Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

900 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ



Εννιακόσιες προσλήψεις θα γίνουν το 2014 από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για το πρόγραμμα Δακοκτονίας 2014 σύμφωνα με την έγκριση που έδωσαν τρία υπουργεία με κοινή υπουργική απόφαση ενώ οι ειδικότητες που θα ζητηθούν με την προκήρυξη θα είναι γεωπόνοι και εργατοτεχνίτες.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Αγροτικής ανάπτυξης, που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr πρώτο, καθορίζονται οι προσλήψεις που θα γίνουν για το πρόγραμμα Δακοκτονίας 2014.

Σύμφωνα με την απόφαση οι προσληφθέντες θα εργαστούν για την αλλαγή των παγίδων, την πορεία του δακοπληθυσμού και την εφαρμογή των ψεκασμών. Επιπλέον,οι προσληφθέντες θα αναλάβουν την επεξεργασία των στοιχείων του δακοπληθυσμού, της δακοπροσβολής των ψεκασμών, των επιπτώσεων των ψεκασμών στο οικοσύστημα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω καθορίζεται ότι για το έτος 2014, ο αριθμός κατά κατηγορία εκπαίδευσης του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απαιτείται για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών, έχει ως ακολούθως.

ΠΗΓΗ: http://svouranews.blogspot.com/2014/04/blog-post_5118.html#ixzz2ySN6dQUl

ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΤΥΠΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Εκρηξη παγιδευμένου ΙΧ

10.04.2014 07:22
Ι


σχυρό τρομοκρατικό χτύπημα στην καρδιά της Αθήνας σημειώθηκε στις στις 5.55 το πρωί της Πέμπτης όταν εξερράγη παγιδευμένο με 75 κιλά εκρηκτικών αυτοκίνητο επί της οδού Αμερικής, μεταξύ των οδών Σταδίου και Πανεπιστημίου, έξω από το υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος.
Οι δράστες είχαν κάνει προειδοποιητικό τηλεφώνημα στην ιστοσελίδα zougla (στις 5:05) και στην Εφημερίδα των Συντακτών (5:15) και έδωσαν διορία 45 λεπτών. Η κινητοποίηση της ΕΛ.ΑΣ ήταν άμεση, το σημείο αποκλείστηκε άμεσα και δεν υπήρξαν τραυματίες. Και στα δύο τηλεφωνήματα οι δράστες έιπαν πως δεν πρόκειται για φάρσα
Βομβαρδισμένο τοπίο το σημείο της έκρηξης
Στις έξι παρά πέντε ακούστηκε ένας εκκωφαντικός θόρυβος καθώς αυτοκίνητο εξερράγη ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μάρκας Nissan το οποίο, όπως έγινε γνωστό είχε κλαπή από την Καισαριανή στις 5 Απριλίου του 2014. Από την ισχυρή έκρΗ αστυνομία έχει προχωρήσει σε αποκλεισμό των οδών Αμερικής, Πανεπιστημίου και Σταδίου και ειδικοί χτενίζουν το σημείο.
Μέσα στην τράπεζα υπήρχαν δύο φύλακες, οι οποίοι δεν τραυματίστηκαν. Από την έκρηξη έχουν σημειωθεί μόνο μεγάλες υλικές ζημιές. Μάλιστα το αυτοκίνητο όπου ήταν τοποθετημένα τα εκρηκτικά διαλύθηκε. Μάρτυρας είδε νεαρό να αφήνει το αυτοκίνητο και να διαφεύγει του σημείο με μοτοσικλέτα που οδηγούσε συνεργός του.


Πηγή: Τρομοκρατικό χτύπημα στην καρδιά της Αθήνας -Εκρηξη παγιδευμένου ΙΧ | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/150547#ixzz2ySJG91bz

ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ο ΛΑΟΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΚΚΕ



Συνεχίζεται η επίθεση του κ. Μήτσουρα εκπροσώπου της ΚΟΙΝΣΕΠ ΑΚΜΗ κατά στελεχών του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωση με προσωπικές επιθέσεις στον υποψήφιο Δήμαρχο Χίου με τη Λαϊκή Συσπείρωση Μ. Σκούφαλο , ενώ εκκρεμεί και η δίωξη ενάντια στον Υποψήφιο Αντιπεριφερειάρχη Χίου με τη Λαϊκή Συσπείρωση και Πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και της ΑΔΕΔΥ Γιώργη Αμπαζή.
Με αφορμή την αποδοχή της αίτησής  του από τον εφέτη εισαγγελέα για να ανοίξει ξανά η υπόθεση,   σπεύδει να βγάλει τελεσίδικα συμπεράσματα για το αποτέλεσμα , κομπορρημονώντας για δικαίωση,  χαρακτηρίζοντας το Μάρκο Σκούφαλο, «υπόδικο, συκοφάντη και υβριστή» , δείχνοντας για άλλη μια φορά το μένος του !
 Φυσικά , έχουμε ξαναπεί,  ότι η στάση αυτή δεν είναι τυχαία μπροστά στις εκλογικές μάχες αλλά και στους γενικότερους ταξικούς αγώνες που έχουμε μπροστά μας. Η Λαϊκή Συσπείρωση, τα μέλη και τα στελέχη του ΚΚΕ,  είναι οι μόνοι που βρίσκονται στη δίνη των μηνύσεων και του ταξικού μίσους του κ. Μήτσουρα και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη οι εργαζόμενοι , ο λαός μας  και μπροστά στις εκλογές αλλά και την επόμενη μέρα.
 Ενοχλεί, το ότι ήμασταν η μόνη ουσιαστική αντιπολίτευση στο Δήμο, πρωτοπόροι στην πάλη ενάντια στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών μέσω του Δήμου από ΚΟΙΝΣΕΠ και κάθε επιχειρηματικό σχέδιο συγκυβέρνησης και ΕΕ. Τον ενοχλεί ότι του κόψαμε την επιχειρηματική φόρα, ότι δεν αφήσαμε το άρμεγμα του δήμου να συνεχιστεί, ότι δεν μπορεί να μας βάλει στο τσεπάκι του, όπως έγινε σε συγκεκριμένο κάλεσμα του ίδιου κι άλλων με αφορμή τις ΚΟΙΝΣΕΠ , που παρευρέθηκαν για «ενημέρωση» στελέχη της δημοτικής αρχής, του ΣΥΡΙΖΑ και της «Πρωτοβουλίας». Ξέρει ότι θα μας βρει μπροστά του και αυτός είναι ο χειρότερος εφιάλτης του.
                Ενοχλεί, το ότι σταθερά απορρίψαμε και παλέψαμε ενάντια σε τέτοιες λογικές στο νερό, την ενέργεια σε όλο τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι. Ενοχλεί,  το ότι έχουμε στρατηγική πρόταση για διέξοδο από την κρίση προς οφελος του λαού με τον ίδιο στο τιμόνι της εξουσίας. Αυτό είναι το κρίσιμο!
Ο λαός μας δεν πρέπει να παρασυρθεί  ούτε από τους νέους πηχαίους και γκεμπελικούς  τίτλους που κατασκευάζει  ο κ. Μήτσουρας αλλά ούτε και από τα προσωπικά του συμπεράσματα. Δυστυχώς έχουμε υποχρέωση να απαντήσουμε και πάλι για να διαλυθούν τα νέα σύννεφα λάσπης εναντίον μας.
Τονίζουμε προς το λαό τα εξής:
·         Ο κ. Μήτσουρας είναι αρκετά έξυπνος για να μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά της ύβρεως από την πολιτική κριτική ή την πολιτική εκτίμηση που ο ίδιος φαίνεται να μην αντέχει. Επικαλείται όμως την ύβρη για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Είναι ύβρης για τον κ. Μήτσουρα το ότι η Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ παλεύουν ενάντια σε κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης κοινωνικών υπηρεσιών. Ότι αποκαλύπτουν στα μάτια του λαού το ρόλο των διάφορων ΚΟΙΝΣΕΠ, ΜΚΟ κλπ σε όλη την Ελλάδα. Ότι δεν τον άφησαν να υπογράψει σύμβαση με το Δήμο, που ο ίδιος θα είχε συμμετοχή 114,65 ευρώ!!!  Αν αυτό είναι «υβρεολόγιο» όπως ισχυρίζεται, τότε απλά αποδεικνύει ότι  το μόνο που τον ενδιαφέρει με κάθε κόστος ,είναι να αναλάβει να προωθήσει τέτοιες πλευρές μέσω της ΚΟΙΝΣΕΠ που εκπροσωπεί. Μέχρι και ο ίδιος ο επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης κ. Ρακιτζής, δήλωσε: «Υπάρχει κίνδυνος τα ΚΟΙΝΣΕΠ να γίνουν νέες ΜΚΟ νέες εστίες διαφθοράς». Ας μηνύσει και αυτόν!
Μια τέτοια πρακτική βέβαια του ίδιου και άλλων πανελλαδικά, πάει χέρι-χέρι με την επίθεση στους κομμουνιστές, στη Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ που στέκονται σταθερά υπέρ της υπεράσπισης των λαϊκών συμφερόντων και μέσα από τους Δήμους.

·         Ο κ. Μήτσουρας αναφέρει στην τελευταία του ανακοίνωση ότι το Δημοτικό Συμβούλιο την τελευταία φορά που ο ίδιος κινήθηκε νομικά συνεδρίασε «χωρίς να έχει την αρμοδιότητα» αφού επρόκειτο για «προσωπική υπόθεση» και «όχι πολιτική». Από που και ως που κρίνει ο ίδιος για λογαριασμό του Δημοτικού Συμβουλίου ότι δεν είχε την αρμοδιότητα να συνεδριάσει όταν διώκεται εκλεγμένο μέλος του, λόγω των πολιτικών του τοποθετήσεων;  Νομίζει ότι θα ζητήσουμε την άδειά του;

·         Γιατί «κλαψουρίζει» ο κ. Μήτσουρας,  όταν κατηγορήθηκε με συγκεκριμένη πολιτική κριτική ότι στηρίζει τις δράσεις της εγκληματικής Χρυσής Αυγής στο νησί; Ήταν ή δεν ήταν η μόνη ιστοσελίδα εκείνη που διαχειρίζεται που προπαγάνδισε τις φασιστικές φιλανθρωπίες των Χρυσαυγιτών σε ΑμεΑ, σχολεία κλπ; Που πρόβαλλε υποψηφίους της και τη συγκρότηση του ψηφοδελτίου της ενόψει των εκλογών και μάλιστα αφήνοντας αιχμές ότι κάποιοι «ανυσηχούν»; Αυτά είναι «προσωπικά» ή «πολιτικά» ζητήματα; Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει ή δεν έχει την υποχρέωση και το δικαίωμα να τα κρίνει και να τα καταδικάσει; Τι περίμενε, ότι θα έμενε ανενόχλητος να προπαγανδίζει τις φασιστικές πρακτικές;

·         Ο κ. Μήτσουρας ισχυρίζεται ότι έγινε αντικείμενο επίθεσης του οργανωμένου συστήματος βάζοντας μέσα σε αυτό και τη Λαϊκή Συσπείρωση, τον επικεφαλής της. Θα ήταν ανέκδοτο αν δεν λεγόταν με ύφος χιλίων καρδιναλίων. Ο κόσμος γνωρίζει ότι η Λαϊκή Συσπειρωση όχι μόνο δεν είναι κομμάτι του συστήματος, αλλά επιδιώκει και παλεύει με αξιοζήλευτη συνέπεια για την ανατροπή του, χωρίς να το κρύβει. Μάλλον μπερδεύει τη δική του πολιτική στάση ως γέννημα θρέμμα του συστήματος, ως υποστηρικτή της βάρβαρης πολιτικής της ΕΕ, ως αβανταδόρου, που προβάλλει την κυρίαρχη πολιτική  της συγκυβέρνησης μέσα από την ιστοσελίδα του.
Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά:
 Δεν τρομοκρατούμαστε! Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων, φίμωσης της Λαϊκής Συσπείρωσης και του ΚΚΕ, μπροστά στις εκλογές δεν θα περάσει. Η δημοτική αρχή έχει άλλη μια ευκαιρία να κόψει εντελώς και τελεσίδικα τον ομφάλιο λώρο με τον κ. Μήτσουρα και ό,τι εκπροσωπεί .
Καλούμε τους εργαζόμενους να δώσουν αποστομωτική απάντηση συμμετέχοντας στους καθημερινούς αγώνες,  ψηφίζοντας καθοριστικά τη Λαϊκή Συσπείρωση σε Δήμο και Περιφέρεια και το ΚΚΕ στις Ευρωεκλογές.


Απάντηση προς την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Χίου για την αξιολόγηση: Του συνάδελφου, μέλους του ΔΣ του Συλλόγου μας, Μάρκου Σκούφαλου «ΘΕΜΑ: Απάντηση στην αξιολόγηση.


Κύριε Διευθυντή.
Αναφορικά με τη σχετική εγκύκλιο 44375/Γ1/24-3-2014, με θέμα την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, όπως έχουν εξαγγελθεί και αναμένεται να εφαρμοστούν στο πλαίσιο των ν.3848/10, ν.3879/10, ν. 4024/11, ν.4142/13, ΠΔ152/13, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1.     Η πολιτική αξιολόγησης που επιχειρείται, εγκαθιστά μια διαδικασία ιεραρχικής επιτήρησης και ολοκληρωτικού, αυταρχικού ελέγχου με στόχο τη συρρίκνωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και τη σταδιακή μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών.Προς αυτήν την κατεύθυνση συνηγορεί η προβλεπόμενη χρηματοδότηση των σχολείων ανάλογα με τη βαθμολογία τους στη διαδικασία της αξιολόγησης και η εξάρτηση της υπηρεσιακής εξέλιξηςή μη των εκπαιδευτικών (προαγωγή, στασιμότητα, κινητικότητα, διαθεσιμότητα και απολύσεις) από τον βαθμό της «επίδοσής» τους.
2.     Η αξιολόγηση είναι περιστασιακή, αποσπασματική και μηχανιστική. Καταργεί την «ιστορία» της τάξης και της σχολικής μονάδας και υποβιβάζει το εκπαιδευτικό έργο και την παιδαγωγική-διδακτική ικανότητα σε μετρήσιμο τεχνικό μέγεθος. Η παρακολούθηση μιας ή δύο ωρών μαθήματος από τον σχολικό σύμβουλο δεν είναι αντιπροσωπευτική της ποιότητας και τους εύρους της εργασίας του εκπαιδευτικού και ουδόλως είναι επαρκής για τη διαμόρφωση της όποιας αξιολογικής κρίσης. Ταυτόχρονα, τα μετρήσιμα μεγέθη για τον μαθηματικό υπολογισμό της «επάρκειας» των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων προσεγγίζουν τον όρο των προγραφών, αφού τα ποσοστά των εκπαιδευτικών που θα «αριστεύσουν» ή θα «κοπούν» είναι ήδη προαποφασισμένα, ανεξάρτητα από την όποια έκβαση της διαδικασίας αξιολόγησης.
3.     Η επιβολή και εφαρμογή ενιαίων κριτηρίων σε όλα τα σχολεία της χώρας δημιουργεί από μόνη της ικανές προϋποθέσεις για προβληματικές κρίσεις και αξιολογήσεις. Ο χώρος της εκπαίδευσης δομείται κυρίως με ποιοτικά και όχι ποσοτικά χαρακτηριστικά και κριτήρια: ο αριθμός και το επίπεδο των μαθητών σε κάθε τάξη, ο τύπος του σχολείου (ολιγοθέσιο ή πολυθέσιο), ακόμη και η γεωγραφική κατανομή των σχολείων (αστικό κέντρο ή επαρχία, δυσπρόσιτες περιοχές, στα αστικά κέντρα: προάστια ή υποβαθμισμένες περιοχές) η κοινωνική –ταξική διαστρωμάτωση, διαμορφώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη και το παραγόμενο αποτέλεσμα : τα ποσοστά της σχολικής διαρροής, οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών,  καθώς και η επιτυχής ολοκλήρωση της ύλης ανά μάθημα και τάξη, δεν αποτελούν απλά νούμερα σε μια εξίσωση με ίσους όρους, αλλά καθορίζονται από τους προαναφερθέντες παράγοντες και δείχνουν το μέγεθος της καθημερινής, επίπονηςκαι με θυσίες εμπλοκής των εκπαιδευτικών στη σχολική τάξη.
4.     Αντί λοιπόν το Υπουργείο να αναγνωρίσει τις πολλαπλές αυτές παραμέτρους, να σταθεί δίπλα στους εκπαιδευτικούς για το πολυδιάστατο παιδαγωγικό και κοινωνικό έργο που προσφέρουν, βάλλει εναντίον τους, αποδυναμώνοντας την υπόσταση και το λειτούργημά τους, αλλά βάλλει και εναντίον των σχολείων και των μαθητών τους, επιχειρώντας να τους κατατάξει σε μαθητές και σχολεία α΄ και β΄κατηγορίας.
5.     Η εξατομίκευση της αξιολόγησης (το ζητούμενο από την πολιτεία είναι η εξατομίκευση της ευθύνης), επιτείνει τον ανταγωνισμό στο σχολείο, εισάγει τους νόμους της ελεύθερης αγοράς στην εκπαίδευση, θεσμοθετεί την πολιτική του φόβου και της «συμμόρφωσης» - πειθαρχίας, αναστέλλει τη δημιουργικότητα και την πρωτοβουλία ως παράγοντες εμπλουτισμού της παιδαγωγικής πράξης και υπονομεύει τις διαδικασίες συλλογικότητας μέσα στο σχολείο αλλά και μεταξύ των σχολείων.
6.     Την ίδια στιγμή που καταργούνται ή συγχωνεύονται οργανισμοί, καθιερώνεται νέος πολυδάπανος μηχανισμός (Ανεξάρτητη Αρχή, Παρατηρητήριο Αξιολόγησης,  Δίκτυο Πληροφόρησης, Επιτροπές Αξιολόγησης, κ. α.) με αποκλειστική ευθύνη την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και των σχολικών μονάδων. Το κόστος  είναι τεράστιο: ανθρώπινο δυναμικό, χρόνος και ενέργεια αφιερώνονται σε μια διαδικασία που υπονομεύει την εκπαιδευτική - παιδαγωγική πράξη και διαβρώνει την ανθρωποκεντρική της φύση και υπόσταση. Τα κονδύλια αυτά- 9 εκατομμύρια ευρώ- θα μπορούσαν  να διατεθούν στα δημόσια σχολεία της χώρας για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών τους.
Συνολικά θεωρώ  αφενός, ότι η αξιολόγηση νοείται μόνο ως ανατροφοδότηση, υφίσταται στη λειτουργία των σχολείων  μέσω του προγραμματισμού και μια σειρά δράσεων που μόνο το Υπουργείο αγνοεί,  θα έπρεπε να προσφέρεται  για τη συνεχή στήριξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , που η πολιτεία έχει καταργήσει (ΜΔΔΕ, ΣΕΛΔΕ),  αφετέρου ότι σήμερα η επιχειρούμενη αξιολόγηση προσβλέπει όχι στην επαγγελματική, επιστημονική και παιδαγωγική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και του έργου τους, αλλά στη βαθμολογική τους καθήλωση, τη φίμωση της φωνής εκπαιδευτικών και μαθητών, την περαιτέρω συρρίκνωση των πόρων για την παιδεία και τη νομιμοποίηση των απολύσεων, την κοινωνική συμμόρφωση.
Ένα μόνο νούμερο που αφορά στο σχολείο μας και αποδεικνύει για το τι είδους αξιολόγηση ενδιαφέρεται η  Πολιτεία είναι οι πόροι του. Το 2009 τα έσοδα του σχολείου ήταν 24.379 ευρώ και το 2013 έκλεισε ο απολογισμός με έσοδα 7.385 ευρώ, εκ των οποίων 1500 ευρώ αφορούν στο Κυλικείο!!! Μείωση της τάξης 60%!!!
Με βάση τα παραπάνω, ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας, συνήλθε  στις 29-1-2014/Πράξη 3 και ομόφωνα κατέληξε στο να μην εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας.
Να σημειωθεί ότι μοναδικό αρμόδιο όργανο για να συστήσει τις ομάδες έργου είναι και εξακολουθεί να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, δεδομένου, ότι αυτό ρητώς  προβλέπεται από την  υπ' αριθμόν Εγκύκλιος 190089/Γ1/10.12.2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια και από την διάταξη του άρθρου 38 της ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, που αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στον σύλλογο διδασκόντων την αξιολόγηση του έργου του και τον προγραμματισμό των δράσεων του. Εξάλλου, από το σύνολο της νομοθεσίας  προκύπτει, ότι ο Διευθυντής ουσιαστικά αποτελεί το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι αποφασίζον όργανο στην διαδικασία. Εξάλλου, η ίδια η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, όπως εκτίθεται στον νόμο, στις υπουργικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους του Υπουργείου συνιστά αποτέλεσμα συνεργασίας των εκπαιδευτικών και όχι μονομερών αποφάσεων των Διευθυντών των σχολείων.

Συμπερασματικά, με την  εγκύκλιό του υπουργείου, η οποία στερείται ηθικής βάσης, είναι αντιδημοκρατική, προδήλως παράνομη και σε κάθε περίπτωση απονομιμοποιημένη στη συνείδηση του 93,5% των συναδέλφων μου, επιχειρείται η κατάργησή μου ως μέλους μιας συλλογικής κοινότητας, ως πρώτου μεταξύ ίσων, με κύρια ευθύνη την τήρηση των δημοκρατικά και συλλογικά ληφθέντων αποφάσεων, την καθοδήγηση της σχολικής κοινότητας για ένα δημοκρατικό και ανοικτό στο λαό μας σχολείο, τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς σε πνεύμα αλληλεγγύης, άμβλυνσης των αντιθέσεων, ενθάρρυνσης των πρωτοβουλιών τους, έμπνευσης για να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους στην εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού.
Επιτρέψτε μου να δηλώσω την αγανάκτησή  μου για το πώς δε γίνεται αντιληπτή , η ευθεία υπονόμευση του απαραίτητου ομαλού σχολικού κλίματος, μέσα σε συνθήκες που ο Έλληνας δάσκαλος-α, χειμάζεται και υποφέρει , όπως και ο υπόλοιπος ελληνικός λαός, εξ αιτίας των ακολουθούμενων πολιτικών.
Σεβόμενος τα όσα  επί 32 χρόνια έχω διδάξει στα παιδιά μας, σεβόμενος την ιστορία μου  δε θα μετατραπώ σε μίσθαρνη οντότητα, καταργώντας ένα συλλογικό όργανο, στρεφόμενος εναντίον ενός εκάστου συναδέλφου ως αξιολογητής -τιμωρός  και γι αυτό το λόγο θα σεβαστώ απόλυτα την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων,  στην οποία αναφέρθηκα και στην οποία συμμετείχα με την πλήρη συμφωνία μου.
Τέλος ως μέλος του ΔΣ του συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου, ως αιρετός του κλάδου στο ΠΥΣΠΕ, μου είναι αδιανόητο να μη συνταχθώ με όσα για χρόνια αγωνίζεται και θα αγωνίζεται το συνδικαλιστικό κίνημα, γνωρίζοντας ότι «τα στερνά τιμούν τα πρώτα». Για όλους αυτούς τους λόγους δεν προχώρησα στην πράξη συγκρότησης των ομάδων εργασίας της ΑΕΕ.

ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
ΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ»

Ο Πρόεδρος                                         Ο Γραμματέας
Αμπαζής Γιώργος                                 Τσίγκος Στέφανος


Δήμοι και περιφέρειες: Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να σημάνουν το τέλος της ενεργειακής πενίας στην Ευρώπη


Πολιτική προτεραιότητα της ΕΕ είναι η ενεργειακή πενία στην Ευρώπη τονίζει η Επιτροπή των Περιφερειών δεδομένου ότι ο αριθμός των ατόμων που πλήττονται από αυτήν σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή επικράτεια εκτιμάται σε περίπου 150 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου ποσοστού 20% του ελληνικού πληθυσμού.
Σε σχετική γνωμοδότηση που καταρτίστηκε από τον κ. Christian Illedits (PES), Μέλος του Κοινοβουλίου της περιφέρειας Burgenland της Αυστρίας, η ΕτΠ απορρίπτει τον ισχυρισμό ότι οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν είναι επωφελείς για την παραγωγή ενέργειας σε προσιτές τιμές. Η ΕτΠ αμφισβητεί σαφέστατα τον εν λόγω ισχυρισμό προτάσσοντας το επιχείρημα ότι το κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος των ορυκτών καυσίμων και της πυρηνικής ενέργειας υπερβαίνουν κατά πολύ όλες τις άλλες ενεργειακές δαπάνες. Η πραγματοποίηση συνετών τοπικών και περιφερειακών επενδύσεων στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη μείωση της ενεργειακής πενίας.
Ο κ. Illedits επεσήμανε τα εξής: «Οι τοπικές και περιφερειακές αρχές της Ευρώπης έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα τονίζοντας ότι απαιτείται η επείγουσα αντιμετώπιση του προβλήματος της κατακόρυφης αύξησης της ενεργειακής πενίας από τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Η ορθή ακολουθητέα οδός για τη διευθέτηση αυτού του ανησυχητικού προβλήματος περνά από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που χρειάζονται επενδύσεις σε περιφερειακό επίπεδο. Με τη βοήθεια των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ, η περιφέρειά μου έχει καταστεί πραγματικό πρότυπο που συνηγορεί υπέρ αυτής της προσέγγισης: χάρη στην πραγματοποίηση τοπικών επενδύσεων στην πράσινη ενέργεια αρχίσαμε να κερδίζουμε τη μάχη για την εξάλειψη της ενεργειακής πενίας».
Ο κ. Illedits θέτει ως αφετηρία τη διαμόρφωση ενός ενιαίου ορισμού για την ενεργειακή πενία σε επίπεδο ΕΕ, ο οποίος θα πρέπει να καθιστά δυνατή την επίδειξη ευελιξίας και να συνεκτιμά τις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν στις διάφορες περιφέρειες. Η ΕτΠ προτείνει ο εν λόγω ορισμός να διαμορφωθεί βάσει ενός ορισμένου αριθμού δεικτών, συμπεριλαμβανομένου μεταξύ αυτών και ποσοστού τουλάχιστον 10% –ή και ακόμη υψηλότερου– του καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος που δαπανούν τα νοικοκυριά για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών τους. Με σκοπό τη διευθέτηση του ζητήματος της καθολικής παροχής οικονομικά προσιτής ενέργειας, σε συνδυασμό με επενδύσεις για τη δημιουργία μιας βιώσιμης ευρωπαϊκής αγοράς με λιγότερη ενεργειακή εξάρτηση, η ΕτΠ αιτείται επίσης την ταχεία ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ενέργειας.
Η ΕτΠ –το όργανο εκπροσώπησης των τοπικών και περιφερειακών αρχών της ΕΕ– υποστήριξε επίσης ότι οι νέοι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις απαιτείται να προωθήσουν την πράσινη ενέργεια και να συνεχίσουν να επιτρέπουν στις κυβερνήσεις να επιδοτούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η ΕτΠ προειδοποιεί ότι, βάσει των υφισταμένων κατευθυντηρίων γραμμών, τίθενται υπερβολικά χαμηλά ανώτατα όρια τα οποία περιορίζουν τον αριθμό των εταιρειών παραγωγής πράσινης ενέργειας που δικαιούνται να τους χορηγηθεί κρατική ενίσχυση, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να υποσκάψει τις προσπάθειες της ΕΕ για τη δημιουργία μιας πιο «ανταγωνιστικής, ασφαλούς και βιώσιμης» αγοράς ενέργειας. Η ΕΕ οφείλει επιπλέον να αξιοποιήσει την παρεχόμενη ευκαιρία για την κατάργηση των επιδοτήσεων προς όφελος των ορυκτών καυσίμων και της πυρηνικής ενέργειας.
Αυτή ήταν η αντίδραση της ΕτΠ έναντι του σχεδίου κατευθυντηρίων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις που αναμένεται να ολοκληρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 9 Απριλίου, με σκοπό την προαγωγή της βιώσιμης ανάπτυξης, την ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς και τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Παρότι αναγνωρίζει ότι οι κρατικές ενισχύσεις ενδέχεται να προσφέρουν αθέμιτο πλεονέκτημα, η ΕτΠ είναι της γνώμης ότι οι νέοι κανόνες θα πρέπει να παρέχουν στα κράτη μέλη τη δέουσα ευελιξία για τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που τους επιτρέπουν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους έναντι της κλιματικής αλλαγής. Στη γνωμοδότηση της ΕτΠ, η οποία εγκρίθηκε εχθές με εισηγητή τον κ. Gusty Graas (ALDE), Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου του Bettembourg και του εθνικού Κοινοβουλίου του Λουξεμβούργου, καθίσταται σαφές ότι ο «ανταγωνισμός και η ύπαρξη ελεύθερης αγοράς στον τομέα της ενέργειας δεν συνιστούν αυτοσκοπό».
Κατά την ομιλία που εκφώνησε στις Βρυξέλλες, ο κ. Graas δήλωσε τα εξής: «Οι κρατικές ενισχύσεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πρέπει να ευνοούν έναν περισσότερο ασφαλή και σίγουρο ενεργειακό εφοδιασμό, ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια ισχυρότερη αγορά εργασίας. Συγχρόνως, καθίσταται σαφές ότι οι καινοτόμες τεχνολογίες μπορούν να τελεσφορήσουν μόνον εάν οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά είναι δίκαιες και ανταγωνιστικές. Απαιτείται λοιπόν η υιοθέτηση μιας ρεαλιστικής προσέγγισης, η οποία να προάγει τη συμμετοχή του τοπικού επιπέδου διακυβέρνησης και να επικεντρώνεται στη βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της οικονομίας όσο και της οικολογίας».
Η ΕτΠ διατηρεί επιφυλάξεις όσον αφορά την πρόταση που αποσκοπεί στην κατ’ εξαίρεση χρήση τιμολογίου τροφοδότησης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας –βάσει του οποίου καταβάλλεται στους παραγωγούς πράσινης ενέργειας μία σταθερή τιμή ανά kWh– και στην, αντ’ αυτής, επικέντρωση σε εμπορεύσιμα πράσινα πιστοποιητικά. Κατά την άποψη της ΕτΠ, η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα καταφέρει πλήγμα στην εμπιστοσύνη μεταξύ επενδυτών και θα υπονομεύσει τα σχέδια της Ευρώπης για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το ανώτατο όριο επιλεξιμότητας για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα ήταν σκόπιμο να αυξηθεί από το προτεινόμενο 1 MW σε 5 MW και σε 15 MW για την αιολική ενέργεια.
Οι επιδοτήσεις προς όφελος των ορυκτών καυσίμων θα πρέπει να καταργηθούν και, συγχρόνως, να απαγορευθεί η επιδότηση της πυρηνικής ενέργειας εκ μέρους των κυβερνήσεων. Ακριβώς όπως οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να είναι ελεύθερες να αποφασίζουν τη σύνθεση του δικού τους ενεργειακού μείγματος, έτσι και οι τοπικές και περιφερειακές αρχές θα πρέπει να διαθέτουν επίσης ευελιξία προκειμένου να αποφασίζουν πώς θα χρησιμοποιήσουν τη χρηματοδοτική ενίσχυση που παρέχεται για έργα περιβαλλοντικά ορθής τεχνολογίας.

aftodioikisi.gr

Stop από ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο για τον Καλλικράτη – Ποια είναι τα τέσσερα άρθρα που δεν ψηφίζει


Υπό την απειλή του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ Πάρι Κουκουλόπουλου ότι το κόμμα τους ότι δεν πρόκειται να υπερψηφίσει τέσσερα άρθρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο γίνονται τροποποιήσεις στον Καλλικράτη διεκόπη η χθεσινοβραδινή συζήτηση στη Βουλή. Η συζήτηση πρόκειται να συνεχιστεί σήμερα προκειμένου να αναζητηθεί η χρυσή τομή στα άρθρα για:
-          Το διορισμό του Συμπαραστάτη του Δημότη από τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης (άρθρο 4),
-          Την εκχώρηση ή την ενεχυρίαση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη, καθώς ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ τόνισαν πως πρέπει να υπάρξουν δεσμεύσεις ότι δεν θα τεθεί εν αμφιβόλω η μισθοδοσία
-          Τη δυνατότητα να τίθενται σε αργία οι αιρετοί που ελέγχονται από τη δικαιοσύνη μόνο όταν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση σε περίπτωση πλημμελημάτων και όταν υπάρχει πρωτόδικη απόφαση σε περίπτωση κακουργημάτων.  Ωστόσο το ΠΑΣΟΚ δια του κ. Ντόλιου ζητησε η διάταξη να γίνει πιο αυστηρή και συγκεκριμένα για πλημμελήματα να τίθενται σε αργία οι αιρετοί με απόφαση του εφετείου ενώ για τα κακουργήματα να τίθενται σε αργία όταν η παραπομπή έχει γίνει με αμετάκλητο βούλευμα και έχουν εξαντληθεί οι προσφυγές.
-           Την απαλλαγή όσων οφείλουν πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί για παράνομες πινακίδες. Μάλιστα, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Ντόλιος χαρακτήρισε το συγκεκριμένο άρθρο «μνημείο κακής νομοθέτησης το άρθρο 77 για τις παράνομες πινακίδες, καθώς νομιμοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο όσοι παρανόμησαν και δεν πλήρωσαν τα πρόστιμα».
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ κινήθηκε και ο εισηγητής της ΔΗΜΑΡ, Δημήτρης Αναγνωστάκης, ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: «Αν περάσει το άρθρο 4 για τον Συμπαραστάτη του Δημότη θα είναι κόλαφος και χαστούκι στην τοπική αυτοδιοίκηση. Αν δεν έχετε τη δυνατότητα να φέρετε ρύθμιση που θα κατοχυρώνει τον θεσμό, αποσύρετε το. Είναι μείζον ζήτημα και δεν μπορούμε να το δεχτούμε», τόνισε ο εισηγητής της ΔΗΜΑΡ. Το ίδιο κατηγορηματικός εμφανίστηκε ο κ. Αναγνωστάκης για τη διάταξη που αφορά τα ανταποδοτικά τέλη, επισημαίνοντας ότι «ανοίγει ο ασκός του Αιόλου», αλλά και για τη «χαριστική ρύθμιση με τα πρόστιμα για παράνομες πινακίδες που τιμωρεί τους συνεπείς και επιβραβεύει τους παράνομους» καθώς και στη διάταξη για την αργία των αιρετών.
Νωρίτερα ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης, έκανε δεκτές βουλευτικές τροπολογίες, μεταξύ των οποίων και του ΠΑΣΟΚ, με την οποία εναρμονίζεται το καθεστώς των υπαλλήλων Δημοσίου Δικαίου, που εξελέγησαν και τοποθετήθηκαν σε κάποιες θέσεις και έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ της αντιμισθίας της θέσης που έχουν τοποθετηθεί ή του μισθού που είχαν, με τους υπαλλήλους Ιδιωτικού Δικαίου αορίστου χρόνου.

aftodioikisi.gr

Ο «χάρτης της διαφθοράς»: Ποιες περιφέρειες είναι πρωταθλήτριες (λίστα & χάρτης)


Τα ποσοστά της διαφθοράς ανά περιφέρεια της χώρας παρουσιάζει η έκθεση «Διεθνής  Διαφάνεια Ελλάδος» της Public Issue. Στην έκθεση καταγράφονται τα ποσοστά της διαφθοράς στον ιδιωτικό, στον δημόσιο τομέα, αλλά και τα συγκεντρωτικά ποσοστά της διαφθοράς.
Η διαφθορά στον δημόσιο τομέα:
1. Π. Πελοποννήσου, Π. Αττικής και Π. Ιονίων Νήσων
2. Π. Δυτικής Ελλάδας, Π. Στερεάς Ελλάδας και Π. Ηπείρου
3. Π. Κρήτης, Π. Νοτίου Αιγαίου, Π. Βορείου Αιγαίου
4. Π. Κεντρικής Μακεδονίας, Π. Θεσσαλίας
5. Π. Δυτικής Μακεδονίας, Π. Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

 Η διαφθορά στον ιδιωτικό τομέα:
1. Π. Ηπείρου, Π. Αττικής και Π. Νοτίου Αιγαίου
2. Π. Δυτικής Ελλάδας , Π. Κεντρικής Μακεδονίας και Π. Θεσσαλίας
3. Π. Πελοποννήσου και Π. Κρήτης
4. Π. Δυτικής Μακεδονίας, Π. Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, Π. Στερεάς Ελλάδας
5. Π. Βορείου Αιγαίου
Η διαφθορά συνολικά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα:
1. Π. Πελοποννήσου, Π. Αττικής και Π. Ηπείρου
2. Π. Δυτικής Ελλάδας, Π. Ιονίων νήσων και Π. Νοτίου Αιγαίου
3. Π. Θεσσαλίας, Π. Κρήτης και Π. Στερεάς Ελλάδας
4. Π. Κεντρικής Μακεδονίας και Π. Βορείου Αιγαίου
5. Π. Δυτικής Μακεδονίας και Π. ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

aftodioikisi.gr

Τροπολογία δίνει παράταση για την ενδοδημοτική κινητικότητα – Μέχρι πότε μπορούν να υποβληθούν οι αιτήσεις


Παράταση 20 ημερών σε όσους υπαλλήλους των ΟΤΑ επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις διατάξεις του προγράμματος εθελοντικής κινητικότητας, προκειμένου να μεταταγούν στον φορέα προτίμησής τους, δίνειτροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τις Ευρωεκλογές. Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση τονίζεται ότι καθώς ο νόμος για την εθελοντικής κινητικότητας δημοσιεύθηκε στις 26 Μαρτίου 2014 «προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων να μην ενεργήσουν σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, παρατείνεται η προθεσμία».  Αποσαφηνίζεται δε, πως η αρχική προθεσμία των πέντε ημερών, αφορούσε σε εργάσιμες ημέρες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αρχική προθεσμία που έληγε στις 2 Απριλίου παρατείνεται για τις 22/4, δηλαδή,  αμέσως μετά το Πάσχα.
Με την ίδια τροπολογία
* Ορίζεται πως το ποσό με το οποίο θα χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», θα είναι δυνατόν να αποδοθεί κατευθείαν στους φορείς που το υλοποιούν, αντί μέσω των ίδιων των δήμων όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
* Προσδιορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης για ζημιές άνω των 15.000 ευρώ, που υπέστησαν ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας από τα γεγονότα της 12ης Φεβρουαρίου του 2012, και προσαυξάνεται κατά 50% η αποζημίωση των διατηρητέων ακινήτων. Σε περίπτωση καταβολής ασφαλιστικών αποζημιώσεων, τα ποσά της αποζημίωσης μειώνονται ισόποσα, ενώ διευκρινίζεται πως η αποζημίωση αφορά μονάχα ζημιές που υπέστη το κτίριο.
* Επανακαθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του δικαιώματος που έχουν οι δήμοι, επί των κερδών από την πώληση ιαματικών ή μη υδάτων, επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα όριά τους: Πιο συγκεκριμένα, ενώ μέχρι σήμερα το καταβλητέο υπέρ του δήμου ποσοστό, προσδιοριζόταν με βάση τα πωλούμενα λίτρα ύδατος, με την τροπολογία υπολογίζεται επί της συνολικής αξίας των πωλήσεων, κατά περίπτωση. Από την άλλη, οι επιχειρηματίες προσδιορίζουν την αξία των πωλήσεων του εκάστοτε μήνα με δήλωση που υποβάλλουν, στην οποία υπολογίζεται το υπέρ του δήμου δικαίωμα και το ύψος του, ενώ μέχρι σήμερα υποχρεούντο στην έκδοση δελτίου αποστολής που συνόδευε το μεταφερόμενο νερό.

aftodioikisi.gr

Ένταξη έργων στα Ψαρά στο ΕΣΠΑ





Με την υπογραφή του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Αθ. Γιακαλή, εντάσσονται για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ δυο σημαντικά έργα για το νησί των Ψαρών.
Πρόκειται για τα έργα:
1. Διαμόρφωση πλατείας Βαρβάκη και πλατείας Δημαρχείου Δήμου Ψαρών, προϋπολογισμού 725.000 €.
2. Εξωραϊσμός Πλατειών και κοινοχρήστων Χώρων Δήμου Ψαρών, προϋπολογισμού 268.000 €.

Τα παραπάνω έργα εντάσσονται για χρηματοδότηση στο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013» και αναμένεται η δημοπράτησή τους το επόμενο χρονικό διάστημα. 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΣΤΗ ΧΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


Η Ανταρσία στο Αιγαίο, μετά την παρουσίαση της διακήρυξής της στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Μυτιλήνη το Σάββατο 5/4, οργανώνει εκδήλωση - συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των θέσεών της και στη Χίο το Σάββατο 12 Απριλίου στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Χίου (παλιά Νομαρχία) στις 2:00 μ.μ..
Τις θέσεις θα παρουσιάσουν ο υποψήφιος περιφερειάρχης Β. Αιγαίου Ανδρέας Μπάλλας, ο υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Χίου Παντελής Καλόγερος και η υποψήφια σύμβουλος και πρώην υποψήφια αντιφερειάρχης Χίου Πόπη Γανιάρη

Έως 883 ευρώ το επίδομα – Ποιοι το δικαιούνται και πώς υπολογίζεται


Στα 500 ευρώ ανά άτομο, το οποίο αυξάνεται σε 833 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά, ορίζεται το επίδομα από το κοινωνικό μέρισμα, το οποίο θα καταβληθεί εφάπαξ εντός του Μαΐου.
Αυτό προκύπτει έως τώρα από τη νέα σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα και των εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ, Φίλιππου Σαχινίδη, Χρήστου Πρωτόπαπα και Γιώργου Κουτρουμάνη. Το επίδομα αφορά σε χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, υπερήλικες, μακροχρόνια άνεργους, ελεύθερους επαγγελματίες και λοιπά.
Δικαιούχοι του βοηθήματος εκτιμάται ότι μπορεί να είναι όσα νοικοκυριά έχουν ισοδύναμο εισόδημα (φορολογική δήλωση 2013) έως 6.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας (ΦΑΠ) έως 125.000 ευρώ για τον άγαμο ή 250.000 για δύο ή περισσότερα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού. Δηλαδή, για μία τετραμελή οικογένεια, το όριο ορίζεται στις 10.000 ευρώ. Το εισόδημα αναφοράς ορίζεται ως το άθροισμα των συνολικών εισοδημάτων όλων των μελών του νοικοκυριού που χρησιμοποιείται στη δήλωση Α21 (συμπεριλαμβάνει τόσο πραγματικά όσο και τεκμαρτά εισοδήματα).
Ειδικά, για τους μακροχρόνια άνεργους, που ήταν εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, το Μάρτιο του 2014, ο ορισμός του εισοδήματος αναφοράς προκύπτει, όταν τα εισοδήματα του μακροχρόνια ανέργου από μισθούς και ημερομίσθια, μηδενιστούν.
Για να υπολογιστεί το ποσό του βοηθήματος, το οποίο ορίζεται στα 500 ευρώ, υπάρχει οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας, που κλιμακώνεται από 1 για τον πρώτο ενήλικα, 1/3 για κάθε άλλον ενήλικα και 1/6 για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, ηλικίας έως 24 ετών. Δηλαδή, το ποσό των 500 ευρώ για τον άγαμο προσαυξάνεται κατά 166,7 ευρώ για κάθε επιπρόσθετο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού και κατά 83,3 ευρώ για κάθε ανήλικο εξαρτώμενο μέλος, ώστε να ανέρχεται τελικά σε 833 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά.
Το βοήθημα θα παρέχεται, μετά από αίτηση – ηλεκτρονική αίτηση του ενδιαφερόμενου και διασταύρωση των στοιχείων του από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Σημειώνεται ότι η ειδική επιτροπή της κυβέρνησης θα συνεχίσει την επεξεργασία των στοιχείων για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος από το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 και θα πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη τις επόμενες ημέρες.

aftodioikisi.gr

MHΔΕΝΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2014- ΝΕΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



Νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία προβλέπει μηδενικές αυξήσεις για το 2014 και καλύπτει όλους τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοΐας και τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία διεθνών γραμμών, υπέγραψαν την Τρίτη οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Η ισχύ της σύμβασης είναι από 1ης Ιανουαρίου του 2014 έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2014.
Για θετική εξέλιξη για τους Έλληνες ναυτικούς και για τις επιχειρήσεις ενός «πληγωμένου» οικονομικά κλάδου και κυρίως, για την εργασιακή και κοινωνική ειρήνη που όλοι επιζητούν, έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος δήλωσε πως οι ακτοπλόοι «αξίωσαν μια σειρά μειώσεις, περικοπές και καταργήσεις διατάξεων που αφορούν θεσμοθετημένα δικαιώματα των Ναυτεργατών. Μεταξύ των άλλων αιτημάτων τους ήταν και η ουσιαστική κατάργηση της αποζημίωσης για όσους απολύονται λόγω ετήσιας επιθεώρησης και εφόσον δεν προσλαμβάνονται πρέπει να τους καταβάλλεται η νόμιμη και προβλεπόμενη αποζημίωση».
Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, ένα από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία που συγκροτούν την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία συμμετέχει σήμερα στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ και ως εκ τούτου τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα περισσότερα λιμάνια της χώρας.
Η ΑΝΕΚ -LINES ανακοίνωσε ότι λόγω της απεργίας, το επιβατηγό οχηματαγωγό «ΕΛΥΡΟΣ» θα αναχωρήσει από τον Πειραιά για τα Χανιά στις 11 το βράδυ.
Πηγή: Naftemporiki.gr