Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ




ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ –ΠΑΣΟΚ –ΔΗΜΑΡ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΣ ΧΙΟΥ
Πολύ σύντομα αποδείχτηκαν αληθινά τα όσα κατέθεσε στο δημοτικό συμβούλιο η Λαϊκή Συσπείρωση με την παραίτηση από αυτό του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μουσουρούλη.
Την ώρα που ο δήμαρχος και οι άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο , αλλά εξόχως συμπαραστάτες της νέας αντιλαϊκής συγκυβέρνησης αμφότεροι,  «κολάκευαν» τον υπουργό, την ώρα που για πολλοστή φορά ο ίδιος αναμασούσε τα γνωστά για την ανάπτυξη της Χίου, ευθέως του είπαμε ότι εκφράζει μια κυβέρνηση του μεγάλου κεφαλαίου, ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, ότι αποτελεί μαζί με τον πρωθυπουργό της χώρας Σαμαρά την πολιτική του μαστιγίου απέναντι στους εργάτες και του καρότου απέναντι στα αφεντικά και της στεριάς και της θάλασσας .
Πριν αλέκτωρ λαλείσαι τρις 23 λιμάνια της χώρας, 23 φιλέτα μαζί με αυτό της Χίου, παραδίδονται στους χρυσοκάνθαρους του πλούτου, ιδιωτικοποιούνται ώστε να αφεθούν στη βουλιμία τους για υπερκέρδη που θα πληρωθούν από όλους εμάς με υπηρεσίες πανάκριβες και φυσικά αμφιβόλου ποιότητας.
Αν τους αφήσουμε και τη θάλασσα που απολαμβάνουμε θα την ιδιωτικοποιήσουν ή όπως λέει ο κ. Μουσουρούλης με τα νέα ελληνικά που μας διδάσκει, θα την αξιοποιήσουν!!!!
Καταγγέλλουμε το νέο έγκλημα σε βάρος του λαού της Χίου, σε βάρος του ελληνικού λαού με όλες αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις, με όλο αυτό το ξεπούλημα όχι μόνο των λιμανιών αλλά και των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας και θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε κάτι τέτοιο να γίνει.
Ο Δήμος Χίου και ό ίδιος ο δήμαρχος επωμίζονται τεράστιες ευθύνες γιατί και με τη δική τους πολιτική αφήνουν ξεκάθαρα ανοιχτό το παράθυρο για να περάσουν οι ιδιωτικοποιήσεις, άλλωστε τα ίδια έκαναν με την ανακύκλωση.
Τώρα από τη μια καταγγέλλουν το έγκλημα της συγκυβέρνησης  και από την άλλη ζητούν ΣΔΙΤ  για την κατασκευή του νέου λιμανιού, δηλαδή ζητούν να εφαρμοστεί η πολιτική της παράδοσης και του νέου λιμανιού στους ιδιώτες αν και όποτε αυτό γίνει ή εύχονται να είναι η μαρίνα της Χίου, αντί για το λιμάνι, λες και η μαρίνα έγινε με ξένα λεφτά και όχι με τα δικά μας.
Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ θεωρεί ότι τα λιμάνια αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, σε αυτόν ανήκουν, συντηρούνται με τον πολύ βαριά φορολογημένο ιδρώτα του και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τα ξεπουλά ή να τα «αξιοποιεί», δίνοντάς τα στους κεφαλαιοκράτες.
Τα λιμάνια με μια κυβέρνηση της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας μπορούν να προσφέρουν τον πλούτο τους στο λαό ως διαμετακομιστικά κέντρα ανθρώπων και εμπορευμάτων, ως κέντρα ασφαλών, φθηνών και δημόσιων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Η σημερινή συγκυβέρνηση δεμένη πισθάγκωνα στο άρμα της ΕΕ ούτε θέλει ούτε μπορεί κάτι τέτοιο, γιατί υπηρετεί τα παράσιτα της πλουτοκρατίας.
Μόνο ο λαός, οργανωμένα με τη δράση του, χωρίς φόβο και αυταπάτες για όσους τον τσαλαπατούν στο ευρωπαϊκό μονόδρομο, μπορεί να το αποτρέψει, γι αυτό και ζητάμε έκτακτη σύγκλιση του ΔΣ για κάτι τέτοιο. Αν ο δήμαρχος εννοεί  έστω και τα μισά-αν και αντιφατικά- από αυτά που λέει, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα:
 Ορισμός ημερομηνίας έκτακτου ΔΣ και πρόγραμμα κινητοποιήσεων με σύγκλιση κοινωνικών , συνδικαλιστικών και μαζικών φορέων.

ΣΚΛΗΡΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ κ.ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΧΙΟΥ , ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ


Με ένα ιδιαίτερα σκληρό σχόλιο απάντησε ο υπεύθυνος του πολιτικού γραφείου του Κωστή Μουσουρούλη της Χίου, Καραχάλιος Χρήστος, στην επιστολή του Δημάρχου περί ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Χίου:

«Ο κ. Δήμαρχος με τη σημερινή του ανακοίνωση σκιαμαχεί με δονχικωτικούς ανεμόμυλους προκειμένου να οριοθετείται ως τιμητής των πάντων, επιχειρώντας να ‘‘ασκεί’’ πολιτική και να εμφανίζει ‘’έργο’’ με επικοινωνιακά τρικ και κυρίως να αποκρύπτει δικές του ευθύνες παραποιώντας την πραγματικότητα

Σχετικά την απόφαση εκχώρησης των δικαιωμάτων αξιοποίησης δραστηριοτήτων λιμανιών στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και τα αναφερόμενα στην επιστολή του κ. Δημάρχου Χίου Πολύδωρου Λαμπρινούδη επισημαίνουμε τα εξής:

1.      Η συγκεκριμένη απόφαση αφορά σε εκχώρηση με συμβάσεις παραχώρησης λειτουργιών/δραστηριοτήτων των λιμένων σε ιδιώτες και όχι σε «παραχώρηση των λιμανιών σε ιδιώτες».
2.      Οι συμβάσεις παραχώρησης όπως και οι Συμπράξεις Ιδιωτικού Δημοσίου Τομέα, πλήρως συμβατά με το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο, αποτελούν μορφές εκτέλεσης έργων ή ανάθεσης υπηρεσιών οι οποίες έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτικές, όπου έχουν εφαρμοστεί.
3.      Το θέμα με τα λιμάνια δεν είναι καινούργιο. Περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (τμήμα του γνωστού Μνημονίου 1) το οποίο ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2011 από την Κυβέρνηση Πα.Σο.Κ. του Γεωργίου Παπανδρέου. Σε αυτό αναφερόταν εκχώρηση λιμανιών και μαρίνων σε ιδιώτες. Τότε ο κ. Δήμαρχος γιατί δεν είχε αντιδράσει;
4.      Η απόφαση αφορά σε λιμάνια που μπορούν να δεχθούν κρουαζιερόπλοια και σε μαρίνες. Για τη Χίο αφορά στην μαρίνα. Μήπως ο κ. Δήμαρχος δεν θέλει να αποκτήσει επιτέλους μία σύγχρονη μαρίνα η Χίος;
5.      Όντως το λιμάνι είναι ενσωματωμένο στον αστικό ιστό της Χίου, αλλά μήπως γνωρίζει ο κ. Δήμαρχος γιατί ακόμα δεν έχει Master plan που απαιτείται για τη λειτουργία του, τις χρήσεις γης, τους όρους χρήσης του κλπ;
6.      Για μεγάλο χρονικό διάστημα ο κ. Δήμαρχος αναφέρεται στις μελέτες για το νέο λιμάνι και «πιέζει» με ανακοινώσεις για την υλοποίησή του μιλώντας για ωριμότητα έργου, αλλά ουδέποτε αναφέρθηκε σε ΣΔΙΤ. Έχει μήπως στις μελέτες του έστω μία γραμμή για ΣΔΙΤ σχετικά με το έργο του νέου λιμένα;
7.      Να θυμίσουμε ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, εγνωσμένης τεχνογνωσίας εταιρία, που έχει αναλάβει το φάκελο του νέου λιμανιού, για περισσότερο από ένα χρόνο  προσπαθεί να «βρει άκρη» και να επιλύσει τεχνικά και νομικά ζητήματα στο κατά τα λοιπά «ώριμο» έργο. 
8.      Σε ό,τι αφορά έργα (μικρά ή μεγάλα) καλό είναι να γίνει κοινή αντίληψη ότι οι εποχές που «προγραμματίζονταν» στο πόδι, με πολιτικά κριτήρια και χωρίς συναίσθηση ευθύνης για το δημόσιο χρήμα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Άλλωστε αυτές οι λογικές μας οδήγησαν στη σημερινή κρίση που πληρώνουμε όλοι.
9.      Σε ό,τι αφορά τα περί «ανεκδότου», όντως καταντά ανέκδοτο, κακόγουστο όμως, να μιλά ο όποιος χωρίς να γνωρίζει και να προσπαθεί να «φορτώσει» δικές του ευθύνες σε άλλους. 


ΣΑΛΠΑΡΕΙ ΜΕ ... 96 Η AEGEAN REGGATTA





H αναγνώριση που τυγχάνει η Aegean Regatta στους ιστιοπλόους και το γεγονός ότι αποτελεί θεσμό για το ναυταθλητισμό του Αιγαίου Πελάγους αποδεικνύεται για μία ακόμη χρονιά, καθώς τέσσερις ημέρες πριν από την έναρξη του Διεθνούς Ιστιοπλοϊκού Αγώνα Ανοιχτής Θαλάσσης, οι συμμετοχές των σκαφών φτάνουν τις 97  με σχεδόν 700 ιστιοπλόους!
Η Ρεγκάτα του Αιγαίου διοργανώνεται για 11η χρονιά, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συγκεκριμένα τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανοικτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας.
Η Aegean Regatta 2012 ξεκινάει το Σάββατο 18 Αυγούστου με την συγκέντρωση των κυβερνητών και ανοίγει πανιά στις 19 Αυγούστου από το Λιμάνι της Μυτιλήνης. Τα σκάφη θα βάλουν πλώρη για τις Οινούσσες, στη συνέχεια θα κατευθυνθούν στην Βολισσό, στη δυτική πλευρά της Χίου για να ολοκληρωθεί ο αγώνας στην Ερμούπολη της Σύρου.
Αρωγός της Aegean Regatta, εκτός από το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» που προσφέρει το σκάφος της Επιτροπής Αγώνων, αλλά και ένα επαμειβόμενο έπαθλο στη μνήμη της αλησμόνητης Μαρίας Τσάκου, είναι και η εταιρεία FOLLI FOLLIE GROUP.
Μέσω της «Μαρίνας Μυτιλήνης Α.Ε.» και με σκοπό την όσο το δυνατό καλύτερη παροχή υπηρεσιών στα πληρώματα της Aegean Regatta, προσφέρει δωρεάν ελλιμενισμό στη μαρίνα Μυτιλήνης.
Η μαρίνα Μυτιλήνης τη διαχείριση της οποίας ανέλαβε τον περασμένο Απρίλιο η κοινοπραξία των εταιρειών FOLLI FOLLIE GROUP και SETUR SERVIS TURISTIK A.S. διαθέτει 252 θέσεις ελλιμενισμού, εκ των οποίων 222 στο θαλάσσιο και 30 στο χερσαίο χώρο και αποτελεί το πρότυπο του σύγχρονου τουριστικού λιμένα. Βρίσκεται στην ίδια περιοχή με το λιμάνι της Μυτιλήνης, στο νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού και συνιστά μία υπερσύγχρονη μαρίνα που παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών που αναζητούν οι σύγχρονοι yachters.
Την Aegean Regatta συνδιοργανώνουν και οι Όμιλοι: Α.Σ.Ι.Α.Θ. Ρόδου, Λ.Ο.Ι.Α.Θ. Μυτιλήνης,  Ν.Ο. Σάμου, Α.Ο.  Αιγαίου, Ν.Α.Ο. Καρλοβάσου, Ν.Ο. Σύρου με συντονιστή  Όμιλο για το 2012 τον Ν.Ο. Χίου. Επίσης υπάρχει και η υποστήριξη άλλων φορέων , όπως της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Πληροφορίες για την Aegean Regatta μπορείτε να βρείτε στο www.aegeanregatta.gr αλλά και στο Facebook με ονομασία Aegean Regatta.

ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ "ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ - ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ" , ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΗΣ AEGEAN REGGATTA




Tην υπερπολύτιμη βοήθεια του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος-Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης», θα έχει φέτος ο διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας ανοιχτής θαλάσσης, Aegean Reggata 2012, που διοργανώνει για 11η χρονιά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και συνδιοργανωτές την με την Επιτροπή Ανοικτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και τους Ομίλους του Ανατολικού Αιγαίου.

Το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» θα είναι αρωγός της «Ρεγκάτας του Αιγαίου» προσφέροντας το σκάφος της για την Επιτροπή Αγώνων, αλλά και αθλοθετώντας ένα επαμειβόμενο έπαθλο στη μνήμη της αλησμόνητης Μαρίας Τσάκου. Μια πραγματικά σημαντική βοήθεια σε τόσο δύσκολους καιρούς.

Ήδη στην Aegean Reggata 2012, έχουν δηλώσει συμμετοχή 96 σκάφη αποδεικνύοντας την αγάπη των ιστιοπλόων για τον αγώνα που έχει δώσει νέα πνοή στον ναυταθλητισμό του Αρχιπελάγους. 

Η Aegean Regatta 2012 ανοίγει πανιά στις 19 Αυγούστου από το Λιμάνι της Μυτιλήνης και τα σκάφη θα βάλουν πλώρη για τις Οινούσσες, στη συνέχεια θα κατευθυνθούν στην Βολισσό, στη δυτική πλευρά της Χίου, για να τερματίσουν και να ολοκληρωθεί ο αγώνας στην Ερμούπολη της Σύρου.

Στην διοργάνωση της Αegean Regatta 2012 συμμετείχαν συνδιοργανώνουν  και οι Όμιλοι: Α.Σ.Ι.Α.Θ. Ρόδου, Λ.Ο.Ι.Α.Θ. Μυτιλήνης,  Ν.Ο. Σάμου, Α.Ο.  Αιγαίου, Ν.Α.Ο. Καρλοβασίου, Ν.Ο. Σύρου με συντονιστή  Όμιλο τον Ν.Ο. Χίου. Τον ιστιοπλοϊκό αγώνα υποστηρίζουν, επίσης, οι Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου και οι Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, αλλά και ιδιώτες καθώς έχουν αντιληφθεί την προσφορά του ιστιοπλοϊκού αγώνα Aegean Regatta στην ανάπτυξη του τουρισμού και στην προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.

Πληροφορίες για την Aegean Regatta μπορείτε να βρείτε στο www.aegeanregatta.gr αλλά και στο Facebook με ονομασία Aegean Regatta.

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΧΙΟΥ



Για το θέμα, που έχει ανακύψει ως προς το λιμάνι της Χίου, ο βουλευτής Χίου, Κώστας Τριαντάφυλλος έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Είναι σαφές ότι η χώρα πρέπει να βγεί από τη στενωπό της κρίσης εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα που διαθέτει. Ο μόνος δρόμος για την ανάκτηση της σταθερότητας είναι η ανάπτυξη, η οποία δεν μπορεί να προκύψει, όταν υποσκάπτονται οι βασικές λειτουργίες και δομές ενός τόπου.

Στο πλαίσιο αυτό, και μόνον η σκέψη περί ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της χώρας της Χίου είναι αναπτυξιακά ατελέσφορη και λειτουργικά ανέφικτη.  Όλος ο παραγωγικός προσανατολισμός του αστικού κέντρου της πόλης, βρίσκεται σε άρρηκτη σχέση με το κεντρικό λιμάνι.. Είναι προφανές ότι τόσο ο αστικός ιστός της πόλης όσο και η τοπική οικονομία διασυνδέεται με το λιμάνι. Παράλληλα μια τέτοια ενέργεια θα επηρέαζε άμεσα δεκάδες επιχειρήσεις του νησιού, ενώ η εκμετάλλευση της κεντρικής πύλης εισόδου του νησιού από ιδιώτη θα επηρέαζε τον συνολικό μας αναπτυξιακό σχεδιασμό.

Σε ό,τι αφορά τα πρόσφατα δημοσιεύματα, τα οποία συμπεριλαμβάνουν το λιμένα της Χίου, στα προς ιδιωτικοποίηση λιμάνια της χώρας, κατόπιν διερεύνησης του θέματος, διευκρινίζεται ότι η σχετική διυπουργική απόφαση αναφέρεται στην ιδιωτικοποίηση του τουριστικού λιμένα της Χίου, δηλαδή της μαρίνας Χίου, και όχι του κεντρικού λιμένα.

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει ότι μεταβιβάζεται στο ΤΑΙΠΕΔ  ΑΕ, ο «τουριστικός λιμένας Χίου, όπως αυτός χωροθετήθηκε με το άρθρο 30 παρ.5 περίπτωση δ’ του ν. 2160/1993 (ΦΕΚ Α’ 118/1993) σε συνδυασμό με το Παράρτημα 2 του άρθρου 41 του νόμου αυτού και το συνημμένο σε αυτό και δημοσιευμένο διάγραμμα.» (το σχετικό απόσπασμα της διυπουργικής απόφασης αλλά και τα σχετικά εδάφια του ανωτέρω νόμου αλλά και το διάγραμμα επισυνάπτονται).

Τέλος, πιστεύω ότι, ο Νομός μας χρειάζεται σοβαρές λιμενικές επενδύσεις που θα τον καταστήσουν τουριστικό και αναπτυξιακό πόλο έλξης. Πρόσφατα σε σύσκεψη με εκπροσώπους του ΟΛΠ κατατέθηκε μια πολύ σημαντική για την τοπική μας ανάπτυξη, πρόταση κατασκευής προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου η Χίος, να αποτελέσει λιμάνι – αφετηρία για το Αιγαίο. Πεποίθησή μου, είναι ότι οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να αποτελούν εργαλείο ανάπτυξης και βελτίωσης των παρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών και προσέλκυσης τουρισμού και όχι τυφλές επιλογές στο βωμό λογιστικών και μόνο κερδών».






Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ



   Η Διοίκηση του Ε.Κ. Χίου, στη σημερινή της Συνεδρίαση, ενέκρινε την παρακάτω απόφαση, η οποία, υπογράφεται και από τους δύο εργαζόμενους στο Ε.Κ.Χίου, και  κοινοποιείται, στον Πρωθυπουργό, στην αρμόδια Ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και νησιωτικής πολιτικής κ. Κωστή Μουσουρούλη, στο βουλευτή της ΠΕ. Χίου κ. Κώστα Τριαντάφυλλο, στη ΓΣΕΕ, σε όλα τα Εργ. Κέντρα και τις Ομοσπονδίες και όπου αλλού θεωρηθεί σκόπιμο από τη Διοίκηση του ΕΚΧ.
   Από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι σήμερα δυστυχώς η εργατική τάξη βιώνει  τις τραγικές συνέπειες της κατάργησης  του ΟΕΚ και του ΟΕΕ.
  Η Κυβέρνηση δυστυχώς πανικόβλητη κάτω από την πίεση της Τρόικα(ΔΝΤ-Ευρωπαϊκή Ένωση-ΕΚΤ) προχώρησε  σε αδιέξοδες αποφάσεις, που ούτε επιλύουν, ούτε συμβάλλουν στην ανάπτυξη.
   Η απόφαση να κλείσει ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας και η Εργατική Εστία, δύο δομές που σηματοδοτούσαν τις τελευταίες άμυνες του Κοινωνικού Κράτους, χωρίς μάλιστα επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, αποκαλύπτει την έκταση του ελλείμματος κοινωνικής ευθύνης και πολιτικής στρατηγικής που συνεχίζεται και με τη νέα Κυβέρνηση καθώς, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις και των τριών «συνεταίρων», μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει η πολιτική βούληση για να διορθωθεί το λάθος.
   Οι δύο Οργανισμοί δόθηκαν βορά στα αρπακτικά του τραπεζικού συστήματος που έχουν βάλει στο στόχαστρο τα περισσότερα από 400 εκ. ευρώ αποθεματικά τους, ποσό που προέρχεται αποκλειστικά από τις εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών ενώ κανείς ακόμη δεν γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι με τα 10 δις ευρώ στα οποία ανέρχεται η ακίνητη περιουσία των δύο Οργανισμών που, μέχρι πρότινος,  στήριζαν μέσω των προγραμμάτων τους χιλιάδες οικογένειες χαμηλόμισθων, καθώς και τη μικρομεσαία αγορά.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΧΙΟΥ-ΑΘΗΝΑΣ


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

     Θα ήθελα να σας εκφράσω την έντονη διαμαρτυρία μου εκ μέρους του Δήμου Χίου, σχετικά με την επικείμενη μείωση των δρομολογίων της Olympic Air που αφορά τη γραμμή Χίου – Αθήνας. Συγκεκριμένα, η εν λόγω εταιρεία προτίθεται από τις 15/09/2012 να καταργήσει τη βραδινή πτήση, αφήνοντας το νησί με δύο μόνο πτήσεις την ημέρα.

     Επιπρόσθετα, η εταιρεία διατηρεί την εξωφρενικά υψηλή τιμολογιακή πολιτική της, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την επικοινωνία του νησιού μας με την πρωτεύουσα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ένα εισιτήριο μετ’ επιστροφής στην Αθήνα αγγίζει το ποσό των 280 – 320 ευρώ.

     Αντιλαμβάνεστε ότι το πλήγμα για το ακριτικό νησί της Χίου είναι βαρύ, καθώς οδηγείται σε ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση, με τις συνακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών προς τους μόνιμους κατοίκους, καθώς και στον τουρισμό που τόσο έχουμε ανάγκη. Να σημειωθεί ότι σημαντικό μέρος του τουρισμού αφορά ομογενείς από το εξωτερικό, οι οποίοι μετά το υπερατλαντικό ταξίδι τους, καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα εγχώριο δρομολόγιο πανάκριβο και πενιχρό από άποψη εξυπηρέτησης.

Παρακαλώ για τις ενέργειές σας

.
                                            Με εκτίμηση
                                           
                                                  ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ
                                       ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ

ΔΗΠΕΘΕ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ...ΟΔΟΥ ΛΑΔΗΣ


Με ενδιαφέρον παρακολουθώ τα δύο χρόνια που βρίσκομαι στη Χίο, συζητήσεις που έγιναν και συζητήσεις που γίνονται, οι οποίες αφορούν στην «τύχη» του κτιρίου στην οδό Λάδης. Ένα κτίριο που μετά από πολυήμερη και σχολαστική μελέτη το χειμώνα του 2012 από εξειδικευμένο συνεργείο, κρίθηκε ικανό στατικά να φιλοξενεί υπηρεσίες και να συνεχίσει να υπάρχει. Ενίσταμαι έντονα, όχι ως προς την όποια απόφαση παρθεί, για τη συνέχεια της ύπαρξής του (κατεδάφιση), την ενοικίασή του, τη συντήρησή του κλπ, αλλά διότι ουδείς από όσους εξαγγέλλουν ή προτείνουν, αναφέρεται στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βορείου Αιγαίου το οποίο στεγάζεται στον πρώτο και δεύτερο όροφο του κτιρίου είκοσι χρόνια, δίχως μάλιστα οι χώροι που χρησιμοποιεί να αρκούν.
Τα γραφεία του θεάτρου (διοίκηση, διεύθυνση, τεχνικό και γραμματειακό τμήμα), η αίθουσα πρόβας και διδασκαλίας, η αίθουσα κατασκευών, το βεστιάριο, το αρχείο και χώροι αποθήκευσης τεχνικού εξοπλισμού, είναι εκείνα που στεγάζονται στο ταλαιπωρημένο και ασυντήρητο κτίριο της Λάδης. Θεωρώ φρόνιμο λοιπόν, για όσους αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα του πολιτιστικού μας φορέα, πριν από οποιαδήποτε ανακοίνωση, πρόταση η απόφαση, να έχει πάντοτε ως προτεραιότητα στο μυαλό του τη λειτουργία (ή μεταστέγαση) του Δη.Πε.Θε Βορείου Αιγαίου, σε άλλον ιδανικό χώρο, για τον οποίο πρέπει να συμφωνήσουμε τεχνικοί, διεύθυνση, διοικητικό και δημοτικό συμβούλιο.
Υπενθυμίζω ότι το ΔΗΠΕΘΕ ενοικιάζει για τις παραστάσεις του μια αποθήκη στην 3η πάροδο της οδού Βερίτη, ενώ ελλείψει χώρων, χρησιμοποιεί ως αποθηκευτικό χώρο ένα τμήμα από τις αποθήκες του θεάτρου στο Καστρομηνά.
Ως προς το ισόγειο της οδού Λάδης, με την άφιξή μου στη Χίο, είχα προτείνει τη χρήση του για κεντρική θεατρική αίθουσα, η οποία θα εξυπηρετούσε οικονομικά την επιχείρηση (και άρα το Δήμο Χίου) αλλά και τους θεατές στην πρόσβασή τους, εν αντιθέσει με την απομακρυσμένη και προβληματική αίθουσα της Βερίτη στο Βαρβάσι. Ωστόσο, ένα χρόνο μετά αντιπροτάθηκε η χρήση του κτιρίου της ΠΕΚΕΒ, κάτι που όμως αφενός δεν έχει ακόμη προχωρήσει, ενώ αφετέρου απαιτείται ένα μεγάλο ποσό για τη συντήρηση και ανακαίνισή του.
Η αναμφισβήτητη προσφορά του ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου, στον πολιτισμό και την εκπαίδευση και ο αγώνας που καταβάλλεται, είναι κατανοητό από όλους ότι έστω και άθελα, δεν επιτρέπεται επουδενί να απαξιώνεται στο παραμικρό. Η ύπαρξη των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις υπόλοιπες 15 περιφέρειες της χώρας, είναι και πρέπει να αποτελούν «καμάρι» για τον τόπο μας και ως τέτοιο εμείς οφείλουμε να το αναγνωρίζουμε και αντιμετωπίζουμε.
Γιάννης Ζαφείρης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου με έδρα τη Χίο

ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ : ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΣΧΟΛΕΙΑ , ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παραδίδονται μέσα στο καλοκαίρι δύο νέες σχολικές μονάδες, ώστε να λειτουργήσουν στην επικείμενη σχολική περίοδο και συγκεκριμένα, το ΓυμνάσιοΠαστίδας και το ΝηπιαγωγείοΙαλυσού, όπως διαπίστωσε κατά τη σημερινή αυτοψία που πραγματοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου Φώτης Χατζηδιάκος.
Ο αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις δύο μονάδες που ολοκληρώνονται εντός του καλοκαιριού, όπως επίσης και για την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης στο κτίριο όπου στεγάζονται τα Εργαστήρια Ειδικής ΕπαγγελματικήςΕκπαίδευσης και Κατάρτισης Ρόδου (στο παλιό ορφανοτροφείο Αρρένων).
Σε ότι αφορά το Γυμνάσιο Ιαλυσού, το οποίο επίσης επισκέφθηκε σήμερα ο κ. Χατζηδιάκος, ασκούνται πιέσεις προς τον ανάδοχο του έργου, που ζήτησε παράταση στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης και αυτής της σχολικής μονάδας.
aftodioikisi.gr

ΠΟΕ-ΟΤΑ : ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΕΦΕΔΡΕΙΑ



Να παρέμβουν σε όλους τους δήμους ώστε να μην δώσουν τα στοιχεία που ζητά  με το υπ' αριθμ. πρωτ.: ΔΙΠΠ/Φ.2.9/35/οικ.18195/3-8-2012 έγγραφο του το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τις αποχωρήσεις του τακτικού προσωπικού για τα έτη 2012-2016, ζητά με επιστολή τους Συλλόγους-Μέλη της η ΠΟΕ-ΟΤΑ.