Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ



Στη συνέλευση αντιπροσώπων της ΔΟΕ, ο συνάδελφος ταμίας του ΔΣ εκλεγμένος της ΔΑΚΕ , (ΝΔ) έκανε αναφορά στη Β. Κορέα και είναι κάτι σύνηθες που το ακούω σε διάφορα όργανα που μετέχω, ή το αναφέρουν κουκουλοφόροι του διαδικτύου, θέλοντας όσοι το χρησιμοποιούν να καταδείξουν την εξαθλίωση, απαντάμε ότι δε χρειάζεται να πηγαίνουν και τόσο μακριά , άλλωστε είναι ακριβά και τα εισιτήρια, ας μένουν στην Ελλάδα της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, στην Ελλάδα της καπιταλιστικής Βαρβαρότητας με τα εκατομμύρια άνεργους, άστεγους, με τους μισθούς εξαθλίωσης, με τους υποτιμημένους δασκάλους.
 Στα φυλλάδια των σεμιναρίων στελεχών προλογικά, η «εξαγορασμένη» πολιτικά διανόηση που τα εισηγείται,  αναφέρει ότι στηρίζεται πάνω στο νεοθετικιστικό και εποικοδομιστικό παράδειγμα, δηλαδή το φιλοσοφικό δίδυμο που αναπόδεικτα αποφαίνεται ότι δεν υπάρχει πραγματικότητα αλλά εκφάνσεις πραγματικότητας , ότι δεν μας ενδιαφέρει η γνώση ως διαλεκτική σχέση του είναι και της συνείδησης, αλλά η χρήσιμη γνώση, αυτή είναι η θεμελίωση της εκπαίδευσης στη σύγχρονη μεταβιομηχανική κοινωνία που ονομάζεται έτσι για να αποκρύπτει αυτό  που ήταν πάντα. Στυγνός βάρβαρος καπιταλισμός.
Ας δούμε όμως μέσα από τα κείμενα του ΟΟΣΑ 1996 και 2011  το νεοθετικιστικό και εποικοδομιστικό παράδειγμα που με περίσσιο θράσος προβάλλεται από το πολιτικό και εκπαιδευτικό υπαλληλικό προσωπικό της αστικής τάξης σε επίπεδο Ελλάδας, ΕΕ και γενικά σε επίπεδο καπιταλιστικού κόσμου.
 Το 1981 έχουμε την πρώτη ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
15 χρόνια μετά οι καμπάνες χτυπούσαν και οι κερκόπορτες του κυβερνητικού εργοδοτικού συνδέσμου άνοιγαν. Ο Σήφης Μπουζάκης στο συνέδριο της ΔΟΕ-ΠΟΕΔ στη Χίο κάνει λόγο ότι την αξιολόγηση θα την κάνει η αγορά ή εσείς, εννοώντας τους δασκάλους διά των προθύμων ηγεσιών της ΔΟΕ. Μπαίνουν τα πρώτα θεμέλια με τα Καθηκολόγια, την αναφορά όχι μόσο σε αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, αλλά και εκπαιδευτικού κλπ.
Το1994 εκδίδεται η Λευκή βίβλος , εισάγει τη νέα οικονομία  με σύνδεση αγοράς - εκπαίδευσης . Ο τότε πρόεδρος της Ε.Ε. Ζακ Ντελόρ, παρουσιάζοντας το κείμενο της Λευκής Βίβλου στους δημοσιογράφους, τόνισε: «επιδιώκουμε εργασιακές και ασφαλιστικές σχέσεις τύπου Ταϊβάν...» [Από τον Τύπο εκείνων των ημερών]
 Το 1996 δημοσιεύεται η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Να μερικά αποσπάσματα:
▬ Στην § 15 αναφέρεται :
«Αυτός ο "εθνικός" ρόλος της Παιδείας, συμβαδίζει με την πίστη στην εκπαίδευση ως κυρίαρχη οδό για κοινωνική πρόοδο και ατομική ανάπτυξη και με την εξίσου μακρά ελληνική παράδοση του κράτους ως εγγυητή των ίσων ευκαιριών. Η αρχή για την ισότητα αναφέρεται ως δικαιολογία για τον συγκεντρωτισμό και την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας νομικής βάσης για δράση. Όμως αυτές οι μορφές ισότητας είναι τώρα απαρχαιωμένες»

▬ Στην § 84 αναφέρεται:
«Διαπιστώσεις πρέπει να γίνουν για το εάν οι αλλαγές πρέπει να πραγματοποιηθούν κλιμακωτά ή αν μια επίδειξη αποφασιστικότητας, μέσω μιας ευρείας κλίμακας αλλαγών, πρέπει να αποφασισθεί».
Πώς λέμε νόμος και τάξη του Σαμαρά;
▬ Στην § 68 αναφέρεται:
«...Ιδιαίτερα η επετηρίδα πρέπει να καταργηθεί...» Καταργήθηκε μέσω ΑΣΕΠ και εκτίναξη της ανεργίας.
▬ Στην 61 αναφέρεται:
«Η ευθύνη για την συντήρηση και τις επισκευές πρέπει να παραμείνει στα χέρια των τοπικών αρχών…αλλά  επιπροσθέτως, η χρήση των πόρων, που προέρχονται από συλλόγους γονέων και τοπικές επιχειρήσεις, πρέπει να ενθαρρύνεται»
Δίδακτρα, Τροφεία, πλήρωνε για να έχεις είναι το τοπία που ζούμε…
▬ Στην § 58 αναφέρεται :
«…Επί πλέον συγχωνεύσεις σε μεγαλύτερα σχολεία φαίνονται αναπόφευκτες, για εκπαιδευτικούς λόγους, αν και αναγνωρίζουμε πλήρως την κοινωνική αξία του σχολείου του χωριού…»
20 χρόνια μετά ζούμε τον Αρμαγεδώνα κλεισίματος σχολείων.
▬ Στην § 10 αναφέρεται :
«αν και υπάρχει μια ισχυρή παράδοση υπέρ των δημοσίων υπηρεσιών για όλους,... , κάποια οικογενειακή συνεισφορά σε δίδακτρα και άλλες δαπάνες δεν αποκλείεται από τους εμπειρογνώμονες, αν και κατανοούμε ότι αυτό θα μπορούσε να συναντήσει σθεναρή αντίσταση.... Στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικές επιτροπές ήδη συγκεντρώνουν χρήματα για την κάλυψη κτιριακών αναγκών και συντήρησης…»
▬ Στην §15 αναφέρεται :
«..όλες αυτές οι υπερισχύουσες παραδοχές έχουν, σε μεγάλο βαθμό, αρνητικές συνεκδοχές, οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από μια επαγγελματική ηθική που θέτει ως προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα χρησιμοποιούν την πείρα τους με αλτρουιστική φροντίδα για τις ανάγκες των πελατών τους»
▬ Στην §17 αναφέρεται :
«…η δουλειά του καθενός θα πρέπει να αξιολογείται για να εγγυηθεί την καλύτερη δυνατή ποιότητα μέσω αυτοκριτικής και εξωτερικής εποπτείας» (βλέπε επιθεωρητισμό και ποιότητα αλά αγοράς…)
Εδώ έχουμε τις αντιγραφές τύπου Ματσαγγούρα και λοιπών προθύμων, που αποδεικνύονται και «ανίκανοι» να αντιγράψουν…
Στην Έκθεση ΟΟΣΑ 2011 από τον πρόλογο  ακόμη γίνεται ξεκάθαρο με όρους επιχειρηματικού management « Η Ελλάδα πρέπει να αναλάβει δράσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μη βιώσιμη δομή του κόστους του συστήματος και τη μη αποδοτικότητα… οι δράσεις αυτές πρέπει να περιλαμβάνουν… κατάργηση , συνένωση ή συγχώνευση μικρών και μη αποδοτικών μονάδων…»
Συνεχίζει στην εισαγωγή «…Το σχολικό δίκτυο αποτελείται από χιλιάδες σχετικά μικρά σχολεία, πολλά με χαμηλή αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα όχι μόνο ένα μη αποδοτικό σύστημα, αλλά ένα σύστημα που υστερεί να διασφαλίσει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές ευκαιρίες…», ενώ όταν στοιβάζονται 30 και 35 παιδιά σε μια τάξη, που τα έχουμε ζήσει και τα ξαναζούμε, θα έχουν υψηλής ποιότητας εκπ/ση.
Το κερασάκι φυσικά «Η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εξωτερική αξιολόγηση…», δηλαδή η επιστροφή στον επιθεωρητισμό, στη χειραγώγηση , στις απολύσεις στο συνειδησιακό έλεγχο.
Από τα παραπάνω είναι ξεκάθαρο όχι με βάση το νεοθετικιστικό ή εποικοδομιστικό παράδειγμα, αλλά με βάση την αντικειμενική πραγματικότητα ότι τα συμφέροντα των επιχειρηματικών, τραπεζιτών, χρηματιστών , τα συμφέροντα του κεφαλαίου τσακίζουν την εκπαίδευση, την εργαλειοποιούν, την αφυδατώνουν απ' ότι φιλολαϊκό είχε απομείνει τις περασμένες δεκαετίες που οι καπιταλιστικές ανάγκες αναπαραγωγής ήταν σε διαφορετικά επίπεδα και η ύπαρξη σοσιαλιστικού στρατοπέδου έβαζε κάποιο φρένο.
Στα χέρια τους όλος αυτός ο πολιτικός και οικονομικός εσμός εκτός από το κράτος ως μηχανισμό καταπίεσης, είχε και έχει τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό παλιό και νέο,  με διαφόρων αποχρώσεων παραπληρώματα, ασχέτως επαναστατικών ή μη προσδιορισμών, γιατί το κύριο, το βασικό είναι για προτασιολάγνους και διαλογολάγνους , να μας εξηγήσουν ξεκάθαρα χωρίς μισόλογα, ποιος είναι απέναντί μας, σε ποιά μηχανή γρανάζι θέλει να μας θέσει, ποιόν κόσμο, ποιά ζωή θέλει να μας βάλει να υπηρετήσουμε και σε τελική ανάλυση, αυτοί πώς τοποθετούνται όχι με όρους συμφωνώ- διαφωνώ, αλλά με όρους εντός ή εκτός συστήματος, με όρους ρήξης ή ενσωμάτωσης.
Ο Φουκώ λέει ότι το σώμα για να είναι παραγωγικό πρέπει να είναι και καθυποταγμένο, ώστε να βγάζει αντίστοιχους μαθητές δούλους και  μοιραίους όπως οι δάσκαλοί τους. Η πλειοψηφία της ΔΟΕ με νομικίστικα τερτίπια μας έβαλε στη λογική του «ολίγον έγκυος» και επειδή ακούμε διάφορα για τα στελέχη που τάχα είναι μαζί μας ή για δ/ντες που «κρατάνε», τα προσχήματα ίσως, η κατεύθυνση που δίνει το ΠΑΜΕ αφορά στην αξιοπρέπεια , στις καθαρές κουβέντες και στην αξιοπρέπεια  αστερίσκοι και ναι μεν αλλά, δε χωράνε!
Κλείνοντας οι αστοί, το πολιτικό και εκπαιδευτικό τους προσωπικό σε Ελλάδα, Ευρώπη, στον κόσμο κάνουν τη δουλειά τους σωστά, εκσυγχρονίζουν τα εργαλεία τους , βλέπουν το μέλλον τους,  στο οποίο οι δούλοι τους δεν πρέπει να μάθουν ποτέ για Σπάρτακους…
Το πρόβλημα είναι σ' εμάς που δεν έχουμε κατακτήσει την ταξική μας ενότητά, που είμαστε έτοιμοι να στοιβαχτούμε από τον ένα χαλίφη στον άλλο χαλίφη, που ψάχνουμε δι’ αντιπροσώπων να λύσουμε το πρόβλημα, που τρέφουμε αυταπάτες ότι από συμπόνια μας καλούν στο τραπέζι τους τίγρεις και λιοντάρια, που ανεχόμαστε επαναστατικές κορόνες από αυτούς που συγκυβερνούν, από αυτούς που προσκυνούν Ευρώπη και Ευρώ, από αυτούς που θέλουν να διαχειριστούν τη σημερινή καπιταλιστική σαπίλα με κεντροδεξιό, κεντροαριστερό ή δήθεν αριστερό πρόσημο.
Επειδή κάποιος αιρετός μίλησε για την ανάγκη του παραδείγματος, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ είναι ταξικό παράδειγμα, που οδηγεί στην ταξική άμυνα αλλά και στην ταξική αντεπίθεση για να γίνει πράξη το πέρασμα σε έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση, σε μια παιδεία λαϊκή χωρίς ταξικούς φραγμούς.

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΣΚΟΥΦΑΛΟΥ
ΣΤΗΝ 83η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ


Δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά του Αιγαίου


Ερώτηση
Προς
τον Υπουργό Άμυνας
τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,
τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
και τον Υπουργό Ναυτιλίας

Με τον Ν.3333/2005, άρθρο 10 προσδιορίζονται οι όροι χρήσεις αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας. Στην παράγραφο 1 του ίδιου νόμου αναφέρεται ότι απαιτείται σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τους όρους, τις απαγορεύσεις και άλλες λεπτομέρειες για τη λειτουργία τους.
Στον Νόμο 4146/2013 «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», άρθρα 32-57, γίνεται εκτενής αναφορά στις προϋποθέσεις που αφορούν την ίδρυση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση υδατοδρομίων στη χώρα μας.
Η λειτουργία υδατοδρομίων, ειδικά για τα νησιά αποτελεί μια χρήσιμη εναλλακτική στην ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση των κατοίκων τους με την ηπειρωτική χώρα και με άλλα νησιά, για λόγους εμπορικούς, τουριστικούς και διακομιδής ασθενών.
Στα εμπλεκόμενα μέρη, εκτός από τα συναρμόδια Υπουργεία και τις υπηρεσίες, σημαντικός είναι ο ρόλος των φορέων εκείνων που πρέπει να γνωμοδοτήσουν για την παραχώρηση χώρου στον λιμένα, για τον καθορισμό της χερσαίας ζώνης, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και παρεμφερών ζητημάτων που αφορούν την καλύτερη δυνατή λειτουργία ενός υδατοδρομίου και την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Η ίδρυση υδατοδρομίων μπορεί να γίνει μέσω ΣΔΙΤ και στρατηγικών επενδύσεων με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες και τα δημόσια έσοδα της χώρας.
Τον τελευταίο καιρό και σύμφωνα με δημοσιεύματα παρατηρείται κινητικότητα από εταιρείες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον συγκεκριμένο χώρο. Πραγματοποιήθηκε, μάλιστα, συνάντηση του Δημάρχου Χίου με εκπρόσωπο εταιρείας του χώρου για το ενδεχόμενο ίδρυσης υδατοδρομίου στη Χίο.

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί
  1. Ποιος είναι ο συνολικός σχεδιασμός για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά;
  2. Η απουσία συνολικής μελέτης αξιοποίησης του κεντρικού λιμένα της Χίου, σε ποιόν βαθμό σχετίζεται με την ίδρυση υδατοδρομίου σε αυτόν;
  3. Έχουν υποβληθεί προς έγκριση, επιχειρηματικές προτάσεις στην Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων, που να αφορούν την ίδρυση υδατοδρομίου για τον Νομό της Χίου;

09 Ιουλίου 2014
Ο ερωτών βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος

ΟΑΕΔ : ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ 2 ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΟΑΕΔ: Υποβολή αιτήσεων για 2 νέα Προγράμματα Απασχόλησης
Ξεκινά, αύριο, Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2014, η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή σε δύο Προγράμματα Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, με συνολική δαπάνη 7.500.000 εκ. €.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για: 

1. «Πρόγραμμα επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.».

2. «Πρόγραμμα διατήρησης θέσεων εργασίας με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών επιχειρήσεων που, λόγω της θέσης τους, επηρεάζεται η λειτουργία τους από τα έργα κατασκευής του ΜΕΤΡΟ στη Θεσ/νίκη».

Το 1ο Πρόγραμμα Απασχόλησης
Ξεκινά στις 16-7-2014 η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.
Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τα αποθεματικά του ΕΛΕΚΠ και η μέγιστη συνολική δαπάνη θα ανέλθει στο ποσό των 4.500.000 ευρώ.
Οι δικαιούχοι που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr). 
Δικαιούχοι είναι η Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., η Ε.Σ.Ε.Ε. και οι Οργανώσεις μέλη αυτών, ο Σ.Ε.Β., ο Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και οι Πανελλήνιες Οργανώσεις μέλη του Σ.Ε.Τ.Ε. Δικαιούχοι, επίσης, είναι και οι Ενώσεις ή Σωματεία μέλη των Πανελληνίων Οργανώσεων του Σ.Ε.Τ.Ε.
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή σε περίπτωση που οι δικαιούχοι (εγγεγραμμένοι στις ανωτέρω Συνομοσπονδίες και εργοδοτικές Οργανώσεις), έχουν προβεί σε μείωση προσωπικού λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας χωρίς να το αντικαταστήσουν, κατά το χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής τους για υπαγωγή στο πρόγραμμα και μέχρι την ένταξή τους σε αυτό.
Οι ωφελούμενοι είναι άνεργοι που:
- Έχουν την ιδιότητα του ανέργου και διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ 2.
- Έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
- Είναι ηλικίας 18 έως 66 ετών, δηλαδή να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και να διανύουν το 19ο έτος και το 67ο έτος, αντίστοιχα, κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από την αρμόδια Υπηρεσία.
- Έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου Κράτους - Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
- Ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές της ζήτησης από τους δικαιούχους,  και πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις. 
Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) ηλικίας έως 25 ετών ( να διανύουν δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους έως και το 25ο έτος της ηλικίας τους) ανέρχεται στο ποσό των 22 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης), ενώ για ωφελούμενους ηλικίας άνω των 25 ετών ( να έχουν συμπληρώσει δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους το 25ο έτος της ηλικίας τους) που θα προσληφθούν στα πλαίσια του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 25 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης).
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους τριάντα εννιά (39) μήνες εκ των οποίων οι τριάντα έξι (36) μήνες αφορούν σε επιχορήγηση και τρεις (3) μήνες σε δέσμευση του εργοδότη. 
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στο ειδικό πεδίο του διαδικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ στην διεύθυνσηwww.oaed.gr όπου επίσης περιγράφονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις και λοιποί όροι του προγράμματος.
Το 2ο Πρόγραμμα Απασχόλησης

Στις 16-07-2014 ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) για τη διατήρηση θέσεων εργασίας με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών επιχειρήσεων που, λόγω της θέσης τους, επηρεάζεται η λειτουργία τους από τα έργα κατασκευής του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη.
Τελευταία ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 15-09-2014.
Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τα αποθεματικά του ΕΛΕΚΠ και η μέγιστη συνολική δαπάνη θα ανέλθει στο ποσό των 3.000.000 ευρώ.
Οι δικαιούχοι που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις,υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr). 
Δικαιούχοι είναι επιχειρήσεις (και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα) που λειτουργούν κατά την 7η /4/2014 και βρίσκονται με είσοδο ή και πρόσοψη μπροστά από τα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη, με συνέπεια να έχουν υποστεί και να συνεχίζουν να υφίστανται, λόγω της θέσης τους, αρνητικές επιπτώσεις από την κατασκευή των έργων του ΜΕΤΡΟ. 
Οι ανωτέρω επιχειρήσεις επιχορηγούνται, για χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών, για τους εργαζόμενους  που απασχολούν κατά την 7η/4/2014, σε α) ποσοστό 100%, επί του μη μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές (εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη), εφόσον βρίσκονται και λειτουργούν στο ισόγειο των κτιρίων με είσοδο ή και πρόσοψη μπροστά από τα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη, και β) ποσοστό 50%, εφόσον βρίσκονται και λειτουργούν αυτοτελώς σε υπόγεια ή σε ορόφους των κτιρίων της ως άνω παρ. α με την προϋπόθεση να διατηρήσουν το προσωπικό τους καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή σε περίπτωση που οι δικαιούχοι έχουν προβεί σε μείωση του προσωπικού τους για οποιοδήποτε λόγο από την 7η/4/2014 και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα. Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της, θα πρέπει να προβεί σε αντικατάσταση του μισθωτού της έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα. Είναι δυνατή η επιχορήγηση των επιχειρήσεων που αιτούνται ή/και για τα υποκαταστήματα τους που λειτουργούν και βρίσκονται με είσοδο ή και πρόσοψη μπροστά από τα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη. 
Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι οι εργαζόμενοι των ανωτέρω επιχειρήσεων (δικαιούχοι), οι οποίοι κατά την 7η/4/2014 απασχολούνται στις επιχειρήσεις αυτές με καθεστώς μισθωτής εξαρτημένης εργασίας αορίστου (πλήρους, μερικής, εκ περιτροπής) ή ορισμένου χρόνου (πλήρους, μερικής, εκ περιτροπής) και συνεχίζουν να εργάζονται για χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής.
Τα ωφελούμενα άτομα θα πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες Κράτους - Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στην χώρα μας καθώς και υπήκοοι Τρίτων Χωρών, που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στην χώρα μας. 
Το ποσό επιχορήγησης αφορά στην επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών σε ποσοστό:
- εκατό τοις εκατό (100%) σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στο ισόγειο των κτιρίων και μπροστά από τα εργοτάξια όπου πραγματοποιούνται τα έργα κατασκευής του ΜΕΤΡΟ.  Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων / επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων  πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
- πενήντα τοις εκατό (50%) σε επιχειρήσεις που λειτουργούν αυτοτελώς σε υπόγεια ή ορόφους των κτιρίων της ως άνω παρ. i. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
Η διάρκεια του συνολικού προγράμματος ανέρχεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες. 
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στο ειδικό πεδίο του διαδικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ στην διεύθυνσηwww.oaed.gr όπου επίσης περιγράφονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις και λοιποί όροι του προγράμματος.


epoli.gr

Λατομική Ζώνη στην Δημοτική Ενότητα Μαστιχοχωρίων Χίου



Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα
Σύμφωνα με πρόσφατη πληροφόρηση που είχαμε, είναι στις προθέσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου η προκήρυξη μίσθωσης λατομικών χώρων στο ύψωμα «Περδικάς» εντός των ορίων της Δημοτικής Ενότητας Μαστιχοχωρίων Χίου.
Επισημαίνω ότι η συγκεκριμένη περιοχή αφ’ ενός αποτελεί το επίκεντρο της μαστιχοκαλλιέργειας και πόλο έλξης των επισκεπτών (Μουσείο Μαστίχας, παραδοσιακοί οικισμοί, αρχαιολογικοί χώροι) ενώ αφ’ ετέρου φιλοξενεί ήδη οχλούσες δραστηριότητες  (λατομείο, ΧΥΤΑ).
Η δημιουργία νέας λατομικής ζώνης θα είχε ως αποτέλεσμα τη δυσβάσταχτη επιβάρυνση της περιοχής, αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό ενώ ήδη έχει προκαλέσει την ομόθυμη αντίδραση των κατοίκων της περιοχής (έγγραφο Δ.Ε. Μαστιχοχωρίων 30709/14-7-2014). .
Με αυτά τα δεδομένα εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στην μίσθωση νέων λατομικών χώρων στην περιοχή Μαστιχοχωρίων και σας καλώ να επανεξετάσετε το θέμα.



ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΙΑΡΗΣ

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ

Καθυστέρηση έκδοσης Απόφασης καταστάσεων επαρχιακών εφημερίδων για την καταχώριση δημοσιεύσεων


Ερώτηση
ΠΡΟΣ
την Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, Μέσων Ενημέρωσης
και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο



Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 «Προϋποθέσεις για την καταχώριση δημοσιεύσεων» του ν 3548/2007 (ΦΕΚ Α΄68/20-3-2007), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, «1. Με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται κατ' έτος οι νομαρχιακές και τοπικές εφημερίδες που πληρούν τις προϋποθέσεις καταχώρισης δημοσιεύσεων, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 1 του παρόντος. Για την πρώτη ένταξη των εφημερίδων στην παραπάνω απόφαση απαιτείται να εκδίδονται με τον ίδιο τίτλο οι μεν ημερήσιες επί δύο (2) έτη, οι δε εβδομαδιαίες επί τρία (3) έτη. Για κάθε επόμενη ένταξή τους, εφόσον αυτή δεν απέχει πλέον των δύο (2) ετών από την αμέσως προηγούμενη ένταξη, οι εφημερίδες αρκεί να εκδίδονται με τον ίδιο τίτλο επί ένα (1) έτος. Στην παραπάνω απόφαση εντάσσονται οι εφημερίδες οι οποίες πληρούν σωρευτικά καθ' όλα τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα τις ακόλουθες προϋποθέσεις: …»

Στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου ορίζεται ότι «4. Τα ανωτέρω δικαιολογητικά υπό στοιχεία β' - δ' πρέπει να προσκομίζονται, το αργότερο, μέχρι την «10η Μαρτίου» κάθε έτους», προθεσμία, η οποία έχει ενίοτε παραταθεί με νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως συνέβη και με την περ. β της παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 4208/2013 (ΦΕΚ Α΄252/18.1.2013), με την οποία, ειδικώς για το έτος 2013 η προβλεπόμενη από την ως άνω παράγραφο 4 προθεσμία για την υποβολή φακέλου για τον έλεγχο της συνδρομής των συγκεκριμένων προϋποθέσεων παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι και έναν μήνα από την έναρξη ισχύος του ν. 4208/2013, μέχρι, δηλαδή, και την 18η Δεκεμβρίου 2013.

Όπως προκύπτει από τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας υπάρχει υποχρέωση του αρμοδίου Υπουργού για την κατ’ έτος δημοσίευση σε ΦΕΚ των σχετικών καταστάσεων των Επαρχιακών Ημερήσιων και Εβδομαδιαίων Εφημερίδων.

Ωστόσο, δεν έχει δημοσιευθεί ακόμα σε ΦΕΚ η κατάσταση των Επαρχιακών Εφημερίδων των ετών 2012 και 2013, ενώ οι συγκεκριμένοι φάκελοι έχουν κατατεθεί εμπροθέσμως, τον Μάρτιο του 2013 και 2014 αντιστοίχως. 

Συνέπεια της διοικητικής αυτής κωλυσιεργίας είναι νέες, εκδιδόμενες ημερήσιες και εβδομαδιαίες νομαρχιακές και τοπικές εφημερίδες, οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου και βρίσκονται σε κυκλοφορία δύο και τρία έτη αντιστοίχως, να καθυστερούν ακόμα περισσότερο για την ένταξή τους στις διατάξεις του σχετικού νόμου. Το γεγονός αυτό επηρεάζει άμεσα την οικονομική βιωσιμότητα των εφημερίδων αυτών, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους εργαζόμενους στις εφημερίδες αυτές, αλλά και για την ελευθερία του τύπου και της ενημέρωσης.

Με βάση τα ανωτέρω

Ερωτάται η κ. Υφυπουργός

  1. Έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των φακέλων με τα δικαιολογητικά για τα έτη 2012 και 2013 από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και υπάρχει εισήγηση για την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και αν, ναι, για ποιο λόγο αυτή δεν έχει ακόμα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ;
  2. Ποιος ο σχεδιασμός σας και σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να αρθεί  η προαναφερθείσα αδικαιολόγητη καθυστέρηση και να δημοσιευθούν άμεσα, εντός του τρέχοντος μηνός, οι καταστάσεις των επαρχιακών ημερήσιων και εβδομαδιαίων εφημερίδων των ετών 2012 και 2013;
  3. Ποιος ο σχεδιασμός σας και σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να εφαρμόζεται εφεξής ο νόμος και να δημοσιεύονται κατ’ έτος οι σχετικές καταστάσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία;

Αθήνα, 11 Ιουλίου 2014
Ο Ερωτών Βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος

«Βόμβα» Μιχελάκη: «Η τροπολογία-ρουσφέτι έγινε για τον Μπουτάρη – Με πίεσε το ΠΑΣΟΚ»


Την αποκάλυψη ότι η προεκλογική τροπολογία με την οποία προβλεπόταν ότι του κωλύματος εκλογιμότητας θα εξαιρούνται στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η συμμετοχή των οποίων στα Δ.Σ. Νομικών Προσώπων προβλέπεται εκ του νόμου, αφορούσε τον νυν δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, κάνει πρώην υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης.
Ερωτηθείς (από τη real news) αν «οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ είναι πιο φιλολαϊκοί από της ΝΔ», ο κ. Μιχελάκης λέει χαρακτηριστικά: «Δεν ήταν φιλολαϊκά ούτε εκείνα που απέτρεψαν προβάλλοντας βέτο, όπως ο νόμος που πρότεινα για τις δημοτικές εκλογές ή το «σπάσιμο» των πέντε μεγάλων νησιωτικών δήμων, ούτε εκείνα πουαπαιτούσαν, όπως η τροπολογία για τον κ. Μπουτάρη».
Να σημειωθεί ότι για τη συγκεκριμένη τροπολογία που είχε έρθει με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ και είχε υπερψηφισθεί λίγες ημέρες πριν κλείσει η Βουλή για τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές είχε δημιουργηθεί τεράστιος θόρυβος, καθώς υπήρξαν καταγγελίες τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από τον Τύπο ότι κατατέθηκε για να μην έχει κώλυμα εκλογιμότητας ο Γιάννης Μπουτάρης,  επειδή δεν είχε παραιτηθεί εγκαίρως από τη θέση του προέδρου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου.
Ωστόσο, τότε τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών όσο και ο ίδιος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ο οποίος, σύμφωνα με έγκριτους νομικούς, αν δεν είχε ψηφισθεί η τροπολογία δεν θα ήταν σήμερα στη θέση του είχαν υποστηρίξει ότι κάλυπτε πολλούς δημάρχους.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους ίδιους νομικούς ο κ. Μπουτάρης ενέπιπτε στα  κωλύματα και ασυμβίβαστα του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄/07-06-2010) («Καλλικράτη»), καθώς το εδάφιο στ της παραγράφου 1 και την παράγραφο 8 του άρθρου 14 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα» του Νόμου ο νυν δήμαρχος για να είναι υποψήφιος θα έπρεπε να μην είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών, ενώ παράλληλα μέχρι την παραίτησή του δεν μπορούσε να ασκεί τα καθήκοντα του δημάρχου.
Μάλιστα, σε δηλώσεις του ο αντίπαλος του Σταύρος Καλαφάτης είχε υποστηρίζει ότι «είναι ένα βάρος που θα το σέρνει».


aftodioikisi.gr

Προσλήψεις 50.000 ανέργων στους δήμους το Σεπτέμβριο – Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας


Στην πρόσληψη 50.000 ανέργων πρόκειται να προχωρήσει το Σεπτέμβριο μέσω των δήμων και άλλων δημόσιων φορέων ο ΟΑΕΔ μέσω του νέου προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας.
Οι προσλήψεις ανέργων από τον ΟΑΕΔ θα γίνουν για πέντε μήνες και με αμοιβή 490 ευρώ για άνεργους άνω των 25 ετών και 425 ευρώ για τους ανέργους κάτω των 25 ετών.
Τα κριτήρια αναμένεται να είναι τα ίδια με τις προκηρύξεις του ΟΑΕΔ για το 2013 καθώς και το καθεστώς εργασίας.
Δικαίωμα υποβολής ηλεκτρονικών αίτησης για την διαδικασία κατάρτισης του Πίνακα Κατάταξης Ανέργων για την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, οι οποίοι ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις παρακάτω κατηγορίες:
1. εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
2. εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς
3. εγγεγραμμένοι νέοι άνεργοι (18 έως 29 ετών) στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
4. εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
5. άνεργοι πτυχιούχοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ
Υποχρέωση προσκόμισης των σχετικών δικαιολογητικών μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, έχουν:
α) οι άνεργοι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών, β) οι άνεργοι πτυχιούχοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα που επιλέγουν ειδικότητα για την οποία απαιτείται τίτλος σπουδών χαμηλότερης εκπαιδευτικής βαθμίδας γ) οι άνεργοι όλων των ανωτέρω κατηγοριών οι οποίοι έχουν εξαρτώμενα ανήλικα τέκνα.
Οι ωφελούμενοι επιλέγονται και κατατάσσονται στον Πίνακα Κατάταξης Ανέργων με βάση τα πέντε αντικειμενικά κριτήρια κατάταξης, τα οποία είναι τα εξής:
1) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 2) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 3) Ετήσιο εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό, 4) Ηλικία και 5) Αριθμός ανήλικων τέκνων.
Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.
Οι ειδικότητες που αφορά το πρόγραμμα είναι μεταξύ άλλων οι εξής: κλητήρες, αποθηκάριοι, επιμελητές, φύλακες, προσωπικό καθαριότητας, αρχειοθέτες, προσωπικό μαγειρείου, εργάτες διαφόρων ειδικεύσεων και βοηθητικό προσωπικό, ψυχολόγοι, ειδικότητες ΤΠΕ (Τεχνολογίες των Πληροφοριών και Επικοινωνιών) κ.λπ.
Οι συμβάσεις εργασίας είναι πεντάμηνες ενώ σε ειδικές περιπτώσεις, όπως στα σχολεία, οι συμβάσεις φτάνουν έως και τους έξι μήνες και 15 μέρες.
Προβάδισμα στο διορισμό έχουν οι άνεργοι – μέλη οικογενειών που δεν έχουν ούτε έναν εργαζόμενο, καθώς και οι μακροχρόνια άνεργοι.


aftodioikisi.gr

Σε αναζήτηση 24.000 αναπληρωτών για τη νέα χρονιά


Σε αγώνα δρόμου με μακρινό τερματισμό, την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για την πρόσληψη πλέον των 20.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών ώστε να μην ανοίξουν τον Σεπτέμβριο τα σχολεία με τεράστια κενά, αποδύεται το υπουργείο Παιδείας.
Η κατάσταση είναι κρίσιμη καθώς ο κρατικός προϋπολογισμός επαρκεί για να καλύψει μόνο 2.000 προσλήψεις, ποσοστό λιγότερο από το 10% των εκτιμώμενων ως αναγκών προσλήψεων αναπληρωτών για τα νέο σχολικό έτος.
Αναζητούνται πιστώσεις από το ΕΣΠΑ για την πρόσληψη των λοιπών όπως είχε γίνει και πέρυσι, οι οποίες όμως ακόμα δεν έχουν βρεθεί στο σύνολό τους.
Πάντως πριν από λίγες ημέρες το θέμα ετέθη κατά τη συνάντηση που είχε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τον Πρωθυπουργό, ο οποίος ενημερώθηκε και ζήτησε να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς σοβαρά κενά, οπότε θεωρείται πιθανό ότι τελικά θα αποδεσμευτούν τα κονδύλια που απαιτούνται, έστω και αν αυτό γίνει με τη μέθοδο του μαρτυρίου της σταγόνας.
Όπως έχει επισημάνει εδώ και δύο εβδομάδες ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, η κατάσταση που θα αντιμετωπίσουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου αναμένεται οριακή κυρίως λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων εκπαιδευτικών, οι οποίες από περίπου 6.500 πέρυσι, προβλέπεται φέτος να εκτιναχθούν σε πάνω από 10.000.
Ο ίδιος ο κ. Λοβέρδος, είχε υπολογίσει τις ανάγκες σε αναπληρωτές στο ερχόμενο έτος ανάμεσα σε 20.000 και 24.000 συγκριτικά με τους περίπου 15.000 που προσελήφθησαν πέρυσι και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Μάλιστα ο υπουργός Παιδείας είχε προϊδεάσει από τα τέλη Ιουνίου ότι το συντριπτικό ποσοστό των προσλήψεων θα επιδιωχθεί να γίνει και φέτος μέσω του ΕΣΠΑ, λέγοντας ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε βρει έναν τρόπο κάλυψης των κενών που αποτελεί υπόδειξη και για τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Πηγή: Τα Νέα

aftodioikisi.gr

Οι βάσεις σε όλα τα τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ (πίνακες)


Άνοδο των βάσεων έως και 600 με 700 μόρια σε ορισμένα περιζήτητα και υψηλόβαθμα Πολυτεχνικά τμήματα και έως 300 στις Ιατρικές και Νομικές Σχολές, δείχνουν οι τελευταίες εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων εισαγωγής.
Την ίδια στιγμή, φαίνεται πως συγκρατούνται οι βάσεις σε υψηλά επίπεδα για τα δημοφιλή Οικονομικά Τμήματα του 5ου επιστημονικού πεδίου, ενώ υποχώρηση θα υπάρχει σε ορισμένα «καλά» τμήματα των τεχνολογικών ιδρυμάτων αλλά και σε παιδαγωγικά, τα οποία χρόνο με το χρόνο επιλέγονται από λιγότερους υποψηφίους.
Η κίνηση των βάσεων πάντως δεν θα είναι κοινή ακόμη και σε ομοειδή τμήματα καθώς θα εξαρτηθεί από το αν δόθηκαν φέτος περισσότερες ή λιγότερες θέσεις σε σχέση με πέρυσι, από τις επιδόσεις των υποψηφίων ανά κατεύθυνση αλλά και τις επιλογές στο μηχανογραφικό δελτίο.
Δείτε αναλυτικά τους πίνακες:
Πηγή: Έθνος

aftodioikisi.gr

Η συμφωνία για τις απολύσεις στο Δημόσιο- Ποιοι είναι οι 6.500 εργαζόμενοι που αποχωρούν


Μέχρι το τέλος του 2014 αναμένεται να ολοκληρωθεί το κύμα των απολύσεων, μετά τη σχετική συμφωνία τουυπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την τρόικα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την απομάκρυνση από το Δημόσιο 6.500 υπαλλήλων, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο, προκειμένου να εκπληρωθεί ο στόχος της διετίας 2013-2014 για 15.000 απολύσεις. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2013 έχουν φύγει 8.500 υπάλληλοι.
Οι απολύσεις των υπαλλήλων του Δημοσίου θα προκύψουν μέσω της συρρίκνωσης κρατικών δομών, αλλά και μέσω της λήξης του οκτάμηνου της διαθεσιμότητας. Παράλληλα θα απομακρυνθούν και όσοι εξακολουθούν να εργάζονται με αποφάσεις δικαστηρίων, ενώ οι συμβάσεις τους έχουν λήξει.
Βασική δεξαμενή από όπου θα αντληθούν περισσότερες από 1.000 απολύσεις θα είναι ο τομέας των συγκοινωνιών, αφού σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Κ. Μητσοτάκη 1.050 εργαζόμενοι θα απομακρυνθούν από τις συγκοινωνίες με μειώσεις δρομολογίων. Στη σχετική λίστα βρίσκονται τόσο το υπουργείο Πολιτισμού, όσο και αυτό της Αγροτικής Ανάπτυξης.
Όσοι υπολείπονται για να επιτευχθεί ο στόχος των 6.500 αναμένεται να προκύψουν από τη διαθεσιμότητα, καθώς μετά τη λήξη του οκταμήνου που προβλέπεται, αναμένεται να απομακρυνθούν 3.600 δημόσιοι υπάλληλοι που είχαν υπαχθεί στο καθεστώς και δεν έχουν απορροφηθεί σε κάποιον άλλο οργανισμό του Δημοσίου. Επίσης, ο αριθμός των υπαλλήλων που συνεχίζει να εργάζεται με αποφάσεις δικαστηρίων φτάνει τους 1.850.
Τέλος, από τη στιγμή που θα τηρηθεί ο στόχος των 15.000 απολύσεων, η τρόικα σε «αντιστάθμισμα» δεν επιμένει στη θέσπιση νέου ποσοτικού στόχου για απολύσεις από το 2015.
Οι «δεξαμανές» των απολύσεων
-3.600 υπάλληλοι σε διαθεσιμότητα
-1.050 απολύσεις από τις συγκοινωνίες
-1.850 υπάλληλοι με αποφάσεις δικαστηρίων
-Απολύσεις στο υπουργείο πολιτισμού
-Απολύσεις στο Αγροτικής Ανάπτυξης


aftodioikisi.gr

Πλήρης σύνταξη από τα 55 για 1,5 εκατ. ασφαλισμένους


Ευκαιρίες για πλήρη σύνταξη από τα 55 για μητέρες, στα 58 και με λιγότερες από 10.500 ημέρες ασφάλισης και από τα 60 για γυναίκες με 4.5000 «ένσημα» κρύβουν οι προϋποθέσεις για σύνταξη από το ΙΚΑ που ασφαλίζονται περίπου 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενοι.
Οι περισσότεροι (περίπου 650.000) ανήκουν στους εργαζόμενους με έναρξη ασφάλισης πριν από το 1993 και μπορούν να επωφεληθούν άμεσα κατοχυρώνοντας ευνοϊκά όρια ηλικίας, αποφεύγοντας την παγίδα για σύνταξη στα 62 ή στα 67.

aftodioikisi.gr

pp