Πέμπτη, 25 Ιουλίου 2013

O ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΟΥ ΤΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΣΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ



Η συλλεκτική Rolls Royce, το haute couture νυφικό, οι δεκάδες καλεσμένοι από κάθε γωνιά της Γης, οι πορσελάνινες μπομπονιέρες και τα χιλιάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον Βόσπορο συνέθεσαν ένα ονειρικό γαμήλιο σκηνικό για τον Αλέξανδρο, τον τελευταίο (μέχρι πρότινος) εργένη της εφοπλιστικής οικογένειας Τσάκου


Ο Αλέξανδρος Τσάκος, αν και μέλος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, ουδέποτε έχει απασχολήσει τα ελληνικά media. Γιος του Ηλία Τσάκου, αδελφού του καπετάν Παναγιώτη, δραστηριοποιείται, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια άλλωστε, με τα εφοπλιστικά, κατέχοντας τη θέση του προέδρου στην Entrust Maritime. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, είναι ένας δυναμικός businessman που διαπραγματεύεται deals εκατομμυρίων στις διεθνείς θάλασσες.

 Ανθρωποι του εφοπλιστικού χώρου που τον γνωρίζουν κάνουν λόγο για ένα εξαιρετικά χαμηλών τόνων άτομο, το οποίο κινείται αθόρυβα στο εφοπλιστικό lobby αφήνοντας τη διαχείριση της εικόνας της οικογένειας στα έμπειρα χέρια του Νίκου Τσάκου, που είναι και πρώτος του ξάδελφος.
Η Ναταλία Συρίμη, από την άλλη, είναι κόρη της δυναμικής Κύπριας Λιέττας Χριστοφίδου, με μακρά ιστορία στον χώρο των υφασμάτων, και του Στέλιου Συρίμη, επιτυχημένου επίσης Κύπριου επιχειρηματία. Αλέξανδρος και Ναταλία γνωρίστηκαν σε κοινές παρέες πριν από μερικά χρόνια, ενώ την απόφαση να ενώσουν τις ζωές τους την πήραν μόλις πριν από λίγους μήνες. 
Επιθυμία τους ήταν να παραβρεθούν στην πιο ευτυχισμένη ημέρα της ζωής τους μόνο συγγενείς και πολύ στενοί φίλοι τους, γι’ αυτό και οι καλεσμένοι δεν ξεπέρασαν σε αριθμό τους διακόσιους. Καθώς η γαμήλια τελετή αφορούσε ταξίδι στο εξωτερικό, οι ενημερώσεις για το μυστήριο είχαν σταλεί αρκετό καιρό πριν, με το καθιερωμένο τώρα πια save the day. Αν και την καλοκαιρινή 

σεζόν τα νησιά αποτελούν το σύνηθες σκηνικό για γάμο, για την οικογένεια Τσάκου η ιδανικότερη επιλογή δεν θα μπορούσε παρά να είναι το Πατριαρχείο, λόγω και της στενότατης σχέσης που διατηρούν εδώ και χρόνια ο καπετάν Παναγιώτης και ο αδελφός του Ηλίας με αυτό, γι’ αυτό άλλωστε και θεωρούνται ευεργέτες του καθότι βαθιά θρησκευόμενοι αλλά και άνθρωποι που στηρίζουν με κάθε τρόπο το ελληνικό στοιχείο. 
Οταν, λοιπόν, ο Αλέξανδρος αποφάσισε να παντρευτεί τη Ναταλία, η επιθυμία του να επιλέξει την Κωνσταντινούπολη ως σκηνικό του γάμου του έδωσε χαρά σε όλη την οικογένεια. Ενας γάμος που το προηγούμενο Σάββατο στο Πατριαρχείο χαρακτηρίστηκε 
από όσους παραβρέθηκαν όχι μόνο κομψός, αλλά και γκλάμορους. Η νύφη έφτασε στην εκκλησία με μια ανθοστολισμένη συλλεκτική Rolls Royce, φορώντας ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο νυφικό διά χειρός Σήλιας Κριθαριώτη. Οι δίδυμες κόρες της Σήλιας και του Νίκου Τσάκου ήταν  παρανυφάκια, ενώ οι πορσελάνινες μπομπονιέρες έφεραν την υπογραφή της Λιάνας Βουράκη. 


Αξιοσημείωτο ενσταντανέ ήταν στο τέλος του μυστηρίου το πέταγμα της ανθοδέσμης από τη νύφη, που βρέθηκε στα χέρια της ιδιαιτέρας -και επομένως εξ απορρήτων- του καπετάν Παναγιώτη, Κορίνας. Οι νεότεροι καλεσμένοι ευχήθηκαν στο νεαρό ζευγάρι «βίον ανθόσπαρτον» πετώντας διακριτικά ρύζι στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης και έπειτα κατευθύνθηκαν όλοι μαζί για το γαμήλιο πάρτι.
Επόμενη στάση για όλους ήταν το μαγευτικό πρώην παλάτι και νυν πολυτελές ξενοδοχείο «Ciragan Palace», που εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια και την εκπληκτική θέα του στον Βόσπορο. «Ακόμη και το “Ritz” είναι ένα τίποτα μπροστά του!» βιάστηκε να 
σχολιάσει νεαρός καλεσμένος που το επισκεπτόταν για πρώτη φορά. Τεράστιες ανθοδέσμες από άσπρα τριαντάφυλλα, παρόμοιες με εκείνη της νύφης, είχαν στηθεί κατά μήκος στην υποδοχή, υποδεικνύοντας στους καλεσμένους την αίθουσα στην οποία έπρεπε να κατευθυνθούν, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία σοπράνο που ανεβασμένη σε ειδικά κατασκευασμένο 
βάθρο συνόδευε με άριες τα βήματα των εισερχομένων. Ροτόντες με επιδέξιο art de la table, όπου κυριαρχούσαν τα πορσελάνινα σερβίτσια και τα ασημένια μαχαιροπίρουνα, προσέθεταν μία ακόμη νότα λάμψης. 


ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ

Σχετικά με τον θάνατο αλλοδαπού μετανάστη στη θαλάσσια περιοχή των Οινουσσών τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ο βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνος για θέματα Ναυτιλίας, Κώστας Τριαντάφυλλος, έκανε την εξής δήλωση:

Ένας ακόμα νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του, προσπαθώντας για ένα καλύτερο μέλλον, λόγω της εγκληματικής ευθύνης των παράνομων διακινητών. Προστίθεται, έτσι, ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα του θανάτου από τις μεταναστευτικές ροές στο Αιγαίο. 
Εκφράζουμε οδύνη και αποτροπιασμό για το γεγονός αυτό. Παραλλήλως, συγχαίρουμε το πλήρωμα του σκάφους του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή, που με την επέμβαση του έσωσε τη ζωή 46 άλλων αλλοδαπών, μεταξύ των οποίων και δύο γυναικών, που βρέθηκαν στη θάλασσα.
Επαναφέρουμε την πρόταση, οι δυνάμεις της FRONTEX, σε συνεργασία με τις τουρκικές Αρχές, να επιχειρούν στις ακτές της Τουρκίας και όχι στα ύδατα μεταξύ των δύο χωρών, ώστε να αποτρέπονται από την εκκίνηση τους τα θανατηφόρα ταξίδια των παράνομων διακινητών ανθρώπων.


ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΔΕΣΕΙ ΤΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΕΦΥΓΕ




Δήμος Χίου: Δελτίο Τύπου για κρουαζιερόπλοιο "Seabοurn Quest"

Για ακόμη μία φορά, γίναμε μάρτυρες του παραλογισμού που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, όταν το κρουαζιερόπλοιο- μικρού σχετικά μεγέθους - “SEABOURN QUEST”,  όχι μόνο δεν μπόρεσε να προσδέσει στο λιμάνι της Χίου - με ανέμους εντάσεως 6 μποφόρ ,αλλά ούτε και να  κατεβάσει λάντζες.

Σε μία εποχή, όπου η Χίος, δεν έχει πολλές επιλογές προσέλευσης ξένων τουριστών και ο τουρισμός της κρουαζιέρας, είναι στο επίκεντρο, κάνουμε για πολλοστή φορά έκκληση στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, στους τοπικούς Βουλευτές και στον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, να βοηθήσουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ και να πάρουν τη πρωτοβουλία για τη δημοπράτηση του νέου λιμανιού στη θέση «Κοντάρι».

Μετά και την παραχώρηση των 2/5 του λιμανιού για τη δημιουργία μαρίνας, διαφαίνεται οτι είναι επιτακτική ανάγκη η Χίος να αποκτήσει νέο λιμάνι με προβλήτα για κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα και με τη σχετική μελέτη που έχει συνταχθεί από την πρώην Ν.Α.

Ο χρόνος περνάει για το ΕΣΠΑ και θα είναι λυπηρό, μετά από λίγο καιρό να αρχίσουν οι διαπιστώσεις για αναπορρόφητες πιστώσεις, όταν υπάρχει η δυνατότητα να δημοπρατηθεί ΑΜΕΣΑ το συγκεκριμένο έργο.

Από το γραφείο τύπου    

TΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΑΡΤΙΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

   Την Παρασκευή 26 Ιουλίου στις 8:30 μμ, η Παρέα Φίλων του Μουσικού Θεάτρου και τα μέλη του ΑΡΤΙΟΝ θα τραγουδήσουν μαζί με τη μουσική συντροφιά του Αντώνη Μωραϊτάκη στην πάροδο της Απλωταριάς, Χωρέμη 1, με τη συνεργασία και υποστήριξη των καταστημάτων: «Ίριδα», «Μάγδα», «Νίτσα», «Ρούλα Τσουρή», «Aplo bar», «Απλω καφέ» και «Μέσα ‘κει».
  Παίζουν κιθάρα ο Αντώνης Μωραϊτάκης και ο Αντώνης Πρινιάς. Τραγουδούν: Γιάννης Γιαλούρης, Σωτήρης Λιόλιος, Παναγιώτης Πουλάδας, Γιώργος Τρουλάκης και η Παρέα Φίλων του Μουσικού Θεάτρου. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη κι επίσης είναι ευπρόσδεκτοι στην παρέα μας όσοι θέλουν να τραγουδήσουν μαζί μας και να περάσουν μια ευχάριστη μουσική βραδιά, μετά τα ψώνια τους στην αγορά της πόλης.


ΑΘΛΙΑ, ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΣΕ


Με σκληρή ανακοίνωση η Ένωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) καταγγέλλει με την σειρά της την "αθλια, αντιδημοκρατική και πραξικοπηματική", όπως την χαρακτηρίζει, ενέργεια του ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβτσιώτη να περάσει μέσω υπουργικής απόφασης της κατάργηση των ΣΣΕ.

Παράλληλα, η ΠΕΝΕΝ όπως και άλλα ναυτεργατικά σωματεία καλεί την ΠΝΟ να πάρει απόφαση για αγωνιστικές κινητοποιήσεις".


Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ έχει ως εξής:

Άθλια, αντιδημοκρατική και πραξικοπηματική είναι η ενέργεια του ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να περάσει μέσω της Υπουργικής απόφασης τη διάταξη η οποία αναφέρει ότι «σε περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ Συλλογική Σύμβαση εργασίας που έχει εφαρμογή, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του Ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται στην γραπτή σύμβαση» (Υπουργική απόφαση 3522.2/08/2013 με τίτλο «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας», άρθρο 6 της Υπουργικής απόφασης).

Πρόκειται για πανομοιότυπη διάταξη που περιλαμβανόταν στο άρθρο 19 του Πολυνομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ, η οποία απορρίφθηκε στην σχετική συζήτηση που διεξήχθη στην Βουλή για το Πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ από την πλειοψηφία της Βουλής.

Ως γνωστό η διάταξη εκείνη καταργούσε τις ΣΣΕ για τα πληρώματα στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, νομιμοποιούσε τις ατομικές συμβάσεις και τους τριτοκοσμικούς μισθούς των Ναυτεργατών.
Η επαναφορά της διάταξης με Υπουργική απόφαση συνιστά βάναυση προσβολή στον θεσμό του Κοινοβουλίου και δείχνει μια επικίνδυνη αντιδημοκρατική νοοτροπία η οποία στην «λογική» να υπηρετήσει πάση θυσία τα εφοπλιστικά συμφέροντα για την κατάργηση του θεσμού των ΣΣΕ προσφεύγει σε πρωτοφανείς και άθλιες μεθοδεύσεις….

Ζητούμε την παρέμβαση όλων εκείνων των κομμάτων που καταψήφισαν την επαίσχυντη διάταξη στην Βουλή και ταυτόχρονα απαιτούμε την ανάκληση της Υπουργικής απόφασης.

Τέλος καλούμε την ΠΝΟ, όπως οφείλει, να πάρει άμεσα αγωνιστικές αποφάσεις για να μην εφαρμοσθεί η εκτρωματική Υπουργική απόφαση.




pireas2day.gr

Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ : ΠΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΔΕΥΕΙ Ο ΟΛΠ


Του Μηνά Τσαμόπουλου

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ και όχι να παραχωρήσει υπηρεσίες, αποκάλυψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος επισκέφτηκε χθες τα γραφεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς και συμμετείχε στη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.


Ο υπουργός στάθηκε στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά: "Αυτή τη στιγμή οδεύουμε προς την ιδιωτικοποίησή του. Μας το υπαγορεύει η ανάγκη για τόνωση των δημοσίων εσόδων, μέσα από την προσέλκυση επενδύσεων, δημιουργία θέσεων εργασίας για τους νέους ανθρώπους, διεύρυνση της κρουαζιέρας και εμβάθυνση της κερδοφόρου στρατηγικής συνεργασίας με την Κίνα".

Κατέστησε, όμως, σαφές ότι, σε κάθε περίπτωση, το κράτος οφείλει να διατηρήσει τον έλεγχο των τιμών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, χρησιμοποιώντας ως αντιπαράδειγμα τις υψηλές τιμές του Ελ. Βενιζέλος. Παράλληλα, επισήμανε ότι η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την προσβασιμότητα του λιμανιού στην πόλη και τη διασύνδεσή του με το εμπορικό της κέντρο, καθώς και να φροντίσει για τη συνέχιση όλων των πολιτιστικών και κοινωνικών του χρήσεων.

Ιδιαίτερη έμφαση, ο κ. Βαρβιτσιώτης, έδωσε στο ζήτημα της κρουαζιέρας, αναφέροντας ότι σήμερα το αναπτυξιακό στοίχημα για τον εμπορικό κόσμο είναι να μην χαθεί ένας ζωτικός αριθμός επισκεπτών για την πόλη, που προέρχονται από αυτή. "Τα 20,30 ευρώ που είναι πρόθυμος να δαπανήσει ο επισκέπτης της, πρέπει να μένουν στα μαγαζιά του Πειραιά", υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι προσωπικός του στόχος είναι να μετακινηθεί το έργο της κρουαζιέρας πιο κοντά στο κέντρο της πόλης ,ενώ το ακτοπλοϊκό, μακροπρόθεσμα, να μεταφερθεί στο Λαύριο.

"Δική μου φιλοσοφία είναι να θέσουμε έναν άξονα δύο, τριών θεμάτων , τα οποία να έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε άμεσα. Απλά, φθηνά και λειτουργικά πράγματα που μπορούν να αλλάξουν την εικόνα της πόλης και όχι ‘φαραωνικές’ ιδέες που δε θα εφαρμοστούν ποτέ", κατέληξε.

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, αλλά και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, ο Β΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ Νικόλαος Μαυρίκος, ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Μαρκομιχάλης, ο οικονομικός επόπτης Νικόλαος Μανεσιώτης, καθώς και εκπρόσωποι του εμπορικού, επιχειρηματικού και βιομηχανικού κόσμου της πόλης.




newmoney.g

4η ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙ ΠΑΙΔΕΣ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΧΙΟΥ


Ομάδα Πόλο Παίδων ΝΟΧ 2013Την 4η θέση στην Ελλάδα κατέκτησε η ομάδα υδατοσφαίρισης Παίδων (γεν. 1999) του ΝΟ Χίου η οποία συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα που διεξήχθη στην Αθήνα το τετραήμερο 18-21/7/2013. Η ομάδα μας προκρίθηκε στην τετράδα (3 νίκες και 1 ήττα) αποκλείοντας τον ΠΑΟΚ αλλά ηττήθηκε στον ημιτελικό από το Παλαιό Φάληρο και στον μικρό τελικό από την Βουλιαγμένη και έτσι κατέλαβε την 4η θέση. Αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγώνων:
Πανιώνιος - ΝΟ Χίου: 6-13
Τα οκτάλεπτα: 0-3, 0-3, 4-3, 2-4
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Βούμβας 3, Κυπριάδης 1, Ραπίτης 1, Σωτηριανός 1, Ψυλλής 1, Γκιουβέτσης 4, Αγιωργούσης 1, Μαυρογιάννης 1

ΝΟ Χίου - ΝΟ Πατρών: 14-5
Τα οκτάλεπτα: 2-1, 6-2, 3-1, 3-1
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Βούμβας 2, Δεβές 1, Κυπριάδης 1, Ραπίτης 1, Σωτηριανός 2, Ψυλλής 1, Γκιουβέτσης 1, Αγιωργούσης 4, Μαυρογιάννης 1

ΠΑΟΚ - ΝΟ Χίου: 8-9
Τα οκτάλεπτα: 3-2, 1-2, 1-2, 3-3
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Βούμβας 1, Δεββές 2, Αλιφιέρης 1, Σωτηριάνος 1, Ψυλλής 2, Γκιουβέτσης 1, Αγιωργούσης 1

ΝΟ Χίου - Ολυμπιακός: 6-12
Τα οκτάλεπτα:1-5, 0-3, 2-3, 3-1
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Αλιφιέρης 3, Σωτηριανός 1, Μαυρογιάννης 1, Μπουρνιάς 1
Ημιτελικός
Παλαιό Φάληρο - ΝΟ Χίου: 15-6
Τα οκτάλεπτα: 5-1, 2-2, 4-3, 4-0
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Βούμβας 2, Δεββές 1, Κυπριάδης 1, Αλιφιέρης 1, Αγιωργούσης 1
Μικρός Τελικός
ΝΟ Βουλιαγμένης - ΝΟ Χίου: 5-3
Τα οκτάλεπτα: 2-0, 1-2, 2-1, 0-0
Τα γκολ για το ΝΟΧ: Βούμβας 1, Δεββές 1, Γκιουβέτσης 1

Τελική Κατάταξη
1) Παλαιό Φάληρο
2) Ολυμπιακός
3) ΝΟ Βουλιαγμένης
4) ΝΟ Χίου
5) ΠΑΟΚ
6) ΝΟ Ρεθύμνου
7) ΝΟ Πατρών
8) Άθως Χαλκιδικής
9) Πανιώνιος
10) ΝΟ Λάρισας

Ομάδα Παίδων ΝΟΧ 2012-2013
Ομάδα Παίδων ΝΟ Χίου 2012-2013
Σύνθεση Ομάδας
1) Στέλιος Τέττερης (Τερμ.)
2) Αντώνης Βούμβας
3) Άγγελος Δεββές
4) Στράτος Κυπριάδης
5) Θάνος Ραπίτης
6) Κώστας Αλιφιέρης
7) Νίκος Σωτηριανός
8) Γιώργος Ψυλλής
9) Κώστας Γκιουβέτσης
10) Νίκος Χαλιάς
11) Νικοδήμος Αγιωργούσης
12) Σταύρος Μαυρογιάννης
13) Μιχαήλ Μπουρνιάς
14) Παντελής Περρής
15) Γιάννης Σαχλάνης

Προπονητής: Μάκης Μικέδης

Έφορος: Στέλιος Καλαργυρός






noxiou.gr

ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΛΑΤΣΗ-ΚΑΛΑΡΓΥΡΟΥ-ΜΑΧΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΘΝΙΚΗ ΠΑΙΔΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΟ


Σε καμπ προετοιμασίας της εθνικής Παίδων (γεν. 1998) κλήθηκαν ακόμα 3 αθλητές του ΝΟ Χίου. Ο Τάσος Αλάτσης (φουνταριστός), ο Νίκος Καλαργυρός (αμυντικός) και ο Αντώνης Μαχαλιάς (περιφερειακός) θα συμμετάσχουν στο καμπ που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 18/7 έως 23/7/2013 υπό τις οδηγίες του ομοσπονδιακού τεχνικού Ν. Βενετόπουλου. Αναλυτικά οι 30 αθλητές που κλήθηκαν:
Άθως Χαλκιδικής: Σάλτας
ΝΟ Χανίων: Σκουμπάκης, Παπασηφάκης
Πανιώνιος: Γαρδίκας, Αλεξίου, Οικονομόπουλος
ΝΟ Βουλιαγμένης: Κουρούβανης, Καλής
ΑΝΟ Γλυφάδας: Μάντης, Γιαννόπουλος, Ζερδιλάς, Δουρίδας
ΠΑΟΚ: Ριζόπουλος, Σιορδήλης, Προσινικλής
ΝΟ Χίου: Καλαργυρός, Αλάτσης, Μαχαλιάς
ΝΟ Ρεθύμνου: Μπουγιούρης, Φραγκάκης
Παναθηναϊκός: Παπαδημητρίου, Γκάρτζος
Κέρκυρα: Μελιδονιώτης
Παλαιό Φάληρο: Φυτάλης, Λαγογιάννης
Νηρέας Γέρακα: Τσαγκούρος, Μπερτόλης
Άρης: Κάτζαλης
Ηρακλής: Καρυπίδης
ΟΥΚ Βόλου: Μουλοχάδης
Νίκος Καλαργυρός - Τάσος ΑλάτσηςΑντώνης Μαχαλιάς
Καλαργυρός - ΑλάτσηςΑντώνης Μαχαλιάς









noxiou.gr

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ "ΣΚΑΦΗ", ΣΤΗΝ ΕΛΑΤΑ

Μετά από 150 χρόνια...

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη μας κ. ΜΑΡΚΟΥ, τελέσθηκε το Σάββατο 20 Ιουλίου 2013, ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία στα ερείπια του Ιερού Ναού Προφήτου Ηλίου στη θέση «Σκάφη», στην Ελάτα.
Ο Ιερός αυτός Ναός, καταστράφηκε πριν τον μεγάλο σεισμό της Χίου το 1881(από προφορική παράδοση). Οι χωριανοί όμως δεν τον άφησαν ποτέ «σκοτεινό» τον Προφήτη Ηλία!

«Σαν να ξανά ζωντάνεψα πάτερ!» τα λόγια μιας ηλικιωμένης ενορίτισσας. Από πολύ νωρίς, προσέρχονταν στην ιερά ακολουθία πολλοί προσκυνητές μικροί και μεγάλοι, αψηφώντας την υψηλή θερμοκρασία και το δύσβατο της περιοχής. 

π. Μιχαήλ Ζευγιός






imchiou.gr

ΝΑΤ : ΟΡΓΑΝΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ 1 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 2013


Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, μετά από αίτημα των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Κεφάλαιο – κυβέρνηση- Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, με την αντιλαϊκή πολιτική τους, αυξάνουν διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, κατακρεουργούν δικαιώματα, για την ενίσχυση της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.

​Με την Υπουργική Απόφαση (αριθ.3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» παραβιάζεται ακόμα και ο ν.4078/2012 που επικύρωσε την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006).

Επίσης:

Καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίαςσε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των πλοίων με την εφαρμογή του «Ελάχιστου Ασφαλούς Στελέχωσης» (Safety manning) για όλα τα πλοία που δρομολογούνται μεταξύ λιμένα εσωτερικού και εξωτερικού.

Μετατίθενται ευθύνες σε βάρος των ναυτεργατών σε περιπτώσεις ασθένειας και ατυχήματος απαλλάσσοντας τους εφοπλιστές από την υποχρέωση της κάλυψης.

Ο χρόνος άδειας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθορίζεται σε 2,5 ημερολογιακές ημέρες ανά μήνα.

 Καμία υποχρέωση να ενημερώνονται οι δημόσιες αρχές για την υγεία των ναυτεργατών μελών πληρώματος, παρά μόνο εφόσον ζητηθεί, υπονομεύοντας την πρόληψη και την προστασία της υγείας των ναυτεργατών και της δημόσιας υγείας από λοιμώδεις ασθένειες, περιφρονώντας την ιστορική εμπειρία, τους διεθνείς κανονισμούς και την ελληνική νομοθεσία.

Καμία δέσμευση στην «Διεθνή Σύμβαση Νο 9του 1920» (ν.4369/1929) και στο άρθρο 2 που αναφέρει: «Η υπόθεση της εξεύρεσης δουλειάς για τους ναυτεργάτες δεν θα εκτελείται από όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο σαν εμπορική επιχείρηση για χρηματικό κέρδος, ούτε θα επιβάλλονται αμοιβές άμεσα ή έμμεσα στο όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο για την εξεύρεση δουλειάς για ναυτεργάτες σε όποιο πλοίο». Καμία δέσμευση, καμία προστασία των ναυτεργατών, διατηρώντας και ενισχύοντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα, αποδεικνύοντας ότι είναι «σάρκα από την σάρκα τους».

​Είναι φθηνό προπαγανδιστικό επιχείρημα όταν λένε οι εφοπλιστές ότι θα δώσουν 130 εκατομμύρια ΕΥΡΩ σε τρία χρόνια για «οικιοθελή προσφορά»!!! Όταν μόνο το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2013 είναι 1 δις και έχει να γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ πάνω από μία δεκαετία.

Η εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης έκτρωμα θα φέρει συντριπτικό χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα διογκωθεί η «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία και η ανεργία, με τραγικές συνέπειες για το ΝΑΤ και την κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

​Αντίστοιχα με Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν στις 5/07/2013 για τα 6 υπό Ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, αποβάλλονται 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται.

Συνεχίζεται η μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία, παρά τις δεσμεύσεις των εφοπλιστών για εξόφληση μέχρι τέλος Ιουνίου.

​Τραγική είναι η κατάσταση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με τις περικοπές στο ΕΟΠΠΥ, οδηγώντας σε απόγνωση την εργατική λαϊκή οικογένεια με το πενιχρό εισόδημα για να αντιμετωπίσει ζητήματα υγείας.

​Παραμένει οξυμμένο το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ΑΕΝ, ενώ με την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση ΑΠ Μ3615/02/13, οι δόκιμοι που ναυτολογούνται σε ανασφάλιστα πλοία για την αναγνώριση της υπηρεσίας τους καταβάλλουν 770 ΕΥΡΩ στο ΝΑΤ και αμείβονται με 880 ΕΥΡΩ δηλαδή εργάζονται για 110 ΕΥΡΩ το μήνα προ φόρων!!!

​Σ’αυτές τις εξελίξεις οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα προς όφελος τους από τους εκπροσώπους του κεφαλαίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ. Η διέξοδος είναι στο δρόμο του οργανωμένου αγώνα, της ταξικής πάλης, στην οικοδόμηση της συμμαχίας της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, για την αλλαγή του αρνητικού συσχετισμού στο συνδικαλιστικό κίνημα ενάντιαστη σαπίλα του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

​Καλούμε τους ναυτεργάτες σε οργάνωση και αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικήςτου κεφαλαίου προς όφελος των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

"ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ" ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΝΑΥΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ


"Εν κρυπτώ" αυξήσεις στα ναύλα σε μια σειρά τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές δόθηκε μεσά στην καρδιά του καλοκαιριού με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Η Υπουργική Απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β 1772/23-7-2013) και άρχισε ήδη να εφαρμόζεται σε μια σειρά από τοπικές γραμμές αλλά και στον Αργοσαρωνικό (για να δείτε ολόκληρη την Υπουργική Απόφαση πατήστε εδώ).

Να σημειωθεί ότι στις ίδιες γραμμές αύξηση στα ναύλα κατά 2,4% δόθηκε και τον Οκτώβριο με Απόφαση του τότε υπουργού Κωστή Μουσουρούλη.

Για τη νέα αύξηση η Απόφαση του ΥΝΑ επικαλείται την άνοδο κατά 0.8% του Δείκτη Τιμών του Καταναλωτή. Ωστόσο, το υπουργείο δεν δημοσιοποίησε την αύξηση και φυσικά κανένας δεν εξήγησε γιατί έπρεπε να δοθεί την στιγμή που κανένας εργαζόμενος δεν πήρε αύξηση.

Σύμφωνα με την Απόφαση "Αναπροσαρμόζουμε τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (Ι.Χ.Ε.) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον".

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις δεν αφορούν τις "μεγάλες" γραμμές της ακτοπλοίας, που διαμορφώνονται ελεύθερα οι ναύλοι.




pireas2day.gr

ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ


Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας περνάει από το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής, που χθες για μια ακόμη φορά μπήκε στο τραπέζι του διαλόγου ανάμεσα στα υπουργεία Ναυτιλίας και Αιγαίου και Τουρισμού.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες ανάμεσα στον κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και την κα Ολγα Κεφαλογιάννη, για να προχωρήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η σύνταξη του νομοσχεδίου, το οποίο μπαίνει σε διαβούλευση για έβδομη συνεχή φορά, χωρίς μέχρι σήμερα να καταλήξει στη Βουλή για να ψηφιστεί.

Οι δύο υπουργοί της κυβέρνησης φαίνεται να προσανατολίζονται σε ένα σχέδιο νόμου φιλικό απέναντι τόσο στους ιδιώτες όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου. Συμφωνούν δε και στην αναγκαιότητα ύπαρξης δικλίδων ασφαλείας ώστε να μην υπάρχει άναρχη ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα στο σχέδιο νόμου θα πρέπει να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα των υπό ελληνική σημαία επαγγελματικών σκαφών.

Η τελευταία απόπειρα να περάσει το συγκεκριμένο σχέδιο σταμάτησε στη γραμματεία της κυβέρνησης, αφού μεσολάβησε η αλλαγή ηγεσίας στο ΥΝΑ, με τον νέο υπουργό Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να το ανακαλεί και να αρχίζει τη διαβούλευση από το μηδέν.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε προκαλέσει τριβές ανάμεσα στον προηγούμενο υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη και την υπουργό Τουρισμό Ολγα Κεφαλογιάννη, με κύρια αιτία την πλήρη άρση του καμποτάζ που υποστήριζε η υπουργός, ενώ ο κ. Μουσουρούλης τασσόταν υπέρ της διευκόλυνσης εγκατάστασης των σκαφών με ευρωπαϊκή σημαία.

Σημειώνεται ότι υπέρ της πλήρους άρσης του καμποτάζ έχουν ταχθεί οι μαρίνες στη χώρα μας, όπως και το ΤΑΙΠΕΔ, αφού θεωρεί ότι θα αυξήσει τα έσοδα από τις παραχωρήσεις μαρινών.

Κατά της άρσης έχουν ταχθεί τα πληρώματα και η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ).

Οι δυσκολίες

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», σήμερα τα δύο υπουργεία συμφωνούν ότι ο κλάδος πρέπει να ανοίξει για όλους, αλλά και τα ελληνικά σκάφη να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με τον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι το πώς το ελληνικό σκάφος θα έχει το ίδιο κόστος λειτουργίας με τα ξένα, πώς θα διατηρηθούν, εφόσον διατηρηθούν, τα ελληνικά πληρώματα, αλλά και με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί ότι τα υπό ελληνική σημαία σκάφη θα έχουν τις ίδιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις με τα υπό τρίτη, εκτός Κοινότητας, σημαία σκάφη.

Ακόμα ένα δύσκολο σημείο είναι η υπόθεση κατάργησης του διαχωρισμού που υπάρχει μεταξύ επαγγελματικών σκαφών αναψυχής και των ιδιωτικών, κάτι που είχε υποστηρίξει στο παρελθόν η υπουργός Τουρισμού.

Ωστόσο, από την πλευρά του ο κ. Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις που έχει κάνει δεν έχει απορρίψει την ιδέα της ύπαρξης του τέλους πλόων που προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, αρκεί να μην είναι απαγορευτικές για το χρήστη.

Οι θέσεις

«Αποψή μας είναι η αναγκαιότητα απελευθέρωσης των πλόων, υπό την έννοια της άρσης πλείστων αδικαιολόγητων για μια σύγχρονη χώρα διοικητικών εμποδίων που υφίστανται σήμερα, ώστε να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού» σημείωνε πρόσφατα η υπουργός Τουρισμού και προσέθετε:
«Τα σκάφη πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ελεύθερα κινούμενα μεταφορικά μέσα αναψυχής που βεβαίως ελέγχονται, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζουν και έσοδα στον τουρισμό και στο κράτος λόγω της εισόδου, της παραμονής τους και κυρίως του μόνιμου ελλιμενισμού τους στις ελληνικές μαρίνες: πάγια έσοδα από καύσιμα/συντήρηση, επισκευές, προμήθεια πρώτων υλών για τα σκάφη, θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα από τα εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, εκδρομές, αρχαιολογικούς χώρους και έσοδα από τον μόνιμο ελλιμενισμό».

Από την πλευρά του ο ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπογραμμίζει ότι θα ήθελε να υπάρχουν πολλές ελληνικές σημαίες στο Αιγαίο, αλλά αυτό στην ουσία είναι θέμα του υπουργείου Οικονομικών. Διευκρινίζει ότι δεν τίθεται υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης.

«Είναι σαφές ότι πρέπει να υπάρχει πλαίσιο και ότι το πιο βασικό για την προσέλκυση πλοίων είναι το φορολογικό καθεστώς», σημειώνει. Αναφορικά με τις μαρίνες, ανέφερε ότι σε συζήτηση με το ΤΑΙΠΕΔ ήρθε στην επιφάνεια το πραγματικό πρόβλημα, που είναι το ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές για τις ελληνικές μαρίνες. «Το ΤΑΙΠΕΔ μού είπε ότι δεν μας χτυπάει κανείς την πόρτα για την κατασκευή νέας μαρίνας. Για παράδειγμα, έγινε σχεδιασμός δυνητικών επενδύσεων για τις μαρίνες Πάτρας και Αντιρρίου, αλλά δεν υπήρξε ποτέ επενδυτικό ενδιαφέρον, οπότε δεν θα υπάρξουν ποτέ και τα σχετικά οικονομικά οφέλη», σημείωσε.




naftemporiki.gr

ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΛΛΙΤΕΡΗΣ ΖΩΗΣ ...


Σύνταξη: Θοδωρής Πυλιώτης   

Επιχείρηση διάσωσης με τη συμμετοχή super puma και σκάφους του Λιμενικού Σώματος πραγματοποιήθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα στη θαλάσσια περιοχή βόρεια των Οινουσσών, όταν εντοπίστηκε σκάφος με 46 παράνομους μετανάστες που ήταν σε κίνδυνο. Ένας άντρας ηλικίας 25 έως 35 ετών ανασύρθηκε πνιγμένος και μεταφέρθηκε με το SUPER PUMA στο νοσοκομείο της Χίου προκειμένου να διενεργηθεί νεκροψία. Οι μετανάστες ( 35 Σύριοι, 6 Αφγανοί και 4 από το Καμερούν μεταξύ αυτών δύο γυναίκες) περισυλλέγησαν και αυτή την ώρα βρίσκονται στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες εξετάσεις.







era-aegean.gr

ΕΝΤΑΞΗ 7 ΕΡΓΩΝ ΣΤΑ ΣΔΙΤ ΕΞΕΤΑΖΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΧΙΟΥ - ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Σύνταξη: Θοδωρής Πυλιώτης   


Να αποτελέσει ο Δήμος Χίου πρωτοπόρος στα προγράμματα σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, φιλοδοξεί η Δημοτική Αρχή Λαμπρινούδη μετά την πρώτη σύσκεψη με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότη Μηταράκη όπου εξετάστηκε το θέμα των συνεργασιών και της χρηματοδότησης κατά 50% από το νέο ΕΣΠΑ 7 σημαντικών έργων για το νομό.
Στη σύσκεψη με τον κ. Μηταράκη, υπό το Δήμαρχο Χίου Πολύδωρο Λαμπρινούδη, συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Κώστα Γανιάρης, οι αντιδήμαρχοι Δήμου Χίου καθώς και οι πρόεδροι της ΔΕΥΑΧ και του ΦΟΔΣΑ, και εξετάστηκε το θέμα των ΣΔΙΤ και των έργων που μπορούν να φθάσουν σε προϋπολογισμό τα 29 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα έργα αφορούν κρίσιμους τομείς της ύδρευσης, άρδευσης και στερεών αποβλήτων, όπου ο ιδιώτης φορέας που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμπράξει με το δημόσιο για την κατασκευή των έργων, θα μπορεί να τα εκμεταλλεύεται με ένα ανταποδοτικό τέλος το οποίο και θα διαπραγματευτεί ο Δήμος Χίου πριν την υπογραφή της σύμβασης.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης τόνισε ότι ο Δήμος έχει την πολιτική στήριξη για αυτά τα σημαντικά έργα που αποτελούν μια ολοκληρωμένη πρόταση από πλευράς Δήμου Χίου για ένταξη στη μεθοδολογία συμπράξεων ΣΔΙΤ, σημειώνοντας ότι η χθεσινή σύσκεψη σηματοδοτεί και τη διαβούλευση για αυτό το θέμα. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του νερού σε ιδιώτες ότι βασικός σκοπός είναι να μη λείψει από κανέναν αυτό το αγαθό.
«Πρόθεσή μας δεν είναι να χαρατσώσουμε τον κόσμο», σημείωσε ο Δήμαρχος Πολύδωρος Λαμπρινούδης, που προσδιόρισε χρονικά στους 3 περίπου μήνες τη σύνταξη της σχετικής μελέτης που θα υποβληθεί στο υπουργείο κατόπιν διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία.
Τα 7 έργα που επεξεργάζεται ο Δήμος Χίου για ένταξη στα ΣΔΙΤ και χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ είναι:
Το δίκτυο ύδρευσης στο φράγμα Κατράρη
Το δίκτυο αποχέτευσης στον Κάμπο Χίου
Η ολοκλήρωση φράγματος Σαραπιού
Η υδροδότηση των Οινουσσών από πηγές Βόρειας Χίου (Δελφινίου- Ναγού)
Το έργο αφαλάτωση στη γεώτρηση Στεναχώνης
Και δύο έργα που αφορούν τα στερεά απόβλητα με έργο μηχανικής διαλογής και κομποστοποίησης.







era-aegean.gr

ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ 6.700 ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛ.ΑΣ.


Την κατάργηση 6.700 οργανικών θέσεων αστυφυλάκων προβλέπει, μεταξύ αλλλών,  η νομοθετική πρωτοβουλία για την «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις» που δοθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Η νομοθετική πρωτοβουλία θα αποτελέσει ιδιαίτερο μέρος του σχεδίου νόμου «Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις», η δημόσια διαβούλευση για το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Στόχος της προωθούμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι η αναδιοργάνωση του δομικού σχήματος και του λειτουργικού πλαισίου της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να καταστεί αυτή πιο σύγχρονη, ευέλικτη και αποτελεσματική, τόσο σε επιτελικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο και να βελτιώσει τις δυνατότητες και την ποιότητα ανταπόκρισής της στις υφιστάμενες αλλά και σε μελλοντικές εθνικές και κοινωνικές ανάγκες και απαιτήσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκος Δένδιας καλεί τους πολίτες και τους φορείς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης να υποβάλλουν παρατηρήσεις, σχόλια, ιδέες και προτάσεις, έως και τη Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013. Η συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας της νομοθετικής πρωτοβουλίας.
Μεταξύ άλλων, με το Σχέδιο Νόμου :
-Εισάγεται η αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να αποκτήσει πιο σύγχρονη, ευέλικτη και αποτελεσματική δομή, τόσο σε επιτελικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο και να βελτιώσει τις δυνατότητες και την ποιότητα ανταπόκρισής της στις υφιστάμενες αλλά και σε μελλοντικές εθνικές και κοινωνικές ανάγκες και απαιτήσεις.
-Οριοθετούνται οι άξονες δραστηριότητας του Σώματος βάσει συνάφειας αντικειμένου (τάξη, ασφάλεια, αλλοδαποί – μετανάστευση), ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η διαλειτουργική και αλληλοσυμπληρωματική διακλαδική υπηρεσιακή δράση σε όλα τα επίπεδα, προς το σκοπό αποτελεσματικότερης εκπλήρωσης της γενικότερης αποστολής του.
-Προωθείται η συνεργασία με τους ΟΤΑ μέσω μνημονίων συνεργασίας σε θέματα αστυνόμευσης και εξυπηρέτησης πολιτών και της Δ/νσης Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.
- Ανασυγκροτείται το Αρχηγείο του Σώματος και καθορίζονται εκ νέου οι αρμοδιότητες των Υπηρεσιών επιπέδου Διεύθυνσης και άνω και καταργούνται 6.700 κενές οργανικές θέσεις αστυφυλάκων γενικών καθηκόντων. Η δημιουργία του νέου δομικού σχήματος του Σώματος θα επιτρέψει εν συνεχεία την ανασυγκρότηση των υπηρεσιών των υπολοίπων βαθμίδων με κανονιστικές πράξεις.
- Συγκροτείται μια νέα ευέλικτη, καθετοποιημένη δομή των Υπηρεσιών Ασφάλειας (Κλάδος Ασφάλειας) και μειώνονται τα ιεραρχικά επίπεδα ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία λήψης, διαβίβασης και υλοποίησης των εντολών και να βελτιωθεί ο βαθμός αντίδρασης της Ελληνικής Αστυνομίας απέναντι στο έγκλημα.
- Συγκροτείται η αυτοτελής κεντρική Υπηρεσία Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος και Αντιμετώπισης Τρομοκρατίας, η οποία έχει ως αποστολή την πρόληψη και καταστολή εξαιρετικά σοβαρών ποινικών αδικημάτων και ιδίως αδικημάτων που έχουν τα χαρακτηριστικά του οργανωμένου εγκλήματος.
- Δημιουργείται ειδικός Κλάδος Αλλοδαπών & Μετανάστευσης με αντικείμενο το συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αρμοδίων για το χειρισμό των θεμάτων αυτών Υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι με την έναρξη εφαρμογής των Υπηρεσιών Πρώτης Υποδοχής, Ασύλου και της Επιτροπής Προσφυγών, η διαχείριση των θεμάτων αυτών έχει μεταφερθεί σε πολιτικές υπηρεσίες, σύμφωνα με το ν.3907/2011.
-Συγκροτείται ενιαίος Κλάδος Διοικητικού και Οικονομοτεχνικών του Αρχηγείου του Σώματος, ο οποίος χειρίζεται σε κεντρικό επιτελικό επίπεδο τα θέματα διοικητικής, οικονομικής και νομικής φύσεως και υλικοτεχνικού εξοπλισμού του Σώματος.
- Αναβαθμίζεται η Αστυνομική Ακαδημία, καθώς καθίσταται ΝΠΔΔ και αποκτά διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εποπτευόμενη από τους Υπουργούς Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, μέσω του ΑΕΑ, και Παιδείας και Θρησκευμάτων.




aftodioikisi.gr

ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ : ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΩΝ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ


Την προαναγγελία ότι όσοι δημοτικοί υπάλληλοι έχουν προσληφθεί παράνομα θα βρεθούν εκτός δήμων έκανε μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης. «Όσοι δημοτικοί υπάλληλοι προσελήφθησαν παράνομα θα φύγουν», είπε χαρακτηριστικά.  Αποκάλυψε, δε, ότι ήδη υπάρχουν υποθέσεις δημοτικών αστυνομικών που βρίσκονται στη δικαιοσύνη.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος είχε υποστηρίξει ότι το 20% των δημοτικών αστυνομικών έχουν προσληφθεί με πλαστά πτυχία, κυρίως γλωσσομάθειας.
Παράλληλα ο κ. Μιχελάκης επανέλαβε ότι «είχαμε αναλάβει μια συγκεκριμένη υποχρέωση και φτάσαμε σε οριζόντιες περικοπές. Είναι και πρέπει να είναι η τελευταία οριζόντια περικοπή αυτή με τη δημοτική αστυνομία και τους σχολικούς φύλακες. Για την Τοπική Αυτοδιοίκηση ό,τι ήταν να γίνει έχει γίνει», πρόσθεσε.



aftodioikisi.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ , ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Συνάντηση εργασίας στη Βουλή είχε ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος με τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, με θέμα το αεροδρόμιο της Χίου. 
Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο πρωτοβουλιών και ενεργειών του βουλευτή με στόχο τη βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών και την ολοκλήρωση των διαδικασιών επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης στο αεροδρόμιο της Χίου.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο βουλευτής παρουσίασε στον Υπουργό την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο της Χίου, εξαιτίας της οποίας επηρεάζονται τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία που διαμορφώνουν τους τουριστικούς δείκτες του νησιού. Ο Υπουργός, επικοινώνησε, στη συνέχεια, με τον αερολιμενάρχη του Κ.Α. Χίου, καθώς και υπηρεσιακούς παράγοντες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο Υπουργός δεσμεύτηκε στην επόμενη συνάντηση που θα έχει με τον βουλευτή να έχουν, σε πρώτη φάση, προχωρήσει οι διαδικασίες, που αφορούν το clear way (ζώνη ασφαλείας) του αεροδρομίου του νησιού, γεγονός που θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για να ανασκευάσουν την απόφασή τους tour operator του εξωτερικού να μην εντάσσουν τη Χίο στους προορισμούς των πτήσεων charter  που προγραμματίζουν.

«Ένα πιο λειτουργικό αεροδρόμιο στο νησί μας, σχετίζεται άμεσα με την πολλαπλασιαστική ανάπτυξή του σε όλους τους παραγωγικούς τομείς, αλλά και με την εξωστρέφεια, κομβικό ζητούμενο, ειδικά, στην παρούσα χρονική συγκυρία», δήλωσε ο Κώστας Τριαντάφυλλος.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ : ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗ ΔΟΣΗ ΤΩΝ 4 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ


Προεγκρίθηκε από το EuroWorking Group η εκταμίευση της δόσης ύψους 4 δισ. ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι αύριο θα περάσει από τη Βουλή τροπολογία που θα ρυθμίζει θέματα κινητικότητας του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταίροι μας ήταν επιφυλακτικού στην εκταμίευση των 4.000.000 ευρώ καθώς στην εξέταση της ολοκλήρωσης των προαπαιτούμενων, δεν είχε ολοκληρωθεί στο σύνολό του το θέμα με την κινητικότητα των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, καθώς έλειπαν 80 από τους συνολικά 4.200 της πρώτης φάσης (έως τέλος Ιουλίου).
Σύμφωνα με στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, έχουν υλοποιηθεί 21 από τα 22 προαπαιτούμενα και αύριο κατατίθεται στη Βουλή τροπολογία με την οποία θα εντάσσονται και οι εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών που εξαιρούνταν με το πολυνομοσχέδιο. Το ίδιο στέλεχος αναφέρει ότι η δόση θα εκταμιευθεί τη Δευτέρα.
Είναι χαρακτηριστικά ότι ο επικεφαλής του Eurogroup Γερόν Ντάισελμπλουμ στις δηλώσεις τους υποστήριξε ότι «η Ελλάδα υλοποίησε ικανοποιητικά τις προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των δανείων, εκτός από μία, η οποία θα πρέπει να υιοθετηθεί από την Ελληνική Βουλή ως την Πέμπτη 25 Ιουλίου. Με την επιφύλαξη ότι θα ικανοποιηθεί και το τελευταίο προαπαιτούμενο, θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες εθνικές διαδικασίες οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τις 29 Ιουλίου. Όταν όλη η διαδικασία ολοκληρωθεί ικανοποιητικά, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) θα είναι σε θέση να εκταμιεύσει την πρώτη υπο-δόση της επόμενης δόσης των δανείων, ύψους 2,5 δισ. ευρώ».



aftodioikisi.gr

ΔΙΗΜΕΡΟΣ ΠΑΓΧΙΑΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ - ΜΝΗΜΗ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ , ΜΝΗΜΗ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ , 25 ΚΑΙ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013

ΕΝΩΣΙΣ ΑΓΙΟΠΑΡΑΣΚΕΥΟΥΣΙΩΝ ΚΡΗΝΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΣΤΕΛΛΟΥ

ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ


Δεν θα γλιτώσουν τελικά την ένταξη σε διαθεσιμότητα οι εκπαιδευτικοί και οι δημοτικοί αστυνομικοί, κάτοχοι μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, καθώς οι αριθμοί δεν έβγαιναν το EuroWorking Group έθεσε ως προϋπόθεση  για την εκταμίευση της δόσης ύψους 4 δισ. ευρώ,  ότι αύριο θα περάσει από τη Βουλή τροπολογία που θα ακυρώνει τη σχετική διάταξη του πολυνομοσχεδίου που εξαιρούσε τους εκπαιδευτικούς (πρόκειται για 245), κατόχους μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών που είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας.
Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας μιλώντας στον «Αθήνα 9.84» στην τροπολογία θα περιλαμβάνεται και ο τρόπος με τον οποίο «θα μπορέσουν να απορροφηθούν καθηγητές ειδικοτήτων που καταργήθηκαν είτε σε μονάδες του υπουργείου Υγείας, είτε ως ωρομίσθιοι στα δημόσια ΙΕΚ, ή σε άλλες ειδικότητες όπως αισθητικής, κομμωτικής, που υπάρχει δυνατότητα άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, αλλά και σε διοικητικές υπηρεσίες».
Αντιστοιχη τροπολογία το υπουργείο Εσωτερικών θα καταθέσει το επόμενο διάστημα για τους  περίπου 200 δημοτικούς αστυνομικούς με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό που είχαν εξαιρεθεί από τη διαθεσιμότητα.
Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, σημαίνει ότι το μέτρο της εξαίρεσης των υπαλλήλων κατόχων μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών από της διαθεσιμότητα που ορισμένοι έλπιζαν ότι μπορεί να εφαρμοσθεί και γενικότερα στο Δημόσιο, δεν πρόκειται να ισχύσει.

AΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" 24/7/2013


Το δημόσιο κατά ΣΥΡΙΖΑ
Δεν έγιναν όλα όταν έπρεπε, λέμε συχνά, εννοώντας πως όταν ήταν οι συνθήκες στη χώρα κανονικές, δεν χτυπήθηκαν καθολικά οι παθογένειες της διοίκησης. Αλλά και μετά, όταν η κρίση άλλαξε βίαια τις συνθήκες, λίγα έγιναν και όχι όπως έπρεπε. Τον τελευταίο χρόνο διαμορφώθηκαν οργανογράμματα και μετρήθηκαν πόσοι και ποιοι, ως προϋπόθεση για το πού και πώς. Στις συντεταγμένες πολιτείες, οι αδύναμοι προστατεύονται με συγκεκριμένες πολιτικές και κριτήρια και όχι με αργομισθίες. Ακριβώς γι’ αυτό κλονίστηκε το κοινωνικό κράτος στη χώρα μας. Δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος της χρεωκοπίας του όλου συστήματος. Ακόμα και όταν ήταν εύκολη η εναλλακτική απασχόληση γι’ αυτούς που θίγονταν, οι συνδικαλιστές, σημερινοί συνοδοιπόροι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έμπαιναν στα χαρακώματα για να εμποδίσουν την όποια μεταρρύθμιση. Ακόμα και τώρα προσποιούνται πως δεν καταλαβαίνουν ότι το κράτος δεν έχει να πληρώσει. Αλλά και αν είχε, δεν πρέπει να πληρώνει για δουλειές που δεν χρειάζεται. Γι’ αυτό και είναι αναγκαία η αξιολόγηση της θέσης, αλλά και εκείνων που την καταλαμβάνουν. Ασφαλώς και δεν είναι βέλτιστη λύση τα οριζόντια μέτρα. Πολύ δε περισσότερο όταν οι επιπτώσεις τους δεν μπορούν να μελετηθούν εγκαίρως, αφού λαμβάνονται υπό πίεση χρόνου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν αναγνωρίζει αιτίες και επιπτώσεις του προβλήματος, υπόσχεται εύκολες λύσεις χωρίς καμία εγγύηση υλοποίησης. Τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει η ακόλουθη φράση επιφανούς του στελέχους: «Η υλοποίηση ενός προγράμματος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και κυρίως από συσχετισμούς δύναμης που θα διαμορφωθούν στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη και διεθνώς». Στο βασικό ερώτημα «για ποιο κράτος μιλάμε;», απαντούν με εύκολους και πολιτικά ανέξοδους ελιγμούς. Για την καλύτερη οργάνωση του κράτους αναγγέλλουν μεταφορά εξουσιών, αρμοδιοτήτων και πόρων από το κέντρο προς την περιφέρεια. Και αντί ουσιαστικής παρέμβασης στη βελτίωση έστω της λειτουργίας των δήμων, διατύπωσαν την πλέον αναπάντεχη πρόταση: Οι δήμοι θα μετατραπούν σε «χωρικές ενότητες που θα αποτελούν κοινωνικά κύτταρα με πρωτογενή εξουσία, η οποία θα εκφράζεται μέσα από συμμετοχικές δομές αυτοδιεύθυνσης των τοπικών υποθέσεων».

Μόνο η μεταρρύθμιση της διοίκησης μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον αυτής της χώρας. Η διαδικασία ανατροφοδοτείται με τη διαρκή υιοθέτηση αλλαγών που αποφασίζονται με κατάλληλη αλληλουχία. Πρόκειται για το δύσκολο δρόμο, αλλά τον μόνο που μαζί με την ανάταξη της οικονομίας θα γιατρέψει τις ανοικτές πληγές και θα διασφαλίσει το αύριο. Η διατήρηση του χθες θα ανοίξει πληγές σε ακόμα περισσότερους, είναι απόλυτα σίγουρο. Το αν θα πετύχει η μεταρρυθμιστική προσπάθεια δεν εξαρτάται μόνο από την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης, αλλά και από τη σοβαρότητα της αντιπολίτευσης που, όπως φανερώνουν η ένδεια ουσιαστικών και ρεαλιστικών προτάσεων και τα διχαστικά συνθήματα που εκπέμπει, δεν θα αποκτήσει ποτέ.