Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΤΕ ΧΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΣ ΧΙΟΥ ΤΗΣ ΚΝΕ , ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ


Η Τομεακή Επιτροπή Χίου του ΚΚΕ και το Τομεακό Συμβούλιο Χίου της ΚΝΕ σας καλούν στην εκδήλωση που θα πραγματοποιήσουν στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, το Σάββατο 15/3/2014 στις 19:00
 Θέμα: «Οι γυναίκες στους αγώνες, χθες, σήμερα και αύριο».
Θα μιλήσει η γραμματέας της ΤΕ Χίου του ΚΚΕ Μαρίνα Κυριάκου.

Προβολή ντοκιμαντέρ για τις γυναίκες εξόριστες στη Χίο το 1948. Επιμελήθηκε η ΟΒ των μαθητών του ΤΣ Χίου της ΚΝΕ, για τον Πανελλαδικό Διαγωνισμό της ΚΝΕ.

Λίστα υπομονής για 375.000 συνταξιούχους


Στα 3 δισ. ευρώ υπολογίζεται το συνολικό ποσό που θα έπρεπε να καταβάλουν τα ασφαλιστικά ταμεία, αν διεκπεραιώνονταν αμέσως οι εκκρεμείς αιτήσεις για έκδοση συντάξεων και καταβολή εφάπαξ. Ενστάσεις διατυπώνει η τρόικα.
Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος«:
Βόμβα για το ασφαλιστικό σύστημα αποτελούν οι 375.000 εκκρεμείς αιτήσεις για συντάξεις και εφάπαξ, που στοιβάζονται στα συρτάρια των ταμείων από ένα έως τέσσερα έτη. Ουσιαστικά είναι σε εξέλιξη μια άτυπη «στάση πληρωμών» στους ασφαλιστικούς φορείς, γεγονός που έχει επιπλέον προκαλέσει τις ενστάσεις της τρόικας για τις δυνατότητες διανομής του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών εκφράζουν επιφυλάξεις για τις «αντοχές» του συστήματος και επικαλούνται τα στοιχεία για τις καθυστερήσεις στην απονομή των συντάξεων. Μάλιστα συνδέουν το θέμα με το πρωτογενές πλεόνασμα, υποστηρίζοντας πως θα μπορούσε να αποτελέσει ένα «μαξιλάρι» για να καλυφθούν μελλοντικές ανάγκες των ταμείων.
Αυτή τη στιγμή τα ταμεία χρωστάνε σχεδόν 190.000 κύριες συντάξεις και 130.000 επικουρικές. Γερά νεύρα πρέπει να διαθέτουν και πάνω από 55.000 ασφαλισμένοι, που περιμένουν ακόμα και δύο χρόνια για να πάρουν το εφάπαξ.
ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ
aftodioikisi.gr

Tέλος στα τεκμήρια διαβίωσης


Τελευταία χρονιά με τεκμήρια διαβίωσης θα είναι το 2014. Από το 2015 τέλος και αντικατάστασή τους από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο. Tην απόσυρση των τεκμηρίων διαβίωσης προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Πρόκειται για τον αναχρονιστικό τρόπο φορολόγησης, με βάση ιδεατές δαπάνες, οι οποίες στην πράξη έχουν γίνει εφιάλτης για χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους, καθώς και για τους ανέργους και τους ελεύθερους επαγγελματίες που, λόγω της κρίσης, έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα.
Στη θέση των τεκμηρίων ο σχεδιασμός προβλέπει τη θέσπιση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου. Το αποφασιστικό βήμα για τη δημιουργία του έκανε πρόσφατα το υπουργείο Οικονομικών, ζητώντας από μια σειρά από επιχειρήσεις και φορείς να του υποβάλουν στοιχεία για τις συναλλαγές των φορολογουμένων.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, τα τεκμήρια πρόκειται να καταργηθούν από τα εισοδήματα του 2015, αναφέρει το e-forologia.gr επικαλούμενο το capital.gr.Μάλιστα, ο ίδιος σχεδιασμός προβλέπει ότι η κατάργηση θα γίνει σταδιακά, με την απαλλαγή, αρχικά, από τα τεκμήρια των μισθωτών και των συνταξιούχων και, στη συνέχεια, μέσα σε ένα ή δύο χρόνια, και των υπόλοιπων φορολογουμένων.
Προϋπόθεση για την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης είναι να στηθεί και να λειτουργήσει το νέο σύστημα της καταγραφής των δαπανών των φορολογουμένων, αλλά και να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές προσδιορισμού του εισοδήματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίες τυπικά έχουν ήδη θεσπιστεί.
Ποια στοιχεία θέλει να συγκεντρώνει και να καταγράφει το υπουργείο Οικονομικών;
Τις δαπάνες των φορολογουμένων για ασφάλιστρα σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και τις αποζημιώσεις που λαμβάνουν οι φορολογούμενοι.
Τις χρεώσεις σε πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι.
Τις δαπάνες τους για λογαριασμούς ΔΕΚΟ, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό ύδρευσης. Με βάση αυτές τις δαπάνες, το υπουργείο Οικονομικών θα εντοπίζει εστίες πολυτελούς διαβίωσης.
Τους λογαριασμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας που εξοφλούν οι φορολογούμενοι.
Το ποσό των τόκων που εισπράττουν κάθε χρόνο οι φορολογούμενοι από προθεσμιακές καταθέσεις, τραπεζικούς λογαριασμούς και συμφωνίες επαναγοράς (repos).
Τα δίδακτρα που κατα-βάλλουν οι φορολογούμενοι για ιδιωτικά σχολεία, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και κολέγια.
Τα στοιχεία κατόχων τραπεζικών λογαριασμών οι οποίοι εμφανίζουν συνολική χρέωση ή πίστωση άνω των 50.000 ευρώ.
Τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών που έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό, αλλά οι κάτοχοί τους πραγματοποιούν συναλλαγές στην Ελλάδα. Με τα στοιχεία αυτά, η Εφορία θα εντοπίζει φορολογουμένους που διαθέτουν τραπεζικούς λογαριασμούς και, κατ΄ επέκταση, κεφάλαια στο εξωτερικό.
Τα χρήματα που αποστέλλουν με εμβάσματα οι φορολογούμενοι στο εξωτερικό.
Τα παραπάνω στοιχεία θα συμπληρώνονται από αυτά που ήδη γνωρίζει το υπουργείο Οικονομικών, όπως είναι το δηλωθέν εισόδημα, τα ακίνητα, τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και οι πισίνες που διαθέτει ο φορολογούμενος.

aftodioikisi.gr

Στο ΣτΕ οι προσφυγές για τις μειώσεις των συντάξεων του ΙΚΑ ΕΤΑΜ


Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κρίνεται η τύχη των περικοπών των κυρίων και επικουρικών συντάξεων των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Ειδικότερα, στην αυξημένη 7μελή σύνθεση του  Α΄ Τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, συζητήθηκαν σήμερα οι  προσφυγές συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ζητούν να κριθούν αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) οι περικοπές των κυρίων και επικουρικών συντάξεων τους..
Στις προσφυγές οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τονίζουν ότι από 1.11.2011 οι συντάξεις που υπερβαίνουν τα 1.200 ευρώ, μειώθηκαν κατά 20% και για όσους δεν έχουν συμπληρώσει το 55ό  έτος της ηλικίας τους  μειώθηκα για ποσά άνω των 1.000 ευρώ, κατά 40%.
Μάλιστα για τη μείωση αυτή λαμβάνεται υπόψη το ακαθάριστο ποσό της κυρίας σύνταξης που εναπομένει μετά την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων, σημειώνουν οι απόμαχοι της εργασίας.
Παράλληλα, όπως υπογραμμίζεται στις αιτήσεις,  οι επικουρικές συντάξεις του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ μειώθηκαν από το ίδιο χρονικό σημείο (1.1.2011) κατά 15%.
Οι συνταξιούχοι υποστηρίζουν ότι οι επίμαχες μειώσεις παραβιάζουν σωρεία συνταγματικών διατάξεων, όπως  και διατάξεων της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Το ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

aftodioikisi.gr

ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014 . ΣΤΟ ΟΜΗΡΕΙΟ Π.Κ.Δ.Χ., ΣΤΙΣ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ – ΠΕΜΠΤΗ  13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014 – ΟΜΗΡΕΙΟ Π.Κ.Δ.Χ. 12:00 (Μεσημέρι)
Αγαπητοί,
θα είναι χαρά μας να βρεθούμε την Πέμπτη το μεσημέρι στην κεντρική αίθουσα του Ομηρείου Π.Κ. Δήμου Χίου. Στη συνάντησή μας αυτή θα σας ενημερώσουμε για την πρώτη παραγωγή της κεντρικής σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Β.Α. στο 2014. Παραλλήλως, θα αναφερθούμε στις επόμενες παραγωγές, αλλά και στην πορεία του Περιφερειακού μας Θεάτρου. Θα μιλήσουν ο Σκηνοθέτης Γιώργος Παυλιδάκης, ο ηθοποιός Περικλής Κασσανδρινός και ο Γιάννης Ζαφείρης.
Σας ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή σας.
Γιάννης Ζαφείρης – Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δη.Πε.Θε. Βορείου Αιγαίου.
*Προσκλήσεις για τους δημοσιογράφους, θα διατεθούν στη συνέντευξη τύπου.


ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
"ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑ" (Γιάννη Ζαφείρη) – Ψυχολογικό Θρίλερ
ΟΜΗΡΕΙΟ Π.Κ.Δ.Χ. – Παραστάσεις: Σάββατο & Κυριακή 15/15 Μάρτη 2014 στις 20:30 – Είσοδος: 5 ευρώ
Οι διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις που αφορούν στη μεταπολίτευση και στην αλλαγή του πολιτικού σκηνικού της Ελλάδας στις αρχές της δεκαετίας του 80', η άλωση και ο εκφυλισμός πεποιθήσεων στο βωμό του χρήματος, αλλά και η παρερμήνευση εννοιών όπως: "αντίσταση" και "αγώνας", εξυπηρετούν στην εξέλιξη του έργου και χρησιμοποιούνται ως μοχλός μιας ήπιας ιδεολογικής διαμάχης μεταξύ των κεντρικών του ηρώων. Μοχλός που στην πορεία δεν αρκεί να δικαιολογήσει τις διαδραματιζόμενες καταστάσεις θρίλερ της "ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑΣ" και αυτό γιατί υπάρχουν άλλα στοιχεία στο βάθος, εκεί δηλαδή που φωλιάζουν οι ψυχές και οι φοβίες, οι απογοητεύσεις, οι απιστίες μα και η προδομένη φιλία. Αγωγός μεταφοράς αυτών των συναισθημάτων, οι δύο πρωταγωνιστές που κινούνται και ζουν με καλυμμένη απλότητα τέτοιου είδους ανατροπές, που δεν τις περιμένει ούτε ο θεατής, μα ούτε και οι ίδιοι. http://www.dipetheba.gr/kinetic/images/banners/picture-banner1.jpg
Παρότι έργο με λίγους χαρακτήρες επί σκηνής, η «ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑ»στηρίζεται σε διαρκείς ανατροπές και έντονες ψυχοσωματικές καταστάσειςόπουδραματουργικά αντανακλώνται τόσο δυνατά και με τρόπο τέτοιο, που ξεπερνούν τις θέσεις των θεατών. Αγωγός μεταφοράς αυτών των συναισθημάτων, είναι οι ήρωες του έργου οι οποίοι κινούνται και ζουν με καλυμμένη απλότητα τέτοιου είδους ανατροπές, που δεν τις περιμένει ούτε ο θεατής, μα ούτε και οι ίδιοιΈνα ατέρμονο ψυχικό παιγνίδι, μια ανελέητη ενδοσκόπηση δύο ανθρώπινων ψυχών, που τα πιο κρυμμένα αισθήματά τους, είναι και τα πιο αληθινά. Μία εξαρτημένη σχέση, επιφανειακά οικονομική, που ωστόσο έχει τις ρίζες της σε ένα διαιωνισμένο και δυναστικό "φιλικό ομφάλιο λώρο". Μια σχέση άδικη και εξουθενωτική, με επίκεντρο δύο καταδικασμένους εξ αρχής ήρωες, σε ρόλους αστείρευτους από πλευράς εξέλιξης και δίχως πιθανότητες διαφυγής.
*Η είσοδος σε παιδιά κάτω των 14 ετών, δεν επιτρέπεται
  • Συγγραφή (2006): Γιάννης Ζαφείρης
  • Eρμηνεύουν: Περικλής Κασσανδρινός & Γιάννης Ζαφείρης (Φωνή: Δήμητρα Μασούρα)
  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Παυλιδάκης (Βοηθός: Ελένη Πολύζου)
  • Μουσική σύνθεση: Νίκος Καλλίνης
  • Σκηνογραφία: Τάκης Μπελόκας
  • Φωτισμοί: Ανδρέας Απέσσος (Studio Focus) Παραγωγή: ΔηΠε.Θε. Βορείου Αιγαίου - Κεντρική Σκηνή 2014
  • Φωτογραφία – ήχος – video: Γιάννης Ζαφείρης
  • Εκτέλεση παραγωγήςΔημήτρης Μπαχάς
VIDEO:
Ανδρέας Απέσσος - "Studio Focus" (κάμερα - SteadyCam - εξοπλισμός), Γιάννης Ζαφείρης (σκηνοθεσία - μοντάζ),Γιώργος Παυλιδάκης (δ/νση παραγωγής - φωτογραφία), Νίκος Καλλίνης (μουσική), Θοδωρής Αργυρούδης(ηλεκτρολόγος), Τάκης Μπελόκας (σκηνογραφία), Δημήτρης Μπαχάς (επιμέλεια παραγωγής)
*Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται στη μικρή Μαργαρίτα Μπελόκα

ΑΔΕΔΥ: Μόνος στόχος του ν/σ Μητσοτάκη οι μαζικές απολύσεις – Πρέπει να αποσυρθεί ή να καταψηφισθεί


Πολλές και σοβαρές είναι οι ενστάσεις που έχει η ΑΔΕΔΥ στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α 161) και λοιπές ρυθμίσεις» και στην κριτική που ασκεί εξηγεί γιατί απαιτεί είτε να αποσυρθεί, είτε να καταψηφιστεί.
Χαρακτηριστικά, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ επισημαίνει:
“Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι απολύτως ενταγμένο στη συνολικότερη πολιτική περιορισμού του Δημοσίου Τομέα, εκχώρησης δομών και αρμοδιοτήτων σε ιδιωτικά συμφέροντα και δραστικού περιορισμού των υπαλλήλων του Δημοσίου, τουλάχιστον αυτών που εργάζονται με καθεστώς μόνιμης και σταθερής εργασίας.
Η πρόβλεψη στο νομοσχέδιο της αυτονόητης κατάργησης γραφειοκρατικών διαδικασιών που χρόνια ταλαιπωρούν τους πολίτες (επικύρωση αντιγράφων κλπ) μπορεί φαινομενικά να παρέχει μια δυνατότητα επικοινωνιακής διαχείρισης του θέματος από την πλευρά της Κυβέρνησης στα τηλεοπτικά παράθυρα, δεν μπορεί όμως να αποκρύψει την ουσία, την πραγματική στόχευση και τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Νομοσχεδίου.
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού η Κυβέρνηση θα έχει στα χέρια της ένα πολυεργαλείο (το οποίο θα προστεθεί στα όσα μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί) αλλά και στο ήδη υπάρχον πλαίσιο, όπως έχει ψηφίσει η προηγούμενη Κυβέρνηση, για το Βαθμολόγιο – μισθολόγιο που κινείται σε μια αντίστοιχη λογική προκειμένου να συνεχίσει και να εντείνει την πολιτική του κλεισίματος υπηρεσιών, των μαζικών απολύσεων εργαζομένων και ταυτόχρονα της δημιουργίας μιας μικρής απόλυτα ελεγχόμενης δημόσιας διοίκησης.
Το νομοσχέδιο αυτό μέχρι στιγμής (γιατί κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία μπορεί να προστεθούν επιπλέον ρυθμίσεις) προβλέπει:
Το άμεσο κλείσιμο 23 φορέων του Δημοσίου
Στους υπό κατάργηση αυτούς οργανισμούς περιλαμβάνονται οι ΤΕΟ ΑΕ, ΕΑΧΑ ΑΕ, Ε.Ι.Ε.Α.Δ., Ε.ΚΕ.ΒΙ., ΟΡΣΑ, ΟΡΘΕ, ΟΡΣΙ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΑΤΡΩΝ κλπ, οι οποίοι είτε καταργούνται πλήρως, είτε οδηγούνται σε χέρια ιδιωτών. Το προσωπικό που υπηρετεί στις καταργούμενες δομές, είτε τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας (το προσωπικό των ΝΠΔΔ), είτε οδηγείται κατευθείαν στην απόλυση (των ΝΠΙΔ), λαμβάνοντας την προβλεπόμενη (;), όπως αναφέρει, αποζημίωση.
Επανέλεγχο διαδικασιών μονιμοποίησης προσωπικού
Στο Νομοσχέδιο (άρθρο 43) προβλέπεται ό έλεγχος όλων των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν τα τελευταία χρόνια για τη μετατροπή συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Ο έλεγχος αυτός, που θα πραγματοποιηθεί από επιτροπές που θα συσταθούν (ΑΣΕΠ, ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ κλπ), περιλαμβάνει πέραν των ατομικών φακέλων (πτυχία, προϋπηρεσία κλπ) και τις συνολικότερες διαδικασίες (π.χ. τήρηση προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων) για τη μονιμοποίηση του προσωπικού. Όπου δεν τηρήθηκαν κατά γράμμα οι προβλεπόμενες διαδικασίες (γεγονός που μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τους εργαζόμενους και το δικαίωμά τους για μετατροπή των συμβάσεων τους σε αορίστου χρόνου) οι υπάλληλοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης. Τα αποτελέσματα αυτών των ελέγχων είναι προφανές ότι θα βγαίνουν τμηματικά, περιορίζοντας έτσι τους ‘κινδύνους’ μιας γενικευμένης αντίδρασης. Το προσωπικό που εκτιμάται ότι τίθεται σε καθεστώς ελέγχου με την παραπάνω διαδικασία, προσεγγίζει τις 40.000 περίπου.
Διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού
Το νομοσχέδιο εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού, το οποίο ως ουσιαστικό στόχο δεν έχει βέβαια την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, αλλά την προετοιμασία του εδάφους για μαζικές απολύσεις εργαζομένων το αμέσως επόμενο διάστημα και τη ‘νομιμοποίηση’ αυτών των απολύσεων μέσα από μια υποτιθέμενη αξιολόγηση των υπαλλήλων.
Με το Νομοσχέδιο προβλέπεται η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ κατάταξη των υπαλλήλων σε τρείς κατηγορίες.
Ένα ποσοστό έως 25% θα έχει βαθμολογία 9 έως 10 και θα θεωρούνται οι άριστοι υπάλληλοι, ένα ποσοστό έως 60% θα έχουν βαθμολογία 7 έως 8 και θα θεωρούνται ως καλοί υπάλληλοι, ενώ υποχρεωτικά ένα ποσοστό 15% θα πρέπει να λαμβάνει βαθμολογία από 1 έως 6 και θα θεωρείται ως προσωπικό χαμηλών δυνατοτήτων.
Με άλλα λόγια η υποτιθέμενη ‘αξιολόγηση’ έχει γίνει ήδη και προβλέπει ουσιαστικά την απόλυση του 15% του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου.
Αυτό που απομένει και ανατίθεται στους τμηματάρχες και τους προϊσταμένους (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) είναι το να καθορίσουν ποιοι εργαζόμενοι θα βρεθούν στην πόρτα της εξόδου. Και για να μην υπάρχει καμιά απολύτως αμφιβολία για τη σκοπιμότητα αυτού του μέτρου, το νομοσχέδιο προβλέπει ρητά ότι τα αποτελέσματα της φετινής αξιολόγησης (με το νέο σύστημα) δεν θα χρησιμοποιηθούν για την ανεύρεση των υπαλλήλων που θα πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας το 2014.
Αν λοιπόν λάβουμε υπόψη και τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ότι το πρόγραμμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας θα είναι μια διαρκής διαδικασία και για τα επόμενα χρόνια, εύκολα αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα της παραπάνω διαδικασίας.
Άλλωστε το ίδιο το νομοσχέδιο χαρακτηρίζει ως μεταβατικό το συγκεκριμένο σύστημα ‘αξιολόγησης’, αναδεικνύοντας ουσιαστικά ότι στόχος του δεν είναι άλλος από το να δημιουργήσει μια νέα μεγάλη δεξαμενή υπαλλήλων που θα οδηγηθούν στην έξοδο από το Δημόσιο.
Για τμηματάρχες, προϊσταμένους και διευθυντές το ποσοστό των άριστων (με βαθμολογία 9 έως 10) θα μπορεί να ανέλθει και σε ποσοστό 70%.
Προϊστάμενο – Αξιολογητή
Ο προϊστάμενος, σύμφωνα με τα προτεινόμενα από το νομοσχέδιο, θα έχει την πλήρη ευθύνη αξιολόγησης και κατάταξης του προσωπικού με κριτήρια καθαρά υποκειμενικά. Η πρόβλεψη ότι αυτός θα προτείνει, αλλά την τελική απόφαση θα τη λαμβάνει ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας, δεν αλλάζει την ουσία των διαδικασιών.
Κατάργηση δομών, μέσω της αξιολόγησης
Η διαδικασία ‘αξιολόγησης’ θα παρέχει στην Κυβέρνηση άλλον έναν τρόπο ουσιαστικής κατάργησης μιας υπηρεσίας.
Ο προϊστάμενος μιας Γενικής Διεύθυνσης θα έχει τη δυνατότητα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, να προσδιορίζει από ποιες δομές θα προέρχεται το προσωπικό που απαιτείται προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των υπαλλήλων που αντιστοιχούν στο 15% της διεύθυνσης (π.χ. 150 υπάλληλοι σε σύνολο 1000 που υπηρετούν στη συγκεκριμένη διεύθυνση). Αυτό μάλιστα θα γίνεται με βάση την εκτίμηση του εκάστοτε διευθυντή για την αποδοτικότητα της κάθε δομής.
Αν για παράδειγμα αποφασιστεί οι 150 αυτοί υπάλληλοι να προκύψουν από δύο δομές της διεύθυνσης οι οποίες απασχολούν κατά προσέγγιση 70 με 80 υπαλλήλους η καθεμιά, αυτό σημαίνει πρακτικά ότι στο όνομα της αξιολόγησης του προσωπικού οι υπηρεσίες αυτές καταργούνται.»

aftodioikisi.gr

Δημόσιο: Tι αλλάζει στην επιλογή προϊσταμένων


Με νέο τρόπο θα επιλέγονται πλέον οι προϊστάμενοι στον δημόσιο τομέα, καθώς θα περνούν από γραπτές εξετάσεις και συνεντεύξεις υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ και επιλεγμένων αξιολογητών από τον ιδιωτικό τομέα.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η επιλογή θα γίνεται σε τρία στάδια:
Πρώτο στάδιο: Θα εξετάζεται εάν οι υποψήφιοι πληρούν τα κριτήρια της προκήρυξης.
Δεύτερο στάδιο: Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις θα υποβάλλονται σε γραπτές εξετάσεις.
Τρίτο στάδιο: Οι επιτυχόντες, το ποσοστό των οποίων θα καθορίζεται από την προκήρυξη, θα συμμετέχουν σε συνέντευξη.
Η διαδικασία για την επιλογή προϊσταμένων έχει σχεδιαστεί να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο και να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο χρόνια.
Στελέχη του υπουργείου επισημαίνουν ότι στη διαδικασία αξιολόγησης εκτός από εκπροσώπους του ΑΣΕΠ θα συμμετέχουν και επιλεγμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα ως αξιολογητές, που θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ και θα έχουν πιστοποιηθεί σχετικά.
Το σχέδιο νόμου για τον νέο τρόπο επιλογής γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών στο Δημόσιο θα δοθεί στη δημοσιότητα το αργότερο μέχρι τα τέλη Μαρτίου και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.
Την Τετάρτη αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κατάργηση των 23 φορέων του Δημοσίου, την αξιολόγηση των υπαλλήλων και την απλούστευση των διαδικασιών, ενώ παράλληλα θα «τρέχει» και η διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους της τρόικας, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, καθώς έχουν επιτευχθεί οι «μνημονιακοί» στόχοι σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Με τον νέο τρόπο επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, καταργείται πλέον η μοριοδότηση των στατικών χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κλπ) που αποτελούσε το αποκλειστικό κριτήριο για την επιλογή προϊσταμένων και ενεργοποιούνται οι γραπτές εξετάσεις και συνεντεύξεις προκειμένου να εντοπιστούν τα χαρακτηριστικά και οι ειδικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας μάνατζερ, για κάθε συγκεκριμένη θέση ευθύνης. Επιπλέον, η αντικειμενικότητα διασφαλίζεται με την ουσιαστική εμπλοκή του ΑΣΕΠ, σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.
Με το σχέδιο νόμου, προβλέπεται η διαδικασία προκήρυξης κάθε θέσης προϊσταμένου με βάση το περίγραμμα και τις ανάγκες της υπηρεσίας και η συγκρότηση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙΣΕΠ).
Όπως δήλωσε και προσφάτως ο υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων θα τεθούν σε εφαρμογή μέθοδοι και «εργαλεία» που στοχεύουν στην αξιοκρατία και την αξιοσύνη, χωρίς να υπολείπονται σε διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
Ο υπουργός τόνισε δε ότι «έχει αποδειχθεί ότι η απόκτηση πτυχίων, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών δεν καθιστά a priori τον υποψήφιο που κατέχει αυτά ως τον καταλληλότερο. Στην Ελλάδα μας χαρακτηρίζει συλλογικά μια πτυχιολαγνεία».

aftodioikisi.gr

Δεκαοκτώ παρεμβάσεις στο ν/σ του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη,για την «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας».



Για την Ελληνική Αστυνομία:

Ναι στη διακλαδικότητα, όχι σε τρείς διαφορετικές Αστυνομίες


  1. Πετύχαμε την επαναφορά του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και την υπαγωγή των Κλάδων στον Αρχηγό της.
  2. Κατοχυρώσαμε το αντικειμενικό και αδιάβλητο σύστημα μεταθέσεων των Αστυνομικών (Π.Δ. 100/2003) και ως τόπο συμφερόντων εκείνο της Περιφερειακής Ενότητας (Νομός).
  3. Διασφαλίσαμε τη νομοθεσία για την εκπροσώπηση του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ.
  4. Πετύχαμε τη συγκρότηση σε επίπεδο Περιφέρειας Διεύθυνσης Ασφάλειας και Τάξης, με συνεργασία και ενιαίο συντονισμό.
  5. Πετύχαμε την διάρθρωση του Κλάδου Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων σε όλη την Ελλάδα.
  6. Υποστηρίξαμε τη δημιουργία Συνηγόρου του Αστυνομικού, ενώ καταθέσαμε και πρόταση για ακόμη μεγαλύτερο εύρος αρμοδιοτήτων του.
  7. Υποστηρίξαμε την αναβάθμιση των Αστυνομικών Σχολών και της εκπαίδευσης των αστυνομικών.

    Για το Πυροσβεστικό Σώμα:

  8. Διασφαλίσαμε το Αρχηγείο στο Πυροσβεστικό Σώμα.
  9. Πετύχαμε την εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία, μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων.
  10. Θέσαμε κριτήρια και πετύχαμε την εκπόνηση μελέτης από το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας, πριν την όποια έκδοση ΠΔ για αλλαγές στο Οργανόγραμμα του Σώματος.
  11. Στηρίξαμε εμπράκτως και πετύχαμε ένα μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση της ουσιαστικής ομογενοποίησης του προσωπικού.
  12. Πετύχαμε, με τροπολογία μας, η οποία υπερψηφίστηκε ομοφώνως από όλες τις πτέρυγες της Βουλής, οι διατάξεις που ισχύουν για το χρόνο εργασίας και τις άδειες των Πυροσβεστών να ισχύουν, κατ’ αντιστοιχία, και για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης.
  13. Πετύχαμε το ενιαίο ειδικό δελτίο ταυτότητας για όλο το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος.
  14. Πετύχαμε την αλλαγή του χρόνου για την υποβολή της αιτήσεως μονιμοποίησης των Πενταετούς Υποχρέωσης Πυροσβεστών, από το χρόνο προκήρυξης στον χρόνο υποβολής της αιτήσεως.
  15. Πετύχαμε τη συμμετοχή εκπροσώπου των Πενταετούς Υποχρέωσης Πυροσβεστών στο Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού.
  16. Πετύχαμε την απάλειψη της αναφοράς στο νομοσχέδιο περί παρακολούθησης των συμβάσεων εργασίας των Πενταετούς Υποχρέωσης Πυροσβεστών και της φράσης «επί θητεία», τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες παρερμηνείες.

    Πετύχαμε ακόμη:

  17. Διευρύναμε, με τροπολογία μας, το πλαίσιο με το οποίο μια πράξη εμπίπτει στο πεδίο των ρατσιστικών αδικημάτων και την εναρμόνισή του με το ισχύον νομικό πλαίσιο, αποκαθιστώντας την παράλειψη να μη συμπεριληφθεί η ταυτότητα φύλου στη σχετική διάταξη.
  18. Δώσαμε τη δυνατότητα στους αναγνωρισμένους πρόσφυγες, τους αιτούντες άσυλο και τους κατόχους δελτίου επικουρικής προστασίας ή προστασίας για ανθρωπιστικούς λόγους  να αποστέλλουν χρηματικά εμβάσματα. Με τη διάταξη αυτή, συν τοις άλλοις, καταπολεμείται η φοροδιαφυγή, η εισφοροδιαφυγή και η αδήλωτη εργασία.

    Δυστυχώς, δεν έγιναν δεκτές από τον Υπουργό οι τροπολογίες μας για τον καθορισμό ενός πλαισίου για την προστασία της Υγείας και Ασφάλειας στο Πυροσβεστικό Σώμα, την απάλειψη του όρου «λαθρομετανάστης» από τα νομικά και τα επίσημα έγγραφα του Υπουργείου, για τον καθορισμό του Διευθυντή Τάξης ως Συντονιστή σε επίπεδο Νομού όταν προκύπτουν κοινές δράσεις με τη Διεύθυνση Ασφάλειας και την αύξηση του ορίου ηλικίας για την εισαγωγή στην Αστυνομία.
    Θεωρούμε ότι και οι τέσσερις αυτές προτάσεις μας, είναι ιδιαιτέρως σημαντικές και δεν παραιτούμαστε από τη διεκδίκησή τους.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΙΖΩ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ

Η ΕΚΠΟΙΖΩ,  στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή 15 Μαρτίου, συνδιοργανώνει
με τον Δήμο Αγίου Δημητρίου , την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014, ώρα 18.30 -20.30,
στο Αμφιθέατρο "Μελίνα Μερκούρη"  του Δημαρχείου Αγίου Δημητρίου, Εσπερίδα με θέμα   
 « Δικαιώματα καταναλωτών και ρύθμιση των  οφειλών υπερχρεωμένων  νοικοκυριών σε περίοδο κρίσης»

Ομιλητές : Γεώργιος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή

                 Καλαποθαράκου Παναγιώτα, Γενική Διευθύντρια ΕΚΠΟΙΖΩ

Δικαίωμα στην απεργία; Οχι, λέει η Τρόικα


Την αλλαγή του νόμου για την κήρυξη απεργιών και το λοκ άουτ ζητά επιτακτικά η Τρόικα, επαναφέροντας ένα αίτημα που είχε απορριφθεί πριν από έναν χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, υποστηρίζουν ότι ο νόμος1264/82 είναι αναχρονιστικός και δεν συνάδει με ό,τι ισχύει στην Ε.Ε αλλά και με όσα προβλέπει η 77η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας» (δικαίωμα εργοδότη για ανταπεργία – λοκ άουτ). Η κυβέρνηση, κατά τις ίδιες πληροφορίες, διεμήνυσε στους εκπροσώπους των δανειστών ότι η κατάργηση ή ο περιορισμός του δικαιώματος στην απεργία θα είναι αιτία πολέμου για τα συνδικάτα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να συζητηθεί σε προεκλογική περίοδο.
Ως προς την ατζέντα των εργασιακών, η Τρόικα επιμένει επίσηβς στην κατάργηση νωρίτερα από την 1/1/2017, όπως ήδη προβλέπει ο μνημονιακός νόμος 4172/13, των πολυετιών οι οποίες, αν και παραμένουν «παγωμένες» από τις 14/2/2012 για όλους τους εργαζόμενους (δηλαδή δεν χορηγούνται νέες) προβλέπονται ως «προσαυξήσεις» στα νομοθετημένα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων. Και βέβαια, ζητούν απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.

aftodioikisi.gr

Έξοδος στη σύνταξη από τα 55 με διαδοχική ασφάλιση


Ευκαιρίες αλλά και παγίδες κρύβει για τους ασφαλισμένους η έξοδος στη σύνταξη με διαδοχική ασφάλιση. Οι ευκαιρίες αφορούν όσους έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης (κατοχυρωμένο δικαίωμα) σε ταμεία μισθωτών καθώς μπορούν να αποχωρήσουν ακόμα και στα 55. Για όσους έχουν τελευταίο Ταμείο το ΟΑΕΕ, η συνταξιοδότηση έρχεται είτε στα 60 είτε από το 62ο έτος εφόσον δεν επαρκεί ο χρόνος ασφάλισης στον ΟΑΕΕ και το αίτημα διαβιβαστεί στον προηγούμενο φορέα.
Οι διατάξεις που ισχύουν στη διαδοχική ασφάλιση ξαναμπαίνουν στο μικροσκόπιο του υπουργείου Εργασίας και εξετάζεται από ειδική επιτροπή η απλούστευσή τους ώστε να μειωθεί ο χρόνος απονομής της σύνταξης. Μία από τις προτάσεις είναι να βγαίνει η σύνταξη όχι από το τελευταίο Ταμείο αλλά από αυτό όπου ο ασφαλισμένος έχει τα περισσότερα χρόνια ασφάλισης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αρμοδίων, το 40% με 45% των εργαζομένων, δηλαδή πάνω από 1,5 εκατομμύριο ασφαλισμένοι εμπίπτουν στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
Πλήρης οδηγός
πηγή: εφημερίδα Ελέυθερος Τύπος
aftodioikisi.gr