κ. Βρούτση και Εσωτερικών κ. Στυλιανίδη για να δώσουμε, επιτέλους, λύσεις.
      Θέλουμε να σας επισημάνουμε την σοβαρότητα των θεμάτων και να σας ενημερώσουμε ότι για την Αυτοδιοίκηση είναι πρώτης προτεραιότητας ζητήματα και θα διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο την υλοποίησή τους αφού αφορούν ευαίσθητες κοινωνικές κατηγορίες συμπολιτών μας οι οποίοι δοκιμάζονται από την πρωτοφανή κρίση που διέρχεται η χώρα μας.
      Τέλος, σας επισυνάπτουμε την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, που αφορά την μεταφορά αναπορρόφητων  κονδυλίων του ΕΤΠΑ στο ΕΚΤ και συγκεκριμένα στο ΕΠΑΝΑΔ για την χρηματοδότηση του μέτρου «Εναρμόνιση της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής».
      Παραμένω στη διάθεσή σας και αναμένω άμεσα συνάντηση μαζί σας.
  

KΕΔΕ : 400 ΕΚΑΤΟΜ.ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ"


Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Ε.
της 9ης Μαΐου 2013

Στην Αθήνα σήμερα, 9 Μαΐου 2013, ημέρα Πέμπτη και ώρα 12:00, συνήλθε σε  συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Ε., ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της κ. Κώστα Ασκούνη, Δημάρχου Καλλιθέας και υπό την προεδρία του.
Κατά τη συνεδρίαση παρέστησαν οι Δήμαρχοι: Αργειτάκος Σταύρος Σπάρτης, Δανιηλίδης Συμεών Νεάπολης-Συκεών, Ιωακειμίδης Γεώργιος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη, Καλλίρης Κων/νος Ζωγράφου, Καρύδας Απόστολος Σιντικής, Κοιμήσης Απόστολος Αμφιλοχίας, Κουράκης Ιωάννης Ηρακλείου, Κοτρωνιάς Γεώργιος Λαμιέων, Κυρίζογλου Λάζαρος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λυμπέρης Ιωάννης Ήλιδας, Μαλούτας Λάζαρος Κοζάνης, Ουσουλτζόγλου-Γεωργιάδη Χαρίκλεια Βέροιας, Παπαγγελής Νικόλαος Λεβαδέων, Πετρίδης Γεώργιος Κομοτηνής, Τζανακούλης Κων/νος Λαρισσαίων, Τσιαντής Δημήτριος Λίμνης Πλαστήρα και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι: Θεοδωρακόπουλος Ιωάννης Λυκόβρυσης-Πεύκης, Καλογερόπουλος Δημήτριος Αιγάλεω, Καλογερόπουλος Δημήτριος Αιγιαλείας, Καραγιάννης Ιωάννης Λαγκαδά, Μουράτογλου Ιωάννης Έδεσσας, Μπαρμπάκος Ευάγγελος Καλλιθέας, Προβατάς Φώτιος Αθηναίων, Σιώμος Βλάσσης Πεντέλης, Τζόκας Σπυρίδων Καισαριανής.
Απόντες οι Δήμαρχοι: Καμίνης Γεώργιος Αθηναίων, Μαραβέλιας Δημήτριος Χαϊδαρίου, Μπουτάρης Ιωάννης Θεσσαλονίκης και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι: Βιρβιδάκης Κυρίακος Χανίων, Λύτρας Ιωάννης Ξηρομέρου.  
Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία του Σώματος και γενομένης συζητήσεως, πάρθηκε η παρακάτω απόφαση:
.........................................................................................................................................
Απόφαση 97η
ΘΕΜΑ:    Χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών της Αυτοδιοίκησης από τους αδιάθετους πόρους του ΕΣΠΑ.



Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ αφού άκουσε εισήγηση από τον κ. Σ. Δανιηλίδη, Πρόεδρο της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, Απασχόλησης και Αλληλεγγύης της ΚΕΔΕ, σχετικά με το ανωτέρω θέμα και ειδικότερα, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης που βρήκε το πρόγραμμα της «Εναρμόνισης της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» έχει αξιοποιηθεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του ΕΠΑΝΑΔ και ως εκ τούτου απειλείται η λειτουργία των δομών παιδικής φροντίδας το νέο σχολικό έτος και παράλληλα πλήθος κονδυλίων του ΕΤΠΑ που αφορούν σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων, εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού,

-2-

αποχέτευσης και κατασκευής δικτύων ύδρευσης, στα οποία δικαιούχοι είναι Ο.Τ.Α. με προϋπολογισμό 5 δις ευρώ, εμφανίζουν απορρόφηση μόλις 1 δις ευρώ,
ύστερα από διαλογική συζήτηση



Αποφασίζει ομόφωνα



Ζητά τη μεταφορά ποσού 400 εκ. ευρώ από άξονες Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που αφορούν σε έργα περιβάλλοντος με δικαιούχους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο ΕΠΑΝΑΔ, για τη χρηματοδότηση του προγράμματος «Εναρμόνιση της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», σύμφωνα με το πλαίσιο διαχείρισης του ΕΣΠΑ όπου υπάρχει η δυνατότητα άμεσα, χωρίς γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες, με τη χρήση της ρήτρας ευελιξίας, ποσοστό 10% μη απορροφημένων πόρων, να μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα.
..………………………………………………………………………………………….………

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο Γενικός Γραμματέας της Κ.Ε.Δ.Ε.



Απόστολος Κοιμήσης
Δήμαρχος Αμφιλοχίας

Ο Γενικός Διευθυντής της Κ.Ε.Δ.Ε.




Παναγιώτης Βασιλείου