Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

Επαναφέρει στη Βουλή το θέμα του " Ξενία " , ο Κώστας Τριαντάφυλλος

Ερώτηση
προς
τον Υπουργό Οικονομικών
και την Υπουργό Τουρισμού

Στο πλαίσιο της αξιοποίησης της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου εντάσσεται και η αξιοποίηση των πρώην ξενοδοχείων «Ξενία». Το «Ξενία» της Χίου συμπεριλαμβάνεται στα προς αξιοποίηση ξενοδοχεία, χωρίς, μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει η παραμικρή ενημέρωση για την όποια εξέλιξη που να αφορά την αξιοποίησή του. Να σημειωθεί ότι το κτίριο είναι ξεκλείδωτο και ο οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση στους εσωτερικούς χώρους!
Στις αρχές του περασμένου Ιουνίου είχε πραγματοποιηθεί επικοινωνία με  τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη της Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε., για το τι μέλει γενέσθαι με το πρώην ξενοδοχείο «Ξενία» στη Χίο, το οποίο ανήκει στην συγκεκριμένη εταιρία του Ελληνικού Δημοσίου.
Η ενημέρωση που έγινε ήταν ότι εντός του μήνα (Ιουνίου) θα προχωρούσαν οι διαδικασίες με σκοπό την αξιοποίηση του ακινήτου, με την Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. να έχει τον κύριο ρόλο στις παραπάνω διαδικασίες.
Έκτοτε και παρά το γεγονός ότι, είχε τονιστεί ότι το κτίριο του πρώην ξενοδοχείου «Ξενία», που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης της Χίου, απαξιώνεται με ραγδαίους ρυθμούς ως ακίνητο και επομένως, οι σχεδιαζόμενες διαδικασίες πρέπει να κινηθούν άμεσα, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη.
Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί
  1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αξιοποίηση του ξενοδοχείου «Ξενία» στη Χίο;
  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, για να αντιμετωπίσετε τη φθορά και την  κατάρρευση του κτιρίου;
21 Ιανουαρίου 2014
Ο ερωτών βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος

Κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου για το ακτοπλοικό


aktopoia_mhnusi_kata_pantos_upeuthinou_
Μετά την πρόσφατη διακοπή πλοίων και την αναστολή δρομολόγησης πλοίου στη ναυτιλιακή γραμμή Βαθέος – Καρλοβάσου – Φούρνων – Αγ. Κηρύκου – Ευδήλου -Πειραιά, πραγματοποιήθηκε σήμερα 20 Ιανουαρίου 2014, έκτακτη σύσκεψη στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Σάμου.
Στη σύσκεψη, παρουσία του νομικού συμβούλου της Π.Ε. Σάμου και με τη συμμετοχή του Δημάρχου Σάμου, του Προέδρου του Επιμελητηρίου και ύστερα από τηλεφωνικές επαφές με τους Δημάρχους της Ικαρίας, των Φούρνων και του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου αποφασίστηκαν τα εξής:
- Κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου για την άθλια και ανύπαρκτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας.
- Υποβολή και συζήτηση του θέματος, εκτός ημερησίας διάταξης στην προσεχή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου.
- Συνάντηση έως το τέλος της εβδομάδος με την συμμετοχή εκπροσώπων της Περιφερειακής Αρχής και των Τοπικών Φορέων, με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στον Πειραιά.

e-nautilia.gr

Ψαράδες εντόπισαν τουρκική φρεγάτα έξω από την Αττική!

psarades_entopisan_tourkiki_fregata_
Τουρκική φρεγάτα εθεάθη χθες ανοικτά της Αττικής, εντός των χωρικών υδάτων μας με κατεύθυνση βόρεια προς Καφηρέα.
Εγινε αντιληπτή από ψαράδικα σκάφη.
Η φρεγάτα βρισκόταν στο Ν.Α. Αιγαίο στην περιοχή του Καστελόριζου μετέχοντας σε άσκηση του τουρκικού Ναυτικού.
Η τουρκική φρεγάτα κλάσης Ο.H. Perry F-491 GIRESUN,εισήλθε στις 15:35 στα Eθνικά Xωρικά Yδατα μεταξύ Κέας και Μακρονήσου και εξήλθε λιγη ώρα μετά τις 18:50 από το στενό του Καφηρέα.
Η τουρκική φρεγάτα Giresun είναι η πρώην αμερικανική USS Antrim (FFG-20) και είναι το 12ο κατά σειρά πλοίο της αμερικανικής κλάσης O.H. Perry. Το σκάφος αποσύρθηκε από το αμερικανικό Ναυτικό στις 8 Μαΐου του 1996 για να μεταβιβαστεί στο τουρκικό Ναυτικό στις 27 Αυγούστου του 1997.
Το σκάφος έχει μέγιστο εκτόπισμα 4.200 τόνων μήκος 138 μέτρων και σαν κύριο οπλισμό φέρει ένα πυροβόλο OTO Melara Mk 75 των 76 χλστ., ένα μονό εκτοξευτή βλημάτων Harpoon και SM-1MR καθώς και ένα σύστημα εγγύς αμύνης Phalanx των 12, χλστ.
Το γεγονός των 34 παραβιάσεων και παραβάσεων με τον διάπλου της τουρκικής φρεγάτας λίγο έξω από το Σούνιο και εάν συνδυαστεί με τις υπερπτήσεις των τουρκικών μαχητικών και ελικοπτέρων πάνω από τους Φούρνους που συνέβησαν πρόσφατα δείχνουν πραγματικά μα ζοφερή εικόνα των εθνικών θεμάτων όπως αυτά προδιαγράφονται.
Παραβίαση Εθνικών Χωρικών Υδάτων μαζί με 34 παραβιάσεις είναι ένας συνδυασμός καθαρά τουρκικής έμπνευσης που σαν στόχο έχει την πλήρη καθυπόταξη της Ελλάδας στις τουρκικές απαιτήσεις στο Αιγαίο. Δεν γνωρίζουμε να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο που να δέχεται τόσες «σφαλιάρες» από μια γειτονική της χώρα και να υποκρίνεται πως δεν συμβαίνει και τίποτα το σοβαρό.
Ο ξεπεσμός και η έλλειψη αξιοπρέπειας δεν έχουν πραγματικά όρια και το ΥΠΕΞ όπως και όλη η κυβέρνηση βέβαια το μόνο που γνωρίζουν να κάνουν είναι να συνιστούν -τι άλλο- «στρατηγική ψυχραιμία».

e-nautilia.gr

Ανατροπές σε όλα τα Ειδικά Μισθολόγια φέρνει η απόφαση του ΣτΕ για τους ένστολους


Τον ασκό του Αιόλου ανοίγει για τον κρατικό προϋπολογισμό η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ακυρώνει τις μισθολογικές περικοπές στους ένστολους. Ακολουθούν δικαστικοί, γιατροί του ΕΣΥ, διπλωματικοί υπάλληλοι.
Στο θέμα αυτό αναφέρεται πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος«, σύμφωνα με το οποίο: Ριζικές ανατροπές σε όλα τα ειδικά μισθολόγια που «κουρεύτηκαν» το 2012 εκτιμάται ότι θα επιφέρει η αναμενόμενη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία κατά πληροφορίες θα «ακυρώνει» τις μειώσεις που επιβλήθηκαν στους ένστολους.
Και αυτό γιατί ανοίγει ο δρόμος να «δικαιωθούν» σε ανώτατο βαθμό δικαστικοί, πανεπιστημιακοί, ιατροί του ΕΣΥ και διπλωματικοί υπάλληλοι, γεγονός που θα δημιουργήσει μια τεράστια «μαύρη τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό.
Κυβερνητικές πηγές υπολογίζουν πως μόνο για τους ένστολους η επαναφορά των αποδοχών τους στα προ της 1ης Αυγούστου 2012 επίπεδα και η επιστροφή από το Δημόσιο των ποσών που έχασαν λόγω περικοπών μέχρι και σήμερα φθάνει στο ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η απόφαση του ΣτΕ θα αποτελέσει «πιλότο» και για τους υπόλοιπους λειτουργούς του Δημοσίου, οι οποίοι αμείβονται μέσω ειδικών μισθολογίων (δικαστικοί, ιατροί, πανεπιστημιακοί, διπλωμάτες) και των οποίων οι αμοιβές «κουρεύτηκαν» με τον ίδιο νόμο (4093 του 2012).
Σε μια τέτοια περίπτωση το οικονομικό επιτελείο θα κληθεί να επιστρέψει πολλαπλάσια ποσά που επί του παρόντος δεν έχουν υπολογιστεί.
Οι εξελίξεις αυτές προκαλούν ισχυρό πονοκέφαλο στην κυβέρνηση, καθώς θα δημιουργηθούν νέα ανοίγματα στον προϋπολογισμό σε μια περίοδο κατά την οποία δέχεται πιέσεις από την τρόικα για να προσδιορίσει ισοδύναμα μέτρα μεταξύ 1,2 και 1,5 δισ. ευρώ, προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό του 2014.
Η αντισυνταγματικότητα των περικοπών για τους στρατιωτικούς, τους αστυνομικούς και τους υπόλοιπους ένστολους αφορά και την αναδρομική αλλά και τη γενικότερη περικοπή της τάξης του 10% μεσοσταθμικά που επιβλήθηκε στις αποδοχές τους. Όταν βγει η απόφαση του ΣτΕ, οι αποδοχές τους θα αυξηθούν αναδρομικά από τον Αύγουστο του 2012.
Το Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει τότε ποσό περίπου 200 εκατ. ευρώ, πιθανότατα σε δόσεις, είτε από το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 είτε με ομόλογα, όπως είχε κάνει κατά το παρελθόν με τα αναδρομικά των δικαστών.
Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η αντισυνταγματικότητα των μειώσεων για τους ένστολους μπορεί να στηριχθεί στον σημαντικό ρόλο που έχουν στην κρατική μηχανή για την προστασία της εθνικής ασφάλειας και της δημόσιας τάξης, καθώς κρίνεται ότι οι αποδοχές τους για ένα τόσο δύσκολο και επικίνδυνο έργο είναι πολύ χαμηλότερες από τις επιβαλλόμενες.
Η αναμενόμενη απόφαση εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση και των συντάξιμων αποδοχών, ενώ αποτελεί και πρόκριμα για τη δικαίωση και των συνταξιούχων ενστόλων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου έχουν προσφύγει για τις περικοπές στις συντάξεις τους.
Να υπενθυμίσουμε πως οι μειώσεις στα ειδικά μισθολόγια νομοθετήθηκαν στα τέλη του 2012, αλλά τέθηκαν σε ισχύ αναδρομικά από την 1η Αυγούστου του ίδιου χρόνου. Στους ένστολους οι βασικοί μισθοί μειώθηκαν από 2,5% έως και 20%, ανάλογα τον βαθμό.
Επίσης «κουρεύτηκαν» όλα τα επιδόματα (εξομάλυνσης, ειδικής απασχόλησης, ευθύνης διοίκησης, επιχειρησιακής ετοιμότητας και ειδικών συνθηκών).
Για τους ανώτατους δικαστικούς οι απώλειες φτάνουν τα 1.111 ευρώ τον μήνα ή 27%, ενώ στη βάση της μισθολογικής πυραμίδας (ειρηνοδίκες) περιορίζονται στα 119 ευρώ τον μήνα ή 8%.
Στους πανεπιστημιακούς οι βασικοί μισθοί μειώθηκαν από 118 έως και 316 ευρώ τον μήνα (μείωση έως και 17,8%).
Οι περικοπές στους βασικούς μισθούς των ιατρών του ΕΣΥ κυμαίνονται από 20 ευρώ τον μήνα για τους ειδικευόμενους και φτάνουν τα 474 ευρώ τον μήνα για τους διευθυντές.
Πηγή: Έθνος

aftodioikisi.gr

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ :13.583 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ


Ανασύσταση εκ βάθρων για ολόκληρο τον στενό δημόσιο τομέα επιχειρούν η κυβέρνηση και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την πρόσληψη 13.583 νέων μόνιμων υπαλλήλων σε αντικατάσταση προσωπικού που αποχωρεί από τις υπηρεσίες μέσα από τον θεσμό της διαθεσιμότητας.
Το ένθετο της εφημερίδας «Δημοκρατία», δημοσιεύει ολόκληρο τον πίνακα με τις προσλήψεις μονίμου προσωπικού, όπως ακριβώς τον ενέκρινε τις προηγούμενες μέρες το Κυβερνητικό συμβούλιο μεταρρύθμισης.
Πάντα σύμφωνα με δημοσίευμα της «Δημοκρατίας», οι νέες προσλήψεις θα υλοποιηθούν έως το τέλος του 2014 και θα γίνουν με τον σχεδιασμό και τον έλεγχο του αρμόδιου υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη. Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι η περάτωση των διαδικασιών πρόσληψης θα γίνει εξ’ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ.
Δείτε τους πίνακες:
Πηγή: Δημοκρατία

aftodioikisi.gr

«Παγώνουν» οι διαδικασίες αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων


Παγώνουν οι διαδικασίες αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων
«Παγώνουν» οι διαδικασίες αξιολόγησης προσωπικού στο Δημόσιο, ενόψει της κατάθεσης στη Βουλή του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, το οποίο περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Με την ένδειξη «εξαιρετικά επείγον», το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης απέστειλε έγγραφο προς όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες, Φορείς και Νομικά Πρόσωπα, με το οποίο καλεί να μην προχωρήσουν, προσώρας, στη σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης για την επαγγελματική ικανότητα και καταλληλότητα των υπαλλήλων, σε σχέση με το αντικείμενο της εργασίας τους και τα καθήκοντα που ασκούν.
Συγκεκριμένα, σήμερα, έληξε ο χρόνος δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τίτλο «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση διατάξεων ΠΔ 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις».
Είχε αναρτηθεί την 15η Ιανουαρίου 2014 προς διαβούλευση στην ιστοσελίδα http://www.opengov.gr/minreform/?p=1320.
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται νομοθετικές ρυθμίσεις με τις οποίες τροποποιούνται και καταργούνται διατάξεις του Π. Δ. 318/1992 (ΦΕΚ 161), το οποίο αποτελεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο για την σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. 
Με το δεδομένο αυτό και ενόψει της επικείμενης εισαγωγής του σχεδίου νόμου προς ψήφιση στη Βουλή, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο - εγκύκλιο, που υπογράφει ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, «παρακαλούνται οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού Προσωπικού να μην προβούν στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις του Π. Δ. 318/1992 ενέργειες εντός των προβλεπόμενων σε αυτές προθεσμιών και να ενημερώσουν σχετικά το προσωπικό που υπάγεται στην αρμοδιότητά τους».
«Οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των Υπηρεσιών, καλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή στους Φορείς που εποπτεύουν» αναφέρεται σχετικά στο έγγραφο. 
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΔΟΕ: Η στάση του κλάδου απέναντι στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση


Η  Διδασκαλική Ομοσπονδία  μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση ως  ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της  ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.


Δυστυχώς, με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία) αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει  τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων  ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των απολύσεων, όπως δείχνει και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα, αποτελεί εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Η προσπάθεια εφαρμογής της σε πρώτο στάδιο, με την πραγματοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης, συνάντησε τη δυναμική αντίδραση του Κλάδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και των κατά τόπους συλλόγων για μη συμμετοχή στις συναντήσεις. Τα μηνύματα από όλη την Ελλάδα αναφέρουν τη ματαίωση των σεμιναρίων και των συναντήσεων. Οι εκπαιδευτικοί κέρδισαν την πρώτη μάχη.

Σε λίγες ημέρες λήγει και η προθεσμία συγκέντρωσης των υπογραφών των εκπαιδευτικών ενάντια στη διαδικασία που το Υπουργείο ονομάζει αξιολόγηση. Κι εδώ τα μηνύματα είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Η έκφραση της αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου προς τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας είναι συντριπτική.

Ο δρόμος είναι, όμως, ακόμα μακρύς. Ήδη το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή τη διαδικασία της αποκαλούμενης αυτοαξιολόγησης και καλεί με εγκύκλιό του τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση,  μια διαδικασία που η φιλοσοφία και η πρακτική της θα αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ανεξαρτήτως του τίτλου που φέρει, είναι μια διαδικασία που οι σύλλογοι διδασκόντων διαχρονικά ακολουθούν. Αυτοί είναι που, παρά το γεγονός ότι καλούνται να ασκήσουν το έργο τους δίχως υποδομές και στήριξη από την πολιτεία, αποτιμούν στις παιδαγωγικές τους συνεδριάσεις την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τους μονάδας και προχωρούν σε κινήσεις βελτίωσής της προς όφελος των μαθητών.

Αντίθετα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου καμία αυτοαξιολόγηση του έργου της δεν κάνει. Αν το είχε κάνει θα γνώριζε πως εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών, με διαθεσιμότητα, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, δίχως…

Αντ’ αυτού για μια ακόμη φορά μετακυλύει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί «αθώα» και με «όμορφες» λεκτικές διατυπώσεις  να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με την αναζήτηση των υπευθύνων για την πορεία της εκπαίδευσης στις τάξεις τους και που ολοφάνερα οδηγεί στο επόμενο στάδιο, την αξιολόγηση – λαιμητόμο, των ποσοστώσεων, της μισθολογικής και βαθμολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων να μην διευκολύνουν την πολιτική ηγεσία στο έργο της δικής τους καρατόμησης.  Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας. 

 Τονίζουμε ότι όταν οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, κάτι που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος, η συμμετοχή σε αυτές αποτελεί σαφέστατη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, επομένως κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε αυτές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν, αφού κανείς εκπαιδευτικός δεν εκδήλωσε εθελοντικά ενδιαφέρον.

Συνάδελφοι,
αυτό είναι το δεύτερο βήμα, έπειτα από τη ματαίωση των σεμιναρίων, στην πορεία της οργανωμένης και μεθοδικής αντίδρασης ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης. Ο δρόμος του αγώνα που βρίσκεται μπροστά μας θα είναι μεγάλος μα τελικά νικηφόρος. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε ότι η συνολική και δυναμική  μας αντίδραση ενάντια στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης  είναι αυτή που θα ανατρέψει τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Οι αυταπάτες που καλλιεργούνται στους συναδέλφους που έχουν μείνει βαθμολογικά και μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848 και 4024, είναι εύκολο να αποκαλυφθούν. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση. Οι οικονομικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση που η κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της, είναι αυτή που συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα, την απόλυση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει σειρά ενημερωτικών επισκέψεων σε περιοχές όπου διοργανώνονται συναντήσεις – συνελεύσεις με θέμα την αξιολόγηση. Προχωρά, επίσης, στη διοργάνωση κεντρικών εκδηλώσεων ανά Περιφέρεια με στόχο την ενημέρωση, τη συνειδητοποίηση και τη συσπείρωση των συναδέλφων.

Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς:
Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση.
Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.


Οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεννόηση και συνεργασία με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης. 

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΡΟΜΟΥ ΛΟΓΩ ΕΡΓΑΣΙΩΝ




Η Περιφερειακή Ενότητα  Χίου ανακοινώνει ότι o δρόμος από περιφερειακή οδό Καστρομηνά  προς Κόρης Γεφύρι και πρώην ΧΑΔΑ Δ. Χίου ( σκουπιδότοπο) θα παραμείνει κλειστός από Πέμπτη  23 01 -2014 έως και Σάββατο  25-01-2014, λόγω εργασιών που εκτελούνται στα πλαίσια του έργου: «Υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης κατασκευής του φράγματος ¨Κόρης Γεφύρι¨Νήσου Χίου» 

Ομιλία του Κώστα Τριαντάφυλλου στην Hμερίδα του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδος “H Θετική Φωνή”, με θέμα: «Η Συμβολή του Ελληνικού Κοινοβουλίου στην Αντιμετώπιση του HIV/AIDS»



Θέλω να ευχαριστήσω πάρα πολύ, για την πρόσκληση, τη Θετική Φωνή και ιδιαιτέρως τον κύριο Δέδε, αλλά και την κυρία Δημητριάδη και τον κύριο Κουλαξή για την προεργασία και την ενημέρωση, που προηγήθηκε, για τη σημερινή συζήτηση.

Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η δουλειά που κάνετε, με έναν τρόπο θετικό, έναν τρόπο, δηλαδή, που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα πάρα πολύ μεγάλο ζήτημα που αφορά όχι μόνο όσους είναι φορείς του HIV, αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Νομίζω ότι η θετική διάσταση που δίνετε, ως Σύλλογος Οροθετικών, είναι αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη όλοι μας.

Η σημερινή σας πρωτοβουλία να εμπλέξετε, να εντάξετε μέσα στην προσπάθειά σας Βουλευτές από όλα τα κόμματα, είναι πραγματικά μια θετική πρωτοβουλία η οποία μπορεί να δώσει αποτελέσματα. Από την προσωπική εμπειρία, έχω δει αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε ευαίσθητα ζητήματα, ενδεχομένως και ζητήματα ταμπού, που έχουν να κάνουν με ανθρώπινα δικαιώματα, να φέρνουν γρήγορα αποτελέσματα: Στην κοινή κατάθεση ερωτήσεων, στην άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου ή προτάσεων αλλά και σε έναν δομημένο διάλογο στο πλαίσιο της Ελληνικής Βουλής, κάτι που θα ήταν κάτι εξαιρετικά θετικό.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή μου θα έλεγα το εξής. Μπορούμε να πάρουμε ίσως τέσσερα δεδομένα: Το πρώτο δεδομένο είναι ότι, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αύξηση στα κρούσματα, αυτά αφορούν κυρίως τέσσερις ομάδες: Την νέα γενιά, τους χρήστες ενδοφλέβιων ουσιών, τους μετανάστες και τους άνδρες που κάνουν sex με άλλους άνδρες. Εδώ λοιπόν έχουμε τέσσερις ομάδες-στόχους και νομίζω ότι αυτό κατέδειξε και το Athens check point, το οποίο έφερε σοβαρά αποτελέσματα και αξίζουν συγχαρητήρια στην Θετική Φωνή για την διοργάνωση και την πραγματοποίηση αυτής της δράσης.

Το δεύτερο στοιχείο που θα πρέπει να πάρουμε ως δεδομένο, είναι οι ελλείψεις που υφίστανται σε δομές, σε φάρμακα, σε ζητήματα που είναι κρίσιμα για την αντιμετώπιση αυτής της επιδημίας, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Πρέπει να γίνει με τρόπο που δεν θα απο-εντάσσει τους φορείς από την κοινωνική ζωή, αλλά πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά αντιμετώπισης μακροχρόνιας ασθένειας.

Το τρίτο στοιχείο, που παρατηρούμε και έχει απασχολήσει τη Βουλή είναι οι ανασφάλιστοι, εκείνοι δηλαδή που δεν έχουν βιβλιάριο υγείας. Εκεί έχουμε καταθέσει τροπολογίες, όχι μόνο το ΠΑΣΟΚ αλλά και άλλα κόμματα, και νομίζω ότι είμαστε σε ένα δρόμο όπου μπορεί να βρεθεί μια λύση.

Το τέταρτο, που το θεωρώ πάρα πού σημαντικό και κρίσιμο για να ξεκινήσει μια συζήτηση, είναι οι ελλειμματικές πολιτικές ένταξης, αναφέρθηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα. Όμως νομίζω ότι αυτό καλύπτει ένα ευρύτερο επίπεδο.

Τι θα μπορούσε να κάνει μια διακομματική ομάδα βουλευτών;
Πρώτον, θα μπορούσε να λαμβάνει την ενημέρωση από εσάς ή άλλες οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών ή από ειδικούς, ούτως ώστε σε κάθε νομοθετική εργασία να υπάρχει ένα συγκεκριμένο τμήμα το οποίο να λαμβάνει υπόψη την συγκεκριμένη κατεύθυνση, την αντιμετώπιση του προβλήματος και την στήριξη των φορέων HIV. Θεωρώ ότι μία νομοθετική εργασία χωρίς διαχωριστικές γραμμές, αλλά με κοινούς στόχους στα ζητήματα υγείας, δικαιοσύνης, παιδείας, σωφρονιστικού συστήματος θα ήταν κάτι που θα βοηθούσε την ελληνική κοινωνία να αντιμετωπίσει, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, αυτή την κατάσταση.

Το δεύτερο σημείο ουσιαστικής παρέμβασης, είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση. Οι βουλευτές έχουμε τη δυνατότητα, όχι μόνο μέσα από τη συζήτηση που πραγματοποιείται στην Ολομέλεια και στις Επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων, αλλά και στο δημόσιο διάλογο, να ευαισθητοποιούμε την κοινή γνώμη και να συμβάλλουμε στο να μην υπάρχει ο στιγματισμός του φορέα αλλά και να επιτυγχάνεται πρόληψη. Να γνωρίζει, δηλαδή, ο νέος άνθρωπος, που ενδεχομένως ανήκει στις ομάδες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες, αλλά και οι υπόλοιποι που πρέπει να γνωρίζουν, τι ακριβώς είναι αυτή η ασθένεια και πως αντιμετωπίζεται.

Τρίτο σημείο παρέμβασης των Βουλευτών είναι ο κοινοβουλευτικός έλεγχος, ώστε να ελέγχουμε, να παρακολουθούμε πώς εφαρμόζεται κάθε φορά μια συγκεκριμένη νομοθεσία.

Πιστεύω ότι και στα τρία αυτά σημεία, είναι πάρα πολύ σημαντική η διακομματική συνεργασία εντός και εκτός του Κοινοβουλίου. Από δω, η πρώτη μας κοινή πρωτοβουλία θα ήταν, πέρα από μια κοινή δήλωση που θα μπορούσε να βγει στο τέλος της συζήτησης, μια κοινή επιστολή των βουλευτών που συμμετέχουν, ή και άλλων που θα ήθελαν και δεν είναι στο πάνελ, προς στον Πρόεδρο της Βουλής, ούτως ώστε να υπάρξει μια επιτροπή σχετικά με αυτό το θέμα, δηλαδή σχετικά με την πρόληψη, την προστασία, την φροντίδα, τη στήριξη, την ένταξη των φορέων του ιού, αλλά ταυτόχρονα και την ενεργοποίηση σχετικής επιτροπής που δεν θα περιλαμβάνει μόνο τον HIV αλλά και την αντιμετώπιση των ναρκωτικών ουσιών. Μία επιτροπή που θα έχει μόνιμα χαρακτηριστικά. Σας λέω από τώρα ότι, υπήρξε ανάλογη διακομματική πρωτοβουλία τον προηγούμενο Μάρτη και ιδρύθηκε Μόνιμη Επιτροπή για την εναρμόνιση του ελληνικού δικαίου και της νομοθετικής εργασίας μας με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων. Αυτό ήταν μια σημαντική κατάκτηση, είχα την τιμή να αναλάβω την πρωτοβουλία αυτή, αλλά συνυπογράφηκε από βουλευτές και της Νέας Δημοκρατίας και της ΔΗΜΑΡ και ήταν πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι δεσμεύτηκε ο Πρόεδρος της Βουλής στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο και υλοποίησε την δέσμευσή του.

Νομίζω ότι μπορούμε να πετύχουμε αρκετά πράγματα λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ειδίκευση της Βασιλικής Κατριβάνου όσο και αυτό που είπε προηγουμένως ο Βασίλης Κικίλιας ότι μικρά πράγματα, μικρές αλλαγές, μικρά βήματα μπορούν να συνεπιφέρουν μια μεγάλη αλλαγή που έχει να κάνει με την συγκεκριμένη ασθένεια.

Ασθένεια που απασχολεί πολύ κόσμο αλλά αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

Συνέδριο ΚΕΔΕ με θέμα: «Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση του Πολίτη με Διαφάνεια σε μια Έξυπνη Πόλη – 5η Προγραμματική Περίοδος 2014-2020″


Συνέδριο με θέμα «Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση του Πολίτη με Διαφάνεια σε μια Έξυπνη Πόλη – 5η Προγραμματική Περίοδος 2014-2020″ πραγματοποιείται στη Λάρισα, Πέμπτη και Παρασκευή, 23 και 24 Ιανουαρίου με πρωτοβουλία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και ειδικότερα της Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 7 το απόγευμα της Πέμπτης στο ξενοδοχείο “Imperial με χαιρετισμό από τον δήμαρχο της πόλης και μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ Κώστα Τζανακούλη, τον πρόεδρο της ΠΕΔ Θεσσαλίας Ρίζο Κομήτσα και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό. Η έναρξη των εργασιών θα γίνει με ομιλία του προέδρου  της Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ Δημήτρη Καφαντάρη.
Τα ερωτήματα που αναμένεται να απαντήσουν οι ειδικοί επιστήμονες που έχουν κληθεί να συμμετέχουν στο συνέδριο είναι: Πώς μπορεί να εκσυγχρονιστεί η λειτουργία των δήμων και γενικότερα της δημόσιας διοίκησης μέσα από τη χρήση εργαλείων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης; Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση; Πώς μπορεί να λειτουργήσει μια «έξυπνη πόλη»; Πως μπορούν να χρηματοδοτηθούν  ανάλογα προγράμματα;

Στο πλαίσιο των εργασιών θα γίνει παρουσίαση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης των δήμων σε θέματα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενώ θα γίνει αναφορά σε βέλτιστες πρακτικές. Επιπλέον θα γίνουν παρουσιάσεις των επιχειρησιακών προγραμμάτων «Ψηφιακής Σύγκλισης» και «Διοικητικής Μεταρρύθμισης» για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020.

Έρχεται σφοδρή κακοκαιρία στα τέλη του μήνα


Χειμερινή επέλαση έρχεται στη χώρα μας από τις 25 Ιανουαρίου και μετά και κυρίως μέσα στο χρονικό διάστημα 26-29 Ιανουαρίου, με αισθητή πτώση της θερμοκρασίας αλλά και αρκετά χιόνια ιδιαίτερα στην βόρεια Ελλάδα, ακόμα και σε περιοχές με πολύ χαμηλό υψόμετρο.
Οριακά για χιονοπτώσεις βρίσκονται τα πεδινά τμήματα της βόρειας μόνο χώρας. Χιονοπτώσεις φαίνεται να πέφτουν μέσα στο χρονικό διάστημα από τις 26 ως τις 29 Ιανουαρίου ως και σε ημιορεινά και ορεινά τμήματα της κεντρικής Ελλάδας.
Το μεγαλύτερο μέρος της ψυχρής αέριας μάζας θα επηρεάσει κυρίως την βόρεια Ελλάδα, οπότε εκεί θα επικρατούν και πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες από την υπόλοιπη χώρα, πράγμα που θα δώσει και χιονοπτώσεις αρκετές θα λέγαμε, ακόμα και σε περιοχές της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης με ιδιαίτερα χαμηλό υψόμετρο.
Πηγή: greek-weather.org

aftodioikisi.gr

Χαράτσι από 100 έως 5.300 ευρώ για τους ελεγκτές δόμησης – Πότε θα απαιτείται έλεγχος


Οι διαδικασίες και τα έντυπα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των ελέγχων δόμησης αλλά και οι αμοιβές των ελεγκτών επανακαθορίζονται με νέα ΚΥΑ μετά το πρώτο διάστημα εφαρμογής του θεσμού των ελέγχων από ελεγκτές δόμησης.
Η αποζημίωση των ελεγκτών δόμησης κυμαίνεται από 100 έως 5.300 ευρώ, ανάλογα με τα τετραγωνικά και το είδος του κτιρίου το οποίο ελέγχεται.
Συγκεκριμένα με τη νέα ΚΥΑ ισχύουν τα εξής:
Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται να γίνει ένας έλεγχος:
  • Εργασίες επισκευής σε υφιστάμενα κτίρια, ανεξαρτήτως της επιφάνειας και της χρήσης τους.
  • Εργασίες δόμησης που απαιτούνται σε περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου, ανεξαρτήτως της επιφάνειας και της χρήσης του.
  • Προσθήκες καθ” ύψος σε υφιστάμενα κτίρια, ανεξάρτητα από την επιφάνεια και τη χρήση τους.
  • Εργασίες κατεδαφίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και της κατηγορίας του έργου.
  • Εργασίες περιτοιχίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους.
  • Εργασίες κατασκευής έργων αντιστήριξης, διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής κολυμβητικών δεξαμενών και υδάτινων επιφανειών, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους.
  • Εργασίες κατασκευής δεξαμενών αποθήκευσης νερού, υγρών και αερίων καυσίμων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους.
  • Εργασίες κατασκευής στεγάστρων, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους.
Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται να γίνουν δύο έλεγχοι:
  • Νέα κτίρια, συνολικής επιφάνειας έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους.
  • Προσθήκες κατ” επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, όταν η συνολική επιφάνεια τις προσθήκης είναι έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους.
  • Προκατασκευασμένα κτίρια, ανεξάρτητα από τη χρήση και την επιφάνειά τους.
Σε ποιες περιπτώσεις απαιτούνται τρεις έλεγχοι:
  • Νέα κτίρια, συνολικής επιφάνειας μεγαλύτερης των δύο χιλιάδων (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους.
  • Προσθήκες κατ” επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, όταν η συνολική επιφάνεια της προσθήκης είναι μεγαλύτερη των δύο χιλιάδων (2.000) τ.μ., κτίρια ανεξάρτητα από τη χρήση τους.
Ποιες οι αποζημιέωσεις των Ελεγκτών Δόμησης:
Η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης καθορίζεται, ανά έλεγχο και ανά κατηγορία έργου. Για τους τελικούς ελέγχους των εργασιών της Κατηγορίας Α΄ (εκτός από τις προσθήκες καθ” ύψος) η αποζημίωση ορίζεται από 100 ευρώ έως 250 ευρώ.
Όσον αφορά τον αρχικό έλεγχο των Κατηγοριών Β΄ και Γ΄, για κτίρια συνολικής επιφάνειας έως και 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 200 ευρώ, ενώ για κτίρια με συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη των 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε τριακόσια (300) ευρώ.
Όσον αφορά τον ενδιάμεσο έλεγχο των κτιρίων της Κατηγορίας Γ΄, για κτίρια στα οποία απαιτείται ενδιάμεσος έλεγχος, η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,3 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των 2.000 ευρώ.
Σχετικά με τον τελικό έλεγχο των κτιρίων των κατηγοριών Β΄ και Γ΄ και για την περίπτωση που αφορά τις προσθήκες καθ” ύψος της Κατηγορίας Α΄, ισχύει ότι για κτίρια ή προσθήκες καθ” ύψος με συνολική επιφάνεια έως και 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,5 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 200 ευρώ, ενώ για κτίρια ή προσθήκες καθ” ύψος με συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη των 1.000 τ.μ., η αποζημίωση καθορίζεται σε 0,4 ευρώ ανά τ.μ. και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 600 ευρώ και μεγαλύτερη των 3.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που το ποσό της αποζημίωσης κυμαίνεται μεταξύ 1.001 και 2.000 ευρώ, για τον έλεγχο απαιτούνται δύο Ελεγκτές Δόμησης. Στην περίπτωση που το ποσό της αποζημίωσης κυμαίνεται μεταξύ 2.001 και 3.000 ευρώ, για τον έλεγχο απαιτούνται τρεις Ελεγκτές Δόμησης.

Πηγή: tovima.gr
 aftodioikisi.gr