Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

ΔΗΜΟΙ: "5.000 ΔΟΜΕΣ - 20.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - 190.000 ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ"



Με αναφορές στις δομές που δημιούργησαν οι δήμοι ξεκίνησε την εισήγηση της ΚΕΔΕ για τα κοινωνικά ζητήματα ο Σίμος Δανιηλίδης, Πρόεδρος Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, Απασχόλησης και Αλληλεγγύης.
«Η περίοδος που μεσολάβησε από το συνέδριο της Κομοτηνής τον Ιανουάριο του 2012 χαρακτηρίζεται από το βάθεμα της κρίσης στη χώρα μας και την επιδείνωση των κοινωνικών δεικτών με κυριότερο αυτόν της ανεργίας. Σε αυτό το περιβάλλον κρίσης με ταυτόχρονη δραματική μείωση των πόρων της αυτοδιοίκησης οι Δήμοι της χώρας συντήρησαν και ανέπτυξαν ένα πολυσύνθετο δίκτυο κοινωνικών δομών το οποίο αποτελεί το μόνο συγκροτημένο εθνικό σύστημα άσκησης κοινωνικής πολιτικής» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εισήγηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι δήμοι ανέπτυξαν 5 χιλιάδες δομές που βοήθησαν 192.139 πολίτες και απασχόλησαν 20.969 ανθρώπους», είπε ο κ. Δανιηλίδης
Οι προτάσεις της ΚΕΔΕ για την κοινωνική πολιτική και την απασχόληση συνοψίζονται σε 5 άξονες.
Ο πρώτος άξονας αφορά το Δίκτυο κοινωνικών δομών της αυτοδιοίκησης. Εμπεριέχει τα προγράμματα. «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής». «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κατ’ οίκον φροντίδας» συνταξιούχων, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ). Επίσης, δράσεις άμεσης καταπολέμησης της φτώχειας και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής και ενίσχυση των Κέντρων Πρόληψης της Εξάρτησης από Ναρκωτικά και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας.
Ο δεύτερος άξονας αφορά την κατασκευή κοινωνικών υποδομών.
Ο τρίτος την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Ο τέταρτος, δράσεις και προγράμματα  για την εργασία.
Ο πέμπτος την ενίσχυση  του ρόλου της αυτοδιοίκησης στη νέα προγραμματική περίοδο
aftodioikisi.gr

"MAΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ"



«Είναι λυπηρό να διαπιστώνουμε ότι συντελείται μονομερής και «άνωθεν» κατάργηση θέσεων εργασίας. Η  μονομερής και «άνωθεν» διαγραφή ολόκληρων δημοτικών φορέων υπονομεύει και ακυρώνει το ρόλο της Τ.Α., τη γυρίζει πίσω στη δεκαετία του ’60 και την περιορίζει στην έκδοση πιστοποιητικών» τόνισε ο Πρόεδρος Επιτροπής Θεσμών – μέλος Δ.Σ. ΚΕΔΕ Νίκος Παπαγελής, παρουσιάζοντας την εισήγηση του ΔΣ της ΚΕΔΕ για τα «θεσμικά».
Ο κ. Παπαγελής τόνισε ότι  στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης ο μόνος φορέας του Δημοσίου που προχώρησε σε συγχωνεύσεις και αναδιαρθρώσεις των δομών και των υπηρεσιών του ήταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ανέφερε ότι «στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου από 4.300 συγχωνεύτηκαν σε 520 ήτοι μείωση 88%, ενώ οι δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) από 1350 συγχωνεύτηκαν σε 492 ήτοι μείωση 64% και οι ΔΕΥΑ από 230 σε 126 ήτοι μείωση 45%.»
Υπογράμμισε  ότι στις σημερινές δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, θεμελιώδεις αρμοδιότητες της Τ.Α που ανακουφίζουν τις πιο ευαίσθητες και ευάλωτες στις συνέπειες της κρίσης κοινωνικές ομάδες πολιτών. ασκούνται μέσω των κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων
Οι αρμοδιότητες
Αυτονόητη είναι η αρχή ότι η αποτελεσματική Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ευημερία της περιφέρειας, έχοντας στη διάθεσή της τις αρμοδιότητες αλλά και τους απαραίτητους πόρους για να τις ασκήσει. Πρέπει να επιζητεί τη μέγιστη αποτελεσματικότητα η οποία όμως απαιτείται να έχει εξελισσόμενο χαρακτήρα. Έτσι λοιπόν αποτελεί άμεση προτεραιότητα να συγκεκριμενοποιηθούν οι σχέσεις Κεντρικής Κυβέρνησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνυπολογίζοντας το τεράστιο πλέον πρόβλημα της  χρηματοδότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όπως τόνισε ο κ. Παπαγελής  « δεν αρνούμαστε να αναλάβουμε αρμοδιότητες. Εάν όμως δεν μεταβιβαστούν μαζί με τις αρμοδιότητες και το αναγκαίο προσωπικό, που σήμερα υπηρετεί στις υπηρεσίες που θα μεταφερθούν, καθώς και οι πόροι, τα προβλήματα θα είναι πολλά και δύσκολα.Και τα προβλήματα για το εκσυγχρονισμό γενικότερα της αυτοδιοίκησης δεν είναι δυνατό να λυθούν μόνο με αλλαγές στις πολιτικές και οργανωτικές δομές. Η κύρια διαπίστωση είναι ότι πρέπει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες με πόρους και προσωπικό. Πρέπει να αντιληφθεί και η Κυβέρνηση ότι δεν αρνούμαστε την άσκηση των αρμοδιοτήτων αλλά ότι ζητάμε να αναδιαρθρώσει ολόκληρο το διοικητικό σύστημα, ξεκινώντας από το κεντρικό επίπεδο
Οι έλεγχοι
Στην εισήγηση του το ΔΣ της ΚΕΔΕ σημειώνει :
«Διαπιστώσαμε ότι πολλά προβλήματα στους Δήμους δεν δημιουργούνται από συνειδητή παράκαμψη της νομοθεσίας, αλλά από προβλήματα της ίδιας της νομοθεσίας και της νομολογίας (πολυπλοκότητα και έλλειψη κωδικοποίησης) και από οργανωτικά προβλήματα (έλλειψη προσωπικού, εξοπλισμού, οργάνωσης κτλ.). Η γνώμη μας είναι ότι θα πρέπει, για την επίτευξη του στόχου της αποτελεσματικής λειτουργίας των ΟΤΑ, που είναι και το ποθούμενο αποτέλεσμα, να περιοριστούν οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί, πράγμα που έχει ζητηθεί και σε προηγούμενο Συνέδριο, σε έναν Ενιαίο Φορέα που θα αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή απαλλαγμένη από κρατικές παρεμβάσεις, η οποία θα έχει επαρκή επιστημονική στελέχωση με εμπειρία και η οποία θα διεξάγει αξιόπιστους ελέγχους , που θα πρέπει να περατώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα.»

aftodioikisi.gr

EΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΠΕΔ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ



Προς: ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΕΔΕ
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου, στη συνεδρίαση της 29ης Μαϊου 2013, συζήτησε τα προβλήματα που απασχολούν τους Δήμους της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και κατέληξε στις παρακάτω θέσεις και προτάσεις που θα τεθούν στο συνέδριο της ΚΕΔΕ:
• Τα ακριτικά μας νησιά αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ τους αλλά και με το κέντρο. Η καταστρατήγηση των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση λιμενικών έργων, η ελλιπής εκπροσώπηση της αυτοδιοίκησης στο ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνίων) είναι θέματα που πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν και να εξευρεθούν λύσεις. Δεν είναι δευτερευούσης σημασίας οι εξοντωτικές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια που καθιστούν αδύνατη τη μετακίνησή μας ακόμη και για λόγους υγείας.
• Η κατανομή των ΚΑΠ με την νέα απογραφή, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας. Οι καθυστερήσεις στην απόδοση των πόρων στην Αυτοδιοίκηση δημιουργούν πλείστα σοβαρά προβλήματα.
• Οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις εγκρίσεις των αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων και ο συγκεντρωτισμός στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, δυσχεραίνουν την λειτουργία των Δήμων μας στην εκτέλεση των έργων και κυρίως σε αυτά του ΕΣΠΑ. Καλούμε το Υπουργείο Εσωτερικών να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε οι εγκρίσεις στις αποφάσεις μας να παρέχονται τοπικά από τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες.
• Οι Επίτροποι και οι υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα πρέπει να περιορίζονται σε ελέγχους νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας που σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται.
• Η γραφειοκρατία σε όλα τα επίπεδα αυξάνεται, παρά τις εξαγγελίες για μείωση, με αποτέλεσμα να γίνεται δυσχερέστερη η λειτουργία των Δήμων μας, να ταλαιπωρούνται οι δημότες μας και να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις εκτελέσεις των έργων.
• Οι εξαγγελίες για καταργήσεις δομών(ΚΔΑΠ, ΚΗΦΗ, Βοήθεια στο σπίτι), αλλά και των Νομικών Προσώπων των Δήμων και οι απολύσεις εργαζομένων που συνεπάγονται από αυτές , μας βρίσκουν ριζικά αντίθετους και θα έχουν άμεσες αρνητικές και οδυνηρές επιπτώσεις στους δημότες μας.
• Τα νησιά μας αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα, άλυτα, επί δεκαετίες που έχουν επιπτώσεις σε όλους τους νησιώτες.
Καλούμε τους νησιωτικούς δήμους και όλους τους φορείς των νησιών μας, σε συμμετοχή για δημιουργία ΠΑΝΗΣΙΩΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ, που θα ενεργοποιείται, θα προωθεί αιτήματα και θα λειτουργεί στα πλαίσια της ΚΕΔΕ , θα διεκδικεί και θα συμβάλλει στην επίλυση οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και βιώνουν οι δημότες των νησιών μας, σ'αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνά η πατρίδα μας.
Για το Δ.Σ. ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Λαμπρινούδης Πολύδωρος
Δήμαρχος Χίου

ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ



Πρόκειται να διοργανώσουμε τη 2η γιορτή χιώτικης γεύσης - με παράλληλες εκδηλώσεις - το διήμερο 30 και 31 Ιουνίου 2013 στην πλατεία Πλαστήρα.
Απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση – κάλεσμα στους τοπικούς παραγωγούς να εκθέσουν τα προϊόντα τους σε αυτή τη γιορτή.
Παράλληλα απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα στους επαγγελματίες εστίασης: ιδιοκτήτες εστιατορίων και ξενοδοχείων, να μαγειρέψουν παραδοσιακές συνταγές με ντόπια προϊόντα μπροστά στο κοινό, για να αναδείξουμε τη γαστρονομική κουλτούρα και τις ξεχωριστές γεύσεις του τόπου μας.
Για δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 20 Ιουνίου 2013, στο e-mail: etatsis@yahoo.gr και στο τηλέφωνο: 22713-50869

ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΣΕ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ ΣΤΗ ΧΙΟ


Σύνταξη: Δήμητρα Λαχουρή   

astinomia2Για απόπειρα εισαγωγής ναρκωτικών, σε κρατητήρια αστυνομικής υπηρεσίας της Χίου συνελήφθησαν ένας 35χρονος και ένας 33χρονος στη Χίο.
Ειδικότερα, ο 35χρονος, διανομέας ταχυφαγείου, μετέφερε σε αστυνομικό κατάστημα, «παραγγελία» με είδη τα οποία προορίζονταν για έναν 28χρονο ημεδαπό κρατούμενο. Κατά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από τους αστυνομικούς στα παραπάνω είδη, βρέθηκε μικροποσότητα ηρωίνης, επιμελώς κρυμμένη σε μία συσκευασία καπνού. Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, την παραπάνω συσκευασία καπνού είχε παραδώσει στον 35χρονο, ένας ημεδαπός ηλικίας 33 ετών, ο οποίος, μετά από επισταμένες αναζητήσεις, εντοπίστηκε λίγο αργότερα και συνελήφθη. Η ναρκωτική ουσία κατασχέθηκε, ενώ σε βάρος του 28χρονου κρατούμενου σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας «περί ναρκωτικών». Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Χίου.
era-aegean.gr

ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ LEADER ΑΛΙΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ, ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΧΙΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Υπεγράφη σήμερα, η σύμβαση του LEADER Αλιείας για τη Χίο, τα Ψαρά και τις Οινούσσες, από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη και τον Δ/ντα Σύμβουλο της ΕΤΑΧ κ. Πέτρο Ντομάτα, παρουσία του βουλευτή Χίου, Κώστα Τριαντάφυλλου, ολοκληρώνοντας, έτσι, την απαιτούμενη διαδικασία για να ξεκινήσει ένα σημαντικό πρόγραμμα, ύψους περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ, στο νησί μας. Απαιτείται, από εδώ και στο εξής, συνέχιση της προσπάθειας και άμεση ενεργοποίηση των εμπλεκόμενων μερών, ώστε στους επόμενους 12 μήνες να μπορέσει να «τρέξει» το έργο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο βουλευτής συνεχάρη τον Υπουργό για την εποικοδομητική και αποτελεσματική συνεργασία, χάρη στην οποία ξεπεράστηκαν τα όποια γραφειοκρατικά κωλύματα για να έχουμε αυτήν τη θετική εξέλιξη, με στόχο την βελτίωση των τοπικών υποδομών, η οποία δεν αφορά μόνο αλιείς, αλλά θα δώσει «αναπτυξιακή τόνωση» στον παραγωγικό ιστό του νησιού μας.
Σε ό,τι αφορά τις δημόσιες επενδύσεις, ενδεικτικά, αναφέρεται η δημιουργία καταδυτικού πάρκου στα Ψαρά, διαμόρφωση τοπικών κέντρων τουριστικής προβολής, μουσείο καραβομαραγκού κ.ά.
Στις ιδιωτικές επενδύσεις συμπεριλαμβάνονται επιχειρήσεις που προωθούν τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως τον οικοτουρισμό, τον θαλάσσιο τουρισμό, την γευσιγνωσία, τις οικοτεχνίες, τα μικρά καταλύματα, τις επιχειρήσεις συντήρησης αλιευτικών σκαφών κ.ά.
Ακολούθησε λεπτομερής συζήτηση για τα έργα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Νομό μας. Ειδικά, για το φράγμα «Κόρης γεφύρι», ο Υπουργός ενημέρωσε τον βουλευτή ότι, με συστηματική προσπάθεια το έργο προχωρά.
Για το θέμα του φράγματος «Κατράρη», ο Υπουργός συμφώνησε για την επέκταση των σωληνώσεων του δικτύου και προχωρούν οι απαιτούμενες διαδικασίες.
Ο Κώστας Τριαντάφυλλος, είχε, επίσης, σύντομη σύσκεψη με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου κ. Μόσχο Κορασίδη, με τον οποίο συζήτησε για την πορεία του προγράμματος αποζημίωσης των πληγέντων από την πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά, ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ. Ο φάκελος του προγράμματος βρίσκεται στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να γίνουν οι σχετικές παρατηρήσεις. Μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να υπάρχει λόγος, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει καθυστερήσεις. Ο βουλευτής και ο γενικός γραμματέας συμφώνησαν να υπάρξει συνεργασία εκατέρωθεν για το θέμα αυτό, που αφορά εκατοντάδες Χιώτες μαστιχοπαραγωγούς και ελαιοπαραγωγούς.
Τέλος, έγινε εκτενής αναφορά στην κτηνοτροφία, τα βοσκοτόπια και τις απαραίτητες υποδομές που απαιτούνται στο νησί μας, μέσα από τον εκσυγχρονισμό του σχετικού πλαισίου, ενώ πρόταση του Κώστα Τριαντάφυλλου, η οποία, μάλιστα, είχε θετική αντιμετώπιση, αποτέλεσε η δημιουργία στη Χίο, κτηνοτροφικού πάρκου.


OI ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ





Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν την νόμιμη ηλικία.
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται από 1 μέχρι 15 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.
Προσκόμιση των δικαιολογητικών γίνεται και μετά την ημερομηνία αυτή, αν δεν έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων κατά τμήμα.

Για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο απαιτούνται:
- Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.
- Επίδειξη του βιβλιαρίου ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια και η οδοντολογική εξέταση.
- Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του /της προϊσταμένου /νης του νηπιαγωγείου από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου. Αποδεικτικό στοιχείο (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ- Μισθωτήριο Συμβόλαιο Κατοικίας)
- Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.
Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων.
Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών
Τα νήπια πρώτης ηλικίας εγγράφονται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Όταν ικανοποιηθούν οι εγγραφές όλων των νηπίων πρώτης ηλικίας και παραμένουν ακόμη κενές θέσεις, μόνο τότε θα γίνουν εγγραφές των νηπίων δεύτερης ηλικίας (το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη).Αν οι αιτήσεις είναι πολλές γίνεται κλήρωση (ΠΔ 200/98).
Η κλήρωση γίνεται το μήνα Σεπτέμβριο 2012, ενώπιον επιτροπής που αποτελείται από το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου και δύο εκπροσώπους των παρευρισκόμενων γονέων και κηδεμόνων. Με βάση τη σειρά κλήρωσης γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο, καθώς και η πλήρωση των κενών θέσεων που τυχόν θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Κατ' εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών:
α) Τα δίδυμα αδέρφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς.
β) Τα τέκνα πολυτέκνων.
γ) Τα τέκνα των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο νηπιαγωγείο και των άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε συστεγαζόμενα με το νηπιαγωγείο σχολεία.
Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, όσων νηπίων συμπληρώνουν στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία 5 ετών, είναι υποχρεωτική (Ν. 3518/06, ΦΕΚ 272/06 τ. Α΄

TI KΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ;




Σχετικά με τις διαβουλεύσεις και εξελίξεις στην πορεία κατάθεσης του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή, ο εκπρόσωπος τύπου των Οικολόγων Πράσινων, Θανάσης Παπακωνσταντίνου, τόνισε:
«Ποιος παίζει πολιτικά παιχνίδια εις βάρος των ατομικών ελευθεριών και της ίδιας της δημοκρατίας; Η ΝΔ αλληθωρίζει χρόνια προς το ακροδεξιό ακροατήριο, φοβούμενη μήπως το απολέσει. Η συσπείρωση της δεξιάς προβάλει ως απώτερος στόχος στο βωμό του οποίου θυσιάζονται οι δημοκρατικές ιδέες, ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ο σεβασμός του “άλλου”. Η “ελεύθερη διακίνηση των ιδεών” που επικαλούνται, κινδυνεύει άμεσα από τη φασιστική απειλή!»

Το τελευταίο διάστημα η ΝΔ, ο ένας εκ των τριών κυβερνητικών εταίρων, έχει επιδοθεί σε επικοινωνιακή εκστρατεία δημιουργίας εντυπώσεων, ως προς τη μη αναγκαιότητα θέσπισης νέου αντιρατσιστικού νόμου. Αναμενόμενη έτσι ήταν η απόσυρση του νομοσχεδίου, παρά τις έντονες  αντιδράσεις των άλλων κυβερνητικών εταίρων και παρά το γεγονός ότι η θέσπιση του εν λόγω νομοσχεδίου δεν συνδέεται με μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας.
Πού οφείλεται όμως αυτή η επιμονή από την συντηρητική παράταξη; Και πώς εξηγείται το γεγονός ότι η ίδια κυβέρνηση που παρείχε διαβεβαιώσεις στην Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Σεσίλια Μάλστρομ, για την έγκαιρη ενσωμάτωση της απόφασης-πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και το σεβασμό της χώρας στο ευρωπαϊκό δίκαιο, τώρα κάνει πίσω;
Η ανάσυρση του ν.927/1979 που έχει μείνει ουσιαστικά ανενεργός για περισσότερα από τριάντα χρόνια –θυμίζουμε ότι σε τρεις μόνο περιπτώσεις βρήκαν εφαρμογή διατάξεις του- είναι προσχηματική. Προσχηματικό είναι και το επιχείρημα ότι επιχειρείται περιορισμός της ελευθερίας της έκφρασης, αφού το σχετικό άρθρο του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου προσδιορίζει με σαφήνεια πως το ζητούμενο είναι η δημόσια υποκίνηση στη ρατσιστική βία και όχι η εκφορά ρατσιστικών απόψεων.
Όπως επανειλημμένα έχουμε θίξει, η δίωξη και τιμωρία των ρατσιστικών εγκλημάτων είναι αδύνατη αν δεν εξασφαλίζεται η ταυτόχρονη προστασία θυμάτων από αντίστοιχες πράξεις. Το παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνει σχετικές διατάξεις, γεγονός που είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Άλλωστε, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.2 του Συντάγματος, όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την "απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων". Τα έννομα αυτά αγαθά βρίσκονται υπό απόλυτη συνταγματική προστασία του Συντάγματος. Επομένως το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, ευθυγραμμίζεται με το Σύνταγμα και με τη σειρά του επιχειρεί την προστασία των ανωτέρω αγαθών με σαφή τρόπο.
Όταν την επόμενη φορά ο Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, αναφερθεί στην ανάγκη θέσπισης κανόνων που να περιθωριοποιούν το φασιστικό φαινόμενο, φοβούμαστε ότι η απάντηση είναι: Όσο ο φασισμός εξαπλωνόταν, η ΝΔ «αγρόν ηγόραζε».

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ , ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΤΑΛΑΝΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ - ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ



H  ενοποίηση των κλάδων υγείας και η σύσταση του ΕΟΠΥΥ  με το νόμο 3918/2011, αποτελούν τη μεγαλύτερη διαρθρωτική  αλλαγή  στο χώρο της υγείας ,μετά το εθνικό σύστημα υγείας. Η δημιουργία ενιαίου συστήματος και ενιαίου φορέα για την παροχή υπηρεσιών υγείας, αναγγέλθηκε από πολλές κυβερνήσεις από το 1989 και μετά ως μια αναγκαία επιλογή που θα έπρεπε να συνοδεύει  την μεταρρύθμιση του  ΕΣΥ.
Η σύσταση και λειτουργία του ΕΟΠΥΥ που αποτέλεσε πρoγραμματική δέσμευση  του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2009, υλοποιείται σε πολύ δύσκολες  ομολογουμένως συνθήκες από το 2011  και απαιτούνται σταθερά διαρκή βήματα για την ολοκλήρωσή του. Υπάρχουν σημαντικά επιτεύγματα μέχρι σήμερα . Μέχρι το 2012 είχαμε καταφέρει να μειώσουμε τις υπέρογκες δαπάνες των κλάδων υγείας κατά 40% περίπου και να περιορίσουμε σημαντικά  τη μεγάλη σπατάλη που γινόταν για πολλά χρόνια και ιδιαίτερα από το 2005 και μετά, στο συγκεκριμένο τομέα.
Θεσμοθετήσαμε τον ενιαίο κανονισμό παροχών  και δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας. Μέχρι το Μάιο  του 2012 είχαν ενταχθεί στον  ΕΟΠΥΥ  όλα σχεδόν τα ταμεία και οι κλάδοι υγείας που καλύπτουν για υγειονομική περίθαλψη το σύνολο του πληθυσμού.
Η προσπάθεια για την παραπέρα  μείωση των δαπανών  και την ολοκλήρωση των αλλαγών συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Όμως δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε  τα προβλήματα . Προβλήματα που οδηγούν  σε μεγάλη ταλαιπωρία τους πολίτες αλλά σε πολλές περιπτώσεις και τους ίδιους τους παρόχους που συνεργάζονται  με τον ΕΟΠΥΥ.
Οι αντιστάσεις που υπάρχουν από  ομάδες συμφερόντων   οι οποίες θίγονται από αυτή την μεταρρυθμιστική προσπάθεια είναι μεγάλες . Είναι φανερό ότι ορισμένοι θα ήθελαν να συνεχιστεί το μεγάλο «φαγοπότι»  με την κατασπατάληση πόρων , την απουσία κανόνων  και ελέγχου , την υποβάθμιση των παροχών σε βάρος βεβαίως του συνόλου της κοινωνίας.
Αυτή η κατάσταση δεν  μπορούσε και δεν έπρεπε να συνεχιστεί , ταυτόχρονα  όμως  οφείλουμε να  κάνουμε τα επόμενα αναγκαία βήματα και να λύσουμε υπαρκτά σοβαρά προβλήματα .
Η  διασφάλιση των πόρων  για τη χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ και η ομαλοποίηση της λειτουργίας του θα πρέπει να αποτελούν τους δύο βασικούς στόχους. Σε  αυτή την κατεύθυνση δεν δικαιολογείται καμία χαλάρωση,  αλλά  αντίθετα χρειάζεται σχέδιο με συγκεκριμένες  δράσεις και χρονοδιάγραμμα για την υλοποίησή τους .
Πρέπει  να καταστήσουμε σαφές  για ποιους παλεύουμε και με ποιους είμαστε απέναντι.

Σε ότι αφορά το ΠΑΣΟΚ είναι απόλυτα σαφές, ότι παλεύουμε για τα  11 εκατ. των πολιτών, για  τους οποίους οφείλουμε να διασφαλίσουμε επαρκείς και αξιοπρεπείς υπηρεσίες.
Παλεύουμε, ιδιαίτερα σε μια τέτοια περίοδο, να ελαφρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό από τις ατομικές δαπάνες για ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά αγαθά που είναι η υγεία. Είμαστε δίπλα στους γιατρούς  και τους άλλους παρόχους που κάνουν την δική τους προσπάθεια  σε αντίξοες συνθήκες .
Είμαστε απέναντι όμως,  σε εκείνους που προσπαθούν να συντηρήσουν προς όφελός τους ένα παρασιτικό και πελατειακό μοντέλο , όπως αυτό λειτούργησε για δεκαετίες .
Είμαστε απέναντι σε όσους  εκμεταλευόμενοι τις αδυναμίες που υπάρχουν , μεταφέρουν  το  βάρος και τη δυσαρέσκεια τους  στους πολίτες .
Είμαστε απέναντι σε όσους κωλυσιεργούν και υπονομεύουν  με τις πρακτικές τους την πορεία ολοκλήρωσης της προσπάθειας  τους , για την αποτελεσματική λειτουργία του ΕΟΠΥΥ και των υπηρεσιών του.
Υπάρχουν προβλήματα , καθυστερήσεις, αμφιταλαντεύσεις και θέλουμε ξεκάθαρες  απαντήσεις, για τα βήματα που εμείς θεωρούμε  αναγκαία.
Καθυστερούν:
- Η  ολοκλήρωση του νέου οργανογράμματος του ΕΟΠΥΥ, για την ουσιαστική και πλήρη  ενοποίηση με την αξιοποίηση  όλου του ανθρώπινου δυναμικού και όλων  των δομών με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών .
-Η αποπληρωμή των καθυστερούμενων  οφειλών  προς τους παρόχους – προμηθευτές του ΕΟΠΥΥ παρά το γεγονός ότι έχουν εξασφαλιστεί οι  πόροι μέσα από τη νέα δανειακή σύμβαση  , η απορρόφηση κινείται στο 15% τη στιγμή που υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο τομέα.
-Η ολοκλήρωση του μεγάλου έργου της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, που διασφαλίζει απόλυτη διαφάνεια, έλεγχο, εφαρμογή θεραπευτικών πρωτοκόλλων, ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
-Η σύμπραξη ΕΟΠΥΥ  και κέντρων υγείας  ή εξωτερικών ιατρείων των νοσοκομείων που θα αποφέρει  σημαντικές υπηρεσίες στους  και μικρότερο κόστος.
-Η διαπραγμάτευση με τους παρόχους για την διασφάλιση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου  αναλόγου της δαπάνης που καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ και τα ταμεία.
-Η αναβάθμιση της υπηρεσίας των τηλεφωνικών ραντεβού με την αξιοποίηση και ενοποίηση όλων  των δομών  και των παρόχων.
     Επερωτώνται   οι κ.κ.  Υπουργοί
-Για το χρονοδιάγραμμα  ολοκλήρωσης της ενοποίησης δομών και του νέου οργανογράμματος  του ΕΟΠΥΥ.
-Για την άμεση πληρωμή των  καθυστερουμένων μέχρι 31/12/2011 οφειλών προς τρίτους
-Για την ολοκλήρωση του μεγάλου  έργου της Ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
-Για την συνεργασία ΕΟΠΥΥ, Κέντρων Υγείας και Νοσοκομείων.
-Για την υπογραφή νέων συμβάσεων  με τους ιδιώτες γιατρούς και τους άλλους παρόχους (κλινικές ,διαγνωστικά κέντρα, εργαστηριακά κ.λ.π.)
-Για  την ταχύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών μέσα από την ομαλοποίηση της λειτουργικής κατάστασης του ΕΟΠΥΥ.
-Για την  εφαρμογή του νομοθετικού  πλαισίου,  που προβλέπει αυτόματη απόδοση  των εισπραττόμενων  εισφορών  από τα ταμεία  προς τον ΕΟΠΥΥ.
- Για την αντιμετώπιση των λειτουργικών προβλημάτων και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
- Για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων και την παραπέρα μείωση των δαπανών.

Οι επερωτώντες  βουλευτές:
Βενιζέλος Ευάγγελος
Μανιάτης Ιωάννης
Ρήγας Παναγιώτης
Δήμας Πύρρος
Γκερέκου Αγγελική
Γκόκας Χρήστος
Δριβελέγκας Ιωάννης
Κασσής Μιχάλης
Κεγκέρογλου Βασίλης
Κουκουλόπουλος Πάρις
Κουτσούκος Ιωάννης
Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας
Ντόλιος Γεώργιος
Σαλτούρος Δημήτρης
Σηφουνάκης Νίκος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριαντάφυλλος Κωνσταντίνος
Χατζηοσμάν Αχμέτ
Χριστοφιλοπούλου Εύη
Χρυσοχοΐδης Μιχάλης
Κεδίκογλου Συμεών
Σαχινίδης Φίλιππος
Μωραΐτης Θάνος
Γρηγοράκος Λεωνίδας
Κρεμαστινός Δημήτρης
Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος
Κακλαμάνης Απόστολος
Παπανδρέου Γεώργιος

OI OIKOΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ



«Ο σκοπός ενός αστείου δεν είναι να μειώσει κάποιον, αλλά να του θυμίσει ότι είναι μειωμένος»

Ο George Orwell (1903-1950) είχε πει ότι "Ο σκοπός ενός αστείου δεν είναι να μειώσει κάποιον, αλλά να του θυμίσει ότι είναι μειωμένος".

Κάτω από αυτό το πρίσμα δεν μπορούμε να δεχθούμε ούτε ως αστείο την ανακοίνωση για την συγχώνευση - κλείσιμο των 46 δημόσιων βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα που αποτελούν ναούς γνώσης και ανάπτυξης της πνευματικότητας των νέων αλλά και των μεγαλύτερων. Για τα νησιά του βορείου Αιγαίου η λίστα συμπεριλαμβάνει τις βιβλιοθήκες Μυτιλήνης, Μήθυμνας, Χίου και Σάμου, που για εκατοντάδες χρόνια προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες γνώσεις στα νησιά μας, διαθέτοντας συλλογές εθνικής σημασίας και σπάνια ιστορικά τεκμήρια. Η βιβλιοθήκη «Αδαμάντιος Κοραής» στη Χίο λειτουργεί ανελλιπώς από το 1792, της Μήθυμνας από το 1859, της Σάμου από το 1900 και της Μυτιλήνης από το 1945.

Μία τέτοια κίνηση θα είχε ως απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός λαού αμόρφωτου και ευκόλως καθοδηγούμενου προς τις κατευθύνσεις και τις επιλογές του οποιουδήποτε κυβερνώντος, θα οδηγούσε στην δημιουργία ενός λαού χωρίς γνώμη και άποψη, χωρίς γιατί και θέλω.

Μια τέτοια κίνηση οδηγεί στον διαχωρισμό όλων μας σε δυο κατηγορίες, στους λίγους έχοντες και κατέχοντες την πρόσβαση στην γνώση και την παιδεία και στους πολλούς αποκλεισμένους από την μάθηση και έρευνα μέσω των δημόσιων βιβλιοθηκών.

Στην Ελλάδα του Πνεύματος και του Πολιτισμού τέτοιου είδους εξαγγελίες πρέπει να χαρακτηρίζονται επιεικώς κατάπτυστες και να μας κάνουν να σκεφτόμαστε ακόμα πιο σοβαρά το μέλλον, το δικό μας αλλά και των παιδιών μας.

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΩΡΕΑΝ "ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ




Τα κατορθώματα της Ελληνικής Πολιτείας που μπλεγμένη στα γρανάζια της σάπιας γραφειοκρατίας και στα συμφέροντα αυτών που αναπαυμένοι στις βολικές πολυθρόνες τους, δεν αντιλαμβάνονται πώς οι κάτοικοι της Σάμου και της Ικαρίας εν έτει 2013 ζουν απίστευτες στιγμές, χειρότερες από αυτές της δεκαετίας του 1950, με το «ΜΙΑΟΥΛΗ», το «ΠΑΝΤΕΛΗ» και τον «ΚΑΝΑΡΗ», όπου πηδούσαν στις βάρκες για να φτάσουν στον Πειραιά, μεταφέρει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Ο Πολιτευτής Σάμου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, περιγράφει δύο τραγελαφικά περιστατικά, που αποκαλύπτουν την αβάσταχτη ελαφρότητα όχι του «είναι» αλλά της τρικομματικής μνημονιακής συγκυβέρνησης.

Την περασμένη Πέμπτη 23/5/2013 ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καρλοβασίου, από τον πλοίαρχο του Ε/Γ – Ο/Γ «EUROPEAN EXPRESS», ότι κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Αγ. Κήρυκο για Καρλόβασι – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο - Καβάλα, δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει το λιμάνι του  Καρλοβασίου λόγω των ισχυρών νοτιάδων που επικρατούσαν στην περιοχή και έτσι ζητήθηκε άδεια από το Υπουργείο να «δέσει» στο  Βαθύ της Σάμου, λόγω του ότι 13 επιβάτες από Ικαρία ανέμεναν για αποβίβαση στο νησί και άλλοι 55 θα έπρεπε να επιβιβαστούν για τους επόμενους προορισμούς.

Δυστυχώς, όπως αναφέρουν οι καταγγελίες των επιβατών, δεν επετράπη στον πλοίαρχο να πάει στο Βαθύ διότι (άκουσον – άκουσον) αν το έκανε αυτό δεν θα πληρωνόταν το δρομολόγιο, αφού είναι επιδοτούμενο μόνο για το Καρλόβασι!

Είναι πραγματικό γεγονός και κανείς ανθρώπινος νους δεν αντιλαμβάνεται την απίστευτη ελαφρότητα κάποιων να «αναγκάσουν» 13 πολίτες να κάνουν «κρουαζιέρα» στη Χίο και να αποβιβαστούν εκεί περιμένοντας άλλες 2 ημέρες το επόμενο πλοίο για να τους επιστρέψει στη Σάμο.

Την ίδια ακριβώς ημέρα (Πέμπτη 23/5/2013) στις 16:00 το απόγευμα, με το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» υπήρχε προγραμματισμένο δρομολόγιο Σάμος – Πειραιάς, με ενδιάμεσους σταθμούς το Καρλόβασι, την Ικαρία και τη Σύρο.

Οι 100 ταξιδιώτες που θα επιβιβάζονταν στο Καρλόβασι, ειδοποιήθηκαν ότι το πλοίο δεν θα προσεγγίσει (λόγω των νοτιάδων) στο Καρλόβασι και ότι θα έπρεπε να πάνε οδικώς στην πρωτεύουσα, στο Βαθύ, με δικά τους έξοδα...φυσικά, ώστε να γίνει η αναχώρηση του πλοίου.

Εκεί που κανείς δεν ξέρει αν θα πρέπει να γελάει ή να κλαίει, είναι το αποκορύφωμα αυτού του περιστατικού, καθώς τελικά το πλοίο μετά την αναχώρηση του στις 17:30 από το Βαθύ, «έπιασε» ΚΑΙ στο λιμάνι... Καρλοβασίου!!! 

«Πόσο κόστισε και αν κόστισε (από το 1ο περιστατικό) στο ελληνικό Κράτος η ταλαιπωρία των 13+55 ταξιδιωτών που αναγκάστηκαν να κάνουν 2ήμερη κρουαζιέρα στη Χίο με πολλά έξοδα για τους ίδιους σε γεύματα, διαμονή κ.λπ. και σε ποια περίπτωση πληρώνει κάποιος την απίστευτη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών, που τους έτρεχαν πέρα - δώθε  σαν τα πρόβατα;» ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά να μάθει τους τρόπους βάσει των οποίων εξασφαλίζεται η ασφάλεια των ταξιδιωτών σε ένα νέο λιμάνι όπως του Καρλοβασίου, όπου υπάρχουν τεράστιες καταστροφές.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

parliament logo.jpg
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ

ΘΕΜΑ: ΔΩΡΕΑΝ «ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ» ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Κύριε Υπουργέ,

Εν έτει 2013 και ενώ βρισκόμαστε στις αρχές της νέας τουριστικής περιόδου, δυστυχώς οι κάτοικοι της Σάμου και της Ικαρίας ζούν απίστευτες στιγμές, ίδιες (ίσως και χειρότερες) από αυτές της δεκαετίας του 1950, με το «ΜΙΑΟΥΛΗ», τον «ΠΑΝΤΕΛΗ» και τον «ΚΑΝΑΡΗ», όπου πηδούσαν στις βάρκες για να ταξιδέψουν βολοδέρνοντας 2 και 3 ημέρες στα πελάγη και να φτάσουν στον Πειραιά.

Αυτή την φορά δυο τρανταχτά παραδείγματα δείχνουν τη γύμνια της ελληνικής Πολιτείας, που μπλεγμένη στα γρανάζια της σάπιας γραφειοκρατίας και στα συμφέροντα αυτών που αναπαυμένοι στις βολικές πολυθρόνες τους, δεν θέλουν να αντιληφθούν την αγωνία του ακρίτα νησιώτη που φυλά καθημερινά Θερμοπύλες.

Τα περιγράφει ο Πολιτευτής Σάμου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου.
1ο Περιστατικό
Την περασμένη Πέμπτη 23/5/2013 ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καρλοβασίου, από τον πλοίαρχο του Ε/Γ – Ο/Γ «EUROPEAN EXPRESS», ότι κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Αγ. Κήρυκο για Καρλόβασι – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο - Καβάλα, δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει το λιμάνι του  Καρλοβασίου λόγω των ισχυρών νοτιάδων που επικρατούσαν στην περιοχή και έτσι ζητήθηκε άδεια από το Υπουργείο να «δέσει» στο  Βαθύ της Σάμου, λόγω του ότι 13 επιβάτες από Ικαρία ανέμεναν για αποβίβαση στο νησί και άλλοι 55 θα έπρεπε να επιβιβαστούν για τους επόμενους προορισμούς.
Δυστυχώς, όπως αναφέρουν οι καταγγελίες των επιβατών, δεν επετράπη στον πλοίαρχο να πάει στο Βαθύ διότι (άκουσον – άκουσον) αν το έκανε αυτό δεν θα πληρωνόταν το δρομολόγιο, αφού είναι επιδοτούμενο μόνο για το Καρλόβασι!
Είναι πραγματικό γεγονός και κανείς ανθρώπινος νους δεν αντιλαμβάνεται την απίστευτη ελαφρότητα κάποιων να «αναγκάσουν» 13 πολίτες να κάνουν «κρουαζιέρα» στη Χίο και να αποβιβαστούν εκεί περιμένοντας άλλες 2 ημέρες το επόμενο πλοίο για να τους επιστρέψει στη Σάμο.
Και βέβαια οι άλλοι 55 και αυτοί θα αναγκάζονταν να περιμένουν άλλες 2 ημέρες για να πάνε στη δουλειά τους.
2ο Περιστατικό
Την ίδια ακριβώς ημέρα (Πέμπτη 23/5/2013) στις 16:00 το απόγευμα, με το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» υπήρχε προγραμματισμένο δρομολόγιο Σάμος – Πειραιάς, με ενδιάμεσους σταθμούς το Καρλόβασι, την Ικαρία και τη Σύρο.
Οι 100 ταξιδιώτες που θα επιβιβάζονταν στο Καρλόβασι, ειδοποιήθηκαν ότι το πλοίο δεν θα προσεγγίσει (λόγω των νοτιάδων) στο Καρλόβασι και ότι θα έπρεπε να πάνε οδικώς στην πρωτεύουσα, στο Βαθύ, με δικά τους έξοδα...φυσικά, ώστε να γίνει η αναχώρηση του πλοίου.
Αντιλαμβάνεστε την αγωνία, την κούραση και τον εκνευρισμό αυτών των ανθρώπων, που έτρεχαν τελευταία στιγμή να βρουν ταξί λεωφορεία και ΙΧ ώστε να προλάβουν πριν την αναχώρηση του πλοίου;
Εκεί που κανείς δεν ξέρει αν θα πρέπει να γελάει ή να κλαίει, είναι το αποκορύφωμα αυτού του περιστατικού, καθώς τελικά το πλοίο μετά την αναχώρηση του στις 17:30 από το Βαθύ, «έπιασε» ΚΑΙ στο λιμάνι... Καρλοβασίου!!!    

Κατόπιν όλων των τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1.Πόσο κόστισε και αν κόστισε (από το 1ο περιστατικό) στο ελληνικό Κράτος η ταλαιπωρία των 13+55 ταξιδιωτών που αναγκάστηκαν να κάνουν 2ήμερη κρουαζιέρα στη Χίο με πολλά έξοδα για τους ίδιους σε γεύματα, διαμονή κ.λπ.;

2.Ποιος είναι αυτός που έχει προβλέψει να μην πληρώνεται μια εταιρεία όταν για έκτακτους λόγους ζητήσει να «δέσει» σε μη επιδοτούμενο λιμάνι;

3.Σε περίπτωση που το πλοίο βρισκόταν σε άμεσο κίνδυνο και «έδενε» σε μη επιδοτούμενο λιμάνι, πάλι δεν θα πληρωνόταν;

4.Σε ποια περίπτωση (από το 2ο περιστατικό) πληρώνει κάποιος την απίστευτη αυτή ταλαιπωρία των ταξιδιωτών, που τους έτρεχαν πέρα - δώθε  σαν τα πρόβατα;

5.Έχει ζητήσει κάποιος συγνώμη στους ταξιδιώτες γι’ αυτά τα 2 περιστατικά;

6.Πώς εξασφαλίζεται η ασφάλεια των ταξιδιωτών σε ένα νέο λιμάνι όπως του Καρλοβασίου, όπου υπάρχουν τεράστιες καταστροφές, με  αποτέλεσμα αυτό να κλείσει, χρησιμοποιώντας και πάλι το παλιό λιμάνι;



Ο Ερωτών Βουλευτής



Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ


"OIKOTOΥΡΙΣΜΟΣ -Birdwatshing, ΜΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΣΒΟ"


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Πολιτική Κίνηση Λέσβου των Οικολόγων Πράσινων
και
ο Οικολογικός Άνεμος στο βόρειο Αιγαίο


 Σας καλούν την 

Κυριακή 2/6/2013 στις 11:00 πμ
  στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΚΕΠ Καλλονής

σε συνάντηση εργασίας με θέμα

«Οικοτουρισμός – Birdwatching,
μια αναπτυξιακή ευκαιρία για τη Λέσβο»

  

Προσκεκλημένος κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Κώστας Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακός σύμβουλος Οικολογικής Δυτ. Ελλάδας, τ. πρόεδρος Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας

Η Λέσβος αποτελεί παγκοσμίως κορυφαίο οικοτουριστικό προορισμό χάρις στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διεθνούς σημασίας ορνιθοπανίδα της. Τα έσοδα για την τοπική οικονομία (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ενοικιάσεις αυτοκινήτων κλπ) υπερβαίνουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στη συνάντηση έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, τουριστικοί φορείς, επιμελητήριο, εμπορικός σύλλογος, εθελοντικές και περιβαλλοντικές ομάδες κλπ. Σκοπός της συνάντησης εργασίας είναι γίνει αξιολόγηση του οικοτουρισμού για την φετινή περίοδο και να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, ανταλλάσσοντας ιδέες και προτάσεις με σκοπό τη μεγιστοποίηση του οφέλους για όλους. 

OMIΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ , ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ , ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ " ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ" - ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ





«Κύριε Πρόεδρε του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος,

Αξιότιμοι εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και φορέων της ναυτικής και ναυτιλιακής κοινότητας,

Σας καλωσορίζω στο Σεμινάριο για την κατανόηση και την εποικοδομητική εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας. Συγχαίρω το ίδρυμα Μαρία Τσάκου για την πρωτοβουλία αλλά και την αρτιότητα της διοργάνωσης και ευχαριστώ το Ίδρυμα Ευγενίδη για τη φιλοξενία. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους επισκέπτες από τους διεθνείς οργανισμούς και φορείς που δέχτηκαν με προθυμία να συμβάλουν στις συζητήσεις.

Κυρίες και κύριοι,

Η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας Σύμβαση είναι ο παγκόσμιος καταστατικός χάρτης των ναυτικών. Είναι η δέσμευση στις αρχές της αξιοπρεπούς εργασίας και διαβίωσής τους επί των πλοίων. Η διασφάλισή τους ότι θα έχουν τα ίδια δικαιώματα παντού και ότι αυτά θα γίνονται παντού σεβαστά και με τρόπο ομοιόμορφο. Τέλος, είναι άλλη μια απόδειξη της αξίας της συμμετοχικής διαδικασίας κατά τη λήψη των αποφάσεων για κοινά αποδεκτούς κανόνες.

Συχνά, ο φίλος μου ο Ευθύμιος Μητρόπουλος, έμπειρος «καπετάνιος» στα ναυτιλιακά θέματα, για πολλά χρόνια στο τιμόνι του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, λέει: «Χωρίς τη ναυτιλία ο κόσμος μας δεν θα μπορούσε να υφίσταται, χωρίς ναυτικούς δεν θα μπορούσε όμως με τη σειρά της να λειτουργεί η ναυτιλία»!

Συμφωνώ και επαυξάνω λέγοντας: «Με απογοητευμένους ναυτικούς επάνω στο πλοίο, η ναυτιλία θα μπορούσε ίσως να λειτουργεί, αλλά δεν θα μπορούσε να είναι η κινητήρια δύναμη του κόσμου μας». Ο ναυτικός επάνω στο πλοίο δεν αποτελεί απλό αμειβόμενο εργαζόμενο, αλλά αφιερώνει στην κυριολεξία την ύπαρξή του στην καλή λειτουργία του πλοίου, στη διασφάλιση των συμφερόντων του πλοιοκτήτη και του ναυλωτή, αλλά και την ασφάλεια των εμπορευμάτων.

Η πρωτοπόρος στη ναυτιλία Ελλάδα αποφάσισε να στηρίξει ενεργά από την αρχή την ιδέα της αναθεώρησης και ενοποίησης των διεθνών κανόνων για τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών στα πλοία. Υλοποίησε την απόφασή της με την ουσιαστική συμμετοχή της σε όλα τα στάδια διαμόρφωσης και κατάρτισης της Σύμβασης. Και αυτή η συμμετοχή αναγνωρίστηκε ευρέως.

Θυμίζω ότι ο ένας από τους δύο εισηγητές της Σύμβασης ενώπιον της Ολομέλειας της Γενικής Συνδιάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας ήταν ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ο ίδιος χαρακτήρισε τη διαδικασία υιοθέτησης της Σύμβασης ως Οδύσσεια ― χαρακτηριστική έκφραση που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα όταν αντιμετωπίζουμε επίπονες και για μακροχρόνιες δυσκολίες. Γιατί οι δυσκολίες για την ολοκλήρωση και υιοθέτηση της Σύμβασης κράτησαν 6 χρόνια, από το 2000 μέχρι την 23η Φεβρουαρίου 2006.

Η δεύτερη φάση για τη Σύμβαση αρχίζει από την επίσημη ημερομηνία ισχύος της διεθνώς: την 20ή Αυγούστου 2013. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η φάση είναι εξίσου σημαντική με την πρώτη. Σίγουρα, στην αρχή, θα υπάρξουν δυσκολίες, γι’ αυτό άλλωστε η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας θα εκδώσει σχετικές οδηγίες για ευελιξία κατά τους πρώτους 12 μήνες. Το διάστημα αυτό είναι αρκετό για προσαρμογή αλλά και για την αντιμετώπιση τυχόν δυσκολιών κατά την εφαρμογή της Σύμβασης.

Κυρίες και κύριοι,

Η Ελλάδα κύρωσε τη Σύμβαση με τον νόμο 4078/2012. Η όποια καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στις προηγούμενες διοικητικές ανακατατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας. Αισθάνομαι ικανοποίηση γιατί, τον Σεπτέμβριο του 2012, δύο μόνο μήνες μετά την ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και την ανάληψη των καθηκόντων μου, είχα την τιμή να εισηγηθώ στη Βουλή των Ελλήνων την ψήφιση του σχετικού κυρωτικού νόμου. Από τότε άρχισε μια εργώδης προσπάθεια για την προσαρμογή της εσωτερικής μας νομοθεσίας η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις προσεχείς ημέρες.

Πάντως η προσπάθεια αποδείχτηκε δυσκολότερη από ό,τι αρχικά φαινόταν, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είχε κυρώσει τις περισσότερες από τις Συμβάσεις που ενοποιούνται με τη ΔΣ Ναυτικής Εργασίας, 2006. Είμαι αισιόδοξος ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι - ναυτιλιακές διοικήσεις, πλοιοκτήτες και ναυτικοί - θα τηρήσουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Σύμβαση, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη σπουδαιότητά της.

Κυρίες και Κύριοι,

Οι Κοινοβουλευτικές μου υποχρεώσεις δεν μου επιτρέπουν, παρά την επιθυμία μου, να παρακολουθήσω τις εργασίες του Σεμιναρίου. Οι συνεργάτες μου θα με πληροφορήσουν για όσα ενδιαφέροντα θα συζητηθούν. Θα ήθελα κλείνοντας να σας διαβεβαιώσω ότι η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση θα συνεχίσει να προασπίζεται τις αρχές του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού στις διεθνείς ναυτιλιακές μεταφορές και να παρεμβαίνει ουσιαστικά υποστηρίζοντας τις κοινά αναγνωρισμένες ιδιαιτερότητές της ναυτιλίας και της ναυτικής εργασίας.

Κηρύσσω την έναρξη των εργασιών του Σεμιναρίου εφαρμογής της Διεθνούς Ναυτιλιακής Σύμβασης 2006 και σας εύχομαι καλή επιτυχία.

Ευχαριστώ πολύ.




ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ : ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΔΗΜΟΙ , ΙΚΑ ΚΑΙ ΟΑΕΔ



Τα μέχρι τώρα ρεπορτάζ της aftodioikisi.gr αναφορικά με τα νομικά πρόσωπα των δήμων επιβεβαιώνει απόρρητο έγγραφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Σύμφωνα με το έγγραφο εκτός από τους οργανισμούς των ΟΤΑ, στο στόχαστρο της κυβέρνησης βρίσκονται ασφαλιστικά ταμεία και οργανισμοί όπως ο ΟΑΕΔ και το ΙΚΑ, νομικά πρόσωπα του τομέα της Ερευνας, Εμπορικά Επιμελητήρια (όπως το ΤΕΕ και το Οικονομικό), Κοινωφελή Ιδρύματα Πρόνοιας, Γενικοί και Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων, ακόμα και Εθνικά Αθλητικά Κέντρα.
Συνολικά, στα συγκεκριμένα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εργάζονται 38.139 υπαλλήλους, οι οποίοι, αν εφαρμοσθεί το συγκεκριμένο σχέδιο της κυβέρνησης. είτε θα οδηγηθούν εκτός Δημοσίου είτε θα μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, στο στόχαστρο των απολύσεων μπαίνουν εργαζόμενοι σε 384 δημοτικές επιχειρήσεις, 66 ΝΠΔΔ, που εξετάζεται να αλλάξουν καθεστώς και να μετατραπούν σε Ιδιωτικού Δικαίου, καθώς και 62 επιμελητήρια, επτά κοινωφελή ιδρύματα, ακόμα και 12 εθνικά αθλητικά κέντρα.
Μάλιστα, η μεταβολή του νομικού καθεστώτος στα νομικά πρόσωπα υπό τη γενική κυβέρνηση, μέσω της μετατροπής τους από Δημοσίου Δικαίου σε Ιδιωτικού Δικαίου μπορεί να σημάνει ακόμα και αλλαγές στην εργασιακή σχέση των απασχολουμένων.  Συγκεκριμένα, εφόσον κάποιος εργάζεται σε ΝΠΔΔ που θα μετατραπεί σε ΝΠΙΔ, και είναι μόνιμος υπάλληλος, τότε υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξει η εργασιακή του σχέση και να μετατραπεί από Δημοσίου σε Ιδιωτικού Δικαίου.
Τα δύο σενάρια
Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται για να μειωθεί περαιτέρω το δημόσιο όσον αφορά το απασχολούμενο προσωπικό είναι τα εξής:
1. Για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των δήμων της χώρας (πρόκειται για 384 φορείς, που απασχολούν 16.225 εργαζομένους και έχουν ως αντικείμενο τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την πρόνοια και τις κοινωνικές υπηρεσίες) εξετάζονται δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο είναι, μέσω νομοθετικής ρύθμισης, να καταργηθούν όλα τα νομικά πρόσωπα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι αρμοδιότητές τους να μεταφερθούν στις αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων. Οσον αφορά στο προσωπικό των ΝΠΔΔ, όσοι απασχολούνται σε απαραίτητες δομές (όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί) θα μετατάσσονται στους δήμους, ενώ οι υπόλοιποι θα περνούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και αξιολόγησης. Το δεύτερο και πιο ήπιο σε σύγκριση με το πρώτο σενάριο προβλέπει τη μετατροπή των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε Ιδιωτικού Δικαίου. Παράλληλα, θα υπάρχει νέος καθορισμός του αριθμού, του αντικειμένου και του οργανογράμματος των φορέων που θα μπορούν να διαθέτουν οι δήμοι, με τους υπαλλήλους που θα περισσεύουν να περνούν σε διαθεσιμότητα για δώδεκα μήνες.
2. Η μετατροπή ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν κατατεθεί προβλέπεται η μετατροπή 66 ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ. Στα 66 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου απασχολούνται σήμερα 16.241 υπάλληλοι, ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (4.479 άτομα) και του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (6.567 άτομα). Ενδεχόμενη μετατροπή του νομικού καθεστώτος των νομικών προσώπων θα σημάνει τη δημιουργία νέων οργανογραμμάτων, ενώ θα υπάρχει και αξιολόγηση του απασχολούμενου προσωπικού, προκειμένου όσοι περάσουν κάτω από τη βάση είτε να απολυθούν είτε, στην καλύτερη περίπτωση, να περάσουν για ένα χρόνο σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας.
 Οι «δεξαμενές» των απολύσεων
- Μετατροπή 66 ΝΠΔΔ (ανάμεσά τους το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΔ) σε ΝΠΙΔ (16.241 υπάλληλοι).
-384 φορείς (ΝΠΔΔ) που ανήκουν στους δήμους. Εξετάζεται είτε η κατάργησή τους είτε η μετατροπή τους σε ΝΠΙΔ (16.225 υπάλληλοι).
- Μετατροπή 15 ΝΠΔΔ του τομέα Ερευνας σε ΝΠΙΔ (3.213 υπάλληλοι).
-Συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ (1.024 υπάλληλοι).
- Μετατροπή 62 Επιμελητηρίων σε ΝΠΙΔ (1.015 υπάλληλοι).
-Κατάργηση 7 Κοινωφελών Ιδρυμάτων Πρόνοιας (227 υπάλληλοι).
-Μετατροπή 12 Αθλητικών Κέντρων σε ΝΠΙΔ (194 υπάλληλοι).
Τα επιπλέον σενάρια
Επιπλέον, στα πιθανά σενάρια δράσης της κυβέρνησης περιλαμβάνονται:
● Η μετατροπή των ΝΠΔΔ του τομέα της έρευνας σε ΝΠΙΔ. Πρόκειται για τέσσερα ΝΠΔΔ (απασχολούν 1.235 άτομα) και επτά ΝΠΙΔ (απασχολούν 1.749 άτομα). Ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν νέα οργανογράμματα για τους καινούργιους φορείς και θα υπάρξει μείωση του προσωπικού τους.
● Η μεταφορά δύο ΝΠΙΔ που απασχολούν 136 άτομα και δύο ΝΠΔΔ που απασχολούν 93 άτομα και ασχολούνται με την αγροτική έρευνα στη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας.
● Οι συγχωνεύσεις Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και οι καταργήσεις Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, που ναι μεν δεν επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά πολλοί από αυτούς παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα διαχείρισης, όπως για παράδειγμα τεράστια ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη ΔΕΗ. Οι Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων είναι 416. Από αυτούς, οι 24 δεν λειτουργούν και οι 16 υπολειτουργούν. Συνολικά, απασχολούν 874 άτομα. Οι Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων είναι δέκα. Από αυτούς, οι επτά υπολειτουργούν, ενώ συνολικά απασχολούν 150 άτομα.
● Η μετατροπή των εμπορικών Επιμελητηρίων, του Τεχνικού και Οικονομικού Επιμελητηρίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν νέα οργανογράμματα και θα περιοριστούν οι θέσεις του απασχολούμενου προσωπικού.
● Η κατάργηση επτά Κοινωφελών Ιδρυμάτων της Πρόνοιας (απασχολούν 227 άτομα) και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στις περιφερειακές προνοιακές δομές.
● Η μετατροπή των Εθνικών Αθλητικών Κέντρων σε  ΝΠΙΔ (απασχολούν 194 άτομα) και η μεταφορά τους στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.