Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ερώτηση για τις δυσμενείς επιπτώσεις των κεφαλαιακών ελέγχων στις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες προμηθεύονται υπηρεσίες διαδικτύου κατέθεσε σήμερα στη Βουλή, ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Νότης Μηταράκης.
Στην ερώτηση, η οποία απευθύνεται προς τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού,  επισημαίνει ακόμα ότι το καθεστώς κεφαλαιακών ελέγχων δημιουργεί σειρά σοβαρών προβλημάτων στο διεθνές εμπόριο της χώρας μας και πλήττει ακόμα και τις Ελληνικές εξαγωγές δεδομένου ότι παρατηρούνται σοβαρές καθυστερήσεις στις αφίξεις πρώτων υλών. Τέλος, ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς να  τον ενημερώσουν με συγκεκριμένα στοιχεία για το έργο που έχει διεκπεραιώσει η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών και ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς εάν σκοπεύει η κυβέρνηση να τροποποιήσει την ΠΝΠ που διέπει το καθεστώς των κεφαλαιακών ελέγχων, έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών που άπτονται της παροχής υπηρεσιών διαδικτύου.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατατέθηκε έχει ως εξής:
«Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 65/28.06.2015 εισήχθη στην Ελληνική Οικονομία καθεστώς κεφαλαιακών ελέγχων, με τις συναλλαγές να υπόκεινται στον έλεγχο της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Το εν λόγω καθεστώς δημιουργεί σειρά σοβαρών προβλημάτων στο διεθνές εμπόριο της χώρας μας, επηρεάζοντας όχι μόνο την ομαλή ροή των εισαγωγών που έχουμε ανάγκη ως κοινωνία, αλλά και των εξαγωγών μας, καθώς αρκετά από τα εξαγόμενα προϊόντα μας, στηρίζονται για την παραγωγή τους σε εισαγόμενες πρώτες ύλες, καθώς και σε ενέργεια, την οποία επίσης εισάγουμε σε μεγάλο βαθμό.  Και βεβαίως η καθυστερημένη άφιξη μίας παρτίδας πρώτων υλών, εξαιτίας των κεφαλαιακών ελέγχων, μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες για μία εταιρεία που πρέπει να παραδώσει προϊόντα σε πελάτες της στο εξωτερικό σε πολύ συγκεκριμένες προθεσμίες ειδάλλως θα βρεθεί αντιμέτωπη με ποινικές ρήτρες.
Δυσμενείς όμως είναι οι επιπτώσεις των κεφαλαιακών ελέγχων και στις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες προμηθεύονται υπηρεσίες διαδικτύου και λοιπές υπηρεσίες από προμηθευτές του εξωτερικού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών, που δε μπορούν πλέον να αγορασθούν και εξοφληθούν από ελληνικές επιχειρήσεις και ιδιώτες, αποτελούν οι επί πληρωμή υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (π.χ. google apps κλπ.), οι υπηρεσίες ιστοφιλοξενίας (web hosting γιαwebsites/emails), η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω Facebook/Google, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τουριστικές επιχειρήσεις αυτήν την περίοδο, η αγορά εφαρμογών στα ηλεκτρονικά καταστήματα applegoogle, κλπ. Πρέπει δε να σημειωθεί ότι οι εν λόγω συναλλαγές, αν και εξαιρετικά κρίσιμες, αφορούν κατά κανόνα ποσά κάτω των €500, είναι απολύτως απαραίτητες, ενώ ο πλέον πρόσφορος τρόπος για να πραγματοποιηθούν είναι μέσω πιστωτικών καρτών, paypal, κλπ.
Λαμβάνοντας υπόψη την κατά τα ανωτέρω εξόχως προβληματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Πόσες αιτήσεις Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών με το εξωτερικό έχει δεχθεί η ομώνυμη επιτροπή που συντάχθηκε με την ΠΝΠ 65/28.6.2015;
2. Πόσες έγιναν δεκτές και πόσες απορρίφθηκαν;
3. Ποιο είναι το συνολικό αιτηθέν και ποιο το συνολικό εγκριθέν ποσό;
4. Ποιος είναι ο κατά μέσο όρο χρόνος απόκρισης (έγκρισης ή απόρριψης) στα ανωτέρω αιτήματα;
5. Ποιος είναι κατά μέσο όρο ο χρόνος που μεσολαβεί από την έγκριση ενός αιτήματος μέχρι την πραγματοποίηση της πληρωμής;
6. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να τροποποιήσει την ΠΝΠ που διέπει σήμερα το καθεστώς των κεφαλαιακών ελέγχων, έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών που άπτονται της παροχής υπηρεσιών διαδικτύου;»




aftodioikisi.gr

Στάση πληρωμών από τους δήμους λόγω capital controls – Δείτε τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο της ΚΕΔΕ (έγγραφα)


Σε στάση πληρωμών έχουν στην ουσία οδηγηθεί οι περισσότεροι δήμοι της χώρας μετά την επιβολή των capital controls. Παράλληλα οι δήμοι αδυνατούν να εισπράξουν τα έσοδα τους κυρίως αυτά που συλλέγονται εκτός του μηχανισμού της ΔΕΗ. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια που απέστειλε η ΚΕΔΕ στους δήμους όλης της χώρας, όπως αυτά παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων. Κατά τη συζήτηση έγιναν προτάσεις για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το θέμα, μεταξύ των οποίων η άμεση καταβολή των ΚΑΠ και των πόρων από το κεντρικό κράτος, η καταβολή των εκκρεμών χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, η άρση, βεβαίως, των capital controls αλλά και υποχρεωτική χρήση του web banking από όλους τους δήμους.
kede_capital_controls_aftodioikisi
kede1_capital_controls_aftodioikisi
kede2_capital_controls_aftodioikisi

Δύο σενάρια για τον αριθμό των προσλήψεων στο Δημόσιο το 2015 – Ποιες είναι οι 7.271 που έχουν «κλειδώσει»


Ασαφής παραμένει ακόμη ο αριθμός των προσλήψεων που θα γίνουν στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα το 2015, καθώς συναρτάται ευθέως με τον αριθμό των επαναπροσλήψεων αλλά και τον τελικό αριθμό των προσλήψεων που θα δεχθούν οι θεσμοί για το τρέχον έτος. Να σημειωθεί ότι με βάση την συμφωνία του 2014 με την (τότε) τρόικα ο αριθμός των προσλήψεων για το 2015 ανερχόταν σε 15.000. Ωστόσο δεν είναι σαφές αν από αυτόν το αριθμό θα πρέπει να αφαιρεθούν περίπου 1.500 με 2.000 απολύσεις που είχε προγραμματίσει η προηγούμενη, υπό τον Κ. Μητσοτάκη, πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης να γίνουν εντός του 2015 από τους διαθέσιμους, οι οποίοι τελικώς επαναπροσλήφθηκαν από τον Γ. Κατρούγκαλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr,  μέχρι στιγμής με το νόμο Κατρούγκαλου έχουν επαναπροσληφθεί στο Δημόσιο 5.312 υπάλληλοι που είτε είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είτε είχαν απολυθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Ανάμεσα τους 1.293 σχολικοί φύλακες, 1.817 εκπαιδευτικοί Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης (των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) και 943 διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έως τις 15.000 απομένουν 9.688 προσλήψεις ή 7.688 έως τις 13.000, σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο που θεωρείται μάλλον πιο πιθανόν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ήδη έχουν προγραμματιστεί:
-2.771 προσλήψεις σε διάφορους φορείς και υπουργεία
-Θα γίνουν οι 4.500 προσλήψεις στην υγεία που έχει προαναγγείλει και επιβεβαίωσε σήμερα ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Δηλαδή, μιλάμε για συνολικά 7.271 προσλήψεις που εφόσον ισχύσει το δεύτερο σενάριο, δεν θα δώσουν περιθώρια παρά μόνο για μερικές εκατοντάδες επιπλέον (417) στους υπόλοιπους τομείς και περίπου 2.500 αν τελικώς, ισχύσει το σενάριο των 15.000.


aftodioikisi.gr

Στο τέλος Σεπτεμβρίου έρχεται η Κάρτα του Πολίτη


Μια κάρτα που θα διευκολύνει τους πολίτες σε συναλλαγές με το δημόσιο και θα είναι σε εθελοντική βάση, έρχεται μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου η Κάρτα του Πολίτη.
Αυτό προβλέπεται στα σχέδια του νέου αναπληρωτή υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χ. Βερναρδάκη για την αναβάθμιση του δημόσιου τομέα και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Έτσι από ότι όλα δείχνουν η κάρτα του πολίτη μπαίνει στην τελική ευθεία μπαίνει με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας. Η κάρτα του πολίτη θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα είναι περασμένοι τρεις βασικοί αριθμοί που ταυτοποιούν τον κάτοχο:
ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου,
ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και
ο Αριθμός Δημοτολογίου.
Αρχικά υπήρχε προβληματισμός αν θα περιλαμβάνει barcode -για το οποίο αντιδρούν διάφοροι κοινωνικοί φορείς- ή κωδικό (Pin) για την ταυτοποίηση του κατόχου. Το υπουργείο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά ο κάτοχος της έξυπνης κάρτας. Προοπτικά η κάρτα του πολίτη θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις δυνητικές χρήσεις (ως κάρτα δημότη, ως κάρτα ασφαλισμένου, ως κάρτα αγρότη, ως κάρτα ασθενούς, ως κάρτα μετανάστη, ως κάρτα νέου κ.λπ.) και θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας καθώς και τους κωδικούς για το πρόγραμμα taxis του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να ενσωματώσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν αναπτύξει τα υπουργεία και να αποτελέσει η έξυπνη κάρτα του πολίτη «ομπρέλα» για ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος.





aftodioikisi.gr

Αλλαγές «φωτιά» στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων – Οι ανατροπές που φέρνουν οι απαιτήσεις των δανειστών και η “ασπίδα” Χρ. Βερναρδάκη


Νέο σοκ στο δημόσιο τομέα και τους μισθούς των υπαλλήλων, θα φέρουν οι απαιτήσεις των δανειστών, εφόσον γίνουν αποδεκτές από την κυβέρνηση.
Όπως αποκάλυψε ο νέος αναπληρωτής υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκης, η τρόικα ζητά αλλαγές στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων καθώς απαιτούν να ανοίξει η ψαλίδα μεταξύ των διοικητικά ανώτερων και κατώτερων δημοσίων υπαλλήλων, αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει η λογική του “εξισωτισμού”.
Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι αν γίνει κάτι τέτοιο τότε θα υπάρξουν μειώσεις στις κατώτερες αποδοχές και αυξήσεις στις ανώτερες. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η μείωση των μισθών μπορεί να φτάσουν το 5%-10%.
Το θέμα του δημοσίου θα είναι αντικείμενο της καυτής ατζέντας των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές και η ηγεσία του υπουργείου αναζητά ισοδύναμα προκειμένου να μην υπάρξει αναταραχή. Οπως λένε οι πληροφορίες στις σκέψεις είναι η ένταξη των επιδομάτων – κυρίως των ειδικών μισθολογίων – στον μισθό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί, πως μια τέτοια λύση θα έχει ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις μικρές μειώσεις λόγω των εισφορών στα ταμεία που θα φτάνουν το 5 έως 10%.
Οι πρώτες κινήσεις του Χρ.Βερναρδάκη
Για το θέμα του μισθολογίου και την πρόθεση των θεσμών να ζητήσουν εκ νέου να ανοίξει σταδιακά η μισθολογική ψαλίδα, η νέα ηγεσία του υπουργείου είναι αρνητική στην περίπτωση που υλοποιηθεί «ξερά».
Επίσης, μεταξύ των προτεραιοτήτων του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χρ.Βερναρδάκη είναι η προώθηση, με τις απαραίτητες διορθώσεις, του σχεδίου νόμου για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, η λειτουργία του πρώτου ηλεκτρονικού ΚΕΠ και η αναβάθμιση του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του υπουργείου, ο κ. Βερναρδάκης σύντομα θα προωθήσει το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση στο Δημόσιο (το έχει καταρτίσει ο Γ.Κατρούγκαλος), αφού προηγουμένως κάνει ορισμένες διορθώσεις που προέκυψαν από τη δημόσια διαβούλευση αλλά και από φορείς, ενώ στο τέλος της εβδομάδας θα επισκεφθεί το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο θα αναβαθμιστεί και θα αποτελέσει τη βασική πηγή στελεχών του Δημοσίου. Επίσης θα προχωρήσει η διαδικασία εισαγωγής νέων δημοσίων υπαλλήλων στο πρόγραμμα σπουδών.
Ακόμη προγραμματίζει την έναρξη της λειτουργίας των ηλεκτρονικών ΚΕΠ, από τα οποία, κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας του, οι πολίτες θα μπορούν να εκδίδουν ηλεκτρονικά έγγραφα.



aftodioikisi.gr

Τσίπρας σε Ζωή: Προκαλείς θεσμική δυσαρμονία

Τσίπρας σε Ζωή: Προκαλείς θεσμική δυσαρμονία


Ο Αλέξης Τσίπρας στη συνάντηση που είχε με την Ζωή Κωνσταντοπούλου της εξέφρασε τον προβληματισμό του για τη θεσμική δυσαρμονία που προκαλεί η διαφοροποίηση της προέδρου της Βουλής.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ο Πρωθυπουργός άκουσε προσεκτικά τις απόψεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου και της εξέφρασε τον προβληματισμό του για την θεσμική δυσαρμονία που προκαλείται από την, κατά τα άλλα σεβαστή, επιλογή της να διαφοροποιείται από την συλλογική κατεύθυνση της κυβέρνησης και της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας που την στηρίζει.
Σύμφωνα με πηγές του Μαξίμου η συνάντηση έγινε σε κλίμα ειλικρίνειας και συντροφικότητας.
Εξερχόμενη η πρόεδρος της Βουλής έκανε λόγο για σχέση ειλικρίνειας με τον Πρωθυπουργό και την ανάγκη να διατηρηθεί η συνοχή της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ.
Μεταξύ άλλων είπε η πρόεδρος της Βουλής:
«Είχα μια ειλικρινή και εις βάθος συζήτηση με τον Πρωθυπουργό για τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, αλλά και για τις θεσμικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν σε σχέση με τα δικαιώματα του λαού και σε σχέση με τη θωράκιση της Δημοκρατίας, που δοκιμάζεται στην Ευρώπη με θύμα την Ελλάδα.
Μας συνδέει σχέση συντροφικότητας και ειλικρίνειας με τον Πρωθυπουργό και κοινή δέσμευση είναι να διαφυλάξουμε τα δίκαια του λαού μας, αλλά και τη συνοχή της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ. Εξέθεσα στον Πρωθυπουργό τα επόμενα βήματα για το επονείδιστο χρέος. Αδιαπραγμάτευτη η κοινή στράτευση του Πρωθυπουργού και της δικής μου στα συμφέροντα του λαού».

Ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Νότης Μηταράκης αναφερόμενος στη χθεσινή ψηφοφορία για το δεύτερο πακέτο προαπαιτουμένων, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:


"Η Νέα Δημοκρατία για μια ακόμη φορά, συντεταγμένα και μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες, σήκωσε στις πλάτες της το βάρος για την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη και τον σκληρό πυρήνα της Ε.Ε. Παρά το γεγονός ότι οι ευθύνες για την οικονομική κατάρρευση της χώρας, τα capital controls κ.ο.κ. βαρύνουν αποκλειστικά τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ η Ν.Δ. έβαλε πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον και αποδείχθηκε ότι είναι ο θεματοφύλακας της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας. Με γνώμονα αυτήν την ιστορική ευθύνη θα συνεχίσουμε να πολιτευόμαστε έτσι ώστε να εκλείψει οριστικά ο κίνδυνος εξόδου από το ενιαίο νόμισμα.
Από τη χθεσινή συζήτηση – ψηφοφορία αποδείχθηκε περίτρανα ότι ο μεγάλος ηττημένος είναι ο λαϊκισμός και η δημαγωγία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Με οδυνηρό τρόπο για την ελληνική κοινωνία και οικονομία κατέρρευσε με πάταγο η αντιμνημονιακή ρητορική τους. Άλλωστε με δική τους ευθύνη οδηγούμαστε στο τρίτο, πιο σκληρό και επώδυνο μνημόνιο.
Με όλα αυτά που έχουν συμβεί στη χώρα τα τελευταία χρόνια είναι αδιαμφισβήτητο ότι η ΝΔ έχει το συγκριτικό στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι όλων των υπόλοιπων πολιτικών δυνάμεων. Τώρα, αφού κλείσει η περιπέτεια για τη χώρα, πρέπει να δουλέψουμε για να ανακτήσουμε και το πολιτικό πλεονέκτημα που χάσαμε στις πρόσφατες εθνικές εκλογές. Με αυτό το σκεπτικό υπέγραψα κι εγώ για την παραμονή του κ. Μεϊμαράκη στην Προεδρία του κόμματος και την αναβολή των εσωκομματικών διαδικασιών. Τώρα δεν είναι η ώρα να γυρίσουμε την πλάτη στην κοινωνία και τα προβλήματα της και να ασχοληθούμε με τα εσωτερικά μας. Ο κ. Μεϊμαράκης είναι ένα πρόσωπο που αποδεδειγμένα μπορεί να συσπειρώσει τη βάση του κόμματος, να αντιπαρατεθεί με τις δυνάμεις του λαϊκισμού και να συσπειρώσει όλες τις φιλελεύθερες ευρωπαϊκές δυνάμεις που επιθυμούν η Ελλάδα να βρίσκεται στο σκληρό πυρήνα μιας ευημερούσας Ευρώπης."

Η Κ.Ε.Δ.Ε. προτείνει τη σύνταξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου πολιτικής προστασίας σε κάθε Δήμο ξεχωριστά


Γ. Πατούλης: Κάνουμε πράξη την Αυτοδιοίκηση της Αλληλεγγύης, που δεν τα περιμένει όλα από το κράτος αλλά που συνεισφέρει με τις ίδιες της τις δυνάμεις τους πληττόμενους Δήμους και περιοχές της χώρας.
Την ανάγκη σύνταξης  ενός επιχειρησιακού σχεδίου πολιτικής προστασίας σε κάθε Δήμο ξεχωριστά, με οριζόντια υποστήριξη μέσω της ΚΕΔΕ-ΕΕΤΑΑ.Α.Ε, επεσήμανε ο  Πρόεδρος της  Κ.Ε.Δ.Ε. Γ. Πατούλης,  στη σημερινή  συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας της Κ.Ε.Δ.Ε.  
Ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. αναφέρθηκε στην Αυτοδιοίκηση της Αλληλεγγύης, η οποία δεν περιμένει τα πάντα από το κράτος, αλλά συνεισφέρει με τις δικές της δυνάμεις στους Δήμους και στις περιοχές της χώρας που πλήττονται, από τις πυρκαγιές.
Παράλληλα, μίλησε εμφατικά για την αναγκαιότητα επανεξέτασης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου σε ότι αφορά το ρόλο των Ο.Τ.Α. στη διαχείριση φυσικών καταστροφών, προκειμένου να απαλειφθούν κενά, επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και διατάξεις βάσει των οποίων διώκονται αβίαστα αιρετοί για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους.
Σημειώνεται ότι η ειδική θεματική Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας, που συνεδρίασε σήμερα, συστήθηκε για πρώτη φορά, με στόχο την επεξεργασία, και τη διαμόρφωση προτάσεων, επί όλων των ζητημάτων αρμοδιότητας των Δήμων σε θέματα Πολιτικής Προστασίας.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν ο Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας Τ. Μαυρόπουλος, ο Γεν. Διευθυντής της, Φ. Θεοδώρου, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας Γ. Ψαθάς και Δ. Κουπτσίδης,  ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος Σ. Χιονίδης και Γ. Κοτρωνιάς,  τα τακτικά μέλη της Επιτροπής,  ο πρόεδρος του ΣΠΑΠ Β. Σιώμος και ο εκπρόσωπος του ΑΣΔΑ Μ. Διαμαντόπουλος.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής έγινε αποτίμηση της αντιμετώπισης των τελευταίων πυρκαγιών και εκτιμήθηκε ότι, τόσο οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες όσο και οι Δήμοι της χώρας, ανταποκρίθηκαν ιδιαίτερα ικανοποιητικά.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής έγινε αναφορά στην ανάγκη να δρομολογηθούν και να γίνουν πράξη:
  • Η Σύνταξη επιχειρησιακού σχεδίου Πολιτικής Προστασίας σε κάθε Δήμο ξεχωριστά
  • Η Δημιουργία Κέντρου Επιχειρήσεων τουλάχιστον στις πιο ευαίσθητες περιοχές για την επιχειρησιακή διαχείριση φυσικών κινδύνων
  • Η Αναβάθμιση της λειτουργίας των Γραφείων Πολιτικής Προστασίας ΟΤΑ .
  • Η Αναβάθμιση του ρόλου των Συνδέσμων
  • Η Εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων και δίκαιη κατανομή στους Δήμους, λαμβάνοντας υπόψη γεωλογικά, χωροταξικά και μορφολογικά κριτήρια.
  • Η Προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία, καθώς και εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, με επιμόρφωση αιρετών και στελεχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Όπως τονίστηκε, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με όλα τα στοιχεία του θεσμικού πλαισίου, των προγραμμάτων πολιτικής προστασίας σε Δήμους ή Συνδέσμους και των Καλών Πρακτικών που έχουν αναπτυχθεί.
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας,  ο πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε.  Γ. Πατούλης δήλωσε:
 « H Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού έχει διαμορφώσει ένα συνολικό σχέδιο, έναν νέο «οδικό χάρτη», προκειμένου να καταστεί αποτελεσματική η λειτουργία των μηχανισμών Πολιτικής Προστασίας».
Στο πλαίσιο αυτό η Κ.Ε.Δ.Ε. έχει επισημάνει
  • την ανάγκη να προχωρήσει η σύνταξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου πολιτικής προστασίας σε κάθε Δήμο ξεχωριστά, με οριζόντια υποστήριξη μέσω της ΚΕΔΕ – ΕΕΤΑΑ Α.Ε.
  • θεωρούμε αναγκαία την επανεξέταση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου σε ότι αφορά το ρόλο των Ο.Τ.Α. στη διαχείριση φυσικών καταστροφών, προκειμένου να απαλειφθούν κενά, επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και διατάξεις βάσει των οποίων διώκονται αβίαστα αιρετοί για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους.
Οι θέσεις μας είναι συγκεκριμένες και διαμορφώθηκαν στο πρόσφατο Συνέδριο μας στη Χαλκιδική. Αυτά που ζητούμε είναι :
1.      Τη μετατροπή της ΣΑΤΑ πυροπροστασίας σε ΣΑΤΑ Πολιτικής Προστασίας με ταυτόχρονη αύξηση των πόρων, ώστε να καλύψει και τις υπόλοιπες ανάγκες πολιτικής προστασίας σε τοπικό επίπεδο (πλημμύρες, πυρκαγιές, χιονοπτώσεις κτλ)
2.      Την ενίσχυση και αξιοποίηση του εθελοντικού κινήματος στο τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
3.      Την πρόβλεψη προγραμμάτων απασχόλησης για πολιτική προστασία και την ανάγκη συγχρονισμού με την αντιπυρική περίοδο των προγραμμάτων της κοινωφελούς εργασίας
4.      Επισημαίνουμε την ανάγκη να διασφαλιστούν στους Δήμους και τους Συνδέσμους Περιβαλλοντικής Προστασίας οι αναγκαίου πόροι και το προσωπικό για τη πρόληψη και τη συνδρομή στην αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών πέραν της ΣΑΤΑ Πυροπροστασίας
5.      Πρόσθετοι πόροι θα μπορούσαν να διατεθούν από το Πράσινο Ταμείο αλλά και από το νέο ΕΣΠΑ 2014-202
6.      Ζητούμε επίσης την ενίσχυση των δομών Πολιτικής Προστασίας που προβλέπονται στους Ο.Ε.Υ. των Δήμων της χώρας και την οργάνωση αντίστοιχου μηχανισμού σε διαδημοτικό επίπεδο, εκεί τουλάχιστον που υπάρχουν Σύνδεσμοι ειδικού σκοπού με οργάνωση αλλά και αποδεδειγμένα αποτελεσματική λειτουργία στο τομέα της πυροπροστασίας
7.      Κρίνουμε επιτακτική την ανάγκη για ταχύτερη καταγραφή των ζημιών και την άμεση δρομολόγηση των έργων και δράσεων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές. Είναι γεγονός ότι η αρχή της εγγύτητας μεταφέρει το κύριο διοικητικό και πολιτικό τουλάχιστον βάρος στους Δήμους της χώρας
Για όλα αυτά τα ζητήματα η ΚΕΔΕ μαζί με το ΙΤΑ δρομολογούν τη σε βάθος προσέγγιση και ανάλυση όλων των θεμάτων μέσα από μία επιστημονική επιτροπή η οποία, θα επεξεργαστεί όλα τα καίρια ζητήματα πολιτικής προστασίας παραδίδοντάς μας προτάσεις πολιτικής με την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση.
Σ’ αυτή την πρωτοβουλία θέλουμε την ενεργό συμμετοχή όλων των συναρμόδιων επιστημονικών και θεσμικών φορέων της χώρας.
Η συμμετοχή αυτή αποτελεί προϋπόθεση για να υπάρξει μία νέα ολοκληρωμένη προσπάθεια που θα δημιουργήσει πραγματικές συνθήκες πολιτικής προστασίας και θα ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες και στις τοπικές μας κοινωνίες

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Την  ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων από την πλευρά της κυβέρνησης για να μην αδικείται ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα οι ναυλώσεις επαγγελματικών τουριστικών σκαφών σε σχέση με τον στεριανό τουρισμό ως προς τα φορολογικά βάρη, ζητά με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα προς τους συναρμόδιους Υπουργούς ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας κ. Νότης Μηταράκης.
Στην ερώτηση του επισημαίνει ότι η πρόσφατη μεταφορά των ναυλώσεων των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στην κατηγορία του 23% ΦΠΑ είναι άδικη και παράλογη. Παράλληλα, υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων έναντι των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία και την Κροατία και οι οποίες υπάγονται σε καθεστώς ΦΠΑ 0% και 6%, αντίστοιχα. 
Τέλος,  ο κ. Μηταράκης αναφέρει στην ερώτηση του και τις αρνητικές συνέπειες που βιώνει ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού από την πρόσφατη αναβίωση της συζήτησης για το Grexit αλλά και τα Capital Controls σημειώνοντας ότι το 60% και πλέον των ναυλώσεων για το 2015 έχουν ήδη ακυρωθεί.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατατέθηκε προς τον Υπουργό  Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γεώργιο Σταθάκη, έχει ως εξής:
«Με τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα οι ναυλώσεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών κατατάσσονται πλέον στην κατηγορία του 23% ΦΠΑ.  Πρόκειται για μια ρύθμιση άδικη και παράλογη, καθώς:
1. Ο στεριανός τουρισμός θα υπάγεται (ορθώς) στο συντελεστή ΦΠΑ 13%, ενώ ο θαλάσσιος στον 23%
2. Η εφαρμογή της νέας φορολογικής ρύθμισης για τα ξενοδοχεία αρχίζει την 1η Οκτωβρίου του 2015, ενώ για τις ναυλώσεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών έχει άμεση εφαρμογή.
Προς επίρρωση της γενικής εικόνας αξίζει να σημειωθεί ότι:
1. 60% και πλέον των ναυλώσεων για το 2015 έχουν ήδη ακυρωθεί, ενώ οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καθιστούν δυσχερέστερη κάθε προσπάθεια προσέλκυσης νέων πελατών,
2. Η Ελληνική Επιχείρηση θαλάσσιου τουρισμού είναι μία καθαρά εξωστρεφής και συναλλαγματοφόρα τουριστική δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε ένα εξόχως ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο οποίο δραστηριοποιούνται φιλόδοξα και επιχειρήσεις από τις γειτονικές χώρες της Τουρκίας και της Κροατίας, όπου ο συγκεκριμένος ΦΠΑ είναι μόνο 0% και 6%, αντίστοιχα.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Προτίθενται, κι αν ναι, πότε και με ποια μέτρα να μην αδικείται ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα οι ναυλώσεις επαγγελματικών τουριστικών σκαφών σε σχέση με τον στεριανό τουρισμό ως προς τα φορολογικά βάρη;
2. Προτίθενται να προβλέψουν μεταβατική περίοδο για τις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί ή εναλλακτικά να υπάρχει εφαρμογή του μέτρου από την 1η Οκτωβρίου 2015;»

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

Στο πλαίσιο του γενικού σχεδιασμού του Δήμου Χίου για την αντιπλημμυρική προστασία τίθενται σε διαβούλευση οι προτάσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων σε συγκεκριμένες περιοχές. 
Η διαβούλευση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Χίου και βρίσκεται στον σύνδεσμο http://www.chioscity.gr/dimotes/dimosia-diavoulefsi , χωρισμένη ανά περιοχή μελέτης σε έξι διαφορετικά άρθρα.

Η συνεργασία και οι απόψεις των τοπικών κοινωνιών, των φορέων και της κοινωνίας των πολιτών είναι απαραίτητες στην οριστική διαμόρφωση του προγραμματισμού.