Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Πώς μπορείτε να πάρετε επίδομα έως 500 ευρώ το μήνα – Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση


Από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 15 Μαρτίου θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις (ειδικό έντυπο ΑΦ1 που θα συνιστά υπεύθυνη δήλωση για την οικογενειακή, οικονομική και περιουσιακή κατάσταση του τελευταίου 12μήνου) όσοι δικαιούνται να ενταχθούν στην πιλοτική εφαρμογή σε 13 δήμους της χώρας του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Η απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννη Βρούτση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προβλέπει σειρά ελέγχων – ακόμη και στις κατοικίες των επιδοματούχων – για την εξακρίβωση των συνθηκών διαβίωσης όσων θα λαμβάνουν τη σχετική ενίσχυση η οποία θα συμψηφίζεται με άλλα επιδόματα και καθορίζεται σε 200 ευρώ για μεμονωμένους δικαιούχους και 300 ευρώ για ζευγάρι. Σύμφωνα με το imerisia.gr, το ποσό προσαυξάνεται για κάθε ενήλικο μέλος με 100 ευρώ και για κάθε ανήλικο μέλος με 50 ευρώ. Για μονογονεϊκές οικογένειες το πρώτο ανήλικο μέλος θεωρείται ενήλικο.

ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Τα ποσά του μηνιαίου εγγυημένου εισοδήματος αποτελούν και το “κατώφλι” του εισοδήματος που πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι και είναι:
-Άγαμος χωρίς παιδιά 200€ μηνιαίο, 2.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι χωρίς παιδιά 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο.

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο παιδί 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 3 ανήλικα παιδιά 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 4 ανήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο.
-Ζευγάρι με 1 ενήλικο παιδί 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο

-Ζευγάρι με 1 ανήλικο και 1 ενήλικο παιδί 450€ μηνιαίο 5.400€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο
-Ζευγάρι με 2 ανήλικα και 1 ενήλικο παιδί 500€ μηνιαίο 6.000€ ετήσιο

-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ανήλ ή ενήλ 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ανήλικα παιδιά 350€ μηνιαίο 4.200€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 1 ενήλικο παιδί 300€ μηνιαίο 3.600€ ετήσιο
-Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ενήλικα παιδιά 400€ μηνιαίο 4.800€ ετήσιο.

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ
Σύμφωνα με την απόφαση, θα ικανοποιηθούν αιτήσεις μέχρι την εξάντληση των διαθεσίμων πόρων του προγράμματος (20εκατ ευρώ) ενώ η ενίσχυση θα δοθεί αναδρομικά από την 1η Νοεμβρίου για όσους υποβάλουν αιτήσεις το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο.


aftodioikisi.gr

Aνανεώστε ηλεκτρονικά την κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ - Πότε θα ανοίξει η υπηρεσία


ΤΟΝ Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Εργασίας το η δυνατότητα Ηλεκτρονικής ανανέωσης Της κάρτας ανεργίας του ΟΑΕΔ , χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας, θα ήταν ένα μέτρο ριζικού οργανωτικού εξορθολογισμού που θα προσέφερε μείωση έως και 3.600.000 επισκέψεων ετησίως και θα έθετε οριστικό τέλος στις ουρές και την ταλαιπωρία των ανέργων στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ.
Ωστόσο, αν και συγκεκριμένη τροπολογία ψηφίστηκε από το Υπουργείο Εργασίας, δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή από τον ΟΑΕΔ.
«Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία θα γίνει σύντομα» αναφέρουν στην aftodioikisi.gr πηγές του ΟΑΕΔ, σημειώνοντας πως έχει γίνει η σχετική προεργασία και έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό το τεχνικό μέρος.
Σχετική ανακοίνωση για το θέμα αναμένεται να βγάλει εντός των ημερών ο διοικητής του ΟΑΕΔ κ.Θ.Αμπατζόγλου.
Σε κάθε περίπτωση όταν «ανοίξει» αυτή η δυνατότητα, τα οφέλη θα είναι μεγάλα και για τους ανέργους, που δεν θα χρειάζονται να ταλαιπωρούνται τις ουρές του ΟΑΕΔ αλλά και οι υπηρεσίες θα αποδεσμεύσουν διοικητικό προσωπικό σε πιο αποτελεσματικές λειτουργίες.


aftodioikisi.gr

Στο μισό τα πρόστιμα για συνταξιούχους που δουλεύουν


Στο μισό πέφτουν τα πρόστιμα για συνταξιούχους που δουλεύουν, με τροπολογία η οποία αναμένεται να κατατεθεί σήμερα από τον υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση.
Η μείωση κατά 50% που έχει ως στόχο την εκλογίκευση των ποινών αυτών αφορά όχι μόνο όσους συνταξιούχους θα εντοπιστούν από τώρα και στο εξής να εργάζονται «είτε ως μισθωτοί, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες» αλλά και όσοι εντοπίστηκαν το τελευταίο διάστημα από τους ελέγχους που έχουν γίνει.
Ειδικότερα, η τροπολογία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι «παράλειψη της δήλωσης συνεπάγεται καταλογισμό εις βάρος του συνταξιούχου του ποσού που έπρεπε να του παρακρατηθεί, συμφώνως με το παρόν άρθρο, κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας του ή κατά το διάστημα της αυτοαπασχόλησης, που επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 4,56%, ο δε φορέας δικαιούται να συμψηφίζει το ποσό με μελλοντικές συντάξεις με μέχρι του ύψους του ενός τετάρτου της σύνταξης. Για δηλώσεις που η υποχρέωση υποβολής τους ανάγεται μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, ο προβλεπόμενος καταλογισμός του προηγούμενου εδαφίου μειώνεται κατά 50% ».
Πρόκειται δηλαδή για μείωση έως 50% στα πρόστιμα που επέβαλαν ή θα επιβάλουν τα Ταμεία σε όσους συνταξιούχους εντοπισθούν -μέσα από τις διασταυρώσεις- όταν απασχολούνταν είτε ως μισθωτοί, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες χωρίς να το έχουν δηλώσει.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν πως αυτή η αλλαγή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια εκλογίκευσης των ποινών που επιβάλει το Δημόσιο σε μια προσπάθεια να μπει φρένο στις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Με σχεδόν όλα τα μέλη της οικογένειας να είναι άνεργα και τη σύνταξη του παππού ή της γιαγιάς να αποτελεί τη μοναδική πηγή εισοδήματος, αρκετοί συνταξιούχοι βγήκαν εκ νέου στην αναζήτηση εργασίας, ενώ όσοι κατάφεραν να βρουν δουλειά, το κράτησαν κρυφό για να «καρπωθούν» το μέγιστο δυνατό οικονομικό όφελος.Την ίδια στιγμή και ο εργοδότης ήταν ευνοημένος από αυτή την κατάσταση καθώς δεν χρειαζόταν να καταβάλει εισφορές στα Ασφαλιστικά Ταμεία, ενώ είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και την προσφορά «μαύρης εργασίας» ως διαπραγματευτικό χαρτί για έναν μειωμένο μισθό ή για ελαστικό ωράριο.

aftodioikisi.gr

Διευκρινίσεις για τα οικογενειακά επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων


Το υπουργείο Οικονομικών με έγγραφο που έστειλε για την ενίσχυση των οικογενειών των υπαλλήλων, διευκρινίζει τις προϋποθέσεις για την χορήγηση της μηνιαίας Οικογενειακής παροχής, ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, αφορά οικογένειες με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, που φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή που φοιτούν στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση και σε ΙΕΚ.

aftodioikisi.gr

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ ΜΕΡΟΥΣΗ

     O Δήμαρχος Χίου και το Δημοτικό Συμβούλιο συγχαίρει τον Χιώτη Αθλητή Χριστόφορο Μερούση, για την πολύ μεγάλη νίκη του στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας καθώς για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τερμάτισε πρώτος μεταξύ των Ελλήνων Αθλητών.
    Μια ακόμη μεγάλη στιγμή για τον Ελληνικό Αθλητισμό.
    Η νίκη του Χριστόφορου Μερούση τιμά τη χώρα μας και το νησί μας.
    Ο αθλητής είναι γνωστός για το ήθος και την αγωνιστική δυναμική του, που τον κατατάσσει στην κορυφή του αθλητικού στερεώματος και τον καθιστά πρότυπο και παράδειγμα για τους νεώτερους.
   Οι επιτυχίες του, που κατακτώνται σε δύσκολες συνθήκες, αποκτούν τεράστια σημασία  τόσο για τον ίδιο όσο για όλους μας.    Μαζί με άλλους Χιώτες αθλητές και αθλήτριες έδωσαν το αγωνιστικό τους παρόν    φέρνοντας τη Χίο πρώτη στη καρδιά μας.
   Αγαπητέ Χριστόφορε , σου ευχόμαστε ακόμα μεγαλύτερες διακρίσεις στο μέλλον δικαιώνοντας τις προσπάθειες σου.




Με εκτίμηση





Εμμανουήλ Βουρνούς

Δήμαρχος Χίου

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ ΜΕΡΟΥΣΗ


Χίος, 10 Νοεμβρίου 2014

«Η πρωτιά του Χριστόφορου Μερούση στον χθεσινό Μαραθώνιο έρχεται να προστεθεί στις μεγάλες και σημαντικές επιτυχίες του που μας κάνουν περήφανους ως Χιώτες. Τα συγχαρητήρια όλων μας έρχονται να προστεθούν στις ευχές μας για τη συνέχιση των διακρίσεων και της συνολικής πορείας του στο χώρο του αθλητισμού, με ήθος, συνέπεια και σοβαρότητα, όπως τον έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια».

Πότε θα λάβουν μέρος των αναδρομικών οι ένστολοι - Τι προβλέπει επικείμενη τροπολογία


Τροπολογία με την οποία θα ρυθμίζεται η καταβολή των αποδοχών των ενστόλων που υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και στους απόστρατους αναμένεται να καταθέσει την ερχόμενη Δευτέρα το υπουργείο Οικονομικών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ένστολοι θα λάβουν στη μισθοδοσία του Δεκεμβρίου (η οποία θα καταβληθεί στο γ 'δεκαήμερο του Νοεμβρίου), την αύξηση του μισθού τους, αλλά και τα αναδρομικά της περιόδου Ιουλίου - Νοεμβρίου.
Από την πλευρά τους οι απόστρατοι θα πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου για να δουν τα χρήματα από τα αναδρομικά να μπαίνουν στους λογαριασμούς τους.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, τα αναδρομικά της προηγούμενης διετίας, από τότε που ξεκίνησαν οι περικοπές, θα καταβληθούν σε 36 μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου του 2015.

aftodioikisi.gr

Νέο πλαίσιο για την Αυτοδιοίκηση δρομολογεί το υπουργείο Εσωτερικών - Πού εστιάζουν οι εργασίες του


Στις δυσλειτουργίες και στα προβλήματα που έχουν αναδειχθεί μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος «Καλλικράτης» αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Θεόφιλος Λεονταρίδης κατά την εκδήλωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής με θέμα: « Άξονες Συνεργασίας των ΟΤΑ Α 'Βαθμού και της Αποκεντρωμένης διοίκησης ».
Ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι το υπουργείο Εσωτερικών εργάζεται «πυρετωδώς για την αναμόρφωση της διοικητικής οργάνωσης της χώρας και ξεκινά από την επαναθεμελίωση της τοπικής αυτοδιοίκησης». Μάλιστα έκανε γνωστό ότι προς την κατεύθυνση αυτή έχει ήδη συσταθεί στο υπουργείο Στρατηγική Διευθύνουσα Ομάδα, στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, της ΕΝΠΕ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από την οποία εκπορεύονται οι πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές των μεταρρυθμίσεων που έχουμε θέσει ως πρωτεύοντα στόχο για την τοπική αυτοδιοίκηση (π.χ. οι έλεγχοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου / διαχείριση ακίνητης περιουσίας / αρμοδιότητες κλπ.).
Ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε ότι «στα τέσσερα 4 χρόνια που ήδη υλοποιείται το πρόγραμμα« Καλλικράτης »... η μορφή που πήρε κατά την υλοποίησή του παρασάγγας απέχει από αυτό που είχαν οραματιστεί όσοι το ξεκίνησαν».
Ενδεικτικά τα προβλήματα που ανέφερε σχετιζόταν με τα δάνεια των δήμων, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, τη συρρίκνωση του στελεχιακού δυναμικού και την επικάλυψη αρμοδιοτήτων.
Αναλυτικότερα ανέφερε:
α) την υπερχρέωση των δήμων από δάνεια, ληξιπρόθεσμες οφειλές κλπ,
β) τη συρρίκνωση του στελεχιακού δυναμικού, λόγω συνταξιοδοτήσεων κλπ,
γ) την επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΟΤΑ Α 'και Β βαθμού, καθώς και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, κάτι που επιφέρει τεράστιο διοικητικό βάρος στις Υπηρεσίες, αλλά και ταλαιπωρία στον πολίτη,
δ) την ενδυνάμωση της διοικητικής και επιχειρησιακής ικανότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης, δηλαδή των ΟΤΑ Α και Β βαθμού, καθώς και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, παράλληλα με το λειτουργικό εκσυγχρονισμό τους.


aftodioikisi.gr

Χειρόφρενο στις περικοπές μισθών στο Δημόσιο βάζει το Ελ.Συνέδριο - Πότε θα μπορούν οι εργαζόμενοι να καταρτίσουν ξανά συλλογικές συμβάσεις


Φραγμός από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο ενιαίο μισθολόγιο για τα ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, καθώς έκρινε ότι δεν επιτρέπεται να περικοπούν οι αποδοχές των εργαζομένων των ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα περισσότερο από 25%.
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της «Εφημεριδας των Συντακτών», η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανέτρεψε με την απόφασή της τη συγκεκριμένη πολιτική επιλογή, με αφορμή το μισθολόγιο των εργαζομένων σε Δημοτικές Επιχειρήσεις Υδρευσης και Αποχέτευσης.
Σύμφωνα ΜΕ την Ηλεκτρονική Έκδοση Της εφημερίδας μ ετά ΤΗ λήξη του Μεσοπρόθεσμου οι Εργαζόμενοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα ΘΑ μπορούν ΝΑ καταρτίζουν ξανά συλλογικές συμβάσεις Εργασίας
Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ειδικότερα:
* Κατ 'αρχάς ότι οι διατάξεις των Ν. 4093/2012 και 4024/2011 αποτελούν εξαιρετικό δίκαιο και δεν επιτρέπεται η ερμηνεία τους με τον τρόπο που επιχείρησε να το κάνει το υπουργείο Οικονομικών. Οτι δηλαδή δεν επιτρέπεται να περικοπούν οι αποδοχές των εργαζομένων των ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα περισσότερο από 25%.
* Περαιτέρω, ότι αυτό δεν προβλέπεται ρητά στις ίδιες τις σχετικές ρυθμίσεις, ότι η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στα ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα -αν και είναι κατ 'αρχήν δικαιολογημένη, παρ' ότι θα έχει μόνιμες συνέπειες στη μισθολογική εξέλιξη των εργαζομένων, αφού οι αποδοχές τους στο εξής θα εξελίσσονται με αφετηρία χαμηλότερο επίπεδο- υπόκειται εντούτοις σε χρονικό περιορισμό που συμπίπτει με τη λήξη του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Στήριξης που εγκρίθηκε με τον Ν. 4093/2012 (δηλαδή θα ισχύσει μέχρι το τέλος του έτους 2016).
Περιορισμένη χρονική διάρκεια
Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η θέση ότι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας δεν επιτρέπεται να έχει μόνιμο χαρακτήρα. Ετσι, μετά τη λήξη του προγράμματος οι εργαζόμενοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα θα μπορούν να καταρτίζουν ξανά συλλογικές συμβάσεις εργασίας χωρίς να δεσμεύονται πλέον από το ενιαίο μισθολόγιο.
Πρέπει μάλιστα να επισημανθεί ότι τόσο ο εισηγητής της συγκεκριμένης υπόθεσης όσο και η μειοψηφία του 1/3 περίπου των μελών της Ολομέλειας (μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρός της) υποστήριξαν την άποψη ότι το ενιαίο μισθολόγιο επιτρέπεται να εφαρμόζεται μόνο στον στενό δημόσιο τομέα και όχι σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, όπως οι ΔΕΥΑ, που είναι αυτοχρηματοδοτούμενα και δεν επιβαρύνουν καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό, και ότι για τα ΝΠΙΔ είναι αντισυνταγματική η -έστω και περιορισμένης χρονικής διάρκειας- κατάργηση του δικαιώματος για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Το ανώτατο όριο μείωσης
Υπενθυμίζεται ότι με τον Ν. 4024/2011 από τον Νοέμβριο του 2011 καθιερώθηκε το -κατά πολύ μειωμένο σε σχέση με το μέχρι τότε ισχύον- νέο ενιαίο βαθμολόγιο-μισθολόγιο. Προκειμένου ωστόσο να αποφευχθεί η απότομη και εξαιρετικά δραστική μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, τέθηκε ανώτατο όριο μείωσης των αποδοχών το 25% των αποδοχών που αυτοί ελάμβαναν στις 31/10/2011. Ετσι εξακολούθησε να τους καταβάλλεται η λεγόμενη «υπερβάλλουσα μείωση». Οπως επίσης είναι γνωστό, το ενιαίο μισθολόγιο αρχικά εφαρμοζόταν μόνο στον στενό και όχι και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Οσον αφορά τους εργαζομένους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ο νομοθέτης είχε επιλέξει τότε να μην ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο, με διατήρηση της δυνατότητας που είχαν μέχρι τότε να συνάπτουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για τα μισθολογικά θέματα, αλλά να καθιερώσει ανώτατα όρια αποδοχών (τόσο ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσης κάθε εργαζομένου όσο και ως προς το μέσο κατά κεφαλήν κόστος αμοιβών προσωπικού). Εναν χρόνο μετά όμως, με τον Ν. 4093/2012 επεκτάθηκε το ενιαίο βαθμολόγιο-μισθολόγιο του Ν. 4024/2011 και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (με εξαίρεση μόνο τις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ανώνυμες εταιρείες του δημόσιου τομέα).
Η αυθαίρετη εγκύκλιος
Με τον τρόπο αυτό απαγόρευσε στο εξής την κατάρτιση συλλογικών συμβάσεων ακόμη και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δηλ. σε ΝΠΙΔ. Παράλληλα όμως, το ανώτατο όριο του 25% μείωσης των αποδοχών των εργαζομένων, που ίσχυσε για τους εργαζομένους του στενού δημόσιου τομέα, θα ίσχυε ομοίως και στα ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα που υπήχθησαν στο ενιαίο μισθολόγιο μεταγενέστερα από τους υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα.
Ομως το υπουργείο Οικονομικών, με εγκύκλιό του εντελώς αυθαίρετα επέβαλε στις διοικήσεις των ΝΠΙΔ αυτών να εφαρμόσουν εις διπλούν το όριο αυτό, δηλαδή να προβούν σε μια μείωση αποδοχών μέχρι 25% σε σχέση με τις αποδοχές τής 31/10/2011 και μια επιπλέον μείωση μέχρι 25% σε σχέση με τις αποδοχές της 31/12/2012, πράγμα το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τη δραστικότατη μείωση των αποδοχών των συγκεκριμένων εργαζομένων έως και 45%! Αυτό είχε ως συνέπεια οι εργαζόμενοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε αντίθεση με τους εργαζομένους του στενού δημόσιου τομέα, να μη λαμβάνουν καν τη λεγόμενη «υπερβάλλουσα μείωση».
Τι λένε οι νομικοί
Οι δικηγόροι που χειρίστηκαν την υπόθεση, Σπυρίδων Μπαλατσούκας, Δημήτρης Βασιλείου και Φωτεινή Δερμιτζάκη, δήλωσαν στην «Εφ.Συν.»: «Η διά της υπαγωγής στο ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο των εργαζομένων ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα κατάργηση για απροσδιόριστο χρόνο του δικαιώματός τους για συλλογική διαπραγμάτευση σχετικά με μισθολογικά ζητήματα και για σύναψη αντίστοιχων συλλογικών συμβάσεων εργασίας αντίκειται σε θεμελιώδεις κανόνες του Συντάγματος και του ευρωπαϊκού δικαίου, αφού προσβάλλει στον πυρήνα της τη συλλογική αυτονομία και πολύ περισσότερο όταν οι φορείς αυτοί δεν επιβαρύνουν καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό.
»Ακόμα μάλιστα και στις περιπτώσεις που η επέμβαση στη συλλογική αυτονομία θα μπορούσε κατ 'αρχήν να θεωρηθεί δικαιολογημένη, προκειμένου να αντέξει στον έλεγχο υπό το φως των σχετικών θεμελιωδών κανόνων θα πρέπει επί πλέον να σέβεται την αρχή της αναλογικότητας, να αποτελεί δηλαδή πρόσφορο, αναγκαίο και μη δυσανάλογο μέτρο σε σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Η ελληνική Δικαιοσύνη ήδη με αρκετές αποφάσεις Μονομελών Πρωτοδικείων της χώρας εντοπίζει τις κόκκινες γραμμές και ανατρέπει πολιτικές επιλογές που προσβάλλουν τους ως άνω θεμελιώδεις κανόνες. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και αυτή η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου ».
Πηγή: efsyn.gr

aftodioikisi.gr

Μόνιμος μηχανισμός ... μείωσης συντάξεων και ενοποίηση των ταμείων σε δύο - Τι λέει το «άκρως εμπιστευτικό» έγγραφο του υπ.Εργασίας προς την τρόικα - Τι απαντά ο Βρούτσης


Στη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού μείωσης των συντάξεων συμφωνούν κυβέρνηση και τρόικα σύμφωνα με το "άκρως εμπιστευτικό" τελικό σχέδιο του υπουργού Εργασίας προς τους δανειστές, το οποίο αποκαλύπτει η «Αυγή», στο σημερινό της φύλλο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, στο νέο σχέδιο, στο οποίο θα περιλαμβάνεται στο νέο μεσοπρόθεσμο και θα ισχύσει από το 2015, προβλέπεται η υπαγωγή όλων των ταμείων στο ΙΚΑ με εξαίρεση τον ΟΓΑ. Η ενοποίηση αφορά τόσο τις κύριες συντάξεις όσο και τις επικουρικές και το εφάπαξ. Το σχέδιο προβλέπει ενιαίους κανόνες εισφορών και παροχών, δεδομένο που ανοίγει τον δρόμο για νέες μειώσεις όχι μόνο στις επικουρικές, αλλά και στις κύριες συντάξεις.
Στο σχέδιο προβλέπεται ακόμη συμψηφισμός οφειλών στα ταμεία και με τις πληρωμές του Δημοσίου και συγκρότηση ενιαίου κέντρου συντάξεων και παροχών, σύμφωνα πάντα με την «Αυγή». Στα εργασιακά η συμφωνία Βρούτση - τρόικας προβλέπει την κήρυξη απεργίας με απόλυτη πλειοψηφία, την κατάργηση των πρωτοβάθμιων οργανώσεων και Εργατικών Κέντρων, καθώς και την επαναφορά του μέτρου της ανταπεργίας από την εργοδοσία.
Υπερταμείο το ΙΚΑ
Την ίδια στιγμή, με συνέντευξή του στην «Καθημερινή», ο κ. Γ. Βρούτσης επιβεβαιώνει ότι το ΙΚΑ μετατρέπεται σε «Υπερταμείο», στο οποίο θα ενταχθούν τόσο το επικουρικό των μισθωτών, στο ΕΤΕΑ, στο οποίο έχουν ενταχθεί τα επιμέρους επικουρικά, όσο και όλα τα ταμεία πρόνοιας και εφάπαξ. Ο υπουργός Εργασίας υποστηρίζει επίσης στη συνέντευξή του ότι οι συντάξεις δεν κινδυνεύουν ενώ στα εργασιακά κλείνει την πόρτα σε κάθε ενδεχόμενο νέων παρεμβάσεων, επισημαίνοντας ότι μπορεί να γίνουν μόνο οριακές βελτιώσεις.
Τέλος, τάσσεται υπέρ συγκεκριμένων αλλαγών στον συνδικαλιστικό νόμο.
Ταμεία: Ολα σε ... ένα εκτός ΟΓΑ
Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Εργασίας, πο δημοσιεύεται από την «Αυγή» το σχέδιο για το ασφαλιστικό στηρίζεται στο τρίτο σενάριο μελέτης του ΚΕΠΕ και προβλέπει τη συγχώνευση όλων των ταμείων επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών στο ΙΚΑ. Δημιουργείται έτσι ένα ταμείο-μαμούθ στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλα τα ταμεία, όπως ΕΤΕΑ, το ΤΑΠΙΤ, ΤΑΥΤΕΚΟ, και το ΤΠΔΥ. Το μοναδικό ταμείο που δεν θα μπει στο ΙΚΑ είναι εκείνο του ΟΓΑ.
Στο σχέδιο, σύμφωνα με την εφημερίδα, διευκρινίζεται ότι παρά την ενοποίηση διατηρείται η «οικονομική αυτονομία για τους λογαριασμούς της επικουρικής ασφάλισης». Ωστόσο, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σημείωση που τονίζει ότι «από την 1.7.2015 όλα τα απομείναντα ταμεία θα ενσωματωθούν σε ΙΚΑ και ΕΤΕΑ υπό τον όρο ότι δεν έχουν μετατραπεί σε ΝΠΙΔ.
Σημειώνεται, πάντως, αναφορικά με τα ταμεία ΕΤΕΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΠ ΜΜΕ, ΚΕΑΝ διευκρινίζεται ότι «η συμπερίληψη των προαναφερθέντων ταμείων θα οδηγήσει στην κατάργηση της οικονομικής αυτονομίας των ξεχωριστών λογαριασμών για εισφορές και παροχές των ταμείων αυτών».
Η συγκεκριμένα αναφορά ενδεχομένως να κρύβει την ενιαιοποίηση εισφορών και παροχών που θα έχει ως αποτέλεσμα την άμεση μείωση των συντάξεων για μεγάλες κατηγορίες συνταξιούχων και ασφαλισμένων, ενώ επικουρικές και εφάπαξ ίσως μειωθούν δραματικά.
Συμψηφισμός οφειλών
Στο σχέδιο προβλέπεται, ακόμη, συμψηφισμός οφειλών στα ταμεία και με τις πληρωμές του Δημοσίου και συγκρότηση ενιαίου κέντρου συντάξεων και παροχών.
Αναλυτικά όλες οι αλλαγές:
Δύο ταμεία, ΙΚΑ ΚΑΙ ΟΓΑ 
Ενοποίηση κύριας ΚΑΙ επικουρικής ασφάλισης 
Ενταξη όλων Των επικουρικών ταμείων ΚΑΙ ταμείων πρόνοιας ΣΤΟ ΙΚΑ 
Ενταξη ΣΤΟ ΙΚΑ Των ΕΤΕΑ, ΤΑΠΙΤ, ΤΑΥΤΕΚΟ, ΤΠΔΥ 
Ενιαίοι κανόνες εισφορών-παροχών 
Εθνικό Κέντρο συντάξεων ΚΑΙ παροχών 
Συμψηφισμός οφειλών ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ πληρωμών ΑΠΌ ΤΟ Δημόσιο
Βρούτσης: Ανυπόστατα τα όσα γράφονται
Από την πλευρά του ο Γιάννη Βρούτσης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, δήλωσε ότι θεωρεί ανεπίτρεπτα τα όσα γράφει η εφημερίδα σημειώνοντας ότι είναι ανυπόστατα.
Αφησε, ακόμη, και αιχμές για τη διαρροή υπογραμμίζοντας: «Δεν ξέρω αν είναι δημοσιογραφική επιτυχία, το να δημοσιοποιεί κάποιος δημόσια εθνικά έγγραφα. Αυτό ας το κρίνει ο καθένας ».

aftodioikisi.gr

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη ρύθμιση οφειλών στα Ταμεία: Πώς καταβάλλονται οι δόσεις και πότε χάνεται η ρύθμιση


Από αύριο Δευτέρα θα μπορούν οι οφειλέτες των Ταμείων να υποβάλλουν αίτηση για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους μετά την υπογραφή της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου από τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η οποία αναρτάται αύριο στην «Διαύγεια» , οι οφειλές δύνανται να ρυθμιστούν σε έως και 100 δόσεις με μειωμένο επιτόκιο 4,5% από την 1η Ιανουαρίου του 2013.
Το ποσοστό της έκπτωσης επί των νομίμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, (όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί στις 31/12/12), κυμαίνεται από 100% στην περίπτωση της εφάπαξ καταβολής των οφειλών και φθάνει έως το 20% στην περίπτωση που η οφειλή ρυθμιστεί στις 100 δόσεις.
Προβλέπεται ακόμη, η δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης επανένταξης στη ρύθμιση, για μια μόνο φορά, σε περιπτώσεις απώλειάς της για λόγους ανωτέρας βίας.
Λαμβάνεται επίσης μέριμνα προκειμένου να εξασφαλιστεί η ίση μεταχείριση μεταξύ των οφειλετών που υπήχθησαν στη ρύθμιση της Νέα Αρχής του Ν.4152 / 2013, όπως ισχύει, και όσων υπαχθούν στη νέα ρύθμιση.
Η νέα ρύθμιση έχει εφαρμογή για κύριες οφειλές έως 1.000.000 ευρώ. Για ποσά κύριας οφειλής άνω του 1.000.000 ευρώ, παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις του προηγούμενου νόμου Νέα Αρχή (Ν.4152 / 2013).
Για την ένταξη στην παρούσα ρύθμιση απαιτείται μόνο η υποβολή της αίτησης υπαγωγής εκ μέρους του οφειλέτη.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υποβολή των αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων (όπου αυτή προβλέπεται) και η πιστοποιημένη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από την 1η Οκτωβρίου του 2014 και για όλους τους μήνες που προηγούνται από την υποβολή της αίτησης για τη ρύθμιση των οφειλών.
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στη νέα ρύθμιση ορίζεται η τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου 2015.
Πώς καταβάλλονται οι δόσεις
Η πρώτη δόση καταβάλλεται έως την 21η του μήνα υποβολής της αίτησης υπαγωγής και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την 21η κάθε μήνα και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Στη νέα ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν:
α) Οφειλές σε όλα τα Ταμεία εκτός από το ΝΑΤ, που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες την 1.10.2014, και οφειλές οι οποίες έως την ίδια ημερομηνία, τελούν σε αναστολή διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου.
Με δεδομένο όμως ότι οι ασφαλιστικές εισφορές δεν καταβάλλονται στις ίδιες ημερομηνίες, σε όλα τα ταμεία, η εγκύκλιος αναφέρει ενδεικτικά ότι για το
Για το ΙΚΑ_ΕΤΑΜ, υπάγονται οφειλές έως και μισθολογικής περιόδου Αυγούστου 201, ενώ για τον ΟΑΕΕ: οφειλές έως και περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου 2014.
δ) Η πρώτη δόση καταβάλλεται έως την 21η του μήνα υποβολής της αίτησης υπαγωγής και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την 21η κάθε μήνα και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
«Με το νέο νόμο 4305/2014, θεσπίζεται ένα ευνοϊκό, δίκαιο και ευέλικτο σύστημα ρύθμισης οφειλών, που επιτρέπει την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών με σημαντικές εκπτώσεις σε πρόστιμα, προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις που φθάνουν ως και την πλήρη απαλλαγή από αυτές», αναφέρει στην εγκύκλιο ο υπουργός Εργασίας.
«Επίσης», συνεχίζει, «εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση των οφειλετών που υπήχθησαν στη ρύθμιση της« νέας αρχής »του ν. 4152/2013 και ήταν συνεπείς, με τους υπαγόμενους στη νέα ρύθμιση, ενώ επιπλέον για όσους διατηρήσουν τη ρύθμιση της «νέας αρχής» του ν. 4152/2013, προβλέπεται το πρόσθετο ευεργέτημα της μείωσης των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152 / 2013, κατά ποσοστό 20% ».
Όσον αφορά στους οφειλέτες, οι οποίοι μέχρι την ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του παρόντος νόμου, έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152 / 2013, και των οποίων η ρύθμιση είναι ενεργή, παρέχονται δύο επιλογές:
α) να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση για το υπόλοιπο της οφειλής τους, ενώ ταυτόχρονα θα υπόκεινται αναδρομικά από 1.1.2013 σε επιτόκιο 4,56% και θα τύχουν αναδρομικά από την ένταξή τους στην προηγούμενη ρύθμιση των εκπτώσεων της νέας ρυθμίσεως.
β) να διατηρήσουν τη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152 / 2013, ενώ ταυτόχρονα θα υπόκεινται αναδρομικά από 1.1.2013 σε επιτόκιο 4,56% και θα τύχουν αναδρομικά από την ένταξή τους στην προηγούμενη ρύθμιση (Νέα Αρχή) των εκπτώσεων της νέας ρυθμίσεως, καθώς και μια πρόσθετη μείωση 20% επί των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152 / 2013.
Με την υπαγωγή στη ρύθμιση και την πληρωμή της πρώτης δόσης,: χορηγείται στους υπόχρεους μηνιαίο πιστοποιητικό οφειλών, στο οποίο πιστοποιείται και το υπολειπόμενο ποσό οφειλής και το οποίο επέχει θέση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
Αναστέλλεται επίσης η ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων και αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται. Αναστέλλεται τέλος η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων. Αν ο οφειλέτης απωλέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.
Πότε χάνεται η ρύθμιση
Η ρύθμιση απώλλυται, όταν ο οφειλέτης δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα, τις τρέχουσες εισφορές και τις προβλεπόμενες δόσεις της ρύθμισης.
Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης καθίσταται απαιτητό το σύνολο του υπολοίπου της οφειλής και των προηγούμενων προσαυξήσεων και τόκων, τα οποία αναβιώνουν αναδρομικά, ενώ το υπόλοιπο της κύριας οφειλής υπολογίζεται εκ νέου από 1.1.2013 με το ετήσιο επιτόκιο που καθορίζεται από το νόμο της ρύθμισης « Νέα Αρχή ». Με το ίδιο επιτόκιο βαρύνονται και οι εκπρόθεσμες εισφορές.
Κατεξαίρεση, ο οφειλέτης δεν εκπίπτει της ρύθμισης στις περιπτώσεις για τις οποίες, ενώ καταβάλλει τις τρέχουσες εισφορές:
α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης (για χρονικό διάστημα μέχρι ενός μηνός η κάθε δόση) ή
β) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης, για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μηνών.
Ειδικότερα, σε περιπτώσεις απώλειας της ρύθμισης για λόγους ανωτέρας βίας ο οφειλέτης δύναται εντός δυο μηνών από την απώλεια να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και αριθμό δόσεων που απομένει.
Συμψηφισμοί
α) Ο συμψηφισμός ΦΠΑ και Φόρου Εισοδήματος με ασφαλιστικές οφειλές (περ.2, Υποπαρ.ΙΑ.2, παρ.ΙΑ, αρθ. Πρώτο του Ν.4254 / 2014) εφαρμόζεται για οφειλές που υπάγονται στη νέα ρύθμιση, μέχρι του ποσού που αντιστοιχεί έως το 1/7 των υπολειπόμενων δόσεων. Στην περίπτωση εφαρμογής των διαδικασιών συμψηφισμού εξοφλούνται κατά προτεραιότητα οι τελευταίες δόσεις.
β) Οι παρακρατήσεις διενεργούνται μέχρι του ύψους οφειλών που αντιστοιχούν στις ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές του οικείου φορέα. Στην περίπτωση που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν ρυθμιστεί κατά τη διαδικασία παρακράτησης εξοφλούνται κατά προτεραιότητα οι τελευταίες δόσεις.
γ) Το ποσόν της οφειλής που συμψηφίζεται ή παρακρατείται τυγχάνει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής σε ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται μετά τον συμψηφισμό ή την παρακράτηση.
Που υποβάλλονται οι αιτήσεις
Για τις οφειλές που έχουν μεταφερθεί στο ΚΕΑΟ οι αιτήσεις υποβάλλονται απευθείας στα κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακά ΚΕΑΟ. Για τις λοιπές οφειλές του ΙΚΑ_ΕΤΑΜ, δεδομένου ότι διενεργείται μηνιαίως ο έλεγχος των εισφορών οι οποίες έχουν δηλωθεί και καταβληθεί στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) η αίτηση για ρύθμιση υποβάλλεται απευθείας στο κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακά ΚΕΑΟ και στις ταμειακές υπηρεσίες των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ .

aftodioikisi.gr