Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς – Ποιες περιοχές βρίσκονται στο «κόκκινο»


Προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς σε νησιά και περιοχές της Πελοποννήσου εξέδωσε για το Σάββατο 16 Αυγούστου η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Ο κίνδυνος θα είναι πολύ υψηλός (κατηγορία κινδύνου 4) στις περιοχές:
-Περιφερειακές Ενότητες Ιονίων Νήσων -Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα
-Περιφερειακή Ενότητα Χανίων
-Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας
-Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας
-Νήσος Κύθηρα
Η καύση των αγρών απαγορεύεται στη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου και οι πολίτες καλούνται να αποφύγουν ενέργειες όπως η χρήση ψησταριών και συσκευών που προκαλούν σπινθήρες.
Απαγορεύεται φυσική η ρίψη αναμμένων τσιγάρων.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική στον αριθμό κλήσης 199.

aftodioikisi.gr

Αδειάζουν οι φυλακές με νόμο που ψήφισε η Βουλή – 741 κρατούμενοι βρήκαν τρόπο αποφυλάκισης


Άνοιξαν τις πύλες των καταστημάτων κράτησης της χώρας, καθώς τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να αποφυλακίζονται εκατοντάδες κρατούμενοι, σε εκτέλεση των σχετικών ευνοϊκών ρυθμίσεων του Νόμου 4274/14 που ψήφισε τον περασμένο μήνα η Βουλή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ της Κυριακής, οι νομοθετικές αλλαγές που επήλθαν στο Σωφρονιστικό και Ποινικό Κώδικα (ιδίως στις ρυθμίσεις για την υφ’ όρον απόλυση) οδηγούν σταδιακά σε μία σημαντική αποσυμφόρηση των φυλακών, καθώς μέσα στις πρώτες μέρες εφαρμογής των νέων μέτρων ανέκτησαν την ελευθερία τους 741 κρατούμενοι σε όλη τη χώρα (με την παράλληλη επιβολή σε κάποιους από αυτούς ορισμένων περιοριστικών όρων).
Σταδιακά, θα ακολουθήσουν και άλλες αποφυλακίσεις (ο αριθμός των αποφυλακιζόμενων αναμένεται να ξεπεράσει τους 1.000), αφού ορισμένες από τις νέες ρυθμίσεις έχουν χρονικό ορίζοντα «ζωής» μέχρι τα τέλη του έτους, ενώ σε μερικές περιπτώσεις φθάνουν και έως τα μέσα του επόμενου έτους, παρέχοντας διέξοδο…«φυγής» και για όσους θα συμπληρώνουν στο άμεσο μέλλον τις προϋποθέσεις και όρους που θέτει το νέο νομοθετικό πλαίσιο.
Ωστόσο, οι αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Δικαιοσύνης παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή και σκεπτικισμό την πορεία της σχετικής αυτής αποσυμφόρησης, καθώς, παρά την «ελάφρυνση» των φυλακών κατά 741 άτομα (που ήταν απολύτως αναγκαία, καθώς ασφυκτιούν, λόγω υπερπληθυσμού) μπήκαν αμέσως μετά (μέσα σε ελάχιστα 24ωρα) 300 νέοι κρατούμενοι, οι οποίοι παρέμεναν «φιλοξενούμενοι», επίσης, υπό συνθήκες ασφυξίας σε διάφορα αστυνομικά κρατητήρια, περιμένοντας να «αδειάσουν» κάποιες θέσεις, για να μετακινηθούν στις φυλακές.
Διαβάστε το ρεπορτάζ της εφημερίδας:

Έβαλαν στο μάτι τα ανασφάλιστα οχήματα – Έτοιμα για αποστολή τα ειδοποιητήρια


Φτάνουν σε λίγες μέρες τα ειδοποιητήρια σε όσους έχουν ανασφάλιστο το αυτοκίνητό τους.  Θα τους γνωστοποιηθεί εγγράφως ότι πρέπει να πληρώσουν τα ασφάλιστρα ή το ανάλογο πρόστιμο, για να μη χάσουν… άδεια και δίπλωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι επιστολές αυτές αφορούν σε περισσότερους από 800.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι επιστολές, οι οποίες ακόμη δεν έχουν ταχυδρομηθεί από το υπουργείο Οικονομικών (αλλά αυτό θα γίνει τις επόμενες μέρες), θα καλούν τους ιδιοκτήτες να ασφαλίσουν το όχημά τους πληρώνοντας ως «ποινή» παράβολο 250 ευρώ.
Οι ανασφάλιστοι αντιμετωπίζουν διοικητικές κυρώσεις, όπως η αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες, η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής και χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Επιπλέον προβλέπονται ποινικές κυρώσεις με φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

aftodioikisi.gr

Έρχονται νέα τεκμήρια «αμερικάνικου» τύπου – Το εκσυγχρονισμένο σύστημα και η γνώση που θα αποκτήσει το ΥΠΟΙΚ


Τα παλαιού τύπου τεκμήρια διαβίωσης φεύγουν, έρχονται τα τεκμήρια νέου τύπου. Για πρώτη φορά από το 1978 που πρωτοεφαρμόστηκαν τα τεκμήρια, το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί τον εκσυγχρονισμό, εγκαταλείποντας τα ως πεπαλαιωμένη μέθοδο προσδιορισμού του εισοδήματος που προκαλεί αδικίες, χωρίς να συντελεί στην αποκάλυψη του πλούτου.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός και η διασύνδεση των υπηρεσιών με τράπεζες και άλλες επιχειρήσεις συναλλαγών των φορολογουμένων μπορεί να σκιαγραφήσουν με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια το προφίλ και να προσδιοριστεί με ακρίβεια η οικονομική ευρωστία τους.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες αντιλαμβάνονται τώρα ότι είναι σε θέση να ελέγχουν σχεδόν όλες τις δαπάνες, κρυφές ή φανερές, του φορολογούμενου και μέσω αυτών να διαπιστώσουν, εάν δηλώνονται τα πραγματικά εισοδήματα στη φορολογική δήλωση.
Ουσιαστικά, θα πρόκειται για την εφαρμογή της μεθόδου που ακολουθεί εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια υπηρεσία των ΗΠΑ.
Έτσι, θα μπορεί να συνδεθεί και να παρακολουθήσει τις δαπάνες των ύποπτων για φοροδιαφυγή μέσω αεροπορικών και ταξιδιωτικών εταιρειών, να καταγράψει μεγάλες αγορές πολυτελών ειδών και φυσικά αυτοκινήτων και ακινήτων.
Η διασύνδεση αυτή έχει προχωρήσει αρκετά και η επέκταση της χρήσης πιστωτικών καρτών για αγορές ή πληρωμές βοηθά ήδη ης φορολογικές αρχές για τη συλλογή πληροφοριών.
Σήμερα, το υπουργείο Οικονομικών γνωρίζει
- Το εμβαδόν και την αξία της κύριας κατοικίας που διαμένει ο ελεγχόμενος.
- Τα ακίνητα που διαθέτει μέσω του Ε9
- Το ύψος των καταθέσεων και τις μετοχές
Με το νέο σύστημα θα γνωρίζει ακόμα
- Τις δαπάνες για ταξίδια και διακοπές
- Τις αγορές πολυτελών ειδών
- Και προώθηση του «πλαστικού χρήματος» μέσω καρτών, προκειμένου να ελέγχονται τα πάντα
- Καλύτερος συντονισμός υπηρεσιών
Πάντως, τα εργαλεία που διαθέτει σήμερα το υπουργείο και η δυνατότητα σύνδεσης του με πολλές επιχειρήσεις για άντληση πληροφοριών το καθιστούν ικανό να φιλοτεχνήσει πληρέστερα το φορολογικό προφίλ του Έλληνα πολίτη.
Γι” αυτό και φοροτεχνικοί, αλλά και στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, απορούν για τη φαεινή ιδέα για ελέγχους κατ” οίκον από συνεργεία του ΣΔΟΕ.
Θεωρούν ότι οι έλεγχοι αυτοί, που κινούνται στα όρια της συνταγματικής νομιμότητας και προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων, είναι άνευ λόγου και ουσίας, αφού η φορολογική αρχή έχει στην κατοχή της όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Τα τεκμήρια διαβίωσης που εφαρμόζονται έως και σήμερα απλώς βοηθούν να εισπράττεται ένας μικρός φόρος με τον προσδιορισμό κατώτατου φορολογητέου εισοδήματος.
Έλεγχος δαπανών: Στις περισσότερες περιπτώσεις, η εφαρμογή των τεκμηρίων δρα σε βάρος εκείνων που όντως δεν έχουν εισοδήματα, ενώ για τους κατέχοντες λειτουργούν ως ομπρέλα προστασίας.
Μέχρι τώρα, η λογική των τεκμηρίων ήταν ότι η κατοχή Ι.Χ. ή σκάφους αναψυχής απαιτούσε ένα ελάχιστο εισόδημα συντήρησης. Τώρα, σχεδιάζεται το αντίστροφο. Μέσα από την καταγραφή των δαπανών θα επιχειρείται ένα τεστ αλήθειας των φορολογικών δηλώσεων και ο προσδιορισμός του εισοδήματος των φορολογουμένων.
Ο έλεγχος αυτός των δαπανών θα συντείνει όχι μόνο στην πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά και στην αποκάλυψη της ροής μαύρου χρήματος. Έτσι, από την εποχή του Αθ. Κανελλόπουλου, που επί υπουργίας του εισήχθησαν για πρώτη φορά τα τεκμήρια για έλεγχο της φοροδιαφυγής, τώρα επιχειρείται μία πιο συστηματική χρήση και ένας εκσυγχρονισμός τους.
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

aftodioikisi.gr

Άκυρες οι περικοπές στους μισθούς των δικαστικών (πίνακας) – Αντίστοιχη ρύθμιση περιμένουν και οι ένστολοι


Από τον Σεπτέμβριο θα μπουν στους μισθούς των δικαστικών λειτουργών σημαντικές αυξήσεις, καθώς θα αρχίσει η εκτέλεση των αποφάσεων του «Μισθοδικείου» που στις 31-12-13 έκρινε αντισυνταγματικές τις τελευταίες περικοπές που είχαν υποστεί με το νόμο 4093/12.
Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επαναφορά αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου 2012 σε συμμόρφωση προς την κρίση του «Μισθοδικείου», για την οποία χρειάστηκε να ψηφιστεί και σχετική τροπολογία, πριν από ενάμιση περίπου μήνα.
Αντίστοιχη ρύθμιση περιμένουν και οι ένστολοι (στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί, πυροσβέστες) που είναι η δεύτερη κατηγορία «ειδικών μισθολογίων» που δικαιώθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και μετά τη διαπίστωση της αντισυνταγματικότητας και των δικών τους περικοπών περιμένουν την επάνοδο στις αποδοχές του Ιουλίου 2012, αλλά και την καταβολή αναδρομικών μίας διετίας.
Με τις αυξήσεις που θα πάρουν οι δικαστικοί λειτουργοί από τον ερχόμενο μήνα (επανερχόμενοι στους μισθούς του Ιουλίου 2012) ο κρατικός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί ετησίως κατά 70 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους), ενώ, όταν εγκριθούν και τα αναδρομικά τους για την τελευταία διετία, (τη σχετική υπουργική απόφαση αναμένεται να συνυπογράψει και ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών), θα υπάρξει μία επιπλέον επιβάρυνση ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Έθνος της Κυριακής
aftodioikisi.gr

Στους Δήμους τα ευρωπρόστιμα για τις χωματερές – Νέα «βόμβα» στα ταμεία τους


Τεράστιο πρόβλημα αναμένεται να δημιουργηθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με την απόφαση που αναμένεται να λάβει κυβέρνηση ώστε να οι δήμοι να κληθούν να πληρώσουν τα πρόστιμα που θα επιβάλλει μέσα στο επόμενο διάστημα το Ευρωδικαστήριο για χωματερές και λύματα. Όπως γράφει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ προ ημερών καθορίστηκε η διαδικασία επιμερισμού των προστίμων, τα οποία θα μειώνονται ανάλογα με την ύπαρξη ή την πορεία δρομολογημένης λύσης και θα παρακρατούνται απευθείας από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ). Παρά τις ευρωπαϊκές καταδίκες σήμερα η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει περί τις 80 χωματερές σε λειτουργία.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ:
Πολλοί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πίστεψαν ότι επρόκειτο για απειλή. Ομως η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να «περάσει» στους δήμους τα πρόστιμα που θα επιβάλλει μέσα στο επόμενο διάστημα το Ευρωδικαστήριο για χωματερές και λύματα, τιμωρώντας την απροθυμία της Αυτοδιοίκησης να βάλει το κοινό καλό πάνω από το όποιο πολιτικό κόστος επί δεκαετίες. Προ ημερών καθορίστηκε η διαδικασία επιμερισμού των προστίμων, τα οποία θα μειώνονται ανάλογα με την ύπαρξη ή την πορεία δρομολογημένης λύσης και θα παρακρατούνται απευθείας από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ).
Ο επιμερισμός των ευρωπροστίμων που θα επιβληθούν στην Ελλάδα για χωματερές και λύματα «στους υπαίτιους φορείς» προβλέφθηκε στον νόμο 4042/12 και εξειδικεύτηκε προ ημερών με κοινή απόφαση των υπουργείων Περιβάλλοντος, Εσωτερικών και Οικονομικών (ΦΕΚ 2113Β). Οπως ορίζει:
• Το πλήρες ποσό των προστίμων που θα καταλογίσει στην Ελλάδα το Ευρωδικαστήριο για τις χωματερές και τα λύματα θα μεταβιβαστεί στους υπαίτιους, δήμους ή (σπανιότερα) Περιφέρειες.
• Στις περιπτώσεις ομαδικών παραβάσεων (εκεί, δηλαδή, όπου οι παραβάτες είναι πολλοί) το πρόστιμο θα επιμερίζεται.
• Ο επιμερισμός θα βασίζεται κατά 40% στο πληθυσμιακό μέγεθος του δήμου και κατά 60% στον βαθμό συμμόρφωσης. Στην περίπτωση πλήρους συμμόρφωσης ο υπαίτιος απαλλάσσεται. Με τον τρόπο αυτό η Πολιτεία επιβραβεύει δήμους που δραστηριοποιήθηκαν και δημιούργησαν τις υποδομές.
• Η πρόοδος του κάθε δήμου θα πρέπει να πιστοποιείται, λ.χ., με την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων ενός ΧΥΤΑ, τη δημοπράτησή του, την πιστοποίηση εργασιών εν εξελίξει κ.λπ.
• Οσον αφορά τη διαδικασία, την απόφαση για τον καταλογισμό (ή επιμερισμό) των προστίμων θα λαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών. Στην περίπτωση προστίμων που αυξάνονται ημερησίως, το ΥΠΕΚΑ θα ζητά από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις πληροφόρηση για τη δρομολόγηση ή μη λύσης και την πορεία αυτής, με βάση την οποία θα υπολογίζει την οφειλή.
• Στην περίπτωση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «τα οφειλόμενα ποσά παρακρατούνται κατά τη διαδικασία κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων» (ΚΑΠ).
Τι συνεπάγεται η απόφαση; Κατ’ αρχήν, δεν θα χρειαστεί να επιβαρυνθούν όλοι οι φορολογούμενοι, αλλά μόνο οι υπαίτιοι φορείς. Βέβαια, η περικοπή της τακτικής χρηματοδότησης κάποιων δήμων (ΚΑΠ) ειδικά αυτή την περίοδο είναι δεδομένο ότι θα τους οδηγήσει σε οικονομική ασφυξία. Αν όμως κάποιος δήμος «βάλει λουκέτο» ή μετακυλίσει το πρόστιμο στους δημότες, τότε θα ανοίξει ο δρόμος ώστε οι δημότες να κινηθούν με τη σειρά τους νομικά εναντίον συγκεκριμένων δημοτικών αρχόντων, που επί σειρά ετών μπλόκαραν ή απέφευγαν να δρομολογήσουν τις λύσεις.
Οσον αφορά τον τρόπο καταλογισμού των προστίμων, οι μεγάλοι δήμοι που δεν έχουν προχωρήσει καθόλου στη δρομολόγηση λύσης, θα κληθούν να καταβάλουν το μεγαλύτερο μέρος του προστίμου. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι οι δήμοι Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας, που δεν έχουν προχωρήσει στο ελάχιστο τη δημιουργία δικτύου αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού στην περιοχή τους, επειδή αντιδρούν στην προτεινόμενη χωροθέτηση, θα πληρώσουν πολύ περισσότερα από άλλους δήμους της Αττικής, που έχουν δρομολογήσει τα αντίστοιχα έργα, έστω και προ ενός ή δύο ετών (λ.χ. Μαρκόπουλο, Κορωπί).
Η επιβολή της απόφασης είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει αρκετούς δήμους σε οικονομική ασφυξία. Ας μην ξεχνάμε ότι Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ζητήσει για την υπόθεση των χωματερών την επιβολή κατ’ αποκοπή προστίμου 7.786 ευρώ ανά ημέρα για το διάστημα από την πρώτη καταδίκη μέχρι τη δεύτερη (ή τη συμμόρφωση). Και χρηματική ποινή 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα που περνάει από τη δεύτερη καταδίκη μέχρι την πλήρη συμμόρφωση της χώρας (σήμερα η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει περί τις 80 χωματερές σε λειτουργία, περί τις 30 στην Πελοπόννησο, περί τις 25 σε νησιά και οι υπόλοιπες διάσπαρτες στη χώρα).
Παράλληλα, για την απουσία αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο έως και 11,5 εκατ. ευρώ, αλλά και χρηματική ποινή 47.762 ευρώ την ημέρα, καθώς δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως με την προηγούμενη καταδικαστική απόφαση του Δικαστηρίου, το 2007. Η αρχική καταδίκη αφορούσε 23 πόλεις, κωμοπόλεις και οικισμούς και σε 17 περιπτώσεις το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί.


aftodioikisi.gr

Η τελική λύση για τα «κόκκινα» δάνεια – Το σχέδιο εξυγίανσης, τα βήματα και οι προθεσμίες


Διαγραφή των προσαυξήσεων και των προστίμων από ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, μακροπρόθεσμη ρύθμιση των οφειλών προς τις τράπεζες με δόσεις που φθάνουν έως και τους 120 μήνες και αντίστοιχη ρύθμιση για το τυχόν υπόλοιπο των προσαυξήσεων που δεν έχει διαγραφεί, καταβολή των οφειλών προς τους εργαζόμενους σε 12 μήνες, αλλά και φορολογικά κίνητρα για τις τράπεζες, προβλέπει η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τα επιχειρηματικά δάνεια στο πλαίσιο της ρύθμισης των «κόκκινων» δανείων.
Σχέδια εξυγίανσης
Η νομοθετική πρόταση, που δημοσιεύει η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», αποδεσμεύει ουσιαστικά τα σχέδια εξυγίανσης των επιχειρήσεων από τα δικαστήρια, ο ρόλος των οποίων περιορίζεται στην έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης που συμφωνείται μεταξύ πιστωτών και οφειλετών, δηλαδή των διοικήσεων των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων.
Η πρόταση νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, που έχει αποσταλεί προς διαβούλευση στις τράπεζες, προβλέπει ουσιαστικά τη συμφωνία των δύο μερών, πιστωτών και οφειλετών, για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών χρεών, με την προϋπόθεση ότι το σχέδιο εξυγίανσης φέρει την έγκριση του 60% των πιστωτών, στο οποίο περιλαμβάνεται το 40% των τυχόν εμπράγματων εξασφαλίσεων. Πρόκειται για ρύθμιση που δεσμεύει το σύνολο των πιστωτών της επιχείρησης, οι απαιτήσεις των οποίων ρυθμίζονται, ακόμη και αν δεν είναι συμβαλλόμενοι στη συμφωνία.
Για την εξυγίανση της επιχείρησης, η πρόταση αφήνει τη δικαιοδοσία που θα κρίνει τη βιωσιμότητά της στις τράπεζες, οι οποίες σε συνεργασία με τις διοικήσεις μπορούν να επιστρατεύσουν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, όπως κεφαλαιοποίηση χρεών και ρύθμιση του δανείου σε συνδυασμό με την αντίστοιχη δυνατότητα διαγραφής οφειλών από προσαυξήσεις προς το Δημόσιο και «κούρεμα» οφειλών, αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κάθε άλλο «πρόσφορο μέσο». Οι επιχειρηματίες που έχουν καταλήξει σε σχετική συμφωνία με τους πιστωτές μπορούν να κάνουν αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015 (οι ημερομηνίες είναι υπό συζήτηση με τις τράπεζες). Η αίτηση θα πρέπει να συζητηθεί εντός διμήνου από την υποβολή της και το δικαστήριο θα πρέπει εντός μηνός από τη συζήτηση, να αποδεχθεί την αίτηση και να εκδώσει την απόφαση. Το δικαστήριο δύναται να απορρίψει την αίτηση σε περίπτωση που δεν του έχουν παρασχεθεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, ενώ κατά της απορριπτικής απόφασης επιτρέπεται η υποβολή έφεσης εντός τριάντα ημερών.
Πώς θα γίνει
Με τη δημοσίευση της απόφασης που κάνει αποδεκτή την αίτηση, προβλέπεται η αναδιάρθρωση των οφειλών προς το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς και τους εργαζόμενους με τον εξής τρόπο:
• Διαγραφή των πάσης φύσεως προσαυξήσεων και προστίμων που έχουν επιβληθεί ως προς οφειλές που κατέστησαν υπερήμερες κατά την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου του 2010 έως και 31 Δεκεμβρίου 2013, η οποία θα εκτείνεται στο ίδιο ποσοστό διαγραφής, που καθορίζεται για τους συναινούντες στη συμφωνία ρύθμισης πιστωτές.
• Εξόφληση των οφειλών της επιχείρησης προς την εφορία και τους ασφαλιστικούς φορείς, όπως αυτές είχαν στις 31 Δεκεμβρίου 2013 σε ισόποσες άτοκες μηνιαίες δόσεις εντός του διαστήματος αποπληρωμής που καθορίζεται για τους συναινούντες στη συμφωνία ρύθμισης πιστωτές. Η εξόφληση δεν μπορεί να εκτείνεται σε περίοδο άνω των 10 ετών, ενώ η ίδια περίοδος αποπληρωμής ισχύει για το μη διαγραφέν τμήμα των προσαυξήσεων και των προστίμων.
• Εξόφληση του οφειλόμενου στους εργαζόμενους χρέους σε 12 μήνες.
Της ρύθμισης εξαιρούνται, όπως είναι φυσικό, ποσά οφειλών από μη απόδοση ΦΠΑ, καθώς και ΦΜΥ για μη καταβληθείσες αμοιβές μισθωτών υπηρεσιών.
Για τις επιχειρήσεις και τους μετόχους τους, η ρύθμιση, εκτός από τη δυνατότητα διάσωσης της επιχείρησης, συνεπάγεται την αναστολή της ποινικής δίωξης, των πλημμελημάτων της έκδοσης ακάλυπτης επιταγής, την αναστολή των πάσης φύσεως διοικητικών μέτρων που λαμβάνονται εξαιτίας πράξεων ή παραλείψεων, η δίωξη των οποίων αναστέλλεται, καθώς και την άρση της απαγόρευσης ή του κωλύματος της έκδοσης επιταγών.
Ταχεία εκκαθάριση των προβληματικών επιχειρήσεων
Η πρόταση νόμου δίνει επίσης τη δυνατότητα για υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, χωρίς δεσμευτική ισχύ για το σύνολο των πιστωτών με την προϋπόθεση ότι στη ρύθμιση συναινεί το 50% του συνόλου των απαιτήσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται το 30% των τυχόν εμπράγματων απαιτήσεων και ότι σε αυτή συναινούν ένα ή περισσότερα πιστωτικά ιδρύματα. Οι επιχειρηματίες μπορούν να κάνουν τη σχετική αίτηση έως τις 31 Μαρτίου του 2015, συνοδευόμενη από έκθεση εμπειρογνώμονα της επιλογής του οφειλέτη. Η αίτηση πρέπει να εκδικαστεί εντός διμήνου από το αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο και η απόφαση θα πρέπει να εκδοθεί εντός ενός μήνα από τη συζήτηση. Αν και η νέα νομοθετική πρόταση που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο δεν ενδίδει στις τραπεζικές πιέσεις για ανάληψη του μάνατζμεντ υπερχρεωμένων επιχειρήσεων από τις τράπεζες, χωρίς την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων, τους δίδει ένα σημαντικό όπλο για την ταχεία εκκαθάριση επιχειρήσεων που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού και δεν έχουν χαρακτηριστικά βιωσιμότητας. Πρόκειται για τη δυνατότητα που δίνει στο 40% των πιστωτών (το ποσοστό είναι υπό διαβούλευση με τις τράπεζες) να προχωρήσουν, υπό την καθοδήγηση του ειδικού διαχειριστή, ο οποίος θα είναι ελεγκτής ή ελεγκτικό γραφείο, στην πώληση ή την εκκαθάριση εν λειτουργία της επιχείρησης. Η διαδικασία ονομάζεται «Εκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης» και οι προθεσμίες υποβολής της αίτησης στο δικαστήριο από τους πιστωτές και έκδοσης της απόφασης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο είναι ανάλογες με αυτές των συναινετικών λύσεων.
Με την αποδοχή της αίτησης, το δικαστήριο ορίζει τον προτεινόμενο από τους αιτούντες ειδικό εκκαθαριστή, ο οποίος αναλαμβάνει την εξουσία των καταστατικών οργάνων της διοίκησης και διαχείρισης της επιχείρησης. Ο ίδιος συγκαλεί μέσα σε 45 ημέρες από την εγκατάστασή του στην επιχείρηση, τη συνέλευση των μετόχων στην οποία εισηγείται τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την αγορά του συνόλου της επιχείρησης ή μέρους των περιουσιακών της στοιχείων. Η συνέλευση αποφασίζει με απλή πλειοψηφία και στην περίπτωση που απορρίψει την πρόταση, ο οφειλέτης οδηγείται σε πτώχευση, ενώ διαφορετικά υλοποιείται το σχέδιο πώλησης της επιχείρησης. Η απειλή για ταχεία εκκαθάριση της επιχείρησης εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως μέσο πίεσης προς τις διοικήσεις που δεν συναινούν σε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, κάνοντας κατάχρηση της ιδιότητας του μετόχου.
Προθεσμίες
Η νομοθετική πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης έχει ισχύ δύο ετών, επιχειρώντας να συμβάλει στην επίλυση του ζητήματος των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων στο κρίσιμο μεταβατικό διάστημα έως την ανάκαμψη της οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται συγκεκριμένες προθεσμίες για την ένταξη των μικρών επιχειρήσεων με αριθμό εργαζομένων έως 9 άτομα και τζίρο έως 900.000 ευρώ.
Η ίδια πρόταση επιφυλάσσει κίνητρα και για τις τράπεζες, στη λογική της δυνατότητας κάλυψης της ζημίας από τη διαγραφή χρεών από τη φορολογία. Το θέμα αναμένεται ωστόσο ότι θα εξεταστεί συνολικά στο πλαίσιο της επικείμενης ρύθμισης για την αναβαλλόμενη φορολογία που εξετάζεται για τις τράπεζες.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι η ενίσχυση της εξωδικαστικής διαδικασίας, με τη συνεννόηση πιστωτών και οφειλετών και υπό την καθοδήγηση ειδικών οικονομικών εμπειρογνωμόνων και συμβούλων.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

aftodioikisi.gr

Όλες οι απαντήσεις για τη… ζαλάδα του ΕΝΦΙΑ: Οι κατηγορίες φορολογουμένων και η διαδικασία


Στον παραλογισμό του ΕΝΦΙΑ ζει η ελληνική κοινωνία και η Κυβέρνηση σπεύδει στην καρδιά του καλοκαιριού να βρει λύσεις σε μια σειρά πολύπλοκων ζητημάτων που αποφέρουν και… πολιτικό κόστος.
Από τον ΕΝΦΙΑ το Δημόσιο προσδοκά έσοδα 2,65 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» αποκαλύπτουν το τι εκλήθη να πληρώσει ο καθένας από τα 6,15 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα:
-  Περίπου ο ένας στους πέντε επιβαρύνθηκε συνολικά με ποσά έως 100 ευρώ.
-  Ποσοστό 53,52% των ιδιοκτητών καλούνται να αντιμετωπίσουν φόρους από 101 έως 500 ευρώ.
-  Στην κλίμακα αυτών που θα πληρώσουν πάνω από 500 ευρώ κατατάσσονται 1.667.000 ιδιοκτήτες εκ των οποίων σε 513.000 καταλογίστηκε φόρος άνω των 1.000 ευρώ.
Τα ποσά που αντίκρισαν στα εκκαθαριστικά τους δεν θα τα πληρώσουν όσοι δικαιούνται την έκπτωση φόρου που προβλέπει ο νόμος, όσοι εντόπισαν λάθη τα οποία θα μπορέσουν να διορθώσουν καθώς και όσοι έχουν ακίνητα εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών. Οσοι ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες θα περιμένουν αφενός να ανακοινωθεί η διαδικασία για τη χορήγηση των εκπτώσεων και αφετέρου τη νέα εκκαθάριση του φόρου.
Οι 5 κατηγορίες φορολογουμένων
Με την αναβολή στην προθεσμία καταβολής της 1ης δόσης για το τέλος Σεπτεμβρίου, τη δέσμευση Χαρδούβελη για χρήση των αξιών του 2013 προκειμένου να υπολογιστεί ο ΕΝΦΙΑ για τα οικόπεδα της περιφέρειας, αλλά και την ανακοίνωση ότι σύντομα θα υπάρξει η απόφαση για τη διαδικασία χορήγησης έκπτωσης φόρου, το σκηνικό για τα 6,15 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα και τα περίπου 45.000 νομικά πρόσωπα που πρέπει να πληρώσουν αλλάζει. Οι φορολογούμενοι, ουσιαστικά, κατατάσσονται σε πέντε κατηγορίες ανάλογα με το τι πρέπει να κάνουν ή τι τους περιμένει από φθινόπωρο. Η εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» τοποθετεί αυτές τις κατηγορίες ως εξής:
-  Στην 1η κατηγορία κατατάσσονται αυτοί που έχουν εντοπίσει λάθη κατά την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, τα οποία όμως οφείλονται σε δικά τους λάθη ή παραλείψεις. Αν λείπει ο όροφος σε ένα διαμέρισμα, οι προσόψεις κ.λπ., τα στοιχεία θα πρέπει να συμπληρωθούν σωστά μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής, η οποία δεν αναμένεται να ανοίξει πριν από το τέλος του μήνα. Χρονικό περιθώριο για τη διόρθωση των λαθών χωρίς να επιβληθούν πρόστιμα ή προσαυξήσεις, υπάρχει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
-  Στην 2η κατηγορία ανήκουν αυτοί οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν ΕΝΦΙΑ αλλά ταυτόχρονα πληρούν τα κριτήρια για να διεκδικήσουν έκπτωση φόρου 50% ή ακόμη και απαλλαγή. Προϋπόθεση για την έκπτωση του 50% είναι το οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνάει τις 9.000 ευρώ (κλιμακώνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση), η αθροιστική επιφάνεια των κτισμάτων να είναι μικρότερη από τα 150 τετραγωνικά μέτρα και να μην υπάρχουν οφειλές εκτός ρύθμισης σε εφορία ή ασφαλιστικά ταμεία. Ειδικά για πολύτεκνους και άτομα με αναπηρία άνω του 80% ο νόμος προβλέπει πλήρη απαλλαγή. Για τη διαδικασία χορήγησης της έκπτωσης θα πρέπει να δημοσιευτεί απόφαση από τη Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων και με αυτήν θα καθοριστεί αν θα πρέπει οι δικαιούχοι να κάνουν αίτηση ηλεκτρονικά ή στη ΔΟΥ.
-  Στην 3η κατηγορία κατατάσσονται αυτοί που έχουν ακίνητο στο όνομά τους, το οποίο είναι εντός σχεδίου αλλά εκτός αντικειμενικού συστήματος. Γι’ αυτά τα ακίνητα θα υιοθετηθεί με νόμο νέα διαδικασία υπολογισμού οπότε οι φορολογούμενοι θα πρέπει να περιμένουν για να εκτυπώσουν το νέο εκκαθαριστικό και το ειδοποιητήριο πληρωμής.
-  Η 4η κατηγορία περιλαμβάνει αυτούς που δεν πληρούν τα κριτήρια ώστε να τύχουν έκπτωσης, δεν έχουν κάνει λάθη στο Ε9 ούτε έχουν ακίνητο για το οποίο θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού. Αυτοί το μόνο που θα πρέπει να περιμένουν είναι ενδεχόμενη αλλαγή στον αριθμό των δόσεων, κάτι που θα έχει ξεκαθαρίσει μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, που είναι και η νέα ημερομηνία για την πληρωμή της 1ης δόσης.
-  Η 5η κατηγορία περιλαμβάνει ορισμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να πληρώσουν αυξημένο ΕΝΦΙΑ αναλογικά με τα έσοδά τους. Οι επιχειρήσεις αυτές δικαιούνται να ζητήσουν αναστολή πληρωμής του φόρου για το 2014. Και οι εταιρείες αυτής της κατηγορίας θα πρέπει να αναμένουν την απόφαση της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων που θα καθορίζει τη διαδικασία.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες ακινήτων παραμένουν ζαλισμένοι, καθώς πολλοί από αυτούς ακόμη δεν ξέρουν, αν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης αφορούν και τα δικά τους ακίνητα. Με τη βοήθεια της εφημερίδας ΚΕΦΑΛΑΙΟ, πάμε να δούμε κάποια βασικά σημεία επί της διαδικασίας…
Σε ποια ακίνητα θα γίνουν οι διορθώσεις στον ΕΝΦΙΑ
Οι διορθώσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση αφορούν τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός των 4.000 οικισμών οι οποίοι είναι εκτός αντικειμενικών αξιών και εφέτος κλήθηκαν να πληρώσουν υπέρογκο φόρο.
Με ποιες τιμές θα υπολογιστεί ο φόρος μετά τις διορθώσεις;
Ο διορθωμένος ΕΝΦΙΑ θα υπολογιστεί με βάση την περσινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, με την οποία όριζε τιμές στις 457 περιοχές της χώρας που ήταν εκτός συστήματος αντικειμενικών τιμών.
Πότε θα αναρτηθούν τα διορθωμένα εκκαθαριστικά στο Taxis;
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διόρθωσης των λαθών και κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση εντός της προθεσμίας, έως τις 15 Σεπτεμβρίου τα διορθωμένα εκκαθαριστικά θα αναρτηθούν ξανά στο Taxis.
Πότε θα πληρωθεί η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ
Το μόνο σίγουρο μέχρι αυτήν τη στιγμή είναι ότι n πληρωμή της πρώτης δόσης μετατίθεται για το τέλος Σεπτεμβρίου, για όλους τους υπόχρεους, ανεξάρτητα εάν υπήρχαν λάθη στα εκκαθαριστικά τους. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν η πρώτη δάση θα είναι διπλή (Αυγούστου – Σεπτεμβρίου) και θα ακολουθήσουν ακόμα τρεις δόσεις έως το τέλος Δεκεμβρίου ή αν οι δόσεις θα παραμείνουν συνολικό πέντε, με την τελευταία να πληρώνεται έως το τέλος Ιανουαρίου.
Παράλληλα, υπάρχει και η σκέψη οι δόσεις να αυξηθούν σε έξι, με την τελευταία δόση να πληρώνεται στο τέλος Φεβρουαρίου, χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει ακόμη οριστική απόφαση. Ειδικά, την τύχη του τελευταίου σεναρίου θα την κρίνουν οι ταμειακές ανάγκες της χώρας.
Οι αλλαγές θα γίνουν σε όλους τους ιδιοκτήτες οικοπέδων, ακόμα και αν ο ΕΝΦΙΑ ήρθε φθηνότερος από πέρυσι;
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι διορθώσεις θα γίνουν μόνο στα εκκαθαριστικά στα οποία ο φόρος των οικοπέδων ήρθε εφέτος υψηλότερος σε σχέση με πέρυσι. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα γίνουν αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ και οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν το ποσό ως έχει.
Τι θα γίνει αν έχω πληρώσει ήδη την πρώτη δόση;
Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο να αφαιρεθεί το ποσό από το σύνολο του φόρου, ώστε οι επόμενες δόσεις να είναι χαμηλότερες. Σε αντίθετη περίπτωση, ο φόρος θα πληρωθεί κανονικά, όπως θα υπολογιστεί μετά τις διορθώσεις και ο συμψηφισμός θα γίνει αργότερα.
Θα γίνουν άλλες διορθώσεις στο φόρο εκτός από αυτές στα οικόπεδα;
Στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν το ενδεχόμενο στη νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί στη Βουλή να υπάρχει πρόβλεψη και για άλλες αστοχίες του νόμου, όπως είναι o μειωμένος συντελεστής για τα ημιτελή ακίνητα, ο οποίος δεν εφαρμόστηκε, πρόβλεψη για αντίστοιχο συντελεστή στα διατηρητέα, όπως και η έκπτωση 1,5% για όσους πληρώσουν εφάπαξ, η οποία δεν υπάρχει για τον ΕΝΦΙΑ.
Ποιοι δικαιούνται έκπτωση ή απαλλαγή;
Έκπτωση 50% δικαιούνται άσοι έχουν συνολικά εισόδημα έως 9.000 ευρώ (άγαμος), 10.000 ευρώ έγγαμος (προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε τέκνο), συνολική επιφάνεια κτισμάτων έως 150 τ.μ. και δεν έχουν οφειλές προς το Δημόσιο. Πλήρη απαλλαγή δικαιούνται τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και άτομα με αναπηρία άνω του 80%, εφόσον έχουν εισόδημα έως 12.000 (άγαμος), 13.000 για έγγαμο (προσαύξηση 1.000 ευρώ για κάθε τέκνο), συνολική επιφάνεια κτισμάτων έως 150 τ.μ. και δεν έχουν οφειλές προς το Δημόσιο.


aftodioikisi.gr

Επίδομα ανεργίας για περισσότερους – «Χαλαρώνουν» τα κριτήρια χορήγησης


Σχέδιο για χαλάρωση των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος ανεργίας βρίσκεται στη ατζέντα των προτάσεων που εξετάζει να συμπεριλάβει η κυβέρνηση, στο πακέτο των κοινωνικών μέτρων που σκοπεύει να θέσει προς διαπραγμάτευση με τους δανειστές στις αρχές του Σεπτεμβρίου, πέραν των φορο-ελαφρύνσεων όπου πέφτει και το μεγαλύτερο βάρος των συζητήσεων. Βασική προϋπόθεση όμως για να γίνουν αλλαγές στα κριτήρια του επιδόματος ανεργίας και τελικά για να συμπεριληφθούν στα μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο είναι η χρηματοδότηση του ΟΑΕΔ με επιπλέον πόρους και η έγκριση της τρόικας, ως προς την κάλυψη του δημοσιονομικού κόστους. Για τον λόγο αυτό στις προτάσεις με τα κοινωνικά μέτρα που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, είναι και μία «λελογισμένη χαλάρωση των κριτηρίων στη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας», όπως ανέφερε στέλεχος της κυβέρνησης.
Δείτε τον αναλυτικό πίνακα από τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής:
aftodioikisi.gr

13 παράθυρα για σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας (παραδείγματα)


Δεκατρείς ευνοϊκές ασφαλιστικές διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα σε 100.000 ασφαλισμένους να αποχωρήσουν ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Όσον αφορά στα απαιτούμενα έτη ασφάλισης αυτά κυμαίνονται από 20 έως και 37 ανάλογα με το ταμείο αλλά και το φύλο (με τις ευνοϊκότερες ρυθμίσεις να ισχύουν για τις γυναίκες). Η πιο «δημοφιλής» διάταξη προβλέπει τη συνταξιοδότηση με 35ετία ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. Η ρύθμιση ισχύει για ασφαλισμένους στο δημόσιο και στα ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, που μπήκαν στην αγορά εργασίας πριν το 1983.
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα από το Έθνος:



aftodioikisi.gr