Κυριακή 14 Απριλίου 2013

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ Ε.Ν








Περιγραφή Σεμιναρίου

Το σεμινάριο Ναυτικής Μετεωρολογίας με τίτλο Modern Marine Meteorology (Level I) εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές της σύγχρονης Nαυτικής Mετεωρολογίας έχοντας ως κύρια αντικείμενα την εκμάθηση του τρόπου ανάγνωσης των μετεωρολογικών χαρτών επιφανείας που εκδίδονται καθημερινά από τις μεγαλύτερες μετεωρολογικές υπηρεσίες του κόσμου, που ασχολούνται με την πρόγνωση του καιρού στους Ωκεανούς. Αυτές οι υπηρεσίες είναι η Αμερικανική Μετεωρολογική Υπηρεσία (NOAA/OPC), η Ιαπωνική (JMA) και η Αγγλική (Metoffice). Επίσης, διδάσκονται οι πιο σύγχρονες τεχνικές ασφαλούς σχεδιασμού πορείας (weatherrouting) με στόχο την αποφυγή των επικίνδυνων βαρομετρικών συστημάτων και των τροπικών κυκλώνων ενώ αναλύεται διεξοδικά και με πλήθος παραδειγμάτων, ο τρόπος λήψης των μετεωρολογικών χαρτών και των ψηφιακών αρχείων πρόγνωσης καιρού (GribFiles) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στο σεμινάριο γίνεται επίσης ειδική αναφορά στα κύματα (wind waves and swell).

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται στους αξιωματικούς γέφυρας ποντοπόρων πλοίων, οποιασδήποτε βαθμίδας καθώς επίσης και σε στελέχη γραφείου ναυτιλιακών εταιριών.

Περιεχόμενα σεμιναρίου

Κατηγορίες Μετεωρολογικών χαρτών, ανάλυση χάρτη επιφανείας, ασφαλής σχεδιασμός ταξιδιού, ανάλυση χαρτών ύψους κύματος - significant wave height, λήψη μετεωρολογικών χαρτών και πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ψηφιακοί χάρτες καιρού και χρήση του προγράμματος Zygrib.


Που & Πότε

Πέμπτη & Παρασκευή 18-19 Απριλίου 2013, Ώρα: 1500 – 1800, Κεφαλληνίας 57, Πειραιάς στις εγκαταστάσεις του EIM Marine Training Centre.

Κόστος

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 105€ το άτομο (+23% ΦΠΑ, 130€ τελική τιμή), αλλά για σπουδαστές ΑΕΝ γίνεται έκπτωση 30% και η συμμετοχή διαμορφώνεται στα 73€ (+23% ΦΠΑ, 90€ τελική τιμή). Στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται το υλικό παρακολούθησης με τις έντυπες σημειώσεις και η βεβαίωση συμμετοχής. 

Εγγραφές

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 697 80 52 622 ενώ για 
eγγραφή


KENTΡΟ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗ ΧΙΟ




Το υπουργείο Δημόσιας Τάξης αναμένεται να θέσει σε λειτουργία έξι νέα Κέντρα Πρώτης Υποδοχής και Κράτησης μεταναστών, στοχεύοντας στο να διπλασιαστεί η δυνατότητα φιλοξενίας των παράνομων μεταναστών που εισέρχονται στη χώρα μας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή της Κυριακής», το υπουργείο εκτιμά πως με τα νέα Κέντρα, η Ελλάδα θα μπορεί να φιλοξενεί 10.000 παράνομους μετανάστες, από τους 5.000 που είναι σήμερα.
Τα νέα Κέντρα
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, το σχέδιο του υπουργείου περιλαμβάνει αρχικά τη χωροθέτηση νέου Κέντρου Κράτησης σε παλαιό ΚΤΕΟ στην Κακαβιά Ιωαννίνων, και στη συνέχεια, σε Χίο, Σάμο και Λέσβο. Το Κέντρο στα Γιάννενα είχε βρεθεί στο επίκεντρο συζήτησης κατά την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Νίκου Δένδια στην Ηπειρο. Παράλληλα, δύο Κέντρα, στις «παρυφές» της πόλης της Χίου και στο Βαθύ Σάμου, θα λειτουργήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς βρίσκονται σε χώρους που και στο παρελθόν φιλοξενούσαν παράνομους μετανάστες.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα κτίρια όπου θα φιλοξενηθούν οι μετανάστες, προϋπήρχαν και ανακαινίστηκαν. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η λειτουργία των τριών Κέντρων σε Σάμο, Χίο και Λέσβο κρίνεται επιβεβλημένη λόγω αύξησης των μεταναστευτικών ροών από τα παράλια της Τουρκίας προς τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, δύο νέα Κέντρα Κράτησης εξετάζεται να χωροθετηθούν σε περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας.

                          ΠΗΓΗ samostimes.gr



ΣΤΟ "ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ " ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ



Υπαλλήλους αορίστου χρόνου Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου του δημοσίου και των ΟΤΑ βάζει στο «στόχαστρο» η απόφαση των τριών αρχηγών για 15.000 απολύσεις μέχρι τα τέλη του 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι μετά την κατάργηση ή τη συγχώνευση των ΝΠΙΔ που εργάζονται θα απολύονται λαμβάνοντας τη νόμιμη αποζημίωση.
Σε διαθεσιμότητα – κινητικότητα υπάλληλοι στενού δημόσιου, ΟΤΑ,  ΝΠΔΔ
Αντιθέτως, οι συνάδελφοί τους του στενού δημόσιου τομέα, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ εφόσον οι θέσεις τους καταργηθούν θα εντάσσονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας με στόχο να μπουν στη συνέχεια σε κινητικότητα.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι μπορεί να επιτύχει την αποχώρηση των 15.000 υπαλλήλων με τους επίορκους, «κοπανατζήδες», όσους έχουν προσληφθεί με πλαστά πτυχία, όσους αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα αλλά και αυτούς που επιλέξουν την εθελούσια έξοδο.
aftodioikisi.gr

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΣΗΜΕΡΑ (ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013) ΣΤΗ ΧΙΟ



Την Δευτέρα 15 Απριλίου θα επισκεφθεί την Χίο ο Βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ.
Κατά την διάρκεια της μονοήμερης επίσκεψής του, θα πραγματοποιήσει συναντήσεις:

με τον Αντιπεριφερειάρχη Χίου κο Κ. Γανιάρη,
με το Δ.Σ. του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου,
με τον Πρόεδρο του Νοσοκομείου Χίου κο Μπουμπάρη και
με τους προέδρους των Μαστιχοχωρίων Χίου.

Πριν αναχωρήσει το απόγευμα για Αθήνα, θα έχει συνάντηση με μέλη της Συντονιστικής Χίου καθώς και με φίλους του Κινήματος.

O KΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ ΣΤΟΝ ΦΟΒ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Ο Φιλοπρόοδος Όμιλος Βροντάδου σας προσκαλεί  την Κυριακή 21 Απριλίου 2013 στις 8 μ.μ στην Πνευματική του Εστία, για  να παρακολουθήσετε την ομιλία του Κώστα Ζουράρι, Πανεπιστημιακού δάσκαλου, πολιτειολόγου και συγγραφέα, με τίτλο "Η ελληνικότητα, πρόταση για τον πρακτικό βίο".

Στον ίδιο χώρο το Σάββατο 20 Απριλίου 2013 και ώρα 7.00μ.μ, θα πραγματοποιηθεί ξεχωριστή συνάντηση με μαθητές και  μαθήτριες  των Λυκείων της Χίου που επιθυμούν να έχουν ένα ανοικτό διάλογο και προβληματισμό μαζί του, πάνω στο ίδιο θέμα.

Χορηγός  εκδήλωσης  super market KEY FOOD.


Φιλοπρόοδος Όμιλος Βροντάδου (Φ.Ο.Β.)
Γραφεία: Άγιος Γεώργιος -
82200 Βροντάδος - Χίος. 
Τηλ. & Φαξ: 22710 92234

TAΞΙΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ



Η γραμματεία Χίου του ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους του  δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να περιφρουρήσουν την Πρωτομαγιά ως μέρα απεργίας και όχι κινητή γιορτή που προωθεί η κυβέρνηση και οι λαγοί της στην ΕΣΕΕ.
Η Πρωτομαγιά είναι μέρα σύμβολο της εργατικής τάξης, μέρα πάλης κατά της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, μέρα που σηματοδοτεί το διαρκή αγώνα των εργατών ενάντια στην αστική τάξη. Μέρα που σημαδεύτηκε από τον αγώνα των εργατών το 1888 στο Σικάγο, βάφτηκε από το αίμα των εργατών του 1936 στη Θεσσαλονίκη και την Πρωτομαγιά του 1944.
Η γραμματεία Χίου του ΠΑΜΕ  καλεί τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στην απεργιακή συγκέντρωση για την εργατική Πρωτομαγιά τη Μ. Τετάρτη στις 10.00 π.μ. στην Πλατεία Βουνακίου.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΑΥΠΗΓΗΣΕΙΣ




Δυναμική επανεμφάνιση στις παραγγελίες για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι στο πρώτο τρίμηνο του έτους τοποθετώντας παραγγελίες για την κατασκευή 41 πλοίων συνολικής αξίας 3,149 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ειδικότερα, το Μάρτιο οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελίες για την κατασκευή 20 πλοίων συνολικής αξίας 916 εκατομμυρίων δολαρίων, δύο περισσότερα από τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Τα παραπάνω προκύπτουν από στοιχεία της Golden Destiny, σύμφωνα με την οποία κατά τον Μάρτιο παραγγελίες τοποθετήθηκαν από τις εξής εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Φορτηγά:

Oceanbulk (συμφερόντων του Πέτρου Παππά και της οικογένειας Πίττα): τοποθέτησε παραγγελίες για 4 φορτηγά πλοία στην Ιαπωνία και για 2 πλοία- κοντέϊνερ, χωρητικότητας 9.000 TEU το καθένα στην Κορέα.

Alcyon Shipping: τοποθέτησε παραγγελίες για 3 φορτηγά πλοία στη Νότιο Κορέα
Carras Hellas (συμφερόντων της οικογένειας Καρρά): τοποθέτησε παραγγελία για δύο φορτηγά πλοία στην Ιαπωνία

Marmaras Navigation (συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη): τοποθέτησε παραγγελία για ένα ακόμα φορτηγό πλοίο στη Νότιο Κορέα.

Δεξαμενόπλοια:

Navios Maritime Acquisition(συμφερόντων Αγ. Φράγκου) :τοποθέτησε παραγγελία για 4 πλοία χωρητικότητας 51.200 τόνων το καθένα στη Ν. Κορέα.

Υγραεριοφόρα:

Brave Maritime (συμφερόντων οικογένειας Βαφειά):τοποθέτησε παραγγελίες για δύο μικρά δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου ( LPG) στην Ιαπωνία

Dorian Hellas (συμφερόντων Χατζηπατέρα): τοποθέτησε παραγγελία για 2 πολύ μεγάλα LPG στη Νότιο Κορέα.

Σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny την προηγούμενη εβδομάδα οι εταιρείες:

East Med (συμφερόντων Θανάση Μαρτίνου)τοποθέτησε παραγγελία για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 114.000 τόνων στη Ρουμανία.

Delta Tankers (συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη) τοποθέτησε παραγγελία για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 158.000 τόνων στα ναυπηγεία Hyundai.

Και στις δύο περιπτώσεις οι τιμές δεν ανακοινώθηκαν.

Οι παραγγελίες πλοίων στο πρώτο τρίμηνο του έτους

Στο σύνολο του πρώτου τριμήνου του έτους οι παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις ανήλθαν συνολικά σε 471 συνολικού ύψους 26,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαν ανέλθει σε 330 ύψους 16,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σε αυτό το διάστημα οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών έφτασαν σε 41 πλοία, συνολικού ύψους 3,149 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι 31 και ύψους 1,554 δισεκατομμυρίων δολαρίων το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Οι περισσότερες παραγγελίες (17) αφορούν την κατασκευή bulk carriers. Ακολουθούν 11 παραγγελίες για κατασκευή δεξαμενόπλοιων, 4 LPG, 2 LNG, 4 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ και τρία διάφορα.




pireas2day.gr

KOYΤΣΟΥΜΠΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΠΑΡΗΓΑ




Νέος γενικός γραμματέας εξελέγη ο Δημήτρης Κουτσουμπας στο πρόσφατα συνέδριο του ΚΚΕ. Η μέχρι πρότινος γενική γραμματέας Αλέκα Παπαρήγα αποχώρησε μετά από 22 χρόνια θητείας
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ


Γεννήθηκε στη Λαμία στις 10 Αυγούστου το 1955. Είναι παντρεμένος και έχει μια κόρη. Η οικογένειά του ήταν αγωνιστές της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης, με εκτελεσμένους από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής και από τα έκτακτα στρατοδικεία της περιόδου του εμφυλίου, με φυλακισμένους και εξορισμένους. Ο πατέρας του Αποστόλης Κουτσούμπας μέλος του ΚΚΕ πιάστηκε το 1945 στη Λάρισα, δικάστηκε, φυλακίστηκε και εξορίστηκε για 8 χρόνια.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο τον Ιούνη του 1973, έδωσε εξετάσεις και πέτυχε στο Νομικό τμήμα του Πανεπιστήμιου της Αθήνας. Σπούδαζε δουλεύοντας παράλληλα σε διάφορες δουλειές, για να καλύψει τα έξοδα των σπουδών. Με τον ερχομό του στην Αθήνα, πιάνει επαφή με την παράνομη οργάνωση της ΚΝΕ, συμμετέχει στα γεγονότα του Πολυτεχνείου το Νοέμβρη του 1973 και οργανώνεται στην αντι-ΕΦΕΕ και την ΚΝΕ τον Δεκέμβρη του 1973, δουλεύοντας στην παρανομία μέχρι την μεταπολίτευση, το καλοκαίρι του 1974. Γίνεται μέλος του ΚΚΕ το Δεκέμβρη του 1974. Με απόφαση του ΚΣ της ΚΝΕ το καλοκαίρι του 1975 στέλνεται για κομματική δουλειά στην Οργάνωση της Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας ως μέλος του Γραφείου Περιοχής της ΚΝΕ. Ήταν αντιπρόσωπος στο 1ο Συνέδριο της ΚΝΕ.
Περνάει αποκλειστικά στην κομματική δουλειά το Φθινόπωρο του 1977, ως γραμματέας αχτίδας και στη συνέχεια γραμματέας της Νομαρχιακής Οργάνωσης Βοιωτιας. Από το 1979 είναι μέλος του Γραφείου Περιοχής Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας, με διάφορες χρεώσεις, όπως υπεύθυνος της εργατικής συνδικαλιστικής δουλειάς, καθοδηγητής Νομαρχιακών Οργανώσεων Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Ευρυτανίας. Στην πορεία αναλαμβάνει Γραμματέας της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας, εκτός από διάστημα 21 μηνών που υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του σε Μεσολόγγι, Κομοτηνή και Λήμνο.
Στο 12ο Συνέδριο του ΚΚΕ τον Μάη του 1987 εκλέγεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ. Στη διάσπαση του 1991, ως Γραμματέας της ΚΟ Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας και μέλος της ΚΕ, δίνει τη μάχη μαζί με άλλους συντρόφους για την υπεράσπιση του Κόμματος, των αρχών του, της κοσμοθεωρίας του, ενάντια στην διασπαστική, οπορτουνιστική ομάδα που πήγε στο ΣΥΝ.
Στο 13ο Συνέδριο εκλέγεται ξανά στην ΚΕ και στη Γραμματεία της με ευθύνη την καθοδήγηση ΚΟ, ενώ από τον Αύγουστο του 1991, αμέσως μετά την διάσπαση αναλαμβάνει υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της ΚΕ.
Τον Δεκέμβρη του 1991 στο 14ο Συνέδριο εκλέγεται μέλος του Πολιτικού Γραφείου της ΚΕ, με ευθύνη το Γραφείο Τύπου, τον πολιτισμό, στη συνέχεια τον 902, μέχρι τις πλημμύρες του 1994, οπότε και αναλαμβάνει υπεύθυνος από το ΠΓ για τις Οργανώσεις Θεσσαλονίκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης.
Στο 15ο Συνέδριο (Μάη του 1996) εκλέγεται μέλος του ΠΓ και αναλαμβάνει Διευθυντής του Ριζοσπάστη, χρέωση την οποία είχε για μια δεκαετία.
Στο 16ο Συνέδριο (Φλεβάρης 2000) και στο 17ο Συνέδριο (Φλεβάρης 2005) επανεκλέγεται στο ΠΓ και αναλαμβάνει υπεύθυνος των Διεθνών Σχέσεων του Κόμματος.
Στο 18ο Συνέδριο (Φλεβάρης 2009) αναλαμβάνει από το ΠΓ επικεφαλής της Γραμματείας της ΚΕ. Στο 19ο Συνέδριο (Απρίλης 2013) εκλέγεται Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ.

AΠO TO "AIOΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ" ΣΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ



Το ακτοπλοϊκό ήταν και παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολούσαν και απασχολούν τα νησιά του Νομού μας. Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις παίζουν στρατηγικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών.

Γι’ αυτό και το «Ε» καταγράφει συστηματικά όλες τις εξελίξεις στον κλάδο, που μόνο ευοίωνες δεν είναι. Από το 1972 όταν δημιουργήθηκε η ΝΕΛ και αγοράστηκε το θρυλικό πλέον «Σαπφώ», το πρώτο πλοίο της εταιρείας, το ακτοπλοϊκό ζήτημα είναι στενά συνδεδεμένο με τις εξελίξεις στην εταιρεία.

Στα 10 χρόνια της ημερήσιας έκδοσης του «Ε», καταγράφουμε τις εξελίξεις στον ακτοπλοϊκό κλάδο και τη ΝΕΛ. Κεντρικό στοιχείο των προσεγγίσεών μας είναι η εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών μας. Το ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στη ΝΕΛ σχετίζεται με το ότι εξυπηρετεί την πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών του Νομού και το μεγάλο αριθμό Μυτιληνιών μετόχων που είχε στο παρελθόν.

Πριν λίγες εβδομάδες αποκαλύψαμε τη μεγάλη κάμψη της επιβατικής κίνησης στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, η οποία είναι πολύ πιθανό σύντομα να καταστεί κι αυτή άγονη.

Το 2003, όταν το «Ε» μετατράπηκε από εβδομαδιαία εφημερίδα σε ημερήσια, η ΝΕΛ βρισκόταν στη φάση της ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου της. Είχε παραλάβει και δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το 2002.

Το 2003, το πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη, εξέλιξη που είχε γίνει με ιδιαίτερα θερμό τρόπο δεκτή. Τότε η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετούνταν μια φορά την εβδομάδα από πλοίο τής ΝΕΛ, χωρίς επιδότηση. Δηλαδή δεν ήταν άγονη. Ωστόσο πολύ σύντομα θα διαπιστωνόταν πως παρά την ταχύτητά του, το πλοίο θα έγραφε ζημίες και θα αποδρομολογούνταν.

Τα δύο μικρότερα σκάφη της σειράς «Αίολος» είχαν παραληφθεί το 2000 και το 2001. Έγινε προσπάθεια να δρομολογηθούν στις Κυκλάδες (Πάρο - Νάξο) και τη γραμμή Ικαρίας - Σάμου. Τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά και τα πλοία αποδρομολογήθηκαν οριστικά το 2005. Αυτή η αποτυχημένη επένδυση είναι μια από τις βασικές αιτίες που η εταιρεία «γονάτισε» οικονομικά πολύ νωρίτερα από τις άλλες ακτοπλοϊκές της χώρας.

Το 2005, η ΑΝΕΚ, που ήταν στρατηγικός μέτοχος της ΝΕΛ και κατείχε το 18,92% των μετοχών, πούλησε το πακέτο αυτό στον κ. Βεντούρη, ο οποίος ανέλαβε την προσπάθεια να διασώσει την εταιρεία που και τότε βρισκόταν σε άθλια οικονομική κατάσταση.

Στις 20 Μαΐου τού 2005, ο κ. Βεντούρης δίνει συνέντευξη Τύπου στο πλοίο «Θεόφιλος» και μαζί του βρίσκεται κι ο Απόστολος Αθηναίος, που ως διευθύνων σύμβουλός της εξηγεί την τραγική οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Ο κ. Βεντούρης λέει ότι η κατάσταση της ΝΕΛ είναι δύσκολα αναστρέψιμη.

Στα χρόνια που κράτησε τον έλεγχο, προσπάθησε να τιθασεύσει τα χρέη της. Ξεκίνησε δικαστικό αγώνα με τους Γάλλους κατασκευαστές των μηχανών και των πλοίων και απέσπασε σημαντικές αποζημιώσεις. Επίσης ήρθε σε ρήξη με την κυβέρνηση για τις άγονες γραμμές. Ωστόσο αυτές οι κινήσεις δεν αρκούσαν για να λύσουν τα προβλήματα της ΝΕΛ. Πρώτα από όλα γιατί αυξήθηκε θεαματικά το κόστος των καυσίμων. Μειώθηκε η επιβατική κίνηση και τα νέα πλοία της εταιρείας έμειναν αναξιοποίητα.

Στις 18 Σεπτεμβρίου τού 2009, η ΝΕΛ γυρίζει σελίδα για ακόμη μια φορά. Οι νέοι ισχυροί άνδρες τής ΝΕΛ είναι οι κ.κ. Βάγγερ και Αβραντίνης πλέον. Αργότερα ο κ. Αβραντίνης θα αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου και έως σήμερα προσπαθεί να διασώσει τη ΝΕΛ εν μέσω κρίσης.

Η εμφάνιση του ανταγωνισμού

Στις 19 Σεπτεμβρίου τού 2005, φθάνει στη Μυτιλήνη το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways. Ο τότε ισχυρός άνδρας της εταιρείας Γεράσιμος Στρίντζης μιλάει στο «Ε» και δηλώνει πως το πλοίο θα φέρει περισσότερους τουρίστες στο νησί.

Εκείνη την περίοδο θα μπει άλλη μια εταιρεία στις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Είναι η «Σάος», που κατά κύριο λόγο θα δραστηριοποιηθεί στις άγονες γραμμές, με πλοία που θα κάνουν έξω φρενών τους Λημνιούς, όπως το «Νόνα Μαίρη».

Δύο χρόνια αργότερα, η Hellenic Seaways θα αντικαταστήσει το «Νήσος Μύκονος» με το «Νήσος Χίος». Στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου βρέθηκε το «Λισσός» τής ΑΝΕΚ μετά το ατύχημα του «Θεόφιλος». Το πλοίο μετά την αποδρομολόγησή του, πουλήθηκε για παλιοσίδερα.

Σύντομα η «Σάος» καταρρέει και η ΝΕΛ αναλαμβάνει τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου. Τον Ιούλιο του 2012, στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη μπαίνει ένα ακόμη πλοίο, το νεότευκτο «Blue Star Patmos». H ΝΕΛ δραστηριοποιείται στη γραμμή - πλέον - μόνο με το «European Express».

Στις αρχές τού 2013 το πλοίο βγαίνει από τη γραμμή, καθώς ο ρόλος του ήταν μόνο συμπληρωματικός. Για το φετινό καλοκαίρι υπάρχει η πρόθεση από τη ΝΕΛ να δρομολογηθεί στη γραμμή το «Ionian Sky», που ναυλώθηκε από την εταιρεία «Αγούδημος» και αναμένεται να μετονομαστεί σε «European Sky».




emprosnet.gr