Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ, ΦΟΥΝΤΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ
Επιμένουν οι ναυτεργάτες, φουντώνουν οι αντιδράσεις  
Γολγοθάς προβλέπεται τη Μεγάλη Εβδομάδα σταλιμάνια με την ΠΝΟ να αποφασίζει χθες Παρασκευή να επιμείνει στη στάση της και να δέσει τους κάβους τη Μεγάλη Τρίτη και την Μεγάλη Τετάρτη. Ύστατη έκκληση με... άρωμα επιστράτευσης προς τους εκπροσώπους της ΠΝΟ να «σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και «να αναλάβουν τις ευθύνες τους», απηύθυνε η Άννα Διαμαντοπούλου. 

Η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ συνεδρίασε χθες σε έντονο κλίμα και αποφάσισε να προχωρήσει κανονικά με την 48ωρη απεργία. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρεται ότι οι απαντήσεις που δόθηκαν από πλευράς υπουργείου στα αιτήματα της ναυτεργασίας δεν ήταν ικανοποιητικές και προστίθεται ότι «τα Μέλη Διοίκησης της Ομοσπονδίας συζήτησαν διά μακρών το περιεχόμενο των εγγράφων απαντήσεων της υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στα αιτήματα της ΠΝΟ, που δόθηκαν κατά τη συνάντηση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας με την κ. υπουργό. Σύμφωνα με την αξιολόγηση του περιεχομένου του παραπάνω εγγράφου, κοινή υπήρξε η διαπίστωση της Διοίκησης, ότι οι τοποθετήσεις που έγιναν στα σχετικά αιτήματα της ΠΝΟ, δεν είναι ικανοποιητικές». 

Από την πλευρά της η υπουργός Ανάπτυξης, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε ότι «Τρεις Υπουργοί της Κυβέρνησης συζητούσαν επί ώρες με την ΠΝΟ τα θέματα που τους απασχολούν και έδωσαν για μία ακόμα φορά εγγράφως εγγυήσεις για τις προθέσεις και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Για το επίμαχο θέμα του Οίκου του Ναύτου, μάλιστα, αποφασίστηκε να συνεχιστεί η συζήτηση τη Δευτέρα στο γραφείο του Υπουργού Υγείας» τόνισε και προσέθεσε: «Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύσει όλες τις επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες καθώς και το γενικό συμφέρον. Θα το κάνει με κάθε τρόπο. Για μία ακόμα φορά ζητώ από την Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΝΟ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αναλάβει τις ευθύνες της. Προσωπικά, τόσο εγώ όσο και οι άλλοι Υπουργοί, είμαστε διαθέσιμοι μέχρι και την τελευταία στιγμή για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή απαραίτητη ενέργεια απαιτηθεί για την άρση του αδιεξόδου». 

Τα λιμάνια των... μποφόρ 

Πολλά είναι τα προβλήματα στους εκδρομείς του Πάσχα με τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών να εκφράζουν τις έντονες αντιδράσεις τους για την κινητοποιήση και κάνουν λόγο για τεράστιο οικονομικό πλήγμα κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Τα προβλήματα από την απεργία έχουν αρχίσει να γίνονται έντονα και για τους ταξιδιώτες, καθώς ήδη οι πληρότητες των πλοίων για τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή ξεπερνούν το 90%. 

Πολλά είναι τα τουριστικά γραφεία τα οποία επιστρέφουν τα χρήματα στους εκδρομείς πού είχαν προγραμματίσει να φύγουν για τις διακοπές του Πάσχα και δεν βρίσκουν εισιτήρια ώστε να ταξιδέψουν άλλη ημέρα. Έκκληση για αναστολή των κινητοποιήσεων κάνει η ΕΣΕΕ. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα κάνει λόγο για αδιαφορία που επιδεικνύουν οι συνδικαλιστές για την απελπιστική κατάσταση στην οποία οδηγούν τα νησιά της χώρας. «Μνημείο αναλγησίας αποτελεί η απόφαση της ΠΝΟ με την οποία εμμένει στην πραγματοποίηση της εξαγγελθείσας απεργίας της για την Μ. Τρίτη και Μ. Τετάρτη 10 και 11 Απριλίου 2012, παρά τις εκκλήσεις του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας περί του αντιθέτου», τονίζεται στην ανακοίνωση.
newpost.gr

ΚΛΕΙΣΤΟΙ ΟΙ ΧΥΤΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ




Κλειστοί οι ΧΥΤΑ το Σαββατοκύριακο  
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΟΕ-ΟΤΑ, οι εργαζόμενοι στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Αποριμμάτων (ΧΥΤΑ) θα απέχουν από την εργασία τους, σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή, ενώ αποφάσισαν την προκήρυξη 24ωρης απεργίας για τη Μεγάλη Δευτέρα
Οι κινητοποιήσεις αποφασίστηκαν ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου που προβλέπει τη μετατροπή των φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων σε Ανώνυμες Εταιρείες.

Ακόμη, η ΠΟΕ-ΟΤΑ αποφάσισε την πραγματοποίηση στάσης εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του ωραρίου της κάθε βάρδιας για όλους τους εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση όλης της χώρας, την Μεγάλη Δευτέρα 9 Απριλίου.
newpost.gr

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ




Την ώρα αυτή που ο κόσμος, και ειδικά η χώρα μας, δοκιμάζονται σε μια δύσκολη διεθνώς συγκυρία, το μήνυμα της Ανάστασης του Θεανθρώπου ας μας γεμίσει με προσδοκία, αισιοδοξία και ελπίδα.
Το μήνυμα της γιορτής του Πάσχα, πάνω απ’ όλα είναι μήνυμα αγάπης προς το συνάνθρωπο και ελπίδας για τη ζωή, που μέσα από τις δυσκολίες ανασταίνεται, αξίες διαχρονικές και τόσο επίκαιρες. Ο συμβολισμός της μεγαλύτερης γιορτής της Χριστιανοσύνης μας διδάσκει πως όσο σκληρά κι αν δοκιμαζόμαστε, αν σταθούμε με δύναμη, αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο, πίστη και αισιοδοξία, θα βρούμε τη διέξοδο από τη δεινή δοκιμασία.
Εύχομαι το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης να φέρει την άνοιξη στις καρδιές όλων μας, αλλά και την πρόοδο και την ευημερία στον τόπο μας.
 Εύχομαι σε όλους τους συμπατριώτες μας, όπου κι αν βρίσκονται αυτές τις άγιες μέρες, να έχουν υγεία, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία και πρόοδο.

                                                                 ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ



ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ
 
 

ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΧΙΟΥ



            ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                  Χίος, 6η Απριλίου 2012
         ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 
         ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΙΟΥ           
Πλαίσιο κειμένου: ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ                                                                       Α.Π. 920                 
           


Ταχ. Δ/νση
Ταχ. Κώδικας
Τηλέφωνο
FAX.

:
::::

Πολυτεχνείου 1
82 100 - Χίος
2271 0 44200
2271 0 40718



ΠΡΟΣ :


1.      κ. Ελπίδα Τσουρή, Βουλευτή Χίου
2.      κ. Κ. Μουσουρούλη, Βουλευτή Χίου
3.      κ. Πολ. Λαμπρινούδη, Δήμαρχο Χίου
4.      κ. Απ. Λύκου, Αντιπεριφερειάρχη Βορείου Αιγαίου
5.      κ. Ηλία Κ. Κλεισσά,
            Πρόεδρο  Δημοτικού
            Συμβουλίου Χίου
6.      κ. Στ. Φαρατζή,               Πρόεδρο Λιμενικού
      Ταμείου Χίου
7.   Περιφερειακούς Συμβούλους Χίου

                 




ΚΟΙΝ.:
1. κ. Αθανάσιο Γιακαλή, Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου

2. ΜΜΕ







ΘΕΜΑ: Νέος Λιμένας Χίου

Θεωρώ αναγκαίο να επισημάνω ότι η κατασκευή Νέου Λιμένα αποτελεί όντως σημαντική προτεραιότητα  για την αναπτυξιακή προοπτική της Χίου. Θα συμφωνήσετε πιστεύω, ότι είναι απαραίτητες μεθοδικές και στοχευμένες ενέργειες, ενδελεχής διερεύνηση των δεδομένων που αφορούν στο έργο, εκπλήρωση όλων των προϋποθέσεων για την ωρίμανσή του, πρωτοβουλίες πίεσης και διεκδίκησης των πόρων για την κατασκευή του. Σ’ αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε στις 4/4/2012 σύσκεψη για το θέμα με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής, της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. , καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων της περιφέρειας. Στη συνέχεια, παραθέτω αναλυτικά όλες τις παραμέτρους και τα στοιχεία που αναφέρονται στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. 
  1. Mε την με αριθμό Δ1/ο/3171 ΚΥΑ που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 1505/6-9-10 ανατέθηκε στην ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε η αρμοδιότητα μελέτης και κατασκευής έργων υποδομών στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, που σημαίνει ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε αναλαμβάνει την ευθύνη για την ωρίμανση, την ένταξη, την δημοπράτηση, την ανάθεση, την διοίκηση και την κατασκευή του Νέου λιμένα Χίου.
  2. Ο φάκελος μελετών έχει ήδη αποσταλεί από την τέως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χίου, με τα με Αριθ. Πρωτ. 2800/4-5-2010 και 3217/19-5-2010 διαβιβαστικά στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών  και Δικτύων και δια αυτού στην ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε  το Φεβρουάριο του 2011.
  3. Το κόστος κατασκευής του έργου προϋπολογίζεται στα 63.000.000 €, ενώ με την επικαιροποίηση των μελετών εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 70.000.000 €.
  4. Με δεδομένο ότι το κόστος κατασκευής του έργου υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια €, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (Κανονισμός Ε.Ε. αριθ. 539/2010του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Ιουνίου 2010)  θεωρείται μεγάλο έργο για την ένταξη του οποίου απαιτείται μια σειρά σύνθετων ενεργειών όπως:
    1.  σύσταση φάκελου <μεγάλου έργου> καθώς και
    2. εκπόνηση μελέτης κόστους οφέλους κτλ, που θα υποβληθούν προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Ένωση 
  5. Με την με Αριθ.Πρωτ. Δ7/Α/25694/3138/23-07-2010 επιστολή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εκφράζει προβληματισμούς και θέτει περιορισμούς στην κατασκευή και λειτουργία του λιμένα.
  6. Δεν υπάρχει απόφαση παραχώρησης δικαιώματος χρήσης αιγιαλού και παραλίας, σύμφωνα με τον νόμο 2971/2001 άρθρο 14, η οποία εκδίδεται από την Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών (σύμφωνα και με το με Α.Π. 759/26-3-2012 έγγραφο της Κτηματικής Υπηρεσίας Χίου).
  7. Δεν υπάρχει επίσης απόφαση καθορισμού χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιμένα, σύμφωνα με τον νόμο 2971/2001άρθρο 18, η οποία θεωρείται αναγκαία, σύμφωνα με το με αριθ. πρωτ. 3766/21-03-02-2012 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης Προγραμματισμού Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και εκδίδεται με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Χίου.
  8. Δεν υπάρχουν οριστικές γνωμοδοτήσεις για την κατασκευή του έργου από το ΓΕΝ , το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας  και την Αρχαιολογία. (Απάντηση με Α.Π. 3479/20-3-2012 του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε Κοινοβουλευτικό Έλεγχο).
  9. Δεν έχουν εκπονηθεί στο σύνολό τους οι απαιτούμενες οριστικές μελέτες και μελέτες εφαρμογής για τις κτηριακές εγκαταστάσεις του νέου Λιμένα.
  10. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα Κρήτης – Νήσων Αιγαίου 2007-2013 (σελίδα 225) αναφέρει: όσον αφορά στις λιμενικές υποδομές προβλέπεται να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις βελτίωσης των χερσαίων ή / και των θαλασσίων υποδομών σε επιβατικά κυρίως λιμάνια των νησιών της περιφέρειας για εκσυγχρονισμό ή και επέκταση των εγκαταστάσεων τους, με σκοπό την  αναβάθμιση της λειτουργικότητας τους και την αύξηση της δυναμικότητας τους. Αφορά κυρίως έργα σε μικρής κλίμακας λιμενικές υποδομές και δημιουργία ή / και αναβάθμιση των χερσαίων εγκαταστάσεων για αύξηση της λειτουργικότητας των λιμένων της περιφέρειας.
Συνεπώς η ένταξη του νέου Εμπορικού Λιμένα Χίου προϋποθέτει:
  • Αναθεώρηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτης – Νήσων Αιγαίου 2007-2013.
  • Την πλήρη ωρίμανση και αδειοδότηση του φακέλου του έργου.
  • Την ένταξη του έργου στο τομεακό πρόγραμμα ενίσχυση της προσπελασιμότητας  του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ή, εναλλακτικά, τη συγχρηματοδότηση του έργου από το ανωτέρω πρόγραμμα και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης – Νήσων Αιγαίου 2007-2013, κάτι για το οποίο ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου και το Περιφερειακό Συμβούλιο εξέφρασαν θετική πολιτική βούληση.
Καταληκτικά, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι ένα έργο της εμβέλειας του Νέου Λιμένα της Χίου, πρέπει κατά την άποψή μας να αντιμετωπίζεται με ρεαλισμό, χωρίς απλουστεύσεις και, βέβαια, απαιτεί τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια όλων μας.


Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ

                                                                                               
                                                                              ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ

ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ;


Μέγεθος κειμένου

Κλείνει τους ΧΥΤΑ η ΠΟΕ-ΟΤΑ. Την απόφαση αυτή πήρε η εκτελεστική επιτροπή. Αν δεν ανοίξουν οι ΧΥΤΑ θα κάνουμε Ανάσταση με σκουπίδια. 

Αποχή των εργαζομένων στους ΧΥΤΑ όλης της χώρας το Σάββατο και την Κυριακή αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Μάλιστα αποφάσισαν και την προκήρυξη της 24ωρης απεργίας την Μεγάλη Δευτέρα ενώ θα γίνει και 3ωρη στάση εργασίας τις τελευταίες ώρες κάθε βάρδια για τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ όλης της χώρας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΟΤΕ: “Με διαδοχικές τροπολογίες στο σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη, την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση-Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ» που αφορούν στο Νομικό καθεστώς λειτουργίας των ΦΟ.Δ.Σ.Α. γίνεται ολοφάνερη η πρόθεση της συγκυβέρνησης να μετατραπούν και να λειτουργούν οι ΦΟ.Δ.Σ.Α. ως Ανώνυμες Εταιρείες. Γεγονός που προαναγγέλλει ουσιαστικά τις απολύσεις εργαζομένων στους Χ.Υ.Τ.Α. όλης της χώρας.¨Οι «αμαρτωλές τροπολογίες» αποδεικνύεται πως εξυπηρετούν την προώθηση των μεγάλων επιχειρηματικών-εργολαβικών συμφερόντων που λυμαίνονται την διαχείριση των απορριμμάτων αποβλέποντας σε «τρελά κέρδη» και μάλιστα σε μία περίοδο πρωτοφανής οικονομικής κρίσης.”

Οι εργαζόμενοι θα μαζεύουν τα σκουπίδια από τους δρόμους μέχρι να γεμίσουν τα απορριμματοφόρα και στη συνέχεια θα σταματήσουν. Αν συνεχίσουν την απεργία τους τότε για άλλη μια φορά οι δρόμοι θα γεμίσουν με σκουπίδια.
newsit.gr

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΘΗΚΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η 48ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Μ.ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ Μ.ΤΕΤΑΡΤΗ



Μέγεθος κειμένου

- Μόνο για εκείνες τις ημέρες έχουν κοπεί ήδη 7.000 εισιτήρια!
- Τι θα γίνει με όσους επιβάτες δεν θα καταφέρουν να ταξιδέψουν κάποια άλλη μέρα
- Η απόφαση ελήφθη δια βοής
- Τεράστια καταστροφή και ανυπολόγιστη η ζημιά", λέει στο Newsit ο Πρόεδρος των Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας
- "Τραγικό συνδικαλιστικό λάθος η απόφαση της ΠΝΟ", λέει ο Πρόεδρος των εμπόρων

Σοβαρά προβλήματα στους εκδρομείς του Πάσχα, στους νησιώτες, αλλά και σε τουριστικές επιχειρήσεις, θα προκαλέσει η σημερινή απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να προχωρήσει τελικά στη 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση της Μεγάλης Εβδομάδας, παρά τις έντονες πιέσεις τουριστικών φορέων και επιμελητηρίων, αλλά και παραγόντων της αγοράς.

Η ΠΝΟ σε σημερινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της αποφάσισε να μη προχωρήσει σε ψηφοφορία, καθώς τα αιτήματα που απαντήθηκαν χθες από το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δεν τους ικανοποίησαν και η απεργιακή κινητοποίηση της Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης θα πραγματοποιηθεί κανονικά.

Οπως δήλωσε στο Newsit o Γιώργος Τελώνης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας "είναι καταστροφική αυτή η απόφαση και προφανώς θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στους νησιώτες όσο και στους εκδρομείς της εορταστικής περιόδου, στους ακτοπλόους αλλά και γενικότερα σε όλους τους φορείς του τουρισμού καθώς θα χάσουν όλα τα έσοδα που περίμεναν να βγάλουν τις ημέρες του Πάσχα. Η ζημιά είναι ανυπολόγιστη".



Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης ο οποίος δήλωσε στο Newsit "η έκκληση του ελληνικού εμπορίου να ανακληθεί η 48ωρη απεργία μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα δυστυχώς δε βρήκε αποδέκτες. Θεωρώ τραγικό λάθος, συνδικαλιστικό λάθος λίγο πριν το Πάσχα και λίγο πριν τις εκλογές να επιμένουν κάποιες εργασιακές ομάδες σε αιτήματα που ουτε κανείς μπορεί να τους τα υποσχεθεί, ούτε μπορεί να τα εφαρμόσει. Πρόκειται ουσιαστικά για αλληλοεξόντωση, είναι ένας κοινωνικός αυτοματισμός, δημιουργείται μια άσχημη εικόνα για τον κλάδο των ναυτικών που τραβάνε τα πάνδεινα. Τις ευθύνες τις έχουν αυτοί που ηγούνται των συνδικάτων και όχι ο έλληνας ναυτικός". 



Το υπουργείο Ανάπτυξης -αλλά και το υπ.Υγείας- διεβεβαίωσε χθες την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, ότι είναι ανοιχτό να διεξάγει διάλογο και να δώσει οποιεσδήποτε διευκρινίσεις και επι των γραπτών θέσεων που επιδόθηκαν χθες προς το προεδρείο της ναυτικής συνομοσπονδίας, μέσα στο Σαββατοκύριακο ακόμα και τη Δευτέρα.

Η υπουργός Ανάπτυξης Αννα Διαμαντοπούλου δήλωσε χθες, μετά τη συνάντησή της με την ΠΝΟ, ότι η ναυτιλία και η ναυτεργασία έχουν μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα και δήλωσε ότι στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων συζητήθηκαν και δόθηκαν εξηγήσεις και λύσεις, στο πλαίσιο του εφικτού και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων, σε όλα τα μεγάλα προβλήματα των ναυτικών, που αφορούν την υγεία, την ασφάλιση, τη σύνταξη, το ταμείο των ναυτικών, αλλά και προγράμματα που αφορούν την ανεργία και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι απο την προηγούμενη συνάντηση με τους ναυτεργάτες υπάρχει συνέχεια και συνέπεια σε όσα συμφωνήθηκαν με την ΠΝΟ.

Μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία, ανέφερε στο ΑΜΠΕ, ότι για τη Μ. Τρίτη και Μ. Τετάρτη για τα νησιά των Κυκλάδων, έχουν κοπεί συνολικά αυτές τις δύο ημέρες, περίπου 7.000 εισιτήρια. Οσοι επιβάτες δεν καταφέρουν να ταξιδέψουν με πλοίο, κάποια άλλη μέρα μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, τότε θα τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


«Ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία»
Σ Ω Μ Α Τ Ε Ι Ο Ν  
«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΙΩΤΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
των Δρ. Ανδρέα Φρ. ΜιχαηλίδηΜιχαήλ Ιακ. ΨώραΑιμιλίας Νικ. Τσακίρη

Τρίτη 24 Απριλίου 2012, 7:00 μ.μ. επίσημη αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ» (Πλατεία Αγ. Γεωργίου, Καρύτση 8, Αθήνα)

- Χαιρετισμοί επισήμων
- Προέδρου του Σωματείου «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΙΩΤΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ», κ. Μαριέλλας Βαρώνη,
- κ. Αργύρη Κοκκινάκη, Προέδρου της Ο.Χ.Σ.Α.,
- κ. Ευαγγελίας Λεονταρίδου, Προέδρου του Σ.Φ.Ε.,
- κ. Νίκης Σκαρβέλη, Προέδρου του Σωματείου «ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟΥ»
- καπετάν Κώστα Φράγκου, εκπροσώπου του Συνδέσμου των ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΑΡΔΑΜΥΛΙΩΝ
- κ. Γεωργίου Χλωρού, Προέδρου Ε.Β.ΑΤ.,
- Δρ. Μαρίας-Ελευθερίας Γ. Γιατράκου, επ. Α’ Αντιπροέδρου της EUROCLASSICA και Διευθύντριας της ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ

Ε Ι Σ Η Γ Η Σ Ε Ι Σ :
- Δρ. Αθηνά Ζαχαρού-Λουτράρη
- Ναύαρχος Κωνσταντίνος Καταγάς
- Ομ. Καθηγητής Ιατρικής, Βασίλειος Κέκης,
- Δρ. Αθανάσιος Γιαλούρης
Αιμιλία Τσακίρη, Συμβολαιογράφος
Μιχαήλ Ψώρας, Δικηγόρος
- Δρ. Ανδρέας Μιχαηλίδης

Μουσικό Συγκρότημα Πολιτιστικών Σωματείων Βορείων Προαστείων θα τραγουδήσει χιώτικα και νησιώτικα τραγούδια.
Το όλον πρόγραμμα συντονίζει η Δρ. Μαρία-Ελευθερία Γιατράκου.
 
Σ Υ Ν Δ Ι Ο Ρ Γ Α Ν Ω Σ Η : 
Ο.Χ.Σ.Α. (Ομοσπονδία Χιακών Σωματείων Αττικής) 
Σ.Φ.Ε. (Σύνδεσμος Φιλίας Εθνών) 
Σωματείον «ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟΥ» 
Ε.Β.ΑΤ. (Ένωση Βρονταδουσίων Αττικής) 
Σύλλογος των ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΑΡΔΑΜΥΛΙΩΝ 
EUROCLASSICA (ΟΜΙΛΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ) 
ΟΜΗΡΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

ΥΜΝΟΙ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

Η καθιερωμένη πια συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Χίου, την Μεγάλη Εβδομάδα, θα δοθεί και φέτος την Μεγάλη Τετάρτη, στις 8 το βράδυ, με ελεύθερη είσοδο.

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ




Νικολάου Γκουσόπουλου –Διευθυντού Τμήματος ναυτιλιακών Σπουδών New York College



Όλοι αναγνωρίζουμε ότι ο εκσυγχρονισμός και ή αναβάθμιση των ΑΕΝ αποτελούν, τα τελευταία χρόνια κυρίαρχο μέλημα καί τής πολιτείας αλλά κάι τού εφοπλισμού.
Σε μία εποχή δε, πού οι συνεργασίες αποτελούν το κλειδί για την υλοποίηση σχεδίων και την επίτευξη στόχων, ή ιδιωτική ναυτιλιακή εκπαίδευση με όπλο την γνώση, εμπειρία και ακαδημαϊκή τεχνογνωσία των στελεχών της, μπορεί να βοηθήσει στην παραπάνω προσπάθεια, ώστε οι ΑΕΝ να αποτελέσουν φυτώριο όχι μόνο άριστων αξιωματικών των ελληνικών βαποριών, αλλά και υψηλού επιπέδου αυριανών στελεχών των γραφείων.
Θα προσπαθήσουμε να παραθέσουμε επιμέρους θέματα, πού με την συνεργασία των φορέων ιδιωτικής ναυτιλιακής εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιηθούν από την μεριά των ΑΕΝ, εκσυγχρονίζοντας, με αυτό τον τρόπο την ακαδημαϊκή δομή και λειτουργία τους, έχοντας πάντοτε κατά νου ότι ή λειτουργία τους είναι απαραίτητη και ή οποιαδήποτε σκέψη για συρρίκνωση μόνο ζημιά θα κάνει στην μεγαλύτερη ναυτιλία τού κόσμου.
1.      Στο σύγχρονο περιβάλλον πού κινείται ή παγκόσμια ναυτιλία οι αξιωματικοί εκτός από well trained mariners πρέπει να είναι και well educated people
2.      Δεδομένου ότι η STCW αναφέρεται σε minimum standards of training, θα πρέπει ή ύλη των ΑΕΝ να εμπλουτισθεί με νέα, σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα με έμφαση αυτό πού ονομάζουμε shipboard management, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Έλληνας αξιωματικός θα πρέπει να διαχειρισθεί επάνω στο βαπόρι πληρώματα 2 η και 3 διαφορετικών εθνικοτήτων
3.      Το ΚΕΣΕΝ θα πρέπει να πρέπει να καταστεί ένα κέντρο δια βίου μάθησης, αφού οι αλλαγές στην ναυτιλία είναι συνεχείς και ο εκσυγχρονισμός των βαποριών αποτελεί μονόδρομο για ασφαλείς και αποτελεσματικές θαλάσσιες μεταφορές
4.      Συνεχή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση δεν χρειάζονται μόνο οι αξιωματικοί και τα πληρώματα αλλά και οι εκπαιδευτές των ΑΕΝ. Επομένως ή αρχή τού “train the trainers αποτελεί αδήριτη ανάγκη.
5.      Ο καπετάνιος, ως ο κατά την διεθνή νομοθεσία, υπεύθυνος τού καραβιού θα πρέπει να διαθέτει και ηγετικές δεξιότητες. Επομένως αυτό πού ονομάζουμε shipmasters leadership θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.
6.      Η τελευταία αναθεωρημένη STCW τίθεται σε ισχύ την 1.1.2012 και προβλέπει μεταξύ των άλλων και την θέσπιση distance learning methods, πού αναμφίβολα θα βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός πιο αποτελεσματικού on board training system
7.      H θέσπιση συστήματος αντικειμενικής αξιολόγησης σπουδαστών και καθηγητών των ΑΕΝ είναι απολύτως απαραίτητη
8.      Οι ΑΕΝ πρέπει να αποκτήσουν ιστοσελίδες, μέσα από τις οποίες ή δημιουργία e-learning platforms, είναι μία διαδικασία χαμηλού κόστους με εκπληκτικά ποιοτικά και ποσοτικά αποτελέσματα, όπως:
8.1   πρόσβαση των σπουδαστών σε άπειρο εκπαιδευτικό υλικό πού θα παρέχεται από τούς καθηγητές αλλά και μέσω internet.
8.2   Ελαχιστοποίηση έως μηδενισμό τού κόστους για φωτοτυπίες, χειρόγραφες σημειώσεις κ.λ.π
8.3   έλεγχος τής επιμέλειας των σπουδαστών και των καθηγητών μέσα από την ουσιαστική και αποτελεσματική χρήση μίας τέτοιας πλατφόρμας

Τα παραπάνω είναι μερικά από όσα θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μέσα από την συνεργασία ΑΕΝ και φορέων ιδιωτικής μεταλυκειακής ναυτιλιακής εκπαίδευσης.
Το μόνο πού χρειάζεται είναι ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ, πού και τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν φθάνει να μην ξεχνάμε ποτέ τη ρήση τού μεγάλου αγωνιστή τού 21, πού στις μέρες μας είναι περισσότερο επίκαιρη παρά ποτέ
«Τίποτα αρχόντοι δεν φελά μονάχα το καράβι»

ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ




Με τη  φροντίδα της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας θα φυτευθούν με ανθεκτικά φυτά (λεβαντίνη, μαργαρίτα δορκοφίκη κ.ά.) οι οδικοί κόμβοι της λεωφόρου Καρφά,
στο ύψος της διασταύρωσης προς το κολυμβητήριο, της εισόδου
και της εξόδου των Νενήτων, των  Ολύμπων και των Μεστών.
Οι φυτοτεχνικές εργασίες θα ολοκληρωθούν σύντομα και το πρό-
γραμμα συντήρησης σε 15 μήνες. Ο προϋπολογισμός του έργου
ανέρχεται στις 70.000 ευρώ.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΝ ΔΑΦΝΩΝΑ




Η Εταιρεία Γονέων Ατόμων Νοητικά Υστερούντων και ο Πολιτιστικός Σύλλογος
Δαφνώνα προσκαλούν σε μια μοναδική εκδήλωση στην αίθουσα εκδηλώσεων
Δαφνώνα την Κυριακή από τις 10:00-14:00.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης από τις 10.30-12.30 θα γίνει διαγωνισμός ζωγραφι-
κής πασχαλιάτικων αβγών με τη συμμετοχή παιδιών  του δημοτικού σχολείου,
υπό την επίβλεψη της ζωγράφου Τώνιας Λαδάκη και θα βραβευτούν τα καλύ-
τερα έργα. Παράλληλα οι εθελόντριες του Συλλόγου έχουν ετοιμάσει διάφορες
παραδοσιακές λιχουδιές για να ενισχύσουν οικονομικά την προσπάθεια της
Εταιρείας, μαζί με μια φυταγορά που θα λειτουργήσει στο χώρο για τον ίδιο

ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ Ο ΓΙΩΡΓΗΣ ΛΙΓΝΟΣ



«Θα καταλάβετε ποιόν στηρίζει η Ν.Δ., αν παρα-
τηρήσετε το ζήλο ενός εκ των αντιδημάρχων»,
απαντούσαν οι αντιμνημονιακοί, φωτογραφίζοντας ευθέως την κι-
νητικότητα Λιγνού. Ο Λιγνός λέγεται ότι εμφανίστηκε υπερκινητι-
κός στην προτροπή του υπέρ του «πράσινου» ψηφοδελτίου, τόσο,
που κάνει πολλούς να αναρωτιούνται ποια θα είναι η συμπεριφορά
του στο εξής ακόμα και στις εθνικές εκλογές.
Ξέρω, αντιδήμαρχε, βαρύ ακούγεται κάτι τέτοιο για ένα πρόσωπο
με την κομματική ιστορία σου, όμως μήπως να φροντίσεις κάπως
παραπάνω για τα προσχήματα, αν δε θέλεις να γεννάς υποψίες; 
πηγή : εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

ΩΡΑ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΝΟ




Ώρα κρίσιμων αποφάσεων για τις κινητοποιήσεις της ΠΝΟ 
Στις 11 το πρωί, θα διεξαχθεί στα γραφεία τηςΠανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στην ακτή Μιαούλη, η κρίσιμη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής των 14 ναυτεργατικών σωματείων, προκειμένου να αποφασίσει αν τελικά θα προχωρήσει στην υλοποίηση της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης μέσα στη Μ.Εβδομάδα και συγκεκριμένα τη Μ.Τρίτη και Μ.Τετάρτη. 
Νησιώτες, εμπορικοί και τουριστικοί φορείς αλλά και ακτοπλόοι, έχουν εκφράσει τις έντονες αντιδράσεις τους γι' αυτή την κινητοποίηση των ναυτεργατών, μέσα στην εορταστική περίοδο, και κάνουν λόγο για μεγάλο οικονομικό πλήγμα στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου και σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την οικονομία. 

Την Πέμπτη κατά τη συνάντηση των εκπροσώπων της ΠΝΟ με την υπουργό Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου, οι εργαζόμενοι έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αλλάξουν τα ισχύοντα στο ΝΑΤ, δεν θα μειωθεί το εφάπαξ των ναυτικών κι ότι θα έχουν καλύτερες παροχές υγείας μέσω της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον Ενιαίο Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).   

Την ελπίδα 
να επικρατήσει σύνεση εξέφρασε η Άννα Διαμαντοπούλου. Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι η ναυτιλία και η ναυτεργασία έχουν μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα και δήλωσε ότι στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων συζητήθηκαν και δόθηκαν εξηγήσεις και λύσεις στα πλαίσια του εφικτού και στα πλαίσια των δυνατοτήτων σε όλα τα μεγάλα προβλήματα των ναυτικών, που αφορούν την υγεία, την ασφάλιση, τη σύνταξη, το ταμείο των ναυτικών, αλλά και προγράμματα που αφορούν την ανεργία και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Για τον Οίκο του Ναύτου, ανέφερε ότι θα υπάρξει τρίμηνη μεταβατική περίοδος, προσθέτοντας ότι έχει γίνει επιτροπή στο υπουργείο Υγείας στην οποία συμμετέχει και η ΠΝΟ.   

Για το θέμα
 της ευρωπαϊκής υποστήριξης του θέματος της ανεργίας είπε ότι έχει γίνει πρόγραμμα με το υπουργείο Εργασίας ύψους 11,5 εκατ. ευρώ που αφορά την υποστήριξη συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Τόνισε επίσης ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με το εφάπαξ των ναυτικών και ανέφερε ότι από την προηγούμενη φορά υπάρχει συνέχεια και συνέπεια σε όσα συμφωνήθηκαν με την ΠΝΟ.   

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος επέμεινε ότι η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία από τη Βουλή και ότι δεν υπάρχει θέμα για τους εργαζόμενους να φοβούνται, καθώς ο οίκος Ναύτου θα παραμείνει ένα ταμείο που θα απευθύνεται στους ναυτικούς, αλλά στο πλαίσιο του ΕΟΠΥΥ.   

Από την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης δήλωσε ότι δεν τίθεται θέμα κάποια αλλαγή.  

Υπενθυμίζεται
 ότι οι νατευργάτες αποφάσισαν σαρανταοκτάωρη απεργία για τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη.    

Ταυτόχρονα, πιέσεις προς την ΠΝΟ αλλά και την κυβέρνηση ασκούν εκπρόσωποι των νησιών ενόψει της απεργίας. Πηγές των ακτοπλοϊκών εταιρειών κάνουν λόγο για ακυρώσεις της τάξης του 20%.
newpost.gr