Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΠΛΟΙΟ "ΜΥΤΙΛΗΝΗ" ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ ΤΟΥ



Ο Πλοίαρχος του επιβατικού/οχηματαγωγού πλοίου «Μυτιλήνη», ενημέρωσε το πρωί της Τρίτης τη Λιμενική Αρχή Φούρνων, ότι κατά τον απόπλου του πλοίου από λιμένα Φούρνων προς λιμένα Καρλοβασίου , κατά τη διάρκεια ανέλκυσης των αγκυρών υπήρξε εμπλοκή μεταξύ τους, εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων που επικρατούσαν στην περιοχή.

Αποτέλεσμα της εμπλοκής ήταν να αφεθεί ελεύθερη στη θάλασσα η δεξιά άγκυρα προκειμένου να καταστεί δυνατή η ανέλκυση της αριστερής και το πλοίο να συνεχίσει τον πλου του προς το λιμάνι του Καρλοβασίου.
Το πλοίο κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι του Καρλοβασίου και κατόπιν κατάθεσης υπεύθυνης δήλωσης του πλοιάρχου ότι το πλοίο μπορεί να εκτελέσει με ασφάλεια χειρισμούς αγκυροβολίας και πρόσδεσης αλλά και ότι θεωρεί ασφαλέστερο λιμένα το Βαθύ από το Καρλόβασι χορηγήθηκε απόπλους για Σάμο.
Με τον κατάπλου του πλοίου στη Σάμο απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του «Μυτιλήνη», αλλά κατόπιν προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα χορηγήθηκε άδεια απόπλου προς ολοκλήρωση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Σάμο για Καρλόβασι – Φούρνους – Αγ. Κήρυκο – Εύδηλο – Μύκονο – Σύρο – Πειραιά.


//www.newsbomb.gr

ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ : ΣΤΙΣ ΟΙΝΟΥΣΣΕΣ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ






Εικόνες από την έρευνα και τη συλλογή δεδομένων που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις μέρες στα νερά της βόρειας Χίου, με βάση τον ερευνητικό σταθμό στο νησί των Οινουσσών Μαζί με το «Αρχιπέλαγος», βρίσκεται και τηλεοπτικό συνεργείο από τη γερμανική κρατική τηλεόραση. Ο λόγος συμμετοχής μας στα γυρίσματα αυτά, είναι να δείξουμε μία θετική πτυχή της Ελλάδας, μέσα από την απεικόνιση μοναδικών θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Το μήνυμα που μεταδώσαμε μέσα από τα γυρίσματα είναι ότι κανείς δεν πρέπει να σχεδιάσει τίποτε άλλο πέρα από την αειφόρο ανάπτυξη αυτών των μοναδικών θαλασσών, και ότι υπάρχουν άνθρωποι και φορείς, που πραγματικά δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη της προστασίας των θαλασσών και των νησιών μας.

ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ - ΠΡΟΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ



Την Παρασκευή 19.07.2013 αναμένεται να προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Χίου. Ο διαγωνισμός θα αφορά σε παραχώρηση τόσο των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στο Καστέλο, όσο και το νότιο- νοτιοδυτικό τμήμα του κεντρικού λιμένα Χίου.

Το εγχείρημα για τη δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στη Χίο, αποτελεί ένα ουσιαστικό έργο ανάπτυξης που συμβαίνει στο νησί μετά από πολύ καιρό. Η δημιουργία σύγχρονης μαρίνας τουριστικών σκαφών στη Χίο γίνεται σύμφωνα με την πρόταση που είχε διατυπώσει και δημόσια ο Βουλευτής Χίου Κωστής Μουσουρούλης κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου. Αποτελεί δε, το πρακτικό αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας που είχε αναλάβει πριν από 3 χρόνια, με σημείο εκκίνησης την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη μαρίνα στο Καστέλο. 

Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό αναμένεται να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό 300, περίπου, σκαφών. Στο κεντρικό λιμάνι θα παραχωρηθούν τα κρηπιδώματα και ο θαλάσσιος χώρος, προς δημιουργία θέσεων ελλιμενισμού κυρίως μεγάλων σκαφών. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει, πέραν των άλλων, ευθεία διασύνδεση της μαρίνας με την ευρύτερη περιοχή της πόλης της Χίου. Σημειώνεται ότι με βάσει τα μέχρι σήμερα δεδομένα για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4 έως 6 άμεσες θέσεις εργασίας και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς τομείς. Σε ό,τι αφορά στα μεγάλα σκάφη παρότι 6.500 πλέουν στην Αδριατική λιγότερα από 1.000 περνούν στο Αιγαίο λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών και ανεπάρκειας προσφερόμενων  υπηρεσιών.


Η δημιουργία μαρίνας στη Χίο και η κατάλληλη προώθηση της από επαγγελματίες διαχειριστές θα τοποθετήσει τη Χίο στον χάρτη των προορισμών των τουριστικών σκαφών αναψυχής με πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία

ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΣΕ ΚΑΜΙΝΗ : ΔΙΑΛΕΞΤΕ ... ΔΗΜΑΡΧΟΣ Ή ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ ;

Ο Νικήτας Κακλαμάνης κατηγορεί το Γιώργο Καμίνη για πρόταση τιτλοποίησης και παραχώρησης σε εισπρακτικές εταιρείες, των οφειλών τρίτων προς τους δήμους.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του πρώην δημάρχου Αθηναίων, ο κ. Καμίνης έθεσε την πρότασή του κατά τη χθεσινή συνάντηση εκπροσώπων της ΚΕΔΕ με τους υπουργούς Εσωτερικών, Διοικητής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών.
Όπως αναφέρει ο Νικήτας Κακλαμάνης στην ανακοίνωσή του, με τίτλο «Διαλέξτε κ. Καμίνη… δήμαρχος ή τραπεζίτης», κατά τη χθεσινή συνάντηση στο υπουργείο των Οικονομικών, ο Γιώργος Καμίνης ζήτησε να θεσμοθετηθεί για τους δήμους η δυνατότητα να τιτλοποιούν και να παραχωρούν σε ιδιωτικές εισπρακτικές εταιρείες τις οφειλές τρίτων (π.χ. καταστηματαρχών), όπως κάνουν οι τράπεζες για τα στεγαστικά και άλλα δάνεια.
Ο κ. Κακλαμάνης χαρακτηρίζει την ενέργεια του δημάρχου Αθηναίων «απαράδεκτη και τυπικά και ουσιαστικά, καθώς δεν είχε το δικαίωμα να προχωρήσει σε μια τόσο σοβαρή πρόταση χωρίς εξουσιοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων, στο οποίο ουδέποτε συζητήθηκε το συγκεκριμένο θέμα».
Και καταλήγει λέγοντας ότι η «αντιλαϊκή πρόταση του κ. Καμίνη έπεσε στο κενό, λόγω της αντίδρασης του προέδρου της ΚΕΔΕ και άλλων δημάρχων».



newsit.gr



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟ ΨΗΦΙΣΗ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ



Η ΚΕΔΕ, αναφορικά με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις άρθρων του υπουργείου Εσωτερικών στο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο τονίζει τα εξής:

Οι όποιες μικρές διορθωτικές αλλαγές που εισάγει η κυβέρνηση στο πολυνομοσχέδιο για τους Σχολικούς Φύλακες και τη Δημοτική Αστυνομία δεν αλλάζουν το περιεχόμενο των σχετικών διατάξεων, με τις οποίες καταργούνται βασικές αρμοδιότητες και υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σε ότι αφορά το Παρατηρητήριο η ΚΕΔΕ συντάσσεται απολύτως με τη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, η οποία κρίνει ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις έρχονται σε αντίθεση με την Συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ, όπως προσδιορίζονται με το άρθρο 102 του Συντάγματος. (Βλ. Έκθεση Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής σελ.24 επί των άρθρων 76-78).


Ως εκ τούτου η ΚΕΔΕ εμμένει στη θέση της για απόσυρση των παραπάνω διατάξεων και καλεί τα μέλη της, αύριο Τετάρτη 17 Ιουλίου και ώρα 10.30 π.μ. σε συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή.

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

Στρατής Γδύσης Τηλ – fax: 2271-043497    Κινητό: 693-2666428
  

Χίος, 16/7/2013

Το μελετητικό γραφείο ΣΤΡΑΤΗ ΓΔΥΣΗ στη Χίο σας ενημερώνει ότι έγινε η προδημοσίευση του προγράμματος ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ, για υφιστάμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (είναι επιλέξιμες και μεγάλες επιχειρήσεις με ορισμένες προϋποθέσεις), όλων των κλάδων οικονομικής δραστηριότητας.
Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας των Ελληνικών επιχειρήσεων.

Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι το γραφείο μας συμμετέχει σαν μέτοχος στην Ελληνοτουρκική εταιρείαINTERNATIONAL HORIZON L.t.d., με έδρα τη Σμύρνη (Attaturk Caddesi 366, Alsansak – δίπλα στο Ελληνικό προξενείο) με σκοπό την υποστήριξη Ελληνικών επιχειρήσεων που θέλουν να διεισδύσουν ή να επιχειρήσουν στην Τουρκική αγορά. Στην εταιρεία συμμετέχει και Τούρκος δικηγόρος που μιλά άπταιστα Ελληνικά.

Επιλέξιμες δαπάνες είναι:
-         Μηχανολογικός & Εργαστηριακός Εξοπλισμός και ειδικές εγκαταστάσεις
-         Ενέργειες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών
-         Ενέργειες σχεδιασμού και πιστοποίησης
-         Ενέργειες προβολής & επικοινωνίας σε αγορές – στόχους
-         Ενέργειες Τεχνικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
-         Προστασία ή απόκτηση και χρήση πατεντών
-         Ανάπτυξη (μισθοδοσία) εξειδικευμένου προσωπικού και ανθρωπίνων πόρων
-         Λοιπές Δαπάνες

Ο προϋπολογισμός κάθε επιχείρησης μπορεί να είναι από 20.000 ευρώ έως και 200.000 ευρώ. Το ποσοστό επιχορήγησης φτάνει μέχρι 55 %

Εάν ενδιαφέρεστε, εμείς μπορούμε να αναλάβουμε, εκτός της υποβολής της πρότασης και τις ενέργειες προβολής & επικοινωνίας στην Τουρκική αγορά, όπως και την εκπόνηση μελετών ή έρευνας αγοράς που περιλαμβάνονται στις Ενέργειες Τεχνικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης.
Στην παρούσα φάση μπορούμε να σας προμηθεύσουμε με προσφορές για τις ενέργειες που θα επιλέξετε από τη δική μας εταιρεία ή από επιλεγμένους συνεργάτες μας στη Σμύρνη και σε άλλες Τουρκικές πόλεις. Σε κάθε ενέργεια σας, η εταιρεία μας θα βρίσκετε δίπλα σας, σαν αξιόπιστος – υπεύθυνος και φιλικός συνεργάτης σας, ώστε να επιτευχθούν όλες οι προσδοκίες σας.

Είμαστε στη διάθεση σας να σας ενημερώσουμε για οποιαδήποτε απορία έχετε, αλλά και για τις ευκαιρίες που ανοίγονται εφόσον αποφασίσετε να διεισδύσετε στην Τουρκική αγορά.

AΛΛΑΖΕΙ ΡΟΤΑ Η ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΕΓΕΝΕΙΑ ΠΟΛΕΜΗ




Tην απόσταση που δημιούργησε η συντηρητική πολιτική των προηγούμενων ετών «τρέχει» να καλύψει ο Aδαμάντιος Πολέμης. H ναυτιλιακή του εταιρία, Polembros, «έμεινε πίσω» σε σχέση με άλλους ομίλους που είχαν επιδοθεί σε ένα «κυνήγι» νέων επενδύσεων με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή τους, όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο εφοπλιστής, στην Tradewinds, όμως, πλέον αλλάζει «ρότα».

Mια απόφαση που ερμηνεύεται από το ότι η νεότερη γενιά έχει μπει πιο ενεργά στο «κάδρο» του ομίλου και προωθεί μια διαφορετική επιχειρηματική κουλτούρα και το ριζικό «λίφτινγκ» του στόλου, ο οποίος αποτελείται από μικρότερης ηλικίας πλοία σε σύγκριση με το παρελθόν. Παλαιότερα υπήρχαν «σκαριά» που χρονολογούνταν πάνω από 20 έτη, ενώ πλέον το «γηραιότερο» είναι περίπου 9 χρόνων.

Tην ίδια ώρα, ο Aδαμάντιος Πολέμης και ο γιος του Λεωνίδας, εφαρμόζουν μια πολιτική που στηρίζεται σε σημαντικές και συχνές ναυπηγήσεις πλοίων, σε σχέση με πριν από μια πενταετία, όπου προέβαινε σε επιλεκτικές εξαγορές και κατασκευές. Πλέον ο εφοπλιστής «κυνηγά» τις ευκαιρίες που δημιουργούνται, όπως και άλλοι πλοιοκτήτες, λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων τόσο στα ναυπηγεία, όσο και στην δευτερογενή αγορά.

Το γερμανικό deal

Όπως παρατηρούν ναυτιλιακοί κύκλοι, πριν από μερικά χρόνια έδινε παραγγελίες 4-5 πλοίων, ενώ το τελευταίο διάστημα κάνει από εννέα έως έντεκα. Mόλις πρόσφατα, στο orderbook των ναυπηγείων της Shanghai Waigaoquio και της Qidong Daoda υπήρχαν για λογαριασμό της Polembros 11 νέες παραγγελίες για bulkers, τα οποία μάλιστα, σύμφωνα με την Tradewinds, φέρονται να έχουν ναυλωθεί στην γερμανική Oldendorff Carriers.

Mία συμφωνία που προκάλεσε αίσθηση στην ναυλομεσιτική αγορά δεδομένων των «τρικυμιών» που οι ναυλαγορές αντιμετωπίζουν. Aν και ο Aδαμάντιος Πολέμη δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη ναύλωση των πλοίων, τόνισε πως η εταιρία επιλέγει ναυλωτές κύρους, A' Class, και πως σε μια αγορά που έχει «λυγίσει», τα ναυλοσύμφωνα διάρκειας ενός έτους, δύο ή τριών ετών θα κυμαίνονται μεταξύ 10.000 και 15.000 δολ. την ημέρα.

Γι' αυτό και πολλοί συμπέραναν ότι και η συμφωνία με την Oldendorff κλείστηκε σε αυτά τα επίπεδα, ενώ σε περίπτωση που η αγορά παρουσιάσει «σημάδια» βελτίωσης, τότε υπάρχει το περιθώριο να «επαναπροσδιοριστούν» και οι τιμές των ναύλων.

Tα πλοία που φέρονται να έχουν ναυλωθεί στην γερμανική εταιρία είναι το «Magdalena Oldendorff», χωρητικότητας 206.000 dwt (το πρώτο το οποίο παραδόθηκε τον προηγούμενο μήνα), ενώ στη λίστα βρίσκονται και τα ίδιου μεγέθους, «Mathilde Oldendorff» και «Mina Olden-dorff» (τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν φέτος), ενώ το «Max Oldendorff» φαίνεται στη λίστα της γερμανικής εταιρίας να είναι μισθωμένο με χρονοναύλωση. Συνολικά πάντως, 10 πλοία της Polembros είναι κλεισμένα στην Oldendorff.

Tο deal με τους Γερμανούς δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην ναυτιλιακή αγορά. H συνεργασία τους «μετρά» ήδη δύο χρόνια και πλέον ενδυναμώνεται περισσότερο. Tο 2011 η Polembros παρέλαβε τέσσερα συνολικά καινούρια πλοία- δύο capsizes και δύο kamsarmax bulkers- τα οποία ναύλωσε στην Oldendorff και από τότε διατήρησαν μια πολύ καλή συνεργασία.

H παλαιά στρατηγική

Για πολλά χρόνια, από οικονομικής άποψης, η Polembros ακολουθούσε μια στρατηγική άκρως προσεκτική και επιφυλακτική. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα, που η σχέση της οικογένειας Πολέμη με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις τράπεζες περιοριζόταν περισσότερο σε τυπικά πλαίσια παρά σε έναν δεσμό «εξάρτησης» για χρηματοδότηση από αυτές.

«Πάντα ψάχναμε και στηριζόμασταν στις δικές μας δυνάμεις για να χρηματοδοτήσουμε την εταιρία και τα σχέδιά της, και δεν καταφεύγαμε εύκολα σε δάνεια», υποστηρίζει στις δηλώσεις του ο Aδαμάντιος Πολέμης. Kαι ας γνώριζε καλά πως η συγκεκριμένη τακτική «στοίχιζε» στην Polembros, καθώς δεν της δινόταν η ευκαιρία να αναπτυχθεί τόσο γρήγορα όσο άλλες ναυτιλιακές και κυρίως τις «χρυσές εποχές» από το 2003 έως και το 2008, οπότε συνέβη και το μεγάλο επενδυτικό «boom» στη ναυτιλία.

Παρά ταύτα, θεωρεί πως του παρείχε σιγουριά ότι «πλέει σε ήρεμες θάλασσες» και την δυνατότητα να ξεπερνά τους «σκοπέλους» δύσκολων περιόδων, όπως αυτές που τόσο ο τομέας του ξηρού φορτίου, όσο και εκείνος των τάνκερ, περνούν τα τελευταία χρόνια.

«Προφανώς και για κανέναν δεν είναι ευχάριστο να μην αποδίδουν τα πλοία του σε έσοδα ή να χάνει χρήματα, αλλά η μία όψη είναι αυτή η κατάσταση, στην οποία λίγο- πολύ βρισκόμαστε όλοι, και η άλλη όψη είναι το να βρίσκεσαι σε μια κατάσταση, όπου διαθέτεις μηδενική ή αρνητική ρευστότητα και πρέπει να ανταποκριθείς σε οικονομικές υποχρεώσεις προς τρίτα μέρη», όπως επισημαίνει ο εφοπλιστής στην Tradewinds, εξηγώντας την πολιτική που ακολουθούσε.

Στροφή προς τα τάνκερ με την New Shipping

Tο στοίχημα της ανάπτυξης είναι μεγάλο για την οικογένεια Πολέμη όχι μόνο με την Polembros, αλλά και με την New Shipping, μια ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα, που αρχικά δημιουργήθηκε για την νεότερη γενιά της οικογένειας, αλλά ο Πολέμης συμπεριλαμβάνει τα πλοία της στον συνολικό στόλο του ομίλου.

Έχοντας αφήσει πίσω του τις όχι και τόσο «ρόδινες» στιγμές στην ιστορία της ναυτιλιακής, πλοία της οποίας είχαν εμπλακεί σε ατυχήματα και δυσάρεστα συμβάντα, όπως γράφει η Tradewinds, ο Aδαμάντιος Πολέμης επικεντρώνεται κυρίως στα τάνκερ σε σχέση με το ξηρό φορτίο σε ποσοστό 55% (για τα δεξαμενόπλοια) και 45% (για το ξηρό φορτίο), καθώς αν και οι τιμές των ναύλων στα τάνκερ δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστες από την κρίση, ωστόσο παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα σε σχέση με εκείνες του ξηρού φορτίου που τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί «βουτιά» πάνω από 40%.

Πριν από ένα 18μηνο, η οικογένεια Πολέμη προχώρησε στην διάλυση 12 παλαιότερων πλοίων της και απέκτησε εννέα, με πιο πρόσφατα τα τρία VLCCs που αγόρασε φέτος, καθώς οι τιμές συνέχισαν να μειώνονται.




dealnews.gr

AΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ "

ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Ερώτηση Περιφερειακής Παράταξης «Αγώνας για τα νησιά μας» σχετικά με θέμα «Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι πόροι του ΕΣΠΑ για τη βελτίωση της επαρχιακής οδοποιίας»

Επανερχόμαστε για τελευταία φορά σχετικά με το θέμα που δήθεν ανακάλυψε η Περιφερειακή Παράταξη «Αγώνας για τα νησιά μας» και που αφορά στην πρόσκληση για ένταξη έργων στον κωδικό Περιφερειακές-Τοπικές οδοί.
Μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι για μικροπολιτικούς λόγους επιμένουν σε ένα θέμα που ακόμη και όσοι έχουν την ελάχιστη γνώση από τη διαχείριση ΕΣΠΑ, καταλαβαίνουν ότι όχι μόνο δεν υπήρξε καμία απώλεια πόρων, αλλά έγινε ότι έπρεπε να γίνει προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα ένας δρόμος υψηλής σημασίας για την Ικαρία που εδώ και χρόνια βάλτωνε χωρίς αποτέλεσμα.
Προφανώς υπάρχει έλλειμμα πληροφόρησης γι΄ αυτό τους καλούμε να επισκεφτούν τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας για να ενημερωθούν για όλες τις απορίες τους και θα υπάρξει και πλήρης ενημέρωση για το έργο αλλά και συνολικά για την πορεία του ΕΣΠΑ στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο. Εκεί θα γίνει σαφές ότι όχι μόνο δεν έχει χαθεί ούτε ένα ευρώ από το πρόγραμμα, αλλά υπάρχει και πλήρης κάλυψη των στόχων του προγράμματος και επιδιώκουμε σε συνεργασία με τους φορείς του Βορείου Αιγαίου να καλύψουμε και τους επόμενους στόχους.


ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΙΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Η ΠΝΟ


Την πλήρη αντίθεση και διαμαρτυρία της για την υπογραφή υπουργικών αποφάσεων, που ανατρέπουν πλήρως τις συνθέσεις των πληρωμάτων σε έξι πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, εκφράζει με επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Η διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει, ότι με τις αποφάσεις αυτές εν μια νυκτί δεκάδες ναυτεργάτες θα οδηγηθούν στην απόλυση και στην ανεργία, ενώ θίγονται άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων.

Η ΠΝΟ καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να επανεξετάσει τις αποφάσεις αυτές και σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό οποιασδήποτε σκοπιμότητας.

Σύμφωνα με το νόμο 4150/2013 που ψηφίστηκε επί υπουργίας Κωστή Μουσουρούλη, η παράγραφος 3 στο άρθρο 87 του κώδικα δημοσίου ναυτικού δικαίου αναφέρει ότι κατ’ εξαίρεση και με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται η οργανική σύνθεση του προσωπικού, επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου μεταξύ ελληνικών λιμένων και λιμένων της αλλοδαπής.

Σύμφωνα με το νόμο η οργανική σύνθεση του πλοίου διαμορφώνεται με βάση τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών για το χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του, όπως αυτός καθορίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.

Τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, σε ανακοίνωσή τους, έχουν καταγγείλει ότι με την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, οι εταιρείες αναμένεται να προχωρήσουν σε 214 απολύσεις ναυτεργατών σε σύνολο 500, που εργάζονται στα 6 πλοία, διευρύνοντας τη "μαύρη" ανασφάλιστη εργασία και τις οικονομικές συνέπειες για το ΝΑΤ.

Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στις γραμμές διεθνών πλόων από την Πάτρα, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις μπορεί να μειώνουν κάποιες από τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, 20 με 30% περίπου, ωστόσο, ανέφεραν, αυτή τη στιγμή σε κανένα πλοίο που δραστηριοποιείτο στην Αδριατική δεν έχει μειωθεί η σύνθεσή του πληρώματός του.




defencenet.gr

ΤΕΛΟΣ ΤΑ ¨ΔΩΡΕΑΝ ΤΑΞΙΔΙΑ" ΓΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ , ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ Κ.Λ.Π.


Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπέγραψε σήμερα υπουργική απόφαση, με την οποία καταργούνται οι δωρεάν μετακινήσεις και εκπτώσεις με πλοία, σε ειδικές κατηγορίες προσώπων και οχημάτων και θεσπίζονται νέες, με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

Στο πλαίσιο αυτό, καταργούνται από το παλαιό καθεστώς, μεταξύ άλλων, οι δωρεάν μετακινήσεις βουλευτών, τέως βουλευτών, μητροπολιτών, αρχηγών Σωμάτων Στρατού και Ασφαλείας, προέδρων και γενικών γραμματέων ναυτεργατικών ενώσεων, νομαρχών και επάρχων νησιωτικών περιοχών, συμβούλων νομαρχιών, γενικών γραμματέων, καθώς και γενικών διευθυντών και συμβούλων περιφερειών βουλευτών.

Για την κατηγορία των οχημάτων καταργείται η δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης σε οχήματα εν ενεργεία βουλευτών, καθώς και τέως βουλευτών νησιωτικών περιοχών.

Επίσης με την υπουργική απόφαση, με βάση εισοδηματικά κριτήρια, θεσπίζεται έκπτωση 100% σε άπορους και σε παιδιά ηλικίας έως 5 ετών, καθώς και στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και της Υπηρεσίας Πολιτικών Υπαλλήλων για υπηρεσιακούς λόγους.

Επίσης θεσπίζεται έκπτωση έως 50% σε αναπήρους πολέμου και σε άτομα με αναπηρία με τους συνοδούς τους, σε πολύτεκνους, σε φοιτητές και σπουδαστές.

Ειδικότερα, για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων (αξιωματικοί, υπαξ/κοί, οπλίτες) που, επίσης, δεν εντάσσονται στη νέα απόφαση ο κ. Βαρβιτσιώτης έχει συνάψει συμφωνία με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για τη διατήρηση της εμπορικής έκπτωσης, με επιβάρυνση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.




defencenet.gr

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ 10.000 "ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ" ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Περί τους 10.000 εκπαιδευτικούς αναμένεται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας τους επόμενους 17 μήνες μετά τους 2.500 που βγαίνουν άμεσα. Κι αυτό γιατί, όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών, τόσοι υπολογίζεται να είναι οι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές που θα θωρηθούν υπεράριθμοι ή και η οργανική τους θέση θα καταργηθεί μετά τη ριζική μείωση των σχολικών μονάδων και των τμημάτων και την αύξηση του ωραρίου.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δρομολογηθεί η αύξηση ωραρίου έχει δρομολογηθεί, ενώ μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014 σχεδιάζεται  η μείωση κατά 7% ως 10% των σχολικών μονάδων και των τμημάτων μέσω συγχωνεύσεων.
Με τα σημερινά δεδομένα υψηλού κινδύνου ειδικότητες είναι οι γυμναστές, οι καθηγητές πληροφορικής και ξένων γλωσσών, αλλά και οι  θεολόγοι, οι κοινωνιολόγοι, οι μουσικοί και οι καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων.
Ωστόσο, μετά την αύξηση του ωραρίου μπαίνουν στο «στόχαστρο» και φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί.


aftodioikisi.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ "ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ" ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ



Την παραχώρηση σε ιδιώτη με ασαφείς διαδικασίες και με σκανδαλώδες τίμημα, κτιρίου για εκμετάλλευση, το οποίο έχει και έντονα προβλήματα στατικότητας καταγγέλλει με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη, Tουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Όπως αποκαλύπτει ο Πολιτευτής Σάμου του Κινήματος Δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, «το παραπάνω αναφερόμενο κτίσμα – ξενοδοχείο, είχε εγκαταλειφθεί προ εικοσαετίας, η πλάκα οροφής του κτιρίου δεν έχει υγρομόνωση και λόγω παλαιότητας παρουσιάζει μεγάλη υδατοπερατότητα ενώ τα νερά της οροφής του τελευταίου ορόφου για πολλά χρόνια, διαπερνούν τη πλάκα οροφής».

«Έχει ελεγχθεί η παραχώρηση ως προς τη νομιμότητα του ακινήτου, η απευθείας ανάθεση, μέρους του Ξενοδοχείου «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ»; Έχει διενεργηθεί Δημόσιος Διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος, παραχώρησης του εν λόγω κτιρίου; Το παραπάνω ακίνητο έχει ελεγχθεί ως προς την στατικότητα του λόγω και της μακροχρόνιας εγκατάλειψής του αλλά και της γειτνίασής του με τη θάλασσα;» ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά να κατατεθούν στην Εθνική Αντιπροσωπεία η απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Σάμου, η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά και η σύμφωνη γνώμη του Τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης Αιγαίου.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
parliament logo
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

          ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ


ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΝΙΑΤΗ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

ΘΕΜΑ: ΠΡΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ


κ.κ. Υπουργοί,

Με την υπ.αριθμ.01/2012 πράξη του Λιμενικού Ταμείου Σάμου, αποφασίσθηκε η παραχώρηση χρήσης επ’ ανταλλάγματι του  ισογείου ορόφου του πρώην ξενοδοχείου «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» που βρίσκεται εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Πυθαγορείου σε ιδιώτη.

Το ΥΠΑΑΝ /Δ/ΝΣΗ Ο.Λ.Ε.Λ.Β –ΔΛΥ Α β’ με έγγραφο του, (αρ πρωτ. 8322.26/04/2012) δεν είχε αντίρρηση κατά λόγω αρμοδιότητας για την εν λόγω παραχώρηση.

Όπως με ενημερώνει ο Πολιτευτής Σάμου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, «το τμήμα Τοπικής  Αυτοδιοίκησης και ΝΠΔΔ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, με το αρ. πρωτ. 7591/931/06-03-2012, ζήτησε να ληφθεί πρώτα η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΑΝ και στη συνέχεια να εκδοθεί η σχετική απόφαση».

Στη συνέχεια το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με την με αρ.αποφ.23/2012 ενέκρινε την εκτέλεση εργασιών προστασίας του ορόφου κ.λπ.

Επειδή το παραπάνω αναφερόμενο κτίσμα – ξενοδοχείο, είχε εγκαταλειφθεί προ εικοσαετίας, η πλάκα οροφής του κτιρίου δεν έχει υγρομόνωση και λόγω παλαιότητας παρουσιάζει μεγάλη υδατοπερατότητα ενώ τα νερά της οροφής του τελευταίου ορόφου για πολλά χρόνια, διαπερνούν τη πλάκα οροφής.

Επειδή έγινε απευθείας ανάθεση η παραχώρηση ακινήτου του Δημοσίου.

Επειδή δεν πρόκειται για παραχώρηση απλή χρήσης χώρων της χερσαίας ζώνης λιμένα αλλά για κτιριακές εγκαταστάσεις.

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.Έχει ελεγχθεί η παραχώρηση ως προς τη νομιμότητα του ακινήτου, η απευθείας ανάθεση, μέρους του Ξενοδοχείου «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ»;

2.Έχει διενεργηθεί Δημόσιος Διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος, παραχώρησης του εν λόγω κτιρίου;

3. Το παραπάνω ακίνητο έχει ελεγχθεί ως προς την στατικότητα του λόγω και της μακροχρόνιας εγκατάλειψής του αλλά και της γειτνίασής του με τη θάλασσα;


Παρακαλώ να κατατεθούν στην Εθνική Αντιπροσωπεία:

1.Η πράξη 1/2012 του Λιμενικού Ταμείου Σάμου

2.Η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΑΑΝ /Δ/ΝΣΗ Ο.Λ.Ε.Λ.Β –ΔΛΥ Α β με το αρ. πρωτ. 8322.26/04/2012.

3.Η σύμφωνη γνώμη του τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ΝΠΔΔ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου (αρ. πρωτ. 7591/931/06-03-2012).




Ο Ερωτών Βουλευτής




Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ

ΠΡΟΩΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΙΑ 450.000 ΓΟΝΕΙΣ


Πρόωρη σύνταξη μπορούν να διεκδικήσουν 450.000 γονείς που έχουν είτε ανήλικο είτε τρία ή περισσότερα παιδιά. Πρόκειται  για 200.000 γονείς που εργάζονται στο Δημόσιο και 250.000 γυναίκες που έχουν ανήλικο παιδί και είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ, σε ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, καθώς και στο Ταμείο Νομικών.
Όπως γράφει ο «Ελεύθερος Τύπος» οι διατάξεις είναι πλέον περιζήτητες από τους παλαιούς μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένους, καθώς τους κατοχυρώνουν με σύνταξη σε ηλικίες 50,52,55 και 60 ετών.
Ωστόσο βασική προϋπόθεση είναι να έχουν συμπληρωθεί κατά περίπτωση:
•           5.500 ημέρες ασφάλισης ως το 2012 για τις μητέρες που είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ.
•           20 έτη ασφάλισης -ως το 2010- για γυναίκες δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και για ασφαλισμένες σε ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών που έχουν 3 παιδιά και μπορούν να συνταξιοδοτηθούν χωρίς όριο ηλικίας, εφόσον η 20ετία συμπληρώθηκε μέχρι τις 31/12/2010.
•           25 έτη ασφάλισης ως το 2010 προκειμένου για άνδρες δημοσίους υπαλλήλους που έχουν 3 παιδιά.
•           25 έτη ασφάλισης για άνδρες και γυναίκες δημοσίους υπαλλήλους που θεμελιώνουν δικαίωμα το 2011 και το 2012 για σύνταξη με ανήλικο παιδί.
•           21,5 έτη μέχρι 22,5 έτη για τις μητέρες που είναι ασφαλισμένες στο Ταμείο Νομικών.

ΤΟ "ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΔΟΥ" ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ, ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΦΥΛΑΚΕΣ


Σχέδιο απεμπλοκής από τις έντονες αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί τόσο σε επίπεδο δημάρχων όσο και σε δημοτικών υπαλλήλων αναφορικά με τη διαθεσιμότητα σχολικών φυλάκων και δημοτικών αστυνομικών επεξεργάζεται η κυβέρνηση.  «Στόχος, όπως τονίζει δήμαρχος που συμμετείχε στις συναντήσεις, είναι να μην απολυθεί κανείς από αυτούς που έχουν μπει στο δημόσιο με νόμιμο τρόπο».
Αυτό προκύπτει από τις χθεσινές συναντήσεις του προεδρείου της ΚΕΔΕ με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησηςΒ. Βενιζέλο και τους υπουργούς Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκηκαι Εσωτερικών Γ. Μιχελάκη.
Συγκεκριμένα:
-          Για τους δημοτικούς αστυνομικούς η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι σχεδόν το 80% θα μεταφερθούν Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης της ΕΛ.ΑΣ., το 10% (αυτοί που έχουν μεταπτυχιακό, σύμφωνα με τον Κ. Μητσοτάκη) θα παραμείνουν στους δήμους, ενώ θα απολυθούν όσοι έχουν προσληφθεί με πλαστά πτυχία ή άλλες παράτυπες διαδικασίες. Υπενθυμίζεται ότι ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Λ. Γρηγοράκος μίλησε για το 20% ωστόσο με βάση τα όσα είπαν χθες οι υπουργοί στους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ ίσως το ποσοστό να πέσει και στο 10%, δηλαδή, περίπου 350 δημοτικοί αστυνομικοί να δουν την έξοδο από το δημόσιο.
-           Για τους σχολικούς φύλακες οι υπουργοί δεσμεύθηκαν ότι «θα κάνουν το καλύτερο τους», ώστε να αξιοποιηθούν όπου χρειάζονται και, κυρίως, στις φυλακές για να αναλάβουν τα γραφειοκρατικά των σωφρονιστικών φυλάκων.  Παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια (σχετική πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο Γ. Κουτρουμάνης από το ΠΑΣΟΚ) όσοι είναι κοντά στη σύνταξη (υπολογίζονται περίπου στο 20% του συνόλου) να τους δοθεί η δυνατότητα αναγνώρισης-εξαγοράς πέντε ετών ασφάλισης. Πρόκειται για τα έτη 2001-2006 που οι σχολικοί φύλακες είχαν προσληφθεί μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) κατά τα οποία είχαν μεν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όχι όμως και ασφαλιστική κάλυψη.
Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά, μαζί με τα του Οικονομικού Παρατηρητηρίου, αναμένεται να συζητηθούν εκ νέου σε συνάντηση που πιθανότατα θα έχουν μέσα στην ημέρα οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Β. Βενιζέλο.



afodioikisi.gr