Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Το σχέδιο Μεϊμαράκη ενόψει εκλογών – Πώς απαντάει στον Τσίπρα


Ο νέος πρόεδρος της ΝΔ οικοδομεί το νέο ευρωπαϊκό μέτωπο, με έμφαση στο άνοιγμα προς το κέντρο και θέτει ως στόχο την επανασυσπείρωση της γαλάζιας βάσης και την αποδόμηση του προφίλ Τσίπρα.
Με δεδομένο ότι υπάρχει ισχυρή πιθανότητα πρόωρων εκλογών το φθινόπωρο, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Βαγγέλης Μεϊμαράκης έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή το δικό του σχέδιο για την οικοδόμηση ενός νέου ευρωπαϊκού μετώπου με έμφαση στο άνοιγμα προς το κέντρο.
Η επιστροφή της ΝΔ στο κέντρο – το μεσαίο δρόμο όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ.Μεϊμαράκης, προσπαθώντας συνειδητά να δημιουργήσει συνειρμούς με το μεσαίο χώρο του Κώστα Καραμανλή- από τη μία έχει ως στόχο τον επαναπατρισμό ψηφοφόρων που έχασε η γαλάζια παράταξη τα τελευταία χρόνια και από την άλλη να απευθυνθεί στους ψηφοφόρους κυρίως του Ποταμιού και δευτερευόντως του ΠΑΣΟΚ.
Τον Ιανουάριο άλλωστε ήταν κρίσιμες για τη ΝΔ οι απώλειες προς το Ποτάμι, για αυτό άλλωστε και ο Αντώνης Σαμαράς είχε επενδύσει στην προσπάθεια δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού μετώπου χωρίς όμως επιτυχία. Ο κ.Μεϊμαράκης έχοντας διδαχθεί από τα λάθη στρατηγικής της απελθούσης ηγεσίας, αλλάζει τη ρητορική προς κεντρώα κατεύθυνση και συζητά όχι με τις ηγεσίες των λοιπών φιλοευρωπαϊκών κομμάτων (καθώς ο Σταύρος Θεοδωράκης για παράδειγμα δεν έχει κανένα λόγο να συνταχθεί με κόμματα και πρόσωπα του κατά τον ίδιο «παλιού πολιτικού συστήματος») αλλά με στελέχη ακόμη και από το χώρο της κεντροαριστεράς.
Η έμφαση από τον κ.Μεϊμαράκη στο κέντρο κρύβει και κάτι ακόμη: Στόχος είναι η Ν.Δ να περιορίσει τη δυνατότητα του Αλέξη Τσίπρα να αντλήσει από αυτό το χώρο ψηφοφόρους μετά από ένα διαζύγιο με την Αριστερή Πλατφόρμα. Και από την άλλη να εκφράσει αυτονόητα ένα παραδοσιακό ακροατήριο της δεξιάς: Η γνωστή κομματική πορεία του κ.Μεϊμαράκη φέρεται ως εγγύηση για αυτό.
Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της ΝΔ επιχειρεί να αντιμετωπίσει τη δημοφιλία Τσίπρα όχι με επιθετική ρητορική (κάτι που επιχείρησε η προηγούμενη ηγεσία) αλλά αφήνοντας τον πρωθυπουργό να ταυτιστεί με την αρνητική εικόνα στην οικονομία και τη διαπραγμάτευση. Εξ ου και ο κ.Μεϊμαράκης δεν αμφισβητεί τη δεδηλωμένη της κυβέρνησης αλλά καλεί τον κ.Τσίπρα να κυβερνήσει, κλείνοντας και τη νέα συμφωνία και εισπράττοντας το κόστος.
Το επόμενο διάστημα ο πρόεδρος της Ν.Δ θα ξεκινήσει και στοχευμένες περιοδείες σε όλη τη χώρα, ενώ θα συνεχίσει τις δημόσιες παρεμβάσεις και συνεντεύξεις. Κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια επανεκκίνησης της παράταξης και επανασυσπείρωσης της παραδοσιακής γαλάζιας βάσης έχουν οι επανεγγραφές στους κομματικούς καταλόγους, για αυτό θα ξεκινήσει και καμπάνια προκειμένου να υπάρξει όσο το δυνατον μεγαλύτερη συμμετοχή.





aftodioikisi.gr

Οι «τυχεροί» συνταξιούχοι: Ποιοι γλιτώνουν την αύξηση των ορίων ηλικίας και βγαίνουν στη σύνταξη πριν τα 67


Μικρή παράταση έως το φθινόπωρο παίρνουν οι αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Ετσι, δίνεται η ευκαιρία στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, του Δημοσίου, του ΟΑΕΕ, καθώς και των Ειδικών Ταμείων (ΔΕΚΟ-τραπεζών) που συμπληρώνουν την ηλικία συνταξιοδότησης να αποφύγουν τη σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας στα 62 για μειωμένη σύνταξη και στα 67 για πλήρη, με λιγότερα από 37 χρόνια ασφάλισης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», οι αλλαγές θα ξεκινούσαν από την 1η Ιουλίου και το σχέδιο που είχε προτείνει η ελληνική πλευρά προέβλεπε τη σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας κατά 6 μήνες από τον Ιούλιο του 2015 και κάθε έτος έως το 2022. Με τις αυξήσεις αυτές θα ανέβαιναν σταδιακά κατά 6 μήνες κάθε έτος έως το 2022 όλα τα όρια ηλικίας που υπολείπονται των 62 ετών για μειωμένη σύνταξη, των 67 για πλήρη και του 62ου έτους για σύνταξη με 40 χρόνια ασφάλισης. Σε όσες περιπτώσεις οι αυξήσεις των ορίων θα υπολείπονταν από τα 62 και τα 67, έως το 2022, θα επέρχετο μια κι έξω μεγαλύτερη αύξηση από την 1η/1/2023.
Για παράδειγμα, αν με την προσθήκη ενός εξαμήνου κάθε έτους το όριο ηλικίας το 2022 δεν ήταν 62 για μειωμένη, αλλά 55, τότε την 1η/1/2023 θα υπήρχε η άμεση αύξηση του ορίου κατά 7 χρόνια, δηλαδή από τα 55 στα 62.
Το σχέδιο-εφιάλτης της Τρόικα
Το σχέδιο δεν εγκρίθηκε από την Τρόικα και πλέον οι αλλαγές που θα έρθουν μέσα στο επόμενο διάσημα θα είναι αυστηρότερες.
Εξετάζεται αντί 6μήνων, τα όρια ηλικίας να αυξάνονται και κατά 1 έως 3 έτη κάθε χρόνο, ανάλογα με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης που ισχύουν σε κάθε Ταμείο, ώστε να μη χρειαστεί ξαφνικά ένας ασφαλισμένος να «φορτωθεί» σε μία μέρα έως και 7 χρόνια αύξηση στο όριο ηλικίας.
Με το νέο ασφαλιστικό, ένας ασφαλισμένος θα βγαίνει στη σύνταξη με το νέο όριο ηλικίας που θα ισχύει τη χρονιά κατά την οποία συμπληρώνει την «παλιά» ηλικία συνταξιοδότησης.
Ποιους ασφαλισμένους «πιάνουν» οι αλλαγές
Οι αλλαγές θα αφορούν όσους ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά μέχρι τις 31/12/1992 και συμπληρώνουν μέχρι τις 31/12/2012, είτε από πραγματική ασφάλιση είτε με πλασματικά έτη, τον απαιτούμενο χρόνο με βάση τον οποίο μπορούν να συνταξιοδοτηθούν μόλις πιάσουν και το όριο ηλικίας.
Αντίθετα, όσοι συμπληρώνουν τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης από 1/1/2013 και μετά συνταξιοδοτούνται στα 62 για μειωμένη και στα 67 για πλήρη σύνταξη, ενώ όσοι συμπληρώνουν την 35ετία από το 2013 και μετά βγαίνουν στα 62 εφόσον θα έχουν συμπληρώσει και συνολικά 40 χρόνια ασφάλισης.
Οι αλλαγές δηλαδή θα εξομοιώσουν τα όρια ηλικίας των ασφαλισμένων που είχαν τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης έως το 2012 με αυτούς που συμπληρώνουν το συντάξιμο χρόνο από 1η/1/213 και μετά. Με τη διαφορά ότι οι πρώτοι -που είναι και οι περισσότεροι- θα μπορούσαν να βγουν με χαμηλά όρια ηλικίας, ενώ οι δεύτεροι (με συμπληρωμένο τον απαιτούμενο χρόνο μετά το 2013 βγαίνουν στα 62 και τα 67).
Ποιοι γλιτώνουν και βγαίνουν στη σύνταξη πριν από τα 67 και τα 62
Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη άμεσα:
Οπως προαναφέρθηκε, συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων, μπορούν να εκμεταλλευτούν την παράταση για τις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό και τα όρια ηλικίας και να βγουν άμεσα στη σύνταξη. Αυτές είναι:
  • Μητέρες στο ΙΚΑ και τα ειδικά ταμεία που το 2010 είχαν 5.500 ένσημα και ανήλικο παιδί και έχουν συμπληρώσει το 50 έτος για μειωμένη ή τα 55 για πλήρη.
  • Αντίστοιχα μητέρες στο ΙΚΑ και τα ειδικά ταμεία που το 2011 είχαν 5.500 ένσημα και ανήλικο παιδί και εάν είναι πλέον 52 ετών μπορούν να λάβουν μειωμένη ή 57 ετών και μπορούν να πάρουν πλήρη σύνταξη.
  • Μητέρες με ασφάλιση στο ΙΚΑ και τα ειδικά ταμεία που το 2011 είχαν 5.500 ένσημα και ανήλικο παιδί το 2012 δεν απειλούνται εάν έχουν συμπληρώσει το 55 έτος για μειωμένη ή το 60 για πλήρη σύνταξη.
  • Μητέρες στα ταμεία των ΔΕΚΟ και των τραπεζών που είχαν 25 έτη το 2010 και ανήλικο παιδί σώζονται αν είναι σήμερα 50 ετών, για όσες είχαν 25 έτη το 2011 το όριο ηλικίας είναι στα 50 σήμερα για μειωμένη ή στα 52 για πλήρη, ενώ για όσες έπιασαν την 25ετία το 2012 τα ηλικιακά όρια είναι σήμερα 53 για μειωμένη και 55 για πλήρη.
  • Για μητέρες ανηλίκων με ασφάλιση στο Δημόσιο που συμπλήρωσαν 25ετία το 2010 το ηλικιακό όριο για να πάρουν σύνταξη είναι σήμερα το 50ο έτος, αντίστοιχα για όσες συμπλήρωσαν 25ετία το 2011 το όριο είναι σήμερα το 52ο έτος, ενώ για όσες έπιασαν την 25ετια το 2012 το όριο είναι το 55ο έτος.






aftodioikisi.gr

ΚΥΑ για τους προϋπολογισμούς των δήμων: Ισοσκελισμένοι και για τo 2016


Την παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων ενόψει του οικονομικού έτους 2016, περιγράφει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (26945/2015) των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών (ΦΕΚ 1621/Β/31-07-2015).
Οι προϋπολογισμοί των δήμων για το 2016 θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, ισοσκελισμένοι ή πλεονασματικοί.
Παράλληλα οι δήμοι πρέπει να ασκήσουν περιοριστική πολιτική στις δαπάνες και να τις συγκρατήσουν στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα. Σε ότι αφορά δε στις ανταποδοτικές υπηρεσίες τους, τα έσοδα και οι δαπάνες λειτουργίας τους θα πρέπει, υποχρεωτικά να είναι ισοσκελισμένα.
Αυτές τις τρεις βασικές υπογραμμίσεις περιλαμβάνει η Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Εσωτερικών Ν. Βούτση και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δ. Μάρδα, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και αφορά στην κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων για το οικονομικό έτος 2016.
Ειδικότερα στην απόφαση τονίζεται ότι «η δημοσιονομική θέση των ΟΤΑ ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη, ή πλεονασματική». Σε περίπτωση δε «που διαπιστωθεί ότι έχουν αναληφθεί υποχρεώσεις και πραγματοποιηθεί δαπάνες καθ΄ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού, τα ποσά που αναλογούν στο ύψος αυτών, καταλογίζονται σε βάρος των οργάνων που ενέκριναν ή συνέπραξαν στην εκτέλεση της δαπάνης».
Επίσης στον προϋπολογισμό οι δήμοι θα πρέπει να εγγράψουν όλα τα έσοδα και τις δαπάνες τους, αλλά και «οι προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωθέντων κατά τα παρελθόντα οικονομικά έτη εντός του οικονομικού έτους καθώς και το αποθεματικό».
Υποχρεωτικά εγγράφονται επίσης, εκτός των άλλων, η δαπάνη που αφορά πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, οι τοκοχρεωλυτικές δόσεις των δανείων που έχουν συναφθεί με το ΤΠΔ και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς.
Περιορισμός δαπανών στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα
Στην ΚΥΑ υπογραμμίζεται επίσης ότι στον προϋπολογισμό πρέπει να εγγραφούν μόνο δαπάνες που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα που αναμένεται να εισπραχθούν. Τονίζεται δε ιδιαίτερα «η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα, δυνατά επίπεδα». Ενδεικτικά αναφέρονται δαπάνες που πρέπει να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες σε σχέση με το 2015, όπως δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης, υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, επιχορηγήσεις φορέων.
Ισοσκελισμένα ανταποδοτικά τέλη
Σε ότι αφορά στις ανταποδοτικές υπηρεσίες (ύδρευση, καθαριότητα, φωτισμός) η ΚΥΑ ορίζει ότι στο σκέλος των δαπανών «θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα το κόστος παροχής της υπηρεσίας σε συνδυασμό με το ύψος των εσόδων που αναμένεται να εισπραχθούν εντός του 2015. Σε περίπτωση που τα εισπραττόμενα έσοδα του έτους 2015 εκτιμάται ότι δεν θα καλύψουν τη δαπάνη της ανταποδοτικής υπηρεσίας του έτους 2015μ τότε το ποσό που δεν καλύπτεται θα πρέπει να συνυπολογιστεί στην απόφαση καθορισμού του ύψους των τελών για το έτος 2016, επιφέροντας αύξηση αυτών».
Για τον προσδιορισμό του ύψους των συντελεστών επιβολής των ανταποδοτικών τελών λαμβάνεται υπόψη ότι τα έσοδα πρέπει: Να είναι καλύπτουν το σύνολο των δαπανών των αντίστοιχων υπηρεσιών, ώστε να μη δημιουργούνται ελλείμματα. Να μην υπερβαίνουν το ύψους των δαπανών που απαιτούνται για την παροχή των ανταποδοτικών υπηρεσιών, «άλλως υποκρύπτεται φορολογία, κατά παράβαση της αρχής της ανταοποδοτικότητας». Και, τρίτον, να καλύπτουν αποκλειστικά και μόνο τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών και όχι άλλες δαπάνες του δήμου.



aftodioikisi.gr

Αλλάζουν όλα στο μισθολόγιο του Δημοσίου! Ανοίγει η ψαλίδα στη μισθοδοσία – Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν


Με τους δανειστές να επιμένουν στις μειώσεις μισθών η είδηση ότι έρχονται αυξήσεις στους μισθούς ορισμένων υπαλλήλων του Δημοσίου αποτελεί τουλάχιστον έκπληξη, ωστόσο αποτελεί μέρος του νέου σχεδίου που προβλέπει άνοιγμα της ψαλίδας στη μισθοδοσία μεταξύ χαμηλόμισθων και υψηλόμισθων κρατικών υπαλλήλων.
Αλλάζουν όλα, με βάση τις απαιτήσεις των δανειστών στο βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Με βάση τα όσα διαρρέονται πλέον θα αποδεσμεύεται ο βαθμός από την αύξηση του μισθού και έτσι οι όποιες αυξήσεις θα έρχονται με βάση την μισθολογική ωρίμανση.
Εδώ ωστόσο έρχονται σημαντικές αλλαγές με τη δημιουργία υπαλλήλων δύο ταχυτήτων. Το κουαρτέτο των δανειστών προωθεί αλλαγές στη μισθολογική ωρίμανση.
Από τη μια μεριά απαιτεί να παγώσουν όλες οι μισθολογικές ωριμάνσεις ως και το 2022 ή τουλάχιστον ως το 2020 ενώ ταυτόχρονα απαιτεί το πτυχίο να παίζει ρόλο στη διάρκεια της μισθολογικής ωρίμανσης.
Έτσι το νέο σχέδιο προβλέπει αυξήσεις μισθών ανά 2 έτη για τους κατόχους πτυχίων ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ για τους υπαλλήλους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η μισθολογική ωρίμανση θα έρχεται ανά 3 έτη.
Ωστόσο οι δανειστές πιέζουν ώστε να αυξηθεί το χρονικό όριο για τους πτυχιούχους στα 3 έτη και για τους μη πτυχιούχους ως και στα 5 έτη, γεγονός που θα σημάνει έμμεσο πάγωμα των αυξήσεων και μικρότερη μισθολογική ανέλιξη.
Η βαθμολογική ανέλιξη του υπαλλήλου δεν θα παίζει κανέναν ρόλο σε ό,τι αφορά στον μισθό του, ωστόσο θα δίνει τη δυνατότητα στον εργαζόμενο να λάβει θέση ευθύνης. Εδώ οι δανειστές επιμένουν ότι για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών πρέπει να δοθούν κίνητρα έτσι που μεταφράζονται σε μισθολογικές αυξήσεις οι οποίες μάλιστα μπορεί να φτάσουν και το 8%.
Την ίδια ώρα όμως και σε ό,τι αφορά κυρίων στα ειδικά μισθολόγια “κόβονται” τα κίνητρα των υπαλλήλων μαζί με τον μισθό τους, η λεγόμενη προσωπική διαφορά φαίνεται ότι αυτή τη φορά μπαίνει στο κρεβάτι του Προκρούστη και έτσι οι μειώσεις στα ειδικά μισθολόγια θα φτάσουν ως και το 5%.




aftodioikisi.gr

Ψαλίδι έως και 5% στα ειδικά μισθολόγια! Τι περιμένει 250.000 δημόσιους υπαλλήλους


Μειώσεις από 3 έως 5% στις συνολικές αποδοχές των 250.000 αμειβομένων με ειδικά μισθολόγια θα επέλθουν με την εφαρμογή της ενσωμάτωσης των επιδομάτων στους βασικούς μισθούς που σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Τα ειδικά μισθολόγια που αφορούν ενστόλους, δικαστικούς λειτουργούς και ερευνητές βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών, προκειμένου να ενταχθούν στην φιλοσοφία του Ενιαίου Μισθολογίου από τις αρχές του 2016. Η κυβερνητική πρόταση περιλαμβάνει την ενσωμάτωση των επιδομάτων στον βασικό μισθό, που θα επιφέρει μειώσεις στις βασικές αποδοχές από 3-5% λόγω αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών.
Στόχος της πρότασης της κυβέρνησης, που βρίσκει ισχυρές αντιστάσεις από τους δανειστές οι οποίοι ζητούν την περαιτέρω μείωση των αποδοχών στα ειδικά μισθολόγια, είναι η σταδιακή μείωση των ειδικών μισθολογίων από 20 σε 10 την επόμενη χρονιά και η διατήρηση των τεσσάρων βασικών επιδομάτων που ισχύουν στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα οποία είναι: επίδομα θέσης ευθύνης, επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, οικογενειακή παροχή και κίνητρο επίτευξης στόχων και κίνητρο επίτευξης δημοσιονομικών στόχων.
Στην κατηγορία των ειδικών μισθολογίων εντάσσονται οι δικαστικοί λειτουργοί, το προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, οι ιατροδικαστές, τα μέλη ΔΕΠ, οι καθηγητές ΤΕΙ, οι ερευνητές, οι ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες, το προσωπικό ΚΕΠΕ (ερευνητές), οι καθηγητές της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, το Προσωπικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι γιατροί του ΕΣΥ, οι διπλωματικοί υπάλληλοι, οι αρχιερείς, οι μουσικοί και οι ένστολοι στην Ελληνική Αστυνομία, στο Λιμενικό Σώμα και στις Ενοπλες Δυνάμεις, ενώ ειδικό μισθολόγιο μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτό με το οποίο αμείβονται οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς διαφοροποιείται από τις αμοιβές του Ενιαίου Μισθολογίου στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
Τη δημιουργία ειδικού μισθολογίου για τους υπαλλήλους των οικονομικών υπηρεσιών σε όλο το Δημόσιο επεξεργάζεται ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Βερναρδάκης ως αντίβαρο στη σταδιακή κατάργηση της προσωπικής διαφοράς που θα πραγματοποιηθεί κυρίως στους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών.
Η ιδέα για τη διαμόρφωση ειδικού μισθολογίου στους υπαλλήλους των λογιστηρίων και των οικονομικών υπηρεσιών, όπου θα προβλέπεται ένα μπόνους κάθε χρόνο αντίστοιχο με το επίδομα ισολογισμού, είχε συζητηθεί επί υπουργίας Κατρούγκαλου ως αντίβαρο στην απαίτηση των συνδικαλιστών του υπουργείου Οικονομικών να διαμορφωθεί ειδικό μισθολόγιο στο συγκεκριμένο υπουργείο.
Πηγή: Έθνος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΠΟ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΕΩΣ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ 2ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΑΣΤΙΧΑΣ



Συνεχίζονται και αυτή την Εβδομάδα οι εκδηλώσεις του 2ου Φεστιβάλ Μαστίχας.
Στα πλαίσια της  Έκθεσης Χιώτικων τοπικών παραδοσιακών προϊόντων «Γεύση από Χίο» στην Κεντρική Πλατεία Χίου, που θα λειτουργεί μέχρι και τη Τρίτη 4 Αυγούστου θα γίνει η  συναυλία της Στρατιωτικής Μουσικής της 96 ΑΔΤΕ και της Φιλαρμονικής του Δήμου Χίου, στην Κεντρική Πλατεία Χίου. Παράλληλα, η Φυσιολατρική Εξερευνητική Ομάδα Χίου διοργανώνει στις 3 και στις 4 Αυγούστου κάθε απόγευμα παραδοσιακά παιχνίδια στο Δημοτικό Κήπο.
            Παράλληλα το Φεστιβάλ διευρύνει τις δράσεις του στα χωριά της Μαστίχας  με τη Γιορτή Μαστίχας στην Ελάτα στις 5 Αυγούστου, τις Γιορτές Σούμας στον Άγιο Γεώργιο Συκούση και στα Μεστά στις 9 και 11 Αυγούστου αντίστοιχα και την εκδήλωση παραδοσιακής μουσικής στα Νένητα στις 10 Αυγούστου.

Ακολουθούν αναλυτικά οι λεπτομέρειες των εκδηλώσεων έως 4 Αυγούστου 2015.

ΘΕΑΤΡΟ
Βγερού Γλυκά Φανού
Παρ. 7- Σαβ. 8- Κυρ. 9 Αυγούστου 2015, ώρα 9.15 μ.μ.
Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στον Καστρομηνά
Γενική Είσοδος: 10 ευρώ
Προπώληση: 8 ευρώ (Πυξίδα, Ρόδι και στο Εν δύω)

Η Παιδική Σκηνή Γιάννη Χριστόπουλου παρουσιάζει το παιδικό μιούζικαλ «Ο μάγος του ΟΖ» με το Χάρη Ρώμα
Τρίτη 11 Αυγούστου 2015, ώρα 9.15 μ.μ.
Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στον Καστρομηνά
Γενική Είσοδος 10 ευρώ

ΜΟΥΣΙΚΗ
Συναυλία της Στρατιωτικής Μουσικής της 96 ΑΔΤΕ και της Φιλαρμονικής του Δήμου Χίου για τα 190 χρόνια από την ίδρυση του Μουσικού Σώματος του Στρατού Ξηράς
Τρίτη 4 Αυγούστου 2015, ώρα 20.00
Κεντρική πλατεία Χίου
Είσοδος δωρεάν

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Γιορτή Μαστίχας
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015
Ελάτα
Συνδιοργάνωση:  Εκπολιτιστικός Όμιλος  Ελάτας «Γ.Βερίτης»

Κόβουμε και δοκιμάζουμε το μεγαλύτερο λουκούμι μαστίχας
Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015 στις 20:00
Mediterra - mastihashop, Προκυμαία Χίου

Γιορτή Σούμας στον Άγιο Γεώργιο Συκούση
Κυριακή 9 Αυγούστου 2015
Αγ. Γιώργης Συκούσης, Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου
Συνδιοργάνωση: Μορφωτικός Σύλλογος Αγίου Γεωργίου Συκούση

Εκδήλωση παραδοσιακής μουσικής στα Νένητα
Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015, ώρα 21.00
Πλατεία Νενήτων
Συνδιοργάνωση: Μορφωτικός Εκπολιτιστικός και Αθλητικός Σύλλογος Νενήτων «Η Βοκαριά»

Γιορτή Σούμας στα Μεστά
Τρίτη 11 Αυγούστου 2015, ώρα 22.00
Πλατεία Μεστών
Διοργάνωση: Πολιτιστικός Σύλλογος Μεστών





Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ " ΒΓΕΡΟΥ ΓΛΥΚΑ ΦΑΝΟΥ "



KOINH ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΜΕΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ , ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ

Οι Υπεύθυνοι των Τομέων της Νέας Δημοκρατίας, Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μηταράκης Νότης, Τουρισμού κ. Κόνσολας Μάνος, Εξωτερικών κ. Κουμουτσάκος Γιώργος και Δημοσίας Τάξεως και Προστασίας του Πολίτη κ. Κυριαζίδης Δημήτρης, για το πρόβλημα της Μετανάστευσης, έκαναν την ακόλουθη κοινή δήλωση:
Η Κυβέρνηση, μετά την απαξίωση των κοινοβουλευτικών θεσμών και την προκλητική αδιαφορία της για τη συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της μετανάστευσης, αποφάσισε να πληροφορήσει δια στόματος του κ. Πρωθυπουργού, τη Βουλή και τον Ελληνικό Λαό ότι όλα βαίνουν καλώς!!!
Αφού, δηλαδή, φυγομάχησε κρυπτόμενη για 3 και πλέον μήνες, αφήνοντας προκλητικά αναπάντητη την επίκαιρη επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας αναφορικά με τις ανησυχητικά αυξανόμενες μεταναστευτικές ροές, εμφανίστηκε στη Βουλή για να παρουσιάσει τις ανύπαρκτες δράσεις της στον τομέα αυτό. Και ως εκ θαύματος, οι ερασιτεχνισμοί και τα ευφυολογήματα της αρμοδίας Υπουργού μετουσιώθηκαν σε «έργα» και η προκλητική αδράνεια σε «πράξεις».
Ενώ, δηλαδή, όλη η χώρα και κυρίως τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου βιώνουν καθημερινά την προκλητική απουσία της επίσημης Πολιτείας και πλήττονται από ένα πρόβλημα που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ διόγκωσε τραγικά με τις ανερμάτιστες πολιτικές της των ανοικτών συνόρων, ο κ. Πρωθυπουργός διαπιστώνει πρόοδο, έργο και αποτελεσματικότητα!!!
Δυστυχώς, όμως, η πραγματικότητα τον διαψεύδει καθημερινά και τα όσα είπε από το βήμα της Βουλής συνιστούν για όσους βιώνουν το πρόβλημα απόπειρα πρωτοφανούς κοροϊδίας και εμπαιγμού.
Με αφορμή τη γενικόλογη και αοριστολογική τοποθέτηση του κ. Τσίπρα καταθέσαμε εκ νέου ερώτηση στους συναρμόδιους Υπουργούς, απαιτώντας άμεσες και συγκεκριμένες απαντήσεις για το φλέγον αυτό ζήτημα.

Ανίκανα τα «ευρωπαϊκά» κόμματα να προστατέψουν την οικονομία


fofi-gennimataΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ, έχουν χαθεί στο λαβύρινθο της προπαγάνδας του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον δείχνουν ανίκανα σε συνθήκες πρωτοφανούς κατάρρευσης της Ελληνικής οικονομίας, πρώτον να κεφαλαιοποιήσουν από την ανικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ και δεύτερον να δώσουν πειστικές απαντήσεις ή/και κατευθύνσεις για το τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα.

Παράδειγμα: οι προτάσεις που έδωσε προχτές στη δημοσιότητα η Φώφη Γεννηματά για την ανάταξη της οικονομίας, προκαλούν γέλιο στους ανθρώπους της αγοράς, όταν οι περιγραφικές σκέψεις ενός πολιτικού γραφείου με τη μορφή δελτίου τύπου θέλουν να γίνουν οικονομική πολιτική σε ένα τραπεζικό χάος. Αυτό συμβαίνει, γιατί μία ανακοίνωση που γράφτηκε σε 10 λεπτά, δεν λύνει το πρόβλημα. Αντίθετα το επιδεινώνει γιατί δείχνει την εμμονή στην προχειρότητα.

Οι πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης και οι βουλευτές τους, θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να είναι μέσα στην αγορά, μαζί με την κοινωνία, που τώρα είναι απροστάτευτη. Θα έπρεπε να βλέπουν καθημερινά τους παραγωγικούς φορείς και μαζί να δημιουργούν ένα μέτωπο, απέναντι στην πολιτική και οικονομική αστάθεια. Θα έπρεπε η φωνή τους να είναι δυνατή και λαϊκή και όχι να οπτικοποιείται πίσω από πανάκριβα και πολύχρωμα ταγέρ.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ, είναι κόμματα ανίκανα να απαντήσουν στην προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν μπορούν να την «διαβάσουν» επικοινωνιακά. Και ούτε φυσικά να την απαντήσουν. Η στρατηγική είναι απλή είναι μπροστά τους και δεν τη βλέπουν. Είναι τόσο βαθιά ανίκανα ...ακόμη και με κλειστές Τράπεζες... 

Ιδιαιτέρως ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αναλώνονται στη δικαίωση των επιλογών τους (από το 2010 και μετά... μην ξεχνιόμαστε).

Η ΝΔ αναζητά το «μεταρρυθμιστικό» κέντρο και αμέσως κάνει το φάουλ να επαναφέρει τον λαϊκό Βουλγαράκη με τις offshore…

Το ΠΑΣΟΚ, άλλαξε αρχηγό αλλά δεν φύσηξε κάποιος αέρας ανανέωσης, όταν ο «χείμαρρος» Βενιζέλος, αναγκάζεται εκ των υστέρων να βγάζει ανακοινώσεις για να προσδίδει ποιότητα, στις βουλευτικές παρουσίες της Γεννηματά.

Το τηλεοπτικό ΠΟΤΑΜΙ, προσπαθεί να χτίσει σε μία υποθετική κυβέρνηση εθνικού σκοπού όταν ο Τσίπρας «παίζει» δυνατά δημοσκοπικά επάνω στο ασφαλές 61% του «ΟΧΙ» και φυσικά γελάει μαζί τους.

Τα Ελληνικά «ευρωπαϊκά» κόμματα, θέλουν να μιλούν για Ευρώπη, όταν τα ίδια συμπεριφέρονται μικροκομματικά και ελιτίστικα.

Η οικονομία, και η αγορά έχουν συγκεκριμένους κανόνες. Αυτή τη στιγμή η μετανάστευση δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων στο εξωτερικό, αφήνει παγερά αδιάφορη την αντιπολίτευση, που ζει στην ασφάλεια, της βουλευτικής παρουσίας και αποζημίωσης.

Κανείς από αυτούς, δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Σύντομα το Κράτος θα μείνει χωρίς φόρους. Και τότε θα είναι και το τέλος για τα «ευρωπαϊκά» κόμματα που έστησαν μία Ελλάδα των παροχών. Με πολύ συνδικαλισμό και ποινικοποίηση της επιχειρηματικότητας.

Η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται πρακτικές λύσεις ανάταξης από όλους. Στην προσπάθεια να σωθεί το Δημόσιο, δεν πρέπει να πεθάνει η επιχειρηματικότητα και μαζί και οι φόροι... που συντηρούν αυτό το άρρωστο Δημόσιο.

Και αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει χαθεί μέσα στις ιδεοληψίες των συνιστωσών του, είναι η ώρα ευθύνης των κομμάτων της «ευρωπαϊκής» αντιπολίτευσης να εμπνεύσουν με κάποιο τρόπο και πάλι. Γιατί αυτό που κάνουν τώρα είναι ...το τίποτα, επικοινωνιακά και πρακτικά.

Αργυρώ Θεοτοκάτου
www.tokentro.com