Τρίτη, 26 Αυγούστου 2014

ΛΑΘΡΑ : ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΙΔΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

ο προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία της συλλογικότητας «Λάθρα; - Επιτροπή Αλληλεγγύης στους πρόσφυγες Χίου» και την υποστήριξη του Εργατικού Κέντρου Χίου συγκεντρώθηκαν είδη πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες και μετανάστες που φτάνουν στο νησί μας. Από πλευράς μας οφείλουμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον κόσμο που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα για μία ακόμα φορά, δείχνοντας ότι η ανθρωπιά δεν γνωρίζει χρώμα θρησκεία και φύλο.
Όλες τις προηγούμενες εβδομάδες μέλη της ομάδας μας σε συνεργασία με τους ανθρώπους του Λιμενικού Σώματος ξεκίνησαν να διανέμουν τα προϊόντα που πολλοί από σας προσέφεραν και συνεχίζουν καθημερινά.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ανάγκες για παξιμάδια/μπισκότα/κράκεςκαι καλούμε όσους μπορούν να βοηθήσουν για μία ακόμα φορά.  
Στο διάστημα των δύο τελευταίων μηνών η ροή προσφύγων είναι για ένα ακόμα καλοκαίρι μεγάλη και όπως φαίνεται από την κατάσταση που υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή, είναι πιθανό να συνεχιστεί. Σήμερα (25/8) στο πάρκινγκ του λιμεναρχείου «κρατούνταν» 300 περίπου άτομα σε συνθήκες καύσωνα χωρίς σκιά, τουαλέτες, στρώματα για να κοιμηθούν.
Για άλλη μια φορά αυτό το καλοκαίρι φάνηκε ότι οι πολιτεία είναι ανέτοιμη, αδιάφορη και σε πολλές περιπτώσεις ανίκανη, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων τοπικά, να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Σαν ομάδα ζητάμε από καιρό ένα χώρο που θα προσφέρει χειμώνα - καλοκαίρι ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες για την ολιγοήμερη παραμονή των προσφύγων στο νησί μας. Κουβέντες πολλές, έργα μηδέν. Κανένας δεν βρέθηκε να σηκώσει το βάρος. Οι εικόνες ντροπής σε μία από τις πύλες εισόδου του νησιού δεν μας τιμούν.
Είναι απαραίτητο να γίνει κάτι τώρα.      

«Λάθρα;» - Επιτροπή Αλληλεγγύης στους πρόσφυγες Χίου
Καμιά ζωή δεν είναι λαθραία  

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΟΤΑ

Υποχρεωτικές μετακινήσεις για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α.
«Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν έχει αυτοτελώς το δικαίωμα να θέτει ή να μη θέτει στόχους, σχετικά με τις μνημονιακές δεσμεύσεις της Χώρας μας» τόνισε η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, μιλώντας, σήμερα το πρωί, στη ΝΕΡΙΤ και απαντώντας στο εάν θα συνεχιστούν οι απολύσεις στο Δημόσιο, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 15.000 απολύσεων το 2014 και οι 5.000, περίπου, εναπομείνασες, μέχρι το τέλος του χρόνου. 

«Η Πολιτεία έχει θεσπίσει το θεσμό των υποχρεωτικών μετακινήσεων, προκειμένου να καλύψει ανάγκες. Θυμίζω την υποχρεωτική μετακίνηση, στο παρελθόν, 8.000 εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν συγκεκριμένα κενά και ανάγκες της Εκπαίδευσης» επεσήμανε η κα. Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας στην ερώτηση, τι θα πράξει η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο, αυτό των Εσωτερικών, στην περίπτωση, που δεν "προχωρήσει" το μέτρο της «εθελοντικής ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας» στους Δήμους, αφήνοντας ουσιαστικά ανοιχτό το ενδεχόμενο - αν όχι προαναγγέλλοντας - πως οι ζητούμενες εσωτερικές μετακινήσεις από Δήμο σε Δήμο, από εθελούσιες θα γίνουν υποχρεωτικές, προκειμένου να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος.

Επί του θέματος, η Υφυπουργός επανέλαβε για ακόμη μία φορά, πως το μέτρο της «εθελοντικής ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας» δε συνδέεται με το πρόγραμμα της "διαθεσιμότητας" «και πολύ περισσότερο με απολύσεις» όπως χαρακτηριστικά τόνισε.


epoli.gr

ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ



Το νέο χωροταξικό , που  εγκρίθηκε μέσα στο καλοκαίρι από τα κόμματα της συγκυβέρνησης-ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στην Ολομέλεια της Βουλής, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος,  είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα νομοσχέδια, όπως το «Νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας - Αττικής και νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης», το «Ρυθμίσεις Θεμάτων Εφοδιαστικής» κ.ά., με τα οποία διαμορφώνεται σταδιακά ένα θεσμικό πλαίσιο με το οποίο, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στρατηγικός στόχος της πλουτοκρατίας της χώρας να μετατραπεί η Ελλάδα σε διαμετακομιστικό, ενεργειακό κόμβο της ΝΑ Μεσογείου αλλά και τουριστικός «κόμβος», διασφαλίζει πλήρη ελευθερία δράσης των επιχειρηματικών ομίλων παντού. Από τα δάση και τις παραλίες της χώρας, μέχρι και μέσα στους οικιστικούς ιστούς, «χτυπώντας» τις συνθήκες διαβίωσης της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.
Η Χίος βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, με τα σχέδια ανάπτυξης των τεράστιων βιομηχανικών ανεμογεννητριών, με το ξεπούλημα του λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ, με το δυνητικό ξεπούλημα του αεροδρομίου και την επικειμένη επέκτασή του μέσα στον κορμό της πόλης, με άμεσο κίνδυνο για τα περιαστικά δάση της Κλειδούς-Τρυπατέ, του Κορακάρη, που ποτέ δε βγήκαν από το μάτι όσων τα θεωρούν φιλέτα προς οικοπεδοποίηση.
            Με τις ρυθμίσεις του νέου χωροταξικού αίρονται ακόμα και αυτοί οι ανεπαρκείς περιορισμοί που υπήρχαν για την προστασία του περιβάλλοντος και των χρήσεων γης. Κάθε ελεύθερος χώρος, ολόκληρες περιοχές θυσιάζονται στο βωμό της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, τουριστικών μονάδων και άλλων παρόμοιων «δράσεων» σε χώρους που πριν δεν επιτρεπόταν.
Καταργείται η έννοια της «αμιγούς κατοικίας» και εισάγεται η κατηγορία Κατοικίας με τον κωδικό «Κ1», ώστε μέσα σε συνοικίες, να επιτρέπονται εκθεσιακά κέντρα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, ξενοδοχεία, πάρκινγκ, ακόμα και πρατήρια καυσίμων, σε χώρους που θα ήταν ανάσα για την εργατική, λαϊκή οικογένεια.
Φτάνει δε στο σημείο, στο άρθρο 25, να χαρακτηρίζει εγκαταστάσεις ανακύκλωσης απορριμμάτων, καύσης τοξικών στερεών αποβλήτων και ΑΠΕ ως «Εγκαταστάσεις Αστικών Υποδομών Κοινής Ωφέλειας», όταν μέχρι τώρα ήταν στην κατηγορία των «υψηλής όχλησης»!
 Χαρακτηριστικό αυτού του πνεύματος είναι ότι στο υπάρχον σχέδιο  για τη Χίο, προτείνεται για τη Β΄ φάση, η απαγόρευση κατάτμησης  και η αχρήστευση μικρών οικοπέδων κάτω των 300/250 μ. για να μην δημιουργούνται μεγάλες οικιστικές πυκνότητες, δηλαδή ο κόσμος κοιμήθηκε με οικόπεδο που αγόρασε ή κληρονόμησε και θα ξυπνήσει με άχρηστο αγροτεμάχιο, όπως καταγγέλλουν  θιγόμενοι από αυτή την κατάσταση που δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια.
Ταυτόχρονα , δέχεται αξιωματικά αύξηση πληθυσμού της απογραφής του 2011, αλλά τα αποτελέσματα της ΕΛΣΤΑΤ έδειξαν μείωση, άρα η προβολή πληθυσμού στη 15ετια είναι λάθος και δυστυχώς ελέω των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, θα συνεχιστεί η φθίνουσα πορεία στην επικράτεια σύμφωνα με έγκυρες δημογραφικές μελέτες.
Θεωρεί δεδομένη ότι υπάρχει έλλειψη δημοτικών ακινήτων και για αυτό προτείνει τις εισφορές σε γη, τη στιγμή που η καταγραφή της μονομετοχικής κτηματικής του Δήμου ανέφερε 3000 ακίνητα σε όλο το νησί!!!
 Η αποτύπωση της πραγματικότητας που έγινε στην Α φάση είναι ελλιπέστατη δεν αναφέρει μεγάλο αριθμό ήδη υπαρχόντων κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων σε κάθε περιοχή , βγάζοντας λάθος στατιστικά για κοινόχρηστους χώρους στις πολεοδομικές ενότητες, και λάθος προτάσεις στη Β1 φάση.
Τέλος ο 1337/1983 και ο ν. 2508/1997 αναφέρουν την δημιουργία επιτροπών κατοίκων ανά περιοχή για γνωμοδότηση στη διαδικασία έκδοσης ΓΠΣ, διαδικασία που επί της ουσίας δεν έγινε ποτέ, ασχέτως ότι γράφουν στα παλλιά τους τα παπούτσια τη λαϊκή γνώμη, στρεφόμενοι στα αφεντικά τους.
Τα νέα δεδομένα με την ψήφιση του γενικού χωροταξικού αποδεικνύουν ότι μιλάμε για νέα φάση πιο δύσκολη για τις λαϊκές οικογένειες και τη λαϊκή κατοικία και περιουσία, για τη φυσιογνωμία του νησιού μας.
Ο χωροταξικός σχεδιασμός είναι ζήτημα βαθύτατα πολιτικό. Εντάσσεται και υποτάσσεται αντικειμενικά στους νόμους της αγοράς, στους νόμους της κερδοφορίας του κεφαλαίου, των μονοπωλιακών ομίλων. Είναι άρρηκτα δεμένος με τη γενικότερη τάση της εμπορευματοποίησης της γης, που θα την πληρώσουν πανάκριβα τα λαϊκά στρώματα.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση δήμου Χίου ο χωροτάκτης είναι ο καπιταλιστής, ο κεφαλαιοκράτης. Αυτός καθορίζει είτε τους όρους δόμησης, είτε τις χρήσεις γης κλπ. Γι' αυτό ακριβώς και το χωροταξικό σχέδιο υπηρετεί τις στρατηγικές επιλογές της πλουτοκρατίας της χώρας μας, στρατηγικές επιλογές που καθορίζουν το νέο αναπτυξιακό μοντέλο. Η Ελλάδα μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο και σε διαμετακομιστικό κέντρο. Η ανάπτυξη του τουρισμού και των ανανεώσιμων πηγών Ενέργειας: Αυτές είναι οι προτεραιότητες των κεφαλαιοκρατών. Αυτά είναι τα επενδυτικά σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων. Μια τέτοια Χίο ονειρεύονται: Με γκαρσονάκια, με λευκές νύχτες, με ξεσπιτωμένες οικογένειες, με μεγαλοεπενδυτές  γης, με τρελό φαγοπότι οικοπεδοποιήσεων και σχεδιασμών, και κόκκινα φώτα που θα σηματοδοτούν τις πράσινες μπίζνες της Impertrola όπως γίνεται στη γείτονα χώρα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση ξεκινά με τη λογική ότι η γη και η χρήσης της είναι κοινωνικό αγαθό και με βάση αυτή τη λογική πρέπει να οργανωθεί ο κοινωνικός χώρος. Θα πρέπει να είναι μια οργάνωση κοινωνικού χώρου, η οποία να ικανοποιήσει συνδυασμένα το σύνολο των κοινωνικών αναγκών και πρώτα απ’ όλα των λαϊκών οικογενειών και των αναγκών τους για φτηνή γη και κατοικία κύρια και εξοχική, για δημόσιους κοινόχρηστους χώρους αθλητισμού, πολιτισμού, ψυχαγωγίας, για προστασία του περιβάλλοντος, για διατήρηση της νησιωτικής φυσιογνωμίας του τοπίου και των οικισμών, για ισόρροπη ανάπτυξη και των τριών τομέων της οικονομίας με προστασία της μαστιχοπαραγωγής και των άλλων αγροτικών δραστηριοτήτων .
Με αυτούς τους άξονες θα δώσει τη μάχη να αποτρέψει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και σ’ αυτό το πλαίσιο καλεί το χιώτικο λαό να διεκδικήσει τα δικαιώματά του, απορρίπτοντας παγίδες και ημίμετρα.
 Ταυτόχρονα επισημαίνει ότι για να δικαιωθούν τα οράματα όλου του λαού για αρμονική συμβίωση χώρου και κοινωνικού ιστού, χρειάζεται άλλη εξουσία, κοινωνικοποίηση της γης, κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, ρήξη ουσιαστικά με τα μονοπώλια και τις εξουσίες τους, αποδέσμευση από την ΕΕ κάτω από συνθήκες λαϊκής εξουσίας και κυριαρχίας.


ΧΙΟΣ 26-8-2014

Τοποθέτηση Αντιπεριφερειάρχη Χίου κ. Κ. Γανιάρη στην Διημερίδα για Ζητήματα Ακτοπλοΐας



Μυτιλήνη 25/8/2014




Η ουσιαστική βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και η πλήρης κάλυψη των αναγκών των νησιών μας, αποτελούν κρίσιμη προϋπόθεση για την τοπική ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής νησιωτών και επισκεπτών. Κάθε αναπτυξιακός σχεδιασμός, ή πραγματοποίηση επενδύσεων δεν μπορεί να έχει νόημα αν προσκρούει σε ένα τοπίο με ακτοπλοϊκές συνδέσεις ελλιπείς και προβληματικές. Με  την έννοια αυτή, η αποφασιστική επένδυση και βελτίωση των υπηρεσιών της ακτοπλοΐας έχει τελικά ανταποδοτικό χαρακτήρα και αντίκτυπο στην προοπτική ανάπτυξης και πληθυσμιακής συγκράτησης των νησιών.
Όπως γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι νησιώτες, η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, η απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και αγαθών, είναι η βάση στην οποία στηρίζονται οι τοπικές μας κοινωνίες και οικονομίες. Είναι επίσης αποφασιστικός παράγοντας για την άρση της απομόνωσης των νησιών και παίζει καταλυτικό ρόλο στο αίσθημα ασφάλειας και συγκράτησης του πληθυσμού στα νησιά.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση στο χώρο της ακτοπλοΐας χειροτερεύει αντί να βελτιώνεται. Οι πράγματι γρήγορες και ποιοτικές υπηρεσίες στη σύνδεση με τον Πειραιά, που προσφέρονται στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, δεν αντιστοιχούν σε ανάλογες υπηρεσίες για όλο το έτος και για όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Αποκορύφωμα ήταν η ελλιπής και προβληματική σύνδεση μεγάλων νησιών όπως η Χίος και η Λέσβος με τον Πειραιά, με δρομολόγια μόλις τρεις ή τέσσερις φορές εβδομαδιαίως  την περσινή χειμερινή περίοδο. Ή ακόμα, η φετινή από κάθε άποψη απαράδεκτη κατάσταση στη σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Βόρειο Ελλάδα (σημειώνω ότι πρόκειται για επιδοτούμενη γραμμή δημόσιας υπηρεσίας) με πολύωρες καθυστερήσεις, ματαιώσεις δρομολογίων, αιφνιδιαστικές αλλαγές και ταλαιπωρία των επιβατών, την περίοδο που διανύουμε.
Για τα νησιά μας, ειδικά για τα νησιά της περιφερειακής Ενότητας Χίου, οι προτάσεις μας είναι σαφείς και συγκεκριμένες:
v    Διασφάλιση καθημερινής σύνδεσης Λέσβου και Χίου με τον Πειραιά, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι κοινωνίες των νησιών δεν μπορούν να αντέξουν και δεύτερη χρονιά υποβάθμισης και απομόνωσης όπως έγινε την χειμερινή περίοδο 2013-2014.
v    Αξιοποίηση του Λιμένα Μεστών Χίου για σύνδεση με το Λαύριο, που μειώνει σημαντικά το χρόνο ταξιδιού και μπορεί να αποτελέσει Δυτική Πύλη του νησιού της Χίου με σημαντική θετική επίδραση στον τουρισμό.
v    Ακτοπλοϊκή σύνδεση Λαυρίου – Λιμένα Μεστών – Ψαρών καθώς και Ψαρών – Λημνιών Βολισσού (με την ολοκλήρωση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα Λημνιά). 
v    Ριζική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (άγονη γραμμή) για τη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με τη Βόρειο Ελλάδα, με αυστηρές προϋποθέσεις για τη συμμετοχή ακτοπλοϊκών εταιρειών (ποιότητα στόλου και υπηρεσιών, αξιοπιστία στην εκτέλεση δρομολογίων) για να μην επαναληφθούν τα απαράδεκτα φαινόμενα του φετινού καλοκαιριού.
v    Αξιοποίηση του νέου Μώλου Οινουσσών ο οποίος κατασκευάζεται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, για σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Πάνω στις συγκεκριμένες αυτές προτάσεις, περιμένουμε την τοποθέτηση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου καθώς και όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ας μου επιτραπεί ωστόσο να τονίσω ότι οποιαδήποτε θετική πρωτοβουλία του Υπουργείου θα μας βρει ως τοπικές κοινωνίες αρωγούς και συμπαραστάτες. Αντίστοιχα περαιτέρω απαξίωση και υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα βρει τις τοπικές κοινωνίες των νησιών μας σε εγρήγορση και κινητοποίηση.

Σας ευχαριστώ. 

Ο Γιώργος “φτύνει” τον Βενιζέλο-Δεν θα πάει στο Ζάππειο αλλά στο Λονδίνο!


Posted by onpolitika στο Αυγούστου 26, 2014
γαπ


Μόνο στο δικό του… Ζάππειο, στα εγκαίνια της έκθεσης «Από τον Ανένδοτο στην Αλλαγή» θα μιλήσει ο Γιώργος Παπανδρέου, αφού, τελικά δεν θα παραστεί στην εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για την 3η Σεπτέμβρη.
Ο πρώην πρωθυπουργός, παρά τις προσκλήσεις και τα μηνύματα που του έστειλαν πολλά στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη για να παραστεί στην

εκδήλωση για την 3η Σεπτέμβρη στο Ζάππειο, κατά τη διάρκεια της οποίας θα μιλήσει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, αποφάσισε σύμφωνα με πληροφορίες να μην πάει, κλείνοντας οριστικά την πόρτα στο ΠΑΣΟΚ του Ευάγγελου Βενιζέλου, αλλά και στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της Κεντροαριστεράς μέσω της Ελιάς και της Δημοκρατικής Παράταξης.
Μάλιστα, ο κ. Παπανδρέου, την ημέρα που θα γίνει η ομιλία του κ. Βενιζέλου στο Ζάππειο θα βρίσκεται στο Λονδίνο, όπου θα μιλήσει σε εκδήλωση για την οικονομική κρίση.

olympia.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΧΙΟΥ


Το Σωματείο οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων Χίου «Ο Άγιος Ιωάννης» ενημερώνει ότι τη Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014, εορτάζει ο σωματειακός ναός Αγίου Ιωάννου Προδρόμου προστάτη των οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων στη περιοχή Τάλλαρος στο Κάμπο.
Ο Όρθρος και εν συνέχεια η Θεία Λειτουργία θα αρχίσουν την 7.30 την πρωϊνήν της Παρασκευής 29 Αυγούστου 2014. Προσκαλούνται οι φιλέορτοι Χριστιανοί, όπως προσέλθουν σε συμπροσευχή.
                                         


ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

    Ο Πρόεδρος                                                                              Ο Γεν. Γραμματέας


Μιχάλης Τσακός                                                                        Δημήτριος Κουτελάκης 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΤΩΝ ΑΝ.ΕΛ. ΣΤΗ ΧΙΟ

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως από την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014 έως και το Σάββατο 30 Αυγούστου 2014 θα βρίσκεται στη Χίο το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και Γραμματέας Συνδικαλισμού του Κινήματος Νίκος Δαγλαρτζής. Κατά την διάρκεια της παραμονής του θα πραγματοποιήσει σειρά επαφών με Πολιτευτές και στελέχη του Κινήματος καθώς και με φορείς του νησιού για ενημέρωσή του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Ο κος Ν. Δαγλαρτζής θα δώσει συνέντευξη τύπου την Παρασκευή στην αίθουσα Μ. ΒΟΥΡΝΟΥ της Περιφέρειας και παρακαλούνται τα τοπικά ΜΜΕ της Χίου να καλύψουν την συνέντευξη.

ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΘΕΤΕΙ ΣΕ ΚΥΝΗΓΟΥΣ (ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ) ΤΗΝ ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΩΝ ...

Σήμερα 20/08/2014 είναι η έναρξη της κυνηγετικής περιόδου και με παρέμβασή μας, ζητήθηκε από το Λιμεναρχείο Αντιπάρου να προβεί σε έλεγχο των κυνηγών που θα φτάσουν στο νησί, λόγω της ιδιαιτερότητας αυτού του μέρους ως προς τα θηράματά του.

Το Λιμεναρχείο Αντιπάρου, αρνήθηκε να προβεί αυτόνομα σε ελέγχους και ζήτησε την συνδρομή της Θηροφυλακής η οποία σύμφωνα με πληροφορίες μας, έλεγξε τους κυνηγούς μόνο ως προς τα νόμιμα μέσα κυνηγιού, επικαλούμενη "δύσκολους καιρούς" για τα χρήματα που απαιτούνται για την τοποθέτηση Microchip και πραγματοποίηση αντιλυσσικού εμβολιασμού. Κάτι που δεν φαίνεται ωστόσο να τους αγγίζει όταν καταβάλλουν το πολλαπλάσιο ποσό για την έκδοση της άδειας θήρας.

Μετά το ανωτέρω περιστατικό, αποδεικνύεται περίτρανα για ακόμα μία φορά, ότι νόμοι για τα ζώα υπάρχουν, μόνο όμως για να σκονίζονται στα συρτάρια των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών.

Σε μία ιδιαίτερη περίοδο για την χώρα, που όλοι "καίγονται" να ελέγξουν την "έξαρση" της λύσσας, δεν υπάρχει κανένας να εφαρμόσει αυτά τα μέτρα.


ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ - ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ


Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, διεξάγεται η διημερίδα με θέμα «Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου» στο Αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου στη Μυτιλήνη, όπου προγραμματίστηκε κατόπιν πρωτοβουλίας του Υπουργού.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας της διημερίδας ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά την ομιλία του άσκησε κριτική σε όσους ομιλούν για ποινικές ευθύνες για την στρεβλή λειτουργία του ακτοπλοϊκού δικτύου, χαρακτηρίζοντας τις αναφορές αυτές «ανυπόστατες και εντελώς άστοχες». Στη συνέχεια ο Υπουργός παρουσίασε τα στατιστικά δεδομένα από το 2009 έως το 2013, τα οποία άλλαξαν δραματικά και δείχνουν τη μεγάλη μείωση που έχει παρατηρηθεί στο μεταφορικό έργο της ακτοπλοΐας και αγγίζει το 30% με 35%.
Έμφαση έδωσε ο κ. Υπουργός στις δράσεις που υλοποιεί αλλά και έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση των επιδοτήσεων για τις μακροχρόνιες ατελέσφορες συμβάσεις. «Τα χρήματα του ελληνικού λαού να δαπανώνται προς τη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε σε μία συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω των οικονομικών της προβλημάτων με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων. Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η εταιρεία έχει κληθεί σε απολογία, της έχει δοθεί παράταση για να το κάνει και πάνω σε αυτή την απάντηση θα ληφθεί η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» σημείωσε.
Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης στά8ηκε στις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Ειδικότερα έκανε εκτενή αναφορά στην ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς την ακτοπλοΐα της χώρας και αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρετούν γραμμές. «Πρέπει να βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας για τον σκοπό αυτό» επεσήμανε.
Μεγάλο βήμα χαρακτήρισε ο κ. Βαρβιτσιώτης την Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε κατά την Ελληνική Προεδρία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η οποία αναφέρεται ρητά στην ιδιομορφία της ελληνικής νησιωτικότητας και της συγκοινωνιακής τους κάλυψης. Ταυτόχρονα ο Υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξουν υπεύθυνες προτάσεις από όλους τους συναρμόδιους φορείς για τη διαμόρφωση του ΕΣΠΑ, ώστε όπως σημείωσε «οι πόροι να μην κατευθύνονται μόνο σε λιμενικές υποδομές, μόνο σε ‘μπετά’, αλλά και την ενίσχυση και την εξυπηρέτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου και πλοίων».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, συγχρόνως, υπογράμμισε το γεγονός ότι όλες οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί από φορείς εξετάζουν σοβαρά την πρόταση των συνδυασμένων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και της χρήσης του συστήματος των ακτινωτών συνδέσεων, οι οποίες όμως πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες των νησιωτών και να πληρούν βασικές προϋποθέσεις, όπως τη συνέπεια του ωραρίου και η ταχύτητα. «Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός των γραμμών με γνώμονα τον σεβασμό των αναγκών των νησιωτών και οποίος θα γίνει σε ένα πλαίσιο αναθεώρησης των όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα» τόνισε σχετικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και της Βόρειας Ελλάδας ευρύτερα, καθώς όπως είπε άποψη του είναι η Λήμνος να ενταχθεί στον κορμό του υπόλοιπου Βορείου Αιγαίου. Ταυτόχρονα σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει προέκταση των συνδέσεων του Βορείου Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα, ενώ προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του Βορείου Αιγαίου πρέπει να δρομολογηθούν πλοία ικανά σε μεταφορική ικανότητα με ταχύτητα και συνέπεια.
Επιπρόσθετα ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του Υπουργείου για την αλλαγή καυσίμου στα ακτοπλοϊκά πλοία με την εισαγωγή του λιγότερου κοστοβόρου και πιο φιλικού στο περιβάλλον lng. «Πριν από ένα χρόνο όταν αναφέρθηκα στο lng πολλοί το αντιμετώπισαν με καχυποψία και με χαρακτήρισαν το λιγότερο ως ονειροπόλο, αλλά πλέον βρισκόμαστε σε μία ώριμη διαδικασία να μπορούμε να πούμε ότι μέσα στη χρονιά θα υπάρχει ένα πλοίο που θα χρησιμοποιεί το lng για καύσιμο με ευεργετικές συνέπειες στα λειτουργικά κόστη και τη βελτίωση του δικτύου», σημείωσε. Παράλληλα αναφέρθηκε στην εφαρμογή του e- ticket, δηλαδή τη δυνατότητα να υπάρχει ένα ηλεκτρονικό boarding pass στα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών, που να εκτυπώνεται, όπως χαρακτηριστικά είπε «από τα ‘έξυπνα κινητά’, μία υπηρεσία που θα διευκολύνει τον επιβάτη στις συναλλαγές του και θα απλοποιήσει το σύστημα κρατήσεων και τις μετακινήσεις του με πλοίο. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο αναθεώρησης του σχετικού προεδρικού διατάγματος και σε λίγες εβδομάδες θα γίνει αυτό πράξη». Επίσης, στάθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης των μικρών πλοίων ή σκαφών που εξυπηρετούν τα νησιά.
Κλείνοντας ο Υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι είναι αποφασισμένος για ουσιαστικές αλλαγές και τομές στο ακτοπλοϊκό δίκτυο και ιδιαίτερα του Βορείου Αιγαίου που παρουσιάζει τα πιο συχνά προβλήματα, αρκεί να υπάρχει καλόπιστη κριτική και όχι κακοπιστία με αναφορές σε εξυπηρέτηση συμφερόντων εφοπλιστών, όπως αναφέρθηκε από πολιτικούς φορείς. «Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ότι είναι δυνατόν για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Είμαι διατεθειμένος να αλλάξω τα πράγματα προς όφελος των νησιωτών μας με τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Διότι κάθε αλλαγή δεν είναι εύκολη αλλά χρειάζεται σύνθεση και συναίνεση για να επιτευχθεί. Πρέπει κάποια στιγμή τα νησιά να σταματήσουν να είναι απομονωμένα και αυτό το διεκδικήσαμε στην Ευρώπη και το διεκδικούμε για την ανάπτυξη τους. Είμαστε περήφανοι για τα ακριτικά νησιά μας και του ρόλου που επιτελούν και αγωνιζόμαστε για τους κατοίκους τους» κατέληξε.

πηγη lesvosnews,net

YΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝ. ΣΠΑΝΟΥΔΗ



Το Εφορευτικό Συμβούλιο της Βιβλιοθήκης, σεβόμενο τη βούληση της διαθέτιδος Μαρίας Παν. Σπανούδη αφού επισκεύασε και ανακαίνισε το επί της Ιπποκράτους 92 στην Αθήνα, χορηγηθέν διαμέρισμα, το παραχωρεί υπό μορφή υποτροφιών σε 3 φοιτητές ή φοιτήτριες για δωρεάν διαμονή σε ατομικά δωμάτια πλήρως εξοπλισμένα για το ακαδημαϊκό έτος 2014-15.
 Οι υποτροφίες αφορούν σε νεοεισαχθέντες/νεοεισαχθείσες στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014 και κριτήρια επιλογής: τη σειρά επιτυχίας, το ατομικό και οικογενειακό εισόδημα, καθώς και την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των αιτούντων. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι μόνιμοι κάτοικοι Χίου και το τμήμα που εισήχθησαν και θα φοιτήσουν να βρίσκεται στην Αθήνα ή τον Πειραιά.

Δικαιολογητικά:
      -          Αίτηση και βιογραφικό σημείωμα
-          Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας
-          Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
-          Πιστοποιητικό μονίμου κατοικίας
-          Εκκαθαριστικό σημείωμα των 2 τελευταίων ετών (ατομικό και οικογενειακό)
-          Απολυτήριο Λυκείου
-          Ατομικό δελτίο επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
-          Βεβαίωση εγγραφής στο τμήμα εισαγωγής
-          Υπεύθυνη δήλωση περί λήψης άλλης υποτροφίας
-          Οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο το οποίο θα αποτελέσει επιπλέον κριτήριο  για την επιλογή του υποψηφίου (αναπηρία, αδέλφια φοιτητές, πολυτεκνία κ.α)

Οι αιτήσεις με τα δικαιολογητικά θα κατατεθούν στη γραμματεία της Βιβλιοθήκης (Δευτέρα έως Παρασκευή  09:30 – 11:30) μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Πληροφορίες στο τηλ. 22710-44246 (εσωτ. 2).