Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ Ο ΣΥΡΙΖΑ , ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΟΙ ΑΝ.ΕΛ. ΜΠΟΥΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν πώς η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ είναι δεδομένη και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τη ΝΔ ως φαίνεται το ενδιαφέρον στρέφεται στο γεγονός αν το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα θα καταφέρει να εξασφαλίσει αυτοδυναμία.
Αυτό όμως εξαρτάται κυρίως από το πόσα κόμματα θα μείνουν εκτός Βουλής και τι ποσοστό θα έχουν αυτά και εν συνεχεία τι ποσοστό θα συγκεντρώσει το πρώτο κόμμα.
Βέβαια, οι δημοσκοπήσεις τεσσάρων ξένων πρεσβειών που αποκάλυψε το defencenet.gr (διαβάστε σχετικά εδώ) φέρνουν πολύ κοντά στην αυτοδυναμία τον ΣΥΡΙΖΑ, ανοίγοντας την ψαλίδα από τη Νέα Δημοκρατία στις πάνω από τις 6 μονάδες διαφορά χωρίς να αποκλείεται μέχρι και διψήφιο νούμερο μέχρι την Κυριακή αν ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η τάση.
Ετσι, παρά την "θολή" έως εθνικά και κοινωνικά επικίνδυνη πρεκλογική ρητορική πολλών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που δεν προοιωνίζουν τίποτα το θετικό, την συγκεκριμένη χρονική στιγμή με αναγωγή επί των εγκύρων κοντά στο 35% και απέχει ελάχιστα από την αυτοδυναμία όσα κόμματα και αν μπουν στη Βουλή, όποιο ποσοστό αν συγκεντρώσει η ΝΔ ποσοστό κάτω από το 26%, χωρίς να εξαρτάται από το άθροισμα των κομμάτων που δεν θα μπουν στη Βουλή.
Εδώ χρειάζεται ένα ποσοστό 36%.
Αν μπούν και οι Ανεξάρτητοι Ελληνες το σενάριο είναι ιδανικό για το αριστερό κόμμα αφού θα έχει στήριξη επιπλέον 10-11 εδρών, αν βέβαια τα βρουν μετά τις εκλογές γιατί ο Α.Τσίπρας όπως έδειξε και στην περίπτωση με την Φ.Κουβέλη "ξέρει να παίρνει και να μην δίνει"...
Σύμφωνα με τον εκλογικό νόμο οι 250 έδρες (οι 50 δίνονται ως μπόνους στο πρώτο κόμμα) θα μοιραστούν αναλογικά σε όλα τα κόμματα που θα ξεπεράσουν το 3%. Ξεκινώντας από μηδενική βάση, από το απίθανο σενάριο τα εκτός βουλής κόμματα να έχουν 0%, το πρώτο κόμμα εξασφαλίζει την αυτοδυναμία εάν λάβει τουλάχιστον 40,4%. Από εκεί και πέρα για κάθε μονάδα που προστίθεται στα εκτός βουλής κόμματα το ποσοστό της αυτοδυναμίας μειώνεται κατά 0,4%.
Ποια είναι τα ποσοστά που δίνουν αυτοδυναμία αν δεν υπάρξει διψήφια διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ
  • 5% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 38,5% για την αυτοδυναμία
  • 7% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 38% για την αυτοδυναμία
  • 8% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 37,2% για την αυτοδυναμία
  • 8,5% εως 9,5% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 37% για την αυτοδυναμία
  • 10% εως 10,5% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 36,5% για την αυτοδυναμία
  • 11% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 36% για την αυτοδυναμία
  • 12% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 35,6% για την αυτοδυναμία
  • 13% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 35,2% για την αυτοδυναμία
  • 14% στα εκτός Βουλής κόμματα απαιτείται 34,8% για την αυτοδυναμία
  • με ποσοστό 15% στα εκτός Βουλής το πρώτο κόμμα θα χρειαστεί 34,4%
Συνήθως (όπως έχουν δείξει οι προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις) τα κόμματα που μένουν εκτός Βουλής συγκεντρώνουν ποσοστό που συνήθως κυμαίνεται από 5% έως 6%, αλλά αυτή την φορά και αντίθετ με το 2012 φαίνεται ότι θα υπάρξει μεγάλη διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος, οπότε τα παραπάνω είναι σχετικά...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΑΠΕΙΛΕΙ ΞΑΝΑ Ο ΣΟΪΜΠΛΕ



Την πάγια θέση του ότι η χρηματοδοτική στήριξη από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) προϋποθέτει τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων και τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς επανέλαβε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας.

«Όποια χώρα της Ευρωζώνης θέλει στήριξη μέσω του ESM θα πρέπει να δεχθεί τον αυστηρό έλεγχο της τρόικας» ξεκαθάρισε ο Βόλφγκανγκ ΣόιμπλεΟ Βόλφγκανγκ Σόιμπλε διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση -εν όψει και των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου στην Ελλάδα- ότι «η τρόικα (ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ) εξακολουθεί να αποτελεί το αποτελεσματικότερο σχήμα ελέγχου για τα προγράμματα οικονομικής στήριξης της Ευρωζώνης».

«Όποια χώρα της Ευρωζώνης θέλει στήριξη μέσω του ESM θα πρέπει να δεχθεί τον αυστηρό έλεγχο της τρόικας. Τα κράτη - μέλη της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να συνεχίσουν τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για να επιτύχουν την οικονομική ανάταξη» δήλωσε ρητά ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών από την πρωτεύουσα της Ινδίας, όπου ταξίδεψε στο πλαίσιο του γερμανικού ανοίγματος προς τις ασιατικές αγορές.

Το... «ψηφίστε υπεύθυνα» και η ανεξαρτησία της ΕΚΤ

Η δήλωση Σόιμπλε έχει ήδη προκαλέσει έντονη συζήτηση στην Ελλάδα. Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί πως πρόκειται για ακόμη μία απόδειξη της δύσκολης κατάστασης στην οποία θα βρεθεί η χώρα σε περίπτωση που προκύψει μια κυβέρνηση η οποία θα... διαπραγματευτεί μόνη της. Από τη μεριά του, ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζει τα λεγόμενα Σόιμπλε ως... προέκταση του «ψηφίστε υπεύθυνα» της Άνγκελα Μέρκελ προς τους Έλληνες.

Οικονομικοί αναλυτές, πάντως, δίνουν έμφαση και στην κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον Ντράγκι και το Βερολίνο αναφορικά με την πρόθεση της ΕΚΤ να προχωρήσει στην αγορά κρατικού χρέους χωρών με οικονομικά προβλήματα. Η τοποθέτηση Σόιμπλε έρχεται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία εντείνονται οι συζητήσεις για την… κάβα Ντράγκι, τα 550 δισ. ευρώ της ΕΚΤ τα οποία θα διατεθούν για την αγορά κρατικών ομολόγων χωρών της Ευρωζώνης στο πλαίσιο εφαρμογής του Προγράμματος Ποσοτικής Χαλάρωσης (QE). Η απόφαση του Μάριο Ντράγκι να προχωρήσει σε αυτήν την ενέργεια προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του Βερολίνου, η οποία συνεχίζει να επιμένει στην πολιτική της λιτότητας και των «σφιχτών» προϋπολογισμών, εκτιμώντας πως η ΕΚΤ δεν πρέπει να αποτελεί τον βασικό αγοραστή κρατικού χρέους.

Για αρκετούς οικονομικούς αναλυτές η στάση του Βερολίνου εκφράζει ξεκάθαρα την ανησυχία της Γερμανίας να μετατραπεί η ΕΚΤ σε... πανάκεια για ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία θα την αντιμετωπίζουν ως... μαξιλαράκι ασφαλείας προκειμένου να λαμβάνουν χρήματα με χαμηλά επιτόκια χωρίς να προσέχουν τα δημοσιονομικά τους. Ήδη, Γερμανοί αξιωματούχοι εμφανίζονται ιδιαίτερα ενοχλημένοι για την απόφαση των Βρυξελλών να χαλαρώσουν τη στάση τους απέναντι σε Γαλλία και Ιταλία, όσον αφορά στην επίτευξη των στόχων τους για τον πληθωρισμό και τα δημόσια ελλείμματα.

Από τη μεριά του, ο Μάριο Ντράγκι θεωρεί πως το QE θα αποτελέσει μια ισχυρή εναλλακτική χρηματοδότησης, που η δυναμική του θα καθησυχάζει τις διεθνείς αγορές, περιορίζοντας τις διαθέσεις των κερδοσκόπων. 

«Η ΕΚΤ βαδίζει στον δικό της δρόμο»


Αναφερθείς στη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας την Πέμπτη, κατά την οποία αναμένεται η ανακοίνωση του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης, κάτι που βρίσκει αντίθετη την Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα της Γερμανίας και την κοινή γνώμη της χώρας, ο Σόιμπλε προέταξε την ανεξαρτησία της ΕΚΤ.

«Θα πρέπει να αποδεχθούμε τις ενέργειες της ΕΚΤ, εφόσον θέλουμε να στηρίξουμε την ανεξαρτησία της. Οι απόψεις μας σε αυτήν την περίπτωση δεν ταυτίζονται» ανέφερε, ενώ για την αιφνιδιαστική απόφαση της Κεντρικής Τράπεζας της Ελβετίας να τερματίσει την έως τώρα πολιτική σύνδεσης του ελβετικού φράγκου στην ισοτιμία των 1,20 ευρώ είπε:

«Η Ελβετία είναι μια ειδική περίπτωση. Δεν πρόκειται για κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, ειδικά στο ευρώ. Καταδεικνύει ότι δεν μπορείς να κινείσαι αντίθετα με τις αγορές για μεγάλο χρονικό διάστημα». 

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας


zougla.gr

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΚΛΟΠΕΣ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΑ



Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», σύμφωνα με το οποίο καταγράφηκαν από ειδική συσκευή ίχνη υποκλοπών και επεμβάσεων σε κινητά τηλέφωνα σε περιοχές όπου βρίσκονται γραφεία κομμάτων καθώς και σε άλλα κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας.

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», σύμφωνα με το οποίο καταγράφηκαν από ειδική συσκευή ίχνη υποκλοπών και επεμβάσεων σε κινητά τηλέφωνα σε περιοχές κοντά στα γραφεία Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑΟ εισαγγελέας Πρωτοδικών Γιώργος Καλούδης θα ερευνήσει αν έχουν τελεστεί τα αδικήματα της παραβίασης του απορρήτου τηλεφωνικών επικοινωνιών κατ’ εξακολούθηση και παραβίασης προσωπικών δεδομένων κατ’ εξακολούθηση με σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος και βλάβη τρίτου.

Οι καταγραφές φέρονται να έγιναν τις τελευταίες δύο εβδομάδες και τα περισσότερα από αυτά τα «πολύ ύποπτα συμβάντα», όπως χαρακτηρίζονταν από το λογισμικό, εντοπίστηκαν σε μικρή απόσταση από τα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας στη Συγγρού και αμέσως μετά στην πλατεία Κουμουνδούρου όπου βρίσκεται το αρχηγείο του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στην ευρύτερη περιοχή των γραφείων του ΠΑΣΟΚ, προς την πλευρά των Εξαρχείων και της Σόλωνος.

Ρεκόρ όμως στις καταγραφές ύποπτης δραστηριότητας για υποκλοπές, η οποία δεν φαίνεται να σχετίζεται με τις εκλογές της Κυριακής, εντοπίζεται στο τρίγωνο ανάμεσα στον Πύργο Αθηνών, στην αμερικανική πρεσβεία και στην οδό Παπαδιαμαντοπούλου, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.



Η συσκευή «Cryptophone 500»


Από τις 6 έως τις 18 Ιανουαρίου λαμβάνονταν μετρήσεις σε καθημερινή βάση και σε διαφορετικές ώρες της ημέρας στα οικοδομικά τετράγωνα γύρω από τα γραφεία των κομμάτων αλλά και σε υπουργεία, όπως το Οικονομικών, καθώς και πρεσβείες. Επίσης, η εφημερίδα επισκέφθηκε επανειλημμένως και περιοχές όπου διαμένουν πολιτικοί αρχηγοί.

Συνολικά, κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων, «Τα Νέα» διήνυσαν περισσότερα από 400 χιλιόμετρα στο κέντρο της Αθήνας και στα προάστια, ενώ διενεργήθηκαν 17.371 μετρήσεις και καταγράφηκαν 193 «πολύ ύποπτα» συμβάντα. Επιπλέον, υπήρξαν 64 περιστατικά «υψηλής» διαβάθμισης, 78 «μέτριας» και 263 «χαμηλής». Η συσκευή που χρησιμοποιήθηκε για τον εντοπισμό της ύποπτης δραστηριότητας είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα κινητά με εφαρμογές προστασίας από τις υποκλοπές: το «Cryptophone 500» της γερμανικής εταιρείας GSMK, το κόστος του οποίου ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ.

Η ίδια ακριβώς συσκευή χρησιμοποιήθηκε κατά τις έρευνες της νορβηγικής εφημερίδας «Aftenposten», η οποία αποκάλυψε τον προηγούμενο μήνα την ύπαρξη σταθμών παρακολούθησης κινητών στο Όσλο.


zougla.gr

Ιστότοπος που θα παρέχει άμεση ενημέρωση στους πολίτες για απαγορευτικά απόπλου των πλοίων


apagoreutiko_apoplou
Διενεργήθηκε σήμερα 20/1 στο Δημαρχείο Χίου ενημερωτική συνάντηση με τοπικούς φορείς για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας μελών του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – με την υποστήριξη μελών του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης – για τη δημιουργία του διαδικτυακού ιστότοπου apagoreytiko.gr
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν συνοπτικά οι στόχοι και τα βασικά στοιχεία της πρότασης
ΣΚΟΠΟΣ:
Ο ιστότοπος apagoreytiko.gr θα παρέχει άμεση ενημέρωση στους πολίτες και στους / στις επισκέπτες / επισκέπτριες της χώρας σχετικά με τα εκδοθέντα και σε ισχύ ανά την Ελλάδα απαγορευτικά απόπλου των επιβατηγών πλοίων
ΣΤΟΧΟΙ:
-Ενημέρωση του κοινού
-Διευκόλυνση του έργου των λιμενικών και τουριστικών υπηρεσιών
-Εκπαίδευση του κοινού και προώθηση της κουλτούρας ασφάλειας (safety culture)
ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ:
Το κόστος προετοιμασίας έχει αναληφθεί εξ ολοκλήρου από τα μέλη της ομάδας πρωτοβουλίας από το 2012, όταν η πρωτοβουλία αυτή τέθηκε επίσημα υπ’όψιν του Υπουργείου Ναυτιλίας. Μέσω της παροχής τεχνικής υποστήριξης από τις αρμόδιες αρχές δεν προβλέπεται να υπάρξει οποιοδήποτε χρηματικό κόστος.
​ΣΥΝΤΟΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Πρόκειται για μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη από μέλη του Πανεπιστήμιου Αιγαίου για τα λιμεναρχεία έτσι ώστε το κάθε κατά τόπους λιμεναρχείο να συνδέεται με τα στοιχεία που θα του έχουν χορηγηθεί για να εισαγάγει την κατάσταση ύπαρξης απαγορευτικού απόπλου και την ώρα επόμενης ενημέρωσης για όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια επιβατηγών πλοίων.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Άμεση ηλεκτρονική ενημέρωση και πληροφόρηση του κοινού.
Αποφυγή ταλαιπωρίας από την πλευρά των λιμεναρχείων αφού με μια διαδικασία λεπτών θα έχουν ενημερώσει το κοινό
Αποφυγή ταλαιπωρίας από την πλευρά του κοινού καθώς δεν θα περιμένει χωρίς λόγο στο λιμάνι συχνά σε κάκιστες καιρικές συνθήκες (για περιπτώσεις πλοίων σε γραμμή με προσεγγίσεις σε περισσότερα από ένα λιμάνια)
Αποφυγή ταυτόχρονης ταλαιπωρίας λιμεναρχείων – κοινού, καθώς προβλέπεται να μειωθούν δραστικά τα τηλεφωνήματα στα κατά τόπους λιμεναρχεία που οδηγούν σήμερα πολλές φορές στο να παραμένουν κατειλημμένες οι γραμμές έκτακτης ανάγκης.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:​
​Μετά την ενημέρωση της Δημοτικής Αρχής, του Λιμενικού Ταμείου και του τοπικού Λιμεναρχείου για την επαναφορά της πρότασης προς τη μελλοντική ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων η εκκινήσασα την πρωτοβουλία Καθ. κ. Ελένη Α. Θανοπούλου ανακοίνωσε ότι αμέσως μετά την ορκωμοσία κυβέρνησης η πρόταση αυτή θα κατατεθεί εκ νέου στην πολιτική ηγεσία ενώ ήδη έχει ενημερωθεί – σε προηγούμενη φάση – η αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Επίσης, καταληκτικά, αναφέρθηκε σε μια ευρύτερη πρόταση της η οποία σκοπεύει να προωθήσει – με τη συνεργασία νομικών – την αφαίρεση κάθε υποκειμενικού στοιχείου στη διαδικασία χορήγησης άδειας απόπλου των πλοίων θεωρώντας ότι όταν υπεισέρχεται υποκειμενική κρίση μπορεί να υπεισέλθει και υποκειμενικό λάθος με τραγικές και ανέκκλητες συνέπειες. Μια τέτοια εξέλιξη θα διευκολύνει την άρση των μέχρι τώρα εμποδίων στα οποία είχε προσκρούσει στο παρελθόν η δημιουργία του προαναφερθέντος ιστότοπου.


e-nautilia.gr

Επιστροφή πινακίδων και διπλωμάτων οδήγησης λόγω εκλογών- Ποιοι μπορούν να τις πάρουν


Ξεκίνησε από σήμερα Τετάρτη 21 Ιανουαρίου μετά από απόφαση του υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Βασίλη Κικίλια , η επιστροφή διπλωμάτων οδήγησης, πινακίδων κυκλοφορίας και αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), προκειμένου να διευκολυνθούν οι ψηφοφόροι που θα κινηθούν με τα δικά τους μεταφορικά μέσα για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος.
Σημειώνεται, ότι η επιστροφή αφορά διπλώματα οδήγησης και πινακίδων κυκλοφορίας που έχουν αφαιρεθεί ή κατατεθεί στις Αστυνομικές Αρχές μέχρι και (20.01.2015). Επίσης, δεν θα εκτελεστούν οι εκκρεμείς διοικητικές αποφάσεις, επιδοθείσες ή μη, που εκδόθηκαν κατ 'εφαρμογή του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ. «Επιβολή διοικητικών μέτρων», για τροχαίες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν μέχρι σήμερα (01.20.2015).
Εξαιρούνται και δεν επιστρέφονται στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας οχημάτων, για τις εξής παραβάσεις:
  • Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
  • Οδήγηση με ταχύτητα πέραν της επιτρεπόμενης.
  • Παραβίαση της ένδειξης ερυθρού σηματοδότη.
  • Κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων.
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
  • Οι αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από δικαστικές ή άλλες Αρχές, εκτελούνται κανονικά.
Επισημαίνεται, ότι για την επιστροφή των παραπάνω στοιχείων οδήγησης και κυκλοφορίας θα πρέπει προηγουμένως να καταβληθεί, όπου επιβλήθηκε, το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο.


aftodioikisi.gr

Συντάξεις: Έως και 12 πλασματικά έτη ασφάλισης για τους δημοσίους υπαλλήλους


Μέχρι και 12 πλασματικά έτη μπορούν να αναγνωρίσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι για να συμπληρώσουν είτε την 25ετία είτε περισσότερα χρόνια ασφάλισης εφόσον τα χρησιμοποιήσουν και για την προσαύξηση της σύνταξής τους.
Το κόστος εξαγοράς των πλασματικών χρόνων στο Δημόσιο πέφτει στο 50% σε σχέση με τους ασφαλισμένους όλων των άλλων Ταμείων, καθώς η αναγνώριση κάθε πλασματικού χρόνου γίνεται με εισφορά 6.67% επί του βασικού μισθού και του επιδόματος των 140,8 ευρώ, δηλαδή επί των αποδοχών τους ως τις 31/10/2011, πριν από την ισχύ του νέου μισθολογίου.
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα:
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


aftodioikisi.gr

Τα προγράμματα των κομμάτων για την Αυτοδιοίκηση - Οι διαφορές και οι ομοιότητες


Ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης βρίσκεται στα πρόθυρα οικονομικής «ασφυξίας», στο πλαίσιο της εφαρμογής, μεταξύ άλλων και των προσφάτως ψηφισθέντων νόμων, ενώ όσον αφορά το προσωπικό της, έχει καταγραφεί ραγδαία μείωση. Έπειτα από μια περίοδο όπου η Αυτοδιοίκηση συγκρούστηκε επανειλημμένα με το κεντρικό κράτος, δημιουργεί εντύπωση το γεγονός ότι στις προγραμματικές θέσεις ορισμένων κομμάτων γίνεται λιτή αναφορά στο θεσμό. Χαρακτηριστικό είναι και ότι πολλοί δήμαρχοι δεν διστάζουν να διατυπώσουν την άποψη ότι θα ήταν προτιμότερο να αναφερθούν τα κόμματα με πιο σαφή τρόπο ως προς τις πολιτικές τους που αναφέρονται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Το η aftodioikisi.gr παρουσιάζει ΚΑΙ παραθέτει προς σύγκριση τις Σχετικές ΜΕ ΤΟΝ θεσμό Αναφορές ΣΤΑ Προγράμματα Των κομμάτων:
Ίδιαίτερη έμφαση στις προεκλογικές η προηγούμενες εξαγγελίες της αναφορικά με την Αυτοδιοίκηση, το κυβερνών κόμμα έχει δώσει στην απόδοση του συνόλου των χρημάτων που συγκεντρώνονται από τον ΕΝΦΙΑ στις τοπικές αρχές. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ξεκίνησε την παρουσίαση του οδικού χάρτη με αναφορά στον ΕΝΦΙΑ και τόνισε ότι θα μειωθεί από το 2015, ώστε να αποφέρει έσοδα στο 1% του ΑΕΠ και να αποδοθεί απευθείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Κατά τα λοιπά, μέχρι προσφάτως, στο προεκλογικό της πρόγραμμα, η ΝΔ έκανε λόγο για μια θεσμικά ισχυρή, λειτουργικά ανεξάρτητη και οικονομικά αυτάρκη Τοπική Αυτοδιοίκηση και επεδίωκε:
  • Την επανεξέταση των χωροταξικών αστοχιών, που έγιναν κατά την εφαρμογή του «Καλλικράτη», με στόχο την ενίσχυση της αναπτυξιακής φυσιογνωμίας και προοπτικής των νέων ΟΤΑ.
  • Ξεκάθαρες αρμοδιότητες με διασφαλισμένους πόρους στους νέους δήμους, όπως προβλέπει το Σύνταγμα.
  • Σαφής οριοθέτηση της σχέσης μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
  • Απλούστευση της λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με κατάργηση άχρηστων γραφειοκρατικών δομών και μείωση του αριθμού των δημοτικών συμβούλων.
  • Ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στην Τοπική Διακυβέρνηση με δυνατότητα διενέργειας τοπικών δημοψηφισμάτων, διευκόλυνση συμμετοχής στις δημόσιες συνεδριάσεις, υποχρέωση δημόσιας λογοδοσίας των τοπικών Αρχών κ.ά.
Διαμόρφωση νέου χρηματοδοτικού πλαισίου για τους δήμους και τις περιφέρειες, ώστε να μπορούν:
- Να ασκούν πολιτικές φορολογικής αποκέντρωσης, να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα (outsourcing), 
- να ακολουθούν κανόνες χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, διαφάνειας και ουσιαστικού ελέγχου λειτουργίας, 
- να προωθούν σημαντικά τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά έργα αξιοποιώντας, εκτός από τους εθνικούς και τους ευρωπαϊκούς πόρους, 
- έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως ΣΔΙΤ, Συμβάσεις Παραχώρησης, Ομόλογα Έργων κ.ά.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ από τη ΔΕΘ, έκανε λόγο για ριζική αναδιαμόρφωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναφέροντας ότι «ο" Καλλικράτης "θα αντικατασταθεί από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο». Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ ο «Καλλικράτης» υπήρξε μία διαλυτική «απορρύθμιση» της Αυτοδιοίκησης, αποτυπώνοντας θεσμικά την αντιδημοκρατική και νεοφιλελεύθερη αντίληψη, που έφτασε στο αποκορύφωμά της, με τα μνημονιακά μέτρα των τελευταίων χρόνων.
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το νέο θεσμικό πλαίσιο που προτείνεται θέτει ως επίκεντρο την πραγματική δημοκρατία, την ανοιχτή και διαφανή λειτουργία των Ο.Τ.Α., τη συλλογικότητα, τον πλουραλισμό, τη λήψη των αποφάσεων από τα «κάτω» προς τα «πάνω »και αυτή η διαφορετική φιλοσοφία αποτυπώνεται σε συγκεκριμένα μέτρα, που αφορούν την επανεξέταση της χωροταξίας, με λειτουργικά κριτήρια και τη σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας, την καθιέρωση της απλής αναλογικής, ως πάγιου εκλογικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και τα Όργανα της Αυτοδιοίκησης, την ενίσχυση των Συλλογικών Οργάνων, τη θέσπιση μορφών ενδοδημοτικής και ενδοπεριφερειακής αποκέντρωσης και τοπικής δημοκρατίας, την καθιέρωση μηχανισμών δημόσιας λογοδοσίας και κοινωνικού ελέγχου. Στόχος του ΣΥΡΙΖΑ ένα θεσμικό πλαίσιο, που θα ξανακάνει την Αυτοδιοίκηση θεσμό λαϊκής εξουσίας.
Στην κατεύθυνση αυτή το κόμμα εξετάζει την απευθείας μεταβίβαση μέρους των φορολογικών εσόδων στην Αυτοδιοίκηση, με ταυτόχρονη δημιουργία ενός μηχανισμού σύγκλισης, που θα εξασφαλίζει τη δίκαιη αναδιανομή των πόρων, μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων Δήμων.
Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ προσανατολίζεται στη μετατροπή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων σε Αναπτυξιακή Τράπεζα, που θα παρέχει με δίκαιους και βιώσιμους όρους τους απαραίτητους πόρους στους Δήμους και τις Περιφέρειες για την υλοποίηση των αναπτυξιακών τους πρωτοβουλιών.
Αναφορικά με τις περιφέρειες ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι απαιτείται αρχικά η ουσιαστική, πολιτική και συμβολική αναβάθμισή τους, δηλαδή να αποκτήσουν τις αρμοδιότητες, που θα επιτρέψουν πράγματι στα περιφερειακά συμβούλια να λειτουργήσουν ως 13 «μικρά κοινοβούλια», να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν συνολικές περιφερειακές πολιτικές.
Σε περίπτωση νίκης στις εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει η νέα κυβέρνηση της Αριστεράς να αποτελέσει ένα νέο, πρωτόγνωρο υπόδειγμα άσκησης της εξουσίας στη χώρα. Το κόμμα εστιάζει σε τρεις μεγάλους πυλώνες:
Πρώτον, ο εκδημοκρατισμός, με προτεραιότητα την αλλαγή του εκλογικού νόμου και την καθιέρωση της απλής αναλογικής - κάτι που σήμερα συζητείται μόνο προσχηματικά και λόγω σκοπιμότητας.
Δεύτερον, η άμεση στήριξη των Ο.Τ.Α., με διασφάλιση της οικονομικής τους βιωσιμότητας, κατάργηση των διαλυτικών μνημονιακών μέτρων, άρση της πολιτικής των απολύσεων κ.λπ.
Τρίτον, η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αφενός με ενίσχυση των δομών κοινωνικής πολιτικής των Ο.Τ.Α., αφετέρου, με την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς, για άρση του κοινωνικού περιθωρίου, στο οποίο έχουν καταδικαστεί χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες στη χώρα μας.
Αναφορικά ΜΕ ΤΟ εκλογικό Σύστημα ΤΟΥ α 'βαθμού Τ.Α ., το προγραμματικό κείμενο του ΣΥΡΙΖΑ που τέθηκε σε διαβούλευση, εστιάζει σε επτά σημεία
1.Οι δημοτικές εκλογές γίνονται κάθε 4 ή 5 χρόνια (υπάρχουν ισοδύναμα επιχειρήματα υπέρ και των δύο εκδοχών), τη δεύτερη Κυριακή του Νοεμβρίου, ταυτόχρονα και στους δύο βαθμούς της Τ.Α., και η εγκατάσταση των νέων αρχών γίνεται την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
2.Τα υπάρχοντα κωλύματα υποψηφιότητας για τους δημόσιους υπαλλήλους καταργούνται.
3.Προβλέπεται ρητά ότι ο αριθμός των δημοτικών συμβούλων καθορίζεται με βάση τα επίσημα στοιχεία της τελευταίας απογραφής, σύμφωνα με τον νόμιμο πληθυσμό.
4.Καταργείται το άρθρο 32 του νόμου 3852/2010, που κατανέμει τις έδρες, δίνοντας τα 3/5 στονεπιτυχόντα συνδυασμό και τα υπόλοιπα 2/5 στους επιλαχόντες.
5.Η εκλογή των δημοτικών συμβούλων γίνεται με βάση το εκλογικό σύστημα της αναλογικής τωνυπολοίπων (χωρίς το +1 που έχει το υπάρχον εκλογικό σύστημα) και με βάση τα αποτελέσματα τηςπρώτης Κυριακής.
6.Γίνονται επαναληπτικές εκλογές (β 'γύρος) την επόμενη Κυριακή, μόνο για την εκλογή του Δημάρχου, ανάμεσα στους δύο πρώτους συνδυασμούς, εάν κανένας συνδυασμός δεν συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των εγκύρων ψηφοδελτίων.
7.Προβλέπεται για τους Δημάρχους όριο δύο μόνο διαδοχικών θητειών, με τη δυνατότητα να πραγματοποιούν άλλη μία θητεία, με την πάροδο μίας αυτοδιοικητικής περιόδου.
Αναφορικά ΜΕ τις αρμοδιότητες:
1. Ανάληψη από τους Δήμους των αρμοδιοτήτων που προκύπτουν εκ του ρόλου τους (πολιτική έκφραση / εκπροσώπηση, κοινωνική αλληλεγγύη, εξασφάλιση βασικών υποδομών, πολιτιστική αναπαραγωγή, αντιμετώπιση έκτακτων περιστάσεων, αναπτυξιακός σχεδιασμός). 
2. Επιπλέον ανάληψη από τους Δήμους εκείνων των κρατικών αρμοδιοτήτων που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών και αποσκοπούν στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους. 
3. Αποφασιστικός διαχωρισμός αρμοδιότητας μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με βάση τον κύκλο των δημόσιων πολιτικών. 
4. Οι ΟΤΑ αναλαμβάνουν στο χωρικό τους επίπεδο, αφενός την υλοποίηση των εθνικών δημόσιων πολιτικών, στα πλαίσια του δημοκρατικού προγραμματισμού, και αφετέρου την ανάπτυξη (σχεδιασμό, υλοποίηση και έλεγχο) τοπικών δημόσιων πολιτικών.
Αναφορικά ΜΕ τ0 Σύστημα Διακυβέρνησης Των ΟΤΑ α 'βαθμού : 
1. Απλοποίηση του Συστήματος Διακυβέρνησης των Δήμων, με τρία βασικά όργανα: 
- Δημοτικό Συμβούλιο: εκλέγεται με αναλογικό τρόπο (βλ παραπάνω.) και αποτελεί το όργανο λήψης των αποφάσεων στρατηγικού χαρακτήρα, 
- Δημοτική Επιτροπή Διοίκησης: εκλέγεται από το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου και αποτελεί όργανο λήψης των αποφάσεων επιχειρησιακού επιπέδου, 
- Δήμαρχος: εκλέγεται άμεσα (. βλ παραπάνω) και αποτελεί τον προϊστάμενο του διοικητικού μηχανισμού του Δήμου. 
2. Παράλληλα, λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής, αντίστοιχης με τη σημερινή. 
3. Δυνατότητα κάθε Δημοτικού Συμβουλίου να συγκροτεί άλλα όργανα (επιτροπές κ.λπ.), ανάλογα με τις ανάγκες του. 
4. Σαφής οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων και ευθυνών μεταξύ των αιρετών συμβούλων και των επαγγελματιών / υπαλλήλων του Δήμου και επίβλεψη της εφαρμογής της συγκεκριμένης αρχής από ένα Υπηρεσιακό Συμβούλιο σε επίπεδο Περιφέρειας. 
5. Κατάργηση του μέτρου της διαθεσιμότητας / των απολύσεων εργαζομένων στους ΟΤΑ. 
6. Λειτουργία των ΟΤΑ με όρους στρατηγικής διοίκησης - Μακροπρόθεσμα και επιχειρησιακά προγράμματα, στοχοθεσία-μετρήσεις, λογοδοσία. 
7. Κατάργηση του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ. 
8. Υποχρεωτική λειτουργία και αναβάθμιση των οργάνων, θεσμών και μηχανισμών συμμετοχής των πολιτών και δέσμευση των Δημοτικών Αρχών από τις αποφάσεις τους (βλ. Αναλυτικά παρακάτω). 
9. Αναδιάρθρωση και απλοποίηση των μηχανισμών εποπτείας επί των ΟΤΑ - Διασφάλιση ότι πραγματοποιείται αυστηρά και μόνο έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας (όπως συχνά συμβαίνει με τους ελέγχους των Γ.Γ. των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή του Ελεγκτικού Συνεδρίου) - Θέσπιση διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου.
Το Ποτάμι υπογραμμίζει ότι η δημοκρατία χρειάζεται να στραφεί προς τις τοπικές κοινωνίες.
«Μια παράλληλη αλλά συνδεδεμένη μεταρρύθμιση είναι η ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης με την ίδρυση μητροπολιτικών δήμων και με την παραχώρηση ευθυνών αλλά και πόρων. Ο φόρος ακινήτων θα μπορούσε να περάσει στους δήμους αντί άλλης «κεντρικής ενίσχυσης», έτσι ώστε οι τοπικές αρχές να λογοδοτούν απευθείας προς τους φορολογουμένους και χρήστες των υπηρεσιών τους », αναφέρει το κόμμα.
Σύμφωνα με το Ποτάμι «ο χάρτης και οι αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα πρέπει να επαναξετασθούν. Στόχος είναι η παραγωγή έργου και όχι η παραγωγή χαρτιών μέσα από αλληλοσυγκρουόμενες αρμοδιότητες Δήμων και Περιφερειών. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει αρμοδιότητες αλλά και τους πόρους, για να ανταποκριθεί σε αυτές. Ο εξορθολογισμένος φόρος των ακινήτων πρέπει τόσο να καθορίζεται, όσο και να εισπράττεται από την τοπική αυτοδιοίκηση. Αυτή θα είναι και η βασική πηγή εσόδων της », επισημαίνει.
Παράλληλα υποστηρίζει ότι τοπικά ή επί μέρους θέματα μπορούν να αντιμετωπίζονται με την άμεση έκφραση της βούλησης των πολιτών σε θεσμοθετημένες τοπικές συνελεύσεις. «Tεχνολογικά μέσα, όπως είναι η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας μπορούν να αξιοποιηθούν για τέτοιους σκοπούς. Tα συμβούλια της γειτονιάς μπορούν να λειτουργήσουν τόσο παράλληλα, όσο και ανεξάρτητα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.Mπορούν να ανασυστήσουν το θεσμό της κοινότητας, χωρίς εκπροσώπηση και επιχορήγηση, αλλά με διαφάνεια και συμμετοχή ».
Το πρόγραμμα του Ποταμιού προβλέπει ότι σε όλους τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι δαπανών, πληρωμών και τήρησης της νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και ελεγκτικές εταιρίες. Πρέπει να γίνει άμεση ενεργοποίηση του θεσμού της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ και του Ελεγκτή Νομιμότητας που συστήθηκε με τον «Καλλικράτη».
Επίσης το Ποτάμι προτείνει «ένα νέο εκλογικό σύστημα με διπλό ψηφοδέλτιο (μονοεδρικές και κομματικό) ώστε να μειωθεί η επιρροή του χρήματος στην πολιτική και να περιοριστεί η εξάρτηση των υποψηφίων βουλευτών από την εύνοια των ΜΜΕ. Το σύστημα των μονοεδρικών θα βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες να επιλέξουν πρόσωπα που έχουν διακριθεί στην τοπική κοινωνία και βρίσκονται πιο κοντά στους ψηφοφόρους ».
Παγίως το ΚΚΕ υπογραμμίζει την ανάγκη του «αγώνα για την απεξάρτηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τους μηχανισμούς και τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της κεντρικής εξουσίας», προτείνοντας μέτρα για τη δημοκρατική αποκέντρωση, τη διασφάλιση πόρων και ουσιαστικών αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ και την καθιέρωση αιρετής Αυτοδιοίκησης βαθμού Γ '.
Σύμφωνα με το ΚΚΕ, « το γνωστό σχέδιο "Καλλικράτης" είναι η προαποφασισμένη από 10ετίας νέα αλλαγή της διοικητικής δομής είναι πλήρως εναρμονισμένη με την πολιτική στήριξης της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, που αποκτούν, μέσω των νέων θεσμών, μεγαλύτερες δυνατότητες δράσης και κερδοφορίας, αδειάσματος της τσέπης των εργαζομένων » .
Όπως συμπληρώνει, « με τον "Καλλικράτη" θεσμοθετούνται, στις σημερινές συνθήκες αναγκών του κεφαλαίου, τα τρία επίπεδα της αστικής κρατικής δομής: κεντρική - περιφερειακή και τοπική διοίκηση. Καμιά αυταπάτη! Καμιά διοικητική μεταρρύθμιση του αστικού κράτους δεν μπορεί να υπηρετήσει τη λαϊκή οικογένεια ... Η "Αυτοδιοίκηση" και η "αποκέντρωση" στην Ελλάδα έχουν γίνει ένα ακόμα προπαγανδιστικό σύνθημα στα χείλη των εκπροσώπων της δικτατορίας των μονοπωλίων και του κράτους τους, προκειμένου να συσκοτίσουν την ουσία της "μεταρρύθμισης" που βάζει ταφόπλακα στα δικαιώματα των λαϊκών στρωμάτων σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς τους, ακόμα και σε αυτήν την παρωδία "Αυτοδιοίκησης" - "αποκέντρωσης" που γνωρίσαμε τις τελευταίες δεκαετίες ».
Μεταξύ άλλων, το ΚΚΕ προτείνει:
  • Κατάργηση κάθε είδους τοπικής φορολογίας, ανταποδοτικών, αντισταθμιστικών και άλλων τελών, όπως του τέλους παρεπιδημούντων για τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς και κάθε έμμεσης φορολογίας (ΦΠΑ σε είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, σε υπηρεσίες Υγείας, σε φάρμακα και σε οικιακά τιμολόγια των πρώην ΔΕΚΟ) που χτυπάνε το λαϊκό εισόδημα.
  • Αμεση κατάργηση όλων των διοδίων σε όλη τη χώρα.
  • Αύξηση της φορολόγησης κατά 45% των επιχειρηματικών κερδών, της εκκλησιαστικής περιουσίας και αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας.
  • Πλήρης και επαρκής κρατική χρηματοδότηση όλων των οργάνων της τοπικής διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη λειτουργία των υπηρεσιών τους.
  • Διεκδικούμε την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων. Τα χρήματα αυτά ανήκουν στους εργαζόμενους. Αφαιρούνται, άμεσα ή έμμεσα, από το εισόδημά τους και αναπληρώνονται από πρόσθετους φόρους και τέλη που επιβάλλονται σε βάρος τους.
  • Κεντρικός σχεδιασμός από ανάλογους κρατικούς φορείς, που θα προγραμματίζουν, θα κατασκευάζουν και θα διαχειρίζονται έργα σύμφωνα με τα προβλήματα και τις ανάγκες των εργαζομένων (π.χ. λαϊκή κατοικία, σύγχρονα σχολεία, προσχολικά κέντρα, πολιτιστικά κέντρα, κέντρα υγείας, προστασία από πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμούς, έντονα καιρικά φαινόμενα, κατολισθήσεις, αποκλεισμούς από χιονοπτώσεις κ.λπ., ρύπανση του αέρα, ρύπανση και μόλυνση των υδάτων, έργα άρδευσης, επίλυση του αποχετευτικού σε ολόκληρες περιοχές, ορθολογική διαχείριση των στερεών αποβλήτων, έμφαση στην ανακύκλωση μακριά από κάθε ιδιωτικοποίηση, ενάντια στην καύση απορριμμάτων.
  • Περιβαλλοντικός σχεδιασμός αντιπλημμυρικών έργων και αποκλειστική κρατική και ολοκληρωμένη διαχείριση υδάτινων πόρων που θα αφορά στην έρευνα, στην προστασία και την αξιοποίησή τους συνολικά στη χώρα και κατά υδατικά διαμερίσματα.
  • Προστασία ελεύθερων χώρων από την τσιμεντοποίηση, του περιαστικού πρασίνου των ορεινών όγκων, περιορισμός των συντελεστών δόμησης, απαλλοτριώσεις για την ανάπτυξη του πράσινου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, καθώς και προστασία των ποταμών, λιμνών, θαλασσών από τη βιομηχανική ρύπανση και των παραλιών από τα φερτά υλικά. Δίκτυα όμβριων υδάτων στις πόλεις και συντήρησή τους. Αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, του θορύβου, της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
  • Ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη και της χώρας. Αποκάλυψη των αιτιών και των ενόχων των διεθνικών μονοπωλίων των ιμπεριαλιστικών χωρών της ΕΕ και ενάντια στις ιμπεριαλιστικές στρατιωτικές επεμβάσεις και πολέμους.
  • Κρατικό δίκτυο υποδομών κοινωνικών εγκαταστάσεων με δωρεάν πλήρεις υπηρεσίες για την οικογένεια, το παιδί, τα άτομα τρίτης ηλικίας, τα ΑμΕΑ, χωρίς προϋποθέσεις και εξαιρέσεις.
  • Δωρεάν κρατικές παιδικές κατασκηνώσεις για όλα τα παιδιά των εργαζομένων και των ανέργων, των άλλων λαϊκών στρωμάτων.
  • Απορρίπτουμε τη λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών με τα ληξιπρόθεσμα ευρωενωσιακά προγράμματα για λίγους, με υποβαθμισμένες και ανεπαρκείς παροχές. Για όσο διάστημα αυτά λειτουργούν, διεκδικούμε να παρέχονται πλήρεις υπηρεσίες σε όλους, με επαρκή ανάπτυξη και πλήρη στελέχωση των υποδομών.
  • Αντιπαλεύουμε κάθε μέτρο αποκέντρωσης - διαφοροποίησης των σχολικών προγραμμάτων και των σχολείων (ευέλικτη ζώνη, ευρωπαϊκά προγράμματα, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, πρόσληψη εκπαιδευτικών από τους ΟΤΑ), που διευρύνει τις ταξικές διακρίσεις, επιβαρύνει οικονομικά τις λαϊκές οικογένειες, αυξάνει την κερδοφορία του κεφαλαίου. Απορρίπτουμε τις «ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας» που συγκαλύπτουν και εντείνουν τις μορφωτικές ανισότητες.
  • Καμία είσοδος επιχειρηματικών συμφερόντων, με το μανδύα της τοπικής κοινωνίας ή των ΜΚΟ, στο περιεχόμενο, στη διοίκηση και γενικά στη διαχείριση των σχολικών μονάδων. Καμιά αύξηση των δημοτικών τελών για τη λειτουργία των σχολείων ή την ίδρυση δημοτικών «πανεπιστημίων» και σχολών, κανένα πρόσθετο χαράτσι άμεσα στους γονείς, κανένας «σπόνσορας» στην εκπαίδευση.
  • Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, με μοναδική προϋπόθεση το πτυχίο. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων. Η πρόσληψη των εκπαιδευτικών και του κάθε είδους βοηθητικού προσωπικού να γίνεται σε κεντρικό επίπεδο.
  • Κατάργηση των ιδιωτικών βρεφονηπιακών σταθμών και νηπιαγωγείων καθώς και των αντίστοιχων δημοτικών που λειτουργούν σε ανταποδοτική βάση. Άμεση κατάργηση των τροφείων.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων όσοι δουλεύουν με ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις και την απαγόρευση με νόμο αυτών των μορφών εργασίας. Στάδιο Κατάργηση των σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και κάθε μορφής ανασφάλιστης εργασίας.
  • Αντιπαλεύουμε τη γενίκευση της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και την επέκταση της εφαρμογής «ευέλικτων εργασιακών σχέσεων» στους ΟΤΑ μέσω προγραμμάτων περιορισμένου χρόνου, Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης, προγραμμάτων κατάρτισης, ή άλλων μέσω ΟΑΕΔ, κ.λπ., αλλά και οποιωνδήποτε άλλων μορφών επιχειρήσεων.
  • Ενταξη των εργαζομένων των δημοτικών επιχειρήσεων που κλείνουν στις υπηρεσίες του δήμου με μόνιμη σταθερή σχέση εργασίας, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Ενταξη και άλλων ειδικοτήτων και κλάδων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Κατάργηση των αρνητικών προϋποθέσεων (επασφάλιστρο κ.ά.) του ισχύοντα νόμου.
  • Ανάπτυξη τοπικής πολιτιστικής δραστηριότητας επιστημονικά σχεδιασμένης και οργανωμένης - σε συνεργασία με τις κεντρικές πολιτιστικές δομές - ώστε να υπηρετεί την πολιτιστική - μορφωτική ανάπτυξη του λαού και όχι την κερδοφορία των μονοπωλίων του τουρισμού και του θεάματος. Ιδρυση κρατικών θεάτρων και κρατικών μουσικών συνόλων σε κάθε πρωτεύουσα νομού με ελεύθερη είσοδο για όλο το λαό. Καταδικάζουμε την πολιτική της ραγδαίας εμπορευματοποίησης και κερδοσκοπικής λειτουργίας των θεσμών πολιτιστικής παρέμβασης των ΟΤΑ (Πολιτιστικοί Οργανισμοί, Δημοτικές Επιχειρήσεις Πολιτισμού, Φεστιβάλ, Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, Δημοτικά Μουσικά Σύνολα, Δημοτικές Πινακοθήκες, κ.λπ.) που υποβιβάζει διαρκώς το επίπεδο του καλλιτεχνικού έργου, καταργεί τη δωρεάν προσφορά του στο λαό και ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στους ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες του πολιτισμού.
  • Να παύσει η λειτουργία και να αποκαθηλωθούν από τους δρόμους οι κάμερες παρακολούθησης. Καμία επέκταση σε παιδικές χαρές, σχολεία, κ.λπ.
  • Εφαρμογή της απλής αναλογικής στην εκλογή των οργάνων της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης.
  • Κατάργηση των ρυθμίσεων που περιορίζουν την αντιπροσωπευτικότητα σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
  • Έμμεση εκλογή του δημάρχου και του περιφερειάρχη με δυνατότητα ανάκλησης μέσω των δημοτικών συμβουλίων που τους εκλέγουν.
Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Παράταξη η ουσιαστική αποκέντρωση πρέπει να ολοκληρωθεί, ώστε οι Περιφέρειες και οι Δήμοι να οργανώσουν το αναπτυξιακό τους μέλλον με βάση τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. «Το ΠΑΣΟΚ-ΔΠΠ προτείνει ένα νέο διοικητικό σύστημα, ένα σύγχρονο παρεμβατικό κράτος δημοσιονομικής σύνεσης και διαχειριστικής επάρκειας, με σκοπό την αναπτυξιακή και παραγωγική επανεκκίνηση της χώρας, καθώς και τη θεαματική βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο, η ασφάλεια των πολιτών είναι απαράγραπτο δημόσιο αγαθό και συνιστά θεμελιώδη προτεραιότητα του κράτους δικαίου », αναφέρει το κόμμα, εστιάζοντας, ειδικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στις εξής θέσεις:
1. Να θεσμοθετήσουμε την περαιτέρω αυτονομία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δίνοντας της αρμοδιότητες, αλλά και την ουσιαστική διαχείριση των πόρων που αυτή διαθέτει, μέσα από ένα σύστημα ανταποδοτικής τοπικής φορολογίας.
2. Να τολμήσουμε να υποστηρίξουμε την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων από φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ή με κύριο άξονα αυτούς. Να θέσουμε, ωστόσο, ένα σαφές πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την αξιοκρατία, τόσο στην επιλογή των καθηγητών όσο και στη δυνατότητα να φοιτούν σε αυτό νέοι και νέες που θα κρίνονται με βάση τις ικανότητές τους και όχι με βάση τις εισοδηματικές τους δυνατότητες.
3. Να προσδώσουμε εξουσία στους δήμους της χώρας, η οποία δεν θα αφαιρείται, ούτε θα περιορίζεται. Για την εκχώρηση νέων αρμοδιοτήτων από το κράτος να λαμβάνονται υπόψη οι πόροι και τα μέτρα πολιτικής, ώστε να εξασφαλίζεται η επιτυχής δράση. Οι αυτοδιοικητικές αρχές, εκτός από τη δυνατότητα να αποκτούν τοπικά δημόσια έσοδα, να ασκούν τη με βάση το Σύνταγμα δυνατότητα άσκησης φορολογικής εξουσίας. Με τον τρόπο αυτό, θα εξασφαλίζεται νομοθέτηση ορίων και θα περιορίζονται οι οικονομικές ανισότητες, μέσα από ένα πρόγραμμα αναδιανομής πόρων και εσόδων.
4. Να δώσουμε δυνατότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση να εφαρμόζει εθνικά προγράμματα σχετικά με την παιδεία και με το σύστημα υγείας, αναλαμβάνοντας ευθύνη τόσο για το προσωπικό, όσο και για τις υποδομές που απαιτούνται.
5. Να εισαγάγουμε νέες μορφές μόνιμης απασχόλησης, που θα επιτρέπουν στους δήμους να στελεχώνονται με προσωπικό άρτια εκπαιδευμένο. Η επιλογή του προσωπικού αυτού να γίνεται με τη διεξαγωγή διαγωνισμών μέσω ΑΣΕΠ. Το νέο αυτό ρυθμιστικό πλαίσιο να περιλαμβάνει και την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους, ενώ σε καμιά περίπτωση να μην συνδέεται με απολύσεις. Να υπάρξει ένα πιο άμεσο και αποτελεσματικό πειθαρχικό δίκαιο.
6. Να καθιερώσουμε την αξιοποίηση των τοπικών και των εθνικών πόρων να είναι ευθύνη των αυτοδιοικητικών αρχών. Ο ρόλος του κράτους να περιορίζεται στην οικονομική ενίσχυση, και ιδιαιτέρα στις επενδύσεις που ενισχύουν το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε περιοχής.
Σκέλος του προγράμματος για τη Δημόσια Διοίκηση, αποτελούν οι θέσεις των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Οι προγραμματικές αυτές θέσεις προβλέπουν:
- Διεξαγωγή τοπικών - εθνικών δημοψηφισμάτων με στόχο την εφαρμογή στην πράξη της άμεσης δημοκρατίας.
- Χρηματοδότηση των ΟΤΑ από την προτεινόμενη Ελληνική Τράπεζα Επενδύσεων για έργα τοπικών υποδομών.
- Δημιουργία μηχανισμού κεντρικού έλεγχου ευρωπαϊκών κονδυλίων (από ΕΣΠΑ, Jessica κτλ) που αφορούν στους ΟΤΑ για μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού οφέ-λους.
- Εφαρμογή της επιστολικής ψήφου των απόδημων στην πράξη, προκειμένου να ασκήσουν επιτέλους όλοι οι Έλληνες το δικαίωμα συμμετοχής τους στις εθνικές εκλογές.
- Αναθεώρηση του νόμου «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», λαμβάνοντας υπ 'όψιν γεωγραφικές ι-διαιτερότητες, όπως νησιωτικότητα και απομόνωση ορεινών περιοχών.
- Κωδικοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας σε κάθε τομέα δράσης της Δημόσιας Διοίκησης, με προτεραιότητα το φορολογικό δίκαιο.
- Υιοθέτηση λογισμικού ανοιχτού κώδικα από τη Δημόσια Διοίκηση για μείωση του κόστους και ανάπτυξη εγχώριας τεχνογνωσίας.  Ανάθεση του χωροταξικού σχεδιασμού και του τοπικού αναπτυξιακού προγραμ-ματισμού στις Περιφέρειες (δευτεροβάθμιους ΟΤΑ).
Σύμφωνα με τη ΔΗΜΑΡ, σε μία περίοδο που παροξύνονται οι επιπτώσεις της κρίσης στην ελληνική κοινωνία, οι Δήμοι, για να επιτελέσουν το ρόλο τους και να αναδειχθούν πραγματικά ως ο πλησιέστερος θεσμός στον πολίτη, πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις με προοδευτικό χαρακτήρα.
Βασικοί άξονες της πρότασης της ΔΗΜΑΡ είναι:
Οικονομικά των Δήμων, πόροι, κατοχύρωση Της οικονομικής αυτοτέλειας
• Φορολογική αποκέντρωση ΓΙΑ αναδιανομή Των εισπραττόμενων φόρων Υπέρ Της αυτοδιοίκησης Χωρίς Αυξηση τους -. ΚΑΙ Ιδιαίτερα Υπέρ Των Οικονομικά μειονεκτούντων ΟΤΑ 
• ΟΙ θεσμοθετημένοι πόροι, οι οποίοι συνοδεύουν τις αρμοδιότητες που έχουν μεταφερθεί στους δήμους, να αποδίδονται πλήρως. 
• Αναμόρφωση των κριτηρίων κατανομής των πόρων, όπου εκτός των βασικών παραμέτρων (πληθυσμός, έκταση, βαθμός απομόνωσης) θα επιβραβεύονται οι πιο δραστήριοι στην παροχή υπηρεσιών ή σε καλές πρακτικές Δήμοι. 
• Ανάληψη πρωτοβουλίας από τα κεντρικά όργανα της Αυτοδιοίκησης για τη συγκρότηση προγράμματος αξιοποίησης της ακίνητης περιούσιας των δήμων. 
• Ανάδειξη της κοινωνικής οικονομίας με αποφασιστική συμμετοχή των δήμων. 
• Αναβάθμιση της δημοτικής επιχειρηματικότητας με συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα. 
• Προάσπιση των δημόσιων αγαθών και κοινωνικών υπηρεσιών που αποτελούν τις βασικές δημοτικές δραστηριότητες.
Εκδημοκρατισμός, συμμετοχή πολιτών, Εσωτερική αποκέντρωση Των δήμων
• Επανεξέταση Της εδαφικής υποδιαίρεσης ΣΕ Δημοτικές Ενότητες ΚΑΙ Αλλαγές όπου κριθεί αναγκαίο ΑΥΤΟ. 
• Ενίσχυση των τοπικών αιρετών οργάνων με πραγματικές αρμοδιότητες, πόρους και αύξηση του αριθμού των μελών. 
• Ουσιαστική λειτουργία των θεσμών συμμετοχής, διαβούλευσης και διαλόγου όπως η Επιτροπή Διαβούλευσης, ο Συμπαραστάτης του Δημότη, το Συμβούλιο Μεταναστών κλπ. 
• Υιοθέτηση της διαδικασίας του συμμετοχικού προϋπολογισμού και θεματικές συνελεύσεις πολιτών για θεματικά αντικείμενα (περιβάλλον, κοινωνική μέριμνα κλπ ώστε ο προγραμματισμός των δημοτικών αρχών να συνδιαμορφώνεται από τους δημότες. 
• Αλλαγές στο εκλογικό σύστημα που να εξασφαλίζουναναλογική εκπροσώπηση, αποτελεσματικότητα διοίκησης και ευρύτερη δημοκρατική νομιμοποίηση των αρχών.
Χωρίς γραφειοκρατία, ΜΕ αποτελεσματικότητα
• Καθορισμός Των αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας, Υπουργείου με βάση τη συνταγματική πρόβλεψη για την αρχή της «τοπικής υπόθεσης». 
• Έλεγχος νομιμότητας με υλοποίηση της πρόβλεψης του Καλλικράτη. 
• Εισαγωγή στοιχείων και κριτηρίων επιβράβευσης μαζί με την αξιολόγηση των δομών. 
• Διαχείριση του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 με σημαντική συμμετοχή των δήμων. 
• Σύνδεση της Κινητικότητας με τα επίπεδα αρμοδιότητας σε κάθε θεσμό. 
• Εισαγωγή νέων συστημάτων και προτύπων διοίκησης, αναπτυξιακής δράσης και κυρίως εσωτερικού ελέγχου για την αξιολόγηση, μέτρηση και διαρκή βελτίωση των αποτελεσμάτων. 
• Επανεξέταση των ελεγκτικών μηχανισμών, που ενισχύουν τη διαφάνεια και διασφάλιση ότι δεν θα παρεμβαίνουν στη σκοπιμότητα των αποφάσεων και δεν θα αποτελούν τροχοπέδη σε αναπτυξιακές δυνατότητες.
Δράσεις Κοινωνικές, Περιβαλλοντικές, Αναπτυξιακές
• Ανάληψη πρωτοβουλιών ΓΙΑ ΤΗΝ αποτροπή ΤΟΥ κοινωνικού αποκλεισμού ΚΑΙ ΤΗ Δημιουργία ενός δικτυου κοινωνικής αλληλεγγύης ΣΕ Τοπικό επίπεδο. 
• Ανάπτυξη δράσεων κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας που θα αντισταθμίζει τις συνέπειες της κρίσης και θα διαμορφώνει ένα καλύτερο καταναλωτικό πρότυπο. 
• Προώθηση φιλικής για το περιβάλλον πολιτικής σε ό, τι αφορά τις μεταφορές, την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων, την κατανάλωση ενέργειας και νερού, τη χρήση βιοκλιματικών εφαρμογών στους κοινόχρηστους χώρους και τη σημαντική αύξηση της ανακύκλωσης των απορριμμάτων. 
• Προώθηση συμπράξεων και δράσεων για την τοπική ανάπτυξη.
Μετατροπή της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης σε πυλώνα Περιφερειακής Ανάπτυξης.
«Η συγκρότηση των αιρετών Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων αποτέλεσε βήμα συγχρονισμού της ελληνικής διοικητικής οργάνωσης με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Η Πολιτεία οφείλει να ολοκληρώσει τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε θέματα αναπτυξιακού προγραμματισμού και χρηματοδότησης δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων » , αναφέρει η ΔΗΜΑΡ.
Βασικά σημεία αιχμής της πρότασης της ΔΗΜΑΡ είναι: 
• Ενίσχυση της Περιφερειακής αυτοδιοίκησης με επιπλέον αρμοδιότητες αλλά κυρίως με πόρους. 
• Έκδοση των προβλεπόμενων Προεδρικών Διαταγμάτων και των σχετικών υπουργικών αποφάσεων του Ν.3852/2010 που παραμένουν ανενεργά (σε ποσοστό γύρω στο 50%). 
• Ανάληψη πρωτοβουλιών στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή του Εθνικού Προγράμματος Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης της χώρας. 
• Διεύρυνση του πεδίου δράσης και συνεργασίας με την κυβέρνηση, που θα συμβάλει στη θεσμική θωράκιση της περιφερειακής αυτοδιοίκησης και θα επιτρέψει την πληρέστερη εκπλήρωση του σκοπού της. 
• Θεσμοθέτηση διαδικασιών μέτρησης της επίτευξης των στόχων των αναπτυξιακών προγραμμάτων και όχι απλώς της απορροφητικότητας. 
• Θεσμοθέτηση ενός οργάνου ανά περιφερειακή ενότητα με τη συμμετοχή των αιρετών περιφερειακών συμβούλων για την εξέταση των θεμάτων της περιφερειακής ενότητας. 
• Ισχυροποίηση της συνεργασίας ανάμεσα στα δύο επίπεδα αυτοδιοίκησης και υλοποίηση της δια-βαθμιδικής συνεργασίας. 
• Κατάργηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και διατήρηση των αρμοδιοτήτων, που για συνταγματικούς λόγους δεν μπορούν να αποδοθούν στην αυτοδιοίκηση, σε περιφερειακές υπηρεσίες υπουργείων.
Προσφάτως ο πρόεδρος του νεότατου -μόλις περίπου 20 ημερών- κόμματος, Γιώργος Παπανδρέου, φέρνει τον «Καλλικράτη» ως βασικό παράδειγμα της τόλμης της κυβέρνησής του για μεταρρυθμίσεις στο κράτος.
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών (ΚΙΔΗΣΟ), αναφέρει ότι αυτό αφορά απόδειξη του ότι«είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε», ενώ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια δεν προχώρησε και υποβάθμισε τις μεταρρυθμίσεις που ξεκίνησε η δική του κυβέρνηση, για να τονίσει ότι τώρα δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο.
Σύμφωνα με τον κ. Παπανδρέου το πρόβλημα του δημόσιου χρέους δεν είναι οι μισθοί, αλλά η αναποτελεσματικότητα, η γραφειοκρατία και η διαφθορά του κράτους. Επ 'αυτού αντιπαραθέτει τα 24 δις του ελλείμματος του 2009 στο κόστος που δημιουργούσε αυτή η παθογένεια.
Έτσι θεωρεί αναγκαίες τις εξής μεταρρυθμίσεις:
-Ενίσχυση Της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη με την ολοκλήρωση της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στις περιφέρειες. 
-Μεταφορά αρμοδιοτήτων αλλά και πόρων στην αυτοδιοίκηση στον τομέα της υγείας, των αστικών μεταφορών, του περιβάλλοντος. 
-Ενίσχυση θεσμών για την κοινωνική λογοδοσία και την δημόσια διαβούλευση στην τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και την ισχυροποίηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης ώστε να έχουν ακόμη πιο σαφή δικαιώματα και υποχρεώσεις. 
-Οριστικό σπάσιμο του γόρδιου δεσμού της γραφειοκρατίας και των ατελέσφορων ελεγκτικών μηχανισμών. 
-Επανασχεδιασμό κάθε διαδικασίας ώστε να γίνεται γρήγορα, αποδοτικά και στο πλησιέστερο . σημείο ΓΙΑ ΤΟ Πολίτη ΚΑΙ ΤΗΝ Επιχείρηση 
-Αναβάθμιση ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ΣΕ συνταγματικά κατοχυρωμένη Ανεξάρτητη Αρχή ΚΑΙ ΤΟΝ επανασχεδιασμό ΤΟΥ Σώματος Ελεγκτών -. Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης 
-Ενεργοποίηση Της ανεξάρτητης αρχής εποπτείας Των ΟΤΑ ώστε ΝΑ ελέγχονται ΟΙ ΟΤΑ Από Ανεξάρτητη Αρχή ΚΑΙ Όχι Από τους φίλους προσκείμενα διορισμένους Γενικούς Γραμματείς. 
-Μεγαλύτερη ευελιξία στους δήμους οι οποίοι είναι σε καλή οικονομική κατάσταση και αποτελούν παράδειγμα χρηστής διοίκησης. 
-Δημιουργία μητροπολιτικού Δήμου στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη ώστε να αποκτήσει αρμοδιότητες αντίστοιχες με τους μεγάλους δήμους της Ευρώπης. 
-Καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ώστε οι πολίτες και οι επιχειρήσεις και εξυπηρετούνται πλήρως και την ψηφιακή πιστοποίηση και υπογραφή για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους. 
-Ολοκλήρωση της διαλειτουργικότητας των διαφόρων μητρώων δεδομένων της δημόσιας διοίκησης, 
-Αναβάθμιση των ΚΕΠ σε ολοκληρωμένα σημεία εξυπηρέτησης και την επέκταση του μοντέλου αυτού σε όλο το δημόσιο τομέα και σε όλα τα υπουργεία.
«Εμείς θα επιβάλουμε προγραμματικό πλαίσιο προοδευτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στην Δημόσια Διοίκηση και την Οικονομίας στη βάση των αρχών και αξιών μας. Στόχος η καταπολέμηση της αδιαφάνειας, της γραφειοκρατίας, των σκοτεινών διασυνδέσεων απελευθερώνοντας τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του τόπου », σημείωσε πρόσφατα, τονίζοντας ότι πάντα πίστευε στην αποκέντρωση, ώστε οι τοπικές κοινωνίες μαζί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν για τα δικά τους θέματα, με αρμοδιότητες και πόρους.


aftodioikisi.gr