Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014

ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ- ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΒΟΥΡΝΟΥ








Ορκίστηκε χθές  22 Αυγούστου  η νέα Δημοτική Αρχή Χίου, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Χίου Ψαρών και Οινουσσών, σε ένα κατάμεστο Ομήρειο.
Eκτός από τον νέο Δήμαρχο Μανώλη Βουρνού, ορκίστηκαν οι επικεφαλής των αντιπολιτευτικών συνδυασμών  κ.κ Πολύδωρος Λαμπρινούδης, Ερμιόνη  Φρεζούλη και Μάρκος Σκούφαλος.οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Σύμβουλοι των Δημοτικών και Τοπικών  Ενοτήτων.
Στην ομιλία του ο νέος Δήμαρχος Μανώλης Βουρνούς  έκανε αναφορά στην δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας , καθώς   και στο περιβάλλον, την τοπική οικονομία και την νησιωτική ιδιαιτερότητα της Χίου, Τόνισε ότι θα προσπαθήσει να εξισορροπήσει τις αντιφάσεις, ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει το μεγάλο αίσθημα ευθύνης που έχει  έναντι του χιώτικου λαού και των εργαζομένων του Δήμου. Αποδέκτες της  ευγνωμοσύνης του,  επίσης  ήταν και  οι συνοδοιπόροι του φίλοι, και μέλη της παράταξης , που τον στήριξαν και βοήθησαν στην εκλογή του.
Η νέα Δημοτική Αρχή  αναλαμβάνει καθήκοντα από την 1η Σεπτεμβρίου και η  θητεία της είναι πενταετής.

Συντάξεις: Έξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους


Σύνταξη με 25ετία δικαιούνται 120.000 ασφαλισμένοι στο Δημόσιο, στα ταμεία των ΔΕΚΟ και στους φορείς των τραπεζών. Κερδισμένοι είναι όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις όσον αφορά στα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση.
Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως στο Δημόσιο αρκεί η συμπλήρωση της 25ετίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Στη συνέχεια, ο ασφαλισμένος μπορεί να παραμείνει στην εργασία και να αποχωρήσει όποτε πιάσει το κατά περίπτωση όριο ηλικίας, χωρίς να επηρεάζεται από τυχόν αλλαγές.
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα:

Πηγή: Έθνος

aftodioikisi.gr

ΟΑΕΔ: Τα τρία προγράμματα που θα «τρέξουν» τον Σεπτέμβριο


Τρία προγράμματα απορρόφησης ανέργων θα «τρέξουν» τον Σεπτέμβριο από τον ΟΑΕΔ. Πρόκειται για το νέο voucher 2014, την κοινωφελή εργασία, καθώς και την απασχόληση νέων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που θα επιχορηγηθούν από τον Οργανισμό.
α. Δράση voucher 2014
Μέχρι τα μεσάνυχτα της 15ης Σεπτεμβρίου 2014 μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά όσοι άνεργοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση voucher 2014 «Επιταγή Εισόδου για νέους ηλικίας από 25 έως 29 ετών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας».
Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα υπολογίζεται ότι θα ωφεληθούν συνολικά 30.000 άνεργοι ηλικίας 25 έως 29 ετών εκ των οποίων οι 12.000 θα είναι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και οι 18.000 θα είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι ωφελούμενοι θα απασχοληθούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για έξι μήνες.
β. Κοινωφελής εργασία  ΟΑΕΔ
Επίσης τον Σεπτέμβριο ξεκινά το νέο Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ  που αυτή τη φορά θα έχει ειδική μοριοδότηση για μακροχρόνια ανέργους, και σε ανέργους από νοικοκυριά που δεν έχουν κανένα εργαζόμενο.
Οι προσλήψεις κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ θα δώσουν δουλειά σε  ανέργους εγγεγραμμένους στον Οργανισμό για πέντε μήνες.
Οι αιτήσεις των υποψηφίων προς πρόσληψη θα γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Απασχόλησης «oaed.gr».
Οι προκηρύξεις για την Κοινωφελή Εργασία θα εκδοθούν σε φάσεις ανάλογα με τον φορέα της προκήρυξης .Δηλαδή όπως και πέρσι ξεχωριστή προκήρυξη και προθεσμία για τις αιτήσεις θα καθοριστεί για τις προσλήψεις στα σχολεία της χώρας ενώ διαφορετική προκήρυξη θα βγει για τις προσλήψεις με πεντάμηνα σε δήμους και Περιφέρειες.
Η πρόσληψη γίνεται ,για διάστημα πέντε μηνών και οι αμοιβές όσων απασχοληθούν είναι 19,6 ευρώ την ημέρα και όχι περισσότερο από 490 ευρώ τον μήνα για άνεργους άνω των 25 ετών και 17, 1 ευρώ ημερησίως και όχι περισσότερα από 427 ευρώ τον μήνα για άνεργους κάτω των 25 ετών.
Ποιοι θα είναι ωφελούμενοι απο την Κοινωφελή Εργασία του ΟΑΕΔ:
  1. Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ,
  2. Μέλη οικογενειών όπου δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι επίσης εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ.
  3. Μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, στις οποίες δεν υπάρχει εργαζόμενο μέλος.
  4. Εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα Μητρώα Ανέργων του Οργανισμού.
  5. Άνεργοι πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ.
γ.   Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων
Αφορά  την πρόσληψη 5.000 ανέργων, πτυχιούχων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα ηλικίας έως 35 ετών.

aftodioikisi.gr

Αμνηστία για τα χρέη των δήμων- Απόφαση απαλλάσσει ευθυνών τους υπεύθυνους δημοτικών επιχειρήσεων


«Συγχωροχάρτι» για τις φορολογικές παραβάσεις και ασυλία σε όσους διοικούσαν δημοτικές επιχειρήσεις που δημιούργησαν χρέη δίνει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έκανε αποδεκτή το υπουργείο Οικονομικών. Ερμηνεύοντας τους νόμους 4071/2012 και 4170/2013, το Νομικό Συμβούλιο καταλήγει στο συμπέρασμα πως η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων με την ταυτόχρονη μεταφορά τους στους εκάστοτε δήμους σημαίνει ότι διοικούντες αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων απαλλάσσονται από κάθε προσωπική ευθύνη για τη δημιουργία των συγκεκριμένων χρεών.
Παράλληλα, εκτός από τους επικεφαλής των δημοτικών επιχειρήσεων, απαλλάσσονται των ευθυνών για τη δημιουργία των οφειλών και όσοι ιδιώτες ήταν συνυπόχρεοι για τα χρέη. Η γνωμοδότηση αυτή ήρθε σε απάντηση σχετικού ερωτήματος του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο προσπαθεί να εντοπίσει τους υπεύθυνους για τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου «η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων και η ταυτόχρονη βεβαίωση αυτών σε βάρος των οικείων ΟΤΑ, που θεσπίστηκε με τον ν. 4071/2012 (άρθρο 10), όπως συμπληρώθηκε με τον ν. 4170/2013 (άρθρο 77) συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους».
Αυτό συμβαίνει διότι «αφού δεν υφίσταται η οφειλή στο όνομα του αρχικού υπόχρεου δεν μπορεί να υπάρχει στο όνομα του αλληλεγγύως υπόχρεου. Η διαγραφή των οφειλών που βεβαιώθηκαν ταμειακά αποτελεί διαγραφή του χρέους και επομένως δεν μπορεί να υφίσταται ευθύνη των διοικούντων τη δημοτική επιχείρηση, αφού ο αρχικός και κύριος υπόχρεος παύει να ευθύνεται. Ετσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν».
Επίσης, σημειώνεται στη γνωμοδότηση ότι και «τα φυσικά πρόσωπα που ήταν συνυπόχρεα με τις δημοτικές επιχειρήσεις για την εξόφληση των οφειλών, μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4071/2012 και 4170/2013 δεν ευθύνονται για το ποσό της κύριας οφειλής».
Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών:
ΘΕΜΑ«Κοινοποίηση της υπ” αριθμ. 49/2014 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ σχετικά με τη συνυπευθυνότητα αναφορικά με τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων που εξοφλούνται από τους ΟΤΑ σύμφωνα με τον ν. 4071/2012».
Σας κοινοποιούμε την υπ” αριθμ. 49/2014 Γνωμοδότηση του ΝΣΚ (Τμήμα Α’), η οποία έγινε αποδεκτή από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, προς ενημέρωσή σας και ανάλογη εφαρμογή.
Με την ως άνω γνωμοδότηση έγιναν ομόφωνα δεκτά τα εξής:
Α. Η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων και η ταυτόχρονη βεβαίωση αυτών σε βάρος των οικείων ΟΤΑ, που θεσπίστηκε με τον ν. 4071/2012 (άρθρο 10), όπως συμπληρώθηκε με τον ν. 4170/2013 (άρθρο 77) συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους. Τούτο διότι, αφού δεν υφίσταται η οφειλή στο όνομα του αρχικού υπόχρεου δεν μπορεί να υπάρχει στο όνομα του αλληλεγγύως υπόχρεου.
Διαγραφή οφειλών
Η διαγραφή των οφειλών που βεβαιώθηκαν ταμειακά αποτελεί διαγραφή του χρέους και επομένως δεν μπορεί να υφίσταται ευθύνη των διοικούντων τη δημοτική επιχείρηση, αφού ο αρχικός και κύριος υπόχρεος παύει να ευθύνεται.
Ετσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν.
Επισημαίνεται ότι οι φορολογικές εν γένει διατάξεις οι οποίες οριοθετούν το φορολογικό υποκείμενο είναι αυστηρού δικαίου και ως εκ τούτου στενά ερμηνευτέες, με αποτέλεσμα η διοίκηση να υποχρεούται κατά την εφαρμογή των νόμων να προβαίνει σε στενή γραμματική ερμηνεία των φορολογικών διατάξεων, αποκλειομένης της διασταλτικής ερμηνείας ή της ανάλογης εφαρμογής.
Επομένως, τα φυσικά πρόσωπα που ήταν συνυπόχρεα με τις δημοτικές επιχειρήσεις για την εξόφληση των οφειλών, μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4071/2012 και 4170/2013 δεν ευθύνονται για το ποσό της κύριας οφειλής.
Β. Ως προς το ζήτημα της ευθύνης των Δημάρχων των ΟΤΑ που αναλαμβάνουν την εξόφληση των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων, δεν προκύπτει εκ του ν. 4071/2012 προσωπική και αλληλέγγυος ευθύνη αυτών.
Επίσης δεν προκύπτει ευθύνη των Δημάρχων από το άρθρο 50 του ν. 4174/2013, διότι δεν περιλαμβάνονται στα περιοριστικά αναφερόμενα στη διάταξη αυτή πρόσωπα.
Κυρώσεις για ληξιπρόθεσμα
Σύμφωνα με τον νόμο, οι ποινικές κυρώσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη είναι οι εξής:
• Για χρέη από 5.000 – 10.000 ευρώ, φυλάκιση έως 1 έτος.
• Για χρέη πάνω από 10.000 – 50.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών.
• Για χρέη πάνω από 50.000 – 150.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους.
• Για χρέη πάνω από 150.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών. Οταν το ποσό εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, σε οποιονδήποτε βαθμό, η πράξη μπορεί να κριθεί ατιμώρητη. Η ποινική δίωξη ασκείται με αίτηση του προϊσταμένου της ΔΟΥ ή του τελωνείου με πίνακα χρεών προς τον εισαγγελέα πρωτοδικών της έδρας τους.
Κατασχέσεις
Το Δημόσιο μπορεί να επιβάλλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, να μη χορηγήσει αποδεικτικό ενημερότητας για τη διενέργεια ορισμένων πράξεων, να δώσει εντολή παρακράτησης μέρους ή του συνόλου της χρηματικής απαίτησης του οφειλέτη κατά τρίτων προσώπων, να προβεί σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους των ληξιπρόθεσμων χρεών του.
 aftodioikisi.gr

Οι νέες διαδικασίες που ολοκληρώνονται μέσω ΚΕΠ – Τι προβλέπει ΚΥΑ για 32 περιπτώσεις (ΦΕΚ)


Στις 32 ανέρχονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν κυρίως τις  άδειες οδήγησης και τη μεταβίβαση οχημάτων και, πλέον, με απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, θα διεκπεραιώνονται και μέσω των ΚΕΠ
Οι διαδικασίες, όπως αναφέρονται στο ΦΕΚ είναι οι εξής:
Α. άδειες οδήγησης
1. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας ΑΜ, Α1, Α2, Α.
2. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας Β.
3. Προσθήκη σε ισχύουσα άδεια οδήγησης κατηγορίας Β του κωδικού 96.
4. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης εντός των κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, ΒΕ.
5. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης κατηγορίας Β στις κατηγορίες C1 ή C ή D1 ή D με ή χωρίς πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
Nέες διαδικασίες που ολοκληρώνονται μέσω ΚΕΠ
6. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης από τις κατηγορίες C1, C, D1, D σε C1E, CE, D1E, DE αντίστοιχα και εντός των ανωτέρω κατηγοριών με ή χωρίς Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
7. Χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) αρχικής επιμόρφωσης.
8. Ανανέωση άδειας οδήγησης (κάθε κατηγορίας).
9. Ανταλλαγή άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από κράτος μέλος της Ε.Ε. με ελληνική αντίστοιχης κατηγορίας.
10. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης από Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία, Νότια Αφρική και Νότια Κορέα σε αντίστοιχη ελληνική.
11. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης που εκδόθηκε από την Ελβετία σε αντίστοιχης κατηγορίας άδεια οδήγησης ελληνική χωρίς θεωρητική εξέταση και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
12. Αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης
13. Χορήγηση αντιγράφου εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης.
14. Περιορισμός κατηγοριών ισχύουσας άδειας οδήγησης για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.
15. Επαναχορήγηση κατηγοριών άδειας οδήγησης που περιορίστηκαν για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.
Β. Ειδικές άδειες οδήγησης
1. Χορήγηση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.
2. Χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
3. Ανανέωση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτου.
4. Χορήγηση αντιγράφου ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου λόγω απώλειας ή φθοράς ή κλοπής.
5. Επέκταση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.
Γ. Οχήματα ιδιωτικής χρήσης
1. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου Μ.Β. μέχρι 4.000 χιλ/μα.
2. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).
3. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω κληρονομιάς.
4. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) στο όνομα κληρονόμων.
5. Μεταβίβαση φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) μέχρι 4 τόνων.
6. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) άνω των 4 τόνων.
7. Χορήγηση βεβαίωσης ακινησίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης.
8. Χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω απώλειας, φθοράς ή κλοπής.
9. Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).
Δ. ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ (Δ.Χ.)
1. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).
2. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) λόγω μεταβίβασης.
3. Αποχαρακτηρισμός φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).

aftodioikisi.gr

Εγκύκλιος ΥΠΕΣ για τους δημοτικούς υπαλλήλους- Τι αλλάζει σε άδειες, προσλήψεις & αποσπάσεις


Νέα εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών γνωστοποιεί όλες τις αλλαγές που επέφεραν σε θέματα προσωπικού ΟΤΑ οι διατάξεις των ν.4257/2014 και 4258/2014. Τα ζητήματα που γνωστοποιεί η εγκύκλιος αφορούν τις προσλήψεις , την κινητικότητα (αποσπάσεις, μετακινήσεις κ.λπ.) , τις άδειες ,τα θέματα υπηρεσιακών συμβουλίων αλλά και τον Κανονισμό Προσωπικού ΝΠΙΔ.
Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος αναφέρει ότι, σχετικά με τις προσλήψεις, επεκτείνεται και στους υπαλλήλους των ΟΤΑ, η διάταξη του άρθρου 34 του ν. 4057/2012, η οποία προβλέπει ότι ήδη υπηρετούντες υπάλληλοι που επιτυγχάνουν το διορισμό τους σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, δεν εμπίπτουν στον περιορισμό προσλήψεων «μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις.» Με τη διάταξη αυτή ενισχύεται η κινητικότητα σε όλο το δημόσιο τομέα χωρίς να προκύπτει νέα οικονομική επιβάρυνση.
Λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα τα τελευταία χρόνια, και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το ελληνικό κράτος με το κόστος μισθοδοσίας πλεονάζοντος προσωπικού, με διατάξεις νόμων έχει περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των πάσης φύσεως προσλήψεων που πραγματοποιούνται στους φορείς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ, καθώς και σε πολλά ΝΠΙΔ. Ειδικότερα κατά το σκέλος που αφορά την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, οι σχετικές εγκρίσεις που χορηγεί η Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει περιορίζονται ποσοστιαία κατ” έτος (για το 2014 προβλέπεται μείωση του αριθμού τους κατά 20 % σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2013).
Ωστόσο, όσον αφορά το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, κάποιες περιπτώσεις προσλήψεων όχι μόνο παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην προστασία της δημόσιας υγείας και στην εν γένει παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και δεν επιφέρουν καμία δημοσιονομική επιβάρυνση, αφού το κόστος μισθοδοσίας του προσλαμβανόμενου προσωπικού δεν βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, αλλά οι πιστώσεις εξασφαλίζονται είτε μέσω ανταποδοτικών τελών ή διδάκτρων ή λοιπών αντικαταβολών που καταβάλλουν για την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών οι ωφελούμενοι.
Για το λόγο αυτό, κρίθηκε σκόπιμη η εξαίρεση των εν λόγω κατηγοριών προσωπικού από τους περιορισμούς των εγκρίσεων των συμβάσεων για τους οποίους έγινε λόγος ανωτέρω.
Ήδη με τις διατάξεις του άρθρου 12 παρ.14 του ν.4071/2012 εξαιρέθηκε από τη διαδικασία έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει (και ως εκ τούτου του κατ” έτος περιορισμού των εγκρίσεων) και υπήχθη σε διακριτή διαδικασία έγκρισης το προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα (ιδίως καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, ύδρευση), καθώς και οι αμειβόμενοι αποκλειστικώς από έσοδα προερχόμενα από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων (ιδίως καθηγητές δημοτικών ωδείων). Ωστόσο, η διάταξη αυτή αφορούσε αποκλειστικώς προσωπικό πρωτοβάθμιων ΟΤΑ (δήμων, δημοτικών ιδρυμάτων, Συνδέσμων ΟΤΑ και δημοτικών ΝΠΔΔ) και δεν μπορούσε να τύχει εφαρμογής από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της Αυτοδιοίκησης που δραστηριοποιούνταν στους ίδιους τομείς (π.χ. Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων υπό τη μορφή ανωνύμων εταιρειών, δημοτικά ωδεία υπό τη μορφή ΝΠΙΔ, αλλά και δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης-αποχέτευσης κ.λπ.).
Με την παρούσα διάταξη διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 12 παρ.14 ώστε να συμπεριλάβει και τα ΝΠΙΔ της αυτοδιοίκησης που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους έναντι αντιτίμων και λοιπών αντικαταβολών. Έτσι, οι φορείς αυτοί θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους χωρίς να υποχρεούνται να μειώνουν κάθε χρόνο τους συμβασιούχους που απασχολούν, γεγονός που θα οδηγούσε σε σοβαρή υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Με τη διάταξη αυτή ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στους ΟΤΑ.
Ειδικότερα, παρέχεται κατά παρέκκλιση η δυνατότητα στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού (δήμοι, δημοτικά ιδρύματα, δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, Σύνδεσμοι ΟΤΑ, Περιφέρειες), αλλά και στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου αυτών να υλοποιήσουν εγκρίσεις που τους χορηγήθηκαν από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει ή με τη διαδικασία του άρθρου 12 παρ.14 του ν.4071/2012 (ανταποδοτικά/αντίτιμο) από 1-1-2013 μέχρι τις 31-12-2013 εντός του τρέχοντος έτους, και ειδικότερα μέχρι τις 31-12-2014. Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου οι φορείς να μπορέσουν να αξιοποιήσουν ήδη χορηγηθείσες εγκρίσεις, των οποίων ο αριθμός ούτως ή άλλως έχει μειωθεί δραστικά λόγω της τρέχουσας δημοσιονομικής κατάστασης.
Αποσπάσεις
Aπόσπαση υπαλλήλου ΟΤΑ προς άλλον ΟΤΑ
Με τις διατάξεις του άρθρου 14, οι οποίες αντικατέστησαν τις όμοιες της παρ.3 του άρθρου 73 του ν.3584/07 (Α’143), παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης μόνιμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. προς άλλον Ο.Τ.Α., με αίτηση του υπαλλήλου και κατόπιν θετικής γνώμης του φορέα προέλευσης, με απόφαση του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου του Ο.Τ.Α. υποδοχής, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) ακόμη, με απαλοιφή του προϋπάρχοντος περιορισμού, κατά τον οποίο οι ανωτέρω αποσπάσεις εξετάζονταν μόνο για λόγους συνυπηρέτησης με σύζυγο δημόσιο υπάλληλο ή υπάλληλο Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. α” ή β” βαθμού.
Απόσπαση στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης υπαλλήλων της οικείας Περιφέρειας
Με τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 193 του ν.3852/10 (Α’87), παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης υπαλλήλων που κατέχουν οργανικές θέσεις στην οικεία περιφέρεια, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, με δικαίωμα ανανέωσης για ισόχρονο διάστημα.
Με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 16, οι οποίες τροποποίησαν τις όμοιες των εδαφίων β” και γ” της ανωτέρω παραγράφου, η ως άνω ανανέωση των εν λόγω αποσπάσεων μπορεί να γίνεται μία ή και περισσότερες φορές και παράλληλα ως φορέας μισθοδοσίας των αποσπασμένων υπαλλήλων ορίζεται ο φορέας της οργανικής τους θέσης.
Απόσπαση υπαλλήλων υπηρεσιών υπουργείων, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ β” βαθμού σε ΟΤΑ α΄ βαθμού
Προς ικανοποίηση των αιτημάτων απόσπασης υπαλλήλων του δημoσίου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται από τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 1 του ν.1256/82 (Α’82) και δεδομένης της μη ύπαρξης σχετικής πρόβλεψης στις διατάξεις του άρθρου 68 του ν.3528/07 (Α’26), γινόταν χρήση των διατάξεων του άρθρου 64 του ν.1416/84 (Α’18), για την αντιμετώπιση πρόσκαιρων ή εποχιακών αναγκών των φορέων υποδοχής.
Ωστόσο, η ύπαρξη πλήθους περιπτώσεων επιτρόπων Ο.Τ.Α. οι οποίοι, βασιζόμενοι σε σχετικές πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν ενέκριναν τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπαλλήλων των οποίων οι αποσπάσεις έγιναν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 64 του ν.1416/84 (Α’18), έκανε επιτακτική την ανάγκη ύπαρξης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.
Προς τούτο, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 28, οι οποίες τροποποίησαν τις όμοιες της παρ.5 του άρθρου 73 του ν.3584/07 (Α’143), παρέχεται, πλέον, η δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων υπηρεσιών υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. β” βαθμού σε Ο.Τ.Α., με κοινή απόφαση των Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) ακόμη, κατόπιν αίτησης των υπαλλήλων.
Η μισθοδοσία των ως άνω αποσπασμένων θα βαρύνει, για το χρόνο της απόσπασης, το φορέα στον οποίο αποσπώνται. Προς τούτο, απαιτείται σχετική βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης από το φορέα υποδοχής.
Απόσπαση υπαλλήλων δημοσίων υπηρεσιών και ΝΠΔΔ σε ΟΤΑ β” βαθμού
Με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 247 του ν.3852/10 (Α’87), παρέχεται η δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων των Περιφερειών προς δημόσιες υπηρεσίες και Ν.Π.Δ.Δ., με κοινή απόφαση των Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) ακόμη, κατόπιν αίτησης των υπαλλήλων.
Με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 28, οι οποίες τροποποίησαν τις όμοιες της παρ.1 του άρθρου 247 του ν.3852/10, επιτρέπεται, πλέον, και το αντίστροφο, ήτοι η απόσπαση υπαλλήλων δημοσίων υπηρεσιών (υπηρεσιών Υπουργείων, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Ανεξάρτητων Αρχών) και Ν.Π.Δ.Δ. προς Ο.Τ.Α. β” βαθμού, με την ως άνω διαδικασία.
Επισημαίνεται, με την τροποποίηση αυτή και για τις ανωτέρω περιπτώσεις απόσπασης καταργούνται, ως προγενέστερες, οι διατάξεις της παρ.2β του άρθρου 19 του ν.2344/95 (Α’212) και τίθεται σε ισχύ ο περιορισμός της παρ.7 του άρθρου 247 του ν.3852/10 (Α’87), κατά τον οποίο αποσπασμένος υπάλληλος που συμπλήρωσε τριετία συνεχώς ή διακεκομμένα, δεν επιτρέπεται να αποσπασθεί πριν να παρέλθει τριετία από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασής του.
Άδειες
Κανονική άδεια προσωπικού ΙΔΟΧ
Με το άρθρο 27 του ν. 4257/2014, το καθεστώς κανονικής άδειας του τακτικού προσωπικού των ΟΤΑ α΄ βαθμού με διακοπές εργασίας επεκτείνεται και στο αντίστοιχο προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Ειδικότερα, με το ανωτέρω άρθρο προστίθεται εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 177 του ν.3584/2007 περί αδειών, σύμφωνα με το οποίο το προσωπικό ΙΔΟΧ που έχει κατά τις κείμενες διατάξεις διακοπές εργασίας μπορεί, εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανάγκης, να λαμβάνει κανονική άδεια με αποδοχές έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, κατ” έτος.
Με τη ρύθμιση αυτή καταργείται πλέον η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας στο προσωπικό ΙΔΟΧ των υπηρεσιών των ΟΤΑ α΄ βαθμού με διακοπές εργασίας, καθώς δημιουργούσε προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία τους και θέματα άνισης μεταχείρισης εργαζομένων, υπό παρόμοιες συνθήκες εργασίας, όπως παρατηρήθηκαν στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, ιδίως μετά την επέκταση της χρονικής διάρκειας των συμβάσεων ΙΔΟΧ στους έντεκα μήνες για την κάλυψη της σχολικής περιόδου (αρ.9 του ν.3812/2009), αλλά και την κάλυψη των αναγκών του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» του ΕΣΠΑ με ανανεούμενες συμβάσεις δωδεκάμηνης διάρκειας.
Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω διάταξη ισχύει από τη δημοσίευση του νόμου (14.4.2014), επομένως για τους συμβασιούχους με τρέχουσες συμβάσεις εφαρμόζεται από την ημερομηνία αυτή, ενώ για το προηγούμενο διάστημα εφαρμόζεται η προϊσχύουσα εργατική νομοθεσία.
Υπηρεσιακά συμβούλια
Στα άρθρα 248 και 249 του ν. 3852/2010 προβλέπεται ότι οι αιρετοί εκπρόσωποι των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και των Συμβουλίων Επιλογής Προϊσταμένων των Περιφερειών πρέπει να κατέχουν τον βαθμό Α΄.
Ωστόσο έπειτα από την ισχύ του ν.4024/2011 και την κατάταξη του υπηρετούντος προσωπικού των Περιφερειών σε βαθμούς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του νόμου αυτού, καθίσταται πρακτικώς δύσκολη έως αδύνατη η υποβολή υποψηφιοτήτων, για την εκλογή αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια και τα συμβούλια επιλογής προϊσταμένων των Περιφερειών, από υπαλλήλους με βαθμό Α΄.
Με τη ρύθμιση του άρθρου 13 του ν. 4257/2014 δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους με βαθμό τουλάχιστον Γ΄ να υποβάλλουν υποψηφιότητα για εκπροσώπηση στα ανωτέρω συμβούλια.
Από τις διατάξεις του άρθρου 230 παρ.4 του ν.3584/2007 (Κώδικας Δημοτικών Υπαλλήλων) όπως ίσχυε, προβλεπόταν ότι, ειδικά για το βοηθητικό προσωπικό (ΥΕ) με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των ΟΤΑ α΄ βαθμού, χρέη υπηρεσιακών/πειθαρχικών συμβουλίων ασκούσαν οι οικείες εκτελεστικές επιτροπές. Ο διαχωρισμός αυτός κρίθηκε άσκοπος και αναχρονιστικός, λαμβάνοντας υπόψη και τις σημαντικές μεταβολές που έχουν επέλθει στο υπηρεσιακό και δη το πειθαρχικό καθεστώς που διέπει το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Επιπλέον, ήταν και αναντίστοιχος με τα ισχύοντα για το βοηθητικό προσωπικό ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του λοιπού δημοσίου, καθώς και των ΟΤΑ β΄ βαθμού.
Με την κατάργηση της παρ.4 του άρθρου 230 το βοηθητικό προσωπικό αορίστου χρόνου των ΟΤΑ α΄ βαθμού περιέρχεται στην αρμοδιότητα των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, όπως και το λοιπό τακτικό προσωπικό.
Κατάρτιση και έγκριση ΟΕΥ και Κανονισμών Προσωπικού
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 241 παρ. 4 και 5 του ν. 3852/2010 ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας των Περιφερειών ψηφίζεται από το περιφερειακό συμβούλιο, ύστερα από γνώμη της πιο αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και η σχετική απόφαση, αφού εγκριθεί από τον Υπουργό Εσωτερικών, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ως άνω διαδικασία ακολουθείται και για την τροποποίηση του Οργανισμού και παρέχεται η ίδια έγκριση.
Στο πλαίσιο αποκέντρωσης της Δημόσιας Διοίκησης και λαμβανομένου υπόψη ότι η εν λόγω διαδικασία είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα και γραφειοκρατική, με τη ρύθμιση του άρθρου 5 παρ. 2 του ν. 4257/2014 η έγκριση τόσο της κατάρτισης όσο και της τροποποίησης των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των Περιφερειών περιέρχεται στην αρμοδιότητα του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Δεδομένου ότι στη διάταξη δεν περιλαμβάνεται μεταβατική ρύθμιση, τυχόν εκκρεμείς περιπτώσεις έγκρισης ΟΕΥ που έχουν αποσταλεί από τις Περιφέρειες για έγκριση από τον Υπουργό Εσωτερικών, θα διαβιβαστούν στις υπηρεσίες σας, για τις δικές σας περαιτέρω ενέργειες.
Όπως είναι γνωστό, με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των φορέων του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ καθορίζονται οι θέσεις του προσωπικού που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των φορέων αυτών.
Ειδικώς για τους ΟΤΑ α΄ βαθμού (δήμοι, δημοτικά ιδρύματα, Σύνδεσμοι ΟΤΑ, καθώς και δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου), από τις διατάξεις του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων προβλέπεται, πέραν της πρόβλεψης των θέσεων του τακτικού προσωπικού, και η πρόβλεψη του αριθμού των θέσεων προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (άρθρο 205 ν.3584/2007 όπως ισχύει).
Η πρόβλεψη αυτή προκάλεσε προβλήματα, καθώς θεωρήθηκε ότι αφορά και τους ΟΤΑ β΄ βαθμού (Περιφέρειες), με αποτέλεσμα να προκληθούν επιπλοκές στη διαδικασία προσλήψεων προσωπικού ορισμένου χρόνου στη δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση.
Με την ψηφισθείσα ρύθμιση αποσαφηνίζεται ότι η υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων προσωπικού στους ΟΕΥ των Περιφερειών αφορά αποκλειστικώς τακτικό προσωπικό, δηλαδή μόνιμο και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Με τις διατάξεις του ν.3852/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης» τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης, τα οποία συνεστήθησαν με το ν.2218/1994 ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των τότε κρατικών Περιφερειών με αντικείμενο ιδίως τη διαχείριση πιστώσεων του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κ.λπ. χρηματοδοτήσεων, μεταφέρθηκαν στις αιρετές Περιφέρειες, αποτελώντας εφεξής νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης.
Με τις διατάξεις του άρθρου 193 παρ.1 του ν.3852/2010 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η έγκριση του Κανονισμού Προσωπικού των Ταμείων από τον Υπουργό Εσωτερικών.
Ωστόσο, η ρύθμιση αυτή ερχόταν σε ευθεία αντίθεση με τα γενικά ισχύοντα περί έγκρισης Κανονισμών Προσωπικού, Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας κ.λπ. των φορέων της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι, ως γνωστόν, εγκρίνονται από τον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Για το λόγο αυτό, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 16 του ν.4257/2014 η έγκριση τόσο της κατάρτισης όσο και της τροποποίησης των Κανονισμών Προσωπικού των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης περιέρχεται στην αρμοδιότητα του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι στη διάταξη δεν περιλαμβάνεται μεταβατική ρύθμιση, τυχόν εκκρεμείς περιπτώσεις έγκρισης Κανονισμών που έχουν αποσταλεί από τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης για έγκριση από τον Υπουργό Εσωτερικών, θα διαβιβαστούν στις υπηρεσίες σας, για τις δικές σας περαιτέρω ενέργειες.
Μέσα ατομικής προστασίας
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ. 3 του ν. 4258/2014 τα μέσα ατομικής προστασίας και το γάλα παρελθόντων ετών που δεν έχουν χορηγηθεί στο προσωπικό των ΟΤΑ Α΄ Βαθμού μέχρι την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου, ήτοι 14-4-2014, αποτιμώνται σε χρήμα σύμφωνα με την τιμή του διαγωνισμού και αποδίδονται με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Να έχουν πραγματοποιηθεί διαγωνισμοί και να έχουν κηρυχθεί άγονοι λόγω μη συμμετοχής προμηθευτών ή οι τελευταίοι να έχουν κηρυχθεί έκπτωτοι με υπαιτιότητά τους
β) Να αναγνωρίζεται η οφειλή προς τους εργαζόμενους από τον οικείο ΟΤΑ
γ) Να υπάρχουν οι αντίστοιχοι κωδικοί και οι αντίστοιχες πιστώσεις στους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ και
δ) Να δύναται η καταβολή τους έως δώδεκα μηνιαίες δόσεις.


aftodioikisi.gr

Βόμβα στα εργασιακά: Καταργούν επιδόματα γάμου και τέκνων (έγγραφα)


Τέλος στη χορήγηση του οικογενειακού επιδόματος (10%) και του επιδόματος τέκνων (5% για κάθε παιδί) βάζουν επιχειρησιακές συμβάσεις που υπογράφονται επιβάλλοντας την καταβολή στους εργαζομένους των νομοθετημένων κατώτατων μισθών και ημερομισθίων και την προσαύξησή τους μόνο με τις συμπληρωμένες έως τις 14/2/2012 πολυετίες.
Την ευθεία κατάργηση των δύο παραπάνω επιδομάτων προβλέπουν δύο επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις -η πρώτη σε επιχείρηση επισιτισμού και η δεύτερη σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας (security)- που υπογράφηκαν στις αρχές Αυγούστου και τέθηκαν, ήδη, σε ισχύ. Ως δικαιολογητική βάση για την κατάργηση των επιδομάτων και οι δύο επιχειρήσεις επικαλούνται τη δυσμενή οικονομική κατάσταση, τον περιορισμό των δραστηριοτήτων τους, την έλλειψη ρευστότητας και την αδυναμία καταβολής των αποδοχών στο ύψος στο οποίο βρίσκονταν προηγουμένως.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις, οι οποίες είναι πανομοιότυπες και έχουν ισχύ έως τις 31 Ιουλίου του 2017:
Οι μισθοί και τα ημερομίσθια μειώνονται στα επίπεδα των νομοθετημένων κατώτατων ορίων (586 ευρώ ο μισθός και 26,18 ευρώ το ημερομίσθιο για υπαλλήλους άνω των 25 ετών και 510,95 ευρώ και 22,83 ευρώ, αντίστοιχα, για υπαλλήλους ηλικίας κάτω των 25 ετών) και θα προσαυξάνονται μόνο με τις προβλεπόμενες, από το ν. 4046/12 προσαυξήσεις (έως 30% και 3 τριετίες για τους άνω των 25 ετών και έως 2 τριετίες και συνολικά 10% για τους κάτω των 25 ετών). «Πέραν της μηνιαίας τακτικής προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας καμιά άλλη προσαύξηση ήτοι επίδομα γάμου ή τέκνων δεν θα περιλαμβάνεται», «το επίδομα γάμου καταργείται από τούδε και δεν έχει υποχρέωση η επιχείρηση να το καταβάλει στους έγγαμους εργαζόμενους της» αναφέρουν, συγκεκριμένα, οι σχετικοί όροι, οι οποίοι θα ισχύουν και για όσους τυχόν προσληφθούν στο μέλλον.
Το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας ορίζεται στις 40ώρες (ακόμη και σε 6ήμερη βάση εφόσον συμφωνεί ο εργαζόμενος) και δίνεται η δυνατότητα μετατροπής, επίσης κατόπιν συμφωνίας, των συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε συμβάσεις μερικής απασχόλησης.
Η καταβολή των δώρων εορτών (Χριστουγέννων και Πάσχα) προβλέπεται «έως τυχόν κατάργησης τους με νομοθετική διάταξη, η οποία άμα την ισχύ της υιοθετείται και τυγχάνει εφαρμογής με την παρούσα ακόμα και σε περίπτωση που τυχόν η νέα ΕΓΣΣΕ προβλέπει την τυχόν διατήρησή του παρά την γενική τυχόν κατάργησή τους».
Να σημειωθεί ότι και άλλες επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί φέτος προβλέπουν την καταβολή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού (αντί των κατώτατων ορίων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ή των μισθών κλαδικών συμβάσεων που είχαν λήξει) και, σε αρκετές περιπτώσεις, το επίδομα γάμου διατηρείται είτε «ως έχει» είτε ως «οικειοθελής παροχή».

Πηγή: Ημερησία

aftodioikisi.gr