Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΔΙΩΞΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΝΑ




Mε απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη,κυρώθηκε ο Κανονισμός Λειτουργίας Περιφερειακών Ομάδων Δίωξης Ναρκωτικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Π.Ο.ΔΙ.Ν.). Οι συγκεκριμένες ομάδες θα λειτουργήσουν αρχικά στις έδρες Λιμενικών Αρχών που αποτελούν τις μεγαλύτερες πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά, παράλληλα και πύλες και για την παράνομη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών. Σε πρώτη φάση ο Κανονισμός θα λειτουργήσει στις λιμενικές αρχές που χρήζουν άμεσης ενίσχυσης την τρέχουσα χρονική περίοδο, όπως ο Πειραιάς, η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα.

Η εξάπλωση του φαινομένου της διακίνησης των ναρκωτικών, καθώς και οι προκλήσεις που απορρέουν από τη εξέλιξη της μορφής του οργανωμένου εγκλήματος επιτάσσουν τη συνεχή αναδιαμόρφωση της στρατηγικής του Λιμενικού Σώματος και την προσαρμογή διαρκώς σε νέα δεδομένα. Το διεθνές εμπόριο, η συνεχώς διευρυνόμενη παγκόσμια υποδομή των μεταφορών και η χρήση του διαδικτύου και των κινητών επικοινωνιών δημιούργησαν μια πιο πολυσύνθετη, διεθνική και δικτυωμένη μορφή του οργανωμένου εγκλήματος. Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα επιβάλλεται η εντατικοποίηση των προσπαθειών και των δράσεων του προσωπικού του Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η δημιουργία εξειδικευμένων Ομάδων Δίωξης Ναρκωτικών σε όλη τηνεπικράτεια, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου και πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος.
Σημειώνεται, τέλος, ότι σταδιακά και σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες και τις μελλοντικές τάσεις, έχει προβλεφθεί η δυνατότητα σύστασης και ενεργοποίησης ικανού αριθμού Π.Ο.ΔΙ.Ν. και στις έδρες έτερων Λιμενικών Αρχών. Απώτερος στόχος σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος είναι να εγκαθιδρυθεί ένας μηχανισμός που θα καλύψει την Ελληνική Επικράτεια κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό, επιβεβαιώνοντας ότι ο στόχος της καταπολέμησης των ναρκωτικών παραμένει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, τόσο σε προληπτικό, όσο και σε κατασταλτικό επίπεδο.

   


ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΟΚ ΤΗΣ ΝΕΛ ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΤΟ ¨ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ"



Κι ενώ χθες ξεκίνηίε  δρομολόγια το "Νήσος Μύκονος" μετά από  3 εβδομάδες απομόνωσης για το Βόρειο Αιγαίο....

Αίτημα για ελεύθερη δρομολόγηση με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη» για κάλυψη της γραμμής Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, κατέθεσε το μεσημέρι στην αρμόδια διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ).

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ από στελέχη της εταιρείας, η ΝΕΛ έχει ζητήσει να πραγματοποιεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα, για όλο τον χρόνο, χωρίς επιδότηση, κάθε Τρίτη και Παρασκευή σε προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κήρυξε έκπτωση τη ΝΕΛ από δύο άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Ο υπουργός μετά από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών είχε προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση στην εταιρεία HELLENIC SEAWAYS της σύνδεσης των νησιών του βορειανατολικού Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα στη γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Βαθύ Σάμου, δύο φορές την εβδομάδα με το πλοίο «Νήσος Μύκονος».

Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι όταν μία εταιρεία υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική ετήσια δρομολόγηση χωρίς επιδότηση, αναστέλλεται τόσο η τρίμηνη δρομολόγηση που είχε κατοχυρωθεί με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», αλλά και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.


ΠΗΓΗ lesvosnews.net

ΔΕΗ: 950 προσλήψεις μονίμων και εποχικών μέχρι το τέλος του 2014


Μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να γίνουν 950 προσλήψεις μονίμων και εποχικών στη ΔΕΗ για την κάλυψη αναγκών του φορέα. Οι προκηρύξεις  θα έχουν την έγκριση του ΑΣΕΠ και θα αφορά  προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων από διοικητικούς και μηχανικούς μέχρι τεχνικούς και εργάτες.
Δύο προκηρύξεις για 600 μόνιμους τον Οκτώβριο
Αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ η πρώτη προκήρυξη της ΔΕΗ ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και η δεύτερη. Συνολικά θα γίνουν 600 μόνιμες προσλήψεις στη ΔΕΗ. Οι προκηρύξεις είναι έτοιμες από καιρό ωστόσο το ΑΣΕΠ σε συνεννόηση με τη ΔΕΗ αποφάσισε να τις δημοσιεύσει μετά τη λήξη της προκήρυξης της ΔΕΔΔΗΕ. Η πρώτη προκήρυξη αφορά 16 ειδικούς επιστήμονες από τις ειδικότητες οικονομολόγων, διοικητικού-οικονομικού διοικητικών λογιστών.
Στη δεύτερη προκήρυξη που θα βγει αμέσως μετά θα ζητηθούν άτομα από τις παρακάτω ειδικότητες: Τεχνίτες Δικτύων, Τεχνικούς Σταθμών, Ηλεκτρολόγους, Τεχνικούς Ορυχείων, Μηχανοτεχνικούς, Τεχνικούς Εξοπλισμού, Τεχνικούς ΜΕΚ, Χειριστές Μηχανημάτων, Οδηγούς κ.ά.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων θα είναι 20ήμερη και για τους δύο διαγωνισμούς και το πιθανότερο σενάριο είναι οι αιτήσεις να υποβληθούν ηλεκτρονικά μέσα από τη σελίδα του ΑΣΕΠ, όπως και στην περίπτωση της ΔΕΔΔΗΕ. Οι περισσότερες θέσεις θα καλυφθούν από τις υπηρεσίες της ΔΕΗ στους νομούς Κοζάνης, Φλώρινας, Αρκαδίας, Βέροιας, Χανιά, κ.α. Στα προσόντα των υποψηφίων θα ληφθούν υπόψη ο χρόνος ανεργίας, οι τίτλοι σπουδών, η προϋπηρεσία σε αντίστοιχη ειδικότητα, η πολυτεκνική ιδιότητα, η εντοπιότητα.
350 συμβασιούχοι τεχνικοί, μηχανικοί και οδηγοί
Με 350 περίπου συμβασιούχους θα ενισχυθεί η ΔΕΗ μέχρι τέλος του έτους. Πρόκειται για προσωπικό που απασχολείται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για την κάλυψη αναγκών της ΔΕΗ σε περιοχές όπου διαθέτει λιγνιτικά κέντρα. Οι ειδικότητες που ζητούνται είναι: τεχνικοί ορυχείων, ηλεκτροτεχνικοί, μηχανοτεχνικοί, τεχνικοί δομικών έργων, οδηγοί, εργάτες. Χειριστές μηχανημάτων, κ.α. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι δεκαήμερη και οι αιτήσεις κατατίθενται στα γραφεία της ΔΕΗ που προκηρύσσει τις θέσεις. Ανάμεσα στα δικαιολογητικά που θα πρέπει να καταθέσουν οι υποψήφιοι για τις εποχικές θέσεις περιλαμβάνονται η αίτηση, πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, αντίγραφα τίτλου σπουδών και φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας.

aftodioikisi.gr

Πώς κατανέμονται 457 θέσεις σε ΟΤΑ και Αποκεντρωμένες για το 2014 – Όλες οι ειδικότητες


Στην κατανομή των 457 θέσεων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ σε δήμους, περιφέρειες έχει καταλήξει, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το υπουργείο Εσωτερικών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μετά από εξαντλητικό έλεγχο των υπηρεσιών του ΥΠΕΣ υπό την καθοδήγηση του υφυπουργού Γιώργου Ντόλιου η κατανομή θα γίνει με δύο τρόπους:
1)     Απευθείας με βάση των πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ
2)     Με νέο κλειστό διαγωνισμό στον οποίο θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνο οι επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ
Συγκεκριμένα:
Α) Απευθείας θα διοριστούν:
-       290 υπάλληλοι σε δήμους: Από αυτούς οι 120 θα καλύψουν κενές θέσεις σε παιδικούς σταθμούς όλων των δήμων της χώρας συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων ενώ οι υπόλοιποι 170 που θα αφορούν, κυρίως, ειδικότητες οικονομολόγων, μηχανικών αλλά και διοικητικών  θα κατανεμηθούν σε μικρούς δήμους της περιφέρειας εκτός των πρωτευουσών νομών
-       60 υπάλληλοι σε περιφέρειες: Αφορά κυρίως τις ειδικότητες των κτηνιάτρων, εποπτών υγείας αλλά και γιατρών
-       40 υπάλληλοι στις αποκεντρωμένες διοικήσεις: Αφορά κυρίως δασολόγους και δασοπόνους

Β) Μέσω του κλειστού διαγωνισμού που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2014 θα γίνει πρόσληψη 67 υπαλλήλων, κυρίως, οικονομολόγων, μηχανικών αλλά και διοικητικών, σε μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς δήμους (σ.σ. στο ΥΠΕΣ υπάρχουν αιτήματα για περίπου 230 προλήψεις από αυτή την κατηγορία δήμων, που σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχουν ούτε έναν υπάλληλο!) αλλά και άλλους μικρούς δήμους που απορφανίστηκαν από υπαλλήλους λόγω της ενδοδημοτικής κινητικότητας. Όπως τονίζουν πηγές του ΥΠΕΣ στην aftodioikisi.gr, σε αυτή την κατηγορία ανήκουν δήμοι που παρά την αντίθεση άποψη του δημάρχου οι υπάλληλοι μετακινήθηκαν με αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων αλλά και άλλοι στους οποίους οι δήμαρχοι μετά την ήττα τους στις εκλογές υπέγραφαν σωρηδόν μετακινήσεις υπαλλήλων μέσω της ενδοδημοτικής κινητικότητας!
O υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος που κίνησε τη διαδικασία των προσλήψεων σε ΟΤΑ και Αποκεντρωμένες

aftodioikisi.gr

Τα προϊόντα που επιτρέπεται να πωλούν τα σχολικά κυλικεία – Οι ανώτατες τιμές


Μόνο συγκεκριμένα τρόφιμα επιτρέπεται να διατίθενται από τα κυλικεία και τις σταθερές καντίνες, που λειτουργούν εντός των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, ενώ ισχύουν και ανώτατες τιμές ανά είδος, όπως επισημαίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), με ανακοίνωσή του την Πέμπτη.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σχολικά κυλικεία και καντίνες επιτρέπεται -μεταξύ άλλων- να πωλούν όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής, καλά πλυμένα και συσκευασμένα σε ατομική μερίδα, αποξηραμένα φρούτα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, επίσης συσκευασμένα σε μερίδα έως 5 γραμμαρίων, φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών και φρουτοσαλάτες από φρέσκια πρώτη ύλη, που παρασκευάζονται επιτόπου, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ουσιών. Επιτρέπονται επίσης οι συσκευασμένοι χυμοί φρούτων χωρίς συντηρητικά και προσθήκη ζάχαρης, σε συσκευασία μέχρι 250 ml.
Οι χώροι εστίασης μπορούν επίσης να παρασκευάζουν και να διαθέτουν σαλάτες από φρέσκα, καλά πλυμένα λαχανικά χωρίς προσθήκη αλατιού, ενώ από γαλακτοκομικά επιτρέπεται να πωλούν τυποποιημένο, πλήρες και ημιαποβουτυρωμένο γάλα σε συσκευασία έως μισού λίτρου, σοκολατούχο με χαμηλά λιπαρά (έως 250 ml) και τυποποιημένο γιαούρτι (έως 5% λιπαρά), χωρίς πρόσθετα σάκχαρα σε μερίδα έως 200 γραμμαρίων.
Παράλληλα, οι μαθητές μπορούν να προμηθεύονται από τα κυλικεία διάφορους τύπους τυριών (με εξαίρεση τα ανακατεργασμένα τυριά, ή τηγμένα τυριά και ανακατεργασμένα τυριά, με αλειφώδη υφή) και απλά αρτοπαρασκευάσματα ή αρτοσκευάσματα, που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές (π.χ., κορεσμένα λιπαρά έως 3%, τρανς λιπαρά μέχρι 0,1% και νάτριο έως 0,5%).
Τα κυλικεία και οι καντίνες των σχολείων μπορούν ακόμη να πωλούν τυρόπιτες, πίτσες και σάντουιτς με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ μεταξύ των αλλαντικών επιτρέπεται μόνο η βραστή γαλοπούλα με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Στα γλυκίσματα, αποδεκτά είναι η κρέμα και το ρυζόγαλο σε μερίδες έως 150 γραμμαρίων(με περιεκτικότητα σε λίπος γάλακτος έως 4%), ο χαλβάς και το παστέλι (έως 50 γραμμάρια), το μέλι και η σοκολάτα υγείας και γάλακτος (έως 30 γραμμαρίων). Δεν επιτρέπεται η διάθεση τσιχλών και καραμελών ή αναψυκτικών.
Ανώτατες τιμές με ΦΠΑ
Οι ανώτατες τιμές των προϊόντων με ΦΠΑ διαμορφώνονται ως εξής:
Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης ή λευκό, με τυρί (με προσθήκη ή μη λαχανικών, τομάτας, ελαιολάδου και άλλων) 1,00 ευρώ. Αν προστεθεί και γαλοπούλα 1,25 ευρώ.
Σουσαμένιο κουλούρι 40 γραμμαρίων τουλάχιστον: 0,40 ευρώ
Τυρόπιτα – σπανακόπιτα με τυρί φέτα ή κασέρι βάρους 120 γραμμαρίων: 1,00 ευρώ
Εμφιαλωμένο νερό των 500 ml, εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου: 0,35 ευρώ
Φυσικοί χυμοί φρούτων με 100% χυμό (χωρίς πρόσθετη ζάχαρη) σε ατομική συσκευασία 250 ml: 0,85 ευρώ.


aftodioikisi.gr

ΟΑΕΔ: Εξ αποστάσεως η ανανέωση της κάρτας ανεργίας


Εξ αποστάσεως, από τον υπολογιστή τους, θα μπορούν στο εξής οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ να ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας τους, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, για την αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, η οποία ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, πρόκειται για έναν ριζικό οργανωτικό εξορθολογισμό που προσφέρει όχι μόνο απτά διαδικαστικά οφέλη, καθώς η επίτευξη μείωσης έως και 3.600.000 επισκέψεων ετησίως θα θέσει οριστικό τέλος στις ουρές και την ταλαιπωρία των ανέργων στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, αλλά και ουσιαστικά οφέλη σε όρους αποτελεσματικότητας, καθώς η αποδέσμευση των εξειδικευμένων εργασιακών συμβούλων του ΟΑΕΔ από καθημερινές διοικητικές διαδικασίες και η επικέντρωσή τους στην κατάρτιση συγκροτημένων Ατομικών Σχεδίων Δράσης για την ένταξη ή επανένταξη των ανέργων στην απασχόληση, θα τονώσει την αποτελεσματική λειτουργία και τη στρατηγική παρέμβαση του ΟΑΕΔ στην αγορά εργασίας.
Το υπουργείο επισημαίνει ακόμη ότι η παραπάνω πλήρης και διαδραστική αξιοποίηση του διαδικτύου για τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ κατέστη τεχνικά εφικτή και λειτουργικά ασφαλής, καθώς η από 1η Μαρτίου 2013 ολοκληρωμένη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» επιτρέπει την αξιόπιστη ηλεκτρονική καταγραφή των ροών της μισθωτής εργασίας και συνεπώς την άμεση ενημέρωση του Οργανισμού για κάθε μεταβολή της εργασιακής κατάστασης των εγγεγραμμένων στα μητρώα του ανέργων, αλλά και τον εντοπισμό τυχόν παραβατικών συμπεριφορών ως προς τη μη νόμιμη λήψη επιδόματος ανεργίας από άτομα που ήδη εργάζονται.
Σημειώνεται, πάντως, ότι οι περίπου 140.000 εγγεγραμμένοι άνεργοι που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας θα συνεχίσουν να προσέρχονται αυτοπρόσωπα στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για λόγους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Με την ψηφιακή ανανέωση της κάρτας ανεργίας, σταματάμε οριστικά τις ουρές και την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας και απελευθερώνουμε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για την ουσιαστική και αποτελεσματική στήριξη των ανέργων, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης.


aftodioikisi.gr

Τι αλλάζει για προσλήψεις, μετατάξεις «διαθέσιμων», γονικές άδειες, αναγνώριση προϋπηρεσίας υπαλλήλων


Αλλαγές στις προσλήψεις συμβασιούχων, στις διαδικασίες μετάταξης/μεταφοράς υπαλλήλων που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας αλλά και στις γονικές άδειες και τις διευκολύνσεις προς γονείς-υπαλλήλους, επέρχονται με διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα», που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε υπαλλήλους ΚΕΠ.
Συγκεκριμένα:
1)      Στο άρθρο 20 ορίζεται ότι η πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου πρέπει να γίνει μέσα σε πέντε μήνες από τη σχετική απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής.
2)      Σύμφωνα με το άρθρο 21 η διαθεσιμότητα λήγει για έναν υπάλληλο όταν αναλαμβάνει υπηρεσία στο νέο φορέα μέσω μετάταξης/μεταφοράς. Μέχρι τότε ο φορέας προέλευσης υποχρεούται να του καταβάλει το 75% του μισθού
3)      Σύμφωνα με το άρθρο 22 αλλάζει η διαδικασία υποχρεωτικών μετατάξεων/μεταφορών προσωπικού. Μεταξύ άλλων ορίζεται ότι οι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι έχουν προτεραιότητα, επιτρέπεται η υποβολή ένστασης στο ΑΣΕΠ κατά των προσωρινών πινάκων αλλά εντός προθεσμίας 10 ημερών αντί ενός μήνα
4)      Με το άρθρο 24 δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους ΚΕΠ να αναγνωρίσουν μέχρι εφτά έτη προϋπηρεσίας
5)      Με το άρθρο 25 τροποποιούνται διατάξεις για γονικές άδειες φυσικών, θετών ή ανάδοχων γονέων, ενώ παρέχονται πρόσθετες διευκολύνσεις στους υπαλλήλους-γονείς όταν πρόκειται για νοσηλεία ή ανατροφή τέκνου
6)     Με το άρθρο 26 επεκτείνεται η μείωση ωραρίου και σε υπαλλήλους-γονείς παιδιών έως 15 ετών με διαβήτη με ποσοστό αναπηρία άνω του 50% και με σύζυγο με ποσοστό αναπηρία άνω του 67% αντί για το ισχύον 100%
7)  Με το άρθρο 32 του απαγορεύεται ο διορισμός ή πρόσληψη στις δημόσιες υπηρεσίες, μονίμου προσωπικού, ή με σύμβαση αορίστου χρόνου, ή ορισμένου χρόνου με δυνατότητα ανανέωσης της σχέσης εργασίας του, εφόσον στον οικείο φορέα δεν υφίσταται κενή οργανική θέση. Κατ” εξαίρεση μόνο, επιτρέπεται κάτι τέτοιο σε προσωποπαγή θέση, αποκλειστικά στις ρητά οριζόμενες περιπτώσεις (π.χ. συμμόρφωση της Διοίκησης με δικαστική απόφαση, διορισμός αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης).

aftodioikisi.gr

Προσλήψεις: 3.420 νέες θέσεις σε παιδικούς σταθμούς


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών για τις 3.420 νέες θέσεις σε δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς όλης της χώρας. Οι προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ, εκδίδονται σταδιακά. Αυτή την περίοδο έχουν δημοσιοποιηθεί 16 διαγωνισμοί σε ισάριθμους δήμους. Το νέο προσωπικό θα υπογράψει 11μηνη σύμβαση με δυνατότητα ανανέωσης, εφόσον συνεχιστεί το πρόγραμμα για την «εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής». Δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς έχουν όλοι οι υποψήφιοι ηλικίας από 18 έως 65 ετών.
Οι ειδικότητες που ζητούνται είναι: Νηπιαγωγοί, Βρεφονηπιοκόμοι, Βοηθοί Βρεφοκόμοι, Μάγειρες, Βοηθητικό Προσωπικό (κουζίνας), Καθαριστές, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι. Οι ενδιαφερόμενοι για τις θέσεις θα πρέπει να διαθέτουν συγκεκριμένα προσόντα: πτυχίο ΤΕΙ για τους Βρεφονηπιοκόμους, απολυτήριο ΙΚΕ ή ΤΕΕ ή Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ για τους Βοηθούς Βρεφοκόμους και πτυχίο ειδικότητας μαγειρικής τέχνης (ΙΕΚ ή ΤΕΕ) για τους Μάγειρες.
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα από τη Δημοκρατία:




















aftodioikisi.gr

Δείτε τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την εγγραφή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού


aen-aspropyrgos
Μέχρι την Τρίτη 7 Οκτώβριου θα πρέπει να έχουν παρουσιαστεί όλοι οι επιτυχόντες στις ΑΕΝ.
Όσοι δεν παρουσιαστούν, μέχρι και την ημερομηνία που προαναφέραμε, θα αποκλείονται από την φοίτηση και την θέση τους θα καταλαμβάνουν οι υποψήφιοι της δεύτερης γενικής κατηγορίας που δεν εισήχθησαν.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την εγγραφή σας στις ΑΕΝ είναι τα εξής:
α) ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΤΗΣ
β) ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
γ) ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ (ΕΑΝ ΗΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΥΝΑ/ΔΕΚΝ)

aftodioikisi.gr

14 χρόνια από την τραγωδία του «Εξπρές Σάμινα»


express_samina
Το επιβατηγό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ της εταιρείας Minoan Flying Dolphins σήμερα Hellenic Seaways ήταν πλοίο (φέρυ-μπωτ κλειστού τύπου) που εκτελούσε την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ικαρία – Σάμος – Πάτμος με τελικό προορισμό τους Λειψούς. Το δρομολόγιο που εκτελέστηκε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, είχε ως κατάληξη μία από τις σοβαρότερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα με 81 νεκρούς, την δεύτερη μεγαλύτερη μετά το ναυάγιο του οχηματαγωγού Ηράκλειον.
Χαρακτηριστικά και πληροφορίες
Μήκος: 107 μ
Πλάτος: 18,00 μ.
Βύθισμα σκάφους: 4,40 μ
Μηχανές: 2 Pielstick
Απόδοση: 10,945 kW
Ταχύτητα: 17,5 ν.μ
Χωρητικότητα: 1,300 επιβάτες και 170 αυτοκίνητα
nauagio_express_samina_5
Το πλοίο «Εξπρές Σάμινα»
Ναυπηγήθηκε στο Σεντ Ναζέρ της Γαλλίας το 1966.Το αρχικό του όνομα ήταν Κορς, ενώ στη συνέχεια μετανομάσθηκε σε «Golden Vergina». Εντάχτηκε στο στόλο της «Minoan Flying Dolphin» με το όνομα «Εξπρές Σαμίνα».
Στις 31 Δεκεμβρίου 2001 και έχοντας συμπληρώσει 35 χρόνια στις θάλασσες, το Σαμίνα θα έβγαινε στη σύνταξη.
Το μοιραίο βράδυ
Το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 το «Εξπρές Σάμινα» αναχωρεί από τον λιμένα του Πειραιά με 533 άτομα, από τα οποία τα 472 ήταν επιβάτες και τα υπόλοιποι 61 το πλήρωμα. Περί ώρα 22.12 ενώ το πλοίο πλησιάζει να προσεγγίσει τον λιμένα της Παροικιάς (πρωτεύουσα-χώρα) της Πάρου, με ανέμους 8 μποφόρ, 2 μίλια ανοικτά της Πάρου, προσκρούει με ταχύτητα 18 κόμβων, στις νησίδες «Πόρτες Πάρου» με συνέπεια το πλοίο να υποστεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλά του, μήκους περίπου τριών μέτρων, στη βάση του δεξιού πτερυγίου ευσταθείας, το νερό να κατακλύσει το μηχανοστάσιο του πλοίου, παίρνοντας γρήγορα κλίση προς τα δεξιά και μετά 25 λεπτά να βυθιστεί.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Νησίδες «Πόρτες Πάρου»
Μεγάλος πανικός προκλήθηκε στους επιβαίνοντες λόγω της συσκότισης που προκλήθηκε στο πλοίο από ηλεκτρική βλάβη καθώς δεν λειτούργησε ούτε η εφεδρική ηλεκτρογεννήτρια (emergency generator) αλλά και από την απουσία ειδοποίησης της σειρήνας έκτακτης ανάγκης αλλά και της σχετικής ενημέρωσης από τα φορητά μεγάφωνα του πλοίου, με πολλούς από αυτούς να πηδούν στη θάλασσα.
Αρχικά το περιστατικό στο θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) δεν εμπνέει κάποια ανησυχία παρ” ότι διαφορετική εικόνα έδιναν οι επιβαίνοντες, επικοινωνώντας μέσω κινητών τηλεφώνων με τηλεοπτικούς σταθμούς. Μετά από αρκετή ώρα το Λιμεναρχείο Πάρου διατάσσει όλα τα παραπλέοντα σκάφη να σπεύσουν στον τόπο του ναυαγίου με πρώτους να φτάνουν στο σημείο του ναυαγίου οι ψαράδες, ενώ στη στην συνέχεια και σκάφη του Λιμενικού και βρετανικά πολεμικά που συμμετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ. Μέρος των διασωθέντων μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας της Πάρου. Ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, έχασε τη ζωή του το ίδιο βράδυ από το άγχος και την πίεση κατά τη διάρκεια της επιχείρησης για τη διάσωση των ναυαγών.
nauagio_express_samina_7
Εικόνα από την στιγμή του ναυαγίου
nauagio_express_samina_3
Εικόνα από την στιγμή του ναυαγίου
Ευθύνες και παραλείψεις
Έπειτα από 12μηνη έρευνα, οι διορισμένοι πραγματογνώμονες (Απ. Παπανικολάου, καθηγητής ΕΜΠ, Ι. Βεντούρας, πλοίαρχος Α” τάξεως, Γ. Δημητριάδης, αντιπλοίαρχος Π.Ν., Θ. Λουκάκης, καθηγητής ΕΜΠ και Εμ. Μανιός, ναυπηγός) παρέδωσαν στις 25 Σεπτεμβρίου του 2001 στον ειδικό εφέτη ανακριτή την έκθεσή τους.
Συγκεκριμένα:
- Οι χειρισμοί του πληρώματος φυλακής γέφυρας ακόμα λίγα λεπτά πριν τη πρόσκρουση ήταν ανεπαρκείς, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση. Περίπου 15 λεπτά πριν την πρόσκρουση, το πλοίο ερήμην των κανόνων ασφαλούς πλοήγησης σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν και εκτός ελέγχου της πραγματικής του θέσης, έπλεε με χρήση αυτόματου πιλότου (autopilot) με ευθύνη του πληρώματος φυλακής γέφυρας και το ακριβές στίγμα του πλοίου δεν ήταν γνωστά στον υποπλοίαρχο.
- Κατά παράβαση του πιστοποιητικού ασφαλείας, οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν όλες ανοιχτές ενώ θα έπρεπε να ήταν ερμητικά κλειστές, με ευθύνη του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου.
– Οι αξιωματικοί του μηχανοστασίου μετά την πρόσκρουση δεν ειδοποίησαν έγκαιρα τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο για την ύπαρξη ρήγματος, παραλείποντας να κλείσουν τις υδατοστεγείς πόρτες (ηλεκτρικό πίνακα ή το χειροκίνητο σύστημα) τις 3 από τις 11 με αποτέλεσμα την ταχεία κατάκλυση υδάτων στο εσωτερικό του σκάφους. Η καθυστέρηση ειδοποίησης του πλοιάρχου ήταν 8-10 λεπτά.
- Δεν τέθηκε σε λειτουργία η σειρήνα έκτακτης ανάγκης για εγκατάλειψη του πλοίου και της σχετικής ενημέρωσης από τα μεγάφωνα του πλοίου, με ευθύνη του πλοιάρχου καθώς επίσης δεν υπήρξε καθοδήγηση από το ανωτέρω πλήρωμα, για οργανωμένη εκκένωση του πλοίου.
- Πολλά σωσίβια δεν ήταν εφοδιασμένα με λαμπτήρες σήμανσης και δεν διέθεταν σφυρίχτρες.
- Το πλοίο λίγο μετά την πρόσκρουση βυθίστηκε στο σκοτάδι, η ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης (emergency generator) εντός ολίγων λεπτών μετά την σύγκρουση λόγω βλάβης έπαψε να λειτουργεί.
- Η παράλειψη διαβίβασης στίγματος του ναυαγίου, με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια των ενεργειών έρευνας και διάσωσης με ευθύνη του πλοιάρχου και του ασυρματιστή του πλοίου. O ασυρματιστής ισχυρίστηκε πως από την πρώτη στιγμή έδωσε το στίγμα μέσω του «Ολύμπια Ράδιο» και του «Καναλιού 4».
nauagio_express_samina
Ο τύπος της εποχής για το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα»
nauagio_express_samina_4
Ο τύπος της εποχής για το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα»
Οι καταγγελίες λίγες ημέρες πριν το ναυάγιο και η αυτοκτονία του εφοπλιστής Παντελή Σφηνιά
Ο Α’ μηχανικός Αναστάσιος Σορόκας, δούλευε στο πλοίο εώς της 19 Σεπτεμβρίου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν το πλοίο βυθιστεί. Ο ίδιος παραιτήθηκε υποστηρίζοντας ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο με πολλά προβλήματα μεταξύ των οποίων η άσχημη κατάσταση μηχανών, παλαιότητα και έλλειψη συντήρησης των τεσσάρων ηλεκτρομηχανών, την προβληματική λειτουργία των συστημάτων καθέλκυσης των λέμβων και την ανεπάρκεια των υδατοστεγών θυρών σε περίπτωση που ένα τμήμα του πλοίου κατακλυζόταν με νερά όπως και έγινε. Μετα από αυτές τις καταγγελίες διατάχθηκαν δύο έκτακτες επιθεωρήσεις, μια στις 21 Σεπτεμβρίου του 2000 και άλλη μια στις 26 του ίδιου μήνα από τους επιθεωρητές του ΚΕΕΠ (Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων)!
Κατά την πρώτη επιθεώρηση, οι επιθεωρητές δεν βρήκαν κανένα πρόβλημα στο πλοίο(!!!) ενώ μετά από νέες καταγγελίες του Α’ μηχανικού, πραγματοποιήθηκε και η δεύτερη επιθεώρηση στην οποία όμως και πάλι δεν βρήκαν κάποιο πρόβλημα (!!!).
O τέως πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας είχε αναφέρει πως το Σάμινα δεν διέθετε Πιστοποιητικό Ασφάλειας. Η ισχύς του Πιστοποιητικού Ασφαλείας, που είχε εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ είχε λήξει στις 17 Αυγούστου του 2000 και ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης.
Ο 55χρόνος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος[17] της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000 πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά.
Οι ποινές
Οι κατηγορούμενοι για το τραγικό ναυάγιο ήταν επτά και καταδικάστηκαν όλοι με τις κάτωθι ποινές
Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννακής καταδικάσθηκε σε κάθειρξη 11 χρόνων 11 μηνών και 25 ημερών για:
• Διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων (κακούργημα)• Ναυάγιο από αμέλεια
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
• σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή
• μη αυτοπρόσωπη διεύθυνση πλοίου από πλοίαρχο σε πλου με δυσχερή σημεία.
Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης 16 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών.
Ο υποπλοίαρχος Αναστάσιος Ψυχογιός καταδικάσθηκε σε κάθειρξη 12 χρόνων, 9 μηνών και 25 ημερών για:
• διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων (κακούργημα)
• ναυάγιο από αμέλεια
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
• σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε κάθειρρξη 19 χρόνων, ενός μήνα και 15 ημερών.
Και οι δύο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οδηγήθηκαν στη Φυλακή για τη συνέχιση της εκτέλεσης της ποινής τους.
Ο ύπαρχος Γιώργος Τριαντάφυλλος καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης 5 ετών και 28 ημερών για:
• διατάραξη ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
• πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
• έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή
• εγκατάλειψη πλοίου χωρίς τη συναίνεση πλοιάρχου
Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση οκτώ χρόνων, εννέα μηνών και 28 ημερών. Η ποινή του είναι εξαγοράσιμη.
Ο Α” μηχανικός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης 7 ετών, πέντε μηνών και 28 ημερών για:
• πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια
• ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
• πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή
• έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή
Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 8 χρόνων, 6 μηνών και 28 ημερών. Η ποινή του είναι εξαγοράσιμη.
Ο ασυρματιστής Δημήτρης Τσούμας καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 10 μηνών με τριετή αναστολή για:
• Εγκατάλειψη πλοίου χωρίς συναίνεση πλοιάρχου. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 15 μηνών με τριετή αναστολή.
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της τότε της πλοιοκτήτριας εταιρείας Νικόλαος Βικάτος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος καταδικάσθηκαν σε ποινή φυλάκισης 2 ετών, 6 μηνών και 2 ημερών για:
• Έκθεση κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο
Η ποινή τους είναι εξαγοράσιμη ενώ πρωτόδικα είχαν καταδικαστεί σε φυλάκιση 4 χρόνων, τριών μηνών και τριών ημερών.
Ο Άρειος Πάγος
Δέκα χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» ανοιχτά της Πάρου, ο Αρειος Πάγος αποφάσισε τελεσίδικα ότι τα κατώτερα δικαστήρια που είχαν χειριστεί την υπόθεση έκαναν νομικά σφάλματα ως προς τα αδικήματα που απέδωσαν στους βασικούς κατηγορούμενους, γεγονός που οδηγεί στην ευμενέστερη ποινική μεταχείρισή τους.
Η Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου με απόφαση, έκανε δεκτή την εισήγηση του αντεισαγγελέα Αθ. Κονταξή και έκρινε ότι πρέπει να μειωθεί η ποινή του πλοιάρχου Βασ. Γιαννακή και να ανατραπεί η σε βάρος του καταδικαστική απόφαση με την οποία του έχει επιβληθεί κάθειρξη 12 ετών. Το Πενταμελές Εφετείο Πειραιά τον είχε κρίνει ένοχο για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας, αλλά όπως έκρινε ο Αρειος Πάγος, το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ερμήνευσε εσφαλμένα την ποινική νομοθεσία, διότι τα δύο πρώτα αδικήματα απορροφώνται από το τρίτο. Έτσι, η ποινική δίωξη σε βάρος του πλοιάρχου είχε παύσει αφού τα δύο πλημμελήματα για τα οποία είχε καταδικαστεί σε 6 χρόνια και 5 μήνες είχαν παραγραφεί. Αντίθετα, παρέμεινε η ποινή των 5 ετών και 6 μηνών που του επιβλήθηκε για διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας και για τα πλημμελήματα της μη αυτοπρόσωπης διεύθυνσης πλοίου και του ναυαγίου από αμέλεια. Ο ίδιος. Την στιγμή της απόφασης του Αρείου πάγου, ο πλοίαρχος είχε αποφυλακιστεί, αφού είχε εκτίσει το μεγαλύτερο μέρος της ποινής του.
Ο Ήρωας φαντάρος μας Βασίλης Ραχούτης
Ο 19χρονος Βασίλης Ραχούτης
Ο 19χρονος Βασίλης Ραχούτης
Έδωσε την ίδια του τη ζωή για να σώσει του συνανθρώπους του, στο ναυάγιο του «Σάμινα», ανοιχτά της Πάρου. Και ήταν μόλις 19 χρονών.
Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τον 19χρονο ήρωα Βασίλη που 13 χρόνια πριν πνίγηκε παλεύοντας με τα κύματα στη θάλασσα της Πάρου προσπαθώντας να σώσει συνανθρώπους του που κινδύνευαν στο ναυάγιο του πλοίου «Εξπρές Σάμινα».
Προς τιμή τους, στην Φθιώτιδα υπάρχει και προτομή του γενναίου φαντάρου όπου και γίνεται κατάθεση στεφάνων στην μνήμη του.
Η προτομή του Βασίλη
Η προτομή του Βασίλη
Επιμνημόσυνος δέηση του φαντάρου Βασίλη Ραχούτη



nauagio_express_samina_10
Φωτογραφία: Κώστα Θωκταρίδη – Συγκλονιστικές εικόνες με το ναυαγισμένο πλοίο
nauagio_express_samina_14
Φωτογραφία: Κώστα Θωκταρίδη – Συγκλονιστικές εικόνες με το ναυαγισμένο πλοίο
nauagio_express_samina_13
Φωτογραφία: Κώστα Θωκταρίδη – Συγκλονιστικές εικόνες με το ναυαγισμένο πλοίο
nauagio_express_samina_11
Φωτογραφία: Κώστα Θωκταρίδη – Συγκλονιστικές εικόνες με το ναυαγισμένο πλοίο
nauagio_express_samina_12
Φωτογραφία: Κώστα Θωκταρίδη – Συγκλονιστικές εικόνες με το ναυαγισμένο πλοίο
nauagio_express_samina_1
Εικόνες θλίψης
nauagio_express_samina_8
Εικόνες θλίψης

aftodioikisi.gr