Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

2ο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ





Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με τη Σχολή Επιστημών της Διοίκησης διοργανώνει, 
για δεύτερη συνεχή χρονιά, στη Χίο την περίοδο 1 με 5 Ιουλίου 2013, το 2ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας 
με θέμα "ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ''. 

Στόχο έχει να καθοδηγήσει τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε πράξη 
και να προσφέρει μια πλατφόρμα δικτύωσης στους επίδοξους επιχειρηματίες του Αιγαίου μέσω της οποίας θα μπορούν να συζητήσουν 
και να αναπτύξουν τις ιδέες τους σε ένα φιλικό προς αυτούς περιβάλλον.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του 2ου Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας

Ο ΄ΑΓΙΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΚΑΙ Η ΧΙΟΣ


                                                        



                                                     Πόπης Χαλκιά-Στεφάνου
                                                 Ο.Χ.Σ.Α.Ι.Ναός Αγίων Ισιδώρων
                                                                Λυκαβηττού
                                                              Μαΐου 19, 2013
                                            
Στο ουράνιο στερέωμα της Χιακής Εκκλησίας μια πλειάδα Αγίων, Οσίων, Μαρτύρων και Νεομαρτύρων σελαγίζει. Είναι εκείνοι που πότισαν με το αίμα τους και αγίασαν τα μαρτυρικά χώματά της· εκείνοι που γεννήθηκαν στο νησί ή που διήλθαν από αυτό και βρήκαν, ως ντονμέδες, στήριξη από τους αλείπτες ψυχών για την Ομολογία της Πίστεώς τους. Και τώρα μπροστά στο θρόνο του Θεού ψάλλουν ύμνους στον Κύριον της Δόξης. Eίναι εκείνοι που δώρησαν στη Χίο θυμίαμα ευωδίας πνευματικής έτσι, ώστε να αναρωτιέται ο πιστός, αν το μυροβόλο νησί ευωδιάζει από τους λεμονανθούς και τα γιασεμιά του ή από το θείο μύρο της θυσίας των Mαρτύρων, που πότισαν την αγιασμένη γη του.  
Πρωτομάρτυρας της Χίου ο Άγιος Ισίδωρος.
Υπήρξε γόνος αρχοντικής οικογένειας της Αλεξάνδρειας με χιακή καταγωγή, αφού και κατά την εποχή εκείνη υπήρχε ακόμη σημαντική, κατά κάποιους βιογράφους του, παροικία Χίων στην Αίγυπτο. Ίσως να ήταν απόγονοι ή και συνεχιστές του εμπορείου, που είχαν ιδρύσει οι Χίοι στην Αίγυπτο, τη Ναύκρατι.
Ο Ισίδωρος γεννήθηκε στην Ηλιούπολη της Αλεξάνδρειας το 229 ή 230 μ.Χ. από γονείς ειδωλολάτρες, πατέρα Χίο έμπορο καί μητέρα Ελληνίδα της Αιγύπτου. Η γέννησή του θεωρήθηκε δώρο της αιγυ-πτιακής θεάς ΄Ισιδος, επειδή ο γάμος των γονέων του είχε μείνει για πολλά χρόνια άκαρπος. Για τούτο και τον αφιέρωσαν, με την ονομασία του, Ισί- δωρος, στη θεά του υμεναίου.
Νέος και ωραίος ο Ισίδωρος, με μακριά μαλλιά και ελαφρύ γένι, ευρίσκεται να υπηρετεί ως αξιωματικός στο ρωμαϊκό στόλο υπό το ναύαρχο Νουμέριο ή Νουμεριανό, ο οποίος εστάλη από τον αυτοκρά-τορα Τραϊανό Δέκιο (249-251), για να αναχαιτίσει τις ορδές των Γότθων, που είχαν κατακλύσει τα Βαλκάνια.
Εξαιτίας του επιφανούς πατέρα του ο Ισίδωρος έχαιρε εξαιρετι-κής εύνοιας από το Νουμέριο. Έφερε το αξίωμα του οπτίωνα, του οψώνου όπως λεγόταν, του σιτιστή δηλαδή της μοίρας του στόλου· αξίωμα που εδίδετο μόνον στους εξέχοντες κι έντιμους ρωμαίους πο-λίτες.
Το Διάταγμα του Δεκίου που όριζε, ότι οι χριστιανοί της ρωμαϊ-κής αυτοκρατορίας όφειλαν να θυσιάζουν στους προγονικούς θεούς τους, δηλαδή στα είδωλα, άλλως θα αντιμετώπιζαν φρικτά κι απάν-θρωπα βασανιστήρια, και πιθανόν και τον ίδιο το θάνατο, βρήκε το στόλο του Νουμέριου να παραχειμάζει στη Χίο. Μαζί και ο αξιωματι-κός Ισίδωρος, που στο μεταξύ είχε δεχθεί τα νάματα του Χριστιανι-σμού.
Πρώτο μέλημα του νεαρού αξιωματικού είναι η επικοινωνία του με τη χριστιανική κοινότητα της Χίου, που δέχθηκε τον Χριστιανισμό κατά τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς «άμα τω κηρύγματι των Αποστόλων», μολονότι εδώ είναι η πρώτη πληροφορία, που δίδεται για την ύπαρξη χριστιανικής κοινότητας στο νησί.
Το Διάταγμα του Δεκίου δίνει αφορμή στον κεντυρίωνα, τον εκα-τόνταρχο Ιούλιο, αντίζηλο του Ισιδώρου, που εποφθαλμιούσε τη θέση του οπτίωνα, να τον καταγγείλει στον αρχηγό του στόλου ως χριστια-νό με τη φοβερή κατηγορία της εσχάτης προδοσίας κατά του αυτοκρά-τορα και του ρωμαϊκού πανθέου.
Ευθύς ο Νουμέριος καλεί σε απολογία το νεαρό οπτίωνα και προσπαθεί να τον πείσει να θυσιάσει στους θεούς και τον θεοποιημένο καίσαρα. Ούτε όμως οι νουθεσίες, ούτε οι εξορκισμοί, ούτε οι απειλές καταφέρνουν να κλονίσουν τον Ισίδωρο. Έτσι, εξοργισμένος πλέον ο Νουμέριος διατάζει να κλείσουν τον μάρτυρα στο δεσμωτήριο και να τον βασανίσουν σκληρά. 
Σκληρά κι απάνθρωπα είναι τα κολαστήρια, όπως ονόμαζαν τα βασανιστήρια, που ακολουθούν. Μα, μήτε η μαστίγωση με βούνευρο, που δε σταματούσε, μέχρις ότου ο μάρτυρας έπεφτε λιπόθυμος, μήτε οι ξυλοδαρμοί με το ρόπαλο, μήτε το πυρωμένο καμίνι που τον έρριξαν για να καεί, πετυχαίνουν να μεταπείσουν τον Ισίδωρο.
Ο γενναίος Ισίδωρος τα υπομένει όλα καρτερικά.Τα δέχεται όλα με αγαλλίαση κι ευφροσύνη, επειδή καλά γνωρίζει, ότι για την αγάπη του Χριστού βασανίζεται. Ο Νουμέριος, ωστόσο, που δε θέλει να επω-μισθεί τη θανατική ποινή του Ισιδώρου, αλλά και εξαιτίας της εξέχου-σας θέσεως της οικογένείας του, αποφασίζει και καλεί από την Αίγυ-πτο στη Χίο τον πατέρα με την ελπίδα, ότι μπορεί η πατρική παρουσία  να λυγίσει την καρδιά του γυιού.
Και τότε μέσα στο σκοτεινό δεσμωτήριο μια σκληρή μάχη  μεταξύ πατέρα και γυιού γίνεται. Μια μάχη λόγων και αισθημάτων. Μάταια ο πατέρας προσπαθεί να πείσει τον γυιό να γυρίσει στη θρη-σκεία των προγόνων τους και να θυσιάσει στους θεούς τους. Μάταια ο Ισίδωρος αγωνίζεται να πείσει τον πατέρα του για τη μόνη αληθινή θρησκεία του Ναζωραίου και την αιώνια σωτηρία της ψυχής. Κι όταν πλέον ο πατέρας απογοητεύεται οριστικά, μεταβάλει την ημερότητα σε αγριότητα κι ολόκληρη την πατρική αγάπη σε μίσος· με συνέπεια να μην ενεργεί ως πατέρας, αλλά σαν τύραννος άσπλαχνος κι απάν-θρωπος.
Τρομοκρατημένος έπειτα και φοβούμενος μη χάσει τα αξιώματά του και τιμωρηθεί από τον καίσαρα, παρουσιάζεται στο Νουμέριο και ζητεί να τού παραδώσει « αυτόν τον πλάνον και μάγον» , τον γυιό του, και με τις τιμωρίες, που θα τού επιβάλλει, θα τιμήσει και τους θεούς και τον καίσαρα που ατιμάζει. Αν πάλι δεν το επιτύχει, δεν έχει παρά να εφαρμόσει το Διάταγμα του Δεκίου με τη ρητή προσταγή για θανατική καταδίκη στους αμετανόητους χριστιανούς.
Αλλά και τα σκληρότερα κολαστήρια υπομένει αμετάπειστα ο γενναίος Ισίδωρος. Ήρεμος και πράος ατενίζει με τα μάτια της ψυχής του άλλους ουράνιους κόσμους, όπου η μακαριότητα και η αγιωσύνη  τον περιμένουν.
Έτσι, τη μεσημβρία της 14ης Μαΐου του 250 μ.Χ., σιωπηλός κι εξαϋλωμένος σαν μια αιθέρια ύπαρξη, που ζει στους καθάριους κόσμους του Θεού, σκελετωμένος από τις κακουχίες στο σώμα, μα δυνατός στο φρόνημα και την ψυχή, στέκεται μπροστά στον άρχοντα Νουμέριο και τον πατέρα του.
Κι εκεί, μπροστά τους, τού δένουν τα χέρια και τα πόδια, και τον κρεμούν από τη σέλλα αφηνιασμένου αλόγου, που το κεντρίζουν αλύπη-τα. Η άμαξα με το άλογο τρέχει τώρα γρήγορα από την πόλη της Χίου προς τα νότια, σέρνοντας επάνω στο χώμα και τις πέτρες, στους βάτους και τις κακοτοπιές του δρόμου, το σώμα του μάρτυρα, που καταπληγώ-νεται. Οι σάρκες του κατασχίζονται, ενώ το αίμα τρέχει ασταμάτητα. Το αγιασμένο αυτό αίμα τού πρώτου Μάρτυρα του νησιού ποτίζει ανελέητα τη χιακή γη. 
Παρά όμως τη σκληρή κι απάνθρωπη κακοποίηση ο Ισίδωρος εξα-κολουθεί να παραμένει ηθικά ακμαίος. Προσεύχεται μόνο, χωρίς βογγη-τά,  κι επικαλείται τη βοήθεια του Πανοικτήρμονα Ιησού.
Πλησιάζει το απόγευμα της 14ης Μαΐου, όταν η μαρτυρική αλογο-δρομία φτάνει κάτω από το λόφο του Αγίου Μηνά, στο Νεοχώρι. Κι ενώ η αλογοδρομία ανηφορίζει το λόφο, ο μάρτυρας εξακολουθεί να ζει και να ομολογεί κι έμπρακτα τη χριστιανική του πίστη. Αναπνέει ακόμη, όταν το αμάξι σταματά να σέρνει στους βάτους και τα μονοπάτια το σώμα του μάρτυρα. Η ζωή, τώρα πλέον, μόλις κρατιέται μέσα στο εξ-αντλημένο σώμα του. Με δυσκολία το στήθος του δέχεται τις ανα-πνοές. Καθόλου όμως η κατάστασή του δε συγκινεί ούτε τον πατέρα, ούτε το Νουμέριο. Είναι αποφασισμένοι και οι δύο τους να μην τού επιτρέψουν να ζήσει άλλο επάνω στη γη.
Αναπνέει ακόμη, όταν μπροστά στην αδάμαστη καρτερία του ο εκατόνταρχος Ιούλιος διατάζει να τον αποκεφαλίσουν.
Το λείψανό του, που προσωρινά το βράδυ εκείνο τοποθετήθηκε με φρουρά στο δεσμωτήριο, για να το καταποντίσουν το πρωί της επό-μενης ημέρας στη θάλασσα, ανηρπάγη – παρά την αυστηρή απαγόρευ-ση του Νουμέριου ότι αυτό συνεπάγεται θανατική καταδίκη – από μια ευσεβή κόρη, τη Μυρόπη, και άλλους χριστιανούς κι ενταφιάζεται στο ρωμαϊκό κοιμητήριο, βόρεια της πόλεως Χίου.
Επάνω στον τάφο του Μάρτυρα κτίσθηκε τον 4ον μ.Χ. αιώνα από τον Μέγα Κωνσταντίνο ο πρώτος  Ναός Του· μία μεγαλοπρεπής Βασι-λική, που ονομαζόταν από τους κατοίκους Μέγας Ισίδωρος ή Βασιλική του Αγίου Ισιδώρου  και, κατά την τουρκοκρατία, Τρουλλί του Αγίου Ισι-δώρου εξαιτίας του υπερμεγέθους θόλου του.
Κατά την Παράδοση της νήσου ο χιακός λαός συνδέει το Μαρτύριο του Ισιδώρου με τη φυομένη μόνο στο νότιο τμήμα της νήσου μαστίχη. Τα δενδρύλλια, που μέχρι τότε ήταν άγριοι κι άγονοι σχίνοι, όταν ο Ισί-δωρος σύρθηκε ανάμεσά τους αιμόφυρτος, επόνεσαν με το φρικτό του Μαρτύριο κι εδάκρυσαν. Τα μαργαριταρώδη δάκρυά τους, η σχινίνη – ρητίνη, έτρεξαν στη γη σαν άφωνοι συμπαραστάτες των βασάνων του αγιασμένου νέου. Έτσι, ο υμνογράφος του ψάλλει:

Ταις προς τον Κτίστην ευχαίς Του Συ εχαρίτωσας
 το αποστάζον δάκρυ εκ των σχίνων της Χίου

                Βοήθεια σε όλους μας 
ο Πρωτομάρτυρας και Πολιούχος της Χίου
                     Άγιος Ισίδωρος


οι φωτογραφίες είναι του κ. Μιχάλη Καριάμη 
     




                                                           




























ANEKTEΛΕΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Ε/Γ-Ο/Γ "ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ" -ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ Ε/Γ-Ο/Γ "EUROPEAN EXPRESS"


Λόγω της βλάβης του Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ και προς εξυπηρέτηση της επιδοτούμενης γραμμής Λήμνο - Λαύριο μετ' επιστροφής, σας ενημερώνουμε ότι τα δρομολογία του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ EUROPEAN EXPRESS από Παρασκευή 24/05/13 έως Δευτέρα 27/05 (άφιξη στη Θεσσαλονίκη),  τροποποιούνται ως κάτωθι:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/05: ΚΑΒΑΛΑ (ΑΝ 10:00) - ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 14:30 ΑΝ 15:00) - ΛΑΥΡΙΟ (ΑΦ 22:30 ΑΝ 23:59)
ΣΑΒΒΑΤΟ 25/05: ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 07:30 ΑΝ 08:30) - ΚΑΒΑΛΑ (ΑΦ 13:00 ΑΝ 16:00) - ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 20:30 ΑΝ 21:00)
ΚΥΡΙΑΚΗ 26/05: ΜΥΤΙΛΗΝΗ (ΑΦ 02:30 ΑΝ 03:30) - ΧΙΟΣ (ΑΦ 06:50 ΑΝ 07:20) - ΒΑΘΥ (ΑΦ 10:50 ΑΝ 12:00) - ΧΙΟΣ (ΑΦ 15:20 ΑΝ 15:50) - ΜΥΤΙΛΗΝΗ (ΑΦ 19:00 ΑΝ 21:00)
ΔΕΥΤΕΡΑ 27/05: ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 02:20 ΑΝ 03:00) - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΑΦ 10:30)
Τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ έως και την Κυριακή 26/05 θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.
Οι επιβάτες που είχαν εκδώσει εισιτήρια με το δρομολόγιο της Πέμπτης 23/05 με το Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ από Καβάλα προς Λήμνο - Λαύριο θα αναχωρήσουν την Παρασκευή 24/05 από Καβάλα στις 10:00.
Οι επιβάτες του δρομολογίου της Παρασκευή 24/05 του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ EUROPEAN EXPRESS από Καβάλα 20:00 προς Λήμνο, μπορούν να αναχωρήσουν είτε την Παρασκευή 24/05 στις 10:00 είτε το Σάββατο 25/05 στις 16:00.

ΥΠΕΣ ΠΡΟΣ ΟΤΑ : "ΣΟΥΛΟΥΠΩΘΕΙΤΕ ! ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ"



Να «διασφαλίσουν άρτιες συνθήκες κυκλοφορίας, καθαριότητας και φωτισμού σε οδούς, πλατείες, παιδικές χαρές, παραλίες και άλλους κοινόχρηστους χώρους, κυριότερα δε σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος», ζητά με εγκύκλιό του  από δήμους και περιφέρειες, ο υπουργός Εσωτερικών Ε. Στυλιανίδης,  ενόψει και του αυξημένου αριθμού τουριστών που αναμένονται φέτος στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο που στάλθηκε στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ζητά να μεριμνήσουν ώστε ενόψει της τουριστικής περιόδου ώστε οι  αρμόδιες τεχνικές, διοικητικές και υπηρεσίες καθαριότητας των οι Ο.Τ.Α. Α΄ & Β΄ βαθμού να προχωρήσουν σε μία σειρά ενεργειών ώστε να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργία των περιοχών τους.
Μεταξύ άλλων ο υπουργός ζητά
1. Να διατηρήσουν σε καλή κατάσταση τις πινακίδες οδικής σήμανσης, προβαίνοντας σε έλεγχο, καταγραφή, καθαρισμό και αντικατάστασή τους, όπου
2. να φροντίσουν για τη συνεχή συντήρηση του δημοτικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους χώρους.
3. Να ελέγξουν την κατάσταση των εγκατεστημένων κάδων απορριμμάτων και να διασφαλίσουν την ύπαρξη ικανού αριθμού αυτών σε τουριστικές περιοχές και να φροντίσουν για την τακτική συντήρηση του στόλου των απορριμματοφόρων καθώς και για τον εφοδιασμό με τα απαραίτητα
4. Να ελέγχουν τον καθημερινό προγραμματισμό των συνεργείων καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στα πλαίσια της εκτέλεσης των πιο πάνω εργασιών ώστε να προλαμβάνονται τυχόν καθυστερήσεις ή πλημμελείς ενέργειες.
aftodioikisi.gr

233.450 EYΡΩ ΒΕΝΖΙΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ



Στοιχεία για τα κρατικά αυτοκίνητα που διατίθενται από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την κάλυψη των αναγκών της πολιτικής ηγεσίας, διαβίβασε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Αντώνης Μανιτάκης.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι από τα 153 αυτοκίνητα που έχει το υπουργείο τα 70 είναι προς κάλυψη των αναγκών της πολιτικής ηγεσίας και των υπολοίπων εξυπηρετούμενων προσώπων προσώπων και τα 83 έχουν διατεθεί για χρήση σε άλλες υπηρεσίες.
Τα πρόσωπα που εξυπηρετούνται με τα αυτοκίνητα του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι:
• Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
• Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
• Οι Αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης
• Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και οι αρχηγοί των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και την Ευρωβουλή.
• Οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργού και Υφυπουργοί.
• Ο Πρόεδρος του ΣτΕ, ο Πρόεδρος και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο Πρόεδρος και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και ο Πρόεδρος του ΝΣΚ.
• Οι Πρόεδροι των Συνταγματικά Κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών
• Οι τέως πρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή, καθώς και οι τέως πρόεδροι δημοκρατικών κυβερνήσεων και Πρόεδροι Δημοκρατίας που χρημάτισαν πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση)
• Οι επίσημοι προσκεκλημένοι της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο κ. Μανιτάκης ενημερώνει ότι οι μισθοδοτούμενοι από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οδηγοί που έχουν διατεθεί για την κάλυψη των αναγκών της πολιτικής ηγεσίας είναι 30 και η μηνιαία μισθολογική δαπάνη, συμπεριλαμβανομένων των εργοδοτικών εισφορών, ανέρχεται στα 48.893 ευρώ. Το 2012 για την κίνηση και λειτουργία των οχημάτων που χρησιμοποιούνται από την πολιτική ηγεσία και όλων εν γένει των εξυπηρετούμενων προσώπων, ανήλθε σε 269.122 ευρώ.  Από τα χρήματα αυτά τα 233.450 ευρώ μεταφράζονται σε91.623 λίτρακαυσίμων και σε κόστος συντήρησης ύψους 35.672 ευρώ.

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ


Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα για καταργήσεις και συγχωνεύσεις νομικών προσώπων των δήμων και χιλιάδες απολύσεις σ΄ αυτά αλλά και σχετικό έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο ζητά από τους δήμους να αποστείλουν επειγόντως αναλυτικές καταστάσεις με τους οργανισμούς που εποπτεύουν και το προσωπικό που απασχολούν, η ΚΕΔΕ με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει τα εξής:
Η ΚΕΔΕ εκφράζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο και προς πάσα κατεύθυνση ότι η Αυτοδιοίκηση της χώρας σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συνηγορήσει στο να μπει οριστική «ταφόπλακα» στη λειτουργία των δήμων, των υπηρεσιών και των κοινωνικών δομών τους.
Ούτε και πρόκειται να δεχθεί να απεμπολήσει τον κοινωνικό της χαρακτήρα και μάλιστα σε μια περίοδο που οι κοινωνικές δομές των δήμων αποτελούν την μοναδική «ασπίδα» κοινωνικής προστασίας των χειμαζόμενων από τις συνέπειες της κρίσης πολιτών.
Δεν πρόκειται επίσης να συνηγορήσει στην ευθεία κατάργηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοτέλειάς της και της αυτονομίας των αιρετών της οργάνων να διοικούν.  

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Δ.Ο.Υ. ΧΙΟΥ


Ερώτηση
Προς
τον Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Λειτουργία Δ.Ο.Υ. Χίου
Έντονη είναι η ανησυχία των εργαζόμενων στη Δ.Ο.Υ Χίου, αλλά και της τοπικής κοινωνίας, με το ενδεχόμενο αποδυνάμωσης της υπηρεσίας, τοπικά, στην περίπτωση της κατάργησης των τμημάτων  Δικαστικού και Ελέγχου, όπως συνέβη σε περιοχές του Νομού Αττικής.
Τα τμήματα αυτά εξυπηρετούν, μεταξύ άλλων, ελεύθερους επαγγελματίες, δικηγόρους, συμβολαιογράφους και λογιστές, πραγματοποιούν ελέγχους, βεβαιώνουν και εισπράττουν έσοδα. Σε περίπτωση που οι παραπάνω υπηρεσίες που παρέχονται στη Δ.Ο.Υ. μεταφερθούν, δεκάδες πολιτών θα υποχρεώνονται σε ακτοπλοϊκές ή αεροπορικές μετακινήσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε οικονομικό κόστος και με την προϋπόθεση των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.
Η προστασία του δικαιώματος της ισότιμης και απρόσκοπτης πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες πρέπει να ενισχύεται και όχι να καταστρατηγείται. Ειδικά, για μια νησιωτική περιοχή, όπως είναι ο Νομός Χίου (εξυπηρετούνται η Χίος, τα Ψαρά και οι Οινούσσες), πρωτίστως, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η γεωγραφική ιδιαιτερότητα και οι προσβασιμότητα σε αυτήν. Η νησιωτικότητα, άλλωστε είναι μια έννοια συνταγματικά κατοχυρωμένη και πρέπει να γίνεται σεβαστή.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.      Υπάρχει επίσημος σχεδιασμός για τη λειτουργία των υπηρεσιών στη Δ.Ο.Υ. Χίου, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία τους;
2.      Ποιος ο σχεδιασμός και σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να τηρηθεί η κατοχυρωμένη συνταγματικά και εσχάτως και  νομοθετικά αρχή της νησιωτικότητας, σε ό,τι αφορά την καλύτερη εξυπηρέτηση του νησιώτη φορολογούμενου πολίτη;

24 Μαΐου 2013
Ο ερωτών βουλευτής

Κωνσταντίνος Δ. Τριαντάφυλλος

ANAKOINΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ


ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΑ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
 
ΕΛΗΞΕ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕ ΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΟΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ - ALPHA BANK ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΑΝ «ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΥ» ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

O YNA ZHTHΣΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ



Εγκύκλιο για την ομαλή και ασφαλή διακίνηση επιβατών, οχημάτων και αγαθών με τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία κατά την περίοδο του καλοκαιριού, αλλά και για την εντατικοποίηση των αγορανομικών ελέγχων και τη λήψη μέτρων για την προστασία του τουρισμού εξέδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

«Η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση όλων των επιβατών, νησιωτών και τουριστών, Ελλήνων και ξένων, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου συνιστά πρώτιστο μέλημά μας», δήλωσε σχετικά ο κ. Μουσουρούλης και πρόσθεσε: «Η συγκεκριμένη εγκύκλιος αποτελεί ένα από τα πολλά βήματα που πρόκειται να γίνουν ούτως ώστε το φετινό καλοκαίρι να κυλήσει με τα λιγότερα κατά το δυνατόν προβλήματα για όσους κάνουν χρήση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την αγορά είναι θετικά, καθώς η κίνηση είναι αυξημένη και θέλουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί και να κορυφωθεί τους προσεχείς μήνες, με ασφάλεια και ομαλότητα».

Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου προς όλα τα Λιμεναρχεία της χώρας, δίνονται οδηγίες για: 

• Την ομαλή και ασφαλή διακίνηση επιβατών, οχημάτων και αγαθών. Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής καλούνται να μεριμνήσουν έγκαιρα για τη λήψη κάθε πρόσφορου και ενδεδειγμένου μέτρου, προς εξασφάλιση της άνετης και ασφαλούς διακίνησης του επιβατικού κοινού.

• Τη λήψη των κατάλληλων μέτρων αστυνόμευσης, τάξης και τροχονομίας στους χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, για την άνετη και ασφαλή φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων, σε συνεργασία - όπου απαιτείται - με τους φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμένων και τις συναρμόδιες υπηρεσίες Τροχαίας της ΕΛ.ΑΣ.

• Τη διενέργεια συστηματικών και εντατικών ελέγχων για την τήρηση και πιστή εφαρμογή των ισχυουσών αγορανομικών διατάξεων στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στους χώρους ευθύνης του Λ.Σ. (συμπεριλαμβανομένων και των πλοίων που καταπλέουν στους λιμένες) και ειδικότερα εκείνων που σχετίζονται με την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και την πώληση στις αναγραφόμενες στους ανηρτημένους καταλόγους τιμές των προσφερομένων ειδών.

• Την αντιμετώπιση του φαινομένου της άγρας πελατών σε χώρους μεγάλης συγκέντρωσης τουριστών, που παρουσιάζει έξαρση κατά τη θερινή περίοδο. Η παραβατική αυτή δραστηριότητα, πέραν του γεγονότος της όχλησης των τουριστών, προκαλεί υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Είναι απαράδεκτο, παρουσία αστυνομικών οργάνων, ιδιοκτήτες ή υπαλληλικό προσωπικό ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ενοικιαζομένων δωματίων και διαφόρων μεταφορικών μέσων (ταξί, πλοίων κ.λπ.), να παροτρύνουν και να παρενοχλούν τους τουρίστες που καταφθάνουν σε μια περιοχή, προκειμένου αυτοί να δεχθούν ταξιδιωτική, μεταφορική ή άλλη υπηρεσία εστίασης, διαμονής ή ψυχαγωγίας.




pireas2day.gr

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΟΩΝ



Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αρνείται να διευθετήσει το θέμα των πολιτών που έπεσαν θύματα απάτης πρώην στελεχών του Λιμεναρχείου Ραφήνας, σχετικά με την έκδοση αδειών αλιείας ή πλόων έναντι αμοιβής, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Πάντζας και Θ. Δρίτσας, με ερώτησή τους στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.

Στο συγκεκριμένο λιμεναρχείο ανήκουν περίπου 15.000 σκάφη και, όπως αναφέρουν οι δύο βουλευτές, οι ιδιοκτήτες των σκαφών που εξαπατήθηκαν, ενώ είχαν καταβάλει χρήματα για μεταβιβάσεις ή ανανεώσεις αδειών, λάμβαναν έγγραφα σε χαρτί Α4 και όχι τα ανάλογα επίσημα βιβλιάρια.

Η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας έχει δώσει οδηγίες προς το κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας στις περιπτώσεις ατόμων που προκύπτει ότι έχουν κατατεθεί έγγραφα, αλλά λείπουν από το σχετικό φάκελο, να γίνει προσπάθεια ανασύστασής του και να προβούν στην ικανοποίηση του αιτήματος του πολίτη.

Μάλιστα, τόνισαν ότι στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει ότι έχει γίνει κατάθεση σχετικού δικαιολογητικού για το θέμα (εφορία, δήμος κ.λπ.), τότε οι πολίτες θα πρέπει να προχωρούν σε μηνύσεις εναντίον των υπευθύνων και να υποβάλουν νέο αίτημά τους για χορήγηση άδειας πλόων ή αλιείας.

Σύμφωνα με το Λιμενικό, για την εν λόγω υπόθεση έχουν γίνει πολλές μηνύσεις πολιτών εναντίον των υπευθύνων, ενώ σε αυτήν εμπλέκονται δέκα στελέχη του Λιμενικού, εκ των οποίων το ένα έχει ήδη τεθεί σε διαθεσιμότητα, τέσσερα έχουν ήδη απομακρυνθεί, ενώ τα υπόλοιπα πέντε παραπέμφθηκαν στο αρμόδιο Ανακριτικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει εάν υπάρχει λόγος να αποταχθούν για πράξεις που θίγουν την τιμή, την αξιοπρέπεια και την υπόληψη του στρατιωτικού ή το κύρος του Σώματος ή μαρτυρούν έλλειψη ακεραιότητας και διαφθορά χαρακτήρα.




dealnews.gr

KAΛΕΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ Η ΠΕΝΕΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ



Σε απόγνωση και τραγική κατάσταση έχουν περιέλθει χιλιάδες Ναυτεργάτες (και οι οικογένειές τους) οι οποίοι είναι ναυτολογημένοι και απασχολούνται στα Ε/Γ-Ο/Γ, στην Ακτοπλοΐα αλλά και σε διάφορες Πορθμειακές γραμμές. Το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ).

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ "το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται και εστιάζεται στην μεγάλη πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών εταιριών οι οποίες συστηματικά καθυστερούν να καταβάλλουν τις δεδουλευμένες αποδοχές στους Ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία τους".

Από εκεί και πέρα, η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

Το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο έχει ξεκινήσει τα τελευταία 2 χρόνια, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις αφού η καθυστέρηση φτάνει και τους 7 μήνες (σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους καταβάλλονται ούτε καν προκαταβολές έναντι των δεδουλευμένων αποδοχών)

Η ΠΕΝΕΝ το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει προβεί σε δεκάδες καταγγελίες για το πρόβλημα αυτό – όπως και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις των Ναυτεργατών – προς όλες τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες χωρίς ωστόσο να υπάρχει ως τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Σημειώνουμε ότι στην διάρκεια της πολυήμερης απεργίας των Ναυτεργατών 31/1/2013 έως 6/2/2013 ο Υπουργός Ν.Α είχε επανειλημμένα δεσμευθεί τόσο στην ΠΝΟ όσο και στα ΜΜΕ ότι τα δεδουλευμένα των Ναυτεργατών θα καταβληθούν σε δύο δόσεις, 50% σε 15 μέρες και η εξόφληση περίπου σε 1 μήνα.

Από τότε έχουν μεσολαβήσει περίπου 4 μήνες και οι Υπουργικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις αποδείχθηκαν αέρας κοπανιστός χωρίς κανένα αντίκρισμα.

Προφανώς οι αναφορές του Υπουργού Ν.Α περί συναντήσεων με εκπροσώπους τραπεζών και Ναυτιλιακών εταιριών για εξόφληση των μισθών των Ναυτεργατών εξυπηρετούσαν επικοινωνιακές σκοπιμότητες.

Όμως επειδή η κοροϊδία, η εξαπάτηση και οι ψευτοϋποσχέσεις έχουν ένα όριο – το οποίο έχει προ πολλού ξεπερασθεί – θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι οποιαδήποτε ανοχή και υπομονή των πληρωμάτων έχει εξαντληθεί.

Δεν μπορεί η πλειονότητα των Ακτοπλοϊκών να λειτουργεί και να εξυπηρετεί επί μακρόν τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας με απλήρωτους τους Ναυτεργάτες.

Τονίζουμε ότι κατά το διάστημα του Πάσχα η κίνηση των Ακτοπλοϊκών εταιριών παρουσιάστηκε σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αυξημένη πάνω από 30% τόσο στους επιβάτες όσο και στην διακίνηση αυτοκινήτων και εμπορευμάτων.

Παρ’ όλα αυτά τα αυξημένα έσοδα των εταιριών διατέθηκαν όχι για τους μισθούς των πληρωμάτων αλλά για άλλες ανάγκες και σκοπούς των εταιριών……..

Αναφέρουμε ότι πολλοί Ναυτεργάτες ακόμη δεν έχουν πάρει ούτε το Δώρο του Πάσχα…. Τόσο οι Ναυτολογημένοι όσο κυρίως οι απολυμένοι……

Επειδή η κατάσταση που διαμορφώνεται με την πολύμηνη καθυστέρηση στην εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών χιλιάδων Ναυτεργατών είναι εξαιρετικά σοβαρή, καλούμε για τελευταία φορά τον Υπουργό Ν.Α, τις Ναυτιλιακές εταιρίες αλλά και όλες τις εμπλεκόμενες αρχές και υπηρεσίες να πράξουν τα νόμιμα και προβλεπόμενα από την νομοθεσία σε ότι αφορά την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων. Υπογραμμίζουμε ότι η μη καταβολή δεδουλευμένων, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, είναι ποινικό αδίκημα.

Ελπίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ και οι υπηρεσίες τους δεν θα φανούν και αυτήν την φορά ανακόλουθοι και αναξιόπιστοι, δεν θα βάλουν για άλλη μια φορά πλάτη στις Ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες εκμεταλλεύονται αδίστακτα την κατάσταση με την ανοχή των αρμόδιων αρχών, εμπαίζοντας επί δύο χρόνια τους Ναυτεργάτες, τόσο αυτούς που απασχολούνται στα πλοία αλλά και τους εκατοντάδες που είναι απολυμένοι, απλήρωτοι και άνεργοι….

Καλούμε τις δικαστικές και εισαγγελικές αρχές να παρέμβουν και να καταλογίσουν τις ευθύνες που πρέπει, τόσο στις Ναυτιλιακές εταιρίες όσο και στις αρχές του ΥΝΑ (Λιμενικές υπηρεσίες κ.λπ) οι οποίες κωφεύουν, αδρανούν και αδιαφορούν στην εφαρμογή της νομοθεσίας.

Επίσης άμεση πρωτοβουλία και αγωνιστική δράση πρέπει να αναλάβει επειγόντως και χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και η ΠΝΟ, η οποία χωρίς μισόλογα κι αναβολές να σταματήσει να πετάει το μπαλάκι στα πληρώματα, πρέπει να αναλάβει συνδικαλιστική δράση υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των Ναυτεργατών τα οποία παραβιάζονται κραυγαλέα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως είναι αυτό της απλήρωτης Ναυτικής εργασίας.

Εάν ο εμπαιγμός, η κοροϊδία και η καταστρατήγηση της νομοθεσίας συνεχισθεί, τότε χωρίς καμιά προειδοποίηση στο εξής με συνδικαλιστική δράση και αγώνα τα πλοία που έχουν το πρόβλημα θα ακινητοποιούνται και δεν θα εκτελούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους.

Επιτέλους όλοι οι αρμόδιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.




pireas2day.gr

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ILC ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ "ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ"



Ιδιαίτερης σημασίας για τη διεθνή ναυτιλία προσλαμβάνει το Διεθνές Σεμινάριο για την Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, που διοργανώνει το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» την προσεχή Πέμπτη στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (Maritime Labour Convention, 2006), έχει κυρωθεί από 39 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάς) και πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 20 Αυγούστου 2013.

Αναφερόμενος στα της Σύμβασης ο Πρόεδρος του Ιδρύματος κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, ανέλυσε σε γενικές γραμμές, την βασική της φιλοσοφία ενώ εστίασε και στις αλλαγές που επιφέρει η εν λόγω Σύμβαση στον τρόπο εργασίας στα πλοία αλλά και στην αντιμετώπισή τους από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές όσον αφορά στους ελέγχους.

Ερωτηθείς σχετικά από το TheSeaNation για το διπλωματικό επίπεδο που αναφέρεται στην εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης, ο κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι και σε επίπεδο διπλωματίας η όλη υπόθεση γενικότερα έχει προωθηθεί αλλά και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ως γνωστόν τα πλοία με τις σημαίες τους αποτελούν προέκταση του εδάφους των χωρών που φέρουν τη σημαία.

Με άλλα λόγια, όπως είπε ο κ. Μητρόπουλος, οι χώρες οι οποίες έχουν κυρώσει την εν λόγω Σύμβαση, ήδη παρακολουθούν και από διπλωματικού επιπέδου όλες τις εξελίξεις, είτε μέσω των επιτετραμμένων στις διπλωματικές αποστολές, είτε μέσω των αξιωματούχων του Λ.Σ., όπως εν προκειμένου η Ελλάδα με τους προξενικούς της Λιμενάρχες.

Η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (Maritime Labour Convention, 2006), έχει κυρωθεί από 39 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάς) και πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 20 Αυγούστου 2013.

Η Σύμβαση κωδικοποιεί πλειάδα διεθνών συμβάσεων που είχαν υιοθετηθεί στο παρελθόν από τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), αλλά δεν είχαν τεθεί εν ισχύ και συγχρόνως ρυθμίζει σειρά θεμάτων σχετικά με τη ναυτική εργασία που διέπουν υπό τις παρούσες συνθήκες και περιστάσεις τη διεθνή ναυτιλία.

Το Σεμινάριο αποσκοπεί να εξηγήσει τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από τη Σύμβαση και ενδιαφέρουν Κράτη Σημαίας και Λιμένος, ναυτιλιακές εταιρείες και ναυτικούς. Οι ομιλητές του Σεμιναρίου προέρχονται από την Ελλάδα και τον διεθνή ναυτιλιακό χώρο και εκπροσωπούν το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), την Διεθνή Ναυτιλιακή Ομοσπονδία (ISF), Διεθνή Ομοσπονδία Μεταφορών (ITF), την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, πρακτορεία νηολόγησης, κ. α.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος, στην εισαγωγή του αναφέρθηκε στο Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος», στους σκοπούς και στόχους του οποίου κεντρική θέση έχει η ευημερία και ασφάλεια των ναυτικών, σημειώνοντας τον διεθνή χαρακτήρα της Ναυτιλίας και τονίζοντας ότι είναι σύνηθες ο πλοιοκτήτης, ο διαχειριστής, το νηολόγιο, οι ναυτικοί, οι ασφαλιστές, οι ναυλωτές, κ.ο.κ., να προέρχονται από διαφορετικές χώρες ή να έχουν την έδρα τους σε διαφορετικές χώρες, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για κοινά αποδεκτούς διεθνείς κανόνες λειτουργίας.

Τόνισε δε χαρακτηριστικά: «Η βιομηχανία των θαλασσίων μεταφορών δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει εάν οι κανονισμοί που διέπουν τα της ναυτικής εργασίας άλλαζαν κάθε φορά που ένα πλοίο καταπλέει σε λιμάνι άλλης χώρας. Παράλληλα οι ναυτικοί έχουν το δικαίωμα να περιμένουν ότι τα βασικά τους δικαιώματα θα ισχύουν ανεξάρτητα από τη σημαία του πλοίου, στο οποίο προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ή την χώρα κατοικίας τους».

Και συνέχισε ότι: «Όλα αυτά έρχεται να τα ρυθμίσει η MLC και πιο συγκεκριμένα να νομοθετήσει για μια σειρά θεμάτων, όπως:
-Οι συνθήκες εργασίας και ζωής των ναυτικών πάνω στα πλοία,
-οι υποχρεώσεις ναυτιλιακών εταιρειών σε σχέση με τις συμβάσεις εργασίας των ναυτικών,
-οι υποχρεώσεις των πρακτορείων ναυτολόγησης (manning agencies)
-ώρες εργασίας και ώρες ανάπαυσης
-θέματα υγείας και ασφάλειας
-ενδιαίτηση των πληρωμάτων και θέματα τροφοδοσίας τους και
-θέματα ευημερίας (welfare).

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Μητρόπουλος στις επιπτώσεις μη συμμόρφωσης των πλοίων με τις απαιτήσεις της νέας σύμβασης: «Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με άλλες διεθνείς συμβάσεις του ILO, οι Κυβερνήσεις των Χωρών που μετείχαν στην υιοθέτησή της έδωσαν στην MLC ουσιαστικές εξουσίες ως προς την εφαρμογή της, εισάγοντας ένα αυστηρό σύστημα εμπέδωσης υψηλών επιπέδων εργασίας στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Πλοία υπό οιανδήποτε σημαία (ανεξαρτήτων αν τον Κράτος Σημαίας τους έχει κυρώσει τη Σύμβαση) θα υπόκεινται σε έλεγχο στα λιμάνια Χωρών που την έχουν κυρώσει και θα τους απαγορεύεται ο απόπλους αν βρεθούν μη πληρούντα τις απαιτήσεις της Σύμβασης».

Επίσης ο Υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος κ. Κώστας Κουνουγιέρης, αναφέρθηκε και αυτός με τη σειρά τους στη σημασία την εν λόγω Σύβασης αλλά και στις προετοιμασίες στις οποίες συνέβησαν δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι μια από τις 39 χώρες που ήδη έχουν κυρώσει τη Σύμβαση ενώ επίσης αναφέρθηκε και το μεταβατικό στάδιο μέχρι την πλήρη εφαρμογή της.

Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος κ. Σταύρος Μιχαηλίδης πέραν του θέματος της διοργάνωσης του Σεμιναρίου αναφέρθηκε στην επικείμενη έναρξη, με τη νέα σχολική χρονιά, της λειτουργίας ενός πρότυπου κέντρου φιλοξενίας και αρωγής μαθητών, «Το Σπίτι της Μαρίας, Στέγη Παιδείας και Πολιτισμού», στα Καρδάμυλα της Χίου.

Πρόκειται για μια κίνηση που αποτελεί συνέχεια του κοινωνικού και πολιτιστικού έργου του Ιδρύματος και αποσκοπεί πέραν των άλλων να στηρίξει τους μαθητές της βόρειας Χίου αλλά και μελλοντικά μαθητές από ιδρύματα ή από προγράμματα, όπως επί παραδείγματι το «Χαμόγελου του Παιδιού», στα οποία θα παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης σπουδών στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου με την προοπτική οι αριστούχοι να συνεχίζουν τις σπουδές τους σε πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο της Χίου αλλά και άλλων.




zougla.gr

ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΡΟΦΕΙΩΝ ΣΕ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ


Σύνταξη: Θοδωρής Πυλιώτης   

paidikoi_stathmoi_1Κλιμακωτή καταβολή τροφείων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, ανάλογα με τα δηλωθέντα εισοδήματα των γονιών αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ενιαίου Οργανισμού του Δήμου Χίου.
Απαντώντας σε ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Χίου, ο Πρόεδρος του νομικού προσώπου- δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Μυριαγκός επισημαίνει ότι για εισοδήματα μέχρι 10.000 ΕΥΡΩ παραμένουν τα τροφεία στα 50 ΕΥΡΩ ανά μήνα, μέχρι 20.000 ΕΥΡΩ διαμορφώνονται σε 80 ΕΥΡΩ και για εισοδήματα άνω των 20.000 σε 100 ΕΥΡΩ το μήνα.


«Οι νέες οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην πατρίδα μας..., μας υποχρεώνουν δια εγκυκλίων της κεντρικής Διοίκησης να δημιουργήσουμε έσοδα από τις προσφερόμενες υπηρεσίες που παρέχουμε», σημειώνει ο κ. Μυριαγκός που κάνει γνωστό πως εξετάζεται η δημιουργία εσόδων και για τους υπόλοιπους χώρους που διαχειρίζεται το ΝΠΔΔ όπως είναι το Ιωνικό κολυμβητήριο.
Και αυτό για να ξεπεραστούν προβλήματα που έχουν να κάνουν με έλλειψη προσωπικού, αφού λόγω συνταξιοδότησης 4 ατόμων αυτή τη στιγμή στο Ιωνικό Κολυμβητήριο δεν υπάρχει κανένας εργαζόμενος για την καθαριότητα, την ώρα που καθημερινά εξυπηρετούνται περί τα 500 άτομα, κυρίως παιδιά.
era-aegean.gr

AΔΥΝΑΜΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ Ε/Γ - Ο/Γ "EUROPEAN EXPRESS" ΣΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ

Ενημερώθηκε τις βραδινές ώρες της 23ης/5/2013, η Λιμενική Αρχή Καρλοβασίου από τον πλοίαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ "EUROPEAN EXPRESS", σημαίας Κύπρου, ότι κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Αγ. Κήρυκο για Καρλόβασι-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα, δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει το λιμάνι του Καρλοβασίου, λόγω των δυσμενών καιρικών σηνθηκών που επικρατούν στην περιοχή και συνεχίζει το δρομολόγιό του για τον επόμενο λιμένα κατάπλου , την Χίο. Στον λιμένα Καρλοβασίου ανέμεναν 55 επιβάτες προς επιβίβαση, ενώ στο πλοίο 13 επιβάτες ανέμεναν προς αποβίβαση.
chiosport.blogspot.com

ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ "ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ" ΟΙ ΔΗΜΟΙ !


Λίγο πριν την επίσημη "επιτήρηση" οι Δήμοι!
24.05.13 | 09:41

Λίγο πριν την επίσημη επιτήρηση οι Δήμοι!
Βεβαιότητα, πλέον, ο κίνδυνος οι δήμοι, που βρίσκονται ήδη στον «προθάλαμο» του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α., να ενταχθούν άμεσα, όπως επεσήμανε ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Κώστας Ασκούνης, στο περιθώριο του χθεσινού Τακτικού Συνέδριου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, λέγοντας χαρακτηριστικά, «καθώς η Κυβέρνηση δεν έχει τηρήσει τα συμφωνηθέντα, όσον αφορά τη χρηματοδότησή τους, η ένταξή μας στο Παρατηρητήριο των Ο.Τ.Α. είναι σχεδόν βέβαιη».
Όπως εξήγησε ο κ. Ασκούνης, με βάση την ΚΥΑ της 18/12/2012, για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού των δήμων του 2013, ως αφετηρία υπολογισμού της χρηματοδότησης λήφθηκαν υπόψη οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ) του Νοεμβρίου 2012, πολλαπλασιαζόμενοι επί συντελεστή 1,24 επί 12 μήνες. Αυτό σημαίνει, εξήγησε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, ότι, «Οι δήμαρχοι ενέγραψαν τους ΚΑΠ με συντελεστή 1,24 επί 12 μήνες». «Όμως, το Υπουργείο», καταγγέλλει ο κ. Ασκούνης, «δίνει πόρους αντίστοιχους σε συντελεστή 1,04. Αυτή η διαφορά αυτομάτως δημιουργεί σε όλους τους δήμους απόκλιση 10% - 12,5%». «Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, οι δήμοι δεν παίρνουν τα συμφωνηθέντα και απειλούνται με καθεστώς επιτροπείας από το Παρατηρητήριο» υποστήριξε.
Υπενθυμίζεται ότι, οι δήμοι αναμένεται να λάβουν για το 2013 το ποσό των 2,882 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται ΚΑΠ, ΣΑΤΑ, ΠΟΕ, προνοιακά επιδόματα και χρηματοδοτήσεις για «οριζόντιες δράσεις», με τα προνοιακά επιδόματα που μεταφέρονται άμεσα στους τελικούς αποδέκτες να αφορούν 850 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ από τις «οριζόντιες δράσεις» 140 εκατ. ευρώ αφορούν τις πληρωμές για τη μεταφορά μαθητών κ.τ.λ.

NOMIKA ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΤΑ : ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ



Συμπληρωματικά στοιχεία για τα Νομικά Πρόσωπα των δήμων και των περιφερειών ζητά μέχρι τις 31 Μαΐου με έγγραφο του το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να ετοιμάσουν τις τελικές λίστες με τους υπό κατάργηση – συγχώνευση ανά Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ανάλογη με αυτή των 86 οργανισμών των δήμων της Αττικής που δημοσιοποίησε την προπερασμένη Τετάρτη η aftodioikisi.gr.  
Στο έγγραφο που δημοσιεύεται στον Τύπο το υπουργείο ζητά από τους δήμους να  αποστείλουν εντός της επόμενης εβδομάδας αναλυτικές καταστάσεις με τους οργανισμούς που εποπτεύουν και το προσωπικό που απασχολούν, τη θέση εργασίας τους και το μορφωτικό τους επίπεδο αλλά και ην επιοχορήγηση που λαμβάνει ο φορέας.
Να σημειωθεί ότι, όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr,  ήδη στην κυβέρνηση έχουν τα χέρια τους τα στοιχεία των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ από όλους τους δήμους πλην αυτών της Περιφέρειας Ηπείρου.
Πρόκειται για στοιχεία που είχαν συλλεχθεί σε ανύποπτο χρόνο το προηγούμενο διάστημα μέσω των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Στόχος τα 1000 να γίνουν 700
Μάλιστα, ήδη έχει γίνει μία πρώτη επεξεργασία σχετικά με τις συγχωνεύσεις ή τις καταργήσεις των Οργανισμών των δήμων, όπως προέκυψε από τη λίστα των 86 ΝΠΔΔ και ΝΠΔΔ που δημοσιοποίησε η aftodioikisi.gr από τα 126 που ανήκουν σε δήμους της Αττικής.
Πρόκειται για Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, Συνδέσμους, Πολιτιστικά Κέντρα, Ανώνυμες Εταιρείες, Δημοτικές Επιχειρήσεις ΜΜΕ,  Πολιτιστικοί και Αθλητικοί Οργανισμοί, Δημοτικές Κατασκευαστικές Εταιρείες.
Στόχος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Μεγάρου Μαξίμου,  όπως είχε γράψει ηaftodioikisi.gr, είναι η μείωση, συνολικά, των Νομικών Προσώπων των Δήμων σε περίπου 700 από 1000 και, πλέον, που είναι σήμερα.
Οι πληροφορίες που είχαν δημοσιοποιηθεί έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των δημάρχων μέσω της ΚΕΔΕ.
Πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες καθώς υπάρχουν νομικά κωλύματα δεν φαίνεται ότι οι απολύσεις στα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ θα αφορούν το πρώτο κύμα των 2.000 που θα πρέπει να γίνουν μέχρι το Σεπτέμβριο αλλά τους επόμενους 2.000 μέχρι το Δεκέμβριο και, κυρίως, τους 11.000 του 2014.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Π.Ε. ΧΙΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ "ΤΑΞΙΔΙ 2013 - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ" ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ






Στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου  «ΤΟΠΩΝ ΕΥΦΟΡΙΑ: Διατροφικά Προϊόντα και βιώσιμη ανάπτυξη στις περιοχές συνεργασίας», που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα – Κύπρος 2007 – 2013», η Περιφερειακή Ενότητα Χίου συμμετείχε στη Διεθνή Έκθεση «Ταξίδι 2013- Γαστρονομικός Τουρισμός» στη Λευκωσία της Κύπρου από τις 17 έως 19 Μαΐου.
Στόχος του Προγράμματος είναι η προώθηση ποιοτικών τοπικών διατροφικών προϊόντων από τις περιοχές συνεργασίας. Εταίροι οι οποίοι φιλοξενήθηκαν σε κοινό περίπτερο της Έκθεσης είναι ο Δήμος Οροπεδίου Λασιθίου Κρήτης, ο Δήμος Σητείας Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Χίου και η Αναπτυξιακή Εταιρία Κοινοτήτων Περιοχής Τροόδους Κύπρου.
Στόχος της συμμετοχής ήταν να προβληθεί η ποιότητα και ιδιαιτερότητα των τοπικών διατροφικών προϊόντων της Χίου και να αναδειχθεί η σημασία τους ως παράγοντα προσέλκυσης επισκεπτών.
Η συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας Χίου πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με συμπατριώτες παραγωγούς τοπικών προϊόντων.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΟΝΝΕΔ





Εκλογές για την ΟΝΝΕΔ Χίου την Κυριακή 26 Μαϊου

Στη Χίο οι εκλογές θα διεξαχθούν στα Γραφεία της ΝΟΔΕ Χίου, Ομήρου 2. Η διαδικασία θα ξεκινήσει στις 7.00 π.μ. και θα ολοκληρωθεί στις 7.00 μ.μ. 
Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι νέοι που έχουν γεννηθεί από 01.01.1981 έως και 31.12.1995 καθώς και όσοι γεννηθέντες το 1996 ή το 1997, Κύπριοι και Έλληνες ομογενείς έχουν εγγραφεί στον ειδικό ηλεκτρονικό εκλογικό κατάλογο μέσω της διαδικασίας των προεγγραφών.
     Απαραίτητη για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι η προσκόμιση αστυνομικής ταυτότητας, είτε προσωρινής βεβαίωσης αστυνομικής αρχής, είτε διαβατηρίου, είτε στρατιωτικής ταυτότητας. 
    Για πληροφορίες μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο 2271044111.