Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΝΑ , ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ , ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ




Εγκύκλιο για την ομαλή και ασφαλή διακίνηση επιβατών, οχημάτων και αγαθών με τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία κατά την περίοδο του καλοκαιριού, αλλά και για την εντατικοποίηση των αγορανομικών ελέγχων και τη λήψη μέτρων για την προστασία του τουρισμού εξέδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

«Η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση όλων των επιβατών, νησιωτών και τουριστών, Ελλήνων και ξένων, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου συνιστά πρώτιστο μέλημά μας», δήλωσε σχετικά ο κ. Μουσουρούλης και πρόσθεσε: «Η συγκεκριμένη εγκύκλιος αποτελεί ένα από τα πολλά βήματα που πρόκειται να γίνουν ούτως ώστε το φετινό καλοκαίρι να κυλήσει με τα λιγότερα κατά το δυνατόν προβλήματα για όσους κάνουν χρήση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την αγορά είναι θετικά, καθώς η κίνηση είναι αυξημένη και θέλουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί και να κορυφωθεί τους προσεχείς μήνες, με ασφάλεια και ομαλότητα». 

Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου προς όλα τα Λιμεναρχεία της χώρας, δίνονται οδηγίες για:

·                    Την ομαλή και ασφαλή διακίνηση επιβατών, οχημάτων και αγαθών. Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής καλούνται να μεριμνήσουν έγκαιρα για τη λήψη κάθε πρόσφορου και ενδεδειγμένου μέτρου, προς εξασφάλιση της άνετης και ασφαλούς διακίνησης του επιβατικού κοινού.

·                    Τη λήψη των κατάλληλων μέτρων αστυνόμευσης, τάξης και τροχονομίας στους χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, για την άνετη και ασφαλή φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων, σε συνεργασία - όπου απαιτείται - με τους φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμένων και τις συναρμόδιες υπηρεσίες Τροχαίας της ΕΛ.ΑΣ.

·                    Τη διενέργεια συστηματικών και εντατικών ελέγχων για την τήρηση και πιστή εφαρμογή των ισχυουσών αγορανομικών διατάξεων στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στους χώρους ευθύνης του Λ.Σ. (συμπεριλαμβανομένων και των πλοίων που καταπλέουν στους λιμένες) και ειδικότερα εκείνων που σχετίζονται με την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και την πώληση στις αναγραφόμενες στους ανηρτημένους καταλόγους τιμές των προσφερομένων ειδών.

·                    Την αντιμετώπιση του φαινομένου της άγρας πελατών σε χώρους μεγάλης συγκέντρωσης τουριστών, που παρουσιάζει έξαρση κατά τη θερινή περίοδο. Η παραβατική αυτή δραστηριότητα, πέραν του γεγονότος της όχλησης των τουριστών, προκαλεί υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Είναι απαράδεκτο, παρουσία αστυνομικών οργάνων, ιδιοκτήτες ή υπαλληλικό προσωπικό ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ενοικιαζομένων δωματίων και διαφόρων μεταφορικών μέσων (ταξί, πλοίων κ.λπ.), να παροτρύνουν και να παρενοχλούν τους τουρίστες που καταφθάνουν σε μια περιοχή, προκειμένου αυτοί να δεχθούν ταξιδιωτική, μεταφορική ή άλλη υπηρεσία εστίασης, διαμονής ή ψυχαγωγίας.


"ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ" ΓΙΑ 4.413 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΕ 176 ΔΗΜΟΥΣ -ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΙΟΥ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


Την εφαρμογή προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού για 100.000 δικαιούχους ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γιάννης Βρούτσης στο...
Πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για 100.000 δικαιούχους!!

πλαίσιο της σημερινής παρουσίας του στο διοικητικό συμβούλιο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.H υλοποίηση του προγράμματος δαπάνης 10 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιηθεί, sύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, από τον Νέο ΟΑΕΔ και η αρχή του θα είναι η 1η Σεπτεμβρίου 2013 με στόχο τη μερική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα του ΟΓΑ για 120 χιλ. δικαιούχους ύψους 27 εκατ. ευρώ που τρέχει ήδη.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης χαιρέτησε την απόφαση του κ. Βρούτση, τονίζοντας ότι η επανέναρξη του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού, έστω και σε τόσο μικρή έκταση, υποδηλώνει τη σταδιακή επανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας ότι ο Κοινωνικός Τουρισμός ως θεσμός ειδικά σήμερα προσιδιάζει με σανίδα σωτηρίας για το χειμαζόμενο ελληνικό λαό.
Παράλληλα ο κ. Τσακίρης προσθέτει ότι η εκ νέου ενεργοποίηση του μέτρου αποτελεί ανάσα για τους προορισμούς της χώρας που παραδοσιακά απορροφούσαν εσωτερικό τουρισμό και οι οποίοι πλήττονται σήμερα  ιδιαίτερα από την ύφεση.

Ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας υπογράμμισε ότι από το 2014 το ποσό διάθεσης και ως εκ τούτου και ο αριθμός των δικαιούχων του προγράμματος του ΟΑΕΔ, θα διευρυνθούν.
Συνεχίζοντας, τόνισε ότι μελλοντικά ο αριθμός των επιδοτούμενων θέσεων εργασίας νέων στον τουρισμό θα είναι πολλαπλάσιος των 10.000 που είναι σήμερα.
Κάνοντας λόγο για το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που ξεκίνησε τη λειτουργία του την 1η Μαρτίου, ο κ. Βρούτσης ανέφερε ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα παρουσιάζει σε απόλυτους αριθμούς και εγκυρότητα, τα στοιχεία της απασχόλησης πανελλαδικά.

Aνέφερε, τέλος, ότι μετά την απομείωση της εισφοράς του μη μισθολογικού κόστους κατά 1,1% εξετάζεται η εκ νέου ποσοστιαία μείωσή του κατά 1% ακόμη και πριν το τέλος του χρόνου και ως ισοδύναμο μέτρο το υπουργείο προβλέπει την είσπραξη του ποσού από την προσπάθεια πάταξης της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.

ΔΡΙΤΣΑΣ : ΣΤΟ 27% Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Τοποθέτηση Θοδωρή Δρίτσα, βουλευτή Α΄ Πειραιά & Νησιών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- Ε.Κ.Μ. και υπεύθυνου της ΕΕΚΕ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατά τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή, για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας της Θάλασσας.

«Η Ευρωπαϊκή Μέρα της Θάλασσας όντως καθιερώθηκε με απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το 2008. Δίκιο έχει ο προλαλήσας συνάδελφος, ο κ. Πλακιωτάκης, πως η πρωτοβουλία και η συμμετοχή της τότε Αντιπροέδρου του Κοινοβουλίου της κυρίας Ρόδη Κράτσα, ήταν σημαντική και καίριας σημασίας.

Πρέπει, όμως, να θυμηθούμε -κύριε Πρόεδρε, εσείς θα το θυμάστε, γιατί και τότε ήσασταν στο Κοινοβούλιο- ότι η ανακήρυξη αυτής της Μέρας τότε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, συνοδεύτηκε κατ’ αρχήν από την έκδοση ενός ψηφίσματος για την «ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης» που έθεσε το εναρκτήριο λάκτισμα, υποτίθεται -έτσι εξαγγέλθηκε- για το άνοιγμα μιας συστηματικής συζήτησης σε όλη την Ευρώπη για το θέμα αυτό.

Το Ελληνικό Κοινοβούλιο, τη μέρα εκείνη, το Μάιο του 2008 οργάνωσε υπό την προεδρία του κ. Σιούφα, μια ολοκληρωμένη συζήτηση για την Ευρωπαϊκή μέρα της θάλασσας, με πλήρη διαδικασία. Συνεδρίασε η αρμόδια Επιτροπή και συμπεριλήφθη στο πρόγραμμα της συνεδρίασης η ακρόαση όλων των εμπλεκομένων φορέων σχετικά με τη θάλασσα, τη θαλάσσια πολιτική, τη ναυτιλία και όλα τα σχετικά ζητήματα. Φυσικά υπήρχαν απόψεις διαφορετικές αλλά, εν πάση περιπτώσει, ετέθησαν σοβαρά ζητήματα και εν συνεχεία οργανώθηκε η συζήτηση παρουσία των φορέων στα έδρανα αυτά στην Ολομέλεια.

Έκτοτε βήμα-βήμα, χρόνο με το χρόνο, μένει απλώς μία επετειακή ανάγνωση, μία «αναφορά» όπως λέει η σημερινή Ημερήσια Διάταξη, στην Ευρωπαϊκή Ημέρα της Ναυτιλίας. Δεν αντιστοιχεί στο ελληνικό Κοινοβούλιο η τόσο σημαντική σημασία που έχει η θάλασσα, η ναυτιλία και ευρύτερα, όχι μόνο για την παραγωγική δραστηριότητα αλλά και για την πολιτισμική και για την κοινωνική, μια τέτοια αντιμετώπιση. Δεν έχει τόσο νόημα η επετειακή επισήμανση, όσο η ουσιαστική προώθηση της συζήτησης για τις πολιτικές σχετικά με την παραγωγική δραστηριότητα, που αφορά τις θαλασσινές εργασίες.

Έρχομαι στο κρίσιμο ζήτημα που σήμερα ταλανίζει κυριολεκτικά τον κόσμο της θάλασσας: Από τη μια έχουμε τους επιχειρηματίες της θάλασσας και κυρίως τους επιχειρηματίες της εμπορικής ναυτιλίας και της ποντοπόρου ναυτιλίας κυρίως, οι οποίοι εξακολουθούν να είναι ένα δυναμικό κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας με νέες ναυπηγήσεις, με νέες παρεμβάσεις, με νέα κερδοφορία, με ζωντανή πραγματική δραστηριότητα -οικονομική, επιχειρηματική, παραγωγική- η οποία όμως ελάχιστη σχέση έχει -ή πολύ μειωμένη συγκριτικά- με την κοινωνική ωφέλεια και την προστιθέμενη αξία στο εσωτερικό της χώρας. Αυτό είναι το κρίσιμο ζήτημα στο οποίο θα μπορούσε κανείς να αναφερθεί μιλώντας για την Ημέρα της Θάλασσας.

Επίσης, παρά το γεγονός ότι έχει ήδη στηριχθεί η εφοπλιστική δραστηριότητα πάρα πολύ και με πολλούς και διάφορους τρόπους, εν τούτοις έχουμε μείωση -και φέτος- της ελληνικής σημαίας. Για παράδειγμα, μεταξύ του 2012 και του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μειώθηκε 3,7% η ελληνική σημαία και πέρυσι 3,3%. Πού είναι τα προνόμια; Πού είναι η ενίσχυση που δίνει το ελληνικό κράτος; Πού είναι όλες αυτές οι -υπέρ των εφοπλιστών και πλοιοκτητών- παροχές ως στοιχειώδης ανταπόδοση προς αυτή την κατεύθυνση;

Αντίθετα, έχουμε 27% ανεργία στον κλάδο των ναυτικών, κατά τι περισσότερο δηλαδή από τη συνολική ανεργία που υπάρχει στο εργατικό δυναμικό της χώρας. Αυτό έχει δραματικές επιπτώσεις, τραγικές και για το βιοτικό επίπεδο και για την βιωσιμότητα του κύριου ασφαλιστικού τομέα, του ΝΑΤ, αλλά ακόμα-ακόμα και για την κοινωνική σύνδεση της ελληνικής κοινωνίας, την ιστορική και με προεκτάσεις πολιτισμικές της σύνθεσης της ελληνικής κοινωνίας.

Μου δόθηκε και χθες η ευκαιρία, όταν γιορτάστηκε σε σχετική πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η ημέρα αυτή, να πω ότι δεν νοείται ο Πειραιάς χωρίς ναυτικούς, δεν νοείται η Χίος και τα άλλα νησιά χωρίς ναυτικούς. Αυτό σημαίνει και κατάπτωση της πολιτισμικής παράδοσης, πέρα από όλα τα άλλα. Δεν μπορεί η Ελλάδα, να μην είναι χώρα ναυτικών. Όλα αυτά σημαίνουν τεράστιες αλλαγές στη διανομή του πλούτου, στην προσβασιμότητα στα αγαθά, στην επιβίωση των ανθρώπων.





Να μη θέσω λεπτομερώς τα ζητήματα, γιατί δεν έχουμε το χρόνο για να κάνουμε μια πλήρη ανάλυση, τι σημαίνει η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους, δηλαδή η ακτοπλοϊκή σύνδεση και η κατάρρευσή της και οι λόγοι γι’ αυτό.

Να μη θέσω δε τέλος, που πρέπει να το θέσουμε, το ζήτημα της κατάρρευσης της ναυπηγικής βιομηχανίας, που είναι χρόνια τώρα ιδιωτικοποιημένη. Πού είναι οι επενδύσεις των ιδιωτών στη ναυπηγική βιομηχανία, στο Σκαραμαγκά, στην Ελευσίνα, στο Νεώριο, στη Χαλκίδα; Πού είναι τα πλοία που ναυπηγούνται ή επισκευάζονται; Πού είναι η στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος;

Και όλα αυτά είναι τεράστιας σημασίας ζητήματα, που δεν μπορεί μια επετειακή αναφορά τρίλεπτη να τα καλύψει. Χρειάζεται το ξεκίνημα που έγινε το 2008, τουλάχιστον σε ότι αφορά το Ελληνικό Κοινοβούλιο, να αποκτήσει πραγματική συνέχεια, με συστηματική επεξεργασία και αντιμετώπιση, όχι μόνο κοινοβουλευτική αλλά και κοινωνική, του τεράστιου ζητήματος της παραγωγικής ανασυγκρότησης της ναυτιλίας.

Κύριε Πρόεδρε, να επισημάνω δε εν κατακλείδι -και ευχαριστώ που μου δώσατε τη δυνατότητα να υπερβώ το χρόνο μου- ότι υπάρχει και η άλλη παράμετρος, η προστασία του θαλασσινού περιβάλλοντος, που είναι τεράστιο ζήτημα. Δεν έχω το χρόνο να μιλήσω γι’ αυτό, αλλά όταν γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή Μέρα της Θάλασσας δεν πρέπει να μιλάμε μόνο για την αξιοποίηση της θάλασσας, αλλά και για το σεβασμό της θάλασσας.




zougla.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Συνάντηση με τη γενική γραμματέα Πολιτισμού, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,  Πολιτισμού και Αθλητισμού, κυρία Λίνα Μενδώνη, πραγματοποίησε χθες στην Αθήνα, ο βουλευτής Χίου, Κώστας Τριαντάφυλλος.

 Ο βουλευτής ενημερώθηκε για την πορεία των έργων στο Νομό Χίου, τα οποία αφορούν τη γενική γραμματεία Πολιτισμού (Κάστρο, Ψαρά, μιναρές), ενώ έγινε ειδική αναφορά στην ανάγκη ανάληψης ειδικής πρωτοβουλίας για τον Ανάβατο και τις χρήσεις γης στον οικισμό.

 Εκτενώς, συζητήθηκε το θέμα του Τελωνείου Χίου και της ανάγκης παρεμβάσεων διαμόρφωσης των εξωτερικών του χώρων, με αφορμή και την πρόσφατη συνάντηση στο γραφείο του βουλευτή, με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των εμπλεκόμενων για το θέμα, μερών, η οποία πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρωτοβουλία και πρόσκληση του βουλευτή, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών και την καλύτερη εξυπηρέτηση.

Η γενική γραμματέας αναμένει πρόταση με τη σχετική μελέτη, προκειμένου να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος.


ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΤΗΝ 28η/5/2013, ΣΤΙΣ 8.45 ΤΟ ΠΡΩΪ


Παρακαλούμε να προσέλθετε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Καταστήματος Βορείου Αιγαίου ( Μυτιλήνη ) την 28/05/2013, ημέρα Τρίτη και ώρα 08:45 για συνεδρίαση και λήψη απόφασης επί των παρακάτω θεμάτων:
Α΄ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ - ΠΡΟΕΔΡΟΥ Π.Σ.
Β΄ ΘΕΜΑΤΑ Η.Δ. του Π.Σ.
ΘΕΜΑ:1ο ΥΠΟΒΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1Ο ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2013.
Εισηγητής: κ. Χρήστος Φιλιός Γενικός Δ/ντης Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΘΕΜΑ:2ο ΕΓΚΡΙΣΗ 6ΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013.
Εισηγητής: κ. Χρήστος Φιλιός Γενικός Δ/ντης Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΘΕΜΑ:3ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΤΑΓΩΝ, ΕΝΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.
Εισηγητής: κ. Χρήστος Φιλιός Γενικός Δ/ντης Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΘΕΜΑ:4ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ << ΓΥΝΑΙΚΑ , ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ >>.
Εισηγητής: κ. Αθανάσιος Γιακαλής Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου.
ΘΕΜΑ:5ο ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΦΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ – ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ.
Εισηγητής: κ. Αντώνιος Γιαννάκης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης.
ΘΕΜΑ:6ο ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΛΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ.
Εισηγητής: κ. Νικόλαος Κουλουλίας Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ικαρίας.
ΘΕΜΑ:7ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ << ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ >>.
Εισηγητής: κ. Νικόλαος Κουλουλίας Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ικαρίας.
ΘΕΜΑ:8ο ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ.
Αίτημα Περιφερειακών Συμβούλων κ.κ. Βασιλείου Τεντόμα και Μιχαήλ Μπάκα.
ΘΕΜΑ:9ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ << ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΩΝ >> ΤΟΥ ΥΠΑΑΤ.
Εισηγητής: κ. Αντώνιος Γιαννάκης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης.
ΘΕΜΑ:10ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ << ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΞΙΚΩΝ η ΚΑΙ ΔΥΝΗΤΙΚΑ ΤΟΞΙΚΩΝ ΜΙΚΡΟΦΥΚΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΚΑΛΛΟΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ >>.
Εισηγητής: κ. Αντώνιος Γιαννάκης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΤΗΝ 27η/5/2013, ΣΤΙΣ 7 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ


ΘΕΜΑ: Πρόσκληση σε συνεδρίαση.
Παρακαλούμε να προσέλθετε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Καταστήματος Βορείου Αιγαίου ( Μυτιλήνη ) την 27/05/2013, ημέρα Δευτέρα και ώρα 19:00 για συνεδρίαση και λήψη απόφασης επί των παρακάτω θεμάτων:
Α΄ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ - ΠΡΟΕΔΡΟΥ Π.Σ.
Β΄ ΘΕΜΑΤΑ Η.Δ. του Π.Σ.
ΘΕΜΑ:1ο ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ - Αίτημα Περιφερειακών Παρατάξεων << Αγώνας για τα Νησιά μας >> & << Λαϊκή Συσπείρωση >>.
Εισηγητής: κ. Ηρακλής ΒερβέρηςΑντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου.
ΘΕΜΑ:2ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΑΝΑ/1 ΚΑΙ ΣΑΝΑ/2 ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ ΛΗΜΝΟΥ.
Εισηγητής: κ. Γεώργιος Σπανέλλης Γενικός Δ/ντης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος & Υποδομών.
ΘΕΜΑ:3ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΥΔΡΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΠΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ ΜΗΘΥΜΝΑΣ ΛΕΣΒΟΥ >>.
Εισηγητής: κ. Ηρακλής ΒερβέρηςΑντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου.
ΘΕΜΑ:4ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΕΛΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.
Εισηγητής: κ. Γεώργιος Σπανέλλης Γενικός Δ/ντης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος & Υποδομών.
ΘΕΜΑ:5ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ << Α.Ε.Ν.Α. ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ LESVOS SHOPS ΑΕ >>.
Εισηγητής: κ. Αθανάσιος Γιακαλής Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου.
ΘΕΜΑ:6ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΚΑΡΙΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΑΜΟΣ – ΝΑΣ >>.
Εισηγητής: κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σάμου..
ΘΕΜΑ:7ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΟΡΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΘΥΜΑΙΝΑΣ – ΚΕΡΑΜΥΔΟΥΣ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΘΥΜΑΙΝΑ ΦΟΥΡΝΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ >>.
Εισηγητής: κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σάμου..
ΘΕΜΑ:8ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠ/ΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΑΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013.
Εισηγητής: κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σάμου..
ΘΕΜΑ:9ο ΕΚΦΡΑΣΗ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Δ.Ο.Υ. ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΧΙΟΥ.
Εισηγητές: κ. κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σάμου & Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
ΘΕΜΑ:10ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Ν. ΧΙΟΥ >>.
Εισηγητής: κ. Εμμανουήλ Κράκαρης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περιφέρειας Βορείου Αιγαίο.
ΘΕΜΑ:11ο ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΠΟΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΙΜΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ << ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ >>.
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
ΘΕΜΑ:12ο ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΝΤΑΓΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑ – ΚΥΠΡΟΣ.
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
ΘΕΜΑ:13ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2013 >>.
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
ΘΕΜΑ:14ο ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ Π.Δ.Ε. ΚΑΠ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΧΙΟΥ.
Εισηγητής: κ. Εμμανουήλ Κράκαρης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περιφέρειας Βορείου Αιγαίο.
ΘΕΜΑ:15ο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΛΑΥΡΙΟΥ – ΨΑΡΩΝ – ΜΕΣΤΩΝ, ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ.
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΟ "AGRO QUALITY FESTIVAL 2013"



Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στο “AGRO QUALITY FESTIVAL 2013”, που διοργανώθηκε από τον «Ευρωπαϊκό Οργανισμό Στρατηγικού Σχεδιασμού» στις 17, 18 & 19 Μαϊου 2013 στον πολυχώρο «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» του Δήμου Αθηναίων (Γκάζι, Κεραμεικός, Αθήνα) και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας.  Τη συμμετοχή συνέδραμαν το Επιμελητήριο Λέσβου και το Επιμελητήριο Σάμου, ενώ μεγάλος χορηγός ήταν η ακτοπλοϊκή εταιρεία “BLUE STAR FERRIES”. 

Χαρακτηριστικό της έκθεσης αυτής, που αποτελεί πλέον έναν καταξιωμένο ετήσιο θεσμό και η Περιφέρεια συμμετέχει ανελλιπώς κάθε χρόνο, είναι ότι δεν πρόκειται για μία κλασική εμπορική έκθεση τροφίμων και ποτών που απευθύνεται σε εμπορικούς αντιπροσώπους και επαγγελματίες επισκέπτες (όπως π.χ. η HO.RE.CA, η DETROP, o Ε-ΛΑΔΙ-ΟΙΝΟΣ, κ.α., στις οποίες συμμετείχε πρόσφατα η Π.Β.Α.), αλλά για ένα festivalbazaar που στοχεύει απευθείας στους απλούς καταναλωτές – δυνητικούς αγοραστές. Σε αντίθεση με τις εμπορικές εκθέσεις, όπου απαγορεύονται ρητά οι πωλήσεις, το “AGRO QUALITY FESTIVAL” δίνει ιδιαίτερη έμφαση και βαρύτητα στη λιανική πώληση αγροτικών προϊόντων προς το ευρύ κοινό που το επισκέπτεται, προκειμένου να βοηθηθούν οι μικρότερες παραγωγικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια και να κάνουν σταδιακά βήματα προς νέες αγορές.  

Για το λόγο αυτό, στο ενιαίο stand της Π.Β.Α., συμμετείχαν για πρώτη φορά και αρκετές μικρές  επιχειρήσεις, που μέχρι σήμερα δεν είχαν δραστηριοποιηθεί εκτός των γεωγραφικών ορίων του Βορείου Αιγαίου. Οι επιχειρήσεις αυτές, είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με τη μεγάλη αγορά της Αθήνας και να θέσουν τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες στο λεκανοπέδιο της Αττικής. 

Ο τρόπος που οργανώθηκε η κοινή συμμετοχή της Π.Β.Α. – Επιμελητηρίου Λέσβου – Επιμελητηρίου Σάμου, βασίστηκε στο ιδιαίτερα αποτελεσματικό μοντέλο που η Π.Β.Α. έχει καθιερώσει σε όλες τις εκθέσεις τροφίμων, ποτών & συναφών προϊόντων που συμμετέχει.  Εκτός της γενικότερης προώθησης της παραγωγικής φυσιογνωμίας του Βορείου Αιγαίου ως περιοχής που παράγει αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ταυτόχρονη προβολή των “brand names” της κάθε επιχείρησης, ώστε να αποκτά ουσία και πραγματικό νόημα η κάθε επιχειρηματική συμμετοχή, λόγω της εξοικείωσης του κάθε επισκέπτη με τις τυποποιητικές φίρμες. Στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις διατέθηκε εξατομικευμένος χώρος – booth, ο οποίος εξασφάλιζε την απαραίτητη ανεξαρτησία – ιδιαιτερότητά της, δίνοντας τη δυνατότητα παράλληλα με τα επιχειρησιακά ή προϊοντικά banners της, να εκθέτει τα προϊόντα και το έντυπο υλικό της, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα γευσιγνωστικές δοκιμές και πωλήσεις προς το ευρύ κοινό της έκθεσης.

Ο εσωτερικός χώρος που είχε δεσμεύσει η Π.Β.Α. (ολόκληρο το κτήριο των παλαιών δεξαμενών καθαρισμού στο Φωταέριο, με ωφέλιμο stand 76 τ.μ.), αναδείκνυε με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τα ποιοτικά παραδοσιακά προϊόντα του Βορείου Αιγαίου (ελιές & ελαιόλαδα, τυροκομικά, αποστάγματα & λικέρ, οίνοι, άλευρα & ζυμαρικά, εδέσματα & γλυκά, αρωματικά φυτά & βότανα, σαπούνια & αρώματα, κ.α.), ενώ διασφάλιζε τη συνεχή επισκεψιμότητα από το πολυπληθές κοινό. 

Την τελευταία ημέρα της έκθεσης, στον περίβολο της Τεχνόπολης, παρουσιάστηκαν χορευτικά σχήματα με ζωντανή παραδοσιακή μουσική από τους συλλόγους των Ικαριωτών και Μεσοτοπιτών της Αθήνας, οι οποίοι καθ΄ όλη τη διάρκεια της έκθεσης έδωσαν το παρόν σε ειδικά καλαίσθητα εξωτερικά stands, προωθώντας παράλληλα με τα προϊόντα, τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα των νησιών.

Οι επιχειρήσεις που έδωσαν το παρών εντός του stand της Π.Β.Α. στο “AGRO QUALITY FESTIVAL 2013” ήταν:

1.      “ΑΙΟΛΙΚΟΣ Α.Ε.Β.Ε.Τ.” ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ.
2.      “ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΜΕΡΟΠΗ” ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΛΕΣΒΟΥ.
3.      “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ Ι. Ε.Π.Ε.” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ.
4.      “ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΣΑΜΟΥ.
5.      “ΓΚΑΡΑΛΗ: ΓΕΥΣΕΙΣ ΛΗΜΝΟΥ” ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΖΥΜΑΡΙΚΑ – ΦΛΩΜΑΡΙ.
6.      “Ε.Β.Α. Α.Ε.” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΛΕΣΒΟΥ.
7.      ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΕΣΒΟΥ (Λ.Ε.Σ.Ε.Λ.).
8.      “ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΗΜΝΟΥ” ΠΑΡΑΓΩΓΗ & ΕΜΦΙΑΛΩΣΗ ΟΙΝΟΥ.
9.      “ΚΑΚΙΤΣΗΣ” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΧΙΟΥ – ΟΥΖΟ «ΑΝΤΡΙΚΙΟ».
10. “ΚΑΣΠΑΚ’ ΝΕΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ” ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ & ΒΟΥΤΗΜΑΤΩΝ ΛΗΜΝΟΥ.
11. ΚΟΥΚΟΥΛΙΘΡΑΣ Ν. & ΥΙΟΙ Ο.Ε.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΚΡΑΣΙ ΛΗΜΝΟΥ.
12. “ΚΥΛΙΝΔΡΟΜΥΛΟΙ ΛΗΜΝΟΥ – Ε.Ν. ΣΤΑΜΑΤΕΡΗΣ Ο.Ε.” ΠΑΡΑΓΩΓΗ & ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΕΥΡΩΝ ΛΗΜΝΟΥ. 
13. “ΛΕΣΒΙΓΑΛ” ΑΦΟΙ Δ. ΡΟΔΟΥ Ο.Ε.: ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ.
14. “ΛΗΜΝΙΑ ΓΗ” ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΗΜΝΟΥ.   
15. “ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ” ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΓΛΥΚΑ ΛΕΣΒΟΥ.
16. “ΣΤΑΦΥΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ” ΜΕΛΙΧΛΩΡΑ ΤΥΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ.
17. “ΣΤΕΦΟΣ” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΧΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΟΝΟΓΙΟΥΔΗ.
18. “ΤΕΣΚΟΣ Γ. ΣΠΥΡΟΣ” ΓΛΥΚΑ ΙΚΑΡΙΑΣ.
19. “ΤΡΟΙΖΕΛΗ ΜΑΡΙΑ” ΡΟΦΗΜΑΤΑ, ΒΟΤΑΝΑ & ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ ΑΓΙΑΣΟΥ.
20. “ΤΣΑΝΤΙΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ” ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΜΦΙΑΛΩΣΗ & ΕΜΠΟΡΙΟ ΟΙΝΟΥ.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Αθανάσιος Γιακαλής, αφού ευχαρίστησε τις παραγωγικές επιχειρήσεις, το Επιμελητήριο Λέσβου, το Επιμελητήριο Σάμου και τη χορηγό ακτοπλοϊκή εταιρεία, που συνέβαλαν δυναμικά στην προσπάθεια παρουσίασης της αγροτικής – παραγωγικής  φυσιογνωμίας του Βορείου Αιγαίου μέσω του “AGRO QUALITY FESTIVAL 2013”, δήλωσε ότι η Π.Β.Α. για ακόμη μία φορά έδωσε το «παρών» σε μια καταξιωμένη κλαδική έκθεση, στηρίζοντας ενεργά την ανάπτυξη της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, ιδιαίτερα των νέων και μικρών επιχειρήσεων, ενώ ευχήθηκε να υπάρξει ευόδωση των στόχων και αποτελεσματικότητα στις πωλήσεις τους. Τέλος, τόνισε ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου θα συνεχίσει και θα εντατικοποιήσει την ενεργό στήριξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της περιοχής, προς υφιστάμενες και νέες αγορές.        

H ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ή ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΝΠΔΔ ΚΑΙ ΝΠΙΔ





Το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση με αφορμή αναφορές στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για καταργήσεις και συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου της πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, εξέφρασε την αμετακίνητη και κάθετη αντίθεσή του σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο γιατί, πρώτον, θα καταρρεύσουν υπηρεσίες και δομές των δήμων της χώρας και δεύτερον, η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ο μόνος φορέας του Δημοσίου που προχώρησε ήδη σε συγχωνεύσεις και αναδιαρθρώσεις των δομών και των υπηρεσιών του.

Το Δ. Σ. της ΚΕΔΕ, σε κάθε περίπτωση υπογραμμίζει ότι στις σημερινές δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, θεμελιώδεις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ασκούνται μέσω των κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων και παρέχονται με τον πλέον αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο, αναγκαίες κοινωνικοπρονοιακές υπηρεσίες μέσω δομών, όπως παιδικοί σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠμεΑ, ξενώνες αστέγων,κοινωνικά παντοπωλεία και ιατρεία, κέντρα πρόληψης, γυμναστήρια, ωδεία κ.α. Υπηρεσίες που ανακουφίζουν τις πιο ευαίσθητες και ευάλωτες στις συνέπειες της κρίσης κοινωνικές ομάδες πολιτών. 

ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΧΙΟΥ





Εντολή πληρωμής ποσού συνολικού ύψους 249.914,16  προς το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Νομού Χίου εξέδωσε η Περιφερειακή Ενότητα Χίου. Το συγκεκριμένο ποσό αντιστοιχεί στην αποπληρωμή για μεταφορά μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τα έτη 2011 και 2012.

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ, ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ , ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ




«Θέλω να αρχίσω με τη γεωγραφία. Η Ευρώπη, όπως ξέρετε, είναι μια ήπειρος που βρέχεται από τη θάλασσα. Έχει εβδομήντα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμή. Στα βόρειά της βρίσκεται η Βόρεια Θάλασσα, στα Δυτικά ο Ατλαντικός, στα Νότια η Μεσόγειος, στα Ανατολικά ο Εύξεινος Πόντος. Ο μισός περίπου πληθυσμός έχει σχέση με τη θάλασσα. Οι μεγάλες πληθυσμιακές συγκεντρώσεις είναι στα πενήντα χιλιόμετρα βάθος από κάθε παράκτια ζώνη.
Όλο αυτό, η γεωγραφία δηλαδή, δείχνει γιατί ιστορικά, πολιτιστικά, αλλά και οικονομικά, κυρίαρχο στοιχείο της διαδρομής της Ευρώπης στον κόσμο είναι η θάλασσα.

Στην οικονομία τώρα: Το 40% του ΑΕΠ παράγεται σε θαλάσσιες περιοχές και το 90% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται από τη θάλασσα. Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι για να γιορτάζουμε μια τέτοια ημέρα, την Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα, για να τονίζουμε στους πολίτες - και βέβαια να το κάνουμε πράξη με τις πολιτικές μας - τη μεγάλη σημασία που έχει η θάλασσα για τη βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη στην Ευρώπη.

Θα ήθελα να πω κι εγώ τα συγχαρητήριά μου στην τότε Αντιπρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου, την κυρία Ρόδη Κράτσα, για την πρωτοβουλία που είχε να μας οδηγήσει σε αυτόν τον εορτασμό. Εδώ και έξι χρόνια σε διαφορετικό κράτος-μέλος εορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα. Η Μάλτα φέτος έχει βάλει δυο κεντρικά θέματα, τον βιώσιμο θαλάσσιο τουρισμό και την ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών.

Να σας ενημερώσω ότι έχουμε ήδη υποβάλει αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είμαστε σε συνεννόηση με τα κράτη-μέλη ώστε να διοργανώσουμε στη χώρα μας ή το 2015 ή το 2016 την Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα και στο πλαίσιο αυτό έχουμε ήδη ξεκινήσει κάποιες εκδηλώσεις που θα σας αναφέρω σε λίγο. Επίσης, θέλω να τονίσω την ευαισθητοποίηση της Ευρώπης σε ό,τι αφορά στα ζητήματα του θαλασσίου περιβάλλοντος, της διάβρωσης και της μείωσης των αλιευτικών αποθεμάτων και διάφορα άλλα ζητήματα που απασχολούν τους παράκτιους πληθυσμούς και τις παράκτιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ορισμένοι συνάδελφοι ήταν στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων, στην οποία παρουσίασα ορισμένες πτυχές της μας πολιτικής για το θαλάσσιο περιβάλλον. Δεσμεύτηκα ότι θα στείλω και ένα πλήρες υπόμνημα, το οποίο ετοιμάζεται και θα σταλεί σε όλους όσοι μετέχουν σε αυτή την Επιτροπή.

Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με το πρόσφατο νομοσχέδιο, πήραμε ορισμένες σημαντικές πρωτοβουλίες, για να βγούμε μπροστά στα ζητήματα της θαλάσσιας πολιτικής. Πρώτα απ’ όλα να αναφέρω το ζήτημα του συντονισμού της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής. Εκτός από τον περιβαλλοντικό πυλώνα, υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές πτυχές αυτής της πολιτικής και εμείς, σε συνεννόηση πάντα με το Υπουργείο Εξωτερικών, θα ξεκινήσουμε το συντονισμό και την προετοιμασία δράσεων για την επόμενη περίοδο 2014-2020. Να σας πω μάλιστα ότι πρόκειται να ταξιδέψω στη Γαλλία την Παρασκευή, όπου θα έχω συνεργασία με τον ομόλογό μου για ζητήματα ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής στη Μεσόγειο. Με την ευκαιρία θα παραστώ και στην παρουσίαση της στρατηγικής λιμένων της Γαλλίας.

Επίσης, κύριοι συνάδελφοι, επειδή ο κ. Δρίτσας είπε ότι δεν αφιερώνουμε σε αυτή τη μέρα τόσο χρόνο όσο θα έπρεπε, να σας πω ότι πρόκειται να στείλω στον Πρόεδρο της Βουλής την εθνική στρατηγική λιμένων, για να γίνει μια αναλυτική συζήτηση για τα λιμάνια σε χρόνο που θα αποφασίσει ο Πρόεδρος.

Η θαλάσσια πολιτική και η θαλάσσια ανάπτυξη συνδέονται άμεσα με τις επενδύσεις. Με βάση τον υφιστάμενο νόμο για την ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και οργανώνεται έτσι ώστε να συνδέσει αυτές τις δυο πτυχές με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Να αναφέρω στο σημείο αυτό διάφορες δράσεις όχι μόνο ευαισθητοποίησης του κοινού, αλλά και υποστήριξης της διεκδίκησης της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα. Μια από αυτές ήδη διοργανώθηκε. Είναι η εκδήλωση «Μυτιλήνη, Χίος εν πλω». Στη Μυτιλήνη έγινε ήδη μια τεχνική επιστημονική ημερίδα, για την ενεργοποίηση του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, που θα λειτουργήσει με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στη δράση αυτή, στην εν πλω διαδρομή μεταξύ των δυο νησιών, θα μοιραστούν φυλλάδια και για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική.

Ακούστηκαν σήμερα αρκετά ζητήματα, τα οποία δεν θέλω να σχολιάσω τώρα, όπως το ζήτημα της ακτοπλοΐας, της ναυτικής εκπαίδευσης, των προνομίων και των παροχών στην επιχειρηματική ναυτιλιακή κοινότητα. Δεν είναι της παρούσης. Πλοίο, επιχειρηματικότητα και ναυτικός είναι αλληλένδετες έννοιες. Επιχειρηματικότητα χωρίς ναυτικό δεν υπάρχει. Αντίστοιχα, ναυτικός χωρίς πλοίο και επιχειρηματία, επίσης δεν υπάρχει. Αυτές τις τρεις πτυχές προσπαθούμε να συνδέσουμε και να υποστηρίξουμε, λαμβάνοντας υπ' όψιν το τι συμβαίνει σε διεθνές επίπεδο.

Καλώ τους συναδέλφους να κάνουν τον κόπο να επισκεφθούν τα πιο ισχυρά ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου. Είμαι βέβαιος ότι τότε θα καταλάβουν τι σημαίνει κίνητρα για επενδύσεις, γιατί εδώ υπάρχει μια σύγχυση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με την ευκαιρία αυτής της εορτής, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι εμείς ως Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχουμε ενεργοποιήσει όλες τις πτυχές της θαλάσσιας πολιτικής. Τα αποτελέσματα πιστεύω ότι θα φανούν πολύ σύντομα. Ήδη, σε ορισμένες δράσεις μας έχουμε θετικά αποτελέσματα. Θα σας πω ορισμένα παραδείγματα. Για πρώτη φορά ενεργοποιήσαμε προγράμματα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου για την υποστήριξη της ναυτικής εργασίας. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν «κοιμώμενα» κονδύλια για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Νομίζω ότι μπορούμε να ατενίζουμε με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.

Παράλληλα, έχουμε ενεργοποιήσει εργαλεία χρήσιμα, τα οποία περιορίζουν τη γραφειοκρατία, όπως για παράδειγμα το ηλεκτρονικό νηολόγιο, το οποίο είμαι βέβαιος ότι και αυτό θα αποδώσει καρπούς. Το θαλάσσιο δυναμικό μας είναι αστείρευτο και μπορούμε και θέλουμε να το αξιοποιήσουμε, έτσι ώστε να συμβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην ανάκαμψη και στην ανάπτυξη της χώρας.

Ευχαριστώ πολύ.»


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ, ΣΕ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΙΝΑΣ




Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην κοινοβουλευτική αναφορά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (Δημήτρης Στρατούλης, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Θεόδωρος Δρίτσας) για το Δελτίο Τύπου της ΠΕΝΕΝ «με το οποίο η Ένωση αιτείται να αποσυρθεί το Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας της Ελλάδας και του Υπουργείου Μεταφορών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για τη συνεργασία στους τομείς των Ναυτιλιακών Μεταφορών και των Ναυτιλιακών Τεχνολογιών».

«Σας γνωστοποιούμε ότι οι διμερείς ναυτιλιακές σχέσεις της χώρας μας με την Κίνα διέπονται από:

α) τη Διμερή Ναυτιλιακή Συμφωνία Ελλάδας – Κίνας (ν. 2419/1996, ΦΕΚ 141 Α’), η οποία καλύπτει βασικές αρχές της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής και θεωρείται επωφελής για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα,

β) τη Συμφωνία για τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ αφενός της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των κρατών – μελών της και αφετέρου της Κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας (ν. 3266/2004, ΦΕΚ 182 Α΄) και

γ) το Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του τότε Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Μεταφορών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας σχετικά με τη Συνεργασία στους Τομείς των Ναυτιλιακών Μεταφορών και των Ναυτιλιακών Τεχνολογιών, το οποίο έχει ψηφισθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και αναμένεται η δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Με τη διάταξη της περίπτωσης (v) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ψηφισθέντος Νόμου, προβλέπεται ότι: «Τα Μέρη θα συνεργάζονται, μέσω της εκπαίδευσης και της ανταλλαγής προσωπικού, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην εφαρμογή των σχετικών συμβάσεων του ΔΝΟ και των οργάνων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) που αφορούν τις συνθήκες εργασίας στα πλοία, καθώς και στη διευκόλυνση των ναυτικών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους λιμένες και των δυο Μερών».

Είναι προφανές λοιπόν ότι το αναφερόμενο στο εν λόγω άρθρο πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της ναυτικής εργασίας αφορά αποκλειστικά στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και προσωπικού των κρατικών διοικήσεων, αποσκοπώντας στην αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Οργάνων Ναυτιλιακής Νομοθεσίας όπως των Διεθνών Συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO), προς όφελος των ναυτικών και της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, αλλά και της διευκόλυνσής τους κατά την παραμονή των πλοίων στους λιμένες των δύο χωρών.

Σημειώνεται επίσης, ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) έχει ήδη προγραμματίσει εκπαίδευση στελεχών της Κινεζικής Κρατικής Διοίκησης (Maritime Safety Administration) τον Ιούνιο στον Πειραιά καθώς επίσης και τη διενέργεια της διμερούς συνάντησης Ε.Ε. και Κίνας για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Διμερούς Ναυτιλιακής Συμφωνίας E.E. και Κίνας, το Φθινόπωρο του 2013.

Συνεπώς, καμιά διάταξη του υπό δημοσίευση Μνημονίου δεν σχετίζεται με θέματα στελέχωσης πλοίων ή απολαβών και όρων εργασίας των ναυτικών, αντικείμενα τα οποία εμπίπτουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του κράτους σημαίας του πλοίου.

Τέλος, είναι σαφές πως η Κυβέρνηση, σε κάθε τομέα και συνολικά, επιθυμεί την προσέλκυση αξιόπιστων επενδυτών για την ενίσχυση της απασχόλησης και την τόνωση της οικονομίας, διαφυλάττει δε τα εθνικά συμφέροντα κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με γνώμονα το σεβασμό των κανόνων και αρχών του Διεθνούς Δικαίου.»


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΥΛΟΥ ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Ν. ΔΕΝΔΙΑ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ


Συνάντηση με τον Υπουργό Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Δένδια, είχε σήμερα στην Αθήνα, ο Βουλευτής, Παύλος Βογιατζής. Κεντρικό θέμα της συνάντησης ήταν η παράνομη μετανάστευση στη Λέσβο και η δημιουργία ενός Κέντρου Πρώτης Υποδοχής στο νησί. Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης και ο Επικεφαλής του Γραφείου Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα, κ. Γιώργος Τσαρμπόπουλος.
Ο Βουλευτής μετά και τα πρόσφατα γεγονότα στο λιμάνι της Μυτιλήνης, επισήμανε για ακόμη μία φορά στον Υπουργό το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λέσβος εξαιτίας της αθρόας προσέλευσης παράνομων μεταναστών, ο αριθμός των οποίων πολλαπλασιάζεται διαρκώς. Για το λόγο αυτό, ο Βουλευτής ζήτησε να επισπευσθούν οι διαδικασίες δημιουργίας του Κέντρου Πρώτης Υποδοχής, το οποίο, όπως άλλωστε είχε δηλώσει και σε παλαιότερη συνάντηση ο Υπουργός, συνιστά προτεραιότητα.
Η δημιουργία του Κέντρου θα δώσει οριστικό τέλος στις εικόνες της αθλιότητας που συνεχίζουν να εκτυλίσσονται στο κεντρικό λιμάνι του νησιού, προσφέροντας τη δυνατότητα αφενός στους ίδιους τους μετανάστες σε ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και αφετέρου στους κατοίκους και τους τουρίστες που επισκέπτονται τη Λέσβο και την Ελλάδα σε ασφαλή και υγιεινή διαμονή.
«Καμία άλλη λύση εκτός από αυτήν της δημιουργίας του Κέντρου Υποδοχής δεν μπορεί να προσφέρει ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος. Άλλωστε, όπως όλοι μπορούμε να καταλάβουμε, με το να μεταφέρουμε προσωρινά τους μετανάστες σε ένα άλλο νησί ή σε χώρους, οι οποίοι δε διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, δε λύνουμε το πρόβλημα, που είναι καθημερινό», τόνισε ο Βουλευτής.
Ο Υπουργός κατανοώντας πλήρως τα προβλήματα της Λέσβου δεσμεύτηκε να επισπεύσει περαιτέρω τις διαδικασίες για την κατασκευή των κατάλληλων εγκαταστάσεων στο στρατόπεδο της Μόριας, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να μπορέσει να λειτουργήσει το Κέντρο Υποδοχής στη Λέσβο.
Από την πλευρά του, ο Επικεφαλής του Γραφείου της Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα, κ. Τσαμπρόπουλος, επιβεβαίωσε το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Λέσβος και συμφώνησε ότι η δημιουργία ενός Κέντρου Υποδοχής μεταναστών στο νησί συνιστά και τη μοναδική λύση. Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στους μετανάστες από τη Συρία, οι οποίοι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως πρόσφυγες και να λαμβάνουν άμεσα άσυλο.
Ο Βουλευτής τέλος, ζήτησε από τον Υπουργό να επισκεφτεί τη Λέσβο, προκειμένου να διαπιστώσει και ο ίδιος το μέγεθος του προβλήματος.