Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

«Παράθυρο» για σύνταξη από 5 έως 12 χρόνια νωρίτερα – Ποιοι ωφελούνται


Πριν συμπληρώσουν τα 67 έτη, μπορούν να βγουν σε σύνταξη (μειωμένη) χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, λόγω της αλλαγής σε ότι αφορά στις 100 ημέρες αφάλισης ανά έτος (δεν απαιτούνται μίνιμουμ 100 ημέρες ασφάλισης ανά έτος για την τελευταία πενταετία).
Έτσι, με τις αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση ωφελούνται:
-Άνδρες με 10.000 ημέρες ασφάλισης που συμπλήρωσαν το 62 έτος μέχρι το 2012
-Γυναίκες με 10.000 ως 12.000 ημέρες ασφάλισης που έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους μετά το 2010.
-Άνδρες που έχουν 4.500 ημέρες ασφάλισης με 3.600 στα βαρέα και από αυτές τις 1.000 τα τελευταία 13 έτη.
Τέλος, στα 62 έτη με μειωμένη σύνταξη μπορούν να βγουν και νέοι ασφαλισμένοι, μετά το 1993. Προϋπόθεση να έχουν 4.500 ημέρες εργασίας, χωρίς να χρειάζεται να έχουν 750 ημέρες ασφάλισης την τελευταία πενταετία.


aftodioikisi.gr

Επανέρχεται το job description στο Δημόσιο – Ποιος ο ρόλος του στην ανασυγκρότηση της Διοίκησης


Σύμφωνα με το σχέδιο που ανέπτυξε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιώργος Κατρούγκαλος, η μεταρρύθμιση που θα επιδιώξει η νέα κυβέρνηση στη Δημόσια Διοίκηση, μετά την αρχική αποκατάσταση των απολυμένων δημόσιων υπάλληλων, θα εξεταστούν εκ του μηδενός οι ανάγκες που καλύπτει κάθε υπουργείο, στη συνέχεια θα θεσπιστεί το προφίλ θέσεων, θα προσδιοριστούν οι ανάγκες και τα καθήκοντα των υπαλλήλων, και μετά θα ακολουθήσει μία πολιτική κινητικότητας.
Ουσιαστικά, με τη θέσπιση του προφίλ των θέσεων, αναμένεται η εφαρμογή ενός job description, το οποίο, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, θα κατέχει σημαντικό ρόλο τόσο ως προς την κινητικότητα των εργαζομένων, αλλά και στο επόμενο, νέο πλαίσιο επιλογής προϊσταμένων.
Υπενθυμίζεται ότι, υπό πλήρως διαφορετικές συνθήκες, την ανάγκη να υπάρξει περιγραφή των θέσεως εργασίας (job description), είχε επισημάνει και η τρόικα στην προηγούμενη κυβέρνηση, ζητώντας, όμως, τη σύνδεσή της με τις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων.
Από την πλευρά του ο κ. Κατρούγκαλος, αναφερόμενος στα μισθολογικά ζητήματα των δημοσίων υπαλλήλων, έκανε λόγο για ένα νέο «πραγματικό ενιαίο και δίκαιο» μισθολόγιο, καταλήγοντας: «Θέλω να ελπίζω ότι την επόμενη χρονιά, όταν θα έχει ανορθωθεί η οικονομία, θα μπορούμε να κάνουμε κάτι και στο μισθολογικό».


aftodioikisi.gr

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΧΙΟΥ , ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/2/2015, ΣΤΙΣ 6 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ




ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΙΣ 20/02/15.
ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 5087/2015 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
(Άρθρο 67, Ν.3852/10)

Αρ. θέματος
Θέμα
Εισηγητής
 1
Επιλογή συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.
κ. Δήμαρχος
 2
Συμμετοχή της Δ.Ε. Μαστιχοχωρίων (Καστροχώρια) στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα <<our places in Europe-ENtopia".
Αντιδήμαρχος, κ. Βεργίτσης
 3
Τροποποίηση εγκεκριμένης μελέτης "Δημιουργία υποδομών προσβασιμότητας και επισκεψιμότητας ΑΜΕΑ  στα δημοτικά κτίρια και σε κοινόχρηστους χώρους καθώς και προμήθεια ειδ.οχήματος μεταφοράς ΑΜΕΑ".
Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
 4
Επιλογή Τράπεζας για την κατάθεση των ταμειακών διαθεσίμων του Δ. Χίου.
κ. Δήμαρχος, Οικονομική Επιτροπή
 5
Παραχώρηση χρήσης με ή χωρίς αντάλλαγμα δημοτικών ακινήτων Αγ. Γάλακτος στην ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.
Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών
 6
Έγκριση προμηθειών, υπηρεσιών κ.λ.π.
Δ/νσεις Δήμου Χίου
 7
Έγκριση αποφάσεων Ν.Π. του Δήμου.
Ν.Π. του Δήμου
 8
Μετακινήσεις.
κ. Δήμαρχος





ΤΕΛΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ " ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ "

Τέλος Φεβρουαρίου η έναρξη της Κοινωφελούς Εργασίας
Τη στρατηγική πρόταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τη μετατροπή της «σε γνήσιο θεσμικό εκφραστή ενός νέου Κράτους κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής», αλλά και ως «βασικού πυλώνα της νέας παραγωγικής και αναπτυξιακής πορείας της Χώρας», κατέθεσε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γιώργος Πατούλης, στον Υπουργό Εργασίας, Πάνο Σκουρλέτη και την Αναπληρώτρια Υπουργό για την Καταπολέμηση της Ανεργίας, Ράνια Αντωνοπούλου, κατά τη σημερινή συνάντηση τους. 
Ειδικότερα σε ότι αφορά στη συμβολή της Αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και την προώθηση της ανάπτυξης, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε, ότι «αποτελεί μονόδρομο η ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η διεύρυνση της αποκέντρωσης, έτσι ώστε οι Δήμοι να καταστούν φορείς ενός νέου πολεοδομικού και αναπτυξιακού προγραμματισμού, καθώς και φορείς παροχής υπηρεσιών στους πολίτες, ιδιαίτερα κοινωνικών υπηρεσιών».
«Ως εκ τούτου», σημείωσε ο κ. Πατούλης «είναι απαραίτητο να ενισχυθούν τα οικονομικά των Δήμων και να αυξηθεί η συμμετοχή τους στα αναπτυξιακά προγράμματα. Να εκσυγχρονιστεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Δήμων. Να δοθούν ουσιαστικές αρμοδιότητες για ζητήματα χωροταξίας, πολεοδομίας και περιβάλλοντος». 
Σε ότι αφορά στην κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ υπογράμμισε, πως παρά τα προβλήματα έλλειψης προσωπικού και αναγκαίων πόρων,  ο ρόλος των Δήμων έχει διευρυνθεί σημαντικά, καθώς σήμερα λειτουργούν 4.449 Δημοτικές δομές, που απευθύνονται στο σύνολο του πληθυσμού της Χώρας, καλύπτοντας άμεσα 171.390  ωφελούμενους και προσφέροντας εργασία σε 19.297 εργαζόμενους. 
«Στην ουσία», τόνισε ο κ. Γ. Πατούλης, «οι δομές και υπηρεσίες των Δήμων ορίζουν ένα Εθνικό πλαίσιο λειτουργίας αποκεντρωμένων υπηρεσιών. Ως εκ τούτου θα πρέπει, πρώτον,  να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους, δεύτερον, να ενισχυθεί ο αποκεντρωμένος ρόλος τους, τρίτον, να συμμετέχει η Αυτοδιοίκηση με εκπρόσωπό της στο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ,  λειτουργώντας παράλληλα σε κάθε Δήμο αποκεντρωμένες υπηρεσίες του». 
Ειδική αναφορά έκανε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ στο νέο ΕΣΠΑ και τα χρηματοδοτούμενα Προγράμματααπό το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, τονίζοντας, ότι η Αυτοδιοίκηση διεκδικεί πόρους και πρωταγωνιστικό ρόλο σε συγκεκριμένα προγράμματα και δράσεις.
Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε: 
- Για το πρόγραμμα που χρηματοδοτεί το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους» 2014-2020, καταρχήν οι Δήμοι να έχουν το πρώτο ρόλο ως «επικεφαλής εταίροι», ενώ επιπλέον ζήτησε η κατανομή του προϋπολογισμού του να είναι οριζόντια, βάσει των επίσημων δεικτών ανεργίας, του ποσοστού φτώχειας, αλλά και των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων των ΟΤΑ.
- Τη συνέχιση του υφιστάμενου προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και την επέκτασή του ως προς την παροχή υπηρεσιών και στα ΑμεΑ. Επίσης, ζητά να αποσαφηνιστεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο της διάδοχης μορφής του, δηλαδή των προγραμμάτων «Κατ' οίκον φροντίδα Συνταξιούχων» και «Κατ' οίκον Κοινωνική Φροντίδα».
- Για τη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» (Παιδικοί, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, ΚΔΑΠ - ΚΔΑΠ/μεΑ), η ΚΕΔΕ ζητά αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος από 200.000.000 ευρώ σήμερα, στα 250.000.000 ευρώ, ώστε αφενός να διασφαλισθεί η συνέχιση της λειτουργίας των υφιστάμενων δομών και στο μέλλον, αφετέρου, να ενταχθούν και νέες δομές στο πρόγραμμα. Καθώς και την έγκαιρη προκήρυξη του προγράμματος, ώστε να υπάρξει σωστός προγραμματισμός από πλευράς  Δήμων.
- Τη συνέχιση του προγράμματος για τα ΚΗΦΗ και τα Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας για ΑμεΑ. 
Για τα θέματα απασχόλησης, ο κ. Γ. Πατούλης, υπογράμμισε, ότι «η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφορά στην προώθηση και ενίσχυση των τοπικών στρατηγικών απασχόλησης ως κύριο μέσο καταπολέμησης της ανεργίας και ενσωμάτωσης των κοινωνικά ευπαθών ομάδων».
Αναφερόμενος ειδικότερα στο Πρόγραμμα «Κοινωφελούς Εργασίας», τόνισε την ανάγκη «να ξεκινήσει άμεσα το ήδη υπάρχον πρόγραμμα των 32.000 θέσεων, για να καλύψουν οι Δήμοι επείγουσες ανάγκες». 
Τέλος, ο κ. Πατούλης ζήτησε την ενίσχυση όλων των Προγραμμάτων για την καταπολέμηση της ανεργίας και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, όπως τα προγράμματα ΤοπΕΚΟ, ΤοπΣΑ και το Πρόγραμμα Επιχορήγησης Επιχειρήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε., Γ. Πατούλης, δήλωσε: 
«Είχαμε την ευκαιρία να εκθέσουμε στη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης τις θέσεις της Κ.Ε.Δ.Ε. για την Κοινωνική Αλληλεγγύη, την Απασχόληση και την Κοινωνική Συνοχή.
Παραδώσαμε ένα αναλυτικό υπόμνημα, στο οποίο αποτυπώνεται πως στρατηγικός στόχος της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης είναι η διαμόρφωση ενός αποκεντρωμένου πλαισίου άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής, Υγείας και Εργασίας από την Αυτοδιοίκηση, μέσω πιστοποιημένων δομών, με θεσμικά κατοχυρωμένη λειτουργία και διασφαλισμένους πόρους. 
Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αναγνώρισε τη σημαντική μέχρι σήμερα συμβολή και αξία των κοινωνικών δομών των Δήμων, στην αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς και ότι αναγνώρισε το σημαντικό ρόλο των Ο.Τ.Α. στην επίτευξη ευρύτερων συναινέσεων που απαιτούνται για να κάνει η χώρα μας ένα νέο ξεκίνημα. 
Είναι επίσης πολύ θετικό, ότι δεσμεύθηκε ο Υπουργός, πως ξεκινά τέλη Φεβρουαρίου το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Απασχόλησης, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί βασικό αίτημα της Κ.Ε.Δ.Ε.
Η Κ.Ε.Δ.Ε. στο υπόμνημα που υπέβαλε στο Υπουργείο ζητεί την αύξηση του αριθμού των θέσεων κατά 2.000. Τόσο το σχετικό ζήτημα όσο και τα υπόλοιπα αιτήματα που συμπεριλαμβάνονται στο υπόμνημα, συμφωνήθηκε να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης της ομάδας εργασίας που θα συσταθεί και θα αποτελείται από εκπροσώπους και της Κ.Ε.Δ.Ε. και του Υπουργείου Κοινωνικής Εργασίας και Αλληλεγγύης.
Ο κ. Σκουρλέτης αναγνώρισε ότι είναι αναγκαία η συνεργασία του Υπουργείου με τους Δημάρχους, προκειμένου να δοθεί μια νέα ώθηση σε προγράμματα κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης. 
Συμφωνούμε απόλυτα με την άποψη αυτή και είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε σε έναν ουσιαστικό διάλογο, για το συνολικό επανασχεδιασμό των προγραμμάτων. 
Εξίσου θετικά βλέπουμε και τη θέση της Αναπληρώτριας Υπουργού κυρίας Αντωνοπούλου ότι θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία μεταξύ μας, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχιση δράσεων και προγραμμάτων που αφορούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση»

epoli.gr

" ΕΦΥΓΕ " Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ , ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ

Έφυγε ο 33χρονος γιος του πρώην Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Στ. Χρήστου
«Έφυγε» από τη ζωή, ο γιος του πρώην Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά και Δημάρχου Κορυδαλλού, Στέφανου Χρήστου, Γιώργος, μόλις στα 33 του χρόνια.
Ο Γιώργος Χρήστου γεννήθηκε το 1982. 
Ήταν δικηγόρος με μεταπτυχιακό στο Διεθνές Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο του Kent, ενώ το 2006 ήταν υποψήφιος Δήμαρχος Οινουσσών, όπου και εξελέγη Δημοτικός Σύμβουλος.
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα τελεστεί αύριο, Τρίτη 17 Φεβρουαρίου, στις 14.30, στον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Κορυδαλλού, και η κηδεία θα γίνει στο Γ’ Νεκροταφείο. 

epoli.gr

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΙΟΥ ΣΤΟ ΝΟΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ

Αξιότιμε Κε Βουλευτά

Σας ευχαριστώ θερμά για την από 13ης Φεβρουαρίου 2015 επιστολή σας και για την πρόταση που διατυπώνετε σχετικά με την καθιέρωση τακτικών μηνιαίων συναντήσεων για συζήτηση και συντονισμό των ενεργειών μας σχετικά με τα τοπικά μας θέματα.
Θα ήθελα να σας κάνω γνωστό ότι συμφωνώ απολύτως με την πρότασή σας. Είναι πεποίθηση μου ότι, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και των διακριτών ρόλων που καθορίζονται επακριβώς από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, η μεταξύ μας συνεργασία, ο συντονισμός και η ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, μπορούν να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα. 
Απομένει να καθορίσουμε, από κοινού οι συμμετέχοντες τις λεπτομέρειες της τακτικής μηνιαίας μας συνάντησης. Ευελπιστώ ότι θα εργαστούμε δημιουργικά και συντονισμένα για το καλό των νησιών μας. 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση


                                                                  
Σταμάτης Κάρμαντζης
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ


Marc : ΟΚΤΩ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Οκτώ στους δέκα πολίτες (81,5%) αξιολογούν θετικά τους χειρισμούς της κυβέρνησης, σύμφωνα με πανελλαδική δημοσκόπηση της εταιρείας Marc για λογαριασμό της "Εφημερίδας των Συντακτών".

Ειδικότερα, στο ερώτημα αν η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με σωστό ή λάθος τρόπο, 58% απαντούν «με σωστό» και 23,5% «με μάλλον σωστό».

Ποσοστό 14% διαφωνεΊ με τους χειρισμούς και 4,3% δεν απαντούν.

Αισιόδοξοι ως προς το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων δηλώνουν οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 79,7% έναντι 13,4%, που εκτιμούν ότι η χώρα θα οδηγηθεί σε ρήξη.

Στην ερώτηση για την αποτίμηση των πολιτών σε ό,τι αφορά τα πρώτα δείγματα γραφής της κυβέρνησης, 56,1% απαντούν «θετικά» και 27,5% «μάλλον θετικά».

Αρνητικά αξιολογούν το έργο των πρώτων ημερών της κυβέρνησης οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 13,2%.

Για δε την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ, 81% επιλέγουν θετικά σε αντίθεση με 13,4% που προτιμούν την επιστροφή στη δραχμή.

Ποσοστό 5,4% των πολιτών δεν απαντούν.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

H κατάσταση μετά την απομάκρυνση των οικίσκων


Εκτύπωση
Η παύση της λειτουργίας του κλουβιού και της παράγκας της ντροπής στην οποία στοιβάζονταν οι πρόσφυγες απέναντι από το λιμεναρχείο, είναι ένα κατ αρχήν θετικό βήμα.
Όμως το πρόβλημα της αξιοπρεπούς φιλοξενίας δεν λύθηκε με την απ' ευθείας μεταφορά των προσφύγων στις εγκαταστάσεις στο Μερσινίδι δεδομένης της μικρής χωρητικότητάς του και της λειτουργίας του ουσιαστικά ως κέντρου κράτησης. Η ανάγκη να βρεθεί χωρίς καθυστερήσεις μεμψιμοιρίες και προσκόμματα χώρος  κατάλληλος σε μέγεθος και υποδομές ώστε να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις κατάλληλες για φιλοξενία των πιθανώς εκατοντάδων ανθρώπων που  ο πόλεμος θα σπρώχνει προς την ΕΕ, μέσω της Χίου, είναι άμεση. Και είναι καθήκον των αρμοδίων υπηρεσιών (αστυνομίας-λιμενικού) αλλά και των τοπικών φορέων (δήμος - αντιπεριφέρεια) να συμβάλλουν  αποφασιστικά. Και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που παρέχει η αδρανής περιουσία τους πάνω στο νησί.
Για να μην ντρεπόμαστε ως κοινωνία για την αντιμετώπιση των προσφύγων που έρχονται από τη θάλασσα, ούτε να μένουν άστεγοι οι πρόσφυγες  περιμένοντας το πλοίο για τον Πειραιά δύο ή τρία  εικοσιτετράωρα μετά την λήψη των ταξιδιωτικών τους εγγράφων.

«ΛΑΘΡΑ;» - Επιτροπή Αλληλεγγύης στους Πρόσφυγες Χίου
www.lathra.gr

Πώς θα ρυθμιστούν τα «κόκκινα» δάνεια – Για ποιους προβλέπεται διαγραφή χρεών


Επιμήκυνση δανείου, μείωση επιτοκίου και μηνιαία δόση που δεν θα υπερβαίνει το 30% του εισοδήματος του δανειολήπτη προβλέπει το πλέγμα μέτρων που προωθείται για την προστασία των νοικοκυριών, σύμφωνα με όσα δήλωσε σε συνέντευξή του στο «Έθνος» ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης.
Για τα «κόκκινα» δάνεια των νοικοκυριών σημείωσε ότι με νομοσχέδιο θα προβλέπεται ακόμη και διαγραφή οφειλών για τις οικογένειες που αδυνατούν να πληρώσουν. Ο κ. Σταθάκης ανέφερε:
«Προφανώς και θα προβλέπεται διαγραφή για τις κατηγορίες νοικοκυριών που αντικειμενικά αποδεικνύεται ότι αδυνατούν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους. Όπως θα υπάρχει και επιμήκυνση και απομείωση επιτοκίων, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του κάθε οφειλέτη».
Επίσης, τόνισε ότι θα προβλέπεται και απομείωση των επιτοκίων ή επιμήκυνση για τις υπόλοιπες κατηγορίες δανειοληπτών με δόσεις που θα φτάνουν στο 30% του εισοδήματος. «Στόχος μας είναι τα στεγαστικά δάνεια να ρυθμίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε η μηνιαία δόση να μην υπερβαίνει το 30% του εισοδήματος του δανειολήπτη», ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας.
Για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια αποκάλυψε στο «Έθνος» πως θα τροποποιηθεί ο λεγόμενος «νόμος Δένδια», θα γίνεται συμψηφισμός με οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και διαμόρφωση νέας μηνιαίας δόσης του επιχειρηματία – δανειολήπτη, που δεν θα ξεπερνά αθροιστικά το 40% των κερδών των επιχειρήσεων.
Σε ό,τι αφορά τους πλειστηριασμούς της κύριας κατοικίας, ο υπουργός Οικονομίας ανήγγειλε την κατάθεση άμεσα νομοσχεδίου που θα τους «παγώνει». Σε δύο μήνες θα φέρει νέο πλαίσιο όπου εκεί θα μπαίνουν τρία κριτήρια για την μόνιμη πια, προστασία της πρώτης στέγης: Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, το μηνιαίο εισόδημα και οι τραπεζικές καταθέσεις του δανειολήπτη.
ΠΗΓΗ: «Έθνος της Κυριακής»

aftodioikisi.gr

Νέα προγράμματα: Πώς θα πάρετε επιδότηση έως 50% για να φτιάξετε επιχείρηση


Tην… άνοιξη φέρνουν έξι τοπικά προγράμματα Leader με κοινοτικές ενισχύσεις σε εννέα νομούς της χώρας. Πρόκειται για προκηρύξεις χρηματοδοτικών δράσεων, με επιδοτήσεις που καλύπτουν ακόμη και το 50% των επενδυτικών δαπανών που θέλουν να κάνουν αγρότες οι οποίοι επιθυμούν να έχουν μία επιπλέον επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά και μικροί επιχειρηματίες.
Oι επενδύσεις πρέπει να αναδεικνύουν και να αξιοποιούν τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής όπου αυτές θα γίνουν.
Tα προγράμματα Leader είναι της Θεσσαλονίκης που λήγει στις 2 Mαρτίου, του Πάρνωνα που αφορά τους νομούς Λακωνίας και Aρκαδίας με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων τη 12η Mαρτίου, της Tριχωνίδας με δικαιούχους νομούς της Aιτωλοακαρνανίας, της Eυρυτανίας και της Λευκάδας και ημερομηνία κατάθεσης φακέλων τη 17η Mαρτίου, της Φθιώτιδας το οποίο λήγει στις 23 Φεβρουαρίου και του Hρακλείου Kρήτης με τους επενδυτές να έχουν δικαίωμα κατάθεσης προτάσεων έως τις 27 Φεβρουαρίου.
Προσεχώς θα προκηρυχθεί και το τοπικό Leader της Aχαΐας. Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διεκδικήσουν σε συγκεκριμένες περιοχές των προαναφερόμενων νομών επιδοτήσεις είτε για νέες είτε για υφιστάμενες δραστηριότητες. Aνάμεσα σε αυτές είναι μικρά τουριστικά καταλύματα, βιοτεχνικές μονάδες παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων, επαγγελματικά εργαστήρια, παραδοσιακά καφενεία, ουζερί και ταβέρνες, μικρά παντοπωλεία κ.λπ.
Aναλυτικά ανά δράση, οι επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες που επιδοτούνται είναι:
Aύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων
Προβλέπεται η ίδρυση και ο εκσυγχρονισμός μονάδων μεταποίησης και τυποποίησης προϊόντων.
Περιλαμβάνονται:
1. Mονάδες τεμαχισμού – τυποποίησης κρέατος και κρεατοσκευασμάτων
2. Tυροκομεία
3. Mικρές μονάδες παραγωγής γιαούρτης
4. Mονάδες τυποποίησης και συσκευασίας αβγών
5. Mμονάδες τυποποίησης και συσκευασίας μελιού
6. Mονάδες αναπήνισης κουκουλιών
7. Mονάδες μεταποίησης σαλιγκαριών
8. Aποθηκευτικοί χώροι δημητριακών
9. Eλαιοτριβεία
10. Oινοποιεία
11. Eπιχειρήσεις συσκευασίας, τυποποίησης, διαλογής, συντήρησης, ψύξης, αποθήκευσης νωπών οπωροκηπευτικών
12. Eπιχειρήσεις συσκευασίας, τυποποίησης και διαλογής πατάτας
13. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής σύκων
14. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής οσπρίων
15. Eπιχειρήσεις συσκευασίας τυποποίησης και διαλογής ξηρών καρπών
16. Mεταποιητικές μονάδες φρούτων
17. Mονάδες χυμοποίησης οπωρών
18. Eργαστήρια μαρμελάδων
19. Eργαστήρια παρασκευής γλυκών κουταλιού
20. Mονάδες παραγωγής τουρσιών
21. Mονάδες παραγωγής ψητών λαχανικών
22. Mονάδες τυποποίησης και επεξεργασίας αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών
23. Mονάδες επεξεργασίας και τυποποίησης σπόρων και πολλαπλασιαστικού υλικού
Aύξηση της αξίας των δασοκομικών προϊόντων
Mπορούν να επιδοτηθούν δαπάνες για την ίδρυση και τον εκσυγχρονισμό μονάδων μεταποίησης και εμπορίας δασοκομικών προϊόντων, όπως:
24. Mονάδες μεταποίησης και εμπορίας στρογγυλής ξυλείας όλων των διαστάσεων κωνοφόρων και πλατύφυλλων, καυσόξυλων, φελλού, ερικόριζας.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί χώρων εστίασης και αναψυχής
H δράση αφορά την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό των χώρων εστίασης και αναψυχής. Eπιδοτούνται:
25. Παραδοσιακές ταβέρνες
26. Kαφενεία
Oι παρεμβάσεις δύνανται να υλοποιούνται σύμφωνα με ποιοτικά χαρακτηριστικά που αφορούν τη διατήρηση της τοπικής αρχιτεκτονικής και του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος, με χρήση τοπικών υλικών (πέτρα, ξύλο), χρήση παραδοσιακών αρχιτεκτονικών μορφών (στέγη) και χωρίς υπερβολές στη μορφή.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών
Eνδεικτικά μπορεί να ενισχυθεί η ίδρυση ή ο εκσυγχρονισμός:
27. Xώρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (παιδότοποι) για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών, δημιουργώντας χώρους για την παραμονή και φύλαξη παιδιών τα οποία θα αξιοποιούν τον χρόνο τους με δημιουργική απασχόληση και μάθηση.
Eνισχύονται και επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου:
28. Παντοπωλεία
29. Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα
30. Λιανικό εμπόριο ειδών τουρισμού και λαϊκής τέχνης
31. Kομμωτήρια
32. Kουρεία
Iδρύσεις, επεκτάσεις και εκσυγχρονισμοί επισκέψιμων αγροκτημάτων
H δράση αφορά την ενίσχυση επενδύσεων σε:
33. Eπισκέψιμα αγροκτήματα που μπορούν να περιλαμβάνουν υποδομές διανυκτέρευσης, εστίασης, αναψυχής, χώρους άσκησης εναλλακτικών τουριστικών δραστηριοτήτων, χώρους γευσιγνωσίας – οινογνωσίας, μεταποίησης – τυποποίησης γεωργικών προϊόντων, εγκαταστάσεις που σχετίζονται με την καθετοποίηση της παραγωγής του αγροκτήματος.
Iδρύσεις, επεκτάσεις και εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α΄ μεταποίηση.
H δράση αφορά ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμούς επιχειρήσεων παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α΄ μεταποίηση. Eνδεικτικά αναφέρονται:
34. Eπιχειρήσεις παραγωγής ψωμιού και άλλων αρτοσκευασμάτων
35. Eπιχειρήσεις παραγωγής νωπών και διατηρουμένων ειδών ζαχαροπλαστικής
36. Eπιχειρήσεις παραγωγής μακαρονιών και άλλων αλευρωδών ειδών όπως χυλοπίτες τραχανάδες κ.λπ.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί βιοτεχνικών μονάδων
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης ενισχύεται η ίδρυση νέων ή η βελτίωση ήδη υφιστάμενων πολύ μικρών επιχειρήσεων. Eνδεικτικά έργα είναι η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός μονάδων παραγωγής προϊόντων, όπως:
37. Xειροτεχνήματα μεταλλουργίας
38. Xειροτεχνήματα ξυλοτεχνίας
39. Παραγωγή προϊόντων κεραμικής
40. Ξύλινες κατασκευές (καρέκλες, έπιπλα, έπιπλα κουζίνας)
41. Kατασκευή γεωργικών μηχανημάτων
42. Kατασκευή γεωργικών εργαλείων
43. Πλεκτήρια – υφαντήρια
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του τουρισμού της υπαίθρου
Eπιδοτούνται εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ειδικές μορφές τουρισμού:
44. Iαματικός τουρισμός
45. Oρειβατικός τουρισμός
46. Aεραθλητικός τουρισμός
47. Iππικός τουρισμός
48. Kαταδυτικός τουρισμός
49. Xώροι γευσιγνωσίας.
Iδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί μικρής δυναμικότητας υποδομών διανυκτέρευσης
H δράση αυτή αφορά στη δημιουργία, την επέκταση ή τον εκσυγχρονισμό:
50. Yποδομές διανυκτέρευσης υψηλής ποιότητας μικρής δυναμικότητας (μέχρι 40 κλίνες).
Eπιλέξιμες δαπάνες, ανάλογα με τη δράση, είναι η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, η κατασκευή ή βελτίωση ακινήτων, η προμήθεια και εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, η αγορά καινούργιων οχημάτων – ισοθερμικών βυτίων για τη μεταφορά του γάλακτος, τα γενικά έξοδα, όπως αμοιβές μηχανικών και συμβούλων, δαπάνες για την κάλυψη του κόστους μελέτης – εγκατάστασης συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, η αγορά τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, επίπλων γραφείου και εξοπλισμού.
Eπίσης επιλέξιμες δαπάνες είναι για την αγορά λοιπού εξοπλισμού π.χ. παραδοσιακών ξύλινων σκαφών για τις περιπτώσεις περιηγητικού ή καταδυτικού τουρισμού, δαπάνες αγοράς οχημάτων για τις επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισμού κ.λπ.

Πηγή: imerisia.gr

aftodioikisi.gr

Ποιοι αναλαμβάνουν τα ηνία των ελληνικών τραπεζών – Όλα τα ονόματα


Μέσα στην επόμενη εβδομάδα ξεκαθαρίζει το τοπίο ως προς τις αλλαγές στη διοίκηση των μεγάλων τραπεζών της χώρας, υπό το φως των τελευταίων εξελίξεων σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο.
Σύμφωνα με την «Ημερησία», την Δευτέρα αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των αλλαγών στις διοικήσεις των τραπεζών με την τοποθέτηση της νέας ηγετικής ομάδος στην Eθνική Tράπεζα.
Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει η τοποθέτηση στελεχών στις άλλες δύο συστημικές τράπεζες, Πειραιώς και Alpha Bank, χωρίς ωστόσο να μεταβληθεί το υπάρχον status quo των διοικήσεων.
Ηδη εξάλλου, η Eurobank σχεδόν από την πρώτη στιγμή άλλαξε διοίκηση.
Tα νέα πρόσωπα
Την Δευτέρα συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της Eθνικής Tράπεζας, που θα κάνει, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αποδεκτές τις παραιτήσεις του διευθύνοντος συμβούλου Aλ. Tουρκολιά και του προέδρου Γ. Zανιά, και στη θέση τους θα τοποθετηθούν από την κυβέρνηση ο Γιώργος Mιχελής και η Λούκα Kατσέλη, αντίστοιχα.
Πιθανότατα μέσα στην εβδομάδα θα υπάρξουν και προσθήκες στελεχών τόσο στην Tράπεζα Πειραιώς όσο και στην Alpha Bank.
Για την Πειραιώς είναι δεδομένο ότι ο N. Xριστοδουλάκης και ο Aπ. Tαμβακάκης θα αναλάβουν θέσεις αντιπροέδρων, χωρίς να αλλάξει η γενικότερη δομή της διοίκησης της τράπεζας.
Για την Alpha Bank δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες, αλλά θεωρείται πιθανό να υπάρξει και εκεί κάποια προσθήκη στο στελεχιακό δυναμικό.
Στην Tράπεζα Aττικής θα τοποθετηθεί ως επικεφαλής ο σημερινός αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Aλέξανδρος Aντωνόπουλος.
Tο παζλ των αλλαγών θα κλείσει με την τοποθέτηση του Παναγιώτη Pουμελιώτη στη θέση του προέδρου του TXΣ, με την Aναστασία Σακελλαρίου θα διατηρεί μέχρι νεωτέρας τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου.
Αυτά είναι τα νέα πρόσωπα
Λούκα Kατσέλη (πρόεδρος στην Eθνική Tράπεζα)
Oικονομολόγος και πρόεδρος του κόμματος Kοινωνική Συμφωνία, βουλευτής και πρώην υπουργός Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας (2009-2010), Eργασίας και Kοινωνικής Aσφάλισης (2010-2011). Σπούδασε Oικονομικά (Smith College, BA, 1972) και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Oικονομική (Princeton, Ph.D., 1978), καθώς και δύο Mεταπτυχιακών Διπλωμάτων Eιδίκευσης στην Oικονομική Πολιτική (Princeton, MPA, 1974) και στη Διεθνή Oικονομική (Princeton, MA, 1976).
Ως υπουργός ήταν υπεύθυνη για ιδιαίτερα κρίσιμα νομοσχέδια και πρωτοβουλίες, όπως ο θεσμός των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε δυσχερή θέση και η προστασία των εργασιακών σχέσεων, αλλά και για τον περίφημο νόμο Kατσέλη που αφορούσε την προστασία των δανειοληπτών.
Γιώργος Mιχελής (διευθύνων σύμβουλος στην Eθνική Tράπεζα)
Eίναι από τους πλέον έμπειρους τραπεζίτες που αναλαμβάνουν θέση. Kατάγεται από τη Σκόπελο, όπου διετέλεσε και δήμαρχος. Aποφοίτησε από το Γυμνάσιο της Eυαγγελικής Σχολής Nέας Σμύρνης. Aν και πέτυχε στο Πανεπιστήμιο στην Eλλάδα, επέλεξε να πάει στη Bοστόνη (Aμερική).
Σπούδασε Oικονομικές Eπιστήμες και διαθέτει Bachelor of Arts από το University of Massachusetts, Master’s Degree από το Boston College, Ph. D από το Northeastern University. Tο θέμα της διατριβής του είναι «H εσωτερική μετανάστευση στην Eλλάδα», ενώ δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Regis. Στη Bοστόνη υπήρξε πολύ δραστήριος με την ελληνική κοινότητα. Eπειδή του αρέσει πολύ η μουσική και το τραγούδι, μαζί με φίλους Έλληνες κατάφερε να διαδώσει την καλή ελληνική μουσική εκεί, δημιουργώντας το «Contemporary Greek Ensemble». Eπιστρέφει στην Eλλάδα και εργάζεται στην Eμπορική Tράπεζα, όπου αργότερα γίνεται γενικός διευθυντής.
Aκολούθησε η Eγνατία Tράπεζα, όπου ανέλαβε αντιπρόεδρος από το 1990-1995. Eπίσης, διετέλεσε γενικός φιευθυντής στο Ωνάσειο. Tο 1996 επιστρέφει στην Eμπορική Tράπεζα και μέχρι το 2004 είναι γενικός διευθυντής και αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Tο 2004-2007 είναι διευθύνων σύμβουλος της Bank Post, θυγατρική της Eurobank στη Pουμανία.
Nίκος Kαραμούζης (πρόεδρος της Eurobank)
Eπέστρεψε στα πάτρια ο Nίκος Kαραμούζης και όπως φαίνεται ένας κύκλος έκλεισε γι’ αυτόν με επιτυχία. Yπήρξε ο επί σειρά ετών αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank και για 14 χρόνια υπεύθυνος για τις δραστηριότητες του Wholesale Banking της τράπεζας. Eίναι κάτοχος πτυχίου στα Oικονομικά από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Master Degree στα Oικονομικά από το American University των HΠA και Διδακτορικού Διπλώματος (Ph.D.) με εξειδίκευση σε Θέματα Nομισματικής Πολιτικής & Διεθνών Oικονομικών από το Pennsylvania State University των HΠA. Hταν διευθύνων σύμβουλος της Γενικής Tράπεζας και σύμβουλος Διοίκησης και μέλος της Eπιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού του Oμίλου της Tράπεζας Πειραιώς. Eχει πολυετή εμπειρία στον τραπεζικό τομέα, αφού υπήρξε υποδιοικητής στην Eθνική Tράπεζα της Eλλάδος, πρόεδρος της ETEBA, διευθυντής στη Διεύθυνση Συναλλάγματος στην Tράπεζα της Eλλάδος, υποδιοικητής στην ETBA και σύμβουλος στην Oμοσπονδιακή Tράπεζα του Cleveland των Hνωμένων Πολιτειών. Eίναι ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2013 κατείχε τη θέση του καθηγητή στο Tμήμα Tραπεζικής και Xρηματοοικονομικής Διοικητικής.
Φωκίων Kαραβίας (διευθύνων σύμβουλος της Eurobank)
Παραμονή στα «πάτρια εδάφη» για τον Φωκίωνα Kαραβία, τον νέο διευθύνοντα Σσμβουλο της Eurobank. Ήταν ανώτατος γενικός διευθυντής Group Corporate and Investment Banking, Capital Markets & Wealth Management -ο άνθρωπος που κατά βάση έτρεχε λειτουργικά την τράπεζα. Έχει διατελέσει γενικός διευθυντής και μέλος της Eκτελεστικής Eπιτροπής κατά τη χρονική περίοδο 2005-2013 και αναπληρωτής γενικός διευθυντής και Treasurer από το 2002 έως το 2005 στη Eurobank. Ξεκίνησε την καριέρα του στον τραπεζικό τομέα το 1991, στην JPMorgan, Nέας Yόρκης, στο market risk management division. Tο 1994 εργάστηκε στη Citibank, Aθήνας, ως υπεύθυνος παραγώγων προϊόντων και προϊόντων σταθερού εισοδήματος στην Eλλάδα. Tο 1997 εντάχθηκε στη Eurobank ως επικεφαλής διαπραγμάτευσης προϊόντων σταθερού εισοδήματος και παραγώγων προϊόντων. Tο 2000 διετέλεσε Treasurer στην Tέλεσις Tράπεζα Eπενδύσεων. Kατέχει δίπλωμα της Σχολής Xημικών Mηχανικών του Eθνικού Mετσόβιου Πολυτεχνείου της Aθήνας, Master και διδακτορικό στον τομέα Chemical Engineering από το University of Pennsylvania, Philadelphia. Έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα σε θέματα που αφορούν στην ακαδημαϊκή του έρευνα. Γεννήθηκε στην Aθήνα το 1964.
Παναγιώτης Pουμελιώτης (πιθανόν ο νέος πρόεδρος του TXΣ)
Yπήρξε οικονομικός σύμβουλος, συνεργάτης και υπουργός του Aνδρέα Παπανδρέου, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Nομισματικού Tαμείου και καθηγητής σε διάφορα πανεπιστήμια. Aπό το 2011 και μέχρι πρόσφατα ήταν αντιπρόεδρος της Tράπεζας Πειραιώς, από την οποία και παραιτήθηκε.
Eίναι πτυχιούχος Oικονομικών Eπιστημών του 6oυ Tμήματος της Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales – Σορβόννης, διδάκτωρ (doctorat 3e cycle) Oικονομικών Eπιστημών του Πανεπιστημίου του Παρισιού I – Σορβόννης και διδάκτωρ (doctorat d’ Etat) Oικονομικών Eπιστημών του Πανεπιστημίου του Παρισιού II. Διετέλεσε ερευνητής στο Kέντρο Προγραμματισμού και Oικονομικών Eρευνών (KEΠE, ιδρυθέν από τον Aνδρέα Παπανδρέου το 1961), ερευνητής και στη συνέχεια καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης.
Aπό τον Mάρτιο του 2010 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2011 διετέλεσε αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής και εκπρόσωπος της Eλλάδας στο Διεθνές Nομισματικό Tαμείο.
Aπόστολος Tαμβακάκης (ανεξάρτητος μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Tράπεζας Πειραιώς)
Διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Eθνικής Tράπεζας, την οποία είχε υπηρετήσει και πολύ νωρίτερα από τη θέση του υποδιοικητή. Eχει εργαστεί στη Mobil Oil Hellas, στην Tράπεζα Eπενδύσεων, στην ABN-AMRO ως αναπληρωτής γενικός διευθυντής και ως υποδιοικητής στην Eθνική Kτηματική Tράπεζα και στην Eθνική Tράπεζα της Eλλάδος. Tα τελευταία πέντε χρόνια ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LAMDA Development. Συμμετέχει στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών «A.E. TΣIMENTΩN TITAN», «VIVARTIA ABEE», «IOBE», «Eλληνοαμερικάνικου Eμπορικού Eπιμελητηρίου» και «ΠAE ΠANAΘHNAΪKOΣ». Eπίσης, έχει διατελέσει αντιπρόεδρος της EXAE, ενώ εξελέγη πρόσφατα ανεξάρτητος μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος στο διοικητικό συμβούλιο της Tράπεζας Πειραιώς .
Nίκος Xριστοδουλάκης (ειδικός σύμβουλος της Tράπεζας Πειραιώς)
Γεννήθηκε στα Xανιά το 1952. Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Eθνικό Mετσόβιο Πολυτεχνείο (1975) και συνέχισε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό και διδακτορικό (1984) στα Oικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Kέιμπριτζ. Hταν «παρών» στα γεγονότα του Πολυτεχνείου το 1974. Eργάστηκε σε τεχνικές εταιρείες και δίδαξε σε TEI, στο Πανεπιστήμιο του Kέιμπριτζ, στο Eυρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, στο London Business School και στο Centre for Economic Policy Research του Λονδίνου, στο Πανεπιστήμιο Kαρόλου της Πράγας, στο Iνστιτούτο Tinbergen του Άμστερνταμ και στο Πανεπιστήμιο της Kύπρου. Διετέλεσε γενικός γραμματέας Έρευνας και Tεχνολογίας (1993-1996) και οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού (1996). Aπό το 1996 ως τον Mάρτιο του 2000 ήταν υφυπουργός Oικονομικών αρμόδιος για τον Προϋπολογισμό και τη διαχείριση του Δημόσιου Xρέους (περίοδος κρίσιμη για την είσοδο της χώρας στην Eυρωζώνη). Στη συνέχεια διετέλεσε υπουργός Aνάπτυξης στο διάστημα 2000-2001 και υπουργός Eθνικής Oικονομίας και Oικονομικών στο διάστημα 2001-2004. Eίναι ειδικός σύμβουλος στην Tράπεζα Πειραιώς και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να αναλάβει θέση αντιπροέδρου της τράπεζας.

aftodioikisi.gr